mooiste bierkrat radio [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:
  • 221.960 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

RedRayMann schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 05:49:

De geluidsniveau, impedantie en frequentiebereik zijn goed.
De max belastbaar is ruim voldoende, maar lees nu dat een 15Watt versterker gezeur kan opleveren met 55w boxen...

Kan ik dan beter gaan zoeken naar 15 tot 25 watt boxen voor een betere sound/levenduur van wat dan ook?
Nee dat wat je leest is absolute dikke onzin. Een speaker die meer belastbaar is, is helemaal niet zwaar voor een versterker. Die blaupunkts worden normaal gesproken rechtstreeks op een autoradio aangesloten, en die versterker levert ook max 15watt (is een beetje de max van een 12V apparaat op een 4ohm speaker zonder travo)

Wat Finnl doet is extreem generaliseren. Dat heeft echt niets met de klasse van deze speakers en versterkers te maken. Alleen als je een speaker met hele gare impendantiedippen gebruikt op een slechte versterker en dan hard speelt kani het kapot. En dat heeft niets met watts te maken.

Mijn pa heeft speakers die lastiger aan te sturen zijn. Zijn sony versterker van 2x110w ging in de beveiliging als je erg hard speelde. De rotel van 2x30watt deed dat niet. Maar nogmaals, bij autospeakers uit deze klasse hoef je je daar echt totaal niet druk om te maken.

Ik gheb overigens precies hetzelfde setje. Die Blaupunkt heeft juist een hele hoge gevoeligheid. DIe is juist makkelijk aan te sturen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:50
Mijn versterker word wel warm maar dat geeft toch geen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06 09:07
RedRayMann schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 05:49:
Er wordt nu zoveel gepraat over boxen/versterkers...

Ik was van plan om op mijn Ta2024 2*15watt versterker (samenkopen) 2 boxen van Blaupunkt te plaatsen...
Namelijk deze boxen...

Specs;
Max. belastbaarheid (muziek): 220 W
RMS-belastbaarheid: 55 W
Frequentiebereik: 40 - 22 000 Hz
Impedantie: 4 Ω
Geluidsniveau: 92 dB

De geluidsniveau, impedantie en frequentiebereik zijn goed.
De max belastbaar is ruim voldoende, maar lees nu dat een 15Watt versterker gezeur kan opleveren met 55w boxen...

Kan ik dan beter gaan zoeken naar 15 tot 25 watt boxen voor een betere sound/levenduur van wat dan ook?
Nee, de boxen die jij uitgezocht hebt zijn prima, ze hebben een mooi rendement. Ik heb 10cm 35W 89dB'tjes van pioneer gehad en dan mis je echt wat in je geluid, terwijl mijn versterker niet meer dan 15Wat uitstuurde.

Wat je wel moet doen is 1 of 2 4700µF elco parallel op de ingangsstroom zetten om impulsenergie voor de bassen soepel af te geven. Als je de ta2024 uit de samenkoop haalt, kan je die elco daar gewoon meebestellen. Tenminste dat is de ervaring van Elmoow, de verkoper van die versterkertjes.

Ik heb al van best veel mensen de vraag gekregen of ik zo'n kistje voor ze kan maken, mocht ik dat doen dan zou ik precies die speakers nemen + de ta2024... Helaas wordt het nog steeds wel duur allles bij elkaar dus echt lucratieve business voorzie ik nog niet :9 .
tumtum100 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 09:20:
Achjah als ik mijn versterker dan niet helemaal vol open zet kan er niks aan de hand zijn maar ik heb alles AF:D ik heb een filmpje op youtube gezet kijk maar :

http://www.youtube.com/watch?v=mhhSY7H8ayw
Ziet er mooi uit!, wat zijn die 2 vierkante blokjes tussen je versterker en accu? En hoe is het geluid, met zo'n volledige plastikken behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:50
lredev schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:42:
[...]

[...]

Ziet er mooi uit!, wat zijn die 2 vierkante blokjes tussen je versterker en accu? En hoe is het geluid, met zo'n volledige plastikken behuizing?
Het geluid is echt heel goed hoor maar in die vierkante blokjes zit 1 printplaatje voor de neon anders gaat die niet aan en in de andere de verbindingen van accu versterker oplader etc is mooier weggewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 07:03
lredev schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:42:
Nee, de boxen die jij uitgezocht hebt zijn prima, ze hebben een mooi rendement. Ik heb 10cm 35W 89dB'tjes van pioneer gehad en dan mis je echt wat in je geluid, terwijl mijn versterker niet meer dan 15Wat uitstuurde.

Wat je wel moet doen is 1 of 2 4700µF elco parallel op de ingangsstroom zetten om impulsenergie voor de bassen soepel af te geven. Als je de ta2024 uit de samenkoop haalt, kan je die elco daar gewoon meebestellen. Tenminste dat is de ervaring van Elmoow, de verkoper van die versterkertjes.

Ik heb al van best veel mensen de vraag gekregen of ik zo'n kistje voor ze kan maken, mocht ik dat doen dan zou ik precies die speakers nemen + de ta2024... Helaas wordt het nog steeds wel duur allles bij elkaar dus echt lucratieve business voorzie ik nog niet :9 .
Goed om te horen dat iemand het zelfde setje heeft, want dan weet ik dat het goed zit :) Ben niet onbekend in de electronica wereld, maar een zelfbouw-project en daarbij alles zelf samenstellen en kopen is wel nieuw. Ik ben van plan om 1x 10.000 µF elco erin te stoppen. Omdat die van de SK al uitverkocht was en ik heb gelezen dat er geen verlies is als je groter neem (verlies van power of vervormen van geluid), en dat je alleen meer buffer wint. Deze heb ik op het oog link
Daar is er 1 van toch voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
RedRayMann schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:49:
[...]
Goed om te horen dat iemand het zelfde setje heeft, want dan weet ik dat het goed zit :) Ben niet onbekend in de electronica wereld, maar een zelfbouw-project en daarbij alles zelf samenstellen en kopen is wel nieuw. Ik ben van plan om 1x 10.000 µF elco erin te stoppen. Omdat die van de SK al uitverkocht was en ik heb gelezen dat er geen verlies is als je groter neem (verlies van power of vervormen van geluid), en dat je alleen meer buffer wint. Deze heb ik op het oog link
Daar is er 1 van toch voldoende?
Die is inderdaad prima, en meer dan groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310432

Ik zit te denken om nu toch een accu en een accuoplader te kopen, omdat ik het dan gewoon meteen goed heb. maar kan ik tegelijkertijd de accu gebruiken en opladen of kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:14
Als je lader sterk genoeg is dan kan dat prima ja. Anders loopt je accu ondertussen nogsteeds langzaam leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkPadd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:49:
Als je lader sterk genoeg is dan kan dat prima ja. Anders loopt je accu ondertussen nogsteeds langzaam leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Vandaag een Lepai LP2020 (met Tripath TA20202 chip) binnen gekregen, en ik moet zeggen, dat ding doet het perfect! Ik heb op mijn techlogje een review geschreven en wat foto's geplaatst voor de geinteresseerden. Ik wil binnenkort nog even een marquant halen om even een echte vergelijking te maken, maar mijn voorlopige conclusie is toch dat ding uitermate geschikt is voor een kratradio! Verder komt morgen met een beetje geluk de TA2024 van de samenkoop actie binnen, al met al genoeg "hardware" om een gedegen vergelijking te kunnen maken.

De lepai:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vprNlAfvf5KpaImSH4UteO2R/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkPadd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:49:
Hoe sluit ik dan de lader en de radio aan op de accu?
Hoe sluit ik mijn versterker(mca-200) aan op mijn radio een jvd kd-g351, volgens mij zit er geen tulp ingang op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Als het goed is worden vandaag de SK versterkers verstuurd!!!

Zal deze week ook mijn bestelling @ conrad plaatsen, donderdag checken welke accu laders ik thuis heb staan en dan maar een kratje grolsch kopen. (wil een klein kratje)

Dan wordt het nog lastig... Welke accu koop ik!
Op de website van electronica online staan twee aantrekkelijke accu's. Namelijk de 7,4 en de 12 amp.

7,4 is lichter, 10 euro goedkoper en past waarschijnlijk pcies tussen de speakers in een klein kratje.
12 red een festival weekend (5 dagen) met gemak zonder opladen, maar is 1,5 kilo zwaarder en past waarschijnlijk niet in een klein kratje. (samen met de speakers, versterker etc)

twijfel twijfel twijfel...

Waar is op tweakers een plek om je bouw project te posten zodat mensen, wanneer gewenst, dit kunnen volgen? CIP is toch puur voor casemods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:49

Pixeltje

Woo-woohoo!

RedRayMann schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:14:
(...)
Zal deze week ook mijn bestelling @ conrad plaatsen, donderdag checken welke accu laders ik thuis heb staan en dan maar een kratje grolsch kopen. (wil een klein kratje)

Op de website van electronica online staan twee aantrekkelijke accu's. Namelijk de 7,4 en de 12 amp.

7,4 is lichter, 10 euro goedkoper en past waarschijnlijk pcies tussen de speakers in een klein kratje.
12 red een festival weekend (5 dagen) met gemak zonder opladen, maar is 1,5 kilo zwaarder en past waarschijnlijk niet in een klein kratje. (samen met de speakers, versterker etc)

Ach.. Je kunt de Grolsch zelf altijd nog weggeven;) Of in de winkel het Grolsch kratje vullen met Hertog bierflesjes natuurlijk. :+

Anyway, je kunt misschien aan de hand van de afmetingen van de verschillende accu's "precies" bepalen hoeveel ruimte je overhoudt? Een accu die langer meegaat voorkomt verrassingen halverwege het festival ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb alles binnen maar weet nog niet goed hoe ik de versterker moet aansluiten..

Waarvoor dient de accessory kabel (de rode) in mijn radio?

er staat bij mijn versterker dat ik het moet aansluiten via de REM uitgang van de versterker naar de radio maar naar welke draad moet dat?

en moet ik de versterker en de radio beide aansluiten aan mijn accu?

en ik heb geen tulp ingang volgens mij en ik lees dat de audiokabels van de radio via de high input van de versterker moeten. maar er staat ook dat dit gevaariljk is? wat is er gevaarlijk aan en waar moet ik dan op letten?

BVD beetje veel vragen haha sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

RedRayMann schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:14:
Als het goed is worden vandaag de SK versterkers verstuurd!!!

Waar is op tweakers een plek om je bouw project te posten zodat mensen, wanneer gewenst, dit kunnen volgen? CIP is toch puur voor casemods?
Ik denk dat je voor je eigen project eventueel wel een apart topic kan openen. Niet alles hoeft WMB centraal in een topic. Ik heb overigens op zelfbouwaudio een topic lopen over mijn radio.

Vanaf vandaag met hout bezig!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/N7k7drccdA6rczSvHcbCBTrQ/full.jpg

En ik zou trouwens die kleine accu nemen. Maakt het geheel een stuk meer portable!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Anoniem: 310432 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:49:
Ik heb alles binnen maar weet nog niet goed hoe ik de versterker moet aansluiten..

Waarvoor dient de accessory kabel (de rode) in mijn radio?
Deze gaat normaal op de accessory stand van het contact, zodat je radio uit gaat als de auto uit is. Deze moet ook op de accu, eventueel met een schakelaar. De gele verbind je permanent met de accu, zodat je radio de zenders en instellingen onthoud.
er staat bij mijn versterker dat ik het moet aansluiten via de REM uitgang van de versterker naar de radio maar naar welke draad moet dat?
Uit je radio komt als het goed is ook een blauw of blauw wit kabeltje. Deze heeft als label waarschijnlijk "ANT" of "REM". Deze stuurt een klein stroompje uit om versterker aan te doen of antenne uit te laten schuiven als de radio aan gaat. Mocht je radio dit niet hebben, ze de rem van de versterker dan op de zelfde schakelaar als de "rode/accessory" kabel van je radio, zo gaat alles netjes aan en uit, en functioneerd de inschakel vertraging vna je versterker ook nog. (voorkomt de plop op je speakers)
en moet ik de versterker en de radio beide aansluiten aan mijn accu?
Yep, als je wilt dat 'ie het doet... ;)
en ik heb geen tulp ingang volgens mij en ik lees dat de audiokabels van de radio via de high input van de versterker moeten. maar er staat ook dat dit gevaariljk is? wat is er gevaarlijk aan en waar moet ik dan op letten?
Als je versterker dit ondersteunt is het verstandig even te kijken welke ingangsspannig die maximaal mag hebben op de high input en wat je radio maximaal uitstuurt. Sowieso is aansluiten via tulp veel netter. Maar goed, dat verschilt per radio/versterker.,
BVD beetje veel vragen haha sorry.
Ach ja :P

Welke radio en versterker heb je eigenlijk? Zoek even de handleidingen op, daar staan alle antwoorden op je vragen ook in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de simpele mca-200 versterker en een JVC radio de KD-G351. Oke ik doe de versterker en de accessory draad via een schakelaar naar de + pool van de accu en de gele draad rechtstreeks.

Waar kan ik zien hoeveel ie kan hebben dan?

Maar ik heb maar 2 high input ingangen(in de versterker), en 4 uitgangen van speakers(in de radio), welke moet ik er in doen de front of rear of gewoon beide draden?

En de ground draad van de versterker moet ik die gewoon aan een schroefje verbinden of moet ie wel naar de min pool van de accu?

[ Voor 185% gewijzigd door Anoniem: 310432 op 21-07-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Tnx, voor de reactie over mn kratje en accu "probleem"

Zoals gezegd is, heb ik liever de grote om niet ineens halverwege het weekend zonder audio te zitten (of van te voren full power testen en tijdens het festival in de gaten houden hoeveel uur ie al gespeeld heeft) maar liever een kleine die past en makkelijker mee te nemen is.

Ik heb kleine schetsjes gemaakt met afmetingen. Een klein kratje is +/- 20 cm breed. Dan aan de lange kanten komt aan elke kant een speaker omdat ze te groot zijn om aan 1 kant te doen.
De speakers hebben beide +/- 7 cm inbouw nodig, dus dat wordt 2x7-20 is 6 cm. En een 7,2amp accu is 65mm breed en een 12amp accu 98mm. Kan eventueel met een blokje hout de speakers een beetje buiten de krat bouwen, dan past de 7,2 perfect.

Laat ik eerst maar de speakers, elco, hardware voor een accu indicator etc bij conrad bestellen. Dan heb ik ze deze week allemaal in huis en bestel ik daarna de accu wel. Ook heb ik sketch-up ged/load om 3d beelden te maken, maar tis erg lang geleden dat ik dat programma heb gebruikt.

Wanneer ik ga beginnen, zal ik een topic hier ergens openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Anoniem: 310432 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:07:
Ik heb de simpele mca-200 versterker en een JVC radio de KD-G351. Oke ik doe de versterker en de accessory draad via een schakelaar naar de + pool van de accu en de gele draad rechtstreeks.
De plus van je versterker ook rechtstreeks doen (naar de accu) alleen de REM via de schakelaar (samen met de accessory van je radio..)
Waar kan ik zien hoeveel ie kan hebben dan?
Ik vind maar weinig info over dat dingetje, heb je er geen handleiding bij? http://manuals.allied-electronics.nl/Sheets/Mca200.pdf is het enige wat ik kan vinden en dat zegt ook maar weinig..
Maar ik heb maar 2 high input ingangen(in de versterker), en 4 uitgangen van speakers(in de radio), welke moet ik er in doen de front of rear of gewoon beide draden?
Sowieso niet beide. Je autoradio heeft een 4 kanaals versterker, je versterkertje is 2 kanaals. Ik had front gedaan, voor het gemak. Trouwens had ik het eerst eens geprobeerd zonder versterker... Denk dat het maar weinig scheelt.

Ga je de versterker toch gebruiken dan had ik het als volgt gedaan: Alles aansluiten, versterker vol open. Radio zo zacht mogelijk, boel aandoen en dan kijken hoever je kan gaan zonder dat het geluid erg kut wordt. Ik denk namelijk dat je radio sowieso niet vol open mag met die highinput ingangen, maar goed, ik heb dat ook nooit gebruikt...
En de ground draad van de versterker moet ik die gewoon aan een schroefje verbinden of moet ie wel naar de min pool van de accu?
Alle verbruikers moeten zowel met plus als min verbonden zijn, anders kan erg geen stroomkring ontstaan. Dit staat ook in de handleiding van je versterker. In geval van jou mca 200 moet de GND op de minpool van je accu.
JvS schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:54:
[...]

Ik denk dat je voor je eigen project eventueel wel een apart topic kan openen. Niet alles hoeft WMB centraal in een topic. Ik heb overigens op zelfbouwaudio een topic lopen over mijn radio.

Vanaf vandaag met hout bezig!
[afbeelding]

En ik zou trouwens die kleine accu nemen. Maakt het geheel een stuk meer portable!
JvS ik zou toch de ruimtes van de visaton breedbanders scheiden van de bandpass ruimte. Die druk is veel te groot voor die kleine speakers. Gewoon een klein kistje eromheen met opvulmateriaal, dat moet prima werken.

[ Voor 20% gewijzigd door lredev op 21-07-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is gelukt:D

hij valt met versterker niet meer uit, zonder wel. En trouwens het is wél een heel verschil (met of zonder), alleen ik durf hem niet helemaal open te gooien omdat ik hem dan misschien de speakers op blaas (pioneer ts-a6903i rms: 80 watt, max: 350 watt) ??

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 310432 op 21-07-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Een vraagje aan de experts....: Kan een of ander genie uit de onderstaande gegevens het verbruik van mijn versterkertje berekenen of wel mij een formule vertellen waar ik deze info in kan gooien? Met ampere meten is leuk, maar mag maar 10 seconden en geeft niet echt een eerlijk gemiddeld gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6nUWO52FMeuq55iLSoSWhHiu/thumb.png

[ Voor 15% gewijzigd door lredev op 22-07-2009 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 13:54
Radio: LG LAC7700R - Radio/Cd/Bluetooth/Audio-In + Remote Control
Speakers: 150W 2-way Sony X-plod speakers. (13cm)
Krat: Heineken 50cl.

Youtube filmpje: klik hier (Hier de versterker er nog niet tussen)

Technisch schema:
Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/1857/88313456.jpg

Nu overige onderdelen bestelt zoals accu lader (druppel uiteraard), schakelaartjes, stekkertjes, dikkere speaker kabel, enz.

En de plank op maat aan het maken voor de boven en onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:49

Pixeltje

Woo-woohoo!

lredev schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 00:37:
Een vraagje aan de experts....: Kan een of ander genie uit de onderstaande gegevens het verbruik van mijn versterkertje berekenen of wel mij een formule vertellen waar ik deze info in kan gooien? Met ampere meten is leuk, maar mag maar 10 seconden en geeft niet echt een eerlijk gemiddeld gebruik.

[afbeelding]
Dat de spanning van 13.36V vrij snel naar 12.77V zakt, is vrij normaal. Dit komt omdat een opgeladen accu een spanning heeft van 12.8V, het verbruik daarna is aan de hand van je foto's niet echt te zien, de spanning zakt .10V in ongeveer 50 minuten, dus daar kun je zelf wel iets op loslaten, hoewel ik niet verwacht dat het een representatieve weergave van het verbruik is.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Pixeltje schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 08:30:
[...]

Dat de spanning van 13.36V vrij snel naar 12.77V zakt, is vrij normaal. Dit komt omdat een opgeladen accu een spanning heeft van 12.8V, het verbruik daarna is aan de hand van je foto's niet echt te zien, de spanning zakt .10V in ongeveer 50 minuten, dus daar kun je zelf wel iets op loslaten, hoewel ik niet verwacht dat het een representatieve weergave van het verbruik is.
.10V in 1u50 min ;) Ik dacht wellicht bestaat er een formule voor ofzo :) Vanmiddag moet ik an het schiilderen dus kan ik hem mooi een tijdje gebruiken om een te kijken hoe lang het duur voor hij de 11,5 raakt.

Na 3uurtjes luisteren vind ik trouwens de hoge tonen niet helemaal lekker klinken bij de Lepai. Maar goed vooraleer ik uitspraken wil doen over de kwaliteit wil ik even een degelijk setje mp3's hebben en de ta2024 en mca200 om te vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

lredev schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:15:

JvS ik zou toch de ruimtes van de visaton breedbanders scheiden van de bandpass ruimte. Die druk is veel te groot voor die kleine speakers. Gewoon een klein kistje eromheen met opvulmateriaal, dat moet prima werken.
We gaan het even proberen zonder. Gewoon eens kijken wat het doet en vooral hoe het laag klinkt. Het kan zijn dat die kleine speaker helemaal geen affiniteit heeft met de frequentie van de woofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
JvS schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:52:
[...]

We gaan het even proberen zonder. Gewoon eens kijken wat het doet en vooral hoe het laag klinkt. Het kan zijn dat die kleine speaker helemaal geen affiniteit heeft met de frequentie van de woofer.
Maar stel je gewoon de beweging van de woofer voor, die moet in de mooie gebouwde (drukvaste) kast zijn geluidsdruk kwijt, das het hele idee natuurlijk van een woofer. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat het doorwerkt op de woofer van de visaton's... Maar goed, met proberen weet je het zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Klopt. Je hebt dan ook helemaal geen 4e orde bandpass meer, maar meer een soort 6e orde met 2 PR's en een baspoort.

Toch proberen we het even (eigenwijs he). OP zelfbouwaudio.nl al de tip gekregen om een bloempot met wol achter de speakers te bevestigen. Dat kunnen we altijd nog doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:52

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ok, wie maakt er een deel 4? Ik zet deze aan het einde van de week op slot :)
thanks!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ik wil het best doen, al heb ik het nog nooit gedaan :P Kan ik gewoon de topic start kopieren? incl. code etc?

Edit - ff testen:
ja dus :) heb er eentje in de maak.. @ voltooide kratradiomakers: Mail me even een foto van jouw kratradio, dan zet ik die in mijn album en in de topicstart.

done

[ Voor 233% gewijzigd door lredev op 22-07-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:52

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je over accu's/ amperes en ampere uur begint, kijk even hier: klik! :)

Enneh... geen vraag & aanbod alstublieftdankuwel...