mooiste bierkrat radio [deel II] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 217.512 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Ik heb ook net 2 accu's op de kop getikt uit de buurt hier, 2 gel accu's.
Nu ben ik vanmiddag even gaan kijken voor een lader ervoor.
En ik kwam uit bij deze, maar nu (na het opladen) doet 1 accu het niet (1 van de 1),
hij was dus toch niet geschikt denk ik?
Weet er iemand nog een winkel waar ze een acculader hebben die WEL geschikt is (niet online dus)

Wel mooi zonde van die accu trouwens.
Hoop dat iemand me gerust kan stellen, of me in ieder geval een mooi adresje kan geven voor een acculader die WEL werkt.

/Ik weet het, ik heb dit niet zo slim aangepakt. :(

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0l0meus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2022
kan me niet voorstellen dat de accu het neit meer doet!
Weet het wel bijna zeker, ik zou toch nog eens goed meten!

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260997

de acculader die jij hebt gebruikt laad met een te grote stroom die je accu geloof ik niet aan kan.

ik heb hier verder ook niet zoveel verstand van, maar deze gebruik ik zelf ook en werkt prima:
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=2443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:00
Ok, ik snap er geen drol meer van..

Ik heb mijn accu op een 12+ voltage zitten, mijn marquant versterker met B+ en REM op de pluspol aangesloten, en uiteraard ook de min op de grnd.

Toen heb ik mijn speakers aangesloten, bij de 'speakers', zoals het hoort (min bij de min, plus bij de plus).

Als ik alles aansluit zo, hoor ik een speakerplopje bij het inschakelen, zou goed moeten werken dus. Maar als ik via een tulp->mini-jack kabeltje mijn iPod eraan hang (low input), komt er 0 geluid uit.

Ja, ik heb dus de REM aangesloten
Ja, mijn indicatorledje brand netjes
Ja, het volume staat vol open op die marquant

Doe ik nog iets fout? :>

//edit: even een schetsje:
Afbeeldingslocatie: http://www.stevenp.nl/steven/tmp/schema.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door stevenP op 11-07-2008 16:06 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
X-GAMER-X schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:50:
Dan vind ik het vreemd dat een setje Marquant speakers duurder is dan Boschmann en de laatste beschikt dan nog eens over het dubbele vermogen ?

Boschmann speakers: 3-weg 500 watt (300 RMS) = 26 euro :?
Boschmann is ook net zo'n soort merk als Marquant hoor, zelfde kwaliteit. Die RMS waarde haalt hij nooit btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219973

Anoniem: 260997 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:57:
de acculader die jij hebt gebruikt laad met een te grote stroom die je accu geloof ik niet aan kan.

ik heb hier verder ook niet zoveel verstand van, maar deze gebruik ik zelf ook en werkt prima:
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=2443
Ik dacht dat ik de enige was met die lader, hij is erg langzaam (350mA) maar goed voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:59
Dat Absaar ding is echt bagger, want hij is bedoeld om misschien 1x in de 2 jaar te gebruiken, als je auto niet wil starten.
Dan moet hij je accu zo snel mogelijk volpompen, en daarbij loopt het voltage ook lekker hoog op, tot wel 14,4V

En dat is echt dodelijk voor zo'n gelaccu (gaat koken)

Dit heb ik al heel vaak gezegd in dit topic, dus ik ga niet alles weer herhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208335

Vraagje; Wat voor een stroomverziening met netvoeding kan ik het beste gebruiken? Een pc-voeding heeft een te hoog voltage lijkt mij? Misschien iets als een acculader als voeding oid?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ik wil mijn vraag (paar posts hierboven, zelfde illustratie erbij) toch nog even herhalen, want ik ben er zelf nog niet goed uit gekomen.. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208335

Ik heb precies hetzelfde circuit als jij, en bij mij werkt hij wel helemaal goed..Ik draai hem wel op een pc voeding, en ipv een Ipod mijn mobiel. Het zou dus of aan je accu moeten liggen, of aan je ipod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
stevenP schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:24:
[...]

Ik wil mijn vraag (paar posts hierboven, zelfde illustratie erbij) toch nog even herhalen, want ik ben er zelf nog niet goed uit gekomen.. Iemand?
Wat is je batterijspanning onder belasting? Zou kunnen dat je accu defect is, en daarom onbelast wel netjes goede spanning afgeeft, maar onder belasting inzakt (zo'n accu heb ik hier ook staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
ThinkPadd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:36:
[...]

Wat is je batterijspanning onder belasting? Zou kunnen dat je accu defect is, en daarom onbelast wel netjes goede spanning afgeeft, maar onder belasting inzakt (zo'n accu heb ik hier ook staan).
Het is inderdaad wel een tweede hands accu, maar met de versterker aangesloten kwam hij toch op 13+ volt uit (alhoewel hij flink snel terugliep)..Hij is volgens mij een keer (te) diep ontladen, na een defect in ons alarmsysteem (ik heb deze van de monteur van ons alarm gekregen).

Ik ga morgen maar terug naar de Media Markt, waar de versterker vandaan komt. Ik denk dat het niet zo'n probleem moet zijn om een nieuwe mee te krijgen en het dan nog 's te proberen. Doet hij het dan nog niet, ga ik inderdaad de schuld bij de accu zoeken. Ik draai nu namelijk de speakers aan mijn gewone versterker met de zelfde audiobron en bekabeling zonder problemen. Het probleem zit dus in de versterker, dat is duidelijk. Alleen de vraag is nog, doet hij het helemaal niet, of krijgt de chip gewoon te weinig stroom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Ik ben ook wel toe aan een draagbare radio. Ik had nog een kleine accu van 35Ah liggen, dus een kratradio. Ik wil de speaker(s) aansluiten op een simpel radiootje met aux in, voor een mp3 speler. Ik weet nog niet of ik hem in een krat bouw of zelf eentje maak van alu, die precies past. Er zijn echter twee dingen waar ik niet uit kom.

Wat voor speaker? Ik hoef niet een bak herrie en de ook niet de allerbeste geluidskwaliteit, maar waar moet ik aan denken? Ik ben een compelete noob op dit gebied. Kan één enkele speaker met een diameter van bijvoorbeeld 18cm? (breedte van de accu) Of gaat de versterker van een autoradio dit niet trekken en kan ik beter voor een simpel versterkertje gaan (zoals die in OP)? Heeft iemand nog suggesties voor een simpele speaker? Er is zo veel te vinden, en ik zou niet weten wat goed is en wat troep.

Tweede vraagje, wat voor accu is dit? Hij klotst, dus geen gel accu. Ik denk dat het een dichte lood accu is, en dus opgeladen kan worden met een gewone oplader, maar wat kan het nog meer zijn? (12x18x20) 240A 35 Ah Verder staat er niets op. Alleen dat hij bij kramp vandaan komt, maar als ik op de nummertjes google kan ik niks concreets vinden.
Afbeeldingslocatie: http://c.imagehost.org/0339/accu.jpg

O, nog klein vraagje, kan ik een simpel volt metertje op de accu aansluiten en die in de krat verwerken om het voltage in de gaten te houden?

[ Voor 6% gewijzigd door jdm8 op 23-07-2008 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Geen bierkrat, wel een draagbare speaker.

Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/363/dsci0002bw6.jpg

heeeel veel schuurwerk 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door A.Kebab op 23-07-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Yes! Nou, het bleek toch een brakke versterker te zijn, want ik heb hem omgeruild en ik draai al heel de middag van mijn krat-hardware :) Morgen ga ik op vakantie, daarna ga ik hem inbouwen in een kratje.

@hierboven: erg netjes! Hoe heb je die voltmeter precies gedaan? :*)

Want dat is nog wel een issue, een diepte-ontladings-beveiliging oid moet er echt nog komen, anders trek je een gelaccu zo aan flarden, toch?

[ Voor 28% gewijzigd door stevenP op 23-07-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moatiej
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:26
Ik heb een marquant versterker 2x 100 watt
daar heb ik 2 marquant speakers van 2 x 120 watt
en een subwoofer van 250 watt op aangesloten.
Hoelang zou dit allemaal kunnen draaien op een accu van 7,2 ah?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ik heb een tijd geleden eens een (nieuwe)gel accu gekocht van 7.2Ah en 12v .
Deze wil ik nu gaan gebruiken, maar zou het kwaad kunnen dat hij zo lang (paar maanden) ongerbuikt heeft gestaan? en ik laad hem op met een druppellader van 300ma, dat het opladen dan lang duurt maakt me niet uit, maar het leek me het beste voor de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Als hij opgeladen was is het niet zo erg. Als hij leeg was/is, dan wel, aangezien hij dan kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:21:
Als hij opgeladen was is het niet zo erg. Als hij leeg was/is, dan wel, aangezien hij dan kapot gaat.
OKe, het voltage was 12.30 (onbelast) toen ik hem weer tevoorschijn haalde.
Ik laad hem nu op met de druppellader, is dat wel goed? (ook al duurt het dan 24 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

12.3 is nog wel redelijk vol Ik heb al iets van 5 jaar dezelfde gelaccu die ik alleen in de zomer gebruik. Hij werkt nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10

talin

ES-MA

jdm8 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 00:43:

Tweede vraagje, wat voor accu is dit? Hij klotst, dus geen gel accu. Ik denk dat het een dichte lood accu is, en dus opgeladen kan worden met een gewone oplader, maar wat kan het nog meer zijn? (12x18x20) 240A 35 Ah Verder staat er niets op. Alleen dat hij bij kramp vandaan komt, maar als ik op de nummertjes google kan ik niks concreets vinden.
[afbeelding]
kramp Varseveld, nummers zullen interne onderdeelnummers zijn.
http://www.kramp.com/
zit dus in de achterhoek, ff bellen vertellen ze je vast wel wat de details en specs zijn

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Jazzle schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:23:
[...]

OKe, het voltage was 12.30 (onbelast) toen ik hem weer tevoorschijn haalde.
Ik laad hem nu op met de druppellader, is dat wel goed? (ook al duurt het dan 24 uur)
12,3V vind ik persoonlijk eigenlijk een beetje laag, een opgeladen accu geeft hier bij mij 13,nogwat V.

Maar 12,3V is nog wel goed genoeg, een gelaccu is bij 11,8V echt leeg (je moet ook niet verder gaan, dan sloop je je accu)

En onbelast na een tijd staan iets van 12,7V

Opladen met druppellader is prima.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 24-07-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
stevenP schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:52:
Yes! Nou, het bleek toch een brakke versterker te zijn, want ik heb hem omgeruild en ik draai al heel de middag van mijn krat-hardware :) Morgen ga ik op vakantie, daarna ga ik hem inbouwen in een kratje.

@hierboven: erg netjes! Hoe heb je die voltmeter precies gedaan? :*)

Want dat is nog wel een issue, een diepte-ontladings-beveiliging oid moet er echt nog komen, anders trek je een gelaccu zo aan flarden, toch?
Afbeeldingslocatie: http://famrost.nl/aart/boombox.JPG

Gewoon overheen geplamuurd en geverfd, en het schermpje natuurlijk even afgeplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Oke, m'n accu lijkt weer te leven na een nachtje aan de lader!

Nu heb ik een mooie Pioneer GM-600 versterker, deze is al oud, maar is echt perfect voor dit doel, 2x35watt en ongeveer zelfde formaat als de marquant. Ook heb ik 2 10cm 2wegs pioneer speakertjes (ts-e1070). Alleen het probleem is, de versterker heeft 2 stekkers, 1 custom plug met daarop de stroom en luidspreker uitgangen (pinout staat in de manual), en 1 8pins din plug (met de pinnen rondom en niet in rijtjes). Dat is dus de line-in, de manual zegt daarover "to car stereo with din socket", ik kan alleen nergens op internet een goede pinout vinden, de meeste die ik vind hebben weinig te maken met linout/in. Iemand een idee hoe ik die moet aansluiten?

edit:
heb het al uitgevonden :), heb het even snel aangesloten, lijkt prima te werken, morgen eens bedrading en hout etc halen, en er kijken of ik er wat moois van kan bakken :P Geen kratje, wil het wat kleiner en het geluid zou ook beter moeten zijn met hout. Moet nog verzinnen hoe ik het geheel ga vormgeven, morgen eens tekenen.

Heeft iemand enig idee hoe het zit met de koeling van mijn versterker als hij in een dichte houten kast komt te zitten? Hij is 2x18watt rms (2x35watt 'music power' het is minder overdreven dan het zogenaamde piekvermogen, maar neem toch aan dat de rms er meer toe doet). Opzich is de hele versterker omringt met het koellichaam, maar als er geen koude lucht langs komt?

[ Voor 32% gewijzigd door Jazzle op 25-07-2008 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230076

weet niet of je deze kan gebruiken denk het wel:P maar
misschien iets voor iemand die een voltmeter zoekt en er geen een wil maken.

hier klikken voor de voltmeter

verzendkosten zijn gratis en omdat het product onder de 22 euro zit heb je ook nog een vrijstellling de invoer rechten

Website douane voor de dubbelcheck

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 230076 op 25-07-2008 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Mijn versterker wil op de line-in 100mv, een mp3 speler of een line uitgang is echter 200mv (?) hoe kan ik deze laten dalen tot 100mv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Anoniem: 230076 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 00:55:
weet niet of je deze kan gebruiken denk het wel:P maar
misschien iets voor iemand die een voltmeter zoekt en er geen een wil maken.

hier klikken voor de voltmeter

verzendkosten zijn gratis en omdat het product onder de 22 euro zit heb je ook nog een vrijstellling de invoer rechten

Website douane voor de dubbelcheck
Dat werkt alleen voor Lipoaccu's. Niet voor loodaccu's ed, tenminste, dat neem ik aan.
·Designed for 2S or 3S li-Po Battery
Lipo is meer voor in bestuurbare vliegtuigjes ed.

[ Voor 3% gewijzigd door jdm8 op 25-07-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 14:01
heey

ik heb ook ee nradio gemaakt. maar met de autoradio is de bass echt verneukt.

zues 200watt versterker
2x caliber 160watt speakers
12ah accu
en een std autoradio.

Heb de versterker aangesloten op de rear speaker aansluiting van de autoradio.

als ik mp3 speler op versterker aansluit klinkt het veeel beter.
maar met autoradio klinkt de bass echt verneukt..

Iemand een idee waar ik zou moeten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GAMER-X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-08-2020
Ik heb nu JBL speakers in mijn krat gegooid (2x 100 watt RMS ovale speakers, 300 watt peak). Als ik jullie speakers moet adviseren neem dan deze! super geluid en heerlijke bass :D voor 3 tientjes op Marktplaats te vinden. Verder ligt er nu een 600 watt versterker in i.p.v. de 100 watt Marquant.

Een hele vooruitgang :) krat houd het op stevig/hard volume ongeveer 3-4 uur vol en op normaal volume wel 8 uur. En dat met een 7, 2 Ah accu.

Ik heb echter een vraag: ik heb een adapter gevonden (230 naar 12v van 1000ma). In theorie zou je de accu dus 7 uur moeten opladen, ik heb hem voor de veiligheid 6 uur eraan gehangen maar de accu is niet opgeladen :? Er komt wel wat stroom vanaf maar niet genoeg voor de versterker (gewoon de rest-stroom alleen lijkt het wel) Doe ik iets fout ? Met opladen gewoon de + op de + van de accu gedaan en de - uiteraard op de -.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Je accu laad niet op met een spanning van 12V.

Je kunt het beste een druppellader kopen, die laad je accu met 13,6V / 13,8V op, en zo laad hij je accu helemaal vol, en gaat je accu niet kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

X-GAMER-X schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:10:
Ik heb nu JBL speakers in mijn krat gegooid (2x 100 watt RMS ovale speakers, 300 watt peak). Als ik jullie speakers moet adviseren neem dan deze! super geluid en heerlijke bass :D voor 3 tientjes op Marktplaats te vinden. Verder ligt er nu een 600 watt versterker in i.p.v. de 100 watt Marquant.
heb je ook foto's? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GAMER-X
Foto's komen als de krat helemaal af is ;).

Stom van mij dat ik de accu met 12V heb proberen op te laden. Ik heb hier thuis een lood-accu lader liggen die 4 Ampere levert. Kan ik hiermee de accu's van 7,2 Ah opladen als ik ze alle 3 in serie zet ? dan krijgen ze 1,33 A elk of is dat teveel ? eventueel heb ik nog een 5 Ah accu die ik er ook bij aan kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nee die lader lijkt me te heftig voor gelaccu's.

En accu's in serie opladen is ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazzle schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:47:
Mijn versterker wil op de line-in 100mv, een mp3 speler of een line uitgang is echter 200mv (?) hoe kan ik deze laten dalen tot 100mv?
Volume van je ipod wat zachter ;) Dat is echt het laatste waar je je druk om hoeft te maken 8)
X-GAMER-X schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:10:
Ik heb echter een vraag: ik heb een adapter gevonden (230 naar 12v van 1000ma). In theorie zou je de accu dus 7 uur moeten opladen, ik heb hem voor de veiligheid 6 uur eraan gehangen maar de accu is niet opgeladen :? Er komt wel wat stroom vanaf maar niet genoeg voor de versterker (gewoon de rest-stroom alleen lijkt het wel) Doe ik iets fout ? Met opladen gewoon de + op de + van de accu gedaan en de - uiteraard op de -.
Dat is waarschijnlijk een vaste 12 volt voeding die maximaal 1000mA levert voordat ie doorfikt. Zoiets is niet geschikt om je accu op te laden. Schaf gewoon een geschikte (loodgel)acculader aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Anoniem: 219973 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 10:44:
[...]

Volume van je ipod wat zachter ;) Dat is echt het laatste waar je je druk om hoeft te maken 8)
Nee, het verschil is zo groot dat alleen het zachtste stapje nog goed is, harder gaat al oversturen (op de pc). Ik zet er gewoon een (2e) potmeter in, eentje met een een mooie knop om het volume te regelen, eentje erin om eenmalig af te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GAMER-X
Bedankt voor jullie antwoord :D

Kan ik een acculader van b.v. 350mA gebruiken als rechtstreekse voeding voor mijn versterker ? ik denk dat dit te weinig ampere is voor zoveel watts op hoog volume ?

Ik wil dan een PC voeding als rechtstreekse stroomvoorziening gebruiken. Kan ik hier op de een of andere manier ook de accu's mee opladen zonder dure beveiligingen/ regelaars ertussen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vraag me af of dit wel kan, mij was verteld dat het zowiezo niet zo'n goed idee was om een pc voeding te gebruiken.

misschien dat het gaat lukken, daar weet ik namelijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
X-GAMER-X schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:49:
Bedankt voor jullie antwoord :D

Kan ik een acculader van b.v. 350mA gebruiken als rechtstreekse voeding voor mijn versterker ? ik denk dat dit te weinig ampere is voor zoveel watts op hoog volume ?

Nee, adapter heeft te weinig vermogen.

Ik wil dan een PC voeding als rechtstreekse stroomvoorziening gebruiken. Kan ik hier op de een of andere manier ook de accu's mee opladen zonder dure beveiligingen/ regelaars ertussen :?

Nee, PC voeding geeft maar 12V af. Als het meer zou zijn (bijv. 18V) dan kun je er wel een LM317 aanhangen, en dan afregelen op 13,7V bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222999

vroegah! toen er niet niet van dit soort topics waren (ik wist het bestaan althans er niet van) heb ik ook een bierkratradio gebouwd. Vond het toevallig gister terug, gelijk ff wat fototjes gemaakt!.

er zit in:
- oude speakers uit één of andere box.
- Sony xplod 3 weg autospeakers.
- 300 watt kijkshop versterker
- travo

Het geheel zet dus gewoon aan de netspanning.
Met dit kratje zijn we op vakantie geweest naar Rimini, op het vliegveld bij de douane keken ze heel raar op toen ze dit zagen... hij moest gelijk open en ik moest helemaal uit gaan leggen wat het wars en hoe het werkte!!!

haha, anywayz, hier de fotos!

Afbeeldingslocatie: http://www.djvunk.com/bkr/bkr1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.djvunk.com/bkr/bkr2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.djvunk.com/bkr/bkr3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.djvunk.com/bkr/bkr4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.djvunk.com/bkr/bkr5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.djvunk.com/bkr/bkr6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.djvunk.com/bkr/bkr7.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.djvunk.com/bkr/bkr8.JPG

gr rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vandaag weer een zooitje accu's gekregen, dus als iemand nodig is zeg het maar.
ze mogen van mij weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hoe kom je aan dat spul :P ?
Beveiligingsbedrijf toevallig O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6395

Anoniem: 260997 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:22:
vandaag weer een zooitje accu's gekregen, dus als iemand nodig is zeg het maar.
ze mogen van mij weg
ik ben een beginner maar ik wil er zeker wel gebruik van maken, ik mail je nog eventjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkPadd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:46:
Hoe kom je aan dat spul :P ?
Beveiligingsbedrijf toevallig O-) ?
van mijn vader's bedrijf:)

worden om de 2 jaar vervangen bij hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ik ben op het moment mijn eigen accu aan het testen of hij het nog doet, na aan de optimate (3) te hebben gehangen voor een paar dagen geeft de optimate aan dat hij in orde is, nu wil ik dus testen of de optimate ook nog iets heeft overgelaten aan capacitiet (ik heb geen idee met hoeveel ampere de optimate laad, vandaar :P ), en dat doe ik door er een zo'n lange staaflamp (soort tl buis), aan te hangen van 0.5Ah, nu is de spanning na 4 uur (2Ah verder dus)al gezakt tot 12.05 (van 13.20 oid). Tot hoe ver zal ik gaan? ik denk dat de lamp het op een vrij laag voltage nog wel volhoudt, maar ik weet niet of de radio dat ook zal doen.

[ Voor 70% gewijzigd door Jazzle op 30-07-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zou nu gewoon stoppen, aangezien je de accu denk ik liever niet kapot hebt. en te ver ontlaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Jup, bij 12,00V moet je stoppen.

Het is niet zo dat bij 0V = accu leeg, hij is al veel eerder leeg.

Als je doorgaat tot onder de 12V maak je de accu onherstelbaar kapot.

d:)b Voor de Optimate lader trouwens, daarmee weet je zeker dat je accu goed geladen wordt.

Jazzle schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:57:
door er een zo'n lange staaflamp (soort tl buis), aan te hangen van 0.5Ah, nu is de spanning na 4 uur (2Ah verder dus)
Hier ga je de fout in. Op deze manier moet je niet rekenen. De lamp verbruikt 0.5A, geen Ampere x uur.

Ik weet niet helemaal hoe ik het je precies uit moet leggen, maar op deze manier kun je het niet uitrekenen.

[ Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 30-07-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:55:
Jup, bij 12,00V moet je stoppen.

Het is niet zo dat bij 0V = accu leeg, hij is al veel eerder leeg.

Als je doorgaat tot onder de 12V maak je de accu onherstelbaar kapot.

d:)b Voor de Optimate lader trouwens, daarmee weet je zeker dat je accu goed geladen wordt.

[...]

Hier ga je de fout in. Op deze manier moet je niet rekenen. De lamp verbruikt 0.5A, geen Ampere x uur.

Ik weet niet helemaal hoe ik het je precies uit moet leggen, maar op deze manier kun je het niet uitrekenen.
Hmm, het voltage zakte hierna opeens wel veel sneller, op 11v gestopt (de beveiligingen die ik in dit topic tegenkom werken ook tot 11v). hij heeft het nu 6 uur lang volgehouden met een lamp van 0.5A eraan. Lijkt me niet goed? die lamp moet het een uur of 14 doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wat voor accu heb je? zo'n standaard 12V 7Ah blok?

Je hebt ook nog te maken met ideale ontlaadstromen e.d.

Alleen bij een stroom van xx A houd de accu het xx uur uit.

Dit wordt allemaal wel uitgelegd in de PDF van je accu (typenummer wat op je accu staat even Googlen)

14 uur houdt hij het ook niet uit, omdat je dan in de knoop raakt met ideale ontlaadstroom, diepontladen e.d.

Daarom is het altijd minder.

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 30-07-2008 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:42:
Wat voor accu heb je? zo'n standaard 12V 7Ah blok?

Je hebt ook nog te maken met ideale ontlaadstromen e.d.

Alleen bij een stroom van xx A houd de accu het xx uur uit.

Dit wordt allemaal wel uitgelegd in de PDF van je accu (typenummer wat op je accu staat even Googlen)

14 uur houdt hij het ook niet uit, omdat je dan in de knoop raakt met ideale ontlaadstroom, diepontladen e.d.

Daarom is het altijd minder.
Ja standaard 7,2Ah 12v
Aha, de datasheet kan ik niet vinden ("Portalac pxl12072"), die had ik al een keer geprobeert te zoeken. Maar als zo'n accu in werkelijkheid dus nóg minder energie 'vasthoud', is het dan niet beter om naar een ander type batterij te kijken? Dit ding is loodzwaar(letterlijk) en de capaciteit is ook niet schokkend. Is een li-ion batterij niet beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazzle schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 07:44:
[...]
Is een li-ion batterij niet beter?
ik geloof niet dat zulke batterijen een grote capaciteit hebben, je kunt denk ik wel even langs een beveiligings bedrijf gaan. die hebben meestal wel een aantal accu's liggen die je gratis/goedkoop mee kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .V.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-05 18:23

.V.

Na aangestoken te zijn door deze topic ben ik ook maar begonnen met zo'n radio.
Ik vond deze accu: http://images.kapaza.com/photoslarge/10400000/10428190.jpg

Hij is "sealed/non-spillable", maar is het ook zo'n gelaccu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Jazzle schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 07:44:
[...]
Is een li-ion batterij niet beter?
Li-ion heeft wel meer energie tegenover gewicht, maar Li-ion is een stuk gevaarlijker (onder de verkeerde omstandigheden kan hij exploderen. Tevens heb je er een computerlader voor nodig, die allemaal dingen bijhoud van je li-ion accu.

Het kan ook zijn dat je 7,2Ah accu gewoon bijna dood is.

.V. schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:19:
Na aangestoken te zijn door deze topic ben ik ook maar begonnen met zo'n radio.
Ik vond deze accu: http://images.kapaza.com/photoslarge/10400000/10428190.jpg

Hij is "sealed/non-spillable", maar is het ook zo'n gelaccu?
Ja dat is ook een gelaccu.

Wees er zuinig op, zo te zien is het een grote (65Ah :o ) die kosten nieuw ruim over de €100 (op eBay kosten ze €139).

Zorg ook dat je een goede lader koopt.

Echt zuinig op zijn!!

Waar vind je zulke accu's O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .V.

.V.

[...]
Ja dat is ook een gelaccu.

Wees er zuinig op, zo te zien is het een grote (65Ah :o ) die kosten nieuw ruim over de €100 (op eBay kosten ze €139).

Zorg ook dat je een goede lader koopt.

Echt zuinig op zijn!!

Waar vind je zulke accu's O-) ?
Werkplaats van de oom...

En ik ben idd van plan er héél zuinig op te zijn. Ik zou graag zo'n "Kratsafe" schakeling hebben als ik hier ergens zag staan, maar het zou de eerste keer in mijn leven zijn dat ik echt een schakeling bouw, dus ik vrees ervoor dat het gaat lukken.

Valt iets dergelijks los te verkrijgen? Of kan iemand het voor me bouwen? O-) Voor een klein bedrag dan wel, het blijft een hobbyproject...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ik heb volgensmij toch de datasheet gevonden van mijn accu, http://www.houseofbatteries.com/pdf/PXL12072, het merk is anders maar het typenummer klopt wel helemaal dus zal wel goed zijn. Ik snap alleen niet precies wat ze bedoelen met de gegevens bovenaan in de pdf. Volgensmij staat er hoeveel Ah hij totaal kan leveren bij welke stroom (aantal Ampere of watts), alleen ik weet bijvoorbeeld niet wat 'FV' betekent? kan iemand met deze datasheet en het resultaat van mijn test mij vertellen of mijn accu nog in orde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ik heb een beetje rondgekeken en ben deze accu tegen gekomen: Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/9928g6.jpg

Dit is geen gel accu, maar een AGM, deze heeft ipv gel (die de accu kwetsbaar maakt) een Absorbent Glass Mat waarin het zuur zit. Deze zou qua prestaties boven zowel de gel als de normale loodaccu komen. Alleen de meeste die ik tegenkom zijn erg aan de prijs, deze is echter vrij goedkoop via ebay (nieuw) te vinden.

Zou ik beter zo'n AGM zoals hierboven of een gel accu kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazzle schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:13:
Hmm, het voltage zakte hierna opeens wel veel sneller, op 11v gestopt (de beveiligingen die ik in dit topic tegenkom werken ook tot 11v). hij heeft het nu 6 uur lang volgehouden met een lamp van 0.5A eraan. Lijkt me niet goed? die lamp moet het een uur of 14 doen?
Onder de 12 volt begint de spanning opeens enorm te dalen. Volgens een kerel bij okaphone was het nog veilig tot 10 volt. Daarom heb ik 11 volt gebruikt in die schakeling want dat is net zo goed leeg als 10 volt en helemaal veilig.
.V. schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:56:
Werkplaats van de oom...

En ik ben idd van plan er héél zuinig op te zijn. Ik zou graag zo'n "Kratsafe" schakeling hebben als ik hier ergens zag staan, maar het zou de eerste keer in mijn leven zijn dat ik echt een schakeling bouw, dus ik vrees ervoor dat het gaat lukken.

Valt iets dergelijks los te verkrijgen? Of kan iemand het voor me bouwen? O-) Voor een klein bedrag dan wel, het blijft een hobbyproject...
Een maand geleden op terschelling is m'n krat volledig natgeregend. Ergens is kortsluiting ontstaan en de accu is totaal leeggetrokken. Gelukkig sloeg de "KratSafe" schakeling uit. De volgende dag toen alles was opgedroogd deed hij het gelukkig weer.

Ik heb die schakeling bedacht toen ik electronica aan het leren was (als bij-vak). Daarom heb ik geprobeerd zo weinig componenten te gebruiken. Ik wilde die schakeling gewoon zo Spartaans mogelijk maken, en dat is goed gelukt. De schakeling werkt perfect. Het probleem is alleen dat je hem zelf in moet stellen. Dat is totaal niet practisch.

Dat wil niet zeggen dat ik niet een schakeling kan bedenken die je niet hoeft in te stellen, en nog te begrijpen is voor iemand met wat minder electronica ervaring.

Ik heb een circuitje gemaakt die je niet hoeft in te stellen. Ik kan je et wel mailen als je dat wilt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 219973 op 01-08-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .V.

.V.

Ik heb een circuitje gemaakt die je niet hoeft in te stellen. Ik kan je et wel mailen als je dat wilt.
Graag, bedankt!

Ik ben ondertussen begonnen met het molesteren van een krat Stella. Die heb ik hier nog niet voorbij zien komen denk ik. Foto's volgen nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Anoniem: 219973 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:44:
[...]

* Jazzle meldt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je vind een opzet hier. Deze link werkt trouwens maar tot 15 juli. Ik heb 2 van de 3 transistoren vervangen door een comparator en de zenerdiode door een 5 volt vaste spanningsregelaar.

Misschien heeft iemand tijd om er een soldeervoorbeeld bij te maken, zeg maar hoe je de componenten op een bordje moet plaatsen. Dat is voor de meesten denk ik beter te begrijpen.

Het voordeel van deze schakeling is dat hij echt niet ingesteld hoeft te worden. Hij werkt doordat een vaste spanning van 5 volt (uit de 78L05, 7805 werkt ook maar is groter) wordt vergeleken met de spanning op het punt tussen de 56k en 47k weerstanden. Dat is een zgn spanningsdeler die je spanning 47/(47+56) keer kleiner maakt. Bij 11 volt uit de accu maken de 2 weerstanden er 11*47/(47+56) = 5 volt van, precies de spanning uit de de 78L05.

Als de accuspanning groter is dan 11 volt, dan is de spanning uit de spanningsdeler ook groter dan 5 volt. De comparator zal dan laag gaan. Op dat moment trekt hij via de 4k7 weerstand stroom door de transistor die vervolgens het relais aan zet. Is de accuspanning onder de 11 volt dan schakelt de comparator hoog, dit zet de transistor uit die zet het relais weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GAMER-X
Bij deze de foto's :D De krat is nu klaar voor gebruik, morgen ga ik op vakantie dus precies optijd.
Het volgende zit er nu in:

- Marquant 600 watt versterker
- 2x Marqaunt voorkant speakers (niet in gebruik)
- 2x JBL 100 watt RMS, 300 watt peak
- 1x Sony Xplod subwoofer, 120 watt RMS, 400 watt peak.
- 3x Yuasa 7,2 aH accu, waarvan ik er maar één in de krat kan doen.

Op advies van 'Happer', heb ik de basspoorten groter gemaakt en een stukje buis erin gedaan, het geluid is hier echte beter op geworden! met name de diepe klanken.

De accu's houden het lang uit. Op normaal volume (meer achtergrond muziek) doet de krat ongeveer 7-8 uur op één accu maar als het volume opgeschroefd wordt is de accu soms na 3-4 uur leeg. Desalniettemin ben ik er zeer tevreden over en mijn acculader heeft 1 accu in 5 uurtjes opgeladen.

De foto's 8) :

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l166/X-GAMER-X/DSC_0115.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l166/X-GAMER-X/DSC_0109.jpg
Zoals je ziet heb ik er draag banden aan gemaakt zodat de krat makkelijk te vervoeren is.

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l166/X-GAMER-X/DSC_0113.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l166/X-GAMER-X/DSC_0112.jpg
Het draadje dat uit de krat hangt is om je MP3 speler/ telefoon aan te sluiten.

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l166/X-GAMER-X/DSC_0114.jpg

Dat was het, na de vakantie zal ik mijn ervaringen wel vertellen. Misschien dat ik later nog een keer de 2 voorste speakers vervang door JBL of Pioneer o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ziet er goed uit;) maar heb je ook foto's van de binnenkant? :9

[ Voor 149% gewijzigd door Anoniem: 260997 op 01-08-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prachtig!

Weet je 100% zeker dat alle basspeakers in fase staan? Mijn vorige versterker draaide een van de 2 kanalen om. Dat zal bij jou niet het geval zijn. Maar het zou kunnen dat bijvoorbeelt je X-plod sub naar binnen beweegt wanneer de andere naar buiten bewegen. Dit is erg goed mogelijk als je verschillende type speakers gebruikt.

Het is erg makkelijk te checken: als je je sub andersom aansluit en de bas wordt nog harder dan weet je dat het eerst verkeerd zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269822

Ik heb een vraagje,

Ik heb een radiokist. :)
Maar ik ga nu een versterker kopen maar hoe sluit ik die aan op mijn radio?
En hoe sluit ik die voor de rest aan? :?

De versterker is: http://winkel.mjannis.be/...ers_id=94&products_id=993

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269822 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:38:
Ik heb een vraagje,

Ik heb een radiokist. :)
Maar ik ga nu een versterker kopen maar hoe sluit ik die aan op mijn radio?
En hoe sluit ik die voor de rest aan? :?

De versterker is: http://winkel.mjannis.be/...ers_id=94&products_id=993

Alvast bedankt
B+ en Remote moeten naar + van je accu.
de GRND moet naar de - van je accu.
speakersgewoon op de speakeruitgang.

verbeter mij als ik het fout heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar hoe verbind ik de radio met de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh sorry, verkeerd gelezen.

de remote moet naar de plus van je radio, en de - van de radio doe je naar de accu.

zo zou het moeten zijn als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plagiaat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-05 22:29
Zojuist mijn kratradio afgemaakt. Is echter niet in een krat maar een kist van MDF hout, bovenkant soort kozijn met glas, bovenkant kan open via scharnier. Neon staaf aan de binnenkant en LED's op de speakers. Aanschouw:

Afbeeldingslocatie: http://85.17.225.96/313150001-313200000/313187301-313187400/313187312_6_q5Y7.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://85.17.225.96/313150001-313200000/313187301-313187400/313187325_6_D_X3.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://85.17.225.96/313150001-313200000/313187301-313187400/313187320_6_bHQV.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://85.17.225.96/313150001-313200000/313187301-313187400/313187323_6_XzWa.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://85.17.225.96/313150001-313200000/313187301-313187400/313187340_6_fSx0.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://85.17.225.96/313150001-313200000/313187301-313187400/313187318_6_Ifkd.jpeg

[ Voor 17% gewijzigd door plagiaat op 04-08-2008 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ziet er zeer mooi uit, ook mooi afgewerkt:)

wat zijn de spec's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Anoniem: 260997 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 09:51:
ziet er zeer mooi uit, ook mooi afgewerkt:)
:/ :?

Hoe hij die schakelaars heeft aangesloten ziet er niet uit man, veelste gevaarlijk met die aansluitingen zo dicht bij elkaar.

Doe er alsjeblieft krimpkous omheen, kost maar €1.50 per meter ofzo, en het is gelijk een heel stuk veiliger.

Je wilt toch niet dat je krat in de hens vliegt en je accu explodeert, waardoor de inhoud van de accu je om de oren vliegt :o |:(

[ Voor 2% gewijzigd door ThinkPad op 04-08-2008 15:47 . Reden: typfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daar heb je eigenlijk wel gelijk in, de kast zelf vind ik wel mooi en goed afgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260997 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 11:27:
oh sorry, verkeerd gelezen.

de remote moet naar de plus van je radio, en de - van de radio doe je naar de accu.

zo zou het moeten zijn als het goed is.
Zou je er een schema van kunnen maken? :?

mooie kist plagiaat

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 269822 op 04-08-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plagiaat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-05 22:29
ThinkPadd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:28:
[...]

:/ :?

Hoe hij die schakelaars heeft aangesloten ziet er niet uit man, veelste gevaarlijk met die aansluitingen zo dicht bij elkaar.

Doe er alsjeblieft krimpkous omheen, kost maar €1.50 per meter ofzo, en het is gelijk een heel stuk veiliger.

Je wilt toch niet dat je krat in de hens vliegt en je accu explodeert, waardoor de inhoud van de accu je om de oren vliegt :o |:(
Daar heb je zeker gelijk in, goed idee. Je kan het ook overdrijven hè, dat ding vliegt niet in de hens hoor en je accu explodeert sowieso niet, weet niet waar je dat vandaan haalt. Maar in ieder geval bedankt voor de tip.

Spec's:

Gel Accu: 12V 7.2Ah (heb er totaliter 4, gratis af te halen bij beveiligingsbedrijven (bel gewoon de hele gouden gids af, na 10x had ik beet)
Versterker: Marquant Versterker 2x100W die je op dit topic vaak ziet
Speakers: gegevens moet ik even opzoeken. Ik geloof 80Watt RMS

Nog een vraagje, hoe kan ik de neonstaaf en de LEDjes op het geluid laten knipperen? Als ik ze aansluit met + op de plus van de speakers en - op de - van de speakers komt er maar een heel zwak licht uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269822 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:46:
[...]

Zou je er een schema van kunnen maken? :?

mooie kist plagiaat
ik zal het binnenkort even proberen, heb nu niet zoveel tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:) Alvast bedankt dat je dat zou willen doen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Zo, even bezig geweest in sketchup om mijn radiotje te ontwerpen, het wordt geen krat, maar een behuzing van mdf. Geen bijzondere dingen verder, alleen de hoekjes worden allemaal mooi rond, maar kon zo gauw niet vinden hoe dat moet in sketchup. Voor de 2 speakers wil ik misschien een raampje van hout maken en daar racegaas voor spannen, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/x29vz7.jpg
Zoals je ziet zit bovenaan een 'vakje' waar je je ipod oid in kan leggen.
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/29uonsy.jpg
Vooraan de speakers met daartussenin de versterker, achter de versterker de accu.

De speakers hebben allebij 2 liter ongeveer (bij elkaar 4 dus :p), ik hoop dat dat genoeg is, wil hem namelijk niet nog groter maken (hij is nu 41,6 bij 13,6 bij 13,6).

Moet overigens ook nog ergens mn volumeknop, aan knop, laad plug, jack plug en lampje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269822 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:32:
:) Alvast bedankt dat je dat zou willen doen. _/-\o_
zou je misschien even kunnen zeggen watvoor autoradio je hebt, en of die een Tulp uitgang heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een oude cassette dek. ;)
Namelijk een Pioneer keh-m4000.
Tulp is tog dat je mp3 op de radio kan aansluiten? 8)7 8)7
Als dat zo is, heb ik het volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hangt ervan af of het een ingang of een uitgang is, maar ik zal even kijken of ik een schema kan maken;)

aangezien ik ook nog een beginner ben:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je weet blijkbaar meer dan dat ik weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img105.imageshack.us/img105/4731/schemayg3.jpg

zo heb ik het aangesloten, weet niet precies of het helemaal goed is.

ik zou trouwens wel een zekering tussen je accu en je versterker doen,
en een zekering tussen je accu en radio.

gewoon voor de zekerheid, weet niet precies of het werkt maar ik heb het wel

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 260997 op 04-08-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IK kan hem niet vinden. :(
(Ik gebruik nooit imageshack)
ZOu je het AUB even willen uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe bedoel je kan je de afbeelding niet vinden?

hier ergens anders even geupload:)
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/08/04/1217880624-730.jpg

even op klikken om te vergroten. bij plaatjesupload ook even op klikken om nog verder te vergroten

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 260997 op 04-08-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_/-\o_ harstikke bedankt _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 269822 op 04-08-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

graag gedaan, ik hoop dat je er wat mee kunt :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 260997 op 04-08-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vast wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Klopt het wel met die remote aansluiting op de versterker?
Moet het niet zo zijn dat je met een remote draad vanaf je radio, de versterker aanschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260997 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 21:19:
[...]

zou je misschien even kunnen zeggen watvoor autoradio je hebt, en of die een Tulp uitgang heeft?
DIit zijn de kabels die uit de radio komen:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/08/05/1217930079-90.jpg

Ik dacht dan dat het die 2 kabels zijn die nog een tulp stekker hebben, dus de rode en de witte.
Klopt dit? :?

Hier is een plaatje nog van de kist hoe die nu nog is.
De accu staat er voor. Het is een 44ah accu van opel. Hij is al een keer eerder in het forum geweest. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/08/05/1217930325-910.jpg

Ik ben van plan om er nog 2 basboxen in te zetten, een versterker erin, en er nog wat op verven. :P (mooi plaatje ofzo, misschien gewoon wat strepen. Iemand nog een idee of plaatje? Ik zie het graag!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ thinkpad,

als het goed is wel, wanneer de radio nu aangaat, gaat de versterker ook aan.
ik ben trouwens niet 100% zeker maar, dit heeft iemand mij een keer verteld.
zo zit het ook in mijn kratje, en werkt het ook.

@stickman,

ja die kabel moet je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is dan mooi 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Volgens mij is dat een uitgang stickman :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nou, je kunt er dus geen MP3 op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee dat klopt, je kunt er geen Mp3 op aansluiten, maar ik neem aan dat je een versterker ging gebruiker? bij een versterker is het wel mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja, bij een versterker kan het wel, dan moet je gewoon zoiets als deze kabel halen:

3.5MM Stereo jackplug to 2x RCA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-03 08:02
Ik ben al een tijdje van plan om een kratradio te maken.
Speakers zijn al aanwezig, van autospeakers tot huiskamer stereo speakers.
Ben van plan om een marquant versterkertje te halen bij de kijkshop.
De bedrading moet geen probleem zijn voor mij.

Ik ben alleen nog wel op zoek naar een geschikte accu.
Waar hebben jullie de accu's vandaan getrokken?
Als je wat te koop hebt hoor ik het ook graag.

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Vanhaag heeft wel eens accu's.

Vaak kun je bij een bedrijf wat alarminstallaties aanlegt / onderhoudt ook accu's meekrijgen (meestal 12V 7Ah).

Ze zijn ook wel te koop: Baco: Productgroep: Accu's & Batterijen maar dat is weer redelijk duur, terwijl degene die gebruikt zijn in een alarminstallatie, het ook vaak nog prima doen.

Zorg trouwens wel dat je zo dicht mogelijk bij de aansluiting op je accu, een zekering plaatst. Je wilt tenslotte niet dat je krat waar zo veel werk in zit, in de hens vliegt omdat je bedrading kortsluiting maakt.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 05-08-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iid ik heb nog wel een aantal accu's liggen als je nodig bent, stuur anders een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb ook al een deel 3 aangemaakt, aangezien deze bijna vol is.

mooiste bierkrat radio [deel 3]

De startpost is nog niet helemaal goed, maar dat werk ik later nog wel even bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-03 08:02
Anoniem: 260997 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:23:
iid ik heb nog wel een aantal accu's liggen als je nodig bent, stuur anders een mailtje.
je hebt mail

[ Voor 49% gewijzigd door BertusB404 op 05-08-2008 15:51 ]

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:14
Kan deze dicht :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.