Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224078

stefan_el schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:21:
[...]

Laten we nu niet gaan doen alsof 20'' een formaat is waar niet op gewerkt kan worden. Voor veel mensen is dat het (meer dan) voldoende. En dat scherm is dik in orde, alleen is de 24'' beter. Ik snap dat je ontzettend veel van je 24'' houdt maar een beetje nuance is zo gek nog niet op zijn tijd :)
Ja oke, maar als je 24'' gewend bent, merk je toch echt het verschil als je opeens voor een 20'' zit (meer dan alleen het verschil in grootte) Ook qua helderheid e.d.

Maar, neemt niet weg dat het een fantastisch apparaat blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Wil toch even mijn ervaring delen, net 2 dagen een iMac 24": 2,93GHz in huis. Deze had ik aangeschaft voor mijn dochter ivm. haar grafische opleiding aan het MA en zelf werkt ze veel met Adobe.

Na 14 jaar met Dos en Windows gewerkt te hebben ging er een nieuwe wereld voor mij open. Niet alleen softwarematig loopt het soepel maar was des te meer onder de indruk van de prestatie's van de soft/hardware. Het scherm is zeer kleurrijk en scherp, zeker als je gewend bent om achter een 22" Samsung schermpje te werken.

Na 2 dagen me te verdiepen in MacOS had ik het al snel onder de knie, direkt voorzien van de benodigde software en het toevoegen op mijn netwerk ging nog nooit zo snel, router/server.

Test op de som genomen en flink de machine lopen stressen in gebruik, waaronder meerdere apps. en bewerkingen open en de hardware monitor in de gaten gehouden. Nog onder een flinke load blijft het beestje prima zijn werk doen. De ultieme test voor mij van het scherm was toch wel het testen van FullHD films en dan komt een Mac scherm pas echt tot zijn recht, waarbij ik moet zeggen dat de GT120 goed zijn werk doet. Streamen via het netwerk in VLC gaat moeiteloos en daar merk ik tevens weer een stukje kracht van de airport tov. windows based wireless hardware, niet een hapering te zien. Ik kan als test video oa. Big Buck Bunny aanbevelen, gratis :

http://www.bigbuckbunny.org/index.php/download/

Als ik dan even verder de schermen naast elkaar zet met foto's dan wil je gewoon niet meer terug naar normale TN panelen, de iMac draait gewoon op FullHD mode conform de instellingen, 1920-1080. Voor de rest is software goed verzorgd en kun je basic al gelijk aan de slag met geluid/video bewerkingen, basic maar goed genoeg om leuke dingen te maken. Wie meer wil kan dan altijd nog een zwaarder pakket van Apple of een ander merk nemen. Ook de webcam is zeer goed te noemen.

Wireless gaat de iMac sneller dan mijn vaste Gigabit bedrade PC en concludeer dat Apple zijn eigen content op een Mac machine betere toegang geeft dan een Windows based systeem. Frontrow vind ik een prettig progamma, temeer als film fanaat direct toegang tot al mijn media en de nieuwste film trailers.

Al met al een voor mij zeer prettige kennismaking met een Mac computer en helaas zal ik hem morgen "moeten" afstaan aan mijn dochter, waarbij ik voor mijzelf al denk aan een MacPro voor mijzelf.

Voor de prijs vind ik persoonlijk dat je bij een Mac meer waar krijgt je geld dan een Windows PC maar wil niet per defintie zeggen dat Windows slechter is, het is puur de persoonlijke ervaring. Wel denk ik dat een gebruiker goed moet overdenken, waarvoor ga ik het gebruiken en welk inch paneel past het beste bij mij en om eerlijk te zijn, een 24" paneel is geen overbodige luxe. Natuurlijk ligt de prijs anders dan bij een 20" model maar het heeft een grote meerwaarde, zeker ook qua GPU. Games testen ben ik helaas nog niet aan toe gekomen maar daar is deze machine ook niet belangrijk voor. Kijk ik rond op het net dan lees ik eigenlijk alleen maar goeie ervaringen sinds de komst van de Intel CPU's. Wie hoge eisen aan gaming steld kiest denk ik eerder voor een ATi 4850 512MB, ook al is dat een meerprijs van 180 euro, op zo een bedrag dan ook geen overbodige luxe en slechts een minimale investering meer op zo een bedrag voor de lange termijn.

Mbt. de garantie is het denk ik toch wel verstandig, mits je budget het toe laat om je garantie te verlengen. Het is een dure grap als na een jaar onverhoopt toch iets stuk gaat, aangezien de hardware feitelijk niets meer is dan één plakaat hardware, niet oneerbiedig bedoeld :)

Conclusie voor mijzelf, ik weet wel wat mij volgende systeem gaat worden :) Ik ben zelf early adapter van Vista geweest, en alle voorgaande Win home OS'en maar moet objectief zeggen, Windows kan niet aan deze combinate tippen. En alle verhalen en flamewars ten spijt die vaker hier op GoT, met name op de forntpage plaatsvinden, je weet pas zelf het verschil als je het ervaren hebt. De iCentre's zijn een mooie plek om een Mac in actie te zien maar het beste ervaar je het thuis, waar je de rust en tijd hebt om het goed te ervaren. Hierbij heeft Apple een stuk vertrouwen bij mij gewekt en zie ik de toekomst rooskleurig in met mijn nieuwe "partner". En een Mac per definitie vind ik niet een stuk soft/hardware voor een pro gebruiker, ook de casual gebruiker kan er een hoop plezier aan beleven, zonder dat het nu gek meer kost dan een WinPC. Wie echt zwaar werk wil gaan doen schaft een MacPro aan, en gezien de bewerkingssnelheden brengt een dergelijke machine juist alleen maar geld op, investering is dus maar net hoe je het bekijkt :)

Ik denk tevens dat er een markt is weggelegd, middels het Mac concept, voor een TV scherm met daarin gebouwd Mac soft/hardware. Zelf zou ik niet lang hoeven na te denken als dat op de markt zou verschijnen met een dergelijk paneel. Maar goed, ga het zelf ervaren en trek je conclusie zelf, de beste review die je maar kan hebben :) En de nieuwe Microsoft reclame is misschien niet eens zo ongegrond als je het één tegen het ander afweegt, al prefeleer ik dergelijke reclame's niet :

nieuws: Microsoft opent aanval op 'dure' Apple-hardware met nieuwe spotjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282664

Anoniem: 50893 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 04:32:
Mbt. de garantie is het denk ik toch wel verstandig, mits je budget het toe laat om je garantie te verlengen. Het is een dure grap als na een jaar onverhoopt toch iets stuk gaat, aangezien de hardware feitelijk niets meer is dan één plakaat hardware, niet oneerbiedig bedoeld :)
Tegenwoordig is de AppleCare niet meer zo duur op eBay. Misschien slim om daar een te kijken.
Er is ook al een topic over: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1290105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282664 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 16:17:
[...]

Tegenwoordig is de AppleCare niet meer zo duur op eBay. Misschien slim om daar een te kijken.
Er is ook al een topic over: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1290105
Bedankt voor de tip, zal er eens naar kijken. Wel zet ik vraagtekens bij de verschillen dan in prijzen wereldwijd en lees in datzelfde topic ook een negatieve ervaring. Zal eens kijken hoe Apple hier zelf tzt. op reageerd, imo, als je eenheidsprijzen kan hanteren voor de hard/software dan moet dat ook kunnen voor de AppleCare :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:11
Anoniem: 50893 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 04:32:
Wil toch even mijn ervaring delen, net 2 dagen een iMac 24": 2,93GHz in huis. Deze had ik aangeschaft voor mijn dochter ivm. haar grafische opleiding aan het MA en zelf werkt ze veel met Adobe.

Na 14 jaar met Dos en Windows gewerkt te hebben ging er een nieuwe wereld voor mij open. Niet alleen softwarematig loopt het soepel maar was des te meer onder de indruk van de prestatie's van de soft/hardware. Het scherm is zeer kleurrijk en scherp, zeker als je gewend bent om achter een 22" Samsung schermpje te werken.

Na 2 dagen me te verdiepen in MacOS had ik het al snel onder de knie, direkt voorzien van de benodigde software en het toevoegen op mijn netwerk ging nog nooit zo snel, router/server.

Test op de som genomen en flink de machine lopen stressen in gebruik, waaronder meerdere apps. en bewerkingen open en de hardware monitor in de gaten gehouden. Nog onder een flinke load blijft het beestje prima zijn werk doen. De ultieme test voor mij van het scherm was toch wel het testen van FullHD films en dan komt een Mac scherm pas echt tot zijn recht, waarbij ik moet zeggen dat de GT120 goed zijn werk doet. Streamen via het netwerk in VLC gaat moeiteloos en daar merk ik tevens weer een stukje kracht van de airport tov. windows based wireless hardware, niet een hapering te zien. Ik kan als test video oa. Big Buck Bunny aanbevelen, gratis :

http://www.bigbuckbunny.org/index.php/download/

Als ik dan even verder de schermen naast elkaar zet met foto's dan wil je gewoon niet meer terug naar normale TN panelen, de iMac draait gewoon op FullHD mode conform de instellingen, 1920-1080. Voor de rest is software goed verzorgd en kun je basic al gelijk aan de slag met geluid/video bewerkingen, basic maar goed genoeg om leuke dingen te maken. Wie meer wil kan dan altijd nog een zwaarder pakket van Apple of een ander merk nemen. Ook de webcam is zeer goed te noemen.

Wireless gaat de iMac sneller dan mijn vaste Gigabit bedrade PC en concludeer dat Apple zijn eigen content op een Mac machine betere toegang geeft dan een Windows based systeem. Frontrow vind ik een prettig progamma, temeer als film fanaat direct toegang tot al mijn media en de nieuwste film trailers.

Al met al een voor mij zeer prettige kennismaking met een Mac computer en helaas zal ik hem morgen "moeten" afstaan aan mijn dochter, waarbij ik voor mijzelf al denk aan een MacPro voor mijzelf.

Voor de prijs vind ik persoonlijk dat je bij een Mac meer waar krijgt je geld dan een Windows PC maar wil niet per defintie zeggen dat Windows slechter is, het is puur de persoonlijke ervaring. Wel denk ik dat een gebruiker goed moet overdenken, waarvoor ga ik het gebruiken en welk inch paneel past het beste bij mij en om eerlijk te zijn, een 24" paneel is geen overbodige luxe. Natuurlijk ligt de prijs anders dan bij een 20" model maar het heeft een grote meerwaarde, zeker ook qua GPU. Games testen ben ik helaas nog niet aan toe gekomen maar daar is deze machine ook niet belangrijk voor. Kijk ik rond op het net dan lees ik eigenlijk alleen maar goeie ervaringen sinds de komst van de Intel CPU's. Wie hoge eisen aan gaming steld kiest denk ik eerder voor een ATi 4850 512MB, ook al is dat een meerprijs van 180 euro, op zo een bedrag dan ook geen overbodige luxe en slechts een minimale investering meer op zo een bedrag voor de lange termijn.

Conclusie voor mijzelf, ik weet wel wat mij volgende systeem gaat worden :) Ik ben zelf early adapter van Vista geweest, en alle voorgaande Win home OS'en maar moet objectief zeggen, Windows kan niet aan deze combinate tippen. En alle verhalen en flamewars ten spijt die vaker hier op GoT, met name op de forntpage plaatsvinden, je weet pas zelf het verschil als je het ervaren hebt. De iCentre's zijn een mooie plek om een Mac in actie te zien maar het beste ervaar je het thuis, waar je de rust en tijd hebt om het goed te ervaren. Hierbij heeft Apple een stuk vertrouwen bij mij gewekt en zie ik de toekomst rooskleurig in met mijn nieuwe "partner". En een Mac per definitie vind ik niet een stuk soft/hardware voor een pro gebruiker, ook de casual gebruiker kan er een hoop plezier aan beleven, zonder dat het nu gek meer kost dan een WinPC. Wie echt zwaar werk wil gaan doen schaft een MacPro aan, en gezien de bewerkingssnelheden brengt een dergelijke machine juist alleen maar geld op, investering is dus maar net hoe je het bekijkt :)

Ik denk tevens dat er een markt is weggelegd, middels het Mac concept, voor een TV scherm met daarin gebouwd Mac soft/hardware. Zelf zou ik niet lang hoeven na te denken als dat op de markt zou verschijnen met een dergelijk paneel. Maar goed, ga het zelf ervaren en trek je conclusie zelf, de beste review die je maar kan hebben :) En de nieuwe Microsoft reclame is misschien niet eens zo ongegrond als je het één tegen het ander afweegt, al prefeleer ik dergelijke reclame's niet :

nieuws: Microsoft opent aanval op 'dure' Apple-hardware met nieuwe spotjes
Ik heb zelf een macbook enzo en in het verleden macs gehad. maar ik heb gemengde gevoelens ove rhun hardware en de kwaliteit.

Vind veel hardware wel overpriced. maar sommigen ook weer precies goed. de macbook heeft echt innovaties, snelheid en goede looks. Maar soms zit het design helaas de prestaties en de degelijkheid ook in de weg.

Met dat betreft heb ik dan ook liever een mid tower met 86OSX ofzo of gewoon een windows variant. in verband met prijs en prestaties. want voor tegen de 1800 euro bouw ik de ultieme en goed uitziende pc en koop ik nog een nice s-ips scherm erbij ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sn0wblind schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 18:20:
[...]

Ik heb zelf een macbook enzo en in het verleden macs gehad. maar ik heb gemengde gevoelens ove rhun hardware en de kwaliteit.

Vind veel hardware wel overpriced. maar sommigen ook weer precies goed. de macbook heeft echt innovaties, snelheid en goede looks. Maar soms zit het design helaas de prestaties en de degelijkheid ook in de weg.

Met dat betreft heb ik dan ook liever een mid tower met 86OSX ofzo of gewoon een windows variant. in verband met prijs en prestaties. want voor tegen de 1800 euro bouw ik de ultieme en goed uitziende pc en koop ik nog een nice s-ips scherm erbij ook :D
Dat is een discussie die niet of nauwelijks te voeren valt. Ben het met je eens dat design voor problemen kan zorgen, met name de warmte blijft een "probleem". Maar het is voor mijn dochter een instapmodel. Ze wilde zelf liever een MacBookPor hebben. Behalve de prijs, toch wel stevig, speelde daarbij ook dat zij bril/lens dragend is en dat een groter scherm nu neemaal wat prettiger is dan een 17inch scherm, daar waar ze al 17/20inch laptop schermen gewend is. Een MacBookPro met extern scherm vond ik qua financieel plaatje nog geen optie, met het oogmerk dat als ze in de toekomst meer nodig heeft voor haar toekomstig werk beter naar een MacPro kan overstappen qua investering.

Ik hoef er niet achter te werken maar zij moet er tzt. haar brood mee verdienen. WIndows based systemen vind ze niks, ze werkt nu zelf ook met Vista, met name op installatie en onderhoud daarvan en persoonlijk wil ik er vanaf dat ik haar werksystemen onderhoud, ze heeft daar weinig tot geen feeling mee om dat zelf te doen. In ieder geval kan ze nu met beide systemen ervaring op doen en zelf beoordelen wat ze het prettigste vind.

Zelf doe ik veel muziek editten maar ben altijd blijven hangen bij Windows vanwege een andere hobby, gamen. Maar nu ik zo de Mac ervaren heb en gamen geen prioriteit meer heeft heb ik een pretiige ervaring met hun systeem, waar ik het zelf een verademing vind dat alle firm en software updates van 1 lokaal punt komt en niet meer tich sites af hoef te gaan voor mijn hardware. En mjah, voor een MacBookPro haal je een mooie desktop rig met high end componenten in huis maar als werk belangrijker is en je kan tijd besparen dan is tijd geld.

En qua multi media gebruik vind ik het persoonlijk erg goed in elkaar zitten, daar waar ik zelf en menig ander weer mindere ervaringen hebben met Windows Media Center. Maar zoals met alles, het is en blijft een persoonlijke emotie die je ervaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zijn er hier mensen die een (goede) muismat gebruiken voor de mighty mouse? Het punt is namelijk dat ik merk dat er vaak vuil om mijn bureau begint vast te zitten rond de muis, dit terwijl er elke week een stofzuiger door de kamer gaat en een doekje overal over heen.

Door al dat vuil (wat vaak ook in de muis zit uiteraard) scrolt ie niet lekker, zou het helpen met een muismat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-06 00:05

Nitai

Live the life you love.

Anoniem: 50893 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 04:32:Frontrow vind ik een prettig progamma, temeer als film fanaat direct toegang tot al mijn media en de nieuwste film trailers.
Probeer Plex eens, dat werkt nog fijner dan Frontrow (imho) en kan ook veel meer.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ronwiel schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 13:21:
Zijn er hier mensen die een (goede) muismat gebruiken voor de mighty mouse? Het punt is namelijk dat ik merk dat er vaak vuil om mijn bureau begint vast te zitten rond de muis, dit terwijl er elke week een stofzuiger door de kamer gaat en een doekje overal over heen.

Door al dat vuil (wat vaak ook in de muis zit uiteraard) scrolt ie niet lekker, zou het helpen met een muismat?
Het is per mens verschillend wat je huid afscheid, zuurgraad, vet en vocht. En ik ken ook mensen die lekker eten, handen niet wassen en vrolijk verder muizen :) Mijn muis plate heeft ook altijd veel vet als ik er lang mee aan het werk ben en daar doe je weinig aan, behalve of vaker je handen wassen of een andere zeep proberen kan helpen.

@ Nitai :

Plex was me al opgevallen en zal het zeker proberen, thx voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik gebruik nu al denk ik zo'n 8 jaar mijn trouwe ouwe Icemat Classic als muismat. Doet het nog steeds supergoed. Hij is alleen gevoelig voor koekkruimels :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:00
Ik zit te twijfelen om een Imac te gaan kopen omdat mijn windows computer me weer is in de steek heeft gelaten.

Nu heb ik een aantal vraagjes voordat ik echt de definitieve knoop door hak. Mijn vragen zijn:
- Kan ik met Parallels ook Microsoft Office 2007 zonder problemen draaien omdat ik op internet vaak het probleem tegen kom dat Office for Mac 2008 niet helemaal werkt zoals het moet.
Mocht het via Parallels niet lukken werkt Iwork 2009 ook met .docx bestanden?
- Misschien een stomme vraag maar hoelang kan je ongeveer met een Mac mee gaan? Bij een pc (mijn vb Pentium D met WinXP werkt wel met Vista maar het loopt nou niet echt lekker. Hoe gaat dat bij een Mac als bv na 2 jaar een nieuwe versie van OSX uitkomt werkt het allemaal dan nog net zo snel?
- Dan nog de vraag als ik nu een Imac koop en in oktober (zeg ook maar een maand) komt Snow Leopard uit moet ik dan net zoals bij een Windows product een nieuwe licentie aanschaffen of is dit gewoon een soort update?
- Me laatste vraag is ik wil de Imac gaan gebruiken voor mijn school: dus een beetje Powerpointtjes maken en Word bestanden ook een beetje surfen, maar ik wil er ook soms mee kunnen paintshoppen en video's bewerken is de Imac van 2,66 GHz hier goed voor of moet ik naar het volgende model van 2,93 GHz?
En hoe zit het met de videokaart van de 2,66 GHz ten opzichten van de 2,93GHz zit er een merkbaar verschil tussen bij bijvoorbeeld een programma zoals Paintshop?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, ik hoop dat jullie mij over de streep kunnen trekken naar de juiste Imac toe :9 (hoop dat ik het in dit topic mag vragen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robert1989 schreef op zondag 05 april 2009 @ 00:45:
Ik zit te twijfelen om een Imac te gaan kopen omdat mijn windows computer me weer is in de steek heeft gelaten.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, ik hoop dat jullie mij over de streep kunnen trekken naar de juiste Imac toe :9 (hoop dat ik het in dit topic mag vragen?)
Een Mac kan je net zo goed in de steek laten, het blijft electronica. Het grote voordeel zelf vind ik 1 hardware profiel in diverse uitvoeringen dus dat zal beter getest zijn, ze willen denk ik niet echt een hardware fout om duizenden machine's terug te halen.

En over de streep trekken, dat kun je alleen zelf :) Ik zou persoonlijk lekker eens wat tijd doorbrengen in een iCentre of indien mogelijk bij een bekende met een Mac wat uurtjes rondsnuffen. Daar waar ik ben geweest in een iCentre stonden gewoon machine's opgesteld met Office en iWork. Parallels heb ik geen ervaring mee, als ik al Windows op de Mac wil gebruiken zou ik persoonlijk eerder kiezen voor bootcamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
Een Mac kan je net zo goed in de steek laten, het blijft electronica. Het grote voordeel zelf vind ik 1 hardware profiel in diverse uitvoeringen dus dat zal beter getest zijn, ze willen denk ik niet echt een hardware fout om duizenden machine's terug te halen.
Dit klopt electronica kan je altijd in de steek laten. Maar ik ga er van uit dat hier niemand ervaring heeft dat alle onderdelen van zijn mac al een keer ontvangen zijn en dan net na de garantie tijd het moederbord en de processor er mee stopt. Ik verwacht dat Apple dat toch iets beter heeft uitgedacht. Correct me if i'm wrong.

Ik zal zeker is kijken in een iCentre bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Robert1989 schreef op zondag 05 april 2009 @ 00:45:

Nu heb ik een aantal vraagjes voordat ik echt de definitieve knoop door hak. Mijn vragen zijn:
- Kan ik met Parallels ook Microsoft Office 2007 zonder problemen draaien omdat ik op internet vaak het probleem tegen kom dat Office for Mac 2008 niet helemaal werkt zoals het moet.
Office 2007 werkt prima in Parallels. En helaas is dat wel eens nodig, ik krijg regelmatig Powerpoint bestanden die in Office for Mac niet goed worden geopend, maar wel met Office voor Windows :/ Je moet Parallels zien als een mogelijkheid om Windows op te starten 'in' Mac OS X. Je krijgt dus gewoon de Windows desktop en startmenu e.d. te zien.
- Dan nog de vraag als ik nu een Imac koop en in oktober (zeg ook maar een maand) komt Snow Leopard uit moet ik dan net zoals bij een Windows product een nieuwe licentie aanschaffen of is dit gewoon een soort update?
Show Leopard is een update en daar moet je inderdaad een licentie voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Bij Media Markt zag ik dat ze de 24'' iMac 2,8 GHz van het vorige model voor 1199 euro verkopen. ;) Da's 400 euro goedkoper dan eerst, maar nu heb je het nieuwe model voor 200 euro extra. Dan heb je wel 4 GB werkgeheugen en 640 GB harde schijf, dus ik denk dat het die 200 euro extra echt wel waard is.

[ Voor 50% gewijzigd door syltheboy op 06-04-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-06 23:30
syltheboy schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:45:
Bij Media Markt zag ik dat ze de 24'' iMac 2,8 GHz van het vorige model voor 1199 euro verkopen. ;) Da's 400 euro goedkoper dan eerst, maar nu heb je het nieuwe model voor 200 euro extra. Dan heb je wel 4 GB werkgeheugen en 640 GB harde schijf, dus ik denk dat het die 200 euro extra echt wel waard is.
Ja maar je hebt bij die van de MM wel 2.8Ghz en een HD2600 Pro, die veel sneller is dan de 9400m...

Het is maar net wat je het beste vind ;)

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Aries.Mu schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:44:
[...]

Ja maar je hebt bij die van de MM wel 2.8Ghz en een HD2600 Pro, die veel sneller is dan de 9400m...

Tja, nieuw is inderdaad niet altijd beter. Maar ja, tegen die tijd dat ik slaag (over 2 maanden) is hij al lang niet meer te koop en zal ik toch voor de nieuwe moeten gaan. ;)

Edit: Sorry dat ik het steeds over die iMac heb, maar ik kan echt niet wachten.

[ Voor 9% gewijzigd door syltheboy op 06-04-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

syltheboy schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:51:
Maar ja, tegen die tijd dat ik slaag (over 2 maanden) is hij al lang niet meer te koop en zal ik toch voor de nieuwe moeten gaan. ;)
Joh, ga jij een iMac kopen dan? Vertel eens?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
Is het een aanrader die van de mediamarkt?
Volgens mij qua prijs toch wel?
Kan ik in die zelf ook nog 4gb geheugen instoppen.
Alvast bedankt voor jullie antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Robert1989 schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:02:
Is het een aanrader die van de mediamarkt?
Volgens mij qua prijs toch wel?
Kan ik in die zelf ook nog 4gb geheugen instoppen.
Alvast bedankt voor jullie antwoord
Als je met de kleine harddisk kunt leven, zou ik hem kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Aries.Mu schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:44:
[...]

Is dat verschil overigens merkbaar tussen die grafische kaarten voor de 'gewone' gebruiker. Oftwel, surfen, iPhoto, misschine een film kijken (in hd) en meer van dat soort dingen of heb je vooral voordeel wanneer je hem voor zware grafische doeleinden wilt gebruiken?

en 2.6 vs. 2.8?

[ Voor 4% gewijzigd door stefan_el op 07-04-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
stefan_el schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 00:17:
[...]

Is dat verschil overigens merkbaar tussen die grafische kaarten voor de 'gewone' gebruiker. Oftwel, surfen, iPhoto, misschine een film kijken (in hd) en meer van dat soort dingen of heb je vooral voordeel wanneer je hem voor zware grafische doeleinden wilt gebruiken?

en 2.6 vs. 2.8?
Tja, het verschil van de processor is echt minimaal en in de praktijk zul je het niet eens merken. Volgens mij merk je ook weinig van de andere grafische kaart. Kijk, misschien heb je er wel voordeel van als je hem voor zware grafische doeleinden wilt gebruiken. Ik denk dat je aan 4 GB werkgeheugen meer hebt. Voor de standaard gebruiker is de nieuwste 24'' iMac 2,66 GHz meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-06 23:30
syltheboy schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:14:
[...]

Tja, het verschil van de processor is echt minimaal en in de praktijk zul je het niet eens merken. Volgens mij merk je ook weinig van de andere grafische kaart. Kijk, misschien heb je er wel voordeel van als je hem voor zware grafische doeleinden wilt gebruiken. Ik denk dat je aan 4 GB werkgeheugen meer hebt. Voor de standaard gebruiker is de nieuwste 24'' iMac 2,66 GHz meer dan genoeg.
Zelf de gewone gebruiker wil af en toe eens gamen, en dan ben je direct erg beperkt met de 9400m...
Een HD2600Pro is ook niet zo snel, maar draait zowat alles goed op een reso van 1280*1024 oid.

WoW, Grid, CoD4/5 speel je met een HD2600Pro vlekkeloos af, vergeet het maar met de 9400m.

Als je een PS3 hebt, heb je daar natuurlijk niets aan, maar niet iedereen wil investeren in een iMac én een console...

Maar het is allemaal persoonlijk.

De aanbieding in de MM is erg aantrekkelijk want hij is veel goedkoper dan de nieuwe 24".
Met het prijsverschil kan je makkelijk 4GB ram kopen (40€), de 2GB die erin zit verkopen (10€ oid) en nog een 1TB externe schijf kopen als data/backup/time machine schijf.

En dan zit je nog onder de prijs van de nieuwe, en heb je snellere cpu en betere 3d kaart :-)

;)

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
Aries.Mu schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:58:
[...]

Zelf de gewone gebruiker wil af en toe eens gamen, en dan ben je direct erg beperkt met de 9400m...
Een HD2600Pro is ook niet zo snel, maar draait zowat alles goed op een reso van 1280*1024 oid.

WoW, Grid, CoD4/5 speel je met een HD2600Pro vlekkeloos af, vergeet het maar met de 9400m.

Als je een PS3 hebt, heb je daar natuurlijk niets aan, maar niet iedereen wil investeren in een iMac én een console...

Maar het is allemaal persoonlijk.

De aanbieding in de MM is erg aantrekkelijk want hij is veel goedkoper dan de nieuwe 24".
Met het prijsverschil kan je makkelijk 4GB ram kopen (40€), de 2GB die erin zit verkopen (10€ oid) en nog een 1TB externe schijf kopen als data/backup/time machine schijf.

En dan zit je nog onder de prijs van de nieuwe, en heb je snellere cpu en betere 3d kaart :-)

;)
Tja ik heb een PS3 dus ga er echt geen spellen op spelen en met studentenkorting betaal ik voor de nieuwe 1280....denk dat is toch maar voor die ga dan, als de grafische kaart verder niets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158579

En je hebt een Apple Remote standaard, een fatsoenlijk toetsenbord met numpad en een echte videokaart die zijn geheugen niet deelt met het interne werkgeheugen. Dat is toch een wezenlijk verschil. Kortom het 'oude' model is mijn inziens een betere keus, dat geheugen is voor weinig geld op te waarderen. Als bonus nog Firewire 400!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Anoniem: 158579 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:48:
En je hebt een Apple Remote standaard, een fatsoenlijk toetsenbord met numpad en een echte videokaart die zijn geheugen niet deelt met het interne werkgeheugen. Dat is toch een wezenlijk verschil. Kortom het 'oude' model is mijn inziens een betere keus, dat geheugen is voor weinig geld op te waarderen. Als bonus nog Firewire 400!
Ja, een Apple Remote is inderdaad wel handig! :) Dat toetsenbord met numpad kun je bij het nieuwe model trouwens ook nog kiezen, hoor! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:55
laat nou Snow Leopard eens een deel van zijn taken uitbesteden aan de GPU....
dan is het toch wel fijn dat dat ding ook wat krachtiger is dan een 9400...

[ Voor 4% gewijzigd door 107mb op 07-04-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290119

Ik zag dezelfde advertentie ook in de folder van MediaMarkt. Dus mijn vraag is, wat kan ik beter doen: De nieuwe 20'' instapmodel (1099,-) of de oude 24'' bij de MediaMarkt (1199,-). Zijn er behalve de nieuwe grafische kaart nog andere veranderingen bij de nieuwe iMac's? Want ik heb ook iets gehoord over Firewire?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik zou sowieso voor 24" gaan. Schijnen ook betere schermen te zijn en het is (voor mij) relaxter werken, meer ruimte etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Je hebt voor en nadelen, zeker bij een nieuwe 20 en oude 24 kan het moeilijk zijn om te beslissen kan ik me zo voorstellen. Voordelen van de nieuwe 20 zijn: Nieuwe geheugen en dus sneller qua geheugen. De oude is qua videokaart toch net iets beter. De 24 versies hebben een iets beter scherm, maar de nieuwe 20'ers hebben bijvoorbeeld een extra usb poort. verder hebben de nieuwe 20'ers het nieuwe design tegenover het grotere scherm van de oude 24. Ik ben gewend aan zo groot mogelijk schermen dus ik zou voor de 24 gaan, maar dat is natuurlijk helemaal jou keus.

Ze zouden ook wel een 27 inch iMac uit mogen brengen naar mijn mening. Mooie maat tussen 24 en 30 inch, maar ja, dan wordt het toch maar een mac pro voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank jullie wel beiden voor jullie reacties :) Die extra usb poort maakt niet erg veel uit aangezien ik soms een iPod aansluit maar verder heb ik nooit meer dan 1 of 2 dingen tegelijk aangesloten. Design was toch alleen kwa de poot waar die op staat? Maar dat maakt verder niet zo heel veel uit, want die iMac's zijn op zich al erg mooi :P Over het DDR3 geheugen, ze zeggen dat je daar nog niet heel erg veel van merkt, en tegen de tijd dat er vooral uit gehaald kan worden, worden de prijzen toch wel wat goedkoper voor DDR3 geheugen :P Of kun je op de moederbord van de oude iMac's geen DDR3 geheugen plaatsen? Maar heel erg bedankt voor jullie reacties, dit wordt namelijk mijn eerste Mac :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 290119 op 07-04-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158579

Ik zou voor de oude gaan, het wordt soms afgeschilderd als 'rommel', maar verschillende benchmarks hebben l aangetoond dat de oude ATI 2600 PRO videokaart met eigen geheugen veel sneller is dan die gedeelde Nvidia kaart. En al lijkt die Remote maar 19 euro, het is wel weer een teken aan de wand dat Apple zin computers steeds kariger uitlevert. Wij hebben een paar weken terug dit betreffende 'oude' model 24" 2.8 GHz bij de Mediamarkt gekocht en zijn nog steeds erg tevreden. Sowieso zou ik zeker voor hetzelfde geld altijd voor de 24" gaan, daar zul he zeker geen spijt van krijgen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 14:01
Executor16 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:54:
Ik zou sowieso voor 24" gaan. Schijnen ook betere schermen te zijn en het is (voor mij) relaxter werken, meer ruimte etc.
Ik heb een half jaar geleden m'n 20" ook ingeruild voor een 24" model, de grootte is echt een verademing, het scherm is ook veel helderder, veel TE helder zelfs naar mijn mening.
Op de laagste helderheid draai ik (vooral 's avonds) ook nog een brightness applicatie die een donker filter over de display/desktop gooit, anders krijg ik echt lasogen..

Maar dat neem ik voor lief, ik zou 'em nooit terug inruilen voor m'n 20" model ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Wunk op 08-04-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257404

Wordt iLife '09 btw meegeleverd met de oudere modellen in de MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294614

lol @ verkeerde topic :P

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 294614 op 08-04-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de reacties! Ik ga hem heel waarschijnlijk zaterdag ophale! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Wunk schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:22:
Op de laagste helderheid draai ik (vooral 's avonds) ook nog een brightness applicatie die een donker filter over de display/desktop gooit, anders krijg ik echt lasogen..
Misschien moet je dan toch vaker naar buiten gaan B) :+ Ik heb 'm meestal op ongeveer 50% staan en in de avond wel eens op 1/3 ongeveer, maar de laagste stand is zeker in een normaal verlichte kamer echt niet te helder.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
Nog één belangrijke vraag voordat ik hem zaterdag misschien haal bij de MM.
Hoelang gaat ongeveer een Imac mee? niet dat als ik hem koop dat ik er na 3 jaar totaal niets mee kan en dat hij heel traag loopt. (zoals bij mijn huidige computer) en kan ik op deze Imac een beetje snel Snow Leopard draaien als hij eind dit jaar uit komt? Heel erg bedankt alvast zit nog echt met de twijfel omdat het best wel wat kost een imac en er nog niet echt veel ervaring mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288633

Ik ben ook nog niet zo lang overgeschakeld dus kan je niet zeggen of ze lang meegaan, dat kan trouwens niemand zeggen over de huidige modellen, ze zijn er nog maar sinds 2007? maar als je vergelijkt met andere computers begint daar stilaan de quad core ook vaker in terug te vinden, maar dat is nog niet zo doorgebroken denk ik, dus ik gok dat je met de imac wel nog een tijdje goed zit.

overigens is het juist de bedoeling van apple dat snow leopard nog sneller gaat draaien dan leopard. daarom is het ook een deel van de naam vermoed ik, omdat er niet zoveel verschillen inzitten kwa funtcies, maar er wordt gewerkt aan de grootte van installatiebestanden en programma's enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-06 00:05

Nitai

Live the life you love.

Robert1989 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:36:
Nog één belangrijke vraag voordat ik hem zaterdag misschien haal bij de MM.
Hoelang gaat ongeveer een Imac mee? niet dat als ik hem koop dat ik er na 3 jaar totaal niets mee kan en dat hij heel traag loopt. (zoals bij mijn huidige computer) en kan ik op deze Imac een beetje snel Snow Leopard draaien als hij eind dit jaar uit komt? Heel erg bedankt alvast zit nog echt met de twijfel omdat het best wel wat kost een imac en er nog niet echt veel ervaring mee heb.
Ik heb nog een Powerbook G4 uit begin 2005, deze draait nog als een zonnetje. Het grote gemis was voor mij dat ik geen virtualisatie op kon draaien dus vandaar deze vervangen voor Macbook 1,5 maand terug. M'n iMac is al 1,75 jaar oud en doet het ook nog perfect en supersnel. (Overigens deed ik met m'n pc ook meer dan 3 jaar maar goed ;)). Ligt er dus maar net aan wat jij onder 'snel' verstaat.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
Nitai schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:18:
Ligt er dus maar net aan wat jij onder 'snel' verstaat.
bij mij is het dat het opstarten veelste lang duurt en programma's als IE of Firefox lopen gewoon bij een schone installatie al vast. Maar On-Topic. Kijk dat is dus wat ik graag had willen horen over je Powerbook G4 :9 Het word zaterdag gewoon de Imac van de MM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Nitai schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:18:
(Overigens deed ik met m'n pc ook meer dan 3 jaar maar goed ;)).
Hier staat ook een pc (Dell Dimension 8300) van meer dan 5 jaar oud en die draait ook nog als een zonnetje. De videokaart is wel al 2 keer vervangen en er is een keer 2 GB extra werkgeheugen bijgezet. Ook heeft m'n vader er sinds kort een 26'' monitor van Samsung bij gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@syltheboy, zolang je er geen zwaardere software op draaid zal je pc wel lang normaal blijven draaien jah :). Wij hebben hier ook nog een pc staan van 1990 ofzo, draaid ook nog altijd lekker. Zolang je er geen moeilijke dingen mee doet :P

Ben overigens vandaag nog even bij Xando in Zwolle geweest, even wat vraagjes gesteld. Het blijkt overigens dat je het US toetsenbord er wel kunt krijgen, maar dan moet je dus de hele imac kopen. Los word hij helaas niet verkocht. Heb ik even geluk dat ik nog een imac moet kopen.
Nu eerst hopen dat ik ben aangenomen bij het Deltion College Zwolle. Dan krijg je zo'n schoolpas waarmee je toch weer 6% korting bij Xando kunt krijgen. Is toch weer ong €150. Ik moet dus nog steeds wachten, zing het ondertussen wel even uit met mijn 3 jaar oude Windows Laptop ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 282664 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:00:
@syltheboy, zolang je er geen zwaardere software op draaid zal je pc wel lang normaal blijven draaien jah :). Wij hebben hier ook nog een pc staan van 1990 ofzo, draaid ook nog altijd lekker.
Dat zal dan toch hoogstens een 80386 moeten zijn en die waren toen behoorlijk duur dus nog waarschijnlijker een 80286. En uiteraard met MS-DOS want Windows 3.0 was toen nog nauwelijks in gebruik bij thuisgebruikers. Ben dus wel benieuwd wat je nog precies kunt doen met dat ding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:07
Ik baal er ook echt van dat apple niet iets meer werk maakt van de grafische kaarten. Ik vraag echt geen high end, maar een fatsoenlijke mid range kaart waarmee ik alle games op iig medium kwaliteit kan spelen voor de komende 2 jaar. Ik ben van plan een mac te kopen aan het eind van dit jaar, en wou graag diablo 3 erop spelen. Ik heb geen zin voor een niet zo veeleisende game als dat de instellingen zo laag te zetten dat het soepeltjes draait op de 9400m, maar ik heb ook geen zin over de 2000 euro uit te geven zodat ik er een midrange kaart in kan laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:30:
[...]

Dat zal dan toch hoogstens een 80386 moeten zijn en die waren toen behoorlijk duur dus nog waarschijnlijker een 80286. En uiteraard met MS-DOS want Windows 3.0 was toen nog nauwelijks in gebruik bij thuisgebruikers. Ben dus wel benieuwd wat je nog precies kunt doen met dat ding :+
Offtopic:
Dat van 1990 was natuurlijk niet serieus bedoel :+ .. Het oude ding heeft Windows 1995. Dus zal ook wel rond 1995 zijn. Als het goed is hebben we hier ook nog een pc met MS DOS, en hij doet het nog steeds O-). Die heeft mijn vader toen ooit eens gekocht met de reden van dat de kinderen (ik dus) er vast nog wel ooit een nodig hadden. Heb hem natuurlijk wel eens gebruikt, voor typ les (maar toen hadden we dus al de andere pc met Windows 1995)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 07:51

Tenesmia

First Sergeant

DarkShadow schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:02:
Ik baal er ook echt van dat apple niet iets meer werk maakt van de grafische kaarten. Ik vraag echt geen high end, maar een fatsoenlijke mid range kaart waarmee ik alle games op iig medium kwaliteit kan spelen voor de komende 2 jaar. Ik ben van plan een mac te kopen aan het eind van dit jaar, en wou graag diablo 3 erop spelen. Ik heb geen zin voor een niet zo veeleisende game als dat de instellingen zo laag te zetten dat het soepeltjes draait op de 9400m, maar ik heb ook geen zin over de 2000 euro uit te geven zodat ik er een midrange kaart in kan laten zetten.
Kreeg net een berichtje van Apple dat m'n nieuwe ( 2.93 Ghz ) 24" Imac met ATi HD4850 is verzonden, sneller dan ik had verwacht ... mijns inziens een prima kaartje om mee te gamen trouwens ... ;)

Ad Astra Per Aspera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:05
Tenesmia schreef op donderdag 09 april 2009 @ 18:37:
[...]

Kreeg net een berichtje van Apple dat m'n nieuwe ( 2.93 Ghz ) 24" Imac met ATi HD4850 is verzonden, sneller dan ik had verwacht ... mijns inziens een prima kaartje om mee te gamen trouwens ... ;)
hoelang heb jij moeten wachten op je bestelling? :) Mijne is namelijk exact 1 week na de release besteld, (exact jouw config, maar dan met applecare), en nog niks binnen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Jammer dat ATi nog niet echt de specs. op hun site hebben gezet van deze GPU maar ik denk dat deze chip wel lekker wil draaien, 512MB doet sowieso al een hoop goed op een 24" :) Maar goed, we wachten geduldig je eerste ervaring af >:)

http://ati.amd.com/products/mac.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
Ik ben sinds enkele uurtjes trotse Mac bezitter ;) zal binnenkort is even een foto online knallen met daarop mijn nieuwe werkplek.

[ Voor 42% gewijzigd door Robert1989 op 10-04-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Anoniem: 50893 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 06:25:
[...]

Jammer dat ATi nog niet echt de specs. op hun site hebben gezet van deze GPU
OEM producten voor Apple verschijnen nooit op de ATI website. ;) Alleen aftermarket ATI kaarten voor de Mac.

[ Voor 26% gewijzigd door Frietsaus op 10-04-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
Ik heb een vraagje. Ik heb een externe Harddisk aangesloten op mijn Imac deze heeft voorheen op een computer met Windows Vista gedraaid. Nu staan er bij een aantal mappen een slotje. Hoe kan ik dat slotje weg halen want ik kan nu niks uit deze mappen zomaar verplaatsen.
Nog een vraagje ik heb op mijn externe harddisk nu ook Time Machine draaien en daarbij staan nog andere belangrijke bestanden kan dit of moet ik eerst iets veranderen want alle bestanden staan nu in de Time Machine reserve kopieen. Thanx alvast voor het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Robert1989 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 11:02:
Ik heb een vraagje. Ik heb een externe Harddisk aangesloten op mijn Imac deze heeft voorheen op een computer met Windows Vista gedraaid. Nu staan er bij een aantal mappen een slotje. Hoe kan ik dat slotje weg halen want ik kan nu niks uit deze mappen zomaar verplaatsen.
Nog een vraagje ik heb op mijn externe harddisk nu ook Time Machine draaien en daarbij staan nog andere belangrijke bestanden kan dit of moet ik eerst iets veranderen want alle bestanden staan nu in de Time Machine reserve kopieen. Thanx alvast voor het antwoord
Je kunt het beste de schijf formatteren vanuit Mac OSX. Nu is het bestandssysteem van de Harddisk nog NTFS gok ik. Of je kunt een programma installeren zoals NTFS for OSX van Paragon. Mac OSX werkt niet met NTFS, maar met een eigen bestandssysteem.

[ Voor 72% gewijzigd door Executor16 op 11-04-2009 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Executor16 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 11:04:
[...]

Je kunt het beste de schijf formatteren vanuit Mac OSX. Nu is het bestandssysteem van de Harddisk nog NTFS gok ik. Of je kunt een programma installeren zoals NTFS for OSX van Paragon. Mac OSX werkt niet met NTFS, maar met een eigen bestandssysteem.
Correct. Oftewel, kopieer de inhoud van je externe hd naar je eigen harddisk. Formatteer je externe hardeschijf met schijfhulpprogramma (te vinden in finder , programmas, hulpprogramma's) met als bestandssysteem HFS+. En als laatste verplaats je data weer terug op de externe harddisk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
Dit had ik al gedaan omdat ik op internet las dat apple de ntfs niet standaard ondersteunt. Ik heb hem zelfs moeten formatteren om Time Machine te kunnen gebruiken.
Probleem opgelost als ik bij elke map de mapinfo toon staan de mappen als beveiligd opgegeven door deze uit te vinken is het hele probleem opgelost.. Zo makkelijk kan het dus zijn :9

[ Voor 36% gewijzigd door Robert1989 op 11-04-2009 11:43 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59671

mn laptop is gister overleden en ben nu even een iMac aan het bestuderen
ik wil een toetsenbord met een numeriek toetsenblok
maar eigenlijk wil ik wel een draadloze

maar die zijn er niet?

staat bij informatie ook 2x hetzelfde:

Apple Keyboard
Het Apple Keyboard beschikt over een compact ontwerp, zodat u het gemakkelijk op uw schoot kunt nemen of op een overvol bureau kunt plaatsen. Dankzij de USB 2.0-poorten kunt u naast de Mighty Mouse ook een randapparaat via een snelle verbinding aansluiten, zoals een digitale camera of printer.

Apple Keyboard met numeriek toetsenblok
Het Apple Keyboard beschikt over een compact ontwerp, zodat u het gemakkelijk op uw schoot kunt nemen of op een overvol bureau kunt plaatsen. Dankzij de USB 2.0-poorten kunt u naast de Mighty Mouse ook een randapparaat via een snelle verbinding aansluiten, zoals een digitale camera of printer.

8)7

en over die mighty mouse
ik heb nu een logitech MX3200 toetsenbord+muis, dat werkt op zich allemaal wel goed
is het dan echt een meerwaarde om een draadloze apple muis + toetsenbord te nemen? (kost toch zo'n 45 euro meer) gebruiken jullie zelf allemaal die mighty mouse of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar die zijn er niet?
Nope, die zijn er (helaas) niet.

De mighty mouse vinden sommige niet fijn, maar dat is natuurlijk voor iedereen weer anders. Probeer ze allemaal eens uit zou ik zeggen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 282664 op 13-04-2009 17:05 . Reden: foutje... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Anoniem: 50893 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 06:25:
[...] Maar goed, we wachten geduldig je eerste ervaring af >:) ...
Zijn er benchmarks / programmaatjes die ik eens even moet draaien als de iMac binnen is ( tips ? ) ...

Ad Astra Per Aspera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Tenesmia schreef op maandag 13 april 2009 @ 20:29:
[...]

Zijn er benchmarks / programmaatjes die ik eens even moet draaien als de iMac binnen is ( tips ? ) ...
Als je windows installeert (voor games), draai dan ff 3dmark 06!
GPU-Z ff draaien kan ook wel interessant zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
GPU-Z info van de Radeon HD 4850 is al te vinden. Zoals verwacht is het een Mobility Radeon HD 4850. :)

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/09/04/11/byq.png
Bron

De GT130 in de iMac is dacht ik een variant van de GeForce 9800M serie. Beide behoorlijk snel dus. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Frietsaus op 14-04-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Frietsaus schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:06:
GPU-Z info van de Radeon HD 4850 is al te vinden. Zoals verwacht is het een Mobility Radeon HD 4850. :)

[afbeelding]
Bron

De GT130 in de iMac is dacht ik een variant van de GeForce 9800M serie. Beide behoorlijk snel dus. :)
in dat geval ben ik érg benieuwd naar de verschillen tussen de GT130 en de 4850.. :)
Heb vandaag ff contact gehad met de distributeur (TechData), ze verwachten vandaag mijn iMac (2.93GHz + 4850) binnen bij hun, dus dan heb ik hem over enkele dagen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

SyS_ErroR schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:10:
[...]

Als je windows installeert (voor games), draai dan ff 3dmark 06!
GPU-Z ff draaien kan ook wel interessant zijn! :)
Noob vraag, maar ik moet gewoon de catalyst drivers ( 9.4 nu geloof ik ) onder windows installeren toch ?
( werk niet zoveel hiermee :P ) ... kijken of ik er vanavond aan toe kom !

Ad Astra Per Aspera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heeft iemand op zijn nieuwe imac (met Nvidia 9400 gpu) al Windows gezet? Zo ja, zijn ook bij deze nieuwe revisie weer screen artifacts (het waterval-waas problemen) aanwezig?

Bij alle vorige alu Imac's is dit probleem namelijk aanwezig (20inch in ieder geval)

linkerscherm voor een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://att.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=162270&stc=1&thumb=1

[ Voor 12% gewijzigd door Reb87 op 14-04-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Heb eindelijk windows XP ( SP 2 ) geinstalleerd, zonder install van verdere drivers oid ( kan dit trouwens wel ? is het de bedoeling dat ik nu onders windows de normale ATi Catalyst 9.4 installeer, of kan dit juist niet ?

3d-Mark 06 : 10.030 punten ...

Geen idee of dit nu tegen valt of juist mee eigenlijk ;-) ... enlighten me :)

Ad Astra Per Aspera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Laatst online: 22:25

Hier staat ie (de reguliere ATI 4850 mobile) getest op 9855 punten in 3DMark06: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionys0s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03 21:43
Tenesmia schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:35:
Heb eindelijk windows XP ( SP 2 ) geinstalleerd, zonder install van verdere drivers oid ( kan dit trouwens wel ? is het de bedoeling dat ik nu onders windows de normale ATi Catalyst 9.4 installeer, of kan dit juist niet ?

De install dvd die bij je imac zat insteken terwijl je in windows zit die zal alle drivers vanzelf installeren, nadat dit gebeurd is kan je zelf je de laatste catalyst driver erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
Frietsaus schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:06:
Niet helemaal. De GT130 is een hernoemde Geforce 9600. Iets minder snel dan de 4850. Als het een hernoemde 9800 zou zijn, dan zou de 4850 ook niet (zo veel) meer kosten.
In ieder geval, de MacBook Pro's hebben ook een 9600 er in, dus de GT130 is gelijkwaardig daar aan.
Ik begin nu toch ook wel te merken dan mijn 2600XT het niet helemaal meer redt met bepaalde taken, vandaar dat ik nu ook een beetje zit rond te loeren naar een iMac met een 4850 er in, of een instap mac pro met de 4870 er in. Moeilijke keus eigenlijk. Uitbreidbaarheid vs. Prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hmm, ik lees toch op vrij veel plekken dat het een rebranded GeForce 9800M GTS is. Dat gaat dan wel specifiek over de GT130 in de iMac, niet de 'normale' GT130 die wel gebaseerd is op de 9600-serie. Tegenover de GT130 kost de 4850 maar 44 euro, lijkt mij prima in balans?

Nouja goed, doet er ook niet zoveel toe. :)

[ Voor 69% gewijzigd door Frietsaus op 16-04-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
en de GT 120 dan (is een rebranded ????)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-06 22:10

eviltweaker

DDPEEKIW

Vhond schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:55:
en de GT 120 dan (is een rebranded ????)
9500GT

DDPEEKIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:07
[...]

tja, het kaartje is opzich prima, maar midrange op zn best en het kost je enorm veel geld voordat je er een in je mac mag stoppen. Het kan alleen bij de duurste 24 inch imacs. Dan verwacht je toch minstens een 4870 x2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
DarkShadow schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:15:
[...]

tja, het kaartje is opzich prima, maar midrange op zn best en het kost je enorm veel geld voordat je er een in je mac mag stoppen. Het kan alleen bij de duurste 24 inch imacs. Dan verwacht je toch minstens een 4870 x2 :P
Je moet er wel rekening mee houden dat er notebook onderdelen in gaan he? Vanwege de beperkte ruimte zou er misschien nog een 4870 notebookversie in kunnen die dan flink heet gaat worden tijdens het gamen, maar het is niet echt aan te raden. Een 4870 x2 zou ten eerste niet gaan passen en het zou je iMac bijna weg laten smelten. Niet erg handig dus |:(

Over dat de GT130 een 9800 zou zijn, tja, ik denk dat apple zichzelf daar aardig mee in de vingers zou snijden gezien het verschil met de 4850. Ook het prijsverschil zou niet logisch zijn, vandaar dat ik toch denk dat het net zo als bij de normale versies een gerebrande 9600 is.
En in vergelijking daar mee is de 4850 een stuk betere keus. Is tenminste een stuk beter dan de 2600xt die ze in de eerst versies van de alu iMac stopten. Later kon je nog kiezen voor een 8800GT , en nu dus voor een 4850. Dat soort kaarten zijn dan toch de max qua hitte ontwikkeling dat het aankan.

En dan nog, als je er mee wilt gamen, dan is het nog goed genoeg om op medium/later op low settings te spelen. En gamers (en gewone mensen ook trouwens) vervangen hun iMac toch al snel na 3 jaar ofzo, waarna je ook weer een midrange kaartje er in krijgt.

Als je ECHT wilt gamen, moet je waarschijnlijk niet op een mac denken, tenzij je een Mac Pro neemt. Een iMac is prima voor wat ik er ook mee doe; af en toe een spelletje spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
8800GT? Was het maar waar. Je kon kiezen voor een "8800 GS" die in werkelijkheid een 8800M GTS was. De specificaties van de GT130 van de iMac zijn zo goed als identiek als die van de 9800M GTS 9800M GS. Tel daarbij op dat de GT130 van de iMac iets beter presteert dan de "8800 GS" van de vorige iMac, dan denk ik dat er een vrij goede conclusie te trekken valt. :) Maar die naampjes zeggen weer niet zoveel, want ik krijg wel het idee dat de 9800M GTS 9800M GS op z'n beurt weer is gebaseerd op de 9600-core.

Edit:
Overigens zegt de één GTS, de ander GS. De iMac geeft dit aan:
GT 130
64 stream processors
529MHz core
1323MHz shader
792MHz memory speed/1584MHz data speed
256-bit
PCI-E x16 Gen 2 bus
Bron

Wat heel erg dicht in de buurt komt van de 9800M GS en totaal afwijkt van de specificaties die NVIDIA geeft van de GT130. Ik zet mijn gokje dus op 9800M GS, en niet zoals ik eerder aangaf de GTS. :)

Als laatste een vergelijking voor mensen die twijfelen tussen de GT130 en de HD4850:
Mobility Radeon HD 4850 vs. GT130 aka 9800M GS

GT120 kan ik niks over zeggen, je ziet hoe Apple kan spelen met GPU namen dus ik zou niet van standaardverhalen uitgaan.

[ Voor 69% gewijzigd door Frietsaus op 18-04-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Voorlopig lijkt de 4850 niet echt een aanrader, heb hem nu 4 dagen in huis, en al 7 keer een vastloper gehad ( zowel in OSX 10.5.6 als in Windows XP onder BootCamp ) waarbij de iMac compleet vastslaat en slechts reageert op een hardwarematige power-off.

Volgens http://discussions.apple....threadID=1978213&tstart=0 lijkt het een stuk vaker voor te komen ...

Ad Astra Per Aspera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
Beetje offtopic maar bestaat er een soort programma als iAlert U voor de iMac en dan vooral met de mogelijkheid van mocht hij gestolen zijn dat hij foto's en de locatie ongeveer bepaald.
Ik had eerst een programma dat Adeona heet dit zou foto's maken alleen kan je die dus niet vinden als je de locatie er van opvraagt.
Hebben jullie een ideetje O-)

[ Voor 37% gewijzigd door Robert1989 op 19-04-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Tenesmia schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 14:12:
Voorlopig lijkt de 4850 niet echt een aanrader, heb hem nu 4 dagen in huis, en al 7 keer een vastloper gehad ( zowel in OSX 10.5.6 als in Windows XP onder BootCamp ) waarbij de iMac compleet vastslaat en slechts reageert op een hardwarematige power-off.

Volgens http://discussions.apple....threadID=1978213&tstart=0 lijkt het een stuk vaker voor te komen ...
Nou, leuk :/ mijn iMac 3,06 met ook de 4850 komt hier binnenkort aan. Ga ik maar gelijk ff dik HD renderen om te testen of ie het blijft doen. Anders gaat ie echt wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
http://www.appleinsider.c...elated_lock_up_issue.html

Tsja, waarschijnlijk zal het met 10.5.7 wel opgelost zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Rebranded vragen:

http://forums.anandtech.c...catid=31&threadid=2282766

<<GeForce GT 120 = 9500GT
GeForce GT 130 = 9600GSO = 8800GS>>

Zo is alleen de duurste videokaart (de ATI) een upgrade tov de vorige serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
Maakt de videokaart echt veel uit als je géén games speelt of aan videobewerking doet? Of is het instap model goed genoeg om hd materiaal te bekijken e.d...

M.a.w....wanneer ga je het verschil merken/nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Momenteel merk ik dat mijn Airport icm het internet erg traag is (met verschillende routers).
Is dit bij andere ook het geval? Ik heb het idee dat het tot ± een half jaar geleden niet zo was.

Als ik mijn MacBook (1GB) naast mijn iMac (4GB) zet is die een stuk sneller dan mijn iMac.

Zou het door een update kunnen komen die dit veroorzaakt?

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Mijn iMac die gister is binnengekomen gaat weer terug. Ook van die vastlopers met de ATI 4850 en ik heb ook nog eens last van stof en vlekjes achter de glasplaat. Komt dat ook vaker voor of heeft 1 of andere patatvreter met zijn vette vingers mijn glas erin gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja dat kan best, ik ben destijds door 3 iMacs gegaan voor ik een acceptabel exemplaar kreeg. Één van die exemplaren had bergen stof en vette vingers achter het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
Frietsaus schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:00:
Ja dat kan best, ik ben destijds door 3 iMacs gegaan voor ik een acceptabel exemplaar kreeg. Één van die exemplaren had bergen stof en vette vingers achter het glas.
Officieel gezien verbreekt het de garantie, maar je kan ook gewoon de glasplaat er zelf afhalen en schoonmaken he? Paar zuignapjes, beetje lef om je splinternieuwe iMac open te halen en een brillenpoetsdoekje voor het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Gedaan met mijn laatste iMac, nooit meer. Kwam veel te veel stof achter. Ik laat het Apple wel opknappen. ;)
Vhond schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:45:
Rebranded vragen:

http://forums.anandtech.c...catid=31&threadid=2282766

<<GeForce GT 120 = 9500GT
GeForce GT 130 = 9600GSO = 8800GS>>

Zo is alleen de duurste videokaart (de ATI) een upgrade tov de vorige serie...
Wat betreft de GT 130 zou ik dit even lezen:
Frietsaus in "[iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 3"

[ Voor 69% gewijzigd door Frietsaus op 22-04-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
sergev schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:03:
[...]

Officieel gezien verbreekt het de garantie, maar je kan ook gewoon de glasplaat er zelf afhalen en schoonmaken he? Paar zuignapjes, beetje lef om je splinternieuwe iMac open te halen en een brillenpoetsdoekje voor het glas.
Niet dat ik niet technisch ben ofzo, maar daar zou ik dus niet aan beginnen. Ik heb er gewoon voor betaald dus moet het maar lekker in orde zijn allemaal :)

Daarnaast moet je echt een dik stofvrij en steriele badkamer hebben ofzo. Heb je weleens gezien wat voor stof zo'n glazen plaat aantrekt :) Dat krijg je nooit 100% goed in een gemiddeld huis en tuin omgeving.

[ Voor 17% gewijzigd door Executor16 op 22-04-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Frietsaus schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:11:
Gedaan met mijn laatste iMac, nooit meer. Kwam veel te veel stof achter. Ik laat het Apple wel opknappen. ;)

[...]

Wat betreft de GT 130 zou ik dit even lezen:
Frietsaus in "[iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 3"
had ik reeds gelezen, wie heeft er nu gelijk ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
M'n wireless Mighty Mouse scrolled sinds vanmorgen opeens niet meer omhoog. Die gaat dus ook lekker terug. Dat in nog geen 2 dagen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Frietsaus schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:11:
Je bedoelt dat je hierna nooit meer een iMac koopt? Of dat je niet zelf de glasplaat verwijderd om het glas schoon te maken, maar dat gewoon lekker door Apple zelf laat doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

SyS_ErroR schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:52:
Je bedoelt dat je hierna nooit meer een iMac koopt? Of dat je niet zelf de glasplaat verwijderd om het glas schoon te maken, maar dat gewoon lekker door Apple zelf laat doen? :)
Cursusje begrijpend lezen? Het lijkt me toch heel duidelijk wat ie bedoelt. Ik waag me trouwens ook niet aan het open maken van een iMac. Stof is overal, en vooral hinderlijk achter een displayplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Nooit meer inderdaad in de zin van dat die glasplaat er niet meer afgaat bij mijn volgende iMac. :) Ik raad het iedereen ook af want ik had echt last van het stof. Als de zon erop staat zie je het glinsteren achter het glas en als het donker is zie je allemaal grijze vlekjes op het scherm.

[ Voor 38% gewijzigd door Frietsaus op 23-04-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Om nog maar te zwijgen over de vliegenpoep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Executor16 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 01:56:
M'n wireless Mighty Mouse scrolled sinds vanmorgen opeens niet meer omhoog. Die gaat dus ook lekker terug. Dat in nog geen 2 dagen gebruik.
Die muizen zijn idd waardeloos...de mijne ligt inmiddels ook stof te happen!
Onderste boven op een velletje papier rollen wil nog wel eens helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
Frietsaus schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:58:
Nooit meer inderdaad in de zin van dat die glasplaat er niet meer afgaat bij mijn volgende iMac. :) Ik raad het iedereen ook af want ik had echt last van het stof. Als de zon erop staat zie je het glinsteren achter het glas en als het donker is zie je allemaal grijze vlekjes op het scherm.
Doe je toch echt iets fout. Als je de glasplaat er af hebt gehaald in je badkamer en voordat je hem er terug in hebt gezet schoon hebt gemaakt zou je hem waarschijnlijk net zo als mij hebben. Geen stofje te bekennen. Maar dat is mijn ervaring. Niet om je aan te vallen ofzo. (aangezien we ook al een discussie hadden over de rebranded vragen) maar alleen maar om te zeggen dat het wel kan. Je hebt ook wel doekjes die het stof als het ware aanzuigen. Zoiets als ik kreeg bij mijn setje screen protectors voor mijn iPhone. Werkt echt geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Vergeet je niet dat mijn huis niet hetzelfde is als jouw huis? Mogelijk dwarrelt hier meer stof rond. Daarbij wil ik even melden dat ook CARD Services in Zwolle niet in staat was het scherm stofvrij te krijgen, absoluut niet. Ik heb hem toen nogmaals teruggestuurd om het nogmaals te proberen, maar zij kregen het stof niet weg, en dat is een AASP. Daarna heb ik het zelf meerdere malen geprobeerd, ook in de badkamer, en nee, het scherm is absoluut niet zo stofvrij te krijgen als vanaf de fabriek.

Ik kan het nog steeds niemand aanraden om die glasplaat er af te halen. Als je vetvlekken en stof hebt achter de glasplaat na ontvangst, doe alsjeblieft niet moeilijk en vraag een nieuwe machine aan Apple, daar heb je recht op.

[ Voor 24% gewijzigd door Frietsaus op 23-04-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 19:50

Bjk

Omdat dit topic ook ervaringen in de titel heeft, hierbij mijn ervaring met mijn iMac.

Inleiding
Vorig jaar augustus begon ik te denken over het aanschaffen van een Apple iMac 24". Dit om twee redenen, ten eerste het design. Het ziet er gelikt uit en het is compact. Ik ben werkzaam in de internet / multimedia branche en ontwerp/programmeer websites en systemen. Dat brengt bij mij reden twee, ik heb veel lovende reacties gehoord over het werkgemak op een iMac en had zelf al ervaring met Mac door mijn studie.

Uiteindelijk in oktober vorig jaar de knoop doorgehakt en een 24" iMac 3.06 ghz met 4gb intern geheugen aangeschaft. Inclusies alle practische toeters en bellen. Prijskaartje zo'n 1900 euro.

Verpakking / setup
Alles kwam binnen in één nette (design) doos. Na het uitpakken was het een kwestie van stekker in stopcontact en go. Wat een gemak.

Halfjaar later
Het afgelopen halfjaar heb ik tevreden op mijn iMac gewerkt. Het ontwerpen van websites met het bekende Adobe pakket werkt gigantisch lekker. Voor elke windows applicatie is wel een vervangende app te vinden. Toch knaagt er de laatste maanden iets aan me. Op mijn werk zijn we deels over gegaan naar een nieuwe programmeertaal. Voor deze taal heb ik nog geen goede app kunnen vinden. (Dit waarschijnlijk omdat het door MS ontwikkelde taal is) De laatste maanden vind ik mijzelf telkens rebooten tussen Mac en Windows vista. Natuurlijk heb ik een virtual pc geprobeerd op mijn Mac omgeving. Maar deze gaf mij ook niet het juiste gemak / snelheid van de applicatie.

Waar ik dus nu achterkom is dat het ontwerpen op Mac en alle gezinsapplicaties geweldig zijn. Maar dat ik voor het programmeren me telkens weer zit te ergeren.Daarom heb ik toch besloten om na een half jaar mijn iMac te verkopen (zie signature) en daarvoor een macBook en pc-desktop terug te kopen.

Conclusie
Een geweldige machine van Apple. Niks ten nadele daarover, ik heb alleen in het begin de verkeerde beslissing gemaakt. En had direct voor een macBook moeten gaan. Ik hoop dat andere webdevelopers iets aan deze ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:23

alienfruit

the alien you never expected

Ik gebruik zelf VMWare Fusion voor Visual Studio en dit werkt rap genoeg voor mijn werkzaamheden qua .NET werkzaamheden. Alleen als ik aan de slag ben met Silverlight of WPF boot ik naar Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tjah, als je voor je werk afhankelijk bent van MS software, dan is een Mac inderdaad niet ideaal. Daarom probeer ik mijn werk ook niet mee naar huis te nemen. ;)

Ik werk in dezelfde branch (web devlopment) en heb dat altijd in PHP gedaan, dat is absoluut geen probleem op een Mac. 2 jaar geleden kon ik me echter wat met ASP.NET gaan bezighouden via m'n werk, en ook hobbymatig zag ik dat wel als een uitdaging om mee te gaan werken. Nu past de MS denkwijze echter niet in mijn straatje en dat is maar goed ook, want niet veel later ben ik al mijn computers door Macs gaan vervangen.

Daarom ben ik me hobbymatig ook maar wat meer op Apple gaan richten, ik ben me ondertussen meer op Objective C en aanverwanten aan het richten. Nu heeft dat weinig met web development te maken, maar wat dat betreft kan ik met PHP nog alles wat ik moet.

Als je die optie echter niet hebt snap ik wel dat het vervelend is. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Voor de Imac met Radeon HD 4850 bezitters:

http://support.apple.com/...c_EFI_Firmware_Update_1_4

Eindelijk geen bevriezingsverschijnselen en slaapproblemen meer ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Heb nu mijn vervang iMac een 2 tal daagjes draaien, maar heb bij deze echt last van een irritante zoem (laag en hoog). Dus deze gaat ook weer terug.

Moet toch gewoon een goed werkend ding krijgen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Vhond schreef op zondag 03 mei 2009 @ 09:41:
Voor de Imac met Radeon HD 4850 bezitters:

http://support.apple.com/...c_EFI_Firmware_Update_1_4

Eindelijk geen bevriezingsverschijnselen en slaapproblemen meer ??
Mijn iMac met Radeon HD 4850 heeft nooit freezing issues gehad... toch apart.. wel ff de update geinstaleerd uiteraard :9~

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.