Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb eens een witte 24" iMac opengemaakt, en het was geen fijne ervaring. Enorm diepliggende schroeven, korte kabeltjes die je ongemerkt lostrekt en meer ellende. Gelukkig hoefde die 24" niet meer in elkaar, want dan begint de ellende pas echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
vogelaarke135 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:19:
[...]

Leuke quote van Macrumors.com forum:

"At the rate things are going, a high-end PC powered by the Intel Core i7 CPU with 8 GB of RAM, 1 TB Serial ATA-II hard drive, 512 MB nVidia or ATI PCI-E graphics card with DVI-D output, and a nice 24" LG or Samsung 1920x1200 flat panel looks like a bargain in comparison. Given that Windows Vista Home Premium or Ultimate editions with SP1 is stable and reasonably fast on a Core i7 system, why would you bother with an overpriced iMac?"

In ieder geval zwaar negatieve geluiden op macrumors. Vooral uit de UK, waar sommige iMac modellen duurder zijn geworden....
??? snap ik waarom ik gequote ben ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42
Zware tegenvaller imho, ok nog steeds een core2duo begrijp ik wel, alhoewel een quadcore nu ook wel had gemogen. Wat ik echter niet begrijp zijn de grafische kaarten, de 9400m is volgens mij nog langzamer dan de 2600xt van mijn ouders. Ik wil bij de release van diablo 3 een nieuwe computer halen en dacht dan aan een imac, nu moet ik echter gaan rotzooien met enorm dure extra's. Hopelijk is er dan inmiddels weer een nieuwe revisie.

Ik snap dat de gemiddelde gamer geen imac haalt, maar toch vind ik het jammer dat ze er voor het 20 inch model er op achter uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nouja, hetzelfde geldt voor het instap 24" model. Ik heb nu de vorige generatie 24" basis met 2600XT, maar daar ga ik mooi geen 9400M voor in de plaats halen. Dan kan ik zelfs WoW vergeten. (Het enige wat ik nog aan gamen op m'n iMac doe.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind dit echt geen verbetering, op het geheugen na ..
Ik mis trouwens de apple remote? En is hij nou duurder geworden of lijkt dat maar zo?
Maar goed dat het toetsenbord met nummeriek gedeelte er wel bij gekozen kan worden, anders was het nog slechter.

Ik ben niet echt tevreden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 21:42
--MeAngry-- schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:01:
Nouja, hetzelfde geldt voor het instap 24" model. Ik heb nu de vorige generatie 24" basis met 2600XT, maar daar ga ik mooi geen 9400M voor in de plaats halen. Dan kan ik zelfs WoW vergeten. (Het enige wat ik nog aan gamen op m'n iMac doe.)
idd, en je kan op de goedkoopste 24 inch ook geen optie kiezen voor een 4850, dan was het nog te doen geweest. Met deze prijzen kan je gemakkelijk een icore 2,93ghz proc halen met 8gb ram erbij en een 9800gtx of nog beter als desktop bij dell.

hackintosh begint serieus een steeds betere optie te lijken.

Ik begrijp apple niet (wel vaker niet), hun verkopen storten in, veel harder dan bij andere pc verkopers. De depressie kickt daarbij nog eens in, en wat doet apple, de macs praktisch downgraden (100 mhz upgrades zijn zo 1998), geen langverwachte vernieuwingen doorvoeren (led backlight ed, misschien zelfs blu ray).

Ze graven zo hun eigen graf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
DarkShadow schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:26:
[...]

idd, en je kan op de goedkoopste 24 inch ook geen optie kiezen voor een 4850, dan was het nog te doen geweest. Met deze prijzen kan je gemakkelijk een icore 2,93ghz proc halen met 8gb ram erbij en een 9800gtx of nog beter als desktop bij dell.

hackintosh begint serieus een steeds betere optie te lijken.

Ik begrijp apple niet (wel vaker niet), hun verkopen storten in, veel harder dan bij andere pc verkopers. De depressie kickt daarbij nog eens in, en wat doet apple, de macs praktisch downgraden (100 mhz upgrades zijn zo 1998), geen langverwachte vernieuwingen doorvoeren (led backlight ed, misschien zelfs blu ray).

Ze graven zo hun eigen graf.
zo snel zal het niet lopen dat ze hun eigen graf graven, want er is alsnog een grote markt hiervoor maar het is in verhouding wel te duur geworden.

Nu lopen de notebooks gewoon eigenlijk voor op hun desktop broers qua prijs en prestaties en technologie naar verhouding.

Geen led backlit scherm, geen quad cores in de imacs. Het zou een mooiere deal zijn als er overal standaar deen Ati 4850 inzat voor hetzelfde geld als waar nu de 9400M inzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik was van plan in de zomer een iMac te halen met de gedachte dat ze dan wel een update zouden hebben gehad.
Maar met deze "update" schiet het niet heel erg op. Ik wil wel een beetje kunnen gamen op de iMac (ik game niet veel, maar doe af en toe aan LANs met vrienden). Dus dan moet ik eigenlijk al de GeForce GT 130 of de HD 4850 erin stoppen. Dus dan wordt het al het op 1-na-duurste model met nog wat extra's, waardoor het al snel op 1700 ofzo uitkomt (met studentenkorting).
Ik weet dat Apple's duur zijn (mijn macbook pro was ook zoiets), maar dit is toch wel heel erg overdreven imho :( .
Ik ga echt nog hard denken wat ik nu ga doen. Ik denk dat ik gewoon wacht totdat er ooit een betere upgrade komt (ook al duurt dat waarschijnlijk nog een hele lange tijd) of ik koop een Windows PC en ga iets doen met Hackintosh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Nou kom op zeg jongens. De Intel 950 deed WoW al, de 9400M zal dat alleen maar beter doen.

Daarbij, eventjes wat ik voor mezelf had gevonden. Als ik vorige week via Surfspot een basis 24" iMac zou samenstellen met 320GB/standaard processor/8800GS/2GB geheugen en wireless toetsenbord/muis zou ik bijna 1600,- kwijtzijn. Nu ben ik voor 640GB/4GB DDR3 /9400M en een snellere processor meer dan €300,- minder kwijt. Dit is exclusief de extra kosten van de 640GB HDD, 2x zoveel DDR3 (!) geheugen etc.

Dit moet bij elkaar wel een dik voordeel leveren van minimaal 500 euro, laat staan meer. Ik zie niet in hoe dit een niet gunstige update is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:20
Ik ben dan ook heel erg tevreden met de nieuwe modellen!! :-)
Ga er zeker 1 aanschaffen, alleen eventjes kijken exact welk model!

Het énige dat me "niet bevalt", is dat er geen LEDbacklit in het scherm is gezet, dat vind ik enorm jammer.. Maar ik had bijvoorbeeld het kleine bedrade toestenbord niet verwacht, en dat is echt een geniale zet! :D

nee hoor, * SyS_ErroR is happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 20:43

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Spacecowboy schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:32:
Argh, om even of andere reden heb ik een ini-mini vuiltje ACHTER m'n glasplaat. Ik las dat hier al iemand eerder last van heeft gehad in dit topic, maar daar stond verder niet bij hoe hij/zij dit heeft opgelost.

Het is welwiswaar miniscuul, maar op egaal gekleurde oppervlakken zie je het wel. Eerder zat er niet, want ik ben echt hyperallergisch voor dooie pixels/luie pixels/etcetera. Wat zeggen jullie, langsgaan en laten verwijderen (desnoods wat mij betreft een andere iMac), of niet zo aanstellen? Ik heb 'm online gekocht, kan je dan gewoon langsgaan bij een Apple reseller?
Doormiddel van een schone of het liefst nieuw ontstopper de de glasplaat verwijderen schoonmaken en weer terug zetten. Mijn Imac van december had ook een stofje, gewoon zelf weggehaald. Net zo eenvoudig.
Filmpje YouTube

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
osc4r schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:35:
Nou kom op zeg jongens. De Intel 950 deed WoW al, de 9400M zal dat alleen maar beter doen.

Daarbij, eventjes wat ik voor mezelf had gevonden. Als ik vorige week via Surfspot een basis 24" iMac zou samenstellen met 320GB/standaard processor/8800GS/2GB geheugen en wireless toetsenbord/muis zou ik bijna 1600,- kwijtzijn. Nu ben ik voor 640GB/4GB DDR3 /9400M en een snellere processor meer dan €300,- minder kwijt. Dit is exclusief de extra kosten van de 640GB HDD, 2x zoveel DDR3 (!) geheugen etc.

Dit moet bij elkaar wel een dik voordeel leveren van minimaal 500 euro, laat staan meer. Ik zie niet in hoe dit een niet gunstige update is!
volgens mij zie je iets over het hoofd. die 8800GS is een stuk sneller, tuurlijk is die duurder ;) Maar als je een vergelijkbaar systeem opstelt dan ben je iets meer kwijt voor iets meer specs maar dat is logisch aangezien de hardware kostten van nu maar de verschillen blijven gewoon minimaal en de prijs hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Sn0wblind schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:36:
[...]

volgens mij zie je iets over het hoofd. die 8800GS is een stuk sneller, tuurlijk is die duurder ;) Maar als je een vergelijkbaar systeem opstelt dan ben je iets meer kwijt voor iets meer specs maar dat is logisch aangezien de hardware kostten van nu maar de verschillen blijven gewoon minimaal en de prijs hoog
Ja inderdaad sommigen vergelijken de oude iMacs met de nieuwe iMacs. Mag toch hopen dat ze sneller zijn na een jaar, maar op sommigen punten zijn ze zelfs langzamer (videokaart in t tweede model). Maar de upgrade is minimaal en belachelijk duur vergeleken met wat er voor de pc te koop is.
Je krijgt weinig terug voor een jaar wachten...

[ Voor 4% gewijzigd door vogelaarke135 op 03-03-2009 20:48 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben eerlijk gezegd ook teleurgesteld, al dat ik dus eigenlijk blij ben dat ik nog een ouder model gekocht heb twee maand geleden. IK ben nieuw in de applewereld, en vind het ontzettend verslavend werken, ben echt constant tevreden met alles wat ik elke dag meemaak.
En nu begrijp ik dat mensen als sys_error tevreden zijn, omdat het voor hun gunstig is. maar voor mij is het dus al duurder geworden voor minder. ik heb een instapmodel imac. Zelfs de studentenkorting is 90euro duurder dan voorheen, en ik heb zelf 4Gb Ram geheugen geupgrade, en nu zou een iets snelle met iets sneller geheugen en iets meer hardeschijfruimte mij 300euro meer kosten. dat vind ik die centen niet waard.

Persoonlijk voorspel ik dat er binnekort meer mini's zullen verkocht worden, deze zijn wel interessant, enkel ook weer stom dat ze zijn opgeslagen.

Ook denk ik dat er meer EFI-X computers gaan ineengestoken worden. dat lijkt mij ook nog een interessante optie. aangezien je ongeveer hetzelfde kan kiezen maar dan goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Heb even een vraag over Apple Care en vind het niet nodig er een topic over te openen omdat jullie wel in één keer ja of nee kunnen zeggen volgens mij.

Als ik op bijvoorbeeld marktplaats AppleCare koop, kan ik deze dan gebruiken voor een van mijn gekochte Macs van het afgelopen jaar? Moet ik dat activeren via een code ofzo? Of werkt het alleen als je een Mac koopt met meteen AppleCare erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdiV schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:36:
Heb even een vraag over Apple Care en vind het niet nodig er een topic over te openen omdat jullie wel in één keer ja of nee kunnen zeggen volgens mij.

Als ik op bijvoorbeeld marktplaats AppleCare koop, kan ik deze dan gebruiken voor een van mijn gekochte Macs van het afgelopen jaar? Moet ik dat activeren via een code ofzo? Of werkt het alleen als je een Mac koopt met meteen AppleCare erbij?
[AppleCare] Op eBay kopen? een heel topic over dit onderwerp, wel bij ebay, maar dit zal wel vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:10:
[...]

[AppleCare] Op eBay kopen? een heel topic over dit onderwerp, wel bij ebay, maar dit zal wel vergelijkbaar zijn.
Ja maar daar staat niet echt duidelijk antwoord in vind ik. Alleen maar vragen en niet veel duidelijkheid. Kan iemand me niet uitleggen wat je precies krijgt bij die doos? Een activatiecode die je bij elke Mac kan gebruiken?

Anders koop ik t wel gewoon via apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
In de AppleCare doos zit inderdaad een activatiecode, die je dan bij Apple.nl kan registreren. Registratie kan tot één jaar na aanschaf, en geen dag later.

Let er wel op dat niet 1 of andere handige Harry zijn gebruikte key weer verkoopt op Marktplaats (oplichterij dus!). Voor een iMac zou ik gewoon die 175 euro lappen..

Edit:

Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe iMac, en waar ik nu naar neig is de een-na-snelste iMac met wat opties (oa AppleCare).

Nu ben ik aan het zoeken naar de snelheden van de GeForce 120, 130, en de Radeon 4850. Ik kan nergens vinden hoe snel deze kaarten onderling zijn. Ben er inmiddels wel achter dat de 120 een rebranded 9500 is.

Weet iemand wat de "oude" naam is voor de GeForce 130, en hoe snel deze presteeert in verhouding met de rest?

En, is het die 140 euro waard van 2.93 naar 3.06 GHz? Mijn vermoeden zegt keihard NEE, maar voor de zekerheid.. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door SyS_ErroR op 04-03-2009 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik hou me ook aanbevolen voor meer info over die grafische chipsets, met name benchmarks tov elkaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Tourniquet op 04-03-2009 08:13 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

SyS_ErroR schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 00:51:
In de AppleCare doos zit inderdaad een activatiecode, die je dan bij Apple.nl kan registreren. Registratie kan tot één jaar na aanschaf, en geen dag later.

Let er wel op dat niet 1 of andere handige Harry zijn gebruikte key weer verkoopt op Marktplaats (oplichterij dus!). Voor een iMac zou ik gewoon die 175 euro lappen..

Edit:

Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe iMac, en waar ik nu naar neig is de een-na-snelste iMac met wat opties (oa AppleCare).

Nu ben ik aan het zoeken naar de snelheden van de GeForce 120, 130, en de Radeon 4850. Ik kan nergens vinden hoe snel deze kaarten onderling zijn. Ben er inmiddels wel achter dat de 120 een rebranded 9500 is.

Weet iemand wat de "oude" naam is voor de GeForce 130, en hoe snel deze presteeert in verhouding met de rest?

En, is het die 140 euro waard van 2.93 naar 3.06 GHz? Mijn vermoeden zegt keihard NEE, maar voor de zekerheid.. ;)
De GeForce 130 is een rebranded 9600 GSO.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Step schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 08:42:
[...]

De GeForce 130 is een rebranded 9600 GSO.
en dat is weer een rebranded Geforce 8800 GS, die voorheen ook in de 24" iMac kon worden gekozen. :D

Dus, Geforce GT 130 = Geforce 8800 GS :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dit zal je vrijwel niet merken (gezien zelfde FSB snelheid, zelfde aantal cache). Ik zou die 140 euro lekker in mijn zak houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opagrover
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2021

opagrover

Als je nou 1mm verder denkt...

Tourniquet schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 07:59:
Ik hou me ook aanbevolen voor meer info over die grafische chipsets, met name benchmarks tov elkaar.
Ik ook. Op internet staan wel reviews over de NVidia 9400M (in de nieuwe iMac) en over de ATI Radeon HD 2600 Pro (oude iMac 24"), maar nergens worden die direct met elkaar vergeleken. Ik kan er nog geen conclusie uit trekken.

lezen, denken, zoeken naar argumenten, schrijven, teruglezen, posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij is het nog iets meer dan 140 toch :D ik zou het ook lekker besparen. Denk dat je dat verschil toch niet merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

osc4r schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:35:

ROFL, mooie vergelijkingen maak jij. :P

Met een GMA950 mag je dan misschien wel WoW kunnen spelen (op 1024x768 met alles op low) maar een HD2600 Pro trekt het allemaal maar net op High met 1920x1200. Een Geforce 9400M doet dat zeker niet. Die GT120 gaat het waarschijnlijk wel net halen, maar die zal dus waarschijnlijk even snel zijn als een HD2600 Pro.

Tuurlijk zijn er verbeteringen, zo krijg je nu een 24" versie voor minder geld dan voorheen (1399 vs 1599, scheelt maarliefst 200 euro) maar dan moet je wel tevreden zijn met minder CPU en GPU power, en ik kan me voorstellen dat zoiets voor de meeste mensen een voordeel is. Wil je er echter op vooruit gaan of op hetzelfde niveau blijven als bij het vorige 24" model, dan betaal je nu ineens 100 euro meer! Dat is toch een beetje vreemd niet?
Ik bedoel, de vorige modellen zijn een jaar oud, dan mag je er toch wel vanuit gaan dat een marginaal snellere variant op z'n minst nog even duur is, maar eerder goedkoper?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opagrover

opagrover

Harde getallen:
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Ranks are...
14: Radeon HD 4850 Mobile|3DMark06 Score: 9577
38: GT 130 Mobile|3DMark06 Score: 5816
50: GT 120 Mobile|3DMark06 Score: 5431
69: Radeon 2600 (Mobile from old iMac, and not the "PRO" version)|3DMark06 Score: 3134
96: GeForce 9400M|3DMark06 Score: 2067
110: Radeon 2400 XT Mobile (the one from the old low end iMac)|3DMark06 Score: 1735
(http://forums.macrumors.c...hread.php?t=660843&page=2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb sinds een paar weken last van een opstartprobleem met m'n iMac.

Wanneer ik hem aan zet loopt hij tijdens het opstarten vast (tijdens Apple boot logo of soms bij het login-menu). Zodra ik hem vervolgens uit zet en opnieuw boot, start hij wel gewoon door.

Heb al wat gezocht op internet naar mensen die ditzelfde probleem hebben maar ik kan maar weinig vinden. Alleen problemen waarbij de iMac helemaal niet start, maar dat is bij mij dus niet het geval.

De eerste keer (koud) opstarten gaat altijd verkeerd.
De 2e keer start hij altijd goed.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
opagrover schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:32:
Harde getallen:

Ranks are...
69: Radeon 2600 (Mobile from old iMac, and not the "PRO" version)|3DMark06 Score: 3134
110: Radeon 2400 XT Mobile (the one from the old low end iMac)|3DMark06 Score: 1735
En de 8800 GS van de vorige serie dan op plek 25 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

En de "nieuwe" HD2600Pro zou eigenlijk een Mobility HD2600 XT op plek 52 zijn:
http://www.notebookcheck....on-HD-2600-XT.3770.0.html

Dat zou dan toch betekenen dat de GT120M net iets sneller is.

(Als ik GPU-Z op m'n iMac draai wordt hij ook als HD2600 XT herkend, net als door de drivers van ATI. (Met mobilitymodder.)

[ Voor 22% gewijzigd door --MeAngry-- op 04-03-2009 15:44 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Wow draait overigens "prima" (speelbaar en redelijk soepel) op mijn MacBook met GMA 950, ruim 20fps 1280x800 alles low, behalve texture. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Nu we het daar toch over hebben. Ik speel geen spelletjes op m'n iMac en heb dus wat dat betreft geen GT120 nodig.

Wat denken mensen van de 9400M i.cm. 1920x1200? Ik bedoel, dingen als Exposé etc, zullen die nog soepel verlopen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

opagrover schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:32:
Harde getallen:

Ranks are...
De nieuwe iMacs gebruiken toch niet de Mobile versies van de GT120 en 130? Als ik het allemaal goed heb gelezen is de GT130 gewoon precies hetzelfde als de 8800 GS uit de vorige serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-09 18:41
Een kleine vraag. Ik heb op de nieuwe mac zitten wachten en wil een 20" (een 24 is echt te groot voor in de woonkamer).
Nu is het probleem ga ik voor de nieuwe versie 2,66 GHzmet 4 gb DDR3 en de 9400m, of de oude 2,66 GHz met 4 gb DDR2 en de ati 2600 Pro.

Naar mijn mening is de update van gister nogal tegenvallend of niet, als ik het goed lees is de 2600 krachtiger dan de 9400m, is dit ook echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 19:20
Roynaldinho schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:31:
Een kleine vraag. Ik heb op de nieuwe mac zitten wachten en wil een 20" (een 24 is echt te groot voor in de woonkamer).
Nu is het probleem ga ik voor de nieuwe versie 2,66 GHzmet 4 gb DDR3 en de 9400m, of de oude 2,66 GHz met 4 gb DDR2 en de ati 2600 Pro.

Naar mijn mening is de update van gister nogal tegenvallend of niet, als ik het goed lees is de 2600 krachtiger dan de 9400m, is dit ook echt zo?
Steek hier 4gb ram in (40€ oid) en je hebt een snellere cpu en veel betere 3d kaart...

http://edu.switchshops.be...bcatno=484&articleno=3811

;)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 14-09 09:07
zullen de oudere modellen binnenkort ook niet in de aanbieding gezet worden bij bv de mm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
BlowFish schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:05:
zullen de oudere modellen binnenkort ook niet in de aanbieding gezet worden bij bv de mm ?
Meestal wel, maar het valt te zien hoe groot de voorraad is/was...

Ik wacht op een goede aanbieding van het vorige topmodel (met de 8800gs dus...)
Als die richting de 1500€ gaat wil ik best wel overwegen om er zo een aan te schaffen.
En anders word het gewoon de goedkoopste 24" die ik kan vinden en gebruik ik de PS3 wel voor games :)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Benchmarks:

http://www.primatelabs.ca...ni-benchmarks-early-2009/

Opvallend dat dezelfde snelheid processor, maar met een bredere geheugenbus (1066 ipv 800) langzamer presteert dan z'n voorganger:

iMac (Early 2008)
Intel Core 2 Duo E8335 2.66 GHz (2 cores) 3573

iMac (Early 2009)
Intel Core 2 Duo E8135 2.66 GHz (2 cores) 3562

Ben benieuwd hoe dat is het snelste Imac model (3.0.6 Ghz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Is jullie overigens die nieuwe voet al opgevallen, die loopt schuin af, net als de MacBook Air. Persoonlijk vind ik dat niet zo mooi en het nieuwe toetsenbord zonder nummerieke toetsen ook niet echt handig.

Ik ben blij met mijn iMac (Mid '07) 2,4Ghz en 4GB RAM. Alleen was dat toen wat duur allemaal. :D

Ik zit overigens te denken aan een Bluetooth-toetsenbord en -muis (ook al mis ik dan het nummerieke gedeelte) iemand hier positieve- of negatieve ervaringen mee?

[ Voor 21% gewijzigd door THE_BASE op 05-03-2009 10:48 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Vhond schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:30:
Benchmarks:

http://www.primatelabs.ca...ni-benchmarks-early-2009/

Opvallend dat dezelfde snelheid processor, maar met een bredere geheugenbus (1066 ipv 800) langzamer presteert dan z'n voorganger:

iMac (Early 2008)
Intel Core 2 Duo E8335 2.66 GHz (2 cores) 3573

iMac (Early 2009)
Intel Core 2 Duo E8135 2.66 GHz (2 cores) 3562

Ben benieuwd hoe dat is het snelste Imac model (3.0.6 Ghz)
Ik zeg: FAIL! Vooral als je bedenkt dat de 2600PRO over het algemeen ook nog eens sneller is dan de 9400M.
Na 11 maanden een downgrade en ook nog eens duurder gemaakt, hoe kun je dat nog verdedigen? En nu niet komen met: maar je hebt 4GB DDR3 geheugen ipv DDR2, want je ziet dus dat dat niets uitmaakt...
Deze "upgrade" komt meer en meer over als upgrade om het upgraden (als je begrijpt wat ik bedoel).
Dat worden heeel populaire refurbished iMacs denk ik zo. Sorry, maar had veel verwacht van deze upgrade, maar hier gaat Apple echt goed de fout in. Vooral als de grote jongens de reviews de deur uit gaan doen en ook de gewone consument ziet dat ze de iMac nu even beter links kunnen laten liggen.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Persoonlijk denk ik dat Apple hier ook niet zo'n goede zet mee heeft gedaan (ik blijf daarentegen wel blij met mijn, vorige serie, Imac ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Hmm volgens mij is het instap model 24" met de 9400M nu wel een paar honderd euro goedkoper, tsja het had beter gekund. Liefst zag ik een quad core in imac, maar goed dat gaat nog wel even duren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:47:
Ik zit overigens te denken aan een Bluetooth-toetsenbord en -muis (ook al mis ik dan het nummerieke gedeelte) iemand hier positieve- of negatieve ervaringen mee?
Positief van het toetsenbord zonder numeriek gedeelte is dat je muis minder ver weg staat en dat werkt iets prettiger. Nadeel vind ik het ontbreken van de Page Up/Down toetsen.
vogelaarke135 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:49:
[...]

Ik zeg: FAIL! Vooral als je bedenkt dat de 2600PRO over het algemeen ook nog eens sneller is dan de 9400M.
[...]
Vooral als de grote jongens de reviews de deur uit gaan doen en ook de gewone consument ziet dat ze de iMac nu even beter links kunnen laten liggen.
Het is de vraag of de meeste iMac kopers geïnteresseerd zijn in benchmarks. Ik denk van niet. Sterker nog: ik weet zeker dat de meeste iMac kopers dit niets interesseert. Die willen gewoon een computer die goed werkt. Bovendien: wat kun je nu ineens niet meer met een iMac? Voor gamers is de verandering wellicht niet gunstig, maar de rest van de gebruikers heeft ook met de nieuwe iMacs een fantastisch apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

RD schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:38:
Liefst zag ik een quad core in imac, maar goed dat gaat nog wel even duren denk ik.
Ik denk dat Apple dat bewust niet doet. Als ze het wel doen dan klagen mensen weer omdat ie te heet wordt of teveel lawaai maakt door de koeling. Het concept van de iMac heeft z'n beperkingen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Het is de vraag of de meeste iMac kopers geïnteresseerd zijn in benchmarks. Ik denk van niet. Sterker nog: ik weet zeker dat de meeste iMac kopers dit niets interesseert. Die willen gewoon een computer die goed werkt. Bovendien: wat kun je nu ineens niet meer met een iMac? Voor gamers is de verandering wellicht niet gunstig, maar de rest van de gebruikers heeft ook met de nieuwe iMacs een fantastisch apparaat.
Dat bedoelde ik dus met het laatste: "upgraden" om het upgraden...Valt me een beetje tegen van Apple.
Maar het blijft inderdaad een mooi ding.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Exirion schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:41:
[...]

Ik denk dat Apple dat bewust niet doet. Als ze het wel doen dan klagen mensen weer omdat ie te heet wordt of teveel lawaai maakt door de koeling. Het concept van de iMac heeft z'n beperkingen.
Precies dat denk ik ook. Daarnaast denk ik dat het nog wel tot einde dit jaar of volgend jaar duurt voordat een quad-core uitkomt met een goede TDP om ook te werken in de iMac/Mini/Macbook.
Anyway, ik denk mijn 20" ACD maar te verkopen en voor een iMac te gaan ipv een Mini.

Interesse iemand? 20"ACD goede staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
RD schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:53:
[...]

Precies dat denk ik ook. Daarnaast denk ik dat het nog wel tot einde dit jaar of volgend jaar duurt voordat een quad-core uitkomt met een goede TDP om ook te werken in de iMac/Mini/Macbook.
Anyway, ik denk mijn 20" ACD maar te verkopen en voor een iMac te gaan ipv een Mini.

Interesse iemand? 20"ACD goede staat :)
Ik heb wel interesse, maar dan moet je met een goed aanbod komen :)

Iets anders nu...

Ik heb zeer goede contacten met prowarehouse.nl (heb er mijn MBP gekocht en de service is er super).

Anyway,

ik ben dus op zoek naar een 24" met 8800GS (want ik game af en toe, en ben de windows PC beu...) en ik heb 2 offertes gekregen...
Mijn budget is iets lager, dus ik vind de offertes net iets te duur, maar mss is het iets voor jullie :)

http://picasaweb.google.com/thierrypriem (eerste keer dat ik picasa gebruik...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmm, ben toch nog steeds wel bij met mijn 24" iMac 2.8GHz Radeon 2600 Pro voor 1290 van de Media Markt. :P (Hoewel ik ondertussen liever mobiel had gegaan met een MBP, maar ik kreeg m'n iMac niet voor een mooie prijs weg incl. upgrades.)

Heb er zelf 4GB Ram in gezet en een 1TB schijf in geplaatst en ik denk dat ik met deze nog wel ff door kan gaan. :)
De enige nieuwe modellen die interessant voor mij zijn, zijn die met GT130 of Radeon 4850, maar die zijn meteen waanzinnig duur.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:05
--MeAngry-- schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:45:
Hmm, ben toch nog steeds wel bij met mijn 24" iMac 2.8GHz Radeon 2600 Pro voor 1290 van de Media Markt. :P (Hoewel ik ondertussen liever mobiel had gegaan met een MBP, maar ik kreeg m'n iMac niet voor een mooie prijs weg incl. upgrades.)

Heb er zelf 4GB Ram in gezet en een 1TB schijf in geplaatst en ik denk dat ik met deze nog wel ff door kan gaan. :)
De enige nieuwe modellen die interessant voor mij zijn, zijn die met GT130 of Radeon 4850, maar die zijn meteen waanzinnig duur.
wanneer heb je deze gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Omdat de prijs van de nieuwe iMac in UK £ flink hoger is en het oude model vrijwel net zo snel is als de nieuwe ben ik op zoek naar het oude model, maar helaas heeft de Apple shop geen enkele refurbished iMac meer :( Ik ga in het weekend maar eens bij wat winkels langs om te kijken of ze het oude model nog op voorraad hebben.

Anders misschien toch maar eens goed nadenken over een Vaio :o

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:28

CerandoX.nl

Vides

spocky schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:43:
Omdat de prijs van de nieuwe iMac in UK £ flink hoger is en het oude model vrijwel net zo snel is als de nieuwe ben ik op zoek naar het oude model, maar helaas heeft de Apple shop geen enkele refurbished iMac meer :( Ik ga in het weekend maar eens bij wat winkels langs om te kijken of ze het oude model nog op voorraad hebben.

Anders misschien toch maar eens goed nadenken over een Vaio :o
Serieus een Vaio, dan zou ik gewoon een pc samenstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
CerandoX.nl schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:57:
[...]

Serieus een Vaio, dan zou ik gewoon een pc samenstellen...
Idd, krijg je er vast zo'n leuke recovery cd bij met norton crap en demo's.

Overigens ben ik na het lezen van al de reacties erg blij dat ik mijn iMac niet heb verkocht. Af en toe game ik nog wel eens via Windows en dan had ik dus mooi slechter gezeten bij de nieuwe revisie (24" past simpelweg niet op m'n slaapkamer). Nu nog mooi even apple care scoren en ik zit er de komende twee jaar weer warmpjes bij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46
Voor de liefhebber: Ik zag net bij de Dixons in Leiden de oude iMac 24'' met 2600 Pro voor €1349 (ofzo iets). Was eerst iets van 1699 wist de verkoper mij te vertellen. Als ik nu opzoek was naar een iMac was ik voor die gegaan ipv de nieuwe 24'' voor €1399,- met 9400M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb net bij Mailamac een "oude" 24" 2.8Ghz CTO besteld, in de uitvoering met 2GB ram, een 500GB harddisk en de Nvidia Geforce 8800 GS 512MB. Prijs is op dit moment 1486,31

Samen met 2 stuks 2GB Kingston geheugen zodat ik op 4GB uitkom zit ik aan 1555,- incl BTW + verz. kosten. Lijkt me een prima deal, voor een nieuwe 2.93Ghz met een GT 130 512MB ben je bijna 300 euro meer kwijt.

Had wel graag een kleiner toetsenbord zonder nummeriek willen hebben, dus als iemand wil ruilen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
De oude iMacs 24" waren 1599.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Yep, in de configuratie met 2.8Ghz, 2 GB, 320GB HDD, Radion HD 2600 Pro 256 MB :+
Bij de Media Markt heb ik 'm ook zien staan voor 1349,-

Zou wel willen weten wat die 8800 GS 512MB aan meerprijs was bij Apple.

[ Voor 22% gewijzigd door h4ns op 06-03-2009 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Inderdaad zijn de in somminge winkels de prijzen van de "oude" modellen een stuk aantrekkelijker. Ik heb zo een leuke 24" 2,8GHz,2GB,8800gs512 gezien.
Mijn vraag is; "Hoe zit het met de beeldschermen van deze iMac serie?". Er was namelijk een hele tijd, 2007-2008 vele reacties van "slechte" beeldschermen in de iMac serie ook de 24".

edit- owja wie weet of er in een 2GB model 2x1GB zit of 1x2GB, dit voor uitbreiding naar 4GB?

[ Voor 12% gewijzigd door RD op 06-03-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit zo allemaal lees ben ik blij dat ik voor een prikkie mijn 20inch met 2600HD met gekocht, ik game niet veel maar gisteren COD4 geinstalleerd en moet zeggen dat ziet er erg goed uit. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:49:
Als ik dit zo allemaal lees ben ik blij dat ik voor een prikkie mijn 20inch met 2600HD met gekocht, ik game niet veel maar gisteren COD4 geinstalleerd en moet zeggen dat ziet er erg goed uit. :9~
Mag ik vragen voor hoeveel je die hebt gekocht?

Ik voel me nogal genaaid: koop het oude model iMac 2,66 voor 1149, wat dus hoger is dan als ik 'm vorige week met studentenkorting kocht, en blijkt het indouwen van 2 reepjes van 2GB (upgrade van 2 naar 4) bijna 120 euro te kosten. In de Apple online store betaal je voor de upgrade van 2 naar 4 GB DDR3(!) maar 90 euro. Maar goed, dat is allemaal achteraf en ik had misschien beter kunnen weten. Ben in ieder geval wél erg blij met de iMac zélf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mag je maar deze stond hier bij vraag en aanbod en is 3 maanden oud en heb er 850 euro voor moeten betalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
edit- owja wie weet of er in een 2GB model 2x1GB zit of 1x2GB, dit voor uitbreiding naar 4GB?
2x1GB volgens everymac.com:

RAM Type: PC2-6400 DDR2 Min. RAM Speed: 800 MHz
Details: Supports 800 MHz PC2-6400 DDR2 SDRAM.
How much RAM of what type do these systems support? Standard RAM 2.0 GB Maximum RAM: 4.0 GB
Details: By default, 2 GB of RAM was installed as two 1 GB SO-DIMM modules. No slots free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:05
RD schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:48:
Mijn vraag is; "Hoe zit het met de beeldschermen van deze iMac serie?". Er was namelijk een hele tijd, 2007-2008 vele reacties van "slechte" beeldschermen in de iMac serie ook de 24".
4 maand geleden heb ik zo'n iMac met slecht scherm gekocht (een ouder model, 2.8 GHz met 533 MHz bussnelheid). Wel nieuw in de winkel dus met 1 jaar garantie, en de scherpe prijs gaf de doorslag.

Het scherm heeft twee grijze horizontale balken die van rechts naar links lopen en een grijze plek in het midden.

Volgende week gaat hij naar een Apple servicepunt. Weet iemand hoe dit afgehandeld wordt? Wordt er een nieuw scherm ingebouwd, of misschien omgewisseld naar een nieuwe iMac? Hoe lang zou het kunnen gaan duren

Is het verstandig om de data te backuppen? Ik heb een CH3SNAS, maar deze ondersteunt geen AppleTalk, dus TimeMachine functioneert niet. Is een kopieerslag van de hele harde schijf naar de NAS voldoende om alles ooit weer terug te zetten?

[ Voor 12% gewijzigd door 107mb op 06-03-2009 14:23 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Denk toch maar een nieuw/huidig model, dan 1 van een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opagrover

opagrover

h4ns schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 01:54:
Heb net bij Mailamac een "oude" 24" 2.8Ghz CTO besteld, in de uitvoering met 2GB ram, een 500GB harddisk en de Nvidia Geforce 8800 GS 512MB. Prijs is op dit moment 1486,31

Samen met 2 stuks 2GB Kingston geheugen zodat ik op 4GB uitkom zit ik aan 1555,- incl BTW + verz. kosten. Lijkt me een prima deal, voor een nieuwe 2.93Ghz met een GT 130 512MB ben je bijna 300 euro meer kwijt.

Had wel graag een kleiner toetsenbord zonder nummeriek willen hebben, dus als iemand wil ruilen! ;)
Ik heb die deal in Groningen in de Dixons meegepakt. Laatste uit de doos in heel NL bij die keten! Voor de rest zwerven er dorr nederland nog wel wat showmodellen rond, die je voor die prijs mee kan krijgen.

Je hebt een 24", met een betere videokaart maar minder HD+intern geheugen. Die laatste zijn echter wel later uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

h4ns schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 01:54:

Ahhh dan was jij mij dus voor.... jammer. Veel plezier ermee, trouwens! Mailamac is trouwens lekker traag met e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Zo, mijn nieuwe iMac is besteld, kan eindelijk mijn Windows XP bak de deur uit! (2800+, 2 GB, 7800GS)
Besteld is een MB419, met ATi 4850 en AppleCare.
Daar gaat personeelskorting van af, en vervolgens de BTW. dan houd je best een leuk prijsje over! :D

Helaas wel 4-6 weken levertijd, maargoed, je kan niet alles hebben.. ;)

* SyS_ErroR is blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Ik hoor veel negatieve geluiden rondom deze 'update'. Ik was zelf wel erg enthousisast omdat méér harde schijf, dubbel geheugen en goedkoper (de 24'') de reden is dat ik er nu voor ga.
Ik wil heb niet gaan gebruiken voor spellen of grafische doeleinden. Enige programma van betekenis dat er op gaat draaien is Logic. Maakt de videokaart dan uberhaupt nog veel uit? (hd materiaal, resolutie ofzo..)

En hoe verhoudt een 24'' iMac (instap) zich qua beeldscherm en snelheid met een macbook white (2009)? Ga ik veel verschil merken als ik de switch maak? (behalve de afmeting, dat snap ik)

[ Voor 19% gewijzigd door stefan_el op 10-03-2009 14:44 . Reden: vraagje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
SyS_ErroR schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:45:
Ik ben dan ook heel erg tevreden met de nieuwe modellen!! :-)
Ga er zeker 1 aanschaffen, alleen eventjes kijken exact welk model!

Het énige dat me "niet bevalt", is dat er geen LEDbacklit in het scherm is gezet, dat vind ik enorm jammer.. Maar ik had bijvoorbeeld het kleine bedrade toestenbord niet verwacht, en dat is echt een geniale zet! :D

nee hoor, * SyS_ErroR is happy!
ik snap niet waarom dit een geniale zet is, een bluetooth tobo is dan toch veel fijner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Geen idee. Ik heb er ook een besteld. Ik heb nu een MBP van 2,5jaar oud en een 20inch ACD (te koop trouwens). Ik zal wel laten weten hoe de iMac zich verhoudt tot de ACD.
Nog even wachten geplande leverdatum is 16-17maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
stefan_el schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:49:
[...]

ik snap niet waarom dit een geniale zet is, een bluetooth tobo is dan toch veel fijner?
Bluetooth geeft lag, verbruikt batterijen, en mist (uiteraard) de usb poorten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:58:
[...]

En het numerieke toetsenbord, wat bij internetbankieren makkelijk is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 20:33

breinonline

Are you afraid to be known?

ronwiel schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:01:
[...]

Die mist het kleine bedrade toetsenbord ook, waar het in bovenstaande discussie over ging :z

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
ronwiel schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:01:
[...]

Wat dus ook niet op het bedrade kleine toetsenbord zit :+

Edit: oei, het brein van Breinonline was net iets sneller

[ Voor 10% gewijzigd door Sluuz op 10-03-2009 15:15 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Sluuz schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:14:
[...]

Wat dus ook niet op het bedrade kleine toetsenbord zit :+

Edit: oei, het brein van Breinonline was net iets sneller
je hebtr de optie om ook de normale te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52
SyS_ErroR schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:58:
[...]

Met de muis merk je de lag (soms met vlagen ineens veel, en soms weinig tot niet?). Maar met het toetsenbord heb ik nog nooit 'lag' ondervonden.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Sn0wblind schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:36:
[...]

je hebtr de optie om ook de normale te nemen
Ik zou ook gewoon de normale nemen, want zo'n numeriek toetsenbord is aardig handig. Of het draadloze toetsenbord, want dat staat mooi bij het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Het draadloze toetsenbord heeft geen numeriek gedeelte, dus een beetje raar om te zeggen dat je de normale wil vanwege het numerieke gedeelte, maar vervolgens ook een draadloos toetsenbord zou overwegen (dan kan je het numpad dus wel missen blijkbaar?)

Ik vind het nieuwe kleine toetsenbord er leuk uitzien. Hoewel ik een numeriek gedeelte wel makkelijk vind, zou ik denk ik wel zonder kunnen. Ik werk nu een klein half jaar op een MacBook en ik heb het numpad nog nooit echt gemist.

[ Voor 32% gewijzigd door Frietsaus op 10-03-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Frietsaus schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 17:42:
Het draadloze toetsenbord heeft geen numeriek gedeelte, dus een beetje raar om te zeggen dat je de normale wil vanwege het numerieke gedeelte, maar vervolgens ook een draadloos toetsenbord zou overwegen (dan kan je het numpad dus wel missen blijkbaar?)

Ik vind het nieuwe kleine toetsenbord er leuk uitzien. Hoewel ik een numeriek gedeelte wel makkelijk vind, zou ik denk ik wel zonder kunnen. Ik werk nu een klein half jaar op een MacBook en ik heb het numpad nog nooit echt gemist.
Nee, maar ik zou eerder een draadloos toetsenbord zonder numeriek gedeelte willen dan een bedraad toetsenbord met numeriek gedeelte. Van de bedrade toetsenborden zou ik toch die met het numeriek gedeelte nemen en als het draadloze toetsenbord er met numeriek gedeelte was, dan zou ik die willen.

[ Voor 21% gewijzigd door syltheboy op 10-03-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Najah, ik ga morgen een draadloze halen, met draadloze muis. En zo ziet mijn iMac van vorig jaar er ineens bijna uit als de nieuwe versie. ;-)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 16:16
Waarom zouden ze dat nummerieke gedeelte van het tobo afgehaald hebben? Ik vind dat echt raar.. Heb net m'n nieuwe imac draaiende met een extra tobo met nummeriek pad.
Ook zit bij de nieuwe imac geen afstandsbediening meer. Niet dat ik die op m'n vorige veel gebruikte maargoed... Zou Apple aan het bezuinigen zijn?

Verder zie ik kwa design alleen iets verschil in de voet (deze is iets dunner geworden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Ik ben blij met die keuze, het geeft weer wat extra rust op je bureau. Ik denk dat weinig mensen in productiviteit achteruitgaan wanneer ze geen numpad hebben.

Past ook goed bij Apple om iets heel basaals weg te laten, en daar mee weg te komen.

De afstandbediening weglaten is niet zo zeer bezuinigen, maar wel meer verdienen met accessoires. De verkopen van de iMacs worden er echt niet minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Mijn iMac 24" komt morgen, met de kleine uitvoering van het toetsenbord. Aangezien ik al een "grote" alu toetsenbord heb, probeer ik dit kleintje eerst uit. Ik kan altijd nog terug.
Hopelijk morgen een goed en mooi exemplaar 24" thuis staan en dan kan de fotobewerking frenzy beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
Is een Imac 24'' 2.66 met 4gbDDR3/640GB echt merkbaar veel sneller dan een macbook white 2.0 met 2gb DDR2/120gb?
Ik doel met name op het openen van applicaties zoals mail enzo..weet niet of ik de mijne moet inruilen voor een imac of gewoon een extern scherm + HD erbij moet nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackman
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ben van een macbook white 2.4, naar een iMac 2,93 (2009) gegaan. Moet zeggen dat de iMac een stuk sneller gaat dan de macbook. Dit komt uiteraard door de snellere proc, maar ook met name door de 3.5" desktop schijf die in de iMac zit, itt de 2.5" laptop schijf in de macbook.
Het sneller opstarten van apps zoals mail etc. komt denk ik het meest door de snellere HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik ben momenteel van plan om de 24" iMac te kopen. Hier zit - als ik het goed heb - één mini-DVI poort op om een extern scherm aan te sluiten. Ik heb al een mini-DVI --> DVI convertor, dus dat is het probleem niet.

Mijn vraag is echter, is het ook mogelijk om twee extra schermen aan te sluiten? Ik zou met de overstap naar de iMac graag overgaan naar een triple-view display, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
wdekreij schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:24:
Ik ben momenteel van plan om de 24" iMac te kopen. Hier zit - als ik het goed heb - één mini-DVI poort op om een extern scherm aan te sluiten. Ik heb al een mini-DVI --> DVI convertor, dus dat is het probleem niet.

Mijn vraag is echter, is het ook mogelijk om twee extra schermen aan te sluiten? Ik zou met de overstap naar de iMac graag overgaan naar een triple-view display, vandaar :)
De nieuwe 24" iMac modellen hebben een minidisplay-port, net zoals de huidige MacMini's, MacBook's, MacBookPro's en MacPro's!

Je moet dus een mini-DP naar DVI converter kopen, er zitten geen verloopjes meegeleverd met een nieuwe iMac. Via de mini-DP poort is het, voor zover ik weet, niet mogelijk om 2 schermen aan te sturen. Ik weet dat er enkele fabrikanten zijn die een usb-videokaart hebben gemaakt, maar of deze goed werken onder OS X durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

hmm, ik heb dus ook een gradient. Ik zal het de komende dagen aankijken, maar als dit blijft en een vervanger niet veel beter is door de bank genomen dan wordt het toch een mini met 24ACD LED.
Zie hier mijn fotos;

Afbeeldingslocatie: http://att.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=162270&stc=1&thumb=1&d=1237013934

Afbeeldingslocatie: http://att.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=162271&stc=1&thumb=1&d=1237014346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Zowel de iMac als de LED Display zijn belabberd voor kleurverlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
alienfruit schreef op zondag 15 maart 2009 @ 00:42:
Makkelijk lullen zo vanuit het niets. Afgezien van de 20" met het TN scherm, zijn het beide S-IPS panelen. Je zou dan mogen verwachten dat ze de boel netjes weergeven.

[ Voor 6% gewijzigd door baquelappe op 15-03-2009 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af wanneer er eens wat betere grafische kaarten komen in die Mac's. En dan vooral het lagere segment. Of dat ze enigszins customizable worden. Ik vind het echt belachelijk dat ik 2000 euro uit moet geven aan een 2.4 iMac om een beetje videokaart erin te hebben (voor het gamen via bootcamp). Een 20 inch met 2.66ghz processor gecombineerd met de videokaart van de 3.06ghz 24" iMac (een Geforce gt 130) zou geweldig zijn.

- Misschien toch maar een Hackintosh dan. Jammer, maar er zit niets anders op.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
baquelappe schreef op zondag 15 maart 2009 @ 01:53:
[...]

Makkelijk lullen zo vanuit het niets. Afgezien van de 20" met het TN scherm, zijn het beide S-IPS panelen. Je zou dan mogen verwachten dat ze de boel netjes weergeven.
Dat had ik ook verwacht na 4 24-inch Early '08 iMacs gehad te hebben (telkens geruild wegens problemen). Elk model had wel iets met het scherm. De een een enorm helderheidsverloop, de ander echt vies bruinige hoeken, de andere ontelbaar veel luie subpixels... S-/H-IPS klinkt leuk, maar is in de praktijk blijkbaar niet altijd zo goed als men verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 15:41:
Ik vraag me af wanneer er eens wat betere grafische kaarten komen in die Mac's. En dan vooral het lagere segment. Of dat ze enigszins customizable worden. Ik vind het echt belachelijk dat ik 2000 euro uit moet geven aan een 2.4 iMac om een beetje videokaart erin te hebben (voor het gamen via bootcamp). Een 20 inch met 2.66ghz processor gecombineerd met de videokaart van de 3.06ghz 24" iMac (een Geforce gt 130) zou geweldig zijn.

- Misschien toch maar een Hackintosh dan. Jammer, maar er zit niets anders op.
Wat is een Hackintosch precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Frietsaus schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:51:
In Photoshop CS3 merk ik niet echt veel verschil tussen de GMA950 van m'n MacBook en de 8800 GS van m'n iMac, dus lijkt me niet dat Photoshop zoveel vraagt van de GPU.
CS4 doet dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

alienfruit schreef op zondag 15 maart 2009 @ 00:42:
Iedereen op fora praat elkaar hierover na terwijl veel mensen er zelf geeneens ervaring mee hebben. De iMac 20" heeft een matig TN panel terwijl de 24" een S-IPS panel heeft. De 24" heeft wat problemen met de helderheidsverdeling van de backlight maar dat heeft niks met kleurverlopen te maken. De kleurweergave van de 24" wordt zelfs in kritische reviews prima genoemd.

Ik ben een enorme mierenneuker met beeldkwaliteit maar heb toch al 15 maanden een 24" waar ik heel erg tevreden mee ben. De problemen worden zwaar overdreven en zo'n verhaal gaat op fora een eigen leven leiden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Exirion schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:22:
[...]

Iedereen op fora praat elkaar hierover na terwijl veel mensen er zelf geeneens ervaring mee hebben. De iMac 20" heeft een matig TN panel terwijl de 24" een S-IPS panel heeft. De 24" heeft wat problemen met de helderheidsverdeling van de backlight maar dat heeft niks met kleurverlopen te maken. De kleurweergave van de 24" wordt zelfs in kritische reviews prima genoemd.

Ik ben een enorme mierenneuker met beeldkwaliteit maar heb toch al 15 maanden een 24" waar ik heel erg tevreden mee ben. De problemen worden zwaar overdreven en zo'n verhaal gaat op fora een eigen leven leiden.
Helemaal eens! Ik heb nu anderhalf jaar een Mac en gewoon geen problemen met wat hierboven omschreven wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Als jullie het niet hebben betekent dit niet dat het niet bestaat. Sommige verhalen zijn inderdaad overdreven, maar sommige schermen zijn nu eenmaal brak. Voor en tijdens foto editing is het amper te zien. Echter bij werk (word, mail, internet) is het wel zichtbaar. Niet zoals ik eerder postte, maar wel zichtbaar. Het is met name 1 strook die helderder is dan de rest.

Dit is meer wat in de buurt komt, waarbij uiterst recht niet van toepassing is, dat komt door de lens.

Afbeeldingslocatie: http://att.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=162415&stc=1&thumb=1&d=1237111434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RD schreef op zondag 15 maart 2009 @ 17:54:
Als jullie het niet hebben betekent dit niet dat het niet bestaat. Sommige verhalen zijn inderdaad overdreven, maar sommige schermen zijn nu eenmaal brak. Voor en tijdens foto editing is het amper te zien. Echter bij werk (word, mail, internet) is het wel zichtbaar. Niet zoals ik eerder postte, maar wel zichtbaar. Het is met name 1 strook die helderder is dan de rest.

Dit is meer wat in de buurt komt, waarbij uiterst recht niet van toepassing is, dat komt door de lens.

[afbeelding]
Het scherm is zeker niet perfect nee. Vooral als ie net aan staat merk ik ook wel dat een kant van het scherm helderder is dan de andere kant. Na een paar minuutjes opwarmen zie ik het in de praktijk niet meer. Wel als je er echt op gaat letten bij een helder scherm. Maar goed, je eraan ergeren doe je hooguit een dagje en daarna ben je zo verliefd op het apparaat dat het geen rol meer speelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Exirion schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:22:
[...]

Allemaal leuk en aardig maar ik heb vorige week heel de week gewerkt met een LCD Led Display + MBP en incidenteel op een 24" iMac. Allebij hadden ze toch echt nog echte strepen in een simpele kleurverloop in Illustrator en Flash. Als je ook kijkt naar de slagschaduw van het actieve venster.... Vergeleken met mijn eigen 20" iMac is het wel beter maar een succes is het toch echt niet. Redelijk irritant.

[ Voor 3% gewijzigd door alienfruit op 16-03-2009 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
alienfruit schreef op maandag 16 maart 2009 @ 02:47:
[...]

Allemaal leuk en aardig maar ik heb vorige week heel de week gewerkt met een LCD Led Display + MBP en incidenteel op een 24" iMac. Allebij hadden ze toch echt nog echte strepen in een simpele kleurverloop in Illustrator en Flash. Als je ook kijkt naar de slagschaduw van het actieve venster.... Vergeleken met mijn eigen 20" iMac is het wel beter maar een succes is het toch echt niet. Redelijk irritant.
dat kan ook aan de gradient van die applicatie zelf liggen, die in bijvoorbeeld Photoshop is als je die vergroot niet helemaal zonder strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Sn0wblind schreef op maandag 16 maart 2009 @ 03:58:
dat kan ook aan de gradient van die applicatie zelf liggen, die in bijvoorbeeld Photoshop is als je die vergroot niet helemaal zonder strepen
Het kan zelfs aan het kleurprofiel liggen dat je gebruikt. Als je in OS X of de Adobe software een kleurprofiel gebruikt dan kan er color banding optreden. Dat heeft niks met de displays te maken.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.