Je wil dus los van de radio uit je camper een aansluiting voor een geluidsbron plaatsen? Dan kan dit topic zeker van pas komen

In de TS staat een versterker van Kijkshopp, maar ik wil dat ding wel een eindje verstoppen. Ik kan natuurlijk gewoon ergens een schakelaar plaatsen, maar bestaan er ook van die versterkertjes waarbij bijv. een schakelaar in een bedrade afstandsbediening zit?
Oef, misschien bestaan ze wel. Maar wat het verhaal van versterkers is, is dat ze eigenlijk altijd achter een autoradio staan. Hierdoor heeft het weinig nut zo'n functie in te bouwen, aangezien ze toch al aan aan/uit geswitched kunnen worden door de autoradio.
Een schakelaar is hiervoor inderdaad de meest simpele oplossing.
Wat wordt er eigenlijk bij die kijkshop versterker bedoelt met Automatische afstand in- en uitschakeling ?
Dit is een aansluiting, waar de autoradio (99% van de gevallen worden dit soort versterkers achter autoradio's geplaatst) een spanning op zet, zodat de versterker weet dat hij aan moet. Zet je je radio uit, gaat ook deze spanning weg en schakeld je versterker zich uit. Voor een kratradio / creatieve oplossing in campers maakt dit geen drol uit. Je sluit de 12V-lijn uit je accu ook direct hierop aan. Een schakelaartje op de 12V-lijn is voldoende om de versterker helemaal uit te schakelen.
En hier kan ik mijn MP3 op gooien Tulp ingangen? Wel via een snoertje, dat snap ik.
Volume werkt dan via MP3?
Klopt, via een Tulp/mini-jack kabeltje kan je er alles op aansluiten. iPod, MP3-spelertje maar ook minidisk etc etc. Volumeregeling kan ook wel los, maar dan moet je dat zelf gaan solderen. het makkelijkst is om de versterker op een gemiddeld volume in te stellen en de rest op je audiobron te regelen.
Succes ermee
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB, 7kwh Anker Solix accu