Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 102 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 75.775 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Haar ben ik ook wel benieuwd naar, heb 2 kinderen van 2 en 5.
Dit weekend heb ik met mijn dochtertje (5) even Wild West Guns geprobeerd, maar dat gaat toch nog wat snel voor haar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Ik vind dat toch altijd moeilijk, die must have lijstjes. Want zo universeel is het allemaal niet, veel dingen zijn toch smaakgevoelig. RE4 staat bijv. bij iedereen op het lijstje, maar ik vind dat echt zo'n enorme ruk game. Controls zijn wel iets beter op de wii, maar het blijft gewoon niet soepel te besturen. Ben ik echt de enige die zich daar aan stoort?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Disney prinsessen is een spel wat je 5 jarige misschien nog wel aankan maar een 3 jarige zie ik dat niet zo snel doen. Het zit wel leuk in elkaar, want je komt in elke wereld van de 5 prinsessen. Lopen met nunchuck, springen met A. Tover bewegingen = boven/beneden, omhooghouden/naar beneden, Links/rechts (maar wat wat is blijft natuurlijk een geheim ;) )
Je hebt ook nog een Barbie spel en die is ook wel redelijk te doen voor een 5 jarige, wederom 3 jarige wordt weer lastig, simpel weg omdat dingen al snel lastig zijn voor een 3 jarige. Barbie de eiland prinses en die speel je met simpelere bewegingen, kleine mini games

edit: en ze zijn allebij nederlandstalig

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2008 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
-Sander schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 00:30:
Zack & Wiki lijkt mij ook absoluut een must have titel. :)
Vind ik niet per se. Ik heb 'm uitgespeeld, en hoewel het met de humor en graphics wel goed zit is het spel - zeker tegen het einde - soms wel knap frustrerend. Je krijgt dan continu dingen die je op tijd moet doen waarbij je na een paar foutjes (of wanneer je gewoon niet zo snel ziet wat de bedoeling is) dood gaat en opnieuw met het level kan beginnen... en na 10x hetzelfde level te hebben gespeeld begint het verdacht veel op "werk" te lijken en is de lol er wel af.

[ Voor 9% gewijzigd door klaasjanb op 13-10-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:18

Sagat

Is pappa x2!

WAT?! critiek op Z&W? RELEASE THE FANBOYS!!!ONEONE etc :P

Anyways adventure games, dan is het toch juist de bedoeling dat je af en toe vast komt te zitten? En als het alleen in de verdere levels is dan is het jammer maar helaas. Sommige spelen zijn juist wat moelijker zodat uitspelen echt voldoening brengt.
Ik maak altijd grappen over mmo spelers die online moeten zijn voor raids n shit, dat vind ik pas echt werken, maar met d2 had ik er dan weer geen enkele moeite mee dat ik een uur moest spelen om een level omhoog te gaan.
Het is dus maar net hoe veel moeite je wilt doen.
Having said that, over het algemeen zijn tijdlimieten vaak zwaar klote. Dat dan weer wel.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog 296 posts te gaan tot de nieuwe TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 18:58:
Ik heb nog 296 posts te gaan tot de nieuwe TS!
Niet echt een zinvolle post of wel :? (hoewel je wel eerder bij de duizend bent natuurlijk :P).

Als jij al een geupdate startpost klaar hebt staan, is het geen probleem als dit topic wat eerder gesloten wordt :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 10:09
Ik heb deze vraag al een keer voorbij zien komen in 1 van de 102 topics, maar kan hem niet meer terugvinden:

Als ik mijn Wii verkoop, kan ik dan de spellen die ik gedownload heb meeverkopen of zijn die persoonlijk voor mijn Wiinkelaccount? En wat moet ik wissen in het Wiinkelaccount om ervoor te zorgen dat er niet op mijn naam spellen gedownload worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Vraagje over Wiiconenct24, moet die altijd aan staan om gegevens (mail, wii personagers, etc) uit te wisselen met je vrienden? Of gaat dat ook als je de wii aanzet?

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromoX schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:41:
[...]

Niet echt een zinvolle post of wel :? (hoewel je wel eerder bij de duizend bent natuurlijk :P).

Als jij al een geupdate startpost klaar hebt staan, is het geen probleem als dit topic wat eerder gesloten wordt :).
Nee, inderdaad maar het geeft even aan hoeveel tijd ik nog heb om al die veranderingen aan te brengen. Het zal nog wel een paar dagen misschien zelfs een weekje duren voordat alles af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjanb
Sagat schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:31:
WAT?! critiek op Z&W? RELEASE THE FANBOYS!!!ONEONE etc :P
Bring 'em on d:)b
Anyways adventure games, dan is het toch juist de bedoeling dat je af en toe vast komt te zitten?
De bedoeling is dat je de game uitspeelt door op een logische manier na te denken, maar Z&W is in dat opzicht maar heel beperkt een adventure game. Een groot gedeelte van de tijd gaat op aan het stomweg herhalen van eerder gevonden oplossingen omdat je ergens in een level weer eens op een gruwelijke manier aan je einde komt (en ook de "undo" optie beperkt is).
Vergelijk dat nou eens met een klassieker als Monkey Island (of een andere Lucasarts adventure game) waarin je gewoon niet dood kan gaan.
En als het alleen in de verdere levels is dan is het jammer maar helaas. Sommige spelen zijn juist wat moelijker zodat uitspelen echt voldoening brengt.
Als het nou ingewikkelde puzzels waren geweest was ik het met je eens geweest, maar de meeste puzzels zijn beperkt tot een standaardvoorwerp wat een standaardfunctie heeft (sleutel-slot principe; soms moet je een waggle doen maar slechts heel af en toe mag je eens dingen combineren).
Het punt waarop ik afknap is dat sommige delen gewoon vervelend worden. 10x dezelfde 5 minuten doorlopen omdat je 3sec hebt om een goede knop in te drukken en anders dood gaat lijkt meer op de oude muntjes etende arcade versie van Dragon's Lair dan op mijn idee van een fantastische adventure.
Z&W moet het gewoon hebben van de Wii controls + de geweldige artwork, maar qua gameplay valt er best wat op aan te merken.
Ik maak altijd grappen over mmo spelers die online moeten zijn voor raids n shit, dat vind ik pas echt werken, maar met d2 had ik er dan weer geen enkele moeite mee dat ik een uur moest spelen om een level omhoog te gaan.
Toch zijn dat geen games die je verplichten -exact- dezelfde puzzels opnieuw te spelen als "straf" voor het niet op tijd indrukken van een knopje.
Het is dus maar net hoe veel moeite je wilt doen.
Had ik al gezegd dat ik 'm uitgespeeld heb? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:59
kleinelievewolff schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:23:
Ik heb deze vraag al een keer voorbij zien komen in 1 van de 102 topics, maar kan hem niet meer terugvinden:

Als ik mijn Wii verkoop, kan ik dan de spellen die ik gedownload heb meeverkopen of zijn die persoonlijk voor mijn Wiinkelaccount?
Volgens Nintendo moet je alle games eraf halen anders schendt je hun licentievoorwaardes, maar ze kunnen je moeilijk tegenhouden natuurlijk. Ik kan me goed voorstellen dat je meer zult krijgen voor een wii met 10 extra games als zonder. Jij kunt er verder toch niks meer mee, dus kun je het net zo goed als gift weggeven toch?
En wat moet ik wissen in het Wiinkelaccount om ervoor te zorgen dat er niet op mijn naam spellen gedownload worden?
Is jou winkelaccount op jou naw gegevens gekoppeld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Hehe, zoals is het maar net, blind fanatisme verslaan met inhoudelijke opmerkingen FTW :)

Anyways, je verhaal is helder, adventure games waren nooit echt mijn favo genre, maar als ik het zo hoorde/las was z&w een mooie aanvulling op de ouwe lucasarts games van vroeger.
I stand corrected. Soort van action adventure met platformer elementen en met wii gestures (en puike presentation/artwork :) )

En ja ik had gezien dat je de game had uitgespeeld, dit was geen verwijt aan jou. Bij de oudere gamer groep leeft vaak het idee dat games vroeger moeilijker waren. En als er dan is een moderne game komt die wel pittig is dan moet men natuurlijk niet direct gaan huilen. Als de moeijlijkheidsgraad nou gewoon stukje voor stukje word opgebouwd heb ik er vrede mee.

Oh en finally, op vrijwel alle games is natuurlijk wel iets aan te merken. Dat betekent natuurlijk niet dat ze ineens niet meer goed zijn (of in dit geval, niet in de top 10 thuis horen).

Vind jij met jouw op/aanmerkingen dat Z&W in de top 10 hoort of niet?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Als je een mooie aanvulling wilt hebben op de LucasArts games van vroeger, dan kan je beter wachten tot Sam & Max: Season One uit is. :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheKillingBean schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:46:
Vraagje over Wiiconenct24, moet die altijd aan staan om gegevens (mail, wii personagers, etc) uit te wisselen met je vrienden? Of gaat dat ook als je de wii aanzet?
Wiiconnect24 wil zeggen dat hij 24uur per dag verbinding heeft met het internet.
Als je de wii door kort op de powerbutton uit zet blijft deze met het internet verbonden.
Zet je de wii uit door lang op de powerbutton de drukken gaat ook de wiiconnect24 uit en heeft hij geen verbinding meer met internet.
als je je mail wilt checken etc. moet je natuurlijk op internet zitten.
logisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjanb
Sagat schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:52:
Oh en finally, op vrijwel alle games is natuurlijk wel iets aan te merken. Dat betekent natuurlijk niet dat ze ineens niet meer goed zijn (of in dit geval, niet in de top 10 thuis horen).
Vind jij met jouw op/aanmerkingen dat Z&W in de top 10 hoort of niet?
Als je kijkt naar de beperkte speeltijd, bij vlagen frustrerende gameplay en soms beroerd werkende Wiimote gebaren die je moet maken zou ik het spel geen topper noemen.
De japanse stijl die het spel uitstraalt zal ook niet bij iedereen in de smaak vallen (wtf doen piraten in een vliegtuig?).
Aan de andere kant is het een uniek spel. Beeld en geluid zijn perfect en de meeste puzzels zijn leuk om op te lossen. Ik hoop dat er meer adventures op de Wii uitkomen en dat goed wordt gekeken naar de dingen die Z&W goed doet. Als je nu zo'n ervaring wil hebben moet je het spel gewoon kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjanb
pasta schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:54:
Als je een mooie aanvulling wilt hebben op de LucasArts games van vroeger, dan kan je beter wachten tot Sam & Max: Season One uit is. :P
Heb beide seizoenen al op voor de PC aangeschaft; het zijn zeker aanraders, maar lang niet zo uitdagend als de oude LucasArts games. Waarschijnlijk vooral omdat de grootte van de losse episodes vrij beperkt is.
Denk alleen niet dat ik ze nog een keer aanschaf voor mindere graphics en andere besturing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:18:
[...]

Wiiconnect24 wil zeggen dat hij 24uur per dag verbinding heeft met het internet.
Als je de wii door kort op de powerbutton uit zet blijft deze met het internet verbonden.
Zet je de wii uit door lang op de powerbutton de drukken gaat ook de wiiconnect24 uit en heeft hij geen verbinding meer met internet.
als je je mail wilt checken etc. moet je natuurlijk op internet zitten.
logisch toch?
Dat snap ik, maar als je je Wii aanzet gaat dan wiiconnect ook weer aan? Krijg je dus je email dan binnen of heb je dan helemaal geen internet meer? Ik snap niet precies wat de voordelen zijn van wiiconnect24 als de wii toch alles weer binnen haalt als je de wii aanzet.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Als je Wiiconnect24 aanstaat en je Wii staat in standy, licht je dvd-slot blauw op als je een berichtje binnenkrijgt.
Volgens mij werkt het weatherchannel ook alleen als WC24 aanstaat.
Verder heeft het geen nut denk ik.

Echter heeft het wel een risico, want ik heb al meerdere keren gelezen dat je Wii overhit als WC24 aanstaat,omdat je GPU dan fulltime aanstaat, of zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sonic Unleashed Wii:
Afbeeldingslocatie: http://ec2.images-amazon.com/images/I/51j%2BTnSGy6L._SS500_.jpg

Ik voel een must-have aankomen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:49:
Sonic Unleashed Wii:
[afbeelding]

Ik voel een must-have aankomen
In addition to running at high speeds in classic Sonic style, combat fighting will become possible
Ik niet :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:12
Dan ben ik meer onder de indruk van deze Sonic game voor de Wii.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:25:
Dan ben ik meer onder de indruk van deze Sonic game voor de Wii.
Die ziet er ook goed uit ja, maar toch:
http://www.gametrailers.com/player/41108.html
Sonic Unleashed ziet er veel beter uit dan ik had verwacht. Eindelijk een waardige opvolger voor Sonic Adventure 2 want Secret Rings voelde door dat missie gebeuren niet echt als een groot doorlopend avontuur en meer als een verzameling losse levels met uitdagingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:25
Dat Sonic Knight gedoe ziet er helemaal belachelijk uit. Sonic met een zwaard. Jippie.

Als ze nou eens een 2.5D Sonic platformer maken in de stijl van de oude sonics (dus de hoekige kleurrijke omgevingen met destijds pseudo 3D graphics ipv de semi-realistische onzin). 3D graphics, 2D gameplay ipv een onrails platformer waarbij je amper het gevoel hebt volledig het character te besturen.

Sonic Adventure 2 was wel vermakelijk moet ik toegeven. De Sonic levels dan, de 'zoek de edelsteen'-onzin was wel frustrerend. Maar dat deel was ook kleurrijker en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 12-07 09:44
Ze moeten gewoon stoppen met zinloze shit features in Sonic games te proppen. Met unleashed had ik het gevoel dat ze het goed zouden doen. Kan je in een weerwolf veranderen. Ik bedoel, echt... wtf... :X En Sonic met een zwaard, kom op zeg. Geef ons gewoon de games als Sonic 1, 2, 3 en S&K. Het idee is al tijden geleden bedacht, het werkt. Nieuwe Sonic games werken niet. Ga terug naar toen het nog wel goed was.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Om de must-have discussie weer even aan te wakkeren voor wat betreft VC games:

Secret of Mana is in de VS uit op de VC

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Sowieso een instant must-have. Maar het probleem met de VC is dat er ZO veel must-haves zijn, dat het een beetje overkill is om die allemaal in de topic start te zetten. Dan zou ik meer focussen op de wat onbekendere toppers, dan games als Secret of Mana.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Oeh, volgens mij gaat Castlevania Judgment wel cool worden op de Wii :P
Het ziet er iig wel geinig uit. Een fighting game in Castlevania theme.

[ Voor 33% gewijzigd door Zeror op 15-10-2008 10:06 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

ik denk dat voor de mensen die iets leuks op de vc willen maar geen idee hebben wat, misschien een link naar het grote retro topic een optie is?
Of anders inderdaad een neogaf-achtige lijst op genre (goodluck to the volunteer for that one :P)
maar ook dan in een apart sub topic als je het mij vraagt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Net World of Goo gespeeld. Geweldige game en de 9.5 etc van IGN is absoluut op z'n plaats. Geweldige game _/-\o_

Jammer dat ze er alleen voor hebben gekozen om hem in Europa niet op WiiWare te releasen, maar dat je hier moet wachten tot februari/mei voor een normale release. De paar extra levels hadden ze imo ook gewoon als downloadable content kunnen doen. Bovendien zal de gewone release wel minstens 2x zo duur zijn (ik verwacht 30 euro adviesprijs, al zijn er ook veel winkels die budgetgames gewoon voor de volle mep in de schappen zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Zojuist in bezit gekomen van een Wii (Mijn moeder wilde hem ook... :)).

Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot nu toe nog gemengde gevoelens heb....
Ik ben altijd een Nintendo fan geweest in hart en nieren (heb zelf een NES, SNES, GB, GBA en DS Lite gehad en nu de Wii).
Maar er zijn toch een paar vragen die voor mijn gevoel onbeantwoord zijn na een avondje uitpakken/aansluiten/spelen/registreren.

1. We hebben de Wii gekocht bij een aanbieding van Bol.com zo hebben we dus het spel Wii Sports, Wii Play en 2 controllers (maar 1 nun chuk) nu viel ons al op dat na 1 avondje spelen de 2de controller, welke bij de aparte Wii Play bundel zat ontzettend begon te zoemen als deze ging trillen.
Ik heb gekeken of het een knopje, of de rubberen casing eromheen was die het veroorzaakte maar het zat echt in de controller zelf.
(Even voor de duidelijkheid hij is dus nog niet gevallen of wat dan ook.... maar toch leek het probleem zich ineens te openbaren na een half uurtje spelen).

2. Ik heb mezelf aangemeld bij club-nintendo.com. Ik zou zweren dat ik nog een account had uit mijn GBA/DS tijd maar geen enkel van mijn mail adressen was volgens hen nog geregistreerd.
Anyway, op de website staat dat wanneer je nu aanmeld je wel 1250 punten kado krijgt!
Maar om je aan te melden moet je, je met 1 product registreren....
Aangezien ik 1 kaart had van de Wii en 2 van de spellen koos ik voor die van de Wii.
Nu dacht ik zelf dat ik meer punten zou krijgen voor een complete Wii.... maar wat denk je... ik krijg gewoon 0 punten! :(
En voor ieder spel 250 p/stuk. Nu heb ik dus na het registreren de beloofde 1250 punten + 500 van de spellen en dat maakt dus 1750 sterrenpunten.

Nu had ik zelf dus gehoopt deze te kunnen cashen voor Wii punten en dan al wat oude spellen te downloaden in de Wii-winkel maar schijnbaar is er een of andere rare marge welke je ongeveer maar 1/4 Wii-punten geeft voor het aantal sterrenpunten dat je inruilt.
Dit vond ik dus erg, erg jammer.... je koopt voor 280 euro een Wii + 2 games en uiteindelijk kun je niet eens 1 enkele klassieker downloaden in de Wii shop.

Iemand anders bekend met deze situatie?

De pluspunten: de besturing is erg leuk en ook zijn de spelletjes die ik nu heb wat simpel zijn ze wel leuk om te doen. (Ik vind het spelaanbod van Nintendo de laatste tijd wel een stuk matiger dan vroeger moet ik zeggen).
Maar na een half uurtje aan 1 stuk spelen heb je toch wel even het gevoel dat je wat aan het doen bent...ongeveer hetzelfde als een half uur aan een stuk wandelen bijvoorbeeld maar dan sta je nog lekker in je huiskamertje.

Tot nog toe nog steeds een beetje gemengde gevoelens dus....

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Ik weet niet precies over de punten die je krijgt als je een product registreerd. Wel weet ik dat een aantal maanden geleden een email is versuurt dat ze hele website gingen veranderen. Als je hier niet op reageerde werd je account gedelete. Ik ben dus ook al mijn punten kwijt geraakt, omdat ik nier had gereageerd op hun email, maar ik kan niet echt herrineren dat ik zo'n email heb gekregen.

Wel jammer dat World of Goo niet op WiiWare komt, spel krijgt echt hele hoge scores en het leek me ook erg leuk om te spelen. Hebben ze eindelijk een goed spel op de WiiWare komt die niet naar europa :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Baal ook van World of Goo, nav review op IGN had ik gehoopt he vrijdag te kunnen downen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Da_maniaC schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 20:53:
Zojuist in bezit gekomen van een Wii (Mijn moeder wilde hem ook... :)).

heel verhaal
Dat van de Wiimote die gaat zoemen lijkt me niet de bedoeling - > contact opnemen met bol.com

Over de Nintendo sterren; tja, de spelletjes van de virtual console kosten nu eenmaal geld, het is al heel wat dat je je sterren in mag wisselen voor points, ze hadden je er ook niks voor kunnen geven. Wil je die spelletjes, dan kan je wii point cards kopen (in de winkel, online).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het spelaanbod van Nintendo de laatste tijd wel een stuk matiger dan vroeger moet ik zeggen
De mensen die NES/SNES aanhalen en dan vervolgens het games aanbod van Nintendo nu niet goed vinden moeten is kijken naar de titels die ze toen kochten. Je kan best plezier hebben met wat WiiPlay of WiiSports maar om er echt uit te halen wat er in zit moet je gewoon Super Mario Galaxy, Zelda en Metroid Prime 3 halen. Het is op een NES ook saai om constant Donkey Kong te spelen maar het wordt al een stuk interessanter als je er Super Mario Bros. 3 bij koopt. Met de Wii hetzelfde verhaal alleen dan is Donkey Kong te vergelijken met Wii Sports en Super Mario Bros. 3 is Super Mario Galaxy geworden.

Games van Nintendo(komt dus nog een dijk aan third party titels bij).
2006
Wii Sports
Excite Truck
The Legend of Zelda: Twilight Princess
Wii Play (Released 2007 in North America)
2007
WarioWare: Smooth Moves
Super Paper Mario
Mario Party 8
Big Brain Academy: Wii Degree
Pokémon Battle Revolution
Mario Strikers Charged
Metroid Prime 3: Corruption
Donkey Kong Barrel Blast
Battalion Wars 2
Fire Emblem: Radiant Dawn
Mario & Sonic at the Olympic Games (Published by Sega outside of Japan)
Super Mario Galaxy
Link's Crossbow Training
2008
Endless Ocean
Super Smash Bros. Brawl
Mario Kart Wii
Wii Fit

Wario Land: Shake It!

rood=leuke titel

Binnenkort:
Wii Music
Animal Crossing: City Folk
Disaster: Day of Crisis
Mario Super Sluggers

No offense maar ik wordt een beetje moe van mensen die zeggen dat het allemaal tegenvalt en alles te duur vinden en dat basseren op 1 of 2 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Dat wat betreft het zoemen van de controller, ik heb dit dus ook bij één van de 3 Wii-motes. Zorg dat je het ruilt bij bol.com aangezien Nintendo geen probleem kan vinden als je deze opstuurt (terwijl de Helpdesk aangeeft dat je hem op moet sturen). Je betaald dan verzendkosten voor iets wat uiteindelijk niet gerepareerd wordt. Ik heb zelf het idee dat de rumble motor los in de behuizing is gaan zitten. (bij is dit overigens door vallen gebeurd (was paar centimeter trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Arunia schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:46:
Dat wat betreft het zoemen van de controller, ik heb dit dus ook bij één van de 3 Wii-motes. Zorg dat je het ruilt bij bol.com aangezien Nintendo geen probleem kan vinden als je deze opstuurt (terwijl de Helpdesk aangeeft dat je hem op moet sturen). Je betaald dan verzendkosten voor iets wat uiteindelijk niet gerepareerd wordt. Ik heb zelf het idee dat de rumble motor los in de behuizing is gaan zitten. (bij is dit overigens door vallen gebeurd (was paar centimeter trouwens).
Het 'vallen' kan natuurlijk ook door transport zijn gebeurd. Dus ik zou het daar op gooien en sowieso mag je wettelijk alles binnen 7 dagen terug sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:46:
Ik heb het idee dat het verschilt per Wii Remote. De Rumble van mijn tweede Wii Remote is gewoon veel achter en zoemt meer dan die ik op de launch had. De tweede controller is ook iets lichter dus het ligt er denk net aan welk motortje ofzo ze hebben gebruikt. In ieder geval zijn de controllers van nu een stuk minder qua rumble dan die op de launch werden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Bedankt voor de reacties....
Zoals ik al zei ik heb gemengde gevoelens, maar dat wil totaal niet zeggen dat ik dingen alleen in een negatief daglicht zet hoor. :)
Integendeel.... ik ben zo snel mogelijk aan het proberen om van al mijn negatieve kritiekpunten een andere mening te vormen.

Ik probeer een mailtje richting bol te sturen maar de website is zo tergend sloom dat mijn bericht maar niet word verzonden. :( (Nu al 5 keer geprobeerd).

Ik ga ook binnekort wat andere spellen kopen. Heb ook Worms gezien... dat lijkt me helemaal geweldig, om met wat vrienden weer wat oude tijden te herleven. (Hebben altijd enorm veel Worms 2 gedaan toendertijd).
Ook Wario land: The Shake Dimension en Super Paper Mario staan op mijn lijstje.
Super Mario Galaxy ben ik nog niet over uit. Ik vond het sfeertje in Super Mario 64 nog net gaan tov alle voorgaande delen, maar Super Mario Sunshine vond ik persoonlijk totaal niets meer weghebben van het orgineel. Maar dat komt nog wel goed.....

Ik zag trouwens dat er op de Wii een mogelijkheid is om Sterrenpunten te kopen met een Creditcard.
Deze heb ik niet.... dus ik vroeg mij af of het ook mogelijk was om de op de nederlandse website van Club-nintendo Wii points aan te schaffen ofzow? (Zodat ik Nederlandse betaalmethodes kan gebruiken).
Weet iemand of je op deze manier, of een soortgelijke ook Wii points kan kopen?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
Da_maniaC schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:52:
Ik zag trouwens dat er op de Wii een mogelijkheid is om Sterrenpunten te kopen met een Creditcard.
Deze heb ik niet.... dus ik vroeg mij af of het ook mogelijk was om de op de nederlandse website van Club-nintendo Wii points aan te schaffen ofzow? (Zodat ik Nederlandse betaalmethodes kan gebruiken).
Weet iemand of je op deze manier, of een soortgelijke ook Wii points kan kopen?
www.gamecard.nu mischien iets voor je? Die hebben verschillende betaalmogelijkheden, waaronder iDeal.
Ik koop daar altijd Microsoft Points voor de Xbox 360 waneer ik ze nodig heb, voor de Wii heb ik nog geen punten gekocht :) Krijg je gewoon via e-mail de code toegezonden...

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Da_maniaC schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:52:

Ik ga ook binnekort wat andere spellen kopen. Heb ook Worms gezien... dat lijkt me helemaal geweldig, om met wat vrienden weer wat oude tijden te herleven. (Hebben altijd enorm veel Worms 2 gedaan toendertijd).
Persoonlijk vond ik de 3D versies van Worms vies tegenvallen. Worms in 2D is geweldig. Heb daar vroeger diverse uren mee doorgebracht. Toen kwam Worms 3D uit. Deze heb ik voor zowel de PC als de XBox, maar beide vielen zwaar tegen (onder andere omdat ze nogal buggy waren)... Het kan zijn dat jij het wel leuk gaat vinden, maar ik vond de verschuiving van 2D naar 3D niet echt een goed iets..

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

.Gertjan. schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:41:
[...]

Persoonlijk vond ik de 3D versies van Worms vies tegenvallen. Worms in 2D is geweldig. Heb daar vroeger diverse uren mee doorgebracht. Toen kwam Worms 3D uit. Deze heb ik voor zowel de PC als de XBox, maar beide vielen zwaar tegen (onder andere omdat ze nogal buggy waren)... Het kan zijn dat jij het wel leuk gaat vinden, maar ik vond de verschuiving van 2D naar 3D niet echt een goed iets..
Alle filmpjes die ik op Youtube heb gezien van Worms - a Space Oddity zijn gewoon 2D :?
zie hier bijvoorbeeld: http://www.youtube.com/wa...xYuZliRO8&feature=related
Volgens mij is de game beide, want ik zie ook screenshots in 3D.
ironx schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:39:
[...]

www.gamecard.nu mischien iets voor je? Die hebben verschillende betaalmogelijkheden, waaronder iDeal.
Ik koop daar altijd Microsoft Points voor de Xbox 360 waneer ik ze nodig heb, voor de Wii heb ik nog geen punten gekocht :) Krijg je gewoon via e-mail de code toegezonden...
Dat is precies wat ik zocht! Thanks! :)

[ Voor 28% gewijzigd door Da_maniaC op 16-10-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:56
Holy moly... check dit:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=aGZCK3EstSQ&feature=related]
Spelletje heet The Calling. Lijkt me behoorlijk spannend... Verder heb ik geen info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Helaas, video bestaat al niet meer (verwijderd door gebruiker).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Nou...niet te geloven...
Vanavond ruim een uur aan 1 stuk gespeeld en de 2de controller vertoont totaal geen klachten meer. :/
Ziet er naar uit dat ik het toch nog heel even af moet wachten.

--

Is het mogelijk om met de Geheugen manager je 'gekochte' Virtual Console spellen op een SD kaart te kopieren als ze al op de Wii staan?
Ik kan me voorstellen dat dit niet kan ivm het feit dat je het kaartje zo bij iemand anders in zijn Wii kan doen....
Maar ik bedoel het meer vanuit het oogpunt dat wanneer er ooit wat gebeurd met de Wii... je dan alle gedownloade spellen en gespaarde punten kwijt zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Gekochte spellen en dergelijke kunnen idd naar je sd-kaart gekopieerd worden. Deze werken dan niet in een andere Wii. Maar omdat de aanschaffen gelinkt zijn aan je Nintendo-account kan je reeds gekochte spellen altijd opnieuw downloaden.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

jelmervos schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:09:
Helaas, video bestaat al niet meer (verwijderd door gebruiker).
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=SnSPQj7rujQ]

Ik gok dat het deze is. Ziet er idd erg indrukwekkend uit. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pasta schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 03:03:
[...]

[video]

What the hell... :X Ik krijg een hartaanval als ik zoiets zou spelen. Zeker als de Wiimote goed gebruikt wordt (dingen openen, schudden met die arm). Zit je toch nét iets meer in de game.

Ik werd al nerveus als ik alleen in het donker te diep in een oblivion dungeon zat :')

Hierboven wordt ergens Wii Music aangehaald.
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 00:51:
Binnenkort:
Wii Music
Animal Crossing: City Folk
Disaster: Day of Crisis
Mario Super Sluggers

No offense maar ik wordt een beetje moe van mensen die zeggen dat het allemaal tegenvalt en alles te duur vinden en dat basseren op 1 of 2 games.
Je wil toch niet met droge ogen beweren dat Wii Music een geweldige game gaat worden die z'n (overpriced) prijskaartje helemaal waard zal zijn. (veel te duur, inhoud vrijwel nul). Kijk naar de bonus round podcasts van gametrailers, daar hadden ze het er ook even over. Het zal verkopen als bronwater, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Wii Music trekt mij ook totaaaal niet maar wie weet heeft Nintendo het wel weer goed voor elkaar en is de game superleuk. Who knows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

pasta schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 03:03:
[...]

[video]

Damn, dat ziet er echt vet uit zeg!!! Dit is nou het soort gebruik van de wiimote waar ik aan dacht en op hoopte toen de wii aangekondigd werd.
Ik kan niet wachten _/-\o_

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Calling is idd een heftige game zo te zien, zeker interessant. Hoewel alvi's verhaal mij ook zeer bekend voorkomt :P.

Wat betreft wii music. Alles wijst erop dat het idd een rockband light gaat worden, maar we moeten idd de reviews ff afwachten hoor.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Zojuist wat gelezen over Tetris Party.... ziet er naar uit dat het echt een waardige opvolger gaat worden! :)
Hoop dat hij elk moment gereleased word!

[ Voor 4% gewijzigd door Da_maniaC op 17-10-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Heb net Star Wars The Force Unleashed uitgespeeld. De game is naar mijn smaak wel erg kort. Verhaal is wel erg cool net als de game zelf. Grootste minpunt zijn toch wel de graphics en presentatie. Voor een dergelijk verhalende game zijn deze graphics gewoon niet goed genoeg. Alles is gewoon te houterig. Had liever FMV cutscenes gehad... Neemt niet weg dat het toch lekker speelt en dat het verhaal cool is.

Als er ooit een Wii HD komt dan hoop ik dat ze deze game remaken en dan meteen motionplus meenemen want dit verhaal zou ik graag mooier ervaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor technische problemen/vragen kun je terecht in Spielerij - Problemen & Vragen.

[ Voor 82% gewijzigd door PromoX op 19-10-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaats in het vervolg gewoon even een TR :).

[ Voor 93% gewijzigd door PromoX op 19-10-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:29

greatgonzo

schit-te-rend!

Probleem! Ik heb water over mijn controller laten vallen, en nu doet die het niet meer! Is hij ten dode opgeschreven, of is er hoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Batterij eruit, lang laten drogen en hopen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:36
Weet iemand of er kwaliteits verschil aangetoond is in de verschillende merken component-kabels?
Misschien is dit er niet in beeldkwaliteit te zien maar in de kwaliteit vd stekkertjes of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:29

greatgonzo

schit-te-rend!

wilde dezelfde vraag stellen, als ik bv op Bol kijk, heb je de keuze uit
- HD link van Nyko
- 8 soorten component kabel

Ik zie het verschil niet meer? Piranha is een bekend merk voor Wii accessoires, en die Nyko ziet er ook wel goed uit. Maar is ergens hier iets over te vinden?

[ Voor 29% gewijzigd door greatgonzo op 19-10-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Dit is al vaker gevraagd en we blijven hetzelfde antwoord geven. Een Nintendo componentkabel geeft gegarandeerd een straks plaatje zonder lijnen (dus goede afscherming) maar is wel het duurst. Er zijn ook andere merken die goede kabels hebben, maar dit hangt vaak ook weer van de productieserie en andere zaken af.
Vuistregel = goedkoop is duurkoop O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
sjekneck schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 15:17:
Dit is al vaker gevraagd en we blijven hetzelfde antwoord geven. Een Nintendo componentkabel geeft gegarandeerd een straks plaatje zonder lijnen (dus goede afscherming) maar is wel het duurst. Er zijn ook andere merken die goede kabels hebben, maar dit hangt vaak ook weer van de productieserie en andere zaken af.
Vuistregel = goedkoop is duurkoop O-)
Mijn verontschuldiging dat ik het nog een x vroeg,had wel gezocht maar niets gerichts gevonden.Ik ben een nieuwkomer in de Wii scene. :)
De vuistregel kan ik me wel in vinden,.ik geloof dat logitech wel een goed merk is.

Welke andere zaken hangt het dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Ach,

Als je kabels kort zijn is storing op een component kabel niet zo'n issue.

Ik heb een kabel van 15 euro bij de intertoys vandaan en die geeft perfect beeld.

Wat kabels betreft, wordt er vaak hoogdravend gesproken over kwaliteiten.

Bij korte analoge kabels zijn alle componentkabels wel oke. Dan is de kabel van 30 euro van Nintendo niet merkbaar beter dan die 15 euro kabel.

Bij digitale kabels is het belang in een thuis situatie niet eens interessant. Een zwarte tulpkabel met rode of witte connector is dan al meer dan prima.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

http://www.tetrisparty.com/ *O*

Available, October 2008. :D

[ Voor 56% gewijzigd door Da_maniaC op 19-10-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

plaster schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 15:26:
[...]

Mijn verontschuldiging dat ik het nog een x vroeg,had wel gezocht maar niets gerichts gevonden.Ik ben een nieuwkomer in de Wii scene. :)
De vuistregel kan ik me wel in vinden,.ik geloof dat logitech wel een goed merk is.

Welke andere zaken hangt het dan af.
Snoertjes met 'dropveterdikte' geven vaak ruis (op lange 2+mtr afstanden, tv`s met mindere tuner).

Goed geïsoleerde kabels geven ook op langere afstand goed beeld. Dus meer dikke 'schoenveterdikte' :)

Logic3 kabels zijn wel goede.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Hmm een paar WiiWare spellen gedownload en vandaag voor het eerst Super Smash Bros gespeelt. Ik had niet eens genoeg geheugen om mijn save spellen op te slaan, blijkt dat ik nog maar 15 blocks over heb. Toch heel erg dat je maar een paar spellen kunt downloaden, ik heb er maar 5 gedownload, en nu zit mij WII al vol. Ik hoop dat me een nieuwe update ze hier iets aan gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
Goedzo bedankt voor de kabel info,
Ik zag bij bigdennis staan voor 10 euro(1.5Meter.), bij bv wehkamp 30 euro.Ik lees dat ik dan net zo goed voor de goedkopere kan gaan.

De link ven de tetrisparty werkt hier overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb gezocht, maar zoek blijkbaar naar de verkeerde termen. :S

Kan je de gitaar van Guitar Hero gebruiken bij Rock Band?

(Overigens heb ik wel vele compatibiliteit-lijstjes gevonden, maar nergens wordt Rock Band voor de Wii vermeld.)

[ Voor 31% gewijzigd door pven op 19-10-2008 22:23 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

pven schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:18:
Ik heb gezocht, maar zoek blijkbaar naar de verkeerde termen. :S

Kan je de gitaar van Guitar Hero gebruiken bij Rock Band?

(Overigens heb ik wel vele compatibiliteit-lijstjes gevonden, maar nergens wordt Rock Band voor de Wii vermeld.)
Volgens Activision Harmonix werkt de Wii gitaar voor Guitar Hero 3 gewoon in Rock Band 2. Ik neem aan dat de GH4 gitaar ook in RB2 werkt en omgekeerd. Rock Band 1 zal alleen compatible zijn met de Rock Band 1 en de Rock Band 2 gitaren.

Ik kan helaas de bron er niet zo snel meer bij vinden. Bron

[ Voor 15% gewijzigd door MetroidPrime op 19-10-2008 22:45 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dank voor de info. :)

Rock Band die nu in de schappen ligt, dat is toch Rock Band 1? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is Rock Band 1, Rock Band 2 is hier nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Laatst online: 05-09 13:09
plaster schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:34:
Goedzo bedankt voor de kabel info,
Ik zag bij bigdennis staan voor 10 euro(1.5Meter.), bij bv wehkamp 30 euro.Ik lees dat ik dan net zo goed voor de goedkopere kan gaan.

De link ven de tetrisparty werkt hier overigens niet.
Ja. :)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Laatst online: 10-09 23:32
Al een tijdje een wii, maar heb laast component kabel gekocht, vindt verhoging van kwaliteit wel erg sterk meevallen maar goed.

Daarbij had ik ook donkey kong country voor VC op de wii geplaatst, deze heb ik ook nog hier liggen op SNES en ook op (xbox), als ik dan kijk naar de grafics snap ik er niks van want op de wii is hij veel blokkeriger als bij andere 2 consoles.
Erge teleurstelling.

Verder vermaak ik me prima met de echte wii games. Alleen VC is door dit punt wel een tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
J_star schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:11:
Al een tijdje een wii, maar heb laast component kabel gekocht, vindt verhoging van kwaliteit wel erg sterk meevallen maar goed.

Daarbij had ik ook donkey kong country voor VC op de wii geplaatst, deze heb ik ook nog hier liggen op SNES en ook op (xbox), als ik dan kijk naar de grafics snap ik er niks van want op de wii is hij veel blokkeriger als bij andere 2 consoles.
Erge teleurstelling.

Verder vermaak ik me prima met de echte wii games. Alleen VC is door dit punt wel een tegenvaller.
Dat dikgedrukte komt waarschijnlijk omdat je hem op een componentkabel hebt aangesloten. Het word dan als de graphics goed zijn, mooier, en als ze slecht zijn alleen maar slechter en blokkeriger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Laatst online: 10-09 23:32
Mwa dat denk ik niet echt, ik denk dat nintendo niet echt goede filters gebruikt om het grafisch wat beter af te werken. Maar goed, ik vermaak me gewoon dan wel met de wii games :) allemaal geen probleem.

Moet nu alleen nog een usb naar ethernet stuk kopen.
Werken hiervoor ook andere merken als nintendo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
J_star schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:38:
Mwa dat denk ik niet echt, ik denk dat nintendo niet echt goede filters gebruikt om het grafisch wat beter af te werken. Maar goed, ik vermaak me gewoon dan wel met de wii games :) allemaal geen probleem.

Moet nu alleen nog een usb naar ethernet stuk kopen.
Werken hiervoor ook andere merken als nintendo?
Het heeft weinig met de filters te maken, maar meer met het signaal wat in de tv binnenkomt. Met je componentkabel is alles ruisvrij en maximaal strak. Op een oudewetse beeldbuis tv was alles nog interlaced en uitgevaagd op je scherm (ja dan ziet het er mooier uit)
En ik denk dat je huidige tv ook groter is als je oude en dan zie je het nog erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Heeft wel met filters te maken.

Bij de meeste SNES emulators kan je kiezen tussen verschillende grafische interpolatie technieken. Bekende softwarematige filters zijn 2x Sai, Super Eagle etc. Deze houden rekening met dat de graphics vaak cartoony zijn, waardoor je scherpe, maar afgeronde randen en dergelijke krijgt.

Bij de Virtual Console heb je geen filters. Ironisch genoeg zijn de homebrew snes emulators voor de Wii dus momenteel vele malen beter dan de Nintendo versie (ook qua features, zoals saven, SuperScope support etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die filters altijd zo lelijk, er gaat echt veel detail verloren.

Castlevania Symphony of the Night is hier een mooi voorbeeld van:
Afbeeldingslocatie: http://exophase.com/images/misc/psx05.jpg
Echt lelijk met zo'n filter :'(

Ik gruwel ook van de N64 texture packs, de games verliezen hun "gevoel". Alleen bij 3D games vind ik het fijn om iets meer AA of texture filtering te hebben maar 2D games moeten blijven zoals ze zijn.

Ik ben juist blij dat Nintendo daarom geen filters op de VC heeft. Het enige dat ik wel jammer vind is dat wij alle langzame 50hz versies hebben van de meeste games. Vooral Sonic the Hedgehog is hierdoor een stuk minder(in Sonic 2 en 3 is de muziek gelukkig gefixed).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Detail gaat niet verloren bij dergelijke filters aangezien het interpolatie is bij het vergroten (er worden dus juist extra pixels toegevoegd). Behalve dat sommige filters de gradients dus aanpakken.

Maar zoals ik al zei ligt het aan de game en welke filter je erbij gebruikt.

Op deze manier vind ik het bijvoorbeeld wel geslaagd

Afbeeldingslocatie: http://pushbox.murfo.com/filter.jpg

De ongefilterde is dus hoe het er pakweg op de Virtual Console uitziet ;)

Edit:

En geen filters vind je beter dan een OPTIE om filters toe te voegen? Net als een optie om een game in 60Hz te draaien.

[ Voor 18% gewijzigd door BarôZZa op 20-10-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een optie had wel oke geweest. Maar damn, zo wordt Super Mario World echt verpest, het is pixel-art voor een reden. Ik ga bij een schilderij van rembrand ook niet alle lijntjes opnieuw tekenen en "smoothen" omdat het mooier is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Het waren simpelweg de beperkingen van de SNES waardoor het destijds op die resolutie draaide en ze dithering gebruikten. Qua stijl verandert er niks en ik vind het zelf wat beter.

Bovendien zag het er op een echte SNES met CRT tv vele malen minder pixelig uit dan dat de VC versie icm met LCD scherm en een componentcable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wii music is een succes in Japan...
Wii Music sells 50k on day one in Japan

Wii Sports and Wii Fit have both been massively successful first party titles from Nintendo, but the big question was whether Wii Music would have a similar sort of success. Despite people ripping it apart on-line, Wii Music seems to have got off to a good start in Japan, selling around 50,000 units according to Enterbain.
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=32794
.... tja, weet niet of dat ook op europees niveau gehaald gaat worden, want ik twijfel een beetje aan de lol die je eraan kan beleven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

pven schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 08:35:
Dank voor de info. :)

Rock Band die nu in de schappen ligt, dat is toch Rock Band 1? :?
Ik kom toevallig net een artikel tegen waarin staat dat Harmonix op dit moment nog niet kan bevestigen of de GH4 instrumenten ook in RB2 zullen werken.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:19:
Het waren simpelweg de beperkingen van de SNES waardoor het destijds op die resolutie draaide en ze dithering gebruikten. Qua stijl verandert er niks en ik vind het zelf wat beter.

Bovendien zag het er op een echte SNES met CRT tv vele malen minder pixelig uit dan dat de VC versie icm met LCD scherm en een componentcable.
Tja VC spellen spelen net zo zoals ze origineel deden. Als je een VC spel op een CRT TV met scart kabel speelt, ziet het er wel mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:20:

[...]
.... tja, weet niet of dat ook op europees niveau gehaald gaat worden, want ik twijfel een beetje aan de lol die je eraan kan beleven.
Andere first-day sales uit Japan ter vergelijking:
Super Mario Galaxy: 130,000 on day one
Super Smash Bros. Brawl: 500,000 on day one
Wii Fit: 254,000 in first two days
Mario Kart Wii: 594,000 in first four days
Wii Sports: 176,167 in first two days
Wii Play: 175,297 in first two days
The Legend of Zelda: Twilight Princess: 139,011 in first two days
Wario: Smooth Moves: 63,954 in first two days
Wii Music: 50,000 on day one

Ik heb laatst de Iwata Asks interviews doorgelezen en wat filmpjes, reviews gekeken. Het lijkt erop dat er in Wii Music veel meer opties zitten dan ik dacht. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om je eigen videoclip/single op te nemen en daarvoor een hoesje te maken. Waarna je je virtuele videoclip naar andere Wii-bezitters kunt sturen. Daarnaast een dirigeer optie en een mode om te leren drummen. Er zit zelfs een Guitar Hero/Donkey Konga achtige mode in. Ik dacht eerst dus dat er automatisch wat geplingel werd gespeeld als je met de Wii remote zwaait maar het blijkt dus dat het tempo en de hardheid van de muziek bepaald wordt door jou bewegingen. Je kan dus je eigen cover maken van een nummer als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:28:
[...]

Tja VC spellen spelen net zo zoals ze origineel deden. Als je een VC spel op een CRT TV met scart kabel speelt, ziet het er wel mooi uit.
Maar op een LCD met component ziet het er dus anders uit. Of gewoon lelijk. Zeker aangezien een LCD nog een keer opschaalt.

Overigens is dat maar deels waar. Bij NES games laten ze de flickering etc erin, maar N64 games uppen ze wel in resolutie, verbeteren de framerate, veranderen textures etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:20:

[...]
Of iets een succes is of niet in Japan hangt absoluut niet af van de kwaliteit van de titel. Dat volk is gewoon vreemd en xenofoob, die kopen (bij wijze van spreken) een stuk software al omdat er een hentai chick op de hoes staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Vreemd en xenofoob? Ben je dan niet bang voor jezelf? :P

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 08:28:
[...]

Of iets een succes is of niet in Japan hangt absoluut niet af van de kwaliteit van de titel. Dat volk is gewoon vreemd en xenofoob, die kopen (bij wijze van spreken) een stuk software al omdat er een hentai chick op de hoes staat.
en wij in het westen kopen geen bar slechte games alleen maar omdat 50 cent op de voorkant staat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 23:49:
[...][...]Daarnaast een dirigeer optie en een mode om te leren drummen. .
Wat ik (kort filmpje) van het drummen heb gezien , is dat het wisselen/raken van de diverse trommels op je drumstel niet gaat door middel van het verplaatsen (links/rechts) van je wiimote, maar door het indrukken van knoppencombi's. Slechts het op en neer bewegen is wel volgens de bewegingen van de wiimote.
Maakt het drummen toch minder spectaculair :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MetroidPrime schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:24:
[...]

Ik kom toevallig net een artikel tegen waarin staat dat Harmonix op dit moment nog niet kan bevestigen of de GH4 instrumenten ook in RB2 zullen werken.
Hmz, erg jammer. Ik zie het al gebeuren dat ik straks voor ieder spel een nieuwe gitaar nodig heb. Tochraar want het enige wat die gitaar doet is een omhulsel bieden voor de wii-mote en de nunchuck zodat het in een wat praktischere vorm vast kan worden gehouden tijdens het spelen.

Laatst zag ik ook wat gitaar-klonen in de schappen staan, maar die heb ik verder niet van dichtbij bekeken. Zouden die wel compatible zijn met de verschillende spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zo dat de GH instrumenten (gitaren en de drums van GH4) de WiiMote gebruiken. De RB instrumenten doen dat niet, die werken via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:48
Hoe zijn de ervaringen over Wario Land: The Shake Dimension? Het lijkt me een leuk spel, maar iedereen heeft het over de korte speelduur. Is het alsnog het geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:28:
[...]

Het viel me op dat sommige spellen zwart balken onder en boven hebben. Sommige spellen (zoals streetfighter) hebben hele grote zwarte balken boven. Is dat normaal? Het is een hele tijd geleden dat ik een spel op de snes heb gespeelt, en misschien was dit dus ook al bij het orgineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:10:
Het is zo dat de GH instrumenten (gitaren en de drums van GH4) de WiiMote gebruiken. De RB instrumenten doen dat niet, die werken via USB.
Daar had ik nog niet aan gedacht, dank voor de uitleg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

RetroTycoon schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:46:
Hoe zijn de ervaringen over Wario Land: The Shake Dimension? Het lijkt me een leuk spel, maar iedereen heeft het over de korte speelduur. Is het alsnog het geld waard?
Ik heb hem toevallig net binnen gekregen. Gewonnen met een prijsvraag. :D Nog niet kunnen spelen though, dus ik kan je er nog niks zinnigs over zeggen. Hij krijgt wel veel goeie recensies, dus ik ben erg benieuwd. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:56:
[...]

Ik heb hem toevallig net binnen gekregen. Gewonnen met een prijsvraag. :D Nog niet kunnen spelen though, dus ik kan je er nog niks zinnigs over zeggen. Hij krijgt wel veel goeie recensies, dus ik ben erg benieuwd. :)
Gefeliciteerd nog, je inzending viel echt op tussen de anderen:
"Wario kan het wel schudden omdat, ook Wario Land door de kredietcrisis is getroffen!"

De andere inzendingen waren echt te belabberd voor woorden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Weet er iemand of er een bejeweled achte clone is in WiiWare?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:35:
Gefeliciteerd nog, je inzending viel echt op tussen de anderen:
"Wario kan het wel schudden omdat, ook Wario Land door de kredietcrisis is getroffen!"

De andere inzendingen waren echt te belabberd voor woorden. :+
Hehe, thanks. :) Ik las dat er veel dingen tussen zaten als "want Wario is lelijk." oid. :P Ik vond de mijne ook niet zo spannend, maar met dat soort concurrentie... ;) Ik snap alleen die van de andere winnaar niet helemaal, tenzij schudden ook in een andere context gezien kan worden. :P Trouwens, het is relaxter om die zinnen te laten eindigen op "want". Die kun je makkelijker rijmend afmaken bijvoorbeeld dan dingen met omdat. Althans, dat idee heb ik. Anyways, van het weekend maar eens uittesten, nu eerst nog werk/tentamens. :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
TheKillingBean schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:46:
[...]

Het viel me op dat sommige spellen zwart balken onder en boven hebben. Sommige spellen (zoals streetfighter) hebben hele grote zwarte balken boven. Is dat normaal? Het is een hele tijd geleden dat ik een spel op de snes heb gespeelt, en misschien was dit dus ook al bij het orgineel.
Komt doordat je hier de PAL versies kreeg. Developers waren lui om een goede PAL versie te ontwikkelen, dus draaiden ze gewoon de NTSC versie(met minder beeldlijnen) op een tragere snelheid (50Hz ipv 60Hz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 20:27
De nieuwe Tetris Party website staat live.
Nu staat er ook dat Tetris Party op 24 oktober uitkomt op WiiWare!

Ik kan niet wachten. :)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.