Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 102 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 75.774 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en er komen Tetris Party tournooien :D De eerste begint op 1 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:06:
[...]

Komt doordat je hier de PAL versies kreeg. Developers waren lui om een goede PAL versie te ontwikkelen, dus draaiden ze gewoon de NTSC versie(met minder beeldlijnen) op een tragere snelheid (50Hz ipv 60Hz).
Hebben ze dat probleem ooit opgelost dat sommige (pal?) VC games niet werken met een component kabel, of dat je rar toetsencombinaties moet doen voor het werkt? Of kan je maar beter een USA Wii nemen als je VC normaal wil spelen over een componentkabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:48:
[...]

Hebben ze dat probleem ooit opgelost dat sommige (pal?) VC games niet werken met een component kabel, of dat je rar toetsencombinaties moet doen voor het werkt? Of kan je maar beter een USA Wii nemen als je VC normaal wil spelen over een componentkabel
Het fixje voor de component kabel was omdat je anders helemaal geen beeld had maar de games bljiven 50hz. Dat komt omdat vroegah alle Europese TV's 50hz waren. Nu zijn er een paar games goed overgebracht zoals Sonic the Hedgehog 2 en diverse andere games. Het gaat er dus om hoeveel moeite men er pak weg 13 jaar geleden aan besteed heeft. De VC versies van de Europese Wii zijn 1:1 overzettingen van de PAL consoles de VC versies Amerikaanse Wii zijn 1:1 overzettingen van de Amerikaanse. Om het verschil goed te kunnen zien kun je eens een Hanabi festival/import game downloaden zoals Ninja Gaiden, die draaien namelijk wel in 60hz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:18

Sagat

Is pappa x2!

Je kan je afvragen hoeverre het ooit opgelost is, op de cube waren er nog steeds spellen waarbij je geen keuze had voor 60hz.
Het is voor mij ook de reden om eigenlijk een us wii te willen. (alleen nu mijn eigen crediet krisis eindelijk voorbij lijkt, hebben we een mondiale waardoor de dollar opeens sterker word t.o.v. de euro :'( )

Denk dat het de volgende nintendo generatie echt voorbij is, ongetwijfeld gebruiken ze dan ook hdmi (of een andere techniek welke hd toe laat) en dan speelt het niet meer.

Ben het trouwens eens met Barozza. Nintendo moet ons gewoon de keuze geven, wil je een spel orgineel spelen prima, maar een verbeterde versie zou helemaal super zijn. Of nog simpeler, geef ons toegang tot de us/jap vc. Dan kunnen de echte die hards gewoon de versie kopen die ze willen. (zie bijvoorbeeld no more heroes, hoe gaaf zou het zijn dat je wel versie kon spelen zoals de maker hem had bedoeld?).

Maar goed nintendo kan/wil/mag dit niet. Voor mijn huidige retro fix blijf ik of mijn ouwe meuk gebruiken, of toch maar emulatie. De tijd zal leren of de vc me nog kan overtuigen.

Oh btw, over ouwe spellen op grote tv's. Hebben jullie wil is snes mario kart via een beamer gespeeld? Ik een tijd terug wel met 2 vrienden, en ik was de enige die niet vrijwel direct misselijk werd. Hoewel ik me later die avond toch ook niet helemaal lekker meer voelde (toen ik naar huis reed, voordat ik weer insinuaties krijg over alchol misbruik :P ).

@nintex, videogames en art. Leuke discussie, maar in feite doen we wel verbetering aan schilderijen. Restaureren. Het oude versletene weghalen, opnieuw aanbrengen zodat het weer mooi word. Zoals de maker het bedoeld had. Ik denk dat als je de maker van smw zou vragen welk plaatje hij het liefst zou hebben dat hij ook het bijgewerkte screenshotje zou kiezen, want dat ligt dichter bij het beeld wat hij voor ogen had toen hij het spel maakte :D (voor hij lees dev team)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Tsja, smaken verschillen. Geef mij ook maar gewoon de originele versie (liefst ook gewoon de fysieke SNES cartridge). Overigens is restaureren natuurlijk ook weer wat anders dan de origineel aanpassen. Bij restaureren herstel je het schilderij in de staat zoals het ooit geweest is, dat doe je met wat van die graphic filters niet. ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Weet er iemand of je een USB (wireless) keyboard aan je Wii aan kan sluiten?

Ik heb het internet channel geinstalleerd maar met dat on-screen keyboard is het niet top, een echt toetsenbord zou prettiger zijn.. en gezien de Wii 2 USB poorten heeft...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is gewoon mogelijk. Ik heb zelf een usb-toetsenbord met draad gekocht, en dat werkt ook, dus ik neem aan dat er dan geen problemen zijn met een draadloos usb toetsenbord. Verder zou ik je wel nog willen adviseren er nogmaals over na te denken. Je moet namelijk alsnog in opera in een tekstveld met de wiimote klikken, en je krijgt alsnog een virtueel toetsenbord te zien, die dus je hele scherm inneemt.

Je wint er dus alleen de tijd van het typen zelf mee, maar als dat ook het enige is waarvoor je het wil hebben, dan is er natuurlijk niks mis mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:15:
Tsja, smaken verschillen. Geef mij ook maar gewoon de originele versie (liefst ook gewoon de fysieke SNES cartridge). Overigens is restaureren natuurlijk ook weer wat anders dan de origineel aanpassen. Bij restaureren herstel je het schilderij in de staat zoals het ooit geweest is, dat doe je met wat van die graphic filters niet. ;)
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen :)

Een filter zou eerder vergelijkbaar zijn met alle potloodlijntjes van het originele schilderij overtrekken met een zwarte viltstift

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Heeft er hier iemand ervaring met streaming van media (met name video) van PC naar Wii zodat je bijv. Divx die op je PC staan op de Wii kan kijken?

Ik vond dit:
http://mediamentalism.com/how-to-setup-a-wii-media-server/

Met deze producten:
http://www.redkawa.com/mediacenters/wiimediacenterx/
http://www.orb.com/
http://www.riverfold.com/software/wiitransfer/ (Mac only)
verder:
http://tversity.com/download/
https://winamp.orb.com/orb/html/login.html (variant van orb)

mensen met ervaring hiermee?

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 22-10-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:53:
Is gewoon mogelijk. Ik heb zelf een usb-toetsenbord met draad gekocht, en dat werkt ook, dus ik neem aan dat er dan geen problemen zijn met een draadloos usb toetsenbord. Verder zou ik je wel nog willen adviseren er nogmaals over na te denken. Je moet namelijk alsnog in opera in een tekstveld met de wiimote klikken, en je krijgt alsnog een virtueel toetsenbord te zien, die dus je hele scherm inneemt.

Je wint er dus alleen de tijd van het typen zelf mee, maar als dat ook het enige is waarvoor je het wil hebben, dan is er natuurlijk niks mis mee ;)
waar gebruik jij hem nog meer voor dan? ik zal eens kijken of ik nog een oud USB tobo met draad heb liggen dan kan ik het eerst testen voordat ik een draadloze koop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

ToolkiT schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:05:
Heeft er hier iemand ervaring met streaming van media (met name video) van PC naar Wii zodat je bijv. Divx die op je PC staan op de Wii kan kijken?

Ik vond dit:

Met deze producten:

Heb wel eens met winamp remote gewerkt (in principe is dat orb). Best leuke software, maar het skippen in video werkt echt voor geen meter. Weet niet of dit een algemeen probleem is, maar die selectiebalk geeft alleen bufferproblemen zonder naar het goeie stuk video te gaan.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:07:
[...]

waar gebruik jij hem nog meer voor dan? ik zal eens kijken of ik nog een oud USB tobo met draad heb liggen dan kan ik het eerst testen voordat ik een draadloze koop..
Oeps, dat was niet helemaal lekker verwoord. Wat ik er mee bedoelde te zeggen was dat als je er geen probleem mee hebt dat je niet gewoon kan typen met je toetsenbord, als in een firefox e.d., en dat je dat virtuele toetsenbord voor lief, dat het dan geen problemen zal oplveren. Persoonlijk vind ik het echter zeer vervelend dat je met een echt toetsenbord nog steeds op de Wii dat virtuele toetsenbord ziet verschijnen, wat voor mij toch een behoorlijk deel van functionaliteit weghaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DarkX schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:57:
[...]

Heb wel eens met winamp remote gewerkt (in principe is dat orb). Best leuke software, maar het skippen in video werkt echt voor geen meter. Weet niet of dit een algemeen probleem is, maar die selectiebalk geeft alleen bufferproblemen zonder naar het goeie stuk video te gaan.
Dat ligt denk ik aan het feit dat de Wii niet zoveel geheugen/HD heeft en waarschijnlijk weinig buffert..
(gok ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:05:

Ik vond dit:

Met deze producten:

Ik heb geloof ik toendertijd Tversity gebruikt. Ik vond de kwaliteit echter te slecht, dus sindsdien nooit meer gebruikt. Maar het werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:06:
[...]

Oeps, dat was niet helemaal lekker verwoord. Wat ik er mee bedoelde te zeggen was dat als je er geen probleem mee hebt dat je niet gewoon kan typen met je toetsenbord, als in een firefox e.d., en dat je dat virtuele toetsenbord voor lief, dat het dan geen problemen zal oplveren. Persoonlijk vind ik het echter zeer vervelend dat je met een echt toetsenbord nog steeds op de Wii dat virtuele toetsenbord ziet verschijnen, wat voor mij toch een behoorlijk deel van functionaliteit weghaalt.
ah op die fiets..
Dus je klikt het veld aan waar je wil tikken, het virtuele KB scherm verschijnt en je tikt met je hardware KB en klikt dan op 'OK' op VKB (met WiiController)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

@capN & nintex

De vergelijking werkte niet helemaal.
Ik probeerde mezelf er al uit te lu praten door dat stukkie over 'visie van de artiest'. Bijna gelukt zeg maar.

Anyways, ik denk dat de 'puristen' dan maar een mooie crt moeten bewaren voor de retro experience. Voor de gemiddelde gamer zou een keuze menu toch echt de best optie zijn no? U wilt org gfx of geoptimaliseerd, ieder gelukkig denk ik dan. Oh en verplichte 50/60hz keus zou dan ook niet vervelend zijn.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik ben ook niet tégen, dus een keuze-optie zou ideaal zijn ja. Overigens interesseert me dat 50/60Hz verhaal me ook niet zoveel. Ik heb er eigenlijk nog nooit iets van gemerkt, de afgelopen 20 jaar speelden m'n 50Hz spelletjes altijd prima. En m'n 60Hz spelletjes ook. :P

Overigens wel grappig/opvallend dat de meesten hier graag spelen met een component, maar dat ook die filters, die de pixels een beetje uitsmeren zodat het er wat smoother uit ziet, zeer geliefd zijn voor de retro games. Nu zijn er ook nog wel andere dingen die komen kijken bij het component/composiet verhaal, en is het meer een tekortkoming van de composiet om alles scherp weer te geven, maar toch... Wat betreft pixels zie ik overeenkomsten. En het gekke is, in het geval van Wii games doe ik het al sinds de launch met m'n composietje en heb nog steeds niet echt enorme behoefte aan een component/RGB kabel, juist vanwege de karteligheid die dan zo evident wordt. Voor mij geldt: realistische beelden graag zo "vloeiend" mogelijk, retro graag zo authentiek mogelijk (= pixel powah!). :) Daarom is Mega Man 9 ook zo cool. O+

Smooth VS Pixels
Afbeeldingslocatie: http://pushbox.murfo.com/filter.jpg

Kartels VS Smooth (maar met andere beperkingen)
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y190/jonnythan/Wii_Sports_Bowling_Mii_Detail.jpg

;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:58:
[...]

Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen :)

Een filter zou eerder vergelijkbaar zijn met alle potloodlijntjes van het originele schilderij overtrekken met een zwarte viltstift
Nope, qua verhoudingen etc verandert er niks

Overigens is artistieke visie enorme onzin.

Als dat zo was, dan zou Nintendo die eerste Mario games niet tig keer opnieuw hebben uitgebracht met verbeterde graphics ;)
Super Mario Bros 3 is 2x verbeterd. De All-stars versie en de Super Mario Bros Advance 4 versie.

Nee, zelfs Nintendo vindt het niet zo heilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Nogmaals: smaken verschillen. Ik speel retro games om dat goeie oude gevoel van vroegâh weer terug te krijgen. En daar horen imo dikke pixels bij! :) Artistieke bedoelingen zal me verder een worst zijn. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:23

Fioravanti

Fioravantastisch!

Zo, mn wii-cd-drive ging weer blauw oplichten, dus er was weer een update beschikbaar. Omschrijving zegt dat het alleen om het winkelkanaal gaat... Weinig bijzonder dus waarschijnlijk.

Nu zal ik ook niet echt weten welke killer feature ze toe zouden kunnen voegen via zo'n update... (ja okay, externe harde schijf ondersteunen, maar daaromtrent is het een tikkie stil...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

capN ik heb het vermoedden dat jij niet echt een quake speler bent, maar back in the day, vond je het met voodoo kaart niet mooier dan zonder? Daar vergelijk ik de verbeteringen (iig degene die ik zag in de screenshot van baroz)

En dan natuurlijk de hamvraag, welke super mario 3 speel je? ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
GoT is niet de plek om dit soort zaken te bespreken.

[ Voor 88% gewijzigd door PromoX op 23-10-2008 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Sagat schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:27:
capN ik heb het vermoedden dat jij niet echt een quake speler bent, maar back in the day, vond je het met voodoo kaart niet mooier dan zonder? Daar vergelijk ik de verbeteringen (iig degene die ik zag in de screenshot van baroz)

En dan natuurlijk de hamvraag, welke super mario 3 speel je? ;)
3D games kijk ik dan weer heel anders tegenaan. Die wil ik het liefst zo mooi mogelijk. Ik vind dan ook bijvoorbeeld veel SNES games nog altijd mooier dan alle N64 games bij elkaar. En wat mij betreft mogen ze N64 games ook flink pimpen. En GC (en Wii) games ook for that matter. Overigens is voor 2D games SNES mijn systeempje. Ik heb daar in mijn jeugd vaker op gespeeld (heb nooit zelf een NES gehad), en de NES is me allemaal net wat TE simpel. Dan zie ik liever SNES graphics. Ik heb dus ook vroegah eindeloos de Mario Allstars versie gespeeld. :) (Hoewel ik Mega Man weer wel liever in NES stijl zie, wellicht omdat de SNES versies me minder konden boeien dan de NES versies destijds.)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag bij de Game Mania eventjes Disaster Day of Crisis geprobeert. Die game valt best wel tegen. Het begon goed met een leuk intro filmpje en je weg zoeken door een rampgebied en daarna werd het een ontzettend saai knalfestijn. Het schiet gedeelte vind ik zo belabberd dat ik gelijk geen interesse meer had in het spel en Resident Evil 4: Wii Edition(30 euro bij Free Record Shop), Okami en Geometry Wars Galaxies(15 euro bij E-Plaza) maar meegenomen heb. RE4 had ik eigenlijk al op de GC maar door het gebrek aan widescreen/480p bij die versie wordt het erg lelijk op een HDTV. Okami al eens een stukje bij een vriend op de PS2 gespeeld en die moest ik nog eens halen en Geometry Wars valt me ook niet tegen ondanks dat ik al 2 gespeeld heb op de Xbox 360. Al met al krijgt de Wii zo nog even wat aandacht totdat volgende week die aandacht gedeelt wordt met Red Alert 3 op de PC en het Wii'tje daarna weer stof mag gaan happen als Gears of War 2 en Banjo Kazooie uitkomen.

Twee consoles kopen is deze generatie mijn beste beslissing geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:43
een kleinbeetje off topic:
Waarom zit er nogsteeds verschil in 50/60 hz versies of NTSC/PAL versies van games?

Dit zou toch transparant moeten wezen? maw 1 software versie, waarna de hardware zorgt voor vertaling naar het juiste signaal 50/60Hz en/of NTSC/PAL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-09 10:07
Wat voor zing/dance spellen zijn er voor de Wii? Ik had verwacht dat er op dat gebied wel het een en ander beschikbaar was voor een 'gezelligheidsapparaat' als de Wii, maar ik kan bijna niks vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boogie superstar is sinds kort uit, dat is een gezellig zingspel voor de Wii. En er zijn ook nog enkele Dance Dance revolution-achtige spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dijkhuis schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:31:
Wat voor zing/dance spellen zijn er voor de Wii? Ik had verwacht dat er op dat gebied wel het een en ander beschikbaar was voor een 'gezelligheidsapparaat' als de Wii, maar ik kan bijna niks vinden...
helix op wiiware is dansen..

in Wii fit zit steps, wat je als een soort dansen kan zien..

Zingen ben ik nog niet tegengekomen, maar er is wel een guitar hero's versie en Wii Music komt binnenkort uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:37:
Boogie superstar is sinds kort uit, dat is een gezellig zingspel voor de Wii. En er zijn ook nog enkele Dance Dance revolution-achtige spellen.
toen ik daar op zocht kwam ik dit tegen:
http://uk.gamespot.com/wi...?tag=similargames;title;1
Er zijn er dus best wel veel van dat soort games..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-08 10:22
arieh schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:31:
een kleinbeetje off topic:
Waarom zit er nogsteeds verschil in 50/60 hz versies of NTSC/PAL versies van games?

Dit zou toch transparant moeten wezen? maw 1 software versie, waarna de hardware zorgt voor vertaling naar het juiste signaal 50/60Hz en/of NTSC/PAL?
Als de fabrikant regio-vrije software/hardware zou willen promoten heb je gelijk (zie de PS3). Nintendo hecht er echter veel waarde aan om de software regiogebonden te houden.
Overigens, op een nieuwer HD(ready) scherm heb je daar geen last van, omdat die meestal weer beide aan kunnen. Mijn US Wii doet het prima op mijn LCD scherm, alleen niet op een oud CRT scherm, dan zie je alleen zwart-wit met veel ruis.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okami is echt nog beter dan ik dacht, al eens eerder op de PS2 een stukje gezien/gespeeld maar dan heb je niet echt een idee van het verhaal o.i.d. Ik vind de presentatie van de game echt heel sterk en de muziek is ook heerlijk sfeervol. Het enige nadeel is dat je vrij secuur moet zijn met tekenen af en toe maar voor de rest niets te klagen over deze must-have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Had je die nou voor 15 euro ergens gekocht? Of gold dat alleen voor die game die je als derde noemde?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:24:
Had je die nou voor 15 euro ergens gekocht? Of gold dat alleen voor die game die je als derde noemde?
Alleen voor Geometry Wars, Okami was gewoon 49,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Heb gisteren een Classic Wii controller gekocht en Tetris Party uit de WiiWare shop geDLed.
Het is weer een toppertje hoor! :)

Alleen jammer van die online mode.... deze is anders dan de normale vs. mode en eigelijk gaat het alleen om het feit dat je 2 x zo snel mogelijk Tetris moet halen en dan heeft je tegenstander het al wel gehad.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_maniaC schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:47:
Heb gisteren een Classic Wii controller gekocht en Tetris Party uit de WiiWare shop geDLed.
Het is weer een toppertje hoor! :)

Alleen jammer van die online mode.... deze is anders dan de normale vs. mode en eigelijk gaat het alleen om het feit dat je 2 x zo snel mogelijk Tetris moet halen en dan heeft je tegenstander het al wel gehad.
Is Tetris party uit, damn dat nieuwtje heb ik dan net gemist. Twijfel nog om die te downloaden of nog eventjes te wachten met het opmaken van mijn punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik vind hem echt super.
Het is gewoon good ol' tetris met meer minigames en modes.
Speelt lekker, ziet er gelikt uit.

Alleen is er maar 1 online mode, dat is wel jammer. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:56
Tetris is echt leuk! Ik had hem vrijdagavond meteen gedownload. Gisteren een paar keer met z'n 2-en samen in 1 level gespeeld, we hadden 115000punten ofzo. Stonden we toen 8e mee van de wereld! :D Nu update ik hem maar niet meer... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Mensen,
ik was zaterdag even bij onze oosterburen en zag daar Fifa 09 All Play liggen voor 29,95.
Is natuurlijk geen geld, maar uiteraard wel de Duitse versie.
Weet iemand of je bij zo'n versie de taal gewoon op Engels kan zetten (NL hoeft niet) of dat ik alleen naar "Jawolh das ist ein tor / er stehen im abseits" kan luisteren? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexR schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:38:
Mensen,
ik was zaterdag even bij onze oosterburen en zag daar Fifa 09 All Play liggen voor 29,95.
Is natuurlijk geen geld, maar uiteraard wel de Duitse versie.
Weet iemand of je bij zo'n versie de taal gewoon op Engels kan zetten (NL hoeft niet) of dat ik alleen naar "Jawolh das ist ein tor / er stehen im abseits" kan luisteren? :D
Fifa is zo'n game waarbij ieder land zijn eigen versie heeft. In Nederland met Nederlands commentaar in Duitsland met Duits commentaar. Of er ook een engelse optie in zit dat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:58:
[...]

Fifa is zo'n game waarbij ieder land zijn eigen versie heeft. In Nederland met Nederlands commentaar in Duitsland met Duits commentaar. Of er ook een engelse optie in zit dat betwijfel ik.
Nee :?

Als ik FIFA 08 in mijn Wii doe is de taal toch echt afhankelijk van de taal die op dat moment is ingesteld. Als ik een Engels commentaar wil kan dit, maar Nederlands commentaar is net zo goed mogelijk. Dat heeft niets te maken met de versie per land ;)

Edit: Ai, ik dacht dat AlexR '08 bedoelde, en niet '09. Anyway, ik neem aan dat het in die versie hetzelfde is, maar pin me er niet op vast.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Play-Asia heeft weer een 15% korting actie:
- Samba de Amigo voor € 30,50.
- Wario Land Shake voor € 27,10.
- Bio Hazard 0 voor € 27,10
- No More Heroes voor € 28,00.
- Nights voor € 10,10.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ari3 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:23:
Play-Asia heeft weer een 15% korting actie:
- Samba de Amigo voor € 30,50.
- Wario Land Shake voor € 27,10.
- Bio Hazard 0 voor € 27,10
- No More Heroes voor € 28,00.
- Nights voor € 10,10.
Wii is toch niet regiovrij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 12-07 09:44
Wel leuk voor de mensen die em geimporteerd hebben toch?

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Idd. Dat, en als je Zelda hebt is je Wii ook "gewoon" regiovrij. ;)

Zie Google...

Overigens jammer dat ze die games in de aanbieding hebben. Bio Hazard 0 heb ik al op de Cube, en Wario Land vorige week gewonnen met een prijsvraag (PAL versie). De rest vind ik niet zo boeiend eigenlijk. Over Samba gesproken... ik hoop dat Taiko no Tatsujin wel lekker werkt. Wat is dat toch een tof spel in de arcade. :) Ik betwijfel alleen wel een beetje of ze dat gevoel kunnen benaderen zonder twee grote drums om lekker op te raggen.

[ Voor 73% gewijzigd door Captain N op 28-10-2008 00:11 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

De DS versie van Taiko no Tatsuujin was wel aardig, maar zelfs met die twee leuke pennetjes erbij mistte het wel wat tegenover de "echte" versie: zonder die echte feedback is het simpelweg zo leuk niet. Het leuke aan Taiko is immers dat je met volle macht, volledig in je rol opgaand op die dingen kan rammen :p. Komt nog bij dat ik niet inzie hoe ze op de wii de verschillende regios van je drums gaan detecteren, dus ik vrees ervoor dat de besturing in het algemeen vrij "awkward" gaat zijn, zoals bij samba di amigo.

(oh, en over die korting op knights: die wil ik gratis nog niet eens hebben :p)

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 28-10-2008 00:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Hier nog iets heel moois!!!

Een nieuwe zelda gemaakt door een fan, ziet er echt geweldig uit!

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/280930.html

En hier de website:

http://www.zfgc.com/users/kingmob/index.html

[ Voor 82% gewijzigd door Tc-Chub op 28-10-2008 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Laatst online: 08-07 13:40
ZOMG, Ik heb eindelijk Okami gespeeld, wat een fantastische game tot zover..
Geweldige stijl, en een verhaal wat me aanspreekt.

Meer van dit soort games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Tc-Chub schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:37:
Hier nog iets heel moois!!!

Een nieuwe zelda gemaakt door een fan, ziet er echt geweldig uit!

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/280930.html

En hier de website:

http://www.zfgc.com/users/kingmob/index.html
Hey, dat is gaaf :)
Gelijk maar even de demo gedownload. Het zou gaaf zijn als Nintendo hier wat mee deed en er een WiiWare game van maakt.

En de demo gespeeld. Is best goed in elkaar gezet en voelt aan als een echte zelda game. Nu nog hopen dat de final versie snel klaar is :)

[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 28-10-2008 11:24 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:56:
[...]

Hey, dat is gaaf :)
Gelijk maar even de demo gedownload. Het zou gaaf zijn als Nintendo hier wat mee deed en er een WiiWare game van maakt.
Ik denk dat Nintendo eerder cease & desist notices rond gaat mailen :) Als ik het me goed herinner is die remake van Chronotrigger die er ook erg gaaf uitzag om die reden ook de nek om gedraaid. Als weet ik niet meer of dat door Nintendo was of een andere partij

Edit: dat was square dus :) Wikipedia: Chrono Resurrection

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Conduit heeft een uitgever het is....

SEGA

SEGA does what Nintendon't

House of the Dead: OVERKILL
The Conduit
MadWorld
Sonic and the Black Knight

Staan allemaal op het programma voor begin volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:59
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 00:24:
The Conduit heeft een uitgever het is....

SEGA

SEGA does what Nintendon't

The Conduit
MadWorld

Staan allemaal op het programma voor begin volgend jaar.
Hoop dat Sega wel goede zaken blijft doen voor de Wii. Het is een uitgever die op de Wii best goed weet te doen, maar bij de concurrentie blijven ze hard falen atm. Hoop niet dat Sega de release gaat pushen, want een kwaliteitsshooter die de lat hoog legt is dringend nodig voor Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

QuarK schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:26:
ZOMG, Ik heb eindelijk Okami gespeeld, wat een fantastische game tot zover..
Geweldige stijl, en een verhaal wat me aanspreekt.
Ben echt blij om te zien dat Okami nog een tweede kans heeft gekregen op de Wii. Het was al een waar juweeltje op de ps2, maar kwam gelijktijdig uit met Final Fantasty 12, waardoor alle aandacht daarnaartoe ging (terwijl FF12 imo een stuk slechter is dan Okami). Kwam nog eens bij dat je Okami slechts in een paar winkels kon terugvinden (en zelfs als je het vond was de stock zeer beperkt). Gevolg was dat het zeer slechte verkoopcijfers had, maar dat onrecht lijkt nu rechtgezet te zijn :)

(Had op de ps2 trouwens nog leuke graffiti gemaakt :p)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Sega is vrij inconsistent met de kwaliteit op de Wii. Het ene moment brengen ze toppers uit zoals Ghost Squad en Super Monkey Ball, het andere moment verprutsen ze Sonic en Nights.

Ik zou liever zien dat ze weer een nieuw deel van F-Zero voor de Wii deden. F-Zero GX op de kubus was zo gruwelijk goed. Als men wederom een F-Zero GX kan maken met 60fps 480p widescreen én online races dan is de killer app geboren.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 01:33:Het ene moment brengen ze toppers uit zoals Ghost Squad en Super Monkey Ball
Ik kon SMB gewoon niet spelen doordat mijn polsen pijn deden bij het besturen. Misschien deed ik wat verkeerd, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt me. Heb het spel er dan ook hoogstens drie keer in gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

even advocaat v/d duivel spelen:

De eerste HotD was een straight overzetting van behoorlijk oude games, spel word er niet minder goed/leuk door maar het was echt een copy paste. Benieuwd of dit echt wat wordt

The Conduit
deze game kende ik nog niet, maar het ziet eruit als een futuristische shooter, mits goed gemaakt kan dit idd een topper worden

MadWorld
Hier is iedereen wel nieuwsgierig naar :)

Hmmz volgens mij zijn we unaniem dat de recentere sonic titles bijna allemaal brak zijn (iig op de 'grote' consoles, op handhelds is het geloof ik beter)

Ik wordt van dit lijstje op dit moment dus niet echt heel warm, maar het kunnen allemaal ook heel goede games worden. Ben toch helaas nog een beetje pessimistisch

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Sega heeft meestal veelbelovende games, maar vallen bijna altijd tegen.
Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/125/1219784882919by0.png

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Moest er wel om lachen om the sonic cycle (ring? :P).

Aan mij is sonic toch niet besteed, ik heb via emulatie op pc, cube en 360 (demo) geprobeerd om into sonic 1 te komen, maar i dont get it :? En de versie op de dc (adventure 1) kon me ook al niet bekoren.

Het zal wel aan mij liggen wat ik weet dat (vooral de oude ) sonic games veel fans hebben. Mario heeft het gewoon verpest, ik wil niks anders meer op platform gebied :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet Sonic ook niet vergelijken met Mario. Het zijn mascottes maar de games zijn verder niet echt vergelijkbaar. Het zijn platformers, maar je kan niet zomaar alle games die onder dat label vallen over 1 kam scheren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Mario is op je gemakje van a naar b gaan en vijanden ontwijken, Sonic is met idiote snelheid door levels knallen en je afvragen waar die afgrond ineens vandaan kwam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Sonic Adventure 1 kon mij ook niet echt bekoren, teveel adventure gedoe. De Sonic levels van Sonic Adventure 2 waren echter wel heerlijk. Jammer dat je alleen weer met andere characters moest spelen om diamantjes te zoeken oid.

Het is alleen jammer dat Sonic van A-brand naar de uitverkoop is gegaan. Vroeger waren behoorden de games gewoon op alle vlakken tot de topgames. Zowel qua graphics als gameplay. Nu kijkt niemand meer uit naar een nieuwe Sonic game.

Vroeger was het zelfs Sega/Sonic fanboys vs de Nintendo/Mario fanboys. We weten nu allemaal wel wie heeft gewonnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DarkX schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:32:
Mario is op je gemakje van a naar b gaan en vijanden ontwijken, Sonic is met idiote snelheid door levels knallen en je afvragen waar die afgrond ineens vandaan kwam :P
QFT!, ik vroeg me al af of het aan mij ligt, maar ik hou er wel van om af en toe ff (mentale) rust te hebben en even te kunnen stoppen..
Bij Sonic games blijf je maar gaan en weet je de helft van de tijd niet wat er gebeurt.. maar dat komt misschien wel omdat ik een oude bok ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Sja, ik vind sonic nogsteeds wel cool (ben nu met Sonic Rush bezig, redelijk oldskool raggen), maar merk wel dat mijn reactie vermogen dit nauwelijks aankan. :P

Moet alle levels een paar keer doen voordat ik de route doorheb zegmaar, ik kan me niet voorstellen dat mensen hier zo doorheen vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

James Bond: Quantum of Solace is zo vet. Allereerst ziet het er echt mooi uit, cod4 engine en dat is te zien. Er werd geklaagd of framedrops maar niks van te merken. De 3de persoon cover mogelijkheid is echt super, het werkt echt goed. Het schieten met de wiimote is niet goed uitgewerkt maar ik heb altijd zoiets van, daar wen je aan. Dan maakt het mij ook niet uit, met Z kun je lock on doen wat erg handig in.

Maar het allerbeste is de online modus. Lekker snel en cover werkt ook super goed! Je hebt echt mooie graphics en lekker schieten dit is een must have!

Voeg mij toe in je friends list lijst: 2922 - 2330 - 3799

Local multiplayer nog niet gedaan, ik hoop dat het dan er nog steeds goed uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een filmpje van de Wii versie van Bond op youtube gezien en ik snap niet dat Activision niet nieuwe screenshots released na die twee hele lelijke. De game oogt best mooi en van wat ik kan zijn draait het ook allemaal soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Is Top Spin een beetje leuk tennisspel (vergeleken met de Wii Sports-versie) of is er een andere tennisgame op de Wii?

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 22:20

Rudedadude

Maybe we were born to run

Er is wel een andere tennisgame (met Sonic en de zijnen erin geloof ik), maar van geen van beiden kan ik je vertellen hoe ze zijn.

Ik heb sinds gisteren De Blob en een logic3 RGB scartkabel. Beiden bevallen heel aardig.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Wellicht interessant: Bart Smit heeft een actie (loopt vandaag af) waarbij je 15% korting krijgt. Je kunt echter 2 codes invoeren, dus 30% korting! Voor consoles geldt 2 keer 10% korting geloof ik. Heb net Guitar Hero III besteld voor 51 euro incl. verzendkosten. Lijkt me een goede deal. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:36
Captain N schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:06:
Wellicht interessant: Bart Smit heeft een actie (loopt vandaag af) waarbij je 15% korting krijgt. Je kunt echter 2 codes invoeren, dus 30% korting! Voor consoles geldt 2 keer 10% korting geloof ik. Heb net Guitar Hero III besteld voor 51 euro incl. verzendkosten. Lijkt me een goede deal. :)
tnx voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Actie is toch t/m vandaag? Of vanaf vandaag?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

t/m

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
vandaag niet meer... :+

[ Voor 21% gewijzigd door plaster op 03-11-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ik was net te laat met Guitar Hero bestellen. Bummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wooosshhh ..... *tumbleweed*

Er is op dit moment echt helemaal niets te beleven op Wii gebied. Ik heb het idee dat niemand echt uitkijkt naar Wii Music of Animal Crossing en er zijn ook niet echt veel boeiende third party games op komst. Ik zelf ben op dit moment verslaafd aan Red Alert 3 en ploeter nog een beetje Okami door voordat Gears of War en Banjo uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Animal Crossing gaat iig verkopen als een toeter. Daar kijken veel mensen naar uit, al zullen dat geen hardcore gamers zijn over het algemeen.

Ik denk zelfs dat Animal Crossing 1 van de best verkochte Wii games gaat worden.

[ Voor 22% gewijzigd door BarôZZa op 03-11-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk voor de lol eens de 'insible wall' van gametrailers.com (de laatste, episode 30)

Linkje: gametrailers, invisible walls episode 30

De Wii krijgt het er daar echt wel hard te verduren. En wat mij betreft terecht. Er is gewoon helemaal niets, noppes, nada te beleven, daar waar de andere consoles bulken van de éne topper na de ander van nu tot het eind van het jaar.

Wii music stelt blijkbaar niets voor. Rock band of guitar hero for retards, als ik me goed herinner, volgens hen. En het ziet er ook nog eens zo ongelooflijk 'daft' en saai uit. Niet te geloven. Dit zijn echt games voor een publiek tot max 10 jaar, en vanaf 55 wat mij betreft.

Ik heb helemaal niets tegen simpel ogende games, integendeel, maar dan moet het wel nog wat plezier bevatten. Het is moeilijk te spelen (precisie, op 'gehoor') de songs komen uit kinderboekjes, en online met anderen is het al helemaal een rommeltje.

Animal crossing zal idd gretig aftrek vinden (al was het maar omdat het bijna de enige nintendo titel is die de moeite waard is. Een keuze uit armoede dus) Helaas zal deze games geen extra consoles verkopen, aangezien de die hard AC fans al een console hebben sinds de prille dagen van de Wii.

Over Wii music nog eens: guitar hero en rock band komen ook uit voor de Wii, dus dat is al helemaal hopeloos. Maar goed, er staat "Wii" op het doosje, dus het zal verkopen als zoete broodjes (net zoals "wii sports" en "wii fit", om alleen maar te constateren dat het zo mogelijk nog saaier is)

Het zijn elk geval games die de typische GoT gamer op hun honger laten zitten. Of de iets meer 'gevorderde gamer'. Ik ben alvast blij dat ik geen Wii heb gekocht. Wii sports heb ik nu al een paar keer gespeeld op feestjes en een lan, en dat is leuk voor een uurtje met vrienden, maar daarna was ik het al beu. Enige wat ik moet gespeeld hebben is mario galaxy (nostalgie), maar daarvoor koop ik geen console van 250 euro... xbox koop je voor 150 euro, zo maar even honderd euro verschil waar je nog 2 extra games mee kan aanschaffen. Hell, als ik 250 euro te spenderen had aan een console, dan kan die extra 150 er ook nog wel bij en dan zou ik een ps3 halen.

Van zodra de Wii voor 100 euro in de rekken ligt (de prijs die het voor mij waard is) haal ik er eentje met mario galaxy.

Nintendo, waar zijn ze mee bezig? :? Ze hebben een gigantische hoeveelheid inkomsten en budget, en het enige wat ze daarmee doen is Wii Music? Ik hoop echt dat de Wii 2 een gigantische killer console wordt. Ze hebben in elk geval genoeg research budget. De wii heeft gedaan waar het voor bedoeld was: goedkoop voor nintendo, en veel cash in het laatje brengen na de matige gamecube. Next please...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een prachtige post weer!

Nintendo valt op het moment wat tegen ja maar ze hebben alweer genoeg klaar staat voor volgend jaar. Daarnaast kan ik iedereen nog steeds een Wii aanbevelen voor de vele goede titels als Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3, Zelda etc. het duurt alleen lang om dat soort spellen te bouwen.

Anyway voor volgend jaar alvast Sin & Punishment 2, echt meer Hardcore dan een game van treasure wordt het niet. Trace Memory/Another Code, Endless Ocean 2, Cosmic Walker, Dynamic Blade, Punch-Out en hopelijk Pikmin 3 Bergen RPG's in en uit Japan en ook nog eens veel support van SEGA en Capcom.
Helaas zal deze games geen extra consoles verkopen, aangezien de die hard AC fans al een console hebben sinds de prille dagen van de Wii.
You mad? Animal Crossing DS verkoopt vooral aan de casual fanbase en nog niet iedere casual gamer heeft een Wii in huis. Animal Crossing en Mario Kart zijn nu juist de soort spellen die buiten de Nintendo fanbase goed verkopen maar ook onder de Nintendo fans vrij populair zijn. Nintendo had alleen de "hardcoreness" iets verkeerd ingeschat maar daar hadden we dan nog Wario Land en Disaster Day of Crisis voor. Het kan niet tippen aan een Fable 2 of Little Big Planet maar ik zou die games ook niet direct afschrijven. In het begin van het jaar bracht men nog Mario Kart Wii en Super Smash Bros. Brawl uit toen hadden Sony en Microsoft een droogte. Nintendo wil steeds meer af van het vastgeroeste businessmodel van videogames. Net als Capcom die games steeds vaker in de lente lanceert en niet tijdens de drukke oktober en november maanden.

250 euro blijft vrij prijzig, maar die prijs gaat niet omlaag zolang de boel goed blijft verkopen. Microsoft zat aan de grond in Europa en zelfs de prijsverlaging van begin dit jaar had niet het gewenste effect(niet zo gek ook want het was te vroeg voor GTAIV en te laat voor HALO 3). Nu begint men eindelijk de concurrentie aan te gaan in de Europese markt. Met name de recente overwinning op Sony in Japan maakt Microsoft erg optimistisch. Wanneer men te dichtbij het Wii marktaandeel komt dan zal Nintendo ongetwijfeld reageren, simpel vraag & aanbod verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Tatsunoko vs Capcom blijft voor mij DE game die eraan zit te kopen. Hopelijk werkt de import versie feilloos op een PAL console. Van Madworld heb ik ook behoorlijke verwachtingen. Of beide games hard zullen verkopen betwijfel ik dan wel weer.

Animal Crossing gaat inderdaad wel degelijk consoles verkopen en flink ook. Monster Hunter 3 is een game die in Japan iig enorm goed gaat verkopen.

De Xbox 360 biedt momenteel wel de meeste bang for the buck. Zeker voor de wat fanatiekere gamer. Ik kan me ook goed voorstellen dat veel gamers teleurgesteld zijn in het Wii aanbod trouwens.

Edit: Viewtiful Joe is bevestigd als speelbare character in TvsC

[ Voor 5% gewijzigd door BarôZZa op 04-11-2008 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gisteren Disaster - day of crisis gespeeld. Spel viel me wat tegen, dan speel ik toch liever Resident Evil 4.

Vond dat er weinig sfeer en actie in het spel zat, het liep niet lekker achter elkaar door. Verder veel teveel filmpjes en te weinig momenten waarop je zelf iets kan doen. Je bent te beperkt in je acties en bewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:46:
Wii music stelt blijkbaar niets voor. Rock band of guitar hero for retards, als ik me goed herinner, volgens hen. En het ziet er ook nog eens zo ongelooflijk 'daft' en saai uit. Niet te geloven. Dit zijn echt games voor een publiek tot max 10 jaar, en vanaf 55 wat mij betreft.

<Snip>
Over Wii music nog eens: guitar hero en rock band komen ook uit voor de Wii, dus dat is al helemaal hopeloos. Maar goed, er staat "Wii" op het doosje, dus het zal verkopen als zoete broodjes (net zoals "wii sports" en "wii fit", om alleen maar te constateren dat het zo mogelijk nog saaier is)
Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen of ben je met je laatste opmerking niet een beetje aan het trollen?
Rockband/ guitar hero is een mega populaire game, dus daarom verkoopt het, niet omdat er wii op staat..
En als je een wii hebt koop je de wii versie, niet de xbox versie, logisch toch?
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:46:
Het zijn elk geval games die de typische GoT gamer op hun honger laten zitten. Of de iets meer 'gevorderde gamer'.
Als je met de typische GotGamer een hardcore gamer bedoelt dan heb je helemaal gelijk, maar daar is de wii ook niet voor bedoeld, dus is dat ook logisch.
De wii richt zich juist op de casual gamers en op een vernieuwende manier van controllers/input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Iemand de nieuwe Bond al gespeeld op de Wii? Is ie net zo rete-cool als Goldeneye op de N64?

Maar verder ben ik het wel een beetje eens over het gevalletje "komt niet veel leuks aan". Heb altijd alleen maar Nintendo consoles gehad (bijna allemaal!), maar vind het nu beetje tegen vallen wat eraan komt.
Neemt niet weg dat ik super veel plezier heb beleefd aan Mario Galaxy en Zelda hoor! T's nu een beetje karig...

Verder hoop ik dat een spel als Red Alert ooit een keer naar de Wii komt. Imo is de Wiimote daar perfect voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 22-04 14:48
Voor mij is GH:WT de titel waar ik naar uit kijk. Animal Crossing zal er ook wel komen maar dat is meer vanwege Wii Speak. Als die ook los beschikbaar komtsla ik AC waarschijnlijk over.
Ik kijk nog het meeste uit naar The Conduit. Ik hoop en bid dat die game goed wordt maar waarschijnlijk koop ik hem sowieso wel om de effort van High Voltage te belonen. Mede door de (late) toevoeging van Wii MotionPlus (die trouwens slim wordt gebruikt) en Wii Speak. Zij willen echt alles uit de Wii halen en zijn daarin de enige (zelfs Nintendo doet dit niet altijd). Ik had gehoopt dat vanwege het succes van de Wii er meer devs zouden zijn die Wii only zouden gaan. Maar ik denk dat die devs beperkt blijven tot WiiWare....

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is niks mis met WiiWare, het zijn erg leuke spellen. Vooral Dr. Mario en Tetris Party.

Daarbij komt Wii Speak idd afzonderlijk van AC in de winkels. Bij WiiSpeak komt ook een speciaal Wii kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:25:
[...]

Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen of ben je met je laatste opmerking niet een beetje aan het trollen?
Rockband/ guitar hero is een mega populaire game, dus daarom verkoopt het, niet omdat er wii op staat..
En als je een wii hebt koop je de wii versie, niet de xbox versie, logisch toch?
  • Wii music zal gigantisch verkopen omdat er Wii opstaat, dat zijn de simpele feiten.
  • Ik zie niet in waarom iemand Wii music zou kopen als de concurrenten op hetzelfde platform wél de enorm kwalitatieve muziekgames zijn zoals Rock Band en Guitar Hero.
Dat bedoelde ik. En uiteraard koop je de Wii versies als je een Wii hebt, maar guitar hero en rock band >>>> Wii music (tenzij je heel jonge kinderen hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het helemaal eens met Nintendo die door lijkt te slaan richting de "casual" gamer. Het feit dat ze development teams van games als Zelda en Mario laten werken aan titels als Wii-Fit en Wii-Music zegt wat mij betreft genoeg, heb je daar echt die hardcore developers voor nodig? Aan de andere kant heeft development aan nieuwe Zelda aan Mario titels dus blijkbaar stilgelegen terwijl Wii-Fit en Wii-Music werden ontwikkeld... erg jammer, mijn Wii hapt al maanden stof....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Volgens mij zijn de Mario en Zelda teams al een tijdje bezig met nieuwe games. Zou me zelfs niks verbazen als ze gelijk na Galaxy en Twilight verder zijn gegaan, net zoals de opvolger van de Wii uiteraard al in ontwikkeling is.

Voor de rest heeft Wii Fit pakweg 2x zoveel verkocht als Zelda en ook een aantal miljoen meer dan Galaxy. Kan ze geen ongelijk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp de discussie niet helemaal.
Gaat het er nu om dat Nintendo met te weinig "hardcore" games komt?
Want dat lijkt me stug, die hebben er toch aardig wat uitgebracht het afgelopen anderhalf jaar.

Is het probleem niet gewoon dat er te weinig 3rd party "hardcore" games uitgebracht worden?
En dat het hierdoor opvalt dat Nintendo de laatste maanden niks "hardcore" heeft uitgebracht?

Als er het afgelopen half jaar een aantal goede 3rd party titels uitgekomen waren, kan ik me niet voorstellen dat er hier nu kritiek op Nintendo werd gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Nintendo mag in mijn ogen ook wel wat meer doen.

Breng een nieuwe Star Fox, Wave Race en F-Zero uit met online multiplayer.

Ook vind ik het soms jammer dat ze zo conservatief zijn en elk deel van de grote franchises gelijk revolutionair anders moet zijn. Een Super Mario Galaxy 2 zou redelijk snel gemaakt kunnen worden en daar zou ik aardig van kunnen genieten.

Of maak eens die 3D MMORPG versie van Pokémon die iedereen zou willen.

Het geld groeit ze momenteel op de rug, dus doe er wat mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:02:
QFT!

Ik snap niet waarom Nintendo nou de hele tijd van die retarded Pokémon 3D games uit brengt, waar vrijwel geen hardcore gamer op zit te wachten. Ik ben ondertussen toch al wel over het fenomeen op de GB(A)/DS heengegegroeid, maar een volledige 3D (MMO)RPG op de Wii zou ik ten alle tijden kopen.
ToolkiT schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:50:
[...]

blijkbaar is er een markt voor :?

Lijkt me niet dat ze het voor de lol doen..
offtopic:
Foutje van mij. Wilde zin A schrijven, dacht toen, ik schrijf schrijf zin B, en dit resulteerde in zin AB, omdat ik met een half oog CNN zat te kijken :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:35:
[...]

QFT!

Ik snap niet waarom Nintendo nou de hele tijd van die retarded Pokémon 3D games uit brengt, waar vrijwel niemand op zit te wachten. Ik ben ondertussen toch al wel over het fenomeen op de GB(A)/DS heengegegroeid, maar een volledige 3D (MMO)RPG op de Wii zou ik ten alle tijden kopen.
blijkbaar is er een markt voor :?

Lijkt me niet dat ze het voor de lol doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Wat droom ik al lang van zo'n game _/-\o_

Nintendo moet hier echt iets mee doen. Ik bedoel. Pokemon kent inmiddels een wereld die groot genoeg om een flinke MMORPG van te bouwen. Laat spelers kiezen in welke regio ze beginnen. Bijv. Kanto (Pallet town) of Sinnoh (Twinleaf town). Koppel al die regio's aan elkaar. Maak plekken die enkel te betreden door het gebruik van een bepaalde skill. Die skill kan natuurlijk alleen aangeleerd worden vanaf een bepaald level/type pokemon. Zeldzame pokemon komen eens in de zoveel tijd op een random plek een keertje voor om ze exclusief te houden of sommige zijn helemaal niet catchable.
Zeker met die Motion Plus voor de Wii-mote kan men bijv. de beweging in programmeren zodat je bijv. een pokebal moeten gooien om een pokemon te vangen of in battle te sturen.
etc...etc...etc...

Zelfs een maandelijk betaling zou geen problemen moeten opleveren. Het Wii Winkelkanaal is perfect om bijv. extra maanden speeltijd mee te kopen en tevens om exclusieve items voor in het spel mee te verkopen. Met name dat laatste is iets waar ze in Japanse MMORPG's erg fanatiek mee zijn en kan leuke toevoeving zijn.

Zoveel dingen om met Pokemon te doen. Zo weinig dat er mee gedaan wordt. :'(

Misschien petitie website openen en het (positieve) resultaat naar de Nintendo ontwikkelstudio sturen.

[ Voor 15% gewijzigd door Zeror op 04-11-2008 20:10 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:48
Iets meer? Oké, ze doen niet zo heel veel aan Mario/Zelda-games, maar met MKW kan ik me nog steeds prima vermaken :9

Hoewel een lekkere adventure niet zal misstaan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nintendo mag in mijn ogen ook wel wat meer doen.
Breng een nieuwe Star Fox, Wave Race en F-Zero uit met online multiplayer.
Wave Race is min of meer een onderdeel van Wii Sports Resort, Sin & Punishment 2 is volgens mij het veel betere alternatief voor Star Fox, F-Zero is dood :'( :'(

De grootste problemen die Nintendo heeft zijn NoE en NOA. Leg de Japanse, Europese en Amerikaanse releaselijsten maar eens naast elkaar. Als een marketingfiguur(lees Reggie) een game niet interessant vind komt het niet uit. Kijk naar Disaster Day of Crisis, het is geen geweldig spel maar toch ook niet heel slecht. Hij kijkt nu hoe het verkoopt in Europa en beslist dan of er een Amerikaanse versie komt. Een game als The Conduit had NOA gemakkelijk kunnen publishen maar ze gingen niet akkoord met de wensen van High Voltage. Nintendo wilde namelijk de game dit jaar al uitbrengen en High Voltage pas volgend jaar en High Voltage wilde groen licht en geld om The Conduit 2 te maken. Beide eisen werden door SEGA aanvaard.

Terwijl Reggie en de Nintendo of Europe medewerkers bij de vraag "hardcore" beginnen over Animal Crossing en Wii Music geeft Iwata als antwoord Sin & Punishment 2, Trace Memory/Another Code, Cosmic Walker, Dynamic Blade, Monster Hunter, Mario, Zelda, Pikmin etc.

Anyway ik kan een boekenverzameling schrijven over het falen NoE en NOA maar als Nintendo nu en in de toekomst marktleider wil zijn en blijven en serieus genomen wil worden door zowel Amerikaanse, Europese als Japanse ontwikkelaars dan moet men echt een internationale onderneming wordden en NoE en NOA schrappen en een lijn doorvoeren in het hele bedrijf. Dat je marketing per land verschilt is tot daar aan toe maar dat er verschillende vertaalteams hetzelfde werk doen en dat games maanden uitgesteld worden in een enkele regio dat kan gewoon in deze tijd niet meer en zeker niet als NoE en NOA daar niks tegenover zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:59:
[...]

Wave Race is min of meer een onderdeel van Wii Sports Resort, Sin & Punishment 2 is volgens mij het veel betere alternatief voor Star Fox, F-Zero is dood :'( :'(
Onderdeel me ass ;) . Absoluut niet te vergelijken op de jetski's na. Ik verwacht van het jetski onderdeel in Wii Sports Resort gewoon een simpele game met leuke gameplay. Geen diepgaande Wave Race vervanger, met afwisselende courses, een uitgebreid stuntmode en waarbij je een backflip maakt, vervolgens meteen een paar meter onder water duikt en met een handstand over de finish komt.

S&P is een geweldige game, maar ik zie niet in waarom het een alternatief zou moeten zijn. Bovendien was de multiplayer van Lylat Wars(wat trouwens werkelijke de lelijkste titel ooit is) ook erg vermakelijk en wil ik Peppy horen roepen om een barrel roll.

Voor de rest zijn de games die je opnoemt wel aardig, maar zijn het geen AAA-toppers waar volksstammen maanden naar uitkijken. En dan heb ik het over Another Code(point en click dingetje van de DS), Cosmic Walker en Dynamic Blade. Van Mario/Zelda/Pikmin is nog steeds niks concreets vernomen, behalve dat deze ongetwijfeld in ontwikkeling zijn(zoals altijd het geval zou moeten zijn).

Voor de rest snap ik de focus van NOA en NOE trouwens wel. Ze willen nu gewoon zo min mogelijk geassocieerd worden met de hardcore-gamers, gewelddadige games etc. Imago is hier enorm belangrijk om de non-gamers aan te trekken. In Japan heb je een echte gamecultuur waardoor dat veel minder van belang is. Daar spelen volwassenen al tijden games.

[ Voor 11% gewijzigd door BarôZZa op 04-11-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

RetroTycoon schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:24:
Hoewel een lekkere adventure niet zal misstaan :Y)
Een lekkere goeie Donkey Kong platformer zou ook erg cool zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iig komt deze maand nog wel een leuk spel op de Wii: Tomb Raider. Ik heb de pre-order bij Bart Smit al lopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

NOA heeft iig sinds maandag een uitstekende nieuwe werknemer die zich bezig houdt met communicatie tussen NOA en de thuisbasis in Japan. Een vriend van me die tot voor kort jaren als programmeur werkte bij Nintendo in Kyoto, en nu voor een paar jaar in Redmond aan de slag gaat. Native Japanner, kan aardig Engels, en weet - in tegenstelling tot zo'n beetje alle andere Japans sprekende lui bij NOA - wel veel van DS en Wii development. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
Ik vindt de WII toch meer voor de -15 jaar.
Mijn zoontje en de hele buurt lopen er helemaal mee weg. Of de NDS of de WII. De spellen die er nu voor zijn vinden ze helemaal te gek.
daarna komt de xbox of de ps3 voor de volwassenen zeg maar.

Ik kan zelf niet wachten om eens lekker in de bank te zitten voetballen of mariokarten tegen mijn zoontje .

Ik game zelf (41 j.) elke dag op de PC (bf2) maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

plaster schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:33:
Ik vindt de WII toch meer voor de -15 jaar.
Mijn zoontje en de hele buurt lopen er helemaal mee weg. Of de NDS of de WII. De spellen die er nu voor zijn vinden ze helemaal te gek.
daarna komt de xbox of de ps3 voor de volwassenen zeg maar.

Ik kan zelf niet wachten om eens lekker in de bank te zitten voetballen of mariokarten tegen mijn zoontje .

Ik game zelf (41 j.) elke dag op de PC (bf2) maar dat terzijde.
Wii is er voor casual gamers ongeacht de leeftijd.. ik ben 35 en vermaak me prima met de wii, heb ook niet echt de tijd om serieus hardcore te gaan gamen, dat heb ik achter me liggen..

p.s. ff een crosspost uit grappige plaatjes topic die ik hier wel toepasselijk vond..
Afbeeldingslocatie: http://www.explosm.net/db/files/Comics/Dave/comicwii1.png

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 05-11-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:27

Sherlock

No Shit

Welk voetbalspel voor de Wii spelen jullie het liefst? Fifa of PES 2009? Ik heb op dit moment nog geen Wii, maar hoop daar op korte termijn verandering in te brengen. Ik wil graag de sports games en bijvoorbeeld Mario Kart gaan spelen (die laatste met mijn zoontje :))

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Sherlock schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:53:
Welk voetbalspel voor de Wii spelen jullie het liefst? Fifa of PES 2009? Ik heb op dit moment nog geen Wii, maar hoop daar op korte termijn verandering in te brengen. Ik wil graag de sports games en bijvoorbeeld Mario Kart gaan spelen (die laatste met mijn zoontje :))
voetbal spellen ken ik niet, maar in wii play zit het koe-race mini spel en dat vinden zowel MrsT als Anna (net 2) leuk...

Erg grappig om te zien hoe Anna met die controller probeert te sturen en het nog verbazing wekkend goed doorheeft voor haar leeftijd..

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.