Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
edit: verkeerde topic

[ Voor 88% gewijzigd door ajampaniki op 09-01-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben in het bezit van een alu Imac 20".
Bevalt supergoed.
Ik heb hem aangeschaft omdat ik veel administratie moet verwerken voor een vrijwilligersstichting en dat vind ik op een mac wel wat lekkerder werken dan op een windowspc.
Sinds een paar dagen heb ik ook een Macbook om zodoende al mijn gegevens als adressen etc te kunnen synchroniseren, daar gebruik ik nu Fruux voor.
Binnenkort komt er waarschijnlijk nog een iphone (beetje gadget gek).

Ik zal even ontopic blijven.
Heb de Imac nu precies twee maanden en eigenlijk geen problemen.
Het enige minpunt sinds een week is dat ik regelmatig bij het opstarten een hard zoemend geluid waarneem, wat er eerder niet was.
Wanneer ik mijn scherm dan naar achteren kantel gaat het harder zoemen, wanneer ik het scherm naar beneden kantel wordt het iets of wat zachter.
Heb me al laten vertellen dat het een ventilator of iets dergelijks kan zijn.
Echter na het downloaden van Istat pro kom ik tot de conclusie dat mijn cpu fan op het moment van het harde zoemen geen "extra overuren" maakt.
Het lijkt mij sterk dat dit dan een fan is, maar goed, ik zal er Apple warschijnlijk over moeten bellen.
Reden waarom ik hier post is om te vragen of er meerdere mensen zijn die hier "last" van hebben?

Verder ben ik een ontzettend tevreden "nieuwe" mac-gebruiker en voor mij komt er nooit meer iets anders in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
kan zijn dat een lager van een fan kapot is... als er dan speling ontstaat komt er door de kanteling de fan ergens tegen aan, misschien dat dat het geluid veroorzaakt?

Gewoon Apple bellen en dan wordt dat gewoon geregeld :)

[ Voor 25% gewijzigd door steffex op 09-01-2009 13:32 . Reden: grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Spacecowboy schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:41:

Ik heb op dit moment gemiddeld een stuk of 5 of 6 windows openstaan (excel, word, iTunes, plus nog wat zut) en ik moet zeggen dat de performance me helemaal niet tegenvalt.

Binnenkort ook aan de gang met parallels en/of bootcamp, om eens te kijken hoe windows presteert op deze specs.
Games in een virtuele omgeving draaien als Parallels of VMware loopt minder lekker dan via Bootcamp, waar letterlijk de resources/hardware goed wordt aangesproken.

4Gb zou ik echt aanschaffen als je veel met video of fotobewerking doet... (zo duur is het nou ook weer niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Vhond schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:10:
[...]

Games in een virtuele omgeving draaien als Parallels of VMware loopt minder lekker dan via Bootcamp, waar letterlijk de resources/hardware goed wordt aangesproken.

4Gb zou ik echt aanschaffen als je veel met video of fotobewerking doet... (zo duur is het nou ook weer niet)
Zodra mn salaris d'r is, ga ik in ieder geval de volgende dingen halen
• 4GB
• Andere muis (vind de muis niet lekker in de hand liggen, ben zo'n hoog logitech ding gewend)
• Mobile me account
• Missing sync (gebruik momenteel Syncmate)
• USB hub (toch net iets te weinig poorten)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Nico111 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:04:
Dat zijn eigenlijks geen kerstkado's meer :(
Ja, vind ik ook! ;) Jammer dat ik met kerst geen iMac heb gekregen van m'n ouders, maar da's eigenlijk een beetje overdreven. Voor m'n verjaardag krijg ik er geen eens een, dus met kerst al helemaal niet. Maar ja, nog even geduld en ik heb er ook een.

Zie PM.

[ Voor 2% gewijzigd door Hoedje op 10-01-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:35
Als je iets ziet wat je niet bevalt, maak dan een topicreport Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif aan, maar ga dat dan niet in het topic posten :)

[ Voor 78% gewijzigd door Daedalus op 09-01-2009 19:36 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

syltheboy schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 19:05:
[...]

Ja, vind ik ook! ;) Jammer dat ik met kerst geen iMac heb gekregen van m'n ouders, maar da's eigenlijk een beetje overdreven. Voor m'n verjaardag krijg ik er geen eens een, dus met kerst al helemaal niet. Maar ja, nog even geduld en ik heb er ook een.
Wat is er overdreven aan? Als het kan? Why not?

Wat is jullie voorkeur voor muizen c.q. toetsenborden die een beetje bij de iMac passen?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:20
Spacecowboy schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 20:27:
[...]

Wat is er overdreven aan? Als het kan? Why not?

Wat is jullie voorkeur voor muizen c.q. toetsenborden die een beetje bij de iMac passen?
Naja, laat ik het zo zeggen. Er zijn weinig mensen die onverwacht voor Kerst een kado van 2000,= krijgen. Het is niet helemaal "normaal". Maargoed, uitzonderingen rijke papa&mama zijn er altijd! ;) Geniet er van!!

Ik vind zelf een Logitech MX 400 heel fijn, bedrade laser muis dus. Eurootje of 40.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

SyS_ErroR schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:32:
[...]

Naja, laat ik het zo zeggen. Er zijn weinig mensen die onverwacht voor Kerst een kado van 2000,= krijgen. Het is niet helemaal "normaal". Maargoed, uitzonderingen rijke papa&mama zijn er altijd! ;) Geniet er van!!

Ik vind zelf een Logitech MX 400 heel fijn, bedrade laser muis dus. Eurootje of 40.. ;)
lol, die had ik ook aan mn ouwe pc. Denk dat ik die er maar weer aan ga hangen, totdat ik iets mooi wits tegenkom.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Spacecowboy schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:55:
[...]

lol, die had ik ook aan mn ouwe pc. Denk dat ik die er maar weer aan ga hangen, totdat ik iets mooi wits tegenkom.
Da's toch gewoon een hele mooie muis?! 8)7 Hij zou niet eens slecht staan bij je iMac. ;) Maar ja, een witte muis staat er natuurlijk altijd mooier bij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:01

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:28:
Ook ik ben in het bezit van een alu Imac 20".
Bevalt supergoed.
Ik heb hem aangeschaft omdat ik veel administratie moet verwerken voor een vrijwilligersstichting en dat vind ik op een mac wel wat lekkerder werken dan op een windowspc.
Sinds een paar dagen heb ik ook een Macbook om zodoende al mijn gegevens als adressen etc te kunnen synchroniseren, daar gebruik ik nu Fruux voor.
Binnenkort komt er waarschijnlijk nog een iphone (beetje gadget gek).

Ik zal even ontopic blijven.
Heb de Imac nu precies twee maanden en eigenlijk geen problemen.
Het enige minpunt sinds een week is dat ik regelmatig bij het opstarten een hard zoemend geluid waarneem, wat er eerder niet was.
Wanneer ik mijn scherm dan naar achteren kantel gaat het harder zoemen, wanneer ik het scherm naar beneden kantel wordt het iets of wat zachter.
Heb me al laten vertellen dat het een ventilator of iets dergelijks kan zijn.
Echter na het downloaden van Istat pro kom ik tot de conclusie dat mijn cpu fan op het moment van het harde zoemen geen "extra overuren" maakt.
Het lijkt mij sterk dat dit dan een fan is, maar goed, ik zal er Apple warschijnlijk over moeten bellen.
Reden waarom ik hier post is om te vragen of er meerdere mensen zijn die hier "last" van hebben?

Verder ben ik een ontzettend tevreden "nieuwe" mac-gebruiker en voor mij komt er nooit meer iets anders in huis.
Staat je brightness op de max of niet? Mijn iMac zoemt soms ook; hoe minder bright, hoe luider...beetje lame maar goed.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 00:27:
[...]

Staat je brightness op de max of niet? Mijn iMac zoemt soms ook; hoe minder bright, hoe luider...beetje lame maar goed.
Nee die staat in het midden.
Heb hem net aangezet de Mac en als ik dan een beetje speel inderdaad met de brightness dan stopt ie en als ik hem dan weer iets verzet dan gaat ie weer...
Wat cool dat ik nu weet wat het is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

Spacecowboy schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 20:27:
[...]

Sinds gisteren switcher met mijn iMac :P

Ik was misschien al bevooroordeeld omdat ik het topic over muizen had gelezen (misschien hoort dit ook wel in dat topic thuis). Maar de mighty muis bevalt me niet, simpelweg omdat ik dat kabeltje niet meer gewend ben. Ik hoef ook geen draadloze mighty te kopen, want ik had de Logitech V470 bluetooth al. Die was ik al gewend en past qua gebruik en looks uitstekend bij de iMac.

Over het toetsenbord heb ik heel lang getwijfeld. Toch geen draadloze genomen, gezien de indeling (geen numeriek e.d.). Voor wat betreft de afmetingen, gevoel e.d. is het bijgeleverde tobo perfect. Toch zal ik als deze uitvoering draadloos wordt uitgebracht kopen. Met de iMac heb ik mijn bureau 'minimalistisch' ingericht en dat kabeltje is enigszins de storende factor ;) .

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Vern schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:25:Met de iMac heb ik mijn bureau 'minimalistisch' ingericht en dat kabeltje is enigszins de storende factor ;) .
Maar ja, ik zou dat kabeltje van het toetsenbord niet echt storend vinden. Een draadloze muis zou daarentegen wel handig zijn. Bij m'n laptop van Toshiba gebruik ik de Logitech VX Nano die ook wel goed bij een iMac zou passen:

Afbeeldingslocatie: http://notebook.eliteman.ru/wp-content/uploads/2008/01/logitech_vx_nano.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Wat ik mij afvroeg.. Volgens mij is het niet mogelijk maar toch, ik hou wel van wat geknutsel. Aan de andere kant, je videokaart gaat stuk binnen garantie: dan kunnen ze die ook vervangen...

Stel, ik kan een voor de iMac 24" geschikte 8800GS kopen, zou dat in te bouwen zijn? Dat de garantie vervalt, dat is dan maar zo.

- Zou je sowieso een aparte videokaart moeten hebben?

[ Voor 14% gewijzigd door Tjebakka op 10-01-2009 13:15 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Bakkert schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:14:
Wat ik mij afvroeg.. Volgens mij is het niet mogelijk maar toch, ik hou wel van wat geknutsel. Aan de andere kant, je videokaart gaat stuk binnen garantie: dan kunnen ze die ook vervangen...

Stel, ik kan een voor de iMac 24" geschikte 8800GS kopen, zou dat in te bouwen zijn? Dat de garantie vervalt, dat is dan maar zo.

Als je goed kan SMD solderen wel: de GPU zit op het moederbord vast. Is die stuk vervangen ze dus ook gewoon het moederbord. :) blijkbaar niet dus... :P

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Bakkert schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:14:

Allereerst de 8800GS zit NIET vast op het logicboard (ik heb hier de servicemanual liggen!(A)), het is een MXM kaart. Als jij bij Apple het bewuste onderdeel kan bestellen, dan kan je die "gewoon" inbouwen ja (of beter gezegd, laten inbouwen bij een AASP, zoiets wil je echt niet zelf doen.. Niet aan je eigen machine.. Niet de 1e keer..

je moet wel specifiek een mac versie hebben, anders gaat het helaas niet werken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Zal dan wel een duur geintje worden... Zeker omdat de kaarten al veel te duur zijn en een AASP ook geen malse prijzen rekent. Mocht ie echter een keer stuk gaan dan kies ik wel voor de 8800GS of een ander model indien mogelijk :)
syltheboy schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:41:
[...]

Maar ja, ik zou dat kabeltje van het toetsenbord niet echt storend vinden. Een draadloze muis zou daarentegen wel handig zijn. Bij m'n laptop van Toshiba gebruik ik de Logitech VX Nano die ook wel goed bij een iMac zou passen:

[afbeelding]
Ik zou de VX Revolution dan nemen. Ontvanger kun je in je ramplank kwijt, en het is voor langer gebruik veel beter om een iets grotere muis te nemen ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Tjebakka op 10-01-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zit een beetje met een dilemma. Mijn iMac zit nog tot april in de garantie, alleen heb ik af en toe last van de rechter fan die opeens loei hard begint de draaien en er pas weer mee stopt als ik de iMac uitzet. Daarnaast maakt mijn brander ook een tering herrie bij het branden.

Nu vraag ik me af moet ik er perse voor zorgen dat ik de laat fixen voor april, of is apple met dat soort zaken heel makkelijk en repareren ze zo iets ook nog buiten de (standaard) 1 jaar garantie? (Wat ik overigens vreemd vindt want je hebt hier in NL toch standaard 2 jaar garantie op dat spul?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

ronwiel schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:48:
Ik zit een beetje met een dilemma. Mijn iMac zit nog tot april in de garantie, alleen heb ik af en toe last van de rechter fan die opeens loei hard begint de draaien en er pas weer mee stopt als ik de iMac uitzet. Daarnaast maakt mijn brander ook een tering herrie bij het branden.

Nu vraag ik me af moet ik er perse voor zorgen dat ik de laat fixen voor april, of is apple met dat soort zaken heel makkelijk en repareren ze zo iets ook nog buiten de (standaard) 1 jaar garantie? (Wat ik overigens vreemd vindt want je hebt hier in NL toch standaard 2 jaar garantie op dat spul?)
Je zou gewoon even langs kunnen gaan en het melden, en er dan voor kiezen om het of gelijk te repareren, of gewoon af te wachten tot ' ie daadwerkelijk stuk gaat (en je dan alsnog de kans hebt dat ze het niet repareren, alhoewel je hier in nl idd 2 jaar fabrieksgaratie hebt als het goed is).

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 12-09 20:36
mijn ouders willen een iMac voor mn zusje kopen, gewoon een standaard 20 inch voor haar verjaardag.

Echter vraag ik me af of die 1gig werkgeheugen genoeg is? Haar taken zullen voornamelijk bestaan uit office met een muziekje op de achtergrond en wat msn-en.... foto's bewerken etc zal niet gebeuren.
Is 1 gig werkgeheugen genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
1GB zal voldoen voor dat soort simpele taken. Mocht blijken dat hij toch niet lekker loopt (lijkt me echt sterk) kun je altijd nog vrij goedkoop 2GB kopen en die er zelf inzetten (even op een doek neerleggen, 1 schroefje los, klik klik klaar. mag binnen de garantie / is doodsimpel) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Ik zou zeker niet meer dan 1GB nemen bij je bestelling. Als je bijvoorbeeld 4 GB neemt kost je dat al 180 euro meer, terwijl het als je het gewoon zelf los koopt je voor 5 tientjes klaar bent.

Vandaag is bij mij ook de Imac binnen gekomen. M'n ouders zijn er superblij mee, de computer is namelijk voor hun. Ben wel lichtelijk jaloers dat m'n ouders nu eerder een mac hebben dan mij, maar zal er vast wel genoeg op kunnen spelen.

Moet alleen wel erg wennen aan de muis, moet eerlijk zeggen dat de logitech die ik normaal gebruik een stuk comfortabeler is. Maar goed, misschien een kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
ronwiel schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:48:

SMC al eens gereset? Die regelt onder andere de snelheid van de fans. :) En de slot-loading SuperDrives van de iMac zijn best gevoelig voor schijfjes die erg dun en slap zijn, al eens geprobeerd te branden met een ander merk schijf?

[ Voor 9% gewijzigd door Frietsaus op 12-01-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
ajampaniki schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:22:
Moet alleen wel erg wennen aan de muis, moet eerlijk zeggen dat de logitech die ik normaal gebruik een stuk comfortabeler is. Maar goed, misschien een kwestie van wennen.
Nee, dat went niet :P.. Gewoon lekker Logitech muisjes blijven gebruiken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Weet iemand wat het inhoud als de onderstaande taak helemaal los gaat met de resources van m'n iMac??? Ik merkte er op zich vrij weinig van, maar vindt het toch wel wat vreemd :).

Afbeeldingslocatie: http://img82.imageshack.us/img82/4290/foto20090113082527ep5.th.png

Edit: eerst altijd even zelf zoeken :X , het is dus "iets" van spotlight, maar wat??? Heb het namelijk nog nooit eerder gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door Ronwiel op 13-01-2009 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat is wat overdreven hoor. Ik vond de Mighty Mouse eerst ook een vreemd geval na jaren Logitech maar inmiddels werk ik er elke dag mee zonder problemen. Verschilt per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Frietsaus schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 08:36:
[...]

Dat is wat overdreven hoor. Ik vond de Mighty Mouse eerst ook een vreemd geval na jaren Logitech maar inmiddels werk ik er elke dag mee zonder problemen. Verschilt per persoon.
Ik weet niet precies waardoor het komt, zijn gewoon paar dingen aan die niet echt lekker zitten. Kan ook aan mij liggen hoor. De duim knoppen zitten bijvoorbeeld net te veel naar voren voor mijn hand (ik heb grote handen), dus die kan je net niet lekker gebruiken. Ik vind ook dat die gewoon niet lekker klikken eigenlijk. Ook het scrolballetje is erg wennen. Misschien ligt het aan mijn muis, maar het balletje lijkt af en toe te blijven haken als ik naar beneden scroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajampaniki schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 08:54:
[...]

Ik weet niet precies waardoor het komt, zijn gewoon paar dingen aan die niet echt lekker zitten. Kan ook aan mij liggen hoor. De duim knoppen zitten bijvoorbeeld net te veel naar voren voor mijn hand (ik heb grote handen), dus die kan je net niet lekker gebruiken. Ik vind ook dat die gewoon niet lekker klikken eigenlijk. Ook het scrolballetje is erg wennen. Misschien ligt het aan mijn muis, maar het balletje lijkt af en toe te blijven haken als ik naar beneden scroll.
Komt door vuil, dat heb ik ook.
Na anderhalve maand kon ik ineens helemaal meer scrollen.
Kwestie van ff schoonmaken:
Op zijn kop op een wit vel papier, dan er overeenrollen met de scrollknop.
Kun je ook goed zien hoeveel vuil eruit komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:24:
[...]

Komt door vuil, dat heb ik ook.
Na anderhalve maand kon ik ineens helemaal meer scrollen.
Kwestie van ff schoonmaken:
Op zijn kop op een wit vel papier, dan er overeenrollen met de scrollknop.
Kun je ook goed zien hoeveel vuil eruit komt...
Nou ik denk dat ie een beetje moest inrollen (heb hem pas sinds gisteren). Hij werkt nu een stuk beter. Maar ik denk dat m'n ouders toch wel terug willen naar de logitech muis aangezien ze het nogal handig vonden dat de duimknop als terugknop ingesteld kan worden. Zal vast wel ook kunnen op de mightymouse, maar dan kan je expose weer niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajampaniki schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:27:
[...]

Nou ik denk dat ie een beetje moest inrollen (heb hem pas sinds gisteren). Hij werkt nu een stuk beter. Maar ik denk dat m'n ouders toch wel terug willen naar de logitech muis aangezien ze het nogal handig vonden dat de duimknop als terugknop ingesteld kan worden. Zal vast wel ook kunnen op de mightymouse, maar dan kan je expose weer niet gebruiken.
Het scrollwiel is tevens een drukknop, die kun je ook aan expose toekennen.

Edit: nog wat meer over het scrollwiel. Ook hier hapert deze weleens. De oplossing is de muis ondersteboven houden en het scrollwiel flink alle kanten op te scrollen. Na zo'n behandeling werkt het weer prima.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:35:
[...]

Het scrollwiel is tevens een drukknop, die kun je ook aan expose toekennen.

Edit: nog wat meer over het scrollwiel. Ook hier hapert deze weleens. De oplossing is de muis ondersteboven houden en het scrollwiel flink alle kanten op te scrollen. Na zo'n behandeling werkt het weer prima.
Ja weet ik, maar die had ik ingesteld als middelmuisknop. Handig voor het openen van een link in een nieuwe tabblad. Gebruik ik zelf erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
ajampaniki schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 08:54:
[...]

Je hoeft het verder niet uit te leggen, ik begrijp best dat iemand liever een Logitech gebruikt dan een Mighty Mouse. Maar om nu kortaf te zeggen "dat went niet" vind ik een beetje flauw van SyS_ErroR, het verschilt immers per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Zullen we het weer over de Imac hebbben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:52
Ja! Ik heb een vraagje over de goedkoopste iMac, nou ja vooral over de videokaart. Waar gebruik je een videokaart nou vooral voor? Is 128mb genoeg als je geen games speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Japsuh schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:56:
Ja! Ik heb een vraagje over de goedkoopste iMac, nou ja vooral over de videokaart. Waar gebruik je een videokaart nou vooral voor? Is 128mb genoeg als je geen games speelt?
Meer dan genoeg. Voor niet al te zware games voldoet zo'n iMac ook nog prima.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
Bedankt! Maar wordt de videokaart ook nog voor andere dingen dan games gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wanneer zou de volgende update aangekondigd kunnen worden voor de iMacs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
Dat weet niemand (behalve Steve waarschijnlijk). Zelf denk ik mei/juni.

Maar wordt de videokaart ook nog voor andere dingen dan games gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japsuh schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:29:
Bedankt! Maar wordt de videokaart ook nog voor andere dingen dan games gebruikt?
Foto- en Videobewerking. Bijvoorbeeld: Photoshop/Flash e.d. . En natuurlijk ook voor films en dergelijke, maar dat is voor de iMac een eitje :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:39:
[...]

Foto- en Videobewerking. Bijvoorbeeld: Photoshop/Flash e.d. . En natuurlijk ook voor films en dergelijke, maar dat is voor de iMac een eitje :) .
Voor programma's als photoshop moet je toch meer naar het geheugen kijken? Van de videokaart vraagt ie niet echt veel.

Ik had nog een vraagje over de sluimerstand. Het viel me namelijk op dat je aan de computer niet kan zien of deze uit is of in sluimerstand. Kan het dan geen kwaad om de computer ipv uit te zetten altijd in sluimerstand te zetten?

[ Voor 23% gewijzigd door ajampaniki op 13-01-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
Ik dacht ook dat Photoshop niets met de videokaart van doen had. Videobewerking wel een beetje dacht ik, maar niet heel veel. Ik zet er trouwens 4GB geheugen in. Dat zou toch het een en ander kunnen compenseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Japsuh schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:50:
Ik dacht ook dat Photoshop niets met de videokaart van doen had. Videobewerking wel een beetje dacht ik, maar niet heel veel. Ik zet er trouwens 4GB geheugen in. Dat zou toch het een en ander kunnen compenseren?
Ik weet niet of de videokaart wat van je intern geheugen af kan snoepen, maar dan heb je wel weer minder intern geheugen over voor waarvoor het bedoeld is. Maar als je het dus voor programma's als photoshop gebruik hoef je je over je videokaart niet druk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinuss
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-11-2020
Ben op dit moment hard aan het twijfelen tussen een 20 en 24 inch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Edwinuss schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 00:44:
Ben op dit moment hard aan het twijfelen tussen een 20 en 24 inch..
Als je kan leven met een LCD met 's werelds kleinste kijkhoek kan je voor de 20" gaan. Ik heb ze in iCentre Uitgeest naast de 24" zien staan, dan zie je hoe slecht de 20" is. Je kan in vrijwel elk Apple winkel de 2 naast elkaar zetten. Vervolgens ontkennen en zeggen dat ik overdrijf is jezelf voor de gek houden.

Wat ik nu neerzet lijkt allemal wat zwaarmoedig en overdreven, maar ik kan er tot op heden met de pet niet bij dat ze de 20" zo slecht hebben uitgevoerd. Als je er voor zit is de onderste helft van het beeld compleet buiten de kijkhoek, en dus logischerwijze compleet contrastloos en wit. De bovenkant is dan wel juist bekeken en laat gewoon het juiste beeld zien. Mijn ervaring was dat het eigenlijk geen porem is, zeker als je er wat dichter op ging zitten dan werd het beeld enkel nog maar slechter.

De 24" is qua kleur velen malen realistischer, zwart komt akelig dicht in de buurt van zwart en een enorme kijkhoek.

En daarbij is ie gewoon veel groter, en dus automatisch beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
baquelappe schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 03:04:
[...]
Behalve als-ie daardoor niet meer in je kast past 8)7

Maar ben het wel met je eens, voor mij was ook met name het beeldscherm de reden om voor de 24" te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
Ik vind 24" een beetje te groot. Ik vond de 20" in de machouse er eigenlijk helemaal niet slecht uitzien... 20" vind ik een perfect formaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Japsuh schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 08:29:
Ik vind 24" een beetje te groot. Ik vond de 20" in de machouse er eigenlijk helemaal niet slecht uitzien... 20" vind ik een perfect formaat!
Toen ik hem voor het eerst op mijn bureau zetten dacht ik ook: wat een grote unit, die 24"! Had ik niet beter de 20" kunnen nemen? Nu, 3 maanden later wil ik echt niet meer kleiner, liever zelfs nog iets groter :) Je went echt enorm snel aan het formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Bakkert schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 08:33:
[...]

Toen ik hem voor het eerst op mijn bureau zetten dacht ik ook: wat een grote unit, die 24"! Had ik niet beter de 20" kunnen nemen? Nu, 3 maanden later wil ik echt niet meer kleiner, liever zelfs nog iets groter :) Je went echt enorm snel aan het formaat.
Ja, dat heb je heel snel met dat soort dingen. Wij gingen bijvoorbeeld van een 32" breedbeeld televisie naar een 42" plasma scherm en dat verschil was natuurlijk heel erg groot. Na een tijdje went dit uiteraard gewoon een wil je inderdaad nog iets groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Japsuh schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 08:29:
Het formaat is het probleem niet. Zoals hierboven al opgemerkt:de kijkhoek van de 20" is zo beperkt dat als je er recht voor zit, de dock icons er flets uitzien. Bij een egale kleur op het scherm zie je dat de kleur over het scherm verloopt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baquelappe schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 03:04:
[...]

Als je kan leven met een LCD met 's werelds kleinste kijkhoek kan je voor de 20" gaan. Ik heb ze in iCentre Uitgeest naast de 24" zien staan, dan zie je hoe slecht de 20" is. Je kan in vrijwel elk Apple winkel de 2 naast elkaar zetten. Vervolgens ontkennen en zeggen dat ik overdrijf is jezelf voor de gek houden.

Wat ik nu neerzet lijkt allemal wat zwaarmoedig en overdreven, maar ik kan er tot op heden met de pet niet bij dat ze de 20" zo slecht hebben uitgevoerd. Als je er voor zit is de onderste helft van het beeld compleet buiten de kijkhoek, en dus logischerwijze compleet contrastloos en wit. De bovenkant is dan wel juist bekeken en laat gewoon het juiste beeld zien. Mijn ervaring was dat het eigenlijk geen porem is, zeker als je er wat dichter op ging zitten dan werd het beeld enkel nog maar slechter.

De 24" is qua kleur velen malen realistischer, zwart komt akelig dicht in de buurt van zwart en een enorme kijkhoek.

Ik heb een 20 inch scherm.
Waar ik dus geen last van heb is die zgn kijkhoek waar je het over hebt.
Heb net vanuit alle hoeken, dichtbij en veraf, op mijn scherm staan kijken, maar bij mij is de onderste helft van het scherm niet contrastloos en wit...
Maar, ik denk vooral dat de keuze wat schermgrootte iets persoonlijks is.
Ik zit vrij dicht op mijn scherm, zit geen meter tussen, dan vind ik zo'n 24 inch te kolossaal.
Neemt niet weg dat ik de 24 inch mooier vind en bij de volgende Imac (pas over een aantal jaar) komt er een groter scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Bakkert schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 08:33:
[...]

Toevallig had ik voordat ik m'n iMac kreeg ook net een 24" voor mn pc gekozen. Ik heb nu dus 2x 24" naast elkaar staan :P Moet zeggen dat het wel iedere keer wennen als ik weer op m'n werk kom, met die gare 19" die daar staat...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
ajampaniki schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:24:
[...]

Ik weet niet of de videokaart wat van je intern geheugen af kan snoepen, maar dan heb je wel weer minder intern geheugen over voor waarvoor het bedoeld is. Maar als je het dus voor programma's als photoshop gebruik hoef je je over je videokaart niet druk te maken.
Het volgende besturingssysteem (10.6 / Snow Leopard) gaat weldegelijk meer gebruikmaken van de GPU (http://www.apple.com/macosx/snowleopard/), bovendien maakt de laatste versie van Photoshop wel gebruik van de grafische kaart (voor zover het type ondersteunt wordt: http://kb.adobe.com/selfs...rnalId=kb405711&sliceId=2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Spacecowboy schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:28:
[...]

Toevallig had ik voordat ik m'n iMac kreeg ook net een 24" voor mn pc gekozen. Ik heb nu dus 2x 24" naast elkaar staan :P Moet zeggen dat het wel iedere keer wennen als ik weer op m'n werk kom, met die gare 19" die daar staat...
I feel your pain ;) Thuis zit ik met een 27" Dell scherm voor mn neus, en @work met een brakke 19" met een waardeloos paneel erin. Nu tijdelijk de 20" van de baas gejat (ook een kansloos paneel though :') )

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinuss
Ik heb dus op dit moment ook een 24" scherm voor mn pc :)
Dat valt dan wel goed te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Whieee schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:14:
[...]

I feel your pain ;) Thuis zit ik met een 27" Dell scherm voor mn neus, en @work met een brakke 19" met een waardeloos paneel erin. Nu tijdelijk de 20" van de baas gejat (ook een kansloos paneel though :') )
kansloze panelen voor kansloze mensen?
rent snel weg met zn TN paneel @ 22" Samsung.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Ik heb, als ik zelf achter het scherm zit, niet echt iets gemerkt van de slechte kwaliteit van het scherm. Als ik echter achter me pa sta die op de imac werkt, dan is het echt heel slecht idd. De schaduw die onder de verschillende schermpjes in beeld zitten zien er echt slecht uit, om maar iets te noemen. Ook een 20" Imac trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajampaniki schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:19:
Ik heb, als ik zelf achter het scherm zit, niet echt iets gemerkt van de slechte kwaliteit van het scherm. Als ik echter achter me pa sta die op de imac werkt, dan is het echt heel slecht idd. De schaduw die onder de verschillende schermpjes in beeld zitten zien er echt slecht uit, om maar iets te noemen. Ook een 20" Imac trouwens.
Mwa...ik zie dat niet hoor 8)7
Wel makkelijk, hoef ik me er ook niet aan te storen... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

ajampaniki schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:19:
Als ik het scherm van de iMac vergelijk met het scherm wat er naast staat, moet ik zeggen dat ik de iMac zelfs beter vind dan m'n andere scherm. Veel helderder, en een iets grotere kijkhoek.

Volgende week even geheugen bestellen. Wat adviseren jullie, mac geheugen (duuhuuuur) of gewoon het juiste geheuge bij alternate bestellen?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacecowboy schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:22:
[...]

Volgende week even geheugen bestellen. Wat adviseren jullie, mac geheugen (duuhuuuur) of gewoon het juiste geheuge bij alternate bestellen?
Even vanuit gaande dat het huidige model iMac gewoon DDR2 geheugen heeft zou ik voor KTA geheugen gaan van Kingston. Apple certified en helemaal niet zo duur als je denkt.

Kijk eens op www.simmcity.nl voor goedkoop geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinuss
20" gehaald, ben helemaal verliefd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Edwinuss schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 08:40:
Nou, veel plezier ermee! ;) 20'' is inderdaad wel een mooie maat als je budget laag ligt. Heb je meer te besteden, ga dan voor 24''. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Edwinuss schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 08:40:
Mooi om te zien. Ik ben ook echt helemaal om sinds een week. PC doorgeschoven naar mn vriendin :P

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
syltheboy schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:16:
[...]

Nou, veel plezier ermee! ;) 20'' is inderdaad wel een mooie maat als je budget laag ligt. Heb je meer te besteden, ga dan voor 24''. :P
En jij hebt op dit moment helemaal niks te besteden. Je spamt in allerlei topics dat je in de zomer er een gaat kopen als je je diploma haalt bla bla bla. Je zou ook kunnen werken. Ik heb nu een half jaar gewerkt en ga er volgende week een kopen! Geeft op zich ook wel weer een kick. Je hebt er helemaal zelf voor gewerkt een gespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japsuh schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:38:
[...]
En jij hebt op dit moment helemaal niks te besteden. Je spamt in allerlei topics dat je in de zomer er een gaat kopen als je je diploma haalt bla bla bla. Je zou ook kunnen werken. Ik heb nu een half jaar gewerkt en ga er volgende week een kopen! Geeft op zich ook wel weer een kick. Je hebt er helemaal zelf voor gewerkt een gespaard.
Niet om het één of ander, maar er zit wel een update aan te komen.

Weet niet in hoeverre je er één nodig hebt? Jammer dat er nog steeds niks bekend is over een volgende presentatie van Apple..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinuss
Spacecowboy schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:33:
[...]

Mooi om te zien. Ik ben ook echt helemaal om sinds een week. PC doorgeschoven naar mn vriendin :P
Mijn PC gaat ook in de kast, moet nog zien wat ik ermee doe. Ik heb hier ook nog een 24" scherm staan, zit er aan te denken om die als 2e monitor te gebruiken.
Dat is het enige waar ik nog aan twijfel, verder prachtige machine. Ben echt meteen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:46:
[...]

Niet om het één of ander, maar er zit wel een update aan te komen.

Weet niet in hoeverre je er één nodig hebt? Jammer dat er nog steeds niks bekend is over een volgende presentatie van Apple..
Er zit altijd een update aan te komen, dus je vertelt mij niets nieuws. Die update kan ook pas over een half jaar zijn. Ik kan wel de hele tijd blijven wachten (zoals vorige week), maar nooit is iets zeker. De iMacs vind ik op dit moment echt niet slecht en ouderwets ik ga er dus gewoon een kopen. Als er al een upgrade komt, denk ik dat alleen maar de standaard spec's wat omhoog worden geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Ja maar nu zou ik echt even wachten, ik volg het zelf al een aantal jaar. Dit design is er al best lang en een interne update heeft ook al even geduurd. Ik verwacht in feb wel een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
Verdorie, nu ga ik weer twijfelen! Waarom is Apple niet gewoon duideijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japsuh schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:01:
Om controle over jou te krijgen.. ;)

Er zit inderdaad altijd wel een update aan te komen, maar de huidige iMac loopt qua specs achter op de rest van de lijn (getuige de 9400m chipset bijvoorbeeld) en is al vér over z'n cycle heen.

De keuze is aan jou, ga je voor nu of wacht je nog even tot er zo goed als zeker een nieuwe (interne) update aan komt. Zelf wil ik ook graag een combinatie van iMac en MacBook Pro. Toch ga ik eerst voor de MacBook Pro omdat die net geupdate is en het design voorlopig niet gewijzigd zal worden.

Daarbij hoop ik dat de iMac gelijk getrokken gaat worden met de andere lijn zoals de chipset een LED display, standaard meer geheugen en het liefst het design van de display lijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 16:10 . Reden: Typo. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdiV schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:21:
Ja maar nu zou ik echt even wachten, ik volg het zelf al een aantal jaar. Dit design is er al best lang en een interne update heeft ook al even geduurd. Ik verwacht in feb wel een update.
Ik vind dit echt onzin. Al vanaf oktober wordt er geroepen dat er een update aan komt. Het is inmiddels half januari en er is nog geen update. Zo kun je wel blijven wachten. De halve wereld was er ook van overtuigd dat onlangs op dat Apple-gebeuren 'de update' gepresenteerd zou worden. Niet dus. Ik vraag me ook af waarop jij je verwachtingen baseert dat er in februari een update komt. Bijna durf ik ongezien te beweren dat dat slechts gissen en gokken is, want alleen bij het hoofdkantoor van Apple zijn er wat mensen die weten wanneer een update komt. Nagenoeg alle verwachtingen over updates zijn gebaseerd op statistieken van de gemiddelde levensduur van een serie. Gemiddeld, dus het kan korter of langer duren en het garandeert helemaal niets. Dus wat is jouw verwachting waard, wat kunnen we er mee? Het lijkt me ook zinnig om het hier niet zoveel over al die update geruchten te hebben, want het voegt niets toe.

Iedereen die een iMac wil, raad ik aan gewoon vandaag nog te bestellen. Wie alleen het nieuwste model wil, dus wachten op de update, wacht dan lekker die update af en als die gepresenteerd is kom dan weer terug om hier te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
Ik word straks echt nog gek. Eind december werd er ook al geroepen dat er een update zou komen voor de iMac, maar die kwam niet. Ik ga natuurlijk wel heel erg balen als er volgende maand inderdaad een nieuwe versie komt (ok, als het design niet veranderd maakt het mij niet heel veel uit). Kan ik niet als ik een iMac koop het nieuwe model krijgen als je hem vlak voor het nieuwe model koopt :)?

Toch vind ik het model dat ik wil absoluut niet lullig:
iMac 2,4Ghz
4GB geheugen
500GB harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FerdiV schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:21:
Dit design is er al best lang en een interne update heeft ook al even geduurd. Ik verwacht in feb wel een update.
Dat het design verouderd zou zijn vind ik gelul. De alu iMac is er net een krappe 1.5 jaar en luidde de nieuwe stijl van de hele lijn Apple computers in. Dat er een spec-update aan zit te komen: kan heel goed, want er is sinds een jaar geleden niet zo heel drastisch veel veranderd. Maar dan nog, het is een beetje vermoeiend dat vlak na het verschijnen van een nieuwe model er al direct weer wordt gespeculeerd over een volgende update. Als je 'm wilt koop je 'm, en als je 'm niet wilt dan koop je 'm gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
Ik heb op Wikipedia gekeken, en heb gezien dat het vorige design er ongeveer 3 jaar is geweest. Ik ga hem volgende week gewoon kopen, tenzij er echt bewijs is dat er volgende maand een update komt.

En zoals ik al zei: het model die ik wil kan echt wel 3 jaar mee!
De spec's vind ik absoluut niet verouderd.

[ Voor 7% gewijzigd door Japsuh op 15-01-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Japsuh schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:42:
Ik heb op Wikipedia gekeken, en heb gezien dat het vorige design er ongeveer 3 jaar is geweest. Ik ga hem volgende week gewoon kopen, tenzij er echt bewijs is dat er volgende maand een update komt.

En zoals ik al zei: het model die ik wil kan echt wel 3 jaar mee!
De spec's vind ik absoluut niet verouderd.
Een Apple systeem gaat zowiezo lang mee, mijn bijna 3 jaar oude MBP doet het ook nog als een tiet.
Ik zie nogthans geen reden om het ding te vervangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42
baquelappe schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:12:
[...]

Een Apple systeem gaat zowiezo lang mee, mijn bijna 3 jaar oude MBP doet het ook nog als een tiet.
Ik zie nogthans geen reden om het ding te vervangen. :)
mwah, alles gaat wel redelijk goed mee tegenwoordig. Mijn 3 jaar oude systeem heeft ook een overgeclockte c2d op 3ghz en 2gb geheugen. Er is simpelweg weinig vernieuwing geweest op hardware gebied, behalve wat meer cores en betere videokaarten. SSD's gaan nog wel voor een grote prestatieverbetering zorgen, en natuurlijk de nieuwe intel/amd procesoren eindelijk.

Een apple blijft vooral lekker snel doordat het OS gewoon erg goed is en er maar weinig vervuiling op treed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Japsuh schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:38:
[...]

Wie zegt dat ik op dit moment helemaal niks te besteden heb? Natuurlijk moet ik nog een groot gedeelte sparen (700 euro), maar heb al wel 2 keer gesoliciteerd. Eerst bij de bioscoop, vandaag bij de C1000 dus waarschijnlijk kan ik hem na m'n examen gewoon kopen. Maar goed, genoeg gepraat over die iMac. Nu stop ik er echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
syltheboy schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:48:
[...]

Wie zegt dat ik op dit moment helemaal niks te besteden heb? Natuurlijk moet ik nog een groot gedeelte sparen (700 euro), maar heb al wel 2 keer gesoliciteerd. Eerst bij de bioscoop, vandaag bij de C1000 dus waarschijnlijk kan ik hem na m'n examen gewoon kopen. Maar goed, genoeg gepraat over die iMac. Nu stop ik er echt mee.
Ok, ok. Maar denk niet dat je 1,2,3 een baantje hebt. Ik heb ook (2x) gesolliciteerd bij de C1000 en nog een keer langsgegaan of ze nog aan mijn sollicitatie dachten, maar ik heb helemaal niets gehoord na een jaar. Ik heb veel geluk gehad dat ik bij de Super de Boer in de vakantie kon werken en dat ze wilden dat ik bleef na de zomervakantie. Nu verdien ik ca. €200,- in de maand, en da's toch leuk. 700,- nog moeten sparen is veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit topic gaat over de iMac, niet over bijbaantjes en hoeveel je wel niet verdient. Graag weer ontopic.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

DarkShadow schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:32:
[...]

mwah, alles gaat wel redelijk goed mee tegenwoordig. Mijn 3 jaar oude systeem heeft ook een overgeclockte c2d op 3ghz en 2gb geheugen. Er is simpelweg weinig vernieuwing geweest op hardware gebied, behalve wat meer cores en betere videokaarten. SSD's gaan nog wel voor een grote prestatieverbetering zorgen, en natuurlijk de nieuwe intel/amd procesoren eindelijk.

Een apple blijft vooral lekker snel doordat het OS gewoon erg goed is en er maar weinig vervuiling op treed.
Dat viel me ook al op. m'n vader heeft bij m'n ouders thuis ook alles vervangen door macs, en al n jaar lang geen herinstalls hoeven doen vanwege een traag OS. Ben benieuwd hoe lang m'n iMac zich hier goed houdt, tov windows waar ik meestal wel 1 a 2x per jaar een nieuwe install overheen gooide.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Spacecowboy schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:58:
[...]

Dat viel me ook al op. m'n vader heeft bij m'n ouders thuis ook alles vervangen door macs, en al n jaar lang geen herinstalls hoeven doen vanwege een traag OS. Ben benieuwd hoe lang m'n iMac zich hier goed houdt, tov windows waar ik meestal wel 1 a 2x per jaar een nieuwe install overheen gooide.
Naar mijn ervaring -> niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Frietsaus schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:33:
[...]

SMC al eens gereset? Die regelt onder andere de snelheid van de fans. :) En de slot-loading SuperDrives van de iMac zijn best gevoelig voor schijfjes die erg dun en slap zijn, al eens geprobeerd te branden met een ander merk schijf?
Nou het punt is dat m'n imac een paar maanden terug al gefixed is voor dit probleem. Het was iets met een los zittend kabeltje waardoor m'n mac dacht dat mijn processor niet werd gekoeld. En sinds die reparatie is het probleem met mijn dvd drive er bij gekomen.

Maarja, ik vindt het ei

Edit: En inderdaad dat met de smc enzo heb ik allemaal geprobeerd :), maar helaas bood geen oplossing. Overigens werd die foutcode die in de AHT naar voren kwam in een apple repair boek vermeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Ronwiel op 18-01-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Japsuh schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:01:
Net alsof Dell of Sony altijd zo duidelijk zijn over wanneer er weer nieuwe producten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
Vhond schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:26:
[...]

Net alsof Dell of Sony altijd zo duidelijk zijn over wanneer er weer nieuwe producten komen...
Daar heb ik het toch niet over 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk heb ik mijn keuze al gemaakt, maar alsnog mijn vraag.

Zit enorm te twijfelen tussen een MacBook Pro of een iMac 24 inch. Uiteindelijk wil ik ze allebei hebben, maar dat is een kwestie van tijd / geld. Nu heb ik het 24 inch model op het oog, maar, zo hard als de geruchten molen gaat, schijnt er een nieuw model aan te komen.

Stel de goedkoopste iMac wordt intern geupdate, in inhoeverre ga ik dat merken ivm het huidige model? Grote kans dat het nieuwere model een LED scherm krijgt en zo, wat is hier zichtbaar aan tov een CCFL model? De huidige MBP beschikt al over een LED scherm, maar ga ervan uit dat het TN paneel is. Voordeeltje van de iMac tov de MBP met extern scherm. Kan iemand dit bevestigen.

Bezit momenteel een Windows bak met een Samsung scherm (245B). Wil over een tijd alles in huis overzetten op Apple (inclusief me ouders, ja, hun PC dan), dus deze setup gaat er toch uit. Wat ik zoal doe? Standaard dingen, met daarbij webdesign, beetje photoshop, etc. Vaak veel vensters open. Mijn huidige bak begint echt té traag te worden.

Opties: huidige model iMac 24 inch of een MBP en tijdelijk (tot er een iMac bij komt?) aansluiten op m'n Samsung scherm. Zit een beetje met het feit dat de iMac, zoals de lijn er nu uit ziet, een update zal krijgen naar een 9400m chipset en LED scherm. Twee aardige vooruitgangen. Maar een iMac heeft tov een MBP weer een groter / beter scherm. Daarentegen niet mobiel. Wat mij trekt aan de iMac? Tja, het design, groot scherm, simpelheid.

Of ik mobiel moet zijn? Nee, zit een laptop van de zaak aan te komen, maar het liefst wil ik op het werk (webdeveloper) ook volledig werken op een Apple, mits de policy het toelaat uiteraard. Daarbij zit je dan wel met je eigen hardware op het werk te werken, of dat slim is? Kan iemand mij nog wat side kicks geven? Aardig wat vragen nog..

Vooral de volgende punten:
- iMac ATI Radeon HD 2600 -> 9400M? (met de komst van Snow Leopard)
- iMac CCFL scherm -> LED?
- iMac scherm vs MBP scherm?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 17:40 . Reden: Typo's.. deel 54! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

@hierboven;

ik zat met hetzelfde dilemma als jij; en wachtte op de Macworld om de 24" te gaan halen. Na de Macworld had ik er dan ook goed de balen van....

en ik heb dan ook gelijk de Macbook Pro gescored. Dit bericht typ ik dan ook vanaf mn gloednieuwe laptoppie, en ik kan je zeggen; HIJ ROCKT!

Misschien een tipje om gewoon ook die Pro te halen? Die 24" komt dan ook wel. Ik vind het mobiele karakter trouwens ook goud geld waard, zit nu lekker in de huiskamer, met de tv aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Ik zou juist weer voor de iMac gaan. Zeker omdat het nog niet geheel duidelijk is of je op je werk ook met die MacBookPro aan de gang mag. Als je die dan alleen thuis en onderweg kan gebruiken, zou ik persoonlijk liever kiezen voor een goeie desktop (en dat is de 24 iMac zeker), en dan die macbookpro eventueel later aanschaffen voor "erbij". Dat is ook mijn doelstelling de komende periode. Maar eerst nog even m'n vriendin over zetten op mac :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik heb ook heel lang getwijfeld... wilde eerst voor de MBP gaan.

Maar ik ben nu aan het wachten op een update en aan het sparen voor een iMac.Ik heb een laptop, die voor school geschikt is (office, internet). Als dat op een apple kan is dat leuk, maar omdat ik ook veel met photoshop doe, is een groot scherm wel zo lekker.Dus ik behoud mijn 'oude' laptop lekker voor school en de rest wil ik thuis om mijn iMac gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week een iMac de maar nu heb ik sinds een paar dagen (misschien ook wel eerder maar toen viel het me niet op) last van een bromgeluid. Het is niet een hard geluid maar het veranderd van toonhoogte of volume en dan niet 1x in de 10 minuten maar het gaat gewoon van hoger ... lager ... hoger ... lager. Dit gebeurd pas als de iMac enkele uren aan staat (3-4).

Als ik met mijn oor wat dichterbij de iMac ga hoor ik ook een bromgeluid erg duidelijk het is net alsof het ergens tegen aan zit en door de hele iMac heen trilt, of dit dezelfde brom als het bovengenoemde is weet ik niet. Deze brom is niet erg luid, als je gewoon voor je iMac zit hoor je hem heel zacht maar als je er 10 cm vanaf zit hoor je hem heel duidelijk.

Ik denk dat het uit het midden van de iMac komt. Ik heb de iMac met de leopard CD/DVD geboot en de HDD ge-unmount maar nog steeds hetzelfde geluid, ook in de energiebespaarstand hoor ik het geluid.

Is dit bekend bij iemand? Moet ik terug gaan naar de winkel of apple bellen? Of stel ik me gewoon aan? Ik weet wel mijn oude computer maakte 10x zoveel lawaai maar deze staat voor m'n neus dus dat hoor ik allemaal wat beter.

Nou ik hoor het wel, alvast bedankt voor het lezen.

Groeten, Matthijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:20:Is dit bekend bij iemand? Moet ik terug gaan naar de winkel of apple bellen? Of stel ik me gewoon aan?
Ik heb zelf geen iMac en weet dan ook niet of dit probleem vaker voorkomt. Ik denk het haast niet, want ik hoor niemand erover. Misschien dat je eens terug moet gaan naar de winkel of apple moet bellen. Je stelt je volgens mij niet aan, want het hoort niet (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Luister eens aan de achterkant, daar zit namelijk de uitgang van de fan. Denk dat het daar vandaan komt. Je fan gaat dan gewoon aan omdat je computer warm wordt. Maar of het hoort? Bij mij is het iig niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:01
Is het eigenlijk mogelijk om in de Apple Store van de UK een iMac te bestellen (ivm de koers vd pond)?!

@hieronder: Duidelijk! :) thanks

[ Voor 15% gewijzigd door Gusev op 22-01-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nou, de transplantatie is gelukt...
Afgelopen woensdag ging de HDD van m'n iMac ineens kuren geven, alles werkte in principe nog wel, maar nieuwe bestanden op de HDD schrijven ging niet meer. Na een paar keer rebooten wilde echter OS X helemaal niet meer opstarten.
Apple Hardware Detectie uitgevoerd van de DVD, en ja hoor, de uitgebreide test gaf een error op de HDD. Na de iMac een uurtje uit te hebben gezet kon ik weer gewoon in OS X opstarten waar deze vervolgens de schijf rood gekleurd aangaf in Disk Utility.

Ik Apple Support bellen gisteren waar ze vrolijk met de melding komen dat het ook een software fout kon zijn, en dat ik anders maar naar een Apple service punt moest gaan voor een swap...

Oftewel, toen heb ik dus maar de duik genomen en gisterenavond zelf een Samsung HD103UJ 1TB schijf ingebouwd, en met succes. Het is even wat uitvogelen, en je kunt het beste een extra paar handen gebruiken, maar hij zit erin, alles weer netjes in elkaar en het systeem lijkt meteen nog een stuk sneller ook. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:32
@--MeAngry--, welk type iMac heb je het over. De laatste (alu)? Heb je een stappenplan gevolgd die op inet staat?

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb deze tutorial gevolgd voor m'n Late 2008 24" iMac. :)
Overigens heb ik m'n scherm niet helemaal losgemaakt, dat bleek toch vrij lastig. Dus ik heb m'n vriendin gevraagd om het paneel even vast te houden zodat ik ondertussen de HDD kon verwisselen.

[ Voor 46% gewijzigd door --MeAngry-- op 23-01-2009 12:01 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Japsuh schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:54:
[...]

Daar heb ik het toch niet over 8)7
Misschien was je dan niet duideijk eeeh duidelijk...
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Past deze nieuws: Intel publiceert specificaties van Core 2 Duo E8700 processor in het huidige topmodel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Nee, in de iMac zitten mobiele C2D processoren (beginnend met T, of P, geen E.. ;))
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.