Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Gracias! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Wat ik niet helemaal begrijp is het gezever over de glazen plaat voor het LCD, op de Apple website is het glas, in fora is het glas, in reviews is het glas. Echter bij nadere inspectie blijft dit gewoon ordinair plastic te zijn. Je hoort het als je er tegenaan tikt, het flext als je er op duwd en het is zacht.

Dit laatste kwam vrij snel aan het licht door er een krasje op te maken zonder enige moeite met een sleutel. Dit valt me vies tegen. :|

Desalniettemin een 24" besteld. 3.06GHz, 1TB, 4GB met wireless keyboard en muis. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

baquelappe schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 23:35:
Wat ik niet helemaal begrijp is het gezever over de glazen plaat voor het LCD, op de Apple website is het glas, in fora is het glas, in reviews is het glas. Echter bij nadere inspectie blijft dit gewoon ordinair plastic te zijn. Je hoort het als je er tegenaan tikt, het flext als je er op duwd en het is zacht.
Knap dat jij dat zo denkt te kunnen bepalen. Apple heeft duidelijk geadverteerd met de chemische samenstelling van glas erbij. Een dunne glasplaat voelt niet koud aan, buigt, en zo vlak op het display gemonteerd klinkt het anders dan tikken tegen een raam of iets dergelijks.
Dit laatste kwam vrij snel aan het licht door er een krasje op te maken zonder enige moeite met een sleutel. Dit valt me vies tegen. :|
Glas krast ook hoor :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Zelfs m'n fotolijstjes met flinterdun glas voelen koud aan, en krassen niet als ik er met een sleutel overheen veeg. Een "chemische" legering met glas kan is dus feitelijk alls behalve glas. Grote kans dat het perspex/acrylic glas is. Dit bevat onder andere silica en koolstof dioxide net als glas.

Enfin, het is plastic. Jammer maar helaas :+
Exirion schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 23:41:
Knap dat jij dat zo denkt te kunnen bepalen
Vreemde opmerking heb je daar.

[ Voor 47% gewijzigd door baquelappe op 13-09-2008 00:11 ]

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:15

Fjeze

AllesPerfect!

Ik wil dus me iMac aan gaan schaffen.
nog erg bedankt voor het advies hier, ik heb besloten om gewoon voor het 20" instapmodel te gaan en dan zelf uit te breiden naar 4GB en er door Apple een 500 GB harde schijf in te laten plaatsen.

Nu kan ik met studentenkorting bestellen, alleen zit ik eigenlijk te wachten op de Back-to-School aktie van dit jaar van Apple.
Er gaan verschillende geruchten in de rondte hierover.

Weet er hier misschien iemand iets van de Back-to-School aktie van 2008 (gratis iPod Touch net als in amerika?)

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

N-E-R-D schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:10:
Ik wil dus me iMac aan gaan schaffen.
nog erg bedankt voor het advies hier, ik heb besloten om gewoon voor het 20" instapmodel te gaan en dan zelf uit te breiden naar 4GB en er door Apple een 500 GB harde schijf in te laten plaatsen.

Nu kan ik met studentenkorting bestellen, alleen zit ik eigenlijk te wachten op de Back-to-School aktie van dit jaar van Apple.
Er gaan verschillende geruchten in de rondte hierover.

Weet er hier misschien iemand iets van de Back-to-School aktie van 2008 (gratis iPod Touch net als in amerika?)
Lijkt me toch sterk als ze nu nog met een back-to-school actie komen. Het academisch jaar is allang aan de gang; ik zit sinds 1 september alweer in de collegebanken. Het voortgezet onderwijs hier is volgens mij zelfs nog twee weken eerder gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 15:22
Anoniem: 26121 schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:08:
[...]

Lijkt me toch sterk als ze nu nog met een back-to-school actie komen. Het academisch jaar is allang aan de gang; ik zit sinds 1 september alweer in de collegebanken. Het voortgezet onderwijs hier is volgens mij zelfs nog twee weken eerder gestart.
Sluit ik mij bij aan, ik verwacht geen backtoschool-actie meer dit jaar. Zo mooi als die actie met gratis touch zal het hier sowieso niet worden ;) Normaal was het geloof ik 149 euro korting als maximum oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En toch wel een actie: http://www.apple.com/nl/backtoschool/ :o
De slimste manier om het nieuwe schooljaar te beginnen

We hebben een speciale aanbieding voor studenten en docenten uit het hoger onderwijs: als je voor 31 oktober 2008 een in aanmerking komende Mac koopt, krijg je € 125 korting op een iPod nano. Zeg nou zelf, in het hoger onderwijs moet je elk buitenkansje toch met beide handen aangrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Haha en nu maar hopen dat Nerd nog niet besteld heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Gelukkig nog niet besteld nee ;-) had idd ook gezien dat de aktie er uiteindelijk toch nog is.
Ook gepost in andere topic hier op GoT.
Ga nu denk ik een instalmodel 20"bestellen met 500GB harde schijf en dan een iPod nano erbij (heb ook iPhone 3G 16GB wit maar die nano is wel relax voor het snowboarden en mountainbike)
En kan ook mooi gebruik maken van de € 90,- korting op een printer (jammer niet op alle modellen). Even kijken of er beetje leuke printer bij staat die er dan zo goed als gratis bij besteld kan worden...

(en natuurlijk nog even 4GB geheugen bestellen voor de iMac via pricewatch)

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp hier.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:37
N-E-R-D schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:18:
Gelukkig nog niet besteld nee ;-) had idd ook gezien dat de aktie er uiteindelijk toch nog is.
Ook gepost in andere topic hier op GoT.
Ga nu denk ik een instalmodel 20"bestellen met 500GB harde schijf en dan een iPod nano erbij (heb ook iPhone 3G 16GB wit maar die nano is wel relax voor het snowboarden en mountainbike)
En kan ook mooi gebruik maken van de € 90,- korting op een printer (jammer niet op alle modellen). Even kijken of er beetje leuke printer bij staat die er dan zo goed als gratis bij besteld kan worden...

(en natuurlijk nog even 4GB geheugen bestellen voor de iMac via pricewatch)

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp hier.
Welk geheugen heb je besteld? Ik ga mijn iMac eind deze maand bestellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Noxa schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:49:
[...]

Welk geheugen heb je besteld? Ik ga mijn iMac eind deze maand bestellen :).
Nog niet besteld, maar in de Pricewatch staat wel kingston KTA geheugen PC6400, welke volgens mij perfect geschikt is voor de iMac en nog gewoon betaalbaar.
+/- € 70,- voor 4 GB

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125531

Beste iMac-bezitters!!!

Ik heb even een vraagje.
Al een tijdje ben ik van plan om mijn computergeaardheid te veranderen: ik ben al dat Vista-gedoe meer dan zat en wil de mooie weg van OSX proberen te bewandelen.

Kan iemand me vertellen hoe veel lawaai zijn iMac maakt? Of beter gezegd: Hoe geruisloos is je iMac? (bij normaal gebruik: office, internet - en tijdens het spelen van games: COD4, Crysis)
Als deze niet volledig stil is, dan denk ik dat ik rond 14-10 een nieuwe MacBook Pro zal aanschaffen aangezien ik de volledige stilte tijdens het werken aan mijn uniopdrachten heel erg waardeer...

Alvast bedankt... _/-\o_

PS. Uit verschillende youtube-filmpjes kon ik niet opmaken hoe stil de iMac's zijn. De fora van macrumors.com bieden ook geen uitkomst want daar zie ik steeds berichten dat de iMac's zo stil als een vallend bladje is terwijl de anderen beweren dat de fans van hun iMac's constant aan staan en hen storen.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 125531 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:38:
Kan iemand me vertellen hoe veel lawaai zijn iMac maakt? Of beter gezegd: Hoe geruisloos is je iMac?
Simpelweg de stilste computer die ik ooit gehad heb :) De koeling hoor je bij gemiddeld gebruik gewoon niet. Verder is de harddisk zodanig ingebouwd dat je 'm niet eens hoort ratelen, laat staan dat je 'm hoort zoemen of piepen. De 2.5" in m'n laptop maakt meer lawaai. Dus ik denk niet dat je een stillere machine met deze performance kunt kopen. Zelfs als je een PC gaat tweaken/modden is het moeilijk om 'm zo stil te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:49:
[...]

Simpelweg de stilste computer die ik ooit gehad heb :) De koeling hoor je bij gemiddeld gebruik gewoon niet. Verder is de harddisk zodanig ingebouwd dat je 'm niet eens hoort ratelen, laat staan dat je 'm hoort zoemen of piepen. De 2.5" in m'n laptop maakt meer lawaai. Dus ik denk niet dat je een stillere machine met deze performance kunt kopen. Zelfs als je een PC gaat tweaken/modden is het moeilijk om 'm zo stil te krijgen.
Thx voor je reactie.... Nu wordt het kiezen tussen de iMac en de MacBook Pro lastiger... 8)7 Ik ben trouwens echt dol op de grootte van het scherm van de iMac... sooo huge.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 125531 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:53:
Thx voor je reactie.... Nu wordt het kiezen tussen de iMac en de MacBook Pro lastiger... 8)7 Ik ben trouwens echt dol op de grootte van het scherm van de iMac... sooo huge.... :)
Hangt natuurlijk ook van het gebruik af. Wil jij graag mobiel zijn dan is een MBP handiger, maar als je vooral comfortabel achter je bureau wil werken dan is een iMac wat mij betreft moeilijk te overtreffen qua comfort. Ook is de performance met een 3.5" schijf wat beter dan bij een notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:00:
[...]

Hangt natuurlijk ook van het gebruik af. Wil jij graag mobiel zijn dan is een MBP handiger, maar als je vooral comfortabel achter je bureau wil werken dan is een iMac wat mij betreft moeilijk te overtreffen qua comfort. Ook is de performance met een 3.5" schijf wat beter dan bij een notebook.
Ja.. dat snap ik wel... Het enige dat voor mij van belang is, is de stilte van het apparaat. Als de MacBook Pro nagenoeg stil is, dan koop ik die veel liever dan de iMac. Maar nu je zegt dat de iMac helemaal geen lawaai maakt, dan moet ik toch nog even goed nadenken.. .hmmmm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:34
tja die geluidskwestie is altijd subjectief he. Ligt er maar net aan wat je vergelijkingsmateriaal is en wanneer jijzelf iets typeert als "lawaai".

Ik stapte over van een normale PC bak die ik zelf inelkaar had gezet. Geprobeerd een zo stil mogelijke PC te maken met allerlei mods, maar de iMac is een stuk stiller. Harde schijf hoor je niet zoals eerder vermeld.

Misschien een duidelijk punt: ik had een 3,5'' HD uit mijn oude PC in een behuizing gezet en hem als externe HD aangesloten op mijn iMac. Nu maakt dat verdomde ding dus meer herrie dan mijn iMac.

PSN: Sluuz

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:52
Het is in ieder geval verreweg de stilste computer die ik ooit gehad heb. Een gemiddelde laptop maakt meer lawaai.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:51

Don Quijote

El Magnifico

Zoals velen voor mij al hebben gemeld, de iMac is echt doodstil. Nog nooit heb ik een comp gehad welke meer geluid maakte :)

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 19:08
Ravnoss schreef op woensdag 17 september 2008 @ 09:44:
Zoals velen voor mij al hebben gemeld, de iMac is echt doodstil. Nog nooit heb ik een comp gehad welke meer geluid maakte :)
Ik heb zéker wel een computer gehad die meer geluid maakte :P Maar dat bedoel je ook denk ik. De iMac is rete stil. Ik heb één keer een stillere gehad, maar dat kwam omdat ik met deze jongen mijn muur bewerkt heb en de computer aan de andere kant gezet heb.
Afbeeldingslocatie: http://www.onlinebouwmarkt.nl/winkel/images/gatenzaag%20hardmetaal.jpg

Ravnoss schreef op woensdag 17 september 2008 @ 09:44:
Haha... :) je hebt dus nog nooit een pc gehad die meer geluid dan de iMac maakte... hahaha... kerel... >:)

Maar hoe stil zijn jullie imacs eigenlijk? Kunnen jullie zelfs de fans niet horen draaien? Is het echt muisstil??? Ik kan het toch moeilijk geloven...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 125531 op 17-09-2008 23:28 ]

• M@cer
Het scheelt niet veel. Je moet er echt op letten voordat je wat hoort.
Vergelijk het met het geluid wat een willekeurig apparaat met een klein vin heeft.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 125531 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:59:
Maar hoe stil zijn jullie imacs eigenlijk? Kunnen jullie zelfs de fans niet horen draaien? Is het echt muisstil??? Ik kan het toch moeilijk geloven...
Tijdens het opstarten hoor je even de interne fans en drive op snelheid komen, je hoort dan een soort zuiging van lucht je iMac ingaan, daarna gaan de fans gelijk langzaam draaien en hoor je eigenlijk alleen maar een heel zacht gezoem op de achtergrond. Na bijna 25 jaar PC's te hebben gehad was dat het eerste wat mij opviel toen ik een paar maanden geleden voor het eerst m'n iMac aanzette. Ik ben helemaal geswitched _/-\o_

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoe staat het er tegenwoordig voor met de schermen? Ik had een tijdje geleden gelezen dat de schermen van de 24inch nog al veel last heeft van kleur verloop.

BTW kan je tegenwoordig de USB hub in het toestenboord al gebruiken voor je ipod. geeft ie genoeg prik? Ik heb nog de doorzichtige plastic toetsenboord, en die kan het niet..

Als die het nog steeds niet kan, dan kies ik voor draadloze muis en TB

[ Voor 9% gewijzigd door Eastman op 18-09-2008 12:27 ]

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

• DRvDijk
Mijn USB setup: externe harde schijf direct in de iMac, toetsenbord ook. Aan dat toetsenbord hangt een Wacom Bamboo pen tablet. De derde USB ingang wordt gebruikt door mn HTC Touch Diamond telefoon of mn printer (ik plug om helaas). Telefoon doet het namelijk niet op de tweede USB ingang van het toetsenbord, dan heeft ie te weinig prik. Een normale USB stick doet het daar wél op. iPod Touch kan ik wél weer aansluiten op mn toetsenbord, dat trekt ie nog net wel.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-07 14:57

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb links in m'n tobo de ontvanger van m'n logitech muis zitten. Als ik rechts een usbstick wil gebruiken werkt dat al niet... 1 USB poort levert niet genoeg spanning voor tobo+muis+nog iets zonder eigen powe supply.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Roko schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:08:
[...]

Tijdens het opstarten hoor je even de interne fans en drive op snelheid komen, je hoort dan een soort zuiging van lucht je iMac ingaan, daarna gaan de fans gelijk langzaam draaien en hoor je eigenlijk alleen maar een heel zacht gezoem op de achtergrond. Na bijna 25 jaar PC's te hebben gehad was dat het eerste wat mij opviel toen ik een paar maanden geleden voor het eerst m'n iMac aanzette. Ik ben helemaal geswitched _/-\o_
hmmm... bedankt voor je reactie, maar nu denk ik dat het misschien toch beter is om voor de nieuwe MacBook Pro te gaan, want de zoemende fans op de achtergrond (op het scherm dat zo dicht bij mij op de tafel zal komen te staan) ... daar wordt ik niet vrolijk van... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 125531 op 18-09-2008 14:34 ]

• M@cer
Van het geluid van een iMAC wordt je juist heel vrolijk, zeker in vergelijking met een PC. Als je je aan het geluid van een iMAC stoort ben je echt een pietlut in mijn ogen.
Is een Macbook Pro dan helemaal fanloos? Dat zou de enige manier zijn om stiller te zijn dan een iMAC in mijn ogen.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Sterker nog, een Macbook Pro hoor je ook zoemen, als je maar goed genoeg luistert. Ik weet niet of het zachter of harder is dan een iMac, maar het is wel hoorbaar als het verder stil is. Ik woon dan wel in een klein dorp, niet bij een snelweg of spoorbaan ofzo ;)

Hier stond achterhaalde informatie…

• DRvDijk
Ik hoor op dit moment, als ik mn hoor op 2 centimeter van de iMac af houdt, alleen de harde schijf. Ventilatoren héél even bij het opstarten, maar da's dus verwaarloosbaar. Of een MacBook stiller is... Vergelijkbaar denk ik.

• Frietsaus
  • Niet online
Mijn 3,06 GHz iMac is wel duidelijker te horen dan mijn oude 2,0 GHz 17". Maar op een normale werkafstand is het apparaat bijna niet te horen. Ligt er ook een beetje aan met welke harde schijf je iMac is geleverd. De Seagate schijf van m'n oude iMac was stiller dan de Western Digital van de nieuwe. :)

Hmm... dat is interessant... Het schijnt dus dat je slechts de harde schijf van de iMac hoort in plaats van de constant zoemende fans (het geluid dat de HD's maken, vind ik helemaal niet storend)... Hopelijk is dat ook wel waar, want de grootte van het scherm van iMac's trekt me heel erg aan.. Deze hebben ook mijn voorkeur boven MacBooks Pro als het om thuisgebruik gaat... Als ik ga reizen, dan koop ik wel een mobiele MacBook... Bedankt voor jullie reacties... :) Ik denk dat ik binnenkort mijn eerste mac, iMac 3,06 Ghz, ga bestellen... Met 4gb RAM en 1TB HD inderdaad... en dan maar hopen dat ik in volledige stilte thuis kan werken.... lekker :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 125531 op 18-09-2008 17:22 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:31
Mijn iMac 2,4Ghz hoor je ook nauwelijks!
Ik hoor eigenlijk alleen mijn WD My Book Studio Edition. De iMac zelf is ongelofelijk stil!

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Anoniem: 125531 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:20:
Hmm... dat is interessant... Het schijnt dus dat je slechts de harde schijf van de iMac hoort in plaats van de constant zoemende fans (het geluid dat de HD's maken, vind ik helemaal niet storend)... Hopelijk is dat ook wel waar, want de grootte van het scherm van iMac's trekt me heel erg aan.. Deze hebben ook mijn voorkeur boven MacBooks Pro als het om thuisgebruik gaat... Als ik ga reizen, dan koop ik wel een mobiele MacBook... Bedankt voor jullie reacties... :) Ik denk dat ik binnenkort mijn eerste mac, iMac 3,06 Ghz, ga bestellen... Met 4gb RAM en 1TB HD inderdaad... en dan maar hopen dat ik in volledige stilte thuis kan werken.... lekker :)
Ik hoop toch echt voor je dat je niet 4GB bij Apple bestelt. Kan je veel beter naderhand los kopen wat je zomaar 90 euro scheelt (los ongeveer 70 euro; bij Apple 160 euro). Harde schijf natuurlijk wel bij Apple laten doen, tenzij je vrij handig bent, lef hebt en een stofvrije ruimte tot je beschikking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb mij voorgenomen de harddisk te gaan vervangen voor een 1TB versie. Zuignappen heb ik inmiddels in huis gehaald. Als ik een avondje wat meer tijd heb ben ik van plan de upgrade te gaan uitvoeren. Tijdens het schroeven zal ik wel wat foto's maken!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Erhnam schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:37:
Ik heb mij voorgenomen de harddisk te gaan vervangen voor een 1TB versie. Zuignappen heb ik inmiddels in huis gehaald. Als ik een avondje wat meer tijd heb ben ik van plan de upgrade te gaan uitvoeren. Tijdens het schroeven zal ik wel wat foto's maken!
Zelf zou ik hier niet aan beginnen, om 1 reden: stof achter het glas. Het is thuis moeilijk om stofvrij te werken en met een beetje pech zit je scherm achter de glasplaat straks vol stof. Dat krijg je er niet zo makkelijk meer weg. Vette vingers idem.

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-07 09:40

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ach, als ie net als Dexter te werk gaat komt t goed! ;)

If it aint fixed, it's broken.

Anoniem: 193933

Gewoon een blaasbalgje (bij een camera zaak bijvoorbeeld) om het netjes schoon te blazen van eventueel stof.

( hoewel ik het ook niet zelf zou doen :P )

Anoniem: 220294

Beste,

Ik zit een beetje te twijfelen. Ik ben student aan de UvT, en ik heb dus wel een computer nodig. Momenteel nog geen aanwezig, ik heb ook nog geen kamer, hopelijk zeer binnenkort wel, ik bekijk alle belangrijke dingen etc op dit moment eigenlijk vooral op m'n iPhone (heb nu eindelijk internet werkend gekregen via UvT-WiFi) maar zonder computer m'n hele studie doen gaat natuurlijk niet. Ik heb eigenlijk al heel lang in mn hoofd dat ik een Macbook wilde hebben, alleen ik weet op dit moment niet zo zeker of ik wel een laptop nodig heb. Is natuurlijk redelijk fragiel en de enige meerwaarde zou zijn dat ik in de bieb op m'n eigen laptopje zou kunnen werken en hem in G aan een externe monitor zou kunnen knallen.

Dus ik zit nu te kijken naar een iMac. Redenen: groter scherm dan MB, werkt dus fijner, neemt veel minder ruimte in beslag op bureau dan een PC, want ik denk niet dat ik heel vaak die MB mee ga nemen naar college. Ik studeer Bedrijfseconomie, dus ik heb geen speciale programma's oid nodig, enige wat ik wil is fatsoenlijk internetten, videotjes kijken en muziek luisteren. En natuurlijk office etc. En dat 'ie het 5 jaar volhoudt, want geld om een nieuwe te kopen heb ik toch niet.

Wat denken jullie, iMac betere keuze dan een gewone PC of een Macbook? Budget is toch wel max 1000-1100, ik zat dan te denken aan basismodel 20' iMac met 4GB ram en wireless Mighty+Keyboard, of een standaard macbook met 4GB ram. PC ben ik eigenlijk wel zat, altijd gezeik mee. Ik heb wel wat beters te doen dan met een computer kloten, ik wil gewoon dat 'ie werkt, maakt me niet uit hoe. Ben al druk genoeg met het studentenverenigingsleven.

PS: Oh ja, de nieuwe Nano voor 14e zou ook mooi meegenomen zijn natuurlijk :P

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Eastman schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:26:
BTW kan je tegenwoordig de USB hub in het toestenboord al gebruiken voor je ipod. geeft ie genoeg prik? Ik heb nog de doorzichtige plastic toetsenboord, en die kan het niet..

Als die het nog steeds niet kan, dan kies ik voor draadloze muis en TB
bij de nieuwe aluminium imacs zitten usb poorten die meer stroom kunnen leveren aan het aluminium toetsenbord. Ik heb er wel eens mijn portable harde schijf aan gehangen die geloof ik nog meer verbruikt dan een ipod en die werkte gewoon netjes.
Anoniem: 193933 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 16:28:
Gewoon een blaasbalgje (bij een camera zaak bijvoorbeeld) om het netjes schoon te blazen van eventueel stof.

( hoewel ik het ook niet zelf zou doen :P )
Ik zou eerst voor een stofvrije ruimte zorgen. Ik heb het ook al gedaan, alleen geen foto's gemaakt. Zodra er weer een grotere in komt zal ik dat ook wel een keer doen. Maar ik heb toen ook al verkondigd is dat je het beste in een badkamer kan doen. Moet je wel zorgen dat alles goed droog is en er geen damp meer hangt. Als je dan verder een zachte handdoek neemt voor het glas, dan kan die ook niet beschadigen. Verder kun je er als je er de ruimte voor hebt er beter een tafel neerzetten om je schroefjes op uit te leggen met overal een briefje bij waar het uit kwam. Van alleen al de bezel komen drie verschillende soorten schroefjes die allemaal op hun eigen plek horen.
En ik zou geen blaasbalg halen. Dat gaat toch niet werken. Wat ik gedaan heb ik is gebruik maken van natte brillendoekjes. (Dat zijn van die dingen die per stuk verpakt zijn en er zit een soort alcohol of ander schoonmaakgoedje in. Maar in ieder geval, als je deze dingen een beetje in acht houd, vooral de schroefjes kan er weinig misgaan.
Wat denken jullie, iMac betere keuze dan een gewone PC of een Macbook? Budget is toch wel max 1000-1100, ik zat dan te denken aan basismodel 20' iMac met 4GB ram en wireless Mighty+Keyboard, of een standaard macbook met 4GB ram. PC ben ik eigenlijk wel zat, altijd gezeik mee. Ik heb wel wat beters te doen dan met een computer kloten, ik wil gewoon dat 'ie werkt, maakt me niet uit hoe. Ben al druk genoeg met het studentenverenigingsleven.
Als je er geld voor zou hebben zou ik voor de macbook + 22 inch extern gaan, maar een imac is dan meer valeu for money. En als je bedenkt dat een accu van de macbook echt niet 5 jaar vol houdt dan is een imac een betere keuze. Miss leuke harde schijf er in pleuren? :+

[ Voor 67% gewijzigd door sergev op 20-09-2008 19:27 ]

• Erhnam
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Exirion schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:46:
[...]

Zelf zou ik hier niet aan beginnen, om 1 reden: stof achter het glas. Het is thuis moeilijk om stofvrij te werken en met een beetje pech zit je scherm achter de glasplaat straks vol stof. Dat krijg je er niet zo makkelijk meer weg. Vette vingers idem.
OSX net weer geinstalleerd en wilde even weten dat het allemaal goed is gegaan. De 320gb is vervangen door een 1TB :)

Het viel achteraf best mee. Als je het een beetje handig doet hoef je het scherm alleen naar voren te kantelen en het scherm niet eens los te halen. Wat wel lastiger was is de temp sensor op de hd. Deze hadden de jongens met lijm en plakband vastgemaakt.

Als je het scherm met de zuignappen gewoon op een stofvrije plek neerlegt en vlak voor het terugplaatsen nog even met een anti stofdoek behandelt heb je nergens last van. Het lostrekken van het scherm is trouwens ook een fluitje dus mocht er wat stof achterkomen dan trek je het zo weer naar voren.

Tijdens het schroeven was de baterij van mijn camera leeg :'( Heb dus maar een foto kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/imac/imac_open.jpg

Nou hier dan de enige foto. Het mobo hangt dus boven het scherm zonder dat ik onderin de kabels van de monitor heb hoeven lostrekken. In het midden zit de schijf, die met maar eigenlijk twee schroeven vast zat.

[ Voor 22% gewijzigd door Erhnam op 20-09-2008 22:00 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Heb effe een vraagje: morgen gaat m'n MacBook Pro de deur uit, en ik koop 's avonds een iMac 24".

Nu woon ik gelukkig maar 1,5km fietsen/lopen/huppelen van de Media Markt, maar is zoiets goed te tillen en te vervoeren?? Ik neem aan dat ik het beste kan gaan lopen gezien de grootte van de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:58
Bakkert schreef op zondag 21 september 2008 @ 11:30:
Nu woon ik gelukkig maar 1,5km fietsen/lopen/huppelen van de Media Markt, maar is zoiets goed te tillen en te vervoeren?? Ik neem aan dat ik het beste kan gaan lopen gezien de grootte van de doos?
Ik vond het een behoorlijk sleur, maar ik ben geen bodybuilder. Ik denk dat je een paar keer even moet uitrusten, maar dat je uiteindelijk op de plek van bestemming komt. Ben wel benieuwd of het lukte?

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:44

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Bakkert schreef op zondag 21 september 2008 @ 11:30:
Heb effe een vraagje: morgen gaat m'n MacBook Pro de deur uit, en ik koop 's avonds een iMac 24".

lopen of auto lijkt me het beste. Een 24" iMac op de fiets is vragen om ongelukken.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Fiets zou ik niet doen, maar lopend met het handvat moet het prima lukken ;) Auto is geen overbodige luxe overigens. Vergeet hem ook niet even te laten acclimatiseren, anders vraag je om condens achter de glasplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

koppie schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:31:
Ik vond het een behoorlijk sleur, maar ik ben geen bodybuilder. Ik denk dat je een paar keer even moet uitrusten, maar dat je uiteindelijk op de plek van bestemming komt. Ben wel benieuwd of het lukte?
Ik heb 'm ook lopend vervoerd en je moet inderdaad wel af en toe stoppen omdat je arm lam wordt. Maar ook ik ben geen bodybuilder :P Het is in ieder geval goed te doen, zeker als je geen haast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Hmmm... Ik ben zeker niet slap. Het is me eergisteren alleen wel in m'n rug geschoten toen ik een bank omhoog sleurde..

Mwoah.. ik kom wel thuis met dat ding. Voor dat geld wil ik best effe moeite doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
hou er wel rekening mee dat op de doos met koeienletters te lezen valt wat erin zit. Als je dus door een, laat ik zeggen, gezellige buurt moet, zou ik toch even denken om een auto te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:41
Even over het geluid. Ik heb een 20" iMac uit juni 2008, en bij deze hoor ik de hardeschijf best duidelijk. Voornamelijk tijdens het opstarten harkt ie er lekker op los. Maar daar stoor ik me niet helemaal aan.

Waar ik me wel een beetje aan stoor is een zoem geluid uit de bovenkant. Ongeveer ter hoogte van de isight camera produceert de iMac een zoemgeluid. Dit wordt minder naarmate de iMac ' warmer' wordt, en als ik de helderheid vol aan zet is het ook weg. Maar bij een helderheid van zeg maar 3-4 streepjes hoor ik het toch zoemen. Komt dit jullie bekend voor?

Heb eigenlijk altijd muziek aan, dus hoor het niet. Maar toch....

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Sluuz schreef op zondag 21 september 2008 @ 17:53:
hou er wel rekening mee dat op de doos met koeienletters te lezen valt wat erin zit. Als je dus door een, laat ik zeggen, gezellige buurt moet, zou ik toch even denken om een auto te regelen.
tassie der omheen;) En een vriend helpt me effe met sjouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sluuz schreef op zondag 21 september 2008 @ 17:53:
Voor een klein bedrag kan ik een bodyguard'je spelen mocht je het nodig hebben.... ;)

Zelf wil ik ook een iMac aanschaffen maar denk dat deze toch wat lawaaierig zal zijn. Ik wil in een volledige stilte kunnen werken. Misschien moet ik toch voor een MacBook pro gaan? hmmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 125531 schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:09:
Zelf wil ik ook een iMac aanschaffen maar denk dat deze toch wat lawaaierig zal zijn. Ik wil in een volledige stilte kunnen werken. Misschien moet ik toch voor een MacBook pro gaan? hmmm...
Je hebt nou al van meerdere mensen gehoord dat het ding muisstil is en zelfs stiller dan menig notebook. Sjongejonge, wat wil je nou nog meer horen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-06 21:55
S2801 schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:26:
Even over het geluid. Ik heb een 20" iMac uit juni 2008, en bij deze hoor ik de hardeschijf best duidelijk. Voornamelijk tijdens het opstarten harkt ie er lekker op los. Maar daar stoor ik me niet helemaal aan.

Waar ik me wel een beetje aan stoor is een zoem geluid uit de bovenkant. Ongeveer ter hoogte van de isight camera produceert de iMac een zoemgeluid. Dit wordt minder naarmate de iMac ' warmer' wordt, en als ik de helderheid vol aan zet is het ook weg. Maar bij een helderheid van zeg maar 3-4 streepjes hoor ik het toch zoemen. Komt dit jullie bekend voor?

Hee, dat had de mijne ook. en aangezien het niet zo hoort is die van mij teruggegaan naar de winkel.
Aanvankelijk dachten ze dat het met een nieuwe inverter voor het backlight opgelost was, niet dus. Uiteindelijk is er een heel nieuw scherm ingekomen, aangezien het geluid door de schermverlichting veroorzaakt werd. Dus tip: doe een beroep op je garantie, dat zoemend geluid kan wel weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Hier werkend met een oudere generatie iMac (24" 2.4) maar vind het systeem echt muisstil indien je er normaal op werkt.
Met spellen wil die nog wel eens "aanslaan" maar dan is die nog veel stiller dan mijn oude Windows-syteem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx... zo te zien zijn ze echt still... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Dat klopt..

[ Voor 87% gewijzigd door M@cer op 22-09-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

ik kan het sinds 2 uurtjes beamen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20

Dat zou je fan kunnen zijn aan de achterkant. Dan moet je je iMac een andere hoek geven en kijken of het weg gaat. Dus ff dat ding omhoog en omlaag draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151454

En weet iemand iets over de Back to School actie in België? Hier staat er niks op de website... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151454 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:50:
[...]

En weet iemand iets over de Back to School actie in België? Hier staat er niks op de website... :-(
Ik ben bang dat in België geen actie is. Uit de voorwaarden van de actie:
Deze aanbieding geldt voor in aanmerking komende klanten in het onderwijs die de producten kopen via de Apple Store voor het Onderwijs in een van de volgende landen: Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk (vasteland), Ierland, Italië, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Zweden of Zwitserland. De in aanmerking komende klant in het onderwijs moet woonachtig zijn in het land van aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07 04:35
Hey mensen, na lang twijfelen wil ik volgende week een iMac 20inch halen. Ik werk dagelijks met veel grafische applicaties, Photoshop, Illustrator, Flash en Indesign. Maar is het scherm van die iMac echt zo slecht ? Of wordt er te overdreven gereageerd door sommigen. Want ik werk nu op een samsung syncmaster. En die werkt gewoon perfect. Ik kan me niet voorstellen dat het scherm van een iMac scherm zoveel slechter is dan een syncmaster. Want een syncmaster werkt ook met Tn Panel.

Ik heb ook gelezen dat de 24inch versie van de iMac een betere scherm heeft. Maar daar heb ik jammergenoeg nu even geen genoeg geld voor. En ik heb volgende week met spoed een nieuwe systeem nodig, omdat ik onlangs ook mij laptop heb verkocht. Een Mac Mini + 20 inch Cinema Display is natuurlijk ook een optie. Maar ik heb toch liever een iMac

Ik zit al een tijdje te twijfelen, ik wil graag de overstap maken van een pc naar mac. Maar het scherm zit me toch wel een beetje dwaars. Als ik sommige reacties lees, heb ik het gevoel dat het bijna onmogelijk is om een beetje fatsoenlijk te werken met photoshop bijv. op een iMac. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Volgens mij is het 20" scherm wel in orde, alleen de kijkhoeken zijn niet echt groot maar dat is een eigenschap van TN panels natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
het is niet onmogelijk natuurlijk en het is maar net wat je gewend bent. Je werkt nu ook met een TN paneel, dus in principe zou het verschil dan niet *heel* groot moeten zijn. Echter lijkt het me wel verstandig dat je gewoon eens naar een reseller of MediaMarkt gaat, om even te testen hoe het er in real life uitziet.

Zolang je trouwens niet met 10 vrienden naar je monitor wil gaan kijken is het prima (ivm de kijkhoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
iemand ervaring ihgv de zwaarste imac tov de lichtste mac pro ?

(imac 3.06 dual core vs mac pro 2.8 quad core)

[ Voor 88% gewijzigd door Vhond op 30-09-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:00
Da's appels met peren vergelijken, ook qua prijs.
Maar het is natuurlijk een beetje afhankelijk voor welk doeleinde je ze gaat gebruiken...

[ Voor 3% gewijzigd door pimsaint op 30-09-2008 23:10 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Die brightness-zoem heb ik ook af en toe...het is een beetje matig ja, maar een te klein probleem om hem terug te sturen (a.k.a. een week zonder computer te zitten) vind ik. Het is een bekend probleem iig...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Vhond schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:00:
iemand ervaring ihgv de zwaarste imac tov de lichtste mac pro ?

(imac 3.06 dual core vs mac pro 2.8 quad core)
Dat moet zijn imac 3.06 dual core vs mac pro 2x 2.8 quad core. Zitten 2 quadcores in de mac pro.

edit:Oh wacht NM je kan 1 quadcore van de prijs afhalen..

[ Voor 8% gewijzigd door duncanvdlinden op 01-10-2008 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:41
leokennis schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 00:21:
[...]

Die brightness-zoem heb ik ook af en toe...het is een beetje matig ja, maar een te klein probleem om hem terug te sturen (a.k.a. een week zonder computer te zitten) vind ik. Het is een bekend probleem iig...
Ik zit inderdaad met hetzelfde, ik heb geen zin om hem een week kwijt te zijn. Maar na het aanzetten van de iMac is het geluid vrij prominent aanwezig, maar na een kwartier is het helemaal weg...

Ik heb trouwens geen factuur bij deze iMac, en hij staat ook niet op mijn naam. (Heb hem namelijk overgekocht van een kennis en hij heeft hem intern gekocht) Kan ik de iMac dan eigenlijk zomaar aanbieden bij een AASP? Of moet dat via hem?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Laatst online: 11-07 22:12
Je kan de machine gewoon zelf aanbieden. Als de iMac in Juni 2008 gekocht is, zal de factuur niet zo'n probleem zijn qua garantie.

Eventueel bel je even met de AASP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

ik denk dat ik ook maar eens iMAC 20" erbij ga bestellen.

Heb sinds 3 maanden een MBP 15inch, maar wil nog een desktopje erbij :)

Heb reeds ook een TC, en de nodige licenties voor iWork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257404

Ik heb ook een MacBook en ik ben er zeer tevreden over, ook over OS X. Nu is de harde schijf van de pc (Dell van 7 jaar oud) toch niet kapot zeker. Wat een ramp :+ . Nu zoeken ze een waardige vervanger. Ik probeer ze nu een iMac aan te bevelen. Ze zijn nog niet overtuigd omdat mijn vader er graag windows op zou draaien (voor zijn werk). Maar ik zeg dus dat dat perfect kan maar ze weten het nog niet. Dus hopelijk kan ik ze overtuigen. Ik zei dat ze best nog even zouden wachten tot 14 oktober, weet zelf ook niet wat er van die geruchten waar is maar je weet maar nooit met Apple. En dan komt er hopelijk een nieuwe iMac 20" in de familie :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 01:10:
[...]

Dat moet zijn imac 3.06 dual core vs mac pro 2x 2.8 quad core. Zitten 2 quadcores in de mac pro.

edit:Oh wacht NM je kan 1 quadcore van de prijs afhalen..
Ja ik bedoel inderdaad de goedkoopste macpro vs de duurste Imac:

In hoeverre heb ik echt profijt van 4 cores tov 2 cores in de Imac ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Wat wil je er precies mee doen, en hoeveel tijd heb je? :)
Ik heb een Macbook Pro met 2 cores, van bijna 2 jaar oud en ik heb nooit het idee dat het ding sloom of traag is. Behalve tijdens het encoden van video's of pre-renderen van video effecten in Final Cut. Ik neem daar maar genoegen mee omdat het slechts voor de hobby is en mijn budget geen Mac Pro toelaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Is dit een goede aanbieding mensen ?

link

[ Voor 26% gewijzigd door een moderator op 16-10-2008 11:39 . Reden: veelste lange url ingekort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-07 15:38
Sefaex schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:52:
Is dit een goede aanbieding mensen ?

iMac
Het scheelt niet zo heel veel met een nieuwe Aluminium iMac dus ik zou het niet doen. Wel opvallend dat aMac nu pas met deze aanbieding en ook erg slordig om een iMac G5 plaatje te gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door carfreak02 op 04-10-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik vind het een beetje duur, maar deze heeft wel een veel beter scherm dan de nieuwe 20" Alu iMac. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Ja ik heb die iMac net gehaald, ik heb hem eigenlijk vanwege het scherm gehaald. Ik kreeg die iMac wel mee met een gewoon kartonnen doos, daarin zat wel de echte doos maar die was dichtgeplakt. Wil dat zeggen dat ik een refurbished mac heb gehaald ?, en zo ja... wat houdt dat precies in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Sefaex schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:47:
Ja ik heb die iMac net gehaald, ik heb hem eigenlijk vanwege het scherm gehaald. Ik kreeg die iMac wel mee met een gewoon kartonnen doos, daarin zat wel de echte doos maar die was dichtgeplakt. Wil dat zeggen dat ik een refurbished mac heb gehaald ?, en zo ja... wat houdt dat precies in.
Nope. De kartonnen hoort er bij , deze wordt gebruikt voor de verzending. Helaas halen sommige APR's de buitendoos er af en als je dan vraagt of ze hem nog hebben kijken ze je raar aan. Vooral handig als je er een stukje mee moet lopen i.v.m. herkenbaarheid. Overigens dichtgeplakt als in tape? Of een ronde doorzichtige sticker?

[ Voor 5% gewijzigd door carfreak02 op 04-10-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
carfreak02 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:55:
[...]

Nope. De kartonnen hoort er bij , deze wordt gebruikt voor de verzending. Helaas halen sommige APR's de buitendoos er af en als je dan vraagt of ze hem nog hebben kijken ze je raar aan. Vooral handig als je er een stukje mee moet lopen i.v.m. herkenbaarheid. Overigens dichtgeplakt als in tape? Of een ronde doorzichtige sticker?
Nee, de originele doos was gewoon aan 1 kant een beetje dicht geplakt met tape. Voor de rest is alles gewoon spik splinternieuw uit , (die standaard muis werkt alleen een beetje kut. )ik denk dat ik me zorgen maak om niets. Ik vond het alleen raar dat die echte verpakking weer was verpakt in een normale kartonnen doos die weer half open was aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Sefaex schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 18:24:
[...]

Nee, de originele doos was gewoon aan 1 kant een beetje dicht geplakt met tape. Voor de rest is alles gewoon spik splinternieuw uit , (die standaard muis werkt alleen een beetje kut. )ik denk dat ik me zorgen maak om niets. Ik vond het alleen raar dat die echte verpakking weer was verpakt in een normale kartonnen doos die weer half open was aan de bovenkant.
De kartonnen doos is aan de bovenkant open voor het handvat van de iMac doos. Trouwens vergeet ook niet dat ze in je doos hebben gezeten vanwege de Leopard upgrade DVD ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:37
Ik heb sinds 2 dagen een iMac. Maar wat me opvalt is dat mijn *.NEF files (Nikon RAW foto's) groen en flets verschijnen in iPhoto. Kent iemand dit probleem en what to do about it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272749

Hallo,

Kan je je Nokia N95 gebruiken als modem voor je imac?
Zo, Ja Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 272749 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:33:
Hallo,

Kan je je Nokia N95 gebruiken als modem voor je imac?
Zo, Ja Hoe?
Lijkt mij van niet, op Windows heb je er in ieder geval en berg drivers voor nodig. Maar volgens mij zijn er ook geen telefoon abo's waarbij het toegestaan is om je telefoon te gebruiken voor internet verkeer op je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik ook niet een abonnement, maar Vodafone prepaid.
Volgens mij was het wel toegestaan bij t-mobile, ik weet het niet zeker.
Zijn die drivers niet beschikbaar voor een mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Wat is er kapot aan [google=sharing n95 internet with mac] :? eerste hit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er zo`n tut in het nederland? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Daar hebben ze Google Translate voor uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276869

Hallo iMacliefhebbers,

Ik wil binnenkort een iMac gaan kopen. Ik wil er vooral op gaan fotobewerken en een beetje videobewerken.. Ik zit nu te twijfelen tussen de 2.0 GHz 20" iMac of de 2.66 GHz 20" iMac..
Het geheugen pimp ik zelf wel en de harddiskruimte maakt me ook niet zoveel uit het gaat me er meer om of het een beetje lekker snel werkt. Ik heb genoeg geduld om eventjes te wachten maar niet dat het heel lang duurt ( paar minuten voor een videoclip te renderen ) ;)
De 24" is natuurlijk het mooiste maar zo hoog is mijn bankrekening nog niet.. :9

Wat is de beste optie?

Ook hoorde ik geruchten over nieuwe mac's eind Oktober? Of werden hiermee de macbooks bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143942

Ik doe redelijk veel met videobewerking, (after effects, premiere)
Is de Imac hier wel voor geschikt? Of moet ik in dit geval toch echt gaan voor een mac pro?

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 143942 op 11-10-2008 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93167

Ik ben nog steeds opzoek naar een tool die realtime mijn cpu speed uitleest, ik kan er geen 1 vinden die dat doet..
Iemand die kan helpen ?

Ook duurt het de eerste wanneer ik me imac net heb opgestart z,n 3 seconden om de inhoud van een schijf weer te geven....Ik heb me schijf van 320 gig opgedeeld in 3 partities, is dit normaal ?

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 93167 op 13-10-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Anoniem: 143942 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:23:
Ik doe redelijk veel met videobewerking, (after effects, premiere)
Is de Imac hier wel voor geschikt? Of moet ik in dit geval toch echt gaan voor een mac pro?
Hangt er vanaf of je veel plugins gebruikt en op welke resolutie je werkt. Een Mac Pro zal alles een stuk sneller renderen dan een iMac, maar het gewone monteren moet volgens mij goed te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93167

Heb onlangs XP geinstalleerd ging allemaal vlekkenloos, nu wou ik gister weer eens XP booten
Kreeg ik de volgende melding :

No bootable device -- insert boot disk and press any key

Zou de xp installatie nu al naar de haaien zijn ?

In mac ox x leopard 10.5 wordt bij opstartschijven de windows schijf wel herkend :S
Ik zie de windows bestanden ook nog op de partitie staan.

Iemand enig idee ?

oja...ik heb wel recent de naam van de schijf veranderd met de finder van mac os x... zou bootcamp de xp partitie daarom niet meer herkennen ?
Weet ook niet meer wat de orginele naam was van die partitie 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 93167 op 14-10-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zijn er al geruchten of iets dergelijks over nieuwe iMacs? Zou wel gaar zijn als ik er nu 1 koop en er volgende maand een nieuw model komt met dikke led schermen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Executor16 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:12:
Zijn er al geruchten of iets dergelijks over nieuwe iMacs? Zou wel gaar zijn als ik er nu 1 koop en er volgende maand een nieuw model komt met dikke led schermen enzo :)
Daar zit ik ook een beetje mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
En ik ook...

Gaan ze de nieuwe Nvidia chipset ook snel introduceren voor de iMac, of wachten ze op de Nehalem cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:00
Ik denk dat ze even wachten met de update van de iMac tot ze er een andere CPU in kunnen douwen.
Bovendien hebben ze gisteren net een lijn mobiele iMacs gepresenteerd :+

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sja, dan blijft het nu nog steeds gokken. Afgaand op de buyersguide -> Days Since Update 170 (Avg = 211) zou er toch zeker voor kerstmis nog wat moeten gebeuren... Persoonlijk ga ik toch nog even wachten. Het is niet zo dat ik er nu meteen 1 nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224078

Ik denk dat ik ook wacht, want niks is k*tter dan een iMac kopen, en dan de volgende maand kijken naar een keynote kijken waar een toch wel iets betere versie wordt aangekondigd:P
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.