Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 102 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 75.776 views

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:47:
Manueel is laag passen 1x B, en 2x B is een hoge bal. Werkt niet flawless, maar wel goed genoeg.
Ah thanks! :)

Verwijderd

Tc-Chub schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:42:
[...]

Idd, dat doen ze dus echt niet :p

Ik heb mijn wii wel bij dimension plus gekocht maar heb er geen problemen mee.

Ziet er naar uit dat je wii compleet kapot is. Dat word weer wachten want dat duurt wel 4 tot 5 weken voor je zon ding weer teruggestuurd krijgt.
Heb hem vandaag weer bij dimplus afgeleverd. Morgen sturen ze hem op en maandag bellen ze Nintendo om te zorgen dat hij snel wordt nagekeken, want niemand snapt er wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frag_Zero schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:16:
[...]

Misschien even nakijken of die beamer geen component in via vga ondersteunt ( zoals vele andere modellen) dat zou je makkelijker en beter? uitkomen.
Als dat het geval is, hoef ik dus geen component-vga converter te gebruiken, maar gewoon een component-vga kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ja tuurlijk. Je moet altijd eerst zoeken of er z'on kabeltje voor bestaat en als dat niet bestaat moet je pas gaan zoeken naar een converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[OT] [Wii] Swords & Soldiers zoekt playtesters

Volgens mij is deze link hier nog niet langs geweest.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt problemen met de Wifi connectie van de Wii. Verbinding leggen gaat perfect en de verbinding is ook heel stabiel. Het probleem is dat de snelheid verschrikkelijk traag is! Ik zit nu in Sydney en we hebben hier 20mbps internet (ADSL 2+), op de computer resulteert dit in een gemiddelde download van 500 kilobyte per seconde. Als ik naar speedtest.nl ga op de Wii haal ik maar een snelheid van 50 kb/s. Via speedtest.net (locatie Sydney) haal ik maar 1 mbps.

Ik heb de beveiliging uitgezet van de router en ik zit op het kanaal met de minste stoorzenders. Ik heb geen idee wat er mis is of wat ik fout doe...

De router is een Apple Airport Extreme en de Wii staat in een Ikea kast samen met een logitech 2.1 setje en een projector.

Heeft iemand enig idee wat er mis is of hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 07:18:
Ik heb echt problemen met de Wifi connectie van de Wii. Verbinding leggen gaat perfect en de verbinding is ook heel stabiel. Het probleem is dat de snelheid verschrikkelijk traag is! Ik zit nu in Sydney en we hebben hier 20mbps internet (ADSL 2+), op de computer resulteert dit in een gemiddelde download van 500 kilobyte per seconde. Als ik naar speedtest.nl ga op de Wii haal ik maar een snelheid van 50 kb/s. Via speedtest.net (locatie Sydney) haal ik maar 1 mbps.

Ik heb de beveiliging uitgezet van de router en ik zit op het kanaal met de minste stoorzenders. Ik heb geen idee wat er mis is of wat ik fout doe...

De router is een Apple Airport Extreme en de Wii staat in een Ikea kast samen met een logitech 2.1 setje en een projector.

Ondervind je ook 'lag' in games?
Zo nee, dan is het een probleem in de browser/site...

Als games/streaming media het wel goed doen, zou ik me geen zorgen maken.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:16:
[...]

Ondervind je ook 'lag' in games?
Zo nee, dan is het een probleem in de browser/site...

Als games/streaming media het wel goed doen, zou ik me geen zorgen maken.
Nintendokanaal moet om de 8 sec iets van een halve minuut bufferen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Modbreak:Voor problemen en vragen is een topic in Spielerij - Problemen & Vragen gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 07:18:

Is het een Europese Wii of een Amerikaanse/Australie? Anders dan heb je kans dat je Nederlandse Wii vanuit Australie contact probeert te leggen met de servers van Nintendo of Europe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:48
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:57:
[...]

Is het een Europese Wii of een Amerikaanse/Australie? Anders dan heb je kans dat je Nederlandse Wii vanuit Australie contact probeert te leggen met de servers van Nintendo of Europe.
Dat kun je toch gewoon in het menu Land oid instellen? Volgens mij is het niet van belang waar je je Wii gekocht hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RetroTycoon schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:20:
[...]

Dat kun je toch gewoon in het menu Land oid instellen? Volgens mij is het niet van belang waar je je Wii gekocht hebt :P
Wii is region locked, dus je kan alleen dingen downloaden uit de Europese channels als je een Europese Wii hebt. En hetzelfde geldt voor Australische, Japanse en Amerikaanse Wii's. Als je dus in Nederland een Japanse Wii gebruikt zal hij contact maken met servers in Japan niet met servers in Europa omdat NoE, NCL en NOA ieder eigen servers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga proberen het land te veranderen naar Australië, maar als het internet kanaal is ook langzaam dit heeft toch niks met Europese servers te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:36:
[...]

Wii is region locked, dus je kan alleen dingen downloaden uit de Europese channels als je een Europese Wii hebt. En hetzelfde geldt voor Australische, Japanse en Amerikaanse Wii's. Als je dus in Nederland een Japanse Wii gebruikt zal hij contact maken met servers in Japan niet met servers in Europa omdat NoE, NCL en NOA ieder eigen servers hebben.
Oké weet ik dat ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:25
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gsx5przouqk]

Port van PCSX naar de Wii, een Playstation emulator. Hij is nog niet af en uitgebracht.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:12

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Disaster, day of crisis doet me erg denken aan Fahrenheit voor de xbox.
en hoewel er een hoop op die game aan te merken valt, heb ik me daar uitstekend mee vermaakt en heb ik stiekem ook zin om dit te gaan spelen.

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-09 13:05
BarôZZa schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:37:
[video]

Port van PCSX naar de Wii, een Playstation emulator. Hij is nog niet af en uitgebracht.
Daar zit ik echt al heel lang op te wachten, lekker final fantasy 7 spelen op de wii. geweldig

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Wat ik me ineens in een helder moment (ben stoned) zit af te vragen (en wellicht is het al tig keer voorbij gekomen) : Is het zo moeilijk om een uitbreiding beschikbaar te stellen in een patch met wat meer opties om je Mii aan te passen? (denk aan kledij, facial expressions etc).

Nu weer aan het werk. :(

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Verwijderd

het zal vast niet moeilijk zijn om zo'n patch uit te brengen.
Het volgende is: je mii's kunnen bijvoorbeeld moelijker mingelen omdat een andere wii de patch nog niet heeft, bijvoorbeeld bij de mii-contest channel zouden er dan een X aantal mii's komen die je niet kunt "downloaden.Ook zou je ze dus niet via je wiimote bij een maat op de wii kunnen zetten.
Misschien dat er nog een mii-channel uitbreiding komt, maar verwacht dan geen patch maar een wii update.

maar kun je met de huidige sets jezelf niet maken?

P.S. je hebt vast chill werk als je daar stoned kunt zitten. :P

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

Hhe, nope! Vandaar mijn " :( ". :)
Dat is inderdaad een goed punt. Echter vanuit Nintendo's perspectief gezien zou je users hier wel mee kunnen forcen de laatste patches te downloaden. Iets wat eventueel weer wat minder goed nieuws is voor degenen minder legale praktijken.

/edit : En inderdaad vind ik de huidige set nogal beperkt. Ik heb voor mezelf echt een evenbeeld weten te creëren (eng gewoon!) echter mijn vrouwtje krijgt haar look-a-like maar niet op het scherm (en zo zijn er meer mensen die ik hoor hierover).

[ Voor 31% gewijzigd door RaDKiLL op 10-09-2008 16:44 ]

Verwijderd

ben je dan zo eng? :p

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

ben je dan zo eng?
:) Zoek maar op Hyves op BuTTPLuG (don't ask why!) :)

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Deddiekoel schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:34:
[...]

Mijn aandacht is positief getrokken.
Die van mij ook, alleen het lijkt erop dat er veel minigames en QTE inzit.

Ik hou hem in ieder geval in de gaten!

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Yeah baby!
Disaster ziet er echt gaaf uit! Die gaat er zeker komen. Hopelijk verkoopt ie goed en gaan meer devs het aandurven om dit soort games te maken.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Disastah! Haha, ziet er wel leuk uit. Fahrenheit vond ik ook helemaal geweldig!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Dat ziet er toch wel goed uit zeg! Zo zie je maar dat screenshots ook niet alles zeggen. De actie is minstens zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:49
RaDKiLL schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:42:
/edit : En inderdaad vind ik de huidige set nogal beperkt. Ik heb voor mezelf echt een evenbeeld weten te creëren (eng gewoon!) echter mijn vrouwtje krijgt haar look-a-like maar niet op het scherm (en zo zijn er meer mensen die ik hoor hierover).
Ha ha, klinkt bekend. Iedereen die mijn Mii ziet vindt hem ook erg op mij lijken. Maar bij anderen is het vaak moeilijker een gelijkende Mii te maken.

Overigens, vandaag op Wii-Ware een paar leuke games uitgekomen, waarbij mijn interesse vooral uitgaat naar Midnight Pool! Die ga ik vanavond fijn downloaden!!! Maar ook Bomberman Blast zal voor veel mensen erg leuk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 12-07 09:44
Ik ben de laatste tijd toch wel teleurgesteld in de games voor de Wii. Ook met de aankomende titels zit er maar weinig bij wat er nou echt uitspringt. Wario Land lijkt me nog wel leuk, Mad World en The Conduit misschien, nog ff afwachten. Maar sinds dat ik een 360 heb (sinds een half jaar) heb ik m'n Wii bijna niet meer aangeraakt. Ja, af en toe om GC titels te spelen. Voor m'n 360 heb ik dan in die tijd al 16 games bij elkaar weten te rapen.

Hier komt bij dat ik de wiimote bij veel games zie als een beperking en iets irritants. Het komt gewoon vaak niet verder als wat stom gewapper en gedraai. Het nieuwe is er wel vanaf voor me eigenlijk. Het gamen met een normale controller voelt toch gewoon beter aan, het werkt beter. Ook is het veel chiller / je kan rustiger gamen.

Nou klinkt dit allemaal wel erg negatief. Ik geniet van games als Zelda TP, Mario Galaxy, Metroid Prime 3 en SSBB. Maar moet de rest wel een beetje bij kunnen blijven om me geinteresseerd te houden.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:02
voor mensen die nog een wii zoeken, was vandaag in de MM Arnhem en er stonden echt gigantisch veel wii's en controllers etc. Was behoorlijk verbaast maar schijnt dat ze morgen een uursaanbieding hebben, 199 euro voor de wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Vanitas schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:47:
Hier komt bij dat ik de wiimote bij veel games zie als een beperking en iets irritants. Het komt gewoon vaak niet verder als wat stom gewapper en gedraai. Het nieuwe is er wel vanaf voor me eigenlijk. Het gamen met een normale controller voelt toch gewoon beter aan, het werkt beter. Ook is het veel chiller / je kan rustiger gamen.
Ik vind de wiimote vaak slecht uitgewerkt inderdaad. Nu hoef ik niet zo nodig relaxt op de bank te hangen, maar wapperen ter vervanging van een knopje vind ik wat armoedig. Dan druk ik liever op een knopje inderdaad. Zo was ik laatst RE4 aan het spelen (wel een topgame trouwens!) waarbij een vriend opmerkt: wat een 'ruk' game, doelende op mijn gewapper tijdens enkele QTE's.

De wiimote heeft echt wel potentie. Bijvoorbeeld mariokart is echt lekker met stuur. Even er een hengst aan geven voor een wheelie enzo. Tuurlijk zet je snellere tijden met een GC controller, maar dit rijdt fijner. De brush bij Okami is ook prima en aiming in RE4 vind ik erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Qoon3x schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:54:
voor mensen die nog een wii zoeken, was vandaag in de MM Arnhem en er stonden echt gigantisch veel wii's en controllers etc. Was behoorlijk verbaast maar schijnt dat ze morgen een uursaanbieding hebben, 199 euro voor de wii.
Op zo'n dergelijke manier heb ik ook m'n Wii bemachtigd... Er was een actie bij Bart Smit/E-plaza met 15% korting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemez
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10-2022
Super Mario Galaxy afgelopen zondag nieuw gekocht bij de videotheek hier...sinds vandaag doet het spel niet meer. :? Iemand hier ook last van (gehad)? ;(

Er zitten geen noemenswaardige krassen op en heb hem al enkele keren schoongemaakt (zonder resultaat)

Nu willen ze geen nieuw spel geven en moet ik het maar regelen met de helpdesk van nintendo. :/ En die zijn maandag pas weer bereikbaar :/

grrrr....begon net verslaafd te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Korte gameplay filmpjes van Disaster zijn beschikbaar gesteld. :)

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Tiemez schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:42:
Super Mario Galaxy afgelopen zondag nieuw gekocht bij de videotheek hier...sinds vandaag doet het spel niet meer. :? Iemand hier ook last van (gehad)? ;(

Er zitten geen noemenswaardige krassen op en heb hem al enkele keren schoongemaakt (zonder resultaat)

Nu willen ze geen nieuw spel geven en moet ik het maar regelen met de helpdesk van nintendo. :/ En die zijn maandag pas weer bereikbaar :/

grrrr....begon net verslaafd te worden ;)
Ik neem aan dat andere spellen op je wii nog wel werken? En heb je galaxy al op een andere wii uitgeprobeerd?

Ps4/switch gamer

• Pierz
Mooie beelden! En het lijkt er op dat de potentie van de wiimote ook echt benut wordt!

• Pierz
Ik kwam op youtube deze preview tegen van Star Wars: The Force Unleashed:

http://www.youtube.com/watch?v=VIHuE2ATWvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm178/ShinNoNoir85/Rockman9-boss1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm178/ShinNoNoir85/Rockman9-boss2.jpg

Raad het spel... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Hoezo.. raden? ;)

Wel grappig, de eerste vrouwelijke eindbaas bij MegaMan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Pierz schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 22:30:
Ik kwam op youtube deze preview tegen van Star Wars: The Force Unleashed:

http://www.youtube.com/watch?v=VIHuE2ATWvg
Cool 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Als PC gamer heb ik al die oude games voor NES, SNES en Sega enzo allemaal gemist, maar nu kan ik dat met Virtual Console mooi inhalen. :) Ik wil in elk geval een klassieke R-Type, Gradius, Mario, Sonic en Zelda spelen, maar al die games hebben driehonderdachtenveertig delen, dus welke uit die series zijn de beste / belangrijkste? En wat is vetter, R-Type of Gradius?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Oogst schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:13:
Ik wil in elk geval een klassieke [...] Sonic [...] spelen, maar al die games hebben driehonderdachtenveertig delen, dus welke uit die series zijn de beste / belangrijkste?
Sonic 3 + Sonic Knuckles = Sonic 3 & Knuckles.
(Wat was die lock-on cartridge vroeger toch mooi :))

De vraag is echter of de combinatie van de 2 spellen ooit op de VC zal worden uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Als PC gamer heb ik al die oude games voor NES, SNES en Sega enzo allemaal gemist, maar nu kan ik dat met Virtual Console mooi inhalen. :) Ik wil in elk geval een klassieke R-Type, Gradius, Mario, Sonic en Zelda spelen, maar al die games hebben driehonderdachtenveertig delen, dus welke uit die series zijn de beste / belangrijkste? En wat is vetter, R-Type of Gradius?
Zelda: A Link to the Past (SNES), Ocarina of Time (N64)
Mario: Mario Bros 3 (NES), Super Mario World (SNES), Mario 64, Super Mario Bros (NES), Yoshi's Island (SNES)

In die volgorde

Al heb je ook nog Mario RPG, Paper Mario en Mario Kart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
BarôZZa schreef op zondag 14 september 2008 @ 14:29:
[...]

Zelda: A Link to the Past (SNES), Ocarina of Time (N64)
Mario: Mario Bros 3 (NES), Super Mario World (SNES), Mario 64, Super Mario Bros (NES), Yoshi's Island (SNES)

In die volgorde

Al heb je ook nog Mario RPG, Paper Mario en Mario Kart.
Persoonlijk zou ik mariokart wii aanschaffen. Dan heb je de oudere (vind ik dan) niet meer nodig.

De rest die je noemt zijn DE toptitels die je gespeeld moet hebben ja :)

Hoewel ik zou beginnen met de Mario games, maar da's persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Pierz schreef op zondag 14 september 2008 @ 15:34:
[...]

Persoonlijk zou ik mariokart wii aanschaffen. Dan heb je de oudere (vind ik dan) niet meer nodig.

De rest die je noemt zijn DE toptitels die je gespeeld moet hebben ja :)

Hoewel ik zou beginnen met de Mario games, maar da's persoonlijk natuurlijk.
Sorry.. maar vergelijk je nou Mario Kart op de SNES en de Wii, en stel je dat de Wii versie voor als vervanger voor ALLE andere Mario Karts? 8)7

Zeker wat betreft de SNES vs Wii versie zullen het er weinig met je eens zijn... ben ik bang.

Edit: ik zag de "vind ik dan" tussen haakjes, maar ik vond het toch een beetje te veel van het goede om het zo maar te laten staan, excuses daarvoor. :P

[ Voor 11% gewijzigd door laropo op 14-09-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan Mario kart nieuw voor euro 30 aanschaffen, maar is het spel het een beetje waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Laatst online: 08-07 13:40
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:19:
Ik kan Mario kart nieuw voor euro 30 aanschaffen, maar is het spel het een beetje waard?
Heel persoonlijk antwoord: ja.

Anyway, heeft iemand enig idee of er een winkel is die SW:TFU ergens vroeger wordt verkocht?
Hij is al op alle platforms uitgelekt, ik wil em erg graag nu kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

RayNbow schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:39:
[...]

Sonic 3 + Sonic Knuckles = Sonic 3 & Knuckles.
(Wat was die lock-on cartridge vroeger toch mooi :))

De vraag is echter of de combinatie van de 2 spellen ooit op de VC zal worden uitgebracht.
Op de Saturn kun je ook een digitale 'lock on' doen, dus die kans zou er best wel eens in kunnen zitten op de VC.

Ik heb zelf ook nog zo`n lock on cartridge liggen..daarmee heb ik wel een zo`n mega combo gemaakt, namelijk: Megadrive <- Game Genie <- Sonic & Knuckles PAL <- Regioconverter <- Sonic 2 USA... en het werkte ook nog _/-\o_ (enevtueel kan er ook nog een 32X tussen :P )
Jazeker, vooral online blijft leuk om te doen..
Ik speel zelf maar af en toe nog online en ook voor 'ff een potje' blijf ik het leuk genoeg vinden, vaak wordt het dan 'nog 5 minuten...' x 10 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx, ik vroeg me dit af omdat er nog nauwelijks over het spel gepraat werd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:30:
Thnx, ik vroeg me dit af omdat er nog nauwelijks over het spel gepraat werd... :)
Kj, er is btw ook een Mario Kart Wii topic.. (mocht je die nog niet gespot hebben!) ;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:30:
Ik speel het online ook nog steeds vrij veel. En dat "nog eentje dan" tijdens het online spelen komt me ook heel bekend voor!
laropo schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:39:
[...]

Sorry.. maar vergelijk je nou Mario Kart op de SNES en de Wii, en stel je dat de Wii versie voor als vervanger voor ALLE andere Mario Karts? 8)7

Zeker wat betreft de SNES vs Wii versie zullen het er weinig met je eens zijn... ben ik bang.

Edit: ik zag de "vind ik dan" tussen haakjes, maar ik vond het toch een beetje te veel van het goede om het zo maar te laten staan, excuses daarvoor. :P
Ik had al zo'n reactie verwacht eerlijk gezegd :) De SNES versie is inderdaad bijna een ander spel te noemen, omdat de physics wel veel verschillen. Ik heb hem vroeger helemaal kaal gespeeld. Maar ik vind het verschil niet zo groot als bijvoorbeeld tussen de Mario Bros serie en Mario 64, wat ik echt een ander universum vind. MKwii is meer een dooronwikkeling op andere Mario karts en een goede.

Maar MK voor SNES is niet op virtual console, of kijk ik gewoon niet goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Okee, bedankt voor de antwoorden. Dus: Mario 3 en Zelda: A Link To The Past. En van Sonic is de aanrader (Sonic 3 & Knuckles) dus niet op Virtual Console, wordt dan Sonic 3 de beste keus? Ik zie net trouwens dat Sonic 3 & Knuckles wel ooit is aangekondigd voor Virtual Console, maar nog geen release datum heeft (aldus Wikipedia).

En van Gradius en R-Type, welke van de twee is het coolst en welk deel van Gradius en welk deel van R-Type is het beste?
Pierz schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:18:...
Maar MK voor SNES is niet op virtual console, of kijk ik gewoon niet goed :?
Ik zie Mario Kart SNES hier inderdaad niet tussenstaan, dus die zal er wel niet zijn dan?

[ Voor 28% gewijzigd door Oogst op 14-09-2008 21:58 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
-oeps, dubbelpost-

[ Voor 97% gewijzigd door Oogst op 14-09-2008 21:57 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:27:
Okee, bedankt voor de antwoorden. Dus: Mario 3 en Zelda: A Link To The Past. En van Sonic is de aanrader (Sonic 3 & Knuckles) dus niet op Virtual Console, wordt dan Sonic 3 de beste keus? Ik zie net trouwens dat Sonic 3 & Knuckles wel ooit is aangekondigd voor Virtual Console, maar nog geen release datum heeft (aldus Wikipedia).
Afbeeldingslocatie: http://oapboap.org/img/SM.4.png
The Last Metroid is in captivity the galaxy is at peace...
Super Metroid(SNES)

Afbeeldingslocatie: http://blog.pricegrabber.co.uk/buttonsmasher/files/2008/03/sonic-2-md.jpg
Sonic the Hedgehog 2(MegaDrive)

Afbeeldingslocatie: http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/782/782613/virtual-console-au-buyers-guide-part-4-20070423084933753.jpg
Zelda: A link to the Past(SNES)

Afbeeldingslocatie: http://xs231.xs.to/xs231/08370/super_mario_bros_415.jpg
Super Mario Bros. 3(NES)

En waarom stoppen bij Nintendo en SEGA

Afbeeldingslocatie: http://www.ouarpzone.com/images/castle4/14.jpg
Super Castlevania IV(SNES)

Afbeeldingslocatie: http://xs231.xs.to/xs231/08370/megaman_nes2616.jpg
Mega Man 2(NES)

Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/2q1gdnl.jpg
Gunstar Heroes(MegaDrive)

Dit is wel een leuk begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Haha, nice, ik denk dat ik mijn baan maar ga opzeggen, anders gaat me dit nooit lukken... ;)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Waar? ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik heb ook een probleempje met de Wii. M'n vader heeft met de 1e wiimote tegen de bank aangeslagen. Resultaat is kapotte bluetooth. Als aanwijzer is hij nog te gebruiken, echter als je WiiSports doet dan beweegt je poppetje als een achterlijke terwijl de WiiMote stil staat. Kapot; Jammer maar helaas. Gelukkig hebben we 2 WiiMote's dus bij de kapotte batterij uithalen; WiiMote 2 configureren in WiiMenu en instellen als WiiMote 1. Het lampje bij 1 gaat branden op de WiiMote, en in het menu is hij te gebruiken. Prima dus.

Het gekke alleen, als je een spel start valt de WiiMote uit. Nieuwe batterijen helpen niet. In het menu doet hij het perfect. Als ik de 1e WiiMote aanzet en daarna de 2e Wiimote voor b.v. WiiSports dan werken ze allebij (Alleen met de 1e WiiMote valt niet te spelen ivm defect natuurlijk).

Hoe kan ik de 2e WiiMote, die wel intact is, als enige WiiMote gebruiken in een spel. Maakt niet uit of je VC spel start of gewoon een spel in de Wii; na selecteren valt de WiiMote uit. Als je hem dan aanzet gaan de lampjes knipperen maar gevonden word hij niet.

Overheen gelezen, misschien kan dit in de startpost? Probleem is dus dat je tijdelijk synct. Hij zal du sbij het starten van een spel zoeken naar WiiMote #1. De oplossing is een vaste synchronisatie:
Er zijn 2 soorten synchronisaties. Een vaste en een tijdelijke. De tijdelijke synchronisatie wordt door de vaste overschreven zodra de IOS herstart. (Oftewel: reset wii, start kanaal, start spel) De vaste synchronisatie is een blijvende synchronisatie.

Hoe je dit doet: Zet de wii aan. Open het SD-kaart-klepje en verwijder het batterijendekseltje van de WiiMote (zorg ervoor dat er batterijen in zitten (heel belangrijk)). Druk op de Wii op het Sync knopje, en druk daarna op je WiiMote op het sync knopje.

Dit alles is ook terug te vinden in de handleiding.
:)

[ Voor 26% gewijzigd door RedHat op 15-09-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Ja... Waar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
Ik heb Mario Kart gekocht van het weekend in een opwelling, en op zich is het een heel aardig spel. Lijkt me alleen dat je die levels nogal snel hebt uitgespeeld?
Zal mijn vriendje maar eens aan zijn mouw gaan trekken, denk dat het met zijn tweeen leuker is.

Oja, omdat ik geen zin heb het mariokart topic te doorzoeken heb ik wel gedaan maar kon het niet vinden: heeft iemand enig idee hoe je bepaalde aanvallen kunt ontwijken? Je krijgt wel een waarschuwing dmv beeld en / of geluid, en ik weet dat je schilden kunt activeren, maar als je die niet hebt, moet je het dan maar ondergaan? Lijkt me dat je er een sport van kunt maken die dingen te ontwijken, maar ik heb geen idee hoe? (en ja ik heb het boekje gelezen :P )

If you can't write, there is nothing left.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Ranewen schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:28:
Ik heb Mario Kart gekocht van het weekend in een opwelling, en op zich is het een heel aardig spel. Lijkt me alleen dat je die levels nogal snel hebt uitgespeeld?
Zal mijn vriendje maar eens aan zijn mouw gaan trekken, denk dat het met zijn tweeen leuker is.

Oja, omdat ik geen zin heb het mariokart topic te doorzoeken heb ik wel gedaan maar kon het niet vinden: heeft iemand enig idee hoe je bepaalde aanvallen kunt ontwijken? Je krijgt wel een waarschuwing dmv beeld en / of geluid, en ik weet dat je schilden kunt activeren, maar als je die niet hebt, moet je het dan maar ondergaan? Lijkt me dat je er een sport van kunt maken die dingen te ontwijken, maar ik heb geen idee hoe? (en ja ik heb het boekje gelezen :P )
heb hem ook.. best leuk.. maar uitspelen duurt wel even hoor.. zeker als je alle unlocks wilt hebben !

De POW kun je ontwijken schijnt, maar hoe weet ik ook niet precies.
Verder kun je je beschermen tegen rode schildjes met een rij bananen achter je (3 bananen item en dan down op de 4 puntsdruktoets) of met die 3 schildjes om je heen.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
De pow ontwijk je door
spoiler: title
een weelie te maken vlak voordat
de pow wordt gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door laropo op 15-09-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja maar als je een kart hebt bijvoorbeeld dan kan dat niet.

Dus als je een pow wil ontwijken met een kart dan moet je:

spoiler: Pow Pow Box ontwijken met een kart (en motor)
Je moet dan tijdens dat het pow powen bezig is met je stuur heel snel heen en weer van links naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
laropo schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:59:
De pow ontwijk je door
spoiler: title
een weelie te maken vlak voordat
de pow wordt gebruikt.
Niet helemaal:

spoiler:
De POW ontwijk je door exact op het moment van de laatste dreun een hengst aan je stuur te geven (=wheelie of stunt). Houd er rekening mee dat je dan heel even rechtuit gaat. Kan lastig zijn in een bocht. En je bent alsnog je powerups kwijt. Je behoudt wel je snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 17:18

Sagat

Is pappa x2!

En wat is vetter, R-Type of Gradius?
Aangezien je eerdere vragen al beantwoord zijn ga ik daar niet op verder. Net even de vcarchive reviews gelezen en ik denk dat ik voor r-type zou gaan.
Waarom? Omdat r-type (de pc engine versie) near arcade perfect is, en gradius 'maar' een nes cartridge.
Maar beide games zijn erg goed, en als je (denkt dat je wellicht :*) ) een liefhebber van het genre bent moet je eigenlijk beide games hebben.

Disclaimer, ik baseer mezelf volledig op de reviews, r-type heb ik alleen als amiga en gameboy color game gespeeld en gradius alleen heel af en toe op een msx.

Ik vind het trouwens nog steeds jammer dat het niet mogelijk is om de oude arcade games zelf te spelen ipv conversies (neo geo excluded ofcourse). Maar goed, toch maar een mame cabinet in mijn kelder maken dan :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:27:
En van Gradius en R-Type, welke van de twee is het coolst en welk deel van Gradius en welk deel van R-Type is het beste?
Deze vraag had ik nog gemist:

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/20z2ubo.jpg
Ik zou in plaats van een horizontale een verticale Shmup nemen, namelijk:
Soldier Blade(TurboGrafx-16) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ranewen schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:28:

Een schild dat op je af komt, kun je ontwijken door een banaan achter je los te laten (bij groen schild) of evt. een rood schild naar achter af te vuren. Of dat bij een rood schild ook werkt, weet ik niet (bij MK DD wel).

Verder zijn sommige schilden ook tw ontwijken door met een boost de bocht door te gaan (liefst zo snel mogelijk nadat je het woo-woo-woo-woo geluid achter je hoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Pierz schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:29:
[...]

Niet helemaal:

spoiler:
De POW ontwijk je door exact op het moment van de laatste dreun een hengst aan je stuur te geven (=wheelie of stunt). Houd er rekening mee dat je dan heel even rechtuit gaat. Kan lastig zijn in een bocht. En je bent alsnog je powerups kwijt. Je behoudt wel je snelheid.
Precies dat zei ik, maar dan met heeeel weinig woorden, zodat de precieze timing niet werd verraden. Dat kunnen ze best zelf uitvogelen. Dat is ten slotte het mooiste van alles in spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
laropo schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:55:
[...]

Precies dat zei ik, maar dan met heeeel weinig woorden, zodat de precieze timing niet werd verraden. Dat kunnen ze best zelf uitvogelen. Dat is ten slotte het mooiste van alles in spellen.
Ook in de lucht hangen werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan ook net ervoor in een afgrond rijden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Hè, laat die mensen ook eens voor hun zelf denken! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:20:
[...]

Je kan ook net ervoor in een afgrond rijden.
De beste is met een NGC / Classic controller om bij iedere fase van POW (zijn er 3) op omhoog op het D-pad te drukken. Als je dit goed timed heb je zelfs een korte turbo.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ex-Retro Studios werknemers hebben Armature Studio opgericht in samenwerking met EA:

http://armaturestudio.com/index.php
Three of the key developers behind Nintendo's popular Metroid Prime series recently jumped ship to form a new development studio that will be dedicated to creating games for all three platforms under a publishing deal with Electronic Arts, the publisher announced today.

Armature Studio, located in Austin, Texas, is headed by Mark Pacini, Todd Keller and Jack Mathews, the former Game Director, Art Director and Principal Technology Engineer of the Nintendo franchise.

In a recent interview with Kotaku, Pacini said that the trio formed the new company some time in April and signed their exclusive publishing deal with EA two to three months later.

"EA approached us with this really interesting business model of creating a small studio that is only comprised of industry veterans," Pacini said. "The goal is to create new IP with a very, very small team and to produce a game without having to grow that team."

Pacini said he and the others at Armature are excited to finally be working on games for the Playstation 3 and Xbox 360 and not just the Wii and DS.

"From my stand point, I've never worked on any other console," he said. "I've always made games for Nintendo. I'm reinvigorated. I'm really excited about what other opportunities are out there. How can we use Xbox Live? How can we use the power of the PS3?"

"I think it really opens it up," he said. "I'm not saying it was by any means restrictive working for Nintendo. We had this palette to work on, the Wii and the DS, but now we have everything."

"That's just really, really exciting."

Retro Studios was founded in Austin, Texas in 1998. In 2000, Nintendo gave the studio the license to the Metroid franchise to help recreate the game for the Gamecube. In 2002 the developer relased Metroid Prime. In 2004 they released Metroid Prime 2: Echoes and last year released Metroid Prime 3: Corruption for the Wii.

Under their current contract with Electronic Arts, Armature wouldn't be able to develop a Metroid Prime game for Nintendo. Not that that means they've lost interest in the franchise they helped revive.

"Personally, I would love to work on another Metroid game," said Keller. "I have been in love with Metroid for years. We had a chance to recreate a game that was created way back when. That was awesome."

The deal with Electronic Arts is an experiment of sorts, Pacini said. Under the agreement, the studio will report to EA General Manager Lou Castle as part of EA's secretive Blueprint Division. Castle is acting Executive Producer of the Armature Studio games. Instead of operating like typical game development studios, the core team at Armature Studio will work on game prototypes. Once a game is ready for development a bulk of that work would be shifted to an external team or another studio, while the Armature people would follow the project as directors.

"We would still be very hands on," Pacini said.

While studios have tried versions of this in the past, none have tried to keep a central core of directors on to supervise the projects, Pacini said.

"We are interested to see how it goes past the prototype stage," he said. "Our studio is the grand experiment. It’s kind of a really different take on how to make these larger scale games."

Armature and EA hopes that this new approach to game development could cut down on the risk a bit and allow developers and publishers to take greater risks.

"It’s really reasonable to go out on a limb and take a risk that we kinda think might be cool," Pacini said. "That’s the sort of environment we are trying to set up. That’s what we are about as a studio."

Pacini and Keller declined to say what specifically their new studio is currently working on with Electronic Arts, but said, at least initially, they want to stick to the types of games the group are comfortable with.

"We all have very different background: Action, adventures and shooters," Keller said. "We have already started (on some games) for sure. We are working every day. We are in the preliminary stages.

"EA has been very very supportive of all of our efforts."

Armature Studio is looking to hire several key staff by the end of the year, Pacini said. They will be at the Austin Game Developers Conference later this week, he added.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Argh, de 1 na beste Wii studio (na die van Galaxy) gaat multi-platform. Weg is mijn theorie dat na Metroid 3 er een geweldige nieuwe Wii game in de maak moet zijn... :'(

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Retro studios is niet volledig opgedoekt, dus het kan nog steeds

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:59
Vandaag me eerste hands-on gehad met the force unleashed voor de wii. Ik hou het even kort omdat het al laat is maar het is niet zo goed als ik (en menig ander) hoopte.

Laat ik wel beginnen met een goed lichtpuntje dat de controls echt, maar dan ook ECHT goed in elkaar zitten. Het is gewoonweg erg bruut om met je nunchuck the force te misbruiken. Op dit punt wint de wii versie het met afstand van elke andere versies. _/-\o_ _/-\o_

Voor de rest is het een koude douche door psp achtige graphics en de onzinnige camerastanden zo nu en dan.
Persoonlijk denk ik mede door de korte lengte van de het spel en de wii onwaardige visuals (vierkant, plat en nauwelijks gebruik van textures), dat het niet de volle 60 euro waard is. Het product is nog niet af en dat is echt jammer.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ben ik nu de enige die de hele tijd Amature (amateur) studios leest? :X

Verder nog even 2 geruchten:

De eerste: er zou zomaar een Kirby game aangekondigd kunnen worden deze week; zie voor meer informatie deze link.

De tweede: er is een video verschenen waarin een nieuwe homebrew applicatie wordt gedemonstreerd. De Wii Backup Loader. De naam zegt het al; hiermee zouden gekopiëerde games mee kunnen gespeeld worden zonder je Wii te hoeven ombouwen.

Signature

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
Hahaha nou bedankt voor alle tips hierboven over Mario Kart :D Ik heb het geprobeerd maar vooralsnog lukt het niet, omdat ik niet weet wanneer die aanvallen precies zijn en dus niet kan timen. Word inmiddels wel beter in het racen en vriendje vindt het ook leuk, dus af en toe samen spellen maakt het erg gezellig.

Overigens ook heel suf het Wii-sports virus weer te pakken gekregen - vorige week op een feestje met de wii gespeeld en sindsdien elke dag weer ruim anderhalf uur op mijn eigen Wii bezig, die ik daarvoor echt al weken niet had aangeraakt. Heel suf dat je het bij een ander moet spelen om erachter te komen hoe leuk het ook weer was.

Wii is echt heel leip om met een groepje te doen :D Ik zou nog wel een spel willen als Wii Play, wat je helemaal aan het begin veel zag, met allerlei minigames erin, maar ik heb er redelijk negatieve reacties over gehoord, en wellicht zijn die dingen leuker om met meer man te spelen?

Heeft iemand trouwens Rayman Raging Rabbids? Wat vinden jullie ervan? (geen zin om het topic te doorzoeken - 't zijn vrij veel deeltjes ;) ) Reviews zijn goed, maar ik wil wat directe ervaringen horen :)

If you can't write, there is nothing left.

Verwijderd

Ranewen schreef op woensdag 17 september 2008 @ 10:50:
Heeft iemand trouwens Rayman Raging Rabbids? Wat vinden jullie ervan? (geen zin om het topic te doorzoeken - 't zijn vrij veel deeltjes ;) ) Reviews zijn goed, maar ik wil wat directe ervaringen horen :)
Leuk! Misschien is deel 2 nog wel leuker, maar het kwalieteitsverschil met deel 1 is niet enorm groot. Wel is het jammer dat multiplayer niet simultaan is, maar de spellen zijn ook leuk om te zien, dus wachten is niet heel erg. Zeker voor de huidige prijs is het een aanrader.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Ranewen schreef op woensdag 17 september 2008 @ 10:50:
[...]

Wii is echt heel leip om met een groepje te doen :D Ik zou nog wel een spel willen als Wii Play, wat je helemaal aan het begin veel zag, met allerlei minigames erin, maar ik heb er redelijk negatieve reacties over gehoord, en wellicht zijn die dingen leuker om met meer man te spelen?

[...]
Wii Play heb ik kado gekregen (voor de controller die erbij zit). Het is leuk met meerdere, maar heb het op mijn eentje nooit gespeeld.
In principe is het ook geen spel te noemen, het zit gewoon bij de controller om te leren hoe deze te bedienen.
Maar zoals ik zeg, met meerdere is het wel nog grappig :)

• BarôZZa
Je kan nog beter een losse WiiMote kopen en dat tientje uitsparen voor Bomberman Blast(WiiWare), wat wel een heerlijke game is.

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Oogst schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:00:
Argh, de 1 na beste Wii studio (na die van Galaxy) gaat multi-platform. Weg is mijn theorie dat na Metroid 3 er een geweldige nieuwe Wii game in de maak moet zijn... :'(
Armature Studios is opgericht door drie mensen die bij Retro Studios heeft gewerkt. Er zijn bij Retro Studios rond de 60 mensen in dienst, dus dit zal vrij weinig effect hebben op toekomstige spellen van Retro Studios.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
BarôZZa schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:36:
Je kan nog beter een losse WiiMote kopen en dat tientje uitsparen voor Bomberman Blast(WiiWare), wat wel een heerlijke game is.
Tja, als j'em kado krijgt... :)

Hoe valt de bediening mee van Bomberman? Is het enkel met de Wiimote of ook de nunchuck?

• BarôZZa
Enkel Wiimote. Voor sommige items moet je de WiiMote schudden, maar dat zijn de items die je niet vaak gebruikt. Werkt allemaal perfect.

Typisch klassieke Bomberman gameplay, niet teveel poespas zoals diertjes waar je op kan springen.

Verwijderd

MetroidPrime schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:57:
[...]

Armature Studios is opgericht door drie mensen die bij Retro Studios heeft gewerkt. Er zijn bij Retro Studios rond de 60 mensen in dienst, dus dit zal vrij weinig effect hebben op toekomstige spellen van Retro Studios.
Retro is bijna al het talent kwijt, Mark Pacini was de Lead Designer, Jack Mathews de Technical Engineer en Tod Keller de Lead Art Director. Retro loopt al sinds de release van de eerste Metroid Prime leeg. Voor Metroid Prime 3 zijn er wat nieuwe mensen aangenomen maar de leiding is weg en het zal heel moeilijk worden om de bovenstaande mensen te vervangen. Daarnaast gaan er nog meer Retro mensen met Mark Pacini mee. Het is onbekend waar Retro aan werkte nadat Metroid Prime 3 af was maar het zal in ieder geval moeilijk zijn om binnen zo'n korte tijd nieuwe designers te vinden.

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb gisteren Sonic Riders Zero Gravity gekocht bij dixons voor €19,90. Is dat een beetje een leuke game? Kan momenteel niet bij mn Wii, want die zit nog ingepakt in een doos ivm verbouwing van mn kamer.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:17
Rakkerzero schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:51:
Ik heb gisteren Sonic Riders Zero Gravity gekocht bij dixons voor €19,90. Is dat een beetje een leuke game? Kan momenteel niet bij mn Wii, want die zit nog ingepakt in een doos ivm verbouwing van mn kamer.
Kan je 'm nog terugbrengen? Heb 'm slechts een kwartiertje gespeeld ofzo, maar ik vond 't dat kwartiertje van mn tijd niet waard.. -O-

• Tc-Chub
Lees anders deze review even door dan weet je hoe het spel is.

Volgens mij is het geen verkeerd spel voor 20 euro

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 04:46
misschien een stomme vraag, maar kun je de Virtual Console games tijdens het spelen ook tussentijds opslaan?

Verwijderd

haroldinho schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:05:
misschien een stomme vraag, maar kun je de Virtual Console games tijdens het spelen ook tussentijds opslaan?
Als het spel het ondersteund of door naar het Home menu te gaan (werkt niet met ieder spel)

• BarôZZa
Het ligt er geloof ik aan of de game een (ingame-)save functie heeft of niet.
Wordt het normaal gesproken op de cartridge opgeslagen, dan kan je alleen gebruik maken van die savepunten. Heb je geen save-functie in de game zelf(zoals veel NES games, zoals Mario Bros), dan ga je weer verder vanaf het punt waarbij je terug bent gekeerd naar het Wii menu.

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:37:
[...]

Retro is bijna al het talent kwijt, Mark Pacini was de Lead Designer, Jack Mathews de Technical Engineer en Tod Keller de Lead Art Director. Retro loopt al sinds de release van de eerste Metroid Prime leeg. Voor Metroid Prime 3 zijn er wat nieuwe mensen aangenomen maar de leiding is weg en het zal heel moeilijk worden om de bovenstaande mensen te vervangen. Daarnaast gaan er nog meer Retro mensen met Mark Pacini mee. Het is onbekend waar Retro aan werkte nadat Metroid Prime 3 af was maar het zal in ieder geval moeilijk zijn om binnen zo'n korte tijd nieuwe designers te vinden.
Metroid Prime 3 was het beste deel van de serie, als het inderdaad zo is zoals jij stelt, dan is Retro er alleen maar op vooruit gegaan door al die mensen kwijt te raken. Daarnaast heb je je zaken niet goed op orde als je als bedrijf volledig afhankelijk bent van 3 mensen. Het vervangen van die 3 mensen is misschien moeilijk, maar zeer zeker niet onmogelijk of wil je beweren dat zij met zijn drieën alleen de hele Metroid Prime serie gemaakt hebben en de rest van Retro Studios totaal incompetent is en niets heeft bijgedragen?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

Nee hoor, het geld iig voor alle SNES en NES spellen. Ik heb 3 SNES spellen en die hebben het allemaal (zowel gewoon saven als sleepsaven) Echter werkt het niet op N64 spellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 21:24 ]

• RayNbow

• Deddiekoel
MetroidPrime schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:24:
[...]

Metroid Prime 3 was het beste deel van de serie, als het inderdaad zo is zoals jij stelt, dan is Retro er alleen maar op vooruit gegaan door al die mensen kwijt te raken. Daarnaast heb je je zaken niet goed op orde als je als bedrijf volledig afhankelijk bent van 3 mensen. Het vervangen van die 3 mensen is misschien moeilijk, maar zeer zeker niet onmogelijk of wil je beweren dat zij met zijn drieën alleen de hele Metroid Prime serie gemaakt hebben en de rest van Retro Studios totaal incompetent is en niets heeft bijgedragen?
Wat ik ook heb begrepen van de tot stand koming van Metroid Prime is dat Retro op eigen houtje er niet heel veel van bakte en dat Nintendo actief heeft ingegrepen. Hoewel het vast goede mensen zijn denk ik dat de invloed van Nintendo belangrijker kan zijn. Is ook een beetje te zien aan Rare. Toen ze onder Nintendo supervisie vielen waren hun games veeeel beter.
Denk echt dat Nintendo invloed een groot verschil maakt.

Verwijderd

Deddiekoel schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:10:
[...]

Wat ik ook heb begrepen van de tot stand koming van Metroid Prime is dat Retro op eigen houtje er niet heel veel van bakte en dat Nintendo actief heeft ingegrepen. Hoewel het vast goede mensen zijn denk ik dat de invloed van Nintendo belangrijker kan zijn. Is ook een beetje te zien aan Rare. Toen ze onder Nintendo supervisie vielen waren hun games veeeel beter.
Denk echt dat Nintendo invloed een groot verschil maakt.
RARE is meer dan alleen Nintendo invloed. Chris en Tim Stamper zijn weg, Gregg Mayles krijgt de baan van Chris en tadaa, 3 games binnen een jaar de deur uit met geruchten dat Perfect Dark 2 volgend jaar komt. Het grootste voordeel dat ontwikkelaars hebben die met Nintendo samenwerken is dat ze gebruik kunnen maken van Nintendo's Q&A, SPD, NST afdeling e.d. Het nadeel is dat Nintendo weinig creatieve vrijheid bied, wanneer een hoge pief in Japan wil dat Samus groen wordt dan gebeurt dat. Wanneer Miyamoto zegt dat Metroid Prime in First person moet dan gaat men akkoord. Aan de ene kant staat Nintendo garant voor kwaliteit aan de andere kant gaan veel goede ideen de vuilnisbak in.

Hierdoor zijn titels als Geist en Metroid Prime aangepast om ze ook voor de Japanse markt geschikt te maken(het scannen in Prime bijvoorbeeld). Het is erg frustrerend als je daar hard aan gewerkt hebt en Nintendo vervolgens de game in Japan nauwelijks adverteerd. Heb je dus weinig verkopen en al dat werk voor niets gedaan. Het grootste minpunt blijft echter dat Hudson al 9 Mario Parties heeft gemaakt, Camelot een stuk of 6 Mario sport titels, Retro Studios een stuk of drie Prime games, Aonuma vastgeroest zit aan Zelda etc. Wat je dus ziet is dat Retro Studios, Camelot etc. hierdoor allemaal leeggelopen zijn en de grote franchises nauwelijks iets veranderen. Pas wanneer Nintendo er andere mensen bijhaald(EAD Tokyo, ex-Namco, Square-Enix, SEGA etc. mensen) dan krijg je games als Galaxy.

• Oogst
MetroidPrime schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:24:
[...]

De design lead, de art lead en de tech lead, dat is wel heftig hoor. Dat is de volledige leiding van je bedrijf en daar kom je niet gemakkelijk bovenop. Kan wel hoor, maar het kan veel impact hebben.

Overigens weet ik niet precies hoe de hierarchie daar precies werkt. Soms zit er boven een art lead een art director, soms niet. En soms zit boven deze drie samen nog een game director, vaak niet. Dus ik weet niet zeker aan de hand van dit nieuws of die echt de belangrijkste mensen van het bedrijf zijn.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Ik had MK in een bestelling staan, het was een openingsactie van Saturn.

• Deddiekoel
Voor de mensen die graag een goede FPS op de Wii willen:
http://www.frd.co.uk/poll.php

Wii heeft hele tijd oop voorsprong gestaan...

• MetroidPrime

MetroidPrime

Oogst schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:26:
[...]

De design lead, de art lead en de tech lead, dat is wel heftig hoor. Dat is de volledige leiding van je bedrijf en daar kom je niet gemakkelijk bovenop. Kan wel hoor, maar het kan veel impact hebben.
Het is niet de leiding van het bedrijf die weg is, maar een aantal teamleiders. Drie teams zijn hun lead nu kwijt, maar zolang die teams niet uit 1 man bestaan zijn die posities te vervangen door iemand anders uit het team(die dagelijks met deze teamleiders hebben samengewerkt). Het is jammer dat ze weg zijn, maar het is zeker niet het einde van Retro Studios of de 3D Metroid spellen.

[ Voor 4% gewijzigd door MetroidPrime op 18-09-2008 20:14 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.