Het wielren ervaringentopic - Deel 11 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.796 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
hendrikjan schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 11:41:
en hoe bereken je dan de capaciteit van je achterderraileur?
Die bereken je in principe niet, maar die zoek je op. (berekenen kan wel hoor (mbv hoeken en lengtes van de derailleur etc), maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan)

Laurenz was me voor...

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 12-10-2008 12:22 . Reden: niet eerst vanalles doen tussen het opstellen van het bericht en het posten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Shimano korte kooi 27T
Campa korte kooi 26T (29T kan met heel veel moeite)

Steek je groter dan het bovenstaand aantal tanden dan werkt het op zich wel, maar schakel je dan groot-groot (dus buitenblad + grootste krans achter), klapt je achterderailleur in je achterwiel. Als je een groter blad dan 27T achter wil steken met een compact kun je het best een triple achterderailleur kopen. Maar als je dergelijke verzetten nodig hebt, moet je gewoon meer afvallen en/of trainen :P

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 12-10-2008 12:59 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand ervaringen met rollenbank, met name de bovenstaande? ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

havana schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:58:
Shimano korte kooi 27T
Campa korte kooi 26T (29T kan met heel veel moeite)

Steek je groter dan het bovenstaand aantal tanden dan werkt het op zich wel, maar schakel je dan groot-groot (dus buitenblad + grootste krans achter), klapt je achterderailleur in je achterwiel. Als je een groter blad dan 27T achter wil steken met een compact kun je het best een triple achterderailleur kopen. Maar als je dergelijke verzetten nodig hebt, moet je gewoon meer afvallen en/of trainen :P
ik neem dit graag van je aan, maar begrijpen doe ik het niet helemaal, ik zou namelijk denken dat de marge van je derailleur wordt bepaald door de manier waarop je hem afstelt en dat je buitenblad daar niet veel aan kan veranderen.. Je trekt de derailleur daarmee namelijk niet naar je spaken toe, maar juist van je spaken af, zou ik zeggen.. Kan je het toelichten?

verder, 't feit dat ik een compact wil, zegt eigenlijk al genoeg over mijn getraindheid.. :P

[ Voor 7% gewijzigd door hendrikjan op 12-10-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is het niet zo dat je achterpat kan worden gebogen of af kan scheuren als de capaciteit van je derailleur niet toereikend is (het komt klem te zitten)? Dan kan de boel ook in de spaken terechtkomen.
@ PissedCapslock hieronder: je zou het ding dan natuurlijk wel door de het binnenste afstelpunt heen richting de spaken natuurlijk, dus er moet wel iets flexibel of fragiel genoeg zijn.

Heb vandaag zelf even een redelijk vlak rondje van 70 gedraait, helaas lek gereden op de brug bij Lixhe... niet prettig als de auto's daar met 100km/u en meer langs scheuren...

[ Voor 70% gewijzigd door begintmeta op 12-10-2008 21:14 . Reden: opmerking @PissedCapslock+wat duidelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hendrikjan: je vergeet de ketting: als je vooraan groot schakelt en achteraan ook groot wordt het grootst mogelijk aantal 'ketting' ingenomen door de tandwielen. De derailleur gaat dus stijgen naar de tandwielen toe. Echter, als dat niet voldoende is trek je de derailleur verder, en dan sta je ineens te voet omdat de derailleur in je achterwiel steekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik rij met Campa Chorus en Record korte kooi achterderailleurs. Voor in de bergen gaat er een 13-29 casette op en dat gaat altijd probleemloos. Ik hoef niets opnieuw te stellen, alleen een ketting die 1 schakel korter is zodat je de derailleur wat meer naar beneden van de casette af trekt is bij mij voldoende.

Uiteraard is 53-29 uit den boze want dan wordt het bovenste achterderailleurwieltje tegen de onderkant van de cassette getrokken en sta je muurvast. In de buurt van de spaken komt de achterderailleur bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Harmen schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 10:55:
....

Btw guys, ik zit er aan te denken om misschien een Tacx te gaan aanschaffen voor indoortraining.
Nu zag ik op de Tacx site dat ze een nieuwe 'rollenbank' hebben, de Antares.

[afbeelding]

Deze versie heeft conische rollen, dus je blijft meer in het midden fietsen.
Je kan er ook een 'rem' op zetten zodat je 7 verschillende standen hebt.
Iemand ervaringen met zulke gevaartes? Is het lekkerder fietsen dan zo'n ding op je achterwiel?
Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn met ervaringen hiermee. Aangezien het weer steeds minder wordt ben ik toch wel aan t overwegen om een rollenbank te halen.

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Heb geen ervaring met die dingen, alleen met een reguliere "tacx". Het lijkt me wel leuk om eens te proberen, maar ik zou er niet een hele winter op willen spenderen (op m'n tacx ook niet overigens). Ik vind het nieteens zo saai maar ik ga dan toch liever spinnen, wielrennen, crossen, etc.

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:35

The End

!Beginning

Ik heb pasgeleden een tacx I-Magic aangeschaft en daar ben ik toch wel erg tevreden over. Je kan hem op je PC aansluiten en dan bekende routes fietsen waardoor het niet saai wordt zoals bij een standaard 'hometrainer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

The End schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:23:
Ik heb pasgeleden een tacx I-Magic aangeschaft en daar ben ik toch wel erg tevreden over. Je kan hem op je PC aansluiten en dan bekende routes fietsen waardoor het niet saai wordt zoals bij een standaard 'hometrainer'.
i-Magic, leuk spul hoor... maar heb er geen dik 400 voor over. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Laatst online: 15:35

The End

!Beginning

Harmen schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:00:
i-Magic, leuk spul hoor... maar heb er geen dik 400 voor over. ;)
Ja; hij is wel prijzig, maar dan heb je wel wat. Altijd leuk om in je huiskamer bijvoorbeeld de Alpe D'Huez op te rijden.

Je bespaart er overgens ook geld mee. De temperatuur in de huiskamer was na de beklimming van de Calibier met 1 graad gestegen... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

Ik heb toch maar besloten de Tacx Antares aan te schaffen. Met het huidige weer kan ik gewoon niet vaak genoeg fietsen om mn conditie op peil te houden.
Zodra ie binnen is zal ik laten weten hoe ie bevalt.

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

DoD Cerberus schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:16:
Ik heb toch maar besloten de Tacx Antares aan te schaffen. Met het huidige weer kan ik gewoon niet vaak genoeg fietsen om mn conditie op peil te houden.
Zodra ie binnen is zal ik laten weten hoe ie bevalt.
Nice, als je in de buurt woonde wou ik graag even komen kijken. ;)
Sta zelf ook op het punt 1 aan te schaffen.
Heb je die rem er ook bij gekocht?

Ervaringen zijn welkom! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Harmen op 17-10-2008 11:24 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

Nope, heb de rem er niet bij besteld, kan altijd later nog.
Vond de 140 euro wel ff genoeg uitgave for now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

DoD Cerberus schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:57:
Nope, heb de rem er niet bij besteld, kan altijd later nog.
Vond de 140 euro wel ff genoeg uitgave for now.
Ja idd.... graag pics en ervaringen als je het binnen hebt. ;)
Waar heb je hem besteld? Was hij op vooraad?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

Besteld bij futurumshop, daar was ie 137,94 euro incl verzendkosten.
Voorraad staat op eind oktober, maar ik kon sowieso geen andere shops vinden die wel voorraad hadden en deze was het goedkoopst.
Komende week of 2 dus ff fingers crossed dat het mooi weer blijft zodat ik nog wat buiten kan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Heerlijk tochtje gemaakt, vanaf Den Bosch naar Amsterdam gereden. Lekker weertje, uiteindelijk 115 km gemaakt. Prachtige route, vooral het stuk vanaf Culemborg langs de Lek richting Vianen is was heel mooi.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

@Havana, hoe blijf je zo gemotiveerd?
Na de MH2D was m'n motivatie volledig weg en daardoor maar weinig kilometers meer gemaakt. Gisteren een atb rit vanuit Assen gemaakt van 50km, inclusief heen en weer rijden een kleine 100km. Vandaag weer eens een langer ritje op de racefiets gemaakt, uiteindelijk 85km op de teller, was lekker relaxt en niet eens zo koud. Komende week weer eens wat woonwerk ritjes proberen te maken, dat is altijd een goed begin van een werkdag :+

Weten jullie al wat het hoofdtarget van 2009 gaat worden? Ik zit nog te twijfelen of ik weer aan de Marmotte mee wil doen.

Mijn weekstatistieken van de afgelopen paar weken, behoorlijk dip :)

datum km
13.10 - 19.10.2008 182.8
06.10 - 12.10.2008 99.3
29.09 - 05.10.2008 80.1
22.09 - 28.09.2008 166.9
15.09 - 21.09.2008 347.7
08.09 - 14.09.2008 359.4
01.09 - 07.09.2008 401.2
25.08 - 31.08.2008 419.4
18.08 - 24.08.2008 341.6
11.08 - 17.08.2008 331.8
04.08 - 10.08.2008 322.6
28.07 - 03.08.2008 261.1

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Weet iemand of het mogelijk is vanaf Amsterdam naar Emmen te rijden, via Flevoland? Op Google Maps zie ik dat er twee verbindingen zijn tussen Flevoland en het vaste land, namelijk de A6 richting Emmeloord en de N307 richting Kampen. Over de A6 lijkt me niet zo'n goed idee (:P), maar is er langs de N307 een fietspad of iets dergelijks? Of moet ik onder Flevoland door rijden om in Emmen te komen (wat het aantal te rijden kilometers wel weer aardig doet toenemen)?

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik heb geen idee :P

Wel heerlijk gefietst dit weekend in en om Maastricht :) Dat klimmen en dalen blijft toch erg leuk. Een zeer welkome afwisseling ten opzichte van dat polder gepeddel in Adam en omgeving :)

T was super weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 06:54
Keeper schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:42:
Weet iemand of het mogelijk is vanaf Amsterdam naar Emmen te rijden, via Flevoland? Op Google Maps zie ik dat er twee verbindingen zijn tussen Flevoland en het vaste land, namelijk de A6 richting Emmeloord en de N307 richting Kampen. Over de A6 lijkt me niet zo'n goed idee (:P), maar is er langs de N307 een fietspad of iets dergelijks? Of moet ik onder Flevoland door rijden om in Emmen te komen (wat het aantal te rijden kilometers wel weer aardig doet toenemen)?

Iemand suggesties?
Volgens mij is op deze link te zien dat er een parallelweg naast de N307 loopt, lijkt me dus zeker wel mogelijk :)

Dit weekend ook weer lekker gefietst, zaterdag rustig 60km weggetrapt, vandaag 85. Heerlijk weertje, en zeker de bossen zijn erg mooi gekleurd nu. Wel spekglad met die bladeren!

[ Voor 9% gewijzigd door CamU op 20-10-2008 14:09 . Reden: Linkje deed moeilijk? ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@ DJ^

Ik trap nu doordeweeks nauwelijks, dus dan heb ik in het weekend weinig motivatie nodig :) Bovendien zijn het vaak "functionele ritjes", dit keer van mijn moeder in Den Bosch naar mijn huis in Amsterdam (vriendin had de auto nodig).

Doelen voor volgend jaar? Geen, want ik vertrek per 1 februari 2009 voor één jaar naar Curaçao. Ga dus beginnen met mountainbiken. Racer gaat ook mee :P

[ Voor 23% gewijzigd door havana op 20-10-2008 16:10 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

havana schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:33:
Doelen voor volgend jaar? Geen, want ik vertrek per 1 februari 2009 voor één jaar naar Curaçao. Ga dus beginnen met mountainbiken. Racer gaat ook mee :P
Klinkt spannend, afstuderen of werk gerelateerd?
Curacao lijkt me vrij klein om uitgebreide ritten met de racer te kunnen maken of zie ik dat verkeerd :?

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Valt wel mee, is 80 km lang ofzo :)

Mijn vriendin heeft vanaf 1-3-2009 een baan in het ziekenhuis daar, ik ga mezelf verhuren als duikgids :P Lijkt me een stuk leuker dan mijn huidige kantoorbaan :P

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 20-10-2008 19:33 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:21

Cliffie

Trompetslet

havana schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:33:
@ DJ^

Ik trap nu doordeweeks nauwelijks, dus dan heb ik in het weekend weinig motivatie nodig :) Bovendien zijn het vaak "functionele ritjes", dit keer van mijn moeder in Den Bosch naar mijn huis in Amsterdam (vriendin had de auto nodig).

Cool, ben net van vakantie terug uit Curacao :)

Genoeg bende nu daar na die tropische storm :X

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:21

Cliffie

Trompetslet

Ow ja, die wegen daar zijn echt verschrikkelijk :D Als je daar 8 bar in je banden doet, dan kun je naar de tandarts :+

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
I know, ben er al vaker geweest dus weet wel een beetje wat me te wachten staat :) Ga me denk ik meer richten op het MTB'en.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

havana schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 18:43:
Heerlijk tochtje gemaakt, vanaf Den Bosch naar Amsterdam gereden. Lekker weertje, uiteindelijk 115 km gemaakt. Prachtige route, vooral het stuk vanaf Culemborg langs de Lek richting Vianen is was heel mooi.
ik overweeg om zondag vanaf adam naar den bosch te fietsen.. Hoe heb jij precies gefietst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

vandaag de Tacx Antares rollenbank binnengekregen, bij deze mijn eerste ervaringen:
Kleine doos voor een flink apparaat. In mekaar zetten gaat makkelijk, 6 schroeven die je er zo indraait met de bijgeleverde inbussleutel. Daarna nog even afstellen voor je fiets, ook met 2 schroeven. Het afstellen hoefde bij mij niet, stond immers al goed, maar dit is ook niet lastig en met een paar minuten gedaan.

Het fietsen op een rollenbank zelf is een stukje lastiger dan het in mekaar zetten. In de eerste 10-15 minuten heb ik er flink wat keren naast gestaan met mn voorwiel. Na wat trial-and-error gevonden wat het probleem was; ik trapte te langzaam. Je kan pas redelijk je evenwicht houden als je 20-25 kilometer per uur gaat. Dit is vooral tegenstrijdig omdat je nogal bang bent in het begin om ernaast te rijden en je dus langzamer gaat rijden. Na dit te hebben uitgevonden heb ik een kwartiertje rustig zitten trappen om een beetje het goede gevoel te krijgen, balans is echt heel belangrijk, kost veel concentratie. De volgende ervaring was dat het een stuk beter is om gewoon vooruit te kijken en niet constant naar beneden. Door constant te kijken naar beneden probeer je veel te corrigeren, als je gewoon vooruit kijkt doe je dit meer op gevoel en fiets je veel rustiger.

Na deze pogingen had ik genoeg zelfvertrouwen om 10 km te trappen op een tempo van iets meer dan 30 kilometer per uur, dit ging heel goed. Ben slechts 1 keer naast de rollen terecht gekomen, omdat ik besloot mn bidon te pakken en daarmee toch ff mn evenwicht verloor. De laatste 10 minuten was ik zelfs in staat een beetje TMF te kijken tijdens het trappen.

Doordat de rollen konisch zijn voel je vanzelf dat je uit het midden fietst en is het lastig om naast de rollen terecht te komen. Als dit toch gebeurd valt het erg mee. Het voorwiel schuift er als eerste af en staat direct stil. Omdat de achterwielen in de achterste rollen hangen staan deze ook vrij snel stil als je remt. Bij alle keren dat ik ernaast ben geschoten (varierend van 15km/u tot 30km/u) kon ik mn evenwicht genoeg bewaren om in ieder geval te blijven staan.

Totaal heb ik een zeer positief beeld van het apparaat en denk ik dat ik er de komende herfst/winter nogal wat plezier van ga hebben. Paar kleine nadelen:
- Binnen fietsen is erg warm doordat er geen wind is, binnen 10 minuten was ik zeiknat
- De rollenbank maakt nogal wat geluid, ik moet nog kijken of dit terug te brengen is met een mat eronder ofzo. Het geluid is niet dusdanig erg dat het enorm storend is ofzo, maar de tv moet wel wat harder om het te kunnen volgen. Al met al maakt ie iets meer geluid dan ik had verwacht, maar niet onoverkomelijk ofzo.
- Het kost meer concentratie om op de rollen te krijgen dat ik had verwacht. Toch merk ik nu al dat dit vooral gewenning is. Het ging me al binnen redelijk korte tijd veel beter af. Waarschijnlijk kan ik over een week ofzo al gewoon mn kilometers maken zonder erbij na te kijken. Ben wel benieuwd hoe dit ging bij rollenbanken die niet conisch zijn, volgens mij vlieg je er dan heel snel vanaf.

Al met al zijn 2 van de 3 negatieve punten niet eens direct met het apparaat verbonden, maar met mijn eigen ervaring.

Voor de mensen die echt geinteresseerd zijn heb ik nog een filmpje van 20 seconden van mezelf op het apparaat, maar dat gooi ik liever niet publiekelijk online. De mensen die dat willen zien moeten maar even DM'en of mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
@DoD Cerberus: Misschien een domme vraag maar hoe weet je je "snelheid" op je Tacx? Lijkt mij ook wel interessant om zo'n ding aan te schaffen. Jouw ervaringen lijken in ieder geval positief. Bedankt voor de goede beschrijving van je ervaringen. Waarom heb je eigenlijk voor een rollerbank gekozen en niet voor een fietstrainer (zo'n ding waarin je het achterwiel "vastzet")?

[ Voor 21% gewijzigd door argro op 22-10-2008 20:40 . Reden: antwoord op vraag gevonden, de rol van het voorwiel draait mee. ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

Mijn redenen om deze te kopen ipv een fietstrainer:
- Meer de ervaring van het fietsen omdat je ook moet sturen
- Geen gesleutel aan je fiets om 'm in het apparaat te zetten (ik kan dus kiezen tussen binnen of buiten fietsen, zonder te moeten sleutelen ofzo)
- Prijs niet veel hoger dan fietstrainer
- Er komt binnenkort ook een steun voor de antares op de markt zodat het voorwiel kan worden vastgezet en je dus alsnog een fietstrainer hebt, dus als de rollers echt niet bevallen kan ik met niet al teveel extra kosten alsnog een fietstrainer hebben

[ Voor 12% gewijzigd door DoD Cerberus op 22-10-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@DoD Cerberus, klinkt goed.
Las helaas wel op de site van futurum dat de huidige rem niet op de antares past. :/

Dat lawaai, waar kan je het mee vergelijken? Staat de bank op pootjes?
Ik woon nl. 3 hoog en wil niet dat buren last van me krijgen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Heb door drukte vanwege mijn baan, opleiding, prive omstandigheden al een tijd niet meer gepost maar wilde toch ff mijn nieuwe aanwinst laten zien :)

Maandje geleden zelf opgehaald uit zwitserland. Het is een BMC SLT02. Is een overjarig model maar wel volledig nieuw met een ultegra 2008 groep. Zijn nog wel een paar dingen die ik wil aanpassen maar dit is al een hele verbetering tov mijn bijna retro concorde van 15 jaar oud :)

Afbeeldingslocatie: http://img258.imageshack.us/img258/2082/afbeelding297cx9.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door WooK op 23-10-2008 22:17 ]

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Strak hoor! Ik begin die BMC frames steeds meer te waarderen. In tegenstelling tot de meeste merken zijn zij niet één en al carbon- en slopingminded. Moest destijds wel even wennen aan die vreemde verbindingen tussen de buizen, moet ik zeggen :)

Ik kan niet wachten tot m'n crosser er is, moet er helaas nog een maandje op wachten. Het wielrennen staat bij mij momenteel op een vrij laag pitje. Ik fiets af en toe een lekker tochtje, maar echt structuur zit er niet meer in. Ben momenteel het schaatsen weer aan het oppakken (mooie nieuwe baan hiero!) en verder spinning aan het doen i.c.m. krachttraining (voornamelijk voor bovenlijf). Straks dus (hopelijk) minimaal twee keer per week op de crosser trainen.

Op de sportschool waar ik sport is men bezig een lang weekend naar Alpe d'Huez te organiseren voor geinteresseerden, begin juni 2009. Hoewel ik die berg ondertussen wel ken en ik ook betwijfel of die x00 euro het wel waard zijn, denk ik dat ik toch wel mee ga. Mits ik het weet te regelen op de UT, aangezien ik dan voor m'n laatste tentamenweek zit :+ Als het doorgaat ga ik mezelf als doel stellen er onder de 45min te rijden.. en dan moet ik flink aan de bak, als ik dat begin juni al moet kunnen. Heb ik voor de verandering eens echt een doel :) Heb de afgelopen jaren wel in de Alpen gefietst maar had nooit echt een doel waar ik voor trainde, in de zin van een tijdsdoel ofzo. Het idee was altijd een beetje van "hard trainen zodat ik zo hard mogelijk omhoog kom daar" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@WooK. Mooie fiets hoor. Vind BMC mooie fietsen maken.
Je ziet ze niet zoveel. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Ik ben nu al een tijdje aan het fietsen en ik begin het steeds leuker te vinden, ik rij meestal individueel omdat ik hele onregelmatige tijden heb wanneer ik vrij ben.

Nu rij ik op een hele oude Panasonic Biopace fiets uit '93 geloof ik die nu zijn beste tijd wel heeft gehad, (casette etc. zijn allemaal versleten). Omdat ik nu zo enthausiast ben wil ik ook investeren in een goede fiets en heb daar een budget voor van ongeveer 800 euro.

Nu zit ik gelijk al met de vraag of ik 2e hands moet gaan of een huismerk moet kopen, ik heb voor beiden argumenten gehoord dus ik weet totaal niet wat ik moet doen. Ik heb natuurlijk ook zelf al rondgekeken en kwam o.a. deze fiets tegen. 105 afgemonteerd, aluminium frame van een Grieks merk. Op marktplaats heb je voor dat geld deze fiets. Trek O+, en Ultegra afgemonteerd.

Nu heb ik totaal geen idee wat ik moet doen, ik heb ook nog niet echt veel ervaring (met het kopen, en ook nog niet veel fiets ervaring hehe) dus wat is slim om te doen? Een mooie 2e hands of een nieuwe fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
@Maksvr: realiseer je wel dat een nieuwe 105 groep qua kwaliteit zeer dicht in de buurt zit van een iets oudere Ultegra groep.

Ik zou voor €800 gaan voor een nieuwe fiets. Ik heb een jaar geleden een Bulls gekocht voor een vergelijkbaar bedrag. Een alu frame, carbon vork en Ultegra afmontage. Een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

Voor €899 wordt op deze site een vergelijkbare fiets aangeboden (er staat dat het een demo is maar dat is slechts een "truc" om onder de minimumprijs uit te komen die met de fabrikant is overeengekomen).

Groot voordeel van een nieuwe fiets is de ruime keuze. Op marktplaats is het moeilijk om een mooie fiets voor het juiste bedrag in de juiste maat te vinden. Bij een nieuwe fiets zul je hooguit consessies moeten doen m.b.t. het budget, bij een tweedehands fiets doe je eerder consessies op het gebeid van esthetica en maatvoering.

In hoeverre heb je al schoenen/kleding/helm et cetera? Als dat ook aangeschaf moet worden binnen het budget wordt e.e.a. wel een ander verhaal.

[ Voor 29% gewijzigd door argro op 24-10-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
argro schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:28:
@Maksvr: realiseer je wel dat een nieuwe 105 groep qua kwaliteit zeer dicht in de buurt zit van een iets oudere Ultegra groep.

Ik zou voor €800 gaan voor een nieuwe fiets. Ik heb een jaar geleden een Bulls gekocht voor een vergelijkbaar bedrag. Een alu frame, carbon vork en Ultegra afmontage. Een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

Voor €899 wordt op deze site een vergelijkbare fiets aangeboden (er staat dat het een demo is maar dat is slechts een "truc" om onder de minimumprijs uit te komen die met de fabrikant is overeengekomen).

Groot voordeel van een nieuwe fiets is de ruime keuze. Op marktplaats is het moeilijk om een mooie fiets voor het juiste bedrag in de juiste maat te vinden. Bij een nieuwe fiets zul je hooguit consessies moeten doen m.b.t. het budget, bij een tweedehands fiets doe je eerder consessies op het gebeid van esthetica en pasvorm.

In hoeverre heb je al schoenen/kleding/helm et cetera? Als dat ook aangeschaf moet worden binnen het budget wordt e.e.a. wel een ander verhaal.
Schoenen, pedalen en kleding heb ik al. Alleen nog geen winterkleding maar daar heb ik een apart budget voor, dat hoeft daar niet van af :).

Ik wil echt niet meer uitgeven dan 800 euro eigenlijk, of nouja tenzij je voor honderd euro meer iets geweldigs kan krijgen wat de meerprijs ook echt waard is.

Maar in principe kan je dus beter een nieuwe 105 groep hebben dan een tweede hands Ultegra?

Edit\ En bijna vergeten, bedankt voor de hulp. Ken eigenlijk niet zo veel mensen die fietsen (die gaan liever naar de sportschool en doen dat op zo´n nep fiets geval :/ ) dus het is moeilijk om (onafhankelijke) informatie te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Maks op 24-10-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Maksvr schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:01:
[...]

Maar in principe kan je dus beter een nieuwe 105 groep hebben dan een tweede hands Ultegra?
Dat hangt natuurlijk een beetje van de leeftijd van de tweedehands Ultegra-groep af.

Als stelregel zou ik hanteren dat een groep van 2 jaar oud qua kwaliteit vergelijkbaar is met een nieuwe groep van 1 klasse lager.

Een 2 jaar oude Ultegra is qua kwaliteit vergelijkbaar met een nieuwe 105 et cetera.

Er zijn in dit topic mensen die vele malen meer verstand hebben van materialen dan ik. Die kunnen hier ongetwijfeld ook iets over roepen.

[ Voor 5% gewijzigd door argro op 24-10-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Het komt er inderdaad min of meer op neer dat de groepen van hoog naar laag doorschuiven. Echter is het bijvoorbeeld zo dat de laatste Dura Ace versie al uit 2004 stamt (de nieuwe is er ondertussen zo'n beetje) en Ultegra sindsdien meerdere keren verbeterd is. De regel die argro noemt gaat dus niet in alle gevallen op, maar is wel een aardige indicatie denk ik. Shimano 105 is een prima groep voor de gemiddelde wielrenner. Het prijsverschil tussen 105 en Ultegra is vrij klein, waardoor veel mensen voor die meerprijs alsnog een fiets met Ultegra kopen, maar dat wil niet zeggen dat het echt nuttig is. De slijtende onderdelen (ketting, cassette, kettingbladen) slijten bij 105 uiteraard wat sneller dan bij Ultegra. Echter zijn ze ook goedkoper om te vervangen natuurlijk, en kan je altijd een duurder substituut monteren mocht je dat willen :)

Als ik 800 euro te besteden had zou ik denk ik ook naar een nieuwe fiets kijken. Ik moedig mensen altijd sterk aan om een tweedehands fiets te kopen als ze nog enigszins "beginnend" wielrenner zijn en een beperkt budget hebben, maar voor 800 euro zijn er tegenwoordig ook al aardige nieuwe fietsen te koop (zoals Bulls). Wel zijn de wielen een aandachtspuntje in die prijsklasse, deze zijn natuurlijk niet van de hoogste kwaliteit. Normaal gesproken is dat geen probleem, maar voor de zwaarderen onder ons (>90kg) kan dat problemen opleveren. Voor die 800 euro is die Bulls een leuk fietsje denk ik. Mocht je budget nog wat naar boven bijgesteld worden zou je ook eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld Cube, Canyon of Red Bull.
Trek maakt overigens prima fietsen, maar echt iets bijzonders is het niet. Hun frames zien er meestal goed uit (spuitwerk), maar je betaalt wel voor de naam. Buiten dat zijn het over het algemeen vrij "lange" frames, wat wil zeggen dat de bovenbuis relatief lang is vergeleken met frames van andere fabrikanten. Dit is niet erg, maar je moet er wel rekening mee houden als je een Trek koopt. Kortom, staar je niet blind op het merk "Trek" :)

Welke fiets het ook mag worden: let goed op de lengte! De hoogte van het frame kan je gemakkelijk bijstellen met behulp van de zadelpen, in het aanpassen van de lengte heb je echter een stuk minder vrijheid. Je hebt nu een Panasonic uit de eerste helft 90's, dat zal ongetwijfeld een aardig lang frame zijn. Het kan geen kwaad om het een en ander eens even na te laten meten, daar kan je een hoop (vooral rug-) klachten mee voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Okay, rijden vanaf Flevoland de Noordoostpolder in is dus mogelijk, er is een parallelweg naast de A6. Maar wat een eind, vanaf Exloo (Drenthe) naar Amsterdam proberen te fietsen. Beetje verkeken op de afstand en op het feit dat vanaf Steenwijk door de open polder met volle wind tegen rijden niet erg chill is. Heb helaas in Lelystad moeten opgeven, omdat ik Almere (en Amsterdam al helemaal) niet zo halen voor het donker. Maar wel een mooie tocht, vooral het eerste stuk door Drenthe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@DoD Cerberus, hoe bevalt de Antares tot nu toe?
Kan je iets zeggen over de weerstand van de bank? Is deze normaal of juist heel licht?

Btw, had contract met Tacx, er is tot op heden nog een 'rem' die op de bank past. Misschien in de toekomst, daar konden ze geen uitspraken over doen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Lekker weer vandaag! Wel koude wind maar op zich was de temperatuur niet onaangenaam, en een lekker zonnetje erbij :) Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt en ben op de fiets naar Goossens in Borculo gereden, totaal 70km. Hoewel het op één bultje na in die hoek erg plat is was het weer eens wat anders, fiets er niet vaak. Bij Goossens even een kilometerteller gekocht voor m'n cyclocrosser (nog een paar weekjes op wachten): een witte Cateye Strada Wireless. Heb dezelfde op m'n racer en die bevalt me erg goed, lekker klein en een duidelijk display. Verder nog een lange broek (Ultima), handschoenen (Gore) en een lang wielershirt van Craft. Die laatste had ik niet nodig, maar kon ik voor de dumpprijs van 35 euro niet laten liggen :P Al met al een lekker tochtje gemaakt!

Het is wel erg doods in dit topic trouwens. Waar zit iedereen? Winterslaap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me Sooterd heeft de hardloop schoenen aangetrokken...

Bijna geen tijd meer om te fietsen. In het donker is dat gewoon niets. Heel af en toe op een zatedag of zondag als ik niets te doen heb / geen sociale verplichtingen heb :)

Hardlopen kan mooi in het donker en bij slecht weer. Begin 2009 weer spinning les volgen en proberen zo veel mogelijk km's te maken in het vroege voorjaar zodat we nog beter dan afgelopen jaar voorbereid zijn op de klassiekers.

Dus ja, toch een klein beetje winterslaap wat betreft de fiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:28
Winterslaap zou je het kunnen noemen :P Sinds ik m'n vinger gebroken heb, heb ik afgelopen zondag voor het eerst weer gefietst! Een half uur, en het ging voor geen meter, mede omdat ik teveel aangetrokken had (het leek koud, het was 13 graden).
Hopelijk kan ik binnenkort weer meer gaan fietsen, want dit is niks :X

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Gisteravond m'n crosser opgehaald bij rose :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/l.vliegen/Bike/xlite1_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/l.vliegen/Bike/xlite2_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/l.vliegen/Bike/xlite3_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/l.vliegen/Bike/xlite4_thumb.jpg

Wilde vandaag even een rondje gaan rijden om een beetje te kunnen afstellen, maar dat moet maar even wachten vrees ik. Hoewel het beestje gemaakt is voor de drek zie ik het niet echt zitten om meteen een enkele reis naar de hogedrukspuit te maken. Bovendien zit dan alles wat ik evt. bij wil stellen meteen onder de drek. excuses, I know :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik zitten slapen of is dat systeem van extra handremmen iets nieuws? Ziet er wel handig uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Nice Laurenz! :)
Suc6 met schoonhouden. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Toen ik ruim 10 jaar geleden begon met wielrennen waren die dingen er ook al volgens mij. Ze werden door mijn trainers als 'levensgevaarlijk' bestempeld, maar waarom weet ik eigenlijk niet. Volgens mij hadden ze maar één remhendel op die plek en gezien het predicaat 'levensgevaarlijk' zal die dan wel met de voorrem verbonden geweest zijn :P
Vanmiddag heb ik de Fiets (het blad) gekocht van deze maand, met een aantal artikelen over crossfietsen en MTB's. Het viel me op dat geen enkele van de 12 crossers uit de test zulke extra remhendels heeft! (Na een nieuwe blik op de test hebben sommige fietsen ze wel) Rose monteert hun crossfietsen er standaard mee af. Ik had dus de keuze: wél betalen en niet krijgen, of wel betalen en wel krijgen. Makkelijke keuze. Ik ben wel fan van rijden met mijn handen bovenop het stuur - dichtbij de stuurpen - en gezien je in het bos meer wil/moet remmen dan op de weg lijkt het mij inderdaad ook wel handig. Het is natuurlijk wel zo dat remmen meestal een causaal verband heeft met sturen. Je hebt niet veel controle over je stuur met die handpositie dus in veel gevallen zal je alsnog je handen op de shifters moeten zetten. Toch verwacht ik dat ze me wel bevallen. Deze winter ga ik er in ieder geval een oordeel over vellen :) Dus of je hebt geslapen weet ik niet, maar je ziet ze niet vaak, dus dat je ze nooit gezien hebt is niet echt vreemd ;)

@Harmen: Thanks! Dat wordt inderdaad een opgave. Gelukkig is het geen besmettelijke kleur :X

[ Voor 5% gewijzigd door Laurenz op 14-11-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Ik heb vandaag een besluit gemaakt, er moet een andere fiets gaan komen volgend voorjaar (na mijn vakantie).

Nu ben ik natuurlijk nog steeds een beginner maar aangezien mijn huidige fiets (zie startpost) aan het slijten is en dus gefixt moet worden ga ik direct wel naar een andere en het liefst een simpele nieuwe. Echter ik wil niet te veel uit geven.

Dus Griffin wat is het budget??
Het budget is ongeveer (weet ik nog niet precies omdat ik m volgend jaar pas ga kopen maar nu al info wil :9) 600 - 800 euro.

Het probleem is echter dat ik door de bomen de fietsen niet meer zie en er niet extreem veel van af weet. Ik weet wel dat een Shimano Tiagra minder is dan de 105 en de 105 weer minder dan de ultegra.

Maar waar moet ik als beginner nou op letten straks. lees: ik ben 1,92m lang en mijn rug heeft al moeten wennen aan de diepe zit van deze fiets. Nu is mij opgevallen dat de nieuwere fietsen geen verstelbare stuurpen hebben.!?

Maar wat zijn de merken waar ik naar kan gaan kijken en waar moet ik goed op letten. (zelfs mijn frame grootte weet ik niet)

alvast bedankt voor de info etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Ik zou als ik jou was even een meting laten doen voor de maat. Er zijn winkels (en vast ook sportadviseurs) waar ze je op een verstelbare fiets kunnen zetten om vervolgens alle relevante gegevens te kunnen bepalen. Een verstelbare stuurpen heb je niet nodig. Je kan als je geen diepe zit wilt gebruik maken van spacers en een stuurpen met een grote hoek, waardoor je meer overeind komt te zitten. Gezien je lengte heb je minimaal een frame van 60cm hoog nodig (schatting), maar het is belangrijker om op de lengte te letten dan op de hoogte. De hoogte kan je gemakkelijk bijstellen met je zadelpen, in het bijstellen van de lengte heb je veel minder vrijheid. Voor een paar tientjes heb je zo'n meting, en het kan je een hoop klachten schelen :)

Als je budget op zo'n 800-1000 euro komt zou je naar een nieuwe Red Bull (rose.de), Bulls, Focus, Canyon, Cube of wellicht Giant kunnen kijken. Een aantal pagina's terug in dit topic kwam al eens een linkje voorbij van een fietsenboer die voor dumpprijzen Bulls fietsen verkoopt. Er zijn nog wel meer merken, daar niet van, maar hier moet je wel wat geschikts tussen kunnen vinden. Onder de 800 euro zou ik geen nieuwe fiets kopen, aangezien de afmontage e.d. dan over het algemeen niet meer van een degelijk niveau zijn. Voor 600 kan je wel zeker een mooi tweedehands fietsje kopen en hou je evt. nog wat ruimte over voor aanvullend materiaal (km-teller, hartslagmeter bijv) en kan je nog wat spul kopen om je zitpositie te verbeteren (andere stuurpen, zadel, etc). Het nadeel van tweedehands kan in jouw geval zijn dat je nog een hoop moet aanpassen omdat je een andere houding wil. Ook kan dat problemen opleveren als de voorvork reeds afgezaagd is en je je stuurhoogte dus niet meer helemaal vrij kan bepalen. De grotere fietsen worden ook wat minder tweedehands aangeboden helaas. Maar het is het zeker waard marktplaats, ebay, etc een beetje in de gaten te houden. Als je de mogelijkheid hebt om iets meer uit te geven zou ik dus naar een nieuwe kijken. Kijk dan ook vooral eens naar een Red Bull, super prijs/kwaliteit verhouding en ze kunnen daar in de winkel erg mooie lichaamsmetingen doen. Helaas wel een beetje uit de buurt voor jou (Bocholt, Duitsland). Canyon verkoopt alleen online, dus of dat heel geschikt is in jouw geval kan je je afvragen.. wel goede fietsen overigens.

Qua afmontage zou ik zeggen: Shimano 105 of Campagnolo Veloce of beter. Over het algemeen zal je met Shimano wat goedkoper uit zijn, ook in onderhoud. De volgorde van "slecht" naar "goed" is:
Shimano: Sora, Tiagra, 105, Ultegra, Dura Ace (de echte bagger even buiten beschouwing gelaten)
Campa: Xenon, Mirage, Veloce, Centaur, Chorus, Record
Overigens schijnt de nieuwe Shimano Tiagra groep wel oké te zijn. Wat je nog wel eens ziet is dat bijv. het crankstel en de remmen Tiagra zijn en de rest 105, dat kan prima en scheelt wat knaken.

Er zijn een hoop eisen die je aan een frame kan stellen maar voor een beginner doet dat er allemaal niet zo toe (gewicht, stijfheid). Qua wielen is het afhankelijk van je gewicht wel handig om een beetje op te letten. Wanneer je boven de 85-90kg zit zijn er een aantal wielen die je moet mijden of juist voordelen hebben :) Wat betreft de wielen die je in fietsen van tot zo'n 1000 euro vindt zou je kunnen stellen: hoe minder spaken hoe slechter. Met een setje 105 naven, mavic velgen en 36 spaken heb je een superwielset. Mavic Aksium, Easton Vista, ook prima spul. Shimano WHR500 kan je beter mijden en de goedkopere Bontrager wielen zijn ook niet echt technologische hoogstandjes. Die laatste zal je vooral op Trek's vinden (maar die liggen normaal gesproken buiten jouw budget).

Schroom niet om hier advies te vragen als je wat gevonden hebt, of nog vragen hebt :)

Edit:
Deze winkel verkoopt Bulls fietsen voor weinig: http://www.morsinkfietsen.nl/
Helaas wel met de Shimano WHR500 wielen - waar ik geen fan van ben - maar voor 700 euro heb je daar wel een nieuwe fiets met 105 afmontage! Dat is echt een goede deal. Voor zo'n prijs zou je kunnen overwegen die wielen voor lief te nemen natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Laurenz op 15-11-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik heb me eerder gemeld in een van de wielrentopics, toen nog met een 2e hand Giants, maar nu zijn de plannen weer actueel: ik ga een nieuwe fiets aanschaffen.

Bijkomende gemak: ik kan gebruikmaken van het fietsenplan van mijn vrouw, waardoor het budgettair vrijwel neutraal kan.

Mijn lokale fietsenhandelaar waar we eerder zaken mee deden voert o.a. (en voornamelijk) de nieuwe Giant-lijn en mijn oog is gevallen op de Defy-reeks. de instap-Giant, de Defy 3 lijkt me iets te magertjes, met een Shimano Sora-groep voor €699,- catalogusprijs. Ik zou liever een Tiagra of 105-serie er op hebben, dus is eerder de Defy 2 in beeld, voor €899,-.

Het stuit mij tegen de borst om met behulp van een fietsenplan véél voor minder te krijgen door naar een webshop te gaan, de schoorstenen van lokale winkels moeten ook roken; daardoor loop ik honderden euro's voordeel mis, maar dat neem ik voor lief. Al betekent dat niet dat ik blind ben voor andere mogelijkheden en zaken. Mijn gevoel zegt dat ik eigenlijk naar Van Herwerden zou moeten...

Iemand bekend met de Sora-serie en de Tiagra-serie? Het is een instap-reeks van Shimano, en net erboven en zeer geavanceerd hoeft 't voor mij niet te zijn, aangezien ik niet zo'n enorme kilometervreter ben. Duurzaamheid en gemak is wel belangrijk, maar echt enorm veel geld uitgeven wil ik niet, dus ik ben snel tevreden....

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 15-11-2008 17:13 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Sora zou ik echt niet aan beginnen, sommigen noemen het niet voor niets "sores". De nieuwe (2008) Tiagra schijnt wel oké te zijn, de oude is ook niet echt geweldig. Als je dus bij een lokale dealer koopt moet je daar wel op letten, omdat die nog wel eens wat oudere onderdelen op hun fietsen hebben. De nieuwe Tiagra herken je aan de indicatoren op de shifters (zoals bij MTB groepen), je kan dus zien welke versnelling geschakeld is. Ook is de nieuwe 10 speed, waar de oude nog 9 speed is volgens mij. Een fiets met 105 afmontage ga je bij een oldschool fietsenwinkel niet vinden voor 900 euro vermoed ik, tenzij je bij de in mijn vorige post genoemde dealer gaat kijken. Misschien wel als je een overjarig model met 9 speed afmontage koopt.

Duurzaamheid is natuurlijk dubbel: bij een goedkopere groep zullen dingen als remhoeven en shifters net zo min slijten als bij een dure groep, maar ketting, cassette, trapas/bottombracketups en tandwielen slijten wel vrij snel. Afhankelijk van hoeveel je je fietst gebruikt, hoe goed je hem onderhoudt en in welke omstandigheden je hem gebruikt hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn.
Je moet eigenlijk tegen een mooie aanbieding aanlopen als je hem niet online wil kopen. Helaas is het niet echt het seizoen voor aanschaf van racefietsen.

Kortom: Sora zou ik niet doen, Tiagra alleen als het de 10 speed variant is. Als je zegt dat het niet geavanceerd hoeft te zijn maar gewoon moet werken en je niet echt veel fietst is Tiagra op zich wel een optie denk ik, hoewel 105 toch echt wel een stukje beter aangeschreven staat. (Ik heb het dan even over de 10sp 105 groep, de oude 9sp zie je nog wel eens gemonteerd maar is ondertussen wel aardig verouderd). Uiteindelijk is het allemaal afhankelijk van je budget natuurlijk :)

Edit:
Ik heb even op de site van Giant gekeken: De Defy 1 heeft 9sp Tiagra, de defy 2 heeft 9sp Sora. Voor 900 euro een fiets met een Sora groep is waanzin imho. Ik weet niet wat die Defy 1 kost maar voor zulke bedragen kan je echt veel meer waar voor je geld krijgen. Je kiest natuurlijk bewust niet voor een online-shop, maar dit soort bedragen..
Mijn moeder heeft een paar jaar geleden een Concorde gekocht met 9sp 105 groep voor 1000 euro, bij een lokale fietsenwinkel. Misschien moet je eens kijken wat er te krijgen is zonder Giant stickertje :)

[ Voor 13% gewijzigd door Laurenz op 15-11-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

laurenz, ik vind je wel wat negatief over de Sora en oude Tiagra groep hoor.. Alsof je voor 10 speed tiagra niet met minder dan 105 kon en met Sora/Tiagra om de hoek al ellende had. Voor de recreatieve fietser lijkt me er echt niets mis mee. Ik weet niet hoeveel Ramzzz wil fietsen maar hij geeft aan geen grote kilometervreter te zijn. Als ik dan bv kijk naar mijn pa op zijn Trek uit 2001 die rijdt ook geen waanzinnig veel kilometers per jaar en daar loopt zijn Sora (toen nog 8spd denk ik) nog smooth als wat.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Het zijn als je niet veel kilometers maakt op zich prima groepen, daar heb je wel gelijk in ja. Maar als ik kijk wat er betaald moet worden voor een fiets met Sora (wat Ramzzz aangeeft) dan vind ik dat echt schandalig en het het geld totaal niet waard. Een vriend van me had een nieuwe fiets met Sora een paar jaar geleden, na een week in het schuurtje gestaan te hebben was zijn ketting goudbruin. Hij had er nog nieteens op gefietst. Als mensen voor 600 euro een nieuwe fiets willen zal ik de laatste zijn die ze Shimano Sora of Tiagra zal afraden.. Maar Griffin en Rammz vragen naar de mogelijkheden en ik vind wel dat verwacht mag worden dat nieuwe fietsen vanaf 800 euro met 105 afgemonteerd zijn. Vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Helder. Of webshop, of rondshoppen om hetzelfde of beter voor minder te vinden (klinkt immers altijd aantrekkelijk). Mijn gevoel zei al: 105. ;)

Het is me wel een beetje duidelijk dat fietsenhandelaren goede zaken doen met fietsplannen, waarbij ze fietsen kunnen slijten met een hoger eigen bedrijfsresultaat per omgezette fiets. Webshops hebben de overhead van een winkel niet, maar leveren per saldo ook nagenoeg geen service.

Ik zou eigenlijk een fiets bij een webshop moeten kopen en dan alle onderhoudskosten/extra's uit moeten besteden bij een fietsenhandelaar, om een redelijke value for money/omzet voor lokale fietsenzaak te bereiken.

(gek genoeg 'geloof' ik in kleine lokale zaakjes met service, en dat het er iets duurder mag zijn ;))

Ik zou het wel lullig vinden, maar value for money is ook een groot goed.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ok in context van het verhaal heb je meer gelijk, maar ik dacht dat je puur op onderdelen zat. Overigens zou tweedehands veel meer bang for the buck hebben, maar dat is zeker geen optie met dat fietsplan. Laats voor een vriend (hier wel gemeld dacht ik) dezelfde Bianchi als waar Pantani op reed (die geel/groene met volledig Record erop) voor 450 euro.. wat een koningsaankoop was dat zeg..

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Dat was inderdaad een mooie deal :) Ik bedoelde het inderdaad vooral contextgerelateerd. Hoewel ik erbij blijf dat Sora rommel is })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

net als ramzzz heb ik ook naar giant gekeken en naar de Defy 3 maar hier zit dus sora op voor 700 euro.
Na berichten gelezen te hebben kan ik beter voor de 105 gaan of als het niet anders kan met budget de tiagra.

Onze lokale fietsboeren zijn redelijk thuis in de racerij dus ik ga daar volgend voorjaar eens kijken voor wat meetingen etc. Maar zoals ik al zei, het heeft geen directe haas en kan dus nog sparen (ookal is de vakantie duur) en mogelijk het budget wat verhogen, maar dat moet nog even bekeken worden tegen die tijd.

Ik weet dat het met fietsen etc goedkoop soms duurkoop kan worden en dat als ik het doe dat ik het goed moet doen. Alleen ik ben geen kilometer vreter. Ik vermoed (mijn doel is iig) per week een paar keer op de fiets te gaan zitten. (Lees: 2 avonden en een goede (langere) ochtend in het weekend) resultaat is dan elke avond 1 uurtje (tot 1,5) en in het weekend 1,5 tot 2.

Wat betreft hartslagmeter, kmteller en clipon trappers heb ik al dus daar hoef ik geen budget voor over te houden.

Ook heb ik gister bij de fietsboer een boekje van Stevens gehad. nu ken ik het merk niet maar dat zijn dus de merken die hij voert. Ik betaal dan 800 euro voor de "stevens san remo" met een tiagra erop.
Ik heb het gevoel dat als ik bij de lokale fietsboer (ik moet nog even naar de andere hier in de stad) meer kwijt ben dan op internet maar kan natuurlijk altijd een stukje er voor rijden.

iig bedankt voor de info.

ps: de groepen begin ik nu aardig door te krijgen van hoe en wat, maar de velgen nog niet. dus nog even in lezen
ps 2: even wat gezocht en zoiets zou volgens mij wel goed zijn voor 800 euro?:
http://www.mantel-tweewie...shimano_105_LTD_2008.html (ik denk dat ik maar een keer daar langs moet gaan voor wat info :9, aangezien het niet ver van huis is (Tiel)

[ Voor 10% gewijzigd door Griffin op 16-11-2008 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

stevens is een kwalitatief merk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Die Bulls waar je naar linkt is een prima fiets, en Stevens maakt inderdaad ook goed spul :) Wat betreft velgen, of wielen eigenlijk, hoef je niet zoveel te weten. Wielen die je veel in fietsen ziet zijn meestal van Campagnolo, Fulcrum (is van campa), Shimano, Easton of Mavic. Goedkopere wielen van die merken zijn natuurlijk "minder" dan de duurdere, maar dat wil niet zeggen dat het slechte wielen zijn. Over de Shimano WHR500 (instapmodel van Shimano) heb ik veel negatieve verhalen gehoord, maar ze kosten ook niks, dus of dat allemaal echt gegrond is weet je natuurlijk niet. Wat je ook wel eens ziet is dat ze handgespaakte wielen monteren. Dat zijn dus bijv. Shimano 105 naven, met 36 spaken en een bepaalde velg van bijv. Mavic. Over het algemeen heb je dan echt supersterke wielen :)

Ik zou niet teveel naar de wielen kijken. Je kan nou eenmaal niet alles verwachten voor een bepaald bedrag en als ze toch niet bevallen kan je er later altijd - voor niet al teveel geld - iets veel beters voor kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zwaarder dan 80 kilo bent is het misschien wel verstandig om even goed te kijken naar (de sterkte van) de wielen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Griffin schreef op zondag 16 november 2008 @ 08:29:
[...]

ps 2: even wat gezocht en zoiets zou volgens mij wel goed zijn voor 800 euro?:
http://www.mantel-tweewie...shimano_105_LTD_2008.html (ik denk dat ik maar een keer daar langs moet gaan voor wat info :9, aangezien het niet ver van huis is (Tiel)
Mantel is prijstechnisch erg interessant en ik kom er regelmatig, maar is voor advies niet echt the place to be.

/edit.

Voor je idee, ik ben zelf fanatieke mtb-er en maak vaak in het voorseizoen mijn kilometers op de racer. Heb daarvoor ook een Bulls bij mantel gekocht. Prima fiets en is bij inderdaad voorzien van shimano WHR-550 wielen. Houden het prima voor het vlakke dijkenwerk, maar ze zijn slap en als ik dus stevig aanzet zwabbert er wel wat. Zou er niet graag een alpenafdaling mee doen. Maar om kort te gaan rij ik er al twee jaar met plezier mee. Ga volgend jaar wel eens over denken om een wat beter setje in te zetten.

Gezien je lengte verwacht ik wel een gewicht waarbij die wielen sowieso wat discutabel worden. Ga er trouwens wel een keer op zitten. In mijn ervaring zit de Bulls vrij kort en ook dat kan wel eens gezien je lengte niet prettig zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door KeX op 16-11-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Kijk voor een goede 2ehands trouwens ook eens op http://www.kapaza.be. Daar staan veel meer fietsen te koop dan in Nederland, kijk onder koersfietsen ;)
Vooral tussen de 600 en 1000e staat er veel interessants.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

KeX schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:34:
[...]

Mantel is prijstechnisch erg interessant en ik kom er regelmatig, maar is voor advies niet echt the place to be.

/edit.

Voor je idee, ik ben zelf fanatieke mtb-er en maak vaak in het voorseizoen mijn kilometers op de racer. Heb daarvoor ook een Bulls bij mantel gekocht. Prima fiets en is bij inderdaad voorzien van shimano WHR-550 wielen. Houden het prima voor het vlakke dijkenwerk, maar ze zijn slap en als ik dus stevig aanzet zwabbert er wel wat. Zou er niet graag een alpenafdaling mee doen. Maar om kort te gaan rij ik er al twee jaar met plezier mee. Ga volgend jaar wel eens over denken om een wat beter setje in te zetten.

Gezien je lengte verwacht ik wel een gewicht waarbij die wielen sowieso wat discutabel worden. Ga er trouwens wel een keer op zitten. In mijn ervaring zit de Bulls vrij kort en ook dat kan wel eens gezien je lengte niet prettig zijn.
Kijk mooie info. Maar ze hebben daar wel genoeg in voorraad dat ik lekker kan neuzen :P.
Wat betreft de wielen. Tja ik rijd gewoon de vlakke wegen in de betuwe en doe meer duurzaam trainen dan sprinten. Ik ga volgend jaar nog wel een paar keer met vrienden naar de grebbenberg (is voor mij heel wat :P) om daar te trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:39
KeX schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:34:
[...]

/edit.

Ik heb Shimano WHR-500 wielen, maar ze voldoen prima. Het ligt er natuurlijk aan hoe zwaar je bent (zelf ben ik ongeveer 64 kg).

Op vakantie in Spanje dit jaar heb ik een aantal malen gedacht "en nu zijn m'n velgen ten dode opgeschreven" (afdalen op slecht wegdek met putten van 10 cm diep en 30 cm lang, niet meer kunnen ontwijken en er vervolgens vol doorheen rijden), maar wonder boven wonder hebben ze het prima volgehouden. Ook afdalen ging er prima mee zonder te gaan zwabberen ofzo (70 km/h ging in ieder geval nog prima, totdat ik last kreeg van de zijwind) :)

Het bovenstaande geldt ook voor de velgen van de fiets van mijn vriendin: Bontrager Select. Deze hebben het ook volgehouden, terwijl je als je soms de wilde verhalen hoort, de beide wielsets bij wijze van spreke bij een verkeersdrempel al de geest zouden geven. ;)

Kortom, als je lichter bent dan 80 a 85 kg zou je het met Shimano WHR-500 of WHR-550 kunnen proberen op het vlakke. Mijns inziens moet dit gaan. Als ze niet bevallen kun je altijd andere velgen halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb net ff een montagestandaard besteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.futurumshop.nl/img/6119-0022-N0610.jpg

Lijkt me ideaal voor het schoonmaken en wat lichte werkzaamheden. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Mooie standaard Harmen, lijkt mij ideaal werken zo'n ding. Lijkt erg op de Tackx van havana, denk zelfs dat het dezelfde is.

Iets anders wat ik mij al een tijdje afvraag: Waarom staat dit topic in Stuffis Generalis en niet in Vervoer. Diverse fiets-gerelateerde topics (o.a. het mountainbike topic, een topic over ervaring met fietskleding et cetera) staan ook op die plek. Komt op mij enigszins onlogisch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Kan ik komende winter was onderhoud gaan plegen. Wil er nieuwe kabels opzetten en wat afstellingen doen.
In zo'n standaard kan je rustig overal bij. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
argro schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 08:54:
Mooie standaard Harmen, lijkt mij ideaal werken zo'n ding. Lijkt erg op de Tackx van havana, denk zelfs dat het dezelfde is.

Iets anders wat ik mij al een tijdje afvraag: Waarom staat dit topic in Stuffis Generalis en niet in Vervoer. Diverse fiets-gerelateerde topics (o.a. het mountainbike topic, een topic over ervaring met fietskleding et cetera) staan ook op die plek. Komt op mij enigszins onlogisch over.
Een modje heeft hier ooit een reden voor gegeven. Eerlijk gezegd kan ik het me niet meer precies herinneren, maar ik vond het niet echt logisch. We mogen hier eigenlijk ook geen vragen stellen, omdat dit het "ervaringentopic" is geworden (vraag me niet waarom). Daar zou je dus een nieuw topic voor moeten openen (gelukkig gebeurt dat niet). We kunnen wel weer eens aanvragen of dit topic naar VV mag :)

* Laurenz maakt een TR..

@Harmen: mooi ding hoor, werkt lekker kan ik je vertellen! Ik heb een andere, namelijk eentje van Rose waar je je fiets aan de zitbuis of bovenbuis vastklemt, maar werkt ideaal. Heb em begin dit jaar met m'n spaarpunten 'gekocht' daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Laurenz schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:34:
[...]

Een modje heeft hier ooit een reden voor gegeven. Eerlijk gezegd kan ik het me niet meer precies herinneren, maar ik vond het niet echt logisch. We mogen hier eigenlijk ook geen vragen stellen, omdat dit het "ervaringentopic" is geworden (vraag me niet waarom). Daar zou je dus een nieuw topic voor moeten openen (gelukkig gebeurt dat niet). We kunnen wel weer eens aanvragen of dit topic naar VV mag :)

* Laurenz maakt een TR..
Eigenlijk dus wel raar het ervaring topic etc.
"Het grote wielren topic" is in mijn ogen een betere benaming omdat je er dan ervaringen maar ook vragen kan stellen en het topic dus een grotere waarde krijgt en meer info aan 'boord' heeft.

just my 2cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Agree, het topic heette vroeger ook "Het grote wielrentopic" maar is toen door de modjes veranderd in "Het wielren ervaringentopic". Volgens mij omdat ze niet meer de chaos wilden die de "Het grote ... topic" opleverden wat betreft de bereikbaarheid van de informatie in die topics (via de search bijv.). Ik zou ook liever zien dat we gewoon "Het grote wielrentopic" hadden, maar helaas hebben we daar dus geen invloed op :) Aangezien het (in ieder geval in dit topic) gedoogd wordt dat we gewoon onze vragen hier aan elkaar stellen, heb ik ook de tekst die de modjes in de TS hadden gezet eruit gesloopt. Ze hadden hier namelijk in gezet dat je voor vragen dus een nieuw topic moet openen. Echter kunnen we dit topic dan wel sluiten. Als we elkaar hier alleen maar kunnen vertellen hoe goed onze fietsen zijn en hoeveel kilometer we zojuist weggestampt hebben, is het snel voorbij met de lol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb zondag met de club een clinic op de wielerbaan van de zesdaagse van het noorden.
Ben echt benieuwd hoe het zal gaan, lijkt me wel erg vet!

Moet zelf pedaaltjes en kleding meenemen. Fietsen hebben ze daar in alle maten.

Iemand tips? :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ja blijf trappen :) anders gaat het geheid mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

hendrikjan schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:30:
ja blijf trappen :) anders gaat het geheid mis...
Ja idd.... geen remmen en een doortrapper. :/
Zal wel ff wennen zijn! :D

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Voor de mensen die een fiets van rond de 800-900 wilden hebben; kijk eens op www.fietsgigant.com (kan je ook voor je fietsplan terecht). Staat een intersens met full ultegra voor 899,- klik

en een concorde met campagnolo veloce/centaur voor 799,- klik

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
bike-components.de heeft momenteel ook een ultegra-fiets voor 900 euro linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

hmm, zo me maar goed aankleden :) wil nog even gaan fietsen eigenlijk, hele week al niet kunnen fietsen... :/

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 10-09 11:10
Het duurt nog heeel lang, maar de kogel is door de kerk; eind augustus ga ik met een groep van ongeveer 10 mensen 2 weken fietsen door de Pyreneeen. Van Perpignan naar Biarritz. Elke dag een stuk van 60-70km met de nodige cols waarbij ik het voorlopige routeplan al de nodige kuitenbrekers voorbij heb horen komen... :) Ook rustdagen tussendoor, want het blijft het een vakantie. :) De groep bestaat uit langeafstandslopers van mijn atletiekclub die ook graag fietsen. Dus basisconditie genoeg, bij mij ook, maar er moet wel specifiek op de fiets getraind worden. Ik ben van plan om tot april 1x per week te gaan spinnen en dan vanaf april 1x per week de racefiets te pakken. Naast mijn gebruikelijk looptrainingen uiteraard, want ik blijf vooral een loper... Ik heb er zin in!

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@begintmeta.
Ik koop liever in een winkel waar ik eerst even kan proef zitten zeg maar.

Even over het algemeen, ik ben rond gelezen en gedaan etc en echt gehoord dat de WHR-500 wielen echt basis zijn. Wat is een stapje hoger voor niet te veel geld zodat ik daar ook even naar kan kijken. Want voor een paar euro meer heb ik iets beters. (ik ga sowieso voor een shimano 105 als groep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Griffin schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:08:
@begintmeta.

Even over het algemeen, ik ben rond gelezen en gedaan etc en echt gehoord dat de WHR-500 wielen echt basis zijn. Wat is een stapje hoger voor niet te veel geld zodat ik daar ook even naar kan kijken. Want voor een paar euro meer heb ik iets beters. (ik ga sowieso voor een shimano 105 als groep)
budget?

Easton Vista zijn iig een aanrader

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ik heb onlangs Fulcrum Racing 5 Evolution wielen gekocht als opvolger van mijn Shimano WHR-550 wielen. Ervaringen tot nu toe zijn goed, wielen zijn een stuk stijver dan de voorgangers. Keuze voor de Fulcrums is mede gemaakt op basis van esthetica. Prijs was circa €200 voor een set wielen.

[ Voor 7% gewijzigd door argro op 23-11-2008 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 13:04

Pater

Terry Tate

Scighera schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:17:
hmm, zo me maar goed aankleden :) wil nog even gaan fietsen eigenlijk, hele week al niet kunnen fietsen... :/
Ben je nog gegaan? Ik moest aan je denken toen ik vandaag in de auto door de sneeuw aan het ploeteren was. Zelf ook nog even op de fiets gezeten naar de stad toe, maar dat was echt fockin' koud.

Train momenteel op de Tackx, maar ik merk dat ik daar ijzeren discipline voor moet hebben om dat lang vol te houden. Het gevoel is totaal niet zoals op de weg.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Pater schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:52:
[...]

Ben je nog gegaan? Ik moest aan je denken toen ik vandaag in de auto door de sneeuw aan het ploeteren was. Zelf ook nog even op de fiets gezeten naar de stad toe, maar dat was echt fockin' koud.

Train momenteel op de Tackx, maar ik merk dat ik daar ijzeren discipline voor moet hebben om dat lang vol te houden. Het gevoel is totaal niet zoals op de weg.
tuulk..2uurtjes...geen sneuw, wel idd erg koud, met name toen ik na 1 uur rijden bij denekamp weer richting oldenzaal ging en daar de ijskoude wind vol tegen kreeg; had het gevoel alsof ik niet vooruit kwam. mja, dat is gewoon een irritant stukje met wind tegen; altijd blij als ik weer bij oldenzaal ben :)

Moest wel zeggen dat ik het opvallend rustig vond qua fietsers, vreemd :+

klote met dit weer is dat je het op het ene moment warm hebt en het andere moment te koud...
wat ik aan had?
craft zero lange onderbroek, ironman lange fietsbroek zonder zeem, dikke sokken, craft cool ondershirt, giordane shirt lange mouw, giordana windvest gevoerd met hoge kraag, asics muts, BBB al weather hadnschoenen en PRO 3mm neopreen overschoenen.

conclusie: te warme handen en te koude voeten 8)7

Geen helm...vreemd voor mijn doen, maar heb tegenwoordig <1mm haar, dus moet gewoon een muts op :)

en over het tacxen:
heb zelf een fortius met dvd's. maar dat is puur in uiterste noodgeval, dan moet het of ijskoud zijn icm met regen/sneeuw of ijzelen. als het gewoon koud is fiets ik buiten (wel wat korter dan normaal) . met regen ook nog vrij veel. (of het moeten hoosbuien zijn). en het liefst eerste 20min droog zodat ik warm ben :P

[ Voor 11% gewijzigd door Scighera op 23-11-2008 23:43 ]

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Scighera schreef op zondag 23 november 2008 @ 20:03:
[...]

budget?

Easton Vista zijn iig een aanrader
k zit nu te denken aan ongeveer 800 euro. maar aangezien ik het pas in voorjaar koop weet ik dat nog niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo heb vandaag mn Tacx Spider Team ook afgehaald bij het postkantoor.

Heb alles in elkaar gezet en racer dr op gezet.
Wow wat is dat lekker klussen zeg. :)

Ga komende winter nieuwe kabels erop monteren. De oude waren niet echt super meer.
Weet iemand nog leuke sterke kabelsets?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Griffin schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:08:
@begintmeta.
Ik heb in aken wel eens proefgezeten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

begintmeta schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:04:
[...]

Ik heb in aken wel eens proefgezeten hoor.
laat ik m anders formuleren :P
ik koop graag in een winkel waar ik niet extreem ver voor hoeft te rijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Stille bedoeling hier, bij deze maar eens een berichtje.

De trainingen gaan bij mij nog steeds door, na een hele rustige oktober maand heb ik de motivatie weer helemaal terug gevonden en fiets ik sinds november weer meer kilometers, voornamelijk duurtrainingen.

Mijn agenda voor 2009 krijgt al aardig vorm, de belangrijkste data:
  • 10 januari Egmond Pier Egmond
  • eind feb/begin maart 11 dagen Gran Canaria :9
  • mei Waalse Pijl
  • eind juni Gran Fondo Marco Pantani met oa de Mortirolo 8)7
  • eind augustis Criq
  • september MH2D
Anderen nog spannende uitdagingen voor het komende jaar?

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

DJ^ schreef op zondag 14 december 2008 @ 10:23:
Anderen nog spannende uitdagingen voor het komende jaar?
Gewoon de nieuwe fiets in fietsen ;).
Het zoeken staat nu iets op een laag pitje hier aangezien ik druk ben met afstuderen.

Er staat voor volgend jaar wel de de Grebben(berg)/(heuvel) op de planning. Wat al behoorlijk iets is voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb gisteren voor het eerst sinds > een maand weer gefietst, poepoe wat brakjes. Tot slot nog met ±15kmh de Brakkenberg op gekropen. Had ook gemerkt dat ik de stuurbuis/pen weer wat strakker moet gaan klemmen, dor de kou (denk ik) is er wat speling in gekomen. De fiets moet toch een grote beurt hebben. Ook kan ik de binnenband zien door een gat in de Michelin Pro3Race. De conti GP4000S vind ik toch wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Ik fiets vrij weinig momenteel. Racefiets al een tijdje (bewust) niet aangeraakt :) Wel geregeld op de crosser, wat ik echt supergaaf vind! Maar dan rij ik wat kortere, intensievere stukjes (40-50km), althans tot nu toe. Verder zoals gewoonlijk aan het spinnen, schaatsen en flink wat krachttraining voor het bovenlijf.

Wat betreft uitdagingen in 2009: Ik ga waarschijnlijk niet de Alpen in om daar te fietsen, zoals de afgelopen vier jaar. Echter wil ik 3000km door Schotland en Noord-Engeland gaan fietsen! :) Ik weet nog niet of ik op mijn hybride ga of op mijn crosser (met Bob-trailer), maar ik neig naar de bob.
Heb vroeger veel fietsvakanties gedaan op m'n hybride en ben wel benieuwd hoe het is met zo'n karretje. Ik ben het allemaal nog een beetje aan het uitzoeken, dus even kijken of het wat wordt, maar dat is waarschijnlijk dus de uitdaging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

net even wat tijd vrij na pauze op stage en even bij Mantel op de site gaan kijken en daar vond ik het merk 'Cube'. Ik ken het hele merk niet meer de prijs is vergelijk baar aan de Bulls, echter er zitten 'Fulcrum' wielen op.

Is dit ook wat want ik zit er aan te denken om in januari / februari er langs te gaan om eens goed te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Cube maakt goed spul :) Fulcrum is een merk van Campagnolo, wat wielen maakt die identiek zijn aan de Campagnolo productlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Laurenz schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:32:
Cube maakt goed spul :) Fulcrum is een merk van Campagnolo, wat wielen maakt die identiek zijn aan de Campagnolo productlijnen.
Het resultaat voor de wielen is dus dat deze beter zijn dan de Shimano WHR-500. (het betreft Fulcrum Racing 7)

Dus het verschil tussen Cube en Bulls maakt niet extreem veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Nu online
Cube is een uitstekend merk, goede frames, scherpe prijzen, ik zou het wel weten :)

Over welke Cube gaat het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik heb sinds vorig jaar: Cube Attempt 105 met genoemde Fulcrum wielen.
Ben 55 kilo, dus geen problemen mee.

Zoals eerder gezegd: Fulcrum = Campa..

Cube is goed qua prijs kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

- J.W. - schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:45:
Cube is een uitstekend merk, goede frames, scherpe prijzen, ik zou het wel weten :)

Over welke Cube gaat het precies?
Welke ben ik nog niet helemaal over uit. Is ook afhankelijk van wat er dan is voor hoeveel geld ;)

maar nu staan deze bij mantels onder het kopje (kom langs voor onze prijs)
- http://www.mantel-tweewie...be-Cube_Peleton_2009.html

of de attempt uit 2008 voor 899.
- http://www.mantel-tweewie...09/Cube-Attempt_2008.html

Maar zoals ik al eerder heb gezegd, dit is afhankelijk van wat er dan is voor hoeveel geld en wat mijn budget op dat moment is. (op dit moment is het ongeveer 800 euro, maar ik moet in het voorjaar nog op vakantie ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Ik ben nog steeds op zoek, en ik heb net een aanbieding gekregen om deze fiets voor 1299 eurp te kopen. (full carbon, 150). Is dat slim om te doen? Is dit een goede fiets voor 1299 euro?

[ Voor 17% gewijzigd door Maks op 17-12-2008 17:42 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.