[edit] never mind. kom er later op terug...
[ Voor 101% gewijzigd door Palomar op 15-09-2008 09:35 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 101% gewijzigd door Palomar op 15-09-2008 09:35 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Keep it simple stupid
De hele bedoeling is a) bescherming van het handelsmerk etc. (en dat moet je agressief doen in de VS) en b) zorgen dat third party patches en compiles Firefox geen slechte naam bezorgen (performance- en stabiliteitsproblemen, etc.).llevering schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:34:
Ach misschien moet Ubuntu er maar voor kiezen om hun browser (op basis van de Firefox code) gewoon 'Internet Browser' te noemen, een blauw icoon erbij maken en het standaard op de desktop zetten. Dat zal de gemiddelde Windows gebruiker alleen maar intuitiever vinden dan 'Firefox' en ik denk dat Mozilla zich daar meer mee in de vingers snijdt dan Ubuntu. Ik snap niet zo goed wat Mozilla nou wil bereiken, ik denk dat ze door dit soort acties op z'n minst imago schade oplopen.
[ Voor 60% gewijzigd door Borromini op 17-09-2008 18:36 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
mathijs@mathijs-desktop:~$ sudo dmraid -r /dev/sdb: isw, "isw_dbdidbeejg", GROUP, ok, 976773166 sectors, data@ 0 /dev/sda: isw, "isw_dbdidbeejg", GROUP, ok, 976773166 sectors, data@ 0
Verwijderd
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Waarom zou je UT GotY in WINE installeren als het native op Linux kan draaien?letatcest schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:15:
gamen zonder rechtstreeks in wine installeren: soms werkt het wel, soms werkt het nietUTGOTY wil wel, WoW wil(de) niet, maar kopieren van de hele dir naar wine-dir werkte weer wel.. ach, je merkt het vanzelf
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Linux op de PS3 heeft geen toegang tot het 3d gebeuren van de videokaart en andere acceleratie zaken. De PS3 moet dus alles via de CPU doen. Combineer dat met het feit dat het gros van de Linux softeware niet geoptimaliseerd is voor de Cell architectuur (en dus bij normaal gebruik geen enkele SPE gebruikt!) en dan snap je hopelijk dat alles wat traag loopt.Borromini schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:32:
Heeft iemand hier ervaring met Ubuntu op de PS3? Ik heb hier ondertussen Intrepid Ibex draaien met Openbox erop, maar video afspelen draait als stroop... Ik heb een 1080p Matroska rip en Xvid geprobeerd. Matroska schokt gigantisch (net zoveel bijna als wanneer ik mijn AMD Sempron64 3000+ het on the fly laat transcoden om het naar de PS3 te streamen). En dan hoor je zo hier en daar dat de PS3 vlotjes 2x 1080p simultaan zou kunnen doen
.
* Borromini denkt dat hij maar Arch er opnieuw op kwakt en hier en daar een 64 bit PPC kernel gaat schooien
[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 22-09-2008 15:06 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
OpenTTD kan native draaien, dus lijkt me beetje raar om dat met wine te doen, of begrijp ik het verkeerd?MsG schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:44:
OpenTTD gelukkig wel ^^.
Verwijderd
Ja klopt maar toen wilde ik even een paar games proberen vanaf die schijf, en openttd deed niet moeilijk. Ik heb hem inmiddels native hoorVerwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:18:
[...]
OpenTTD kan native draaien, dus lijkt me beetje raar om dat met wine te doen, of begrijp ik het verkeerd?
Verwijderd
Verwijderd
Dat is denk ik Gnome Control Center. Zit er volgens mij al wel een tijdje in, maar is ook niet meer dan een scherm met snelkoppelingen die ook al in je main menu staan. Ik zou in Ubuntu liever eens een écht control center zien waarbij je ook zaken als hardware e.d. kunt instellen, zoals bij Suse of Mandriva.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:06:
via voorkeuren systeem, hoofdmenu bewerken en dan op systeem klikken en daar kan je hem aanzetten
Puur voor de Cell programmeren kan met Linux op de PS3. De main CPU plus alle SPE's (min 1, want daar draait grotendeels de hypervisor) zijn gewoon direct te benaderen. Wil je echt een volwaardige game gaan maken waarvoor je de GPU ook nodig gaat hebben dan is dat op het moment een probleem.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:36:
Zijn er eigenlijk al Cells met GPU te koop als normale PC? Ik vind het fascinerende hardware, en ik zou er graag voor programmeren.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Ja, dat vind ik dus zo jammer aan de PS3, je draait dan op kreupele hardware.Creepy schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:56:
[...]
Puur voor de Cell programmeren kan met Linux op de PS3. De main CPU plus alle SPE's (min 1, want daar draait grotendeels de hypervisor) zijn gewoon direct te benaderen. Wil je echt een volwaardige game gaan maken waarvoor je de GPU ook nodig gaat hebben dan is dat op het moment een probleem.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door letatcest op 23-09-2008 22:02 ]
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| ************************************************ **** Your system is too SLOW to play this! **** ************************************************ Possible reasons, problems, workarounds: - Most common: broken/buggy _audio_ driver - Try -ao sdl or use the OSS emulation of ALSA. - Experiment with different values for -autosync, 30 is a good start. - Slow video output - Try a different -vo driver (-vo help for a list) or try -framedrop! - Slow CPU - Don't try to play a big DVD/DivX on a slow CPU! Try some of the lavdopts, e.g. -vfm ffmpeg -lavdopts lowres=1:fast:skiploopfilter=all. - Broken file - Try various combinations of -nobps -ni -forceidx -mc 0. - Slow media (NFS/SMB mounts, DVD, VCD etc) - Try -cache 8192. - Are you using -cache to play a non-interleaved AVI file? - Try -nocache. Read DOCS/HTML/en/video.html for tuning/speedup tips. If none of this helps you, read DOCS/HTML/en/bugreports.html. |
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 23:00 ]
Jaaaa ik zal vanavond nog eens gaan pielen met andere settings. Toch vind ik het raar hoor, dat geneuzel over te langzaam
Ik zal bij de echte release de boel eens op de eee gooien. Ben benieuwd, maar je hebt dus altijd nog eee-kernel nodig en daar is nog geen (goede) versie van afaik (of zit die meuk nu ook allemaal in de 'standaard' ubuntu kernel gebouwd?)knakworst schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:30:
Mensen met nieuwe hardware, zoals bijvoorbeeld een intel grafische chipset, moeten echt eens intrepid draaien. Bij mijzelf draait hij inmiddels behoorlijk stabiel.
[ Voor 4% gewijzigd door El Snorro op 25-09-2008 22:00 ]
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Verwijderd
Ubuntu naast Vista: dualboot. Dat kan dus. Het is een kwestie van tijdens de installatie je Windows-partitie niet weggooien.El Snorro schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:59:
Kan ik ubuntu op een aparte partitie installeren om hem naast mijn vista te draaien? (ik wil compleet over als hij goed bevalt)
Zoja, hoe doe ik dit?
Ubuntu op fakeraid kan werken, maar ik zou eerst alles backuppen. De kans is zeer groot dat het mis gaat waardoor je al je data op je schijven kwijt raakt. Fakeraid is niet supported door Ubuntu, dus je zal met behulp van een guide moeten prutsen in de terminal.En ten 2e: Kan Ubuntu overweg met een raid array op een Intel ICH9R raid controller? (de installatie zag mijn 2 schijven als 2 losse schijven, en niet als 1 array..)
Post is getikt vanaf de livecd van Ubuntu![]()
ok bedankt.Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 01:23:
[...]
Ubuntu naast Vista: dualboot. Dat kan dus. Het is een kwestie van tijdens de installatie je Windows-partitie niet weggooien.
[...]
Ubuntu op fakeraid kan werken, maar ik zou eerst alles backuppen. De kans is zeer groot dat het mis gaat waardoor je al je data op je schijven kwijt raakt. Fakeraid is niet supported door Ubuntu, dus je zal met behulp van een guide moeten prutsen in de terminal.
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
[ Voor 25% gewijzigd door El Snorro op 26-09-2008 20:34 ]
Muiswiel kun je instellen bij sneltoetsen. Te vinden onder Systeem en dan Voorkeuren.El Snorro schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 20:33:
Ik heb ubuntu nu draaien en vind het echt fijn werken.
Echter heb ik 1 probleempje, zodra ik firefox open gaat hij naar volledig scherm. als ik dan 2x op F11 druk is het wel weer gewoon een scherm met mn taakbalk en een kruisje bovenin, maar dit onthoud hij niet?
Is dit een FF instelling of een ubuntu setting?
en nog iets: Uit windows ben ik gewend om mijn scrolwiel in te drukken en dan mijn muis te verschuiven om zo snel naar boven/beneden te scrollen, echter werkt dit in ubuntu niet meer?
Kan ik dit weer aan zetten?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
2 keer klikken. Het is een toggle. Het is bedoeld om even je desktop weer te geven, om daarna de boel weer te herstellen. Je kan in Compiz ook het effect instellen dat de vensters bij show desktop naar de rand van het scherm verplaatsen, net zoals bij de Mac.MsG schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 12:13:
Als ik die linkerknop onderin klik krijg ik de desktop mits ik ALLE vensters groot heb. Als ik maar 1 venster zichtbaar heb, kiest hij er voor om ze allemaal zichtbaar te maken. Hoe kan ik er voor zorgen dat die knop ALTIJD "desktop weergeven" als functie heeft? Net als in Windows zeg maar.
Welke moet ik dan hebben in dat lijstje?Cave_Boy schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 20:39:
[...]
Muiswiel kun je instellen bij sneltoetsen. Te vinden onder Systeem en dan Voorkeuren.
[ Voor 38% gewijzigd door El Snorro op 28-09-2008 18:57 ]
Verwijderd
In Gnome heeft de middle mouse button een andere taak dan in Windows. Door in een invoerveld op de middle mouse button te klikken plak je de tekst die geselecteerd is. In Firefox kan je dat aanpassen voor non-editable gebieden. Zoek in about:config maar naar autoscroll. Editable gebieden blijven de middle-mouse paste behaviour houden.El Snorro schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:49:
[...]
Welke moet ik dan hebben in dat lijstje?
Dat is de system beep. Die kan je uitzetten bij System > Preferences > Sound.En dan nog een klein dingetje:
Mijn geluid werkt goed, heb gewoon geluid enzo, maar als ik bijvoorbeeld in pidgin backspace doe in mn typvenster en alle letters zijn weg maar ik blijf backspacen krijg ik die 'tuut' uit de speaker in mijn kast? (de bios speaker zal ik maar zeggen).
Hoe krijg ik dat weg (storend geluid)
Ok bedankt, ik ga vanavond weer even prutsenVerwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:13:
[...]
In Gnome heeft de middle mouse button een andere taak dan in Windows. Door in een invoerveld op de middle mouse button te klikken plak je de tekst die geselecteerd is. In Firefox kan je dat aanpassen voor non-editable gebieden. Zoek in about:config maar naar autoscroll. Editable gebieden blijven de middle-mouse paste behaviour houden.
[...]
Dat is de system beep. Die kan je uitzetten bij System > Preferences > Sound.
[ Voor 3% gewijzigd door El Snorro op 29-09-2008 17:36 ]
Heeft geen signature.
Heb je Kubuntu er op staan of installeer je de verkeerde app? qsynaptics is voor KDE, gsynaptics voor Gnome.dommerick schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:01:
Zo ik ben inmiddels op mijn laptop ook aan ubuntu gegaan en tot nu toe valt het me alles mee. Ben wel nog veel aan t puzzelen want installeren van sommige programmas gaat niet geheel goed, maar ik denk dat dat nog wel komt
Voorlopig is het enigste struikelblok mijn touchpad. Krijg het scrollen op het touchpad maar niet aan. Komt vooral doordat ik qsynaptics niet geinstalleerd krijgt
We puzzelen vrolijk verder
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
gksudo nautilus (kan je uitvoeren met ALT-F2, of je kan er een nieuwe launcher voor makenMsG schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 14:30:
Hoe start je Nautilus zonder console eigenlijk in ubermode? ik word er een beetje gek van om elke pietluttige verplaatsing niet te mogen doen, aangezien praktisch alles wel in het filesystem staat.
[ Voor 97% gewijzigd door Neo op 30-09-2008 21:05 ]
Ja haha, dat is net zo hard via console. Er is dus géén makkelijke manier om tegen Nautilus te zeggen: hey joh, doe es niet zo moeilijk met die restricties?michiel_ schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 14:33:
[...]
gksudo nautilus (kan je uitvoeren met ALT-F2, of je kan er een nieuwe launcher voor maken)
Verwijderd
Je kan een gksudo nautilus menu-item aanmaken. Of als root werken. Dan heb je geen last van veiligheid.MsG schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 03:42:
[...]
Ja haha, dat is net zo hard via console. Er is dus géén makkelijke manier om tegen Nautilus te zeggen: hey joh, doe es niet zo moeilijk met die restricties?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 04:56 ]
Persoonlijk vind ik dit een héél slecht advies. Je moet eigenlijk helemaal niet met root willen inloggen tenzij je freakin goed weet wat je doet en eigenlijk als je dat weet, log je niet in met root....Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 04:47:
[...]
Je kan een gksudo nautilus menu-item aanmaken. Of als root werken. Dan heb je geen last van veiligheid.
Om als root te kunnen werken zal je eerst bij System > Aministration > Users and Groups het wachtwoord van root moeten instellen. Daarna kan je als root inloggen.
Het heeft een reden waarom er "niet zo'n makkelijke manier is", het is namelijk onveilig. Het feit dat je ook nog zegt dat je terugverlangt naar Windows bevestigd mijn vermoeden dat je er geen bal van snap.MsG schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 03:42:
[...]
Ja haha, dat is net zo hard via console. Er is dus géén makkelijke manier om tegen Nautilus te zeggen: hey joh, doe es niet zo moeilijk met die restricties?
offtopic:
Ik verlang steeds meer naar Windows als ik in Linux zit. Hopelijk wordt het binnenkort wat gebruikersvriendelijker allemaal
[ Voor 35% gewijzigd door WHiZZi op 01-10-2008 10:12 ]
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
No offence maar mensen die Linux gebruiken zijn niet dezelfde als de mensen die spyware oogsten onder Windows. Daarom wil ik ook gewoon rechten over mijn eigen spul. Tuurlijk snap ik dat je dingen kan slopen, maar ffs wil Linux elk pietluttig progje in het filesystem. Daarom kan ik zelfs niet in spellenmapjes rommelen zonder root, nou dat is toch echt verdomd irritant. Bij Windows mag je ook geen essentiele bestanden wijzigen, dat werkt voor mij ook prima. Alls je structureel in bepaalde mappen moet en je in nautlius zelf niet eens "unlock" oid kan doen (wat wel weer kan bij bijv. netwerkinstellingen (inconsistentie ftw!WHiZZi schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:02:
[...]
Persoonlijk vind ik dit een héél slecht advies. Je moet eigenlijk helemaal niet met root willen inloggen tenzij je freakin goed weet wat je doet en eigenlijk als je dat weet, log je niet in met root....
Verder ben ik het eens met de persoon boven mij. Ik heb zelden tot nooit een root-nautilus nodig (wel eens een shell, maar alleen omdat ik dan ook echt iets moet doen op hardware ofzo).
Als je met root gaat inloggen en daarmee ook op internet gaat, kom ik je persoonlijk Windows Vista geven en sloop ik je Linux want dan heb je blijkbaar geen bal verstand van computers en veiligheid in het algemeen. Je moet nooit inloggen met root
[...]
Het heeft een reden waarom er "niet zo'n makkelijke manier is", het is namelijk onveilig. Het feit dat je ook nog zegt dat je terugverlangt naar Windows bevestigd mijn vermoeden dat je er geen bal van snap.
Dat je bij Microsoft (t/m Win XP) standaard een "admin" user bent is één van de redenen waarom er zoveel virussen en spyware op die machines draaien, omdat iedereen zijn computer kan slopen.
En Linux/Ubuntu != Windows. Dat vergelijk moet ook eens afgelopen zijn. Ubuntu is een aparte distro gebaseerd op Linux. Linux is een operating system, net als MacOS X, CP/M, DOS, Windows NT, OS/2. Je gaat er toch ook niet vanuit dat als je een Macintosh aanzet dat je ook een "Deze Computer" hebt of dat je zomaar alles mag installeren?
Waarom niet? D'r zijn ook mensen hier die hun ouders op Linux zetten omdat die toch niet meer doen dan internetten en documentjes typen voor de bingo-club. Dat zijn wel mensen die onbedoeld flinke schade kunnen aanrichten in een filesystem. Linux wil juist een OS voor 'gewone mensen' worden ipv alleen hobbyisten. Een van de grootste kritieken op Microsoft is altijd geweest dat ze hun beveiliging niet voor elkaar hadden, dus heeft Linux dat een stuk serieuzer genomen.MsG schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:52:
[...]
No offence maar mensen die Linux gebruiken zijn niet dezelfde als de mensen die spyware oogsten onder Windows.
Daarom wil ik ook gewoon rechten over mijn eigen spul. Tuurlijk snap ik dat je dingen kan slopen, maar ffs wil Linux elk pietluttig progje in het filesystem.
1) Alt-F2 > gksudo nautilusDaarom kan ik zelfs niet in spellenmapjes rommelen zonder root, nou dat is toch echt verdomd irritant. Bij Windows mag je ook geen essentiele bestanden wijzigen, dat werkt voor mij ook prima. Alls je structureel in bepaalde mappen moet en je in nautlius zelf niet eens "unlock" oid kan doen (wat wel weer kan bij bijv. netwerkinstellingen (inconsistentie ftw!). Men beweert altijd bij Linux dat de tijden waarin je gedwongen werd tot console over zijn. Nou geef mij een manier om een triviaal config-bestandje van een spel te wijzigen via de nautilus verkenner zonder dat ik weer in de console moet? Zo te horen kan dat niet. Mijns inziens is Linux nog lang niet klaar voor normale pc-gebruikers zonder computerkennis.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
[ Voor 19% gewijzigd door MsG op 01-10-2008 12:21 ]
Linux is prima bruikbaar voor 2 groepen mensen:MsG schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:19:
Alt-F2 is net zo goed console, want je moet dat vinkje "run in console" gewoon aanvinken, oftewel net zo moeilijk. Bovendien vind ik een tekstbestandje wijzigen van een bepaald spel iets wat gewoon zou moeten kunnen. Is het essentieel voor het OS zelf? nee!, waarom is het dan toch zo omslachtig gemaakt. Prima dat je essentiele bestanden niet kan mollen, maar wat is er essentieel aan een spel? Ik vind het gewoon triest dat juist voor de gebruikersgroep die Linux echt gebruikt het moeilijk wordt gemaakt. Het staat standaard in noobmodus, en hoe graag ze het ook zouden willen, er zijn praktisch geen pcnoobs die linux hebben ipv Windows, dus waarom dan juist op die doelgroep richten?
Over console gesproken: Wat voor console gebruiken jullie in Gnome? Met de standaardconsole kan je niet niet aan bepaald stuk tekst klikken en heeft del en backspace dezelfde functie terwijl het toch echt andere knoppen zijn. Misschien is de console zelf wel het programma wat me frustreert ipv de omslachtige manieren in Linux.
[ Voor 18% gewijzigd door martijnve op 01-10-2008 12:39 ]
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Omdat je toch alles wil vergelijken met Windows:MsG schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:19:
Alt-F2 is net zo goed console, want je moet dat vinkje "run in console" gewoon aanvinken, oftewel net zo moeilijk.
Dat kan. De meeste configs vind je gewoon in je homedir. Als je spellen download en installeert (zelf, zonder package manager dus) moet je dat ook gewoon in je homedir doen. Als domme gebruiker heb je niks te zoeken in de /etc directory. Wil je dat wel, dan moet je daar ook moeite voor doen.Bovendien vind ik een tekstbestandje wijzigen van een bepaald spel iets wat gewoon zou moeten kunnen.
Ik ken overigens geen enkel spel die de config files in /etc zet.Is het essentieel voor het OS zelf? nee!, waarom is het dan toch zo omslachtig gemaakt. Prima dat je essentiele bestanden niet kan mollen, maar wat is er essentieel aan een spel?
Juist niet. Je moet nadenken als je Linux meer wil gebruiken. Dat tegenwoordig iedere tuinman die mmc.exe snapt een systeembeheerder kan zijn betekent niet dat een de andere OS-en zich maar moeten aanpassen aan de domme systeembeheerder. Je wilt meer met Linux, prima, maar dan moet je er ook moeite voor doen om jezelf voor fouten te behoeden.Ik vind het gewoon triest dat juist voor de gebruikersgroep die Linux echt gebruikt het moeilijk wordt gemaakt. Het staat standaard in noobmodus, en hoe graag ze het ook zouden willen, er zijn praktisch geen pcnoobs die linux hebben ipv Windows, dus waarom dan juist op die doelgroep richten?
Ik gebruik gnome-terminal, standaard terminal in Gnome en heb geen enkel probleem met wat je beschrijft. Misschien eens je keyboard instellingen nakijken (heb je geen root-toegang voor nodig) en je hoeft ook niet in de /etc te zoeken.... Ik zou gewoon klikkieklikkie in de menu's gaan zoeken...Over console gesproken: Wat voor console gebruiken jullie in Gnome? Met de standaardconsole kan je niet niet aan bepaald stuk tekst klikken en heeft del en backspace dezelfde functie terwijl het toch echt andere knoppen zijn. Misschien is de console zelf wel het programma wat me frustreert ipv de omslachtige manieren in Linux.
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Als je met de terminal werkt gebeurt dat ook.MsG schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:43:
tuurlijk snap ik het OS beveiligingsaspect heus wel, maar waarom wordt het zo enorm breed getrokken. usr/share/games/ wil ik gewoon normaal benaderen, linux kom op, het zijn games.
Files verplaatsen is het ook niet, maar meer updates er over heen gooien, doordat de repository vaak achterloopt, iets wat uit maakt bij online games als openTTD en warsow. En aangezien je dan vaak vaag moet doen met kopieren en plakken heb ik dat wel eens nodig. Tuurlijk vind ik de scheiding opzich wel goed. Maar doe op zn minst dat als ik 1 minuut geleden mn root password heb gegeven ik dat niet per programma weer opnieuw moet doen binnen een minuut, maar hang het bijv aan een sessie van 10 minuten, dat frustreert je gebruikers al een stuk minder.
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Tabs kun je gewoon maken hoor: eerste menuutje (weet uit mijn hoofd niet hoe dat heet) -> new tab.MsG schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:53:
Misschien komt het omdat ik mijn terminal altijd wegklik als ik hem zat ben en een nieuwe open als ik hem nodig hebt dat het daarom niet werkt, want hij zeurt hier wel elke keer. Geef mij maar zo'n terminal als in de games, die uitklapt met ` en weg is met een druk op `. Heerlijk!. Welke terminal gebruik jij trouwens? Ergeren jullie je niet dood aan het feit dat je niet even snel met de muis naar een stuk tekst kan klikken als je bijv een typfoutje hebt gemaakt? Tabbed zoals in Kubuntu zou ook wel leuk zijn
.
Vicariously I live while the whole world dies
GuakeMsG schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:53:
Geef mij maar zo'n terminal als in de games, die uitklapt met ` en weg is met een druk op `. Heerlijk!
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Verwijderd
Verwijderd
Wat is het verschil? Een virus/hacker kan net zo goed de Neverball executable infecteren als de gdm executable.MsG schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:05:
Nogmaals het ging me niet om de system files zelf. Zijn gamefiles system files? Mijnsinziens niet. Toch worden ze protected en dat vind ik schromelijk overdreven.
Heeft geen signature.
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 22:25 ]
Verwijderd
In hetzelfde venster kan je de achtergrond-kleur instellen.dommerick schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:09:
Ik heb nu mijn thema's een beetje aangepast om niet meer dat standaard bruine kleurtje te hebben. Maar nu is mijn loading screen/aanmeld venster al veranderd. Maar zodra ik inlog komt er toch nog tijdelijk de standaard bruine kleur te voor schijn. Is dit te veranderen?
Verwijderd
Als het goed is komt Ubuntu zelf met de melding om de restricted Nvidia drivers te gebruiken... Dat zijn in feite dezelfde als die je van de site download.pkwarts schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:40:
Wireless internet kan idd nog weleens een geklooi zijn. Ik heb uiteindelijk op mijn laptop het zelfs opgegeven en een USB dongle gekocht (wel meteen van G naar N ). Ik weet iig dat bij mijn volgende laptop er eerst goed gekeken gaat worden naar wat voor wireless device erin zit.
Overigens gisteren Ubuntu geinstalleerd op de computer van de studentenflat nadat XP wel erg traag was geworden. Ik had wel graag van tevoren geweten dat ik het beste vanaf de Nvidia site de drivers moest downloaden voor mijn oude videokaart ipv eerst twee uur kloten met legacy drivers en envy en geen resultaat.
Heeft geen signature.
Blijkbaar niet dus, ik heb eerst uiteraard die drivers gebruikt die Ubuntu suggesteerde, er zit echter een hele oude kaart in (MX 440), dus kwam ik er via een lijst achter dat je hiervoor de legacy drivers moest gebruiken. Ook deze bleek niet te werken (ik kwam niet verder dan 800x600 en heb ongeveer alles geprobeerd in xorg.conf).Vicarious schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:13:
[...]
Als het goed is komt Ubuntu zelf met de melding om de restricted Nvidia drivers te gebruiken... Dat zijn in feite dezelfde als die je van de site download.
Xubuntu gebruiken. Ik heb op mijn nieuwe laptop Ubuntu draaien en op een oud HP lappie PIII 700 met 256 MB draait Xubuntu als een zonnetje. SuperVerwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 02:18:
Na alle lovende linux verhalen toch maar besloten om ubuntu op een oude laptop te zetten, laptop was nogal traag onder xp, het is een oude packard bell, 256Mb intern, dus dat zou moeten lukken.
Niet dus, ubuntu vond toch echt dat 256Mb te weinig was, na een hoop geklungel toch voor elkaar gekregen om u
buntu te instaleren, en idd, als ik iets aanklik krijg ik meteen wat te zien, terwijl ik onder XP eerst op mijn gemak koffie kon zetten, dat was dus al prettig.
MNaar ja, die laptop werd vooral gebruikt door mijn vrouw en dochter, beetje typen, gaat best goed met open office, af en toe een spelletje, zitten er ook bij, ook goed dus, maar ja, toen moest de laptop ook het internet op, ik kom er nu achter dat je je toch wel een beetje meer in linux moet verdiepen om het meest gebruiksvriendelijke OS te laten doen wat je wilt.
Ik heb intussen ontdekt dat er zoiets bestaat als ndiswrapper, en dat het pmcia kaartje in mijn laptop, een e-tech pgp-wp288p met een am1772 chipset nogal wat problemen oplevert met ubuntu.
Nou ja, van de week maar weer verder zoeken hoe ik dat aan de gang ga krijgen, tot zover mijn eerste ervaring met ubuntu
Verwijderd
Aha, en ik dacht dat ik een oude Nvidia had, maar die is toch nog net de gewone driverpkwarts schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:43:
[...]
Blijkbaar niet dus, ik heb eerst uiteraard die drivers gebruikt die Ubuntu suggesteerde, er zit echter een hele oude kaart in (MX 440), dus kwam ik er via een lijst achter dat je hiervoor de legacy drivers moest gebruiken. Ook deze bleek niet te werken (ik kwam niet verder dan 800x600 en heb ongeveer alles geprobeerd in xorg.conf).
Maar de drivers van de site werkten in 1 keer perfect.
Ach ja, het is iig goed gekomen en niemand in de flat schijnt er tot nu toe problemen mee te hebben.
Omdat ik lees dat het klooien met DMraid etc nogal ingewikkeld is. En ik net begin met ubuntu.blaataaps schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 08:54:
"geen fakeraid" en "niet te duur" sluiten elkaar meestal uit, waarom geen software-raid?
[ Voor 12% gewijzigd door Demo op 03-10-2008 14:35 ]
Vermoedelijk heb jij een 8400 GSDemoniac schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:25:
Op mijn laptop (met een eenvoudige GeForce 4800GS) loopt het prima. Overigens is Emerald een vervanger van Metacity, GTK zijn de knopjes en scrollbalken etc.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Als ik klik bij compiz icon kan ik toch echt kiezen tussen Emerald of GTKnogwat. hij stond op Emerald met fancy stuff, wat de boel vertraagde, nu weer op GTK wat sneller is. Is die compiz cube nog te tweaken met AA ofzo? Ik vind dat nergens in de settings.Demoniac schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:25:
Op mijn laptop (met een eenvoudige GeForce 4800GS) loopt het prima. Overigens is Emerald een vervanger van Metacity, GTK zijn de knopjes en scrollbalken etc.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq