Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Startpost.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/iMaccopy.jpg

Welkom in het Apple Intel iMac 2G discussie en ervaringen topic deel 3

Dit topic zal gaan over de aluminium iMac . Deze iMac is geboren op 7 Augustus 2007

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Algemeen-1.jpg

Het speciale aan deze iMac is , dat deze iMac een compleet ander uiterlijk heeft dan zijn voorgangers. Deze iMac bestaat uit Aluminium en Glas in plaats van het traditionele wit. Een leuk feitje voor de Greenpeace fanaten: de glasplaat en de aluminium behuizing zijn recyclebaar, dus de iMac is ook nog eens goed voor het milieu.
De achterkant van de iMac is zwart uitgevoerd . Het Apple logo aan de voorzijde en de rand naast het scherm zijn ook zwart. Tot zover het uiterlijk. Want de iMac is van binnen ook niet mis. Er is ook een redelijke videokaart aanwezig en een kractige processor. Het is ook mogelijk de iMac uit te breiden tot maximaal 4 GB SO-Dimm geheugen.

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Specs-1.jpg

De iMac is verkrijgbaar in een 20" variant of een 24" variant . Als je uit de grootte van het scherm bent heb je weer keus uit 2 modellen . In totaal zijn er 4 modellen.

Het eerste model is de goedkoopste van de vier . Het is de 20 iMac met Intel Core 2 Duo processor op 2,4 Ghz . Deze iMac heeft 1 GB ram en een 250 GB harde schijf. Een SuperDrive en een ATI Radeon HD 2400 XT met 128 MB videokaart. Dit model maakt je € 999,- lichter.

Het tweede model is wederom een 20 inch model, maar nu met Intel Core 2 Duo op 2,66 Ghz . Deze iMac heeft 2 GB geheugen en een 320 GB harde schijf. Een superDrive en ATI Radeon HD 2600 PRO met 256 MB geheugen krijg je ook in het pakket :P
Dit model kost je € 1299,-

Het derde model is een 24 inch variant. Deze iMac heeft een Intel Core 2 Duo op 2,8 Ghz, 2 GB geheugen een 320 GB harde schijf, SuperDrive en ATI Radeon HD 2600 PRO met 256 MB geheugen. Dit model plukt je al redelijk kaal met € 1599,-

Het laatste model is the top of the range. Dit model heeft een 24 inch beeldscherm een een Core 2 Duo op 3,06 GHz, 2 GB geheugen en een 500 GB harddisk. Deze iMac heeft ook een SuperDrive en een NVIDIA GeForce 8800 GS met 512 MB geheugen. Dit maakt je helemaal een arme sloeber (afhankelijk van hoeveel je hebt natuurlijk ;) met € 1919,-

Alle iMacs dus als je nu de goedkoopste of de duurste neemt zijn allen uitgerust met Mac OS X Leopard 10.5 en iLife '08. Verder zit er op elke nieuwe iMac Airport Wireless N , Bluetooth 2.0. Totaal 3 USB poorten , FW400 en een FW800 poort.

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Poorten.jpg

Inhoud van de verpakking
• iMac
• Netsnoer
• Apple Remote
• Apple Keyboard
• Mighty Mouse
• Installatie-/herstel-dvd's
• Gedrukte en elektronische documentatie

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/iMac.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Ram.jpg

Het enige wat uit te bereiden is in de iMac is het geheugen. Het geheugen wat nodig is : DDR2 PC26400 SO-Dimm geheugen van 800 MHz. Hoe doe je dat.. ?

Stap 1 : Zet de Mac uit en verwijder alle kabels . Leg de iMac met het scherm op een zachte doek.

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Ram1.jpg

Stap 2 : Doe de voet omhoog en schroef het geheugenluikje weg.

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Ram2.jpg

Stap 3 : Haal de stukjes plastic weg en je kunt het geheugen er bij klikken of vervangen. Let op ; als je het geheugen erin plaatst moet je een klik horen.

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Ram3.jpg

Stap 4 : Doe de plastic stukjes weer terug waar ze zaten , en je kunt het geheugen luikje er weer opschroeven.

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Ram4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Totslot.jpg

Houd het ontopic. Opmerkingen over leveringen of bestellingen kun je kwijt in Apple Levertijden en voor recenties over geheugen kun je terecht in het RAM topic

Vorige deel iMac 2G
Met dank aan carfreak 02 en mei voor de vorige twee delen. Vooral aan carfreak02 voor deze topicstart.

De iMac is te koop bij je plaatselijk Premium Reseller of de Apple Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een USB geluidskaartje voor de Imac, het is om mijn Z-5500 op aan te sluiten. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
Kijk mischien even in de pricewatch?

Er zijn niet zoveel usb geluidskaarten zoals je ziet, maar toch wel genoeg. Als je dan verder filtert op 5.1 dan kom je als beste keus op de Creative X-Fi Surround 5.1 uit.

P.S alternate is niet de enige die hem verkoopt hoor, zijn mischien ook wel betere sites te vinden. (google)

[ Voor 14% gewijzigd door sergev op 20-08-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91491

MeijsteR schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:41:
Ik ben op zoek naar een USB geluidskaartje voor de Imac, het is om mijn Z-5500 op aan te sluiten. Iemand een idee?
De iMac heeft toch een optical out die surround kan sturen?
Sluit die gewoon aan met een optische kabel, de Z5500 slikt alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:18

Underworld

+1 Inzichtvol

Opzich mooie TS :)
Misschien een idee om er nog een link naar pricewatch bij te doen welk geheugen er precies goed voor is: pricewatch: Kingston KTA-MB800K2/4G

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:46
Ik ben inmiddels 14 dagen verder en begin aardig vertrouwd te raken met mijn Imac. Het scherm vind ik echt geweldig.. Al mis ik wel een paar vertrouwde programma's, ik heb zeker nog geen spijt gehad van mijn aankoop ;)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 08:34

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Is er een mannier om achter de glasplaat van het scherm te komen? Ik tikte tegen me Imac aan en toen viel er een vuiltje op het scherm. Alleen het vuiltje zit dus achter de glasplaat ofzo :S Heb dus echt geen zin om dat ding nu terug te sturen ben net 2 dagen bezig geweest alles erop tezetten en te installeeren enzo. Baal echt als een stekker |:(

Met een beetje rammen op de plaat heb ik het aardig naar de zijkant gekregen gelukkig

[ Voor 11% gewijzigd door ElmarNieser op 23-08-2008 12:46 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234657

ElmarNieser schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:12:
Is er een mannier om achter de glasplaat van het scherm te komen? Ik tikte tegen me Imac aan en toen viel er een vuiltje op het scherm. Alleen het vuiltje zit dus achter de glasplaat ofzo :S Heb dus echt geen zin om dat ding nu terug te sturen ben net 2 dagen bezig geweest alles erop tezetten en te installeeren enzo. Baal echt als een stekker |:(

Met een beetje rammen op de plaat heb ik het aardig naar de zijkant gekregen gelukkig
plamuurmes? 8)7

maarja dan ben je wel je garantie kwijt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zuignap, het glas wordt 'vastgehouden' met een serie zwakke magneetjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Frietsaus op 23-08-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 08:34

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Frietsaus schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:35:
Zuignap, het glas wordt 'vastgehouden' met een serie zwakke magneetjes.
Dat ging makkelijk met de Tom-Tom houder :D Maar echt heel vaag. Het vuil zit dus ook weer achter nog een plaat ofzo. Je zou denken dat als je deze glasplaat eraf haalt dat je da direct bij de LCD zat. Maar er zit nog een laagje overheen en daar zit het vuil achter. Het zit nu wel zo veer naar de zijkant dat je het met moeite nog kan zien. Maar toch...

Misschien toch maar ff langs de apple-store, voel mezelf altijd zo'n zeikerd als ik om zo iets terug ga :(

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Haha, ik voel mezelf ook altijd een zeikerd als ik voor iets kleins weer ga zeuren bij Apple. Maar ik wil gewoon niet met dat soort ongein zitten (en jij ook niet neem ik aan) dus gewoon teruggaan hoor. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Frietsaus op 23-08-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250885

Hier even een newbievraag: Waar zit de computerkast van de iMac? Je wil toch niet zeggen dat ie in de monitor is ingebouwd? Zoja, GENIAAL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Klopt, de computer zit achter het scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik sta er ook nog steeds versteld van hoe dat toch allemaal mogelijk is! Hij oogt zo dun en toch werkt het :) Hoor de HD wel trouwens, bij mijn MacBook was de (standaard) Seagate toch geruislozer, maar goed je moet altijd wel wat te zeuren hebben he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• losealot
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05-2022
Even een klein vraagje:
Is de standaard grafische kaart van het basis 24" model (2600pro) krachtig genoeg om vlot een extra 22" scherm aan te sturen? Of is dan de upgrade naar de 8800GS aan te raden? De 3D prestatie speelt me niet zo'n rol, daar heb ik een Wii en DS voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
losealot schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:37:
Even een klein vraagje:
Is de standaard grafische kaart van het basis 24" model (2600pro) krachtig genoeg om vlot een extra 22" scherm aan te sturen? Of is dan de upgrade naar de 8800GS aan te raden? De 3D prestatie speelt me niet zo'n rol, daar heb ik een Wii en DS voor.
Het ligt er natuurlijk een beetje aan welke programma's je precies gaat draaien, maar in principe is de 2600 daar echt al wel voldoende krachtig voor. Het gaat natuurlijk veranderen als je full-screen applicaties gaat draaien die heel erg gpu-afhankelijk zijn, maar dat is over het algemeen niet het geval ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Rox_NL schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:41:
[...]

Het ligt er natuurlijk een beetje aan welke programma's je precies gaat draaien, maar in principe is de 2600 daar echt al wel voldoende krachtig voor. Het gaat natuurlijk veranderen als je full-screen applicaties gaat draaien die heel erg gpu-afhankelijk zijn, maar dat is over het algemeen niet het geval ;).
Weet iemand zo eens te noemen welke applicaties dat zijn? Ik begrijp dat je bij bijvoorbeeld photoshop veel geheugen nodig hebt, maar ook veel kracht van een videokaart?

Bij Aperture/Videobewerking? denk ik ook dat hij wat van de videokaart zal gebruiken maar echt veel lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. Tenzij ik ongelijk heb?

Ik ging er altijd vanuit dat een videokaart meer voor games bedoelt was en bij grafisch werk de videokaart licht belast werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
In Photoshop CS3 merk ik niet echt veel verschil tussen de GMA950 van m'n MacBook en de 8800 GS van m'n iMac, dus lijkt me niet dat Photoshop zoveel vraagt van de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257404

Underworld schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:31:
[...]

Weet iemand zo eens te noemen welke applicaties dat zijn? Ik begrijp dat je bij bijvoorbeeld photoshop veel geheugen nodig hebt, maar ook veel kracht van een videokaart?

Bij Aperture/Videobewerking? denk ik ook dat hij wat van de videokaart zal gebruiken maar echt veel lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. Tenzij ik ongelijk heb?

Ik ging er altijd vanuit dat een videokaart meer voor games bedoelt was en bij grafisch werk de videokaart licht belast werd.
Klopt, Final Cut Pro zal bijvoorbeeld wel meer van je videokaart eisen. Maar met een 2600 zit je wel goed. Ik kan niet direct programma's bedenken waar de 2600 moeite mee heeft. Qua games kan je natuurlijk niet verwachten dat je Crysis op High Detail perfect vlot kunt spelen. Maar daar word de iMac ook niet veel voor gebruikt lijkt me. Voor een 22 inch red mijn MacBook met zijn X3100 het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
ElmarNieser schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:14:
[...]
Het vuil zit dus ook weer achter nog een plaat ofzo. Je zou denken dat als je deze glasplaat eraf haalt dat je da direct bij de LCD zat. Maar er zit nog een laagje overheen en daar zit het vuil achter. Het zit nu wel zo veer naar de zijkant dat je het met moeite nog kan zien. Maar toch...
Als je de glasplaat er af haalt zit je ook direct bij de lcd. Daar zit wel een beschermlaagje overheen waar dus het vuil achter zit. Wat er op neer komt dat het vuil in de lcd zelf zit. Dit is absoluut niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Stofzuiger al geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-07 13:41
Ik ben aan het rondkijken naar goede iMac aanbiedingen, maar momenteel kan ik niet echt een goede aanbieding vinden van een 20" model. Is het verstandig om een tweedehands iMac aan te schaffen of kan ik dan beter nog even wachten en een nieuwe op de kop tikken (ivm garantie)? En hoeveel zou ik bijvoorbeeld (maximaal) kwijt mogen zijn aan een 2e hands witte 20" iMac?

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik had een vraagje over de firewall in Leopard. Normaal heb ik de firewall ingesteld op "sta alleen essentiele voorzieningen toe". Maar i.v.m. internet deling met de iPhone moet ik de firewall op "sta alle inkomende verbindingen toe" instellen.

Nu vroeg ik me af wat precies het verschil in beveiliging, is het "gevaarlijk" om de firewall in te stellen op alle inkomende verbindingen? (Ben nog niet zo lang geleden overgestapt vandaar :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:44:
Ik ben aan het rondkijken naar goede iMac aanbiedingen, maar momenteel kan ik niet echt een goede aanbieding vinden van een 20" model. Is het verstandig om een tweedehands iMac aan te schaffen of kan ik dan beter nog even wachten en een nieuwe op de kop tikken (ivm garantie)? En hoeveel zou ik bijvoorbeeld (maximaal) kwijt mogen zijn aan een 2e hands witte 20" iMac?
gisteren was ik bij Saturn in Antwerpen Centrum, daar stond een instapmodel 20 inch End OF Life vorig model voor 799,-. Bij Mediamarkt omgeving Rotterdam stond er een nieuw model in voor 899,-.
Even winkelen scheelt al snel 100-200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:46
Het blijft een erg prettig apparaat.. Mijn pc staat nu al een week werkeloos naast mijn Imac, binnenkort kan deze wel verhuizen :)

De enige 2 puntjes waar ik tegenaan loop is dat er eigenlijk te weinig USB poorten op de Imac zitten, wanneer je de muis en keyboard hebt aangesloten heb je nog maar 1 USB poort over. Dit is natuurlijk op te lossen met een USB hub, maar dat is weer een los kastje en het is juist zo mooi dat alles in 1 apparaat zit. Daarom mis ik eigenlijk ook een ingebouwde Cardreader in de Imac, dat had toch ook niet zo moeilijk geweest?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-07 18:46

Nitai

Live the life you love.

Je weet dat de keyboard nog 2 usb poorten heeft? Waar je eigenlijk je muis op kan aansluiten.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan ook je muis in je ToBo steken, of draadloos :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270451

Vandaag wordt mn iMac verzonden... hopelijk kan ik 'm dinsdag of woensdag ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-07 15:27
Ik hoop het voor je :) .
Beter vertel je dat de volgende keer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272761

Ik wil graag een IMac kopen maar wat is precies het verschil tussen

- MA876 (kan ik voor 849 euro kopen, instapmodel 20 inch + extra 1GB + printer)
- MB323 (kan ik voor 918 euro kopen, instapmodel 20 inch)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-07 15:27
Misschien heeft het eerste model 1GB geheugen extra en een printer ?
Eerstgenoemde heeft trouwens een 2.0 GHz processor en de tweede een 2.4 GHz, maar dit had je toch allang met google kunnen vinden ?

[ Voor 48% gewijzigd door Kaspers op 30-08-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Anoniem: 272761 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:18:

Alvast bedankt!
MA876 is het vorige model iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 22:59
Nitai schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:34:
Je weet dat de keyboard nog 2 usb poorten heeft? Waar je eigenlijk je muis op kan aansluiten.
Leuk heb mijn imac nu al 3 weken en ik kom dit nu pas te weten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 15:25
simplicidad schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 15:38:
[...]

Leuk heb mijn imac nu al 3 weken en ik kom dit nu pas te weten :+
En jij je maar afvragen waarom dat snoertje aan de muis zo belachelijk kort is... 8)7

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sluuz schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:23:
[...]

En jij je maar afvragen waarom dat snoertje aan de muis zo belachelijk kort is... 8)7
Is dat daarom? Wat dan als je het gebruikt met een wireless toetsenbord? Dat snoertje zal toch wel lang genoeg zijn tot bij de iMac veronderstel ik :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-07 14:57

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Anoniem: 257404 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:41:
[...]

Is dat daarom? Wat dan als je het gebruikt met een wireless toetsenbord? Dat snoertje zal toch wel lang genoeg zijn tot bij de iMac veronderstel ik :P .
Als je de muis los koopt wel :P
De gene die bij je iMac zit is zo kort mogelijk zodat je niet van die belachelijke tafferelen krijgt op je bureau als je hem in je keyborad stopt :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altern8
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-07 16:28
Ik heb sinds donderdag een 24" 2.8 en hij bevalt uitstekend! Alles overgezet zonder problemen, mail, foto's.. ging vlekkeloos. Nu heb ik een newbie vraag.. ;)

Ik heb een externe harde schijf, die wordt prima herkent. Als ik hem af wil koppelen, sleep ik het icoon naar de prullenbak. Maar.. Als ik nu toch nog de HD wil gebruiken.. hoe krijg ik hem dan terug? Ik doe het nu door de usb even uit en in te pluggen.. Maar ik vroeg me af of er een andere manier bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
In schijfhulpprogramma weer activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altern8
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-07 16:28
Frietsaus schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:35:
In schijfhulpprogramma weer activeren.
thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
Spike_wolf schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:06:
[...]

De gene die bij je iMac zit is zo kort mogelijk zodat je niet van die belachelijke tafferelen krijgt op je bureau als je hem in je keyborad stopt :)
Maar hij is wel lang genoeg om er normaal mee te kunnen werken als je een ander toetsenbord koopt ;)
Voor bij de imac is die zowieso lang genoeg. Als je hem los koopt, krijg je exact de zelfde muis maar dan met een verlengkabeltje erbij voor als je een mac pro (of een hackintosh/pc) wilt gebruiken. Believe me, I know! Anders zou je als je een mighty mouse los zou kopen voor een macbook of macbook pro een heel lang draad hebben? Dat is niet handig.
Maar in ieder geval, laten we niet al te veel discussieren over de mighty mouse, maar weer wat over de imac!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

even een vraagje van deze overstapper.

Als ik probeer mijn mp3's over te kopieren van mijn windows pc naar mijn mac, loopt ie vast op de é è etc.

Is daar wat aan te doen?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 15:47

Fjeze

AllesPerfect!

ik heb een vraag: Ik wil graag overstappen van Windows naar Mac. Nu wil ik een iMac aanschaffen.
Ik zit nu te twijfelen tussen het vorige model 20" welke een 2,4 C2d heeft en een Ati 2600 Pro, of het nieuwe model ook met 2,4 C2D processor alleen heeft deze dus een Ati 2400 XT. Hoe groot is het verschil tussen deze 2 video kaarten.
Ik ga er geen spelletjes op spelen, wil gaan foto bewerken, en later misschien wat videobewerking (zal nooit zwaar zijn) en wil bijvoorbeeld filmpjes omzetten voor op me iPhone (weet niet of dat iets met de videokaart te maken heeft).
Ook wil ik misschien nog iets met audio gaan doen, maar dat zal wel niks met de videokaart te maken hebben.
wat kunnen jullie mij aanraden?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Anoniem: 272761 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:18:

Alvast bedankt!
Ik neem aan dat je de actie bij iCentre Amstelveen bedoelt.

De aanbieding geldt dus als volgt: Je krijgt een iMac 20" met een 2,0 GHz processor, 2Gb geheugen voor €849,-. Plus een gratis printer.

Het reguliere instapmodel wat niet in de aanbieding is, kost €999,- en betreft een iMac 20" met 2,4 GHz en 1GB geheugen.

Het verschil zit hem dus in de snelheid. Zoals eerder gezegd betreft het hier dus een vorig model, maar dan met meer geheugen.
N-E-R-D schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:52:
ik heb een vraag: Ik wil graag overstappen van Windows naar Mac. Nu wil ik een iMac aanschaffen.
Ik zit nu te twijfelen tussen het vorige model 20" welke een 2,4 C2d heeft en een Ati 2600 Pro, of het nieuwe model ook met 2,4 C2D processor alleen heeft deze dus een Ati 2400 XT. Hoe groot is het verschil tussen deze 2 video kaarten.
Ik ga er geen spelletjes op spelen, wil gaan foto bewerken, en later misschien wat videobewerking (zal nooit zwaar zijn) en wil bijvoorbeeld filmpjes omzetten voor op me iPhone (weet niet of dat iets met de videokaart te maken heeft).
Ook wil ik misschien nog iets met audio gaan doen, maar dat zal wel niks met de videokaart te maken hebben.
wat kunnen jullie mij aanraden?
Ik denk dat je in dit geval meer hebt aan het model met de Ati 2600 Pro. Deze heeft namelijk meer videogeheugen erop zitten dan de Ati 2400 XT (resp. 256 MB vs. 128 MB). Zeker als je gaat fotobewerken is een videokaart met genoeg on-board geheugen een absolute must.

Wat betreft audio en video converteren, dat is meer processorkracht wat daarbij komt kijken. De iMac met de 2600 Pro videokaart heeft ook een snellere processor, dus ik denk dat dat een hele goeie keuze is.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 111703 op 01-09-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Anoniem: 111703 schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:59:
[...]
Ik denk dat je in dit geval meer hebt aan het model met de Ati 2600 Pro. Deze heeft namelijk meer videogeheugen erop zitten dan de Ati 2400 XT (resp. 256 MB vs. 128 MB). Zeker als je gaat fotobewerken is een videokaart met genoeg on-board geheugen een absolute must.
Nee, het grotere videogeheugen wordt vooral door spellen benut. Juist dingen als fotobewerking gaat op de allersimpelste videokaartjes nog goed. Pas op het moment dat het fotobewerkingspakket gebruik maakt van de GPU om bijvoorbeeld filters of correcties in real-time door te voeren wordt de videokaart weer belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864 schreef op maandag 01 september 2008 @ 14:54:
[...]

Nee, het grotere videogeheugen wordt vooral door spellen benut. Juist dingen als fotobewerking gaat op de allersimpelste videokaartjes nog goed. Pas op het moment dat het fotobewerkingspakket gebruik maakt van de GPU om bijvoorbeeld filters of correcties in real-time door te voeren wordt de videokaart weer belangrijk.
I stand corrected. Mijn fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
He mede Tweaker's..

Zijn er bij jullie ook bij die ex-windows-gamers waren en een iMac hebben gekocht of definitief zijn overgaan naar een andere Apple.. En zijn er bij die er spijt van hebben ?

Want ik ben helemaal verslaaf aan de iMac, maar ik game best veel op me Windows PC..

Ik durf de wel overstap te maken, en ik weet wat Mac me te bieden heeft want ik heb ook een MacBook.
Alleen ik ben misschien een beetje bang dat ik er later spijt van krijg omdat ik hier niet op kan gamen..

Alvast bedankt.. !

[ Voor 1% gewijzigd door Hoedje op 02-09-2008 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat zou toch geen probleem meer hoeven te zijn met dualboot mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
Nee daar heb je gelijk in maar me pa heeft dan een Mac Mini met Windows XP erop maar dat loopt niet echt lekker soepel :P Maar misschien ligt het aan zijn geheugen (maar 1 gig ofzo)...? En die is uit 2005 |:(

Ook in Apple Talk mag je het gewoon Windows noemen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 02-09-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:38

The_DoubleU

Tweaker in München

fr3z schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:54:
Nee daar heb je gelijk in maar me pa heeft dan een Mac Mini met Windhoos XP erop maar dat loopt niet echt lekker soepel :P Maar misschien ligt het aan zijn geheugen (maar 1 gig ofzo)...? En die is uit 2005 |:(
Ik heb 3,5 jaar een iMac G5 gehad, en sindsdien geen Windows games meer gespeeld.
Een jaar lang WoW maar dat was het dan. Gamen deed ik dan met de Wii.
Nu heb ik sinds een maand een intel iMac met nvidia videokaart en meteen via Bootcamp windows xp geinstalleerd.
Na 3,5 jaar bleek mijn steam account nog steeds te werken, en ik heb me prima vermaakt met Half Life Episode 1-2 en Team Fortress 2. Zelfs Crysis draait redelijk.

De mini heeft een onboard intel card die helaas niet goed genoeg is voor een beetje 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
Maar de nVidia is de heeele dure toch ? Ik heb net ook op niet nader te noemen website gekeken met heel veel filmpjes :X En ik zie gewoon dat mensen COD4 op een iMac spelen met Bootcamp, en gewoon de zelfde fps halen als met deze Windows PC.. :D :9~ O+

[ Voor 2% gewijzigd door Daedalus op 02-09-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
fr3z schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:54:
Nee daar heb je gelijk in maar me pa heeft dan een Mac Mini met Windows XP erop maar dat loopt niet echt lekker soepel :P Maar misschien ligt het aan zijn geheugen (maar 1 gig ofzo)...? En die is uit 2005 |:(
Een Mac mini uit 2005 heeft een PowerPC G4 processor en die kan alleen Windows draaien door middel van een emulator (Microsoft VirtualPC, Q) en dat gaat sloom omdat alle instructies vertaald moeten worden. :) Een moderne (nouja, elke eigenlijk) Intel Mac draait Windows als een tierelier.

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 02-09-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-07 14:57

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

fr3z schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:54:
Maar de nVidia is de heeele dure toch ? Ik heb net ook op niet nader te noemen website gekeken met heel veel filmpjes :X En ik zie gewoon dat mensen COD4 op een iMac spelen met Bootcamp, en gewoon de zelfde fps halen als met deze Windhoosows PC.. :D :9~ O+
Gamen gaat prima idd, maar je moet (net als op een windows machine) een videokaart hebben die het aan kan.. en dan zit je eigenlijk gelijk vast aan het duurste model iMac. Of een stap lager maar met betere videokaart, en dan word ie ook gelijk al prijzig.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Ja, ik heb dus de "goedkope" 24" iMac maar met een betere videokaart en iets grotere HD (500GB)
Maar na 3,5 jaar geen geld uitgeven aan computers dan valt de prijs ook wel weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bootcamp maakt een NTFS partitie van je harde schijf d.m.v. "nondestructive partitioning" zodat je gewoon een dualboot systeem hebt. Je bent dus niets aan het emuleren als je Windows opstart, je draait gewoon op native snelheid.

Als je dus een 24" iMac koopt (met die 8800GS videokaart erin) met 4GB geheugen, heb je dus een hele vette gamebak :)

Als je nog eventjes wacht met de aankoop van zo'n iMac, kan je misschien over een tijdje veel betere videokaarten erin laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:40

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn er hier mensen die ooit gekeken hebben naar de mogelijkheden om de harddisk te vervangen?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 19:08
Anoniem: 111703 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:01:
Bootcamp maakt een NTFS partitie van je harde schijf d.m.v. "nondestructive partitioning" zodat je gewoon een dualboot systeem hebt. Je bent dus niets aan het emuleren als je Windows opstart, je draait gewoon op native snelheid.

Als je dus een 24" iMac koopt (met die 8800GS videokaart erin) met 4GB geheugen, heb je dus een hele vette gamebak :)

Als je nog eventjes wacht met de aankoop van zo'n iMac, kan je misschien over een tijdje veel betere videokaarten erin laten zetten.
Behalve dat een iMac nog steeds van laptoponderdelen gemaakt is, right?
Erhnam schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:36:
Zijn er hier mensen die ooit gekeken hebben naar de mogelijkheden om de harddisk te vervangen?
Succes! Vergeet geen fotos te maken, ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:01:
In dat artikel staat dat die videokaarten alleen voor Mac Pro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Nou ja wachten... Misschien tot 9 september voor die ene expo, maar als het daar nog niet komt, dan kun je eigenlijk wel gewoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
Oja die goedkope kan natuurlijk ook nog met een 8800GS |:( .. Dacht eerst dat het niet kon omdat je bij de 20" ook geen andere GPU kan kiezen.. Maar ik wacht denk ik tot kerst voor de Apple aanbiedingen :P En dan bestel ik de iMac goedkope 24" met een 8800GS :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263373

Ben ondertussen al 3 maandjes verliefd op mijn iMac ;-)

• sergev
Erhnam schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:36:
Dat heb ik al gedaan. Er valt ook wel informatie over te vinden op internet. Je moet een paar dingen in huis hebben.

1. Veel lef, omdat als je bijvoorbeeld terwijl de glasplaat op de grond ligt en er boven op stapt je natuurlijk niet zomaar een nieuwe glasplaat.
2. Het juiste gereedschap, dat zijn zuignappen verschillende torx schroevendraaiers en ik dacht zo ook een paar hele kleine ster schroevendraaier.
3. Je zult moeten werken in een zo stofvrije mogelijke omgeving. Een droge badkamer of douche is daar ideaal voor want er zal zich niet snel stof ophopen.
4. Antistatisch werken. Een antistatisch armbandje of jezelf goed aarden, je moet zelf weten hoe dan lukt het wel.

In ieder geval, als je dat wilt doen moet je met de zuignappen de glasplaat aan de voorkant er uit halen, dan de bezel er af halen die vast zit met torx schroefjes, (allemaal verschillende onthouden dus waar ze vandaan kwamen) dan de kabels van het scherm etc loshalen en dan het scherm er af halen. Dan kun je de harde schijf zien liggen en kun je aan de slag.

Lijkt me duidelijk?

• Sluuz
is er geen bedrijf welke dergelijke stappen voor mij kan uitvoeren? Heb al gemaild met bv A-Mac maar die voeren dat niet uit.

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:58

Japie.G

Colour Classic

Hey!

Niet zeker of dit het goede topic is, maar aangezien mij dit wel gewooon lukte op andere macs heb ik de indruk dat het aan de iMac ligt, vandaar hier:

Ik krijg windows met geen mogelijkheid geïnstalleerd op een iMac 24inch, duurste versie, net nieuw. Ik start bootcamp en op den duur gaat ie dan opnieuw opstarten en start hij de windows installer. Er komt dan echter een knipperend 'DOS' streepje links boven in beeld en vanaf dat moment doet hij niets meer. Ik gebruikte een zelfgemaakte SP3 cd, dus ik dacht dat het daar dan wel aan zou liggen. Maar toen ik de originele SP2 cd gebruikte deed hij precies hetzelfde! Meerdere keren geprobeerd met verschillende cd's en verschillende bootcamp partities :(

Iemand nog een idee?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50
En ik zie gewoon dat mensen COD4 op een iMac spelen met Bootcamp, en gewoon de zelfde fps halen als met deze Windhoosows PC..
Is dat nou zo? Ik heb daar nog nooit heldere benchmarks van gezien. Hoe presteert een Apple computer in Windows via bootcamp vergeleken met een gewone Windows PC met identieke hardware?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Japie.G schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:54:
Hey!

Niet zeker of dit het goede topic is, maar aangezien mij dit wel gewooon lukte op andere macs heb ik de indruk dat het aan de iMac ligt, vandaar hier:

Ik krijg windows met geen mogelijkheid geïnstalleerd op een iMac 24inch, duurste versie, net nieuw. Ik start bootcamp en op den duur gaat ie dan opnieuw opstarten en start hij de windows installer. Er komt dan echter een knipperend 'DOS' streepje links boven in beeld en vanaf dat moment doet hij niets meer. Ik gebruikte een zelfgemaakte SP3 cd, dus ik dacht dat het daar dan wel aan zou liggen. Maar toen ik de originele SP2 cd gebruikte deed hij precies hetzelfde! Meerdere keren geprobeerd met verschillende cd's en verschillende bootcamp partities :(

Iemand nog een idee?
Dat probleem had ik ook.
Het probleem is dat er een Dos melding komt "Press any key to boot from CD" helaas zie je die melding niet omdat je nog dat grijs bootcamp schermp hebt en na een tijdje start bootcamp dus een lege windows partitie.
Wat moet je doen.
Direct na dat je de windows CD aangeklikt hebt in Bootcamp als een gek op je keyboard rammen dan boot die wel van CD en kan de install beginnen.

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

The_DoubleU schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:45:
[...]

Dat probleem had ik ook.
Het probleem is dat er een Dos melding komt "Press any key to boot from CD" helaas zie je die melding niet omdat je nog dat grijs bootcamp schermp hebt en na een tijdje start bootcamp dus een lege windows partitie.
Wat moet je doen.
Direct na dat je de windows CD aangeklikt hebt in Bootcamp als een gek op je keyboard rammen dan boot die wel van CD en kan de install beginnen.
dude;
geniaal! Dat ga ik straks direct proberen :P

Tnx!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:24

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dr. Strangelove schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:14:
[...]

Is dat nou zo? Ik heb daar nog nooit heldere benchmarks van gezien. Hoe presteert een Apple computer in Windows via bootcamp vergeleken met een gewone Windows PC met identieke hardware?
Dat zal geen bal uitmaken, daar heb je geen benchmarks voor nodig, een Mac is ook gewoon een PC. ;) BootCamp is gewoon een hippe naam voor het maken van een NTFS-partitie en MBR-indeling op je HDD zodat je er Windows op kunt installeren.

Tesla Model Y RWD (2024)

• MichelG
  • Laatst online: 08:45
Er is wel ooit eens uit een test gekomen dat Windows Vista beter draait op een Mac.
Dit waarschijnlijk, omdat de hardware beter op elkaar ingespeeld is. Dus misschien halen je games er ook wel voordeel uit. Al zijn er natuurlijk gewoon snellere videokaarten beschikbaar voor een gewone pc.

MichelG schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:45:
Er is wel ooit eens uit een test gekomen dat Windows Vista beter draait op een Mac.
Dit waarschijnlijk, omdat de hardware beter op elkaar ingespeeld is. Dus misschien halen je games er ook wel voordeel uit. Al zijn er natuurlijk gewoon snellere videokaarten beschikbaar voor een gewone pc.
Ik heb inderdaad ook weleens zo'n test gezien en daarin werden notebooks vergeleken en de Macbook Pro was dus de snelste.
Fastest: Apple MacBook Pro
The fastest Windows Vista notebook we've tested this year (through 10/25/07) is a Mac. Try that again: The fastest Windows Vista notebook we've tested this year--or for that matter, ever--is a Mac. Not a Dell, not a Toshiba, not even an Alienware. The $2419 (plus the price of a copy of Windows Vista, of course) MacBook Pro's PC WorldBench 6 Beta 2 score of 88 beats Gateway's E-265M by a single point, but the MacBook's score is far more impressive simply because Apple couldn't care less whether you run Windows.
Bron: http://www.pcworld.com/ar...le_notebooks_of_2007.html

Het verschil is natuurlijk dat in deze test notebooks met notebooks worden vergeleken. Als je een iMac met een desktop vergelijkt, kom je misschien wel op andere scores.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50
--MeAngry-- schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:18:
[...]

Dat zal geen bal uitmaken, daar heb je geen benchmarks voor nodig, een Mac is ook gewoon een PC. ;) BootCamp is gewoon een hippe naam voor het maken van een NTFS-partitie en MBR-indeling op je HDD zodat je er Windows op kunt installeren.
Dat zal zeker wel een bal uitmaken. Je kan volgens mij nl. geen willekeurige videokaartdrivers installeren in bootcamp voor Vista of XP, dus de 'gewone' XP en Vista drivers zijn altijd een stuk beter geoptimaliseerd.

Maar als je het tegendeel kan bewijzen, graag. Ik zie wel graag benchmarks; we're tweakers after all ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb toch ff een vraagje over de beveiliging op een mac.

Veel mensen gebruiken namelijk wel eens een no-cd fix om nietconstant de cd nodig te hebben als een spel spelen. Maar vaak zitten die dingen stampvol met virussen en malware. Dus nu vroeg ik me af hoe dat zit op de mac.

En nog wat, hoeveel schade kunnen .exe bestanden aanrichten op een mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

ronwiel schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:33:
Ik heb toch ff een vraagje over de beveiliging op een mac.

Veel mensen gebruiken namelijk wel eens een no-cd fix om nietconstant de cd nodig te hebben als een spel spelen. Maar vaak zitten die dingen stampvol met virussen en malware. Dus nu vroeg ik me af hoe dat zit op de mac.

En nog wat, hoeveel schade kunnen .exe bestanden aanrichten op een mac?
offtopic:
Die spellen draaien waarschijnlijk niet onder OSX; dus moet je windows gebruiken, en daar werken die virussen net zoals op andere windows systemen. En .exe files doen niets onder osx :)

Maar dis wel een beetje off-topic

[ Voor 4% gewijzigd door Japie.G op 05-09-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik ben sinds een paar maanden een MacBook en ben daar erg tevreden mee. Nu overweeg ik ook om een 24" iMac te halen voor m'n studentenkamer. Echter, een nieuwe 24" iMac is me iets te duur, en stiekem vind ik de oude witte iMac ook veel mooier (+ ik heb een witte MB en iPhone :P ) dus wou ik hem van eBay halen. 90 dagen garantie lijkt me lang zat om eventuele problemen met het apparaat te ontdekken, als het daarna stuk gaat is het mijn eigen risico. Maar ik vraag me af, zijn er misschien heel erg nadelen of problemen aan deze vorige generatie iMac. CPU en alles is me snel zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231861

he mannen! ik heb een nieuwe imac 24 inch gekocht, nou is het mijn eerste mac dus ff wenne aan bestuuringsysteem, nou heb ik een dingetje wat ik wil weten.

als ik bv internet pagina heb aan staan en ik wil een msn berichtje sturen en ik druk bv in de dock op msn icoontje dan gaat de internetpagina weg, ik kan hem wel weer openen via de dock maar ik wil gewoon dat ie op het beeldscherm blijft staan en dan is bij alles wat ik doe ik kan maar een ding tergelijk op het beeld scherm hebben... hoe kan ik dat veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 13:55
Heb je toevallig Spaces aanstaan? (het vakjes icoon rechts bovenin, of via systeenvoorkeuren -> spaces).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231861

nee die staat uitgeschakeld. he is voornamelijk met itunes en internet en msn bij bv idvd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:25
Ik ben ook van plan een iMac aan te schaffen. Nu zijn er verschillende aanbieders. Maar ze schommelen allemaal rond de de zelfde prijs. Alleen op de Apple site kun je studenten korting krijgen. Ik was benieuwd of iemand op die manier aan zijn mac is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Mac's (welke versie) dan ook schommelen altijd bij alle aanbieders rond dezelfde prijs. Zelfs meestal precies dezelfde prijs. Wordt weinig mee gestunt, tenzij het om EOL (End-of-life) modellen gaat (bij introductie van een nieuwe versie).

Heb mijn iMac via A-Mac in Utrecht gekocht. Was zo'n EOL aanbieding. Goedkoper dan studentenkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 14:27
Noxa schreef op zondag 07 september 2008 @ 22:24:
Ik ben ook van plan een iMac aan te schaffen. Nu zijn er verschillende aanbieders. Maar ze schommelen allemaal rond de de zelfde prijs. Alleen op de Apple site kun je studenten korting krijgen. Ik was benieuwd of iemand op die manier aan zijn mac is gekomen?
Ja 2 jaar geleden (oktober 2006).
Ging zonder problemen en de korting kreeg ik direct.

Ik had ook toen printer genomen (was 90 euro terug actie als je printer nam), bij deze actie kreeg je achteraf je geld terug maar duurde wel erg lang maar heb wel terug gekregen.

Alleen zou ik geheugen zelf achteraf upgrade als je dat van plan bent.
Dat scheelt 100 euro (en je houd 2x1 over om te verkopen) en kost kleine moeite om zelf te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Noxa schreef op zondag 07 september 2008 @ 22:24:
Ken je Surfspot? Dan kun je nog meer korting krijgen, tot 12 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:31
Whelp! Condens in m'n 24" 3.06 GHz iMac! :|

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3041/2838892315_14da2416af_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3220/2839725802_e9e8ff69c7_o.jpg

Het zal vanzelf iets te maken hebben met een te groot warmte/koude verschil lijkt me. Hij staat met rechts ook het dichtst bij het raam. Het is echter gewoon dubbelglas en er komt niet heel veel kou vanaf. Ik heb er op meer fora over gelezen, maar hier kwam het vooral voor na levering (koude opslag) en was er na 24 uur nooit meer last van. Ik denk dat ik maar eens even Apple support ga raadplegen, nu de tweede keer (vorige week ook een keer; het trekt na een x aantal uur weer weg), en m'n iMac heb ik al weer een maandje.

[ Voor 9% gewijzigd door Melkbus op 08-09-2008 13:46 . Reden: foto's ]

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een iMac, nu zit ik aan de volgende opstelling te denken:
Instapmodel 20", en dan upgrade naar 4GB geheugen (zelf) en 500 GB Harde schijf.
Ik wil gaan photoshoppen, misschien wat proberen met Logic Studio (audio).

Is deze iMac daar zwaar genoeg voor? Of moet ik dan toch een zwaardere hebben (andere 20" model met de 2,66 Ghz en de Ati 2600 Pro) Wil geen 24" i.v.m. ruimte

Ga er absoluut geen games op spelen, dus vandaar mijn keuze voor de versie met de Ati 2400XT.

[Edit]
Verwachten jullie trouwens binnenkort een Update, of kan ik gewoon bestellen?
Ik wil via Surfspot.nl bestellen i.v.m. studentenkorting.

[ Voor 12% gewijzigd door Fjeze op 08-09-2008 12:06 ]

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Melkbus schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:36:

[afbeelding]

[afbeelding]

Het zal vanzelf iets te maken hebben met een te groot warmte/koude verschil lijkt me. Hij staat met rechts ook het dichtst bij het raam. Het is echter gewoon dubbelglas en er komt niet heel veel kou vanaf. Ik heb er op meer fora over gelezen, maar hier kwam het vooral voor na levering (koude opslag) en was er na 24 uur nooit meer last van. Ik denk dat ik maar eens even Apple support ga raadplegen, nu de tweede keer (vorige week ook een keer; het trekt na een x aantal uur weer weg), en m'n iMac heb ik al weer een maandje.
Hey, dat heb ik ook gehad, aan dezelfde kant, alleen wel in mindere mate. Ik had hem vlak daarvoor opgetild, met mijn hand rechtsonder (is luchtinlaat?). Ik dacht dat ik vochtige handen ofzo had, waardoor de iMac vocht had opgezogen. Ging inderdaad vanzelf weer weg en nooit meer weergezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-smile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik overweeg de overstap naar iMac maar er zijn nog wel een aantal vragen:
- Wat voor software krijg je standaard bij het systeem?

Ik heb nu onder windows naast de standaardzaken zoals internet browser ook softwarepakketten als Office (student), CuteFTP, Photoshop Elements (simpele fotobewerking) en Photoshop Premiere (overzetten video van Digital Tape naar DVD).
CorelDraw 8 (vectorbewerkingen).

Ga ik voor deze mogelijkheden opnieuw betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:25
FerdiV schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:02:
[...]

Ken je Surfspot? Dan kun je nog meer korting krijgen, tot 12 procent.
Jup ken ik. Mijn vriendin studeert nog dus wilde daar sowieso is kijken. Kan alleen de sectie met iMac's niet echt vinden.

edit:// Al gevonden. Thnx!

[ Voor 5% gewijzigd door Noxa op 08-09-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
E-smile schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:18:
Ik overweeg de overstap naar iMac maar er zijn nog wel een aantal vragen:
- Wat voor software krijg je standaard bij het systeem?

Ik heb nu onder windows naast de standaardzaken zoals internet browser ook softwarepakketten als Office (student), CuteFTP, Photoshop Elements (simpele fotobewerking) en Photoshop Premiere (overzetten video van Digital Tape naar DVD).
CorelDraw 8 (vectorbewerkingen).

Ga ik voor deze mogelijkheden opnieuw betalen?
Als je alles legaal wilt doen ga je betalen voor:

Office for Mac, Photoshop (Premiere) en Corel Draw weet ik niet.

Voor CuteFTP zijn genoeg gratis alternatieven.

Het is in ieder geval niet mogelijk die programma's rechtstreeks op OSX te installeren. Wat je wel weer kan doen is dmv Bootcamp een windows partitie maken zodat je windows draait op je iMac. In dat geval kan je natuurlijk wel bovenstaande progsels rechtstreeks installeren en gebruiken zonder te moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Je kunt als student zijnde de meeste software die je nodig hebt, via je opleiding aanschaffen (Office e.d.). Anders kun je altijd je licentie laten omzetten bij de softwaremaker/hogeschool/universiteit.

Iig heb je iLife bij je Mac, daar zit een tekstverwerker, webeditor, etc. in. Zie de Apple site.

[ Voor 19% gewijzigd door Nitai op 08-09-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
tekstverwerker in iLife? Welke dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234657

Ik denk dat hij Iworks08 trail bedoeld? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
Melkbus schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:36:
Wat ik zou doen is een paar zuignappen pakken de glasplaat aan de voorkant er af halen en goed uitdrogen, en dan er weer op doen. Kun je zelf doen zonder veel risico. Wel een paar goede zuignappen hebben!

[ Voor 3% gewijzigd door sergev op 08-09-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Sluuz schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:09:
tekstverwerker in iLife? Welke dan?
Textedit :+

Nee ik bedoelde inderdaad de trail. Ach, genoeg opensource versies tot je beschikking (http://www.opensourcemac.org) en anders Google Docs FTW :Y

@sergev, je kan het ook gewoon uit laten staan. De condens trekt dan gewoon weg naar verloop van tijd. Zie Google.

[ Voor 15% gewijzigd door Nitai op 08-09-2008 21:25 ]

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een iMac, nu zit ik aan de volgende opstelling te denken:
Instapmodel 20", en dan upgrade naar 4GB geheugen (zelf) en 500 GB Harde schijf.
Ik wil gaan photoshoppen (en dan ook RAW bestanden), misschien wat proberen met Logic Studio (audio).

Is deze iMac daar zwaar genoeg voor?

Of moet ik dan toch een zwaardere hebben (andere 20" model met de 2,66 Ghz en de Ati 2600 Pro) Wil geen 24" i.v.m. ruimte

Ga er absoluut geen games op spelen, dus vandaar mijn keuze voor de versie met de Ati 2400XT.

Weet er hier toevallig iemand iets over de Back to School aktie van apple voor dit jaar? (Heb er nog niks van gehoord)

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

N-E-R-D schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:54:
Ik wil gaan photoshoppen (en dan ook RAW bestanden), misschien wat proberen met Logic Studio (audio).

Is deze iMac daar zwaar genoeg voor?

Of moet ik dan toch een zwaardere hebben (andere 20" model met de 2,66 Ghz en de Ati 2600 Pro) Wil geen 24" i.v.m. ruimte

Weet er hier toevallig iemand iets over de Back to School aktie van apple voor dit jaar? (Heb er nog niks van gehoord)
Heeft niemand hier ervaring mee of een mening over?
Heb nu namelijk 2 verschillende antwoorden gekregen en weet nu niet wat de waarheid is.

Antwoord 1: Videokaart is absoluut niet belangrijk voor fotobewerken
Antwoord 2: De videokaart is veel te licht, zeker als je een stuk of 3 RAW bestanden open hebt staan (kan beter de 20" pakken met de Ati 2600 Pro) (antwoord gehad in Apple winkel in Media Markt Eindhoven (zegt zelf redelijk wat fotobwerken te doen))

Alvast bedankt voor jullie hulp

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Zoals al eerder aangegeven. Ga je filters gebruiken die de videokaart intensief gaat gebruiken, dan ja dan heeft het een toegevoegde waarde. Doe je dat niet, dan volstaat het instap model. Bij grote raw vind ik persoonlijk een snelle data transfer belangrijk (het inladen van bestanden etc).

Uiteindelijk zal er nooit in photoshop een moment komen van dat je iets _niet_ kan doen. Bij de iets langzamere machine zou je gewoon iets meer geduld moeten hebben. Ipv 5 seconden wachten moet je bijvoorbeeld 8 seconden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
N-E-R-D schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:02:
[...]

Heeft niemand hier ervaring mee of een mening over?
Heb nu namelijk 2 verschillende antwoorden gekregen en weet nu niet wat de waarheid is.

Antwoord 1: Videokaart is absoluut niet belangrijk voor fotobewerken
Antwoord 2: De videokaart is veel te licht, zeker als je een stuk of 3 RAW bestanden open hebt staan (kan beter de 20" pakken met de Ati 2600 Pro) (antwoord gehad in Apple winkel in Media Markt Eindhoven (zegt zelf redelijk wat fotobwerken te doen))

Alvast bedankt voor jullie hulp
Ik ben het met antwoord 1 eens. Tijdens fotobewerking gebruik je de cpu en het ram.
Werk nu zelf op een mid 2007 iMac (die met 2.4ghz en de 2600pro) moet zeggen dat ik prima een hele lading raw bestanden tegelijk open kan hebben.

Zolang je totaal niet wilt gaan gamen (ook niet zo nu en dan) zou ik voor de 20" met 2400 kaart gaan en er gewoon 4gb ram in stoppen.
die 200mhz meer in het model met de 2600pro ga je ook niet direct heel erg merken, en het scheelt toch weer wat in prijs.
Als je toch zo nu en dan een spel wilt doen, overweeg dan het model met de 2600pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Liquid schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:46:
Zoals al eerder aangegeven. Ga je filters gebruiken die de videokaart intensief gaat gebruiken, dan ja dan heeft het een toegevoegde waarde. Doe je dat niet, dan volstaat het instap model. Bij grote raw vind ik persoonlijk een snelle data transfer belangrijk (het inladen van bestanden etc).
En in het geval van photoshop worden er (vooralsnog) geen grafische kaart functies gebruikt om te filteren. Voor de huidige iMacs is photoshop al een relatief lichte applicatie, en op het instapmodel gaat dat dus prima. Wel geldt hoe meer werkgeheugen, hoe beter.

Oftewel, als je qua games niet te veeleisend bent is het instapmodel echt een prima keuze. Wel is het zo dat de kleurenweergave van het 24" model beter is, dus als je professioneel bezig gaat met beeldbewerking zou dat een betere optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 19:08
Voor écht goede kleuren koop je natuurlijk een écht goede monitor. Ik vind persoonlijk de 24" perfect voldoen voor mijn hobby-fotografie, maar echte profis niet denk ik. Maar inderdaad, 24" is al een stuk beter dan de 20" qua beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Ok heel erg bedankt voor de antwoorden!

Ik ben absoluut niet van plan te gaan gamen op de iMac (daar heb ik een PS3 en desnoods een laptop voor).

Ik denk dus dat het instap model met 4GB intern geheugen en 500 GB harde schijf het gaat worden.
Ik begon te twijfelen omdat de werknemer van de apple store mij vertelde dat ik beter het 2,66 Ghz model kan pakken i.v.m. de veel betere prestaties met fotobewerken van de 2600 Pro t.o.v. de 2400XT

En ja zou graag een 24" aanschaffen, maar dat is prijstechnisch toch weer een heel ander verhaal ;-)
Is vooral voor de hobby, en ga nu net overstappen van Windows naar Mac OSx en vind het 20" model een leuke instapper.

Wellicht in de toekomst een 24".... Eerst eens kijken hoe het 20" model en OSx bevalt....

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Vraagje: Ik heb zo'n draadloos toetsenbordje gekocht. Helemaal tof maar ik kan de DELETE knop nergens vinden. De backspace wel maar DELETE is missing. Kan iemand aangeven welke toets-combi ik hiervoor moet gebruiken? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Anoniem: 68540 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:05:
Vraagje: Ik heb zo'n draadloos toetsenbordje gekocht. Helemaal tof maar ik kan de DELETE knop nergens vinden. De backspace wel maar DELETE is missing. Kan iemand aangeven welke toets-combi ik hiervoor moet gebruiken? Thanks!
Fn-Backspace
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.