Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zou persoonlijk nooit meer wachten op een update. Ik heb dat begin van dit jaar ook gedaan en daarom bijna 3 maanden zonder pc gezetten. Gewoon lekker kopen en van genieten, anders wordt het alleen maar een frustratie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
ronwiel schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:33:
Ik zou persoonlijk nooit meer wachten op een update. Ik heb dat begin van dit jaar ook gedaan en daarom bijna 3 maanden zonder pc gezetten. Gewoon lekker kopen en van genieten, anders wordt het alleen maar een frustratie ;).
Naja, ik denk dat ieder dat voor zichzelf moet bepalen! Ik wil zelf ook een iMac, maar mijn desktop (nog een Windows machine) is nog niet dood.. dus ik kan rustig ff wachten op de nieuwe update.

Dat is iets heel anders als dat ik zonder computer zou zitten, en er nú 1 nodig zou hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ronwiel schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:33:
Zonder pc zou ik ook niet gaan zitten nee.. Maar als je nog goeie zooi hebt staan is het wel zonde om wat te gaan kopen wat ook niet meer nieuw is. Vind ik dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Als je wacht op een betere Intel core 2duo processor kan je lang wachten...

Neejoh: "320GB HDD", in die Imac van jou zit toch een schijf van 500 GB ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Waarom wachten op een update? Wat verwacht je dat er beter/anders gaat worden op de nieuwe mac. Wat moet er nog op/in/bij wat je nu mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Als ik hem nu koop ga ik er niet op vooruit, dus logisch dat sommige mensen ook wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxa schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:42:
Waarom wachten op een update? Wat verwacht je dat er beter/anders gaat worden op de nieuwe mac. Wat moet er nog op/in/bij wat je nu mist?
Systeemspecs zullen sowieso omhoog gaan, dit is nooit verkeerd...
Denk bijvoorbeeld aan DDR3 geheugen, nehalem processor, 9600GT videokaart
Daarnaast zou een beter scherm in de IMac ook wel erg aangenaam zijn, bijvoorbeeld LED / S-IPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:19:
[...]

Daarnaast zou een beter scherm in de IMac ook wel erg aangenaam zijn, bijvoorbeeld LED / S-IPS
Nehalem? Kan wel hoor, maar de mobiele chips komen geloof ik pas halverwege 2009 uit. Dat zou betekenen dat apple alweer voorang zou krijgen, en niet zo'n beetje ook. DDR3 geheugen is wel waarschijnlijk, 9600?
Waarom geen Ati kaartje als standaard en een 9800 als optie op de 24? Doet apple nu ook.
S-IPS zit nu al in de 24, dus dat wordt waarschijnlijk wel LED bij de nieuwe.

Maar dit is allemaal pure speculatie en iedereen kan wel raden wat waarschijnlijk is, wat mogelijk kan gebeuren en wat niet gaat gebeuren. Kortom, we zien het wel als het er daadwerkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
sergev schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:41:
[...]
S-IPS zit nu al in de 24, dus dat wordt waarschijnlijk wel LED bij de nieuwe.
Daar zou ik niet op rekenen. Apple houdt graag onderscheid tussen haar "consumenten" en "pro" lijn, ik denk niet dat ze dezelfde technieken gaan gebruiken voor de iMac als in hun cinema displays.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Waarom heeft Apple dan nu in al haar 3 de laptops een LED display zitten? Ik verwacht juist dat ze wel LED standaard gaan maken, heeft alleen maar voordelen en als ze het universeel maken scheelt dat weer productiekosten (hoeven minder specifieke onderdelen te maken, net als dat de inhoud van de iMac 20" ongeveer gelijk is aan die van een MacBook, en die van de 24" veelal overeenkomt met de MBP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
pimsaint schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:48:
[...]

Daar zou ik niet op rekenen. Apple houdt graag onderscheid tussen haar "consumenten" en "pro" lijn, ik denk niet dat ze dezelfde technieken gaan gebruiken voor de iMac als in hun cinema displays.
Enige "pro" waar LED in zit is de MacBook Pro. Daarnaast zitten ze in de MacBooks en de 24" Cinema Display, en vooral die laatste is nu niet echt "pro" te noemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 20:46
Ik heb sinds vrijdag een iMac. Gekocht bij de MM. Een 24" model, met de 2,8 Ghz dual core processor, 320 Gb HD, 256 Mb ATI 2600 en 1 Gb geheugen. het schijnt het vorige model te zijn... Voor 1399 vond ik het wel goed. Meteen 2*2Gb geheugen erbij gekocht, en de oude 1 Gb al kunnen verpatsen. Voor 1450 ben ik helemaal de man...

Als verstokte windows-user is de eerste reactie super, maar voor een aantal foefjes moet ik nog wel zoeken. Dus a;s iemand een site heeft met tips en truuks, meer dan welkom!

en wat betreft het wachten op updates... ik hou er niet van:
a. de nieuwste versie is meteen de hoofdprijs qua aanschafkosten,
b. je kunt wachten tot je een ons weegt. nu aanschaffen, is nu plezier hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door 107mb op 16-11-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Daar hebben we een mooie FAQ-item voor :) Handige websites voor overstappers.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
aah man, ik ben zo'n blije mac-noob... ik zit alleen naar mijn joekelse scherm te grijnzen... heb geen tijd om goed te lezen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb een vraagje over de veiligheid van osx en safari. Ik had op mijn oude windows bak nog wel eens het idee dat mijn pc vol malware zat na een bezoekje aan websites zoals rapidshare, megaupload, vage russische upload sites enz.

Hoe zit dat nu eigenlijk op de mac. Zijn er voor mac "gevaarlijke" pop-ups, adware, malware enz.??? Of ben ik redelijk veilig als ik mijn cache af en toe leeg gooi???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
ronwiel schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:18:
Ik heb een vraagje over de veiligheid van osx en safari. Ik had op mijn oude windows bak nog wel eens het idee dat mijn pc vol malware zat na een bezoekje aan websites zoals rapidshare, megaupload, vage russische upload sites enz.

Hoe zit dat nu eigenlijk op de mac. Zijn er voor mac "gevaarlijke" pop-ups, adware, malware enz.??? Of ben ik redelijk veilig als ik mijn cache af en toe leeg gooi???
Cache legen hoeft niet eens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Laatst online: 13-09 07:35

Bjk

Nu al ongeveer twee weken een iMac, vanavond (nu) weer achter plaats genomen. iTunes aan, maar amper volume. Systeemvolume omhoog, bijna geen effect, boxen vol open (logitech z 680), net hoorbaar.

Ik heb geen idee wat er aan de hand is, niks veranderd. Behalve dat ik eergisteren een printer heb geïnstalleerd. Iemand een idee om mijn geluidslevel weer op normaal pijl te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Bjk schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:30:
Iemand een idee om mijn geluidslevel weer op normaal pijl te krijgen?
Het volume-schuifje in iTunes gebruiken ?

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Jungian schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:36:
[...]

Het volume-schuifje in iTunes gebruiken ?
Stekkertje er goed in?
Versterker van je setje juist settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:19:
[...]

Ja maar maakt het je iMac evident beter?

Enige wat ik als aanvulling zou zien is eSata, maar zal wel USB 3.0 worden. Sowieso meer USB poorten. Maar verder kan ik niks bedenken wat ik anders zou willen op m'n huidige mac. Alleen Bluetooth keyboard maar dan volwaardig niet zo'n kleintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Noxa schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:53:
[...]

Stekkertje er goed in?
Versterker van je setje juist settings?
Alle volume schuifjes vol open (net zoals gister)
Alle settings / kabeltjes nagelopen, niks mee aan de hand.
Komt gewoon amper geluid uit, ook in Windows (bootcamp)

Dit setje is ook aangesloten op de PS3, daar heb ik wel vol geluid van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Ok inmiddels een 2e (probleem?) ik krijg overal zwarte omranding als ik ergens klik. Hier 2 schermafbeeldingen:

Afbeeldingslocatie: http://upload.halflife-2.nl/20081119-12750.png
Afbeeldingslocatie: http://upload.halflife-2.nl/20081119-22069.png

Hoe krijg ik dit uit, heb al een reboot gedaan, zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Bjk schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:59:
Ok inmiddels een 2e (probleem?) ik krijg overal zwarte omranding als ik ergens klik. Hier 2 schermafbeeldingen:

[afbeelding]
[afbeelding]

http://macosx.com/forums/...round-active-windows.html

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Thx, had al lopen zoeken op black rounds enzo. Was al bang dat me hele mac tenonder ging, aangezien mijn geluid steeds erger word. Ploppende / piepende boxen.

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:27
Bjk schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:08:
[...]

Alle volume schuifjes vol open (net zoals gister)
Alle settings / kabeltjes nagelopen, niks mee aan de hand.
Komt gewoon amper geluid uit, ook in Windows (bootcamp)

Dit setje is ook aangesloten op de PS3, daar heb ik wel vol geluid van.
muteknop op je boxenset?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Bjk schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:59:

[afbeelding]
[afbeelding]

control-shift-F5 zitten doen he! ;)

Ik heb me hier laatst ook wild naar gezocht.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:59

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Het is command (appeltje)-F5 / of systeemvoorkeuren > unversele toegang > voice-over

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 13:32

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

hoeveel geheugen past er nu - wat mij betreft onofficieel - in een imac? Ik meende ergens gelezen te hebben dat iemand 6Gb erin had geprikt...

• jappie911
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-01 09:30
Hier even mijn persoonlijke ervaring na 2 dagen IMAC / APPLE;

.... vandaag Vista er op gezet..

Ik ben me ervan bewust dat ik tijd nodig heb om te wennen aan een geheel nieuw os, maar in de praktijk; het is allemaal nog anders dan ik gedacht en gelezen heb van te voren.

Bepaalde dingen zijn echt vreemd na jaren windows; dat het minteken en kruis nu anders zijn wist ik, maar het staat ook nog eens aan de verkeerde kant. En het zou allemaal overzichtelijker moeten zijn maar al die vensters die niet fullscreen laden, zoeken naar waar het onderaan verdwijnt, en turen onderaan naar kleine blauwe lampjes of iets nog aan staat etc. ik vindt het maar lastig.
Ik zal veel tijd nodig hebben, dus momenteel ben ik Vista aan het installeren.

Nou ja, buitenkant kan niets tegenop, het mag gezien worden in de woonkamer.

En nogmaals het is persoonlijk, maar mij valt het tegen.

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Gewoon doorzetten, het is een kwestie van gewenning, ermee blijven spelen. Op dat laatst denk je, waarom staat Vista nog op die partitie. zo is het met mij ook gegaan

Verwijderd

Ik heb ook jarenlang Windows gebruikt en ben geswitcht vanwege de gebruiksonvriendelijkheid van Windows. Na twee dagen was ik al gewend van Mac OS X. Sommige details die je niet dagelijks gebruikt, moet je nog opzoeken. Maar dat is ook als je van XP naar Vista gaat. Mijn advies: vanavond nog die Vista partitie eraf knikkeren. Koop desnoods een boekje (ISBN 9789043014205 bijvoorbeeld).

Wat bedoel je trouwens met het 'turen naar waar het onderaan verdwijnt'? Dit is toch eigenlijk hetzelfde als die malle balk onderaan je Windows scherm? En druk eens op F3 :)

• Noxa
jappie911 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:01:

Ik ben me ervan bewust dat ik tijd nodig heb om te wennen aan een geheel nieuw os, maar in de praktijk; het is allemaal nog anders dan ik gedacht en gelezen heb van te voren.

Bepaalde dingen zijn echt vreemd na jaren windows; dat het minteken en kruis nu anders zijn wist ik, maar het staat ook nog eens aan de verkeerde kant. En het zou allemaal overzichtelijker moeten zijn maar al die vensters die niet fullscreen laden, zoeken naar waar het onderaan verdwijnt, en turen onderaan naar kleine blauwe lampjes of iets nog aan staat etc. ik vindt het maar lastig.

Idd gewoon doorzetten! Ik wende er eigenlijk best snel aan. Kan nu niet meer aan windows wennen!

Vista er af gooien, en jezelf dwingen Mac te gebruiken! Op een dag wil je niet meer terug.

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Vhond schreef op zondag 16 november 2008 @ 09:19:
Als je wacht op een betere Intel core 2duo processor kan je lang wachten...

Neejoh: "320GB HDD", in die Imac van jou zit toch een schijf van 500 GB ??
Hmm, had een bookmark van dit topic op pagina 3 (ipv /last/), dus had niet door dat er al weer zoveel posts waren geweest, my bad! ;)

Maar nee, ik heb express 320Gb gekozen, scheelde me weer een paar tientjes.

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20

Heb je goede hulp gezocht? (MacNoob.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 13:32

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

maar het staat ook nog eens aan de verkeerde kant.
geestig, ik werk nu een tijdje met zowel OSX als Vista en ik merk steeds meer dat ik in Vista dingen probeer die alleen in OSX kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
maar het staat ook nog eens aan de verkeerde kant.
Sja... Apple heeft die controls al jaren aan de linkerkant staan, dus om het nu de verkeerde kant te noemen... Mensen zijn nogal vaak geneigd Windows als dè standaard aan te houden, maar dat is niet echt de bedoeling natuurlijk. Dat Microsoft de controls aan de rechterkant plaatst betekent natuurlijk niet dat dat de juiste weg is (voor zover je kan spreken over de juiste weg)...

Maar goed, gewoon doorzetten. Toen ik begon aan Tiger dacht ik ook eventjes dit gaat wennen worden maar ik heb Windows er gewoon niet meer opgezet en ben gaan werken in OS X. Na een weekje heb je het wel door. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 16:29
De enige reden dat er bij mij nog windows opstaat is om af en toe te kunnen gamen. Maar ben ik klaar met spelen gaat hij direct via bootcamp terug naar Mac os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Frietsaus schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 09:03:
Sja... Apple heeft die controls al jaren aan de linkerkant staan, dus om het nu de verkeerde kant te noemen... Mensen zijn nogal vaak geneigd Windows als dè standaard aan te houden, maar dat is niet echt de bedoeling natuurlijk.
Als mensen afknappen op een OS omdat iets links staat terwijl het rechts 'moet' staan, dan is het OS gewoon niet aan hun besteed denk ik. Vind ik prima hoor, van mij hoeft iemand niet met OS X te werken omdat ik het zelf fijn vind werken. Maar het is soms wel ergelijk over wat voor pietluttigheden mensen kunnen mekkeren terwijl de ervaring leert dat je in een paar dagen went aan die dingen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 13-09 21:10

sjaakaq

It might get loud

gratis_vodka schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 08:46:
[...]

geestig, ik werk nu een tijdje met zowel OSX als Vista en ik merk steeds meer dat ik in Vista dingen probeer die alleen in OSX kunnen ;)
In Vista ram ik mijn muis ook steeds naar de linksonderhoek om Exposé te activeren :X

Er is maar één ding wat ik op Windows nog steeds fijner vind, en dat is het typen van accenttekens. '+a=á is toch eenvoudiger en sneller dan (alt+e)+a=á IMHO.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
ja, over die special characters ben ik het helemaal met je eens... dat systeem dat Windows hanteert is gewoon stukken fijner..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remixed
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 21:27

Komt me heeeel bekend voor, ik had er eerst ook last van. Na een tijd wen je er aan en kom je erachter dat het helemaal niet zo lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Hallo,

Nu heb ik een 17 inch laptop van Toshiba, maar over een jaartje wil ik waarschijnlijk een 20 inch iMac aanschaffen en m'n laptop verkopen.

Ook verkoop ik m'n iPod speakers (Logitech Audiostation), omdat ik vorige week zaterdag het Apple Universal Dock heb gekocht die ik nu op m'n stereo heb aangesloten en dat klinkt veel beter.

Nou mag ik hem natuurlijk niet zomaar kopen van m'n ouders, dus moet ik eerst opzoek naar een bijbaantje om ervoor te sparen. Ik denk dat dit ongeveer 100/150 euro per maand oplevert als ik 2/3 avonden in de week werk. Ik wil namelijk bij de Albert Heijn of C1000 gaan vakkenvullen.

Ik ben nu 16 (bijna 17) en als ik 18 ben wil ik er graag eentje hebben. Dan kan ik namelijk profiteren van speciale studentenkortingen en scheeld het me toch aardig wat geld (60 euro). Tegen die tijd wil ik waarschijnlijk ook een nieuwe iPod, dus die kan ik er misschien goedkoop bijkrijgen.

De redenen waarom ik graag een iMac wil, is omdat ik het er gewoon mooi uit vind zien en het waarschijnlijk erg mooi staat op m'n bureau:

Afbeeldingslocatie: http://www.codinghorror.com/blog/images/ikea-jerker-desk.jpg

Waarschijnlijk neem ik de goedkoopste (1000 euro) of de iets duurdere (1300 euro) 20 inch versie, maar als ik genoeg geld heb dan ga ik voor de goedkoopste 24 inch versie (1600 euro).

Misschien koop ik er ook nog bijpassende speakers bij en doe ik m'n huidige speakers van Creative (zwart) weg. Maar ja, ze doen het nog steeds goed dus waarschijnlijk houd ik ze gewoon zonder extra te hoeven betalen voor bijpassende speakers.

Heeft iemand hier toevallig ervaring met een of meerdere pc's van Apple? Hoe bevalt hij? En werkt Mac OS X Leopard goed?

Ik ben al vaak de Apple Store ingewandeld en ik moet zeggen dat de besturingssoftware er erg gelikt uitziet. Ook lijkt het me erg gebruiksvriendelijk, maar het is natuurlijk altijd even wennen om over te stappen op een andere besturingssoftware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Laatst online: 29-07 01:10
syltheboy schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:05:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een of meerdere pc's van Apple?
Kans is groot, je zit in een imac draadje :+ En ja, het bevalt uitstekend. Begrijp je vraag echter niet helemaal, wat wij er van vinden is voor jou toch niet relevant? Je moet zelf OS10 gaan ontdekken, alleen jij kan er achter komen of je het lekker vinddtd werken.

Wat de computer betreft, die steken gewoon goed in elkaar, in combinatie met Macintosh heb je een super machine onder je kont.

Ik zou me alleen niet blind gaan staren op wat ze nu verkopen, tegen de tijd dat je het geld bij elkaar hebt zijn we al 5 generaties iMacs en MacBooks verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:12
10 maanden constant werken om een computer te kopen, die nog eens 10 maanden later weer afgeschreven is :P (ohnee, imacs niet)
Tja.. zou je niet voor een 2e handsje kijken? Of ga je verder niet naar de kroeg? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
vandevorst schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:04:
10 maanden constant werken om een computer te kopen, die nog eens 10 maanden later weer afgeschreven is :P (ohnee, imacs niet)
Tja.. zou je niet voor een 2e handsje kijken? Of ga je verder niet naar de kroeg? ;)
Haha, nee. Ik ga eigenlijk nooit naar de kroeg, dus in een half jaar heb ik zo'n 24 inch iMac wel bij elkaar gespaard. Een vriend van me verdiend namelijk 300 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Haha best een sneu verhaaltje, maar als je hem eenmaal hebt wil je niet meer anders!

Je moet ook goed nadenken wat je wilt, heb je zo'n 24 inch wel nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:07
Is het als student niet veel praktischer om voor een laptop (evt. MacBook) te gaan? Koop er een mooie standaard voor en je bent flexibel in waar je werkt. Maar zoals de rest ook aangeeft: als je van plan bent iets over een jaar te kopen moet je op dát moment kijken wat er te krijgen is.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16

tja, ik was ook een doorgewinterde vista/xp gebruiker (af en toe wat ubuntu) en sinds kort is mijn vriendin overgegaan op een macbook en mn ouders op een imac. Het is even wennen, alhoewel dat voor mij echt binnen 2 dagen gesneden koek was. Af en toe moet je even wat standaard zaken opzoeken, maar voor de rest werkt OS X imho erg makkelijk, en als je er over nadenkt vaak veel logischer dan windows.

Het is wel een aanrader zo snel mogelijk sneltoetsen te gaan gebruiken, OS X kan eigenlijk niet zonder.
En als je iets onoverzichtelijk vind heb je altijd expose, werkt ideaal.

Ik vind trouwens niet dat je Vista er direct af hoeft te knikkeren, voor mn ouders is het best makkelijk omdat er altijd wel wat progjes zijn die onder os x niet werken. Je kan natuurlijk ook met dat programma werken dat windows draait onder os x.

[ Voor 9% gewijzigd door DarkShadow op 25-11-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zag in eerste instantie ook een beetje op tegen de overstap, maar de nieuwsgierigheid en de fuzz omtrent macosx heeft mij een instap alu model doen besluiten te kopen. Ik vind het gewoon prima en makkelijk, maar niet op een zodanige manier dat ik van de daken schreeuw hoe onlogisch windows is vergeleken met macosx.

Ik vind windows xp prima en makkelijk om mee te werken;
Ik vind windows vista prima en makkelijk om mee te werken;
Ik vind macosx prima en makkelijk om mee te werken.

Wat ik wel opgemerkt heb ik dat de workflow met macosx heel fijn is door de volgende dingen.
Viervingers up = bureaublad
Viervingers down = alle venstertjes naast elkaar
Klep dicht en klep open is bijna direct weer werken. Zonder dat het os traag en "bevuilt" aanvoelt.
Muisstil, geen fansgedraai, warmte plekken onder de laptop op gedeeltes waar het niets uitmaakt (maar dat ligt dan meer aan mijn vorige laptop).

Maar uiteindelijk. Als ik achter een mac zit, dan werk ik prima met mac. Als ik achter een win computer zit, dan werk ik net zo gemakkelijk.

Edit: Oww dit gaat over een desktop en niet een laptop :') Foutje.

[ Voor 3% gewijzigd door Liquid op 25-11-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Even een vraagje tussendoor......

Mijn limewire stelt steeds standaard in dat deze bittorent bestanden kan openen terwijl ik ze met Vuze wil openen. Het enige wat helpt is limewire er af gooien en er dan weer opzetten dat werkt dan een week maar daarna is het weer als van ouds :'(

Iemand hier een remedie tegen?

screenshot als voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/th_screen.png

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:50:
[...]
Ik vind trouwens niet dat je Vista er direct af hoeft te knikkeren, voor mn ouders is het best makkelijk omdat er altijd wel wat progjes zijn die onder os x niet werken. Je kan natuurlijk ook met dat programma werken dat windows draait onder os x.
Voor dit soort doeleinden vind ik Parallels ideaal. Je hoeft niet te rebooten en het integreert naadloos in Mac OS. Die integratie is zeker voor een gewone gebruiker best mooi, want je merkt nauwelijks dat het via Parallels verloopt.
Parallels heb ik gelijk met mijn iMac gekocht, maar het blijkt dat ik het zeer weinig gebruik (gemiddeld een keer per week, alleen maar voor Garmin Mapsource) omdat voor de software die ik gebruik (MS Office en SPSS) versies voor de Mac zijn of alternatieven (Adium voor MSN'en, want die Microsoft versie doet geen avatars :?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Sinds vanmiddag 17.45 over op OSX! Voor mij persoonlijk geen Vista/Xp/WhateverWindows meer. Niets dat ik er echt iets op tegen heb, maar na die 13jaar (man, zolang alweer?) vrij weinig vernieuwing was ik eigenlijk wel eens toe aan wat anders.

Tussen de middag is mijn iMac gebracht door een zeer vriendelijke UPS bezorger (ik vind iedereen aardig die mij doosjes met inhoud van 1500+ euro geeft) maar helaas moest ik direct door naar 't werk ;( Na 't werk gelijk een hamburger gebakken (geen tijd voor echt eten) en de doos uitgepakt. Heer-lijk! Alles voelt zo vlug en rap aan, al zullen veel nieuwe computers dat natuurlijk hebben.
Vanaf 21.00 had ik ineens geen internet meer en aangezien ik nog niet alle programma's binnen had moest ik me maar even met OSX vermaken. Alles is vrij gemakkelijk te vinden, ben nog geen gekke dingen tegen gekomen.

Net weer sinds een half uurtje internet (gekke KPN :r) dus ben druk op zoek naar leuke programma's :)

Enige waar ik nog _ERG_ aan moet wennen is de toetsen combinaties. CTRL-S bij het posten op GoT, CMD-T voor een nieuw tab in FF maar dan weer CTRL-SHIFT-T voor een switch-tab? Weird! Maar dat wordt vanzelf allemaal natuurlijk.
Verder alleen vervelend dat je niet letter's met trema's kan typen, gebruikte ik zonder het door te hebben blijkbaar best heel veel.

* Neejoh gaat verder op ontdekkingstocht *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Neejoh schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:15:
[...]
Verder alleen vervelend dat je niet letter's met trema's kan typen, gebruikte ik zonder het door te hebben blijkbaar best heel veel.
Hoe maak ik tekens met een diacriticum, zoals é, ü, ò O-)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Underworld schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:19:

Mijn limewire stelt steeds standaard in dat deze bittorent bestanden kan openen terwijl ik ze met Vuze wil openen. Het enige wat helpt is limewire er af gooien en er dan weer opzetten dat werkt dan een week maar daarna is het weer als van ouds :'(

[afbeelding]
Rechtermuisknop op een torrent bestand en dan standaard programma wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die een Imac willen kopen met korting moeten vrijdag de website van apple ff in de gaten houden!

Afbeeldingslocatie: http://www.apple.com/chatterbox/europe/2008/11/blackfriday1fy08cloneaos/version3/nl/images/mainimage.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn imac bevalt ook prima !

Enige waar ik niet achter kan komen is hoe ik de icoon grote van finder kan veranderen
En dan bedoel ik de icoontjes in het linkergedeelte van het finderscherm, waar je hardeschijven etc staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 21:57

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:10:
Mensen die een Imac willen kopen met korting moeten vrijdag de website van apple ff in de gaten houden!

[afbeelding]
Spannend, maar weet je al meer. Want Mac-discount heeft ook een mooie aanbieding lopen maar die duurt nog maar een dag.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Liquid schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:40:
[...]

Rechtermuisknop op een torrent bestand en dan standaard programma wijzigen?
ook al vaak geprobeerd, maar ook dit helpt niet...
Weet Daedalus misschien iets? O-)

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Je moet een torrent bestand selecteren en dan via Apple/Command + I een programma aanwijzen waarmee je voortaan torrent bestanden wil laten openen.

Verwijderd

Underworld schreef op woensdag 26 november 2008 @ 17:52:
[...]

ook al vaak geprobeerd, maar ook dit helpt niet...
Weet Daedalus misschien iets? O-)
Het is rechtermuisknop... dan toon info
en dan het kopje openen met:
dan kies je het programma naar keuze en dan klikken op wijzig alles.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Montana schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:46:
[...]

Spannend, maar weet je al meer. Want Mac-discount heeft ook een mooie aanbieding lopen maar die duurt nog maar een dag.
Analisten verwachten grootste kortingen ooit, tot wel 15% bij Macs, iPods en accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 13-09 21:10

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:26:
Mijn imac bevalt ook prima !

Enige waar ik niet achter kan komen is hoe ik de icoon grote van finder kan veranderen
En dan bedoel ik de icoontjes in het linkergedeelte van het finderscherm, waar je hardeschijven etc staan.
Helaas, niet mogelijk.
Underworld schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:19:

[afbeelding]
Deze eerst gebruiken en dan met deze Limewire uit het torrent-rechtsklikmenuutje halen :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:21:
[...]

Het is rechtermuisknop... dan toon info
en dan het kopje openen met:
dan kies je het programma naar keuze en dan klikken op wijzig alles.
Thnx dit werkte inderdaad!

De rest ook bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
En de kortingen zijn bekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik zit in dubio... ik kan vandaag (dankzij extra korting via m'n werkgever) een 24" iMac (2,8 GHz, 2GB, 750 GB HD, GeForce 8800GS) aanschaffen voor € 1648,07. Normale prijs voor deze configuratie is €1839,00. Alleen was ik eigenlijk van plan te wachten tot er nieuwe iMacs uitkomen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Wat is er "mis" met de huidige generatie iMac's?
Naar mijn weten is deze versie ook ERG goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de roddels mag geloven komen er in de nieuwe iMac quad-cores en zal er ook wel (zoals de rest van de hardware) een led-scherm in komen. Moeilijke keuze imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
is geen moeilijke keuze.
nu kopen = nu genieten, en zolang er nog geen concrete nieuwe modellen bekend zijn is er niets aan de hand.

Zo heb ik vorige week een 24" 2.8 Ghz gekocht met een 667 Mhz bus ipv 800... het iets oudere model... scheelt me meer dan 200 euro (1350) om precies te zijn. Ik ben niet helemaal up to date, maar heb het m.i. perfect voor elkaar.

elk model raakt verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er eigenlijk zoveel beter aan een led-scherm zodat je er weken/maandenlang op zou gaan wachten? Het scherm wat in mijn 24" iMac zit is nu al erg goed.

Verder is nieuw niet altijd beter, zie het ontbreken van firewire in nieuwe Macbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:12
Led heeft geen backlight nodig, toch? ;)

Tenminste oled niet. Ziet er wel mooi uit moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandevorst schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:28:
Led heeft geen backlight nodig, toch? ;)

Tenminste oled niet. Ziet er wel mooi uit moet ik zeggen!
De schermen in nieuwe Macbooks en in het nieuwe Cinema Display zijn geen oled gevallen, maar 'gewone' lcd-schermen met led-backlight. En dan blijft de vraag (althans mijn vraag...) nog steeds wat het voordeel ervan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:37:
[...]

De schermen in nieuwe Macbooks en in het nieuwe Cinema Display zijn geen oled gevallen, maar 'gewone' lcd-schermen met led-backlight. En dan blijft de vraag (althans mijn vraag...) nog steeds wat het voordeel ervan is.
Het scherm is na het aanzetten meteen op volle sterkte en het is zeer gelijkmatig (helder) verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherm wordt verlicht door meerdere ledjes, ipv 2 (?) CCFL's wat een veel betere licht verdeling geeft dan 2 grote lampen waar je de afzwakking goed van kan zien bij wat slechtere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Er wordt hier gesproken over LED-backlit schermen waaarvoor dus LED wordt gebruikt als backlight.
OLED schermen zijn inderdaad schitterend, maar die vind je de komende 5 jaar vast nog niet in de iMac ;)

edit: sorry, beetje trage reactie

[ Voor 8% gewijzigd door pimsaint op 28-11-2008 13:52 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Jep... en met de huidige OLED techniek ziet het scherm er dan na een jaar uit om te huilen. Gelig omdat de blauwe component nog niet zo stabiel is en vlekkerig omdat de OLEDs onregelmatig in sterkte afnemen. Jeeej! :+

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het duurt bij mijn imac nu opeens langer over om af te sluiten...Vorige week deed die dat nog in 5 seconden ofzo, nu heeft hij er wel 25 seconden voor nodig

Kheb even het afsluit log erbij gekopieerd Deze x ging het langzaam:

Ben er al achter

[ Voor 177% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Afgezien van een klein verschil in volgorde staat in beide logs precies hetzelfde. Er is niet echt aan af te leiden dat er in de trage situatie iets anders gebeurd dan in de snelle situatie. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch zit er 15 seconden verschil...heel vreemd dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb nog eens naar je logs gekeken, en als je goed kijkt naar de tijden gebeurt in beide gevallen alles binnen een seconde, want de timestamps zijn allemaal gelijk. Dus die vertraging die je opmerkt gebeurt voor of na dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er achter gekomen. Het was parallels na een uninstall was het probleem verholpen !

Maar bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker standby knallen die iMac!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 09:37
Zo is dat!

Mijn iMac van september 2007 is opeens een stuk lawaaiiger geworden.
Misschien stof van binnen dat is gaan ophopen? Tpm van de fans is
m.i. hoger dan het eerst was.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Gluten Parody schreef op zondag 30 november 2008 @ 00:58:Mijn iMac van september 2007 is opeens een stuk lawaaiiger geworden.
Misschien stof van binnen dat is gaan ophopen?
Ja, da's vreemd! Het zou natuurlijk kunnen dat er stof van binnen is gaan ophopen en dat hij daardoor een stuk lawaaieriger is geworden.

De vraag is alleen: 'hoe krijg je het er uit?' Het is natuurlijk wel belachelijk dat een computer van ruim 14 maanden oud al ernstig lawaai maakt. Een computer moet toch wel een aantal jaren meegaan, lijkt me en dan vooral zo'n dure.

Ik ben ook aan het sparen voor een 24 inch iMac en hoop wel dat ik er een aantal jaren mee kan doen. Ik heb momenteel nog geen bijbaantje, maar morgen heb ik een sollicitatie gesprek bij de bioscoop dus misschien krijg ik dan m'n eerste bijbaantje.

Een vriend van me verdiend er 75 euro per week als hij op 2 dagen 6 uur werkt, dus da's dan wel even mooi 300 euro per maand. Nou, dan heb je in een klein half jaar een 24 inch iMac bij elkaar. Maar ja, ik wil er waarschijnlijk wel 2gb extra geheugen bij.

Misschien ook nog wel de iets snellere processor, draadloze muis en toetsenbord. Een draadloos toetsenbord is zoieso wel handig. Een draadloze muis natuurlijk ook wel, maar ik heb gelezen dat ze niet zo goed zijn. Dus misschien kan ik er beter een draadloze muis van Logitech bijnemen. En dan natuurlijk wel een witte. Bij m'n laptop heb ik er momenteel ook eentje van Logitech (laser muis) die erg fijn is. Deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.besteprijzen.be/shop/data/img/7539.jpg
Het probleem is alleen dat hij zwart is.
Maar ja, opzich zou het niet eens gek staan. Toch?

[ Voor 9% gewijzigd door syltheboy op 30-11-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...
Het probleem is alleen dat hij zwart is.
Maar ja, opzich zou het niet eens gek staan. Toch?
En ook dat je weer een USB poort in beslag neemt in tegensteling tot Bluetooth muizen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:06:
[...]

En ook dat je weer een USB poort in beslag neemt in tegensteling tot Bluetooth muizen..
Haha, ja en een iMac heeft al zo weinig USB poorten. Maar ja, de laptop waarop ik de muis gebruik heeft helaas geen bluetooth dus da's het probleem. Maar een iMac heeft gewoon bluetooth, dus? Dan koop ik er wel eentje die op bluetooth werkt. Maar ja, zoveel USB poorten gebruik ik nou ook weer niet. Op m'n laptop heb ik er 4 van de 6 in gebruik, dus het maakt eigenlijk niets uit dat het een USB poort in beslag neemt. Ik heb meer last van een bedraad toetsenbord en muis dan dat er een USB poort in beslag genomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syltheboy schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:48:
[...]

Haha, ja en een iMac heeft al zo weinig USB poorten. Maar ja, de laptop waarop ik de muis gebruik heeft helaas geen bluetooth dus da's het probleem. Maar een iMac heeft gewoon bluetooth, dus? Dan koop ik er wel eentje die op bluetooth werkt. Maar ja, zoveel USB poorten gebruik ik nou ook weer niet. Op m'n laptop heb ik er 4 van de 6 in gebruik, dus het maakt eigenlijk niets uit dat het een USB poort in beslag neemt. Ik heb meer last van een bedraad toetsenbord en muis dan dat er een USB poort in beslag genomen is.
iMac heeft bluetooth en drie usb-poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:55:
[...]

iMac heeft bluetooth en drie usb-poorten.
Oh, oké. Ja, dan kan ik inderdaad beter een muis nemen die met bluetooth werkt. Toetsenbord heeft toch ook 2 USB poorten? Maar ja, dan moet ik het bedraade toetsenbord erbij nemen want het draadloze toetsenbord heeft natuurlijk geen extra USB poorten. Werkt het draadloze toetsenbord van Apple eigenlijk ook met bluetooth? Maar ja, ik wil eigenlijk zo min mogelijk draden op m'n bureau want dat staat netter. Ik zit nog te twijfelen of ik nou de draadloze muis van Apple of eentje van Logitech neem. Werkt zo'n draadloze muis van Apple nou goed, of valt het tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syltheboy schreef op maandag 01 december 2008 @ 07:48:
[...]

Oh, oké. Ja, dan kan ik inderdaad beter een muis nemen die met bluetooth werkt. Toetsenbord heeft toch ook 2 USB poorten? Maar ja, dan moet ik het bedraade toetsenbord erbij nemen want het draadloze toetsenbord heeft natuurlijk geen extra USB poorten. Werkt het draadloze toetsenbord van Apple eigenlijk ook met bluetooth? Maar ja, ik wil eigenlijk zo min mogelijk draden op m'n bureau want dat staat netter. Ik zit nog te twijfelen of ik nou de draadloze muis van Apple of eentje van Logitech neem. Werkt zo'n draadloze muis van Apple nou goed, of valt het tegen?
Het bedrade toetsenbord heeft inderdaad twee usb-poorten. Ik gebruik deze in combinatie met de draadloze Apple muis, die net als het draadloze toetsenbord met bluetooth werkt. Op deze manier valt de dradenspaghetti erg mee (een wit kabeltje naar je iMac) en als ik m'n digicam wil aansluiten kan dat zonder achter de iMac te prutsen of lelijke usb-hubs op je bureau. En de muis tja, ik vind hem redelijk goed. Zo'n super ergonomisch ding van Logitech ligt iets beter in je hand, maar ik kan het prima redden met de (veel mooiere) Apple muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 09:52:
[...]

Het bedrade toetsenbord heeft inderdaad twee usb-poorten. Ik gebruik deze in combinatie met de draadloze Apple muis, die net als het draadloze toetsenbord met bluetooth werkt. Op deze manier valt de dradenspaghetti erg mee (een wit kabeltje naar je iMac) en als ik m'n digicam wil aansluiten kan dat zonder achter de iMac te prutsen of lelijke usb-hubs op je bureau. En de muis tja, ik vind hem redelijk goed. Zo'n super ergonomisch ding van Logitech ligt iets beter in je hand, maar ik kan het prima redden met de (veel mooiere) Apple muis.
Tja, het past wel gewoon mooi bij de iMac. Een draadloos toetsenbord is eigenlijk ook onzin, want een wit kabeltje op je bureau is ook niet zo erg en die 2 extra USB poorten kan ik wel gebruiken. Bovendien heeft het geen numeriek gedeelte en eigenlijk is het wel handig als dat erop zit.

Nou ja, dan maakt het ook niet uit als ik m'n huidige muis (Logitech VX Nano) blijf gebruiken op de iMac waarvoor ik aan het sparen ben. Da's ook niet zo'n super ergonomisch ding maar hij ligt lekker in de hand en daar gaat het om. Ik denk wel dat het handig is om er een originele Apple muis bij te hebben, want het hoort gewoon bij de style van de iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Veel gelezen en genoten van alle Apple verhalen, m'n keuze is bijna gemaakt. Dat ik ga voor een Imac is wel duidelijk. Maar ondanks de vaste verkoop prijzen van de Imac zijn er toch wat partijen die leuke prijzen hebben.
Dus daar moet ik me nog even in verdiepen. Mijn vraag is deze is de 3.06 Ghz processor de € 160,= meer kosten waard. Als je de volgende 2 setjes vergelijkt. Waarvoor ga ik het gebruiken, veel foto bewerkingen, grafisch tekenwerk, het Office gebeuren en fimpjes (1080P / x264) etc. Wat ga ik er van merken of is het verschil te verwaarlozen en zit de winst al en de snellere videokaart (update). Misschien is iemand die mij objectief en onderbouwd mij iets wijzer kan maken.

Opzet 1
Mac 24" 2.8 GHz 

2.8 GHz Intel Core 2 Duo processor 
320 GB harde schijf 
4GB RAM (Upgrade) 
NVIDIA GeForce 8800 GS met 512 MB (Upgrade) 
Superdrive 
Mac OS X 10.5 Leopard

Opzet 2
Mac 24" 3.06 GHz 

3.06 GHz Intel Core 2 Duo processor 
500 GB harde schijf 
4GB RAM (Upgrade) 
NVIDIA GeForce 8800 GS met 512 MB
Superdrive 
Mac OS X 10.5 Leopard

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Montana schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:17:
Veel gelezen en genoten van alle Apple verhalen, m'n keuze is bijna gemaakt. Dat ik ga voor een Imac is wel duidelijk. Maar ondanks de vaste verkoop prijzen van de Imac zijn er toch wat partijen die leuke prijzen hebben.
Dus daar moet ik me nog even in verdiepen. Mijn vraag is deze is de 3.06 Ghz processor de € 160,= meer kosten waard. Als je de volgende 2 setjes vergelijkt. Waarvoor ga ik het gebruiken, veel foto bewerkingen, grafisch tekenwerk, het Office gebeuren en fimpjes (1080P / x264) etc. Wat ga ik er van merken of is het verschil te verwaarlozen en zit de winst al en de snellere videokaart (update). Misschien is iemand die mij objectief en onderbouwd mij iets wijzer kan maken.

Opzet 1
Mac 24" 2.8 GHz 

2.8 GHz Intel Core 2 Duo processor 
320 GB harde schijf 
4GB RAM (Upgrade) 
NVIDIA GeForce 8800 GS met 512 MB (Upgrade) 
Superdrive 
Mac OS X 10.5 Leopard

Opzet 2
Mac 24" 3.06 GHz 

3.06 GHz Intel Core 2 Duo processor 
500 GB harde schijf 
4GB RAM (Upgrade) 
NVIDIA GeForce 8800 GS met 512 MB
Superdrive 
Mac OS X 10.5 Leopard
Tja, ik denk dat de eerste configuratie voor jou echt wel voldoende is. De upgrade naar 4GB RAM is opzich wel handig voor in de toekomst, want er komen steeds meer programma's uit die steeds meer werkgeheugen nodig hebben en dus de computer langzamer maken.

Ik ben ook aan het sparen voor een 24 inch iMac en zou dus ook de eerste configuratie, omdat dat voor mij meer dan voldoende is. Ik denk wel dat ik de standaard videokaart erin laat, want ik speel weinig games. Maar ja, daarvoor moet je ook geen iMac aanschaffen.

Ik wil er vooral een, omdat ik het gewoon mooie computers vind en het gewoon mooi staat op m'n bureau. Binnenkort heb ik waarschijnlijk een bijbaantje, want heb namelijk gesoliciteerd bij de dichtsbijzijnde bioscoop en wil daar 2 dagen per week werken.

Zaterdag en zondag of vrijdag en zaterdag, het ligt eraan. Ik wil in totaal 12 uur per week werken, wat per maand zo'n 300 euro oplevert. In een half jaar heb ik dan dus mooi een iMac bij elkaar gespaard. Misschien nog wel eerder, als ik er het geld instop wat ik al heb. Dan is het misschien 3/4 maanden. Als ik het leuk zou vinden ga ik natuurlijk gewoon door met werken, want geld komt altijd van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 2,8Ghz is voldoende voor die taken. Ik neem hierbij aan dat je die 1080p filmpjes alleen wilt afspelen en niet bewerken, want voor bewerken heb je erg veel cpu-kracht nodig. Ik merk met mijn 2,8Ghz wel dat het encoden van een slideshow van je foto's op dvd behoorlijk lang duurt. Ik weet echter niet of dat aan de grafische kaart (ik heb die ATI) of de cpu ligt.
syltheboy schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:30:
[...]
Als ik het leuk zou vinden ga ik natuurlijk gewoon door met werken, want geld komt altijd van pas.
Dat is zonde, dan kun je minder genieten van je iMac :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Haha, daar heb je inderdaad gelijk in. Waarschijnlijk vind ik het genieten van m'n iMac leuker als het werken in een bioscoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat kan ik je wel voor 100% garanderen. :P Maar doorgaan met werken is nooit verkeerd, al is het alleen maar om ervaring op te doen. Je zult er namelijk al snel achter komen dat het meeste werk na zo'n 3 maanden (in het geval van 2 dagen per week) al gaat vervelen. Maar goed, werken voor je centen zul je toch moeten he, en zeker als je er in het begin mooie spullen van kunt kopen, dan leer je al snel wat de waarde van een baan is. :)

[ Voor 82% gewijzigd door --MeAngry-- op 04-12-2008 16:41 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:39:
Dat kan ik je wel voor 100% garanderen. :P Maar doorgaan met werken is nooit verkeerd, al is het alleen maar om ervaring op te doen. Je zult er namelijk al snel achter komen dat het meeste werk na zo'n 3 maanden (in het geval van 2 dagen per week) al gaat vervelen. Maar goed, werken voor je centen zul je toch moeten he, en zeker als je er in het begin mooie spullen van kunt kopen, dan leer je al snel wat de waarde van een baan is. :)
Ach ja, misschien is het ook wel goed om een bijbaantje te hebben. Ook voor m'n sociale contacten met m'n toekomstige collega's. Je moet er natuurlijk wel aan wennen als je nog nooit een bijbaantje hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Beide bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Kom net terug van de mediamarkt met een vriend van mij en blijkbaar had hij geluk ivm met een foutje op de prijskaartjes.

Hij kreeg namelijk een 20 inch 2,66ghz 2gb mee voor 999 euro, goedkoper dan 1275 zie ik ze niet op de pricewatch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d3lph schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:23:
Kom net terug van de mediamarkt met een vriend van mij en blijkbaar had hij geluk ivm met een foutje op de prijskaartjes.

Hij kreeg namelijk een 20 inch 2,66ghz 2gb mee voor 999 euro, goedkoper dan 1275 zie ik ze niet op de pricewatch.....
Erg scherpe prijs ja, bij de Surfspot Apple Store kost 'ie 1195 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:34:
[...]

Erg scherpe prijs ja, bij de Surfspot Apple Store kost 'ie 1195 euro.
Nou, dan heeft hij toch mooi 200 euro bespaard. Daar kun je toch weer een aardig speakersetje voor kopen, die je vervolgens kunt aansluiten op je iMac. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Veel gelezen en genoten van alle Apple verhalen, m'n keuze is bijna gemaakt.
Ik neem aan dat je op hoogte bent van het feit dat er in januari hoogstwaarschijnlijk nieuwe iMacs komen?
Verder zou ik de upgrade van 2 naar 4GB niet door Apple laten doen, maar zelf het geheugen kopen. Voor iets meer dan €50 (zie pricewatch) haal je 4GB geschikt geheugen van Kingston, bij Apple betaal je voor de upgrade €140.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.