Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb binnen een aantal dagen gebeld na de levering van mijn iMac dat hij een irritant zoem en brom geluid maakt (en ik kan het weten aangezien ik achter meer van die dingen zit). Daarnaast zit er ook stof achter de glasplaat.

Nu zou de iMac vervangen worden, maar krijg ik 2 dagen later een mailtje dat het niet zomaar mogelijk is en vragen ze me of ik foto's wil maken :/ Beetje gare service hoor. Was wel wat beter gewend. Daarnaast kun je op een foto geen geluiden horen. Dus dat slaat ook nergens op.

[ Voor 10% gewijzigd door Executor16 op 07-05-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
updaten die 10.5.7

edit: 5 uur resterend :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Gewoon in een paar minuutjes geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ja nu wel, logisch he. Toen die net uit kwam ging heel internet traag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162418

Executor16 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:49:
Kuch...27 uur te gaan 8)7

Mijn draadloos internet werkt voor geen ene meter meer op mijn iMac. Valt steeds uit of hij vindt mijn netwerk niet. Ik ben net terug van vakantie dus had er niet zo'n last van. Maar nu is het toch wel een beetje jammer.
Als deze update niet helpt ga ik weer alles opnieuw installeren...voor 10.5.6 deed ie het perfect ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179768

Zelfde probleem heb ik..... Nu maar hopen dat het nu inderdaad wel weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Executor16 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:49:
Dus niet zo logisch als JIJ dacht
:P :P :P :P :P

[ Voor 3% gewijzigd door Vhond op 14-05-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Goedenavond

Ik wil mss een 24" imac aanschaffen. Op marktplaats zag ik er 1 nog geseald staan. Ik vroeg de verkopen natuurlijk hoe het met de garantie zat. Hij zei dat tijdens de 1ste opstartbeurt jezelf moet registeren om de garantie te activeren. Klopt dat? want ik wil niet natuurlijk met een defecte imac thuiskomen.

En hoe zijn de prestatie van de 9400M (wellicht tegenover de oude ATI Radeon HD 2600 PRO)?

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
DFC-Neo schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:34:
Goedenavond

Ik wil mss een 24" imac aanschaffen. Op marktplaats zag ik er 1 nog geseald staan. Ik vroeg de verkopen natuurlijk hoe het met de garantie zat. Hij zei dat tijdens de 1ste opstartbeurt jezelf moet registeren om de garantie te activeren. Klopt dat? want ik wil niet natuurlijk met een defecte imac thuiskomen.

En hoe zijn de prestatie van de 9400M (wellicht tegenover de oude ATI Radeon HD 2600 PRO)?
Tja, het is natuurlijk vreemd dat iemand z'n gesealde 24'' iMac meteen al doorverkoopt. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het zit met de garantie activeren. Wat hij zei heeft niks met een defecte iMac te maken. Je loopt er natuurlijk wel kans op, maar da's bij elke gesealde iMac. Welke specificaties heeft hij precies en voor welke prijs verkoopt hij hem?

De prestaties van de 9400M schijnen minder goed te zijn dan de oude ATI Radeon HD 2600 PRO, dus daar hoef je je niet zo druk om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:51

breinonline

Are you afraid to be known?

Garantie krijg je met een bon. Bij installeren van OS X kan je je registreren maar dat is niet hetzelfde. Als hij geen bon heeft zou ik het niet vertrouwen...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:54
DFC-Neo schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:34:
Goedenavond

Garantie loopt van datum van aankoop, niet wanneer je hem aan zet en registreerd. Zou anders wel cool zijn, zet je je mac nooit op het internet (want je bent niet verplicht om met internet verbonden te zijn tijdens setup) en heb je levenslang garantie :+

EDIT: Zie dat breinonline me net voor was hehe

[ Voor 3% gewijzigd door Weswyp op 14-05-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
1voud schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:18:
[...]

Garantie loopt van datum van aankoop, niet wanneer je hem aan zet en registreerd. Zou anders wel cool zijn, zet je je mac nooit op het internet (want je bent niet verplicht om met internet verbonden te zijn tijdens setup) en heb je levenslang garantie :+

EDIT: Zie dat breinonline me net voor was hehe
Zoiets dacht ik eigenlijk al, maar ik zei dat ik eerlijk gezegd niet wist hoe het zit met de garantie activeren. ;) Zo werkt het dus blijkbaar niet en da's eigenlijk ook wel logisch. :P Tja, als hij geen bon heeft dan zou ik het ook niet vertrouwen. Of het moet iemand zijn die je goed kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282664

Als je het over deze hebt, zal hij wel niet te vertrouwen zijn. Er word onder andere beweerd dat er een LED display in zit. http://link.marktplaats.nl/246708312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor de geinteresseerden: de MM in Eindhoven heeft nog een redelijke voorraad staan van het oude 24" model voor 1199 euro. Voor 58 euro zetten ze er 2GB voor je bij. Ik heb m'n vriendin overtuigd dat een 24" iMac toch mooier is dan een Mac Mini met een losse monitor, dus ook zij heeft nu een 24" staan :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Anoniem: 282664 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 18:29:
Als je het over deze hebt, zal hij wel niet te vertrouwen zijn. Er word onder andere beweerd dat er een LED display in zit. http://link.marktplaats.nl/246708312
Bovendien zijn het plaatjes van de voorlaatste serie (met de dikkere voet ipv de 'nieuwe' dunne...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:44

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

syltheboy schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:31:
[...]

Zoiets dacht ik eigenlijk al, maar ik zei dat ik eerlijk gezegd niet wist hoe het zit met de garantie activeren. ;) Zo werkt het dus blijkbaar niet en da's eigenlijk ook wel logisch. :P Tja, als hij geen bon heeft dan zou ik het ook niet vertrouwen. Of het moet iemand zijn die je goed kent.
Ook zonder bon is na te gaan hoe het zit met garantie. Elke AASP is in staat om in de Global Service eXchange van Apple een serienummer te checken. Er is dan onder andere te vinden wanneer de machine verkocht is, waar, en een eventuele reparatie-historie.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 20:30
Exirion schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 21:31:
Voor de geinteresseerden: de MM in Eindhoven heeft nog een redelijke voorraad staan van het oude 24" model voor 1199 euro. Voor 58 euro zetten ze er 2GB voor je bij. Ik heb m'n vriendin overtuigd dat een 24" iMac toch mooier is dan een Mac Mini met een losse monitor, dus ook zij heeft nu een 24" staan :)
Klopt, in alle MM's rond Brussel zijn ze ook 1199... Voor 40€ koop je trouwens zelf 4GB Ram...
Ik vind dat model nog altijd interessanter dan de nieuwe 24", vooral omdat je geen upgrade van de 3d kaart kan hebben bij het nieuwe instapmodel.
Waarschijnlijk verandert het met de volgende update. :)

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Aries.Mu schreef op zondag 17 mei 2009 @ 14:29:
Voor 40€ koop je trouwens zelf 4GB Ram...
Ik heb eind 2007 al slechts 60 euro betaald voor 4GB, en m'n vriendin heeft er nu dus standaard 2GB in zitten. Schijnt 2 keer 1 te zijn, dus 1 module van 2GB om samen 3 te maken is zat voor haar. Het erin zetten stelt niks voor bij de iMac.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302609

Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een imac. Maar is het normaal dat je bij het opstarten voor 2 sec een lichtblauw scherm ziet net voordat het inlogvenster dan wel bureablad verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja, dat is normaal. In Tiger zag je daar altijd "Bezig met starten..." staan maar dit is weggehaald in Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302609

thx man. Is mijn eerste ervaring met een mac dus was eventjes bang, maar het hoort dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 20:30
Exirion schreef op zondag 17 mei 2009 @ 15:22:
[...]

Ik heb eind 2007 al slechts 60 euro betaald voor 4GB, en m'n vriendin heeft er nu dus standaard 2GB in zitten. Schijnt 2 keer 1 te zijn, dus 1 module van 2GB om samen 3 te maken is zat voor haar. Het erin zetten stelt niks voor bij de iMac.
Dus je hebt 1Gb + 2Gb, dan verlies je wel het dual channel gebeuren. Niet dat je daar veel van gaat merken als je "gewoon" werkt...
En het plaatsen van geheugen is idd 5sec werk. Apple heeft dat toen allemaal goed bedacht ;)

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-07 15:27
Volgens mij is er tegenwoordig niet meer zoiets als 'dual channel', maar correct me if i'm wrong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 19:42
Er is nog steeds sprake van een zekere dual channel. Maar die performance is bijna niet te merken tijdens het gebruik van de mac voor huis/tuin/keukengebruik. Tevens heeft intel ook nog een andere aangepaste 'dual-channel' modus waarbij 2 reepjes van verschillende capaciteiten in een zekere dual channel modus kunnen werken. Dit is een soort van compromis voor het draaien van de reepjes in zekere 'dual channel' itt normale modus. De technologie heet intel flex memory technology. Standaard zijn alle apple's draaiend in dual channel (als er 2 identieke reepjes inzitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302909

He hallo, jullie schijnen veel van een apple te weten. Ik vraag me af f ik een laptop of een PC moet nemen van Apple. Een laptop lijkt handiger, maar zijn deze wel robuust?

Bedankt,
Frank
www.ictthema.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 302909 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:32:
Een laptop lijkt handiger, maar zijn deze wel robuust?
Zolang je er niet mee gaat gooien zal het wel goed gaan. Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro_x
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-07 17:31
Macbooks zijn zeker robuust, ik durf zelfs te zeggen dat ze mijns inziens robuuster zijn dan de gemiddelde "normale" laptop.

Ik zou zeggen kijk eens bij een Apple Reseller, kun je de Macbooks ook even aanvoelen/vasthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-07 21:47
Anoniem: 302909 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:32:
He hallo, jullie schijnen veel van een apple te weten. Ik vraag me af f ik een laptop of een PC moet nemen van Apple. Een laptop lijkt handiger, maar zijn deze wel robuust?

Bedankt,
Frank
www.ictthema.nl
Welkom op GoT :w

Je vraag is of je beter een Apple Macbook of iMac kunt nemen. Dat hangt echt van je eigen eisen af. Lees wat reviews, ga eens kijken in een winkel en zet voor jezelf op een rijtje wat je belangrijk vindt. Mocht je dan nog twijfelen of wat meer specifieke vragen hebben, dan kun je natuurlijk altijd een topic openen in Apple Computers. Let dan wel op ACS Beleid.

Maar op deze manier de vraag je vraag stellen in een groot topic is niet echt de bedoeling. Dit topic is alleen bedoeld voor de discussie over de iMac :) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Is het ook mogelijk om in iCal de de week nummer te laten weer geven.

Ik kan het namelijk nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:45

Nitai

Live the life you love.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Andere mogelijkheid voor weeknummers: http://www.appletips.nl/weeknummers-in-ical-weergeven/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro_x
Misschien niet helemaal passend in dit topic, maar heeft iemand een iMac met een 9400m die World of Warcraft speelt hier?

Ik ben van plan aanstaande maandag een 24" 2.66Mhz iMac te halen. Ik heb op diverse sites al wel benchmarks bekeken van de 9400m, maar over World of Warcraft lees je op de ene site dat je het prima kan spelen, terwijl de andere site beweert dat het niet soepel draait op welke settings dan ook.
En om nou €480,00 betalen voor een 4850 en 0,33Ghz gaat me net iets te ver :P

Youtube-filmpjes zoeken geeft ook geen duidelijkheid, hier kun je namelijk de settings niet zien die er gedraaid worden.

De systeemrequirements zeggen natuurlijk wel dat het kan, maar ik vraag me gewoon af of je het goed kunt spelen op de volle resolutie.

Alvast bedankt!

edit: typo's

[ Voor 106% gewijzigd door Fusajiro_x op 20-05-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro_x
Never mind, heb het al gevonden!

(http://forums.worldofwarc...4028094861&sid=1&pageNo=1 voor geïnteresseerden :)

[ Voor 184% gewijzigd door Fusajiro_x op 20-05-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Whieee schreef op zondag 17 mei 2009 @ 13:15:
[...]

Ook zonder bon is na te gaan hoe het zit met garantie. Elke AASP is in staat om in de Global Service eXchange van Apple een serienummer te checken. Er is dan onder andere te vinden wanneer de machine verkocht is, waar, en een eventuele reparatie-historie.
Als ik langs ga om te kijken of alles in orde is.. Kan ik ook gewoon ergens online de serienummer checken van de betreffende imac, om te kijken wanneer die is aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Bedankt voor de tips

Echt een verademing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:54
DFC-Neo schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 22:28:
[...]

Als ik langs ga om te kijken of alles in orde is.. Kan ik ook gewoon ergens online de serienummer checken van de betreffende imac, om te kijken wanneer die is aangeschaft?
https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Zo gisteren mijn macbook pro binnen gekregen.

Het is wel even wennen.

Zit alleen met een "probleem" de toetsenbord verlichting wil niet aangaan, als ik de toetsen daarvoor indruk dan staat er een stop icoontje onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Hi

Ik heb mijn 24 imac binnen. Ik probeer nu mijn bestanden van mijn oude windows pc over het netwerk naar mijn mac te verplaatsen. Helaas kan ik mijn pc niet vinden. Ik vind wel een andere pc op het netwerk. Het zijn beiden XP-machines, kan iemand me de goeie weg sturen.

En nu maar verder mijn mac verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

bobsqaud schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:26:
Zo gisteren mijn macbook pro binnen gekregen.

Het is wel even wennen.

Zit alleen met een "probleem" de toetsenbord verlichting wil niet aangaan, als ik de toetsen daarvoor indruk dan staat er een stop icoontje onder.
Dit topic gaat over de iMac, niet over de MacBook Pro :) Daarnaast is het antwoord op je vraag met wat Googlen wel te vinden: About Adjusting Brightness on Ambient Light Sensor (ALS)
DFC-Neo schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:37:
Ik heb mijn 24 imac binnen. Ik probeer nu mijn bestanden van mijn oude windows pc over het netwerk naar mijn mac te verplaatsen. Helaas kan ik mijn pc niet vinden. Ik vind wel een andere pc op het netwerk. Het zijn beiden XP-machines, kan iemand me de goeie weg sturen.
Problemen horen in een apart topic :) Dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de iMac. Om je op weg te helpen: Apple heeft twee artikelen over het overzetten van bestanden van een Windows computer naar een Mac: Setting up a Mac computer to share files with Windows users en Setting up a Windows computer to share files with Mac users. Mocht je er niet uitkomen, dan mag je een nieuw topic openen, waarin je duidelijk vermeld wat het probleem is, wat je zelf geprobeerd, gezocht en gevonden hebt en waarom het niet werkte.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Mijn iMac is inmiddels alweer vervangen (3e keer). Ik heb gemerkt (toen ik ze allebei naast elkaar had draaien) dat de ene met een Western Digital harddisk veeel minder geluid produceert dan degene waar een Seagate in zat. Ook heb ik nu een Pioneer brander in plaats van een Optiarc ofzo. Ben dus veel blijer met de replacement omdat die echt een stuk minder geluid maakt. Vooral het ratelen 's nachts als ik in bed lig van de Seagate HD is met de Western Digital helemaal verdwenen als er bijvoorbeeld wordt gedownload oid.

Daarnaast mocht ik voor het ongemak iets uitkiezen als kadootje :D heb maar een Wireless ALU Keyboard genomen. Kan gelijk op Marktplaats dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Executor16 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:20:
Vooral het ratelen 's nachts als ik in bed lig van de Seagate HD is met de Western Digital helemaal verdwenen als er bijvoorbeeld wordt gedownload oid.
Wat dat betreft zijn Seagates krengen :{ Ik heb er zelf een paar gehad en allemaal beginnen ze na een tijdje idle zijn te ratelen omdat Seagate het nodig vindt dat de schijven zichzelf checken. Ondanks protest van veel gebruikers zit deze 'feature' er nu al jaren in en het zorgt voor enorme irritatie. Ik snap dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
En we kunnen weer verder in het nieuwe deel. Het topic zat over de 1000 posts...

[ Voor 30% gewijzigd door Hoedje op 22-05-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-07 21:47
Doen we dat :Y)

Mag hier verder: [iMac 2G] Ervaringen & Discussie - deel 4.

[ Voor 73% gewijzigd door Hoedje op 22-05-2009 10:55 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.