Volgens mij moet een game helemaal niet geweldadig zijn om iets meer diepgang te hebben en meer geschikt te zijn voor de 'echte' gamer. Het brute thema in GTA is ook niet iets wat me speciaal aantrekt (vind het wel een goede game though, maar niet enkel daarom)BarôZZa schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:32:
Voor de rest snap ik de focus van NOA en NOE trouwens wel. Ze willen nu gewoon zo min mogelijk geassocieerd worden met de hardcore-gamers, gewelddadige games etc. Imago is hier enorm belangrijk om de non-gamers aan te trekken. In Japan heb je een echte gamecultuur waardoor dat veel minder van belang is. Daar spelen volwassenen al tijden games.
Dat core vs non core vs hardcore is trouwens ook een moeilijk verhaal. Daar zijn in dit topic al genoeg analyses over gebeurd, over wie daarmee bedoeld wordt en wat het definieert
Kijk, ik ben het er wel mee eens dat de Wii titles voor eind dit jaar niet helemaal een lege woestijn voorstellen, maar waarom hoor ik er dan zo weinig van? Op gametrailers bvb komt muv Wii music bijna niets aan bod wat iets meer hardcore zou kunnen zijn. (ok, dat zwart wit spel is idd even vernoemd)
Volgens mij maakt het allemaal niet meer zoveel uit voor nintendo. Ze gokken erop dat je de keuze pas maakt als de schijfjes in het rek liggen. Heel casual allemaal, je gaat eens kijken, ziet iets leuk (op het eerst zicht) en neemt het mee.
En het kan best dat de Wii nu wel meerdere toptitels heeft, maar het enige wat ik echt wil spelen is mario galaxy (ik ben nogal een platformer fan). De rest spreekt me niet aan of zegt me niets (dat is natuurlijk mijn probleem, het zegt niets over het platform an sich) en daarom zei ik dat ik geen 250 euro ga uitgeven+prijs van de game om één game te spelen. En het feit dat er verder weinig boeiends voor de Wii lijkt te verschijnen zal me ook niet over de streep trekken.
Bekijk trouwens ook eens de review van Wii music op gametrailers. Ik ben zelden een game zo hard weten afgemaakt worden (terecht overigens)