Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 102 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 75.594 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Sherlock schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:53:
Welk voetbalspel voor de Wii spelen jullie het liefst? Fifa of PES 2009? Ik heb op dit moment nog geen Wii, maar hoop daar op korte termijn verandering in te brengen. Ik wil graag de sports games en bijvoorbeeld Mario Kart gaan spelen (die laatste met mijn zoontje :))
PES 2009 is (nog) niet uit, die komt pas in Maart 2009. PES op de Wii speelt heel anders dan op andere consoles. Deze besturing is veel tactischer. PES 2009 gaat echter ook de oude besturing bieden. Persoonlijk verwacht is veel van PES2009. PES2008 wist mij positief te verrassen hoewel de game nog genoeg verbeter punten kende.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

mr_obb schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:30:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Wii Music is toch alles behalve hardcore te noemen, of vergis ik me daar in?

Ps: Ik vind het trouwens nog een hoog cijfer krijgen. Slechte sound, suffe graphics, geen mogelijkheid om zelf de toonhoogte te bepalen :? Volgens mij krijgt het alleen een 5.8 omdat het van Nintendo is, maar ik zou het zo een 3 of lager geven.
Te veel in één zin. Behalve Wii music (wat natuurlijk geen 'hardcore' is) zie ik op gamesites weinig Wii games in de spotlight staan (dus ook geen andere mogelijke hardcore titels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

De titels die ik zie zijn Castlevania, Tales of Symphonia en Sonic Unleashed. Die laatste schijnt weer een stuk beter te worden dan vorige sonics, dus potentieel een goede game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:21

Zeror

Ik Henk 'm!

mr_obb schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:10:
De titels die ik zie zijn Castlevania, Tales of Symphonia en Sonic Unleashed. Die laatste schijnt weer een stuk beter te worden dan vorige sonics, dus potentieel een goede game.
Castlevania is een fighting game toch?
Afgaande op dit artikel zou een wii-ware release van Castlevania ook nog een kans hebben. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Anoniem: 131051 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:28:

Bekijk trouwens ook eens de review van Wii music op gametrailers. Ik ben zelden een game zo hard weten afgemaakt worden (terecht overigens) >:) ;)
IGN en Gametrailers zijn allebei zo kortzichtig en dom :+

Wii Music is misschien geen 10/10 AAA+ materiaal maar het gezeik over 'hardcore' e.d. wordt ik een beetje moe van. In plaats van dat ze openstaan voor iets nieuws en juist proberen om ook die nieuwe casual groep binnen te halen gaan ze als een stel kleine kinderen casual games afkraken. Het is een soort van: "Als we het negeren gaat het wel weg" maar dat werkt dus niet. Casual-non-gaming is here to stay, en je kunt twee dingen doen met je armen zwiepen en roepen dat het einde nabij is of het accepteren en er iets leuks mee doen. FPS, RPG, RTS, Music, alle genres kunnen naast elkaar bestaan, dus waarom kan casual gaming niet naast hardcore gaming bestaan?

Daarnaast is er voor iedere "Wii" titel een 'core' alternatief of zelfs meerdere core alternatieven. Sony heeft eigenlijk op de PS2 min of meer hetzelfde gedaan en toen hoorde we niemand klagen. Het enige probleem dat Nintendo heeft is dat de line-up in elkaar stort op het moment dat het te lang duurt om een Japanse titel hierheen te brengen zoals Tales of Symphonia of Fatal Frame. Daarnaast zijn games als Need for Speed, Call of Duty e.d. nooit echt populair geweest op Nintendo consoles en daar kan de Wii weinig verandering in brengen. De Nintendo fan speelt veel liever Mario Baseball of Resident Evil dan Call of Duty of FIFA en dat zie ook terug in de verkoopcijfers.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 05-11-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Anoniem: 104593 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:28:
[...]

Wii Music is misschien geen 10/10 AAA+ materiaal maar het gezeik over 'hardcore' e.d. wordt ik een beetje moe van. In plaats van dat ze openstaan voor iets nieuws en juist proberen om ook die nieuwe casual groep binnen te halen gaan ze als een stel kleine kinderen casual games afkraken. Het is een soort van: "Als we het negeren gaat het wel weg" maar dat werkt dus niet. Casual-non-gaming is here to stay, en je kunt twee dingen doen met je armen zwiepen en roepen dat het einde nabij is of het accepteren en er iets leuks mee doen. FPS, RPG, RTS, Music, alle genres kunnen naast elkaar bestaan, dus waarom kan casual gaming niet naast hardcore gaming bestaan?
Ow ow, niet te hard van stapel lopen. Nu ga je twee dingen linken die op zich niets met elkaar te maken hebben. Voor alle duidelijkheid, ik ben geen tegenstander van casual (verre van, gamen moet leuk zijn, en met meerdere mensen liefst. Te lang, te veel 'serieuze' games kan ik echt voor langere tijd beu worden)

De slechte review van Wii music aangrijpen om te jammeren waarom casual gaming niet naast hardcore gaming kan bestaan, lijk te willen insinueren dat de reviewer ten onrechte bevooroordeeld is, en per defenitie een casual game slecht zal vinden.

Tuurlijk mag op één platform alles naast elkaar bestaan. Liefst wel zelfs, meer doelpubliek, meer keuze en uiteindelijk meer tevreden klanten.

De review is misschien gewoon negatief omdat het spel terecht slecht bevonden wordt, zou dat kunnen? ;) Dat heeft niets te maken met bevooroordeeld anti-casual gedrag.
Komaan, als het zelfs niet mogelijk is om een beetje een fatsoenlijke sound uit deze game te halen (een game die draait op 'music') met meerdere mensen samen. Als dat een kakafonie wordt, waar gaat het dan nog over? De tracklist is om te huilen, zo kinderachtig. Dit is een game voor kinderen om een beetje met muziek te klooien. (my first V-tech gevoel) Moet dit het vlagschip worden van de Wii voor eindejaar? Is hierop de hoop van de Wii gamers gevestigd? Ik zie hierin wel het typisch japanse ge-experimenteer met dingen 'anders' en 'eigenzinnig' te willen doen. Soms lukt het, soms gaat het compleet de mist in. Ik zou mario bvb ook onder casual willen scharen, en die doet het in alle reviews wel geweldig. Het is dus geen complot of zo ;)

En misschien neigt 'gametrailers' meer naar iets serieuzere gamer, maar zijn we op dit forum niet allemaal dat soort gamers? Anders zaten we hier per defenitie niet. De Wii doelgroep post hier niet. Anderzijds denk ik wel dat ze speciale Wii teams hebben om Wii games te bespreken, en als een casual Wii game ook echt goed is, zal men dat zeker niet proberen te minimaliseren.

Wii music is gewoon, naar alle standaarden, ondermaats. Vanuit het perspectief van welke gamer dan ook, en reflecteert dus in geen enkele mate de visie van de casual/hardcore verhouding op het Wii platform van wie dan ook. Soms moet je slecht nieuws ook kunnen nemen voor wat het waard is.

Dit wordt dé miskoop van zoveel ouders wereldwijd, dat is bijna zeker... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:30
Anoniem: 131051 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:28:
[...]

Volgens mij moet een game helemaal niet geweldadig zijn om iets meer diepgang te hebben en meer geschikt te zijn voor de 'echte' gamer. Het brute thema in GTA is ook niet iets wat me speciaal aantrekt (vind het wel een goede game though, maar niet enkel daarom)
Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat Nintendo in Europa en de VS momenteel absoluut niet geassocieerd wil worden met gewelddadige dingen en game-geeks. Je ziet het ook aan de reclames. Geen minderjarige pubers die fanatiek staan te raggen, maar eerder een leuke jongedame of een hippe semi-bejaarde.
Anoniem: 104593 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:28:
[...]

Kortzichtig en dom? Ik heb IGN ook zeer degelijke cijfers aan casual games zien geven, mits ze gewoon goed uitgevoerd zijn. Review Order Up!. Nintendogs en Animal Crossing kregen ook hele hoge cijfers.

Wii Music is echter gewoon bagger. De controls zijn gaar, het geluid is gaar en er is 0 uitdaging. Jezelf scores geven voor een gespeeld stuk, dat is echt heel triest. Kleine moeite om daar gewoon een score voor laten geven. Casual gamers kunnen gerust tegen wat uitdaging. De eerste keer dat je Braintraining speelde haalde je waarschijnlijk ook geen hoge score en grote kans dat veel casual mensen met Wii Sports niet veel goed deden.
Zelfs Electroplankton kreeg nog een ruime voldoende. Was weinig te doen, maar tenminste goed uitgevoerd.

Nu zal Wii Music het best leuk kunnen zijn voor een klein kindje dat wild rondzwaait, maar dat is een plastic keyboardje van 10 euro ook. Dat maakt het geen topproduct. Daarnaast vraag ik me af of ze er lang mee zullen spelen.

Overigens vind ik de scores niet eens echt afkrakend. Variëren een beetje tussen een 5 en een 6. Gewoon matig dus. Valt weinig aan te verdedigen, het had veel beter kunnen zijn dan het uiteindelijk is geworden.

Edit: overigens lijkt het me juist voor casual gamers kut als het eindresultaat zo crappy is ;) . Zelfs de fanatiekere gamers van IGN/Gametrailers weten niks fatsoenlijks eruit te persen en dat gedoe met Miyamoto tijdens die Nintendo presentatie was ook al beschamend.

[ Voor 4% gewijzigd door BarôZZa op 05-11-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

BarôZZa schreef op woensdag 05 november 2008 @ 18:08:
[...]

Kortzichtig en dom? Ik heb IGN ook zeer degelijke cijfers aan casual games zien geven, mits ze gewoon goed uitgevoerd zijn. Review Order Up!.
'Order Up! Review
This is how you make a casual Wii game.'

'The first thing you'll notice about Order Up! is that it doesn't look like crap.'

'There are a couple of unnecessary mini-games that pop up, reminding us of what most casual Wii offerings are like. '

Met zulke opmerkingen kan ik wel begrijpen waarom mensen denken dat die site een beetje bevooroordeeld is..
Ken de site zelf niet goed genoeg om een oordeel te vellen, maar ze hebben de schijn zo wel tegen...

[ Voor 16% gewijzigd door ToolkiT op 05-11-2008 18:53 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ze geven terechte kritiek op andere casual games. Er komen enorme ladingen casual games uit met slechte graphics, slecht uitgewerkte controls en suffe minigames. Als je gewoon een goede casual game maakt, dan hoeven de graphics niet slecht te zijn en kan je best de controls goed uitwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

mr_obb schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:00:
Ze geven terechte kritiek op andere casual games. Er komen enorme ladingen casual games uit met slechte graphics, slecht uitgewerkte controls en suffe minigames. Als je gewoon een goede casual game maakt, dan hoeven de graphics niet slecht te zijn en kan je best de controls goed uitwerken.
Mja. Als de gameplay en controls goed zijn dan vind ik de graphics niet echt belangrijk, zeker niet bij casual games. De art direction moet natuurlijk wel aanspreken, maar om dan te gaan muggeziften over een model wat wat te laag van polygonen is vind ik zoooo... kweenie, ik snap niet goed waarom mensen zich hieraan storen.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BarôZZa schreef op woensdag 05 november 2008 @ 18:08:

Wii Music is echter gewoon bagger.
En nu voor de 1 million dollar question, heb je de game gespeeld?

http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3170709&p=44
1up.com geeft het een A- wat ongeveer gelijk staat aan een 8.5 ofzo.

De presentatie op de E3 was heel debiel, bekijk Miyamoto's presentatie op de afgelopen Fall Conference en je ziet dat de game wel meer onderdelen heeft dan je denkt.

Ik zal ook niet naar de winkel rennen om Wii Music te kopen omdat ik het al gehad had met het music genre na Donkey Konga maar dat is een ander verhaal.

De tracklist is best bedroevend maar waarom wordt Wii Music afgezeken op graphics als het hetzelfde oogt als games als Wii Sports? Een review is een ding maar IGN en Gametrailers kunnen ook op andere manieren Wii Music benaderen. Laat mensen die het spel hebben hun videos insturen en kies iedere week de beste. Men heeft wel een systeem waar je levels voor Smash Bros. kunt submitten. Het punt blijft dat casual-non-gaming gigantisch groot is. We zien casual gaming in alle soorten en maten en als je dan als reviewer gaat zeggen: "De graphics zijn poep" dan heeft een casual gamer daar helemaal niets aan. Het heeft hem of haar met Wii Sports, Wii Fit ook niet gestoord dus waarom nu ineens wel?

Als ik een titel zie als Cooking Mama dan lees ik de review sowiezo niet, ik heb er geen interesse in het is niet voor mij. Ik kan me voorstellen dat sommige casual gamers best wat meer informatie willen als ze eens een slechte game gekocht hebben. Die informatie is er bijna niet, omdat IGN het schrijft met de Nintendo fanboy doelgroep in het achterhoofd. Het wordt een soort van tirade op casual gaming op deze manier, men beschrijft hoe slecht de graphics wel niet zijn en dat je wel heel diep gezonken bent als je zoiets als dat koopt. En die games zijn helemaal niet voor ons bedoeld. Een site als 1up begint dit nu wel te begrijpen en probeert nu op een andere manier de reviews te brengen. Gamen is zo groot geworden omdat we steeds een stap verder gaan, casual gaming is een stap verder, of het een goede stap is dat wijzen de verkoopcijfers naar verloop van tijd wel uit als de rage is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247937

Iemand nog een goed adres waar je goedkoop Wii Points kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06 13:55
Als je lui bent bij gamecard.nu, bij de blokker kosten ze nog 19.99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Anoniem: 104593 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:53:
[...]

En nu voor de 1 million dollar question, heb je de game gespeeld?

http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3170709&p=44
1up.com geeft het een A- wat ongeveer gelijk staat aan een 8.5 ofzo.

De presentatie op de E3 was heel debiel, bekijk Miyamoto's presentatie op de afgelopen Fall Conference en je ziet dat de game wel meer onderdelen heeft dan je denkt.

Ik zal ook niet naar de winkel rennen om Wii Music te kopen omdat ik het al gehad had met het music genre na Donkey Konga maar dat is een ander verhaal.

De tracklist is best bedroevend maar waarom wordt Wii Music afgezeken op graphics als het hetzelfde oogt als games als Wii Sports? Een review is een ding maar IGN en Gametrailers kunnen ook op andere manieren Wii Music benaderen. Laat mensen die het spel hebben hun videos insturen en kies iedere week de beste. Men heeft wel een systeem waar je levels voor Smash Bros. kunt submitten. Het punt blijft dat casual-non-gaming gigantisch groot is. We zien casual gaming in alle soorten en maten en als je dan als reviewer gaat zeggen: "De graphics zijn poep" dan heeft een casual gamer daar helemaal niets aan. Het heeft hem of haar met Wii Sports, Wii Fit ook niet gestoord dus waarom nu ineens wel?
In de review zelf worden de graphics niet eens genoemd. Het cijfer is niet hoog, maar er wordt wel vermeld dat het polished is. Idem voor de opties etc. Megaman 9 kreeg ook een 3 voor graphics.
Dat is ook niet het punt waardoor de game lage ratings krijgt (op de 1up na dan).
Casual game Wii Fit kreeg ook een nette 8.

Bij Wii Music draait het om de muziek en de gameplay. De kwaliteit van de muziek is gewoon crap. Midi kwaliteit als je het mij vraagt. De tracklist is bedroevend. En nee, daar hoef ik de game niet eens voor gespeeld te hebben. Leuk dat je dan een miljoen opties hebt, maar daar koop ik niks voor. Als Superman 64 alle opties van de wereld heeft en honderd wapens/levels, dan is het nog een kutspel.

De 'gameplay' ziet er ook gewoon waardeloos uit. Bij gametrailers zag je dus mooi de control scheme van het drumstel. Ik weet niet of je nog de promo-filmpjes weet te herinneren voordat de Wii uitkwam met die drummende kerel erin? Dat is hier dus totaal anders. Het is nog makkelijker om alle fatality's van Mortal Kombat uit je kop te leren. Voor de rest is er dus 0 uitdaging en dat gaat zelfs casual gamers vervelen. Bij Wii Sports, Wii Fit etc kon je gewoon eindeloos doorspelen.

Ik snap ook niet waarom deze game een voorkeursbehandeling zou moeten genieten met filmpjes etc.

Volgens jouw logica kan je op die manier geen enkele game meer reviewen. Graphics gaar? Ja de casual gamer boeit het niks. Geluid crap bij een muziekgame? Niet belangrijk. Gameplay matig? Casual gamers vinden alles leuk.
Ik kan me voorstellen dat sommige casual gamers best wat meer informatie willen als ze eens een slechte game gekocht hebben. Die informatie is er bijna niet, omdat IGN het schrijft met de Nintendo fanboy doelgroep in het achterhoofd. Het wordt een soort van tirade op casual gaming op deze manier, men beschrijft hoe slecht de graphics wel niet zijn en dat je wel heel diep gezonken bent als je zoiets als dat koopt. En die games zijn helemaal niet voor ons bedoeld. Een site als 1up begint dit nu wel te begrijpen en probeert nu op een andere manier de reviews te brengen. Gamen is zo groot geworden omdat we steeds een stap verder gaan, casual gaming is een stap verder, of het een goede stap is dat wijzen de verkoopcijfers naar verloop van tijd wel uit als de rage is afgelopen.
Ja, vandaar dat dus Nintendogs, Wii Fit, Wii Sports en Animal Crossing zulke hoge cijfers krijgen op IGN.
Ik vind dat IGN goed weet te kijken naar de doelgroep en de kwaliteit van de games over het algemeen goed weten te beoordelen.

De reviews van 1Up zijn daarentegen enorm triest. Kort, amper informatief en vreemde ratings.

Wario Land C+, Mega Man 9 B+, de Blob een B en vervolgens Wii Music A- en We Ski(hoewel dat best een leuke game is) een A.

Kung Fu Panda krijgt hoger dan Wario Land. Gaat er bij mij niet echt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

....okay, reviewen is ook een kutvak. Als je teveel op gameplay beoordeeld zijn daar mensen op tegen, beoordeel je te weinig op gameplay heb je ook je tegenstanders. Enzovoorts, etcetera, undsoweiter, yaddayadda....

Maar ging dit topic niet over de wii? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg het deze twee dagen druk met school en uitgerekend nu knalt het topic richting de 1000 posts, gelukkig heb ik de nieuwe TS al een tijdje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
DarkX schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:31:
....okay, reviewen is ook een kutvak. Als je teveel op gameplay beoordeeld zijn daar mensen op tegen, beoordeel je te weinig op gameplay heb je ook je tegenstanders. Enzovoorts, etcetera, undsoweiter, yaddayadda....

Maar ging dit topic niet over de wii? B)
Gaat toch over hoe Wii games beoordeeld worden ;) ?

Maar er kan nooit teveel op gameplay beoordeeld worden. Ik denk dat niemand zeurt als er teveel naar gameplay gekeken wordt. En zelfs lelijke games weten goed te scoren als de gameplay pico-bello is. Helaas is het vaak zo dat slechte gameplay met lelijke graphics aardig samengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

BarôZZa schreef op donderdag 06 november 2008 @ 02:58:
[...]

Gaat toch over hoe Wii games beoordeeld worden ;) ?

Maar er kan nooit teveel op gameplay beoordeeld worden. Ik denk dat niemand zeurt als er teveel naar gameplay gekeken wordt. En zelfs lelijke games weten goed te scoren als de gameplay pico-bello is. Helaas is het vaak zo dat slechte gameplay met lelijke graphics aardig samengaan.
Niet? Heb al vaker op fora gelezen dat mensen het belachelijk vinden dat 'lelijke' games toch goeie punten krijgen, dan wordt er dus -in hun ogen- teveel op gameplay beoordeeld. En gevoelsmatig heb ik altijd het idee dat een grafisch goede game met matige gameplay hoger scoort dan een goeie game met matige graphics, maar ik heb daar verder geen cijfers voor.

Maar dan nog, het is mijns inziens toch een behoorlijk zijspoor in een wii-ervaringen topic :P (Hard)core vs casual, graphicspriority vs gameplaypriority, het is een vrij uitgekauwd verhaal wat verder niets veranderd aan de wii of aan de games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lizard schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:46:
Als je lui bent bij gamecard.nu, bij de blokker kosten ze nog 19.99.
Dan fiets ik even naar de Blokker, krijg ik er weer een mooi doosje bij :) Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18
Gamecard.nu vind ik niet goedkoop, meeste webwinkels verkopen ook gewoon voor 20euro.

Blokker vind ik vreemde keus voor WII spullen, vraag me ook serieus af of die ze wel verkoop, mijn blokker iig niet. Meer kans bij MediaMarkt, Bart Smit, Intertoys, E-plaza alle andere winkels die WII-Spellen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Geniaal, 1 van mijn favo jeugdsentimenten is vertegenwoordigd _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://pushbox.murfo.com/bobbottle.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Bob... bob in the bottle he's so nice!
Bob... bob in the bottle makes everything to paradise!

Of zoiets :D.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Heeeeee... Dat doet bij mij ook een belletje rinkelen :) Als je me een lijst van jeugdseries laat opnoemen was ik hier nooit opgekomen, maar nu ik het zie bedenk ik me dat ik dat ook best vaak gezien heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 15:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

DarkX schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 15:11:
Heeeeee... Dat doet bij mij ook een belletje rinkelen :) Als je me een lijst van jeugdseries laat opnoemen was ik hier nooit opgekomen, maar nu ik het zie bedenk ik me dat ik dat ook best vaak gezien heb :P
Huh... Bob in the Bottle, dat was toch zo`n prutsgeest :P

"RTL4 op zaterdagmiddag-om13.30u-nostalgie" :D

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Yup, speelbaar in Tatsunoko vs Capcom dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:42
(jarig!)
Cadeautje voor die 2 personen die nog geen Mario Kart hebben en toch 250 Wii Points willen:
PIN#: 7K3269LZ1GKE3QNV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefke
  • Niet online
Jammer, net te laat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik heb vandaag Wii music kunnen spelen op een spelbeurs in Brussel en ik kan nu met volle overtuiging zeggen: het spel is zo slecht dat je er spontaan van zou gaan huilen.
Ieder instrument is met 1 knop te bedienen (nou ja, met sommige instrumenten moet je schudden ipv drukken...), waarna eender welke noot er uit komt. Je moet op een bepaald ritme spelen, maar de foutenmarge in je ritme is zo enorm groot dat je al hersendood moet zijn om te missen.
De muziek is een hele hoop "geen licentie nodig" crap met hits zoals "twinkle little star", happy birthday" en "yankee doodle", aangevuld met muziek uit nintendo's stal: soundtracks uit een hele zooi nintendo games.
Alsof dat nog niet erg genoeg is wordt dit alles gepresenteerd in volwaardige MIDI geluidskwaliteit |:(. Zelfs de gameboy advance had muziek/ritmegames die betere geluidskwaliteit hadden.

Wat ik niet heb kunnen proberen, maar wel de bovenstaande nadelen deelt: het dirigeren. Als je dit spel wil voor het dirigeerstuk kan ik je enkel aanraden om je PS2 nog eens af te stoffen en Mad Maestro in te steken: deze had veel preciezere controls (strakke timing, zowel ritme als geluidssterkte dirigeren) EN je luistert naar een volwaardig filharmonisch orkest ipv dat midi gepingel.
Muziekgame fanaat uit.

Die mannen van 1UP mogen trouwens dringend eens een andere job zoeken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 22:31
Wat zou ik kunnen vragen voor 2dehands games? Ik had toch wel verwacht dat ik de helft van de huidige waarde in de winkel kon vragen, maar blijkbaar happen mensen hier niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ronaldlokers schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:56:
Wat zou ik kunnen vragen voor 2dehands games? Ik had toch wel verwacht dat ik de helft van de huidige waarde in de winkel kon vragen, maar blijkbaar happen mensen hier niet echt op.
Meestal is 1/3 van de prijs als je ze bij een gameshop inruilt. Dus een game van 60 krijg je dan 20 euro voor. Voor de rest hangt het af hoe zeldzaam de titel is. Super Paper Mario levert met een beetje geluk een euro of 25/30 op en Smash Bros. ook.

Straks als mensen weer inkopen gaan doen voor de feestdagen en populaire games als Smash Bros. en Mario Kart raken uitverkocht dan kun je er nog meer voor vragen. Ik herriner me nog dat Nintendo vorig jaar een groot leveringsprobleem had en bijna overal de Wii-games op waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Anoniem: 104593 schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:25:
[...]

Meestal is 1/3 van de prijs als je ze bij een gameshop inruilt. Dus een game van 60 krijg je dan 20 euro voor. Voor de rest hangt het af hoe zeldzaam de titel is. Super Paper Mario levert met een beetje geluk een euro of 25/30 op en Smash Bros. ook.

Straks als mensen weer inkopen gaan doen voor de feestdagen en populaire games als Smash Bros. en Mario Kart raken uitverkocht dan kun je er nog meer voor vragen. Ik herriner me nog dat Nintendo vorig jaar een groot leveringsprobleem had en bijna overal de Wii-games op waren.
Het ligt ook een beetje aan hoe nieuw de game is. Nieuwe games kun je makkelijk voor 2/3 aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
ronaldlokers schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:56:
Ligt eraan wat je aanbiedt: ik heb recent Guitar Hero (Rock Legends) voor 60 euro verkocht (exclusief verzendkosten), die heb ik een hele tijd terug voor 80 euro gekocht.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Boeboe schreef op zondag 09 november 2008 @ 22:16:
Ik heb vandaag Wii music kunnen spelen op een spelbeurs in Brussel en ik kan nu met volle overtuiging zeggen: het spel is zo slecht dat je er spontaan van zou gaan huilen.
Ieder instrument is met 1 knop te bedienen (nou ja, met sommige instrumenten moet je schudden ipv drukken...), waarna eender welke noot er uit komt. Je moet op een bepaald ritme spelen, maar de foutenmarge in je ritme is zo enorm groot dat je al hersendood moet zijn om te missen.
De muziek is een hele hoop "geen licentie nodig" crap met hits zoals "twinkle little star", happy birthday" en "yankee doodle", aangevuld met muziek uit nintendo's stal: soundtracks uit een hele zooi nintendo games.
Alsof dat nog niet erg genoeg is wordt dit alles gepresenteerd in volwaardige MIDI geluidskwaliteit |:(. Zelfs de gameboy advance had muziek/ritmegames die betere geluidskwaliteit hadden.

Wat ik niet heb kunnen proberen, maar wel de bovenstaande nadelen deelt: het dirigeren. Als je dit spel wil voor het dirigeerstuk kan ik je enkel aanraden om je PS2 nog eens af te stoffen en Mad Maestro in te steken: deze had veel preciezere controls (strakke timing, zowel ritme als geluidssterkte dirigeren) EN je luistert naar een volwaardig filharmonisch orkest ipv dat midi gepingel.
Muziekgame fanaat uit.

Die mannen van 1UP mogen trouwens dringend eens een andere job zoeken.
Jammer, want het idee achter de game had wel potentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 17:37
Ik weet dat praten over illegaal games spelen geen onderwerp van discussie is. Als dit niet mag, laat het dan even weten, dan haal ik het meteen weer weg.

Vandaag werd mij gevraagd of unlimited wii downlo ads.com (spaties toegevoegd om het geen link te laten worden) werkt. Je betaalt daar een bedrag voor, en zou dan ongelimiteerd games voor de wii kunnen downloaden. Zelf zeggen ze legaal te zijn, maar ik heb zeer sterke twijfels.

Kent iemand die site, en wat zijn de argumenten TEGEN deze site? Is het gewoon een bekende scam, hoogst illegaal oid?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267299

Posten van games/backups is illegaal
Het downloaden was via newsgroups eerst nog wel legaal.
Maar ik hoorde dat dat nu ook al illegaal is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Downloaden van GAMES (zonder toestemming van de uitgever) is altijd al illegaal geweest. Voor films en muziek is het nog steeds legaal, al heeft een rechter geoordeeld dat het alleen legaal zou zijn als het uit een legale bron komt. Echter is dat geen wet.

@chrisboers: illegaal ja, scam ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 17:37
dank, dat wilde ik weten. Vond het al een erg verdachte site...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-06 12:47
Als ik deze review van de nieuwe Red Alert lees vind ik het toch erg jammer dat dit soort spellen niet naar de Wii komen en we het moeten doen met de Nintendo Toppers en crap als Wii Music, Samba de Amigo en andere onzin partygames.

Ik weet dat er net een hele discussie is geweest over hardcore-games vs casual-gamers, maar ik denk dat de Wii best RA3 (technisch) aankan. Zeker met de WiiMote die imho een ideale besturing is voor dit soort spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

AlexR schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:01:
Als ik deze review van de nieuwe Red Alert lees vind ik het toch erg jammer dat dit soort spellen niet naar de Wii komen en we het moeten doen met de Nintendo Toppers en crap als Wii Music, Samba de Amigo en andere onzin partygames.

Ik weet dat er net een hele discussie is geweest over hardcore-games vs casual-gamers, maar ik denk dat de Wii best RA3 (technisch) aankan. Zeker met de WiiMote die imho een ideale besturing is voor dit soort spellen.
mee eens, is idd super jammer.. misschien moeten we een petitie opzetten en naar game makers sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zou best kunnen om een Command & Conquer te maken voor de Wii. Ik denk niet dat we erg blij worden van een port van Red Alert 3 maar bijvoorbeeld een side-story zou best te doen zijn. Sim City Creator laat al zien dat een overhead view ook met de kleine resolutie best mogelijk is en aardig draait. Ik denk dat er nog wel een C&C komt voor de Wii. Met name omdat er zelfs op consoles als de N64 en de eerste Playstaton die er totaal niet geschikt voor zijn C&C games zijn uitgekomen. Ik heb geloof ik al eens een voorbeeldje gemaakt van hoe ik de controls van zo'n game voor me zie, het was toen een teaser van C&C3 met: "Prepare or a revolution" en dat blauwe licht deed ons toen allemaal denken aan de Wii.

Trouwens nieuwe TS, nu nieuw topic starten of wachten op de 1000 posts?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 11-11-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 08-04 15:53
Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:46:

Trouwens nieuwe TS, nu nieuw topic starten of wachten op de 1000 posts?
Gewoon nog maar ff wachten he...

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 08:49
arghhh... Ik kan het maar niet begrijpen... Ik wil games en die zijn er gewoon niet en dat met kerst... Ik snap het echt niet... Ik weet dat ik in de herhaling val, maar wat nintendo en co dit jaar voor de wii op de markt heeft gebracht zuigt echt aan alle kanten. Smash bros, mariokart en dan hebben we het gehad met de toppers... WTF! Dat kan toch niet? Laat ons iets zien van de nieuwe zelda, maak ons blij met mmo-pokemon (die franchise schreeuwt om zo'n game sinds die pokemonstadium op de n64 en het enige wat nintendo hoeft te doen is een falende mmo-ontwikkelaar in te schakelen), f-zero, starfox, een echte race-game ala waverace op de gc. Nintendo maak ons een keer blij!
Echt ik vind het echt triest. Ik heb sinds smash bros geen game meer op de wii gespeeld en zie me de komende 6 maanden geen game voor de wii kopen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 08-04 15:53
Tijn89 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:49:
arghhh... Ik kan het maar niet begrijpen... Ik wil games en die zijn er gewoon niet en dat met kerst... Ik snap het echt niet... Ik weet dat ik in de herhaling val, maar wat nintendo en co dit jaar voor de wii op de markt heeft gebracht zuigt echt aan alle kanten. Smash bros, mariokart en dan hebben we het gehad met de toppers... WTF! Dat kan toch niet? Laat ons iets zien van de nieuwe zelda, maak ons blij met mmo-pokemon (die franchise schreeuwt om zo'n game sinds die pokemonstadium op de n64 en het enige wat nintendo hoeft te doen is een falende mmo-ontwikkelaar in te schakelen), f-zero, starfox, een echte race-game ala waverace op de gc. Nintendo maak ons een keer blij!
Echt ik vind het echt triest. Ik heb sinds smash bros geen game meer op de wii gespeeld en zie me de komende 6 maanden geen game voor de wii kopen :s
That makes two of us...

Echt heel jammer imo. Gebruik mn Wii gewoonweg niet meer, enkel maar m'n 360. Waar ik ook al veel meer (bijna 2x het aantal van mn wii games) games voor heb, voor ongeveer de helft van het geld van m'n Wii games.

Nou snap ik ook wel dat er niet elk jaar een Mario/Zelda/Metroid game uit kan komen. Maar iets meer dan wat er nu uitkomt mag wel.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, als je games als Metroid en Zelda gewent bent dan is het moeilijk om een mindere game als Disaster: Day of Crisis te spelen. Nu moet ik zeggen dat we pas nog Wario Land hadden dus dat er na Smash Bros. niks meer is uitgekomen is ook niet helemaal waar. Nintendo's grootste probleem is dat ze Animal Crossing overschat hebben. Het is populair bij de nieuwe gamers en de casual groep maar de oude garde Nintendo fans ziet weinig in die game.

Ik zie overigens dat er in 2009 wel heel veel top titels uitkomen en dit jaar ook nog wel het een en andere van third parties. Het is vooral fingers-crossed dat Call of Duty: WaW, Sonic Unleashed, Need for Speed etc. goed worden. Voor de rest heb ik er weinig moeite mee omdat ik nu druk ben met Gears of War 2, Castlevania Order of Ecclesia, Red Alert 3 en Banjo Kazooie N&B krijg ik het einde van de week binnen.

Mijn andere systemen stonden weer stil toen Mario Kart en Smash Bros. uit waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Voordat ik Zack & Wiki, Wario Land, Guitar Hero III (voor zover ik dat ooit ga halen), Dewy's Adventure uitgespeeld heb ben ik wel weer wat verder. En dan heb ik altijd Okami nog om aan te schaffen. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Tijn89 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:49:
Hehe bij mij is het juist anders, mijn zusje is nog de enige die hem volop gebruikt voor wii fitness. Kan mezelf er op de een of andere manier niet toezetten 'tijd voor vrij te maken'. Zelda heb ik sinds begin vorig jaar niet meer aan kunnen raken (half uitgespeeld) evenals mario galaxy (halverwege), paper mario etc.. Vind het echt super jammer want wil het wel spelen maar het beetje vrije tijd dat ik heb wanneer ik in staat ben de wii te gebruiken (alleen in het weekends want staat bij me ouders en op zaterdag werk ik heel de dag) zit ik op de pc/kijk ik een film of serie/studeer ik/whatever en kan me er gewoon niet toe zetten. Baal daar wel van want zo kan ik die gave games niet uit spelen of zelfs spelen!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Wii versie van Call of Duty heeft een 8 gescored op IGN

Hier wat gameplay filmpjes;
http://www.wiids.nl/article.php?id=28092

Need for Speed: Undercover gameplay
http://www.wiids.nl/article.php?id=28091

Het oogt beter dan Pro Street maar de resolutie van het filmpje is nogal laag dus wellicht is het irl nog iets mooier.

Is er iemand in geslaagd om de Wii verbinding te laten met een WPA2 netwerk? Krijg steeds een foutmelding. Zet ik de router op 'normaal' WPA, dan doet hij het wel.. Wii is helemaal up to date qua firmware.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:02
Zou wel moeten werken.

# There are several different WPA variations. The Wii is compatible with:

* WPA - PSK (TKIP)
* WPA - PSK (AES)
* WPA2 - PSK (AES)

http://luigimansion.ch/co...eWirelessRouterWEPWPA.jsp

https://psnprofiles.com/RaemNL

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wii nog net 2 weken binnen garantie en flink wat artifacts op het beeld. Nintendo gebeld en vandaag ga ik hem opsturen. Technische dienst gaf aan dat het een omruil zou worden.
Hebben mensen hier ervaring mee met hoelang zoiets duurt ?

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:02
Ik heb mijn Wii ooit opgestuurd ivm problemen met de ventilator. Duurde zo'n 2-3 weken voor ik hem terug had. Omruilen zou in principe dus sneller moeten gaan, maar zou toch maar van 2 weken uitgaan.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Anoniem: 247937 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:31:
Is er iemand in geslaagd om de Wii verbinding te laten met een WPA2 netwerk? Krijg steeds een foutmelding. Zet ik de router op 'normaal' WPA, dan doet hij het wel.. Wii is helemaal up to date qua firmware.
Ik had hetzelfde, maar je moet je WIFI connectie even opnieuw aanmaken, dus niet de huidige bewerken oid.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 104593 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:19:
De Wii versie van Call of Duty heeft een 8 gescored op IGN

Hier wat gameplay filmpjes;
http://www.wiids.nl/article.php?id=28092

Need for Speed: Undercover gameplay
http://www.wiids.nl/article.php?id=28091

Het oogt beter dan Pro Street maar de resolutie van het filmpje is nogal laag dus wellicht is het irl nog iets mooier.
CoD zag er wel ok uit (maar ja ik ben ook geen PS3/xbox360 gewend) NFS was grafisch wat matig (beetje vergelijkbaar met mijn oude PSP, maar als de gameplay ok is kan dat veel goedmaken..

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:32
Het lukt mij maar net om mijn sterren in te ruilen voor Wii points, krijg telekens de melding dat ik mijn accounts moet koppelen terwijl ik dit allang gedaan heb...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Cobb schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:44:
Het lukt mij maar net om mijn sterren in te ruilen voor Wii points, krijg telekens de melding dat ik mijn accounts moet koppelen terwijl ik dit allang gedaan heb...
heb ik ook last van.. en veel punten krijg je ook niet voor je sterren :(

Ik zag een aantal nieuwe games:
COD: WaW
Wii Music
Spyro

Iemand nog iets opgepikt of geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

De laatste tijd inderdaad weinig goeds op d Wii. Wii Music en Samba de Amigo stellen zwaar teleur.
Dat ze Samba in deze staat op de markt hebben uitgebracht is eigenlijk een disgrace. Totaal niet te spelen. Wat een gedrocht in vergelijking met de Dreamcast versie!

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 15-11-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273106

Ik vind dat het best meevalt met de Wii-games. Ik vermaak mij altijd met vrienden met Rayman Raving Rabbids (onlangs een nieuwe uitgekomen). In mijn eentje blijft SSB:B, Mario Kart Wii me vermaken en onlangs 2 nieuwe online shooters waarvan 1 met online stats (COD5). James Bond is een erg mooie game moet ik zeggen, ondanks dat iedereen het tegendeel beweert. Ik heb nog geen last gehad van framedrops, en genoten van de mooie cover functie. COD5 grijpt je meteen aan, heel heftig en online vind ik er leuk. Werkt goed en je kan levelen zoals in COD4. Kortom, ik vermaak me prima met mijn Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Mijn wii staat anders echt heel flink stof te happen, terwijl mijn ps3 overuren draait met resistance 2 en fallout 3.

En quantun of solace is toch echt een slechte game, helemaal op de wii.

Afbeeldingslocatie: http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/926/926922/quantum-of-solace-20081104042459891-000.jpg

volgens mij ziet goldeneye er nog mooier uit dan dat.

[ Voor 50% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 15-11-2008 14:31 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-05 16:33

Steffy

Ayreonaut

:') Paar maanden geleden zei ik dit allemaal ook, dat het teleurstellend zou worden en dat je Wii bijna niks anders meer zou doen dan een beetje staan stinken en nooit meer aan komt.

Nu roept ineens iedereen dit, vreemd, de Wii zou toch een groots succes worden, de 2e helft van dit jaar konden we toch games verwachten? Ik hoor het nog velen hier zeggen en nu komt iedereen er ineens op terug. Geloofwaardigheid van dit topic holt ook achter uit.

Maar even serieus, ik heb dit begin dit jaar al eens geoppert, alle signalen dat het zo zou gaan verlopen waren echt over duidelijk aanwezig, ze stonden je letterlijk in je gezicht te spugen maar niemand zag het omdat iedereen het al heilige Nintendo niet wil beledigen. Toch grappig dat het nu allemaal uit komt en als we naar de toekomst kijken zijn deze signalen nog duidelijker dan ooit.

Ik heb nu nog 1 game voor het komende jaar op het lijstje staan, madworld. Dat is alles, natuurlijk kan het zou zijn dat Pikmin 3 nog komt, misschien voor de kerst. Dan 2 games dan, met geluk. Ik kan er echt serieus niet meer bij dat mensen het goed willen praten. Ja er was Zelda, bijna 2 jaar geleden al uit gespeeld, ja er was MP3, ook al een jaar geleden uitgespeeld, Mario ook bijna een jaar, RE4 ook al uitgespeeld z'n 18 maanden geleden. Speel dan nog wel een SSX Blur om dat het een aardige game met replay waarde is. Ja er was Brawl, speel ik nog wel eens, 10 uurtjes per maand, Ja er was Mario Kart maar vond ik helaas niet veel aan. Ja er was NMH maar door voor goldt het zelfde als Mario Kart.

Als je goed op let, zie je bij elke game, WAS. Want het is allemaal verleden tijd. Oh tuurlijk, als je nu een Wii koopt heb je zeker een jaar gameplezier voor de boeg, dat hoor je mij niet ontkennen, dan zijn er genoeg goede games. Maar als je die allemaal al hebt, of ze vallen in het genre wat jou net niet trekt. En je kijkt dan vooruit, dan zie...

Niks :? Volgens mij zie je idd vrij weinig en al helemaal niks binnen nu en 4 maanden. Ja er komt Madworld, the conduct, die eerste koop ik wel. Maar geen RE remakes, leek mij wel wat want ik heb ze lang niet allemaal gespeeld, echter zijn die alleen voor Japan. Monster Hunter 3 leek me ook wel wat, komt zeker binnen nu en een jaar niet naar de VS en dus, automatisch ook niet naar Europa, jammer weer een game minder. Final Fantasy lijkt ook nog 3 jaar van ons verwijderd, komt ook nog lang en lang niet. En tsja verder is er ook niet veel meer aan de horizon. Ja op lange termijn, zonder een gegeven datum maar als je daar op moet gaan zitten wachten.

Nee ik moet iedereen die enig sinds minder positief is over de toekomst van de Wii geheel gelijk geven. Het is jammer dat ik me zelf mee heb laten slepen maar eerlijk is eerlijk. Het leek in 2006 voor de release allemaal koek en ei maar de Wii is de Cube all over again jammer genoeg maar deze keer nog slechter dan de vorige keer. En dat valt echt niet goed te praten en dat weet iedereen hier net zo goed als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114361

iemand ervaringen met: www.unlimitedwiidownloads.com
volgens de site kan je alle nieuwe spellen downloaden en is het volledig LEGAAL.
Daarnaast hoef je je WII niet om te bouwen.

klopt dit?
zoja, hoe kan dat nou weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 09:27

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Anoniem: 114361 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:29:
iemand ervaringen met: www.unlimitedwiidownloads.com
volgens de site kan je alle nieuwe spellen downloaden en is het volledig LEGAAL.
Daarnaast hoef je je WII niet om te bouwen.

klopt dit?
zoja, hoe kan dat nou weer?
Je moet niet alles geloven wat je op internet leest.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Eens steffy, ik heb de wii al vanaf day one en heb eigenlijk alle games die mij aanspreken. Nintendo heeft echt goed zijn best gedaan het eerste 1.5 jaar met mario kart, metroid prime, zelda, mario galaxy etc. maar dit heeft tot gevolg dat er nu weinig interessants meer komt van nintendo en de games die door nintendo zijn aangekondigd (pikmin, punch out, animal crossing) zijn niet de echte AAA games. Kwa 3rd party is het ook te triest. Een paar leuke games als boom blox en zack en wiki (puzzelgames spreken mij alleen niet echt aan, maar goed). En sommige developers doen wel hun best, cod 5 ziet er bijv. best goed uit. Maar waarom zou ik die kopen, als en de graphics minder zijn, en de online minder en de besturing ook minder als op de ps3. Ook games die op de cube nog kwamen, bijv. prince of persia zijn nu alleen xbox/ps3. Echt alle grote games mis ik gewoon, ik vind het erg jammer want ik ben nog steeds groot nintendo fan. Gelukkig kan ik WEL veel leuke games op mijn ds spelen want daar komen itt de wii wel veel leuke games voor uit.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Steffy schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:18:
:') Paar maanden geleden zei ik dit allemaal ook, dat het teleurstellend zou worden en dat je Wii bijna niks anders meer zou doen dan een beetje staan stinken en nooit meer aan komt.

Nu roept ineens iedereen dit, vreemd, de Wii zou toch een groots succes worden, de 2e helft van dit jaar konden we toch games verwachten? Ik hoor het nog velen hier zeggen en nu komt iedereen er ineens op terug. Geloofwaardigheid van dit topic holt ook achter uit.
We krijgen best leuke games eind dit jaar, ik noem een Wario Land: Shake Dimension, Sim City Creator(vind ik zelf erg goed werken), Sonic Unleashed, Call of Duty: World at War(krijgt een nette 8 van IGN), Guitar Hero, Disaster: Day of Crisis, Animal Crossing het is niet allemaal AAA+ materiaal maar dat geldt ook voor de andere consoles. Geloofwaardigheid van dit topic wat bedoel je daar precies mee?
Maar even serieus, ik heb dit begin dit jaar al eens geoppert, alle signalen dat het zo zou gaan verlopen waren echt over duidelijk aanwezig, ze stonden je letterlijk in je gezicht te spugen maar niemand zag het omdat iedereen het al heilige Nintendo niet wil beledigen. Toch grappig dat het nu allemaal uit komt en als we naar de toekomst kijken zijn deze signalen nog duidelijker dan ooit.
Als jij Smash Bros. en Mario Kart rekent tot in het gezicht spugen...
Niemand heeft er iets op tegen om Nintendo te beledigen, maar heb je al naar de line-up van 2009 gekeken?
Ik heb nu nog 1 game voor het komende jaar op het lijstje staan, madworld. Dat is alles, natuurlijk kan het zou zijn dat Pikmin 3 nog komt, misschien voor de kerst. Dan 2 games dan, met geluk. Ik kan er echt serieus niet meer bij dat mensen het goed willen praten. Ja er was Zelda, bijna 2 jaar geleden al uit gespeeld, ja er was MP3, ook al een jaar geleden uitgespeeld, Mario ook bijna een jaar, RE4 ook al uitgespeeld z'n 18 maanden geleden. Speel dan nog wel een SSX Blur om dat het een aardige game met replay waarde is. Ja er was Brawl, speel ik nog wel eens, 10 uurtjes per maand, Ja er was Mario Kart maar vond ik helaas niet veel aan. Ja er was NMH maar door voor goldt het zelfde als Mario Kart.
1 game? Dan let je niet echt goed op, er komt genoeg uit volgend jaar dat is het probleem niet. Het probleem is alleen deze kerst periode.
Als je goed op let, zie je bij elke game, WAS. Want het is allemaal verleden tijd. Oh tuurlijk, als je nu een Wii koopt heb je zeker een jaar gameplezier voor de boeg, dat hoor je mij niet ontkennen, dan zijn er genoeg goede games. Maar als je die allemaal al hebt, of ze vallen in het genre wat jou net niet trekt. En je kijkt dan vooruit, dan zie...

Niks :? Volgens mij zie je idd vrij weinig en al helemaal niks binnen nu en 4 maanden. Ja er komt Madworld, the conduct, die eerste koop ik wel. Maar geen RE remakes, leek mij wel wat want ik heb ze lang niet allemaal gespeeld, echter zijn die alleen voor Japan. Monster Hunter 3 leek me ook wel wat, komt zeker binnen nu en een jaar niet naar de VS en dus, automatisch ook niet naar Europa, jammer weer een game minder. Final Fantasy lijkt ook nog 3 jaar van ons verwijderd, komt ook nog lang en lang niet. En tsja verder is er ook niet veel meer aan de horizon. Ja op lange termijn, zonder een gegeven datum maar als je daar op moet gaan zitten wachten.
Tales of Symphonia staat voor maart op de planning, Tenchu 4 voor de lente, Sin & Punishment 2(echt meer 'hardcore' dan dit is niet mogelijk) staat voor de zomer. House of the Dead Overkill voor de lente, Mad World voor de lente, The Conduit voor de lente, Wii Sports Resort eveneens voor de lente.
Nee ik moet iedereen die enig sinds minder positief is over de toekomst van de Wii geheel gelijk geven. Het is jammer dat ik me zelf mee heb laten slepen maar eerlijk is eerlijk. Het leek in 2006 voor de release allemaal koek en ei maar de Wii is de Cube all over again jammer genoeg maar deze keer nog slechter dan de vorige keer. En dat valt echt niet goed te praten en dat weet iedereen hier net zo goed als ik.
Wat is er slechter aan de Wii? Ik zie Super Mario Galaxy die beter is dan Super Mario Sunshine, ik zie eigenlijk steeds meer titels die mijn GameCube spellen vervangen. Betere/mooiere vervolgen. Het enige nadeel aan de Wii is dat het veel belangrijke HD titels mist, aan de andere kant komen er bij de Wii steeds meer titels bij. Bij de GameCube werd het steeds minder, bij de Wii steeds meer. Ik zie vanuit Japan een Arc Rise Fantasia, nieuwe Tales of, exclusieve Sonic game, ik zie games van developers die de GameCube niet eens support gaven. In Japan is er echt een shift gaande van HD development naar Wii development. Daarnaast houdt niemand je tegen om naast je Wii nog een Xbox 360 te halen. Begin dit jaar was dat systeem voor mij echt een droogte. Ik speelde toen op mijn Wii Mario Kart en Smash Bros. en nu is de Wii weer eventjes stil en kan ik volop genieten van Gears of War 2 en Banjo Kazooie op de Xbox 360 en Castlevania Order of Ecclesia voor de DS.

Als we 2007 Wii is vergelijken met 2008 Wii valt het best mee met hoe slecht het is. Alleen Nintendo kan simpelweg niet ieder jaar een nieuwe Metroid of Zelda uitpompen, dat kost tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Nintendo hoeft dat ook niet alleen te doen. Maar de andere titels die komen er voorlopig ook niet. In de titels die je noemt zit gewoon geen titel ala Zelda, Mario of non-nintendo: GTA, GoW, Halo-achtige titel. Ik bedoel; tenchu 4... Ik weet niet hoor, maar ik heb dat echt altijd maar matige games gevonden en ken ook echt niemand die op die game zit te wachten...

Nintendo weet ons, in tegenstelling tot Microsoft en Sony steeds minder te 'pleasen'. Dat zie je in alles aan nintendo. Aankomen met Animal Crossing... Alsjeblieft zeg, als ik zoiets wil koop ik wel een poppenhuis. Begrijp me niet verkeerd, het is een prima game, maar om nou met zo'n game bij de 'hard-core' aan te komen?! Dat we-speak is natuurlijk ook niet iets waar we vrolijk van worden...

Nintendo lijkt het gewoon niet te begrijpen, ik zeg lijk, want ik hoop natuurlijk dat ze een leuke verassing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijn89 schreef op zondag 16 november 2008 @ 01:16:
Nintendo weet ons, in tegenstelling tot Microsoft en Sony steeds minder te 'pleasen'. Dat zie je in alles aan nintendo. Aankomen met Animal Crossing... Alsjeblieft zeg, als ik zoiets wil koop ik wel een poppenhuis. Begrijp me niet verkeerd, het is een prima game, maar om nou met zo'n game bij de 'hard-core' aan te komen?! Dat we-speak is natuurlijk ook niet iets waar we vrolijk van worden...
Ik weet nog dat er veel trouwe GameCube fans petities maakten en mails stuurde naar Nintendo om Animal Crossing uberhaupt in Europa te laten verschijnen. Hij kwam uiteindelijk een jaar of 3 later pas hier met het excuus dat vertalen in 5 talen te duur zou zijn. Wii-gamers zijn over het algemeen erg verwent vergeleken met GameCube gamers van toen. En op welke manier pleased Sony? Ik zie Microsoft met Fable 2 en Gears of War 2, ik zie Sony met Little Big Planet ennem, Resistance 2(Call of Duty in space) en Motorstorm Pacific Rift(eerste Motorstorm deel was niet echt geweldig). Sony fans verwachten ook niet ieder jaar een Gran Turismo of God of War. Ik heb liever dat Nintendo iets meer tijd besteed aan Mario en Zelda dan dat ze jaarlijkse sequels uit gaan draaien. Daarnaast wilde iedereen juist weer andere dingen zien als alleen Mario. Dan kondigt Iwata Sin & Punishment 2 aan en nog een sloot van titels en dan is het allemaal crap en oninteressant. Als Microsoft Halo 3: Recon aankondigt ben ik blij, dan ga ik niet zeuren dat ik eigenlijk Forza 3 wilde hebben. Kijk als Nintendo nu 6 Wii Music's had uitgebracht dit jaar dan had het een ander verhaal geweest. Bekijk het eens van de andere kant, wat hadden casual non-gamers om te spelen toen Metroid Prime 3 en Super Mario Galaxy uitkwamen?

Het aantal Wii_vulin titels is ook op een hand te tellen, Nintendo heeft een keer geprobeert om de development want sneller te laten gaan(op de Cube) en toen moesten games alsnog uitgesteld worden of konden ze niet aan de verwachtingen voldoen.

Daarnaast begrijpen Iwata en Miyamoto het heel goed, als ze hardcore echt afzweren dan kopen ze geen Monolith Software en gaan ze zeker geen Sin & Punishment 2 uitbrengen. Het grooste probleem blijven NOA en NoE, het vertalen van al die games duurt gewoon te lang en sommige verschijnen hier niet eens zoals Fatal Frame en Captain Rainbow, het zijn geen AAA titels maar het kan wel mooi een gat in de line-up opvullen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 16-11-2008 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Is er al een vlotte aanschaffer die 'Star Wars ; Lightsaber Duels' heeft gespeeld ? En zoja.. is het wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar! Hij heet trouwens Star Wars: The clone wars

@NinteX, het licht eigenlijk gewoon aan de third parties. Nintendo heeft aardig wat goede games uitgebracht, maar als het alleen op hun aan komt dan wordt het ook gewoon moeilijk. Zie bijvoorbeeld Call of Duty 4, een geweldige game, kwam niet op de Wii. Daar hebben microsoft en sony van kunnen profiteren want cod 4 stond maanden in de top 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 08:05

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik heb een vraag. Ik sta op het punt om mijn Wii te verkopen en nu ga ik dus mijn persoonlijke data van de Wii verwijderen. Alleen vraag ik me af of de VC spellen daarna nog wel speelbaar zijn? Ik vind het zelf geen probleem dat de koper van mijn wii die spellen erbij krijgt, maar ik zou toch wel graag mijn nintendo website profiel ontkoppelen van mijn wii. Op het internet wordt ik niet heel veel wijzer, dus zou iemand me hier uit de brand kunnen helpen?

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Na formatterem kan je ze gewoon opnieuw downloaden. Na het ontkoppelen van je Nintendo account ook. Je moet alleen NIET de gegevens van het Winkelkanaal wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916

hallo allen,

ik heb sinds gister een Wii in huis nu wil ik mijn club account aan mn Wii shop account koppelen alleen geeft ie een error hij zegt dat de gebruikersnaam enof wachtwoord niet goed zijn terwijl die wel goed zijn ingevuld

iemand een idee wat er mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 12:51
splendes, volgens mij moet je een paar dagen wachten, dan lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan wachten we ff en kan ik van mn spierpijn genezen die je krijgt na een avondje intensief honkballen :P

edit: je hebt gelijk ik zie het al staan op de site

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 268916 op 16-11-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Anoniem: 104593 schreef op zondag 16 november 2008 @ 02:05:
[...]

Ik weet nog dat er veel trouwe GameCube fans petities maakten en mails stuurde naar Nintendo om Animal Crossing uberhaupt in Europa te laten verschijnen. Hij kwam uiteindelijk een jaar of 3 later pas hier met het excuus dat vertalen in 5 talen te duur zou zijn. Wii-gamers zijn over het algemeen erg verwent vergeleken met GameCube gamers van toen. En op welke manier pleased Sony? Ik zie Microsoft met Fable 2 en Gears of War 2, ik zie Sony met Little Big Planet ennem, Resistance 2(Call of Duty in space) en Motorstorm Pacific Rift(eerste Motorstorm deel was niet echt geweldig). Sony fans verwachten ook niet ieder jaar een Gran Turismo of God of War. Ik heb liever dat Nintendo iets meer tijd besteed aan Mario en Zelda dan dat ze jaarlijkse sequels uit gaan draaien. Daarnaast wilde iedereen juist weer andere dingen zien als alleen Mario. Dan kondigt Iwata Sin & Punishment 2 aan en nog een sloot van titels en dan is het allemaal crap en oninteressant. Als Microsoft Halo 3: Recon aankondigt ben ik blij, dan ga ik niet zeuren dat ik eigenlijk Forza 3 wilde hebben. Kijk als Nintendo nu 6 Wii Music's had uitgebracht dit jaar dan had het een ander verhaal geweest. Bekijk het eens van de andere kant, wat hadden casual non-gamers om te spelen toen Metroid Prime 3 en Super Mario Galaxy uitkwamen?

Het aantal Wii_vulin titels is ook op een hand te tellen, Nintendo heeft een keer geprobeert om de development want sneller te laten gaan(op de Cube) en toen moesten games alsnog uitgesteld worden of konden ze niet aan de verwachtingen voldoen.

Daarnaast begrijpen Iwata en Miyamoto het heel goed, als ze hardcore echt afzweren dan kopen ze geen Monolith Software en gaan ze zeker geen Sin & Punishment 2 uitbrengen. Het grooste probleem blijven NOA en NoE, het vertalen van al die games duurt gewoon te lang en sommige verschijnen hier niet eens zoals Fatal Frame en Captain Rainbow, het zijn geen AAA titels maar het kan wel mooi een gat in de line-up opvullen.
Erg leuk allemaal, maar Nintendo moet ook third party developers stimuleren om AAA games te maken.

Voor het gemak pakken we de IGN review lijst erbij van games die een 9+ hebben gescoord in 2008 (WiiWare, Xbox Live etc niet meegerekend)

Wii
Super Smash Bros Brawl
Zack & Wiki
Okami

PS3
MGS4
GTA4
LittleBigPlanet
Fallout 3
BioShock
Call of Duty: World At War
Far Cry 2
Valkyria Chronicles
Unreal Tournament III
NHL 09
Madden NFL 09: 20th Anniversary Collector's Edition Review
Devil May Cry 4

Xbox 360
Call of Duty: World at War
Gears of War 2
Fallout 3
Far Cry 2
Fable II
Rock Band 2
NHL 09
Madden NFL 09: 20th Anniversary Collector's Edition Review
GTA4
Devil May Cry 4

Van de Wii games kwam de laatste in juni uit(Brawl, al kwam deze al eerder uit op andere plekken in de wereld). Okami is een ouwe PS2 port en Zack & Wiki spreekt slechts een zeer beperkte doelgroep aan. Nu kan je misschien nog betwisten of Mario Kart vergeleken met de andere games dan ook een 9+ verdiende, maar dan heb je het wel gehad.

Ik vind het dan ook niet gek dat veel Wii bezitters teleurgesteld zijn in het aanbod. Sin & Punishment 2 zal overigens wel tof worden, maar ik ben bang dat het net zo'n korte game wordt als deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13
Ik heb net een beamer en marantz 6003 versterker gekocht. Ik dacht: laat ik ook een component kabel kopen van nintendo. Ik schrok alleen wel van de prijs.

De nintendo kabel:
http://www.bol.com/nl/p/g...04004004607012/index.html

meer dan 30 euro

Alternatief

http://www.bol.com/nl/p/g...04004004982824/index.html

13 euro

Iemand een idee of er verschil in zit, of dat het gewoon verstandiger is de nintendo kabel te pakken?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xxxMaverick schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:32:
Ik heb net een beamer en marantz 6003 versterker gekocht. Ik dacht: laat ik ook een component kabel kopen van nintendo. Ik schrok alleen wel van de prijs.

De nintendo kabel:
http://www.bol.com/nl/p/g...04004004607012/index.html

meer dan 30 euro

Alternatief

http://www.bol.com/nl/p/g...04004004982824/index.html

13 euro

Iemand een idee of er verschil in zit, of dat het gewoon verstandiger is de nintendo kabel te pakken?? :?
Ik zou deze nemen
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4256

30 euro voor een component kabel die je ook voor 4 euro vanuit China naar je toe kunt laten sturen. Gewoon belachelijk zo'n prijs, kabeltje kost nog geen euro om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
(jarig!)
Hoeveel kost je versterker? Hoeveel kost je wii? Hoeveel kost je beamer?

En dan ga je besparen op een kabeltje van €30?!? Terwijl, als je de topics van de Wii doorleest, je ziet dat er wisselende resultaten zijn? Ga gewoon voor safe en goed en koop de Nintendo kabel. Wat let op: er kan wel degelijk verschil zitten in analoge kabels (en dat is component).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:46
Helaas moet ik bekennen dat mijn Wii ook steeds meer stof staat te happen. Het ontbreekt gewoon aan leuke spellen die je ook na een tijdje weer gaat spelen... Super Mario Galaxy was erg goed, maar verder... FIFA09 heb ik maar op de PC gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13
ChrisM schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:50:
Hoeveel kost je versterker? Hoeveel kost je wii? Hoeveel kost je beamer?

En dan ga je besparen op een kabeltje van €30?!? Terwijl, als je de topics van de Wii doorleest, je ziet dat er wisselende resultaten zijn? Ga gewoon voor safe en goed en koop de Nintendo kabel. Wat let op: er kan wel degelijk verschil zitten in analoge kabels (en dat is component).
haha, tja, zo kan je over alles denken! Kijk, geld is op zich niet het probleem. Er staat een complete bioscoopkamer inclusief full-hd beamer. Ik dacht alleen: waar komt in vredesnaam dat verschil vandaan? ik hou van mooie spullen en kwaliteit, maar heb een hekel aan als ik het gevoel heb opgelicht te worden ....vandaar de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
@Nintex: Barozza heeft mijn zegje al gedaan. Het hoeft niet alleen van Nintendo te komen, maar als Ubi, EA, Activision enz. ook niets brengen. Ik had ook wat meer verwacht van Konami, Capcom, square enz.

@Maverick: LOL, je hebt volledig gelijk, maar ik zou het toch ook gewoon op safe spelen en de officiele kopen.

Wii Music lijkt het trouwens niet zo goed te doen. Het is natuurlijk nog maar pas de eerste maand, maar je zou toch verwachten dat dit soort games na wii sport en wii fit niet geheel nieuw zal zijn voor het publiek. Ik hoop voor nintendo dat de verkopen nog op gang moeten komen (gaan ze zelf wel vanuit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Tijn89 schreef op zondag 16 november 2008 @ 19:46:
Wii Music lijkt het trouwens niet zo goed te doen. Het is natuurlijk nog maar pas de eerste maand, maar je zou toch verwachten dat dit soort games na wii sport en wii fit niet geheel nieuw zal zijn voor het publiek.
Sorry, maar ik vind Wii Music niet te vergelijken met Wii Sports of Wii Fit. Music is gewoon een ontzettend slecht uitgewerkt frutsel, een spel kan je het niet noemen. Muziek spelen met 1 knop en zonder ook maar enige invloed te hebben op de toonhoogte, dat gaat toch nergens over? Met Wii Sports kon je tennissen en dat leek ook ergens op. Bowlen gaat ook goed, net als de andere sporten. Wii Fit is een net uitgewerkte interactieve fitness-dvd. Wii Music is gewoon een misser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
(jarig!)
xxxMaverick schreef op zondag 16 november 2008 @ 19:11:
[...]

haha, tja, zo kan je over alles denken! Kijk, geld is op zich niet het probleem. Er staat een complete bioscoopkamer inclusief full-hd beamer. Ik dacht alleen: waar komt in vredesnaam dat verschil vandaan? ik hou van mooie spullen en kwaliteit, maar heb een hekel aan als ik het gevoel heb opgelicht te worden ....vandaar de vraag :)
Mijn leven is heerlijk simpel! :) Maar... even serieus: als ik zo hier en daar wat lees, merk ik dat er gewoon wisselende resultaten zijn met de mindere kabels. Dan denk ik: ik heb niet eens zin in dat gezeur en ga gewoon voor de zekerheid en koop de Nintendo kabel wel. Zo erg vind ik het ook weer niet om Nintendo nog eventjes te sponsoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xxxMaverick schreef op zondag 16 november 2008 @ 19:11:
[...]

Dat kabeltje van Nintendo komt uit de Chinese fabriek van Fu Yung Hai en dat kabeltje van 4 euro (inc. verzendkosten!) komt uit de fabriek van zijn broer. Prima kabeltje, niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:40

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik ben bijna jarig en kan wel twee nieuwe nunchucks gebruiken :) Nou ben je bijna gek als je dan niet meteen voor een draadloze kiest natuurlijk, maar.. ik kan niet echt duidelijk vinden of er uberhaüpt zendertjes zijn die op een wiimote met sleeve passen, en zo ja; welke types dat dan zijn.

Bij de standaard Nyko lijkt het me in ieder geval niet kunnen, want die zit wel heel strak tegen de wiimote aan. Hetzelfde geldt voor goedkopere dingen als de Gbooster G of de Logic 3.

En ik wil natuurlijk ook nog dat hij lekker werkt, en niet de dat motion registratie nogal brak is vergeleken met de echte nunchuck. Het irritante is ook dat je vooral op die **piep** vergelijkingssites als kelkoo, ciao-shopping en prijsvergelijk uitkomt als je specificaties en reviews probeert te zoeken.

Dus kort: wie heeft/kent een goede wireless nunchuck die op een wiimote met sleeve past?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:14
Ik heb zelf de compontentkabel van Nyko gekocht. Op IGN werd die als 'lichtverbeterend in beeldkwaliteit gezien'. Nou heb ik natuurlijk niet die van Nintendo, dus vergelijken wordt moeilijk, maar ik ervaar goeie kwaliteitsbeelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand een idee waar nu nog een Wii fit te krijgen is zonder op een wachtlijst te komen ?

heb al gekeken op price watch maar daar heeft niemand hem op voorraad

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 268916 op 17-11-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Laatst online: 16-04 09:08
Ik wil de Nyko Kama gaan kopen en heb ondervonden dat de prijzen best uiteen lopen.
Van 35 euro (mediamarkt) tot 20 euro (+3,50 verzenden)..

Is er een winkel(keten) die ze lekker voor 20 euri verkoopt waar ik heb gewoon kan ophalen? Of is 23,50 toch de goedkoopste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 13:49

rajackar

Blood Minister

Ik kan me trouwens aansluiten bij de teleurgestelde wii bezitters. Ik vind het echt jammer want ik zie nog steeds heel veel potentie. Ik heb nu een half jaar een xbox360 erbij en ik denk dat ik daar nu al meer op gespeeld heb dan op m'n wii in twee jaar.
Dan gaat het me nog niet eens om graphics of zo maar echt om de games.
Ik mis de games waar je echt lekker in op kan gaan. Zelda was goed en natuurlijk mario en MP3: corruption. Maar wat een stilte daarna zeg. Waarom maakt toch niemand games als fable2 op de wii?
Ik ga mijn wii alleen niet verkopen. Hij blijft het leuk doen als er wat mensen over de vloer zijn en uiteindelijk komt er toch weer een zelda oid dat ik moet spelen. Want ook al duurt het lang je weet dat het komt en dan zal het weer prachtig zijn.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik ben het wel eens dat we momenteel toch echt wel een droogte hebben op Wii gebied. Maar ik zie het allemaal nog wel positief in. Vooral bij de 3rd parties zie ik verbeteringen. Kijk naar CoD:WaW en Guitar Hero. Beide franchises die (erg) goede edities op de Wii hebben. Dus ik hoop dat na 2 jaar devs eindelijk eens moeite voor de Wii willen doen. Met Wii MotionPlus in aantocht hoop ik toch wel op een opleving want daarmee zou een groot deel van de 'wapper' controls verleden tijd moeten worden.
Voor 2009 kijk ik uit naar de The Conduit en PES 2009. Beide games die vol gebruik maken van de Wii mogelijkheden en daardoor ook echt de meerwaarde van het systeem laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hmm, ik hoop ook dat het wat beter wordt maar hoe goed the conduit er ook uitziet voor een wii game, in vergelijking met games buiten de wii verbleekt het toch redelijk en lijkt het niet meer dan een standaard shooter die in de middenmoot zou eindigen.
Ik ga iig geen matige wii games meer kopen, omdat er verder weinig is op de wii, terwijl ik op mijn xbox fable2, gears of war 2. GTA4 en andere toppers kan spelen.
Er moet gewoon meer ontwikkeld gaan worden voor de wii. Maar het jammere is dat ontwikkelaars gezien de huidige verkoop niet aangespoord worden om goede games te maken. Nintendo heeft met de wii succesvol de casual markt aangeboord en deze markt lijkt zich prima te vermaken met de casual games waar de doorgewinterde gamer niets meer aan vindt. En tja, dat was stiekem ook wel te verwachten. Miljoenen mensen die in het verleden niet of nauwelijks met een console hebben gespeeld stellen nou eenmaal minder hoge eisen aan games dan gamers die alle AAA+ pareltjes van de afgelopen 10 jaar van voor naar achter en terug kennen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik heb gister in de aanbieding (€20) Far Cry: vengeance gekocht en ondanks dat het niet perfect is, heb ik het met plezier een paar uur non-stop gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-05 16:33

Steffy

Ayreonaut

rajackar schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:33:
Hmm, ik hoop ook dat het wat beter wordt maar hoe goed the conduit er ook uitziet voor een wii game, in vergelijking met games buiten de wii verbleekt het toch redelijk en lijkt het niet meer dan een standaard shooter die in de middenmoot zou eindigen.
Ik ga iig geen matige wii games meer kopen, omdat er verder weinig is op de wii, terwijl ik op mijn xbox fable2, gears of war 2. GTA4 en andere toppers kan spelen.
Er moet gewoon meer ontwikkeld gaan worden voor de wii. Maar het jammere is dat ontwikkelaars gezien de huidige verkoop niet aangespoord worden om goede games te maken. Nintendo heeft met de wii succesvol de casual markt aangeboord en deze markt lijkt zich prima te vermaken met de casual games waar de doorgewinterde gamer niets meer aan vindt. En tja, dat was stiekem ook wel te verwachten. Miljoenen mensen die in het verleden niet of nauwelijks met een console hebben gespeeld stellen nou eenmaal minder hoge eisen aan games dan gamers die alle AAA+ pareltjes van de afgelopen 10 jaar van voor naar achter en terug kennen.
Die casual hype is ook maar een eenmalig iets. Hoe dom denk je dat mensen zijn. Ook casual gamers komen er achter dat de spellen die ze kopen nu eenmaal de aller slechtsten zijn. Ook die zitten op internet, ook die kijken om zich heen om te zien wat er verder nog te krijgen. Ook die zullen uiteindelijk, heus niet allemaal, meer velen wel, in topics als deze terecht komen. Nieuwtjes op sites lezen en die lezen dan bij die berichten en topics dat bijna iedereen de boel loopt af te zeiken en zullen zich dan ook wel eens gaan afvragen, als alles wat ik heb slecht is moet er kennelijk iets beters zijn. Zodra die mensen verder gaan kijken dan hun neus lang is dan kopen ze ineens bijna niks meer want goede games zijn er immers bijna niet.

Wii Music als voorbeeld, monsterlijke flop vergeken met andere games in de Wii sersie, Sport, Play en Fit. Ze zeggen wel dat het meevalt maar een dergelijk bericht hoef je niet uit te geven als het spel goed verkoopt. Wii Music is het eerste grote gezichtsverlies voor Nintendo en velen zullen volgen want met deze bagger kunnen ze echt niet verder gaan, als Casuals het niet meer willen hebben is er iets goed mis.

Daarom denk ik dat het uit eindelijk wel weer over waait met alle casual games, de vraag is alleen of je er dan nog bij bent om het mee te maken. Ik schat voor mezelf zo in van niet. Denk dat ik dan al een 360 in huis heb of ik hou het alleen nog bij mijn PC.

Maar goed, eerlijk is eerlijk. Iedereen zei altijd dat console gamen veel goedkoper was, het is natuurlijk een zwak argument want het gebruiks gemak van een PC is 100x groter maar deze generatie hebben die mensen zeker gelijk. Je koopt geen enkele game voor je console, echt spot goedkoop vergeleken met de PC :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn wel degelijk games maar als alles wat geen 9 krijgt wordt afgeschreven als crap dan blijft er weinig over nee.

Ook als ik naar het vorige lijstje kijk dan zijn alleen deze exclusief:
PS3
MGS4
LittleBigPlanet
Valkyria Chronicles

Xbox 360
Gears of War 2
Fable II
Rock Band 2
Bioshock is overigens de "Okami" van de PS3, die game kwam namelijk eerst op Xbox 360 en nu pas met kleine aanpassingen als mosterd na de maaltijd op de PS3.

Het enige verschil is dat Nintendo dit jaar in plaats van deze volgorde:

Animal Crossing
Wii Music
Disaster Day of Crisis
Wario Land
Mario Kart Wii
Wii Fit
Super Smash Bros. Brawl

Deze volgorde heeft gebruikt:
Super Smash Bros. Brawl
Mario Kart Wii
Wii Fit
Wario Land
Disaster Day of Crisis
Wii Music
Animal Crossing

SSBB en Mario Kart zijn normaal titels die je rond de kerst verwacht en niet aan het begin van het jaar daarom lijkt het alsof Nintendo dit jaar weinig games heeft uitgebracht. Op de GameCube zat er tussen Smash Bros. en Mario Kart twee jaar, op de Wii twee maanden. Wij hardcore gamers blazen daar zo doorheen natuurlijk en daarom hebben we nu niks meer te doen maar iemand die in het begin van het jaar Mario Kart heeft gekocht en nu pas Smash Bros. als cadeau krijgt zal weinig te klagen hebben. We zitten precies in een verandering van eerste generatie software(Mario Galaxy, Mario Kart, Smash Bros.) naar tweede generatie software(Sin & Punishment 2, Pikmin 3, Another Code). Een ander probleem is dat Nintendo hier Captain Rainbow, Fatal Frame IV en Mario Super Sluggers niet uit heeft gebracht. Dan mis je dus drie games.

Shaun White Snowboarding Wii scoort trouwens tot nu toe bijna op iedere site boven de 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Steffy schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:53:
[...]

Die casual hype is ook maar een eenmalig iets. Hoe dom denk je dat mensen zijn. Ook casual gamers komen er achter dat de spellen die ze kopen nu eenmaal de aller slechtsten zijn. Ook die zitten op internet, ook die kijken om zich heen om te zien wat er verder nog te krijgen. Ook die zullen uiteindelijk, heus niet allemaal, meer velen wel, in topics als deze terecht komen. Nieuwtjes op sites lezen en die lezen dan bij die berichten en topics dat bijna iedereen de boel loopt af te zeiken en zullen zich dan ook wel eens gaan afvragen, als alles wat ik heb slecht is moet er kennelijk iets beters zijn. Zodra die mensen verder gaan kijken dan hun neus lang is dan kopen ze ineens bijna niks meer want goede games zijn er immers bijna niet.

Wii Music als voorbeeld, monsterlijke flop vergeken met andere games in de Wii sersie, Sport, Play en Fit. Ze zeggen wel dat het meevalt maar een dergelijk bericht hoef je niet uit te geven als het spel goed verkoopt. Wii Music is het eerste grote gezichtsverlies voor Nintendo en velen zullen volgen want met deze bagger kunnen ze echt niet verder gaan, als Casuals het niet meer willen hebben is er iets goed mis.
Ik denk dat je hier de plank volledig mis slaat. De casual gamers vinden dit namelijk leuk en zullen deze simpele spelletjes leuk blijven vinden. Als dat niet zo was zouden ze allang games gespeeld hebben. Kijk alleen maar naar de al jarenlange populairiteit van popcap games enzo op de PC. Het is echt niet iets nieuws dat Nintendo gevonden heeft. Ze hebben het alleen heel succesvol naar de console gebracht.
Uiteraard zullen er gamers zijn die via de nieuwe casual games binnen komen en later behoefte krijgen aan meer maar ik ga ervanuit dat dit niet de hoofdmoot is. Ook zullen deze casuals zich niet zwaar gaan verdiepen in de materie en op fora zoals tweakers uitkomen. Wederom, dat is juist iets van de game enthousiastelingen en juist niet iets voor casuals.
Daarom denk ik dat het uit eindelijk wel weer over waait met alle casual games, de vraag is alleen of je er dan nog bij bent om het mee te maken. Ik schat voor mezelf zo in van niet. Denk dat ik dan al een 360 in huis heb of ik hou het alleen nog bij mijn PC.

Maar goed, eerlijk is eerlijk. Iedereen zei altijd dat console gamen veel goedkoper was, het is natuurlijk een zwak argument want het gebruiks gemak van een PC is 100x groter maar deze generatie hebben die mensen zeker gelijk. Je koopt geen enkele game voor je console, echt spot goedkoop vergeleken met de PC :z
PC heeft imho juist veel minder gebruiksgemak. Bij een console is het "disc erin en spelen" en bij een pc kan er vanalles mis gaan met instellingen drivers, OS versie, updates, conflicterende software..... etc.
Ook is een PC nog steeds duurder. Een console kost tussen de 200 en 400 euro en een goede game pc echt een flinke schep meer. En daar moet je uiteindelijk ook nog je games bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
rajackar schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:37:
[...]

Ik denk dat je hier de plank volledig mis slaat. De casual gamers vinden dit namelijk leuk en zullen deze simpele spelletjes leuk blijven vinden. Als dat niet zo was zouden ze allang games gespeeld hebben. Kijk alleen maar naar de al jarenlange populairiteit van popcap games enzo op de PC. Het is echt niet iets nieuws dat Nintendo gevonden heeft. Ze hebben het alleen heel succesvol naar de console gebracht.
Uiteraard zullen er gamers zijn die via de nieuwe casual games binnen komen en later behoefte krijgen aan meer maar ik ga ervanuit dat dit niet de hoofdmoot is. Ook zullen deze casuals zich niet zwaar gaan verdiepen in de materie en op fora zoals tweakers uitkomen. Wederom, dat is juist iets van de game enthousiastelingen en juist niet iets voor casuals.
De "casual" hype kent in mijn ogen twee kanten. De goede kant is dat er games worden gemaakt die erg toegankelijk zijn. De slechte kant zijn de stapels met mini-game verzamelingen die uitkomen onder de vlag van casual games.
Het is juist de toegankelijkheid van Wii die het succes heeft gebracht. Games als Wii Sports kan iedereen meteen spelen en kennen toch redelijk wat diepgang. Waar de "casuals" geen zin in hebben is om eerst 2 uur lang uit te vogelen waar al die knoppen op een controller voor zijn. Maar als ze een stuurtje in hun hand geduwd krijgen is een hoop van die drempel weg! Hetzelfde met de balance board voor een ski/snowboard game.
Als je naar de andere consoles kijkt is het bijna allemaal FPS wat er uit komt. Dit genre is imo het minst toegankelijk op een console vanwege de vreselijke dual stick controls (vandaar dat ik ook weinig heb met een PS3 of X360). Ook hier brengt de Wii toegankelijkheid. Het is niet zo makkelijk als met een stuurtje oid maar games die een arcade mode met zapper support bieden (oid) doen dat weer wel. En door die lagere drempel gaan de casuals wellicht verder kijken en willen ze meer. Helaas zijn er imo nog te weinig games die die extra diepgang nog brengen maar ze komen er wel meer.
Ik ben het eens dat er echt veel betere games op de Wii hadden moeten uitkomen. Er zijn heel goede games uit maar allemaal van Nintendo, 3rd parties hebben het potentieel nog steeds niet benut.
Stiekem hoop ik dan ook dat Nintendo redelijk snel met een Wii HD komt zodat developers makkelijker weer crossplatform kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:50

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

SileX schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:15:
Wii nog net 2 weken binnen garantie en flink wat artifacts op het beeld. Nintendo gebeld en vandaag ga ik hem opsturen. Technische dienst gaf aan dat het een omruil zou worden.
Hebben mensen hier ervaring mee met hoelang zoiets duurt ?
Ik had er een half jaar geleden ook last van, mijn garantie verloopt de dag voor kerst.. maar opeens is het weer over. Het was duidelijk zichtbaar op dezelfde 2 plekken met games maar ook in het hoofdmenu (met name lichte achtergronden) op meerdere tv's gezien.
Ben er wel blij mee, verder doet ie het perfect en heb geen zin om savegames e.d. te verliezen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:23
Mijn vrouw heeft afgelopen weekend Wii-Music aangeschaft.
Ik moet zeggen dat het wel een vermakelijk "spel" is. Maar, ik moet zeggen dat ik best muziek kan spelen, maar om één of andere reden krijg ik geen normale maat/toon uit de lead. Dit geldt voor welk nummer dan ook. Mijn vrouw daarentegen doet het dan weer heel erg goed met dit spel. Ikzelf doe dan ook vaak de bass welke me goed af gaat.

We wisselen op dit moment af tussen Wii-Music en Untold Legends - Dark Kingdom welke we beide samen spelen.

Er zijn nog steeds spellen waarbij een extra gevoeligheid van de Wii-mote het heel goed zou doen, maar het is uiteindelijk dan ook afwachten tot we die eens vast mogen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Deddiekoel schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:04:
[...]

De "casual" hype kent in mijn ogen twee kanten. De goede kant is dat er games worden gemaakt die erg toegankelijk zijn. De slechte kant zijn de stapels met mini-game verzamelingen die uitkomen onder de vlag van casual games.
Het is juist de toegankelijkheid van Wii die het succes heeft gebracht. Games als Wii Sports kan iedereen meteen spelen en kennen toch redelijk wat diepgang. Waar de "casuals" geen zin in hebben is om eerst 2 uur lang uit te vogelen waar al die knoppen op een controller voor zijn. Maar als ze een stuurtje in hun hand geduwd krijgen is een hoop van die drempel weg! Hetzelfde met de balance board voor een ski/snowboard game.
Als je naar de andere consoles kijkt is het bijna allemaal FPS wat er uit komt. Dit genre is imo het minst toegankelijk op een console vanwege de vreselijke dual stick controls (vandaar dat ik ook weinig heb met een PS3 of X360). Ook hier brengt de Wii toegankelijkheid. Het is niet zo makkelijk als met een stuurtje oid maar games die een arcade mode met zapper support bieden (oid) doen dat weer wel. En door die lagere drempel gaan de casuals wellicht verder kijken en willen ze meer. Helaas zijn er imo nog te weinig games die die extra diepgang nog brengen maar ze komen er wel meer.
Ik ben het eens dat er echt veel betere games op de Wii hadden moeten uitkomen. Er zijn heel goede games uit maar allemaal van Nintendo, 3rd parties hebben het potentieel nog steeds niet benut.
Stiekem hoop ik dan ook dat Nintendo redelijk snel met een Wii HD komt zodat developers makkelijker weer crossplatform kunnen gaan.
Ik heb red steel (zat in de bundle) en net Far Cry: vengeance en ik moet zeggen dat farcry idd goed te spelen is, de besturing is prima in orde vrij intuitief :)
Red steel ben ik wat minder blij mee dat voelt wat onhandig aan en het spel loopt telkens op 1 punt vast.. dus heb ik maar 2x gespeeld ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Verder in Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 103 met een geupdate topicstart d:)b.

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.