Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:29:
[...]
Ik snap niet dat ze die game alleen naar de Wii brengen eigenlijk. Die game komt uit op een arcade platform dat als het goed is een stukje krachtiger is dan de Wii, dus zou een port naar een ander systeem logischer zijn. Verder draait die game op arcade op 720p, en dat doet de Wii ook niet. Lijkt me dat (mede) porten naar x360/ps3 een stuk handiger en logischer is. Ik ben dan ook een beetje sceptisch over deze game, als ie echt goed zou zijn denk ik dat ie meer door geport was en ik ben bang dat dit weer shovelware wordt, maar we zien wel.
Op de andere systemen komt Street Fighter IV uit, dus daar willen ze niet mee concurreren. Daarnaast is het waarschijnlijk een bewuste keuze geweest om hem voor de Wii uit te brengen. Street Fighter IV is de opvolger van SFIII, dus meer de serieuze, technische, hardcore en gebalanceerde versie. Meer het PS3/360 publiek dus.
TvsC maakt deel uit van de Versus serie en is zo te zien meer de opvolger van Marvel vs Capcom 2 (en niet van Capcom vs SNK) met minder serieuze characters, over the top special moves, chaotischere meer party gameplay etc. Kortom, een logischere keuze voor de Wii.
Daarnaast, shovelware van Capcom? De games die die lui uitbrengen variëren meestal van A tot AAA kwaliteit.
Marvel vs Capcom 2 is in mijn ogen nog altijd een AAA-game en draait niet op 720p.
Het enige wat lastig is, is de bediening. Classic controller support is een must, maar ik ga ervanuit dat ze dat daar ook beseffen.
Capcom vs SNK 2 op de Gamecube is ook practisch onspeelbaar vanwege de baggere controllers.
edit:
ScrewAttack's Top 10 is qua MvsC2 wel aardig spot-on:
http://www.gametrailers.com/player/28348.html
De rest van de lijst is wel wat eigenaardig soms (geen King of Fighters?)
edit 2:
De arcade versie schijnt dus te draaien op een Wii based board van Nintendo. Het enige verschil zal mogelijk de resolutie zijn.
Op zich ook wel logisch, aangezien dit soort games praktisch onmogelijk zijn om voor de PS3/360 te ontwikkelen. MvsC2 zou ook enorm lastig zijn omdat je met 58 characters zit. Als je low-res/low-poly figuren maakt is dat een stuk makkelijker dan hi-def materiaal maken, daar gaat enorm veel tijd(=geld) in zitten.
[
Voor 15% gewijzigd door
BarôZZa op 03-10-2008 16:41
]