Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 102 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 75.778 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:45:
[...]
Helaas ;) ... Kom namelijk op internet geen duidleijk antwoord tegen hierover. Berichten lijken elkaar wat tegen te spreken. We wachten het maar af :)
Ik bedenk me wel dat ze in Wii Music wel het balance board gebruiken. Dit voor bij het drummen.
Je weet wel, die bass dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
BastiaanN schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:00:
Mijn vriendin is gek van dansen en die wil dus graag een spel op de wii waarmee ze kan dansen. Nu vind ik dit zelf ook wel grappig om te doen en ben ik dus even gaan googelen. Ik kom dan uit op "Dance Dance Revolution Hottest Party 2" waar ook een dansmat bij zit. Het probleem is echter ik kan hier in de buurt nergens een winkel vinden die het spel verkoopt. Zijn er misschien mensen die dit spel ook hebben en hun ervaringen willen delen en mij kunnen vertellen waar hun het gekocht/besteld hebben? :)
Let op dat DDR Hottest Party wel heel erg casual is. Het is niet zo duurzaam als de recente PS2 versies van DDR waar veel meer uitdaging in zit.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
MetroidPrime schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 19:27:
[...] Wii versies van RE0 en RE1 zijn op geen enkele manier aangepast, behalve dat je de Wiimote op zijn zijkant gebruikt (zonder motion controls) in plaats van een Gamecube controller. Capcom is bij RE0 en RE1 gewoon extreem lui, terwijl er bij de port van RE4 wel degelijk moeite is genomen.
Heeft de Wii versie van RE0 wel progressive scan? De GC versie had dat niet dacht ik.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op maandag 29 september 2008 @ 08:55:
Komend weekend is er een Nintendo press event. Ben erg benieuwd of daar iets interessants wordt getoond. Mijn voorspelling (geinspireerd door de IGN Podcast):
- Wii MotionPlus games worden benoemd (dus iig Red Steel 2 en Wii Sports Resort)
- Animal Crossing
- Disaster: Day of Crisis
- Nieuwe Pikmin
- Oplossing voor opslag probleem (ik denk dat dit de oplossing van Guitar Hero wordt, alles opslaan op SD en games kopieren naar Wii wanneer nodig)

IGN zei dat Nintendo zich begint te realiseren dat ze meer voor de hardcore moeten doen en dat daarvoor hier wel eens getoond kunnen worden
Het hoofdonderwerp van de conferentie wordt de nieuwe DS(met build-in MP3, groter scherm en Digicam) maar ik denk dat Nintendo EAD ook niet stil heeft gezeten en naast de games die met de nieuwe DS gelaunched worden ook nog wel een Zelda of Pikmin game voor de Wii in petto hebben. De releaselijst is redelijk leeg dus ik verwacht meer aankondigingen. Nintendo heeft overigens al Kirby, Project H.A.M.M.E.R en een shooter van N-Space geschrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Boeboe schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:11:
Nadat mijn Wii maandenlang stof stond te verzamelen was het tijd om hem nog eens in te pluggen: Vandaag heb ik namelijk Samba Di Amigo binnengehaald :).

Ik was vroeger al een fan van de gelijknamige Dreamcast game, wat ook de reden is dat ik deze me nu ook aangeschaft heb.
Positief is alvast dat je kan kiezen tussen het spelen met 2 wii-motes of een wii-mote + nunchuck. Nog maar een halfuurtje gespeeld (batterijen leeg :(), maar ik kan me wel al een goed beeld vormen.
Het spel is helemaal zoals het origineel, maar dan met een zooi extra's en nieuwe nummers bij. De controls zijn....wennen.
Wie samba di amigo niet kent: je linker- en rechtermacara kan je in 3 posities shaken: onder, midden en boven. In de originele dreamcastversie kreeg je speciale controllers die konden meten hoe hoog ze van de grond waren (vandaar dat je ook je eigen hoogte moest aangeven). De wiimote controllers kunnen dit uiteraard niet.
De oplossing voor de wiimote: meet gewoon in welke hoek de controllers gericht zijn: Als je ze naar beneden richt zijn ze naar beneden getilt, naar boven tilten ze anders en in het midden wordt je verondersteld van ze horizontaal te houden.
Boven en beneden werkt prima, zeer natuurlijk zelfs, maar met de middenpositie ga je zitten sukkelen, omdat:
- Je bent gewoon om de macaras rechtop te houden/shaken, niet plat.
- Wanneer je enthousiast shaket kan het spel denken dat je van positie verandert.

Vooral het shakeprobleem is vervelend: de oplossing daarvoor is om enkel voor de middenpositie horizontaal te shaken (zodat hij altijd horizontaal blijft, in tegenstelling tot hoe je normaal zou shaken). Uiteindelijk zal je er wel aan wennen, maar dat maakt het spel minder toegankelijk voor beginners, terwijl samba juist de grootste aantrekkingskracht heeft bij toevallige bijstanders.
Jeuj een mede tweaker met Samba Di Amigo! Ik heb het afgelopen vrijdag even getest met stuk of 4 vrienden... en allemaal waren we het er overeens dat de controls gewoon niet goed zijn. Ik zelf had er al problemen mee (zolang het beetje rustig blijft, geen probleem... maar gaat het sneller... slechte detectie in de game) + dat ik nog niet heb kunnen vinden of je ook met de classic controller kan spelen, of met een andere bestuuring. Toch erg jammer.

Maar heb jij dan geen last van de controllers? Bij mij is het echt random. Dan gaat rechtsboven gewoon fout, dan midden links die niet mee wilt werken, dan weer de onderste twee... echt niet leuk. Ik heb dus nog steeds geen perfect kunnen halen hierdoor... en ik ben niet zo slecht :p

Ik hoop maar dat ze hier wat nog aan kunnen doen (geen idee wat...) maar ik sluit nu bijna liever mijn Dreamcast aan om Samba Di Amigo te spelen met de DC Controller. ;(
Arunia schreef op maandag 29 september 2008 @ 08:24:
Afgelopen weekend naar FirstLook 2008 geweest samen met mijn vrouw.
We hebben ons vooral vermaakt bij de Nintendo stand.
De nieuwe Animal Crossings heeft wel vernieuwingen, maar nog steeds is het grafisch hetzelfde als de GC versie en de DS versie.
Ow men! Ik was er ook en heb deze game niet eens gezien :( was toch wel een fan van de GC verzie :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JuliettPapa schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 00:47:
[...]Ik hoop maar dat ze hier wat nog aan kunnen doen (geen idee wat...) maar ik sluit nu bijna liever mijn Dreamcast aan om Samba Di Amigo te spelen met de DC Controller. ;(
...wellicht dat de wii-mote-plus straks de nauwkeurigheid kan vergroten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Wat is hier trouwens de mening over Wii Speak?

Persoonlijk vind ik het wel wat om hele 'kamers' aan elkaar te verbinden tov alleen een speler middels een headset.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

[...]

Jeuj een mede tweaker met Samba Di Amigo! Ik heb het afgelopen vrijdag even getest met stuk of 4 vrienden... en allemaal waren we het er overeens dat de controls gewoon niet goed zijn. Ik zelf had er al problemen mee (zolang het beetje rustig blijft, geen probleem... maar gaat het sneller... slechte detectie in de game) + dat ik nog niet heb kunnen vinden of je ook met de classic controller kan spelen, of met een andere bestuuring. Toch erg jammer.

Maar heb jij dan geen last van de controllers? Bij mij is het echt random. Dan gaat rechtsboven gewoon fout, dan midden links die niet mee wilt werken, dan weer de onderste twee... echt niet leuk. Ik heb dus nog steeds geen perfect kunnen halen hierdoor... en ik ben niet zo slecht :p

Ik hoop maar dat ze hier wat nog aan kunnen doen (geen idee wat...) maar ik sluit nu bijna liever mijn Dreamcast aan om Samba Di Amigo te spelen met de DC Controller. ;(

[...]
Ik heb het nu een beetje onder de knie, maar het is echt vrij strak gebonden aan de positie van de mote. Zoals even hierboven aangegeven, middenpositie is echt horizontaal houden van de mote en vanuit die positie, reageert naar boven en beneden prima met de beweging van de motes. Het jammere alleen van dit aspect is dat je hele 'shake' effect vergaat.

Ik weet het verder niet, maar zouden die maraca opzetstukdingen hier niet uitkomst kunnen bieden (ik heb het nu alleen met losse controllers gespeeld)?? Aangezien je dan de bal aanhoud voor de positie die het spel vraagt, dat kantelt dan mijninziens makkelijker....... dus wellicht?

In ieder geval de hard mode en moeilijker gaat hem niet worden met dit spel daarvoor lijken de controls te traag te reageren op de snelle wisselingen van positie. Maar goed dat maakt ook niet zo heel veel uit, de normal zou al volstaan, daarbij sowieso uitgaande van het gebruik van 2 Wiimotes en de chuck te laten voor wat ie is met dit spel.

[ Voor 4% gewijzigd door martincm op 30-09-2008 14:22 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]Maar heb jij dan geen last van de controllers? Bij mij is het echt random. Dan gaat rechtsboven gewoon fout, dan midden links die niet mee wilt werken, dan weer de onderste twee... echt niet leuk. Ik heb dus nog steeds geen perfect kunnen halen hierdoor... en ik ben niet zo slecht :p
Zoals aangegeven had ik toen nog maar een halfuurtje kunnen spelen. Ondertussen kan ik met vertrouwen zeggen: die controls zijn inderdaad niet gaar en het is hierdoor onmogelijk om goede scores te halen op hard en hoger. Niet alleen het midden is een probleem, soms lijkt hij inderdaad te weigeren om naar beneden of boven te richten bij snelle bewegingen. Vooral de stukken in hard waarbij je snel diagonale bewegingen moet afwisselen mislukken compleet hierdoor.
Echt spijtig, want verder zitten er hele leuke nieuwe liedjes in en het had algemeen een zeer goede opvolger kunnen zijn :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemez
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10-2022
Vanavond maar eens Mario Kart Wii gekocht 8)

Leuk voor jou, maar dit voegt niets toe aan het topic. Laat zulke reacties dan ook maar in het vervolg :).

[ Voor 56% gewijzigd door PromoX op 01-10-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar Simcity Creator. Heeft iemand deze game al gekocht/gespeeld? Ik ben benieuwd of hij een beetje gelijk waardig is aan Simcity 4 op de PC. 60euro vind ik dan toch weer net iets te veel voor een game die ik binnen enkele weken/maanden al in de budget bakken zie liggen en om het te proberen...

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edge Online
Report: Wii HD "Set for 2011"

Citing "multiple sources in the game industry" veteran games journalist John Davison has filed a report on a new Wii, set to launch in 2011.

Posted at WhatTheyPlay, the story says that Nintendo is currently "showing early presentations of its next home console hardware" . It's going under the name Wii HD, suggesting a significant graphical overhaul.

Davison admits details are sketchy but says his sources are pointing towards "a greater emphasis on digitally distributed and backwardly compatible content". Nintendo will once again focus on innovating the console's controller.

Davison, who is extremely well connected and respected in the game industry, points towards surging R&D costs at Nintendo as supporting evidence of his story.
Playstation 4 wordt ook in 2011 verwacht en als Microsoft weer eerste wil zijn 2010 voor de Xbox 720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Nog even iets wat ik me bedacht bij de Wii stond op First Look 2008.
Er werd volgens mijn vrouw gezegd dat er voor Animal Crossings een microfoon chat mogelijkheid zou worden geintroduceerd. Dat zou dan wel weer apart kunnen zijn.

Ik heb net de BigBen charger en accu's gehaald voor de Wii-motes. Eens kijken of daar de kwaliteit goed van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Arunia schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:40:
Nog even iets wat ik me bedacht bij de Wii stond op First Look 2008.
Er werd volgens mijn vrouw gezegd dat er voor Animal Crossings een microfoon chat mogelijkheid zou worden geintroduceerd. Dat zou dan wel weer apart kunnen zijn.
WiiSpeak? ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
haha, sorry. Daar was hier al over gesproken >_> *runs away*.
Dat ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
ari3 schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:15:
[...]
Let op dat DDR Hottest Party wel heel erg casual is. Het is niet zo duurzaam als de recente PS2 versies van DDR waar veel meer uitdaging in zit.
Dan maar wachten op versie 2? of is dat hetzelfde.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik ben verplan nu een component kabel te halen, beter beeld etc. Maar nu kan ik een Logic 3 component kabel kopen bij bol.com en kost 13 euro, ik ga ervan uit dat voor die korte afstand kwaliteit toch niets uitmaakt, iemand ervaring met deze kabel of andere budget kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Wie speelt er hier Mega Man 9?

Voor mij was het best een schok om te ervaren hoe taai games vroeger waren. Persoonlijk vind ik de vooruitgang in deze wel positief want steeds opnieuw moeten beginnen gaat erg snel vervelen maar ik blijf het frappant vinden hoe groot het verschil is. Mega Man gameplay blijft overigens wel top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Games waren inderdaad veel moeilijker. Sowieso zijn 3D platformers toch meer gericht op meuk verzamelen dan op naar het einde van het level komen. Vijanden kun je vaak gewoon omheen lopen, etc. Op zich ook leuk, mits goed uitgewerkt, maar 2D platformers blijf ik toch net iets leuker vinden. Wat wel frustrerend is, zijn van die supermoeilijke games waar je als je dood gaat je echt HELEMAAL opnieuw moet beginnen. Als je alleen het level opnieuw moet doen though, dan vind ik het juist wel prima. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Laatst online: 12-07 15:48
J_star schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:59:
Ik ben verplan nu een component kabel te halen, beter beeld etc. Maar nu kan ik een Logic 3 component kabel kopen bij bol.com en kost 13 euro, ik ga ervan uit dat voor die korte afstand kwaliteit toch niets uitmaakt, iemand ervaring met deze kabel of andere budget kabels?
Ja hoor zou ik doen! Heb hem zelf ook maar dan voor 20 euro.... Is echt een aanbieding en je hebt mooi beeld! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:00:
Wie speelt er hier Mega Man 9?

Voor mij was het best een schok om te ervaren hoe taai games vroeger waren. Persoonlijk vind ik de vooruitgang in deze wel positief want steeds opnieuw moeten beginnen gaat erg snel vervelen maar ik blijf het frappant vinden hoe groot het verschil is. Mega Man gameplay blijft overigens wel top!
Ik heb MM9 ook al een paar dagen, moest in het begin zeker wennen aan de ouderwetse moeilijkheidsgraad maar als je er eenmaal genoeg tijd aan besteed en een beetje bent ingespeeld gaat het vanzelf beter! :)

Eerst kwam ik ook niet ver en ging ik gelijk dood etc. nu heb ik de game al uitgespeeld, terwijl ik veel minder goed ben in dit soort ouderwets moeilijke games dan vroeger als kind toen ik nog een NES had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:45
Waar ik aan moest wennen bij MM9 is dat je niet zomaar door de levels kan rennen zoals bij de meeste nieuwe games. Bij de laatste platformers(incl veel Nintendo games), kan je eigenlijk continu links of rechts in gedrukt houden en je springend/schietend voortbewegen. Bij MM9 moet je af en toe echt even stilstaan, tenzij je de levels echt volledig uit je hoofd kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:08
BarôZZa schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:50:
Waar ik aan moest wennen bij MM9 is dat je niet zomaar door de levels kan rennen zoals bij de meeste nieuwe games.
Oh? :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Lol, gekkenhuis. Wel cool dat die tijden ook online vergeleken kunnen worden. Zit er ook een soort vrienden-top-10 in, of alleen world rankings? Ik zie trouwens dat 'ie Japan ook al uit is, binnenkort ook maar eens downloaden dan. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Captain N op 01-10-2008 17:12 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Net even Wario Land Shake Dimension gespeeld. Echt weer een lekkere slaat-nergens-op Wario game zoals Wario games horen te zijn. Ik heb in die paar levels die ik nu voltooid heb echt al heel veel plezier gehad. :)
Geen spijt van de aankoop gisteren :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Ik heb een gamecube met een scart kabel, ik wil binnenkort een wii kopen is het nodig om een nieuwe scart kabel te kopen voor de wii? Of kan ik de scart kabel van de gamecube ook er voor gebruiken?

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Dat gaat niet werken, je hebt een nieuwe nodig (helaas).

edit: Net Megaman even gedownload en hij is weer ouderwets lekker. Echt geniaal van Capcom dat ze gewoon in deze tijd met zo'n diehard retro Megaman uitkomen. :) Hij is ook weer lekker ouderwets pittig. Net Galaxy Man verslagen, nu de rest nog. :P

Overigens zijn de twee Megaman Collection games voor de Gamecube ook echt een dikke aanrader!

[ Voor 76% gewijzigd door Captain N op 01-10-2008 21:44 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Net even de Wii Fit cooltas besteld van mn sterren 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.nintendo.nl/NOE/images/stars_items/wiicoolingbag.png

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
TheKillingBean schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:11:
Ik heb een gamecube met een scart kabel, ik wil binnenkort een wii kopen is het nodig om een nieuwe scart kabel te kopen voor de wii? Of kan ik de scart kabel van de gamecube ook er voor gebruiken?
Er zit al een scart (composite) kabel bij de WII dus je hoeft niets extra's aan te schaffen. Is alleen nodig als je een RGB-scartkabel wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje: klopt niet .. Scartkabel zat bij mijn Wii gewoon verpakt. Mijn 56"lcd scherm geeft beter beeld bij COMPONENT-kabel. Ik zou aanraden de officiele te kopen, heb ook de Logic vastgehad, maar eerstgenoemde blijkt van veel betere kwaliteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Er zit GEEN scartkabel bij de Wii console. Je krijgt enkel een composietkabel en zo'n scrartblokje dat je er op kan zetten (wat niets van kwaliteitswinst oplevert).
Een volwaardige scart kabel zal je toch echt apart moeten kopen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb zelf een 3rd party Component kabel en die werkt gewoon goed op onze LCD tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zie dat de draadloze Nunchucks op steeds meer plaatsen opduiken.

Tot-nu-toe heb ik twee soorten gezien:
• eentje waar je de Nintendo-nunchuck in doet, inclusief kabel; kost 20 euro
• een 'losse' nunchuck waarbij je de Nintendo-nunchuck niet meer nodig hebt; kost 30 euro

Bij beiden is het uiteraard nodig om aan je Wii-motes een klein dingetje te klikken, zodat er contact wordt gemaakt.

Voor mijn gevoel werkt de tweede (die van 30 euro) wat prettiger, maar uitproberen in een winkel is er niet bij. Zijn er mensen die ervaring met deze draadloze nunchucks hebben? :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaos-Zero schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:19:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar Simcity Creator. Heeft iemand deze game al gekocht/gespeeld? Ik ben benieuwd of hij een beetje gelijk waardig is aan Simcity 4 op de PC. 60euro vind ik dan toch weer net iets te veel voor een game die ik binnen enkele weken/maanden al in de budget bakken zie liggen en om het te proberen...
Sim City Creator is wel aardig.
De besturing is even wennen aan het begin maar als je die eenmaal door heb kan je er veel plezier mee beleven.

De Pro's:
bochtige wegen, kleurrijk, overzichtelijk.
Met vliegtuig door je stad vliegen

De Con's
Weg plaatsen is een stuk lastiger geworden omdat je vaak net mis kan zitten, je weg wordt ook niet vast op een grid geplaatst (dit is wel aan te passen maar ik wil nu eenmaal vrijspelen)
Als je gebouwen, wegen enzo plaatst, berichten leest dan schiet het spel gelijk in pauze stand. Het dus je moet naar je beeld blijven kijken als je je tijdlijn wil zien vorderen.

Al met al is het wel een leuk spel maar je moet toch echt wel fan er van zijn want hij speelt niet zo fijn als op de PC.
Je wijst met je wii mote om rond te kijken.
Er zijn 5 camera standen, noord, oost, zuid, west en boven
Om in je menu's rond te kijken moet je eerst op A drukken en dan bladeren met je cursor stick. (en dat kan irritatie opwekken) het is gewoon zonde dat dit niet met je pointer kan.

Ik hoop dat je er wat aan heb en anders kan je altijd nog wat reviews lezen.

Update:
http://www.bartsmit.com/s...enuID=89&productID=199488
voor 39,95. Nou dan kan je hem niet laten liggen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Die conference is/was vandaag? Zitten best wat leuke dingen tussen. Karaoke Joysound Wii (30.000 downloadbare nummers (!?)), Taiko no Tatsujin, Kaze no Kuronoa - door to phantomile, Tenchu 4, Rune Factory Frontier, Punch Out (!!), Another Code: R, Tsumi to Batsu 2 (S&P) (!!), Oboro Muramasa, allen games waar ik nog niet van wist of nog niks van gezien had en er tof uit zien.

En dan nog natuurlijk het al eerder geshowde Wii Sports Resort en nog een paar games. Ben ook wel benieuwd wat dat Cosmic Walker wordt, lijkt een beetje op Forever Blue. Spawn Smasher is misschien ook wel wat, in de categorie simpel ogende maar verslavende puzzelachtige platformers. Line Attack ziet er ook wel wat anders uit dan anders.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wii Software:
- Punch-Out Wii
- Trace Memory Wii
- Sin and Punishment 2
- Sengoku Musou (Dynasty Warriors) coming to Wii.
- Animal Crossing Wii interacts with AC DS
- New mainline Tales of.

- Wii getting re-releases of GCN titles. Not ports. Starting with DK Jungle Beat and Pikmin.

Wii releases Japan

[b]2008

Wii Music (Nintendo) 10/16
Animal Crossing: City Folk (Nintendo) 11/20
The Melancholy of Haruhi (Kadokawa Shoten) 11/27
Tatsunoko vs. Capcom: Cross Generation of Heroes (Capcom) 12/11
428 (Sega) 12/4
Samba de Amigo (Sega) 12/11
Let's Tap (Sega) Dec. 2008
Cooking Mama 2 (Taito) 12/4
Rygar: Muscle Impact (Tecmo) Dec. 2008
Guitar Hero: Aerosmith (Activision) 10/16

Karaoke Joysound Wii (Hudson) 12/18
Sky Crawlers (Bandai-Namco) 10/16
Happy Dance Collection (Bandai-Namco) 10/23
Family Ski: World Ski & Snowboard (Bandai-Namco) 11/13
Klonoa: Door to Phantomile (Bandai-Namco) 12/4
Taiko Drum Master Wii (Bandai-Namco) 12/11
Tenchu 4 (From Software) 10/23
Harvest Moon: Exciting Animal March (Marvelous) 10/30
Rune Factory Frontier (Marvelous) 11/27
Shape Boxing (Rocket Co.) 10/30

2009

Wii Sports Resort (Nintendo) Spring
Start w/ 100 Conversations! English Conversation (Nintendo) 2009
Punch-Out!! (Nintendo) 2009
Trace Memory: R, Gateway of Memory (Nintendo) 2009

Kensax (Nintendo) 2009
Cosmic Walker (Nintendo) 2009
Spawn Smasher (Nintendo) 2009

Dynamic [illegible] (Nintendo) 2009
Takt of Magic (Nintendo) 2009
Sin & Punishment 2 (Nintendo) 2009
Forever Blue 2: Beautiful Ocean (Nintendo) 2009

Everyone's the Star on the NHK Red-and-White Quiz Battle (Nintendo) 2009
Line Attack Heroes (Nintendo) 2009
Castlevania: Judgment (Konami) Winter 2008-2009
Dead Rising: Zombies' Sacrifice (Capcom) Winter 2008-2009
FFCC: Echoes of Time (Square-Enix) 1/29
Sonic and the Black Knight (Sega) Spring
Fragile (Bandai-Namco) Winter 2008-2009
Arcrise Fantasia (Marvelous) Winter 2008-2009

Oboro Muramasa (Marvelous) Spring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vast wel al eerder gesteld, maar ik kan hier zo 123 het antwoord niet vinden. Hoe werkt de DRM van de virtual console precies? Of anders gezegd, als mijn Wii er over 2 jaar buiten de garantie mee kapt kan ik dan de content over laten zetten? En zoja hoe gaat dat in de praktijk? Helemaal naar nieuwegein rijden enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja maar dat is nog geen antwoord op de vraag :) Of dat spul nu op je interne storage of op SD staat maakt niet zo uit, het is op een of andere manier gekoppeld aan jouw Wii anders zou elke jan *** een kopietje van je sdkaart kunnen maken en niks meer kopen. Ik wil weten wat de procedure is op het moment dat mijn Wii (buiten garantie) kapot is, en wat de eventuele kosten enzo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Maar is het dan ook van op SD te spelen? Want ik heb al dingen gelezen dat het naar de Wii wordt gekopieerd als je't nodig hebt (was voor downloadbare content van een game dacht ik?)
Maar aangezien kopieren van/naar SD zo traag is als een slak op de Wii, vind ik dat geen prettig vooruitzicht...
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:36:
Tja maar dat is nog geen antwoord op de vraag :) Of dat spul nu op je interne storage of op SD staat maakt niet zo uit, het is op een of andere manier gekoppeld aan jouw Wii anders zou elke jan *** een kopietje van je sdkaart kunnen maken en niks meer kopen. Ik wil weten wat de procedure is op het moment dat mijn Wii (buiten garantie) kapot is, en wat de eventuele kosten enzo zijn.
Je logt gewoon op een nieuwe Wii in met je Nintendo-id en alles wat je langs het Shopping Channel al gekocht had, kun je gratis opnieuw downloaden.

[ Voor 78% gewijzigd door Fire69 op 02-10-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:41:
[...]

Sim City Creator is wel aardig.
De besturing is even wennen aan het begin maar als je die eenmaal door heb kan je er veel plezier mee beleven.

De Pro's:
bochtige wegen, kleurrijk, overzichtelijk.
Met vliegtuig door je stad vliegen

De Con's
Weg plaatsen is een stuk lastiger geworden omdat je vaak net mis kan zitten, je weg wordt ook niet vast op een grid geplaatst (dit is wel aan te passen maar ik wil nu eenmaal vrijspelen)
Als je gebouwen, wegen enzo plaatst, berichten leest dan schiet het spel gelijk in pauze stand. Het dus je moet naar je beeld blijven kijken als je je tijdlijn wil zien vorderen.

Al met al is het wel een leuk spel maar je moet toch echt wel fan er van zijn want hij speelt niet zo fijn als op de PC.
Je wijst met je wii mote om rond te kijken.
Er zijn 5 camera standen, noord, oost, zuid, west en boven
Om in je menu's rond te kijken moet je eerst op A drukken en dan bladeren met je cursor stick. (en dat kan irritatie opwekken) het is gewoon zonde dat dit niet met je pointer kan.

Ik hoop dat je er wat aan heb en anders kan je altijd nog wat reviews lezen.

Update:
http://www.bartsmit.com/s...enuID=89&productID=199488
voor 39,95. Nou dan kan je hem niet laten liggen
Top bedankt voor de moeite die je genomen heb!
Ik wacht het nog eventjes af denk ik. Zoals dat dat je zo goed als bijna altijd in de pauze stand speelt vind ik wel een groot nadeel en om nou de hele tijd naar je scherm te zitten kijken...
Ik denk dat ik er nog even mee wacht tot ie dan in de budget bakken ligt voor 20/30 euro :)
Nogmaals bedankt!

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

pven schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:38:
Ik zie dat de draadloze Nunchucks op steeds meer plaatsen opduiken.

Tot-nu-toe heb ik twee soorten gezien:
• eentje waar je de Nintendo-nunchuck in doet, inclusief kabel; kost 20 euro
• een 'losse' nunchuck waarbij je de Nintendo-nunchuck niet meer nodig hebt; kost 30 euro

Bij beiden is het uiteraard nodig om aan je Wii-motes een klein dingetje te klikken, zodat er contact wordt gemaakt.

Voor mijn gevoel werkt de tweede (die van 30 euro) wat prettiger, maar uitproberen in een winkel is er niet bij. Zijn er mensen die ervaring met deze draadloze nunchucks hebben? :)
Ik heb een wireless nunchuck zoals je in de 2e optie beschrijft. Klein blokje (ter grootte van de motion plus vermoed ik) op je mote, en nunchuck los. Voordeel : Geen kabel meer, werkt stuk prettiger, de bedrade nunchuck die ik bij de wii zelf kreeg zit nu standaard in de wii zapper. Met een spel als Topspin 3 is die wireless gewoon een must, elk boksspel eigenlijk ook. Enige nadeel is, het werkt op 2x AAA batterijen, welke dus ook leeg kunnen raken wat bij de bedrade nunchuck niet het geval is. Volgens mij is er ook een die een accu heeft en opgeladen wordt via de usb poorten van de wii, maar die van mij werkt op batterijen.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Valt allemaal weer een beetje tegen die persconferentie. Had toch echt wel een AAA titel verwacht om nou blij te zijn met een boksspel..

wat vinden jullie?

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
Boeboe schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 08:27:
Er zit GEEN scartkabel bij de Wii console. Je krijgt enkel een composietkabel en zo'n scrartblokje dat je er op kan zetten (wat niets van kwaliteitswinst oplevert).
Een volwaardige scart kabel zal je toch echt apart moeten kopen.
Pffff jongens!

Er zit wel een scartkabel bij de WII, maakt toch niet uit of het met een blokje gaat of niet? Zoals ik als heb gezegd:
Er zit al een scart (composite) kabel bij de WII dus je hoeft niets extra's aan te schaffen. Is alleen nodig als je een RGB-scartkabel wilt hebben.
En componentkabel vraagt ie niet, ik weet ook wel dat die beter beeld geeft maar dat is geen antwoord op zijn vraag.

Graag eerst even lezen voordat je commentaar geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Dat maakt weldegelijk uit. Hetgeen bij de Wii zit is een composiet kabel die via dat blokje op de SCART-aansluiting van je TV aangesloten kan worden. Maar dat maakt het nog geen SCART-kabel. Je krijgt hetzelfde crappy beeld of je die tulpjes nou direct in je TV plugt, of via dat SCART-blokje. Een SCART-kabel geeft beter beeld dan de composiet kabel plus SCART-blokje. ;) Een componentkabel is weer een hele andere kabel, die hier verder niks mee te maken heeft. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Captain N op 02-10-2008 18:33 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jongentje schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:41:
[...]

Pffff jongens!

Er zit wel een scartkabel bij de WII, maakt toch niet uit of het met een blokje gaat of niet?
Er wordt hier dan ook op een RGB-SCART gedoeld ;)

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

SOCO_cola schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:32:
Valt allemaal weer een beetje tegen die persconferentie. Had toch echt wel een AAA titel verwacht om nou blij te zijn met een boksspel..

wat vinden jullie?
Ik ben wat dat betreft toch wel heel erg blij met de aankondiging van Sin & Punishment 2, als ie ook buiten Japan uitkomt tenminste. :) Dat spel is met z'n vreemde controls bijna voor de Wii gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door SD5k op 02-10-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOCO_cola schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:32:

wat vinden jullie?
Afbeeldingslocatie: http://www.wiids.nl/files/sp2_screen2.jpg
???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Sins & punishment 2 lijkt mij ook een pracht game ! Ik zie echt te weinig goede wii games maar deze gaat mij hopelijk gelukkig maken.

zijn er eigenlijk mensen die mij nog andere goede wii games aan kan raden ? ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb atm zelda twilight princess, metroid prime en redsteel. Echt de enige boeiende games die ik heb kunnen vinden tot nu toe. :-)

Ach, mischien koop ik er wel een ps3 bij rond kerst. Tegen die tijd heb ik wel weer geld.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
Bij de (meegeleverde) COMPOSIET-kabel worden ALLE videogegevens (kleur, beeld etc) via 1 draad doorgegeven (gele plug). Dit geeft een wat wazig en soms onrustig beeld waarbij de kleuren vaak flets ziin en elkaar overlopen...

Bij een RGB-SCART-kabel worden beeld en kleur (ROOD, GROEN en BLAUW) apart doorgegeven (vandaar de benaming RGB). Dit geeft een veel scherper rn rustiger beeld, en de kleuren zijn veel mooier en lopen veel minder in elkaar over. :)

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 14:03

Willybubba

Nut up or shut up.

Wat is het hier rustig?!

GameCube classics komen naar de Wii, Sin and Punishment 2, Punch Out!!, Another memory Wii, Fragile... IS er wat nieuws, meldt nog niemand het!

EDIT:

Uhm, lezen Bubba, lezen...

[ Voor 9% gewijzigd door Willybubba op 02-10-2008 20:55 ]

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Willybubba schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:53:
Wat is het hier rustig?!

GameCube classics komen naar de Wii, Sin and Punishment 2, Punch Out!!, Another memory Wii, Fragile... IS er wat nieuws, meldt nog niemand het!

EDIT:

Uhm, lezen Bubba, lezen...
Denk niet echt dat er door het nieuws wat naar buiten is gekomen een hoop mensen warm lopen.

Had er nou een nieuwe DK, Kid Icarus, Mario, Luigi, Zelda etc aangekondigd het wel wat drukker zou zijn...

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik zie wel een hoop third party dingen die mijn interesse toch wel wekken.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Thanks, ik heb vandaag de officiele RGB kabel alvast gekocht. Woensdag krijg ik de WII :)

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WernerL schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:55:
Sins & punishment 2 lijkt mij ook een pracht game ! Ik zie echt te weinig goede wii games maar deze gaat mij hopelijk gelukkig maken.

zijn er eigenlijk mensen die mij nog andere goede wii games aan kan raden ? ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb atm zelda twilight princess, metroid prime en redsteel. Echt de enige boeiende games die ik heb kunnen vinden tot nu toe. :-)

Ach, mischien koop ik er wel een ps3 bij rond kerst. Tegen die tijd heb ik wel weer geld.
Ik zou eens gaan kijken naar Super Mario Galaxy, Resident Evil 4, Okami en Smash Bros. Brawl.

Overigens ook een nieuwe Tales of voor de Wii:
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20081002/nin_326.jpg

Dit is niet Dawn of a new World die moet hier ook nog uitkomen. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Holy crap, Tatsunoko vs Capcom kan wel eens DE opvolger worden van Marvel vs Capcom 2.

Ik wist niet wat Tatsunoko inhield, maar het is dus een animatiestudio bekend van Evangalion, de oude Pinocchio en padampadam: The Samurai Pizza Cats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zoekt het intro deuntje weer eens op :D.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is Another Code 2 Wii (EU) of Trace Memory 2 Wii (US) ;) Je moet de namen niet door elkaar halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 01:59:
Holy crap, Tatsunoko vs Capcom kan wel eens DE opvolger worden van Marvel vs Capcom 2.

Ik wist niet wat Tatsunoko inhield, maar het is dus een animatiestudio bekend van Evangalion, de oude Pinocchio en padampadam: The Samurai Pizza Cats
Ik snap niet dat ze die game alleen naar de Wii brengen eigenlijk. Die game komt uit op een arcade platform dat als het goed is een stukje krachtiger is dan de Wii, dus zou een port naar een ander systeem logischer zijn. Verder draait die game op arcade op 720p, en dat doet de Wii ook niet. Lijkt me dat (mede) porten naar x360/ps3 een stuk handiger en logischer is. Ik ben dan ook een beetje sceptisch over deze game, als ie echt goed zou zijn denk ik dat ie meer door geport was en ik ben bang dat dit weer shovelware wordt, maar we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Fire69 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:53:
[...]

Maar is het dan ook van op SD te spelen? Want ik heb al dingen gelezen dat het naar de Wii wordt gekopieerd als je't nodig hebt (was voor downloadbare content van een game dacht ik?)
Maar aangezien kopieren van/naar SD zo traag is als een slak op de Wii, vind ik dat geen prettig vooruitzicht...
Ik mag hopen van wel maar je weet nooit. Punt is wel dat de vertraging het huidige SD kopieren hem zit in de DRM die er op wordt gezet.
Ik hoop ook dat ze SDHC support kunnen enablen (ik meen dat hardware er al voor geschikt was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
BarôZZa schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 01:59:

Tales ziet er interessant uit. :D
11 november is de release, kan dat kloppen ?
Nog een maand dus..

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WernerL schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:34:
[...]

Tales ziet er interessant uit. :D
11 november is de release, kan dat kloppen ?
Nog een maand dus..
Amerikaanse release van Dawn of the New World, de Tales die hierboven staat heeft nog geen naam. Tales Dawn of the New World komt hier uit maart volgend jaar ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:29:
[...]

Ik snap niet dat ze die game alleen naar de Wii brengen eigenlijk. Die game komt uit op een arcade platform dat als het goed is een stukje krachtiger is dan de Wii, dus zou een port naar een ander systeem logischer zijn. Verder draait die game op arcade op 720p, en dat doet de Wii ook niet. Lijkt me dat (mede) porten naar x360/ps3 een stuk handiger en logischer is. Ik ben dan ook een beetje sceptisch over deze game, als ie echt goed zou zijn denk ik dat ie meer door geport was en ik ben bang dat dit weer shovelware wordt, maar we zien wel.
Op de andere systemen komt Street Fighter IV uit, dus daar willen ze niet mee concurreren. Daarnaast is het waarschijnlijk een bewuste keuze geweest om hem voor de Wii uit te brengen. Street Fighter IV is de opvolger van SFIII, dus meer de serieuze, technische, hardcore en gebalanceerde versie. Meer het PS3/360 publiek dus.

TvsC maakt deel uit van de Versus serie en is zo te zien meer de opvolger van Marvel vs Capcom 2 (en niet van Capcom vs SNK) met minder serieuze characters, over the top special moves, chaotischere meer party gameplay etc. Kortom, een logischere keuze voor de Wii.

Daarnaast, shovelware van Capcom? De games die die lui uitbrengen variëren meestal van A tot AAA kwaliteit.

Marvel vs Capcom 2 is in mijn ogen nog altijd een AAA-game en draait niet op 720p.

Het enige wat lastig is, is de bediening. Classic controller support is een must, maar ik ga ervanuit dat ze dat daar ook beseffen.

Capcom vs SNK 2 op de Gamecube is ook practisch onspeelbaar vanwege de baggere controllers.

edit:

ScrewAttack's Top 10 is qua MvsC2 wel aardig spot-on: http://www.gametrailers.com/player/28348.html
De rest van de lijst is wel wat eigenaardig soms (geen King of Fighters?)

edit 2:

De arcade versie schijnt dus te draaien op een Wii based board van Nintendo. Het enige verschil zal mogelijk de resolutie zijn.
Op zich ook wel logisch, aangezien dit soort games praktisch onmogelijk zijn om voor de PS3/360 te ontwikkelen. MvsC2 zou ook enorm lastig zijn omdat je met 58 characters zit. Als je low-res/low-poly figuren maakt is dat een stuk makkelijker dan hi-def materiaal maken, daar gaat enorm veel tijd(=geld) in zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door BarôZZa op 03-10-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel misschien(het is maar een idee hoor) komt Tatsunoko vs. Capcom voor de Wii omdat de Arcade versie ook op Wii Hardware draait. :P

Het feit dat het LCD schermpje 720p aan kan aan hangt zegt niet zo veel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Eerste video's van de geporte Gamecube-spellen: Video: Pikmin en Donkey Kong: Jungle Beat op de Wii.
Blijkt dat bij bijv. Pikmin de Wiimote niet gebruikt wordt. Besturen van de cursor gaat met de controlstick, net als in de Gamecube-versie. Gemiste kans...

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

:? Waarom zou je die port dan kopen? Kan je net zo goed de Cube versie nemen...?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
IK heb net Mario Galaxy gekocht voor 20 euro, maar wel zonder boekje. Ik krijg pas woensdag mijn WII, maar ik neem aan dat Mario Galaxy ook zonder boekje goed te spelen is? Ik lees eigenlijk nooit de boekjes, dus ik dacht dat 20 euro wel een leuke prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Mario Galaxy is uitstekend te doen zonder boekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:48
Rakkerzero schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 00:32:
Mario Galaxy is uitstekend te doen zonder boekje :)
Idd. En op internet (IGN bijv.) is alles nog een keer uitgelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icelus schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 18:00:
Eerste video's van de geporte Gamecube-spellen: Video: Pikmin en Donkey Kong: Jungle Beat op de Wii.
Blijkt dat bij bijv. Pikmin de Wiimote niet gebruikt wordt. Besturen van de cursor gaat met de controlstick, net als in de Gamecube-versie. Gemiste kans...
Dat klopt dan niet met dit bericht nieuws: Nintendo licht heruitgeven Gamecube-titels toe , waarin dat nu juist wel zou moeten lukken.
de uitgever zal de bediening van de klassieke games aanpassen zodat deze ook met de Wiimote gespeeld kunnen worden, en niet alleen met de Wii Classic Controller.
Zelf hoop ik op het opnieuw uitbrengen van Star Wars Racer (...en volgens mij doen ze daar veel meer mensen een plezier mee...).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Jamaar "speelbaar met de WiiRemote" is natuurlijk voor interpretatie vatbaar. Je kunt nu de cursor met de controlstick op de Nunchuck bewegen in pklaats van dat je een Cube controller / een classic controller moet gebruiken. Oftewel, de WiiMote is speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willybubba schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 09:42:
Jamaar "speelbaar met de WiiRemote" is natuurlijk voor interpretatie vatbaar. Je kunt nu de cursor met de controlstick op de Nunchuck bewegen in pklaats van dat je een Cube controller / een classic controller moet gebruiken. Oftewel, de WiiMote is speelbaar.
Yep, das ook weer waar. Enfin.... zoals gezegd.. Star Wars Racer hoop ik :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 17:18

Sagat

Is pappa x2!

hmmm star wars racer? is die nog voor de cube uitgebracht? ik dacht dat dit meer ps1/n64 was, of is het anders dan pod racer ofzo?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:40:
hmmm star wars racer? is die nog voor de cube uitgebracht? ik dacht dat dit meer ps1/n64 was, of is het anders dan pod racer ofzo?
|:( ..N64.... inderdaad. Dat gaat dus niks worden op de Wii vrees ik.
Ik zou graag de pod race op de Wii doen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 17:18

Sagat

Is pappa x2!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:23:
[...]
Misschien ooit nog is op VC, maar dan heb je geen wii controls natuurlijk, misschien is/word F-zero een leuk alternatief?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:23:
[...]
Daarbij was dat een van de games die flink gebruik kon maken van het expansion pack. Dat maakt het emuleren een stuk zwaarder voor de Wii vrees ik.. :'(

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Michael Knight schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:08:
[...]

Daarbij was dat een van de games die flink gebruik kon maken van het expansion pack. Dat maakt het emuleren een stuk zwaarder voor de Wii vrees ik.. :'(
De Gamecube kon ook expansion pack spellen al emuleren(zie de Zelda Collector's Edition disk), dat zal voor de Wii volgens mij niet zo'n heel groot probleem opleveren.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Hoe zit het met downloadbare wii spellen (zoals de nes, snes spellen), worden die gekoppelt aan je gebruikersnaam of aan de wii code? Dus stel mijn WII gaat eens kapot en ik koop een nieuwe. Moet ik dan weer voor alle spellen opnieuw betalen? Bij de Xbox360 worden de spellen gekoppeld aan je gebruikersnaam, dus je kan op elke xbox de spellen opnieuw (en gratis) downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk Super Mario Galaxy uitgespeeld (61 sterren, vond ik genoeg), wat een k*tspel!
Nee, dat ga ik niet onderbouwen :P

Heb net een filmpje gezien van Madworld, als ze de gameplay goed uitwerken wordt dat een hele toffe game denk ik. Van de makers van Okami, volgens mij...

@hieronder: ik zie je wel in het 360-topic ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik - als topicstarter - meld dat ik mijn Wii vandaag verkocht heb. Nu meer dan een jaar de Wii gehad en was in het begin heel enthousiast. Helaas heeft Nintendo het voor mij een beetje verbruid door te weinig goede games uit te brengen. Echt 85% van de games die op de Wii verschijnen zijn echt heel slecht imho.

Verder heb ik heel erg weinig tijd om mijn Wii te gebruiken ivm de studie waaraan ik vorige maand begonnen ben. Helaas, maar gelukkig heb ik toch een leuke tijd met de Wii gehad, vooral wanneer er vrienden over de vloer kwamen (Wario Wario Smooth Moves!!!) :p

Ik heb ook geen tijd / interesse meer om te TS te updaten. Zijn er mensen die deze taak opzich willen nemen? Zo ja, dan hoor ik het graag via de PM en dan kan je vanaf deeltje 103 mijn taak overnamen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 21:33:
Eindelijk Super Mario Galaxy uitgespeeld (61 sterren, vond ik genoeg), wat een k*tspel!
Nee, dat ga ik niet onderbouwen :P
Dat ga je wel doen :(
Ik heb ook geen tijd / interesse meer om te TS te updaten. Zijn er mensen die deze taak opzich willen nemen? Zo ja, dan hoor ik het graag via de PM en dan kan je vanaf deeltje 103 mijn taak overnamen
jammer jammer, het is dat ik zelf ook vrij druk ben met WiiDS op dit moment anders had ik er wel tijd voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheKillingBean schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 21:33:
Hoe zit het met downloadbare wii spellen (zoals de nes, snes spellen), worden die gekoppelt aan je gebruikersnaam of aan de wii code? Dus stel mijn WII gaat eens kapot en ik koop een nieuwe. Moet ik dan weer voor alle spellen opnieuw betalen? Bij de Xbox360 worden de spellen gekoppeld aan je gebruikersnaam, dus je kan op elke xbox de spellen opnieuw (en gratis) downloaden.
Als je wii kapot gaat moet je die opsturen naar Nintendo. Ze zullen je Wii vervangen, en je zult een gereduceerde prijs moeten betalen. Ook zullen ze (indien dat nog mogelijk is) je Wii shop account van de ene naar de andere wii overzetten, zodat je kosteloos die spellen opnieuw kan downloaden.

@monnick: 85% van de Wii games die Nintendo uitbrengt vind ik erg goed. Ik kijk haast niet eens naar het spul waar de third parties mee komen, tenzij het echt goed is. En ik wil het onderhouden van dit topic wel op me nemen (als iemand me uitlegt hoe ik dat moet doen ;) :p)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit dat ik 'm uitgespeeld heb zegt genoeg, denk ik. Nu eerst maar eens verder met Metroid, Zack & Wiki, No More Heroes... Genoeg te doen, voordat Fallout 3, Fable 2 en Gears of War 2 uitkomen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 23:34:
[...]

Als je wii kapot gaat moet je die opsturen naar Nintendo. Ze zullen je Wii vervangen, en je zult een gereduceerde prijs moeten betalen. Ook zullen ze (indien dat nog mogelijk is) je Wii shop account van de ene naar de andere wii overzetten, zodat je kosteloos die spellen opnieuw kan downloaden.
Hmm daar is dus niet goed over nagedacht door Nintendo. Als er dus een betere versie van de Wii uitkomt, of je Wii wordt gestolen, etc. Dan moet je dus alle spellen weer opnieuw kopen. Ook ben je dus je hele vrienden lijst kwijt (dit gaat ook via de wii code)... Jammer dat het niet via je gebruikersnaam gaat. Maar daar zal vast een hele goeie reden voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nou het mooie, de Wii firmware kan geupdated worden. Als er een opvolger van de Wii komt, die ook VC/WiiWare spellen kan afspelen, dan zal de kans groot zijn dat er een Wii update komt waarmee je de persoonlijke gegevens van je Wii naar een SD kaart kan verplaatsen.

Ze hebben dit om 3 redenen niet op een account basis gedaan:
1) Accounts vereisen speciale servers. Dus zullen Wiis automatisch ook duurder worden (of zou er voor WFC betaald moeten worden)
2) Het is ingewikkelder. Oké Friend Codes zijn ook niet eenvoudig, maar de mensen vragen om een heel formulier in te vullen om een accountje te maken is nu volledig overbodig.
3) Beveiliging. Op deze mannier kan je niet eenvoudig door je gebruikersnaam op een andere wii te zetten de spellen kopiëren. Anders heb je straks 1 gebruikersnaam die door iedereen gebruikt wordt en zo dat iedereen alle VC/WiiWare gratis kan downloaden*

Natuurlijk is het niet leuk als je Wii gestolen wordt, echter zou je in zo'n geval ook contact met Nintendo op moeten nemen. En er iig voor zorgen dat je je Wii winkelaccount aan je Club Nintendo account gekoppeld hebt.

*)Natuurlijk is dat mogelijk als je via wad managers (homebrew) de spellen download en handmatig installeert :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 23:42:
[...]

Het feit dat ik 'm uitgespeeld heb zegt genoeg, denk ik. Nu eerst maar eens verder met Metroid, Zack & Wiki, No More Heroes... Genoeg te doen, voordat Fallout 3, Fable 2 en Gears of War 2 uitkomen.
Ik bedoel daarmee dat je ster 61 tot 120 ook nog moet halen. Je hebt waarschijnlijk nog 1 of 2 Galaxy hubs nog niet gezien. De laatste Galaxies zijn misschien wel de beste van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke Game raden jullie aan om met een blaster/gun te spelen op de wii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 01:37:
Welke Game raden jullie aan om met een blaster/gun te spelen op de wii
Ik vind Resident Evil Umbrella Chronicles heel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 01:14:
[...]

Ik bedoel daarmee dat je ster 61 tot 120 ook nog moet halen. Je hebt waarschijnlijk nog 1 of 2 Galaxy hubs nog niet gezien. De laatste Galaxies zijn misschien wel de beste van de game.
Aha, op die fiets... Moet inderdaad nog één galaxy kwam ik achter, die ga ik ook nog wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:17
TheKillingBean schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 23:55:
[...]

Hmm daar is dus niet goed over nagedacht door Nintendo. Als er dus een betere versie van de Wii uitkomt, of je Wii wordt gestolen, etc. Dan moet je dus alle spellen weer opnieuw kopen.
Hoe kom je tot die conclusie? Je download account is gekoppeld aan het hardware adres van je Wii. Wanneer je door diefstal of defect een andere Wii thuis neerzet hoeven ze alleen het hardware adres van de nieuwe hardware aan je account te koppelen. Wanneer je zelf de score bestanden op een sd kaartje gebackuped hebt kun je in de meeste gevallen gewoon verder gamen waar je gebleven bent.

Bij een opvolger van de Wii (stel de Wii2) kunnen ze simpelweg je eenmalig het hardware adres van je Wii in laten typen bij het online gaan en alle gekochte producten aan je Wii2 koppelen.

Ik verwacht het niet maar in principe kan Nintendo bij de DSi de nieuwe DS virtual console shop ook koppelen aan je Wii account zodat je de Wii VC games meteen ook op de DSi kunt spelen. Ze maken in dat geval wel de beste retro console emulator omdat je zowel thuis als on the go kunt genieten van je classic games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ben ik nou gek of klopt het dan van Rock Band alleen de instrumenten te koop zijn en nog niet het spel? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

monnick schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:17:
Ik - als topicstarter - meld dat ik mijn Wii vandaag verkocht heb. Nu meer dan een jaar de Wii gehad en was in het begin heel enthousiast. Helaas heeft Nintendo het voor mij een beetje verbruid door te weinig goede games uit te brengen. Echt 85% van de games die op de Wii verschijnen zijn echt heel slecht imho.

Verder heb ik heel erg weinig tijd om mijn Wii te gebruiken ivm de studie waaraan ik vorige maand begonnen ben. Helaas, maar gelukkig heb ik toch een leuke tijd met de Wii gehad, vooral wanneer er vrienden over de vloer kwamen (Wario Wario Smooth Moves!!!) :p

Ik heb ook geen tijd / interesse meer om te TS te updaten. Zijn er mensen die deze taak opzich willen nemen? Zo ja, dan hoor ik het graag via de PM en dan kan je vanaf deeltje 103 mijn taak overnamen. :)
Ik blijf erbij dat een chip je plezier in het gamen sterk verminderd. Ik bedoel, zeker waar dat 85% poep is (op welke console niet?), maar zolang je je beperkt tot die andere 15% is er toch niks aan de hand? Zeker als je weinig tijd hebt zul je je daar echt wel mee kunnen vermaken. Ik heb de Wii nu bijna twee jaar (22 maanden) en heb de volgende spellen:

* Wii Sports
* Wii Play
* Wii Fit
* Mario Galaxy
* Mario Kart Wii
* Mario Strikers
* Paper Mario
* Smash Bros
* Zelda
* Excite Truck
* Red Steel
* Ghost Squad
* Dewy's Adventure
* Wario Ware
* Zack & Wiki
* Metroid Prime 3
* Donkey Kong Taru Jet Race
* PES 2008
* Metal Slug Complete (Anthology)

* Gunstar Heroes
* Mega Man 9
* Bomberman '94

Daarnaast wil ik nog graag de volgende games:

* Batallion Wars 2
* Boom Blox
* Captain Rainbow
* Guitar Hero III / Aerosmith
* Kororinpa
* Lego Batman / Indiana Jones / Star Wars
* Link's Crossbow Training
* Medal of Honor: Heroes 2
* Shiren 3
* No More Heroes
* Okami
* Wario Land: Shake It!
* Bomberman Blast
* Gradius Rebirth
* LostWinds

En ben ik nog benieuwd of heb ik interesse in een zooi andere games als die in de budgetbak liggen. En natuurlijk nog een zooi games die er aan gaan zitten te komen.

Ik heb dus per maand gemiddeld precies 1 spel gekocht. Als je weinig tijd heb lijkt me niet dat je als je ze wilt uitspelen dan heel veel tijd overhoudt. Zeker niet als je daarnaast ook nog een PC hebt waar je op gamet of zelfs een andere console. En veel van de games die ik heb blijf je na een maand ook nog eindeloos spelen, zoals bijvoorbeeld Smash Bros. Ik in elk geval wel. Als ik die games al gekocht had die ik ook nog zou willen, zouden dat er bijna 2 per maand zijn geweest, oftewel 2 weken per game. Dat lijkt me toch echt heel weinig! Wellicht dat het allemaal maar karig lijkt als je de boel gewoon even download, vijf minuutjes test, en dan verder gaat met de volgende crappy game, maar gebrek aan games is er mijns inziens toch echt niet. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal eens met de post hierboven. Het enige minpunt dat de Wii line-up voor mij heeft is dat veel Japanse games hier veel later uitkomen. Ik had graag Fatal Frame 4 en Tales of Symphonia 2 willen hebben. Om te recenseren heb ik nu Sim City Creator Wii binnen. De DS versie viel me zwaar tegen maar deze is wel erg goed.

Deze maand komt ook nog Disaster Day of Crisis uit en Wario Land is ook net nieuw. Het is nog niet eens zo slecht gesteld met het software aanbod van de Wii. Alleen jammer dat veel games zoals Star Wars: Force Unleashed en Samba de Amigo waar ik veel van verwachtte erg tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
@ Captain_N: ja, misschien heb je daarin groot gelijk. Te veel spellen maakt dat je de meeste spellen niet speelt en ze als slecht bestempeld, maar als je zoals jij selectief de beste koopt heb je sowieso meer de neiging om een spel te spelen en dan laat je alle slechte spellen links liggen.

Maarja, misschien is mijn uitspraak van 85% rubbish op de Wii wel terecht maar is dat op andere consoles ook het geval. Ik had beter kunnen zeggen dat de genres van Wii games me niet zo aanspreken, ik zou dolgraag GTA IV en Far Cry 2 op een console spelen. Wellicht dat ik een xbox 360 ga kopen.

Nog een nadeeltje van de Wii vind ik dat je niet liggend op de bank kan spelen (in mijn geval niet althans), dat komt omdat ik dan niet meer goed kan richten op de tv / sensorbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
monnick schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:17:

Een mooi moment om als oude topicstarter me ook te melden :P . Ik heb een half jaar geleden mijn Wii ingeruild voor een Xbox 360. Het is lastig te zeggen in dit topic en ik wil ook zeker niet te negatief overkomen, maar de Xbox 360 is mijn ogen gewoon een volwassenere console met veel meer goede spellen (en daar draait het uiteindelijk om). En eigenlijk was alleen GTA IV het al waard om een Xbox 360 aan te schaffen, dat is zo'n enorm spel, met zoveel detail, zulke mooie graphics... een ervaring die je op de Wii helaas nooit zult vinden.

Dat wil niet zeggen dat ik me helemaal niet heb vermaakt met m'n Wii, maar het totaal was wel een grote teleurstelling.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Hoedje schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 12:37:
[...]

Een mooi moment om als oude topicstarter me ook te melden :P . Ik heb een half jaar geleden mijn Wii ingeruild voor een Xbox 360. Het is lastig te zeggen in dit topic en ik wil ook zeker niet te negatief overkomen, maar de Xbox 360 is mijn ogen gewoon een volwassenere console met veel meer goede spellen (en daar draait het uiteindelijk om). En eigenlijk was alleen GTA IV het al waard om een Xbox 360 aan te schaffen, dat is zo'n enorm spel, met zoveel detail, zulke mooie graphics... een ervaring die je op de Wii helaas nooit zult vinden.

Dat wil niet zeggen dat ik me helemaal niet heb vermaakt met m'n Wii, maar het totaal was wel een grote teleurstelling.
Denk dat het dan ook weer een persoonlijke kwestie is. Ik heb zelf sinds een maand een Wii. Ik ben normaal gesproken helemaal geen console type omdat ik normaal liever alles op mijn PC speel. Echter vind ik de Wii nou typisch een console waar je gewoon met iedereen plezier kan hebben, of het nou je vriendin is, je ouders of een goede kameraad het is gewoon enorm leuk om eens op een andere manier te gamen.

Ik denk dat het een beetje ligt aan de ervaring waar je voor gaat. Ik denk dat de Wii toch echt meer bedoeld is om spellen te spelen met je vrienden onder het genot van bijv. een pintje bier... of kijken of je je vriendin kan inmaken met tennissen ;) voor de rest zou ik zeggen pak een PS3,XBOX of PC.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Inderdaad, een kwestie van smaak is het sowieso. Heb een maandje een PS3 te leen gehad met o.a. GTA IV. Heb echt hard geprobeerd het zo lang mogelijk te spelen, maar ik vond het zo verschrikkelijk saai dat ik er gewoon niet doorheen heb kunnen komen. De prachtige graphics zijn me eerlijk gezegd geen moment opgevallen (terwijl me dit wel bij andere games opvalt), maar voor een game met zulke grote gebieden was het iig wel erg netjes. MGS4 daarentegen was weer een game waar ik me wel uitstekend mee vermaakt heb. Het aanbod aan echt AAA games die ik wil spelen op de PS3 en X360, en die niet op de Wii of PC te krijgen zijn, is zo klein dat ik er op het moment niet zo'n console voor zou willen aanschaffen. MGS4 stond absoluut op #1 wat betreft die AAA games, maar die heb ik nu al uitvoerig kunnen spelen. Ik hou het iig voorlopig dus bij m'n Wiitje en peeceetje. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje minder op de Wii te hebben gespeeld ben ik toch van plan weer te beginnen. Erg leuk apperaat maar ik was druk met mijn studie maar ik moet er toch wat tijd voor vrijmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

Net terug van mijn werkweek, hele tijd niet op internet geweest en was toch wel benieuwd naar waar Nintendo mee op de proppen zou komen.

Maar wat een ultieme teleurstelling, wat een aanfluiting zeg. E3 was slecht en dit is al geen haar beter. Ik ben echt verrast maar wel op een zeer onaangename manier zeg. Wat een drama. Weer 0,0 interessante games. Weer wat casual shit er bij maar weer niks voor de echte Fans en al helemaal geen tijdschema wanneer we iets kunnen verwachten.

En dan een nieuwe DS, dat oude ding ligt zeker al 2 jaar in de kast te stinken en kan eigenlijk wel weg, ook daar amper games voor die het spelen waard zijn.

Echt ultieme teleurstelling. Ik denk er serieus over na om het ding maar te verkopen. Er zijn nog wel een paar third party games zoals bij ToS2 maar dat duurt nog wel een jaar. Aan de andere kant, verkopen heeft ook weinig zin, ding is geen cent waard met een line-up als deze, niemand wil dat ding volgens mij nog en zo wel dan vraag ik me af of die persoon zijn verstandelijke vormogens wel in orde zijn.

Nee echt, dit is voor echt zeker weten de laatste generatie Nintendo op zowel console als handheld gebied, echt niet meer de moeite waard. Zeer slechte line-up en alleen maar casual bagger en er is ook geen verbetering meer zichtbaar. Misschien dat ze bezig zijn met Zelda maar reken er maar op dat die net als TP gewoon door gaat naar de volgende generatie omdat de Wii tegen de tijd dat het zou uitkomen compleet verlaten is door de hele community, net als de Cube. De hele geschiedenis van Nintendo sinds de N64 herhaald zich weer en nu al voor de 3e keer en ipv 3 maal is scheepsrecht overtreffen ze de 2 vorige zeer slechte generaties echt met mijlen door nog veel slechter te zijn deze generatie dan de vorige 2 bij elkaar in het kwadraat. Zeer spijtig. ;(
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.