Helaas, maar in de Imac 3.06 zit wel een E nummer, nl. de E8435....
http://www.everymac.com/s...ly-2008-penryn-specs.html
http://www.everymac.com/s...ly-2008-penryn-specs.html
[ Voor 47% gewijzigd door Vhond op 31-01-2009 10:24 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 47% gewijzigd door Vhond op 31-01-2009 10:24 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Is er uberhaupt dan wel een snellere mobiele procerssor van de E-familie op de markt gekomen die wel in een revisie 2008 Imac past ?Frietsaus schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:30:
Er zit inderdaad een E-type processor in, maar dit is een vreemde processor. Het is wel degelijk een mobiele processor op een mobiel socket. Er kan dus niet zomaar een willekeurige E-desktopprocessor in de iMac.
[ Voor 8% gewijzigd door Vhond op 02-02-2009 14:28 ]
Ik heb ook een zoem uit mijn iMac komen (late 2008, 20" model). Bij mij komt deze zoem uit de backlight, en is alleen de eerste 10 minuten aanwezig. Dus ik vind het wel prima.Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:20:
Ik heb sinds een week een iMac de maar nu heb ik sinds een paar dagen (misschien ook wel eerder maar toen viel het me niet op) last van een bromgeluid. Het is niet een hard geluid maar het veranderd van toonhoogte of volume en dan niet 1x in de 10 minuten maar het gaat gewoon van hoger ... lager ... hoger ... lager. Dit gebeurd pas als de iMac enkele uren aan staat (3-4).
Als ik met mijn oor wat dichterbij de iMac ga hoor ik ook een bromgeluid erg duidelijk het is net alsof het ergens tegen aan zit en door de hele iMac heen trilt, of dit dezelfde brom als het bovengenoemde is weet ik niet. Deze brom is niet erg luid, als je gewoon voor je iMac zit hoor je hem heel zacht maar als je er 10 cm vanaf zit hoor je hem heel duidelijk.
Ik denk dat het uit het midden van de iMac komt. Ik heb de iMac met de leopard CD/DVD geboot en de HDD ge-unmount maar nog steeds hetzelfde geluid, ook in de energiebespaarstand hoor ik het geluid.
Is dit bekend bij iemand? Moet ik terug gaan naar de winkel of apple bellen? Of stel ik me gewoon aan? Ik weet wel mijn oude computer maakte 10x zoveel lawaai maar deze staat voor m'n neus dus dat hoor ik allemaal wat beter.
Nou ik hoor het wel, alvast bedankt voor het lezen.
Groeten, Matthijs.
No Shame, only Fame!
Verwijderd
Persoonlijk zou ik voor de iMac gaan, heerlijk om een laptop naast een desktop te gebruiken. Ik zie niet zo snel het nut van 2 laptops in.Movinghead schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:43:
hoi mensen,
iemand enig idee wanneer de nieuwe iMacs komen?
Zit namelijk op een twijfel punt:
Heb nu zelf een MBP 15,4 early 2008. En wil eigenlijk nog een Apple erbij, nu was ik aan het kijken voor de 24" iMac of kleine MB voor andere toepassingen.
Wat zouden jullie doen, ik kan wel wachten maar niet altijd lang ivm inkoop.
Vhond schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:58:
[...]
Is er uberhaupt dan wel een snellere mobiele procerssor van de E-familie op de markt gekomen die wel in een revisie 2008 Imac past ?
Wat is het verschil tussen een Intel E8435, een intel SLAQD en een Intel X9100 ??
If it aint fixed, it's broken.
Maar dan zal altijd de vraag blijven bestaan: Heeft hij de studie niet gehaald wegens het ontbreken van een iMac?basicbeat schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:54:
[...]
Idd ! Pedagogische zet van zijn ouders, prima! Goed gedrag mag best beloond worden. Een wortel voorhouden is op zich best goed. De teleurstelling is alleen des te groter als je het dan niet haalt. én geen imac, én geen diploma.
Verwijderd
je scherm uitzetten? ctrl+shift+eject ?Bakkert schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:32:
effe vraagje.. Met mijn MBP kon ik altijd films op mijn 2e monitor kijken, zonder dat het scherm van de MBP aan stond (dwz, dichtgeklapt)
Hoe doe ik dit met de iMac? Ik heb nu in mn ooghoek steeds een lichtbron in de vorm van een iMac als ik een film kijk
Dan kan je je computer uitzetten , in sluimerstand zetten of herstarten, niet je scherm uitzetten.Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:35:
[...]
je scherm uitzetten? ctrl+shift+eject ?:)
Hier stond achterhaalde informatie…
Heb je dat tegen mij?Digistorm schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:35:
Probeer het voor de gein eerst eens uit, voordat je iets roept
Op een iMac gaat de backlight niet uit, dus hij zal met een lichtbron blijven zitten.Verbal_Kint schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:43:
Je kan ook de helderheid verlagen, werkt toch niet op je externe scherm..
[ Voor 38% gewijzigd door Frietsaus op 11-02-2009 13:49 ]
Verwijderd
Ik heb het geprobeerd, en het werkt niet bij mij. Ik krijg het afsluitscherm, net als wanneer ik op ctrl+capslock+eject druk.Frietsaus schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:48:
Ja, want ctrl+shift+eject zal je scherm uitschakelen (alleen in Leopard). Maar dat is vermoed ik geen oplossing omdat die gewoon het signaal afkapt, mijn TV wordt ook zwart zodra ik dat doe en dat is niet de bedoeling...
[...]
Op een iMac gaat de backlight niet uit, dus hij zal met een lichtbron blijven zitten.
Hier stond achterhaalde informatie…
Darn. Die's handig. thxVerwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:35:
[...]
je scherm uitzetten? ctrl+shift+eject ?:)
HENG HENG
Verwijderd
Als je VLC gebruikt kun je die zo instellen dat ie het scherm waar hij niet op afspeelt op zwart zet. Zet dus onder Video je fullscreen device op Screen 2 (tv) oid, en in je settings dat hij het andere scherm op zwart zet. Zo kom je er wel uit denk ik, zit momenteel op mijn werk en geen vlc voor handen.Bakkert schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:32:
effe vraagje.. Met mijn MBP kon ik altijd films op mijn 2e monitor kijken, zonder dat het scherm van de MBP aan stond (dwz, dichtgeklapt)
Hoe doe ik dit met de iMac? Ik heb nu in mn ooghoek steeds een lichtbron in de vorm van een iMac als ik een film kijk
Verwijderd
Ja, dat denk ik ook.Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:19:
Ik denk dat de update van de iMac wel in het eerste kwartaal zal komen. (let op: ik denk). Ik zal dan ook erop wachten, omdat ik de iMac nog niet direct nodig ben (later zal ik hem wel nodig zijn). En als er dan een betere komt voor hetzelfde geld, wacht ik liever dan dat ik nu al plezier heb.
[...]
Is er uberhaupt dan wel een snellere mobiele procerssor van de E-familie op de markt gekomen die wel in een revisie 2008 Imac past ?
Wat is het verschil tussen een Intel E8435, een intel SLAQD en een Intel X9100 ??
Verwijderd
Er zijn pas sinds oktober 2008 doorlopende geruchten over nieuwe iMacs... dus tenzij je echt iets tastbaars hebt (wat ik betwijfel), is het nog maar de vraag wanneer er nieuwe iMacs komen...syltheboy schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:13:
[...]
Ja, dat denk ik ook.Hier: http://www.yooph.nl/ zag ik dat er volgende maand al nieuwe iMacs aan zitten te komen.
Launching containers into space
Mag jij mij vertellen waar die optie zit...lackaday schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:51:
[...]
Als je VLC gebruikt kun je die zo instellen dat ie het scherm waar hij niet op afspeelt op zwart zet. Zet dus onder Video je fullscreen device op Screen 2 (tv) oid, en in je settings dat hij het andere scherm op zwart zet. Zo kom je er wel uit denk ik, zit momenteel op mijn werk en geen vlc voor handen.
Ik dacht dat Quicktime een soortgelijke optie heeft.
[ Voor 6% gewijzigd door Tjebakka op 17-02-2009 16:51 ]
Ja, waarschijnlijk wel. Voor mij is het dus niet zo'n groot probleem als ze pas in juni uitkomen. Maar ja, met de huidige iMacs is ook niks mis.Japsuh schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:10:
Maar dat zijn geruchten, nooit echte nieuwsberichten. We weten het gewoon niet. Misschien komen ze pas in juni... (dan heb jij je diploma he syltheboy)
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 19:22 ]
Quad-core lijkt me eigenlijk sterk. Er is weinig wat dat ondersteund + dat het eigenlijk weinig snelheidswinst geeft. Videochips lijken me inderdaad wel waarschijnlijk.CerandoX.nl schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:41:
Kan ik eindelijk een iMac kopen, moet ik weer wachten op die update. Nou ja het hoeft niet, maar ik doe het wel aangezien die update misschien quad-cores brengt en vernieuwde videochips.
Goed ik lees hier en daar door het topic dat sommige mensen hem alsnog nu gaan bestellen, maar er komt toch heel binnenkort een update?
Snow-Leopard wordt gebouwd met OS ondersteuning voor meer-core processors. Zo sterk is dat dus helemaal niet.Japsuh schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:59:
[...]
Quad-core lijkt me eigenlijk sterk. Er is weinig wat dat ondersteund + dat het eigenlijk weinig snelheidswinst geeft. Videochips lijken me inderdaad wel waarschijnlijk.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Mwah hij is al over het gemiddelde aantal dagen heen, dus een half jaar zou wel heel sterk zijn. Dan wordt het een Mac Mini verhaal.....Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:55:
@CerandoX.nl, dat weet dus helemaal niemand of er heel binnenkort een update komt. Misschien morgen al, misschien pas over een half jaar...
VLC 0.9.8:Bakkert schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:37:
[...]
Mag jij mij vertellen waar die optie zit...
Thuis maar eens kijken of een andere versie van VLC uitkomst biedt..
[ Voor 8% gewijzigd door lackaday op 17-02-2009 22:53 ]
[ Voor 6% gewijzigd door CerandoX.nl op 18-02-2009 16:12 ]
Smaak is uiteraard persoonlijk maar ik vind de huidige alu iMacs toch echt mooier dan zo'n hele zwarte plaat.CerandoX.nl schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:11:
Zoiets hoop ik dat het wordt qua uiterlijk, mits die er komt natuurlijk.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Inderdaad.. ik had blijkbaar nog een oude, niet soepel werkende, versie van VLClackaday schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:49:
[...]
VLC 0.9.8:
VLC>Preferences>video>"Black screens in Fullscreen mode"
en:
Video>Fullscreen video device>*juiste monitor*
edit: dacht dus dat Quicktime t ook kon, maar blijkbaar niet.
[ Voor 64% gewijzigd door Tjebakka op 18-02-2009 17:42 ]
Dat ben ik zeker met je eens.Exirion schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:19:
[...]
Smaak is uiteraard persoonlijk maar ik vind de huidige alu iMacs toch echt mooier dan zo'n hele zwarte plaat.
[ Voor 3% gewijzigd door syltheboy op 18-02-2009 18:34 ]
Verwijderd
Verwijderd
System preferences -> keyboard -> restore shortcuts?Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 23:15:
Sinds een tijdje reageert mijn iMac niet meer op shortcuts / functietoetsen van mijn toetsenbord. Dus bij cmd + spatie geen spotlight, en het scherm dimmen of geluid aanpassen met F1/F2/F11/F12 ed werkt ook niet meer. Is hier een simpele oplossing voor?
Verwijderd
Grazi!Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 01:50:
[...]
System preferences -> keyboard -> restore shortcuts?
En bij je keyboard even kijken of je niet aangevinkt hebt dat F1, F2, etc ook als F1, F2, etc moeten gedragen.
Weet je zeker dat het een stuck pixel is? Ik denk eerder aan een stofje achter het glaspaneel. Als je je hoofd heen en weer beweegt terwijl je naar de pixel kijkt dan zou ie van kleur/vorm/intensiteit moeten veranderen. Als ie echt groen is en er vanuit elke hoek hetzelfde uitziet dan zou het wel een defecte pixel kunnen zijn.ronwiel schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 21:06:
Vraag, onlangs is mijn iMac terug gekomen uit de reparatie. Vreemde is dat er sindsdien een groene (stuck) pixel link in mijn beeld zit. Is er een kans dat deze nog verdwijnt, of moet ik dit op een andere manier aanpakken?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nee, het is duidelijk een luie pixel. Maar das echt shit, want ik was juist zo blij dat ik er nooit last van heb gehadExirion schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 21:28:
[...]
Weet je zeker dat het een stuck pixel is? Ik denk eerder aan een stofje achter het glaspaneel. Als je je hoofd heen en weer beweegt terwijl je naar de pixel kijkt dan zou ie van kleur/vorm/intensiteit moeten veranderen. Als ie echt groen is en er vanuit elke hoek hetzelfde uitziet dan zou het wel een defecte pixel kunnen zijn.
Probeer dit eens, je weet maar nooit. Ik heb 1 rode die niet weg wil,maar misschien werkt het bij jou wel.ronwiel schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 21:45:
[...]
Nee, het is duidelijk een luie pixel. Maar das echt shit, want ik was juist zo blij dat ik er nooit last van heb gehad.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Thanks, had al inderdaad zo iets gevonden op internet. Naja misschien moet ik niet zo zeiken, hij zit namelijk niet eens midden in m'n scherm. Ik ga vanaf nu meer genieten van m'n macMontana schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 23:05:
[...]
Probeer dit eens, je weet maar nooit. Ik heb 1 rode die niet weg wil,maar misschien werkt het bij jou wel.
Linkje
Gelijk naar de screenfix pagina (let op)
Van deze laatste weet ik niet of die zo bij je werkt.
Verwijderd
[...]
Verwijderd
Ik heb toevallig gisteren heel de middag zitten game opm'n imac, waarbij naastmij iemand met een windows laptop zat. Waar de laptop steets harder moest gaan koelen, bleef mij macje heerlijk stilVerwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:33:
Goedendag,
Ik ben op zoek naar een "PC", om eerlijk te zijn kan het me geen reet schelen of het nou van windows of Mac is. Met beide heb ik gewerkt en ik vond geen van beide de "betere". Wat ik wel belangrijk vind is de design. Nou steekt deze iMac er zwaar bovenuit, alleen ik vroeg me af of het wel goed ging dat het zo dun is. Namelijk; een laptop van 4 centimeter dun gaat ook zwaar blazen als men een spelletje speelt, is dit bij de iMac ook zo? Ik was geintereseerd in de 24 inch + de ATI videokaart.
Tesla Model Y RWD (2024)
UPDATE
Er komt bij OMT steeds meer informatie binnen over de Mac mini en de iMac. Hieronder vind je de specificaties waarover de nieuwe Mac mini en iMac zullen beschikken. Daarnaast is wederom bevestigd dat de updates morgen zullen worden aangekondigd.
Mac mini
- 5x USB
- 1x FireWire 800
- 1x mini DVI
- 1x Display poort
- Nvidia chipset (net als de nieuwe MacBooks)
- 2.0 Ghz Intel Core 2 Duo
- 1 of 2 GB DDR3 ram geheugen (max 4 GB)
- 120 GB harde schijf (max 320 GB)
iMac
- 1x 20" model, 3x 24" modellen
- Intel Core 2 Duo (géén quad core dus): 2.66 Ghz, 2.93 Ghz en 3.06 Ghz
- 1x Display poort
- 20" 2 GB DDR3 ram geheugen, 24" 4 GB DDR3 ram geheugen (max 8 GB)
Wel mooi dat de nieuwe 24'' iMac standaard al met 4gb geheugen komt.
HENG HENG
Tesla Model Y RWD (2024)
[ Voor 23% gewijzigd door Thomaszki op 03-03-2009 12:11 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
[ Voor 4% gewijzigd door Nielsvr op 03-03-2009 13:53 ]
Dat was al zo toch?Nielsvr schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:52:
De nieuwe mac pro (Octa Core!) zijn al bekend... nu nog de imacs!
Verwijderd
Dat is gewoon de huidige (oude) Mac ProNielsvr schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:52:
De nieuwe mac pro (Octa Core!) zijn al bekend... nu nog de imacs!
Tesla Model Y RWD (2024)
Hmmm, mixed feelings...Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:39:
De store is weer geopend hoor, jullie kunnen bestellen
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Je kunt in de store ook voor andere toetsenborden kiezen, bijv. een met numeriek gedeelte zonder meerkosten. Ben wel benieuwd of dat dan een 'oud' type is.Cubix schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:57:
Grappig: er zit nu een compact bedraad toetsenbordje bij de iMac.
Tja en dan zo'n update....Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:59:
Het zal de komende weken wel druk worden in dit topic met tweakers die al een half jaar wachten op 'de update'...
vogelaarke135
Leuke quote van Macrumors.com forum:Vhond schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:12:
Tsja en die 200 Mhz bus snelheids winst op het moederbord zal het ook niet echt maken...
vogelaarke135
[ Voor 11% gewijzigd door Platypussy op 03-03-2009 15:25 ]
Die prijs is alleen zo hoog omdat het blijkbaar nog erg lastig is om 4gb op een bankje te zetten. Een 24" heeft genoeg ruimte voor 4 bankjes. De prijs van 8gb ddr3 in je iMac zou dan honderden euro's lager zijn.Platypussy schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:22:
€900 voor 2 latjes 4 GB DDR3 SO-DIMM is trouwens best goedkoop als ik zo even snel rond zoek op internet. Volgens mij een primeur voor Apple, dat geheugen bij hen goedkoper is dan los kopen
Een KVR1066D3S7/4G kost overal rond de €500-550.
Op de plek waar het geheugen nu geplaatst (onderaan achter een eigen luikje) is in een iMac is alleen de dikte van behuizing de beperkende factor, niet zozeer de diameter. Apple wil de iMac uiteraard niet dikker maken, dus dan zou je, als je vier geheugenbankjes wil, deze in de behuizing moeten plaatsen. Dan maak je het geheugen alleen weer slecht toegankelijk, dus wat heb je liever?Cubix schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:30:
[...]
Die prijs is alleen zo hoog omdat het blijkbaar nog erg lastig is om 4gb op een bankje te zetten. Een 24" heeft genoeg ruimte voor 4 bankjes. De prijs van 8gb ddr3 in je iMac zou dan honderden euro's lager zijn.
Bizar!
Wat ik liever heb? Dat de iMac weer zo mooi te openen is als de iMac G5. Dan kan je makkelijk bij de geheugenbankjes, de HD en als bonus kan je de fans ontdoen van stof.Platypussy schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:35:
[...]
Op de plek waar het geheugen nu geplaatst (onderaan achter een eigen luikje) is in een iMac is alleen de dikte van behuizing de beperkende factor, niet zozeer de diameter. Apple wil de iMac uiteraard niet dikker maken, dus dan zou je, als je vier geheugenbankjes wil, deze in de behuizing moeten plaatsen. Dan maak je het geheugen alleen weer slecht toegankelijk, dus wat heb je liever?
[ Voor 5% gewijzigd door Cubix op 03-03-2009 15:44 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Platypussy op 03-03-2009 16:01 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq