Als ik een iMac ga aanschaffen wil ik waarschijnlijk ook de upgrade van 2 naar 4GB, maar ben nog aan het twijfelen of ik het door Apple laat doen of dat ik zelf het geheugen koop en er zelf inzet. Is het makkelijk om zo'n iMac uit elkaar te halen en er geheugen in te zetten? Ik ben namelijk bang dat ik het verkeerd zal doen. Maar ja, je bespaard er wel heel veel geld mee. Bijna 90 euro!Tourniquet schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 01:42:
[...]
Ik neem aan dat je op hoogte bent van het feit dat er in januari hoogstwaarschijnlijk nieuwe iMacs komen?
Verder zou ik de upgrade van 2 naar 4GB niet door Apple laten doen, maar zelf het geheugen kopen. Voor iets meer dan €50 (zie pricewatch) haal je 4GB geschikt geheugen van Kingston, bij Apple betaal je voor de upgrade €140.
Verwijderd
Het is praktisch onmogelijk om de geheugenupgrade verkeerd te doen. Ik heb donderdag van 2 naar 4GB geupgrade en je hoeft maar een schroef los te draaien; het was 5 minuten werk. Kijk maar eens naar dit document van Apple. Je moet alleen even met de grootste voorzichtigheid je iMac op een handdoek of andere zachte doek leggen, dit is nog het moeilijkste van de hele operatie.syltheboy schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 10:21:
[...]
Als ik een iMac ga aanschaffen wil ik waarschijnlijk ook de upgrade van 2 naar 4GB, maar ben nog aan het twijfelen of ik het door Apple laat doen of dat ik zelf het geheugen koop en er zelf inzet. Is het makkelijk om zo'n iMac uit elkaar te halen en er geheugen in te zetten? Ik ben namelijk bang dat ik het verkeerd zal doen. Maar ja, je bespaard er wel heel veel geld mee. Bijna 90 euro!Tja, met het bijbaantje waarvoor ik gesoliciteerd heb moet ik toch weer bijna 24 uur werken.
Dus die, 90 euro is dan snel verdiend.
Maar, vergeet niet dat geheugen niet tegen statische elektriciteit kan! Het vervangen is erg gemakkelijk, maar denk er dus even aan jezelf te ontladen (via de aarde uit stopcontact bijvoorbeeld)!
Bedankt, maar de setjes waar ik naar kijk o.a. Mac-discount die maken al leuke prijzen. En de e.v.t. nieuwe Imacs.. tja. Misschien wel/niet de meningen daarover zijn nogal verdeeld. En mogelijk richting kerst komen er nog leuke aanbiedingen. En we weten allemaal, op moment van aanschaf ben je vaak al weer ingehaald door een update of het is al weer verouderd.Tourniquet schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 01:42:
[...]
Ik neem aan dat je op hoogte bent van het feit dat er in januari hoogstwaarschijnlijk nieuwe iMacs komen?
Verder zou ik de upgrade van 2 naar 4GB niet door Apple laten doen, maar zelf het geheugen kopen. Voor iets meer dan €50 (zie pricewatch) haal je 4GB geschikt geheugen van Kingston, bij Apple betaal je voor de upgrade €140.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Wat bedoel je precies met ontladen? Ik kan ook gewoon de stekker eruit halen en dan het extra geheugen erin stoppen. Daarna kan ik de stekker gewoon erin doen. Zo kan er toch niks fout gaan? In het gegeven document van Racetows zie ik dat het erg gemakkelijk is om er extra geheugen in te stoppen.Neejoh schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:05:
Maar, vergeet niet dat geheugen niet tegen statische elektriciteit kan! Het vervangen is erg gemakkelijk, maar denk er dus even aan jezelf te ontladen (via de aarde uit stopcontact bijvoorbeeld)!
[ Voor 9% gewijzigd door syltheboy op 06-12-2008 14:30 ]
Heb gister mijn imac ook van 1 Gb naar 4 Gb geholpen (danku Sint ;-) )
Piece of cake.
Piece of cake.
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
het kan zijn dat je zelf staties gelaaden bent.syltheboy schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:27:
[...]
Wat bedoel je precies met ontladen? Ik kan ook gewoon de stekker eruit halen en dan het extra geheugen erin stoppen. Daarna kan ik de stekker gewoon erin doen. Zo kan er toch niks fout gaan? In het gegeven document van Racetows zie ik dat het erg gemakkelijk is om er extra geheugen in te stoppen.
geheugen vind dat niet leuk en kan daar aan kapot gaan.
dus voor dat je begind even een verwarming of de aade van een stopcontact vast pakken.
and your ready to go.
Oké, als ik de verwarming vast pak moet hij dan aanstaan? Of maakt dat niet uit? En krijg je geen stroom als je de aarde van een stopcontact vast pakt?sk1nny666 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:55:
[...]
het kan zijn dat je zelf staties gelaaden bent.
geheugen vind dat niet leuk en kan daar aan kapot gaan.
dus voor dat je begind even een verwarming of de aade van een stopcontact vast pakken.
and your ready to go.
Nee, van de verwarming wel.syltheboy schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 23:09:
[...]
Oké, als ik de verwarming vast pak moet hij dan aanstaan? Of maakt dat niet uit? En krijg je geen stroom als je de aarde van een stopcontact vast pakt?
Hoe bedoel je? Van de verwarming krijg je geen stroom, maar hij moet wel aanstaan toch? Maar ja, ik kan pas over een half jaar een 24'' iMac aanschaffen dus nu hoef ik me daar in ieder geval niet druk om te maken.
Verwijderd
Nou weet ik echt niet meer wat ik moet doen, wachten tot midden Januari tot er mogelijk nieuwe modellen uit komen, of toch maar eind december een Imac 20"halen...
Miss om het iets makkelijker te maken; de Macworld San Francisco is begin Januari al (3e of 4e ofzo).Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:02:
Nou weet ik echt niet meer wat ik moet doen, wachten tot midden Januari tot er mogelijk nieuwe modellen uit komen, of toch maar eind december een Imac 20"halen...
Ik zou zoieso daarop wachten, waarschijnlijk gaan ze dan ook stunten met de prijzen van de oude iMac, als er nieuwe worden gereleased.
[ Voor 3% gewijzigd door Flappiewappie op 08-12-2008 11:28 ]
Hier staat wat
Je ziet online wel eens aanbiedingen staan van de vorige 24" iMac (wel met de alu housing), maar dan het 2,4 Ghz model, met 1 GB aan geheugen erin.
Nu vraag ik mij af, of er verder nog (hardwarematige) verschillen zijn tussen deze iMacs en de modellen die nu op de Apple site staan (2.8 Ghz and up)? Het gaat me dan voornamelijk om zaken als het panel (scherm), moederboard, geheugen, etc. Ik ben me er wel van bewust dat de videokaart hetzelfde is.
En kan je met een dergelijke iMac voor service ook gewoon terecht bij je locale Apple Reseller als je problemen hebt? Of moet hij specifiek terug naar de (web)winkel waar je hem hebt aangeschaft?
Nu vraag ik mij af, of er verder nog (hardwarematige) verschillen zijn tussen deze iMacs en de modellen die nu op de Apple site staan (2.8 Ghz and up)? Het gaat me dan voornamelijk om zaken als het panel (scherm), moederboard, geheugen, etc. Ik ben me er wel van bewust dat de videokaart hetzelfde is.
En kan je met een dergelijke iMac voor service ook gewoon terecht bij je locale Apple Reseller als je problemen hebt? Of moet hij specifiek terug naar de (web)winkel waar je hem hebt aangeschaft?
[ Voor 13% gewijzigd door quelake op 08-12-2008 13:24 . Reden: ik was niet heeeel duidelijk! ]
Verwijderd
Lijkt me niet, ze zullen er niet blij mee zijn , maar helpen moeten ze je denk ik toch. Waar anders heb je dan wereldwijd garantie.
quelake schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:21:
Je ziet online wel eens aanbiedingen staan van de vorige 24" iMac (wel met de alu housing), maar dan het 2,4 Ghz model, met 1 GB aan geheugen erin.
Verwijderd
ik quote macvandaag.nl:Flappiewappie schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:27:
[...]
Miss om het iets makkelijker te maken; de Macworld San Francisco is begin Januari al (3e of 4e ofzo).
Ik zou zoieso daarop wachten, waarschijnlijk gaan ze dan ook stunten met de prijzen van de oude iMac, als er nieuwe worden gereleased.
Hoewel de Expo wellicht kleiner wordt, gaan er wel geruchten rond dat er nieuwe producten uit de kant van Apple komen. Verwacht wordt dat teminste een nieuwe Mac Pro om de hoek komt kijken, en wellicht een update of aankondiging van de Mac Mini. Ook een nieuwe 17″ MacBook Pro staat in het vooruitzicht.
Heeft dan niet echt invloed op de iMac prijzen of wel?
Met alle respect voor macvandaag.nl maar ik ben aardig ingelezen in dit onderwerp. En een iMac upgrade en Mac Mini/Apple TV upgrade (en de 17inch MacBook pro is eigenlijk al aangekondigd) liggen het meest voor de hand.Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:38:
[...]
ik quote macvandaag.nl:
Hoewel de Expo wellicht kleiner wordt, gaan er wel geruchten rond dat er nieuwe producten uit de kant van Apple komen. Verwacht wordt dat teminste een nieuwe Mac Pro om de hoek komt kijken, en wellicht een update of aankondiging van de Mac Mini. Ook een nieuwe 17″ MacBook Pro staat in het vooruitzicht.
Heeft dan niet echt invloed op de iMac prijzen of wel?
Maar goed, of het iets zal doen met de prijzen, ik denk dat ze in Januari of even goedkoop, of goedkoper zijn dan in December.
Hier staat wat
Je hebt mij alle ASP's (authorised service provider) gewoon recht op garantie! Valt jouw probleem binnen de garantie, dan gaat hun factuur (onderdelen + arbeid) gewoon naar Apple.quelake schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:21:
Dus het maakt niet uit waar je je mac koopt, als je probleem onder de garantie valt kan je bij (vrijwel) elke Mac-store terecht!
edit:
Kan iemand met een 24" iMac ff iets voor mij opmeten?
Ik kon het zo snel niet vinden, maar wat is de afstand tussen bovenrand voet, en onderrand aluminium. (dit in verband met mn centerspeaker).
En, wat is de afstand van onderrand voet, tot onderrand _scherm_? (aka. hoe hoog begint het scherm?
[ Voor 20% gewijzigd door SyS_ErroR op 09-12-2008 00:15 ]
Verwijderd
@Sys_ErroR
Onderrand voet tot onderrand Alu = 6.7 cm
Bovenrand voet tot onderrand Alu = 5.8 cm
Niet echt veel plaats, maar je kan je centerspeaker ook direkt acher je scherm zetten (dus op de voet van de iMac, zo heb ik het ook met de centerspeaker van mijn z5450 ... het is krap, maar het past)
Niet echt veel plaats, maar je kan je centerspeaker ook direkt acher je scherm zetten (dus op de voet van de iMac, zo heb ik het ook met de centerspeaker van mijn z5450 ... het is krap, maar het past)
Verwijderd
Okay, maar dan nog, ook al komen er nieuwe producten! Eer dat die dan in Nederland komen of überhaupt uitkomen rond Januari is nog maar de vraag.. Als je wilt gaan wachten komen ze toch pas rond Februari of later lijkt mij?Flappiewappie schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:17:
[...]
Met alle respect voor macvandaag.nl maar ik ben aardig ingelezen in dit onderwerp. En een iMac upgrade en Mac Mini/Apple TV upgrade (en de 17inch MacBook pro is eigenlijk al aangekondigd) liggen het meest voor de hand.
Maar goed, of het iets zal doen met de prijzen, ik denk dat ze in Januari of even goedkoop, of goedkoper zijn dan in December.
Een aankondiging bij zon event is altijd een directe wereldwijde release.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:37:
[...]
Okay, maar dan nog, ook al komen er nieuwe producten! Eer dat die dan in Nederland komen of überhaupt uitkomen rond Januari is nog maar de vraag.. Als je wilt gaan wachten komen ze toch pas rond Februari of later lijkt mij?
Ik wacht daar persoonlijk op omdat ik wel eens een spelletje speel, en graag een snellere grafische kaart in de iMac zou zien. Als ik de update het niet waard vind koop ik dan alsnog een oudere versie voor minder geld, want de huidige iMac is ook al geniaal.
Hier staat wat
Die waarden kunnen nooit kloppen.. Dan zou de hele aluminium rand met het Apple logo maar 0,9cm moeten zijn!Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:22:
@Sys_ErroR
Ik vroeg dus om:
bovenrand voet tot onderrand iMac (centerspeaker)
en onderrand voet tot onderrand _scherm_ (hoogte.. ik moet heel erg letten op mijn zithouding, heb nu een in hoogteverstelbaar scherm vandaar!
Verwijderd
bovenrand voet - onderrand imac: 5,5cm (let hier trouwens op dat het scherm enigszins kantelbaar is, waardoor deze hoogte in enige mate kan variëren)SyS_ErroR schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:46:
[...]
Die waarden kunnen nooit kloppen.. Dan zou de hele aluminium rand met het Apple logo maar 0,9cm moeten zijn!
Ik vroeg dus om:
bovenrand voet tot onderrand iMac (centerspeaker)
en onderrand voet tot onderrand _scherm_ (hoogte.. ik moet heel erg letten op mijn zithouding, heb nu een in hoogteverstelbaar scherm vandaar!)
onderrand voet - onderrand scherm: 17cm (dus echt tot waar het scherm begint, dus binnen het zwarte kader)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 22:57 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:51:
[...]
bovenrand voet - onderrand imac: 5,5cm (let hier trouwens op dat het scherm enigszins kantelbaar is, waardoor deze hoogte in enige mate kan variëren)
onderrand voet - onderrand scherm: 17cm (dus echt tot waar het scherm begint, dus binnen het zwarte kader)

Mn scherm begint nu op 15cm hoogte, dus dat is goed te overleven.
Mijn centerspeaker krijg ik daar alleen nooit in.. naja, wou toch mn huidige Z5300 vervangen door een Z2300!
Bedankt!
zo is dat!Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:38:
Ah, misverstandje dus ... maar goed, is toch opgelost
Verwijderd
Er is trouwens ook een VESA mount voor de 24" iMac. Daarmee kun je 'm aan de muur of aan zo'n arm hangen.
http://store.apple.com/nl/product/MB902ZM/A?mco=MTIxODk3Mw
http://store.apple.com/nl/product/MB902ZM/A?mco=MTIxODk3Mw
wel een gaaf ding! 
helaas, in mijn geval totaal niet praktisch, mn bureau staat aan de raamzijde!
maar inderdaad, op die manier (in combinatie met een arm), kan je een iMac 24" toch in hoogte verstelbaar maken!
helaas, in mijn geval totaal niet praktisch, mn bureau staat aan de raamzijde!
maar inderdaad, op die manier (in combinatie met een arm), kan je een iMac 24" toch in hoogte verstelbaar maken!
Verwijderd
Mijn imac maakt de laatste maand rare geluiden op de audio uitgang, een soort plopjes.
Ik heb al andere speakers geprobeerd maar het probleem blijft.
De speakers die in de imac zijn ingebouwd hebben hier geen last van.
Het lijkt dus echt alleen de audio out te betreffen.
Net met apple support gebeld, Mijn Imac wordt aan huisgemaakt ! super service dus.
Dit omdat hij nog geen 2 maand oud is en ik apple care heb.
Ik heb al andere speakers geprobeerd maar het probleem blijft.
De speakers die in de imac zijn ingebouwd hebben hier geen last van.
Het lijkt dus echt alleen de audio out te betreffen.
Net met apple support gebeld, Mijn Imac wordt aan huisgemaakt ! super service dus.
Dit omdat hij nog geen 2 maand oud is en ik apple care heb.
Dat je Apple Care hebt maakt in dit geval toch geen donder uit?! 
Apple Care verlengt je garantie van 1 naar 3 jaar, en geeft je langer telefonische ondersteuning, maar verder boeit t geen zak hoe hoog of laag Apple voor jou springt hoor!
Apple Care verlengt je garantie van 1 naar 3 jaar, en geeft je langer telefonische ondersteuning, maar verder boeit t geen zak hoe hoog of laag Apple voor jou springt hoor!
Verwijderd
Ik beweer ook niet dat ze extra hoog voor mij springen, het feit is dat de meneer achter deSyS_ErroR schreef op donderdag 11 december 2008 @ 18:49:
Dat je Apple Care hebt maakt in dit geval toch geen donder uit?!
telefoon tegen mijn zei dat dit een uitzondering is dat hij aan huis wordt gerepareerd, hoever dit
waar is kan ik niet zeggen.
De knoop maar doorgehakt, vandaag besteld.
Imac 24"
2.8 GHz Intel Core 2 Duo processor
500 GB harde schijf (Upgrade)
4GB RAM (Upgrade)
NVIDIA GeForce 8800 GS met 512 MB (Upgrade)
Superdrive
Mac OS X 10.5 Leopard
Imac 24"
4GB RAM (Upgrade)
Superdrive
Mac OS X 10.5 Leopard
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Oké, da's mooi!Montana schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:56:
Imac 24"
4GB RAM (Upgrade)
Superdrive
Mac OS X 10.5 Leopard
Ook ga ik de videokaart waarschijnlijk niet upgraden, maar de rest laat ik hetzelfde als jouw configuratie. Verder vind ik het niet slim van je dat gisteren je 24'' iMac hebt besteld, want in januari worden er alweer nieuwe aangekondigd en misschien dat die 4GB RAM dan wel standaard is. Maar ja, voor de rest is de huidige iMac gewoon een mooi ding en ik denk niet dat de nieuwe heel anders is.
Hoe gaat het eigenlijk met de betaling, als je via de online Apple Store besteld? Kan ik dan gewoon met Maestro betalen of gaat dat anders? En kun je ook gewoon naar een Apple Premium Reseller gaan en hem daar bestellen? De vraag is alleen of je die upgrades er dan wel bij kunt doen. Anders doe ik het gewoon zelf.
wow ! mooie machine. Veel plezier met je nieuwe MacMontana schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:56:
Imac 24"
4GB RAM (Upgrade)
Superdrive
Mac OS X 10.5 Leopard
Besteld via de veilingsite Mac-discount en wordt straks geleverd door Pro-Warehouse.basicbeat schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:58:
[...]
wow ! mooie machine. Veel plezier met je nieuwe Mac
Betaling weet ik nog niet dat moet nog binnen komen (mail) Alles tegen een mooi prijsje.
En de e.v.t. updates van de Imac zijn nog niet zeker. De bronnen spreken elkaar tegen. En wachten ...wachten tot. Nee geen zin in. Straks wat mooie vrije dagen en dan kan ik mooi wat tijd in de Imac stoppen. Daarbij zijn de Imac redelijk waarde vast en zeker met die configuratie die ik nu heb. Is het dan interessant kan ik altijd nog over 6 maanden zien wat ik doe ( wat ik niet snel zou doen)
Over een half jaar wil ik waarschijnlijk een 24'' iMac aanschaffen. Da's na m'n examen, maar ik zit nog te twijfelen of ik hem koop als ik de uitslag heb of dat ik hem al koop voor de uitslag. Wat zal ik doen? Ik kan het natuurlijk ook zien als een soort beloning, maar moet hem wel zelf betalen.
Ik kan ook met m'n ouders iets afspreken dat zij ook een deel betalen als ik slaag en dat ik hem anders helemaal zelf moet betalen. Dan heb ik toch een soort motivatie om de rest van het jaar goed m'n best te doen, zodat ik over een half jaar kan zeggen dat ik geslaagd ben voor m'n examen en een mooie iMac kan kopen.
Als ik gezakt ben, zou ik in september of augustes herexamen moeten doen en dan kan ik hem daarna dus pas kopen en daar heb ik geen zin in.
Dus als ik nu gewoon goed m'n best doe kan ik over een half jaar gaan genieten van m'n iMac zonder gezeur van herexamens, niet waar?
Ik kan ook met m'n ouders iets afspreken dat zij ook een deel betalen als ik slaag en dat ik hem anders helemaal zelf moet betalen. Dan heb ik toch een soort motivatie om de rest van het jaar goed m'n best te doen, zodat ik over een half jaar kan zeggen dat ik geslaagd ben voor m'n examen en een mooie iMac kan kopen.
Als ik gezakt ben, zou ik in september of augustes herexamen moeten doen en dan kan ik hem daarna dus pas kopen en daar heb ik geen zin in.
Dus als ik nu gewoon goed m'n best doe kan ik over een half jaar gaan genieten van m'n iMac zonder gezeur van herexamens, niet waar?
Of je gedraagt je gewoon een stukje volwassener, je doet gewoon je best op school, je slaagt, en na je examens haal je gewoon een iMac!
Mensen maken zichzelf vaak zoo veel wijs.. damn..
[ Voor 19% gewijzigd door SyS_ErroR op 13-12-2008 23:32 ]
hoe kan je een puber nou vragen zich volwassen te gedragenSyS_ErroR schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 23:32:
Of je gedraagt je gewoon een stukje volwassener, je doet gewoon je best op school, je slaagt, en na je examens haal je gewoon een iMac!
daarvoor is hij een puber, wees blij dat hij al om advies vraagt.
Idd ! Pedagogische zet van zijn ouders, prima! Goed gedrag mag best beloond worden. Een wortel voorhouden is op zich best goed. De teleurstelling is alleen des te groter als je het dan niet haalt. én geen imac, én geen diploma.DarkShadow schreef op zondag 14 december 2008 @ 01:03:
[...]
hoe kan je een puber nou vragen zich volwassen te gedragen
daarvoor is hij een puber, wees blij dat hij al om advies vraagt.
Nee, maar ik heb het nog niet met m'n ouders besproken dus ik weet niet of ze wel aan die iMac mee willen betalen. Maar ja, anders koop ik hem gewoon zelf. Ik wil ook best wel beloond worden dus ik ga me er zo goed mogelijk voor inzetten, zodat m'n ouders misschien zeggen dat ze mee willen betalen aan die iMac. Of ik nou wel of niet slaag die iMac komt er zoieso, maar dan kan ik niet van m'n ouders verwachten dat ze meebetalen.basicbeat schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:54:
[...]
Idd ! Pedagogische zet van zijn ouders, prima! Goed gedrag mag best beloond worden. Een wortel voorhouden is op zich best goed. De teleurstelling is alleen des te groter als je het dan niet haalt. én geen imac, én geen diploma.
Edit: Ik heb het inmiddels besproken met m'n ouders en als ik slaag dan zijn ze bereid om er aan mee te betalen, anders doen ze het niet. Maar ja, da's ook wel logisch want ik zie het ook als een soort beloning voor m'n inzet.
M'n eerste slechte rapport kwam vorige week donderdag binnen (2 onvoldoendes) en nu mag ik dus doordeweeks niet meer computeren, alleen vrijdag, zaterdag en zondag mag nog. Ook in de kerstvakantie mag het.
Als m'n volgende rapport ook slecht is dan mag ik helemaal niet meer computeren, dus ik moet me er wel voor inzetten. Is het beter, dan mag ik gewoon altijd computeren.
Natuurkunde zal altijd een moeilijk vak blijven, maar ik heb besloten om elke maandag naar bijles te gaan. Wiskunde is daarentegen wel te doen, hoewel ik daar ook een onvoldoende voor sta. De leestoetsen van Engels zullen altijd moeilijk blijven, maar veel oefenen doet waarschijnlijk wonderen.
[ Voor 36% gewijzigd door syltheboy op 14-12-2008 20:36 ]
hmm voor engels leestoetsen misschien meer internetten 
cnn/engelse gamesites/macrumors
cnn/engelse gamesites/macrumors
Even een vraagje als de nieuwe iMac misschien komt: Zal de instapper even duur blijven als nu? Ok, dat weet niemand. Maar ligt het in lijn met de huidige prijs. Was de voorgaande iMac ook 1000 euro? Ik kan door middel van studentenkorting dat ding nu meenemen voor 900, dat vind ik een leuke prijs om eens te beginnen met Apple. Maar als de nieuwe instapper bijvoorbeeld op 1200 komt kan ik die waarschijnlijk niet voor onder de 1075 meer kopen. Wie kent mss een website waar ze die prijzen een beetje bijhouden tussen oud en nieuw?
Je kan toch altijd het oudere model dan nog kopen?
Hier stond achterhaalde informatie…
Over het algemeen worden de nieuwe modellen inderdaad voor hetzelfde bedrag verkocht als de oude modellen!
[ Voor 4% gewijzigd door SyS_ErroR op 16-12-2008 09:53 ]
Het is toch netjes om het even te melden, al 2 dagen m'n Imac binnen. En het overtreft heel erg mijn verwachtingen. Wat een genot. Ook heb ik de Dell 2407 ( 24") monitor er op aangesloten. Of dat zo blijft weet ik nog niet. Je bent er zo aan gewent. Ehnnn.... oja... wat is het stil en snel.
Voor diegene die twijfelt > doen.
Voor diegene die twijfelt > doen.
Heeft iemand al ervaring met het bestellen van een iMac op de volgende site?: http://www.maccity.nl Ik heb namelijk wel interesse in de 24 inch versie en de configuratie met 4GB RAM kost daar ongeveer 1630 euro. Hier: http://www.apple.nl kost dezelfde configuratie bijna 1740 euro, dus da's ruim 100 euro duurder en da's nogal een verschil.
Kijk eens bij Mac discount, voor 40 euro meer dan die € 1630, had ik m'n 24"/4gig/500hd/8800GS dus 3 upgrades.syltheboy schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 22:41:
Heeft iemand al ervaring met het bestellen van een iMac op de volgende site?: http://www.maccity.nl Ik heb namelijk wel interesse in de 24 inch versie en de configuratie met 4GB RAM kost daar ongeveer 1630 euro. Hier: http://www.apple.nl kost dezelfde configuratie bijna 1740 euro, dus da's ruim 100 euro duurder en da's nogal een verschil.
Even gebookmarked ! Ben van plan om in Januari een iMac te kopen
@ Edwinuss; daar sluit ik me geheel bij aan! Ik zie je in Januari hier!
Tikken we een reply op onze iMacjes!
Januari zal het niet worden, eerder juni of juli. Maar ja, dan zijn er al lang weer andere modellen die waarschijnlijk ook weer een andere prijs hebben. Ik heb deze site: http://www.maccity.nl alvast bij m'n favorieten gezet, zodat ik daar over een klein half jaar misschien een iMac kan bestellen. Het vooruit betalen lijkt me alleen zo link. Ik bedoel, straks maak ik geld over en komt de bestelde iMac niet binnen. Het kan ook wel via iDEAL, maar dat hebben we niet. Ik weet wel dat kennissen van ons dat wel hebben, maar het bedrag is te groot om dat aan hun over te laten, toch? Ruim 1600 euro is wel een hoop geld en als er iets misgaat ben je misschien je geld kwijt.Edwinuss schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 08:22:
Even gebookmarked ! Ben van plan om in Januari een iMac te kopen
[ Voor 27% gewijzigd door syltheboy op 20-12-2008 10:01 ]
Verwijderd
Dus jij weet wanneer Edwinuss zijn Mac gaat kopen, handig...verder heeft volgens mij niemand iDEAL, alleen bedrijven.syltheboy schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 09:54:
[...]
Januari zal het niet worden, eerder juni of juli. Maar ja, dan zijn er al lang weer andere modellen die waarschijnlijk ook weer een andere prijs hebben. Ik heb deze site: http://www.maccity.nl alvast bij m'n favorieten gezet, zodat ik daar over een klein half jaar misschien een iMac kan bestellen. Het vooruit betalen lijkt me alleen zo link. Ik bedoel, straks maak ik geld over en komt de bestelde iMac niet binnen. Het kan ook wel via iDEAL, maar dat hebben we niet. Ik weet wel dat kennissen van ons dat wel hebben, maar het bedrag is te groot om dat aan hun over te laten, toch? Ruim 1600 euro is wel een hoop geld en als er iets misgaat ben je misschien je geld kwijt.
Ideal is meer van van heeft je bank het wel of niet. Dan kan je het ook gebruiken. Het is eigenlijk net zoiets als telebankieren thuis maar dan rechtstreeks met het bedrijf waar je het koopt. Bijna gelijk als pinnen. Het geld is gelijk overgemaakt.Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:39:
[...]
Dus jij weet wanneer Edwinuss zijn Mac gaat kopen, handig...verder heeft volgens mij niemand iDEAL, alleen bedrijven.
Oh, ik dacht dat je het over mij had!Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:39:
[...]
Dus jij weet wanneer Edwinuss zijn Mac gaat kopen, handig...verder heeft volgens mij niemand iDEAL, alleen bedrijven.
Ik was aan het zoeken naar een tooltje om het scherm nog donkerder te zetten dan nu met F1 mogelijk is.
Dit tooltje is er met de naam shades of screenshade maar is er alleen voor mac os.
Weet iemand of zoiets ook voor vista te krijgen is?
s'avond vindt ik het scherm namelijk te licht...
Dit tooltje is er met de naam shades of screenshade maar is er alleen voor mac os.
Heb jij je iMac dan op Windows Vista draaien? En bevalt dat goed? Ik ben van plan om de besturingssoftware van Apple te houden, maar als het me niet bevalt dan zet ik er gewoon Windows Vista op. Er worden toch gewoon drivers bij een iMac geleverd?jappie911 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 22:34:
Ik was aan het zoeken naar een tooltje om het scherm nog donkerder te zetten dan nu met F1 mogelijk is.
Ja, al de eerste dag erop gezet, via bootcamp.syltheboy schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 22:41:
[...]
Heb jij je iMac dan op Windows Vista draaien? En bevalt dat goed? Ik ben van plan om de besturingssoftware van Apple te houden, maar als het me niet bevalt dan zet ik er gewoon Windows Vista op. Er worden toch gewoon drivers bij een iMac geleverd?
Een progje in mac os, hiermee instaleer je m.b.v. een windows cd, (ikzelf heb vista) zodat je in windows de beschikking hebt over meteen de drivers voor geluid, scherm, toetsenbord, etc.
Vervolgens kun je instellen of je met windows of mac os opstart.
In windows merk je er verder niet van, ten opzichte van een pc. Werkt allemaal perfect en lekker snel.
Oké, maar je moet Windows XP dus nog wel los aanschaffen voordat je hem op je iMac kunt installeren, of niet soms? Anders moet het illegaal, maar dat wil ik eigenlijk niet. Ach ja, anders houd ik gewoon de besturingssoftware van Apple zelf.jappie911 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 23:11:
[...]
Ja, al de eerste dag erop gezet, via bootcamp.
Een progje in mac os, hiermee instaleer je m.b.v. een windows cd, (ikzelf heb vista) zodat je in windows de beschikking hebt over meteen de drivers voor geluid, scherm, toetsenbord, etc.
Vervolgens kun je instellen of je met windows of mac os opstart.
In windows merk je er verder niet van, ten opzichte van een pc. Werkt allemaal perfect en lekker snel.
Het zal je verbazen hoeveel software er voor OSX is, dus overstappen is in de praktijk voor de meeste mensen vrij makkelijk. Bevalt het niet, dan kun je altijd nog Windows installeren. Ik ben zelf al 3.5 jaar over op OSX en dat bevalt primasyltheboy schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 23:46:
Ach ja, anders houd ik gewoon de besturingssoftware van Apple zelf.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Oké, we zullen zien!Exirion schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 23:54:
[...]
Het zal je verbazen hoeveel software er voor OSX is, dus overstappen is in de praktijk voor de meeste mensen vrij makkelijk. Bevalt het niet, dan kun je altijd nog Windows installeren. Ik ben zelf al 3.5 jaar over op OSX en dat bevalt prima
Als OSX je niet bevalt en je wilt overstappen naar Windows, moet je hem dan los aanschaffen of zit hij er standaard al bij? Ik heb namelijk geen zin om te gaan betalen voor besturingssoftware en ook niet om het illegaal te doen. Je kunt OSX en Windows toch ook allebei gebruiken?
Natuurlijk zit Windows er niet bij. Die moet je aanschaffen (of illegaal..)
Maar al deze vragen zijn zó standaard, staan zelfs op de Apple site.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Oké, dan houd ik het waarschijnlijk gewoon op de besturingssoftware van Apple en anders zet ik het er gewoon illegaal op. Maar ja, dat doe ik liever niet dus wil dan ook zeker weten of OSX me wel of niet bevalt. Ik ga er gewoon een aantal weken/maanden mee aan de slag en zie wel of ik er Windows opzet.Rivanov schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:20:
Natuurlijk zit Windows er niet bij. Die moet je aanschaffen (of illegaal..)
Een andere optie is om Windows binnen VMware Fusion of Parallels te installeren. Kun je gewoon met Windows software binnen OS X werken, mocht je dat soms nodig hebben.syltheboy schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:40:
Oké, dan houd ik het waarschijnlijk gewoon op de besturingssoftware van Apple en anders zet ik het er gewoon illegaal op. Maar ja, dat doe ik liever niet dus wil dan ook zeker weten of OSX me wel of niet bevalt. Ik ga er gewoon een aantal weken/maanden mee aan de slag en zie wel of ik er Windows opzet.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
of je gebruikt virtualbox van sun microsystems, dat is gratis namelijkExirion schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:57:
[...]
Een andere optie is om Windows binnen VMware Fusion of Parallels te installeren. Kun je gewoon met Windows software binnen OS X werken, mocht je dat soms nodig hebben.
Tja, ik weet niet of dat allemaal wel lekker gaat werken met dat virtuele gedoe. Ik denk toch dat de besturingssoftware van Apple voor mij dan toch de beste oplossing is.Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:27:
[...]
of je gebruikt virtualbox van sun microsystems, dat is gratis namelijk
Er zitten echter wel wat nadelen aan verbonden, zoals het niet werken van bepaalde programma's. Hier een topic: http://gathering.tweakers...ist_messages/1246959/lastExirion schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:57:
[...]
Een andere optie is om Windows binnen VMware Fusion of Parallels te installeren. Kun je gewoon met Windows software binnen OS X werken, mocht je dat soms nodig hebben.
Ik zou me als ik jou was toch eens wat meer gaan verdiepen in Mac OS X, want nu lijkt het alsof je een iMac wil omdat het zo'n mooie computer is en teveel leunt op Boot Camp als een vangnet...
Er zijn zat sites waar je de werking van OS X kan zien, ga alvast wat op zoek naar vervangende applicaties etc...
Er zijn zat sites waar je de werking van OS X kan zien, ga alvast wat op zoek naar vervangende applicaties etc...
[ Voor 23% gewijzigd door Frietsaus op 21-12-2008 14:52 ]
Ik zie bij Maccity voor 969 euro de iMac 20" staan, waarom zou je em dan niet meteen bij Apple.nl halen ? Scheelt maar 30 euro en ik weet niet of Maccity uberhaupt gratis verzend.
Verder kun je aan goede punten een extra beloning hebben, zeker als het vak interessant klinkt (zoals ANW) , terwijl het eigenlijk een flutvak is.
Maar dat past meer op scholieren.com dan tweakers
Kijk trouwens ook eens in de pricewatch daar staan veel shops vermeldt, met survey erbij.
Zie het zo, je gaat er vanuit dat je slaagt, dus je zorgt dat je ouders het zien als beloning, waardoor je een deel van het geld aftroggelt. Als je niet slaagt heb je wel een groter probleem dan je iMac.syltheboy schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:43:
Over een half jaar wil ik waarschijnlijk een 24'' iMac aanschaffen. Da's na m'n examen, maar ik zit nog te twijfelen of ik hem koop als ik de uitslag heb of dat ik hem al koop voor de uitslag. Wat zal ik doen? Ik kan het natuurlijk ook zien als een soort beloning, maar moet hem wel zelf betalen.
Verder kun je aan goede punten een extra beloning hebben, zeker als het vak interessant klinkt (zoals ANW) , terwijl het eigenlijk een flutvak is.
Maar dat past meer op scholieren.com dan tweakers
Kijk trouwens ook eens in de pricewatch daar staan veel shops vermeldt, met survey erbij.
Verwijderd
Anders kijk ns op versiontracker.com , staat genoeg in.syltheboy schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:41:
[...]
Tja, ik weet niet of dat allemaal wel lekker gaat werken met dat virtuele gedoe. Ik denk toch dat de besturingssoftware van Apple voor mij dan toch de beste oplossing is.
[...]
Er zitten echter wel wat nadelen aan verbonden, zoals het niet werken van bepaalde programma's. Hier een topic: http://gathering.tweakers...ist_messages/1246959/last
Tevens is hier op got een topic met onmisbare apps voor macos x.
Msn client, ftp , torrent , nieuwsgroepen, office, virusscanners.
Allemaal in 1 ruk te downloaden.
Weet iemand hoe het zit als ik een imac in engeland wil kopen? (scheelt zo'n 20% met nederland!), heb ik dan gewoon garantie van Apple? en kan je makkelijk een andere stekker kopen?
@ Jazzle,
scheelt inderdaad een hoop! Maar hoe wil je je iMac dan van Engeland naar Nederland krijgen? Een verloopstekker is natuurlijk overal te koop, dat zal het probleem niet zijn. Je zit wel met een andere keyboard lay-out waarschijnlijk (pound tekentje erop enzo).
Garantie geeft denk ik geen problemen, maar dat weet ik niet zeker.
scheelt inderdaad een hoop! Maar hoe wil je je iMac dan van Engeland naar Nederland krijgen? Een verloopstekker is natuurlijk overal te koop, dat zal het probleem niet zijn. Je zit wel met een andere keyboard lay-out waarschijnlijk (pound tekentje erop enzo).
Garantie geeft denk ik geen problemen, maar dat weet ik niet zeker.
Oké, dat scheelt inderdaad een hele hoop maar in Nederland hebben ze ook winkels die goedkoper zijn dan de officiele site van Apple. Hier zijn ze bijvoorbeeld bijna 50 euro goedkoper en als je 2gb extra geheugen wilt ben je ongeveer 50 euro kwijt in tegenstelling tot de officiele site van apple die daar 140 euro voor vraagt. Zo koop je dus voor minder dan 1600 euro een 24'' iMac met 2gb extra geheugen en bespaar je ook nog eens meer dan 140 euro. Nou, omdat dat voor mij toch anderhalve maand werken is ga ik hem daar waarschijnlijk over een half jaar bestellen.Jazzle schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:24:
Weet iemand hoe het zit als ik een imac in engeland wil kopen? (scheelt zo'n 20% met nederland!), heb ik dan gewoon garantie van Apple? en kan je makkelijk een andere stekker kopen?
@quelake, syltheboy
Ik was van plan om op amazon.co.uk te kopen, daar kost de 20" bijvoorbeeld iets minder dan 800 pond, en aangezien de pond en euro nu bijna gelijk staan... Een verloopstekker is inderdaad wel een optie, maar ik denk dat dat niet handig is als ik hem later wil verkopen enzo, ik heb liever een gewone nederlandse kabel (als dat kan). Extra geheugen zet ik er zelf wel bij, dan kost het nog maar 50 euro voor 4GB.
Ik was van plan om op amazon.co.uk te kopen, daar kost de 20" bijvoorbeeld iets minder dan 800 pond, en aangezien de pond en euro nu bijna gelijk staan... Een verloopstekker is inderdaad wel een optie, maar ik denk dat dat niet handig is als ik hem later wil verkopen enzo, ik heb liever een gewone nederlandse kabel (als dat kan). Extra geheugen zet ik er zelf wel bij, dan kost het nog maar 50 euro voor 4GB.
Garantie is wereldwijd voor Apple producten die zonder netsnoer kunnen werken (MacBook's, iPod's met uitzondering van de iPhone). Voor Apple producten die alleen met een netsnoer kunnen werken, zoals de iMac heb je alleen garantie in het land van aankoop. Als je daarentegen AppleCare erbij koopt heb je wel wereldwijde garantie.Jazzle schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:24:
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Oké, maar bij de engelse Apple store hebben ze hem voor 781 pond dus dat zou dan ook ongeveer 781 euro zijn. De 24'' iMac die ik wil kost daar 1125 pond dus dat zou dan ongeveer 1125 euro zijn en dan bespaar ik dus wel mooi 475 euro. Ik vraag me alleen af of ik iets in de engelse Apple store kan bestellen, aangezien ik in Nederland woon.Jazzle schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:35:
@queleke, syltheboy
Verwijderd
Je kunt er wel wat bestellen, maar ze versturen niet naar Nederland.syltheboy schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:42:
[...]
Oké, maar bij de engelse Apple store hebben ze hem voor 781 pond dus dat zou dan ook ongeveer 781 euro zijn. De 24'' iMac die ik wil kost daar 1125 pond dus dat zou dan ongeveer 1125 euro zijn en dan bespaar ik dus wel mooi 475 euro. Ik vraag me alleen af of ik iets in de engelse Apple store kan bestellen, aangezien ik in Nederland woon.
Oh, hoe kan ik dan zo'n iMac aanschaffen in Engeland en dat het wel verstuurd wordt naar Nederland?Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:00:
[...]
Je kunt er wel wat bestellen, maar ze versturen niet naar Nederland.
Bij een andere winkel dan de apple storesyltheboy schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:06:
[...]
Oh, hoe kan ik dan zo'n iMac aanschaffen in Engeland en dat het wel verstuurd wordt naar Nederland?
We raken nu wel erg offtopic
Discussie over het aanschaffen van een iMac in Engeland mogen in het Shopping Forum. Dit topic gaat over ervaringen met de iMac zelf
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Oké, dan doe ik dat misschien wel!Jazzle schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:17:
[...]
Bij een andere winkel dan de apple store, amazon.co.uk of een apple reseller.
Sorry dat ik het zeg, maar je bent echt vermoeiend. Waarom zou je elke 5 seconden gaan posten wat je misschien wel gaat doen ? Dat je een twijfelaar bent hebben we inmiddels wel begrepen, maar probeer het een beetje binnen de perken te houden. Ga gewoon werken voor je centen en zorg dat je je school af maakt, dan heb je niks met je ouders te maken en kun je gewoon iets kopen op het moment dat jij dat wil.syltheboy schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:21:
[...]
Oké, dan doe ik dat misschien wel!Ik weet alleen niet of amazon.co.uk wel zo betrouwbaar is.
Maar nou om bij elke scheet die je laat iets te posten gaat me persoonlijk iets te ver.
Het valt me hier erg op dat er nog niet veel gediscussieerd is over hoe de nieuwe iMac's zullen verschillen tov de huidige modellen. Zelf denk ik aan de volgende verschillen:
- LED backlight in het scherm natuurlijk
- NVIDIA GeForce 9400M chipset
- Geen extra GPU meer in het instapmodel
- GeForce 9600GT 256MB in hogere 20" en laagste 24" model
- GeForce 9800GS 512MB in het hogere 24" model en als optie
- Standaard 320GB voor het instapmodel en 500GB voor alles daarboven
- Standaard 2GB DDR3 in elk model, en 4GB in het high-end 24" model
[ Voor 4% gewijzigd door --MeAngry-- op 30-12-2008 22:14 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Ik denk dat dat inderdaad heel goed zou kunnen kloppen. De nvidia 9400 chipset staat al min of meer vast en 1GB kan natuurlijk echt niet meer. Misschien een aantal kleine updates voor de looks? (de 'kin' eindelijk weg?)--MeAngry-- schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:13:
Het valt me hier erg op dat er nog niet veel gediscussieerd is over hoe de nieuwe iMac's zullen verschillen tov de huidige modellen. Zelf denk ik aan de volgende verschillen:Qua CPU's weet ik eigenlijk even niet. Er is in de tussentijd niet veel nieuws van Intel uitgekomen, behalve de Core i7, maar die zie ik voorlopig nog niet in de iMac verschijnen. Misschien dat er een Quadcore upgrade mogelijkheid komt voor de 24" modellen?
- LED backlight in het scherm natuurlijk
- NVIDIA GeForce 9400M chipset
- Geen extra GPU meer in het instapmodel
- GeForce 9600GT 256MB in hogere 20" en laagste 24" model
- GeForce 9800GS 512MB in het hogere 24" model en als optie
- Standaard 320GB voor het instapmodel en 500GB voor alles daarboven
- Standaard 2GB DDR3 in elk model, en 4GB in het high-end 24" model
De cpu is een hoop discussie over op het moment, i7 zal het niet snel worden, ze hebben tot nu toe altijd mobile cpu's gebruikt in de (intel)iMac's vanwege koeling en aangezien de i7 flink wat verbruikt is dat waarschijnlijk niet mogelijk. Daarnaast zou hij dan ook teveel gaan concurreren met de mac pro qua prestaties. Het zal dus geen Nehalem (a la i7) worden maar er gaan geruchten dat er een aantal nieuwe zuinige Penryns aan komen (penryn is voorganger van i7).
EDIT: ik zie nu dat Intel vandaag inderdaad nieuwe mobile processoren heeft uitgebracht! bron
[ Voor 6% gewijzigd door Jazzle op 31-12-2008 00:22 ]
Wat ik eigenlijk belangrijker vind dan de nieuwe specs is wanneer ze eventueel geintegreerd zouden worden. Hoe ging dit bij de vorige upgrades van bestaande modellen? M'n ouders willen namelijk wel een weekje wachten maar als het veel langer duurt kunnen ze net zo goed nu bestellen. Maar goed, het blijft natuurlijk speculeren, dus moeten maar gewoon afwachten.
Ik ga er vanuit dat je op 5 januari meteen kunt gaan bestellen. Het zal echter wel 2 weken duren voordat de eerste exemplaren bij de mensen thuis arriveren denk ik zo. 
Zelf weet ik nog niet goed wat ik doe. Ik denk er stevig over om een MBP te halen voor de mobiliteit. Extra scherm en toetsenbord/muis erbij en je bent ook een eind. Ik beslis de 5e wel.
Zelf weet ik nog niet goed wat ik doe. Ik denk er stevig over om een MBP te halen voor de mobiliteit. Extra scherm en toetsenbord/muis erbij en je bent ook een eind. Ik beslis de 5e wel.
Tesla Model Y RWD (2024)
Of aansluiten op je Samsung LCD van meer dan een meter--MeAngry-- schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:08:
Ik ga er vanuit dat je op 5 januari meteen kunt gaan bestellen. Het zal echter wel 2 weken duren voordat de eerste exemplaren bij de mensen thuis arriveren denk ik zo.
Wellicht gaat de nieuwe iMac dan eindelijk zijn 'kin' verliezen. Met de nieuwe processors en geruchten over een nieuwe koelingsmodule zou een kleinere behuizing mogelijk moeten zijn. Bijvoorbeeld die van het 24" LED Cinema Display met een iets diepere achterplaat. Voor een dual screen-opstelling zou dat natuurlijk fantastisch zijn!
Mocht dat zo zijn, dan vind ik dat echt eeuwig zonde. Nu heb je nog het idee dat er een degelijke machiene voor je staat. Als het straks enkel nog maar een monitor is met een wat diepere achterkant krijg ik echt het gevoel met een omgebouwde laptop te werken.Gluten Parody schreef op woensdag 31 december 2008 @ 16:26:
Wellicht gaat de nieuwe iMac dan eindelijk zijn 'kin' verliezen. Met de nieuwe processors en geruchten over een nieuwe koelingsmodule zou een kleinere behuizing mogelijk moeten zijn. Bijvoorbeeld die van het 24" LED Cinema Display met een iets diepere achterplaat. Voor een dual screen-opstelling zou dat natuurlijk fantastisch zijn!
Weinig desktop gevoel meer, MAAR dat is een 30" ook mogelijk zonder achterlijk groot te worden
geruchten gaan over een 28" inch Imac (eind februari, maar deze week aangekondigd)
Bovendien vraag ik me echt af of de behuizing nu al kleiner kan (als het een I7 processor wordt vraag ik me dat af, een 4 core ook niet, bovendien zijn de zwaardere gpu's ook nogal warmte afstotend, daarentegen staat wel dat als een unified body concept voor de Imac wordt gebruikt, de gehele behuizing als koelplaat zou kunnen dienen...)
Bovendien vraag ik me echt af of de behuizing nu al kleiner kan (als het een I7 processor wordt vraag ik me dat af, een 4 core ook niet, bovendien zijn de zwaardere gpu's ook nogal warmte afstotend, daarentegen staat wel dat als een unified body concept voor de Imac wordt gebruikt, de gehele behuizing als koelplaat zou kunnen dienen...)
Een 28'' iMac lijkt me iets te veel van het goede. Althans, voor mij is 24'' wel een mooie maat.Vhond schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:27:
geruchten gaan over een 28" inch Imac (eind februari, maar deze week aangekondigd)
Die 28-inch panels hebben voor zover ik weet dezelfde resolutie als 24-inch panels, doe mij dan maar de 24-inch hoor. Laat ze maar met een leuke update komen, ik zit er op te wachten na al dat gedoe met m'n vorige 24-inch iMac.
[ Voor 31% gewijzigd door Frietsaus op 05-01-2009 19:38 ]
Haha, geen Imacs in de keynote, alleen de al bekende macbookpro 17 inch...
de macmini zal wel een stille upgrade krijgen deze week...
de macmini zal wel een stille upgrade krijgen deze week...
M'n ouders wilden nu dus een imac bestellen, aangezien er geen veranderingen aangekondigd zijn op macworld. Is er nog een kans dat er in de loop van de week nog iets verandert? En ik zag dat die printer actie nog tot vandaag duurt. Gaat dat nog lukken of word de datum dan gewoon morgen aangezien het misschien even duurt om door te voeren. Want me ouders hebben de printer niet echt nodig en willen dus niet 90 euro gaan dokken daarvoor.
UUhmmm...dan neem je die printer er toch NIET bij?
En als je de webshop om welke reden dan ook niet begrijpt/vertrouwt, dan ga toch langs een Apple dealer? Daar staan de iMac's vrijwel altijd op voorraad. Ik weet dat ze in Uitgeest zelfs BTO's op voorraad hebbenajampaniki schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:09:
M'n ouders wilden nu dus een imac bestellen, aangezien er geen veranderingen aangekondigd zijn op macworld. Is er nog een kans dat er in de loop van de week nog iets verandert? En ik zag dat die printer actie nog tot vandaag duurt. Gaat dat nog lukken of word de datum dan gewoon morgen aangezien het misschien even duurt om door te voeren. Want me ouders hebben de printer niet echt nodig en willen dus niet 90 euro gaan dokken daarvoor.
Zo. Voor kerst een 24" iMac gekregen van m'n ouders (top model
). Sinds gisteren is 'ie binnen, en ik moet zeggen dat het enorm snel went. Ik ben alleen nog niet zo heel erg tevreden over de standaard muis. Gevoel is een beetje "moeilijk". Komende tijd eens even kijken naar andere (draadloze opties)
Hoe ervaren jullie de upgrade naar 4GB t.o.v. de 2GB die er in zit? Is dat een aanrader? Uiteindelijk wil ik mn pc wel uitfaseren, maar voorlopig hou ik die er nog even naast, totdat ik helemaal over ben.
sinds gisteren heb ik dus deze luxe:

2x 24"
Hoe ervaren jullie de upgrade naar 4GB t.o.v. de 2GB die er in zit? Is dat een aanrader? Uiteindelijk wil ik mn pc wel uitfaseren, maar voorlopig hou ik die er nog even naast, totdat ik helemaal over ben.
sinds gisteren heb ik dus deze luxe:
2x 24"
HENG HENG
Dat zijn eigenlijks geen kerstkado's meer
Dom gezever over kerstcadeaux's. Nergens staat dat een kerstcadeaux onder de 100,- moet blijven.
Ik zeg gefeliciteerd, veel pleziert er mee!
4 gig vond ik wel een toevoeging. Doe veel met foto's bewerken etc. Merk dat dat toch aanzienlijk sneller is. Meerder programma's tegelijk draaien gaat ook stuk soepeler.
Dankbaquelappe schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:30:
[...]
Dom gezever over kerstcadeaux's. Nergens staat dat een kerstcadeaux onder de 100,- moet blijven.
Ik zeg gefeliciteerd, veel pleziert er mee!
Het grappige is overigens dat mn ouders nog eerder compleet over waren op mac dan ik (zelfs m'n moeder heeft nu een macbook mini). Ze hebben mij eigenlijk een beetje zitten pushen
Ik heb op dit moment gemiddeld een stuk of 5 of 6 windows openstaan (excel, word, iTunes, plus nog wat zut) en ik moet zeggen dat de performance me helemaal niet tegenvalt.Noxa schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:38:
4 gig vond ik wel een toevoeging. Doe veel met foto's bewerken etc. Merk dat dat toch aanzienlijk sneller is. Meerder programma's tegelijk draaien gaat ook stuk soepeler.
Binnenkort ook aan de gang met parallels en/of bootcamp, om eens te kijken hoe windows presteert op deze specs.
HENG HENG
Klopt, mijn 2,33GHz 17" MBP van dik 2 jaar oud heeft het inderdaad wat zwaar als ik lekker bezig met met Aperture. Ze heeft maar 2GB, voor het meeste ruim voldoende maar met Aperture zou wat meer niet erg zijn.Noxa schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:38:
Aperture, iTunes, Safari, Finder, vaak wat torrents die op de achtergrond pruttelen, het kan allemaal net
Denk dat 4GB een heel hoop zou schelen.
Tis dan wel geen iMac, maar het idee blijft het zelfde.
[ Voor 4% gewijzigd door baquelappe op 08-01-2009 23:25 ]
Dit topic is gesloten.