[OT] [Wii] Swords & Soldiers zoekt playtesters

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Het is een beetje ongebruikelijk om het hier te vragen, lijkt me, maar wij zijn een Nederlandse game developer (Ronimo Games) en wij zijn op zoek naar mensen die het leuk vinden om onze game bij ons op kantoor in Utrecht te komen spelen (playtesten). Een soort closed beta dus, en deze forumpost is de uitnodiging. :)

De game die we aan het maken zijn is Swords & Soldiers, voor Wiiware. Het is een 2D side-scrolling RTS game met splitscreen multiplayer en drie verschillende rassen. Dat betekent dat het bijzonder belangrijk is om die rassen onderling in balans te krijgen. Want een RTS waarin 1 strategie altijd wint, dat is niet leuk om te spelen. Hier is het nieuwsbericht over Swords & Soldiers op Tweakers.net en onder deze post staan de drie screenshots die we tot nog toe vrij hebben gegeven.

De vraag is dus of er Tweakers in de buurt van Utrecht zijn die zin hebben om op dinsdag 9 september (volgende week dus) ergens tussen 14.00 uur en 20.00 uur langs te komen om onze game te spelen. Het liefst hebben we gamers die tijd hebben om een paar uur lang echt op zoek te gaan naar ongebalanceerde strategiën, zodat we die kunnen repareren. Maar als je alleen maar zin hebt om even 10 minuten langs te komen, de game te spelen en er dan je mening over te geven, dan ben je zeker ook welkom!

We betalen geen reiskostenvergoeding of zo, dus ik denk dat dit vooral leuk is voor Tweakers in de buurt van Utrecht. Als je langs wilt komen, post dat dan even hier en hoe laat ongeveer en met hoeveel mensen, dan hebben we een beetje een beeld van hoe druk (of rustig) het gaat worden. Maar als je op het laatste moment wat te doen hebt en toch niet komt, of juist extra vrienden meeneemt, dan is dat ook prima.

Ons kantoor zit in Utrecht aan het Neude-plein, op Vinkenburgstraat 19 bis. Onze deur zit direct links naast de Douwe Egberts winkel.

Afbeeldingslocatie: http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2008/08/medium_2765634114_7caf398daa_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2008/08/medium_2764786829_bbfbc4a9b0_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2008/08/medium_2765632472_a2c22e1403_o.jpg

Ik weet dat dit soort topics hier eigenlijk niet zomaar thuishoort, maar wij vinden het leuk om gamers te betrekken bij onze nieuwe game en willen graag input van ze. Een forum als dit is voor ons de beste manier om in contact te komen met gamers, dus ik hoop dat deze topic gewoon open mag blijven.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Dergelijke wervingstopics zijn normaliter niet de bedoeling, maar omdat het topic aardig van opzet is blijft ie open.
Ik weet dat dit soort topics hier eigenlijk niet zomaar thuishoort, maar wij vinden het leuk om gamers te betrekken bij onze nieuwe game en willen graag input van ze. Een forum als dit is voor ons de beste manier om in contact te komen met gamers, dus ik hoop dat deze topic gewoon open mag blijven.
Bij twijfel dus graag van te voren vragen of het mag :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Gaaf !! :) Ik moet die dag werken( nog uurtje dan vrij vragen) maar ga wel kijken of ik kan komen. Ik kom dan vanuit zeeland en ben er dan pasom 18:11in utrecht :p nog meer tweakers die vanuit zeeland gaan?

Ik hou dit topic in de gaten! Zoiezo een erg leuk idee!

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
JuliettPapa schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:39:
Gaaf !! :) Ik moet die dag werken( nog uurtje dan vrij vragen) maar ga wel kijken of ik kan komen. Ik kom dan vanuit zeeland en ben er dan pasom 18:11in utrecht :p nog meer tweakers die vanuit zeeland gaan?

Ik hou dit topic in de gaten! Zoiezo een erg leuk idee!
Okee, cool! Als je nog een paar vrienden mee wilt nemen, dan zijn die natuurlijk ook welkom! :)
PromoX schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:43:
Dergelijke wervingstopics zijn normaliter niet de bedoeling, maar omdat het topic aardig van opzet is blijft ie open.

[...]

Bij twijfel dus graag van te voren vragen of het mag :).
Okee, bedankt! Ik wilde vorig jaar ook al een keer zoiets doen voor een andere game (ging uiteindelijk niet door) en toen had ik wel netjes eerst een modje gemaild, maar die antwoordde toen niet, dus nou had ik het maar gewoon gelijk gepost. Vandaar. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Dutchie!

Dutchie!

....

Jammer dat er niemand reageert ;( . Ik kom iedergeval met z'n 2en nu. Neefje van 16 komt ook mee :p

Wij komen dus pas 18:11 in utrecht aan. En moet nog ff uitvogelen waar we precies moeten zijn dan :p

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 14:01
Ziet er erg leuk uit, ik kom misschien wel testen. Er is alleen niet veel tijd over na werktijd tot 20:00, misschien dat ook daarom er nog niet veel reacties zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door XanaduNL op 04-09-2008 14:25 ]

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Nog mensen nodig? Woon pal naast het Neude en wil na m'n werk wel langskomen... Maar da's dan tussen 18.30 en 20u.

Laat maar weten of je dus nog iemand nodig hebt.

www.elskamp.org * Mijn Twitter

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
JuliettPapa schreef op donderdag 04 september 2008 @ 00:52:
Jammer dat er niemand reageert ;( . Ik kom iedergeval met z'n 2en nu. Neefje van 16 komt ook mee :p

Wij komen dus pas 18:11 in utrecht aan. En moet nog ff uitvogelen waar we precies moeten zijn dan :p
Mogelijke route:

Stations hal --> Kijk naar het grote overzicht bord daar, vanaf dat punt loop je naar links. totdat je bij de roltrappen uitkomt. Bij de roltrap ga je Cathrijne uit, hier loop je links het vredenburg af. Vervolgens kom je bij een asfalt weg waar bussen overheen rijden en zie je aan de overkant de Bijenkorf.
Steek niet over maar sla rechts de winkelstraat in. In deze winkelstraat zie je winkels voorbij komen als: Intertoys, It's, Appie to go. Ga de brug over loop voorbij het postkantoor en je zit op het Neudeplein.

Verder weet ik niet welke deur je moet hebben.

Ik kan helaas niet komen ivm Warhammer die dan uit is :P

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• Oogst
Is die tijd serieus voor veel mensen een probleem? Dan kunnen we dat natuurlijk wel wat later maken, als nodig.

In elk geval leuk dat er toch nog wat mensen langskomen!

@Luuk_Luchtloper:
Jazeker hebben we nog mensen nodig! :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Oogst schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:10:
@Luuk_Luchtloper:
Jazeker hebben we nog mensen nodig! :)
Is prima, dan kom ik na werktijd wel langshobbelen. Kan geen exacte tijd geven, maar dat zal dus ergens rond 18.30 a 18.45 zijn...

• Dutchie!

Dutchie!

....

@SpoTs: Thnx :)

Wij moeten dus ook nog ff lopen... dus komen ook pas aan rond 18:30 denk ik :) mits de trein geen vertraging heeft ;)

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:35
had het vorige week geweest was ik zeker langs gekomen, maar nu alle colleges weer volop van start zijn gegaan heb ik er helaas geen tijd voor :(

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Opzich lijkt het mij wel leuk, maar eigenlijk niet alleen om te gamen. Ik ben ook benieuwd naar een soort van rondleiding door jullie kantoor en wellicht wat generale info over hoe jullie te werk gaan. Dan zou ik het kunnen koppelen aan school en wellicht een wat grotere groep mee kunnen krijgen.

Maar wij komen allemaal uit Leeuwardend dus is het flinke reis (vandaar dat het mij leuk lijkt om niet alleen te gamen).

Laat maar weten of jullie zoiets kunnen opzetten dan kan ik met school overleggen. (ook al is het nu kort dag...)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf geen tijd maar ik heb door gegeven en iemand anders van WiiDS.nl komt waarschijnlijk wel.

Is het overigens nog gekoppelt aan een NDA of embargo of mag er gewoon over de bevindingen geschreven worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Een rondleiding is zeker wel mogelijk! Nou zijn we nog niet zo groot dat er veel rond te leiden is (12 developers in 1 ruimte), maar we kunnen ook wel wat laten zien van hoe we te werk gaan en zo, voor zover daar interesse in is. :)

Een NDA is helaas inderdaad nodig, omdat we anders straks niks meer bekend te maken hebben omdat alles al bekend is. ;) Je ervaringen met de game vallen daar dan niet onder, dus die kun je gewoon met andere en online bespreken, maar details van precies welke units, rassen en spreuken er komen, willen we nog even niet algemeen bekend maken. Al was het maar omdat units nog kunnen veranderen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me lastig om binnen een paar uur imbalanced strategies te vinden voor een spel dat je niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:36:
lijkt me lastig om binnen een paar uur imbalanced strategies te vinden voor een spel dat je niet kent.
Tweakers zijn een raar volk ;)

Ik ga eens kijken als ik er tijd voor kan uittrekken. Lijkt me wel eens leuk om te werken met een Wii (geen ervaring mee namelijk).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zit ik in het buitenland, nou helaas...., maar ik moet zeggen de game ziet er erg tof uit.

In ieder geval succes met de game en dat het een erg toffe WiiWare game mag worden, die ik dan zeker zal aanschaffen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:36:
Je speelt een potje 1 tegen 1 met een vriend. A wint van B bijvoorbeeld 1 soort unit te rushen met een paar anderen. B maakt volgend potje zelfde soort units, A komt nu met iets anders unit X en molt B compleet. Daarna als blijkt dat Unit X alles makkelijk molt kan je eens na gaan denken.

Het is wat kort door de bocht maar zo gaat het wel.Het spel ziet er niet uit alsof potjes een uur duren dus volgens mij kan je als je rap bent er aardig wat spelen en heb je wel enigzins een idee.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Inderdaad kun je binnen een paar uur niet alle strategien proberen, want er zijn er nogal wat mogelijk. Maar potjes zijn behoorlijk kort, zeker als je focust op bepaalde strategien, dus je kunt in 'maar' anderhalf uur al heel wat doen. :) En sowieso is het gegeven dat iedereen zo'n game anders ervaart en dus al snel met een ander soort tactiek op de proppen komt voor ons heel belangrijk: al probeer je er maar 2 echt goed, iedereen probeert een andere twee en dat levert voor ons in totaal dus heel veel info op.

En het gaat niet alleen om balancing: mensen die maar tien minuten spelen geven ons ook al belangrijke info over hoeveel instant appeal er is en hoe begrijpelijk de game is.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 12:03

Legoblokje

Stap niet op me!

Ik kom met 4 vrienden ook wel even spelen :)
We hopen daar om een uur of 4 te zijn en dan blijven we ook wel ff een tijdje om alle strategieën te proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Hey Oogst, wil je zo vriendelijk zijn om de route er op te painten :p ?
Klik
Heb even een stukje van google earth gepakt. Loop liever morgen gelijk van het station naar jullie dan eerst nog een tijdje te wandelen door utrecht :p

Eventueel nog een foto van de voorkant van het pand? misschien ook handig voor andere tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Toch nog een paar aanmeldingen, leuk! :) Voor wie komt: tot morgen!

Voor wie dus een rondleiding erbij wil door ons kantoor: dat kan gewoon. Gewoon even vragen aan ons ter plekke.

Okee, hier de route:

route

Let op dat de eerst helft van de route binnen is, door het Hoog Catherijne winkelcentrum. Ik heb geen foto van het gebouw voor je, maar het is boven de Douwe Egberts winkel, dat moet wel te herkennen zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Oogst op 08-09-2008 13:59 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Net met een vriend overlegt, misschien dat wij morgen aan het eind van de middag ook langs komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me erg cool om te komen. studeer atm game development, dus het lijkt me erg cool om een keer een kijkje te nemen bij een game-studio. en natuurlijk om deze game te checken. ziet er iig cool uit. waarschijnlijk kom ik ergens later in de middag met een vriend van me. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Damn.... Lees ik dit nu... :z
/edit
(ow het is net pas de 6e geworden.... 8)7)

Maar ik heb vandaag net al plannen gemaakt... :X
Nog een dag houden :P

[ Voor 68% gewijzigd door ixl85 op 09-09-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vriend van me kan helaas niet. Dus ik moet het helaas ook voorbij laten schieten.

Succes iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Oogst, ik zal er ook niet zijn. Neefje belde net dat er geen trein reed... niet kon ik wel in me eentje te gaan maar dan vind ik het toch minder leuk. Ook omdat het me bijna 40euro kost aan treinkaartje :p

Ik laat het dus ook voorbijschieten... maar ik hoop dat je binnenkort zoiets nog een keer wil en kan regelen? het liefst op een zaterdag omdat ik dan makkelijker kan komen (geen werk ;) ). Maar dan moeten jullie wel weer werken...

Ik wil nog wel dus een keertje graag komen :) als je nog een keer de mogelijkheid aanbied.

Ps. als me neefje de trein van uur later zou nemen, zijn we pas tegen half 8 savonds bij jullie... word ook wat laat he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Okee, jammer dat jullie nu niet kunnen komen! Een andere keer kan misschien ook nog wel, moet ik even overleggen met mijn collega's. Een zaterdag zal het in elk geval wel niet worden, want wij willen zelf ook weleens gamen... ;)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:28
Darn ik lees het nu pas, kom net uit Utrecht met de nodige vertraging, had wel even willen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Oogst, mijn excuses dat ik er niet was. Werk liep uit en voelde me slecht, dus ben naar huis gegaan en ff rustig aan gedaan...
Hoop dat jullie iig een goede opkomst hebben gehad en nuttige info hebben kunnen verzamelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Oogst schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:41:
Okee, jammer dat jullie nu niet kunnen komen! Een andere keer kan misschien ook nog wel, moet ik even overleggen met mijn collega's. Een zaterdag zal het in elk geval wel niet worden, want wij willen zelf ook weleens gamen... ;)
Oke, zaterdag kan ik begrijpen ;)

Als ik het optijd weet.. kan ik wat eerder/langer vrij vragen hiervoor. Ik ben benieuwd :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronimo, ik vond het erg leuk, aardige ontvangst, hapje en drankje, en natuurlijk een leuk spel. :)

Jammer dat we nog weinig over het spel mogen vertellen, maar dat komt nog wel.

Tot de volgende keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:12:
Ronimo, ik vond het erg leuk, aardige ontvangst, hapje en drankje, en natuurlijk een leuk spel. :)

Jammer dat we nog weinig over het spel mogen vertellen, maar dat komt nog wel.

Tot de volgende keer!
noh!

* Dutchie! baalt toch wel weer eigenlijk...

Oogst, staan jullie op firstlookevent? (aanmelden :9)

Edit: tot hoelang loopt de NDA?

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchie! op 09-09-2008 23:32 ]

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 12:03

Legoblokje

Stap niet op me!

Was heel erg leuk vanmiddag (en avond) ik hoop dat jullie veel aan onze feedback zullen hebben :) (ik was 1 van de 4 jongens uit het "noorden" wie (volgens mij) er als eerst waren). Ik hoop binnenkort ff wat foto's te posten maar ik weet niet of jullie deze nog moeten keuren door de NDA?

• Oogst
Okee, voor degenen die langs zijn gekomen: heel erg bedankt! Het was niet erg druk uiteindelijk (8 gamers via tweakers en 2 familieleden van ons zelf), maar degenen die er waren, hebben ook wel allemaal tegen de 2 uur per persoon zitten spelen, wat voor ons echt supernuttig is: dan ken je de game al aardig en kun je echt wat zeggen over welke strategien overpowered zijn en zo. :)
JuliettPapa schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:46:
[...]

noh!

* Oogst baalt toch wel weer eigenlijk...

Oogst, staan jullie op firstlookevent? (aanmelden :9)

Edit: tot hoelang loopt de NDA?
First Look Event gaan we niet naartoe: dat soort events zijn cool, maar een stand huren en inrichten is een erg dure grap voor een kleine studio als Ronimo.

Bij deze NDA werkt het zo dat die op zich drie jaar loopt, maar wat de studio zelf al bekend maakt, is niet meer geheim. Dus zodra de game uitkomt, is alles bekend en mag je dus over alles praten. En zodra wij meer aankondigingen doen, mag je over wat is aangekondigd ook vrij praten.

Overigens is die NDA zo dat er nu direct wel over de gameplay en ervaringen gepraat mag worden, maar niet over specifieke units, spells, rassen en game-modes.
Legoblokje schreef op woensdag 10 september 2008 @ 01:04:
Was heel erg leuk vanmiddag (en avond) ik hoop dat jullie veel aan onze feedback zullen hebben :) (ik was 1 van de 4 jongens uit het "noorden" wie (volgens mij) er als eerst waren). Ik hoop binnenkort ff wat foto's te posten maar ik weet niet of jullie deze nog moeten keuren door de NDA?
Ah, leuk, foto's! :) Foto's van ons kantoor mag je vrij posten, maar als gameplay op schermen te zien is, dan wil ik de foto's wel graag eerst even zien ja.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

het testen was echt vet. leuke game. nog wel wat tweaks nodig e.d. maar goed. tot nu toe erg vet en heel leuk om te spelen. nice work en succes met het afmaken :)

Verwijderd

Er zijn meestal tweaks nodig bij een product wat nog niet uitgebracht is ;) Sterker nog, meestal zijn daarna ook nog een hoop tweaks nodig.

iig ben ik blij dat het een leuk spel wordt. Kan ik weer een spel op mn mustbuy WiiWare lijst toevoegen. (Die lijst kent nu 2 spellen: Tetris Party en Swords & Soldiers, eigenlijk ook Dr. Mario, maar die heb ik al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Voor wie de playtest een tijdje geleden heeft gemist en alsnog Swords & Soldiers wil spelen: we staan komend weekend op de HME in de Jaarbeurs in Utrecht met een speelbare versie van de game! En we zoeken los daarvan ook nog steeds testers. Heb je interesse om alsnog te komen testen, dan kun je meer info vinden op www.swordsandsoldiers.com en kun je mailen naar testers@ronimo-games.com.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1