Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 102 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 75.776 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Wat had je dan verwacht van die conferentie? Tijdens de E3 waren er veel hoge verwachtigen en veel het inderdaad dik tegen. Deze conferentie heeft toch aardig wat leuke games die ik ook zeker niet had zien aankomen. Prima wat mij betreft. :)

Dat je de afgelopen 2 jaar voor de DS niks boeiends hebt kunnen spelen vind ik overigens helemaal bizar. De DS is wat dat betreft echt een soort 2e Super NES voor mij. Zoveel leuke games dat je er nooit mee klaar bent. Dit linkje al eens gecheckt?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Het algemeen beleid #copyright
Dit soort vragen zijn niet de bedoeling. Daarbuiten hebben we voor technische zaken Spielerij - Problemen & Vragen

[ Voor 87% gewijzigd door TheZeroorez op 05-10-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:17
Steffy schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:25:
Net terug van mijn werkweek, hele tijd niet op internet geweest en was toch wel benieuwd naar waar Nintendo mee op de proppen zou komen.

Maar wat een ultieme teleurstelling, wat een aanfluiting zeg.

SNIP!

De hele geschiedenis van Nintendo sinds de N64 herhaald zich weer en nu al voor de 3e keer en ipv 3 maal is scheepsrecht overtreffen ze de 2 vorige zeer slechte generaties echt met mijlen door nog veel slechter te zijn deze generatie dan de vorige 2 bij elkaar in het kwadraat. Zeer spijtig. ;(
Wat een jank verhaal zeg. Nintendo is 'moving on' We zitten niet meer in de vorige eeuw. De definitie van games en gamers is verandert. Je zit vast in de harddcore kant. Je kan of vol nostalgie VC games op de Wii spelen of de PS3 / X-Box 360 gaan proberen. Ondertussen verkoopt Nintendo nog steeds meer dan het kan produceren (valt dus ook wel mee om een DS of Wii 2e hands te verkopen er zijn zat gegadigden).

Ondertussen zit mijn zoon lekker De Blob te spelen en heb ik laatst uren lang van m'n jeugd her beleeft met de VC versie van Jumpman. Heerlijk die Wii games. Maar dus niet voor de traditionele hardcore crowd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Homebrew staan we voorlopig niet (meer) toe vanwege de grote link naar warez die daarbij voorkwam.

[ Voor 83% gewijzigd door TheZeroorez op 05-10-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Ik wil een memory card kopen voor de wii (voor oa homebrew eens op te proberen, zoals SNES9x). Nu zag ik op http://www.memoryshop.nl/geheugen/3770/wii-geheugen.html dat er een paar memory cards hebben. Nu vroeg ik me af of er veel verschil zit tussen deze twee:

SanDisk SD Ultra II 2 GB op voorraad € 10,-
SanDisk SD Extreme III 2 GB € 20,-

De ene is dus 10 euro duurder, maar merk je de verschil ook op de wii?

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 11:12:
Ben ik nou gek of klopt het dan van Rock Band alleen de instrumenten te koop zijn en nog niet het spel? :?
Je bent gek! :P

Klik - Game
Klik - Songpack 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheKillingBean schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:19:
Ik wil een memory card kopen voor de wii (voor oa homebrew eens op te proberen, zoals SNES9x). Nu zag ik op http://www.memoryshop.nl/geheugen/3770/wii-geheugen.html dat er een paar memory cards hebben. Nu vroeg ik me af of er veel verschil zit tussen deze twee:

SanDisk SD Ultra II 2 GB op voorraad € 10,-
SanDisk SD Extreme III 2 GB € 20,-

De ene is dus 10 euro duurder, maar merk je de verschil ook op de wii?
De extreme 3 is als het goed is sneller. Veel zelfgemaakte software heeft daar geen last van.

@mods: ik ben tegen het gebruik van zelfgemaakte software om illegale spellen te spelen, maar ik vind het een goede ontwikkeling om zelfgemaakte software te draaien. Het is heerlijk om video's op een Wii te kijken. Ik zal in geen geval mensen aanraden om illegale software te gebruiken.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Nintendo heeft uit de doeken gedaan hoe de oplossing met betrekking tot VC en WiiWare spellen gaat werken met SD kaarten.

Nou, wat een oplossing NOT! In feite veranderd er helemaal niets aan de huidige situatie, behalve dat je vanuit het winkelkanaal VC spellen en WiiWare spellen direct naar de SD kaart kunt downloaden. Je moet de spellen nog steeds naar het geheugen van de Wii kopiëren om ze te kunnen spelen, dus je zult nog steeds handmatig spellen van en naar een SD kaart moeten kopiëren zoals nu het geval is.

Er komen genoeg WiiWare en VC spellen uit die ik graag wil spelen, maar zolang er geen gebruiksvriendelijke methode is om die spellen te kunnen spelen zonder dat ik uren bezig ben met het vrijmaken van ruimte in het Wii geheugen, koop ik helemaal niets meer vanuit het winkelkanaal. Als ik de VC en WiiWare vergelijk met hoe makkelijk Xbox Live Arcade werkt met het downloaden van titels, dan zou Nintendo zich zeer diep moeten schamen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
MetroidPrime schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:41:

Als ik de VC en WiiWare vergelijk met hoe makkelijk Xbox Live Arcade werkt met het downloaden van titels, dan zou Nintendo zich zeer diep moeten schamen.
Dat geldt voor alles wat Nintendo doet met het online gebeuren...

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MetroidPrime, ik denk dat je er naast zit. Ik denk dat je ze naar je SD kaart kan downloaden en ze dan direct vanaf de SD kaart kan spelen. Want anders had het als een minor update gekund. En zoals op n-europe te lezen is het een grote update.

Lees deze maar: http://www.n-europe.com/news.php?nid=12425

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:45:
@MetroidPrime, ik denk dat je er naast zit. Ik denk dat je ze naar je SD kaart kan downloaden en ze dan direct vanaf de SD kaart kan spelen. Want anders had het als een minor update gekund. En zoals op n-europe te lezen is het een grote update.

Lees deze maar: http://www.n-europe.com/news.php?nid=12425
Iwata zegt daar toch echt letterlijk dat je de spellen vanaf een SD kaart weer terug naar het Wii geheugen moet kopiëren voordat je ze weer kunt spelen:
We will also make it so that you will need to go through just one process in order to transfer Virtual Console or WiiWare software stored on an SD card to the Wii console and then be able to play it.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:25:
Maar wat een ultieme teleurstelling, wat een aanfluiting zeg. E3 was slecht en dit is al geen haar beter. Ik ben echt verrast maar wel op een zeer onaangename manier zeg. Wat een drama. Weer 0,0 interessante games. Weer wat casual shit er bij maar weer niks voor de echte Fans en al helemaal geen tijdschema wanneer we iets kunnen verwachten.
:?
Echt meer Hardcore dan dit kan haast niet:
Sin & Punishment 2
Afbeeldingslocatie: http://www.wiids.nl/files/sp2_screen1.jpg

Monster Hunter 3-Tri
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/291i6wk.jpg

Daarnaast een nieuwe mainline tales, Samurai Warriors 3 Wii exclusive, Tatsunoko vs. Capcom Wii exclusive, Tenchu 4 Wii Exclusive, Sky Crawlers(Ace Combat) Wii Exclusive, nieuwe main-line Tales Wii Exclusive, Another Code 2, Dynamic Blade(Nintendo/Sandlot), Let's Tap(Prope) en nog een hele sloot aan titels.
En dan een nieuwe DS, dat oude ding ligt zeker al 2 jaar in de kast te stinken en kan eigenlijk wel weg, ook daar amper games voor die het spelen waard zijn.
Ik vermaak me op dit moment prima met Viva Pinata DS en Sonic Chronicles. Vorige week is nog Dragon Quest IV Chapter of the Choosen gereleased pas geleden Locks Quest en eind dit jaar komen ook nog Castlevania 4. Metal Slug 7, Kirby Super Star Ultra. Het DS aanbod is ronduit geweldig er zijn zoveel goede games op dat systeem. De Wii laat hier en daar wat steekjes vallen maar de DS is gaming heaven.
Echt ultieme teleurstelling. Ik denk er serieus over na om het ding maar te verkopen. Er zijn nog wel een paar third party games zoals bij ToS2 maar dat duurt nog wel een jaar. Aan de andere kant, verkopen heeft ook weinig zin, ding is geen cent waard met een line-up als deze, niemand wil dat ding volgens mij nog en zo wel dan vraag ik me af of die persoon zijn verstandelijke vormogens wel in orde zijn.

Nee echt, dit is voor echt zeker weten de laatste generatie Nintendo op zowel console als handheld gebied, echt niet meer de moeite waard. Zeer slechte line-up en alleen maar casual bagger en er is ook geen verbetering meer zichtbaar. Misschien dat ze bezig zijn met Zelda maar reken er maar op dat die net als TP gewoon door gaat naar de volgende generatie omdat de Wii tegen de tijd dat het zou uitkomen compleet verlaten is door de hele community, net als de Cube. De hele geschiedenis van Nintendo sinds de N64 herhaald zich weer en nu al voor de 3e keer en ipv 3 maal is scheepsrecht overtreffen ze de 2 vorige zeer slechte generaties echt met mijlen door nog veel slechter te zijn deze generatie dan de vorige 2 bij elkaar in het kwadraat. Zeer spijtig. ;(
Ik snap ook niets van deze conclusie. Wat verwacht je dan, dat ze iedere week een nieuwe Zelda afleveren? Het kost tijd om dergelijke games te bouwen en ondanks dat ik het niet eens ben met een hoop van Nintendo's beslissingen heb ik weinig te klagen over het games aanbod. Wario Land: The Shake Dimension en de Blob zijn net uit net zoals Bomberman en Mega Man 9, eind deze maand nog Disaster Day of Crisis en dan is het al weer tijd voor de Call of Duty's en Need for Speeds en de beelden van Call of Duty Wii zien er erg goed uit(zie IGN). Miyamoto heeft al aangegeven te werken aan Pikmin 3 en andere titels. Ik heb best goede herrineringen aan de Cube en ik ben dol op het systeem maar de Wii is nu al een stuk beter met games als Galaxy. De third party ontwikkelaars komen lekker op gang met begin volgend jaar direct Sonic Dark Knight, House of the Dead Overkill en Mad World. Als je drie generaties Nintendo mee gaat dan moet je toch niet raak opkijken van een zomerdroogte. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Deze tech demo van The Conduit ziet er wel erg goed uit voor een Wii spel. Wel jammer dat er niet meer third parties zijn die dit soort aandacht besteden aan de grafische kant van Wii spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 00:45:
Deze tech demo van The Conduit ziet er wel erg goed uit voor een Wii spel. Wel jammer dat er niet meer third parties zijn die dit soort aandacht besteden aan de grafische kant van Wii spellen.
Ik ben nog steeds niet helemaal overtuigd van de Conduit, maar het blijft inderdaad technisch best mooi.

De aangepaste COD4 engine van COD:WAW komt er goed uit de verf moet ik zeggen.
http://wii.ign.com/dor/ob...codwii_blowup_100308.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
De hele SD kaart oplossing kent volgens mij de volgende verbeteringen:
- Direct downen naar SD kaart
- Kopieren van en naar SD wordt veeel sneller
- Speciaal channel oid om games vanaf SD te spelen (en dit proces kopieert automatisch game naar interne opslag oid)

Lijkt me op zich niet verkeerd als het allemaal goed werkt. Als je een game wil spelen die niet intern staat kost het laden wat langer maar daarna is het zoals vanouds.
Om het positief te bekijken is deze oplossing voor ons mooi omdat we geen nieuwe hardware nodig hebben. Ik hoop nog steeds dat er ook SDHC ondersteuning komt. Voor Nintendo is het belangrijk dat hun beveiligingen intact blijven denk ik.

Voor wat betreft de snelheid van de SD kaartjes. Ik heb zo'n Ultra III geval in mijn Wii gehad en had niet echt het idee dat het zoveel sneller was. Kaartje zit derhalve nu in mijn nieuwe digicam!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 23:55:
[...]

Iwata zegt daar toch echt letterlijk dat je de spellen vanaf een SD kaart weer terug naar het Wii geheugen moet kopiëren voordat je ze weer kunt spelen:

[...]
Hij zegt dat het kopieren naar de Wii en het starten één handeling gaat worden. Wat het volgende kan betekenen:

Ik denk dat het een soort van tijdelijke opslag gaat worden. Je zet je spellen op je SD kaart. Het menu leest deze in en toont de kanalen (die op je SD en Wii staan). Je start een kanaal en hij kopieert het spel naar het RAM/tijdelijke geheugen van de Wii. (Of hij start het direct vanaf de positie op het Wii NAND) Daarna start hij het op.

Het interne flashgeheugen van de Wii is véél sneller dan het SD geheugen. Plus zitten er beveiligingen op die het moeilijk/onmogelijk maakt om direct vanaf SD kaart te starten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Laatst online: 08-07 13:40
Zoals ik al vaker heb gezegd wordt het gewoon hoog tijd dan Nintendo eens SDHC kaarten gaat supporten.
Zeker met hun eigen grote Wiiware releases is het gewoon nodig voor hun klanten die veel games willen kopen.

De hardware ondersteunt SDHC allang, dus waarom brengen ze geen fix uit? Een regel of 10 veranderen, recompilen, testen en releasen. POC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben bijna een half jaar gedaan over het testen van een fix voor de Twilight hack en zelfs die werd in minder dan 7 uur weer gekraakt. Ik denk niet dat Nintendo nog een keer bugs onopgelost laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 17:18

Sagat

Is pappa x2!

Tegen beter weten in toch even reageren op ' wii en ds zijn k*t' (mijn vrije interpretatie van de rant).

Zoals nintex als zei laat de wii wel wat te wensen over. Zoals ik zelf al meerdere malen gepost heb heeft de wii genoeg wat mij interreseert maar ik kan me voorstellen dat het voor de die hards niet genoeg is.
En echt tripple a games zijn er natuurlijk maar weinig. mario galaxy, metriod, smash bros. *kijkt naar topic start must haves* mja wii sport is erg leuk, maar bied te weining long term gameplay imho, en de rest is vrijwel allemaal multiplatform of cube of zelfs ps2 ports.
Zack n wiki is misschien ook nog van de buiten categorie, maar het is helaas een niche genre imho.

De ds niks vinden is gewoon.......misinformed 8)7

Ben trouwens zeer nieuwsgierig naar punch out en pikmin 3. Ben alleen bang dat ze beiden (at least in europa) 2009-ers gaan worden.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Sagat schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:17:
Tegen beter weten in toch even reageren op ' wii en ds zijn k*t' (mijn vrije interpretatie van de rant).

Zoals nintex als zei laat de wii wel wat te wensen over. Zoals ik zelf al meerdere malen gepost heb heeft de wii genoeg wat mij interreseert maar ik kan me voorstellen dat het voor de die hards niet genoeg is.
En echt tripple a games zijn er natuurlijk maar weinig. mario galaxy, metriod, smash bros. *kijkt naar topic start must haves* mja wii sport is erg leuk, maar bied te weining long term gameplay imho, en de rest is vrijwel allemaal multiplatform of cube of zelfs ps2 ports.
Zack n wiki is misschien ook nog van de buiten categorie, maar het is helaas een niche genre imho.
Ben het compleet met je eens. De titels die je opnoemt zijn echt toppers en gelijk ook mijn favorieten op de Wii. Maar Nintendo ruikt geld en springt op de casual gamer. Vanuit hun standpunt is dat natuurlijk heel erg logisch. Zij moeten ook overleven en dus geld verdienen. En dat doen ze nu super goed. Het geld stroomt met bakken bij ze binnen. Maar dit is wel spijtig voor de "hardcore gamer", om het zo maar ff te noemen. Sinds ik een 360 heb heb ik m'n Wii bijna niet meer aangeraakt. En mijn verzameling van 360 games is dan nu ook al groter dan die van de Wii. (alhoewel hij nog niet opkan tegen m'n verzameling GC game ;) )

Qua kwaliteit zullen we voor het grootste gedeelte toch van Nintendo moeten hebben. Dus de Wii verzameling zal ook wel niet echt snel groeien.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grootste probleem voor Nintendo blijft dat de Japanse ontwikkelaars maar moeizaam op gang kwamen. Tijdens de cube dagen werd het al duidelijk dat EA/THQ/Take2 het stokje van Konami/Capcom/Namco over zouden nemen. Dat is nu gebeurt en daarom staat de Xbox 360 zo ontzettend stevig qua software. De tijd van tientallen Squaresoft RPG's is voorbij net zoals het hoogtepunt van Ridge Racer en Street Fighter. Nintendo heeft zichzelf in deze positie gezet. Ik durf met 100% zekerheid te beweren dat als de Wii dezelfde HD hardware had als de Xbox 360 dat alle Tom Clancy games en niet exclusieve games ook op de Wii uit zouden komen. Het is gewoon te duur en onzinnig om een game als Bioshock geschikt te maken voor de Wii. Aangezien de ontwikkelaars al overuren draaien om de HD games af te krijgen en te bekostigen is er weinig ruimte voor de ontwikkeling van Wii games. We zien nu eindelijk goede ontwikkelaars aan de gang gaan met de Wii.

Nintendo heeft hier duidelijk voor gekozen door de velen slechte GameCube ports, maar ik ben niet overtuigd van de huidige strategie. We zien nu Iwata overal en nergens ontwikkelaars vandaan halen om games te bouwen voor de Wii. Monolith, Hudson, Treasure, Sandlot, Next-Level, Artoon etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik naar mijn Wii games kijk heb ik maar 1 game die niet door Nintendo gemaakt is: Resident Evil 4. Verder heb ik MarioKart, Metroid Prime 3, SSBB, WarioLand, Super Mario Galaxy, Zelda TP, Wii Sports. Die speel ik allemaal heel vaak en zijn stuk voor stuk geweldige games. Daarnaast heb ik een handjevol VC games en 2 WiiWare (Dr. Mario en pOp), allemaal legaal, die ik ook veel speel. En verder ook nog genoeg homebrew zoals Quake, MPlayer, GeeXbox..

@Poster hierboven: dat mag dan wel zo zijn maar de spellen van Konami (bv Castlevenia), Capcom (bv RE) en Namco (bv Soul Calibur) die spellen van EA/THQ/Take2 volledig wegblazen. Daarbij komen er genoeg EA/THQ spellen op de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

DS hoor je me niet over klagen, daar komen echt waanzinnig goede titels op uit, waar de concurrentie (psp) niet eens in de buurt komt. We hebben vorige week inderdaad de release van dragonquest IV gehad, maar dragonquest IX komt er ook nog aan voor de DS. Het hele adventuregenre is springlevend op de DS en (voor het Westen) nieuwe genres worden hier geïntroduceerd (zie de phoenix wright serie, waarvan we hopelijk in 2009 van een nieuw deel kunnen genieten).

Downloadable content op de Wii echter....in het begin heb ik hier nog mee zitten prutsen...geheugenverbruik in de gaten houden, hopen dat de content werkt op mijn componentkabel en als het werkt vastzitten op brakke 50Hz, inclusief zwarte balken en slowdowns. Ik kon ermee leven....totdat ik mijn 360 had.
Het begon al met Sonic: op de Wii draaide die aan 50 Hz met alle bovengenoemde nadelen, op de 360 draaide die aan volledige 60Hz, met aanpassing voor breedbeeld (met behulp van balken uiteraard) EN extra features.
Het verschil tussen de virtual console en xbox live arcade is soms zo gapend groot dat nintendo zich DIEP moet schamen. Bij microsoft doet men een hele hoop moeite om de spellen up te daten en volledig compatibel te maken met de functies van de xbox360. Bij nintendo zegt men "werp het maar in een emulator en bekijk het maar".

De Wii games zijn...ok, al draaide het eerste Wii game dat ik in maanden tijd kocht (samba di amigo) toch weeral uit in een teleurstelling vanwege brakke controls. First party titels zijn zeer leuk, maar goede third party titels zijn zeer zeldzaam: er zit veel rommel tussen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Poster hierboven: dat mag dan wel zo zijn maar de spellen van Konami (bv Castlevenia), Capcom (bv RE) en Namco (bv Soul Calibur) die spellen van EA/THQ/Take2 volledig wegblazen. Daarbij komen er genoeg EA/THQ spellen op de Wii.
Wat beter is of niet is erg subjectief. Ik ken genoeg mensen die bijvoorbeeld Battlefield heel leuk vinden, maar die het na een dagje of 2 echt wel gezien hebben met Castlevania en Resident evil. Over smaak valt gewoon niet te twisten, er komt uit alle kampen gewoon wel genoeg spul dat gewoon goed is maar niet per se beter dan het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Boeboe schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:59:

Downloadable content op de Wii echter....in het begin heb ik hier nog mee zitten prutsen...geheugenverbruik in de gaten houden, hopen dat de content werkt op mijn componentkabel en als het werkt vastzitten op brakke 50Hz, inclusief zwarte balken en slowdowns. Ik kon ermee leven....totdat ik mijn 360 had.
Het begon al met Sonic: op de Wii draaide die aan 50 Hz met alle bovengenoemde nadelen, op de 360 draaide die aan volledige 60Hz, met aanpassing voor breedbeeld (met behulp van balken uiteraard) EN extra features.
Het verschil tussen de virtual console en xbox live arcade is soms zo gapend groot dat nintendo zich DIEP moet schamen. Bij microsoft doet men een hele hoop moeite om de spellen up te daten en volledig compatibel te maken met de functies van de xbox360. Bij nintendo zegt men "werp het maar in een emulator en bekijk het maar".
Daar staat dan wel weer tegenover dat er op Wii veel meer classic games beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:15:

Qua verkopen blaast GTAIV alles weg en daar gaat het om. Daarnaast is Activision-Blizzard nu de allergrootste uitgever. Ik vind de Japanse games beter maar er is wel een inhaalslag gaande van de westerse ontwikkelaars. Als ik kijk naar titels als Mirror's Edge dan zie ik daar dezelfde doordachte designs(kleurgebruik etc.) in terug. De meeste Japanse games komen gewoon veel te laat. We krijgen pas volgend jaar op zijn vroegst de volgende Final Fantasy. Metal Gear werd ook keer op keer uitgesteld en Resident Evil 5 ligt ook nog niet in de winkels. Het heeft even geduurd voordat de Japanners hun draai hadden gevonden. Vooral omdat het Playstation merk waar ze zich twee generaties lang aan koppelden(ze waren bang dat Nintendo de kant van SEGA op zou gaan) als een kaartenhuis in elkaar stort.

Nu is alles ontzettend verdeeld. Een grote groep kleine ontwikkelaars brengt alleen maar DS software uit. Capcom probeert zoveel mogelijk samen te werken met westerse uitgevers en console fabrikanten. Konami probeert om vast te houden aan de oude situatie. Square-Enix heeft de games overal en nergens verdeeld(Dragon Quest op DS, Final Fantasy op Xbox 360/PS3, Crystal Chronicles op Wii, Chocobo op Wii/DS, FFVII spin-offs op Sony systemen etc.) Normaal gesproken kiezen de Japanners voor 1 systeem(Playstation) en gooien ze daar alle games op. Nu is dat niet mogelijk en aangezien Microsoft met geld strooit krijgen die ook veel support.

@monnick al een opvolger gevonden of ben ik toch de aangewezen persoon om het stokje over te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Een van de game problemen komen voort uit de GameCube periode. Toen hebben massa's third parties het Nintendo water verlaten en hebben al hun kaarten op Sony/MS gezet.
Dit omdraaien is niet 123 gedaan, helemaal omdat de twee werelden niet verenigbaar zijn. Dus het is min of meer een of/of wereld geworden waar je niet meer gewoon een extra port kunt maken. Dus bedrijven die naar de Wii overstappen moet hun (vrij forse) investeringen in de HD consoles laten gaan.
Als de Wii ook HD graphics had gehad en dan de terugkeer makkelijker zijn geweest schat ik maar had het toch zeker wel een jaar geduurd voordat developers zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:10:
[...]

Qua verkopen blaast GTAIV alles weg en daar gaat het om.
...behalve de Nintendo titels uiteraard. Als je de Xbox 360 en PS3 verkopen bij elkaar optelt kom je nog hoog uit, maar Smash Bros en Mario Kart verkochten meer dan de 360 versie van GTA4. Een game als Pokemon Diamond/Pearl verkoopt echter nog beter dan de GTA versies bij elkaar. Animal Crossing voor de DS verkocht ook bijna 10 miljoen stuks. De Wii versie zal het ook wel goed gaan doen.
Nintendo blijft natuurlijk DE grootste ontwikkelaar en een van de grootste uitgevers.

Overigens heeft de presentatie van de games me voor het eerst eens niet teleurgesteld. Sinds de introductie van de Wii ben ik nog niet onder de indruk geweest van het lijstje opkomende games, maar nu lijken er gewoon echt een flink aantal goede games te zijn. En ook volledige games ipv een simpelere versie (Umbrella Chronicles is simpelweg geen RE5)

Filmpje van Tatsunoko vs Capcom trouwens (vast al bekeken, maar hier nog niet gepost):

Op Youtube zelf kan je kiezen voor 'high quality'.

Ik moet zeggen dat het me meer aanspreekt dan Street Fighter 4. De characters zien er meer uit zoals in de 2D versies, in plaats van een vreemde combinatie van cartoony/realistisch zoals bij SF4. Ook de special moves zijn lekker flashy, je kan weer flinke combo's maken en het ziet eruit alsof je meer controle over de characters in de lucht hebt. Eindelijk een game om naar uit te kijken. Ik hoop dat het speelbaar wordt op de Europese Wii en/of er snel een PAL versie uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
@ NinteX: nee nog geen opvolger voor de TS gevonden, iemand had me wel een PM gestuurd maar nadat ik geantwoord had heb ik geen antwoord meer terug gekregen (naam vergeten van gene die PM stuurde, geen zin om op te zoeken.)

Als jij de TS wil overnemen vind ik dat prima, want jij hebt volgens mij aardig veel Wii kennis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop niet dat ik een verkeerde vraag stel, maar weet iemand of Super Mario Sunshine naar de Virtual Console komt? Ik kan hem in de winkel namelijk nergens weer vinden. Jammer, want ik heb verschrikkelijk zin in die (geweldige) game :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:50:
@ NinteX: nee nog geen opvolger voor de TS gevonden, iemand had me wel een PM gestuurd maar nadat ik geantwoord had heb ik geen antwoord meer terug gekregen (naam vergeten van gene die PM stuurde, geen zin om op te zoeken.)

Als jij de TS wil overnemen vind ik dat prima, want jij hebt volgens mij aardig veel Wii kennis :)
Oke dan, ik heb alleen geen idee hoe PM's werken op GOT, dus ik kopieer gewoon via de quote button de code van deze thread en pas hem hier en daar wat aan en post hem zodra deze vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

offtopic:
@ NinteX,
Ga eens naar je voorkeuren (staat in myReact menu). Dan staat er bij Privacy de optie Direct Messages in of uit schakelen. ;)
Als je die aanvinkt, dan zie je bij de users die de DM functie aan hebben staan dit Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif icoontje staan. Daarmee kun je users via DM benaderen ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:13:
Ik hoop niet dat ik een verkeerde vraag stel, maar weet iemand of Super Mario Sunshine naar de Virtual Console komt? Ik kan hem in de winkel namelijk nergens weer vinden. Jammer, want ik heb verschrikkelijk zin in die (geweldige) game :P
Gamecube games zijn niet te downloaden als VC game. Marktplaats al geprobeerd? Staan er waarschijnlijk hele bergen van op. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:15:
[...]

Oke dan, ik heb alleen geen idee hoe PM's werken op GOT, dus ik kopieer gewoon via de quote button de code van deze thread en pas hem hier en daar wat aan en post hem zodra deze vol zit.
offtopic:
Je moet niet via de quote knop kopiëren omdat dan alle opmaak verdwijnt. Je moet juist alle inhoud via de view-knop kopiëren.

Kotaku heeft een eerste hands-on voor The Conduit gepubliceerd en ze zijn uitermate positief over het spel, The Conduit wordt zelfs vergeleken met GoldenEye. Ik begin nu stiekem toch wel erg geïnteresseerd te worden in het spel.

[ Voor 4% gewijzigd door MetroidPrime op 07-10-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt voor de tips Rakkerzero en MetroidPrime

Om toch nog ontopic te zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamestop.com/common/images/lbox/230330b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er inmiddels al RPGs op de Wii verschenen? In de zin van: Final Fantasy, Star Ocean, Breath of Fire, Tales of Destiny, Dragon Quest, Chrono Trigger, Grandia, Xenogears enz? En zo nee, staan die al wel op de Westerse 2009-release list? Deze games speelde ik het liefst vroeger op de PS1/2/NDS..(en dan niet van die SuperMario RPG kiddie games)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Eindelijk het op een na laatste level van Mega Man 9 gehaald. Wat een frustrerend level was dat, met al die spikes. Op zich niet superingewikkeld, maar toch ga je steeds net weer af. Dan raak je gehaast en gaat het alleen maar slechter. :P Nu die verrekte Dr. Wiley nog. :D

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:23:
Zijn er inmiddels al RPGs op de Wii verschenen? In de zin van: Final Fantasy, Star Ocean, Breath of Fire, Tales of Destiny, Dragon Quest, Chrono Trigger, Grandia, Xenogears enz? En zo nee, staan die al wel op de Westerse 2009-release list? Deze games speelde ik het liefst vroeger op de PS1/2/NDS..(en dan niet van die SuperMario RPG kiddie games)
De eerst volgende is Final Fantasy: Chocobo Tales ergens in oktober.

Dan komen begin volgend jaar ergens Final Fantasy Crystal Chronicles: Echoes of Time, Fragile en Tales of Symphonia Dawn of a New World. Het wordt even afwachten hoe lang het vertalen gaat duren. Dan staat er nog Final Fantasy Crystal Chronicles: Crystal Bearers op het programma, Monster Hunter 3-Tri, Rune Factory en nog een nieuwe Tales game. Overmogen begint Tokyo Game Show ik verwacht daar wel een aantal nieuwe RPG'tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:23:
Voorlopig is het nog op de 360 te zoeken voor jrpg liefhebbers: Tales of Vesperia en de nieuwe Star Ocean zijn de hoogtepunten die we in de loop van de volgende maanden mogen verwachten. Pas daarna mogen we ons verlekkeren aan de nieuwe Tales Of ... game op de Wii. Als je wat een Wii60 liefheber bent zal je zeker niet op droog zaad zitten wat jrpg's betreftt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Vandaag de family trainer binnen gekregen, maar net pas kunnen uitproberen ( http://www.nl.atari.com/wii/family-trainer-377.html )

Is wel aardig grappig, iets intensiever dan de wiifit, maar het matje is wel een beetje flimsy, net als alle dansmatten...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:49:
Oke bedankt voor de tips Rakkerzero en MetroidPrime

Om toch nog ontopic te zijn:
[afbeelding]
Nice die boxart. Can't wait!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Captain N schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:37:
Eindelijk het op een na laatste level van Mega Man 9 gehaald. Wat een frustrerend level was dat, met al die spikes. Op zich niet superingewikkeld, maar toch ga je steeds net weer af. Dan raak je gehaast en gaat het alleen maar slechter. :P Nu die verrekte Dr. Wiley nog. :D
Ja same here, err alleen megaman 1 ipv 9, maar net wel 2 dudes van megaman 2 gepakt (en had er al 2, dus nog maar 4 te gaan 8)7 ) .

(ben maar weer verder gegaan met het spelen van de oude delen, want bij de demo van mm9 werd ik zo hard geowned dat ik het echt niet zag zitten om verder te spelen)

Voor mijn gevoel was 9 iig een stuk pittiger dan 1 en 2. Ben erg benieuwd hoe jij er tegenaan kijkt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Tja, het is even oefenen. In het laatste level
spoiler:
moet je tegen alle bazen achter elkaar
. Tijdens de levels vond ik ze vaak verrekte lastig, nu wals ik daar zonder problemen voorbij. Nu Wiley nog, argh.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Mede Wii'ers,
vraagje over Fifa 09.

Heeft iemand deze al gespeeld? Zo ja: hoe is ie?
En weet iemand of de Wii versie ook de "Be a pro" optie bevat? Ik heb gezocht maar kon dat niet vinden.
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Ik heb sinds gisteren een Wii, en er nu al blij mee :) Maar ik heb een vraagje (misschien later meer ;) ) Ik heb mijn Wii aangesloten via de RGB-SCART, maar als ik de Wii aanzet dan gaat mijn tv niet automatisch naar het juiste kanaal. Bij mijn Xbox360 en PS2 gaat die wel automatich naar het juiste kanaal. Kan het komen dat de Wii op stand-by staat?

[ Voor 9% gewijzigd door TheKillingBean op 09-10-2008 11:56 ]

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TheKillingBean

Heb je de meegeleverde kabel gebruikt? Zo ja, dan klopt het dat ie niet automatisch overschiet.
Als je een los gekochte Nintendo RGB kabel gebruikt dan hoort ie over te schieten naar het juiste kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Voor de zoveelste keer, bij de Wii zit geen RGB-kabel...
Het is een composiet-kabel met een scart-blokje erop.

AUB:
RGB-kabel voor 11.5$ incl. verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Er is een vervolg op No More Heroes aangekondigd. _o_

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Fire69 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:32:
Voor de zoveelste keer, bij de Wii zit geen RGB-kabel...
Het is een composiet-kabel met een scart-blokje erop.

AUB:
RGB-kabel voor 11.5$ incl. verzending
Dank je wel, maar ik heb dus over een RGB-kabel. Dus bedoel ik niet de kabel die erbij zit. Ik heb de officiële nintendo RGB-kabel gekocht. En die schakelt dus niet automatisch over, en dat vindt ik dus vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Graag gedaan, zet het er volgende keer direct effe bij :P
Dat probleem had ik met de kabel van Dealextreme ook op mijn vorige tv.
Bij mijn nieuwe tv werkt het wel zoals het hoort, dus het zou aan je tv kunnen liggen of aan de Wii die niet 100% de standaard volgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Fire69 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:23:
Graag gedaan, zet het er volgende keer direct effe bij :P
Dat probleem had ik met de kabel van Dealextreme ook op mijn vorige tv.
Bij mijn nieuwe tv werkt het wel zoals het hoort, dus het zou aan je tv kunnen liggen of aan de Wii die niet 100% de standaard volgt. :)
Hmm, dat zou misschien kunnen dat het aan de Wii ligt. Wel vreemd is dat bij mijn Gamecube hier geen problemen mee had. Ach ik wen er vast wel aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk anders of je televisie een video-recorder instelling kan toepassen op je scart-kanaal, hierdoor schakeld ie namelijk over. (3 van de 4 kanalen bij mij ondersteunen dit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:59
Wilde het net gaan posten. Dit is zeer goed nieuws, betekend dat er toch nog genoeg titels aankomen voor de Wii die zeker de moeite waard zijn. Ik durf er trouwens geld op in te zetten dat deeltje 2 ondersteuning zal bieden voor motionplus.
Los van (imho) telleurstellende first party voor de komende tijd lijkt het toch nog best goed te komen met originele titels voor wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

@capN
Egads a spoiler window, omdat ik het spel stiekum toch wel wil gaan kopen heb ik het nog maar niet gelezen.

Trouwens vanochtend nog even een poging gedaan om 9 te spelen, kwam iig voorbij de vogels....maar die olifant met zijn stuiterbal......aargh.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:12
BarôZZa schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:11:

Filmpje van Tatsunoko vs Capcom trouwens (vast al bekeken, maar hier nog niet gepost):
[video]
Op Youtube zelf kan je kiezen voor 'high quality'.
Confirmed:
Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm178/ShinNoNoir85/Roll.jpg

Roll O+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Wow, die moet ik hebben. Ben gek op fightgames, vooral de vs versies van Capcom. En dit is met characters van "strijd der planeten", dat brengt vele goede herinneringen met zich mee :) Kan niet wachten tot die uitkomt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Offtopic: ik verwijder mijn eigen topic uit mijn bookmarks en zal daarom niet meer lezen hier. De huidige TS kan overgenomen worden (mbv "view" button). Als er nog vragen of opmerkingen zijn hoor ik dat graag via DM.

Jullie allemaal veel plezier met de Wii en dat er in de toekomst maar leuke spellen mogen uitkomen!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:39:
Offtopic: ik verwijder mijn eigen topic uit mijn bookmarks en zal daarom niet meer lezen hier. De huidige TS kan overgenomen worden (mbv "view" button). Als er nog vragen of opmerkingen zijn hoor ik dat graag via DM.

Jullie allemaal veel plezier met de Wii en dat er in de toekomst maar leuke spellen mogen uitkomen!! :)
Bedankt voor je inzet ik zal je blijven vermelden in de TS ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Sagat schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 00:20:
[...]

Ja same here, err alleen megaman 1 ipv 9, maar net wel 2 dudes van megaman 2 gepakt (en had er al 2, dus nog maar 4 te gaan 8)7 ) .

(ben maar weer verder gegaan met het spelen van de oude delen, want bij de demo van mm9 werd ik zo hard geowned dat ik het echt niet zag zitten om verder te spelen)

Voor mijn gevoel was 9 iig een stuk pittiger dan 1 en 2. Ben erg benieuwd hoe jij er tegenaan kijkt.
Demo van megaman 9? Ik ben net niet met de WII, maar het is toch niet mogelijk om demo's te downloaden? Ik zag in iedergeval geen optie staan bij mm9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik denk dat hij de 360 versie bedoelt, daar kan je de eerste twee levels proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

boe heeft helemaal gelijk. Maar als de fps/gta spelende freaks daarro doen geen mega man. :P
Maar ondanks de hardware verschillen tussen wii en 360 denk ik dat dit spel vrijwel identiek speelt. :D

(lol at je 'kan' 2 levels spelen, dat gaat bij mij vermoeddelijk nog wel even duren, aangezien ik dan toch echt eerst die concrete man mot verslaan)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:48

mokumouse

LOLstoel User

Hmm nog niets gelezen over warioland : the shake dimension?? jammers!! Het spel is een beetje onder de radar doorgegaan lijkt het wel? (al staat hij genoemd in de startpost). Ik heb hem inmiddels een week of 2-3 thuis, inmiddels uitgespeeld en erg goed bevallen.

De grafische stijl is uniek te noemen, zeer vloeiende animaties (las ergens dat alleen Wario al 3000+ losse frames had voor al zijn animaties. Daarnaast is elke omgeving erg goed te herkennen, dit omdat ze allemaal een heel eigen stijl hebben (qua muziek en qua graphics.).

Qua gameplay kan ik kort zijn, wie een mario game (of wario game) op een oud nintendo systeem heeft gespeeld ken er zo mee aan de slag. Je gebruikt de wii-mote op z'n kant en de knoppen layout is hetzelfde als in oude NES/GB mario games, echter.............. wordt er ook gebruik gemaakt van de wii-mote functies. Zo zal je als je iets wil gooien, moeten richten door de wii-mote naar links of naar rechts kantelen. Dit werkt erg goed moet ik zeggen, deze techniek wordt in meerdere objecten in het spel gebruikt, oa. door de hoogte te bepalen van je subwarine level. ook gebruik je de wii-mote om op de grond te slaan om op die manier een aarbeving te veroorzaken.

Het doel van het spel is hetzelfde als in andere wariogames, vind de schatten en zoveel mogelijk goud. Ondanks dat het spel maar 5 werelden heeft met ieder 5 levels is er meer dan genoeg replaywaarde. Allereest door de hoeveelhied geheime levels die er in zitten (ik ga lekker niet zeggen waar :P ). Daarnaast heeft elk level tussen de 3 en 7 achievments die varieren in het verslaan van een bepaald vijandje tot het halen van een stage binnen een tijdslimiet. Hier gaat veel tijd in zitten >:)

Al met al een erg leuke game voor de liefhebbers van 2D platform games met een twist. Nu verder met de achievments.

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt een hele goede game inderdaad: Wario Land: Shake Dimension recensie.

Vooral grafisch is het echt ontzettend mooi.

Zijn er overigens nog dingen die jullie graag in de TS willen zien? Ik ben zelf onder andere al bezig met een nieuw lijstje interessante games in de maak en ik zit eraan te denken om het "must-have/leuke games" gedeelte terug te veranderen naar alleen de boxarts. Ik vond dat persoonlijk gemakkelijker zodat je in een oog opslag alle titels kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

ik ben voor, boxarts + titels zou voldoende moeten zijn, anders maar een link naar gamerankings of metacritics ofzo erbij :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 11-09 12:50

Damian

Insane Obtrusion

Ik kan voor weinig een Nintendo Wii overnemen, echter is het een US model. Heeft dit nadelen ? Kan ik wel gewoon EU spellen daarop spelen ? Kan ik hem wel gewoon in het nederlands zetten, of is het complete ding dan amerikaans. heeft het andere nadelen/voordelen?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Je kunt er geen Europese spellen op spelen, volgens mij is hij niet in het nederlands en er zit een andere stekker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damian schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:36:
Ik kan voor weinig een Nintendo Wii overnemen, echter is het een US model. Heeft dit nadelen ? Kan ik wel gewoon EU spellen daarop spelen ? Kan ik hem wel gewoon in het nederlands zetten, of is het complete ding dan amerikaans. heeft het andere nadelen/voordelen?
Ja, dit heeft nadelen! Eu spellen zou kunnen hangt van de firmware versie af, Freeloader werkt met de laatste paar niet meer. Een US Wii zal ook de Nederlandse taal niet kennen, denk ik. Verder moet je zorgen voor een EU voeding.

En lees je de volgende keer ff in voordat je zulke basis vragen stelt ;)

@ Hieronder: Blade Runner, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 14:03

Willybubba

Nut up or shut up.

Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:52:
Echt een hele goede game inderdaad: Wario Land: Shake Dimension recensie.

Vooral grafisch is het echt ontzettend mooi.

Zijn er overigens nog dingen die jullie graag in de TS willen zien? Ik ben zelf onder andere al bezig met een nieuw lijstje interessante games in de maak en ik zit eraan te denken om het "must-have/leuke games" gedeelte terug te veranderen naar alleen de boxarts. Ik vond dat persoonlijk gemakkelijker zodat je in een oog opslag alle titels kan zien.
Ah, mooi dat jij de startpost gaat doen :)

Je bent volgens mij een behoorlijke Wii-fanboy (en dit bedoel ik niet verkeerd in dit geval) en dat is goed, want ik ben de draad qua coole games een beetje kwijt nu alle third parties van de wereld op de TGS een bult games over onze hoofden uitsotren waar je U tegen zegt :P

Volgens mij heb jij het redelijk bijgehouden en gaat de nieuwe startpost dat mooi reflecteren :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Als je er Zelda bij hebt kun je ook EU spellen spelen. Schijnt hier niet meer te mogen, dus Googlen maar. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onthoud wel dat dat niet een optimale oplossing is. Je kan ook een zelfgemaakt programma gebruiken om de regio van je Wii te veranderen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik vind het anders behoorlijk ideaal. Ik kan Japanse en EU/US games spelen zonder gedoe met swappen, zonder veel of lastige handelingen, zonder chip of andere hardware veranderingen. Eigenlijk gewoon een regiovrije Wii dus. Alleen moet ik voor Japanse games gewoon in het normale kanaal zijn, en voor de rest in een ander kanaal.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willybubba schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:06:
[...]

Ah, mooi dat jij de startpost gaat doen :)

Je bent volgens mij een behoorlijke Wii-fanboy (en dit bedoel ik niet verkeerd in dit geval) en dat is goed, want ik ben de draad qua coole games een beetje kwijt nu alle third parties van de wereld op de TGS een bult games over onze hoofden uitsotren waar je U tegen zegt :P

Volgens mij heb jij het redelijk bijgehouden en gaat de nieuwe startpost dat mooi reflecteren :P
Hahaha, inderdaad ja is dat toch nog ergens goed voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wii-emulators zijn niet toegestaan op GoT ;)

[ Voor 114% gewijzigd door TheZeroorez op 11-10-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
In principe kun je alleen VS games spelen. DIt is zeker geen ramp momenteel want dat betekent dat je goedkoper aan je games kunt komen, maar de dollar koers is stijgende!
Er zijn zoals hierboven al gezegd echter wel software mogelijkheden...
Ander voordeel (voor mij) is dat de Virtual Console ook amerikaans is. Dat betekent geen balken en alles op 60hz. Ik had best graag een VS Wii gehad achteraf maar je weet nooit wat Nintendo kan blokkeren in toekomstige firmwares. Voordeel van EU Wii (games) is dat je makkelijker games kunt uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even de input nodig van de vaste bezoekers van deze thread. Ik probeer voor de volgende TS een lijstje van maximaal 10 musthaves samen te stellen.

Tot nu toe heb ik:
Zelda: Twilight Princess
Super Mario Galaxy
Mario Kart Wii
Super Smash Bros. Brawl
Metroid Prime 3
Wii Fit(voor de afwisseling)
Okami
Resident Evil 4: Wii Edition

Nu kunnen er dus nog 2 titels bij zelf dacht ik aan No More Heroes, Boom Blox of Wario Land Shake Dimension maar suggesties zijn altijd welkom.

Overigens zijn de volgende dingen tot nu toe aangepast van de TS:
- Algemene informatie over de Wii ge-update. Zo stonden er dingen zoals "nog te vershijnen Mario Strikers Charged" die natuurlijk allang uit is.
- Wii MotionPlus toegevoegd
- WiiWare uitgebreid
- Virtual Console uitgebreid
- FAQ aangepast(het sterren Wii points verhaal verduidelijkt, freeloader verhaaltje weggehaald)
- 10 Must Have's in plaats van huidig lijstje
- Leuke Wii-games
- Interessante games in de maak: "The Conduit, Animal Crossing, Wii Music, Tales of Symphonia, Disaster day of Crisis, Sonic Unleashed, Mad World, Final Fantasy Crystal Chronicles: Echoes of Time, Wii Sports Resort,
- Releaselijst upgedate tot aan Q1 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 14:03

Willybubba

Nut up or shut up.

No More Heroes en Wario Land.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:09:
Ik heb even de input nodig van de vaste bezoekers van deze thread. Ik probeer voor de volgende TS een lijstje van maximaal 10 musthaves samen te stellen.

Tot nu toe heb ik:
Super Mario Galaxy
Mario Kart Wii
Super Smash Bros. Brawl
Metroid Prime 3
Okami

Nu kunnen er dus nog 2 titels bij zelf dacht ik aan No More Heroes, Boom Blox of Wario Land Shake Dimension maar suggesties zijn altijd welkom.
Must-haves zou ik echt beperken tot de absolute toppers.

Wario Land is leuk, maar het is geen Galaxy. No More Heroes en Boom Blox zijn toffe games, maar geen absolute toppers. Wii Fit idem dito eigenlijk. Dat zijn gewoon allemaal erg goede games in de categorie van Guitar Hero, Zack & Wiki, Paper Mario, de Blob etc.

Misschien is het trouwens een idee om een apart gedeelte te maken voor WiiWare/Virtual Console must-haves.

Daar zitten ook een aantal pareltjes tussen en ik denk dat mensen daar eerder overheen kijken dan de normale games.

[ Voor 11% gewijzigd door BarôZZa op 11-10-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al twee korte lijstjes met WiiWare/Virtual Console games die een kijkje waard zijn. Het is namelijk onmogelijk om een Must-have lijst te maken waarbij je moet kiezen tussen Castlevania IV, Actraiser, Ninja Gaiden, Kirby's Adventure, Street Fighter II, Super Mario World, Super Mario Bros. 3, Zelda Ocarina of Time, Metal Slug, Gunstar Heroes, Sonic the Hedgehog 2 en de nog 100 andere VC must-haves :P

Toch vond ik Wario Land een stuk beter dan Super Paper Mario en No More Heroes is een must-have omdat het vrij uniek is. Daarnaast komt er onder de must-haves nog een lijstje met leuke titels van dit moment dus nu zouden dat De Blob, Wario Land en bijvoorbeeld Rockband etc zijn.

Anyway het wachten is op meer meningen

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Must-Haves zijn in mijn ogen dus simpelweg de titels die je MOET hebben. Eigenlijk de eerste titels die je zou moeten kopen als je een Wii aanschaft. Een soort hall of fame van de Wii games. No More Heroes was bijvoorbeeld idd uniek, maar er zijn toch nog wel wat dingen op aan te merken. Boom Blox is een geinige game, maar hoort volgens mij niet thuis in het rijtje Galaxy, Brawl, RE4, MP3.

Bij Virtual Console kan je natuurlijk een lijst maken zonder plaatjes en dergelijke. Of een lijstje met overlooked classics. Street Fighter, Mario etc zijn de inkoppers die iedereen kent, maar er zijn ook nog een flink aantal games die net wat minder bekend zijn, maar minstens zo goed en daardoor leuker als je ze nu voor het eerst speelt.

Bij WiiWare kan je wel gewoon de toppers met plaatjes doen. Toki Tori, Bomberman, Lost Winds, Mega Man 9 en eventueel Dr Mario en Star Soldier R. Allemaa erg leuke games die qua speelplezier niet eens onderdoen voor de normale Wii games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:44:
Must-Haves zijn in mijn ogen dus simpelweg de titels die je MOET hebben. Eigenlijk de eerste titels die je zou moeten kopen als je een Wii aanschaft. Een soort hall of fame van de Wii games. No More Heroes was bijvoorbeeld idd uniek, maar er zijn toch nog wel wat dingen op aan te merken. Boom Blox is een geinige game, maar hoort volgens mij niet thuis in het rijtje Galaxy, Brawl, RE4, MP3.

Bij Virtual Console kan je natuurlijk een lijst maken zonder plaatjes en dergelijke. Of een lijstje met overlooked classics. Street Fighter, Mario etc zijn de inkoppers die iedereen kent, maar er zijn ook nog een flink aantal games die net wat minder bekend zijn, maar minstens zo goed en daardoor leuker als je ze nu voor het eerst speelt.

Bij WiiWare kan je wel gewoon de toppers met plaatjes doen. Toki Tori, Bomberman, Lost Winds, Mega Man 9 en eventueel Dr Mario en Star Soldier R. Allemaa erg leuke games die qua speelplezier niet eens onderdoen voor de normale Wii games.
Er staan twee lijstjes met toffe VC games en WiiWare games(bij VC 2 per platform geloof ik). Daarnaast is No More Heroes naar mijn idee een titel die je moet hebben. Maar zoals ik al zeg wacht ik op input van nog meer member en als het Topic zo sloom blijft gaan zal het nog wel even duren voordat de nieuwes TS erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Eens met Barozza. De ECHTE must-haves zijn wat mij betreft: Zelda, Mario Galaxy, Mario Kart, Smash Bros., Metroid Prime 3, Resident Evil 4 (voor degenen die hem niet al op de Cube hadden), en als ik de verhalen mag geloven Okami (ik heb hem nog niet).

Mijns inziens zou het overigens veel leuker zijn om naast deze paar must-haves juist te focussen op games die niet zo bekend/populair zijn. Dat hoeven dan niet per sé must-have AAA titels te zijn, maar juist de wat minder belichte games die wel heel erg cool zijn. Neem een Zack & Wiki. Maar ook VC games en WiiWare titels waar je niet direct aan zou denken, zoals Sin and Punishment, en Lost Winds. Wellicht leuk om gewoon per genre een aantal leuke titels te noemen (dus must-have en gewoon erg leuk maar niet bekend door elkaar), zoals in deze thread over de DS. Helaas zijn daar de screens inmiddels down, maar er stonden dus per game 3 screens naast elkaar bij.

[ Voor 100% gewijzigd door Captain N op 12-10-2008 11:10 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat WarioLand The Shake Dimension ook bij de must-haves hoort. Het is één van de mooiste 2D games die ik in de laatste tijd gezien heb en speelt weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Trouwste poster zonde wii reporting in :)

Imho is de must have lijst idd just that, toppers die je moet hebben, als je een wii haalt. De hall of fame vergelijking vinnik erg goed bedacht,
Voor de net niet/wel erg leuk, de nu populaire titels, of de titels die door een gimmick (crosbow training) leuk zijn is 'leuke games' een mooie uitkomst.

Wat betreft de input hiervoor, als het er per se 10 moeten zijn dan zou ik als basis gewoon het lijstje van gamerankings pakken. En dan kom je bij de volgende games uit. (excuse de afkortingen, maar ik kon ff niet knippen en plakken door de html opmaak van de pagina)

01 galaxy
02 Zelda
03 smash bros
04 res evil
05 okami
06 mp3
07gh3
08 zack n wiki
09 bloom box
10 paper mario

(jaja ik weet dat guitar hero als een gimmick game gezien kan worden, maar als je alleen beschikking hebt tot een wii is het idd een must have)

Wat betreft vc games, daar lijkt me idd geen beginnen aan. Een top 10 (of hall of fame) voor wii ware games zie ik dan wel weer zitten. En dan valt bloom natuurlijk af en word het *drumroll*........no more heroes.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Suggestie in de trand van de "Why DS rocks" thread.

Action & Action-adventure:
* Resident Evil 4 (must have)
* Megaman 9 (WiiWare, must-have)
* Gunstar Heroes (VC)
* Bomberman Blast (WiiWare, must-have)
* No More Heroes
* Metal Slug Anthologies
* The Godfather: Blackhand Edition
* Scarface: The World Is Yours

FPS / lightgun & Schmups:
* Metroid Prime 3: Corruption (eigenlijk FPA game, must have)
* Ghost Squad
* Medal of Honor: Heroes 2
* Disaster: Day of Crisis (nu al released in Japan)
* Geometry Wars: Galaxies
* Red Steel
* Resident Evil: The Umbrella Chronicles

Platforming:
* Super Mario Galaxy (must-have)
* Dewy's Adventure
* Wario Land: The Shake Dimension
* Lega Star Wars / Indiana Jones (leuk voor co-op)
* Nights: Journey of Dreams
* Sonic and the Secret Rings
* LostWinds (WiiWare, must have)
* DoReMi Fantasy: Milon's DokiDoki Adventure (VC, must have)

Music & Rhythm:
* Guitar Hero III: Legends of Rock / Aerosmith
* Dance Dance Revolution Hottest Party

Fighting:
* Super Smash Brothers: Brawl (must-have)
* Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2/3

Puzzle:
* Boom Blox
* De Blob
* Mecury Meltdown Revolution
* Octomania
* Puzzle Quest: Challenge of the Warlords
* Super Monkey Ball: Banana Blitz
* Toki Tori (WiiWare)

Sports & Racing:
* Mario Kart Wii (must-have)
* Excite Truck
* Pro Evolution Soccer 2008
* Madden NFL 07/08/09
* Mario Strikers Charged
* SSX Blur

RPG / Strategy / Action RPG:
* Zelda (must-have)
* Okami (must-have)
* Fire Emblem: Radiant Dawn
* Battalion Wars 2
* Super Paper Mario

Simulation:
* Densha de Go! Sanyo- Shinkansen EX (Japan only)
* Endless Ocean / Forever Blue

Adventure:
* Zack & Wiki
* ScummVM (homebrew, ???)

"Casual" games / Family games / Mini-game games:
* Wii Sports
* Wii Fit
* Wario Ware: Smooth Moves
* Mario & Sonic at the Olympic Games
* Rayman Raving Rabbids 1/2

Overig:
* Captain Rainbow (Japan only)

Lijkt me een beetje overkill om de overduidelijke VC toppers er tussen te gaan zetten, maar alleen de pareltjes die niemand kent (zoals DoReMi).

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:29
Het is grappig dat men nu begint over de must-haves. Ikzelf zit nu een beetje in de knoop. Heb al sinds tijden mijn wii niet meer aangeraakt en wanneer ik de Wii opstart speel ik er alleen nog Super Mario World op. (blijft leuk) Ik heb echt veel plezier gehad aan mijn games bijvoorbeeld in Legend of Zelda heb ik 60 uur gespeeld, maar ik zoek nu echt een nieuwe game die echt leuk is. Want Mario strikers is leuk, maar als ik tegen vrienden speel dan win ik altijd omdat de besturing net te ingewikkeld is voor hun, zelfde geld voor PES 2008. Online ben ik niet zo een gamer, heb het wel een tijdje gedaan.
Verder denk ik er nu over na om LoZ, Pes 2008 en Super Mario Strikers te verkopen en dan nieuwe games te kopen, maar ik vind weinig games die mij echt aanspreken.

Zack & Wiki lijkt mij wel leuk, Resident Evil 4 heb ik al gehad en Mario Kart heb ik al genoeg gespeeld op de GBA, Gamecube en DS. Heb zelfs een tijdje overwogen om over te stappen naar de xbox, want het echte 'wii-gevoel' ben ik kwijt.

Ik heb de volgende games:

Legend Of Zelda Twilight Princess
Pro Evolution Soccer 2008
Super Mario Strikers Charged
Super Monkey Ball Banana Blitz
Super Smash Bros Brawl
Wii Fit
En standaard: Wii Sports&Wii Play

VC:
Super Mario Bros 3
Battle Lode Runner (turbographix)
Bubble Bobble
Super Mario World
Gunstar Heroes

WiiWare:
Toki Tori

Heeft iemand goede suggesties voor games die de Wii het spelen weer waard maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie jou idee wel zitten Captain N, alleen zou ik op iets minder titels uitkomen denk ik,

Action & Action-adventure:
* Resident Evil 4 (must have)
* Megaman 9 (WiiWare, must-have)
* Gunstar Heroes (VC)
* Bomberman Blast (WiiWare, must-have)
* No More Heroes
* Metal Slug Anthologies
* The Godfather: Blackhand Edition
* Scarface: The World Is Yours

FPS / lightgun & Schmups:
* Metroid Prime 3: Corruption (eigenlijk FPA game, must have)
* Ghost Squad
* Medal of Honor: Heroes 2
* Disaster: Day of Crisis (nu al released in Japan)
* Geometry Wars: Galaxies
* Red Steel
* Resident Evil: The Umbrella Chronicles

Platforming:
* Super Mario Galaxy (must-have)
* Dewy's Adventure
* Wario Land: The Shake Dimension
* Lega Star Wars / Indiana Jones (leuk voor co-op)
* Nights: Journey of Dreams
* Sonic and the Secret Rings
* LostWinds (WiiWare, must have)
* DoReMi Fantasy: Milon's DokiDoki Adventure (VC, must have)

Music & Rhythm:
* Guitar Hero III: Legends of Rock / Aerosmith
* Dance Dance Revolution Hottest Party

Fighting:
* Super Smash Brothers: Brawl (must-have)
* Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3
* Guilty Gear XX: Accent Core

Puzzle:
* Boom Blox
* De Blob
* Mecury Meltdown Revolution
* Octomania
* Puzzle Quest: Challenge of the Warlords
* Super Monkey Ball: Banana Blitz
* Toki Tori (WiiWare)

Sports & Racing:
* Mario Kart Wii (must-have)
* Excite Truck
* Pro Evolution Soccer 2008
* Madden NFL 09
* Mario Strikers Charged
* SSX Blur

RPG / Strategy / Action RPG:
* Zelda (must-have)
* Okami (must-have)
* Fire Emblem: Radiant Dawn
* Battalion Wars 2
* Super Paper Mario

Simulation:
* Densha de Go! Sanyo- Shinkansen EX (Japan only)
* Sim City Creator
* Endless Ocean / Forever Blue

Adventure:
* Zack & Wiki
* ScummVM (homebrew, ???)

"Casual" games / Family games / Mini-game games:
* Wii Sports
* Wii Fit
* Wario Ware: Smooth Moves
* Mario & Sonic at the Olympic Games
* Rayman Raving Rabbids 1/2

Overig:
* Captain Rainbow (Japan only)
Heeft iemand goede suggesties voor games die de Wii het spelen weer waard maken?
Je mist de twee beste Wii games, Metroid Prime 3: Corruption en Super Mario Galaxy

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Die staan er toch tussen? :P --> edit: Nvm, zie dat het een reactie op iemand anders was. ;)

En je hoeft ook niet alle games uitgebreid te behandelen, maar wellicht kun je de door jou doorgestreepte games vermelden in één adem oid. Overigens ben ik het er ook niet helemaal mee eens, want ik vind bijvoorbeeld Ghost Squad leuker dan RE: UC. Scarface en Godfather vind ik persoonlijk echt geen hol aan (net als GTA IV), maar hoorde er hier best veel goede verhalen over van mensen die wel into die sandbox games zijn. Red Steel vind ik echt een leuke shooter, hoewel natuurlijk geen AAA game. Dewy vind ik erg underrated, terwijl het best een toffe game is. Je moet wellicht alleen even door de happy graphics heen kijken. ;) Nights kan wat mij betreft wel weg. Battalion Wars vond ik op de Cube erg leuk, en lees ook best goede verhalen over de Wii versie. Bovendien zijn er niet echt veel alternatieven, wat mij betreft wel een blijvertje. En Densha de GO... tja, het is wellicht een (zeer) niche markt, maar het is een van de weinige (de enige?) échte simulator op de Wii. Maar kan me voorstellen dat die het niet gaat halen in het lijstje. ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Captain N op 12-10-2008 12:15 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup het wordt een beetje filteren en toevoegen maar ik kijk ook welke games nog verkrijgbaar zijn en Scarface heb ik sinds de release niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Reageer normaal, of reageer niet. Aan je reactie zie ik niet dat je een jong-volwassen bent om eerlijk te zijn :X

[ Voor 82% gewijzigd door TheZeroorez op 12-10-2008 17:57 ]

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik zie toch al gauw 3 games die goed bij jong-volwassenen:
- Trauma Center
- Disaster: Day of Crisis
- WarioLand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:45
@Nintex: captain n's selectie methode lijkt mij het best. Het gaat bij gamen ook om je smaak en op die manier kan je dus gemakkelijk je eigen 'top' zien. Succes met de op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Again, dat iets jouw smaak niet is wil niet meteen zeggen dat je het kunt afschilderen als 'kutgames' en dergelijke. Reageer normaal en onderbouwd, misschien hebben we dan wat aan je reacties.

[ Voor 81% gewijzigd door TheZeroorez op 12-10-2008 17:57 ]

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Mijn vriendin is op dit moment helemaal dol op de WII, normaal raakt ze nooit een console aan maar de spellen op de wii vindt ze tot nu erg leuk. Ze vindt vooral korte mini spellen leuk zoals: wii sports, play en Wario Ware: Smooth Moves. Zijn er meer spellen die allemaal korte minispellen hebben? Ik weet dat WII fit dat ook heeft, dus die komt ook nog wel in onze collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:56
Rayman Raving Rabbids 1 en 2. En als je Wii Fit koopt, dan ook straks Rayman Raving Rabbids 3 straks. :) Verder moet je ook eens op WiiWare kijken, dat zijn ook veel kleine spelletjes (Tetris komt er aan, daar zit ik echt op te wachten!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Komt Fatal Frame 4 (Project Zero) nog in Europa uit? Het spel is al enige tijd uit in Japan, maar ik zou hem toch ook graag willen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
ChrisM schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:25:
Rayman Raving Rabbids 1 en 2. En als je Wii Fit koopt, dan ook straks Rayman Raving Rabbids 3 straks. :) Verder moet je ook eens op WiiWare kijken, dat zijn ook veel kleine spelletjes (Tetris komt er aan, daar zit ik echt op te wachten!!!)
Rayman Raving Rabbids was ik helemaal vergeten dat die ook voor de wii waren. Die zal ik zeker proberen aanteschaffen. Weet je toevallig ook of die helemaal met de remote te spelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:09:

Tot nu toe heb ik:
Super Mario Galaxy
Mario Kart Wii
Super Smash Bros. Brawl
Metroid Prime 3
Okami
Ik zie dit lijstje als volgt. Mensen die net een Wii hebben of er een zoeken willen graag weten wat de games zijn die je moet hebben. Het zijn dus de games die je ook aan een vriend met een Wii zou aanraden. Ik denk daarom dat de lijst zeker niet te lang mag zijn. Aangezien smaken verschillen voel ik daarom ook wel wat voor de opslitsing van genres van Captain N. Daarin kun je ook WiiWare opnemen imo. Wellicht in de vorm dat de nummer 1 groot is met 2 tot 4 runners up met alleen tekst. Sowieso vind ik de link naar Metacritic een goeie.
Puur voor de 10 must haves sluit ik me helemaal aan bij de lijst van NinteX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Zack & Wiki lijkt mij ook absoluut een must have titel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er (denk ik) uit, het wordt een lijstje met zowel Must-haves en leuke games per genre verdeeld. Ik geef de echte Must-haves zoals Galaxy dan bijvoorbeeld een kleurtje zodat je leuk en must-have alsnog kunt onderscheiden. De links naar Metacritic was ik ook al mee bezig. Al met al wordt het best een grote verandering die TS maar ik ben al aardig op weg nu als er niet nog een grote verandering bij komt. :P

Ik ga binnenkort ook maar eens de BB code een beetje opschonen. De tags staan niet bepaald netjes geordert wat het aanpassen nog moeilijker maakt omdat de layout compleet door de war is bij iedere tabelrij die ik invoeg :+

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2008 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Even van een hele andere orde.

Ik heb 2 dochters. 1 van 3 en 1 van 5.

Wat zouden voor hun leuke simpele spellen zijn?
Ik zag als Disney Prinsessen (die is nl volgens mij ook in het Nederlands) En die leek me wel grappig.

Maar zijn er nog meer ervaringen met Nederlandstalige spellen voor kleuters en peuters?

Hop,hop,hop!

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.