mooiste bierkrat radio [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste
Acties:
  • 222.257 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de marquant versterker zit al een zekering ingebouwd. dus dan hoef ik toch geen 2e er in te doen of wel?

ik zie nu net op de accu dat hij 55A is dus dat zou dan nog langer duren (55/0,6= 91,67 uur 8)7 ) dat is wel echt heel erg lang bijna 4 volle dagen (day & night)

weet iemand een goede(kope) lader van 5,5 A die automatisch uitgaat enzo als de accu vol is :/
want ik wil er niet te veel aan uitgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

extra zekering is niet nodig maar wel verstandig, mijn versterkertje is kapot gegaan op kortsluiting...

weet iemand tot hoeveel volt je een 7 ah 12v accu kan opladen? hij is nu 13.7 volt maar volgens mij is dat iets te veel van het goeie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheModeR
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 00:18
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:41:
in de marquant versterker zit al een zekering ingebouwd. dus dan hoef ik toch geen 2e er in te doen of wel?

ik zie nu net op de accu dat hij 55A is dus dat zou dan nog langer duren (55/0,6= 91,67 uur 8)7 ) dat is wel echt heel erg lang bijna 4 volle dagen (day & night)

weet iemand een goede(kope) lader van 5,5 A die automatisch uitgaat enzo als de accu vol is :/
want ik wil er niet te veel aan uitgeven
Wat dacht je van deze: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=854776
Die gebruikte ik voorheen ook voor de autoaccu in mijn krat. Gaat niet automatisch uit, maar dat hoeft ook allemaal niet. De stroom loopt vanzelf terug als de accu voller raakt, dat geldt trouwens voor bijna alle loodaccu's (die velen hier verwarren met gel accu's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

tomtommie schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:59:
zou kunnen ja, de gebruiksaanwijzing leert mij dat er een groen lampje gaat branden zodra hij vol is, bovendien staat er dat "de oplaadstroom geringer wordt wanneer de accuspanning toeneemt", dus als hij vol is stopt ie gewoon.
bovendien denk ik niet dat dit een druppellader is nee... desalniettemin toch geschikt denk ik... hierover graag nog advies!
Heb hem vanmiddag ook gehaald en meer dan dit is me ook niet opgevallen met de meegeleverde informatie. Betekent dit nou dat de lader wellicht niet echt een goede koop is voor m'n accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheModeR schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:51:
[...]

Die gebruikte ik voorheen ook voor de autoaccu in mijn krat. Gaat niet automatisch uit, maar dat hoeft ook allemaal niet. De stroom loopt vanzelf terug als de accu voller raakt, dat geldt trouwens voor bijna alle loodaccu's (die velen hier verwarren met gel accu's).
vind dat toch wel weer veel voor een oplader aangezien ik graag onder de grens van €40,- zou willen blijven ik zit nu aan de €30,- (speakers waren gratis accu €10,- en versterker van de kijkshop €20,-) dus zou graag een iets goedkopere lader hebben.

maar ik begrijp uit je verhaal dus dat je een loodaccu zoiezo gewoon altijd aan de lader kunt laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhcp,

Ik zie dat je in je plexiglas bakje 3 condensatoren op een plankje heb zitten. waarvoor zijn deze?

en welk ampere is je zekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
TheModeR schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:51:
[...]

Die is echt slecht!!!!

DIe heeft een veel te hoge spanning, en daar sloop je je accu echt mee als je hem er te lang op laat hangen

ECHT NIET GEBRUIKEN!!! :o

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:18:
[...]

vind dat toch wel weer veel voor een oplader aangezien ik graag onder de grens van €40,- zou willen blijven ik zit nu aan de €30,- (speakers waren gratis accu €10,- en versterker van de kijkshop €20,-) dus zou graag een iets goedkopere lader hebben.

maar ik begrijp uit je verhaal dus dat je een loodaccu zoiezo gewoon altijd aan de lader kunt laten...
Je kunt een loodaccu altijd aan de lader laten hangen, als het een goede lader is. Die lader die ik hierboven _sterk_ afraad moet je dat dus niet mee doen, die sloopt je accu als je hem er te lang aan laat hangen.

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 04-06-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke maar welke dan wel (niet te duur!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Het gaat vooral om het voltage. Als dat constant 13,8V is, is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:29:
rhcp,

Ik zie dat je in je plexiglas bakje 3 condensatoren op een plankje heb zitten. waarvoor zijn deze?

en welk ampere is je zekering?
die zijn om de pieken van het geluid te versterken.. als er in een nummer harde bass of hele hoge tonen zitten hoor je het geluid schommelen.. dan heeft het versterkertje te weinig stroom. dit word opgevangen door de condensatoren. deze kan je gewoon parallel aan de voeding aansluiten.. moeten condensatoren boven de 12v zijn. ik heb er 3x 1000 uf op zitten.
Zit een 5 ampère zekering in, dit is het laagste wat ik had liggen maar ik had geloof ik gelezen dat je een 4 ampère zekering nodig had voor het ta 2024 bordje..

Weet iemand tot hoeveel volt je een gel accu kan opladen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:41:
[...]

Die is echt slecht!!!!

DIe heeft een veel te hoge spanning, en daar sloop je je accu echt mee als je hem er te lang op laat hangen

ECHT NIET GEBRUIKEN!!! :o

[...]

Je kunt een loodaccu altijd aan de lader laten hangen, als het een goede lader is. Die lader die ik hierboven _sterk_ afraad moet je dat dus niet mee doen, die sloopt je accu als je hem er te lang aan laat hangen.
euh die acculader is gewoon 12V ik weet niet over watvoor hoge spanning jij het hebt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:01:
[...]

euh die acculader is gewoon 12V ik weet niet over watvoor hoge spanning jij het hebt :S
Als je hem onbelast meet, geeft hij dan 12V ?

Dat klopt sowieso niet, want met 12V kun je geen accu opladen, dat moet minstens 13,6 ofzo zijn.

Maar mijn ervaring met die goedkope laders is, dat ze een veel te hoge spanning afgeven (omdat er heel weinig elektronica inzit, meestal een trafo, gelijkrichtertje en that's it).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ze opladen tot 13,8 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Laatst online: 10:38

tomtommie

Alaaf!

die lader van de lidl geeft een spanning van 13,89 volt.... zou dus prima zijn (alhoewel misschien een tiende te hoog....)

die condensatoren is overigens wel een aardig idee, als het echt werkt zet ik die er ook gewoon tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ rhcp

Afbeeldingslocatie: http://www.loukskywalker.nl/h4g3.JPG

Rood is :: ijzerstang( 5 tot 10 mm?)
Groen is :: kippengaas of iets dergelijks(hoef je natuurlijk niet te doen!

je kan antuurlijk dit ook in 2 fases doen
als ze voor je klem komen te zitten..;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:56:
@ rhcp

[afbeelding]

Goed idee! ik ga vandaag maar eens kijken wat ik er mee ga doen.! :)

Condensatoren werken bij een ta 2024 boardje. Ik hoorde dat geschommel in het geluid en heb er direct condensatoren er tussen gezet. Bij een kijkshop versterkertje denk ik dat het weinig tot niks uitmaakt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomtommie schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:39:
die lader van de lidl geeft een spanning van 13,89 volt.... zou dus prima zijn (alhoewel misschien een tiende te hoog....)
maar hoe zit het dan met die amperes in een andere post las ik dat ik mijn accu (55A) moet delen door de oplader (0.6A) dat zou dus 92 uur zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-12-2022
iemand nog tevreden over de lidl lader? is hij goed voor gel-accu's (druppel-lader)?

[ Voor 37% gewijzigd door jochem92 op 05-06-2009 11:13 . Reden: incompleetheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheModeR
ThinkPadd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:12:
[...]

Als je hem onbelast meet, geeft hij dan 12V ?

Dat klopt sowieso niet, want met 12V kun je geen accu opladen, dat moet minstens 13,6 ofzo zijn.

Maar mijn ervaring met die goedkope laders is, dat ze een veel te hoge spanning afgeven (omdat er heel weinig elektronica inzit, meestal een trafo, gelijkrichtertje en that's it).
Het ding geeft ~13,8V, heb hem zelf ook. Trafo spanning onbelast is pakweg ~15 volt, dubbelzijdige gelijkrichting maakt daar een ~13,8V van.

Voor de autoaccu (55Ah neem ik aan) die hij gebruikt is dit dit wel een simpele lader. Wat denk je wat de laadspanning van een autodynamo is?

De laadspanning voor een loodaccu komt niet op een tiende volt aan.

[ Voor 10% gewijzigd door TheModeR op 05-06-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
:s m'n gelaccu geeft een hogere spanning aan dan m'n druppellader, is dit wss ook de reden waarom ik de laatste tijd zo snel door m'n energie heen was? dat m'n lader gewoon kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:56:
@ rhcp

[afbeelding]

Hoezo niet gewoon netjes de afdekkapjes die erop horen erop doen? Welke maat is het?
Ik heb denk ik nog wel zwarte JBL grills te koop, splinternieuw

[ Voor 8% gewijzigd door wimpie007 op 05-06-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:02:
[...]

Hoezo niet gewoon netjes de afdekkapjes die erop horen erop doen? Welke maat is het?
Ik heb denk ik nog wel zwarte JBL grills te koop, splinternieuw
omdat er 5mm tussen de 2 speakers zit.. of ze moeten er binnen vallen. de speakers zijn 6.5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheModeR schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:57:
[...]

Het ding geeft ~13,8V, heb hem zelf ook. Trafo spanning onbelast is pakweg ~15 volt, dubbelzijdige gelijkrichting maakt daar een ~13,8V van.

Voor de autoaccu (55Ah neem ik aan) die hij gebruikt is dit dit wel een simpele lader. Wat denk je wat de laadspanning van een autodynamo is?

De laadspanning voor een loodaccu komt niet op een tiende volt aan.
maar hoe zit het dan met de laadtijd is dat echt (55/0.6) 92 uur :/ of klopt die berekening niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:36:
[...]

maar hoe zit het dan met de laadtijd is dat echt (55/0.6) 92 uur :/ of klopt die berekening niet :?
Als de auto accu echt helemaal leeg zou zijn klopt deze berekening. Daarom is de lidl-lader eigenlijk ook alleen geschikt voor accu's t/m 12Ah. Voor auto-accu's kun je dan ook beter kiezen voor een lader met een laadstroom van zo'n 5A. (TheModer heeft het dan ook niet over de druppellader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:52:
[...]

Als de auto accu echt helemaal leeg zou zijn klopt deze berekening. Daarom is de lidl-lader eigenlijk ook alleen geschikt voor accu's t/m 12Ah. Voor auto-accu's kun je dan ook beter kiezen voor een lader met een laadstroom van zo'n 5A. (TheModer heeft het dan ook niet over de druppellader)
maar welke zou ik dan kunnen kopen want ik wil niet meer dan 20 euro voor een lader uitgeven 8)7 zit tot nu toe op 30 euro en wil echt niet over de 50 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb twee speakers zonder speakergaas. Ik wil iets voor de speakers maken. Heeft iemand een idee? ik zoek het namelijk niet om dat dure speakergaas te gaan kopen? 8)7 Heeft iemand dus een goedkoper maar wel praktisch idee? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kippengaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
een panty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
iemand nog tevreden over de lidl lader? is hij goed voor gel-accu's (druppel-lader)?

:s m'n gelaccu geeft een hogere spanning aan dan m'n druppellader, is dit wss ook de reden waarom ik de laatste tijd zo snel door m'n energie heen was? dat m'n lader gewoon kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kippengaas is te groot, hebben te grote ruitjes. iemand anders een idee? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jochem92 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:59:

ik weet nu ook nog steeds niet of deze lidl lader goed is voor mijn 55A loodaccu. sommige zeggen van wel anderen van niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheModeR
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:52:
[...]

ik weet nu ook nog steeds niet of deze lidl lader goed is voor mijn 55A loodaccu. sommige zeggen van wel anderen van niet :?
Als het een autoaccu is, en dat neem ik gezien het 55Ah is aan, dan kun je gerust die 5A lader kopen. Ik gebruik zo'n lader om autoaccu's op te laden, en geen problemen mee gehad.

Die lader van de link van conrad moet je ook wel bij de bouwmarkt of action kunnen vinden voor wat minder geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheModeR schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 18:05:
[...]

Als het een autoaccu is, en dat neem ik gezien het 55Ah is aan, dan kun je gerust die 5A lader kopen. Ik gebruik zo'n lader om autoaccu's op te laden, en geen problemen mee gehad.

Die lader van de link van conrad moet je ook wel bij de bouwmarkt of action kunnen vinden voor wat minder geloof ik.
kan m niet goedkoper vinden maar denk dat ik dit dan toch maar doe klopt het dat ik dan maar 55/5= 11 uur moet laden (vanuit leeg naar vol)

en kan ik deze lader dan ook gewoon dag en nacht er aan laten als ik de radio niet gebruik dan is ie altijd opgeladen of maak ik dan iets kapot?
(nooit gedacht dat het opladen nog het moeilijkste werk was 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheModeR
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 18:42:
[...]

kan m niet goedkoper vinden maar denk dat ik dit dan toch maar doe klopt het dat ik dan maar 55/5= 11 uur moet laden (vanuit leeg naar vol)

en kan ik deze lader dan ook gewoon dag en nacht er aan laten als ik de radio niet gebruik dan is ie altijd opgeladen of maak ik dan iets kapot?
Gewoon vol laden en dan wegzetten, of laden voordat je hem gebuikt. Deze lader kun je beter niet gebruiken om hem continu aan te hangen. En als het laden kun je het beste doen in de garage of schuur, niet op je slaapkamer ofzo omdat er gassen vrij kunnen komen.

Als het een accu is met doppen (dus niet onderhoudsvrij) dan moet je deze doppen losdraaien voor het laden en eventueel een keer bijvullen met gedistilleerd water als het peil daarvan laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

betreft die afdekking, je zou natuurlijk die lijnen zoals ze zo mooi getekend zijn van een dikkere metalen strip kunnen maken.... lastig uitleggen dit... en het daarbij laten, kan op zich wel aardig werken denk ik.

verder zou je natuurlijk ook bij de bouwmarkt iets van metalen rooster kunnen halen en dat ervoor maken, zoiets wat je wel eens ziet bij auto tuning van zo'n racegaas. eventueel zou je dit nog kunnen buigen.

ik heb mijn accu's binnen, via marktplaats twee 12volt 7Ah op de kop kunnen tikken voor 25euro incl verzenden, binnekort even de zaag in mijn krat zetten voor de speaker gaten en dan ga ik het allemaal eens testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moatiej
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 22:19
[...]

Koen je hebt een email van mij.

Mensen kunnen jullie mij nog even helpen zoeken voor het liefst een setje 3 weg speakers
ik heb ongeveer een budget van 30/40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moatiej schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 21:41:
[...]

Koen je hebt een email van mij.
ik zag t maar ik vind 20 euro een beetje veel voor een 2e hands lader als ik voor 21 euro een nieuwe kan kopen (incl verzending) bij conrad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb nu net mn kratje gehaald en dit gaat dus never nooit niet passen ik was van plan 2 speakers aan 1 kant te doen maar dat gaat dus helemaal niet. mijn speakers zijn bijna net zo groot als 1 lange kant van de krat 8)7

en mn accu neemt bijna 3/4 van de ruimte in de krat in zodat mijn speakers daar ook al geen ruimte zouden hebben.
de speakers bovenop maken is ook geen optie want dat past ook niet (accu is vrij hoog)

ik denk dat ik de autosloopboer nog maar eens opbel of ik m kan omruilen voor een kleinere :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 12:40:
k heb nu net mn kratje gehaald en dit gaat dus never nooit niet passen ik was van plan 2 speakers aan 1 kant te doen maar dat gaat dus helemaal niet. mijn speakers zijn bijna net zo groot als 1 lange kant van de krat 8)7

en mn accu neemt bijna 3/4 van de ruimte in de krat in zodat mijn speakers daar ook al geen ruimte zouden hebben.
de speakers bovenop maken is ook geen optie want dat past ook niet (accu is vrij hoog)

ik denk dat ik de autosloopboer nog maar eens opbel of ik m kan omruilen voor een kleinere :?
hahaha schitterend, dit had je je zeker niet vantevoren kunnen bedenken natuurlijk :P

maar jah als je echt een autoaccu hebt is een krat al snel veel te klein, een motoraccu zou wel kunnen misschien...

betreft je speakers, tjah aan beide kanten eentje dan maar he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan auto accu's op laden met alle opladers, zorg alleen dat de oplaad spanning 13.8v is of net iets hoger! het vermogen(aantal ampère) maakt niet veel uit. hoe meer ampère je oplader heeft, des te sneller je accu is opgeladen! Denk wel even na ; en kijk desnoods of je lader een overlaad beveiliging heeft. Anders overlaad je je accu en kan je hem zelfs opblazen! ik laat zelf mijn accu op met 6 ampère
en heb een 80 A/H auto accu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 15:39
Ik zie dat sommige mensen dit ding gebruiken:

http://www.kijkshop.nl/product/15514/295-1239/merkenshops/marquant/marquant-versterker-mca-200/

maar zit daar een volumeknop o.i.d. op? of doe je dat met je bron (mp3 speler o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Volgens mij doe je dat met je bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiertOmta schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 23:31:
Ik zie dat sommige mensen dit ding gebruiken:

http://www.kijkshop.nl/product/15514/295-1239/merkenshops/marquant/marquant-versterker-mca-200/

maar zit daar een volumeknop o.i.d. op? of doe je dat met je bron (mp3 speler o.i.d.).
ja er zit ook een volume knop op je moet er alleen rekening mee houden dat je deze alleen kunt verstellen met een schroevendraaier dus dat kun je het beste gewoon 1x afstellen en daarna gewoon via je ipod, mp3 ed regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal op mn hyves (link) foto's plaatsen van de voortgang

ik moet nu alleen nog alles vastschroeven maar dat gaat vandaag niet lukken want de fixet is gesloten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:59
ik heb een vraagje: ik heb een 7Ah gelaccu en heb deze lader gekocht. ThinkPad heeft deze lader al eens aanbevolen eerder dit topic. Het is eigenlijk een adapter/lader in 1 (13,8V, max 2A), dus ik dacht deze mooi te gebruiken in mijn krat als 13,8V voeding en als lader voor de gelaccu.

Nadat ik de accu een uurtje aan deze lader had gehangen, merkte ik dat de accu een raar geluid maakte, een soort borrelend geluid. Dus ik snel de lader afgekoppeld, waarna het 'borrelen' langzaam stopte. De accu was niet extreem warm en de lader ook niet. Kan dit geluid kwaad?

De lader was de accu met 1.8A aan het laden en op het moment van afkoppelen was de accu op 13,9V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:36:
Je berekening klopt theoretisch gezien. Je moet alleen niet van de 100% capaciteit uitgaan. Een accu gebruikt maar 2/3 van de stroom. De overige 1/3 wordt als warmte afgegeven. Dit betekent dat je van een capaciteit van 150% moet uitgaan. (Daarvan is 2/3 100% 8) ) Een 55Ah accu die je met 0.6A oplaadt heeft dus ongeveer 140 uur nodig (1.5*55/0.6).
Met een 5 ampere lader zit je dus aan de 17 a 18 uur.
brambond schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:13:
ik heb een vraagje: ik heb een 7Ah gelaccu en heb deze lader gekocht. ThinkPad heeft deze lader al eens aanbevolen eerder dit topic. Het is eigenlijk een adapter/lader in 1 (13,8V, max 2A), dus ik dacht deze mooi te gebruiken in mijn krat als 13,8V voeding en als lader voor de gelaccu.

Nadat ik de accu een uurtje aan deze lader had gehangen, merkte ik dat de accu een raar geluid maakte, een soort borrelend geluid. Dus ik snel de lader afgekoppeld, waarna het 'borrelen' langzaam stopte. De accu was niet extreem warm en de lader ook niet. Kan dit geluid kwaad?

De lader was de accu met 1.8A aan het laden en op het moment van afkoppelen was de accu op 13,9V.
Je mag een accu nooit laden met een stroom meer dan 1 tiende van de capaciteit! Dus bij een 7Ah accu mag je niet laden met meer dan 7Ah/10h = 0.7A.

1.8A is echt VEEL te veel. Het borrelende geluid is dat de gel in je accu gaat koken. Ik heb een vergelijkbare lader (misschien wel dezelfde) en die gebruik ik alleen voor mijn 18Ah accu. Dat is de minimale accu die bij de lader past. Een ander nadeel van die lader (in ieder geval degene die ik heb) is dat hij niet stopt als de spanning op 13.8 volt is. Dan blijft ie lekker met 1 ampere doorladen.

Je kunt veel beter deze gebruiken. Let er op dat bij de beschrijving de verkeerde term voor capaciteit gebruikt wordt: 1-25Amp/uur. Het moet zijn: 1-25 Ampere*Uur. Dat lijkt miereneukerij, maar er zijn genoeg mensen die door dit soort beschrijvingen in de war gebracht worden. En inmiddels wordt op dit forum verwacht dat je weet wat ampere*uur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

zoo, mn accu's zijn binnen, ze zijn echt perfect! passen beide heel mooi in mn kleine brand kratje.

vanavond gaat de decoupeerzaag in mn kratje om de gaten voor mn speakers te maken, dan volgen er foto's!

edit: overigens dit is een interessante site die ik tegen kwam over accu's: http://www.dcjt.be/web/documents/81.html

[ Voor 29% gewijzigd door tomtommie op 08-06-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 19:46
tomtommie schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:50:
zoo, mn accu's zijn binnen, ze zijn echt perfect! passen beide heel mooi in mn kleine brand kratje.

vanavond gaat de decoupeerzaag in mn kratje om de gaten voor mn speakers te maken, dan volgen er foto's!

edit: overigens dit is een interessante site die ik tegen kwam over accu's: http://www.dcjt.be/web/documents/81.html
ehm ja als je een interessante site zoekt zou ik niet die kiezen, staan nogal wat fouten in...

"100 Watt : 12V = 8,3 Ah verbruikt. " die berekening bijvoorbeeld klopt niet, had waarschijnlijk 100 wattuur moeten zijn

"105 Ah (Ampère per uur)" Ah is niet ampere per uur, ampere is coulomb per seconde en Ah is ampere maal uur..

dat zag ik in een korte blik maargoed je kan dus beter ergens anders kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat je dat opmerkt. Ik word er zo ontzettend moe van omdat te blijven herhalen. Ik snap ook wel dat ampere keer uur niet intuitief is. Normaal doe je iets per uur, zoals kilometers. Ik zag ook watt per uur staan.

Wat jaartjes geleden maakte ik vast dezelfde fouten toen ik m'n eerste kratradiootje bouwde. Inmiddels weet ik gelukkig waar ik het over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej mensen,

ik wil een krat gaan bouwen maar ik heb serieus geen idee wat ik moet doen.

-Kan ik een auto accu gebruiken? en zo nee waar kan ik een goedkope gelaccu kopen?
-Waar kan ik een acculader kopen?
-Waar haal ik een bierkrat vandaan? Ik ben 14 namelijk O-)

Zou iemand voor mij de stappen die je moet doen willen neerzetten?

Heeft iemand foto's en/of tekeningen van de "bouw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:20
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:48:
Heej mensen,

ik wil een krat gaan bouwen maar ik heb serieus geen idee wat ik moet doen.

-Kan ik een auto accu gebruiken? en zo nee waar kan ik een goedkope gelaccu kopen?
-Waar kan ik een acculader kopen?
-Waar haal ik een bierkrat vandaan? Ik ben 14 namelijk O-)

Zou iemand voor mij de stappen die je moet doen willen neerzetten?

Heeft iemand foto's en/of tekeningen van de "bouw"
TS lezen, oftewel, pagina 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:22:
ik heb twee speakers zonder speakergaas. Ik wil iets voor de speakers maken. Heeft iemand een idee? ik zoek het namelijk niet om dat dure speakergaas te gaan kopen? 8)7 Heeft iemand dus een goedkoper maar wel praktisch idee? _/-\o_
ik heb bij mijn oude radio kist van die luckt rooster gebruikt kan je kopen voor 7 euro per stuk ofzo bij de gamma. Afbeeldingslocatie: http://www.cap-maquettes-nl.com/media/s_luchtrooster.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Zooo, vanmiddag de decoupeerzaag in mn kratje gezet en alvast vanalles ingebouwd.

Dit is echt top, gaat goed hard en alles past perfect!

Wat moet er nog gebeuren:
-bodemplaat erin maken en afkitten zodat deze waterdicht is
-alle knoppen verbinden
-extra zekering erin bouwen
-iets van een voltmeter erin (tips?)

De foto's:
Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/6213/img0744q.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/662/img0751v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/5021/img0752h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/5845/img0759p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/9408/img0760p.jpg

Overigens moeten deze gelaccu's horizontaal staan of mag ik ze ook verticaal plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheModeR
Ziet er goed uit, en zodra je de bodem erin hebt en misschien een deksel klinkt het nog veel beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Je mag een gelaccu in iedere positie zetten. Je mag ze alleen niet op de kop laden geloof ik. Dan kan de overdruk niet goed ontsnappen via de ventieltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomtommie schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:32:
Zooo, vanmiddag de decoupeerzaag in mn kratje gezet en alvast vanalles ingebouwd.

-alle knoppen verbinden

De foto's:
[afbeelding]

[afbeelding]

kan je 3 speakers op MARQUANT Versterker aansluiten?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Overigens moeten deze gelaccu's horizontaal staan of mag ik ze ook verticaal plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomtommie schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:32:

-alle knoppen verbinden

De foto's:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hallo ik heb een vraag hou kun je dan 3 speakers op die marquant versterker aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kerels!!!!
ik ben zelf ook van plan een bierkrat radio te maken in een kratje van grolsch
heb al wel redelijk wat ervaring in de audio en heb al eens een kratradio gemaakt op accu
en is altijd vet voor feesten buiten

ik wil en het bierkratradio ook iets van een voltmeter plaatsen om de accuspanning in de gaten te houden
ben op dit idee gekomen door dit forum en las dat het voor een accu slecht is om lager dan 12 volt te komen
iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen??
en verbruikt zon meter niet wat te veel stoom van de accu waardoor de radio minder lang mee kan ?
of valt dat wel mee??
ik ben er nog niet uit of ik er een auto accu in ga zetten of gewoon een motor accu die je veel in dit vorum ziet

ruimte wat over blijft wil ikmisschien gebruiken om tog bierflesjes in mee te nemen :D
iemand tips voor me of iets waar ik op moet letten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Als je een multimeter gebruikt , dan gebruikt hij niks van je accu, heeft een eigen batterijtje.

Multimeter is voor €6 / €7 wel te koop bij willekeurige bouwmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar hebben jullie je volt meters/paneel meters gekocht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb de onderdelen besteld voor een versterker op basis van een tda2030 waar ik max 40 wat uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:15:
Als je een multimeter gebruikt , dan gebruikt hij niks van je accu, heeft een eigen batterijtje.

Multimeter is voor €6 / €7 wel te koop bij willekeurige bouwmarkt.
ik heb geloof ik nog wel een muti meter
ik zal eens kijken of ik dan de kapjes eraf kan halen en het display mooi in het krat kan verwerken

ik kan dus gewoon de 2 pinnen aan de plus en de min zetten van de versterker en de accu en zorgen dat ik die mee schakel met de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Nou; ik heb genoeg van die dingen gezien; ik wil er zelf ook wel eentje hebben.

Hij gaat in een Grolsch kratje gebouwd worden; wat dus betekend dat ik vrij veel ruimte heb. Alleen nu de volgende vraag. Speakers; wat moet ik hebben; ik wil gewoon speakertjes hebben die leuk hard gaan een een beetje bassen kunnen.

Zelf heb ik er weinig verstand van. Maar waar moet ik op letten? Voor de rest snap ik weinig van laders en accu's. Maar; ik zal eerst dit topic over laders en accu's gaan lezen. Voor de rest hoor ik weinig van speakers. het liefste zo goedkoop mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:18
Na dit topic gelezen ga ik als ik wat tijd heb ook maar eens aan de slag :D Hopelijk een beetje tijd om te prutsen. opzich al ervaring met modelboten bouwen (inclusief custom electronica) dus we kijken wel hoever we hier komen :P

Mijn plannen:

Bierkrat multimedia device :D

Idee: Een HTC tytnII als basis gebruiken, zodat de bediening via een touchscreen gaat (heb er nog 1 over om te modden :P). Aangesloten op een versterker icm met een JBL composet (ook nog over :P). Bovenop de bierkrat 2 autometers (waarschijnlijk ampere en volt, just 4 fun). tevens wat schakelaars te weten: stroom aan/uit, usbdock/htc antenne voor radio, telefoon aan/uit.

Ik weet dat het slechts een idee is, het voordeel wat ik zie is dat ik straks een soort multimediakrat heb, welke eventueel nodig ook kan internetten, kan koppelen aan mijn parrot kit en meer...

Ik zal proberen de voortgang te posten, maar het zal uiteindlijk behoorlijk wat tijd gaan kosten.

Mochten jullie nog tips hebben dan hoor is het graag :P

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de minimale volt/A die ik kan gebruiken voor mijn gelaccu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

nice, nog meer mensen die er een gaan maken, ben benieuwd naar de foto's!

om wat vragen te beantwoorden:
3 speakers op de marquant versterker? Ik heb er 4 doorgelust, dus gewoon twee op een poort aansluiten. De twee speakers aan de voorkant zijn tweeters, die kunnen dat perfect hebben.

paneelmeters / voltmeters kun je bij conrad bijvoorbeeld krijgen... ik heb overigens gisteren ook mijn voltmeter open gehaald, maar dat valt toch niet mee om in te bouwen! Het schermpje zit met vage rubberen connectors vast... modden wordt niets dus.

voor de rest wat voor speakers je moet hebben etc, kijk maar in de TS... 20 euro speakertjes van de kijkshop zullen het prima doen denk ik.

max volt/ampere, zo rond de 12 volt is gemiddeld voor elke accu en over het algemeen maakt het aantal ampere niet uit, hoe meer hoe langer je zonder opladen kunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheModeR
De tweeters die tommietommie gebruikt zijn piezo's... die hoef je in principe niet af te filteren. Als je dome of conus tweeters gebruikt wel. Dit geldt natuurlijk alleen voor de bouwers die losse speakerunits gebruiken.

Ik heb nu zelf inmiddels de speakers en de bodem in mijn krat zitten. De woofers zijn twee 8" met dubbele 4Ohm spoel. Op die manier kan ik toch iets meer vermogen krijgen zonder een versterker met DC-DC convertor. De tweeters zijn twee Philips AD143/T4's met een 2e orde filter. Het klinkt allemaal wel lekker met een 4 kanaals versterkertje gebasseerd op de Toshiba TA8263BHQ. Het deksel moet nog gemonteerd worden en één van de handvaten van het HJ krat moet nog worden afgedicht (wel op een manier dat het handvat nog gebruikt kan worden natuurlijk).

De accu is een 18Ah 12V lood 'gel' accu, en deze wordt opgeladen door middel van een ingebouwde lader anex voeding. Hiervoor gebruik ik een 90VA (5A@18V) ringkerntrafo, gelijkrichting en voldoende afvlakking en om de spanning te stabiliseren op 13.8V een LM338. Het is de bedoeling dat op deze manier het krat ook op de netstroom kan werken. Ik moet nog wel bedenken hoe ik dit gedeelte waterdicht krijg, want input is 230V en veiligheid is natuurlijk wel belangrijk ;)

Zodra ik het krat klaar heb zal ik een aantal foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ik morgen maar eens een begin ga maken aan mijn project
ik wil de Magnat edition 693 luidspreker 6X9" gaan gebruiken met een marquant mca200 versterkertje
zou dit een goede combinatie zijn??
ik ben eens gaan kijken voor een digitale volt meter maar zag dat veel modellen een standby stand hebben als ze een tijdje aan staan, en aangeziek ik alleen het display wil inbouwen en de rest weg wil werken moet ik dus een apparte aan/uitknop voor maken??
of zou dit anders op te lossen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:09:
Wat is de minimale volt/A die ik kan gebruiken voor mijn gelaccu?
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:26
hoihoi,

(Ook) ik heb plannen voor een krat radio. Een redelijk klassiek model met een (gel)accu, autoradio en 2 boxen.

Nu wil ik het krat uitrusten met een zonnepaneel om hem meer onafhankelijk te maken van het stopcontact (aangezien ik wel eens een week geen stopcontact bij de hand heb). Aangezien ik niet echt bekend ben met accu's en zonnepanelen twee vraagjes hierover.

Ik heb begrepen dat een gel accu minimaal met 14.2A moet worden opgeladen. Vanzelfsprekend moet het zonnepaneel dit dan ook kunnen leveren wil het werken. Klopt het als ik aan neem dat een zonnepaneel niet een constand A levert? Dit zou als gevolg hebben dat het paneel niet altijd de accu oplaad als hij licht opvangt...

En de 2e vraag, een gel accu moet met een druppellader worden geladen. Is dit iets waar je bij mijn idee ook rekening mee moet houden? Moet ik er dan een apparaat tussen zetten?

De spullen die ik in gedachte heb voor dit plan:
zonnepaneel
Accu

alvast bedankt!

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

atacama schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 15:51:
Ik heb begrepen dat een gel accu minimaal met 14.2A moet worden opgeladen. Vanzelfsprekend moet het zonnepaneel dit dan ook kunnen leveren wil het werken. Klopt het als ik aan neem dat een zonnepaneel niet een constand A levert? Dit zou als gevolg hebben dat het paneel niet altijd de accu oplaad als hij licht opvangt...
Wat je waarschijnlijk heb gelezen is een spanning van 14.2 Volt. De stroom maakt niet zoveel uit als hij maar niet te hoog is. Een accu heeft een capacteit, gemeten in ampereuur (ampere keer uur niet ampere per uur). Een 17 Ah(ampereuur) accu kun je grofweg met een maximum stroom van 1.7A (ampere) opladen (capaciteit door 10 uur delen). Dat duurt met verliezen ongeveer 15 uur (1.5 * 17Ah/17A = 15 h (uur))
En de 2e vraag, een gel accu moet met een druppellader worden geladen. Is dit iets waar je bij mijn idee ook rekening mee moet houden? Moet ik er dan een apparaat tussen zetten?
Een druppellader is geloof ik beter als je accu bijna vol zit en om hem op spanning te houden. Maar dat is niet essentieel. Een constante lader zou ook moeten werken. Het zou kunnen dat er een apparaatje tussen moet, daarvoor kun je okaphone even bellen.
De spullen die ik in gedachte heb voor dit plan:
zonnepaneel
Accu

alvast bedankt!
Ik heb net een 18 ampereuur accu gekocht bij okaphone . Die kost 49 euro heeft een fractie grotere capacteit. Daar kun je wel even op spelen ;) . Het zonnepaneel kan ik niet beoordelen want de link werkt niet. Bij conrad moet je altijd een speciale link gebruiken (kun je bij het product vinden) of het bestelnummer geven. De standaard link werkt gewoon nooit.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mn krat is af _/-\o_
pictures:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.203/608000001-608050000/608023001-608023100/608023038_5_vjNj.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.114/608000001-608050000/608019901-608020000/608019998_5_XhNu.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.105/608000001-608050000/608020401-608020500/608020459_5_PfHR.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.59/608000001-608050000/608021601-608021700/608021646_5_KOFw.jpeg

k heb t allemaal zo uitgemeten dat het precies past en allemaal klem zit :)

MAAAR...

bij de hele hoge volumes gaat de bas kraken, en hoe hard die speakers dan bewegen ziet er ook niet gezond uit. |:(
hoe kan ik dat het beste oplossen, ikzelf dacht aan een bas box ding (subwooofer ofzo?)
maar ik heb de bekende marquant kijkshop versterker dus waar moet ik die dan op aansluiten.
als ik m gewoon op de speakeruitgang aansluit word de bas nog steeds even hard door de gewone speakers afgespeelt en hoor ik het gekraak dus nog steeds.

hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de bas dan ook kan regelen (dus dat de bas met een appart knopje word ingesteld)

Ps.: t mag (zoals altijd) nix/niet veel kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben vandaag ff spullen gaan halen en alvast aan de slag gegaan
ik heb de marquant MCA-200 gehaald
http://www.kijkshop.nl/pr...rker-mca-200-(108203).gif
en de magnat edition 693
http://www.xtremecar.no/s...Magnat2008/EDITION693.jpg

maar nou ben ik alvast een beetje gaan testen,
maar als ik de muziek wat harder zet geginnen de speakers te kragen en slaan ze als het ware af
ligt dit aan de versterker dat hij te weinig vermogen levert??
ik zat zelf te denken om misschien dan de marquant mca-4000 te halen
http://images.google.nl/i...a-4000%26hl%3Dnl%26um%3D1
of is dit geen goed idee en moet ik het anders oplossen??

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars019
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-08 12:21
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:06:
ik ben vandaag ff spullen gaan halen en alvast aan de slag gegaan
ik heb de marquant MCA-200 gehaald
http://www.kijkshop.nl/pr...rker-mca-200-(108203).gif
en de magnat edition 693
http://www.xtremecar.no/s...Magnat2008/EDITION693.jpg

maar nou ben ik alvast een beetje gaan testen,
maar als ik de muziek wat harder zet geginnen de speakers te kragen en slaan ze als het ware af
ligt dit aan de versterker dat hij te weinig vermogen levert??
ik zat zelf te denken om misschien dan de marquant mca-4000 te halen
http://images.google.nl/i...a-4000%26hl%3Dnl%26um%3D1
of is dit geen goed idee en moet ik het anders oplossen??
Wat voor accu gebruik je? Misschien kan de accu niet genoeg stroom leveren, heb dit zelf ook als ik het volume helemaal open draai, dan kan de accu niet genoeg stroom leveren en gaat de spanning omlaag, waardoor de versterker uitvalt en dus de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lars019 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:04:
[...]

Wat voor accu gebruik je? Misschien kan de accu niet genoeg stroom leveren, heb dit zelf ook als ik het volume helemaal open draai, dan kan de accu niet genoeg stroom leveren en gaat de spanning omlaag, waardoor de versterker uitvalt en dus de muziek.
ik heb het op een acculader uitgetest
dan lijkt mij tog dat hij op een accu hetzelfde doet als je met die lader normaal de accu oplaad?

ik heb al eens een radio op accu gemaakt met dezelfde versterker op een motor accu van 7 AH en deed het prima

wat raad je aan wat ik het beste kan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 22:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

mastercard schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:02:
[...]

Ah is niet ampere per uur, ampere is coulomb per seconde en Ah is ampere maal uur..
Precies andersom:

1 Coulomb is 1 ampere per seconde, dus (60X60) 3600 Ah.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:02
Nog nooit gezien, toffe projecten hier, ken te weinig van elektriciteit en knutsel/tweak te weinig om dit te realiseren... Ooit misschien !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eliasvanhoek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-08 22:28
Hej dit is wel erg leuk om te maken. ben vanmiddag om 5 uur begonnen en gelijk maar even doorgepakt. Maar nu werkt het ook allemaal!

weet niet wie de start info heeft gepost maar dank daarvoor!

resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.e-l-i-a-s.nl/images2/Picture%20004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.e-l-i-a-s.nl/images2/Picture%20008.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 16:22:
Het zonnepaneel kan ik niet beoordelen want de link werkt niet. Bij conrad moet je altijd een speciale link gebruiken (kun je bij het product vinden) of het bestelnummer geven. De standaard link werkt gewoon nooit.
Dank voor de tips, ik ga hiermee even verder zoeken puzzelen :)

En ik dacht aan dit zonnepaneel, ookal vind ik hem eigelijk vrij klein...
werkend zonnepaneel linkje

*wist niet dat conrad zon moeilijke site had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
atacama schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:23:
[...]

Dank voor de tips, ik ga hiermee even verder zoeken puzzelen :)

En ik dacht aan dit zonnepaneel, ookal vind ik hem eigelijk vrij klein...
werkend zonnepaneel linkje

*wist niet dat conrad zon moeilijke site had
0,038A is wel heel erg weinig.

Dan duurt het eeuwen voordat je accu vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben eens gaan kijken hoe de versterker het deed op de accu
en het lag idd aan de adapter dat mijn versterker afsloeg bij hogere volumes!
bedankt voor de tip :D

mijn kratje is al uitgehold
nu alles erin en mooi aansluiten :D

ik zal zo snel mogelijk foto's posten van het project

maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik een motor accu in doe (miss 2)
of een auto accu
wat lijkt jullie het beste??

en ik ben dus nogsteeds van plan een volt meter in mijn krat te plaatsten om de accu spanning in de gaten te houden
wie heeft hier ervaring mee of heeft een idee?? digitaal of gewoon analoog??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
heey all,
ik ga vanmiddag men spullen halen heb de bonden en deksel er netjes in zitten. deksel moet nog effe geschildert worden, maar ik heb deze accu http://www.baco-army-goods.nl/cat_15-1.html
en daarvoor had ik deze lader http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1440

kan dit samen??
ooh ja waar kan je schakelaars halen :S bij de bouwmarkten of zo
alvast weer bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Leuk topic, wel vaak dezelfde posts. Ik heb het idee dat sommigen iets meer moeten lezen, voordat ze posten.Misschien is het de leeftijd. Veel nieuwe starts : erg positief. Iedereen suc6 gewenst. Tip: hou je veiligheid in de gaten. Een accu levert bij kortsluiting een enorm vermogen/warmte/vuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bart0099 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:34:
heey all,
ik ga vanmiddag men spullen halen heb de bonden en deksel er netjes in zitten. deksel moet nog effe geschildert worden, maar ik heb deze accu http://www.baco-army-goods.nl/cat_15-1.html
en daarvoor had ik deze lader http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1440

kan dit samen??
ooh ja waar kan je schakelaars halen :S bij de bouwmarkten of zo
alvast weer bedankt!
conrad link werkt niet :/
geef het artikelnummer ff door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Blasterxp schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:51:
Leuk topic, wel vaak dezelfde posts. Ik heb het idee dat sommigen iets meer moeten lezen, voordat ze posten.Misschien is het de leeftijd. Veel nieuwe starts : erg positief. Iedereen suc6 gewenst. Tip: hou je veiligheid in de gaten. Een accu levert bij kortsluiting een enorm vermogen/warmte/vuur.
klopt helemaal, even wat pagina's lezen en de zoekfunctie gebruiken zouden veel vragen verhelpen.

verder heeft de bouwmarkt wel knoppen ja, maar voor beetje mooie inbouw knoppen kun je ze het beste bij conrad bestellen of uit een oude computer of iets dergelijks slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomtommie schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:21:
[...]

verder heeft de bouwmarkt wel knoppen ja, maar voor beetje mooie inbouw knoppen kun je ze het beste bij conrad bestellen of uit een oude computer of iets dergelijks slopen.
ik wil zelf als schakelaar een indrukschakelaar gebruiken waar ik de dop van een beugelflesje van grolschop maak en doe mooi gelijk maak met het kratje
ga er morgen ofzo even mee aan het prutsen en kijken of het wat word:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat als ik een radio en een iPod aansluiting wil. Moet er dan ook een versterker bij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:25:
Wat als ik een radio en een iPod aansluiting wil. Moet er dan ook een versterker bij??
nee dan moet je een achakelaar ertussen plaatsen die het mogelijk maakt om tussen de kanalen te schakelen dus een 2 of 3 wegs schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
sorry het is deze lader:http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=201204
ik hoop dat die het nu wel doet.
ik heb vandaag lekker geklust dekseltje gemaakt speakers passen erin (wat een presicie werk!!)
enne hoe upload je foto's ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:25:
dat ligt eraan
als je autoradio tulp stekker ingangen (ingang voor een mp3/mp4/ipod kabeltje heeft is het niet nodig
dan gebruik je de versterker in de auto radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bart0099 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:24:
sorry het is deze lader:http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=201204
ik hoop dat die het nu wel doet.
ik heb vandaag lekker geklust dekseltje gemaakt speakers passen erin (wat een presicie werk!!)
enne hoe upload je foto's ???
http://www.plaatjesupload.nl/ of http://www.imageshack.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mn krat is af _/-\o_
pictures:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.203/608000001-608050000/608023001-608023100/608023038_5_vjNj.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.114/608000001-608050000/608019901-608020000/608019998_5_XhNu.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.105/608000001-608050000/608020401-608020500/608020459_5_PfHR.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.59/608000001-608050000/608021601-608021700/608021646_5_KOFw.jpeg

k heb t allemaal zo uitgemeten dat het precies past en allemaal klem zit :)

MAAAR...

bij de hele hoge volumes gaat de bas kraken, en hoe hard die speakers dan bewegen ziet er ook niet gezond uit. |:(
hoe kan ik dat het beste oplossen, ikzelf dacht aan een bas box ding (subwooofer ofzo?)
maar ik heb de bekende marquant kijkshop versterker dus waar moet ik die dan op aansluiten.
als ik m gewoon op de speakeruitgang aansluit word de bas nog steeds even hard door de gewone speakers afgespeelt en hoor ik het gekraak dus nog steeds toch?

hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de bas dan ook kan regelen (dus dat de bas met een appart knopje word ingesteld)

Ps.: t mag (zoals altijd) nix/niet veel kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenders
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-02-2021
Modbreak:Lees je PM

[ Voor 97% gewijzigd door teacher op 12-06-2009 17:46 . Reden: geknipt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
heey ik heb wat foto´s geupload ik ga vandaag effe een accutje halen ect.
hier kan je alvast effies kijken!!
http://img198.imageshack.us/gal.php?g=img2109i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Ik zag nu weer een nieuwe samenkopen actie waarin onder andere ook knopjes etc redelijk goedkoop aangeboden worden voor de liefhebbers die deze nog zoeken!
Verder is er deze paneelmeter te vinden: http://www.samenkopen.net/action_product/411553/978255 misschien iets om in te bouwen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bart0099 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:39:
heey ik heb wat foto´s geupload ik ga vandaag effe een accutje halen ect.
hier kan je alvast effies kijken!!
http://img198.imageshack.us/gal.php?g=img2109i.jpg
Ziet er goed uit,
Alleen vraag ik mezelf af. waarom je aan elke kant 1 speaker zet.
zo heb je minder geluid, want nu komt het van 2 kanten..;)
of wou je dit juist zo hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
het paste niet naast elkaar en vindt het wel tof zo,
alleen ik heb vandaag een accu gekocht aleen hoe sluit ik die aan op de versterker
heb een excalibur mini versterker met dunne draadjes en heb geen idee hoe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat alles aan 1 kant staat komt door mijn grote speakers de accu kon dus niet in het midden.

ik had natuurlijk de versterker aan de andere kant kunnen maken maar dit zou qua gewichtsverdeling niet veel uitmaken (marquant versterker weegt bijna niks) dus ik had besloten dat ik die kant dan liever vrij liet om een handoek en andere spullen mee te nemen naar het meer waar wij altijd liggen ook komt hier misschien nog een extra bas/ subwoofer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Dat is wel een nadeel van een accu met vloeibaar zuur erin, die kun je niet op z'n kant leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
ThinkPadd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:29:
[...]

0,038A is wel heel erg weinig.

Dan duurt het eeuwen voordat je accu vol is.
Ik ben verder op zoek gegaan naar zonnepanelen die ook nog op een kratje passen. Het volgende is gevonden:
http://dbcom.nl/kyocera
Ik doel dan op de 5 Wp van 75 euro.

Ik ben in contact met dat bedrijf over of zo'n paneel enigsinds nut heeft of dat het een soort van 'leuk gadget' gehalte krijgt. Hiervoor wil hij weten hoeveel (A) een autoradio gebruikt. En om een of andere reden kan ik in de handleidingen van de 5 autoradio's die ik heb bekeken niets hier over vinden. Kunnen jullie hier iets nuttigers over vertellen? _/-\o_

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je over accu's/ amperes en ampere uur begint, kijk even hier: klik! :)

Enneh... geen vraag & aanbod alstublieftdankuwel...