Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 102 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 75.778 views

Verwijderd

MetroidPrime schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:50:
[...]

Het is niet de leiding van het bedrijf die weg is, maar een aantal teamleiders. Drie teams zijn hun lead nu kwijt, maar zolang die teams niet uit 1 man bestaan zijn die posities te vervangen door iemand anders uit het team(die dagelijks met deze teamleiders hebben samengewerkt). Het is jammer dat ze weg zijn, maar het is zeker niet het einde van Retro Studios of de 3D Metroid spellen.
De lead game designer is wel weg, ik denk persoonlijk dat Mark Pacini belangrijker was dan Michael Kelbaugh de director van Retro. Immers is Kelbaugh geen developer maar eerder iemand die de boekhouding regelt e.d. ik geloof dat dat zijn vorige baantje was bij Nintendo of America. In ieder geval had hij weinig met games development te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:45
Na een paar dagen Bomberman Blast:

Dit is een van de tofste Wii games die er is. 8 man multiplayer online en misschien nog wel beter dan SSBB online tegen vreemden(meer mensen, 4 modussen, Mii's, Leaderboard). Werkt niet altijd vlekkeloos, maar over het algemeen zeer leuke potjes. Zelfs een minigame als je moet wachten.

Erg vermakelijk en in mijn ogen de meest complete en gepolijste WiiWare game(en niet de duurste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 22:27:
[...]

De lead game designer is wel weg, ik denk persoonlijk dat Mark Pacini belangrijker was dan Michael Kelbaugh de director van Retro. Immers is Kelbaugh geen developer maar eerder iemand die de boekhouding regelt e.d. ik geloof dat dat zijn vorige baantje was bij Nintendo of America. In ieder geval had hij weinig met games development te maken.
Het zijn denk ik wel de mensen geweest die bepalen hoe een game er uit gaat zien en hoe de sfeer gaat zijn.
Maar ik ben ook van mening dat de eerste metroid prime met afstand de beste was. MP3 had een stuk meer spektakel maar ik had toch het gevoel dat ik alleen maar korte afgeloten stukjes aan het spelen was en een grote wereld die helemaal verbonden was heb ik erg gemist. Ondanks dat is het nog steeds een zeer vet spel :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 01:58:
Na een paar dagen Bomberman Blast:

Dit is een van de tofste Wii games die er is. 8 man multiplayer online en misschien nog wel beter dan SSBB online tegen vreemden(meer mensen, 4 modussen, Mii's, Leaderboard). Werkt niet altijd vlekkeloos, maar over het algemeen zeer leuke potjes. Zelfs een minigame als je moet wachten.

Erg vermakelijk en in mijn ogen de meest complete en gepolijste WiiWare game(en niet de duurste).
Mee eens, alleen heb ik wel regelmatig meldingen dat er een "communicatiefout" is en het online gedeelte niet altijd even goed uit de verf komt :) Bij MK gaat het gewoon prima, dus ligt gelukkig niet aan mijn verbinding...

Verder is het spel één keer zelfs volledig gefreezed bij mij, nadat ik een paar potjes online had gedaan en je het eindscherm ziet met de winnaar, koos ik voor doorgaan en toen sloeg het spel de data op en kom je weer in het scherm met de nieuwe spelers, daarna knalde de game vast met de bekende pieptoon als een game crashed, ik moest de powerknop ingedrukt houden om de console weer te resetten :)

Is tot nu toe maar één keer gebeurd, toch schrok ik wel even. Overige games die ik heb lopen zonder problemen dus gelukkig ligt het ws. niet aan mijn Wii zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ik heb ook een volledige freeze gehad, dacht even dat het aan m'n Wii lag.

Communicatiefouten komen ook wel voor.

En je hebt af en toe zulke domme en irritante mensen.
Daarnet dat gedoe met de kroon. 3 man, eentje had de kroon en vervolgens blijft de ander continu achter mij aanrennen. Of van die mensen die gelijk gaan aanvallen in het begin en zo zichzelf en jou tegelijk opblazen.

Of van die mensen die dat Vallende Bommen gedoe oid kiezen. Retesaai.

Maar ik sta nu iig in de top 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 19:37:
Ik heb ook een volledige freeze gehad, dacht even dat het aan m'n Wii lag.

Communicatiefouten komen ook wel voor.

En je hebt af en toe zulke domme en irritante mensen.
Daarnet dat gedoe met de kroon. 3 man, eentje had de kroon en vervolgens blijft de ander continu achter mij aanrennen. Of van die mensen die gelijk gaan aanvallen in het begin en zo zichzelf en jou tegelijk opblazen.

Of van die mensen die dat Vallende Bommen gedoe oid kiezen. Retesaai.

Maar ik sta nu iig in de top 50.
Ah dan was ik gelukkig geen uitzondering met die freeze en hier en daar een comm.fout, ik houd het winkelkanaal wel in de gaten, vaak komt het voor dat spellen een update hebben dan staat er "nieuwe versie" aangegeven, wie weet loopt het dan wat soepeler :)

Classic mode vind ik zelf het leukst om te doen online, dat vallende bommen gedoe is ook niet veel idd.....

Ga het vanavond nog eens proberen, als ie wéér vastloopt of teveel hapert wacht ik even op een evt. update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Laatst online: 11-09 12:46
Ik heb bij m'n Wii een 2e controller gekocht, alleen nu slaat m'n Wii vast en reageert zeer vreemd.

Wanneer ik de 2e contoller laat connecten met de Wii geeft deze hem weer als 2e controller (blauwe ledje op de controller brandt ook).
Als ik nu een game start gaat het ledje op de controller weer uit en zegt de Wii ook dat ik maar 1 controller aangesloten heb. Dan toch maar de game starten met 1 controller en de Wii slaag volledig vast of doet vaag.

Iemand hier enig idee wat dit voor vaag probleem is? en hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het vastlopen heb ik geen oplossing, weet niet precies wat er aan de hand is.. Maar je moet je extra WiiMote via de vaste synchronisatie met je Wii syncen. Zie je handleiding of de website van Nintendo (http://wii.nintendo.nl/1283.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:48
masterslave schreef op zondag 21 september 2008 @ 16:04:
Ik heb bij m'n Wii een 2e controller gekocht, alleen nu slaat m'n Wii vast en reageert zeer vreemd.

Wanneer ik de 2e contoller laat connecten met de Wii geeft deze hem weer als 2e controller (blauwe ledje op de controller brandt ook).
Als ik nu een game start gaat het ledje op de controller weer uit en zegt de Wii ook dat ik maar 1 controller aangesloten heb. Dan toch maar de game starten met 1 controller en de Wii slaag volledig vast of doet vaag.

Iemand hier enig idee wat dit voor vaag probleem is? en hoe ik dit op kan lossen?
Sommige games ondersteunen maar 1 Wii-mote, maar het kan natuurlijk ook ergens anders aan liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Zo, ik ben weer terug van 2 weekjes vakantie. Heb ik nog erg noemenswaardige dingen gemist, of is het nog hetzelfde geklaag als voorheen (lees: gamesdroogte)? ;) Of heb ik de aankondiging/beelden van tientallen nieuwe potentiële toppers gemist? :P

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:26:
Zo, ik ben weer terug van 2 weekjes vakantie. Heb ik nog erg noemenswaardige dingen gemist, of is het nog hetzelfde geklaag als voorheen (lees: gamesdroogte)? ;) Of heb ik de aankondiging/beelden van tientallen nieuwe potentiële toppers gemist? :P
2 oktober Nintendo event, thats about it.

En er gaan geruchtjes dat Square Enix Final Fantasy VI: After (dat nu op de mobieltjes verkrijgbaar is) ook gaat uitbrengen op de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Dat nu op mobieltjes verkrijgbaar is? Dat voorspelt niet veel goeds... :P

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Laatst online: 11-09 12:46
RetroTycoon schreef op zondag 21 september 2008 @ 16:43:
[...]

Sommige games ondersteunen maar 1 Wii-mote, maar het kan natuurlijk ook ergens anders aan liggen :)
Nee, dat is het (helaas) niet. Ik probeer het met Wii-sports.

Ik dank dat ik het ding morgen maar mooi terugbreng naar de lokale Dixons. Toch maar gewoon garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Gewoon eerst wii sports starten en dan in de game zelf de wiimote toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:42:
Dat nu op mobieltjes verkrijgbaar is? Dat voorspelt niet veel goeds... :P
Ik gok iets van WiiWare ofzo?

Square-Enix heeft wel meer Wii support toegezegd en FF:CC:MLAAK verkocht goed dus wie weet.
TGS staat overigens ook voor de deur(half oktober) en Marvelous heeft een charasmatische japanse developer geronselt om een Wii game te maken. De meeste denken daarbij aan Tonobu Itakagi maar ik zou eerder aan Kenji Keno denken. Grote kans dat jullie niet van hem gehoord hebben. Hij had een bedrijfje Warp waarmee hij wat niche titels ontwerpte voor SEGA.

Hij is bekend geworden door zijn optreden op een Sony conferentie. Hij was net zoals veel andere ontwikkelaars die banden hadden met SEGA of Nintendo benaderd door Sony om een Playstation game te maken. De game zou op het event getoond worden. Eno kwam het podium op, sprong op een pluche Sony mascotte uit die tijd en liet een filmpje zien waar het Playstation Logo veranderde in een Saturn logo en kondigde 3 nieuwe Saturn games aan op Sony's conferentie.

Hij is na D2(een Dreamcast game) gestopt met games maken maar laatst stond er een artikel over hem in de EGM. Hij is bezig met een nieuwe game voor de Wii die binnenkort aangekondigt wordt. De hint die Marvelous geeft past eigenlijk maar bij drie personen, Tonobu Itagaki, Kenji Eno en Masahiro Sakurai. Wellicht ook Suda51 maar die is met Shinji Mikami en EA in zee gegaan(wellicht heb je dat gemist Captain N).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masterslave schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:05:
[...]

Nee, dat is het (helaas) niet. Ik probeer het met Wii-sports.

Ik dank dat ik het ding morgen maar mooi terugbreng naar de lokale Dixons. Toch maar gewoon garantie claimen.
Lees mijn post eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Captain N schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:26:
Je hebt wat gemist.

Backups draaien zonder modchip is nu mogelijk (alhoewel verre van ideaal).

En Bomberman Blast is de shit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Daarnet ook een uurtje zitten Bombermannen (we hadden bezoek :P ), geniaal, net zoals vroeger weer! _o_

Heb die ISO Loader hier ook op mijn laptop staan, maar is er nu eigenlijk een groot risico om die gewoon eens te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:42:
Wellicht ook Suda51 maar die is met Shinji Mikami en EA in zee gegaan(wellicht heb je dat gemist Captain N).
Twee korte vraagjes om weer bij te zijn. :) Een fusie, of meer een tijdelijke samenwerking? En al games aangekondigd vanuit die samenwerking?

Bomberman is overigens echt een geniale serie. Ik speel Super Bomberman 2 nog regelmatig met vrienden. Ik heb de PC Engine versie ook gedownload voor de Wii een tijd geleden, maar deze nieuwe klinkt toch wel de moeite waard. Binnenkort maar eens proberen. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Iemand toevallig Samba Di Amigo al gespot in de winkels? tis nog vroeg... maar dit wordt weer mijn eerste Wii-aankoop sinds Mario Kart en heb er weer zin in :p :D

En mijn Wii gaat dan weer aan na 3 maanden ofzo :+

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op maandag 22 september 2008 @ 00:15:
[...]

Twee korte vraagjes om weer bij te zijn. :) Een fusie, of meer een tijdelijke samenwerking? En al games aangekondigd vanuit die samenwerking?

Bomberman is overigens echt een geniale serie. Ik speel Super Bomberman 2 nog regelmatig met vrienden. Ik heb de PC Engine versie ook gedownload voor de Wii een tijd geleden, maar deze nieuwe klinkt toch wel de moeite waard. Binnenkort maar eens proberen. :)
EA heeft tegenwoordig EA partners(hier zijn onder andere Valve en Joh Carmack's id software lid van) het is min of meer een publishing deal. Suda 51 en Shinji Mikami werken samen aan een nieuwe action-horror game die ze snel zullen showen. EA zal de game bekostigen en uitgeven en het wordt ontwikkeld door Grasshopper in samenwerking met nog een studio waarvan de naam me even ontschoten is.

Oowja nog meer nieuws rond EA Partners. Jack Matthews, Todd Keller en Mark Pacini de voormalig technical director, art director en lead designer van Retro Studios/Metroid Prime serie hebben Armature opgericht in samenwerking met EA. Ze zullen prototypes gaan maken van nieuwe franchises, die dan vervolgens met hun supervisie verder tot games worden uitgewerkt. Nu hebben ze de creatieve vrijheid die ze altijd al wilden en de kans om games te bouwen voor zowel de Wii als Xbox 360 en Playstation 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Fire69 schreef op maandag 22 september 2008 @ 00:02:
Daarnet ook een uurtje zitten Bombermannen (we hadden bezoek :P ), geniaal, net zoals vroeger weer! _o_

Heb die ISO Loader hier ook op mijn laptop staan, maar is er nu eigenlijk een groot risico om die gewoon eens te testen?
Tot nu toe heb ik nog geen vreemde dingen erover gelezen (bricken oid). Gewoon je aan de guide houden. Je moet hooguit de kat uit de boom kijken bij nieuwe updates van Nintendo. Ik heb het zelf overigens nog niet uitgeprobeerd (luiheid en de problemen die er nu nog zijn, zoals max 3x speed lezen)
JuliettPapa schreef op maandag 22 september 2008 @ 00:34:
Iemand toevallig Samba Di Amigo al gespot in de winkels? tis nog vroeg... maar dit wordt weer mijn eerste Wii-aankoop sinds Mario Kart en heb er weer zin in :p :D

Als trotse Dreamcast-bezitter(en ik was/ben altijd een Nintendo persoon) vind ik het toch mooi om te zien hoe ver de Dreamcast zijn tijd vooruit was. Ikaruga en Rez hebben het al enorm goed gedaan qua zowel verkopen als reviews op de 360 en Samba de Amigo scoort ook nog ruime voldoendes ondanks de wat gehandicapte besturing.

Speelde van het weekend ook Soul Calibur 4 op de 360. Ziet er allemaal mooi uit(alhoewel het meer een evolutie is dan revolutie), maar toch vond ik het net niet zo lekker spelen als deel 1 op de Dreamcast. Gameplay leek iets trager en minder soepel. De waardeloze d-pad van de 360 maakte het ook niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:43
Ik heb Star Wars The Force Unleashed gehaald. DIt spel was voor mij mede de reden om een Wii te kopen. Maar de graphics vallen wel heel erg tegen. :N
Ik snap dat het niet zo mooi zou zijn als op een PS3 of Xbox, maar het ziet er echt uit als een pc game van 15 jaar geleden. Heel rafelig en kartelig. Zelda e.d. zijn veel mooier. Ik had speciaal ook nog een component kabel gehaald, maar dat helpt niks. Verder best een aardige game, alhoewel de Wii besturing zodanig niet precies is dat het denk ik niet veel toevoegt ten op zichten van een PS3 of Xbox. Dus met ook nog veel mindere graphics, had ik toch liever (voor dit spel) een PS3 of Xbox gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Star Wars: The Force Unleashed is ook op de HD consoles een middelmatige game. Het ligt eerder aan de game dan aan het platform waar die op is verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

JuliettPapa schreef op maandag 22 september 2008 @ 00:34:

Volgens menig webwinkel pre-order kan je vrijdag al je centen op gaan maken voor o.a. Samba de Amigo, Wario Land : TSD, BiA: Double Time en De Blob.....
Denk dat er sowieso laatste kwartaal wel weer een tsunami aan games uitkomt die (wellicht) de moeite zijn. Wist overigens niet dat Manhunt 2 ook naar de Wii kwam, k dacht dat N zich hier toch duidelijk over uitgesproken had bij de release van het spel....ben benieuwd

[ Voor 6% gewijzigd door martincm op 22-09-2008 11:46 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 17:18

Sagat

Is pappa x2!

BarôZZa schreef op maandag 22 september 2008 @ 03:09:
*snip*
Samba de Amigo scoort ook nog ruime voldoendes ondanks de wat gehandicapte besturing.

*extra snip*
De waardeloze d-pad van de 360 maakte het ook niet beter.
Vertel meer over de besturing voor samba, ik heb hem nooit voor de dc gekocht, voor de wii mis. wel :)
(wii komt er echt aan ((ooit.... :P )))

[off topic]
De DC had/heeft ook een waardeloze d-pad, speelde SC altijd met de big ass joystick of mijn saturn pads (via convertor)
[/offtopic]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
BarôZZa schreef op zondag 21 september 2008 @ 23:46:
[...]
Backups draaien zonder modchip is nu mogelijk (alhoewel verre van ideaal).
Bedoel je hiermee dat je de games rechtstreeks van geheugenkaart kunt spelen? En is dat een update van Nintendo, of nog steeds een soort hack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Pierz schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:13:
[...]

Bedoel je hiermee dat je de games rechtstreeks van geheugenkaart kunt spelen? En is dat een update van Nintendo, of nog steeds een soort hack?
Een hack (icm Homebrew channel), die door het uitlekken van dit project waarschijnlijk heel snel gedicht gaat worden door N. Althans dat was wat ik van de maker heb begrepen. De source van het project zou nu ook veel sneller vrijgegeven worden (waardoor het ook schijnbaar easy te dichten is door N).
Anyway, het is een beta en de meningen/ervaringen lopen erg ver uiteen wat betreft het gebruik ervan.

[ Voor 4% gewijzigd door martincm op 22-09-2008 14:18 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heb het net geprobeerd met Raving Rabbits 2. Het werkt, maar van zodra er veel disc-access is (bij het afspelen van de tussenfilmpjes) wordt het heel erg traag.
Maar de mini-spelletjes zelf gingen perfect goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Sagat schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:55:
[...]

Vertel meer over de besturing voor samba, ik heb hem nooit voor de dc gekocht, voor de wii mis. wel :)
(wii komt er echt aan ((ooit.... :P )))

[off topic]
De DC had/heeft ook een waardeloze d-pad, speelde SC altijd met de big ass joystick of mijn saturn pads (via convertor)
[/offtopic]
De DC versie werkte met de macaras controllers. Sowieso voelden deze natuurlijk anders aan dan de Wiimote en ze werkten ook anders, namelijk dat de hoogte werd bepaald met behulp van wat sensoren. De wiimote probeert hetzelfde te doen met behulp van de accelerometers, maar werkt niet net zo vlekkeloos.
Pierz schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:13:
[...]

Nee, gebrande dvd's en is een hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

BarôZZa schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:29:
[...]

De DC versie werkte met de macaras controllers. Sowieso voelden deze natuurlijk anders aan dan de Wiimote en ze werkten ook anders, namelijk dat de hoogte werd bepaald met behulp van wat sensoren. De wiimote probeert hetzelfde te doen met behulp van de accelerometers, maar werkt niet net zo vlekkeloos.
Echter wordt dit pas als irritant en niet werkend ervaren in de hard mode. Normal en easy schijnen prima te reageren, volgens de reviews....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik las op nesworld, dat MegaMan 9 vandaag op WiiWare wordt gereleased... ben benieuwd!! :D

Wii Ware – September 22, 2008
PSN – September 25, 2008
XBLA – October 1, 2008

(USA release, welteverstaan)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:35:
Ik las op nesworld, dat MegaMan 9 vandaag op WiiWare wordt gereleased... ben benieuwd!! :D

Wii Ware – September 22, 2008
PSN – September 25, 2008
XBLA – October 1, 2008

(USA release, welteverstaan)
Vrijdag hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:59
KarlMarX schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:38:
Heel rafelig en kartelig. Zelda e.d. zijn veel mooier. Ik had speciaal ook nog een component kabel gehaald, maar dat helpt niks.
Overdrijven is ook een vak. op een 94cm lcd tv maakte het verschil tussen de composiet kabel en compontent heel veel uit, zelfs bij TFU. Verder klopt het wel dat de graphics erg achterhaald zijn. Niet zozeer in detail, maar zeker wel in texturekwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-08 09:24
Zelf ook een beetje met de loader gespeeld en toch aardige resultaten behaald.

Erg interessant allemaal die loader, maar een lijst van spellen en hoe goed/slecht ze werken gaat toch net iets te ver...

Leuk speeltje, maar zeker nog in de kinderschoenen. Ik hou het vooralsnog bij m'n officiële dvd's.

[ Voor 43% gewijzigd door TheZeroorez op 22-09-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Erg jammer, die ontwikkeling van die iso loader. Lijkt me dat Nintendo nu extra reden heeft om te proberen het homebrew channel tegen te gaan. :'(

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Captain N schreef op maandag 22 september 2008 @ 17:05:
Erg jammer, die ontwikkeling van die iso loader. Lijkt me dat Nintendo nu extra reden heeft om te proberen het homebrew channel tegen te gaan. :'(
Dat had Nintendo toch al, maar Team Twiizers is met een permanente oplossing bezig waardoor homebrew altijd mogelijk is, als deze eenmaal geinstalleerd is.

Nintendo kan alleen nieuwe installaties blocken (dus de savegame exploits dichten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat al zeker dan? :)

Kon het nl. zelf niet 123 terug vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 12-07 09:44
http://www.youtube.com/experiencewii

Reclame voor de nieuwe Wario Land :D Echt super goed gedaan. :D

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
_o_

Ook grappig is dat de neergevallen linkjes en knopjes nog gewoon werken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik heb vanmiddag al mijn Samba Di Amigo opgehaald, x aantal doosjes in de winkel. (eplaza, goes). :) terwijl het eigenlijk pas de 26ste is? Straks even spelen, ben benieuwd of het net zo leuk is als deel 1 op de DC.

Edit:
Warning of ik heb er zojuist niet goed voor gezeten...of de controls zijn gewoon belabberd.

Kon niet echt fatsoenlijk een liedje uitspelen... de Wii motes reageerden gewoon niet goed/lekker. En dan ga je echt uit frustratie in de lucht meppen maar dan nog snapt het ding het niet.

Morgen ga ik er goed voor zitten, ook de afstand tot de TV e.d. en dan hopelijk werkt het beter. Ook kon ik niet 123 de optie vinden om gewoon te butten smashen met deze game... is dat uberhoud mogelijk? (net zoals bij mariokart met de GC controller bijv?)

Grafisch zag het er goed uit. Precies wat je wilt van deze game en het past er weer goed bij. Je hebt niet perse een xbox360 / ps3 nodig zegmaar... :) Tis echt weer Samba Di Amigo, maar dan op de Wii en momenteel met gare controls... ik wil gewoon perfecte registratie met deze game! anders werkt het echt niet ;(

Ik post morgenavond weer een update hierover of het beter gaat... of niet.

[ Voor 69% gewijzigd door Dutchie! op 24-09-2008 00:25 ]

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Eindelijk weer een hopelijke vette Wii game: Brothers in Arms Double Time. Het is 1 spel maar wordt geleverd op twee CD's:

CD1: Road to Hill 30
CD2: Earned in Blood

Hoewel in Road to Hill 30 al op de PC heb gespeeld ga ik me toch aan deze game wagen. Ben erg benieuwd, hoop dat het geen tegenvaller wordt.

Verder is Wario Land ook uit! :D Die ga ik ook binnenkort even proberen.

Eindelijk weer leuke Wii games na een aantal maanden zonder ook maar iets leuks!!!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:47
Dacht dat BiA een compleet nieuw spel was.. Maar dit klinkt ook erg positief, vond ze op de pc erg sterk.. Hoop inderdaad dat het niet tegenvalt, lijkt me in ieder geval een gaaf spel! :)

[ Voor 23% gewijzigd door rscheper op 24-09-2008 14:27 ]

• Deddiekoel
  • Laatst online: 22-04 14:48
monnick schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:08:
Eindelijk weer een hopelijke vette Wii game: Brothers in Arms Double Time. Het is 1 spel maar wordt geleverd op twee CD's:

CD1: Road to Hill 30
CD2: Earned in Blood

Hoewel in Road to Hill 30 al op de PC heb gespeeld ga ik me toch aan deze game wagen. Ben erg benieuwd, hoop dat het geen tegenvaller wordt.

Verder is Wario Land ook uit! :D Die ga ik ook binnenkort even proberen.

Eindelijk weer leuke Wii games na een aantal maanden zonder ook maar iets leuks!!!
Ben erg benieuwd naar deze game. Maar kijk het nog even aan...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Dutchie!

Dutchie!

....

Samba Di Amigo werkt nu iets beter... (betere setup voor mezelf gemaakt) maar goed / vlekkeloos gaat het dus nog niet he... en dat in normal. Als het langzaam is, pakt hij het wel 90% goed... maar gaat het al wat sneller, gaat het gewoon fout. Niet leuk ;(

Ben ik de enigste met dit probleem ?

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Net een uurtje Brothers in Arms Earned in Blood gespeeld. Hoewel ik niet erg lang gespeeld heb ik de eerste indruk zeer goed. Ik had al ervaring met de serie op de PC en op de Wii werkt het precies hetzelfde. De besturing van je squad (orders geven, pinnen etc) werkt echt heel goed!

Het richten met de Wii mote is altijd weer even wennen en ik moet zeggen dat ik er niet een grote fan van ben, maar bij RE4 bijvoorbeeld werkt het erg goed, en ik geloof dat het bij BiA ook erg goed werkt. Heb me nog niet echt geërgerd maar het is dus even wennen.

Graphics zijn.....tja Wii-achtig. Niet super, maja dat weten we inmiddels wel. Geluiden zijn hetzelfde als bij de PC-versies en die zijn erg goed. Wat klinkt zo'n MG42 ontzettend vet en drijgend. Die wil je echt flanken. :d

Dus mijn eerste indruk is erg goed maar zal binnenkort als ik tijd heb een wat uitgebreidere mening plaatsen.

Verwijderd

JuliettPapa schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:36:
Samba Di Amigo werkt nu iets beter... (betere setup voor mezelf gemaakt) maar goed / vlekkeloos gaat het dus nog niet he... en dat in normal. Als het langzaam is, pakt hij het wel 90% goed... maar gaat het al wat sneller, gaat het gewoon fout. Niet leuk ;(

Ben ik de enigste met dit probleem ?
Dat wordt wel vaker genoemd in de reviews. Ze hebben wat grote blunders bij het bouwen van deze game gemaakt. Wat wel jammer is.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Vanitas schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:43:
http://www.youtube.com/experiencewii

Reclame voor de nieuwe Wario Land :D Echt super goed gedaan. :D
Zeker.. viel me pas op bij het schudden van de geldzak.. maar erg leuk gedaan !

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Ik vond het wel een leuke mannier van reclame maken :+

Vandaag hadden de winkels 'm nog niet, morgen ff opnieuw proberen ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 22:34 ]

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Er is bekend geworden hoe de Guitar Hero 4 DLC gaat werken op de Wii, maar ik word er niet enthousiast van. De DLC wordt standaard op een SD kaart opgeslagen, maar omdat het nummer tijdens het spelen automatisch naar het Wii geheugen gekopieerd wordt, waardoor je weer ongeveer 200 blokken in het Wii geheugen vrij moet hebben.

Ik hoop dat Nintendo snel met die lang beloofde oplossing komt, want mijn Wii geheugen zit ondertussen al een half jaar lang bijna helemaal vol en de WiiWare en VC spellen die ik nog wil spelen beginnen zich op te stapelen. Nu ook DLC (flink wat) ruimte in het geheugen nodig heeft, begint het probleem alleen maar erger te worden en Nintendo en de third parties lopen volgens mij nu redelijk wat geld mis. Hopelijk bestaat de oplossing van Nintendo niet uit het uitbrengen van een nieuwe Wii met meer geheugen. :S

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Martinspire
  • Laatst online: 08-09 14:58
Ik zit eraan te denken om mn Wii, die ik in de vakantie gekocht heb, alweer te verkopen.
Dit omdat ik eigenlijk nog maar naar weinig games uitkijk en de games die erop uitgekomen zijn, eigenlijk niet echt mijn ding zijn, of slecht zijn uitgewerkt. Er mogen dan wel een enorme hoeveelheid games voor uitkomen, voor de echte die-hard gamers, is er maar bar weinig te krijgen. Heb het meeste al gespeeld en voor de meeste spellen is er bij mij de lol wel af. Wii Sports doe ik eigenlijk alleen nog met vrienden en verder is alleen Boom Blox nog interessant.

Denk dat ik er op dit moment nog wel een aardig bedrag voor kan krijgen (Wii met WiiClip en wii sports + 4 remotes en 2 nunchucks)

Ik moet er trouwens nog wel bij vertellen dat mn PC ook nog aardig wat aankan (voor de komende maanden zeker) en ik heb ook nog een Xbox 360 (die ik vaker gebruik).

Waar kijken jullie eigenlijk nog naar uit?

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 24-09-2008 23:32 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Thyrius
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 17:12
Ik schijn mijn Wii, als ik em nog gebruik, vooral te gebruiken voor de retro games van de Virtual Console. De overige spellen zoals Mario Galaxy, Mario Kart of Smash Bros weten mij gewoon niet meer te boeien en dat is erg jammer. Ook Metroid Prime 3 heb ik niet meer aangeraakt sinds ik hem heb uitgespeeld.

Aangezien de prijzen voor X360 behoorlijk gedaalt zijn, overweeg ik serieus een 360 te kopen. Mijn Wii zal niet de deur uitgaan, dat zeker niet. Die fout heb ik jaren terug gemaakt met mijn NES en SNES, daar heb ik nogal wat spijt van gehad.

Het meest aantrekkelijke aan de 360 vind ik dan ook, onderandere, dat hele Arcade gebeuren. Er zijn wel spellen die ik zeker zou willen spelen op die xdoos, maar echt vaak zal dat niet gaan worden. Voor de graphics koop ik de 360 zeker niet... die kan toch niet tippen aan mijn pc. Maar eerder voor het aanbod spellen.

Verwijderd

[b][message=30789521,noline]

Waar kijken jullie eigenlijk nog naar uit?
Een kleine greep:
Mega Man 9
Wario Land: The Shake Dimension
Disaster: Day of Crisis
Fatal Frame 4
Tales of Symphonia: Dawn of the New World
Fragile
Tenchu 4
Izuna
House of the Dead: OVERKILL
Mad World
Sonic and the Black Knight

De Blob en Sim City Creator zien er ook uit als een leuke games trouwens.

Het grootste probleem is denk ik je modchip nu is dat erg cliche maar toch. Wanneer je een game download heeft het gewoon geen waarde. Hetzelfde als ik heb met reviewexemplaren die ik af en toe krijg via de site waar ik voor schrijf. Je kunt met een paar klikken 30 games downloaden en dan zie je door de bomen het bos niet meer. Wanneer je echt tijd neemt om een game helemaal 100% door te spelen zoals Zelda, Galaxy, Metroid Prime 3 etc. dan is het game-gevoel veel sterker aanwezig en start je niet zo snel met een andere game.

Daarnaast is het voor multiplatform bezitters moeilijker om de juiste games te vinden. Games als Call of Duty, Tomb Raider: Underworld of James Bond zijn vast heel tof op de Wii maar die zal ik eerder op de Xbox 360 halen. Een ander punt is dat op dit moment de langverwachte titels niet allemaal goed uit de verf komen. Sommige zijn buggy(Star Wars TFU) sommige hebben andere problemen(Samba de Amigo). Ik weet dat er genoeg zit aan te komen voor de Wii. Het probleem is alleen dat ik zelf niets heb met muziek-games en andere genres die nu zo razend populair zijn. Op de Xbox 360 kijk ik eigenlijk ook maar na een handjevol titels uit, Banjo Kazooie en Mirror's Edge bijvoorbeeld. De Wii heeft dan weer wel Wario Land, een game die je niet zo snel op de Xbox 360 aantreft.

Aangezien je niet weet wat er aankomt blijkt ook maar weer eens dat Nintendo's marketing van de games tekort schiet. Men weet genoeg Wii's te verkopen en de populaire games zoals Mario Kart en Galaxy maar titels als Battalion Wars verkopen niet eens een miljoen exemplaren. Ik merk dat heel veel games gereleased worden zonder dat iemand er vanaf weet, wist je bijvoorbeeld dat in oktober Final Fantasy: Chocobo Tales Wii uit komt? En dat we in diezelfde maand Disaster Day of Crisis krijgen? Als ik als iemand die zich dagelijks met game-nieuws bezighoudt zoals ik al sommige games over het hoofd ziet dan zullen anderen helemaal geen idee hebben wat er uitgebracht wordt buiten de gebruikelijke sporttitels, Guitar Hero en Call of Duty. Dan worden games als De Blob die gemiddeld een 9 scoren gewoon genegeerd.

Verwacht overigens niet al te veel geld voor je tweedehands Wii het leveringsprobleem is ondertussen opgelost en van tekorten is geen sprake. Wellicht dat het nog opraakt rond 5 december maar daar ga ik niet vanuit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 00:23 ]

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 00:21:
Het grootste probleem is denk ik je modchip nu is dat erg cliche maar toch. Wanneer je een game download heeft het gewoon geen waarde. Hetzelfde als ik heb met reviewexemplaren die ik af en toe krijg via de site waar ik voor schrijf. Je kunt met een paar klikken 30 games downloaden en dan zie je door de bomen het bos niet meer. Wanneer je echt tijd neemt om een game helemaal 100% door te spelen zoals Zelda, Galaxy, Metroid Prime 3 etc. dan is het game-gevoel veel sterker aanwezig en start je niet zo snel met een andere game.
Daar ben ik het echt volledig mee eens! Natuurlijk heb ik zelf ook wel games gedownload en zitten spelen (niet voor de Wii, maar voor andere consoles/PC), maar er gaat toch niets boven je zuurverdiende geld uitgeven aan een game en hem dan ook echt goed te gaan spelen. Als je 100 spellen download en dan maar eens gaat kijken wat er tussen zit krijg je zo snel dat je een spel ff 5 minuten doet en dan weer verder gaat. Leg je er echter een fiks bedrag voor neer, en heb je niet nog een hele berg andere games die op je liggen te wachten, dan is de motivatie toch een stuk groter om verder te spelen. Dat maakt (voor mij iig) de spelervaring zoveel beter. Alleen om die reden al neem ik geen chip. Zo'n chip is eventueel leuk voor als de Wii al zo goed als dood is, om achteraf nog wat obscure games te testen die je anders toch nooit gekocht zou hebben, maar niet als de Wii nog in leven is wat mij betreft. Zo heb ik nu ook veel plezier van mijn copybox op de SNES bijvoorbeeld. Beetje vage Japanse games uitproberen, en als het wat is proberen hem inclusief doosje/boekje ergens vandaan te plukken. :)

Beetje in dezelfde lijn, alleen dan legaal, is dat ik met de Wii ook probeer me zoveel mogelijk in te houden wat betreft het kopen van games. Natuurlijk heb ik nu veel meer te besteden dan toen ik nog van mijn zakgeld en een klein krantenwijkje spellen moest kopen (voor hogere prijzen ook nog dan nu). Ik merkte bij de Cube dat als je teveel games koopt, het plezier om die allemaal te gaan spelen ook een stuk minder wordt.

Mijn foto's op Flickr.

• BarôZZa
Ik moet zeggen dat de Dreamcast toch de console is geweest waar ik het meest intensief mee heb gespeeld de laatste jaren. Vroeger uiteraard de Gameboy, NES, N64 etc, maar dan ben je nog jong en speel je sowieso meer (en leef je je meer in waardoor veel mensen nu zo'n gevoel hebben van dat games destijds veel beter waren).

Bij de Dreamcast brandde ik me rot aan alle games, je hoefde tenslotte niks om te bouwen. Tuurlijk, er zat veel troep tussen die ik maar heel ff heb gespeeld, maar ook veel games die ik anders nooit zou hebben gespeeld. Ik denk niet dat ik aan de hand van de reviews en het doosje een game als Rez destijds zou hebben aangeschaft. Dit alles zorgde ervoor dat ik eigenlijk continu wel wat met de Dreamcast deed, terwijl de Wii (niet omgebouwd) af en toe gerust een paar weekjes stof staat te happen. Daardoor keek ik ook veel meer naar of er nog toffe dingen uitkwamen voor de DC en of er nog leuke dingen te koop waren, terwijl ik bij de Wii merk dat ik amper nog rondkijk in winkels. Mijn laatste twee Wii games zijn SSBB en PES 2008 omdat de laatste 8 euro was. Capcom vs SNK 2 nog even via Marktplaats gescoord, maar houd ik er maar ff buiten. Ik zou ook echt niet weten welke aankomende titels ik nou echt een musthave zou vinden. Wario is leuk, maar geen must zoals Galaxy was en voor de rest vind ik alleen Mad World enorm veelbelovend. Voor de Dreamcast had ik veel meer games origineel gekocht. Shenmue 1 & 2 behoren tot mijn mooiste gamesbezittingen. Al kan dat ook gewoon komen doordat de Dreamcast imo veel meer toffe games had dan de Wii.
De Wii heeft voor veel gamegenres een enorm matige line-up, met maar enkele topgames.

• Deddiekoel
Ik ben het eens met wat er gezegd wordt over dat teveel games de spelervaring verminderen. Hoewel dit bij downloads erger is geldt het ook gewoon voor gekochte games. Als ik binnen een week 3 games koop dan speel ik er waarschijnlijk 2 nauwelijks van. Omdat ze gekocht zijn komt het wel goed, wat bij downloads waarschijnlijk minder is maar het punt moge duidelijk zijn.
Tegenwoordig vind ik dat ik er beter mee omga omdat ik redelijk goed mijn 'lijstje' afwerk maar nog zijn er games die ik te weinig speel.

• Martinspire
  • Laatst online: 08-09 14:58
Ik heb inderdaad een hoop games gedownload, maar als ik ze dan speel dan is het niet zozeer dat ik ze niet waardeer. Ik vind de meeste spellen gewoon niet uitdagend genoeg. Niet iets om verslavend aan te blijven.

Oké, je speelt niet alles helemaal uit, maar ik vind de kwaliteit van sommige games echt dramatisch.

Je kunt het ook zien aan de reviewcijfers van IGN. Als je daar het overzicht van de Wii games vergelijkt met die van de Xbox 360, dan zul je zien dat bij de 360 veel meer games een cijfer boven de 8 krijgen dan de Wii en dat juist het middengedeelte (voldoende en matig tot zeer slecht) veel meer Wii games heeft.

Dat is ook 1 van de redenen dat ik vaker op mn 360 speel dan op mijn Wii. En nou kun je wel zeggen dat als je iets koopt, je het vaker gaat spelen. Maar is dat omdat je je er echt goed mee vermaakt, of omdat je het zonde vind omdat je dan geld verspilt? Je gaat je dan minder ergeren aan slechte dingen en zoekt naar dingen die het spel leuk maken. En dus niet als 1 geheel bekijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 25-09-2008 12:00 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Verwijderd

Vraagje

Wanneer ik een Wii koop, en ik heb wifi internet bij mij thuis.
Is het dan makkelijk om via mijn tv te kunnen interenetten ?

En kun je gewoon weblogs bezoeken ? flashfilmpjes bekijken ? marktplaats.nl ook gewoon ?

Weet iemand nog een interessante aanbieding, wii plus games voor een laag bedrag ? :)

alvast bedankt

Verwijderd

Je kunt uiteindelijk niet met je Wii "internetten"
de wii ondersteund (nog) geen browsers dus zit surfen er niet in
het enige dat je op internet kunt doen met de wii is:
Online gamen tegen anderen
Mii's importeren en exporteren
en uiteraard gebruik maken van de andere Wii-channels (everybody votes channel, mii contest channel, etc.)

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Je kunt opera gewoon installeren op je wii hoor. Die moet je via de wiishop kopen met wiipoints. Dan komt er een exrta channel bij waarmee je het wereld wijde web op kunt. :-)

Dus internetten kan wel op de wii. ;)

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• Dutchie!

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:41:
Je kunt uiteindelijk niet met je Wii "internetten"
de wii ondersteund (nog) geen browsers dus zit surfen er niet in
het enige dat je op internet kunt doen met de wii is:
Online gamen tegen anderen
Mii's importeren en exporteren
en uiteraard gebruik maken van de andere Wii-channels (everybody votes channel, mii contest channel, etc.)
Haha, lache :D

Hoe kom je daar nu bij? Je kan al internetten sinds enkele maanden na de lancering van de Wii :p toen was Opera ook nog gratis.

Edit: Charlie, je kan ook dingen kopen online ;) misschien dat jij daar eens naar moet kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Dutchie! op 25-09-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mega Man 9 is uit op WiiWare,

Mijn recensie van Wario Land:
http://www.wiids.nl/article.php?id=27657

Ik ga nu maar eens slapen, morgen om 7 uur op :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan neem ik mijn post uiteraard terug.
Dit is inderdaad nieuw voor mij :P

gewoon in het wii-shopping channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt het internetten dan ? gezien je geen toetsenbord hebt ?
Kun je bijv. gewoon op marktplaats.nl en een weblog als geenstijl.nl via de tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 14:03

Willybubba

Nut up or shut up.

Ja, je kunt met je 'mote letters aanwijzen enzo, point-and-click :P

Mijn Wii straat ook al weer een tijdje te niksen. De 360 draait daarentegen overuren. Eigenlijk zonde maarja...

Werkt de Guitar Hero gitaar eigenlijk ook op Rock Band (Wii dus)?

Ik twijfel overigens ook over Guitar Hero: World Tour. De DLC-oplossing op Wii vind ik idd niet zo netjes, maar als ik 'm op Wii koop heb ik wel 2 gitaren. Daarentegen, als ik 'm op 360 koop heb ik in eerste instantie 1 gitaar, maar kan ik Rock Band ook kopen en heb ik dankzij DLC over die beide games heen ineens *heel* veel content. Maar nog steeds 1 gitaar. Argh!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 08:07:
Lettertjes op het scherm aanwijzen of een USB toetsenbord (evt draadloos) aansluiten.
Het blijft alleen wel SDTV resolutie, dus je zit continu met de zoom knop te spelen om een site te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
Kun je bijv. gewoon op marktplaats.nl en een weblog als geenstijl.nl via de tv ?
Ik heb gewoon een standaard USB toetsenbord van HP erop aangesloten en werkt perfect. Ook flash ondersteuning enzo. Werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is niet het topic om het over emulators te hebben.

[ Voor 87% gewijzigd door PromoX op 26-09-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 21:16

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Ik vind er eerlijk gezegd ook weinig aan, alleen de toppers zijn echt leuk (mario galaxy, zelda) maar de rest van de games zijn gewoon niet echt leuk om te doen en dus hun geld niet waard voor mij.

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Nee, je kan alleen naar Google en Bangbros surfen |:(

Toetsenbord heb je niet nodig, je hebt een onscreen keyboard en dat werkt vrij vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemez
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
Ze hebben bij de V&D van BigBen de accu set met lader.
Het probleem is dat ik absoluut niet kan vinden wat nou goede zijn. Deze is overigens 17,95, dus valt dan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Geen idee hoe oud we hier allemaal zijn, en in hoeverre er beschikking is over multiplatform. Maar ikzelf vind het niet zo'n groot probleem dat er niet heel veel super games zijn. Ik ben zelf al 30+ en door mijn gezin + werk heb ik toch nog maar beperkt tijd.

In die tijd kan ik dan gamen op 360, pc en diverse retro systemen en/of handheld......toch wil ik er graag een wii bij voor de toppers (mario/zelda) en voor de spellen als wii sports en wii balance board (teh name is eluding me :P )

Ik denk wel dat door de huidige doelstelling van nintendo
(We willen de non gamers en zeggen dat we ook de hardcore gamers willen & bedienen. Maar stiekum doen we dit niet of at best zeer beperkt)
je altijd op zijn minst en wii met een pc mot combineren en eigenlijk het liefst met een 360 of ps3.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mega Man 9 is echt geweldig _/-\o_

Precies zoals de 8-bit klassiekers alleen volgens mij hebben ze de moeilijksheidgraad ietsje opgeschroeft voor dit deel. Achter ieder laddertje bevind zich wel een valkuil en soms moet je behoorlijk moeilijke capriolen uithalen. Ik heb tot nu toe alleen Galaxy Man uitgespeeld. Ook netjes dat de game automatisch naar 4:3 springt, dat scheelt weer opstaan om de afstandsbediening te pakken.
Geen idee hoe oud we hier allemaal zijn, en in hoeverre er beschikking is over multiplatform. Maar ikzelf vind het niet zo'n groot probleem dat er niet heel veel super games zijn. Ik ben zelf al 30+ en door mijn gezin + werk heb ik toch nog maar beperkt tijd.
Ik denk dat de mensen met alleen een WIi zich nog best wel zullen vermaken. Het zijn vooral de multiplatform bezitters die er weinig aan vinden omdat die de Call of Duty's en Need for Speeds niet op de Wii halen.

Met deze week alleen al:
Mega Man 9
De Blob

zijn er genoeg leuke titels en ik wil niets horen over 'hardcore' want Mega Man 9 is veel moeilijker dan al mijn Xbox 360 games. :P Daarnaast is het zo dat middelmatige games op de Wii zoals Star Wars: The Force Unleashed ook best leuk kunnen zijn. Het is alleen niet zo dat deze spellen beter zijn op de Xbox 360 en PS3. Tuurlijk is het grafisch allemaal strakker maar de bugs in het physics systeem en eindbazen die blijven hangen onder een platform en de tergende jump-controls zitten ook in de andere versies. Als Wii bezitter zijn we gewoon erg verwent met games als Super Mario Galaxy en Metroid Prime 3 en dan speel je niet zo snel mindere titels.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Dit is niet het topic om het over emulators te hebben.

[ Voor 84% gewijzigd door PromoX op 26-09-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Sagat schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:01:

In die tijd kan ik dan gamen op 360, pc en diverse retro systemen en/of handheld......toch wil ik er graag een wii bij voor de toppers (mario/zelda) en voor de spellen als wii sports en wii balance board (teh name is eluding me :P )

Ik denk wel dat door de huidige doelstelling van nintendo
(We willen de non gamers en zeggen dat we ook de hardcore gamers willen & bedienen. Maar stiekum doen we dit niet of at best zeer beperkt)
je altijd op zijn minst en wii met een pc mot combineren en eigenlijk het liefst met een 360 of ps3.
Mijn situatie is vergelijkbaar. Ik ben 30, vaak lange dagen op het werk dus weinig tijd voor gamen (al zal mijn vriendin dat anders zien :)). Voor mij is het aanbod van spellen goed genoeg. Momenteel bezit ik Okami, RE4, RE (GC), MKWii, Sports, Play, Mario 64, Wii fit.

En dat is echt meer dan genoeg. Ik heb de spellen echt nog lang niet uitgespeeld in de 3 maanden dat ik de Wii heb en vervelen doen ze evenmin.

Ik kan me wel voorstellen dat als je jonger bent en dus meer tijd hebt (scholier, student), je wel sneller behoefte hebt aan meer games.

Nog even wat betreft het kopen van spellen: Ik merk dat ik veel meer plezier beleef aan spellen doordat ik ze koop. Hiervoor had ik een xbox waarop ik alles brandde, maar geen enkel spel kon me echt boeien. Waarschijnlijk door de overvloed aan spellen op de plank gooi je een spel snel in de hoek als je even vast zit. Nu ik alles koop en dus ook goed nadenk voordat ik naar de winkel stap heb ik nu een aantal titels die ik helemaal geweldig vind. En als je even vast zit (of verveeld bent) blijf je toch spelen, want je hebt er voor betaald en er is niet zoveel anders te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

*snip*
Vind megaman ook super (heb de collections van standard&X) maar die komt toch ook naar ps360?
Ik denk dat de mensen met alleen een WIi zich nog best wel zullen vermaken. Het zijn vooral de multiplatform bezitters die er weinig aan vinden omdat die de Call of Duty's en Need for Speeds niet op de Wii halen.
Uh, volgens mij zijn de bewuste multiplatform bezitters juist vaak de gamers die opzoek zijn naar de krenten in de pap en niet de eenheidsworst. Je kan immers niet alles spelen en moet selectief zijn.
Met deze week alleen al:
Mega Man 9
De Blob
zijn er genoeg leuke titels en ik wil niets horen over 'hardcore' want Mega Man 9 is veel moeilijker dan al mijn Xbox 360 games. :P Daarnaast is het zo dat middelmatige games op de Wii zoals Star Wars: The Force Unleashed ook best leuk kunnen zijn. Het is alleen niet zo dat deze spellen beter zijn op de Xbox 360 en PS3. Tuurlijk is het grafisch allemaal strakker maar de bugs in het physics systeem en eindbazen die blijven hangen onder een platform en de tergende jump-controls zitten ook in de andere versies. Als Wii bezitter zijn we gewoon erg verwent met games als Super Mario Galaxy en Metroid Prime 3 en dan speel je niet zo snel mindere titels.
TFU ga ik zelf nog halen als budget game....omdat het star wars is. Anders had ik em gewoon geskipped....krijg er een beetje het AC gevoel bij, hoge initiele wow factor maar daarna gaat het allemaal snel downhill zeg maar.

Wat betreft verwend zijn, het is mijn persoonlijke mening dat 360 eigenaren meer verwend zijn. Maar zoals je zelf eerder zei (en ik ben te lui om je te quoten dus bij benadering) 'het hangt er ook vanaf wat je wilt spelen'.
De games die je noemt zijn idd wel juist mijn wii krenten (maar voor de hardcoregamers misschien weer te niche markt (2 2d games en een experimentele verfbol?!?! ;) ))

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:12:
Mega Man 9 is echt geweldig _/-\o_

Ook netjes dat de game automatisch naar 4:3 springt, dat scheelt weer opstaan om de afstandsbediening te pakken.
Het spel is alleen in 4:3 te spelen, ik kan hem niet in breedbeeld spelen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ja dat is best logisch eigenlijk. Vroeger waren er namelijk alleen maar 4:3 tv's :p

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:08
Volgens mij is het beeld 16:9 maar met zwarte zijbalken. ;)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5uc1agyqA3Q]

^ Nog een portie nostalgie (Mega Man 2) bijgehaald toen ik deeltje 9 uit het shopping kanaal haalde. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:32
Remake/port van de original RE voor de Wii: http://www.wiisworld.com/...resident-evil-remake.html
Alleen blijft hij alleen in Japan? :(

Verwijderd

Hij komt er net zo uit te zien als de NGC versie, dus echt bijzonder is het niet.

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:32
Als het net zo'n port is als RE4 Wii, dan vind ik het al super. Rond lopen en richten met de Wiimote, vind ik leuker dan richten met zo'n sticky. (Jaja, ben een nieuwe gamer. :P)

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Nadat mijn Wii maandenlang stof stond te verzamelen was het tijd om hem nog eens in te pluggen: Vandaag heb ik namelijk Samba Di Amigo binnengehaald :).

Ik was vroeger al een fan van de gelijknamige Dreamcast game, wat ook de reden is dat ik deze me nu ook aangeschaft heb.
Positief is alvast dat je kan kiezen tussen het spelen met 2 wii-motes of een wii-mote + nunchuck. Nog maar een halfuurtje gespeeld (batterijen leeg :(), maar ik kan me wel al een goed beeld vormen.
Het spel is helemaal zoals het origineel, maar dan met een zooi extra's en nieuwe nummers bij. De controls zijn....wennen.
Wie samba di amigo niet kent: je linker- en rechtermacara kan je in 3 posities shaken: onder, midden en boven. In de originele dreamcastversie kreeg je speciale controllers die konden meten hoe hoog ze van de grond waren (vandaar dat je ook je eigen hoogte moest aangeven). De wiimote controllers kunnen dit uiteraard niet.
De oplossing voor de wiimote: meet gewoon in welke hoek de controllers gericht zijn: Als je ze naar beneden richt zijn ze naar beneden getilt, naar boven tilten ze anders en in het midden wordt je verondersteld van ze horizontaal te houden.
Boven en beneden werkt prima, zeer natuurlijk zelfs, maar met de middenpositie ga je zitten sukkelen, omdat:
- Je bent gewoon om de macaras rechtop te houden/shaken, niet plat.
- Wanneer je enthousiast shaket kan het spel denken dat je van positie verandert.

Vooral het shakeprobleem is vervelend: de oplossing daarvoor is om enkel voor de middenpositie horizontaal te shaken (zodat hij altijd horizontaal blijft, in tegenstelling tot hoe je normaal zou shaken). Uiteindelijk zal je er wel aan wennen, maar dat maakt het spel minder toegankelijk voor beginners, terwijl samba juist de grootste aantrekkingskracht heeft bij toevallige bijstanders.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• MetroidPrime

MetroidPrime

ChrisM schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 12:16:
Als het net zo'n port is als RE4 Wii, dan vind ik het al super. Rond lopen en richten met de Wiimote, vind ik leuker dan richten met zo'n sticky. (Jaja, ben een nieuwe gamer. :P)
Dan zul je met deze port zwaar teleurgesteld zijn. Dit wordt een directe port van Resident Evil 1 direct vanaf de Gamecube, zonder gebruik te maken van de nieuwe mogelijkheden van de Wii controller, net zoals ze onlangs met Resident Evil 0 hebben gedaan. Ik gok dat Capcom voor beide ports hooguit een weekje ofzo nodig heeft gehad, het enige wat ze hebben hoeven veranderen zijn de controller mappings, Gamecube software schijnt zonder enige aanpassingen voor de Wii gecompileerd te kunnen worden.

Ik durf er wel geld op in te zetten dat de Gamecube ports van RE2, RE3 en RE Code Veronica X binnenkort aan de beurt zijn. Als ik dit port gedrag van Capcom zie, ga ik er vanuit dat de kans op een fatsoenlijke (RE4 stijl) remake van RE2 helaas vrij klein is.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

Zelfs RE4 Wii is een directe port van de NGC versie. (alleen hebben ze de PS2 extra's toegevoegd en een nieuwe contrtoller config voor de WiiMote + Nunchuk, verder kan je gewoon ook nog de GameCube of Classic Controller gebruiken)

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 19:00:
Zelfs RE4 Wii is een directe port van de NGC versie. (alleen hebben ze de PS2 extra's toegevoegd en een nieuwe contrtoller config voor de WiiMote + Nunchuk, verder kan je gewoon ook nog de GameCube of Classic Controller gebruiken)
Er is toch wel een redelijk groot verschil tussen de poort van RE4 en die van RE0 en RE1. Bij RE4 wordt er nog gebruikt gemaakt van de nieuwe mogelijkheden van de Wii controller, is het spel in anarmorf breedbeeld in plaats van letterboxed breedbeeld en, zoals je zelf al noemt, zijn alle PS2 extra's nog aan het spel toegevoegd(die grafisch zijn opgepoetst voor de Wii versie). De extra's van de PS2 versie voegden zelfs 10 uur speelduur aan het spel toe.

De Wii versies van RE0 en RE1 zijn op geen enkele manier aangepast, behalve dat je de Wiimote op zijn zijkant gebruikt (zonder motion controls) in plaats van een Gamecube controller. Capcom is bij RE0 en RE1 gewoon extreem lui, terwijl er bij de port van RE4 wel degelijk moeite is genomen.

De mogelijkheid om de Gamecube of Classic zit trouwens niet in de Wii versie van RE4 die ik hier heb liggen, terwijl ik wel geprobeerd heb die beide controllers te gebruiken.

Verwijderd

Ik heb ook RE4 Wii. Als je het spel start vraagt hij om een Nunchuck te connecten doe dit. Direct daarna moet je 'm weer disconnecten (anders kan je alleen met nunchuck spelen). Als je dat gedaan hebt kan je de Classic Controller op die Wiimote aansluiten of de GameCube controller in poort 1 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Afgelopen weekend naar FirstLook 2008 geweest samen met mijn vrouw.
We hebben ons vooral vermaakt bij de Nintendo stand.
De nieuwe Animal Crossings heeft wel vernieuwingen, maar nog steeds is het grafisch hetzelfde als de GC versie en de DS versie.
Daarnaast nog Wario gezien wat er heel leuk uit ziet. Jammer in mijn ogen is dat het mij eigenlijk meer een DS spel lijkt, maar ok.
Daarnaast natuurlijk nog Wii Music gespeelt. Ontzettend veel instrumenten waar je uit kunt kiezen en dan multi-player met z'n 4en de muziek na spelen. Wat mijn vrouw zei, was dat je tenminste niet allerlei instrumenten nodig hebt om te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Komend weekend is er een Nintendo press event. Ben erg benieuwd of daar iets interessants wordt getoond. Mijn voorspelling (geinspireerd door de IGN Podcast):
- Wii MotionPlus games worden benoemd (dus iig Red Steel 2 en Wii Sports Resort)
- Animal Crossing
- Disaster: Day of Crisis
- Nieuwe Pikmin
- Oplossing voor opslag probleem (ik denk dat dit de oplossing van Guitar Hero wordt, alles opslaan op SD en games kopieren naar Wii wanneer nodig)

IGN zei dat Nintendo zich begint te realiseren dat ze meer voor de hardcore moeten doen en dat daarvoor hier wel eens getoond kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op maandag 29 september 2008 @ 08:24:
Daarnaast natuurlijk nog Wii Music gespeelt. Ontzettend veel instrumenten waar je uit kunt kiezen en dan multi-player met z'n 4en de muziek na spelen. Wat mijn vrouw zei, was dat je tenminste niet allerlei instrumenten nodig hebt om te kunnen spelen.
..heb je kunnen zien of het 'dirigeren' nog een onderdeel is gebleven van Wii Music ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Oooh, shoot. Dat ben ik dus helemaal vergeten te bekijken. Je kunt wel verschillende groepen kiezen zoals voorgrond, bass e.d. Geloof 6 of 7 groepen.
Ik heb wel even door de lijst kunnen scrollen van muziek instrumenten, waarbij er dus een aantal staan die ik dan weer niet kende. Maar ik ben het dirigeren dus niet tegen gekomen. Overigens kan ik me niet voorstellen dat dat er niet meer in zit. Ik had me voorgenomen om er nog naar te kijken, maar als je eenmaal bezig bent, dan vergeet je dat vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 12:11:
Hij komt er net zo uit te zien als de NGC versie, dus echt bijzonder is het niet.
Hmmm als ze widescreen en dolby PL2 toevoegen zou ik em persoonlijk al aanschaffen. Dat is het enige dat me irriteert als ik de GC versie op mijn wii speel ;)
Ik denk dat we verdere remakes sowieso wel kunnen vergeten hoor. Fans zoals ik willen dat al tijden graag maar is nooit een reden geweest om aan te nemen dan capcom dat ook echt van plan is.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:22:
Oooh, shoot. Dat ben ik dus helemaal vergeten te bekijken.
Helaas ;) ... Kom namelijk op internet geen duidleijk antwoord tegen hierover. Berichten lijken elkaar wat tegen te spreken. We wachten het maar af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mijn vriendin is gek van dansen en die wil dus graag een spel op de wii waarmee ze kan dansen. Nu vind ik dit zelf ook wel grappig om te doen en ben ik dus even gaan googelen. Ik kom dan uit op "Dance Dance Revolution Hottest Party 2" waar ook een dansmat bij zit. Het probleem is echter ik kan hier in de buurt nergens een winkel vinden die het spel verkoopt. Zijn er misschien mensen die dit spel ook hebben en hun ervaringen willen delen en mij kunnen vertellen waar hun het gekocht/besteld hebben? :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:00:
Mijn vriendin is gek van dansen en die wil dus graag een spel op de wii waarmee ze kan dansen. Nu vind ik dit zelf ook wel grappig om te doen en ben ik dus even gaan googelen. Ik kom dan uit op "Dance Dance Revolution Hottest Party 2" waar ook een dansmat bij zit. Het probleem is echter ik kan hier in de buurt nergens een winkel vinden die het spel verkoopt. Zijn er misschien mensen die dit spel ook hebben en hun ervaringen willen delen en mij kunnen vertellen waar hun het gekocht/besteld hebben? :)
Dat spel is net uit in de US en zal hier binnenkort ook komen, maar is er simpelweg nog niet. Je vriendin zal nog heel ff geduld moeten hebben dus. In de tussentijd is het step gebeuren in WiiFit ook erg leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
BastiaanN schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:00:
Met deel één beginnen?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Merci! Maar dat had ik natuurlijk zelf ook kunnen bedenken :X

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nintendo gaat nu ook een WiFi-router uitbrengen voor de Japanse markt, zie hier. Voordeel van deze router is dat het de DS direct ondersteund. Verder wel slick in Wii-look.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.