't Lijkt mij niet zo lekker dat die 2e zo hoog zijn. Voor kou/nattigheid/etc kun je ook overschoentjes gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door - J.W. - op 07-09-2008 19:59 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 5% gewijzigd door - J.W. - op 07-09-2008 19:59 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
[ Voor 14% gewijzigd door havana op 08-09-2008 12:26 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING
leuk! met wie ga je?havana schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:17:
Gisteren mijn fietsje klaar gemaakt voor 4 dagen Bourg d'Oisans
- 2 nieuwe Conti GP4000s (oude ruim 6000 km, 0x lek)
- 2 nieuwe remblokjes achter
- 39T vervangen door 34T
- 12-23 schoongemaakt en vervangen door 12-27
Uiteraard alles gepoetst en gesmeerd. Heb een nieuwe truc voor de ketting, namelijk in een PET fles doen met lampenolie en dan flink schudden. Vervolgens kun je met een koffiefilter de lampenolie filteren en hergebruiken en het hele proces een keer of 3 herhalen. Tot slot de ketting even een paar keer door een doek halen en alles blinkt weer als nooit te voren.
[ Voor 10% gewijzigd door havana op 09-09-2008 19:17 ]
Leave only footprints, take only memories
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
[ Voor 32% gewijzigd door havana op 10-09-2008 09:41 ]
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Tja, het seizoen is echt een beetje over. Ikzelf heb al 3 weken niet gefietst. Voetbal 2/3 keer in de week en kamp nog steeds met me knieblessure helaas. En ben op dit moment ook ziek.Cliffie schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:03:
Veel suc6!
Zelf al anderhalve week niet gefietst. Afgelopen weekend weg, nu ziekjes. Vorige week druk en slecht weer![]()
[ Voor 9% gewijzigd door Griffin op 10-09-2008 19:28 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Anoniem: 60511
[ Voor 9% gewijzigd door havana op 17-09-2008 13:27 ]
[ Voor 17% gewijzigd door havana op 18-09-2008 09:58 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Harmen op 18-09-2008 20:00 ]
Whatever.
[ Voor 44% gewijzigd door havana op 19-09-2008 09:51 ]
Afgelopen woensdagavond had ik voor het eerst koude voeten, weliswaar met hele dunne zomersokjes maar toch, een behoorlijke tegenvallerhavana schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:51:
Het wordt idd alweer vroeg donker. Heb woensdag voor het eerst een gedeelte met lamp getraind. Viel zeker niet tegen. Beenstukken zijn ook al uit het vet. Overschoenen zullen rap volgen.
hmmz
pepernooot
[ Voor 23% gewijzigd door havana op 22-09-2008 09:31 ]
Tja, de buitenband achter was een Conti 4000S. Voorwiel had ik er zelfs een 6 jaar oude kevlar band van Hutchinson op liggen. Overigens is die 4000S nog helemaal heel hoor. De binnenband was puur geknapt. Ongeveer 30 cm precies over de naad. 8,5 bar had ik erin gedaan 's morgens. Ik had die buitenband er al wel 3000 km opliggen. De slijtage "gaatjes" waren nog prima zichtbaar. Denk dat dat binnenbandje gewoon prut was.havana schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:31:
Goed gedaan Dinkelover
Zo te horen is het weer vergeleken met vorig weekend ongeveer gelijk gebleven. Klote van de materiaalpech. Als ik dit soort verhalen lees, realiseer ik me eens te meer hoe belangrijk goed materiaal is.
Klapband, dat hoor je overigens niet zo vaak. Ik heb het één keer gehad (op de Giau) maar dat was omdat ik latex banden had gemonteerd.
pepernooot
Heb je ook een inenting tegen tetanus gehad? Of was je daar wellicht nog voor beschermd? Asfalt is een bekende besmettingshaard voor tetanus namelijk. Ik heb na mijn schuiver in ieder geval wel zo'n inenting gehaald.dinkelover schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:30:
[...]
Ik ga trouwens toch maar naar de huisarts. Met brandwonden hoor je soms de ergste dingen, ook nadien. Ik vraag me af of ik er littekens aan over houdt. Volgens kenners die ernaar keken wel
[ Voor 13% gewijzigd door argro op 22-09-2008 12:10 ]
[ Voor 140% gewijzigd door havana op 22-09-2008 12:34 ]
[ Voor 47% gewijzigd door MrAngry op 22-09-2008 15:49 ]
Bedenk wel dat je op deze manier totaal geen duurvermogen ontwikkelt, spinnen is eigenlijk geen goede training voor het racefietsen, misschien voor erbij maar niet alleen maar.Griffin schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:40:
* Griffin gaat in de winter spinnen om zo betere conditie te krijgen voor het voorjaar + zomer op de weg.
hmmz
Ik heb daar ook last van, maar merk het gelijk zodra m'n tenen beginnen te tintelen. Nu ga ik trouwens wel op zoek naar andere schoenen, want ik heb het idee dat deze net ietsjes te krap zijn.Griffin schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:40:
- hakken van de voet laag houden, ik tend nogal op de tenen te trappen.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
[ Voor 3% gewijzigd door rdluca op 22-09-2008 20:04 ]
[ Voor 19% gewijzigd door havana op 23-09-2008 11:51 ]
[ Voor 18% gewijzigd door DJ^ op 23-09-2008 11:54 ]
hmmz
Met Italie als tweede vaderland heb ik zo ongeveer een aangeboren liefde voor Italiaanse fietsen.Laurenz schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 07:41:
Balen rdluca! Heb destijds ook een gescheurd frame gehad. Het was dan wel een vrij oud ding.. maar het was wel m'n enige fiets. Vanwaar heb je eigenlijk een nieuwe Colnago besteld? Beetje zonde van het geld imho. Mooie frames, daar niet van, maar prijs/kwaliteit is niet echt goed over het algemeen
[ Voor 17% gewijzigd door rdluca op 23-09-2008 13:19 ]
[ Voor 9% gewijzigd door orange.x op 23-09-2008 13:21 ]
[ Voor 23% gewijzigd door havana op 23-09-2008 16:12 ]
[ Voor 5% gewijzigd door havana op 25-09-2008 12:02 ]
Volgende keer toch proberen om als eerste reactie iets socialer te doen als het mogelijk is, dan klaart de sfeer meestal meteen op en dat is bij dit soort akkefietjes in je voordeel. Wat veel mensen trouwens niet goed doorhebben is dat de fiets op zich al een socialer voertuig is; stel dat je met een motor of een auto reed dan had het foutje van mevrouw haar fataal kunnen worden. Helaas hangt om racefietsers het vooroordeel dat ze asociaal zijn, dat heeft vast te maken met dat je een beetje agressie in je gemoed moet leggen om lekker tempo te kunnen houden, en dat je dat ineens weer moet loslaten om van iemand anders geklungel in het verkeer te accepteren.orange.x schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:10:
Kreeg ze met toch ineens in de gaten en begon ze te rennen... Boem. Ik had geen schrammetje, en mijn fiets was gelukkig ook nog vrij heel op mijn voorwiel na. Dat voorwiel was helemaal krom. Toen begon het vrouwtje ook nog te klagen of ik haar niet even een hand wilde geven, nou, ja dat kon wel. Ja, klinkt debiel dat ik eerst naar me fiets ging kijken, maar dat was serieus mijn eerste gedachte. Uitleg: omdat het niet mijn schuld was ( ik was verlicht en zij stak zomaar de weg over, niet opzebrapad ), ging daarom eigenlijk mijn gedachte gelijk naar mij en mijn fiets uit. Met mij ging het goed, dat merkte ik al toen ik opstond. Maargoed
Dat hele verhaal is erg herkenbaar en aardig om even te lezen.Now, the thing is, Senator, I don't particularly call you to task for calling me a fucking asshole. If the roles had been reversed, and I had a big black Mercedes and you came up in a purple helmet, knocking on my window, and I didn't realize I was on the verge of crushing your legs, I might have called you a fucking asshole, too.
Oeioei... sterk hoe je daarna de fiets weer oppakt voor de Marmotte!dinkelover schreef op maandag 22 september 2008 @ 00:54:
[..] Tussen bocht 13 en 14 halverwege een klapband achter.Ging 40-50 per uur en ging dus direct behoorlijk op mijn plaat. [..]
Heb ik ook wel eens gehad toen ik een oudere man met een gebroken ketting hielp. Die man helemaal groos dat de ketting er weer op lag, rijdt ie weg gaat het van rrrrrrrr... ik er achteraan rennen want hij wou er nog mee doorrijden ook... Het was zo'n fiets met een halfopen kettingkast, met een boutje waar de ketting nog achterlangs moest lopen of zoiets, daar had ik even geen rekening mee gehouden[..] knapt m'n ketting.Ongelofelijk, ook dat nog. Oorzaak onbekend maar wat blijkt, het was de missing link die ontkoppeld was van de KMC ketting. Kon hem dus zelf weer fixen. Deed ik eerst verkeerd door de derailleur kwam ik na 100 meter achter, dus nu zelf moeten ontkoppelen
Als je heel veel geluk hebt kom je Zeepkruid tegen (maar op een Alpencol geef ik je weinig kans). Gewoon gras en mos gaat ook wel beter als je er wat water bij doet.Ketting al 1k niet meer schoongemaakt, had pikzwarte handen gekregen daardoor. Wel zoveel mogelijk om de handwondjes heen. De volgauto en anderen waren voor mij dus geen tijd genomen om handen te wassen. Ja beetje met gras.
Zeker met lage velgen moet je rekening houden met dat effect, ik heb met een rottige afdaling wel eens een pauze moeten inlassen om mijn voorvelg te laten afkoelen, die was te heet om vast te houden. Als ik toen een binnenband met kleine fabricagefouten had gereden zou die zeker geknapt zijn. Met een halfhoge velg is het koeloppervlak wat groter, daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee bemerkt (gereden met Mavic CXP33 en soortgelijk).argro schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:09:
Was de klapband misschien het gevolg van "slepend" remmen? Je hoort wel eens verhalen van hete velgen door continu remmen in een afdaling met klappende banden als gevolg.
Ik heb zelf een lange broek met zeem. Vind dat het meest prettig zitten. Nadeel hiervan is dat je niet makkelijk wisselt tussen lange en korte broek zodra de zon doorbreekt o.i.d.. Nadeel van beenstukken is dat ze toch altijd een beetje afzakken.hendrikjan schreef op donderdag 25 september 2008 @ 09:40:
waarom?
T wordt weer kouder .. En nu vroeg ik me wat betreft beenkleding af waar jullie voorkeur naar uitgaat en waarom?
Lange broek met zeem?
zonder zeem en over je normale koersbroek?
of beenstukken?
Eronder inderdaad, in het begin als er nog veel rek in zit een stukje, naar mate de rek er verder uit gaat moet ik ze steeds hoger optrekken zodat ze niet afzakken. Nu heb ik ze helemaal naar boven getrokken, soort van jarretels (hoe schrijf je dat?) zeg maarhendrikjan schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:20:
Nog een vraagje mbt tot die beenstukken draag je die over/tot/ of een stukje onder je koersbroek?
Ik weet niet hoe andere fietscomputers bevestigd worden aan de stuurpen of het stuur maar de Polar CS serie kun je bevestigen met twee tieraps, dit klinkt vrij provosorisch maar werkt uitstekend. De dikte van de stuurpen of het stuur maakt in deze dus helemaal niks uit. Ditzelfde geldt voor de snelheids- en de cadanssensor.hoedjevanpapier schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:49:
Nu alleen nog op zoek naar een goede fietscomputer die ook nog een om het relatieve dikke stuur van deze Trek past. Hebben jullie hier tips in?
[ Voor 38% gewijzigd door DJ^ op 26-09-2008 11:34 ]
hmmz
[ Voor 46% gewijzigd door havana op 26-09-2008 13:38 ]
waarom met draad? .. ik heb zelf een redelijk eenvoudige sigma zonder en die doet het prima.. wel soms een gekke uitschieter maar dat is meer uitzondering dan regel .. wel geteld drie of vier keer meegemaakt.. de eerste keer dat dat gebeurde dacht ik nog dat het echt was.. volle bak met wind mee in ene sprint achter een busje aan en toen stond ie op 74 km/u .. bij nader inzien levensgevaarlijk wat ik deed.. en de snelheid leek me ok wat onrealistisch hoog.. k zat wel op 53*12 maar dan nog .. ik zou dan een trapfrq. van 135 of zo gehad moeten hebben en dat lijkt me wat onrealistisch hoog.. Maar ik heb wel een tijdje in de volle overtuiging geleefd dat ik zo hard ging en dat was ook wel leukhavana schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:53:
Gewoon op je stuurpen monteren. Veel mooiere plek dan aan je stuur
Sigma maakt goed tellertjes voor weinig geld. Koop er alsjeblieft eentje met draad, daar heb je veel meer plezier van.
[ Voor 32% gewijzigd door havana op 27-09-2008 08:32 ]
[ Voor 34% gewijzigd door havana op 27-09-2008 17:49 ]
hmmz
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
[ Voor 8% gewijzigd door hendrikjan op 11-10-2008 10:37 ]
Is dat niet een beetje overdreven? De ketting, casette, derailleurtandwieltjes en remblokjes demonteren en/of vervangen kan ik mij voorstellen maar alles demonteren (remmen, shifters, kabels, voor- en achterderailleur, zadel, voorvork et cetera) lijkt mij niet echt nuttig. Het kost alleen veel tijd en waarschijnlijk veel ergernis bij het opnieuw goed afstellen.hendrikjan schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:36:
Ik heb als winter plan mijn fiets een keer helemaal uit elkaar te halen en weer helemaal opnieuw op te bouwen, en in de tussentijd de nodige onderdelen vervangen, opnieuw smeren en reinigen, maar als je van dit soort weekenden hebt, damn.. dan kom ik daar nooit aan toe..
tja.. weet ik niet..de volgende onderdelen zijn volgens mij wel aan vervanging toe.. Stuurlint, kabels, remblokejs, misschien mijn kettingbladen, ketting en misschien mijn cassete, als ik dan toch alles ga schoonmaken voor een winters beurtje, dan is het volgens mij een kleine moeite om meteen mijn vork eens los te halen en te bekijken.. Ik heb daar nog steeds wat bedenkingen bij (die vork) .. en dan ook maar meteen m'n bracket.. althans zo heet dat toch, waar je trapas door heen gaat? Heel veel meer wekr is het niet.. En t si volgens mij een goed leerprocesargro schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:21:
[...]
Is dat niet een beetje overdreven? De ketting, casette, derailleurtandwieltjes en remblokjes demonteren en/of vervangen kan ik mij voorstellen maar alles demonteren (remmen, shifters, kabels, voor- en achterderailleur, zadel, voorvork et cetera) lijkt mij niet echt nuttig. Het kost alleen veel tijd en waarschijnlijk veel ergernis bij het opnieuw goed afstellen.
Wat is er dan anders aan de derr. van een compact?Laurenz schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:49:
Bedenk je wel dat je als je een compact crankstel wil monteren, je normaal gesproken ook een andere voor- en soms ook achterderailleur nodig hebt. "Even proberen" zou dus nog wel eens een duur grapje kunnen worden
Klopt niet, bij een compact heb je geen andere derailleurs nodig, bij een triple wel. Er zijn ooit speciale compact voorderailleurs op de markt gebracht (Campa), maar die zijn weer verdwenen omdat ze geen nut hadden.Bedenk je wel dat je als je een compact crankstel wil monteren, je normaal gesproken ook een andere voor- en soms ook achterderailleur nodig hebt. "Even proberen" zou dus nog wel eens een duur grapje kunnen worden
[ Voor 29% gewijzigd door havana op 12-10-2008 09:33 ]
Whatever.
Sorry, havana heeft inderdaad gelijkhendrikjan schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 09:01:
[...]
Wat is er dan anders aan de derr. van een compact?
Dat ik de hoogte van de derailleur moet aanpassen snap ik, maar een nieuwe? Ook met de achter der.. Ik kan toch gewoon mijn oude blijven gebruiken, ik zie niet zo goed in waarom die niet zou werken.. Wellicht moet ik mijn kettinglengte aanpassen, maar dat is het dan ook .. dacht ik..Volledigheidshalve, ik overweeg om van een dubbel naar een compact te gaan ..
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq