mooiste bierkrat radio [deel II] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 217.607 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 233331

Hier een klein voorbeeld schema van hoe je de boel zou kunnen aansluiten:
note: als de amp het niet doet, moet je de + op de REM aansluiten
note²: aan/uit switch moet, anders loopt je accu langzaam leeg..

deze tekste klop neit je moet de plus op REM en b+ zetten als je geen outo radio gebruikt
daar ben ik vandaag dus 2 uur bezig mee geeest:P want ik heb vandaag ook een krat mp3 speler gemaatk:D zal ik er een foto op de forum zette??

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:41

Thapous

Nee toch niet.

Anoniem: 233331 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 17:36:[knip]

want ik heb vandaag ook een krat mp3 speler gemaatk:D zal ik er een foto op de forum zette??
Doe je best...

//Thapous

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 09:09
Heb vandaag uit verveling ook maar eens een oude autoradio en 2 speakers die ik nog had liggen in een Grolschkrat gebouwd. Kan nu helaas geen foto maken, maar het is ook niks speciaals ofzo. 't Ziet er opzich wel leuk uit, en denk ook wel dat ik 'm ga gebruiken. Ik moet dan nog wel even een accu vinden want nu draait ie op een pc voeding, wat opzich ook wel kan maar met accu lijkt me handiger :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
kaashoofd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 18:19:
Heb vandaag uit verveling ook maar eens een oude autoradio en 2 speakers die ik nog had liggen in een Grolschkrat gebouwd. Kan nu helaas geen foto maken, maar het is ook niks speciaals ofzo. 't Ziet er opzich wel leuk uit, en denk ook wel dat ik 'm ga gebruiken. Ik moet dan nog wel even een accu vinden want nu draait ie op een pc voeding, wat opzich ook wel kan maar met accu lijkt me handiger :)
Zoals ik in het vorige topic al zei:
ThinkPadd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:26:
Een goede tip om aan accu's te komen:

Ga langs een bedrijf wat alarminstallaties aanlegt. In een alarminstallatie zit een backup batterij, zodat als de stroom uitvalt, dat de alarminstallatie wel blijft werken. Volgens bepaalde regels moeten deze accu's om de zoveel tijd vervangen worden. De accu's die uit de alarminstallaties komen zijn dan vaak nog wel voor 80% goed.

Ik ben vanmiddag langs zo'n bedrijf gegaan samen met een vriend van me, en ik kon zo gratis een 12V 7Ah accu meekrijgen _O_
Iemand uit het kratradio topic kreeg bij een ander beveiligingsbedrijf in NL zelfs 14 ! accu's mee
(Wel tegen een kleine betaling, €10 dacht ik)

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 15-09-2007 18:26 ]

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 09:09
ThinkPadd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 18:25:
[...]

Zoals ik in het vorige topic al zei:

[...]

Iemand uit het kratradio topic kreeg bij een ander beveiligingsbedrijf in NL zelfs 14 ! accu's mee
(Wel tegen een kleine betaling, €10 dacht ik)
Ja, zag t, voor n kratje pils. Echt supertof, zal volgende week eens kijken of er een dergelijk bedrijf in de buurt zit. Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-06 10:29
Anoniem: 233331 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 17:36:
Hier een klein voorbeeld schema van hoe je de boel zou kunnen aansluiten:
note: als de amp het niet doet, moet je de + op de REM aansluiten
note²: aan/uit switch moet, anders loopt je accu langzaam leeg..

deze tekste klop neit je moet de plus op REM en b+ zetten als je geen outo radio gebruikt
daar ben ik vandaag dus 2 uur bezig mee geeest:P want ik heb vandaag ook een krat mp3 speler gemaatk:D zal ik er een foto op de forum zette??
sorry maar volgens mij tiep jij precies hetzelfde als ik, maar dan in andere woorden.

een keertje je eigen post doorlezen voor hem neer te zetten zou geen kwaad kunnen

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

Ik heb dus gister getest hoelang mn set up meeging op één 7 AH accu, en ik kwam uit om ± 5½ uur.
Het volume op iets hoger dan 'normaal'. Als ik normaal praatte kon kameraad mij niet verstaan, dus ik denk dat ik ongeveer 5-6 uur met 1 accu doe. Lang zat vind ik:).

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hooi ik ehb een vraag er komt heel schokkerig geluid uit me boxen maar als ik de boxen op de accu van me pas outo zet doen ze eht wel goed...mij lijkt eht raar dat de accu slecht is want ik heb hem net neiwue gelaccu van 4 ampere
ik ehb nog een vraag hoe zet je een foto op de forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Misschien dat je accu gewoon niet genoeg vermogen kan leveren? 4Ah kan wat weinig zijn, gezien de stroom die de gemiddelde autoradio trekt.

En doe ons een lol en let even op je spelling.
Voor het toevoegen van een foto; doe even wat moeite en lees de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb geen radio alleen een versterker met boxen erop en een mp3 speler in de low input ampere si toch hoelang hij kan branden 12v is toch 12v??zsrry ehb er neti egt verstand van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

Anoniem: 233331 schreef op zondag 16 september 2007 @ 17:06:
hooi ik ehb een vraag er komt heel schokkerig geluid uit me boxen maar als ik de boxen op de accu van me pas outo zet doen ze eht wel goed...mij lijkt eht raar dat de accu slecht is want ik heb hem net neiwue gelaccu van 4 ampere
ik ehb nog een vraag hoe zet je een foto op de forum
Bij mij begon het geluid te schokken toen de accu bijna op was, volgens mij viel dat ding iedere keer weg en kwam er af en toe nog iets energie overdracht, maar misschien moet je gewoon ff je Gel accu opladen?

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weut er iemand hoe je een eigen lader kan maken??
met een goedkope adapter van de media markt en heeft iemadn een formule hoe dat werkt met hoeveel ah je accu is en hoe alng je dan meot laden??en kan iemand me helpen met een foto te droppen op dit forum ik snap er niks van als ik bij faq kijkik heb neti soveel verstand van pc ensow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Zo moeilijk is het niet hoor; gewoon even ergens een plaatje uploaden en de url ernaartoe binnen IMG-tags plakken. Maar doe alsjeblieft wat aan je schrijftstijl; dit is onleesbaar. Doe eens wat moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe moet je een plaatje uploaden??of beter gezegt waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

Anoniem: 233331 schreef op zondag 16 september 2007 @ 19:33:
hoe moet je een plaatje uploaden??of beter gezegt waar
Http://www.xs.to

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://xs.to/xs.php?h=xs219&d=07370&f=DSC06886.JPG

site waar de bierkrat staat

en foto nmmr 2
http://xs.to/xs.php?h=xs219&d=07370&f=DSC06887.JPG

wat er in zit:
1 versterker 20 euro
2 150w speakers ong.40 euro
1 gelaccu 30 euro
en je kan je mp3speler erop aansluiten met een kabeltje

alleen hij doet het nog niet want ik heb nog geen lader voor de accu
duur dingetje voor een beetje geluid
dat is voor mij ong 30 uur kranten lopen O-) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:47
Anoniem: 131383 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:03:
Ze doen er echt niks tegen hoor, en als ze hem inwillen nemen zeg je. HEE gratis reclame man.
Ik heb foto's naar Heineken gestuurd van mijn kratje en heb als antwoord een mooie Heineken vlag, key-cords en nog wat leuke dingen opgestuurd gekregen, met een kaartje erbij dat ze hem echt heel leuk en mooi vonden....

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
voodooless schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:43:
[...]

Het is behoorlijk irrelevant hoeveel vermogen een speaker thermisch kan verdragen. In de meeste gevallen is een woofer mechanisch veel minder belastbaar, en kun je er dus never nooit het gespecificeerde vermogen doorheenjagen zonder het ding te slopen. Derhalve zijn zulke getalletjes behoorlijk oninteressant.
dank u voor deze ware woorden !

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Omdat ik vind dat mijn kratje toch ook echt niet op dit mooiste bierkrat radio forum mag ontbreken, en voor degene die hem misschien nog niet gezien hadden:

Afbeeldingslocatie: http://www.j3ll3.nl/vriendengroep/albums/userpics/10004/normal_04042007277.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.j3ll3.nl/vriendengroep/albums/userpics/10004/normal_04042007278.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.j3ll3.nl/vriendengroep/albums/userpics/10004/normal_04042007279.jpg

Als mensen nog geinterreseerd zijn wat en hoe erin zit, laat even weten. (nu even teveel moeite ;))

Commentaar welkom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219973

Anoniem: 233331 schreef op zondag 16 september 2007 @ 19:13:
weut er iemand hoe je een eigen lader kan maken??
met een goedkope adapter van de media markt en heeft iemadn een formule hoe dat werkt met hoeveel ah je accu is en hoe alng je dan meot laden??
Bij dit soort dingen is maken vaak duurder dan kopen, daarnaast zijn loodacculader makkelijk te beschadigen (overladen, diepteontlading enzo). Voor een 4Ah accu is deze lader ideaal:

http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=2443

Maar gezien wat je in in je kratje hebt (goed werk trouwens!) raad ik je aan een grotere accu te nemen. Minimaal 7Ah, maar dan is de bovenstaande acculader wat te langzaam. In dit en het vorige forum zijn een heleboel acculaders te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar die grotere accu is toch alleen voor langer de krat kunnen gebruiken dat heeft toch niks met hoe geod hij het deot te maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
jezus man, lees je eigen post ff door voor je hem neerzet, is nu al 3 (4 dus) keer gevraagt.
Anoniem: 233331 schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:58:
jah maar ik heb er nog steeds geen andwoord op gehad
misschien omdat het niet leesbaar is }:O

of: msichein odmat hte neit lesebar si }:O

[ Voor 39% gewijzigd door iop op 18-09-2007 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jah maar ik heb er nog steeds geen andwoord op gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383

assje schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:11:
[...]

Ik heb foto's naar Heineken gestuurd van mijn kratje en heb als antwoord een mooie Heineken vlag, key-cords en nog wat leuke dingen opgestuurd gekregen, met een kaartje erbij dat ze hem echt heel leuk en mooi vonden....
Grappig had je ze een email gestuurd?
Ik wil ook wel een heineken valg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225534

massaal fotos sturen voor een vlag :P

Ik stuur mijn fotos naar dommelsch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

Ik heb net de boxen erin gebouwd, foto's zal ik binnenkort wel keer maken, maar ik zit nog in dilemma over de schakelaar, want ik heb dr 1, alleen lijkt me die erg klein, dr kan in iedergeval geen kabel aan, ivm dat ie zo klein is, misschien ff grotere schakelaar halen woensdag (morgen is de electrozaak gesloten :P )

Dat was weer mijn kleine update

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
ik heb grolsch ook gemailed toen de krat af was, kreeg wel een vriendelijk mailtje terug dat het een mooi stukje werk was, maar geen vlag (moet ik ook niet, heb al een krat :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233331 schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:03:
maar die grotere accu is toch alleen voor langer de krat kunnen gebruiken dat heeft toch niks met hoe geod hij het deot te maken??
In principe zou een zwaardere accu er alleen voor moeten zorgen dat hij langer meegaat. Maar als je accu te klein kan hij ook minder stroom leveren. Dat betekent bij vol vermogen (veel stroom) dat je accuspanning daalt. Je 12 volt zakt dan naar 11 of zelfs 9 volt (heb ik nooit precies gemeten), een zwaardere accu heeft daar veel minder last van en kan dus meer vermogen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Mjah maar mijn kratradio staat ook wel in echt in het teken van HEINEKEN, alles is in steil, tot het lettertype van de "limited edition" sticker toe (voor de mensen met oog voor detail:P)

Dat is natuurlijk nog wat anders dan dat je gewoon een kratje in gebruikt om een radio in te hangen.

(daarmee wil ik niet zeggen dat ik niet meer creaties heb gezien met logo's e.d. erin verwerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

assje schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:25:
Mjah maar mijn kratradio staat ook wel in echt in het teken van HEINEKEN, alles is in steil, tot het lettertype van de "limited edition" sticker toe (voor de mensen met oog voor detail:P)

Dat is natuurlijk nog wat anders dan dat je gewoon een kratje in gebruikt om een radio in te hangen.

(daarmee wil ik niet zeggen dat ik niet meer creaties heb gezien met logo's e.d. erin verwerkt)
Ja, klopt die van jouw is best wel über met veel oog voor detail enzo, en veel extra's wat veel mensen er niet op hebben. Harstikke mooi ding qua afwerking en al:)

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
Mja kwestie van (bier)smaak, ik kan zien dat je er veel werk in hebt gestopt en de afwerking is goed gedaan, maar het is simpelweg mijn smaak niet, te hoog kermis gehalte.

Nofi, ieder het zijne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:P
ik houw eigenlijk ook neti van heinek maar amstel maar ik vind de heineke krat het mooist;) :9
en het is gewoon dé bier om op te feesten maar neti het lekkerst vind ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Ach ik vind dat "beste bier of niet" behoorlijk overdreven. Wij hebben keer Bier contest gedaan, d.w.z geblinddoekt bier testen en de lekkerste kiezen. Iedereen dacht, en jullie denken dat waarschijnlijk ook, dat ze zo hun favouriet eruit zouden pikken, echt niet dus he...

Ik drink van alles wat bier betrefd, in de ene sitiuatie is de een lekkerder dan de ander, doet er niet toe bij ons in de buurt is alles beetje Heineken, en ik drink het zelf ook altijd. Vandaar de Heineken krat :D

Hij is wel intensief gebruik tijdens onze vakantie in Zuid frankrijk. De cd speler heeft behoorlijk te leiden gehad met al dat zand. Khep heel het spul uit elkaar gehad om hem weer een beetje cd's te laten eten :p (gelukkig zit er ook geheugenkaart en USB aansluiting aan de radio)

O jah de koelfan is btw ook dood :p maar gaat allemaal weer goed komen, bevalt simpelweg te goed zo'n kratradio. Wat speelduur en geluid en hoeveelheid beschikbare muziek betreft (mp3 cd's) is het echt idiaal zo'n radio. Alleen het tilt wat zwaarder dan het gemiddelde batterijen apparaat.

btw..... Ik wil meer creaties zien !!! (plaatjes uploaden kan ook nog met www.imagehack.us)

Pppppp.s dat kermisachtige ziet er wel leuk uit in het donker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Thapous schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:57:
Dit heeft mij ook op een idee staan, had nog een leeg kratje staan:).
Dus die ga ik hiervoor gebruiken, ik heb bijna besloten om de autoradio op te halen die bij de aldi staat(klikl)

Lijkt me handig ivm dat je dr radio+cd+Mp3 spelers mee kan afspelen....
En er zit 3 jaar garantie op...

Iemand die dit af/aanraad?
Ik heb dezelfde/een dergelijke radio, bevalt prima... (vooral de geheugenkaart ivm laag stroomverbruik, schokongevoeligheid en bestand tegen zand)

En op 2 gig speel je nog wel even..

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

assje schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:45:
[...]

Ik heb dezelfde/een dergelijke radio, bevalt prima... (vooral de geheugenkaart ivm laag stroomverbruik, schokongevoeligheid en bestand tegen zand)

En op 2 gig speel je nog wel even..
Oké, ik heb toch voor een versterker gekozen, omdat je daar ook alles op kan aansluiten, en die radio op het moment dat ik 'm wou kopen, hij was uitverkocht... En ik maakte denkfout:P. Dusja, toch maar voor versterkert gekozen. Wat waarschijnlijk minder stroom trekt als een autoradio.

//Thapous

Afbeeldingslocatie: http://xs.to/xs.php?h=xs219&d=07384&f=DSC06890.JPG
nieuwe foto van me krat iets aangepast
binnenkort msichien weer een upload odmat ik op zoek ben naar box bescherming plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223646

wat denken we er van even een kleine foto konttest >:) >:) >:) >:) >:) >:) te houden....
wat is de mooiste krat?

>:)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 223646 op 21-09-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Anoniem: 223646 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 19:04:
wat denken we er van even een kleine foto konttest >:) >:) >:) >:) >:) >:) te houden....
wat is de mooiste krat?

>:)
konttest ???? :p

Als je dat zou willen doen zou een "poll" achtig iets dat je ook kan stemmen ofzo miss wel leuk zijn... (geen id of zoiets ook mogelijk is op got)

Anoniem: 234101

ik wil ook zoiets gaan bouwen ik heb al een autoradio met RDS enzo + 300w boxen van pioneer

maar ik moet nog een voeding hebben

ik heb een oude acculader maar die rookt een smeult nogal

kheb wel uns gehoord dat ut ook kan met de voeding van een pc ma weten jullie of dit ook daadwerkelijk zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Anoniem: 234101 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:43:
ik wil ook zoiets gaan bouwen ik heb al een autoradio met RDS enzo + 300w boxen van pioneer

maar ik moet nog een voeding hebben

ik heb een oude acculader maar die rookt een smeult nogal

kheb wel uns gehoord dat ut ook kan met de voeding van een pc ma weten jullie of dit ook daadwerkelijk zo is?
Kan wel maar is omslachtig en kwetsbaar, bovendien wat moet je met een kratradio als je er alsnog netspanning voor nodig hebt ??

Ik had in eerste instantie ook een PC voedign in mn krat gebouwd. Die heb ik er later weer uitgesloopt omdat het niet nodig en alleen maar extra gewicht was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215992

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

zien dr leuk uit...
Maar is 't bij je eigen krat niet iritant dat je 'm niet los kunt doen?

//Thapous

Anoniem: 234561

Hee

Ik was ook helemaal entousiast geworden toen ik een tijdje geleden deel 1 van dit forum las, dus ik ben ook aan het bouwen geslagen. Nu heb ik dus een kratje (soort van af) maar ik ben er niet tevreden mee, dus wilde ik met een nieuw kratje beginnen. De vorige keer heb ik alle ribben er met de slijptol er uit gehaald maar dat is niet erg handig want dan smelten de plastic stukjes tegen de binnen kant aan.
Nu mijn vraag dus, hoe halen jullie die dingen er uit?
alvast bedankt ;)

Anoniem: 234561 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:16:
Hee

Ik was ook helemaal entousiast geworden toen ik een tijdje geleden deel 1 van dit forum las, dus ik ben ook aan het bouwen geslagen. Nu heb ik dus een kratje (soort van af) maar ik ben er niet tevreden mee, dus wilde ik met een nieuw kratje beginnen. De vorige keer heb ik alle ribben er met de slijptol er uit gehaald maar dat is niet erg handig want dan smelten de plastic stukjes tegen de binnen kant aan.
Nu mijn vraag dus, hoe halen jullie die dingen er uit?
alvast bedankt ;)
ik ehb gewoon alles eruit gehaald met een eizer zaag (van eht handvat eraf gehaald alleen eht zaag blad)
maar het duurt dan wel wat langer amar word wel mooi;)

oke :), dat had ik de eerste keer ook (even) gedaan maar ik had niet meer genoeg gedult :P

• assje
Anoniem: 234561 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:11:
oke :), dat had ik de eerste keer ook (even) gedaan maar ik had niet meer genoeg gedult :P
Gewoon met een scherpe bijtel, dan steek je het zo van boven naar beneden in een keer eruit.

(denk om je vingers)

Anoniem: 234619

hey ik ben sinds een tijdje een kist radio aant bouwen. :)
voor op het werk.
daar krijgt hij een vast plekje dicht bij een stopcontakt.
heb geprobeert met een computervoeding alles aan de praat te krijgen.
ging niet echt, voeding geploft. :'(
nu wil hem met een omvormer later tetteren.
maar ik zie dat die dingen nogal prijzig zijn als ze meer ampjes kunnen leveren.
mijn vraag heeft iemand van jullie een idee hoeveel een radio en versterkertje trekken aan amps??

heb een kenwood radio 4*45 watt
versterkertje van kijkshop 2*100 wat
en boxen van kijkshop 200 watt ps ( maar denk dat dat piek vermogen is)
thanks

De meest voordelige "omvormer" is nog steeds een pc voeding, die liggen voor 2 euro bij de kringloopwinkel. Normaal blaas je die niet zo gauw op. Maar waarom zou je een autoradiosysteem inbouwen terwijl je een stopcontact vlakbij hebt?
In jouw geval kun je misschien beter een goedkoop subwoofersysteempje kopen en die inbouwen, dat heeft iemand hier al een keer eerder gedaan.

• iop
Ik heb al hte plastic eruit gehaald met de dremel en vlak gemaakt met een schuurmachine.
het smelt idd meer dan het zaagt, maar het is de binnenkant maar.

De 'kollomen' aan de zijkant heb ik luchtdicht gemaakt voor het geluid en tegen het zand, dmv KIT... veel KIT.

deksels boven en onder zijn bij mij van dun mdf (geluid+stevigheid) en plexiglas aan de binnenkant gespoten (looks)

mijne is de grolschkrat 1e in startpost

• assje
Ik ben het helemaal de post hierboven eens..

maar.. je radio is vaak op 10 of 6 A afgezekerd, dus meer dan dat zal hij nooit trekken. Verder hangt het er maar net vanaf hoe hard je hem zet. Rustig draaien misschien 1 A wat harder 3.. hangt er helemaal vanaf

(btw het vermogen van je speakers heeft er precies niks mee te maken hoeveel stroom je gebruikt)

Anoniem: 234619

bouw hem voornamelijk voor de fun, voor op een scheepswerf dus hij zal voornamelijk voluit staan.
deze voeding heeft 2 keer de stoppen er uit geknalt.
en toen was die een beetje kapot.
dus als ik het begrijp radio 10 A versterker trekt nog een beetje dan zit ik al gauw op 15 tot 20 A??
mmmm
dan toch eens kijken of ik idd een woofer op de kop kan tikken.
thanks voor de tips :)

@ iop tha man

dat dacht ik dus eerst ook, maar nu wil ik het spul wat in de krat verzinekn van de bovenkant dus dat de speakers niet uitsteken zoals bij jou krat (die trouwens wel vet is!) maar hoe bedoel je plexiglas aan de binnenkant gespoten?
Dat spul koop je toch in platen? of heb ik dat nou verkeer?

• iop
Hier zie je dat mijn mdf verzonken is, het plexiglas overlapt de deksel
Plexi is idd in plaat. Ik heb de binnenkant wit gespoten, krijg je een beetje een ''glossy-imac'' look van:
Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1182847340_2_FT0_img_0909_.jpg

top view (glanst niet zo op foto)
Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1182787515_2_FT3392_img_0914_.jpg

nog een van glans effect:
Afbeeldingslocatie: http://www.macloud.org/e107_files/public/1182367814_2_FT3392_img_0904_.jpg

//edit: als je de gehele deksel wilt laten verzinken, raad ik je aan het op de 'kolommen' te laten rusten, zo maak je gebruik van de stevigheid van je krat en maak je weer een beetje goed wat je eruit gezaagd hebt. (deksel vervangt een beetje het binnenwerk)

reden dat ik zowel verzinking als overlapping heb gekozen is omdat het zo veel makkelijker aansluit, als je alleen verzinkt zal je een flinke klus hebben aan het precies passend maken van de deksel.

[ Voor 31% gewijzigd door iop op 27-09-2007 20:02 ]

oke ;) ik snap he al ;)

zo had ik het ook eerst gedaan, alleen dan niet met z'n plexiglas laag er over heen, maar nu wil ik het anders doen. dat de speakers niet boven de rand van de krat uit komen, ik ga van het weekend er weer mee aan het werk, als ik het klaar heb zal ik wel ff n foto maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb bovenplank van mijn krat verzonken in het krat. Het rust op de kolommen en op houtjes die ik aan de zijkant van het krat heb vastgemaakt (aan de binnenkant).
Ik vond het belangrijk om de buitenkant van het krat volledig in tact te laten, er zit in het hele ding geen enkel gaatje. Die van mij is echt een "radio in een krat" geen ode aan een biermerk.

Afbeeldingslocatie: http://www.iivision.com/HetKrat/Speaker.jpg
De schroefjes onderin de foto zitten in plankjes aan de binnenkant.

Afbeeldingslocatie: http://www.iivision.com/HetKrat/Front.jpg
De voorplaat past precies. ik heb eerst op papier de exacte vorm van de opening overgetrokken, daarna heb ik het uitgezaagd met een lintzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke ;) bedankt voor de tips :)

ik ga morgen aan het werk, als ik het klaar heb maak ik ook wel wat foto's

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

Ok mijn kratradio is af, Ik had hem gisteren aan iemand meegegeven die er stukken meer verstand van had dan mij, en hij wou de accu klemmen wel maken en vast zetten, dus ik kratje meegegeven, komt ie vandaag terug en heeft hij hem helemaal afgemaakt, dus ik heb hem niet helemaal zelf gemaakt, maar wel grotendeels. En ik kan 2 accu's tegelijk vastzetten waar dus alle accu's die ik beschikbaar heb in kunnen.

Het totaal gewicht met een accu van 7 ah en een accu van 3 ah = 10 kg, dus ik verwacht dat ik met 2 keer 7 ah op een gewicht van 12 kg zit.

Foto's komen wss aan het einde van de middag ivm dat de batterijen van de camera leeg waren.

//Thapous

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

De foto's:

Afbeeldingslocatie: http://xs319.xs.to/xs319/07396/IMG_1081.JPG
De bovenkant.

Afbeeldingslocatie: http://xs319.xs.to/xs319/07396/IMG_1082.JPG
Afbeeldingslocatie: http://xs319.xs.to/xs319/07396/IMG_1091.JPG
De schakelaar + het 'slot' van het krat.

Afbeeldingslocatie: http://xs319.xs.to/xs319/07396/IMG_1083.JPG
Binnenkant van het krat

Afbeeldingslocatie: http://xs319.xs.to/xs319/07396/IMG_1085.JPG
Het 'Accu-systeem'

Afbeeldingslocatie: http://xs319.xs.to/xs319/07396/IMG_1087.JPG
Onderkant van de plaat waar boxen + schakelaar aan gemonteerd zijn.

Afbeeldingslocatie: http://xs319.xs.to/xs319/07396/IMG_1089.JPG
Onderkant van het krat

Afbeeldingslocatie: http://xs319.xs.to/xs319/07396/IMG_1090.JPG
Zijaanzicht vanuit handvat.

Dat was deze update
En ik heb nog ff gewogen met 2 keer 7 ah. Dat is 11 kg.

Afbeeldingslocatie: http://xs320.xs.to/xs320/07404/IMG_1093.JPG
Totaalshot

[ Voor 9% gewijzigd door Thapous op 04-10-2007 19:31 ]

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hee,
ik zoek nog 2 ronde speakers met max een diameter van 18 cm,
mijn budget is ongeveer 30 euro, wat is aan te raden voor dat
bedrag?
Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Hey allemaal!
Ik ben bezig ook bezig met een kratradio. Is het mogelijk ( voordat ik een marquant versterker ga kopen) om een autocdspeler aan te sluiten op die versterker maar ook mijn ipod? Zodat ik deze los van elkaar kan afspelen? Moet ik dan de tulp ingang toevalig splitsen?

Groetjes en alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

BrcBas schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:35:
Hey allemaal!
Ik ben bezig ook bezig met een kratradio. Is het mogelijk ( voordat ik een marquant versterker ga kopen) om een autocdspeler aan te sluiten op die versterker maar ook mijn ipod? Zodat ik deze los van elkaar kan afspelen? Moet ik dan de tulp ingang toevalig splitsen?

Groetjes en alvast bedankt!
Kun je dan niet beter een autoradio met een line in of usb poortje kopen? scheelt je waarschijnlijk geld...

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
ik heb een jack splitsertje gekocht (4€ ofzo) van amp naar --mp3 en een van amp naar --lineout

lineout kan natuurlijk ook jou ipod zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Nu online
Thapous schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:37:
[...]

Kun je dan niet beter een autoradio met een line in of usb poortje kopen? scheelt je waarschijnlijk geld...
Het "probleem" is dat ik de autoradio kon krijgen van me vader. Die heeft er nog 1 liggen. Maar als het niet gaat werken dan pak ik alleen een versterker!

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

BrcBas schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 22:32:
[...]

Het "probleem" is dat ik de autoradio kon krijgen van me vader. Die heeft er nog 1 liggen. Maar als het niet gaat werken dan pak ik alleen een versterker!

Groetjes
Versterker kost 20 € + tulp naar jack kabeltje van ongeveer 1 euro? (heb mijnen bij de action weg voor 50 cent)

enne, op GoT moet je niet overal groetjes achter zetten, vindt ze niet zo leuk :+

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeey

ik heb een vraag ik wileen pc voeding in mijn krat bouwen maar ik weet dat geel +12v en blauw-12v
maar er komt geen stroom uit moet ik nog kabels met elkar verbnden of zoiets??

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Anoniem: 233331 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:01:
heeey

ik heb een vraag ik wileen pc voeding in mijn krat bouwen maar ik weet dat geel +12v en blauw-12v

alvast bedankt
Groen en grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

En denk aan een belasting op de 3.3 en 5 volt lijn ;) anders heb je een stevige kans dat hij aan/uit/aan/uit blijft gaan :( . In het EL forum staat wel hoe (Elektronica FAQ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick87
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 12:50
Anoniem: 233331 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:01:
heeey

alvast bedankt
Heb je 24 volt nodig dan? +12 en -12 = 24 volt he, voor de zekerheid dat ik het zeg.
(waarschijnlijk heb je meer aan geel en zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scriptonusman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06 15:38
ik heb ook een kratradio gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://scriptonusman.googlepages.com/Afb008.jpg/Afb008-large.jpg

nu heb ik nog twee vraagjes en misschien dat iemand mij daar bij kan helpen:

1. Ik heb nu eenschakelaar op mijn versterker gezet die op de Remote schakelt. Als ik mijn accu wil opladen, kan ik dan gewoon de rest van de bekabeling laten zitten of moet ik echt loskoppelen, en kan het kwaad als per ongeluk mijn versterker nog aanstaat als ik hem aan sluit?
2. Ergens in het vorige deel had ik gelezen dat iemand een onderspanningsbeveiliging had gemaakt. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet maken of een andere manier dat ik kan zien hoe vol of leeg mijn accu is. (ik heb nog een analoge multimeter en daar kan ik niet precies genoeg rond de 12 volt aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scriptonusman schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:49:
1. Ik heb nu eenschakelaar op mijn versterker gezet die op de Remote schakelt. Als ik mijn accu wil opladen, kan ik dan gewoon de rest van de bekabeling laten zitten of moet ik echt loskoppelen, en kan het kwaad als per ongeluk mijn versterker nog aanstaat als ik hem aan sluit?
Dit is wel een leuke spanningsindicatie: http://www.uashem.com/pageid-443.html
Je moet alleen een dingetje bijstellen zodat alle lampjes gaan branden wanneer je accu vol is. (Neem een volle accu en stel hem dan bij ;))
2. Ergens in het vorige deel had ik gelezen dat iemand een onderspanningsbeveiliging had gemaakt. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet maken of een andere manier dat ik kan zien hoe vol of leeg mijn accu is. (ik heb nog een analoge multimeter en daar kan ik niet precies genoeg rond de 12 volt aflezen.
Die ontlaadbeveiliging heb ik bedacht. Het bestaat uit een relais, 3 transistoren, een paar diodes en nog een aantal weerstanden. Als hij uit staat zit de accu om een laadingang aangesloten en de versterker op een externe voedingsingang (bv een pcvoeding).
Wanneer je het aanknopje indrukt gaat het relais om en zit de accu direct op de versterker. De externe lader en voeding zitten dan nergens op aangesloten. Hij gaat vanzelf uit als de spanning onder de 11 volt daalt (of wanneer je het uitknopje indrukt :p). Het mooie is dat wanneer hij uitstaat en er geen lader opzit dat de accu dan helemaal nergens op aangesloten zit.

Enige nadeel is dat je ook een componentje moet instellen om hem op 11 volt te laten uitschakelen... Dus je hebt een multimeter en een precieze 11 volt voeding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik grijs aan groen vast maak doet hij het nog steeds niet(de pc veoding)
er zitten 7 klompjes (soort kroontjes)aan de voeding met allemaal draden eraan, zegt dat iets over de voeding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heey het is gelukt
maar de ventilator draait neit hoe doe ikdat??
thanks michiell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij doet het toch niet er komt alleen uit geel en paars net genoeg om een ledje te laten branden
kan iemand me helpen??.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383

Ziet er wel leuk uit maar waarom heb je de grill er af gehaald is toch handig als iemand er prongelijk tegen aanstoot. Bij mij helpen ze wel, anders zat er al lang een gat in me speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hee ik had een vraagje, ik zocht nog wat speakers voor op mijn kratradio, maar ik had er al wat en nu was de vraag of iemand wist wat de diameter van de speakers was, met het beschermkapje meegerkend.

Deze speakers:
http://www.kijkshop.nl/pr...marquant-speakers-mcs-16/
of
http://www.kijkshop.nl/pr...marquant-speakers-mcs-13/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Anoniem: 234561 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:30:
Hee ik had een vraagje, ik zocht nog wat speakers voor op mijn kratradio, maar ik had er al wat en nu was de vraag of iemand wist wat de diameter van de speakers was, met het beschermkapje meegerkend.

Deze speakers:
of
16cm(of als het de europese maat is 16,5) en 13 cm :P

Maar met het beschermkapje weet ik niet hoe groot ze zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door heracles op 08-10-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif
magisch knopje
Anoniem: 234561 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:30:

Deze speakers:
of
Misschien heb je hier wat aan: de ovale versie van die speakers (3-weg) zitten in mijn krat, een pagina terug staan wat pics en op pagina één de 1e =]
Kan je de verhoudingen zien..

[ Voor 63% gewijzigd door iop op 14-10-2007 03:16 . Reden: ik gebruik m ook ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Nu online
Ik heb nu al mijn inkopen gedaan: het betreft een jvc cd speler, 12v 7ah accu, versterker van
marquant de 100 w, 2 boxen van pioneer en een pc voeding die ik nog had liggen. Is het mogelijk dit alles aan te sluiten zodat de cd speler de hoofdswitch is. Dus als ik die aanzet de versterker aanklikt, maar ik dan ook via me mp3 speler muziek kan luisteren. Maar deze staat niet in verbinding met me cd speler maar via een kabeltje die van tulp naar minijack gaat, waarna deze aangesloten staat op mijn versterker. En dat als ik de pcvoeding aanzet de stroom van de accu uitgeschakeld word( ik denk doormiddel van een relais?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
BrcBas schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:56:
Ik heb nu al mijn inkopen gedaan: het betreft een jvc cd speler, 12v 7ah accu, versterker van
marquant de 100 w, 2 boxen van pioneer en een pc voeding die ik nog had liggen. Is het mogelijk dit alles aan te sluiten zodat de cd speler de hoofdswitch is. Dus als ik die aanzet de versterker aanklikt, maar ik dan ook via me mp3 speler muziek kan luisteren. Maar deze staat niet in verbinding met me cd speler maar via een kabeltje die van tulp naar minijack gaat, waarna deze aangesloten staat op mijn versterker. En dat als ik de pcvoeding aanzet de stroom van de accu uitgeschakeld word( ik denk doormiddel van een relais?).
Je zou op je autoradio kunnen kijken of er een stroom aansluiting op zit voor een automatische antenne (zo een die uitschuift als je er stroom opzet). Als dat er op zit, dan kun je er namelijk wel een relais aan hangen denk ik.

Met PC voeding aansluiten kan ook wel met een relais, maar ik geloof dat je daar een ander relais voor nodig hebt, ik dacht een 'af val relais'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar dan zit je cd-speler toch permanent aangesloten op je accu? Die loopt dan langzaam leeg. Als je accu echt helemaal leeg getrokken is dan kan je hem niet meer opladen!
Maar waarom sluit je je speakers niet aan op je autoradio, of is het alleen een cd-speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210860

hier een foto van mijn krat

link : http://hyves.nl/index.php...2224158&media_secret=aG4N ( hijs nog lang niet klaar hoor :P)

alleen heb een paar problemen :D
1* een vierkant luidsprekerrooster die om die 3 speakers heen kan ..waar haal ik die vandaan ?!!
2* ik wou ook een sigaretten aansteker inbouwen . die heeft 2 aansluit punten maar als ik op de een + doe en op de andere - gebeurt er niets ...

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 210860 op 15-10-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

assje schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:20:
Omdat ik vind dat mijn kratje toch ook echt niet op dit mooiste bierkrat radio forum mag ontbreken, en voor degene die hem misschien nog niet gezien hadden:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Als mensen nog geinterreseerd zijn wat en hoe erin zit, laat even weten. (nu even teveel moeite ;))

Commentaar welkom !
haha klopt die van jou is ook wel zwaar mooi!
maar dat heineken logo boven op je krat waar heb je die vandaan?!!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223646

je kan natuurlijk ook je krat blijven prijzen op dir forum he ,

je lult nu al n jaar of 6 over dat ding van je....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ja dit is inmiddels al de 3e keer dat ik hem hier voorbij zie komen. Hij is ook wel mooi, maar om hem nou om de 2 week te gaan showen :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Anoniem: 210860 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:44:
[...]

haha klopt die van jou is ook wel zwaar mooi!
maar dat heineken logo boven op je krat waar heb je die vandaan?!!!! :D
Dat logo heb ik zelf gemaakt met de dremel uit een stukje buigtriplex

En @ de andere twee, dit is toch een nieuw forem ? Denk je dat iedereen dat andere forem ook bekijkt ? En het is toch de bedoeling dat je elkaars kratjes kunt bekijken ??

bovendien is dit de eerste keer dat ik ook daadwerkelijk een reactie krijg....

P.s bovendien is het ook gewoon zo dat ik erg mn best op gedaan heb, en er inderdaad erg trots op ben hoe het gelukt is en wat ik ervan gemaakt heb

@ lieuwe... laat jij eens zien wat jij voor originele ideeen en ontwikkelingen hebt....

[ Voor 17% gewijzigd door assje op 16-10-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey
ik heb nu een autoradio .
tis wel een kut dings maar dat boeit niet want hij was gratis en heeft aux .
maar nu wil ik berekenen hoeveel watt die geeft.
daarvoor moet je toch volt X ampere doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb die van mij ook al 3x geplaatst :) Als ik reacties op mijn krat wil hebben hoef ik alleen maar mee op de fiets te stappen, terwijl die van mij is nog behoorlijk onopvallend is...
Assje, van mij mag je je krat nog wel een paar keer posten als daar aanleiding toe is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:40

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

@Assje: je heb een super mooir kratje gemaakt.
Misschien is het wel een vet idee om in een kratje een soort laptopschermpje te duwen met eventueel wat visueels op het scherm. Of ga ik nu compleet de andere kant uit met mijn fantasie en sloopt het het bierkrat idee?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:04

franssie

Save the albatross

kromme schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:34:
Misschien is het wel een vet idee om in een kratje een soort laptopschermpje te duwen met eventueel wat visueels op het scherm. Of ga ik nu compleet de andere kant uit met mijn fantasie en sloopt het het bierkrat idee?
In deel 1 staat wel iemand met een tablet PC als desksel...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
kromme schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:34:
Tja voor het mooi zou dat zeker wel vet zijn, maar ik weet niet wat het doet met je stroomverbruik, gewicht en bestendigheid tegen zand stof en alle rotzooi... want hij moet het ook nog beetje vol kunnen houden op het strand e.d.

En ik denk dat dat best kostbaar zou zijn, misschien idee voor iemand met ruimer budget :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238407

Kijkshop webshop is vernieuwd dus foto-linkjes in TS kloppen niet meer ;).

En nog even een paar vraagjes:
- Is het mogelijk om een autoradio én een mp3 aan te sluiten. (De autoradio die ik heb heeft geen aansluiting voor een mp3-speler.) En hoe? Misschien iets met een schakelaar ertussen ofzo?
-Is het mogelijk om een volumeknop te maken (iets met een potmeter ofzo (zover was ik al)). En waar sluit je die dan aan?
-Is het mogelijk om een onderhoudsvrije accu van de conrad te gebruiken? bijv. bestelnummer 250202 - 89

alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238407 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:38:
- Is het mogelijk om een autoradio én een mp3 aan te sluiten. (De autoradio die ik heb heeft geen aansluiting voor een mp3-speler.) En hoe? Misschien iets met een schakelaar ertussen ofzo?
Sorry, ik heb geen verstand van autoradio's
-Is het mogelijk om een volumeknop te maken (iets met een potmeter ofzo (zover was ik al)). En waar sluit je die dan aan?
-Is het mogelijk om een onderhoudsvrije accu van de conrad te gebruiken? bijv. bestelnummer 250202 - 89
Ik heb net zo'n accu, alleen een ander merk. Die werkt prima. Op hoog volume gaat ie 4 uur mee, op normaal luister volume wel 10 tot 15 uur. Ik heb alleen een versterker, geen autoradio. Ik weet niet of autoradio's minder zuinig zijn.
Je hebt wel een speciale lader nodig: (conrad is wat duur)
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=2443
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=2442

Een stereo (log) potmeter werkt absoluut goed. Er staan veel aansluitvoorbeelden op internet, en anders kun je je locale electronikaboer wel vragen. Ik had er eerst ook een, maar die heb ik er uit gehaald. En eerlijk gezegd mis ik em wel, dus ik ga er ooit weer een nieuwe inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238407

In ieder geval bedankt en misschien dat ik toch maar vna die autoradio afzie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sommige mensen die cd's willen afspelen zweren bij een autoradio. Als je alleen je mp3-speler wilt gebruiken (zoals ik) is alleen een versterker voldoende. En het scheelt ook nog eens geld, is zuiniger, makkelijker in te bouwen en weegt minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222883

Ook ik wil gaan beginnen aan de bouw van een kratradio. :P

De versterker en speakers die de TS geeft zien er wel interessant uit, maar wat ik me nog afvraag is waar jullie je (gel)accu's vandaan halen? En wat is een mooie capaciteit? Wat voor laders gebruiken jullie? En is het een tof idee om meerdere accu's te hebben zodat je door kan wisselen terwijl een andere oplaad?

Het zijn flink wat vragen, maar ik wil voorbereid beginnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
Ik heb een gelaccu van radio-piet uit arnhem, ook een duppellader erbij.
Dit was wel 50€, sommigen op het forum vragen beveiligingsbedrijven om oude gelaccus van de systemen (worden jaarlijks vervangen het schijnt)
Misschien heb je er geluk mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is wel een tof idee opzich. :P Anders kan ik natuurlijk ook wel wat kopen.

En de capaciteit? Het is wel fijn als zo'n ding een dagje strand overleeft. :) Maar meer capaciteit staat gelijk aan meer gewicht gok ik? ;)

Add-it:
Wat voor voltage is optimaal? 6V of 12V? Ik kan op kijkshop.nl niet zo snel vinden wat die Marquant versterker nodig heeft.

Aan het begin van dit topic las ik dat iemand 3 accu's (12V 7.2Ah) had gekocht voor €25,--. Enig idee waar je accu's kan vinden voor die prijzen? :P

Ik zou het krat in sommige gevallen ook graag willen gebruiken als er stroom in de buurt is. Kan je dan met een adapter oid werken? :) Een computervoeding dus. :D

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 222883 op 11-11-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb een Marquant versterker + speakers gehaald vandaag! :)

Woensdag misschien bij een beveiligingsbedrijf accu's ophalen. Ik had gemaild dat ik accu's zocht om een auto-hifi systeem mee van energie te voorzien, maar ik weet geen exacte specs. Ze "hebben dozen vol neem mee wat je kan gebruiken". :P

Inmiddels ben ik er achter dat ik 12V nodig heb. (Joh..) Sommige mensen beweerden dat als ik een oude pc voeding wil gebruiken voor m'n kratradio dat ik dan moet zorgen dat er ook load zit op de 5V en 3.3V uitgangen. Kan iemand me vertellen of dit inderdaad zo is?

Als laatste vroeg ik me af of iemand nog een winkel weet die snel een druppellader kan leveren (het liefst niet te duur), want bij de halfords kwam ik wel een 6A auto accu lader tegen, maar dat lijkt me geen succes op wat lichtere accu's. (Ik hoop dat dat bedrijf ongeveer dezelfde accu's heeft als de gelukzak eerder in dit topic! :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
wij hebben een 12v 15Ah accu genomen, en deze heeft het een week op vlieland gedaan, zowiezo dik 3 dagen strand voluit!!

voor de rest wat rustiger (socialer) aan gehad de hele week door.

Daarna nog in het park een dag of 2, dit alles zonder op te laden. Pas in het park begon het vermogen minder te worden en toen hebben we hem aan de lader gedaan =]

Je speelduur hangt af van het aantal Ah's dat de accu levert, meer = beter (en zwaarder/groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog tips waar ik een lader kan halen? Okaphone heeft wel laders, maar ik haal er liever snel een in de winkel! :)

Add it:
Iop tha man, hoe moet je die frontjes vastmaken? We komen er hier met 5 man niet uit. :/

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 222883 op 13-11-2007 13:22 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.