Zojuist in bezit gekomen van een Wii (Mijn moeder wilde hem ook...

).
Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot nu toe nog gemengde gevoelens heb....
Ik ben altijd een Nintendo fan geweest in hart en nieren (heb zelf een NES, SNES, GB, GBA en DS Lite gehad en nu de Wii).
Maar er zijn toch een paar vragen die voor mijn gevoel onbeantwoord zijn na een avondje uitpakken/aansluiten/spelen/registreren.
1. We hebben de Wii gekocht bij een aanbieding van Bol.com zo hebben we dus het spel Wii Sports, Wii Play en 2 controllers (maar 1 nun chuk) nu viel ons al op dat na 1 avondje spelen de 2de controller, welke bij de aparte Wii Play bundel zat ontzettend begon te zoemen als deze ging trillen.
Ik heb gekeken of het een knopje, of de rubberen casing eromheen was die het veroorzaakte maar het zat echt in de controller zelf.
(Even voor de duidelijkheid hij is dus nog niet gevallen of wat dan ook.... maar toch leek het probleem zich ineens te openbaren na een half uurtje spelen).
2. Ik heb mezelf aangemeld bij club-nintendo.com. Ik zou zweren dat ik nog een account had uit mijn GBA/DS tijd maar geen enkel van mijn mail adressen was volgens hen nog geregistreerd.
Anyway, op de website staat dat wanneer je nu aanmeld je wel 1250 punten kado krijgt!
Maar om je aan te melden moet je, je met 1 product registreren....
Aangezien ik 1 kaart had van de Wii en 2 van de spellen koos ik voor die van de Wii.
Nu dacht ik zelf dat ik meer punten zou krijgen voor een complete Wii.... maar wat denk je... ik krijg gewoon 0 punten!

En voor ieder spel 250 p/stuk. Nu heb ik dus na het registreren de beloofde 1250 punten + 500 van de spellen en dat maakt dus 1750 sterrenpunten.
Nu had ik zelf dus gehoopt deze te kunnen cashen voor Wii punten en dan al wat oude spellen te downloaden in de Wii-winkel maar schijnbaar is er een of andere rare marge welke je ongeveer maar 1/4 Wii-punten geeft voor het aantal sterrenpunten dat je inruilt.
Dit vond ik dus erg, erg jammer.... je koopt voor 280 euro een Wii + 2 games en uiteindelijk kun je niet eens 1 enkele klassieker downloaden in de Wii shop.
Iemand anders bekend met deze situatie?
De pluspunten: de besturing is erg leuk en ook zijn de spelletjes die ik nu heb wat simpel zijn ze wel leuk om te doen. (Ik vind het spelaanbod van Nintendo de laatste tijd wel een stuk matiger dan vroeger moet ik zeggen).
Maar na een half uurtje aan 1 stuk spelen heb je toch wel even het gevoel dat je wat aan het doen bent...ongeveer hetzelfde als een half uur aan een stuk wandelen bijvoorbeeld maar dan sta je nog lekker in je huiskamertje.
Tot nog toe nog steeds een beetje gemengde gevoelens dus....