Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Mjah, ik hoef niet het nieuwste van nieuwste. Het enige wat me wel zou irriteren dat ik minder krijg voor het bedrag dat ik gespendeerd heb.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
http://www.macrumors.com/...l-coming-before-holidays/

Appleinsider is er dus in elk geval van overtuigd dat ze geupdate worden, nu ben ik dat natuurlijk ook, maar ik zou wel graag willen weten wat voor een hardware er dan in komt!

Mijn lijstje van specificaties die ik heel goed mogelijk acht:

Processoren vanaf de 2.53 (Alu MBP processor)
Grafische kaarten vanaf de 9600GT 256 t/m 512, sneller dan de 8800GS neem ik aan en nog geen 9800GS
Geheugen vanaf de 2GB DDR3
Hardeschijf vanaf 320GB

De poorten e.d. zullen gelijk blijven, echter krijgen we nu ook de mini-DP op de iMac.
LED verlichting op alle schermen.
Gemiddeld $100,- van alle prijzen af, toch weer iets voordeliger maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
osc4r schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:08:

Appleinsider is er dus in elk geval van overtuigd dat ze geupdate worden, nu ben ik dat natuurlijk ook, maar ik zou wel graag willen weten wat voor een hardware er dan in komt!

Grafische kaarten vanaf de 9600GT 256 t/m 512, sneller dan de 8800GS neem ik aan en nog geen 9800GS
Hardeschijf vanaf 320GB

De poorten e.d. zullen gelijk blijven, echter krijgen we nu ook de mini-DP op de iMac.
Dit bericht maakt het wachten toch wel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:33
Executor16 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:17:
[...]

Dit bericht maakt het wachten toch wel beter :)
Ja nu ga ik ook twijfelen... wil de 24" versie kopen met een 8800 vidje om af en toe onder windows te gamen. Ik heb hem nog niet nodig dus wacht mooi nog even tot december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Let wel op he, mijn bericht is puur speculatie en eigen ideeën :P Ik denk echter dat het aardig reeël is zo dus vandaar dat ik het post. Wellicht dat de basis iMac 20" geen 2GB krijgt en een kleinere HDD puur om de kosten te drukken en het zo interessanter te maken voor de consument.

Iemand een idee over een meer high-end videokaart voor in de iMac? Ik geloof dat de 9600GT 512MB momenteel de snelste mobiele kaart is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

osc4r schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:54:Iemand een idee over een meer high-end videokaart voor in de iMac? Ik geloof dat de 9600GT 512MB momenteel de snelste mobiele kaart is of niet?
Die Apple gebruikt wel ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Tha BasZ schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:08:
[...]

Die Apple gebruikt wel ja...
Noem dan alsjeblieft ook even de andere kaarten op, want ik doelde niet specifiek op Apple. Het gaat mij erom een idee te krijgen wat ze kunnen gebruiken voor de toekomstige iMac verfrissing. Dat Apple de 9600GT/512 nu als snelste videokaart positioneert weet ik zelf ook ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ja sorry was al even typenummers aan het opzoeken en bericht editen....

Maar zoals Dell en Alienware gebruiken de DUAL SLI 512 MB NVIDIA® GeForce® 8800GTX-kaart en die is volgens mij sneller dan de NVIDIA GeForce 9600M GT die bijvoorbeeld de nieuwe MacBook Pro gebruikt.

Echte tests van de nieuwe MacBook Pro qua graphics zijn er volgens mij nog niet, maar als je op notebookcheck kijkt en puur alleen de grafische kaarten vergelijkt...

Weet ook niet hoe de MacBook Pro omgaat nog met de NVIDIA GeForce 9400M die er ook nog inzit......

Hier ook nog klein grafische testje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Mja, een SLI opstelling is in principe wel goed te doen. Weet echter niet hoe de hitte in het systeem zich dan zal manifesteren, aangezien ze wel weer zullen proberen het geheel dunner te maken.

De 9400M doet het momenteel op de battery-savings stand, de 9600GT als je power nodig hebt (na een keertje uitloggen). Vanaf de nieuwe update zal Hybrid-SLI aangezet kunnen worden wat dus de power van beide GFX zal kunnen benutten. Dan zal je ook significante verbeteringen gaan zien denk ik, dus is het nu nog niet echt te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Gewoon even de tests afwachten om te kijken wat de nieuwe GPU's kunnen!
Denk in ieder geval wel een significant verschil met de "oudere" GeForce 8600M GT (in de MacBook Pro) en 8800GS (in de iMac).

[ Voor 12% gewijzigd door Tha BasZ op 18-10-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
Ik zit ook te denken om een 2e hands imac aan te schaffen voor mn ouders (voornamelijk mn moeder) in de woonkamer. Het is wel belangrijk dat men er uitzending gemist mee kan kijken (fullscreen), is dit inmiddels gewoon mogelijk op de mac of zijn hier nog steeds problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybWyb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 18:14
Is t nu handiger om nog even te wachten met een iMac kopen of maakt het niet zoveel uit?

MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Uitzending gemist kijken gaat gewoon goed op de Mac hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha BasZ schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:23:
Uitzending gemist kijken gaat gewoon goed op de Mac hoor!
Misschien kun je dan ook uitleggen hoe dat kan? Vermoedelijk heeft DarkShadow daar wat meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Uitzending gemist werkt gewoon, alleen fullscreen is niet echt mogelijk, maar kan ook wel met een (betaalde) Quicktime plug-in of een wat simpelere oplossing, de standaard zoom-in mogelijkheid van OS X (control ingedrukt houden en scrollen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
DarkShadow schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:31:
Ik zit ook te denken om een 2e hands imac aan te schaffen voor mn ouders (voornamelijk mn moeder) in de woonkamer. Het is wel belangrijk dat men er uitzending gemist mee kan kijken (fullscreen), is dit inmiddels gewoon mogelijk op de mac of zijn hier nog steeds problemen mee?
Dan raad ik je aan gewoon om hier windows op te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
DarkShadow schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:31:
Om fullscreen streams te kunnen bekijken moet je gewoon Flip4mac dusdanig instellen dat ie in een losse Quicktime start, en niet in de pagina zelf.

Voordeel hiervan is dat je dan gewoon een Quicktime venster open hebt, waarbij je dus Appeltje F kan kan gebruiken. Voila, fullscreen Uitzendinggemist, pr0n, RTL gemist en weetiknietwat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:38:
Heb onlangs XP geinstalleerd ging allemaal vlekkenloos, nu wou ik gister weer eens XP booten
Kreeg ik de volgende melding :

No bootable device -- insert boot disk and press any key

Zou de xp installatie nu al naar de haaien zijn ?

In mac ox x leopard 10.5 wordt bij opstartschijven de windows schijf wel herkend :S
Ik zie de windows bestanden ook nog op de partitie staan.

Iemand enig idee ?

oja...ik heb wel recent de naam van de schijf veranderd met de finder van mac os x... zou bootcamp de xp partitie daarom niet meer herkennen ?
Weet ook niet meer wat de orginele naam was van die partitie 8)7
Dat lijkt me geen handige actie geweest.. ik vermoed dat er een aantal verwijzingen staan naar die oude/originele naam die het mogelijk maken Windows te draaien: ik zou zeggen erase die partitie maar en installeer Windows opnieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Bedankt voor de antwoorden. Is het trouwens ook mogelijk om je imac samen te stellen met meer opties dan die apple geeft. Ik zou best graag een betere vid (8800gs) willen in een 20 inch mac bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
DarkShadow schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:42:
Bedankt voor de antwoorden. Is het trouwens ook mogelijk om je imac samen te stellen met meer opties dan die apple geeft. Ik zou best graag een betere vid (8800gs) willen in een 20 inch mac bv.
Dat gaat niet lukken, ongetwijfeld ook vanwege de beperkte ruimte in een 20" model. In de 24" basis kun je het wel zelf erin zetten, maar dat wist je wellicht al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

osc4r schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:08:

Hardeschijf vanaf 320GB

DDR3 weet ik nog niet zeker, misschien, omdat er meer ruimte is tov van de mobiele macs, maken ze ruimte voor ddr3 en ddr2. Het is namelijk maar een kleine vooruitgang, maar wel een flinke investering.

De 9600gt in hybride met de 9400 zal er wel inkomen ja. In het instap model zelfs misschien alleen de 9400. En hopelijk incombinatie met een nieuw scherm (LED?) want dat was het grootste kritiek punt van de imac.
Ik wacht hem iig af, en aan de had van de vooruitgang kijk ik of ik hem nieuw, of een 'oude' 2e hands koop.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ik verwacht niet dat een hybride setup maken in de iMac. Het is niet nodig om een energiezuinige chip in te bouwen en een performance modus in een normale desktop PC, toch :P ?

LED ga ik wel vanuit, al helemaal na de introductie van het nieuwe scherm. Meer uniformiteit tussen de producten levert een kostenbesparing op tenslotte. DDR3 hoeft inderdaad ook niet persé, maar stel dat je echt de lijn trekt tussen 20" == MB en 24" == MBP dan is het (weer dankzij de uniformiteit) wel slim om alvast gebruik te maken van DDR3.

Anyway, genoeg gespeculeerd weer, we wachten het af en ik hou m'n centjes nog even in m'n zak tot ik de afweging MBP + 2408 // iMac 24" maak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Tha BasZ schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:25:
Ja sorry was al even typenummers aan het opzoeken en bericht editen....

Maar zoals Dell en Alienware gebruiken de DUAL SLI 512 MB NVIDIA® GeForce® 8800GTX-kaart en die is volgens mij sneller dan de NVIDIA GeForce 9600M GT die bijvoorbeeld de nieuwe MacBook Pro gebruikt.

Echte tests van de nieuwe MacBook Pro qua graphics zijn er volgens mij nog niet, maar als je op notebookcheck kijkt en puur alleen de grafische kaarten vergelijkt...

Weet ook niet hoe de MacBook Pro omgaat nog met de NVIDIA GeForce 9400M die er ook nog inzit......

Hier ook nog klein grafische testje...
Hier vind je testen mbt de gpu's van de laatste mac speeltjes:

http://www.barefeats.com/mbpp05.html

vers van de pers, alleen wist Daedalus dat nog niet toen hij mijn topic op slot deed (Nvidia 9400M versus Nvidia 880GS), anders had hij me bovenstaande link wel gegeven ......
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Lastige keus dit, ik wil eigenlijk die imac halen voor mn ouders. Maar ik baal wel als ik over 2 of 3 weken ineens een veel betere op de apple store zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 07:28:
Lastige keus dit, ik wil eigenlijk die imac halen voor mn ouders. Maar ik baal wel als ik over 2 of 3 weken ineens een veel betere op de apple store zie.
Als deze niet aan de eisen voldoet moet je 'm niet kopen.
Als deze wel aan de eisen voldoet moet je 'm kopen, dan maakt het niet uit of er een nieuwe serie of 100 nieuwe series komen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 08:15:
Als deze niet aan de eisen voldoet moet je 'm niet kopen.
Als deze wel aan de eisen voldoet moet je 'm kopen, dan maakt het niet uit of er een nieuwe serie of 100 nieuwe series komen.
Da's ook een beetje mijn insteek. Elke zoveel maanden begint opnieuw het hele geruchtencircus rondom updates van Apple produkten. De vorige keer waren mensen er ook van overtuigd dat er wel een Penryn updates _moest_ komen en uiteindelijk heeft het nog maanden extra geduurd voordat ze er echt waren. Geruchten zijn er altijd, en ze houden vaak ook een tijd aan voordat er echt wat komt. Gewoon naar het moment kijken, en wat je nodig hebt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week een 24" iMac en dat ding is gewoon geweldig. Ik zou niet weten waarom je op een update zou gaan wachten. Updates zijn bovendien altijd op komst en zo kun je wel blijven wachten tot Sint Juttemis. En al die posts van 'weet iemand al meer van de update' zijn ook erg zinloos, want niemand weet meer dan wat er op sites als macrumors.com staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:59:
En al die posts van 'weet iemand al meer van de update' zijn ook erg zinloos, want niemand weet meer dan wat er op sites als macrumors.com staat.
Amen to that.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Toch alvast een 20" besteld, want stel dat mijn macbook door het telkens vervoeren stuk gaat. Kan gewoon op dit moment niet zonder een mac door al het school werk.

De actie voor die nano negeert, want 4 weken wachten om het geld terug te krijgen vind ik te lang duren en daarbij heb een mooie touch.

Mocht er een update komen in december dan haal ik de 24" versie en verkoop ik mijn imac aan mijn ouders of plaatst hem hier in de V&A voor 70% van zijn prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb, nadat mijn iMac terug is gekomen van de reparatie, enorm veel stof achter de glasplaat zitten. Ze hebben dit al eens schoongemaakt maar ze krijgen het niet weg. Enig idee of er nog iets is om het weg te krijgen?

Verschrikkelijk irritant al dat glinsterende stof...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:51:
[...]

Da's ook een beetje mijn insteek. Elke zoveel maanden begint opnieuw het hele geruchtencircus rondom updates van Apple produkten. De vorige keer waren mensen er ook van overtuigd dat er wel een Penryn updates _moest_ komen en uiteindelijk heeft het nog maanden extra geduurd voordat ze er echt waren. Geruchten zijn er altijd, en ze houden vaak ook een tijd aan voordat er echt wat komt. Gewoon naar het moment kijken, en wat je nodig hebt.
Mee eens. Een ik blijf er bij dat een update de vorige mac niet minder maakt. Ik heb zelf ook een tijd na de laatste update een 24" EOL gekocht. Ben er hardstikke blij mee en het interesseert me weinig dat er, voor weer meer geld, wat sneller geheugen en een paar gig extra ruimte mogelijk is. Wat ik nu heb voldoet me perfect, ook al bestaat er weer wat beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:11:
[...]

Mee eens. Een ik blijf er bij dat een update de vorige mac niet minder maakt. Ik heb zelf ook een tijd na de laatste update een 24" EOL gekocht. Ben er hardstikke blij mee en het interesseert me weinig dat er, voor weer meer geld, wat sneller geheugen en een paar gig extra ruimte mogelijk is. Wat ik nu heb voldoet me perfect, ook al bestaat er weer wat beters.
Volledig mee eens. Maar, ik wil zelf een dezer dagen een 24" bestellen. Heb het ding niet echt "nodig", wil gewoon een vaste computer naast m'n 17" MBP. Nu er toch een update aan zit te komen, wacht ik liever tot deze uit is. Stiekem hoop ik op een LED backlight, dit gezien bij de nieuwe MBP's en de 24" ACD (Don't ask).

Vind dit echt super mooi, en vooral het ontbreken van CCFL opwarmtijd is perfect.

Dus waarom nu kopen als je over een paar weken een compleet opgefriste en snellere kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

rhodium schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:37:
Toch alvast een 20" besteld, want stel dat mijn macbook door het telkens vervoeren stuk gaat.
Dit volg ik niet. Het is een laptop, die is bedoeld om te vervoeren :? Gewoon niet mee gooien, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
baquelappe schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:02:
[...]

Volledig mee eens. Maar, ik wil zelf een dezer dagen een 24" bestellen. Heb het ding niet echt "nodig", wil gewoon een vaste computer naast m'n 17" MBP. Nu er toch een update aan zit te komen, wacht ik liever tot deze uit is. Stiekem hoop ik op een LED backlight, dit gezien bij de nieuwe MBP's en de 24" ACD (Don't ask).

Vind dit echt super mooi, en vooral het ontbreken van CCFL opwarmtijd is perfect.

Dus waarom nu kopen als je over een paar weken een compleet opgefriste en snellere kan krijgen :)
Daarnaast gaat het niet echt om of je het nieuwe nodig hebt, het is gewoon zuur als je ineens een weekje later een imac kan krijgen voor dezelfde prijs met veel betere specificaties.

Gelukkig heb ik een oplossing gevonden, ik koop een mooie 20 inch mac (de iets betere versie met radeon 2600 pro) voor 900 euro 2e hands. Morgen ophalen :)

Helaas is het voor mn ouders, ik mag hem een weekje hebben voor software installeren. Zelf voorlopig geen geld voor en eigenlijk ook niet nodig, ik koop er denk ik een voor diablo 3 en dat duurt nog wel weer een jaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baquelappe schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:02:
[...]

Lol, dan ook weer mee eens maar dat komt weer omdat het in principe een luxe "probleem" is nu. In jouw situatie zou ik ook lekker even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 18:31:
Ik heb, nadat mijn iMac terug is gekomen van de reparatie, enorm veel stof achter de glasplaat zitten. Ze hebben dit al eens schoongemaakt maar ze krijgen het niet weg. Enig idee of er nog iets is om het weg te krijgen?

Verschrikkelijk irritant al dat glinsterende stof...
Ook ik heb last van stof achter de glasplaat van mijn 24" iMac. Had van in het begin al enkele kleine stofdeeltjes erachter zitten, maar ondertussen zijn we een jaar verder en het verergert nog steeds.
Ik heb last van '2 soorten stof'.
-Stofjes die je als gewone deeltjes apart achter het glas ziet zitten. Net zoals stofjes op het glas maar dan erachter.
-En ik heb ook last van een soort van stofwaas in strepen, vertrekkende uit de 2 bovenhoeken. Het lijkt alsof het stof langs die hoeken naar binnen gezogen wordt en er een soort van waas achter blijft. Beetje moeilijk uit te leggen. Ben eens gaan kijken in de Apple store en het demomodel in de winkel heeft er ook last van.

Ik hoop mijn iMac volgende week te kunnen binnen doen. Ik laat nog weten wat ze er aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ok, nja ik heb zelf de glasplaat er maar afgehaald en er even over heen gegaan met een doekje. Stofvrij zoals het was krijg ik hem nooit meer maar het is in elk geval niet meer echt hinderlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ik heb inmiddels een 20 inch imac, maar nu zet ik hem aan en kan ik nergens vinden hoe ik het geluid aanzet. Volgens de instellingen staat het gewoon aan, alleen veel opties zijn grijs. Iemand die me even snel op weg helpt, ben een beetje pak dat het toch niet zo slim was om hem 2e hands aan te schaffen.

edit:

als ik kijk bij geluidsinstellingen staat er onder uitvoer dat hij geen apparaat heeft gevonden.

[ Voor 15% gewijzigd door DarkShadow op 24-10-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

DarkShadow schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:40:
Ik heb inmiddels een 20 inch imac, maar nu zet ik hem aan en kan ik nergens vinden hoe ik het geluid aanzet. Volgens de instellingen staat het gewoon aan, alleen veel opties zijn grijs. Iemand die me even snel op weg helpt, ben een beetje pak dat het toch niet zo slim was om hem 2e hands aan te schaffen.

edit:

als ik kijk bij geluidsinstellingen staat er onder uitvoer dat hij geen apparaat heeft gevonden.
Als hij nieuw is meteen contact opnemen met Apple, indieen nee zou ik toch even opnieuw OSx eropzetten.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Laat maar, een update heeft het gefixed (wel een van 600 mb). In ieder geval werkt het nu naar behoren en ben i er super blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Muthas schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:14:
[...]

Dit volg ik niet. Het is een laptop, die is bedoeld om te vervoeren :? Gewoon niet mee gooien, klaar :)
Ik heb al 3 schijven stuk gehad in mijn macbook en gooien doe ik niet met het systeem. Ook al is het een laptop een hardeschijf blijft gewoon zijn zwakste schakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje:

Kan het kloppen dat wanneer ik finder alles laat weergeven in symbolen weergave het iedere keer 2 a 3 seconden duurt voordat de inhoud van een map wordt weergegeven, en wanneer ik mappen als een lijst laat weergeven het veel sneller gaat wanneer ik de inhoud van een map wil weergeven?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:27:
Even een vraagje:

Kan het kloppen dat wanneer ik finder alles laat weergeven in symbolen weergave het iedere keer 2 a 3 seconden duurt voordat de inhoud van een map wordt weergegeven, en wanneer ik mappen als een lijst laat weergeven het veel sneller gaat wanneer ik de inhoud van een map wil weergeven?
Heeft te maken met het feit dat die thumbnails gaat maken van je documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhodium schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:39:
[...]

Heeft te maken met het feit dat die thumbnails gaat maken van je documenten.
Zou kunnen want waneer ik terug ga naar de bovenliggende map en vervolgens weer dezelfde map open gaat het al beduidend sneller.
Dus dit is gewoon normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:35:
[...]

Zou kunnen want waneer ik terug ga naar de bovenliggende map en vervolgens weer dezelfde map open gaat het al beduidend sneller.
Dus dit is gewoon normaal ?
http://www.tech-recipes.com/rx/2241/os_x_thumbnail_preview/

Misschien als je de thumbnails iets kleiner maakt dat het dan sneller gaat.
Wat je ook kan doen is alleen voor de mappen waar je thumbnails wil zien (iphoto mappen en documenten ofzo) daar specifiek aanzetten, dan heb je er in de rest van de mappen geen last van.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappiewappie schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:00:
[...]

http://www.tech-recipes.com/rx/2241/os_x_thumbnail_preview/

Misschien als je de thumbnails iets kleiner maakt dat het dan sneller gaat.
Wat je ook kan doen is alleen voor de mappen waar je thumbnails wil zien (iphoto mappen en documenten ofzo) daar specifiek aanzetten, dan heb je er in de rest van de mappen geen last van.
Ja dat is een goede optie.

Maar het is dus wel normaal ? want daar gaat het me eigenlijk om.
Het is een net nieuwe mac. 2.8 core 2 duo 2 gig geheugen.
320 gig hd opgedeeld in 3 partities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:03:
[...]

Ja dat is een goede optie.

Maar het is dus wel normaal ? want daar gaat het me eigenlijk om.
Het is een net nieuwe mac. 2.8 core 2 duo 2 gig geheugen.
320 gig hd opgedeeld in 3 partities.
Normaal, normaal. Maar ga maar na, hij moet inprincipe bij het aanmaken van die thumbnails alle bestanden openen, verkleinen ed. dus ja infeite is het normaal.

Ik denk overigens wel dat de hardeschijf de bottleneck is. Misschien kan je ergens een tooltje vinden die de thumbnails opslaat, zodat mac ze niet on-the-fly hoeft aan te maken?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappiewappie schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:52:
[...]

Normaal, normaal. Maar ga maar na, hij moet inprincipe bij het aanmaken van die thumbnails alle bestanden openen, verkleinen ed. dus ja infeite is het normaal.

Ik denk overigens wel dat de hardeschijf de bottleneck is. Misschien kan je ergens een tooltje vinden die de thumbnails opslaat, zodat mac ze niet on-the-fly hoeft aan te maken?
Ja ik zal eens opzoek gaan naar z,n tool !

Maar wanneer ik de imac restart gaat hij deze procedure dus steeds herhalen ?

Want wanneer ik de mac niet restart opend hij na de 1ste openen x de mappen wel snel. Zo gouw ik gereboot heb moet ik eerst wel even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net contact gehad met de apple support dienst.

FF een nieuw account aangemaakt en het probleem is weg.
Bij de support vermoeden ze dat het aan een 3th party software ligt.
Naja weet ik iig waar het vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 17:55:
Net contact gehad met de apple support dienst.

FF een nieuw account aangemaakt en het probleem is weg.
Bij de support vermoeden ze dat het aan een 3th party software ligt.
Naja weet ik iig waar het vandaan komt.
Kijk eens naar de dubbelkliksnelheid van je muis. Ik had juist hetzelfde en toen ik de dubbelkliksnelheid sneller maakte ging het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:38:
[...]

Kijk eens naar de dubbelkliksnelheid van je muis. Ik had juist hetzelfde en toen ik de dubbelkliksnelheid sneller maakte ging het perfect.
Je hebt gelijk !
Kan ook wel kloppen want in een nieuwe account staan alle instellingen weer op default.
En ik had in mijn eigen account deze op het langz _/-\o_ aamst gezet.

Khebnet ff de support dienst gebeld en de oplossing doorgeven, het was hun nog niet bekend !

Hoe heb je dit ontdekt als ik mag vragen ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:29:
[...]

Je hebt gelijk !
Kan ook wel kloppen want in een nieuwe account staan alle instellingen weer op default.
En ik had in mijn eigen account deze op het langz _/-\o_ aamst gezet.

Khebnet ff de support dienst gebeld en de oplossing doorgeven, het was hun nog niet bekend !

Hoe heb je dit ontdekt als ik mag vragen ?
Had juist hetzelfde probleem paar maanden terug. Heb gezocht en gevonden, hier staat het bij 1 van men posts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Ondanks de geruchten gisteren toch maar een iMac 24" 2.8 Ghz gekocht bij de Mediamarkt in Eindhoven, ding was 1390 ipv 1599, dus zoveel voordeel kon ik niet laten schieten. :)

(op de andere iMacs zat +/- 5% korting en op deze 15%, misschien een foutje ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

tec schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 07:57:
Ondanks de geruchten gisteren toch maar een iMac 24" 2.8 Ghz gekocht bij de Mediamarkt in Eindhoven, ding was 1390 ipv 1599, dus zoveel voordeel kon ik niet laten schieten. :)

(op de andere iMacs zat +/- 5% korting en op deze 15%, misschien een foutje ofzo)
Zal ik jou wat vertellen, ik heb diezelfde iMac bij diezelfde MM voor 1290 gekocht! >:)

De verkoper zag dat ik nog steeds aan het twijfelen was en wees me naar een bordje waar het nieuwe model iMac 2.8GHz op stond voor 1499 ipv 1599. Het enige gebrek was dat er geen Mighty Mouse meer bij zat. Nou, opzich neem ik daar graag 100 euro korting voor, want ik vind dat toch een !@#$ muis. Maargoed, dan wasie dus duurder dan dezelfde iMac (in principe) van 1390. Dus wat deed hij, hij pakt die 209 euro korting van die iMac haalde dat nog eens van de 1499 euro af, en ik kon dus een fonkelnieuwe iMac 24" 2.8GHz meenemen voor 1290 euro!!! :D

Man, je hebt me nog nooit zo blij gezien. Hij staat sinds gisteren op m'n bureau, en het is wel echt de eyecatcher van de huiskamer geworden. Hij blaast m'n toch al niet bescheiden TV zo uit het zicht. :D

Of die 14% korting op dit specifieke model dus een foutje is geweest weet ik niet, maar ik heb er wel gruwelijk van kunnen profiteren! Ik heb nu dus een nieuwe iMac met bijna 20% korting kunnen meenemen, en hij mist enkel de Mighty Mouse. :) (Er hangt nu gewoon een MX1000 aan, sowieso een veel fijnere muis.)

Sorry als je ik je nu misschien een beetje tegen je schenen schop, maar zo blij als ik met deze aanbieding ben... dat kan ik echt niet voor me houden. :)

[ Voor 16% gewijzigd door --MeAngry-- op 30-10-2008 11:48 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Netjes! Gefeliciteerd :) (mij schop je niet tegen de schenen want ben al zo blij als een kind met mn nieuwe iMac).

Was dat overigens dan geen Demo model wat je mee hebt gekregen (omdat die muis ontbrak)?

Die muis ga ik trouwens ook verpatsen, wat een ellendig ding zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hij was wel uit de doos gehaald, maar er zat 1 vingervlek op de plek waar je hem vastpakt als je hem optilt. Dus het was duidelijk geen demomodel. (Dat vertelde hij er ook wel bij, maar toch...) De doos stond ook nog achter de counter.

De muis was eruit gehaald omdat iemand een defecte muis en remote bij z'n iMac had. Toen hebben ze de muis en remote uit deze doos gepakt en aan die klant meegegeven. Vervolgens verkochten ze deze met 100 euro extra korting. :)

Maar ik heb hem al uitgebreid gebruikt gisteren, en er lijkt helemaal niets mee mis. Hij is fluisterstil, het scherm is pixelperfect, en er zit ook nog gewoon 12 maanden garantie op, dus mij hoor je niet klagen.
Overigens vind ik het scherm echt verbazingwekkend goed. Ik kom van een 20" IPS scherm af (Dell) dus was toch wel enigszins benieuwd, maar het is duidelijk dat in dit model ook een IPS paneel zit. Absoluut geen dithering zichtbaar. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

iMac

The iMac was last updated in April of this year. Intel provided Apple with advanced versions (Montevina-like) of their processors that supported faster bus speeds (1066 MHz) well before they were in wide circulation. As a result, an update to the iMac is least pressing and rumors suggest that Apple will simply upgrade the internals of the iMac to NVIDIA-based chipsets to bring them in line with Apple's newest notebooks.

While it is rather late in the year for any new releases, it's not unheard of for Apple to issue a November upgrade. In 2003, Apple released an iMac update as late as November 18th. If Apple does update the iMac in November, it will likely be a simple press release rather than an organized media event.
Aldus MacRumors.

Spannend!

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd spannend, lijkt me ook wel logisch dat men niet te lang wacht met de Display Ports en Nvidia chips naar de iMac te brengen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Ik hoop daarnaast ook nog eens op LED verlichting. Wat in mijn ogen een aanzienlijke verbetering is tegenover CCFL. Geen opstook tijd meer, en blijft -als het goed is- jaren lang de zelfde hoeveelheid licht geven. CCFL wordt vanaf dag 1 al minder, iets wat op mijn anderhalf jaar oude MBP al heel erg duidelijk is. Het scherm is stukken minder als dat het was toen ik hem uit de doos trok. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

baquelappe schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 00:52:
Ik hoop daarnaast ook nog eens op LED verlichting. Wat in mijn ogen een aanzienlijke verbetering is tegenover CCFL. Geen opstook tijd meer, en blijft -als het goed is- jaren lang de zelfde hoeveelheid licht geven. CCFL wordt vanaf dag 1 al minder, iets wat op mijn anderhalf jaar oude MBP al heel erg duidelijk is. Het scherm is stukken minder als dat het was toen ik hem uit de doos trok. ;(
Ten eerste klopt er iets niet als je CCFL zo dramatisch veel afgenomen is in zo'n korte tijd. Ik heb al jaren LCD schermen en mijn ervaring is anders. Bovendien nemen LEDs ook af in helderheid, vanaf dag 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:53

Luke!

#Treinbaas
Ik heb gisteren een 20" en 24" iMac naast elkaar zien staan en schrok van de beroerde kleurweergave van het 20"-scherm: fletsh, té fel in de lichte delen en heel schrale kleuren in sommige delen. De 24" was perfect qua schermweergave. Is dit een slecht model geweest of zijn de schermen van de 20"-iMacs daadwerkelijk hopeloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
De 20-inch heeft een TN panel die wel wat slechter zijn, dat zou het eventueel kunnen verklaren. :) Of elke 20-inch zo hopeloos is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Er is natuurlijk geen zicht op 20"'es met de schermen die nu in de 24"'es zitten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Luccus schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 13:00:
Ik heb gisteren een 20" en 24" iMac naast elkaar zien staan en schrok van de beroerde kleurweergave van het 20"-scherm: fletsh, té fel in de lichte delen en heel schrale kleuren in sommige delen. De 24" was perfect qua schermweergave. Is dit een slecht model geweest of zijn de schermen van de 20"-iMacs daadwerkelijk hopeloos?
Hadden ze wel het zelfde kleurprofiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Dat weet ik niet; dat kon ik in de gauwigheid niet ontdekken. Maar twee showroommodellen... je zou zeggen van wel toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:03
Ja, dat scherm van de 20" iMac is echt zo beroerd...... helaas!

Enneh, een MBP van anderhalfjaar oud, dat was dus net geen SantaRosa model (mét led verlichting..)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
SyS_ErroR schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:30:
Ja, dat scherm van de 20" iMac is echt zo beroerd...... helaas!

Enneh, een MBP van anderhalfjaar oud, dat was dus net geen SantaRosa model (mét led verlichting..)?
Hij is van mei 2007, een 2,33GHz. Even ouder dan anderhalf jaar dus eigenlijk. Wat het afnemen van de helderheid betreft, hij wordt compleet uitgewoond. Staat altijd op max helderheid en wordt heel vaak gebruikt.

De afnamen van helderheid heeft iedereen, echter omdat je er elke dag achter zit valt het niet op. Als ik m'n laptop naast een zelden gebruikte 2,4GHz (ook CCFL) zet dan is het duidelijk zichtbaar. Zal er eens een plaatje van trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Ok, bij mij is de knoop inmiddels doorgehakt. * Neejoh gaat aan de iMac! *

Laatste jaren altijd laptops gehad (pc) omdat ik hem nodig had voor school. Sinds ik van school af ben, ben ik op zoek naar een desktop. Eigenlijk in de afgelopen week toch wel soort van (bijna 100%, iets minder, spraakwaterval) besloten voor mac te gaan. Enige waar ik van baal zijn twee punten; prijs en verouderde hardware.

Maar, sinds er een nieuw model aan zit te komen..!
De hardware die er nu in zit is toch al gauw een half jaar oud en aangezien hardware met de dag verbeterd... Ben het eens met de discussie eerder deze week dat je kan blijven wachten op nieuwe hardware etc, maar bij mij heeft het nog geen hoge nood. Mijn laptop is in principe nog goed (2jr oud) maar ik wil gewoon nieuw. En nu ik voor een iMac kies (waarom zijn die mac pro's zo onwijs duur? :N) wil ik niet een halfbakken systeem. Ik wil er natuurlijk wel even mee vooruit kunnen.
Over de prijs ben ik nogsteeds niet echt te spreken, als ik dit vergelijk met een zelf-samen-te-stellen pc krijg je bij mac toch een stuk minder. Heb nu zelf al goed een jaar een 24" Dell waar ik opzich genoegen mee zou kunnen nemen. Nu heb ik straks dus 2x 24" naast elkaar 8)7

Maar goed, ik kan dus nog even wachten met aanschaffen. Ik hoop dat de update snel komt, dat LED scherm klinkt goed in de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 13:32

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

die mac pro's zijn zo duur nog niet; kijk maar eens op Dell voor een vergelijkbaar systeem met 2 Xeon processoren :)

Zelf vraag me af of die iCore 7 processoren op korte termijn nog te verwachten zijn voor de iMac's, maar dat zal nog wel even duren denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Net eerste ervaring met de service van de Media Markt. Toetsenbord van mn iMac bleek rechts bij het numpad wat los te komen van de grond (soort skateboard). Gewoon omgeruild hoppakeej geen problemen :), was ik toch wel blij mee na alle doom verhalen.

[ Voor 0% gewijzigd door tec op 03-11-2008 19:28 . Reden: Aanvaring vervangen door ervaring ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

gratis_vodka schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:15:
Zelf vraag me af of die iCore 7 processoren op korte termijn nog te verwachten zijn voor de iMac's, maar dat zal nog wel even duren denk ik....
Op zich worden die half november gereleased, op macrumors stond ook een nieuwe rumor dat de nieuwe imacs ook rond die tijd zouden komen. Dat zou misschien kunnen betekenen dat ze gelanceerd worden met iCore 7 procs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

tec schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:39:
Net eerste aanvaring met de service van de Media Markt. Toetsenbord van mn iMac bleek rechts bij het numpad wat los te komen van de grond (soort skateboard). Gewoon omgeruild hoppakeej geen problemen :), was ik toch wel blij mee na alle doom verhalen.
Da's dan toch geen aanvaring? :? Een aanvaring heb je als ze moeilijk gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
nieuws: Intel presenteert Core i7-platform

Worden deze niet eerst voor de Mac Pro gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De Xeon-versie waarschijnlijk wel, met een TDP van 130Watt zijn ze niet echt geschikt voor iMacs denk ik. ;) Daarnaast heeft er nog nooit een Intel X-chipset in een iMac gezet, en zal er eerst nog een iMac met nForce chipset uitkomen lijkt me. (Hoeft niet, maar zou wel logisch zijn voor Apple.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Maar er zijn toch niet zoveel ontwikkelingen te bekennen op het intel core2duo front ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nee, maargoed, de i7 is nog niet echt wat je noemt "uitontwikkeld". Dus die komt echt wel ooit in een iMac, maar in de komende revisie nog niet denk ik.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Geen nieuwe mac producten of product updates dit jaar.

http://www.macrumors.com/...products-before-holidays/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Luccus schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 13:46:
Dat weet ik niet; dat kon ik in de gauwigheid niet ontdekken. Maar twee showroommodellen... je zou zeggen van wel toch.
tja, dat viel mij ook direct op toen ik de 20 inch imac voor mn ouders had gekocht. Het kleurprofiel veranderen in adobe bracht echter een enorme verbetering (en dan bedoel ik dat ook echt). Veel diepere kleuren en de fletsigheid was weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
ook logisch, ze wachten denk ik op betaalbare nehalems. Ik zou niet weten welke update er nu zinvol zou zijn. Enkel de grafische chip kan een flinke upgrade meekrijgen, maar daarvoor breng je niet bepaald een nieuwe revisie uit. De gamer is sowieso al niet een enorme mac fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Hmmm bummer, dan hoef ik daar dus in ieder geval niet op te wachten. Dan rest mij nu alleen nog het samenstellen van het huidige beestje.

Zo vraagt Apple voor 1x 2gb extra (dus voor een totaal van 4gb) een schofterige meerprijs van €140. Uiteraard heb ik het geheugen topic gezien en kan je totaal 4gb halen voor €56 (ipv €280 van Apple). Ik heb het idee dat hetzelfde gebeurd met de videokaart, maar kan de kaart nergens vinden (in pricewatch staan ze met 384mb geheugen :?).

Baal er toch wel van, blijf het een vies hoge prijs vinden voor deze hardware. Maar het is zo mooi O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Nou de Nvidia 8800 is niet echt een slechte kaart te nomen hoor (zeker niet als je 'm vergelijkt met de recent uitgebrachte 9400 en 9600 kaarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Laatst online: 13-09 07:35

Bjk

Neejoh,
Ik heb vorige week mijn iMac besteld bij prowarehouse.nl. Morgen komt hij binnen, ik heb bij hun extra geheugen besteld (en ook de 3ghz / nvidia kaart) en zij kwamen met een veel lagere prijs als de apple shop.
Ik ben in geen enkele manier verbonden met prowarehouse (behalve klant dan), maar de prijzen zijn daar erg goed.

Wellicht een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Dat is toch een goede €150 makkelijk verdiend, met dezelfde setup. Zo zit er dus toch wat speling in. Zit ook al wat te neusen op tweedehands mac websites, toch heb ik daar een licht naar gevoel bij. Doe zo'n grote aankoop vaak liever bij een gecertifiseerde winkel oid.

Maar bedankt voor de tip in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een paar weken een iMac en die bevalt erg goed. Er is echter een ding waar ik me aan erger: de zoekfunctie van Safari zoekt met google.com. Ik wil dat dat gebeurt met google.nl, omdat je dan relevantere hits krijgt voor Nederland. Ik kan echter nergens vinden waar ik dit kan veranderen. In System Preferences staat bij International settings de regio op Netherlands. Verder gebruik ik Engels als system language, want ik heb het niet zo met die rare vertalingen, maar dat lijkt me los te staan van de regio waar je verblijft. Weet iemand of er ergens een instelling is waarmee je die zoekfunctie wijzigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Voor dat probleem heb ik geen directe oplossing, maar wat je wel kan doen is Inquisitor downloaden. Die vervangt de zoekbalk in Safari en gaat wel via de Nederlands Google. Verder heeft het allerlei handige extra-tjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor deze tip, maar het is niet wat ik zoek. Sorry, ik was er vergeten bij te zetten dat ik niet zoek naar tools (hoe mooi en handig sommigen ook kunnen zijn, zeker Inquisitor). Bij andere gebruikers weet ik dat er wel met google.nl wordt gezocht, dus ik vermoed dat er ergens wel een oplossing zou moeten zijn. Dus als er iemand is die de oplossing weet, graaaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:23:
Bedankt voor deze tip, maar het is niet wat ik zoek. Sorry, ik was er vergeten bij te zetten dat ik niet zoek naar tools (hoe mooi en handig sommigen ook kunnen zijn, zeker Inquisitor). Bij andere gebruikers weet ik dat er wel met google.nl wordt gezocht, dus ik vermoed dat er ergens wel een oplossing zou moeten zijn. Dus als er iemand is die de oplossing weet, graaaag :)
Je zou een google account kunnen aanmaken en daar je instellingen (dus bij google.nl) wijzigen (dit werkt natuurlijk alleen als je ingelogd bent op die google account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Misschien werkt dit ook nog: Safari: standaard Google search veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 07:43
Blijft leuk speelgoed, en 1000 euro blijft veel geld ;)

jammer dat de specs al zo hoog moeten zijn, ik heb genoeg aan eens single-core processor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Neejoh schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:36:
Zo vraagt Apple voor 1x 2gb extra (dus voor een totaal van 4gb) een schofterige meerprijs van €140. Uiteraard heb ik het geheugen topic gezien en kan je totaal 4gb halen voor €56 (ipv €280 van Apple). Ik heb het idee dat hetzelfde gebeurd met de videokaart, maar kan de kaart nergens vinden (in pricewatch staan ze met 384mb geheugen :?).
Het geheugen valt wel te upgraden, een harde schijf ook nog wel, maar als je de videokaart van de iMac weet te upgraden ben je aardig knap. Apple gebruikt namelijk geen standaard pci express videokaarten die je normaal in je 'huge ass' atx kast drukt, maar een variant op het mxm slot. Je zou in principe met flink wat moeite een andere mxm kaart er in kunnen drukken, maar dan moet het nog met een chip zijn die ondersteund wordt en dan moet je nog hopen dat het gaat werken.
In de oude witte imac werkte het namelijk niet, daar zat een efi chip in plaats van een bios chip.
Verder als je kijkt naar wat apple vraagt voor een videokaart upgrade in de iMac dan zijn ze echt zo duur nog niet daar in! En dan heb je ook garantie dat het werkt.
Een harde schijf in de iMac kun je met een lef nog wel upgraden, het geheugen is echt makkelijk te doen. Maar de videokaart? Ik zou het er niet op wagen. Apple kennende zit daar wel 1 of andere beperking op. Als je het geld er voor over hebt laat je het wel doen, en als je niet genoeg geld hebt om het door apple te laten doe je het ook niet omdat je de kans loopt dat het niet werkt en je geld verliest :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

vandevorst schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 15:28:
Blijft leuk speelgoed, en 1000 euro blijft veel geld ;)

jammer dat de specs al zo hoog moeten zijn, ik heb genoeg aan eens single-core processor...
Specs zo hoog? :P
Singlecore processoren worden niet meer geproduceerd. In de eenvoudigste iMac vind je het minimale van wat je tegenwoordig uberhaupt nog in een computer kunt kopen. :)
sergev schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:27:
[...]

Het geheugen valt wel te upgraden, een harde schijf ook nog wel, maar als je de videokaart van de iMac weet te upgraden ben je aardig knap. Apple gebruikt namelijk geen standaard pci express videokaarten die je normaal in je 'huge ass' atx kast drukt, maar een variant op het mxm slot. Je zou in principe met flink wat moeite een andere mxm kaart er in kunnen drukken, maar dan moet het nog met een chip zijn die ondersteund wordt en dan moet je nog hopen dat het gaat werken.
In de oude witte imac werkte het namelijk niet, daar zat een efi chip in plaats van een bios chip.
Verder als je kijkt naar wat apple vraagt voor een videokaart upgrade in de iMac dan zijn ze echt zo duur nog niet daar in! En dan heb je ook garantie dat het werkt.
Een harde schijf in de iMac kun je met een lef nog wel upgraden, het geheugen is echt makkelijk te doen. Maar de videokaart? Ik zou het er niet op wagen. Apple kennende zit daar wel 1 of andere beperking op. Als je het geld er voor over hebt laat je het wel doen, en als je niet genoeg geld hebt om het door apple te laten doe je het ook niet omdat je de kans loopt dat het niet werkt en je geld verliest :p
In nieuwe Mac wordt nog steeds EFI gebruikt hoor. ;) Dus een MXM kaart gaat uberhaupt alleen werken als die met EFI kan werken. Eventueel zou je nog met tools uit de OSX86 wereld wat voor elkaar kunnen krijgen. Maar het grootste probleem is het verkrijgen van een snellere MXM videokaart welke past in een iMac en z'n warmte voldoende kwijt kan.
Je zou eventueel kunnen zoeken naar een losse 8800GS specifiek voor iMacs op eBay. Ik heb het geprobeerd, maar niets gevonden helaas.

[ Voor 66% gewijzigd door --MeAngry-- op 09-11-2008 12:11 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat komt omdat het geen 8800 GS is maar een 8800M GTS. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 07:43
--MeAngry-- schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:08:
[...]

Specs zo hoog? :P
Singlecore processoren worden niet meer geproduceerd. In de eenvoudigste iMac vind je het minimale van wat je tegenwoordig uberhaupt nog in een computer kunt kopen. :)
Niet meer gemaakt?
Ehm... eigenlijk grote onzin... Ik heb een pc met 1.6ghz processor, draait lekker. (oke, besturingssystemen worden beter, programma's zwaarder.. dat dan weer wel)

Maar dan klopt het aardig ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Frietsaus schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:29:
Dat komt omdat het geen 8800 GS is maar een 8800M GTS. ;)
Ja, de benamingen die Apple eraan geeft hebben vaak nogal een onduidelijke afkomst. Maar sowieso krijg je maar een beperkt aantal resultaten op iMac MXM. :)

MXM-upgrade.com heeft dit erover te zeggen:
Apple seems to stick to the MXM formfactor for some of their iMac models, but they abandoned nVidia. As a reminder: Apple MXM cards are not swappable with other MXM cards because of vBios limitations. If a Mac - Mac swap is possible we don't know.

[ Voor 32% gewijzigd door --MeAngry-- op 09-11-2008 14:36 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Dit topic is een beetje aan het doodbloeden sinds apple heeft aangegegeven voorlopig geen upgrade uit te brengen voor de imac. Wel jammer, maar ook wel begrijpelijk. Eigenlijk kan enkel de videokaart beter en daar zijn de meeste apple users niet zo in geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
de nvidia 8800 is toch prima ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Vandaag heb ik 'm besteld, nu al druk aan het dubben wat voor naam ik hem/ haar ga geven. Best moeilijk want ik heb geen idee wat 't geslacht wordt ;)

Heb hem gewoon via de applestore besteld met studenten korting, komt goed uit.

iMac, 24-inch, 3.06GHz Intel Core 2 Duo
2GB 800MHz DDR2 SDRAM (bestel zelf 2x2gb los bij)
NVIDIA GeForce 8800 GS
320GB HDD

Denk dat ik hier wel lekker mee vooruit kan.

edit:
Oh ja, en een mini-port DVI adapter voor m'n DELL 24" monitor ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Neejoh op 15-11-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neejoh schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 14:10:
Vandaag heb ik 'm besteld, nu al druk aan het dubben wat voor naam ik hem/ haar ga geven. Best moeilijk want ik heb geen idee wat 't geslacht wordt ;)

Heb hem gewoon via de applestore besteld met studenten korting, komt goed uit.

iMac, 24-inch, 3.06GHz Intel Core 2 Duo
2GB 800MHz DDR2 SDRAM (bestel zelf 2x2gb los bij)
NVIDIA GeForce 8800 GS
320GB HDD

Denk dat ik hier wel lekker mee vooruit kan.

edit:
Oh ja, en een mini-port DVI adapter voor m'n DELL 24" monitor ;)
had je hem echt nodig? Persoonlijk had ik gewacht tot januari want dan komt er waarschijnlijk wel een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik wacht met je mee grasmat :)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.