Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 102 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 75.627 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Deddiekoel schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:04:
[...]

De "casual" hype kent in mijn ogen twee kanten. De goede kant is dat er games worden gemaakt die erg toegankelijk zijn. De slechte kant zijn de stapels met mini-game verzamelingen die uitkomen onder de vlag van casual games.
Het is juist de toegankelijkheid van Wii die het succes heeft gebracht. Games als Wii Sports kan iedereen meteen spelen en kennen toch redelijk wat diepgang. Waar de "casuals" geen zin in hebben is om eerst 2 uur lang uit te vogelen waar al die knoppen op een controller voor zijn. Maar als ze een stuurtje in hun hand geduwd krijgen is een hoop van die drempel weg! Hetzelfde met de balance board voor een ski/snowboard game.
Als je naar de andere consoles kijkt is het bijna allemaal FPS wat er uit komt. Dit genre is imo het minst toegankelijk op een console vanwege de vreselijke dual stick controls (vandaar dat ik ook weinig heb met een PS3 of X360). Ook hier brengt de Wii toegankelijkheid. Het is niet zo makkelijk als met een stuurtje oid maar games die een arcade mode met zapper support bieden (oid) doen dat weer wel. En door die lagere drempel gaan de casuals wellicht verder kijken en willen ze meer. Helaas zijn er imo nog te weinig games die die extra diepgang nog brengen maar ze komen er wel meer.
Ik ben het eens dat er echt veel betere games op de Wii hadden moeten uitkomen. Er zijn heel goede games uit maar allemaal van Nintendo, 3rd parties hebben het potentieel nog steeds niet benut.
Stiekem hoop ik dan ook dat Nintendo redelijk snel met een Wii HD komt zodat developers makkelijker weer crossplatform kunnen gaan.
toon volledige bericht
Ik heb red steel (zat in de bundle) en net Far Cry: vengeance en ik moet zeggen dat farcry idd goed te spelen is, de besturing is prima in orde vrij intuitief :)
Red steel ben ik wat minder blij mee dat voelt wat onhandig aan en het spel loopt telkens op 1 punt vast.. dus heb ik maar 2x gespeeld ofzo.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Verder in Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 103 met een geupdate topicstart d:)b.

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.