mooiste bierkrat radio [deel II] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 217.406 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04 16:39
Gezien deel 1 vol is en de topicstarter niet meer actief is op Got heb ik maar besloten een nieuwe startpost te maken, het is mijn eerste dus verwacht geen special effects =]

deel één vind je hier

Post hier je mooiste kratradios en vragen/opmerking die er mee te maken hebben!
Deze post staat open voor input en toevoegingen.

Hier een klein voorbeeld schema van hoe je de boel zou kunnen aansluiten:
note: als de amp het niet doet, moet je de + ook op de REM aansluiten
note²: aan/uit switch moet, anders loopt je accu langzaam leeg..

Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1187946572_2_FT3475_schema_.png
En een 3.5 jack naar tulp kabel om een mp3 aan een amp te hangen:
Afbeeldingslocatie: http://www.cyr3x.com/store/images/uploads/audio_cable_jack.gif
  • Een gel-accu is aan te raden gezien deze kleiner zijn dan auto-accu's en (langdurig) kunnen kantelen zonder problemen.
Voorbeeld gelaccu's: (gesloten, niet bij te vullen zoals normale accu's)
Afbeeldingslocatie: http://www.okaphone.nl/product/images/wpxx-xx.jpg
Niet op te laden met normale accu laders!!! (Dit is wel een goede)
  • Mijn 15 Ah gelaccu heeft het een hele week vakantie gedaan, 2 dagen op het strand voluit en nog een flinke tijd bij de tent. (meer ah=meer accu-tijd, meer watt/volume=minder accu-tijd)
  • Een versterker kan, maar zonder heb je ook een prima geluid; Hoeft dus niet.
Voorbeeldje van een veelgebruikte versterker (klein en voldoende vermogen, klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/productafbeeldingen/kijkshop/normaal/KS108203g/marquant-versterker-mca-200-(108203).gif
  • Je kan kiezen wat voor een geluidsbron je neemt, ik heb een Mp3 speler, anderen een autoradio/CD
  • De speakers één kant op zorgen voor gericht geluid, het soort kan je kiezen maar voor het gemak (geen geklooi met filters) zou ik voor een 3-weg speakersetje kiezen
4-weg speakers die ik in mijn Grolsch radio heb gebruikt: (ook klikbaar voor specs en prijs)
Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/productafbeeldingen/kijkshop/normaal/KS87579g/marquant-speakers-mcs-69-(87579).gif

Enkele voorbeelden van goed afgewerkte bierkratten hieronder, niet-bier kratten mogen ook gepost worden, maar heb ik gewoon niet meegenomen in de startpost.

Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1187946572_2_FT3475_0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1187946572_2_FT3475_1_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1187946572_2_FT3475_2_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1187946572_2_FT3475_3_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1187946572_2_FT3475_4.jpg

Als iemand aanvullingen heeft voor dit topic of andere nuttige info weet om te plaatsen, of misschien zijn/haar kratje in de start wil: Dan lees ik het wel!

[ Voor 38% gewijzigd door iop op 18-09-2007 19:01 ]

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219973

Zoiets mag ook:
Afbeeldingslocatie: http://www.iivision.com/HetKrat/Minikrat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
tuurlijk, ik heb het in de TS alleen maar op echte kratten gehouden omdat dat toch wel de basis van de topics is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zodat ik ook op de hoogte kan blijven en vooral de TS nu omdat hij simpel is nog redelijk te maken voor zelfs een beginner/echte n00b( ik weet hoe ik moet solderen, ik weet hoe ik kabels moet aansluiten, ik weet ook hoe ik alles moet inelkaar zetten. Maar zodra ik aankom bij het schema waarin alles moet liggen haak ik af.)

Nu krijg ik van mijn vader een groen heineken krat gesponsord( of ander biermerk, groene heineken kratjes zijn alleen zo mooi) Ik had nog een oude Phillips autoradio MET 6 CD wisselaar liggen die ik in het krat ga zetten zodat ik dus alles in 1 direct heb.

Maar nu ook dankzij de TS kan ik zien hoe makkelijk het is en hoeveel ik nodig heb( niet veel dus)
ergo voor de herfst/winter ga ik eens mooi bezig met een goeie kratradio zodat ik op scoutingkampen en vakantie een mooi geluidssysteem heb wat niet snel leeg gaat :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:57

franssie

Save the albatross

Touchdomex schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:20:
Zodat ik ook op de hoogte kan blijven en vooral de TS nu omdat hij simpel is nog redelijk te maken voor zelfs een beginner/echte n00b( ik weet hoe ik moet solderen, ik weet hoe ik kabels moet aansluiten, ik weet ook hoe ik alles moet inelkaar zetten. Maar zodra ik aankom bij het schema waarin alles moet liggen haak ik af.)

Nu krijg ik van mijn vader een groen heineken krat gesponsord( of ander biermerk, groene heineken kratjes zijn alleen zo mooi) Ik had nog een oude Phillips autoradio MET 6 CD wisselaar liggen die ik in het krat ga zetten zodat ik dus alles in 1 direct heb.

Maar nu ook dankzij de TS kan ik zien hoe makkelijk het is en hoeveel ik nodig heb( niet veel dus)
ergo voor de herfst/winter ga ik eens mooi bezig met een goeie kratradio zodat ik op scoutingkampen en vakantie een mooi geluidssysteem heb wat niet snel leeg gaat :D
Of je zoekt naar een kabeltje om ipv die wisselaar je MP3 speler kan aansluiten!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Hoelang doet zo'n gemiddelde krat-radio accu nu met zo'n Versterker & Radio erachter? Niet lang toch op vol vermogen (als ie dat uberhaubt trekt) ?

Ik heb vroeger ook zoiets gebouwd, is wel grappig. Bij conrad vind je kleine versterkertjes die nou net dat vermogen kunnen leveren voor een hoop kabaal =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

Zeer interessant dit, vooral tijdens BBQ's en voor festivals/scouting :)

Ik he zelf nog 2 pioneer autospeakers liggen, een accu moet wel te regelen zijn
en versterkertje heb ik ook. Nu moet ik alleen nog op zoek naar een autoradio cd-speler met mp3.
Maar dat lukt wel. Ik ben alleen niet van plan er geld in te steken :P
Als ik eens tijd en goesting heb zal ik er eens aan beginnen.

Ik had trouwens nog een vraagje, voor een langdurige speelduur (en niet voor meer volume),
moet je dan je accu's parallel aansluiten?

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

franssie schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:40:
[...]

Of je zoekt naar een kabeltje om ipv die wisselaar je MP3 speler kan aansluiten!
Nee ik vind dat niet nodig omdat ik niet zo'n belang heb bij een MP3 aansluiten, ik kan die als ik wil ook op de Radio/cd wisselaar aansluiten omdat er vanwege die CD wisselaar ook een AUX opzit, op die manier kan ik NAAST een CD wisselaar ook nog eens mp3 afluisteren.

Ik ga zelf ook meer voor de radio en CD functie dan echt mijn mp3. Mede omdat mijn mp3 op accu niet 2 dagen lang kan afspelen, als het goed is de RadioCD wisselaar wel langer zelfs op CD's. Op die manier is hij bij scoutingkampen veel handiger :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt wel van die sigaretteaansteker laders voor je mp3 speler, hoef je alleen maar zo'n sigaretteaanstekerstopcontactje in je krat zetten. Dan kun je meteen ook lampen en andere handige dingen aansluiten.
Ik vind autoradio's veel te groot en onzuinig :S, en aan cd's doe ik al een paar jaar niet meer. Tegenwoordig heeft iedereen wel zo'n mp3 telefoon, dus dat ik vind dat de handigste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 219973 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:44:
Je hebt wel van die sigaretteaansteker laders voor je mp3 speler, hoef je alleen maar zo'n sigaretteaanstekerstopcontactje in je krat zetten. Dan kun je meteen ook lampen en andere handige dingen aansluiten.
Ik vind autoradio's veel te groot en onzuinig :S, en aan cd's doe ik al een paar jaar niet meer. Tegenwoordig heeft iedereen wel zo'n mp3 telefoon, dus dat ik vind dat de handigste optie.
Ik doe dus wel aan CD's. Heb ongeveer 200 a 300 CD's in de kast liggen en waarvan ongeveer elke maand wel minimaal 2 a 3 bijkomen. Dus daarom is het voor sommigen handig. Ik zal ook gaan kijken naar de mogelijkheden voor het aansluiten van zowel MP3 als Radio. Misschien een schakelaar erin zodat ik wel radio kan hebben naast mijn MP3( Telefoon's met radio zijn tegenwoordig nog steeds dun gezaaid en ik WIL radio, ook mijn mp3 heeft geen radio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar kan je met een kratradio ook zo hard draaien als jouw mp3 spelertje op je telefoon? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
Ik zelf had als doel een speler te maken die het goed doet op het strand, dan valt CD dus al af.

Ik heb een adapter voor sigaretten gebruikt: stekker uitelkaar- pieletje is +, andere - en de travo zorgt voor accu voltages (dus geen aansteker nodig)

zoals je ziet (grolschkrat) heb ik ook een audio ingang voor externe apparaten, twee minijacks-kabeltje zit in de krat (hebben mensen zelden bij zich)

bij mij zit er dus een 30GB mp3speler in (van marktplaats) Zitten geen batterijen in, loopt gewoon op de 'auto' dus

Hoe lang mijne het doet staat in de topicstart (en nog steeds niet op!)

[ Voor 11% gewijzigd door iop op 24-08-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:56:
Maar kan je met een kratradio ook zo hard draaien als jouw mp3 spelertje op je telefoon? ;)
Ik heb nog steeds een 6310i dus echt veel mp3 komt er niet vanaf :P.

Maar goed ik zelf zit bijna nooit aan het strand dus voor het zand bij de CD's is het wel prima, op kampen voor scouting of vakantie's van mijzelf hebben wij altijd iedereen een CD mapje mee met wat CD's en een normale CD speler, alleen deze kost veel batterijen en is niet zo stevig.

Maar ik ga binnenkort eens beginnen met het uithalen van een krat en er een water en rommeldichte bodem inzetten. Op die manier kan ik eens kijken hoeveel ruimte ik nodig heb en welke van de oplossingen ik ga pakken( ook qua boxen, die niet zo veel gaan kosten alsmede niet zoveel vermogen zullen hebben :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Touchdomex schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:55:
[...]
Ik doe dus wel aan CD's. Heb ongeveer 200 a 300 CD's in de kast liggen en waarvan ongeveer elke maand wel minimaal 2 a 3 bijkomen. Dus daarom is het voor sommigen handig. Ik zal ook gaan kijken naar de mogelijkheden voor het aansluiten van zowel MP3 als Radio.
Ik bedoel dr verder niks mee, in zo'n forum kun je soms botter overkomen dan de bedoeling is ;) sorry daarvoor. Ik weet ook wel dat iedereen andere wensen heeft. Het is wel handig dat je daar eerst overna denkt voordat je als een gek naar de mediamarkt loopt en dan ontdekt dat je iets hebt waar je niks mee kan. Veel te zware versterker met prutspeakers ofzo.
Ik doe niet aan cd's omdat op een gegeven moment de toestroom zo groot werd dat het niet de moeite meer was om audio cd's te branden. Die tijd is al een paar jaar voorbij want op een gegeven moment moet je ook gewoon dingen gaan luisteren inplaats van verzamelen. Ik ken mensen met 160gb aan muziek, en die beweren ook nog alles geluisterd te hebben :p.
Voor mij is de muziek ook de reden dat ik zoiets ga maken, daarnaast vind ik het ontwerpen en bouwen gewoon leuk. Ik zit er over na te denken om een subwooferkrat te maken, "Het Baskrat". Als ik dat ga bouwen post ik wel de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383

Erg leuk dat er een nieuw topic is met nieuwe kratten.

Mischien ook slim om in de startpost te zetten hoe je kan weten hoe lang je accu megaat omdat dat altijd een vraag is die vaak gesteld word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:18
Accu's kan je vaak meekrijgen bij een beveilingsbedrijf. Die accu's zitten namelijk in alarmsystemen en worden om de 2 jaar o.i.d vervangen. Vriend van me heeft ook een soort krat gebouwd, maar dan van hout, en die kon bij zo'n beveiligingsbedrijf er zo 1 meekrijgen, werkt nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo duur zijn accu's ook weer niet had er 3 (12volt 7,2 ah) voor 25 euro gekregen incl. verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:18
Anoniem: 131383 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:03:
Zo duur zijn accu's ook weer niet had er 3 (12volt 7,2 ah) voor 25 euro gekregen incl. verzendkosten.
Die €25 steek ik dan liever in m'n zak, of besteed ik aan een goede lader, als ik de accu's gratis kan krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb je zeker een goed punt :9

Maar volgens mij hebben wij niet zo'n bedrijf in de buurt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 131383 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:06:
Daar heb je zeker een goed punt :9

Maar volgens mij hebben wij niet zo'n bedrijf in de buurt. :/
Misschien heb je in de buurt niet een groot bedrijfspand staan met beveiling aan de ingang, kun je aan hun vragen of je misschien een telefoon nummer kan krijgen over accu's of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
Anoniem: 131383 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:56:
Erg leuk dat er een nieuw topic is met nieuwe kratten.

Mischien ook slim om in de startpost te zetten hoe je kan weten hoe lang je accu megaat omdat dat altijd een vraag is die vaak gesteld word.
moet je wel ff zeggen hoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja daar ben ik ook niet helemaal over uit.

Ik dacht dat als bv. je systeem 1 ah per uur gebruikt en je accu bv 7 ah hebt hij 7 uur mee gaat (dan laten we stroomverlies in de kabels enz. even weg).
Als ik het fout heb verbeter dan.

edit.

Je kan ook in de startpost zetten welke kabel ze nodig hebben om hun mp3 speler aan de versterker te binnen. (werd ook nog wel eens gevraagd dacht ik)

dan hebben ze dez nodig.
Afbeeldingslocatie: http://www.cyr3x.com/store/images/uploads/audio_cable_jack.gif

tulp >> 3,5 jack

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 131383 op 24-08-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221252

Mijn radiotje 8)

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/369/89261123fs7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img367.imageshack.us/img367/6281/73196537fq8.jpg

Filmpje bij dag:
http://www.youtube.com/watch?v=zfullDlVnkI
Filmpje bij nacht: ( 6 ledlampjes per speaker)
http://www.youtube.com/wa...0qbA&mode=related&search=

Ondertussen licht er al plexiglas boven op met 2 scharniertjes en 2 sluitingen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 221252 op 25-08-2007 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12
Tijdje geleden ook begonnen met een mini kratje.

Afbeeldingslocatie: http://193.138.159.162/terminal.org/Krat.jpg

Geluid is redelijk en hij werkt op een 9v blok baterij. Maar daar moet eigenlijk een 12v accu inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhofstee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik ben nu ook bezig met een kratradio en ik wil ook graag van die LEDjes bij de speakers die op de maat aangaan.
Als iemand weet hoe je dat kan doen hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-04 16:43

Totaalgeflipt

De enige echte

Anoniem: 221252 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:28:
Mijn radiotje 8)

[afbeelding]

[afbeelding]

Filmpje bij dag:

Ondertussen licht er al plexiglas boven op met 2 scharniertjes en 2 sluitingen :)
Leuk kratje,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ronaldhofstee schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:52:
Ik ben nu ook bezig met een kratradio en ik wil ook graag van die LEDjes bij de speakers die op de maat aangaan.
Als iemand weet hoe je dat kan doen hoor ik het graag!
Die speakers kun je gewoon kopen bij de conrad, weet niet uit me hoofd welke het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Was 't teveel moeite om die linker speaker ook gewoon recht te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhofstee
Anoniem: 131383 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:33:
[...]

Die speakers kun je gewoon kopen bij de conrad, weet niet uit me hoofd welke het zijn.
ik heb al goede speakers maar ik wil van die LEDjes er los bij monteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Jado schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:46:
Zeer interessant dit, vooral tijdens BBQ's en voor festivals/scouting :)

Ik he zelf nog 2 pioneer autospeakers liggen, een accu moet wel te regelen zijn
en versterkertje heb ik ook. Nu moet ik alleen nog op zoek naar een autoradio cd-speler met mp3.
Maar dat lukt wel. Ik ben alleen niet van plan er geld in te steken :P
Als ik eens tijd en goesting heb zal ik er eens aan beginnen.

Ik had trouwens nog een vraagje, voor een langdurige speelduur (en niet voor meer volume),
moet je dan je accu's parallel aansluiten?
Bij het plaatsen van meerdere accu's/batterijen moet je ze altijd parallel zetten.Op die manier vermeerder je de hoeveelheid stroom die ze kunnen leveren.
Wanneer je ze in serie zet verdubbel je de spanning en dat vindt je (krat)radio niet erg prettig. (dus dan kan heb je ipv 12 volt er 24 volt op staan) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog eventueel voor de liefhebber zo'n accu liggen uit een snelstarter (power station), die ik ooit van Seats n sofa's kreeg bij m'n bankstellen ( :P )

Afbeeldingslocatie: http://direct.tesco.com/pi/Product/0/100-4030F.jpg

Zo'n ding dus. Komt met een hele kleine 12v Lader, en zit een Ampere van 3 tot 5 in (weet niet precies). Hij is overigens ook goed in het aansturen van Peltiers :P

Ik weet dat dit geen V&A is, maar ik als ik 'm zou aanbieden op V&A dan zou er geen hond naar komen kijken. Aangezien hier men een dedicated thread heeft met zelfbouw-kratradio's en daarbij wel een accu kunnen gebruiken, dacht ik dat het wel logisch was dat ik 'm hier voor de liefhebber aanbood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:04:
[...]
Was 't teveel moeite om die linker speaker ook gewoon recht te monteren?
Ja het was zwaar, lette ik tot mijn grootte spijt niet goed op, achja hij gaat er niet zachter van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230076

mensen die nog een tulp> jack 3.5 kabel zoeken

kunnen het beste effe naar de Action gaan daaar verkopen ze het voor 70 cent.
niet zeuren is (K*t) kwaltiteit:P want als die kapot aat kun je zo weer een nieuwe kopen. ik bedoel voor die prijs kun je er 10 kopen als je hem bij de elecroboer haalt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:32:
Ik heb nog eventueel voor de liefhebber zo'n accu liggen uit een snelstarter (power station), die ik ooit van Seats n sofa's kreeg bij m'n bankstellen ( :P )

[afbeelding]

Zo'n ding dus. Komt met een hele kleine 12v Lader, en zit een Ampere van 3 tot 5 in (weet niet precies). Hij is overigens ook goed in het aansturen van Peltiers :P

Ik weet dat dit geen V&A is, maar ik als ik 'm zou aanbieden op V&A dan zou er geen hond naar komen kijken. Aangezien hier men een dedicated thread heeft met zelfbouw-kratradio's en daarbij wel een accu kunnen gebruiken, dacht ik dat het wel logisch was dat ik 'm hier voor de liefhebber aanbood.
Weet je de maten van de accu? Ik heb misschien wel intresse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 13:23

Phalox

Solar Powerrrd

Nu heb ik toch mijn bedenkingen bij CD-spelers in zo'n krat :)
1. die dingen kunnen wel tegen een schokje.. maar als je daar niet al te rustig mee omspringt zal het wel niet zo gezond wezen.
2. Draaiende onderdelen verbruiken meer stroom:) dus, als je het lang wilt volhouden pak je altijd Flash geheugen (zoals er in de meeste niet-met-harde-schijf-maar-met-flash-geheugen mp3 spelers zit :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na zo´n krat zet je natuurlijk neer en dan schokt hij niet veel hoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Anoniem: 131383 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:35:
Na zo´n krat zet je natuurlijk neer en dan schokt hij niet veel hoor ;).
en die bas dan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O daar heb je een erg goed punt. na moet je maar niet zo hard gaan pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

mag je zoon kratje eigenlijk wel verbouwen? er zit toch statiegeld op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76287

Op de flesjes staat in ieder geval dat ze eigendom blijven van de brouwerij. Zal voor het krat ook wel gelden. Desalniettemin altijd al leuk speelgoed geweest! Barebone / touchscreen iemand? :) Moet passen volgens mij. Dan heb je wel weer een flinke accu nodig. Of dat haalbaar is, weet ik niet. Het lastigste is om de stevigheid in de krat te houden, zeker met een krat met een handvat in het midden (weet niet of ze dat allemaal hebben). Een paar jaar geleden heb ik er een gemaakt die het handvat in het midden nog had. Het beste herinner ik me nog hoeveel werk het was om de krat 'uit te hollen'.

koekoek2003nl schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:01:
mag je zoon kratje eigenlijk wel verbouwen? er zit toch statiegeld op?
Welke bierbrouwer vindt het niet prachtig dat iemand hun kratje ombouwt tot een muziekmakende reclamezuil :). In iedergeval laat Heineken merken met hun eigen radiootje dat kratjes bedoeld zijn om muziek mee af te spelen.

Ze doen er echt niks tegen hoor, en als ze hem inwillen nemen zeg je. HEE gratis reclame man.

Zolang je er geen handeltje in begint, want dan gaan ze zelf ook centen ruiken. Trouwens, hoeveel kratten verdwijnen er jaarlijks op kampvuren!

Ik heb er nog nooit 1 gezien op een kampvuur. Waarom er in gooien als ze echt perfect als stoel zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat vraag ik me ook af :S Zit je op het strand van Vlieland of Terschelling met een vuurtje, komen er van die gozers aan die een bierkrat op het vuur gooien. Sommige mensen willen zo'n ding zien fikken, en dat gaat best aardig hard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
bij ons kampvuur gaat er alleen maar hout kleding of dreadlocks op, anders mag je gewoon doorlopen met je krat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205192

Anoniem: 221252 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:28:
Mijn radiotje 8)

[afbeelding]

[afbeelding]

Filmpje bij dag:

Waar heb je die speakers vandaan als k vragen mag, echt vreet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhofstee
Ik zoek nog 2 grills voor mijn speakers weet iemand waar je daar aan kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhofstee
en ik ben er achter gekomen hoe je van die LEDjes op de beat laat knipperen:
1 diode 4V, 1 heldere led en een 100 Ohm weerstand en voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Nu online
ronaldhofstee schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 09:16:
en ik ben er achter gekomen hoe je van die LEDjes op de beat laat knipperen:
1 diode 4V, 1 heldere led en een 100 Ohm weerstand en voila
en dit zit dan tussen de kabels die je luidsprekers verbinden met de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhofstee
iivvvii schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 10:05:
[...]

en dit zit dan tussen de kabels die je luidsprekers verbinden met de versterker?
Helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Nu online
gaat dat niet ten koste van de kwaliteit van t geluid dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Ten koste van de kwaliteit van 't geluid van een kratradio??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhofstee
nee het gaat niet van de kwaliteit van het geluid af maar ik weet niet zeker op welke volgorde het moet worden aangesloten, heb ik ff gevraagd in het Post hier je kleine mods
daar had ik het ook gelezen op pagina 4 er staat ook een filmpje bij !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar is het niet een beetje nutteloos. want volgens mij ga je er op een gevenmoment wel aan iriteren hoor als je effe lekker buiten zit en zo'n ding zit mee te kniperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhofstee
daarom zet ik zelf ook een schakeling op de plus(weet nog steeds niet in welke volgorde het moet worden aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ronaldhofstee schreef op zondag 02 september 2007 @ 12:33:
daarom zet ik zelf ook een schakeling op de plus(weet nog steeds niet in welke volgorde het moet worden aangesloten)
Trouwens, een 4 volt diode bedoel je daarmee "zenerdiode" ofzoiets? Dat is erg belangrijk om te weten met het aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, ik zie het al. Beetje rare mod om een diode in serie te plaatsen met een led (= ook diode). Die kerel gaf zelf al aan er niet al te veel verstand van te hebben. :S
Wat wel werkt is een led aansluiten in serie met een 470 ohm weerstand, dus:

(ene pool speaker)----------(+)led(-)----[470ohm]-----------(andere pool speaker)

Welke pool van de speaker je neemt maakt niet uit, muziek is wisselspanning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225534

daar kan je een onbeperkt aantal ledjes aan aansluiten?
OF moet je dan steeds weer een weerstandje er bij doen?

Pim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd, iedere led een eigen weerstand. Je kunt leds wel in serie aansluiten, maar dan heb je het nadeel dat ze alleen op zeer hoog volume aangaan. Weerstandjes kosten maar 10 cent ofzo.
Parallel is geen optie, want dan gaan ze niet allemaal even hard branden.
470 ohm is voor 20mA op 12 volt DC (als je 2.4 volt kwijt bent in de led). Als je ze zo fel mogelijk wilt hebben moet 220 ohm zou ook best kunnen werken. Ze staan namelijk de helft van te tijd uit doordat het wisselstroom is. Misschien kun je es kijken of er veel verschil tussen zit.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222510

Mijn muziek box was bijna af, maar toen kreeg ik laatst van een vriend nog een filter die hoge en lage tonen scheidt, die heb ik er vervolgens ingebouwd. Maar daardoor staan wel alle speakers op L+ en L- van mijn versterker, het gaat hier om een een 2x100w marquant versterker, en een active 400w speaker plus nog 2 kleine computer speakertjes voor de hoge tonen. Ik vroeg mij af of mijn versterker dit wel kan trekken, de R+ en R- zijn overigens nog ongebruikt.

Alvast bedankt, en foto's komen zodra hij klaar is.

*edit: 400w speaker is 4ohm, en kleine computer speakertjes weet ik eigenlijk niet, 8ohm denk ik?*

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 222510 op 03-09-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt, ik ga dat van de ledjes even proberen als ik tijd heb..

een versterker van 200 watt kan nooit de volle vermogen van een 400 watt speaker er uit halen.
Een marquant versterkertje heeft btw geen 200 wat maar veeeeeell minder.(rms)

maar het geheel gaat wel harder als je de tweeters op de andere helft zet..
Want het is 100 watt per uitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over het geluid ben ik tevreden, kwaliteit is ook goed nu. Maar ik vraag me meer af of mijn versterker er wel tegen kan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jawel.
Als je bijv. 200 watt versterker hebt. en 2x 50 watt boxjes kan het alleen kwaad..
Dan blaas je de boel op als je hem vol open gooit..
Maar dat heb jij niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Anoniem: 222510 schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:56:
...Maar daardoor staan wel alle speakers op L+ en L- van mijn versterker,
waarom gebruik je alleen het linkerkanaal van je versterker? bang voor stereo?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 22:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 225534 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 07:36:
een versterker van 200 watt kan nooit de volle vermogen van een 400 watt speaker er uit halen.
Het is behoorlijk irrelevant hoeveel vermogen een speaker thermisch kan verdragen. In de meeste gevallen is een woofer mechanisch veel minder belastbaar, en kun je er dus never nooit het gespecificeerde vermogen doorheenjagen zonder het ding te slopen. Derhalve zijn zulke getalletjes behoorlijk oninteressant.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja oke, ik weet niet hoe het allemaal precies zit..
Maar als je meer watt dan dat je speakertjes aan kunnen er in pompt gaat dat niet goed.. dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

franssie schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 17:48:
[...]

waarom gebruik je alleen het linkerkanaal van je versterker? bang voor stereo?
Omdat ik de filter op de linker L+ en L- heb gezet, en als ik één van de 3 speakers op het rechter kanaal zet de filter niet meer werkt? Of zie ik dat nou verkeerd...

*het is een filter die in een hele oude speaker zat, met een + en - aansluiting die naar de versterker gaat, een + en - voor hoge tonen, en een + en - voor lage tonen. Verder zat er nog een + en - aansluiting waarvan ik niet weet wat het doet.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 222510 op 04-09-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je de stroom meten die de versterker trekt? Al die getalletjes zeggen niet zoveel, en de stroom bij vol vermogen is het enige wat echt zegt wat dr aan de hand is. Trouwens, als er geen DC-DC converter in die marquant versterker zit kun je nooit meer dan 25 watt trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Anoniem: 222510 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:55:
[...]

Omdat ik de filter op de linker L+ en L- heb gezet, en als ik één van de 3 speakers op het rechter kanaal zet de filter niet meer werkt? Of zie ik dat nou verkeerd...

*het is een filter die in een hele oude speaker zat, met een + en - aansluiting die naar de versterker gaat, een + en - voor hoge tonen, en een + en - voor lage tonen. Verder zat er nog een + en - aansluiting waarvan ik niet weet wat het doet.
je hebt dus maar een filter en drie luispsrekers (LS)?
Is het een drieweg filter dan (ook gezien dat je nog een +/- over hebt)?
Ik zou het gewoon lekker zonder filter doen of klinkt het beter zo in mono (kan ik me eigenlijk niet voorstellen).
Zomaar een filter erin zetten kan wel maar dan kan je beter overnieuw beginnen met twee echte luisprekers met bijbehorende filters in een houten krat, kan je best goed geluid krijgen en weet je ook gelijk hoe eea aangesloten zat. (Eens bij zo'n recycle winkel of marktplaats kijken voor oude LS voor weinig).

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 05-09-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-04 13:43

Thapous

Nee toch niet.

Dit heeft mij ook op een idee staan, had nog een leeg kratje staan:).
Dus die ga ik hiervoor gebruiken, ik heb bijna besloten om de autoradio op te halen die bij de aldi staat(klikl)

Lijkt me handig ivm dat je dr radio+cd+Mp3 spelers mee kan afspelen....
En er zit 3 jaar garantie op...

Iemand die dit af/aanraad?

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
Thapous schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:57:
Dit heeft mij ook op een idee staan, had nog een leeg kratje staan:).
Dus die ga ik hiervoor gebruiken, ik heb bijna besloten om de autoradio op te halen die bij de aldi staat
([url="http://aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_36/OFF06.HTM"])

Lijkt me handig ivm dat je dr radio+cd+Mp3 spelers mee kan afspelen....
En er zit 3 jaar garantie op...

Iemand die dit af/aanraad?
Voor dat zelfde geld heb ik een 30 GB mp3 gehaald :) marktplaats.

Maar Radio en CD boeide mij niet zo, en als ik radio wil kan ik mn phone eraan hangen met de jack-in

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

iop tha man schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:14:
[...]

Voor dat zelfde geld heb ik een 30 GB mp3 gehaald :) marktplaats.

Maar Radio en CD boeide mij niet zo, en als ik radio wil kan ik mn phone eraan hangen met de jack-in
Dat gaat voor mij niet op, ivm dat ik nog wel cd's heb en geen mobiel met FM functie, bovendien vind ik het wel makkelijk dat je nu op eens vrij veel opties hebt qua dingen waar het op staat, dusja, ga toch voor de radio denk ik ;)

//Thapous

Maar is het niet vervelend om dan ook altijd cd's mee te nemen, ik doe gewoon mijn mp3 speler er aan hangen heeft ook fm functie.

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
het is ook makkelijker in te bouwen in een 'lastige' ruimte als je geen radio hebt, want een autoradio is ongeveer net zo groot als een klein autoversterkertje maar een radio heeft natuurlijk een 'gat' nodig voor zn voorkant enzo, versterker laat je gewoon in het donker en het enige wat je nodig hebt is een draadje naar buiten:P verder wil het nog wel eens zo zijn dat goedkope autoradio's totaal geen vermogen hebben en al heb je pech met de aankoop van een versterker is het makkelijker deze te upgraden omdat een kleine versterker de helft kost van de meest gammele nieuwe radio:P

ik heb trouwens meer ervaring met restmdf houten kisten voor achterop de fiets naar school:P of rugzakken met instalaties erin en ik heb met losse versterkers gewerkt en met een auto radio

nadeel van sommige rugzakken is dat het bandje nog wel eens los kan schieten en dat de tas dan valt en je je speaker dan molt:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

Ik heb hier ooit gelezen om eens rond te vragen voor accu's bij bedrijven die alarminstallaties aanleggen, zo gezegd zo gedaan.

Nu heeft die beste man mij teruggemaild met het antwoord dat hij er nog wel 8!! had liggen, en dat ik ze in ruil voor een kratje bier op mocht komen halen.

Dus tipgever (naam vergeten O-)) bedankt _/-\o_.

Dit is een echte aanrader om te doen, voor € 15,- acht accu's die niet goed genoeg zijn voor een alarmcentrale, maar die nog wel goed zijn!

[update]
Net de accu's opgehaald, ipv de beloofde 8 kreeg ik er maar liefst 14 en er werd gezegd ''Over een tijdje hebben we weer een stuk of wat, kom ze maar halen!''

9 keer 7 AH
5 keer 3 AH
voor een kratje Heineken á 13,45
Dus vrijwel goedkoop: 14 accu's voor maar 13½ euro!

[ Voor 25% gewijzigd door Thapous op 07-09-2007 20:02 ]

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

9 keer 7 AH
5 keer 3 AH
voor een kratje Heineken á 13,45
Dus vrijwel goedkoop: 14 accu's voor maar 13½ euro!
Kan je een flinke krat mee bouwen. 78 ah :*) zijn het oude loodaccus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

Anoniem: 221252 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 00:04:
[...]

Kan je een flinke krat mee bouwen. 78 ah :*) zijn het oude loodaccus?
Euhm, tjah, ik weet eigenlijk niet zijn SLA (sealed lead accu's), iig dat staat er op, dus denk wel lood accu's, ze zijn momenteel ± 5 jaar oud. En ze wegen 5.5 kg per accu(de 7 AH accu's) en de 3AH accu's wegen 1.5 kg. dus om dat allemaal in een krat te stouwen, ik denk gewoon 2 × 7 AH accu's, dan zit je al op 11 Kg, met al het spul dr bij in denk ik 12-14 kg, mooi gewicht, zwaarder moet ook niet, is het niet echt meer draagbaar...

paar foto's (en gelijk ook van het krat):
Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07366/IMG_1072.JPG
Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07366/IMG_1073.JPG
Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07366/IMG_1074.JPG

Ik heb door een familie lid een op maat gemaakte aluminium plaat laten maken voor de onderkant, zit met schroeven vast aan het plastic en lijkt me wel redelijk stevig.

Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07366/IMG_1076.JPG
Alle accu's op een hoop...

Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07366/IMG_1077.JPG
Om te laten zien hoe groot de accu's in verhouding zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Thapous op 08-09-2007 01:48 ]

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
zijn gel accus, 'gewone' lood zuur accus hebben doppen om water bij aan te vullen..

Gel wil niet zeggen dat de accu niet lead-acid is, maar dat er gel bij inzit (en dus op de zij kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wouw, ik heb voor mijn radio 49 euro voor 1 zo'n accu moeten neerleggen. Zware mazzelpik die je er bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

aartrost schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 11:57:
Wouw, ik heb voor mijn radio 49 euro voor 1 zo'n accu moeten neerleggen. Zware mazzelpik die je er bent!
Dan heb ik idd geluk gehad :o, 49 euro is wel ziek veel voor een 7 AH trouwens, zag ergens hetzelfde type met 8 AH voor $ 18,50, maar was wel in het buitenland.

[ Voor 27% gewijzigd door Thapous op 15-09-2007 14:22 ]

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb zon zelfde accutje, maar dat zijn toch gewoon onderhoudsvrije loodaccus?
Anders heb ik steeds mijn accutje emt een verkeerde acculader opgeladen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Niet online
Anoniem: 225534 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:50:
ik heb zon zelfde accutje, maar dat zijn toch gewoon onderhoudsvrije loodaccus?
Anders heb ik steeds mijn accutje emt een verkeerde acculader opgeladen :P
Klopt als een buss!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

Vanmiddag weer wat inkopen gedaan...

Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07366/IMG_1078.JPG
Daar heb ik er 2 van gehaald, bij de action voor € 0,70 p/s.

Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07366/IMG_1079.JPG
Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07366/IMG_1080.JPG
Daar heb ik 1 set van gehaald á € 30,-

En verder nog wat snoer voor boxen, maar of ik dat nodig ben is punt 2:P

[update'je]
En verder heb ik de 'goeiekope' versterker bij de kijkshop besteld, denk dat ik 'm volgende week wel keer binnen heb

[ Voor 13% gewijzigd door Thapous op 08-09-2007 23:18 ]

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb je al een versterker?

komen de speakers in de top of in de zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

Anoniem: 131383 schreef op zondag 09 september 2007 @ 14:11:
heb je al een versterker?

komen de speakers in de top of in de zijkant?
Versterker is besteld;)

Ze komen op de bovenplaat ivm dat ze niet aan de zijkant passen (alluminium rand zit in de weg ;()

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de ledtjes mod geporbeerd.
Dit heb ik emt een 330 ohm weerstandje en emt een 100 ohm weerstand geprobeerd.
330 ohm heb je een licht knippertje bij bass. en met een 100 ohm weerstand bij hele hoge tonen.

Maar het hangt er echt af hoe hard je versterker staat met hoe vel het ledje brand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer is dat, ik weet misschien nog wel wat met een paar extra componentjes: zodat hij alleen bij bass en altijd even hard aangaat. Ik zal nog eens wat proberen met m'n experimenteerbordje.

Misschien weet iemand wat er voor extra componenten in die ledspeakers zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zat te denken aan een verstelbaar weerstandje.
Gewoon een spoel die je kan verstellen.. een dimmer bevoorbeeld.
Dan kan je testen welke weerstandjes..
Maar dan blijf je het probleem houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231193

Hallo Mense, las op deel 1 dat ik dood was?:P haha zal foto`s etc van ons eerste kratje weer even online zetten deze week in deze thread.

Wel vet dat we nu dik jaar verder zijn en er veel meer mensen zijn die radio kratje maken.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225534 schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:32:
ik zat te denken aan een verstelbaar weerstandje.
Gewoon een spoel die je kan verstellen.. een dimmer bevoorbeeld.
Dan kan je testen welke weerstandjes..
Maar dan blijf je het probleem houden..
Ik dacht eerder aan een transistortje aan en uitschakelen, met nog een paar componentjes dr bij zou het moeten werken. Hoeveel ledjes wil je eigenlijk schakelen? Een stuk of 5 a 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

Ik heb net mn versterker ook binnengekregen,
Vanavond even kijken voor hout, en dan inelkaar zetten:-).

//Thapous

ik wou gewoon even wat solderen :P
Had ik wat te doen .. maar als iemand iets anders weet dan ga ik dat maken.

Gewoon 1 ledje.. om te testen.

en hebben nog veel mensen een krat gebouwd :+

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-04 19:51

AlexanderB

7800 rpm

zit met een raar probleem, ik wilde pc speakertjes gebruiken voor mn draagmaar audio systeem (wegens gratis en energiezuinig) maar het lijkt wel of ze afhankelijk zijn van de 50 hz puls van de trafo... namelijk als ik een loodaccu (met een zeer lage interne weerstand dus) eraan knooop is het geluid bar slecht terwijl het met een zoemende, ongefilterde treintjes trafo 100x beter klinkt. (op het zoemen van de trafo zelf na dan)
ligt dit aan de werking van het versterkerschemaatje in de boxjes?of is er wat anders aan de hand?
of weet iemand hoe je het gedrag van een secundaire spoel (ipv accu) kan 'faken' voor het systeem zodat ik em wel met accu kan gebruiken?

• ronaldhofstee
als jullie er achter zijn hoe dat helemaal mooi met de bas meegaat(en een beetje fel) dan zie ik het wel(ik ga tussen de 4 en de 8 ledjes per speaker gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AlexanderB schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:11:
weet iemand hoe je het gedrag van een secundaire spoel (ipv accu) kan 'faken' voor het systeem zodat ik em wel met accu kan gebruiken?
Daar is sowieso meer aan de hand, versterkers werken niet op 50 hz, daar wordt eerst gelijkstroom van gemaakt. Misschien ligt het aan het aantal aansluitdraden van de versterker, sommige versterkers 3 aansluitdraden (bv nul, +12 en -12). Of misschien is je accuspanning te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
Anoniem: 231193 schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:20:
Hallo Mense, las op deel 1 dat ik dood was?:P haha zal foto`s etc van ons eerste kratje weer even online zetten deze week in deze thread.

Wel vet dat we nu dik jaar verder zijn en er veel meer mensen zijn die radio kratje maken.

:D
jah was een foutje, wilde nog edit doen, maar toen was het topic al dicht, nofi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Niet online
AlexanderB schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:11:
zit met een raar probleem, ik wilde pc speakertjes gebruiken voor mn draagmaar audio systeem (wegens gratis en energiezuinig) maar het lijkt wel of ze afhankelijk zijn van de 50 hz puls van de trafo... namelijk als ik een loodaccu (met een zeer lage interne weerstand dus) eraan knooop is het geluid bar slecht terwijl het met een zoemende, ongefilterde treintjes trafo 100x beter klinkt. (op het zoemen van de trafo zelf na dan)
ligt dit aan de werking van het versterkerschemaatje in de boxjes?of is er wat anders aan de hand?
of weet iemand hoe je het gedrag van een secundaire spoel (ipv accu) kan 'faken' voor het systeem zodat ik em wel met accu kan gebruiken?
Je trafo gaat niet eens werken als je hem aan een accu zet. Accu's geven alleen maar gelijkstroom, trafo's hebben perse wisselstroom nodig. Waarschijnlijk maakt jou treintrafo ook wisselspanning.

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

Momenteel draait mijn 'radio' in testopstelling, even kijken hoelang hij kan met 1 volle accu.
Gisteravond deed mn versterker het plotseling niet meer, omdat ie op 1 of andere manier kortsluiting had gemaakt oid, Niuewe zekering er in gezet en hij deed het weer perfect :).
Verder heb ik voor de accu iets bedacht zodat het er niet uitvalt, maar dat kan ik niet beschrijven in woorden:P. Ik laat, als het gemaakt is, er wel een foto van zien.
Volgende week of vandaag de boxen erin bouwen waarschijnlijk.
Nouja, ik houdt jullie wel op de hoogte.

//Thapous

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.