Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:00:
@syltheboy, zolang je er geen zwaardere software op draaid zal je pc wel lang normaal blijven draaien jah :). Wij hebben hier ook nog een pc staan van 1990 ofzo, draaid ook nog altijd lekker.
Dat zal dan toch hoogstens een 80386 moeten zijn en die waren toen behoorlijk duur dus nog waarschijnlijker een 80286. En uiteraard met MS-DOS want Windows 3.0 was toen nog nauwelijks in gebruik bij thuisgebruikers. Ben dus wel benieuwd wat je nog precies kunt doen met dat ding :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Ik baal er ook echt van dat apple niet iets meer werk maakt van de grafische kaarten. Ik vraag echt geen high end, maar een fatsoenlijke mid range kaart waarmee ik alle games op iig medium kwaliteit kan spelen voor de komende 2 jaar. Ik ben van plan een mac te kopen aan het eind van dit jaar, en wou graag diablo 3 erop spelen. Ik heb geen zin voor een niet zo veeleisende game als dat de instellingen zo laag te zetten dat het soepeltjes draait op de 9400m, maar ik heb ook geen zin over de 2000 euro uit te geven zodat ik er een midrange kaart in kan laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:30:
[...]

Dat zal dan toch hoogstens een 80386 moeten zijn en die waren toen behoorlijk duur dus nog waarschijnlijker een 80286. En uiteraard met MS-DOS want Windows 3.0 was toen nog nauwelijks in gebruik bij thuisgebruikers. Ben dus wel benieuwd wat je nog precies kunt doen met dat ding :+
Offtopic:
Dat van 1990 was natuurlijk niet serieus bedoel :+ .. Het oude ding heeft Windows 1995. Dus zal ook wel rond 1995 zijn. Als het goed is hebben we hier ook nog een pc met MS DOS, en hij doet het nog steeds O-). Die heeft mijn vader toen ooit eens gekocht met de reden van dat de kinderen (ik dus) er vast nog wel ooit een nodig hadden. Heb hem natuurlijk wel eens gebruikt, voor typ les (maar toen hadden we dus al de andere pc met Windows 1995)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 20:57

Tenesmia

First Sergeant

DarkShadow schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:02:
Ik baal er ook echt van dat apple niet iets meer werk maakt van de grafische kaarten. Ik vraag echt geen high end, maar een fatsoenlijke mid range kaart waarmee ik alle games op iig medium kwaliteit kan spelen voor de komende 2 jaar. Ik ben van plan een mac te kopen aan het eind van dit jaar, en wou graag diablo 3 erop spelen. Ik heb geen zin voor een niet zo veeleisende game als dat de instellingen zo laag te zetten dat het soepeltjes draait op de 9400m, maar ik heb ook geen zin over de 2000 euro uit te geven zodat ik er een midrange kaart in kan laten zetten.
Kreeg net een berichtje van Apple dat m'n nieuwe ( 2.93 Ghz ) 24" Imac met ATi HD4850 is verzonden, sneller dan ik had verwacht ... mijns inziens een prima kaartje om mee te gamen trouwens ... ;)

Ad Astra Per Aspera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:14
Tenesmia schreef op donderdag 09 april 2009 @ 18:37:
[...]

Kreeg net een berichtje van Apple dat m'n nieuwe ( 2.93 Ghz ) 24" Imac met ATi HD4850 is verzonden, sneller dan ik had verwacht ... mijns inziens een prima kaartje om mee te gamen trouwens ... ;)
hoelang heb jij moeten wachten op je bestelling? :) Mijne is namelijk exact 1 week na de release besteld, (exact jouw config, maar dan met applecare), en nog niks binnen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Jammer dat ATi nog niet echt de specs. op hun site hebben gezet van deze GPU maar ik denk dat deze chip wel lekker wil draaien, 512MB doet sowieso al een hoop goed op een 24" :) Maar goed, we wachten geduldig je eerste ervaring af >:)

http://ati.amd.com/products/mac.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 10:52
Ik ben sinds enkele uurtjes trotse Mac bezitter ;) zal binnenkort is even een foto online knallen met daarop mijn nieuwe werkplek.

[ Voor 42% gewijzigd door Robert1989 op 10-04-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 06:25:
[...]

Jammer dat ATi nog niet echt de specs. op hun site hebben gezet van deze GPU
OEM producten voor Apple verschijnen nooit op de ATI website. ;) Alleen aftermarket ATI kaarten voor de Mac.

[ Voor 26% gewijzigd door Frietsaus op 10-04-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
Ik heb een vraagje. Ik heb een externe Harddisk aangesloten op mijn Imac deze heeft voorheen op een computer met Windows Vista gedraaid. Nu staan er bij een aantal mappen een slotje. Hoe kan ik dat slotje weg halen want ik kan nu niks uit deze mappen zomaar verplaatsen.
Nog een vraagje ik heb op mijn externe harddisk nu ook Time Machine draaien en daarbij staan nog andere belangrijke bestanden kan dit of moet ik eerst iets veranderen want alle bestanden staan nu in de Time Machine reserve kopieen. Thanx alvast voor het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Robert1989 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 11:02:
Ik heb een vraagje. Ik heb een externe Harddisk aangesloten op mijn Imac deze heeft voorheen op een computer met Windows Vista gedraaid. Nu staan er bij een aantal mappen een slotje. Hoe kan ik dat slotje weg halen want ik kan nu niks uit deze mappen zomaar verplaatsen.
Nog een vraagje ik heb op mijn externe harddisk nu ook Time Machine draaien en daarbij staan nog andere belangrijke bestanden kan dit of moet ik eerst iets veranderen want alle bestanden staan nu in de Time Machine reserve kopieen. Thanx alvast voor het antwoord
Je kunt het beste de schijf formatteren vanuit Mac OSX. Nu is het bestandssysteem van de Harddisk nog NTFS gok ik. Of je kunt een programma installeren zoals NTFS for OSX van Paragon. Mac OSX werkt niet met NTFS, maar met een eigen bestandssysteem.

[ Voor 72% gewijzigd door Executor16 op 11-04-2009 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Executor16 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 11:04:
[...]

Je kunt het beste de schijf formatteren vanuit Mac OSX. Nu is het bestandssysteem van de Harddisk nog NTFS gok ik. Of je kunt een programma installeren zoals NTFS for OSX van Paragon. Mac OSX werkt niet met NTFS, maar met een eigen bestandssysteem.
Correct. Oftewel, kopieer de inhoud van je externe hd naar je eigen harddisk. Formatteer je externe hardeschijf met schijfhulpprogramma (te vinden in finder , programmas, hulpprogramma's) met als bestandssysteem HFS+. En als laatste verplaats je data weer terug op de externe harddisk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
Dit had ik al gedaan omdat ik op internet las dat apple de ntfs niet standaard ondersteunt. Ik heb hem zelfs moeten formatteren om Time Machine te kunnen gebruiken.
Probleem opgelost als ik bij elke map de mapinfo toon staan de mappen als beveiligd opgegeven door deze uit te vinken is het hele probleem opgelost.. Zo makkelijk kan het dus zijn :9

[ Voor 36% gewijzigd door Robert1989 op 11-04-2009 11:43 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mn laptop is gister overleden en ben nu even een iMac aan het bestuderen
ik wil een toetsenbord met een numeriek toetsenblok
maar eigenlijk wil ik wel een draadloze

maar die zijn er niet?

staat bij informatie ook 2x hetzelfde:

Apple Keyboard
Het Apple Keyboard beschikt over een compact ontwerp, zodat u het gemakkelijk op uw schoot kunt nemen of op een overvol bureau kunt plaatsen. Dankzij de USB 2.0-poorten kunt u naast de Mighty Mouse ook een randapparaat via een snelle verbinding aansluiten, zoals een digitale camera of printer.

Apple Keyboard met numeriek toetsenblok
Het Apple Keyboard beschikt over een compact ontwerp, zodat u het gemakkelijk op uw schoot kunt nemen of op een overvol bureau kunt plaatsen. Dankzij de USB 2.0-poorten kunt u naast de Mighty Mouse ook een randapparaat via een snelle verbinding aansluiten, zoals een digitale camera of printer.

8)7

en over die mighty mouse
ik heb nu een logitech MX3200 toetsenbord+muis, dat werkt op zich allemaal wel goed
is het dan echt een meerwaarde om een draadloze apple muis + toetsenbord te nemen? (kost toch zo'n 45 euro meer) gebruiken jullie zelf allemaal die mighty mouse of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar die zijn er niet?
Nope, die zijn er (helaas) niet.

De mighty mouse vinden sommige niet fijn, maar dat is natuurlijk voor iedereen weer anders. Probeer ze allemaal eens uit zou ik zeggen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 17:05 . Reden: foutje... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 06:25:
[...] Maar goed, we wachten geduldig je eerste ervaring af >:) ...
Zijn er benchmarks / programmaatjes die ik eens even moet draaien als de iMac binnen is ( tips ? ) ...

Ad Astra Per Aspera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Tenesmia schreef op maandag 13 april 2009 @ 20:29:
[...]

Zijn er benchmarks / programmaatjes die ik eens even moet draaien als de iMac binnen is ( tips ? ) ...
Als je windows installeert (voor games), draai dan ff 3dmark 06!
GPU-Z ff draaien kan ook wel interessant zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
GPU-Z info van de Radeon HD 4850 is al te vinden. Zoals verwacht is het een Mobility Radeon HD 4850. :)

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/09/04/11/byq.png
Bron

De GT130 in de iMac is dacht ik een variant van de GeForce 9800M serie. Beide behoorlijk snel dus. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Frietsaus op 14-04-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Frietsaus schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:06:
GPU-Z info van de Radeon HD 4850 is al te vinden. Zoals verwacht is het een Mobility Radeon HD 4850. :)

[afbeelding]
Bron

De GT130 in de iMac is dacht ik een variant van de GeForce 9800M serie. Beide behoorlijk snel dus. :)
in dat geval ben ik érg benieuwd naar de verschillen tussen de GT130 en de 4850.. :)
Heb vandaag ff contact gehad met de distributeur (TechData), ze verwachten vandaag mijn iMac (2.93GHz + 4850) binnen bij hun, dus dan heb ik hem over enkele dagen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

SyS_ErroR schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:10:
[...]

Als je windows installeert (voor games), draai dan ff 3dmark 06!
GPU-Z ff draaien kan ook wel interessant zijn! :)
Noob vraag, maar ik moet gewoon de catalyst drivers ( 9.4 nu geloof ik ) onder windows installeren toch ?
( werk niet zoveel hiermee :P ) ... kijken of ik er vanavond aan toe kom !

Ad Astra Per Aspera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heeft iemand op zijn nieuwe imac (met Nvidia 9400 gpu) al Windows gezet? Zo ja, zijn ook bij deze nieuwe revisie weer screen artifacts (het waterval-waas problemen) aanwezig?

Bij alle vorige alu Imac's is dit probleem namelijk aanwezig (20inch in ieder geval)

linkerscherm voor een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://att.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=162270&stc=1&thumb=1

[ Voor 12% gewijzigd door Reb87 op 14-04-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Heb eindelijk windows XP ( SP 2 ) geinstalleerd, zonder install van verdere drivers oid ( kan dit trouwens wel ? is het de bedoeling dat ik nu onders windows de normale ATi Catalyst 9.4 installeer, of kan dit juist niet ?

3d-Mark 06 : 10.030 punten ...

Geen idee of dit nu tegen valt of juist mee eigenlijk ;-) ... enlighten me :)

Ad Astra Per Aspera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Laatst online: 22:17

Hier staat ie (de reguliere ATI 4850 mobile) getest op 9855 punten in 3DMark06: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionys0s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08 21:09
Tenesmia schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:35:
Heb eindelijk windows XP ( SP 2 ) geinstalleerd, zonder install van verdere drivers oid ( kan dit trouwens wel ? is het de bedoeling dat ik nu onders windows de normale ATi Catalyst 9.4 installeer, of kan dit juist niet ?

De install dvd die bij je imac zat insteken terwijl je in windows zit die zal alle drivers vanzelf installeren, nadat dit gebeurd is kan je zelf je de laatste catalyst driver erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Frietsaus schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:06:
Niet helemaal. De GT130 is een hernoemde Geforce 9600. Iets minder snel dan de 4850. Als het een hernoemde 9800 zou zijn, dan zou de 4850 ook niet (zo veel) meer kosten.
In ieder geval, de MacBook Pro's hebben ook een 9600 er in, dus de GT130 is gelijkwaardig daar aan.
Ik begin nu toch ook wel te merken dan mijn 2600XT het niet helemaal meer redt met bepaalde taken, vandaar dat ik nu ook een beetje zit rond te loeren naar een iMac met een 4850 er in, of een instap mac pro met de 4870 er in. Moeilijke keus eigenlijk. Uitbreidbaarheid vs. Prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hmm, ik lees toch op vrij veel plekken dat het een rebranded GeForce 9800M GTS is. Dat gaat dan wel specifiek over de GT130 in de iMac, niet de 'normale' GT130 die wel gebaseerd is op de 9600-serie. Tegenover de GT130 kost de 4850 maar 44 euro, lijkt mij prima in balans?

Nouja goed, doet er ook niet zoveel toe. :)

[ Voor 69% gewijzigd door Frietsaus op 16-04-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
en de GT 120 dan (is een rebranded ????)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 15:38

eviltweaker

DDPEEKIW

Vhond schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:55:
en de GT 120 dan (is een rebranded ????)
9500GT

DDPEEKIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
[...]

tja, het kaartje is opzich prima, maar midrange op zn best en het kost je enorm veel geld voordat je er een in je mac mag stoppen. Het kan alleen bij de duurste 24 inch imacs. Dan verwacht je toch minstens een 4870 x2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
DarkShadow schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:15:
[...]

tja, het kaartje is opzich prima, maar midrange op zn best en het kost je enorm veel geld voordat je er een in je mac mag stoppen. Het kan alleen bij de duurste 24 inch imacs. Dan verwacht je toch minstens een 4870 x2 :P
Je moet er wel rekening mee houden dat er notebook onderdelen in gaan he? Vanwege de beperkte ruimte zou er misschien nog een 4870 notebookversie in kunnen die dan flink heet gaat worden tijdens het gamen, maar het is niet echt aan te raden. Een 4870 x2 zou ten eerste niet gaan passen en het zou je iMac bijna weg laten smelten. Niet erg handig dus |:(

Over dat de GT130 een 9800 zou zijn, tja, ik denk dat apple zichzelf daar aardig mee in de vingers zou snijden gezien het verschil met de 4850. Ook het prijsverschil zou niet logisch zijn, vandaar dat ik toch denk dat het net zo als bij de normale versies een gerebrande 9600 is.
En in vergelijking daar mee is de 4850 een stuk betere keus. Is tenminste een stuk beter dan de 2600xt die ze in de eerst versies van de alu iMac stopten. Later kon je nog kiezen voor een 8800GT , en nu dus voor een 4850. Dat soort kaarten zijn dan toch de max qua hitte ontwikkeling dat het aankan.

En dan nog, als je er mee wilt gamen, dan is het nog goed genoeg om op medium/later op low settings te spelen. En gamers (en gewone mensen ook trouwens) vervangen hun iMac toch al snel na 3 jaar ofzo, waarna je ook weer een midrange kaartje er in krijgt.

Als je ECHT wilt gamen, moet je waarschijnlijk niet op een mac denken, tenzij je een Mac Pro neemt. Een iMac is prima voor wat ik er ook mee doe; af en toe een spelletje spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
8800GT? Was het maar waar. Je kon kiezen voor een "8800 GS" die in werkelijkheid een 8800M GTS was. De specificaties van de GT130 van de iMac zijn zo goed als identiek als die van de 9800M GTS 9800M GS. Tel daarbij op dat de GT130 van de iMac iets beter presteert dan de "8800 GS" van de vorige iMac, dan denk ik dat er een vrij goede conclusie te trekken valt. :) Maar die naampjes zeggen weer niet zoveel, want ik krijg wel het idee dat de 9800M GTS 9800M GS op z'n beurt weer is gebaseerd op de 9600-core.

Edit:
Overigens zegt de één GTS, de ander GS. De iMac geeft dit aan:
GT 130
64 stream processors
529MHz core
1323MHz shader
792MHz memory speed/1584MHz data speed
256-bit
PCI-E x16 Gen 2 bus
Bron

Wat heel erg dicht in de buurt komt van de 9800M GS en totaal afwijkt van de specificaties die NVIDIA geeft van de GT130. Ik zet mijn gokje dus op 9800M GS, en niet zoals ik eerder aangaf de GTS. :)

Als laatste een vergelijking voor mensen die twijfelen tussen de GT130 en de HD4850:
Mobility Radeon HD 4850 vs. GT130 aka 9800M GS

GT120 kan ik niks over zeggen, je ziet hoe Apple kan spelen met GPU namen dus ik zou niet van standaardverhalen uitgaan.

[ Voor 69% gewijzigd door Frietsaus op 18-04-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Voorlopig lijkt de 4850 niet echt een aanrader, heb hem nu 4 dagen in huis, en al 7 keer een vastloper gehad ( zowel in OSX 10.5.6 als in Windows XP onder BootCamp ) waarbij de iMac compleet vastslaat en slechts reageert op een hardwarematige power-off.

Volgens http://discussions.apple....threadID=1978213&tstart=0 lijkt het een stuk vaker voor te komen ...

Ad Astra Per Aspera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
Beetje offtopic maar bestaat er een soort programma als iAlert U voor de iMac en dan vooral met de mogelijkheid van mocht hij gestolen zijn dat hij foto's en de locatie ongeveer bepaald.
Ik had eerst een programma dat Adeona heet dit zou foto's maken alleen kan je die dus niet vinden als je de locatie er van opvraagt.
Hebben jullie een ideetje O-)

[ Voor 37% gewijzigd door Robert1989 op 19-04-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Tenesmia schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 14:12:
Voorlopig lijkt de 4850 niet echt een aanrader, heb hem nu 4 dagen in huis, en al 7 keer een vastloper gehad ( zowel in OSX 10.5.6 als in Windows XP onder BootCamp ) waarbij de iMac compleet vastslaat en slechts reageert op een hardwarematige power-off.

Volgens http://discussions.apple....threadID=1978213&tstart=0 lijkt het een stuk vaker voor te komen ...
Nou, leuk :/ mijn iMac 3,06 met ook de 4850 komt hier binnenkort aan. Ga ik maar gelijk ff dik HD renderen om te testen of ie het blijft doen. Anders gaat ie echt wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
http://www.appleinsider.c...elated_lock_up_issue.html

Tsja, waarschijnlijk zal het met 10.5.7 wel opgelost zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Rebranded vragen:

http://forums.anandtech.c...catid=31&threadid=2282766

<<GeForce GT 120 = 9500GT
GeForce GT 130 = 9600GSO = 8800GS>>

Zo is alleen de duurste videokaart (de ATI) een upgrade tov de vorige serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Maakt de videokaart echt veel uit als je géén games speelt of aan videobewerking doet? Of is het instap model goed genoeg om hd materiaal te bekijken e.d...

M.a.w....wanneer ga je het verschil merken/nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Momenteel merk ik dat mijn Airport icm het internet erg traag is (met verschillende routers).
Is dit bij andere ook het geval? Ik heb het idee dat het tot ± een half jaar geleden niet zo was.

Als ik mijn MacBook (1GB) naast mijn iMac (4GB) zet is die een stuk sneller dan mijn iMac.

Zou het door een update kunnen komen die dit veroorzaakt?

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Mijn iMac die gister is binnengekomen gaat weer terug. Ook van die vastlopers met de ATI 4850 en ik heb ook nog eens last van stof en vlekjes achter de glasplaat. Komt dat ook vaker voor of heeft 1 of andere patatvreter met zijn vette vingers mijn glas erin gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja dat kan best, ik ben destijds door 3 iMacs gegaan voor ik een acceptabel exemplaar kreeg. Één van die exemplaren had bergen stof en vette vingers achter het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
Frietsaus schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:00:
Ja dat kan best, ik ben destijds door 3 iMacs gegaan voor ik een acceptabel exemplaar kreeg. Één van die exemplaren had bergen stof en vette vingers achter het glas.
Officieel gezien verbreekt het de garantie, maar je kan ook gewoon de glasplaat er zelf afhalen en schoonmaken he? Paar zuignapjes, beetje lef om je splinternieuwe iMac open te halen en een brillenpoetsdoekje voor het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Gedaan met mijn laatste iMac, nooit meer. Kwam veel te veel stof achter. Ik laat het Apple wel opknappen. ;)
Vhond schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:45:
Rebranded vragen:

http://forums.anandtech.c...catid=31&threadid=2282766

<<GeForce GT 120 = 9500GT
GeForce GT 130 = 9600GSO = 8800GS>>

Zo is alleen de duurste videokaart (de ATI) een upgrade tov de vorige serie...
Wat betreft de GT 130 zou ik dit even lezen:
Frietsaus in "[iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 3"

[ Voor 69% gewijzigd door Frietsaus op 22-04-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
sergev schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:03:
[...]

Officieel gezien verbreekt het de garantie, maar je kan ook gewoon de glasplaat er zelf afhalen en schoonmaken he? Paar zuignapjes, beetje lef om je splinternieuwe iMac open te halen en een brillenpoetsdoekje voor het glas.
Niet dat ik niet technisch ben ofzo, maar daar zou ik dus niet aan beginnen. Ik heb er gewoon voor betaald dus moet het maar lekker in orde zijn allemaal :)

Daarnaast moet je echt een dik stofvrij en steriele badkamer hebben ofzo. Heb je weleens gezien wat voor stof zo'n glazen plaat aantrekt :) Dat krijg je nooit 100% goed in een gemiddeld huis en tuin omgeving.

[ Voor 17% gewijzigd door Executor16 op 22-04-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Frietsaus schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:11:
Gedaan met mijn laatste iMac, nooit meer. Kwam veel te veel stof achter. Ik laat het Apple wel opknappen. ;)

[...]

Wat betreft de GT 130 zou ik dit even lezen:
Frietsaus in "[iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 3"
had ik reeds gelezen, wie heeft er nu gelijk ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
M'n wireless Mighty Mouse scrolled sinds vanmorgen opeens niet meer omhoog. Die gaat dus ook lekker terug. Dat in nog geen 2 dagen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Frietsaus schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:11:
Je bedoelt dat je hierna nooit meer een iMac koopt? Of dat je niet zelf de glasplaat verwijderd om het glas schoon te maken, maar dat gewoon lekker door Apple zelf laat doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

SyS_ErroR schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:52:
Je bedoelt dat je hierna nooit meer een iMac koopt? Of dat je niet zelf de glasplaat verwijderd om het glas schoon te maken, maar dat gewoon lekker door Apple zelf laat doen? :)
Cursusje begrijpend lezen? Het lijkt me toch heel duidelijk wat ie bedoelt. Ik waag me trouwens ook niet aan het open maken van een iMac. Stof is overal, en vooral hinderlijk achter een displayplaat.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Nooit meer inderdaad in de zin van dat die glasplaat er niet meer afgaat bij mijn volgende iMac. :) Ik raad het iedereen ook af want ik had echt last van het stof. Als de zon erop staat zie je het glinsteren achter het glas en als het donker is zie je allemaal grijze vlekjes op het scherm.

[ Voor 38% gewijzigd door Frietsaus op 23-04-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Om nog maar te zwijgen over de vliegenpoep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Executor16 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 01:56:
M'n wireless Mighty Mouse scrolled sinds vanmorgen opeens niet meer omhoog. Die gaat dus ook lekker terug. Dat in nog geen 2 dagen gebruik.
Die muizen zijn idd waardeloos...de mijne ligt inmiddels ook stof te happen!
Onderste boven op een velletje papier rollen wil nog wel eens helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
Frietsaus schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:58:
Nooit meer inderdaad in de zin van dat die glasplaat er niet meer afgaat bij mijn volgende iMac. :) Ik raad het iedereen ook af want ik had echt last van het stof. Als de zon erop staat zie je het glinsteren achter het glas en als het donker is zie je allemaal grijze vlekjes op het scherm.
Doe je toch echt iets fout. Als je de glasplaat er af hebt gehaald in je badkamer en voordat je hem er terug in hebt gezet schoon hebt gemaakt zou je hem waarschijnlijk net zo als mij hebben. Geen stofje te bekennen. Maar dat is mijn ervaring. Niet om je aan te vallen ofzo. (aangezien we ook al een discussie hadden over de rebranded vragen) maar alleen maar om te zeggen dat het wel kan. Je hebt ook wel doekjes die het stof als het ware aanzuigen. Zoiets als ik kreeg bij mijn setje screen protectors voor mijn iPhone. Werkt echt geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Vergeet je niet dat mijn huis niet hetzelfde is als jouw huis? Mogelijk dwarrelt hier meer stof rond. Daarbij wil ik even melden dat ook CARD Services in Zwolle niet in staat was het scherm stofvrij te krijgen, absoluut niet. Ik heb hem toen nogmaals teruggestuurd om het nogmaals te proberen, maar zij kregen het stof niet weg, en dat is een AASP. Daarna heb ik het zelf meerdere malen geprobeerd, ook in de badkamer, en nee, het scherm is absoluut niet zo stofvrij te krijgen als vanaf de fabriek.

Ik kan het nog steeds niemand aanraden om die glasplaat er af te halen. Als je vetvlekken en stof hebt achter de glasplaat na ontvangst, doe alsjeblieft niet moeilijk en vraag een nieuwe machine aan Apple, daar heb je recht op.

[ Voor 24% gewijzigd door Frietsaus op 23-04-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 07:35

Bjk

Omdat dit topic ook ervaringen in de titel heeft, hierbij mijn ervaring met mijn iMac.

Inleiding
Vorig jaar augustus begon ik te denken over het aanschaffen van een Apple iMac 24". Dit om twee redenen, ten eerste het design. Het ziet er gelikt uit en het is compact. Ik ben werkzaam in de internet / multimedia branche en ontwerp/programmeer websites en systemen. Dat brengt bij mij reden twee, ik heb veel lovende reacties gehoord over het werkgemak op een iMac en had zelf al ervaring met Mac door mijn studie.

Uiteindelijk in oktober vorig jaar de knoop doorgehakt en een 24" iMac 3.06 ghz met 4gb intern geheugen aangeschaft. Inclusies alle practische toeters en bellen. Prijskaartje zo'n 1900 euro.

Verpakking / setup
Alles kwam binnen in één nette (design) doos. Na het uitpakken was het een kwestie van stekker in stopcontact en go. Wat een gemak.

Halfjaar later
Het afgelopen halfjaar heb ik tevreden op mijn iMac gewerkt. Het ontwerpen van websites met het bekende Adobe pakket werkt gigantisch lekker. Voor elke windows applicatie is wel een vervangende app te vinden. Toch knaagt er de laatste maanden iets aan me. Op mijn werk zijn we deels over gegaan naar een nieuwe programmeertaal. Voor deze taal heb ik nog geen goede app kunnen vinden. (Dit waarschijnlijk omdat het door MS ontwikkelde taal is) De laatste maanden vind ik mijzelf telkens rebooten tussen Mac en Windows vista. Natuurlijk heb ik een virtual pc geprobeerd op mijn Mac omgeving. Maar deze gaf mij ook niet het juiste gemak / snelheid van de applicatie.

Waar ik dus nu achterkom is dat het ontwerpen op Mac en alle gezinsapplicaties geweldig zijn. Maar dat ik voor het programmeren me telkens weer zit te ergeren.Daarom heb ik toch besloten om na een half jaar mijn iMac te verkopen (zie signature) en daarvoor een macBook en pc-desktop terug te kopen.

Conclusie
Een geweldige machine van Apple. Niks ten nadele daarover, ik heb alleen in het begin de verkeerde beslissing gemaakt. En had direct voor een macBook moeten gaan. Ik hoop dat andere webdevelopers iets aan deze ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ik gebruik zelf VMWare Fusion voor Visual Studio en dit werkt rap genoeg voor mijn werkzaamheden qua .NET werkzaamheden. Alleen als ik aan de slag ben met Silverlight of WPF boot ik naar Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tjah, als je voor je werk afhankelijk bent van MS software, dan is een Mac inderdaad niet ideaal. Daarom probeer ik mijn werk ook niet mee naar huis te nemen. ;)

Ik werk in dezelfde branch (web devlopment) en heb dat altijd in PHP gedaan, dat is absoluut geen probleem op een Mac. 2 jaar geleden kon ik me echter wat met ASP.NET gaan bezighouden via m'n werk, en ook hobbymatig zag ik dat wel als een uitdaging om mee te gaan werken. Nu past de MS denkwijze echter niet in mijn straatje en dat is maar goed ook, want niet veel later ben ik al mijn computers door Macs gaan vervangen.

Daarom ben ik me hobbymatig ook maar wat meer op Apple gaan richten, ik ben me ondertussen meer op Objective C en aanverwanten aan het richten. Nu heeft dat weinig met web development te maken, maar wat dat betreft kan ik met PHP nog alles wat ik moet.

Als je die optie echter niet hebt snap ik wel dat het vervelend is. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Voor de Imac met Radeon HD 4850 bezitters:

http://support.apple.com/...c_EFI_Firmware_Update_1_4

Eindelijk geen bevriezingsverschijnselen en slaapproblemen meer ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Heb nu mijn vervang iMac een 2 tal daagjes draaien, maar heb bij deze echt last van een irritante zoem (laag en hoog). Dus deze gaat ook weer terug.

Moet toch gewoon een goed werkend ding krijgen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Vhond schreef op zondag 03 mei 2009 @ 09:41:
Voor de Imac met Radeon HD 4850 bezitters:

http://support.apple.com/...c_EFI_Firmware_Update_1_4

Eindelijk geen bevriezingsverschijnselen en slaapproblemen meer ??
Mijn iMac met Radeon HD 4850 heeft nooit freezing issues gehad... toch apart.. wel ff de update geinstaleerd uiteraard :9~

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Heb binnen een aantal dagen gebeld na de levering van mijn iMac dat hij een irritant zoem en brom geluid maakt (en ik kan het weten aangezien ik achter meer van die dingen zit). Daarnaast zit er ook stof achter de glasplaat.

Nu zou de iMac vervangen worden, maar krijg ik 2 dagen later een mailtje dat het niet zomaar mogelijk is en vragen ze me of ik foto's wil maken :/ Beetje gare service hoor. Was wel wat beter gewend. Daarnaast kun je op een foto geen geluiden horen. Dus dat slaat ook nergens op.

[ Voor 10% gewijzigd door Executor16 op 07-05-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
updaten die 10.5.7

edit: 5 uur resterend :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Gewoon in een paar minuutjes geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ja nu wel, logisch he. Toen die net uit kwam ging heel internet traag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Executor16 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:49:
Kuch...27 uur te gaan 8)7

Mijn draadloos internet werkt voor geen ene meter meer op mijn iMac. Valt steeds uit of hij vindt mijn netwerk niet. Ik ben net terug van vakantie dus had er niet zo'n last van. Maar nu is het toch wel een beetje jammer.
Als deze update niet helpt ga ik weer alles opnieuw installeren...voor 10.5.6 deed ie het perfect ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem heb ik..... Nu maar hopen dat het nu inderdaad wel weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Executor16 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:49:
Dus niet zo logisch als JIJ dacht
:P :P :P :P :P

[ Voor 3% gewijzigd door Vhond op 14-05-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Goedenavond

Ik wil mss een 24" imac aanschaffen. Op marktplaats zag ik er 1 nog geseald staan. Ik vroeg de verkopen natuurlijk hoe het met de garantie zat. Hij zei dat tijdens de 1ste opstartbeurt jezelf moet registeren om de garantie te activeren. Klopt dat? want ik wil niet natuurlijk met een defecte imac thuiskomen.

En hoe zijn de prestatie van de 9400M (wellicht tegenover de oude ATI Radeon HD 2600 PRO)?

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
DFC-Neo schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:34:
Goedenavond

Ik wil mss een 24" imac aanschaffen. Op marktplaats zag ik er 1 nog geseald staan. Ik vroeg de verkopen natuurlijk hoe het met de garantie zat. Hij zei dat tijdens de 1ste opstartbeurt jezelf moet registeren om de garantie te activeren. Klopt dat? want ik wil niet natuurlijk met een defecte imac thuiskomen.

En hoe zijn de prestatie van de 9400M (wellicht tegenover de oude ATI Radeon HD 2600 PRO)?
Tja, het is natuurlijk vreemd dat iemand z'n gesealde 24'' iMac meteen al doorverkoopt. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het zit met de garantie activeren. Wat hij zei heeft niks met een defecte iMac te maken. Je loopt er natuurlijk wel kans op, maar da's bij elke gesealde iMac. Welke specificaties heeft hij precies en voor welke prijs verkoopt hij hem?

De prestaties van de 9400M schijnen minder goed te zijn dan de oude ATI Radeon HD 2600 PRO, dus daar hoef je je niet zo druk om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 05:49

breinonline

Are you afraid to be known?

Garantie krijg je met een bon. Bij installeren van OS X kan je je registreren maar dat is niet hetzelfde. Als hij geen bon heeft zou ik het niet vertrouwen...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 13:29
DFC-Neo schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:34:
Goedenavond

Garantie loopt van datum van aankoop, niet wanneer je hem aan zet en registreerd. Zou anders wel cool zijn, zet je je mac nooit op het internet (want je bent niet verplicht om met internet verbonden te zijn tijdens setup) en heb je levenslang garantie :+

EDIT: Zie dat breinonline me net voor was hehe

[ Voor 3% gewijzigd door Weswyp op 14-05-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
1voud schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:18:
[...]

Garantie loopt van datum van aankoop, niet wanneer je hem aan zet en registreerd. Zou anders wel cool zijn, zet je je mac nooit op het internet (want je bent niet verplicht om met internet verbonden te zijn tijdens setup) en heb je levenslang garantie :+

EDIT: Zie dat breinonline me net voor was hehe
Zoiets dacht ik eigenlijk al, maar ik zei dat ik eerlijk gezegd niet wist hoe het zit met de garantie activeren. ;) Zo werkt het dus blijkbaar niet en da's eigenlijk ook wel logisch. :P Tja, als hij geen bon heeft dan zou ik het ook niet vertrouwen. Of het moet iemand zijn die je goed kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het over deze hebt, zal hij wel niet te vertrouwen zijn. Er word onder andere beweerd dat er een LED display in zit. http://link.marktplaats.nl/246708312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor de geinteresseerden: de MM in Eindhoven heeft nog een redelijke voorraad staan van het oude 24" model voor 1199 euro. Voor 58 euro zetten ze er 2GB voor je bij. Ik heb m'n vriendin overtuigd dat een 24" iMac toch mooier is dan een Mac Mini met een losse monitor, dus ook zij heeft nu een 24" staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 18:29:
Als je het over deze hebt, zal hij wel niet te vertrouwen zijn. Er word onder andere beweerd dat er een LED display in zit. http://link.marktplaats.nl/246708312
Bovendien zijn het plaatjes van de voorlaatste serie (met de dikkere voet ipv de 'nieuwe' dunne...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

syltheboy schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:31:
[...]

Zoiets dacht ik eigenlijk al, maar ik zei dat ik eerlijk gezegd niet wist hoe het zit met de garantie activeren. ;) Zo werkt het dus blijkbaar niet en da's eigenlijk ook wel logisch. :P Tja, als hij geen bon heeft dan zou ik het ook niet vertrouwen. Of het moet iemand zijn die je goed kent.
Ook zonder bon is na te gaan hoe het zit met garantie. Elke AASP is in staat om in de Global Service eXchange van Apple een serienummer te checken. Er is dan onder andere te vinden wanneer de machine verkocht is, waar, en een eventuele reparatie-historie.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:41
Exirion schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 21:31:
Voor de geinteresseerden: de MM in Eindhoven heeft nog een redelijke voorraad staan van het oude 24" model voor 1199 euro. Voor 58 euro zetten ze er 2GB voor je bij. Ik heb m'n vriendin overtuigd dat een 24" iMac toch mooier is dan een Mac Mini met een losse monitor, dus ook zij heeft nu een 24" staan :)
Klopt, in alle MM's rond Brussel zijn ze ook 1199... Voor 40€ koop je trouwens zelf 4GB Ram...
Ik vind dat model nog altijd interessanter dan de nieuwe 24", vooral omdat je geen upgrade van de 3d kaart kan hebben bij het nieuwe instapmodel.
Waarschijnlijk verandert het met de volgende update. :)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Aries.Mu schreef op zondag 17 mei 2009 @ 14:29:
Voor 40€ koop je trouwens zelf 4GB Ram...
Ik heb eind 2007 al slechts 60 euro betaald voor 4GB, en m'n vriendin heeft er nu dus standaard 2GB in zitten. Schijnt 2 keer 1 te zijn, dus 1 module van 2GB om samen 3 te maken is zat voor haar. Het erin zetten stelt niks voor bij de iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een imac. Maar is het normaal dat je bij het opstarten voor 2 sec een lichtblauw scherm ziet net voordat het inlogvenster dan wel bureablad verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja, dat is normaal. In Tiger zag je daar altijd "Bezig met starten..." staan maar dit is weggehaald in Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx man. Is mijn eerste ervaring met een mac dus was eventjes bang, maar het hoort dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:41
Exirion schreef op zondag 17 mei 2009 @ 15:22:
[...]

Ik heb eind 2007 al slechts 60 euro betaald voor 4GB, en m'n vriendin heeft er nu dus standaard 2GB in zitten. Schijnt 2 keer 1 te zijn, dus 1 module van 2GB om samen 3 te maken is zat voor haar. Het erin zetten stelt niks voor bij de iMac.
Dus je hebt 1Gb + 2Gb, dan verlies je wel het dual channel gebeuren. Niet dat je daar veel van gaat merken als je "gewoon" werkt...
En het plaatsen van geheugen is idd 5sec werk. Apple heeft dat toen allemaal goed bedacht ;)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 12:00
Volgens mij is er tegenwoordig niet meer zoiets als 'dual channel', maar correct me if i'm wrong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Er is nog steeds sprake van een zekere dual channel. Maar die performance is bijna niet te merken tijdens het gebruik van de mac voor huis/tuin/keukengebruik. Tevens heeft intel ook nog een andere aangepaste 'dual-channel' modus waarbij 2 reepjes van verschillende capaciteiten in een zekere dual channel modus kunnen werken. Dit is een soort van compromis voor het draaien van de reepjes in zekere 'dual channel' itt normale modus. De technologie heet intel flex memory technology. Standaard zijn alle apple's draaiend in dual channel (als er 2 identieke reepjes inzitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He hallo, jullie schijnen veel van een apple te weten. Ik vraag me af f ik een laptop of een PC moet nemen van Apple. Een laptop lijkt handiger, maar zijn deze wel robuust?

Bedankt,
Frank
www.ictthema.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:32:
Een laptop lijkt handiger, maar zijn deze wel robuust?
Zolang je er niet mee gaat gooien zal het wel goed gaan. Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
Macbooks zijn zeker robuust, ik durf zelfs te zeggen dat ze mijns inziens robuuster zijn dan de gemiddelde "normale" laptop.

Ik zou zeggen kijk eens bij een Apple Reseller, kun je de Macbooks ook even aanvoelen/vasthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:32:
He hallo, jullie schijnen veel van een apple te weten. Ik vraag me af f ik een laptop of een PC moet nemen van Apple. Een laptop lijkt handiger, maar zijn deze wel robuust?

Bedankt,
Frank
www.ictthema.nl
Welkom op GoT :w

Je vraag is of je beter een Apple Macbook of iMac kunt nemen. Dat hangt echt van je eigen eisen af. Lees wat reviews, ga eens kijken in een winkel en zet voor jezelf op een rijtje wat je belangrijk vindt. Mocht je dan nog twijfelen of wat meer specifieke vragen hebben, dan kun je natuurlijk altijd een topic openen in Apple Computers. Let dan wel op ACS Beleid.

Maar op deze manier de vraag je vraag stellen in een groot topic is niet echt de bedoeling. Dit topic is alleen bedoeld voor de discussie over de iMac :) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Is het ook mogelijk om in iCal de de week nummer te laten weer geven.

Ik kan het namelijk nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:49

Nitai

Live the life you love.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere mogelijkheid voor weeknummers: http://www.appletips.nl/weeknummers-in-ical-weergeven/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
Misschien niet helemaal passend in dit topic, maar heeft iemand een iMac met een 9400m die World of Warcraft speelt hier?

Ik ben van plan aanstaande maandag een 24" 2.66Mhz iMac te halen. Ik heb op diverse sites al wel benchmarks bekeken van de 9400m, maar over World of Warcraft lees je op de ene site dat je het prima kan spelen, terwijl de andere site beweert dat het niet soepel draait op welke settings dan ook.
En om nou €480,00 betalen voor een 4850 en 0,33Ghz gaat me net iets te ver :P

Youtube-filmpjes zoeken geeft ook geen duidelijkheid, hier kun je namelijk de settings niet zien die er gedraaid worden.

De systeemrequirements zeggen natuurlijk wel dat het kan, maar ik vraag me gewoon af of je het goed kunt spelen op de volle resolutie.

Alvast bedankt!

edit: typo's

[ Voor 106% gewijzigd door fabianspoelman op 20-05-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
Never mind, heb het al gevonden!

(http://forums.worldofwarc...4028094861&sid=1&pageNo=1 voor geïnteresseerden :)

[ Voor 184% gewijzigd door fabianspoelman op 20-05-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Whieee schreef op zondag 17 mei 2009 @ 13:15:
[...]

Ook zonder bon is na te gaan hoe het zit met garantie. Elke AASP is in staat om in de Global Service eXchange van Apple een serienummer te checken. Er is dan onder andere te vinden wanneer de machine verkocht is, waar, en een eventuele reparatie-historie.
Als ik langs ga om te kijken of alles in orde is.. Kan ik ook gewoon ergens online de serienummer checken van de betreffende imac, om te kijken wanneer die is aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Bedankt voor de tips

Echt een verademing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 13:29
DFC-Neo schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 22:28:
[...]

Als ik langs ga om te kijken of alles in orde is.. Kan ik ook gewoon ergens online de serienummer checken van de betreffende imac, om te kijken wanneer die is aangeschaft?
https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Zo gisteren mijn macbook pro binnen gekregen.

Het is wel even wennen.

Zit alleen met een "probleem" de toetsenbord verlichting wil niet aangaan, als ik de toetsen daarvoor indruk dan staat er een stop icoontje onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Hi

Ik heb mijn 24 imac binnen. Ik probeer nu mijn bestanden van mijn oude windows pc over het netwerk naar mijn mac te verplaatsen. Helaas kan ik mijn pc niet vinden. Ik vind wel een andere pc op het netwerk. Het zijn beiden XP-machines, kan iemand me de goeie weg sturen.

En nu maar verder mijn mac verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

bobsqaud schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:26:
Zo gisteren mijn macbook pro binnen gekregen.

Het is wel even wennen.

Zit alleen met een "probleem" de toetsenbord verlichting wil niet aangaan, als ik de toetsen daarvoor indruk dan staat er een stop icoontje onder.
Dit topic gaat over de iMac, niet over de MacBook Pro :) Daarnaast is het antwoord op je vraag met wat Googlen wel te vinden: About Adjusting Brightness on Ambient Light Sensor (ALS)
DFC-Neo schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:37:
Ik heb mijn 24 imac binnen. Ik probeer nu mijn bestanden van mijn oude windows pc over het netwerk naar mijn mac te verplaatsen. Helaas kan ik mijn pc niet vinden. Ik vind wel een andere pc op het netwerk. Het zijn beiden XP-machines, kan iemand me de goeie weg sturen.
Problemen horen in een apart topic :) Dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de iMac. Om je op weg te helpen: Apple heeft twee artikelen over het overzetten van bestanden van een Windows computer naar een Mac: Setting up a Mac computer to share files with Windows users en Setting up a Windows computer to share files with Mac users. Mocht je er niet uitkomen, dan mag je een nieuw topic openen, waarin je duidelijk vermeld wat het probleem is, wat je zelf geprobeerd, gezocht en gevonden hebt en waarom het niet werkte.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Mijn iMac is inmiddels alweer vervangen (3e keer). Ik heb gemerkt (toen ik ze allebei naast elkaar had draaien) dat de ene met een Western Digital harddisk veeel minder geluid produceert dan degene waar een Seagate in zat. Ook heb ik nu een Pioneer brander in plaats van een Optiarc ofzo. Ben dus veel blijer met de replacement omdat die echt een stuk minder geluid maakt. Vooral het ratelen 's nachts als ik in bed lig van de Seagate HD is met de Western Digital helemaal verdwenen als er bijvoorbeeld wordt gedownload oid.

Daarnaast mocht ik voor het ongemak iets uitkiezen als kadootje :D heb maar een Wireless ALU Keyboard genomen. Kan gelijk op Marktplaats dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Executor16 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:20:
Vooral het ratelen 's nachts als ik in bed lig van de Seagate HD is met de Western Digital helemaal verdwenen als er bijvoorbeeld wordt gedownload oid.
Wat dat betreft zijn Seagates krengen :{ Ik heb er zelf een paar gehad en allemaal beginnen ze na een tijdje idle zijn te ratelen omdat Seagate het nodig vindt dat de schijven zichzelf checken. Ondanks protest van veel gebruikers zit deze 'feature' er nu al jaren in en het zorgt voor enorme irritatie. Ik snap dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
En we kunnen weer verder in het nieuwe deel. Het topic zat over de 1000 posts...

[ Voor 30% gewijzigd door Hoedje op 22-05-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
Doen we dat :Y)

Mag hier verder: [iMac 2G] Ervaringen & Discussie - deel 4.

[ Voor 73% gewijzigd door Hoedje op 22-05-2009 10:55 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.