Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Helaas, maar in de Imac 3.06 zit wel een E nummer, nl. de E8435....

http://www.everymac.com/s...ly-2008-penryn-specs.html

[ Voor 47% gewijzigd door Vhond op 31-01-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Er zit inderdaad een E-type processor in, maar dit is een vreemde processor. Het is wel degelijk een mobiele processor op een mobiel socket. Er kan dus niet zomaar een willekeurige E-desktopprocessor in de iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Weer een voorbode voor nieuwe iMacs: http://www.appleinsider.c...ability_in_near_term.html

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Frietsaus schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:30:
Er zit inderdaad een E-type processor in, maar dit is een vreemde processor. Het is wel degelijk een mobiele processor op een mobiel socket. Er kan dus niet zomaar een willekeurige E-desktopprocessor in de iMac.
Is er uberhaupt dan wel een snellere mobiele procerssor van de E-familie op de markt gekomen die wel in een revisie 2008 Imac past ?

Wat is het verschil tussen een Intel E8435, een intel SLAQD en een Intel X9100 ??

[ Voor 8% gewijzigd door Vhond op 02-02-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:20:
Ik heb sinds een week een iMac de maar nu heb ik sinds een paar dagen (misschien ook wel eerder maar toen viel het me niet op) last van een bromgeluid. Het is niet een hard geluid maar het veranderd van toonhoogte of volume en dan niet 1x in de 10 minuten maar het gaat gewoon van hoger ... lager ... hoger ... lager. Dit gebeurd pas als de iMac enkele uren aan staat (3-4).

Als ik met mijn oor wat dichterbij de iMac ga hoor ik ook een bromgeluid erg duidelijk het is net alsof het ergens tegen aan zit en door de hele iMac heen trilt, of dit dezelfde brom als het bovengenoemde is weet ik niet. Deze brom is niet erg luid, als je gewoon voor je iMac zit hoor je hem heel zacht maar als je er 10 cm vanaf zit hoor je hem heel duidelijk.

Ik denk dat het uit het midden van de iMac komt. Ik heb de iMac met de leopard CD/DVD geboot en de HDD ge-unmount maar nog steeds hetzelfde geluid, ook in de energiebespaarstand hoor ik het geluid.

Is dit bekend bij iemand? Moet ik terug gaan naar de winkel of apple bellen? Of stel ik me gewoon aan? Ik weet wel mijn oude computer maakte 10x zoveel lawaai maar deze staat voor m'n neus dus dat hoor ik allemaal wat beter.

Nou ik hoor het wel, alvast bedankt voor het lezen.

Groeten, Matthijs.
Ik heb ook een zoem uit mijn iMac komen (late 2008, 20" model). Bij mij komt deze zoem uit de backlight, en is alleen de eerste 10 minuten aanwezig. Dus ik vind het wel prima.

Maar speel eens met de helderheid van het scherm. Veranderd de toonhoogte van het gezoem dan?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

hoi mensen,

iemand enig idee wanneer de nieuwe iMacs komen?

Zit namelijk op een twijfel punt:

Heb nu zelf een MBP 15,4 early 2008. En wil eigenlijk nog een Apple erbij, nu was ik aan het kijken voor de 24" iMac of kleine MB voor andere toepassingen.

Wat zouden jullie doen, ik kan wel wachten maar niet altijd lang ivm inkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:01
Wat ik heb gedaan is een Macbook Pro (late 2008) voor het wat zwaardere werk en een Macbook Air (vorige generatie) voor 't wat lichte typ en internetwerk. Overigens zit ik ook te wachten op de nieuwe iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Movinghead schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:43:
hoi mensen,

iemand enig idee wanneer de nieuwe iMacs komen?

Zit namelijk op een twijfel punt:

Heb nu zelf een MBP 15,4 early 2008. En wil eigenlijk nog een Apple erbij, nu was ik aan het kijken voor de 24" iMac of kleine MB voor andere toepassingen.

Wat zouden jullie doen, ik kan wel wachten maar niet altijd lang ivm inkoop.
Persoonlijk zou ik voor de iMac gaan, heerlijk om een laptop naast een desktop te gebruiken. Ik zie niet zo snel het nut van 2 laptops in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:01
Voor school moet ik ook elke dag een laptop mee naar school nemen en soms heb je van die dagen dat je niet de hele dag met een 'zware' laptop wilt sjouwen en dan komt een lichtere laptop wel mooi van pas :). Gewicht is overigens 2.41 kg om 1.36 kg :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Schopje:
Vhond schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:58:
[...]

Is er uberhaupt dan wel een snellere mobiele procerssor van de E-familie op de markt gekomen die wel in een revisie 2008 Imac past ?

Wat is het verschil tussen een Intel E8435, een intel SLAQD en een Intel X9100 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De duurste iMac ter wereld.

Afbeeldingslocatie: http://www.sonicchair.de/bilder/version3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:52
Met touchscreen hoop ik dan toch. Ik zie geen muis of toetsenbord namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

effe vraagje.. Met mijn MBP kon ik altijd films op mijn 2e monitor kijken, zonder dat het scherm van de MBP aan stond (dwz, dichtgeklapt)

Hoe doe ik dit met de iMac? Ik heb nu in mn ooghoek steeds een lichtbron in de vorm van een iMac als ik een film kijk :/

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Als je het met Front Row kunt doen:

TV Row:
http://www.apple.com/downloads/macosx/video/tvrow.html

Als je dit hebt gebruikt start Front Row altijd op het gewenste scherm en wordt het andere scherm op zwart gezet. :) Wat betreft QuickTime Player weet ik geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
basicbeat schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:54:
[...]

Idd ! Pedagogische zet van zijn ouders, prima! Goed gedrag mag best beloond worden. Een wortel voorhouden is op zich best goed. De teleurstelling is alleen des te groter als je het dan niet haalt. én geen imac, én geen diploma.
Maar dan zal altijd de vraag blijven bestaan: Heeft hij de studie niet gehaald wegens het ontbreken van een iMac? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bakkert schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:32:
effe vraagje.. Met mijn MBP kon ik altijd films op mijn 2e monitor kijken, zonder dat het scherm van de MBP aan stond (dwz, dichtgeklapt)

Hoe doe ik dit met de iMac? Ik heb nu in mn ooghoek steeds een lichtbron in de vorm van een iMac als ik een film kijk :/
je scherm uitzetten? ctrl+shift+eject ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:35:
[...]

Dan kan je je computer uitzetten , in sluimerstand zetten of herstarten, niet je scherm uitzetten.

Maar met exposé kun je een hoek toewijzen met de funtie om het scherm uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Probeer het voor de gein eerst eens uit, voordat je iets roept :7

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Je kan ook de helderheid verlagen, werkt toch niet op je externe scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
Digistorm schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:35:
Probeer het voor de gein eerst eens uit, voordat je iets roept :7
Heb je dat tegen mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja, want ctrl+shift+eject zal je scherm uitschakelen (alleen in Leopard). Maar dat is vermoed ik geen oplossing omdat die gewoon het signaal afkapt, mijn TV wordt ook zwart zodra ik dat doe en dat is niet de bedoeling...
Verbal_Kint schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:43:
Je kan ook de helderheid verlagen, werkt toch niet op je externe scherm..
Op een iMac gaat de backlight niet uit, dus hij zal met een lichtbron blijven zitten.

[ Voor 38% gewijzigd door Frietsaus op 11-02-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat de updates er snel aankomen. Mijn moeder is nu leerkracht dus nu krijgen we een lekkere korting :P . En die Dell hier beneden kan ik niet meer aanzien. Dus een iMac zou hier wel op zijn plaats zijn. Nu nog de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 10:40
Heeft er iemand een idee waarom apple de 20 inch variant zo achterstelt? Er is echt geen plaats voor een 24 inch model op mijn bureau, terwijl ik wel het scherm etc. van de 24 inch variant zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
Frietsaus schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:48:
Ja, want ctrl+shift+eject zal je scherm uitschakelen (alleen in Leopard). Maar dat is vermoed ik geen oplossing omdat die gewoon het signaal afkapt, mijn TV wordt ook zwart zodra ik dat doe en dat is niet de bedoeling...

[...]

Op een iMac gaat de backlight niet uit, dus hij zal met een lichtbron blijven zitten.
Ik heb het geprobeerd, en het werkt niet bij mij. Ik krijg het afsluitscherm, net als wanneer ik op ctrl+capslock+eject druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Werkt je shift wel? :) Ik vind 't vreemd, ik gebruik de sneltoets dagelijks namelijk :o

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
Ik heb hem even herstart, en nu doet hij het wel gewoon. Beetje vreemd... Maar ja, ik ga hem toch niet gebruiken. Heb in Exposé al ingesteld dat wanneer ik mijn muis linksonder hou, het scherm uit gaat. Ik gebruik het daarnaast ook niet zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

ctrl + shift + eject werkt perfect! Gracias!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:35:
[...]

Darn. Die's handig. thx :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt bij mij niet, mijn twee schermen gaan dan slapen, maar voor even, en dan worden ze beiden zomaar wakker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ik was zelf ook iets te voorbarig. Beide schermen gaan op donker.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
Bakkert schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:32:

Als je VLC gebruikt kun je die zo instellen dat ie het scherm waar hij niet op afspeelt op zwart zet. Zet dus onder Video je fullscreen device op Screen 2 (tv) oid, en in je settings dat hij het andere scherm op zwart zet. Zo kom je er wel uit denk ik, zit momenteel op mijn werk en geen vlc voor handen.

Ik dacht dat Quicktime een soortgelijke optie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de update van de iMac wel in het eerste kwartaal zal komen. (let op: ik denk). Ik zal dan ook erop wachten, omdat ik de iMac nog niet direct nodig ben (later zal ik hem wel nodig zijn). En als er dan een betere komt voor hetzelfde geld, wacht ik liever dan dat ik nu al plezier heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:19:
Ik denk dat de update van de iMac wel in het eerste kwartaal zal komen. (let op: ik denk). Ik zal dan ook erop wachten, omdat ik de iMac nog niet direct nodig ben (later zal ik hem wel nodig zijn). En als er dan een betere komt voor hetzelfde geld, wacht ik liever dan dat ik nu al plezier heb.
Ja, dat denk ik ook. ;) Hier: http://www.yooph.nl/ zag ik dat er volgende maand al nieuwe iMacs aan zitten te komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
Maar dat zijn geruchten, nooit echte nieuwsberichten. We weten het gewoon niet. Misschien komen ze pas in juni... (dan heb jij je diploma he syltheboy ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Nogmaals een schopje
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb eindelijk besloten er niet meer op te wachten, mede door een aardige tweaker die zijn net 3 maanden oude Imac 20" met 2600 HD :9~ te koop heeft gezet en ik deze heb kunnen over nemen voor 850 euro.
Me het geld wat ik bespaar kan ik gelijk door sparen voor een MacBook.

Nu wachten tot de 25ste voor de overdracht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

syltheboy schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:13:
[...]

Ja, dat denk ik ook. ;) Hier: http://www.yooph.nl/ zag ik dat er volgende maand al nieuwe iMacs aan zitten te komen. :P
Er zijn pas sinds oktober 2008 doorlopende geruchten over nieuwe iMacs... dus tenzij je echt iets tastbaars hebt (wat ik betwijfel), is het nog maar de vraag wanneer er nieuwe iMacs komen...

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

lackaday schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:51:
[...]

Als je VLC gebruikt kun je die zo instellen dat ie het scherm waar hij niet op afspeelt op zwart zet. Zet dus onder Video je fullscreen device op Screen 2 (tv) oid, en in je settings dat hij het andere scherm op zwart zet. Zo kom je er wel uit denk ik, zit momenteel op mijn werk en geen vlc voor handen.

Ik dacht dat Quicktime een soortgelijke optie heeft.
Mag jij mij vertellen waar die optie zit...

Thuis maar eens kijken of een andere versie van VLC uitkomst biedt..

[ Voor 6% gewijzigd door Tjebakka op 17-02-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Japsuh schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:10:
Maar dat zijn geruchten, nooit echte nieuwsberichten. We weten het gewoon niet. Misschien komen ze pas in juni... (dan heb jij je diploma he syltheboy ;))
Ja, waarschijnlijk wel. Voor mij is het dus niet zo'n groot probleem als ze pas in juni uitkomen. Maar ja, met de huidige iMacs is ook niks mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:28

CerandoX.nl

Vides

Kan ik eindelijk een iMac kopen, moet ik weer wachten op die update. Nou ja het hoeft niet, maar ik doe het wel aangezien die update misschien quad-cores brengt en vernieuwde videochips. :)

Goed ik lees hier en daar door het topic dat sommige mensen hem alsnog nu gaan bestellen, maar er komt toch heel binnenkort een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CerandoX.nl, dat weet dus helemaal niemand of er heel binnenkort een update komt. Misschien morgen al, misschien pas over een half jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, is er verschil tussen geheugen met 667 Mhz en 800MHz? en wat dan?
en het is absoluut het 800MHz geheugen dat ik nodig heb op mijn imac (20" 2,4Ghz, begin januari gekocht)?

edit: heb het al gevonden
http://support.apple.com/kb/HT1759?viewlocale=nl_NL

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
CerandoX.nl schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:41:
Kan ik eindelijk een iMac kopen, moet ik weer wachten op die update. Nou ja het hoeft niet, maar ik doe het wel aangezien die update misschien quad-cores brengt en vernieuwde videochips. :)

Goed ik lees hier en daar door het topic dat sommige mensen hem alsnog nu gaan bestellen, maar er komt toch heel binnenkort een update?
Quad-core lijkt me eigenlijk sterk. Er is weinig wat dat ondersteund + dat het eigenlijk weinig snelheidswinst geeft. Videochips lijken me inderdaad wel waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Japsuh schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:59:
[...]

Quad-core lijkt me eigenlijk sterk. Er is weinig wat dat ondersteund + dat het eigenlijk weinig snelheidswinst geeft. Videochips lijken me inderdaad wel waarschijnlijk.
Snow-Leopard wordt gebouwd met OS ondersteuning voor meer-core processors. Zo sterk is dat dus helemaal niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:55:
@CerandoX.nl, dat weet dus helemaal niemand of er heel binnenkort een update komt. Misschien morgen al, misschien pas over een half jaar...
Mwah hij is al over het gemiddelde aantal dagen heen, dus een half jaar zou wel heel sterk zijn. Dan wordt het een Mac Mini verhaal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
Bakkert schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:37:
[...]

Mag jij mij vertellen waar die optie zit...

Thuis maar eens kijken of een andere versie van VLC uitkomst biedt..
VLC 0.9.8:

VLC>Preferences>video>"Black screens in Fullscreen mode"
en:
Video>Fullscreen video device>*juiste monitor*

edit: dacht dus dat Quicktime t ook kon, maar blijkbaar niet.

[ Voor 8% gewijzigd door lackaday op 17-02-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Zoiets hoop ik dat het wordt qua uiterlijk, mits die er komt natuurlijk.

http://img23.imageshack.us/img23/3047/newimaccxli7.png

[ Voor 6% gewijzigd door CerandoX.nl op 18-02-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

CerandoX.nl schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:11:
Zoiets hoop ik dat het wordt qua uiterlijk, mits die er komt natuurlijk.
Smaak is uiteraard persoonlijk maar ik vind de huidige alu iMacs toch echt mooier dan zo'n hele zwarte plaat.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Haha, wat een lelijke mock-up!

Ik denk dat ze het huidige design aanhouden. Mooi in lijn houden met de nieuwe MacBooks :)
lackaday schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:49:
[...]

VLC 0.9.8:

VLC>Preferences>video>"Black screens in Fullscreen mode"
en:
Video>Fullscreen video device>*juiste monitor*

edit: dacht dus dat Quicktime t ook kon, maar blijkbaar niet.
Inderdaad.. ik had blijkbaar nog een oude, niet soepel werkende, versie van VLC :) 8)7

[ Voor 64% gewijzigd door Tjebakka op 18-02-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:19:
[...]

Smaak is uiteraard persoonlijk maar ik vind de huidige alu iMacs toch echt mooier dan zo'n hele zwarte plaat.
Dat ben ik zeker met je eens. ;) Dat toetsenbord in zwart met zilver met backlight in plaats van wit met zilver zonder backlight vind ik wel wat mooier en zo'n aluminium muis vind ik ook wel wat hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door syltheboy op 18-02-2009 18:34 ]

Verwijderd

Sinds een tijdje reageert mijn iMac niet meer op shortcuts / functietoetsen van mijn toetsenbord. Dus bij cmd + spatie geen spotlight, en het scherm dimmen of geluid aanpassen met F1/F2/F11/F12 ed werkt ook niet meer. Is hier een simpele oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 23:15:
Sinds een tijdje reageert mijn iMac niet meer op shortcuts / functietoetsen van mijn toetsenbord. Dus bij cmd + spatie geen spotlight, en het scherm dimmen of geluid aanpassen met F1/F2/F11/F12 ed werkt ook niet meer. Is hier een simpele oplossing voor?
System preferences -> keyboard -> restore shortcuts?

En bij je keyboard even kijken of je niet aangevinkt hebt dat F1, F2, etc ook als F1, F2, etc moeten gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 01:50:
[...]

System preferences -> keyboard -> restore shortcuts?

En bij je keyboard even kijken of je niet aangevinkt hebt dat F1, F2, etc ook als F1, F2, etc moeten gedragen.
Grazi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vraag, onlangs is mijn iMac terug gekomen uit de reparatie. Vreemde is dat er sindsdien een groene (stuck) pixel link in mijn beeld zit. Is er een kans dat deze nog verdwijnt, of moet ik dit op een andere manier aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

ronwiel schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 21:06:
Vraag, onlangs is mijn iMac terug gekomen uit de reparatie. Vreemde is dat er sindsdien een groene (stuck) pixel link in mijn beeld zit. Is er een kans dat deze nog verdwijnt, of moet ik dit op een andere manier aanpakken?
Weet je zeker dat het een stuck pixel is? Ik denk eerder aan een stofje achter het glaspaneel. Als je je hoofd heen en weer beweegt terwijl je naar de pixel kijkt dan zou ie van kleur/vorm/intensiteit moeten veranderen. Als ie echt groen is en er vanuit elke hoek hetzelfde uitziet dan zou het wel een defecte pixel kunnen zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Exirion schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 21:28:
[...]

Weet je zeker dat het een stuck pixel is? Ik denk eerder aan een stofje achter het glaspaneel. Als je je hoofd heen en weer beweegt terwijl je naar de pixel kijkt dan zou ie van kleur/vorm/intensiteit moeten veranderen. Als ie echt groen is en er vanuit elke hoek hetzelfde uitziet dan zou het wel een defecte pixel kunnen zijn.
Nee, het is duidelijk een luie pixel. Maar das echt shit, want ik was juist zo blij dat ik er nooit last van heb gehad :@.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 20:43

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

ronwiel schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 21:45:
[...]

Nee, het is duidelijk een luie pixel. Maar das echt shit, want ik was juist zo blij dat ik er nooit last van heb gehad :@.
Probeer dit eens, je weet maar nooit. Ik heb 1 rode die niet weg wil,maar misschien werkt het bij jou wel.

Linkje

Gelijk naar de screenfix pagina (let op)
Van deze laatste weet ik niet of die zo bij je werkt.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Montana schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 23:05:
[...]

Probeer dit eens, je weet maar nooit. Ik heb 1 rode die niet weg wil,maar misschien werkt het bij jou wel.

Linkje

Gelijk naar de screenfix pagina (let op)
Van deze laatste weet ik niet of die zo bij je werkt.
Thanks, had al inderdaad zo iets gevonden op internet. Naja misschien moet ik niet zo zeiken, hij zit namelijk niet eens midden in m'n scherm. Ik ga vanaf nu meer genieten van m'n mac ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik vind dat wanneer je mac terugkomt uit reparatie, het er niet slechter op moet worden.
Zelf is mijn imac in het begin gerepareerd dit ging zeer snel, aan huis opgehaald en afgeleverd. Nadien zat er stof achter het beeldscherm, klacht ingediend en nogmaals opgehaald. Dit keer wel stofvrij afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Even een totaal andere vraag m.b.t. bootcamp. Hoe zorg ik er voor dat ik de meest recente drivers van ATI kan gebruiken? Normale drviers installeren lukt me niet, ben ik nu echt afhankelijk van de specifiek voor bootcamp geschreven drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Is er echt niemand die hier een antwoord op heeft ?
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag,
Ik ben op zoek naar een "PC", om eerlijk te zijn kan het me geen reet schelen of het nou van windows of Mac is. Met beide heb ik gewerkt en ik vond geen van beide de "betere". Wat ik wel belangrijk vind is de design. Nou steekt deze iMac er zwaar bovenuit, alleen ik vroeg me af of het wel goed ging dat het zo dun is. Namelijk; een laptop van 4 centimeter dun gaat ook zwaar blazen als men een spelletje speelt, is dit bij de iMac ook zo? Ik was geintereseerd in de 24 inch + de ATI videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:33:
Goedendag,
Ik ben op zoek naar een "PC", om eerlijk te zijn kan het me geen reet schelen of het nou van windows of Mac is. Met beide heb ik gewerkt en ik vond geen van beide de "betere". Wat ik wel belangrijk vind is de design. Nou steekt deze iMac er zwaar bovenuit, alleen ik vroeg me af of het wel goed ging dat het zo dun is. Namelijk; een laptop van 4 centimeter dun gaat ook zwaar blazen als men een spelletje speelt, is dit bij de iMac ook zo? Ik was geintereseerd in de 24 inch + de ATI videokaart.
Ik heb toevallig gisteren heel de middag zitten game opm'n imac, waarbij naastmij iemand met een windows laptop zat. Waar de laptop steets harder moest gaan koelen, bleef mij macje heerlijk stil :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb hier een 24" exemplaar met ATI HD2600, en game regelmatig uren achter elkaar, en de fans heb ik nog nooit gehoord. Het geheel wordt van achteren handwarm en dat kan gewoon prima. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:28
Ik moet voor m'n studie een paar filmfragmenten kijken, deze zijn gebrand op Imatation DVD=RW, 4x. Sommigen van deze DVD's doen het echter niet. Toast wordt dan automatisch geopend (hij denkt dus kennelijk dat ze leeg zijn), en als ik uitschakel dat Toast automatisch moet openen, krijg ik 'm ook met VLC niet aan de praat.

Het rare is dat deze DVD's (het zijn er dus meerdere) het op m'n oude iBook G4 wel doen! Ook op de MacBook Pro van een vriend doen ze het zonder problemen.

Het verschil tussen de DVD's die het wel doen en de DVD's die het niet doen is, dat er op de DVD's die het wel doen te zien is dat er iets op gebrand is (een wat donkerdere cirkel rond het midden, je kent het wel) en op de DVD's die het niet doen is dit niet zichtbaar.

Hoe kan ik deze DVD's toch afspelen op m'n iMac 3,06 GHz?

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, morgen. Zou wel mooi zijn maar ik denk niet dat het echt gebeurd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik denk dat er onderhand wel een nieuw model zit aan te komen, dus waarschijnlijk kondigen ze die 3 of 24 maart wel aan. ;) Ik denk eerder dat het gewoon 24 maart wordt en geen 3 maart, maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

UPDATE
Er komt bij OMT steeds meer informatie binnen over de Mac mini en de iMac. Hieronder vind je de specificaties waarover de nieuwe Mac mini en iMac zullen beschikken. Daarnaast is wederom bevestigd dat de updates morgen zullen worden aangekondigd.

Mac mini
- 5x USB
- 1x FireWire 800
- 1x mini DVI
- 1x Display poort
- Nvidia chipset (net als de nieuwe MacBooks)
- 2.0 Ghz Intel Core 2 Duo
- 1 of 2 GB DDR3 ram geheugen (max 4 GB)
- 120 GB harde schijf (max 320 GB)

iMac
- 1x 20" model, 3x 24" modellen
- Intel Core 2 Duo (géén quad core dus): 2.66 Ghz, 2.93 Ghz en 3.06 Ghz
- 1x Display poort
- 20" 2 GB DDR3 ram geheugen, 24" 4 GB DDR3 ram geheugen (max 8 GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Wel mooi dat de nieuwe 24'' iMac standaard al met 4gb geheugen komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Argh, om even of andere reden heb ik een ini-mini vuiltje ACHTER m'n glasplaat. Ik las dat hier al iemand eerder last van heeft gehad in dit topic, maar daar stond verder niet bij hoe hij/zij dit heeft opgelost.

Het is welwiswaar miniscuul, maar op egaal gekleurde oppervlakken zie je het wel. Eerder zat er niet, want ik ben echt hyperallergisch voor dooie pixels/luie pixels/etcetera. Wat zeggen jullie, langsgaan en laten verwijderen (desnoods wat mij betreft een andere iMac), of niet zo aanstellen? Ik heb 'm online gekocht, kan je dan gewoon langsgaan bij een Apple reseller?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=660492

Final Specs Confirmed:

iMac's
MB417LL/A - IMAC 20" 2.66/2GB/320GB/SD/MSE/KB-USA
MB418LL/A - IMAC 24" 2.66/4GB/640/SD/MSE/KB-USA
MB419LL/A - IMAC 24" 2.93/4GB/640/256/SD/MSE/KB-USA
MB420LL/A - IMAC 24" 3.06/4GB/1TB/512/SD/MSE/KB-USA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Zien er opzich wel realistisch uit, maar dat zou betekenen dat het 20" en basis 24" model een IGP gebruiken ipv een losse GPU. Was ergens wel te verwachten, maar is misschien ook wel jammer. Ik weet niet precies hoe de 9400M zich verhoudt ten opzichte van de 2400XT?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
Hecht niet teveel waarde aan die post. Het is gewoon een user die dat heeft gepost. Zou iedereen kunnen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Daarom heet het ook Macrumors. ;)

Maargoed, we zullen het wel zien, de geruchten komen nu volgens mij uit verschillende bronnen en worden steeds gedetailleerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:01
Ik denk wel dat dit waar is, de vraag is alleen of het vandaag nog in de store komt of de 24ste. Verder vind ik de keuze voor een IGP wel logisch, zo kan de prijs wat omlaag... en een IGP is voor de basis modellen wel voldoende.

update;

NZ store al plat.

http://store.apple.com/0800-MY-APPLE/WebObjects/nzstore

Lijkt dus toch vandaag te komen de updates :)

[ Voor 23% gewijzigd door Thomaszki op 03-03-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Sowieso komen de geruchten ook niet zomaar van een user, maar van iemand die ook precies de SKU nummers wist van de nieuwe MPB's voordat ze uitkwamen, dus ik denk dat het wel zeker is dat er nieuwe macs komen vandaag.

Moet toch wel zeggen dat ik dit een stuk saaier vind dan zo'n keynote afluisteren waarbij de producten stuk voor stuk in detail aangekondigd worden.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Volgens mij liggen alle stores nu plat, de Nederlandse en Amerikaanse iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 23:20
ik ben benieuwd!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Alle store zijn inderdaad plat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe laat wordt er dan iets aangekondigd? Of gooien ze het gewoon gelijk in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 23:20
Gelijk in de store, dus zonder keynote of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Laatst online: 27-08 14:55
De nieuwe mac pro (Octa Core!) zijn al bekend... nu nog de imacs!

[ Voor 4% gewijzigd door Nielsvr op 03-03-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Nielsvr schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:52:
Dat was al zo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal de komende weken wel druk worden in dit topic met tweakers die al een half jaar wachten op 'de update'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nielsvr schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:52:
Dat is gewoon de huidige (oude) Mac Pro ;) Nu niet té enthousiast worden he. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De store is weer geopend hoor, jullie kunnen bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 19:20
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:39:
De store is weer geopend hoor, jullie kunnen bestellen ;)
Hmmm, mixed feelings...

Een 24" is nu weliswaar goedkoper, en heeft 4gb geheugen en grotere hd..., maar een 9400M?
Ik had minstens een kaart verwacht die toch "iets" kon draaien op native resolutie... Zeker nu meer en meer games voor mac uitkomen.
Wil je iets of wat gamen moet je het 1699€ kostende model nemen en daar nog eens een 4850 kiezen voor 180€... Ik vond het vorige topmodel een betere aankoop...
Voorlopig blijf werk ik dus nog verder op mijn MBP... :'( :*)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Grappig: er zit nu een compact bedraad toetsenbordje bij de iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Cubix schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:57:
Grappig: er zit nu een compact bedraad toetsenbordje bij de iMac.
Je kunt in de store ook voor andere toetsenborden kiezen, bijv. een met numeriek gedeelte zonder meerkosten. Ben wel benieuwd of dat dan een 'oud' type is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Yeah, viel mij ook al op. Hij is ook al los te bestellen, helaas nog niet met zwarte toetsen.

Ik vind overigens de prijs van de 24" met 9400M wel heel netjes. Ik bestel hem dan wel als student zijnde, maar ik ben voor een draadloos toetsenbord/mighty muis en basis configuratie €1304,- kwijt. Dan heb ik 2x zoveel RAM, geheel nieuwe chipset, dubbele HDD t.o.v. het vorige model etc, en daar moest ik bijna €1580,- voor betalen.

Ik vind het allemaal prima, dit wordt voor mij de iMac die ik ga aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:59:
Het zal de komende weken wel druk worden in dit topic met tweakers die al een half jaar wachten op 'de update'...
Tja en dan zo'n update....
Gaat toch nergens over, vooral in tijden van recessie blijf je je computers voor premium prijzen verkopen. En dan zo'n videokaart erin stoppen. Ik dacht dat ze meer mensen willen laten switchen, maar met zulk prijzig spul gaat dat niet snel gebeuren denk ik...

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Tsja en die 200 Mhz bus snelheids winst op het moederbord zal het ook niet echt maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Vhond schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:12:
Tsja en die 200 Mhz bus snelheids winst op het moederbord zal het ook niet echt maken...
Leuke quote van Macrumors.com forum:

"At the rate things are going, a high-end PC powered by the Intel Core i7 CPU with 8 GB of RAM, 1 TB Serial ATA-II hard drive, 512 MB nVidia or ATI PCI-E graphics card with DVI-D output, and a nice 24" LG or Samsung 1920x1200 flat panel looks like a bargain in comparison. Given that Windows Vista Home Premium or Ultimate editions with SP1 is stable and reasonably fast on a Core i7 system, why would you bother with an overpriced iMac?"

In ieder geval zwaar negatieve geluiden op macrumors. Vooral uit de UK, waar sommige iMac modellen duurder zijn geworden....

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 14:31
€900 voor 2 latjes 4 GB DDR3 SO-DIMM is trouwens best goedkoop als ik zo even snel rond zoek op internet. Volgens mij een primeur voor Apple, dat geheugen bij hen goedkoper is dan los kopen :)
Een KVR1066D3S7/4G kost overal rond de €500-550.

[ Voor 11% gewijzigd door Platypussy op 03-03-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Platypussy schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:22:
€900 voor 2 latjes 4 GB DDR3 SO-DIMM is trouwens best goedkoop als ik zo even snel rond zoek op internet. Volgens mij een primeur voor Apple, dat geheugen bij hen goedkoper is dan los kopen :)
Een KVR1066D3S7/4G kost overal rond de €500-550.
Die prijs is alleen zo hoog omdat het blijkbaar nog erg lastig is om 4gb op een bankje te zetten. Een 24" heeft genoeg ruimte voor 4 bankjes. De prijs van 8gb ddr3 in je iMac zou dan honderden euro's lager zijn.

Bizar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
stelletje zeurpieten, ik zit hier nu met m'n snufferd voor een alu 24 inch iMac en kan je vertellen dat ie z'n geld dubbel en dwars waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
Cubix schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:30:
[...]

Die prijs is alleen zo hoog omdat het blijkbaar nog erg lastig is om 4gb op een bankje te zetten. Een 24" heeft genoeg ruimte voor 4 bankjes. De prijs van 8gb ddr3 in je iMac zou dan honderden euro's lager zijn.

Bizar!
Op de plek waar het geheugen nu geplaatst (onderaan achter een eigen luikje) is in een iMac is alleen de dikte van behuizing de beperkende factor, niet zozeer de diameter. Apple wil de iMac uiteraard niet dikker maken, dus dan zou je, als je vier geheugenbankjes wil, deze in de behuizing moeten plaatsen. Dan maak je het geheugen alleen weer slecht toegankelijk, dus wat heb je liever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Platypussy schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:35:
[...]

Op de plek waar het geheugen nu geplaatst (onderaan achter een eigen luikje) is in een iMac is alleen de dikte van behuizing de beperkende factor, niet zozeer de diameter. Apple wil de iMac uiteraard niet dikker maken, dus dan zou je, als je vier geheugenbankjes wil, deze in de behuizing moeten plaatsen. Dan maak je het geheugen alleen weer slecht toegankelijk, dus wat heb je liever?
Wat ik liever heb? Dat de iMac weer zo mooi te openen is als de iMac G5. Dan kan je makkelijk bij de geheugenbankjes, de HD en als bonus kan je de fans ontdoen van stof.

Tip: Hoe herken ik een nieuwe iMac: de voet is van dunner aluminium gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Cubix op 03-03-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
Hmz die G5 iMac gaat inderdaad superhandig open: drie schroefjes aan de onderkant losmaken en je klapt de hele achterplaat zo open! Ik heb zelf het eerste model Intel iMac van januari 2006, en dat is geen vooruitgang geweest in dat opzicht.

http://manuals.info.apple.com/en/imacG5_17inch_harddrive.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door Platypussy op 03-03-2009 16:01 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.