mooiste bierkrat radio [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste
Acties:
  • 222.257 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

J_V_D_L schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:18:
Oke, maar ehm, hoe zit het met de versterkertjes? Op samenkoop schiet het niet echt op... Voor een krat dus de MKII ? €15 p/s?
De MKII (de HI-FI) is €26, staat in de eerste post op samenkopen. De basic ta 2020 is 15 euro.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Pixeltje schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:29:
[...]

De MKII (de HI-FI) is €26, staat in de eerste post op samenkopen. De basic ta 2020 is 15 euro.
Correctie, de HiFi is de MKIII, de basic is de MKII, tenminste dat is wat ik van arjan begrepen heb.
J_V_D_L schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:18:
Oke, maar ehm, hoe zit het met de versterkertjes? Op samenkoop schiet het niet echt op... Voor een krat dus de MKII ? €15 p/s?
Ik heb nu sowieso een lepai gekocht, voor 30 dollar incl. verzekerde verzending. Voor een samenkoop ben ik nog steeds in de markt voor een basic en een HiFi, pas als ik de kwaliteit zelf heb vergeleken van alle drie dan zal ik tot een grote aantal overgaan.

Van samenkopen krijg ik inderdaad de indruk dat het niet een highspeed inkoop gebeuren is, vervelend is dat het verzenden nog al even gaat duren en dan ook nog de distributie in NL moet gebeuren. Vergeet ook niet dat na een inkoop actie de spullen bij BlackFlower/Unreal88 zijn, en dan nog a 5-7 euro in NL gedistribueerd moeten worden. Of je moet bij hem in de buurt wonen natuurlijk :P tussen 10 en 17 juli zou ik trouwens wss wel een distributie rondje moeten kunnen doen tegen kostenvergoeding (rij op LPG), maar of dat goedkoper is dan TNT weet ik niet, sneller is het dan wel wss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

lredev schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:03:

Ik heb nu sowieso een lepai gekocht, voor 30 dollar incl. verzekerde verzending. Voor een samenkoop ben ik nog steeds in de markt voor een basic en een HiFi, pas als ik de kwaliteit zelf heb vergeleken van alle drie dan zal ik tot een grote aantal overgaan.

Van samenkopen krijg ik inderdaad de indruk dat het niet een highspeed inkoop gebeuren is, vervelend is dat het verzenden nog al even gaat duren en dan ook nog de distributie in NL moet gebeuren. Vergeet ook niet dat na een inkoop actie de spullen bij BlackFlower/Unreal88 zijn, en dan nog a 5-7 euro in NL gedistribueerd moeten worden. Of je moet bij hem in de buurt wonen natuurlijk :P
tussen 10 en 17 juli zou ik trouwens wss wel een distributie rondje moeten kunnen doen tegen kostenvergoeding (rij op LPG), maar of dat goedkoper is dan TNT weet ik niet, sneller is het dan wel wss.
haha, dat wordt niet goedkoper denk ik. Ik denk dat ik pas ga beginnen aan mn project als ik terug ben van vakantie.

Edit: en welke/waar lepai heb je uiteindelijk gekocht?

[ Voor 8% gewijzigd door J_V_D_L op 29-06-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Laatst online: 14-09 21:32
hee zijn dit goede speakers voor de marquant versterker : http://kb-audio.nl/speake...g-620-watt-spakers-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

je kan er van uitgaan dat het niet heel veel soeps is. Maar ach, het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Hoezo wat is er dan niet goed aan die speakers van shark ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

tumtum100 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:36:
Hoezo wat is er dan niet goed aan die speakers van shark ?
Ik heb er niet zoveel verstand van als anderen hier, maar wat mij opvalt;
Frequentiebereik: 65 Hz - 22 kHz
De meeste speakers die ik tegen kom hebben een groter bereik. Sowiezo de hoge tonen (dus tot 27/28 kHz) maar vaak ook in de lage tonen (vanaf 20/25Hz)

[ Voor 24% gewijzigd door Pixeltje op 29-06-2009 22:10 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze kosten 30e en zijn erg flitsend. Schat je kans waar die 30e in is gaan zitten ;) Voor 13cm is 65hz trouwens normaal. Voor een groter bereik moet je grotere speakers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheModeR
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 00:18
En wat betreft het frequentiebereik, boven de 20kHz hoor je in principe niets meer. Voor een kratradio is het dus ook niet zinvol om speaker te nemen die hoger dan 20kHz kunnen weergeven.

[ Voor 36% gewijzigd door TheModeR op 29-06-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

TheModeR schreef op maandag 29 juni 2009 @ 22:12:
En wat betreft het frequentiebereik, boven de 20kHz hoor je in principe niets meer. Voor een kratradio is het dus ook niet zinvol om speaker te nemen die hoger dan 20kHz kunnen weergeven.
alhoewel het in echte hifi speakers wel fijn is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
J_V_D_L schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:41:
[...]

haha, dat wordt niet goedkoper denk ik. Ik denk dat ik pas ga beginnen aan mn project als ik terug ben van vakantie.

Edit: en welke/waar lepai heb je uiteindelijk gekocht?
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=110407748453 Gewoon omdat ik wil kijken wat het is, of het voldoet voor een krat etc en te vergelijken met de nog te samenkopen Ta2020's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Ik koop de mijne nu ook gewoon via ebay. Is uiteindelijk wel wat duurder denk ik.. Ik hou jullie wel uptodate :)

edit: "gewoon via ebay 8) "
Mn eerste keer ebay uit buitenland, spaaannneendd! :')

[ Voor 33% gewijzigd door J_V_D_L op 30-06-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
J_V_D_L schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:50:
Ik koop de mijne nu ook gewoon via ebay. Is uiteindelijk wel wat duurder denk ik.. Ik hou jullie wel uptodate :)

edit: "gewoon via ebay 8) "
Mn eerste keer ebay uit buitenland, spaaannneendd! :')
Welke heb je genomen, ook een lepai? Wat betreft ebay + paypal gaat het doorgaans best ok. Kan wel even duren! 16de wat gekocht bij sureelectronics, die ook op ebay zitten en dat pakje uit hongkong kreeg ik vandaag binnen, geen customs oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

lredev schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:29:
[...]

Welke heb je genomen, ook een lepai? Wat betreft ebay + paypal gaat het doorgaans best ok. Kan wel even duren! 16de wat gekocht bij sureelectronics, die ook op ebay zitten en dat pakje uit hongkong kreeg ik vandaag binnen, geen customs oid.
nope, een bordje met ta2020 en verder geen behuizing. Hij moet nog wat daagjes en ik hoop dat ik m n beetje goedkoop mee kan pakken.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J_V_D_L schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:08:
[...]

nope, een bordje met ta2020 en verder geen behuizing. Hij moet nog wat daagjes en ik hoop dat ik m n beetje goedkoop mee kan pakken.. :9
je bedoelt die van 0.99 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal binnenkort ook wel een paar TA2020 bordjes kunnen gebruiken. Ik ben met wat mensen aan het regelen dat we volgend jaar met een kratradio installatie op het Oerol festival op terschelling kunnen staan (of rondrijden). Dan kan ik wel een paar bordjes gebruiken.

Ik zag net dat er ook bordjes met drie TA2020 chips bestaan. Dat zou ook een oplossing kunnen zijn voor een wat geavanceerder systeem. Bijvoorbeeld 4 halve kratten als speakers en een grote subwoofer.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:21:
Ik zal binnenkort ook wel een paar TA2020 bordjes kunnen gebruiken. Ik ben met wat mensen aan het regelen dat we volgend jaar met een kratradio installatie op het Oerol festival op terschelling kunnen staan (of rondrijden). Dan kan ik wel een paar bordjes gebruiken.

Ik zag net dat er ook bordjes met drie TA2020 chips bestaan. Dat zou ook een oplossing kunnen zijn voor een wat geavanceerder systeem. Bijvoorbeeld 4 halve kratten als speakers en een grote subwoofer.
Dan zou ik even melden bij Elmoow op samenkopen, de ta2020 gaat hij sowieso halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mijn versterkertje heeft gisteren besloten de uitgang voor de rechter speaker te ontkennen. ik heb de stekker en de spekerkabels doorgemeten, en daar ligt het probleem niet, ook als ik de rechter speaker aansluit op de linker uitgang, werkt deze gewoon.

Dmv uitsluiten heb ik dus geconstateerd dat er iets grandioos fout gaat in de versterker, waardoor hij geen signaal meer geeft op de speakeruitgang. Toen dacht ik, als het stuk is kan het niet erger worden; dus ik hem m opengeschroefd.

Blijkt dat er een Toshiba versterkertje inzit (wie had dat gedacht? :+ ), maar ik zie geen schade aan het bord, de condensators of weerstanden. Heb alle verbindingen nagelopen, en voor zover ik kan zien maakt hij geen sluiting. Ik dacht, dat als je een condensator opblaast, dat het duidelijk te zien zou moeten zijn.

Heeft iemand een suggestie waar ik zou kunnen kijken? Ik doe mee met de samenkoopactie, dus er komt op termijn een nieuwe versterker in, maar ik zou graag tot die tijd kunnen genieten van mn krat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De versterkerchip zou kapot kunnen zijn. Mijn vorige versterker was een philips chip TDA1594Q, in vermogen vergelijkbaar met de TA2020. Die is ooit eens doorgefikt. Je zag later niets aan de chip hoewel hij enorm warm werd toen het mis ging. Toch is het vreemd. Dit soort electronica gaat meestal niet opeens kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:21:
De versterkerchip zou kapot kunnen zijn. Mijn vorige versterker was een philips chip TDA1594Q, in vermogen vergelijkbaar met de TA2020. Die is ooit eens doorgefikt. Je zag later niets aan de chip hoewel hij enorm warm werd toen het mis ging. Toch is het vreemd. Dit soort electronica gaat meestal niet opeens kapot.
Ik vermoed dat er iets mis is gegaan bij het volumeregelen: Ik heb laatst (2 dagen terug oid) het de volumeknop van de versterker op +/- 90% opengezet, (input-volume van mp3 speler was heel niet zo hoog, maximaal half volume), en sindsdien niet meer gebruikt. Ik vermoed dat er toen iets mis is gegaan, dos that makes sense?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou niet zoveel uit moeten maken. Bij te hoog ingangsvolume gaan ze meestal vervormen. Dat betekent dat er een lager volume uitkomt dan wanneer er geen vervorming was geweest. En de meeste chips kunnen het hebben als ze te warm worden. Daan gaan ze meestal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

@ Happer,

Dan ben ik ook los. tis jammer, maar de winkel waar ik m 4 jaar gelden kocht voor 40 euro, verkoopt hem nog steeds voor dat bedrag. Dat ga ik er niet aan uitgeven, als met een week of wat de samenkoop bordjes komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo snel al? Dan moet ik snel beslissen. Aan de andere kant, als ik er meer nodig heb dan kan ik ook zo'n bord met 3 units nemen. Daar zit een 230 volt voeding in wat mij enorm veel gebruikersgemak geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moatiej
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 22:19
ik ben op zoek naar nieuwe boxen 3 wegs voor een goede prijs, ik ga waarschijnlijk een versterker uit
de samenkopen actie kopen, welke weet ik nog niet maar het zal de ta- 2020 of de ta-2024 worden.
Nu zag ik op conrad deze boxen http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=370792
dit leken mij wel geschikte boxen, of weet iemand nog betere boxen ( ik prefereer ovalen boxen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn kratradio af ik heb wat foto's. het is me gelukt om hem aan te sluiten op een 12v adapter van 1 amp. als ik hem te hard zet gaat hij er wel een beetje over heen maar het lukt goed.

http://jens70.hyves.nl/al..._/fotos/633721164/0/lv9c/
http://jens70.hyves.nl/al...&searchhyver=&__state__=1
http://jens70.hyves.nl/al...&searchhyver=&__state__=2
http://jens70.hyves.nl/al...&searchhyver=&__state__=3

en nog een filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=WaqF6GtKl8E

groeten jens:9 :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 07:23:
[...]

je bedoelt die van 0.99 euro?
Nee, wel wat meer. Maar als ik de bieding win, met een laag bedrag, 10$ ofzo, dan kan de verkoper toch niet zeggen dat ie 't te laag vindt en dan mijn gewoon naaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 22:17
je links doen t niet, je kan ook gewoon hotlinken bij hyves als je dat wilt hr;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J_V_D_L schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:37:
Nee, wel wat meer. Maar als ik de bieding win, met een laag bedrag, 10$ ofzo, dan kan de verkoper toch niet zeggen dat ie 't te laag vindt en dan mijn gewoon naaien?
Dat kan maar dan schrijf je gewoon een negatieve review. Dat is dodelijk voor een verkoper. Ze willen altijd 100% of 99.9% tevredenheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

M'n gelaccu's zijn dood :'(

... nooit geweten dat je die niet gewoon met een acculader voor een auto kon opladen O-)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Scyth schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:51:
M'n gelaccu's zijn dood :'(

... nooit geweten dat je die niet gewoon met een acculader voor een auto kon opladen O-)
Ach, ik heb het pas een keer of 10 gezegd in dit topic O-)

Oa hier: ThinkPadd in "mooiste bierkrat radio [deel 3]"

:P

Wat voor accu's waren het? (Hoeveel Ah).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:26
Hoihoi, een update over mijn solar powered kratradio:)

Ik heb ondertussen de lepai versterker binnen en ik moet zeggen dat het een mooi dingetje is. Geluid wat eruit komt lijkt goed te zijn *met losse speakers op dit moment*. In het begin was ik even bang dat hij niet werkte. Er zat een adapter bij geleverd met *uiteraard* een ander stekkertje eraan en ik kon mijn verloop stuk niet vinden.
Dus een andere 12v adapter gepakt maar deze leverde maar 1000mAh wat blijkbaar te weinig was.
Overigens was ik erg verbaast over de bijgeleverde onderdelen, naast de adapter een los voedingsdraad en een audio kabel (tulpjes naar miniplug).

Gisteren heb ik de accu (18Ah), zonnepaneel en solar regelaar opgehaald en thuis in elkaar gezet. En dit lijkt prima te werken. Voordeel van de solar regelaar is dat deze ook meteen veel functies heeft als over en onderlaad bescherming, leegloop bescherming, accu optimalisatie, ontgassings technieken enzovoorts.

Ik heb nu nog 2 dagen om het kratje in elkaar te knopen, dus jullie begrijpen wss wel dat er eerst een proof of concept komt. Later is het mijn bedoeling om een mooi krat te maken van MDF.

Ik hoop dat ik over 2 weken een foto verslag af heb.

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 17:19:
Zo snel al? Dan moet ik snel beslissen. Aan de andere kant, als ik er meer nodig heb dan kan ik ook zo'n bord met 3 units nemen. Daar zit een 230 volt voeding in wat mij enorm veel gebruikersgemak geeft
Jups, dat heb ik begrepen van Elmoow, de actie staat in de wacht om goedgekeurd te worden (althans, gister). Zodra dat het geval is kan er betaald en besteld worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Haha kreeg vanuit een maillijstje wel een uber "kratradio" http://www.youtube.com/watch?v=k0h9wzta-Y4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

lredev schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:16:
Haha kreeg vanuit een maillijstje wel een uber "kratradio" http://www.youtube.com/watch?v=k0h9wzta-Y4
nice :)
Ik ga vandaag denk ik MDF inslaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee!
ik heb:
- 2x80 watt speakers pioneer
- autoradio http://www.kijkshop.nl/pr...adio-mp3-usb-sd-mcr-1256/
maat wat voor accu moet ik er bij hebben
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:24:
hee!
ik heb:
- 2x80 watt speakers pioneer
- autoradio http://www.kijkshop.nl/pr...adio-mp3-usb-sd-mcr-1256/
maat wat voor accu moet ik er bij hebben
alvast bedankt
http://www.baco-army-goods.nl/cat_15-1.html
Een gelaccu. Lees ook even het topic door, staat veel over accu's enzo. Ik heb zojuist de 7.2 Ah gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

ThinkPadd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:37:
Wat voor accu's waren het? (Hoeveel Ah).
Twee gelaccu's van elk 4Ah

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Iemand had het hier over Neon. Das ook wel leuk! Hoe groot is het effect van zo'n buisje op je accu? Ik dacht ergens te lezen dat het ongeveer 0,3 A is? Betekent dat dan dat je 19 uur neon aan kan hebben op een 7,2Ah accu (80% ontlading) :) Best te doen toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Oooh ik heb ook neon in mijn krat radio ik heb 21 cm blauwe neon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

tumtum100 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 18:26:
Oooh ik heb ook neon in mijn krat radio ik heb 21 cm blauwe neon
Dan was jij 't. Pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer het even opnieuw met de foto's ik hoop dat het nu wel werkt
Afbeeldingslocatie: http://jens70.hyves.nl/album/18548803/Vrienden/GKJSDIt_/fotos/633721164/0/lv9c/Afbeeldingslocatie: http://jens70.hyves.nl/album/18548803/Vrienden/GKJSDIt_/fotos/633721164/0/lv9c/#media=1.633721415.QPuk&__state__=1Afbeeldingslocatie: http://jens70.hyves.nl/album/18548803/Vrienden/GKJSDIt_/fotos/633721164/0/lv9c/#media=2.633721752.ToWb&__state__=2

groeten jens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:41:
ik probeer het even opnieuw met de foto's ik hoop dat het nu wel werkt
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

groeten jens
Helaas, epic failure. Probeer je foto's te uploaden naar, bijvoorbeeld Imageshack, daar krijg je een [URL][/URL] tag, die je zo hierheen kan kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Ik heb mijn krat radio nog niet af maar als hij af is zal ik zeker fotos maken ik heb nu alleen nog bodem erin en accu en accu lader binnen en neon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je perse een gelaccu gebruiken of is een loodaccu ook goed?
alvast bedankt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees dit eerst door. Graag gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry (A)
bedankt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelloo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-03 16:42
Weet iemand hoe je een externe volume regeling kan maken? Ik heb al wat spullen liggen zoals een versterker en 2 speakers, dus ik probeer in eerste instantie geen autoradio te gebruiken. Het probleem is dat ik bang ben dat er een of andere meloot zijn mp3 erop aansluit, en meteen de hele boel opblaast omdat ie te hard staat. Kortom: ik wil er een volumeregeling in bouwen, hoe kan ik dit het beste doen en waar kan ik hem het beste plaatsen?

Ik heb al een heleboel aan dit topic gehad, maar ik ben hier nog niks over tegen gekomen.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moatiej
Wat voor versterker heb je?
De meeste versterkers hebben al een volumeregeling erin zitten (bijv bij de marquant) , als je deze niet voluit zet dan kunnen
ze je de boel ook niet opblazen ( als het goed is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je koopt een stereo logaritmische(audio) potentiometer van 10 kiloohm bij een electronikazaak/conrad.nl, ziet er zo uit.

Die sluit je zo aan, onderste rij vlnr:
  • aarde - links naar versterker - links uit mp3
bovenste rij vlnr
  • aarde - rechts naar versterker - rechts uit mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De versterkers staan nu op Samenkopen http://www.samenkopen.net/action/638964

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel mooi.

de ta2020 was de goede he:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar op 12v maakt het niet uit welke je neemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:53:
Heel mooi.

de ta2020 was de goede he:P
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 00:26:
Ja maar op 12v maakt het niet uit welke je neemt
Is dat dan niet mogelijk met een step up converter van 1 volt? en dan met een flinke condesator? is dat een beetje makkelijk te realiseren?

Ik heb in ieder geval mijn bestelling geplaatst. 2xta2024, 1 x 2020, 2a adapter..

[ Voor 20% gewijzigd door lredev op 04-07-2009 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedoel het rendement;)

ow zelfde rendement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeltje schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:57:
[...]

Helaas, epic failure. Probeer je foto's te uploaden naar, bijvoorbeeld Imageshack, daar krijg je een [URL][/URL] tag, die je zo hierheen kan kopieren.
ik probeer het weer even opnieuw.

http://img188.imageshack.us/gal.php?g=kratradio1.jpg

ik hoop dat het nou lukt. geef jullie reacties.

groeten jens
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 01:09:
bedoel het rendement;)

ow zelfde rendement.
bij 12V zelfde rendement, kan je met 13,5 V voeden dan geeft de ta2020 een beter geluid. Tenminste, dat is wat ik heb begrepen.
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 01:40:
[...]

ik probeer het weer even opnieuw.

http://img188.imageshack.us/gal.php?g=kratradio1.jpg

ik hoop dat het nou lukt. geef jullie reacties.

groeten jens
;)
Ziet er prima uit, al zou ik aanraden grotere speakers te nemen... De 10cm'tje gaan doorgaans niet boven de 89dB/w en vergelijk je dat met 6"x9"dan hoor je dat erg goed. Ik heb zelf nu ook 10cm'ers en mee gehad naar de camping afgelopen dagen. Ik mistte duidelijk wat bas, vooral op 3-5 meter afstand.

De kist die ik voor een maat maakte heeft 6"x9" pioneers en die geeft een denderend sterker geluid, al moet gezegd worden dat die ook een iets zwaardere versterker heeft, echter zijn het de boxen die het bij mij moeilijk lijken te krijgen. De versterker heeft nog wat over lijkt het.

Nu is 6x9 natuurlijk niet in een bavaria kratje te krijgen, maar wellicht 13 of 16 CM wel en die hebben al gauw 91dB/w.

@Harper:
DAt versterkertje waar ik het eerder over had, die tk2050 doet het lekker... Op 4-8Ohm boxen aangesloten: http://www.youtube.com/watch?v=-yX4__M3fgI
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1wgO32eXoIHSliFE3SHWdpfc/full.jpg

Ook op de autospeakers, al kan ik hem niet voluit benutten aangezien dat pas bij 36V gebeurt en ik hier op 12V draai.
http://www.youtube.com/watch?v=tTPkGL4yMAA
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/r6cjYz3qAJrseoNlTfxEX0Sb/full.jpg

Het versterkertje van sure (deze TK2050) wil ik na ontvangst van de samenkoopactie inbouwen in een versterkerbehuizingkje met een 24V adapter of in een wat groter kist met 2 12V accu's in serie, alleen nog een deftig laadsysteempje daarvoorbedenken. (optie: 30 Volt voeding inbouwen en deze ook als lader laten werken middels een deftig, nog te vinden, circuitje. Schakel opties: afspelen op voeding [30V], afspelen op accu's [24V], laden.)

Deze pioneers wil ik dan in een zo'n klein mogelijke behuizing fixen met een 12V battery en een TA2024. Gezien de normale inbouwplaats van deze speaker (dashboard) moeten ze wel goed overweg kunnen met een kleine klankkast. :)

[ Voor 16% gewijzigd door lredev op 04-07-2009 02:34 . Reden: aanvulling plannen.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beelen18
  • Laatst online: 22-11-2022
ik ben van plan om een autoradio in een kist te bouwen op 230 volt. ik heb een radio en 4 speakers, wat heb ik allemaal nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moatiej
een adapter zodat je 230 naar 12 volt kan converteren,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beelen18
maakt amperage iets uit? dacht t wel toch.. heb nog een adapter liggen
heb namelijk geen idee hoeveel ampere mn radio+speakers trekken

[ Voor 46% gewijzigd door beelen18 op 04-07-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
beelen18 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 16:41:
maakt amperage iets uit? dacht t wel toch.. heb nog een adapter liggen
heb namelijk geen idee hoeveel ampere mn radio+speakers trekken
pak even accu uit je/je ouders auto en een metertje en je kan het even meten ;-) zie: lredev in "mooiste bierkrat radio [deel 3]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is zo'n http://samenkopen.net/action_product/638964/775653 beter dan een marquant versterker. met betrekking om het vermogen. weet namelijk niet welke versterker chip er in de marquant zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beelen18
heb ergens vernomen dat het 6 tot 8A kan zijn, dat kan mn adapter niet, moet ik dus een andere hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
beelen18 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 17:50:
heb ergens vernomen dat het 6 tot 8A kan zijn, dat kan mn adapter niet, moet ik dus een andere hebben
Ik raad je aan even te meten, want kan best meevallen, vooral als je maar 2 speakers aansluit. Verder kan je nog overwegen in de samenkoopactie mee te doen, daar heb je ook een MP3 module, waar je een usbstick met muziek op aansluit en kan knallen. Die werkt met een 2A adapter en die is ook te koop. Verder kan je voor je auto radio natuurlijk een oude pc voeding gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beelen18
ik wil 4 speakers aansluiten, zonder versterker. die mp3 module, weet je daar meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelloo
  • Laatst online: 31-03 16:42
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:57:
Je koopt een stereo logaritmische(audio) potentiometer van 10 kiloohm bij een electronikazaak/conrad.nl, ziet er zo uit.

Die sluit je zo aan, onderste rij vlnr:
  • aarde - links naar versterker - links uit mp3
bovenste rij vlnr
  • aarde - rechts naar versterker - rechts uit mp3
Dat is duidelijk, bedankt! Ik ga er binnenkort wat mee proberen te knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jurjen-
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-10-2023
Foto
Dit is mijn creatie, de linkse (met radio dr in) heb ik al een tijdje, nu heb ik er een andere bij gebouwd, deze werkt op netvoeding, hier zit de lader in, pc voeding, versteker en speakers. Deze sluit ik dan op de krat aan met radio zodat het er meer geluid uit komt, de accu wordt opgeladen en de pc voeding voor de versteker in de ene krat en voor de radio, zodat de accu niet wordt ontladen onder het bijladen.

De linkse kan ook als stand alone werken door er een simpele jack-in aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit besteld: http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1024

is dat volgens de kenners goed om mee te checken hoever je je accu nog kan ontladen? :)
ik moet dan dus als er nog maar 1 groen lampje aan is(=12volt) gaan laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:24:
ik heb dit besteld: http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1024

is dat volgens de kenners goed om mee te checken hoever je je accu nog kan ontladen? :)
ik moet dan dus als er nog maar 1 groen lampje aan is(=12volt) gaan laden?
Ja dat klopt, met een beetje handigheid knutsel je een relaitje aan het 2de groene ledje, dat als die uitgaat dan de spanning naar je versterker ook uit gaat... tenminste, zoiets wil ik nog maken :)

PS:
Linken naar conrad doe je anders.....: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=197165

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EM5aFK6lOqpxNU6dhgaAaSvw/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door lredev op 04-07-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
-Jurjen- schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:14:
Foto
Dit is mijn creatie, de linkse (met radio dr in) heb ik al een tijdje, nu heb ik er een andere bij gebouwd, deze werkt op netvoeding, hier zit de lader in, pc voeding, versteker en speakers. Deze sluit ik dan op de krat aan met radio zodat het er meer geluid uit komt, de accu wordt opgeladen en de pc voeding voor de versteker in de ene krat en voor de radio, zodat de accu niet wordt ontladen onder het bijladen.

De linkse kan ook als stand alone werken door er een simpele jack-in aan te maken.
wat voor schakelingen heb je hiervoor gebruikt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jurjen-
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-10-2023
Ik heb in de krat met radio gewoon een 2 polige wisselschakelaar gezet waarbij ik kan schakelen tussen pc voeding en accu zeg maar, en de lader zit gelijk op de accu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook alweer bezig met mijn tweede kratradio.
Mijn eerste was een beetje topzwaar maar lekker voor op de boot te laten staan en deed het ook lekker lang. Wij hadden dan ook een 92Ah(!) accu er in.

Mijn tweede wil ik wat mooier afgewerkt en het belangrijkst: wat lichter hebben. Ik heb dan dus ook gekozen voor een handzame bierkrat, lekker origineel dacht ik.

Ik heb mijn bierkrat nu helemaal gestript met de slijptol, zwart gespoten, schakelpaneel, neon, versterker, speakers. Daar komt dan een plexiglazen plaat bovenop met daarin de speakers en een elektronische VU-meter van Velleman Kits.
Van die (rode) neon komt best wel wat licht af! Ik heb hem aangesloten en mijn hele kamer leek op een ... (vul in? >:) )

En dan waarsschijnlijk de primeur:
Mijn krat ga ik insmeren met schoolbordverf waardoor ik dus op mijn krat kan stoepkrijten! Ik wil hem af hebben voordat ik op vakantie ga en ik denk dat dan mijn krat veelgebruikt gaat worden, zowel de de binnenkant, maar ook zeker de buitenkant met leuke berichtjes! (daar mag je zelf wel wat voor verzinnen! weekje Renesse.. >:) )

De foto's komen nog, want mijn telefoon in vandaag in het water gevallen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:44:
De foto's komen nog, want mijn telefoon in vandaag in het water gevallen 8)7
Dat zuigt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja nogal, mijn telefoon heeft nu ongeveer een eigen wil en doet wat ie wilt doen.:P

Maarja, gelukkig staan ze op een SD-kaart en upload ik ze vanmiddag!
Vanmiddag ga ik gelijk even naar de stad om plexiglas en schoolbordverf te halen!

Heeft er nog iemand tips over een VU-meter?
Ik heb er nu eentje op het oog, het is een kit van velleman, en die kost rond de 22e.
Dit is er dan een met 2x 10 LEDjes. Iemand een alternatief die ik makkelijk in kan bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 17:39:
Is zo'n http://samenkopen.net/action_product/638964/775653 beter dan een marquant versterker. met betrekking om het vermogen. weet namelijk niet welke versterker chip er in de marquant zit.
Ga d'r maar van uit dat de TA2020 versterker vergelijkbaar is met de Marquant. Beide geven ongeveer het maximum vermogen aan een 4 ohms speaker dat je uit 12 volt kan trekken.

Het verschil is dat de TA2020 twee tot drie keer minder stroom gebruikt voor datzelfde vermogen. Dat betekent dat je dus twee a drie keer langer met een volle accu doet.

Wat mij betreft halen we die Marquant versterker uit de startpost en vervangen we em met de TA2020 versterkers. Uiteindelijk gaat dit topic over radio's die draaien op accu's. Zuinigheid is dus heel erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:56:
[...]

Ja nogal, mijn telefoon heeft nu ongeveer een eigen wil en doet wat ie wilt doen.:P

Maarja, gelukkig staan ze op een SD-kaart en upload ik ze vanmiddag!
Vanmiddag ga ik gelijk even naar de stad om plexiglas en schoolbordverf te halen!

Heeft er nog iemand tips over een VU-meter?
Ik heb er nu eentje op het oog, het is een kit van velleman, en die kost rond de 22e.
Dit is er dan een met 2x 10 LEDjes. Iemand een alternatief die ik makkelijk in kan bouwen?
Je kunt ook de onderdelen halen en zelf bouwen dan ben je veel goedkoper uit.

http://www.circuitsonline.net/circuits/view/59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:15:
[...]

Je kunt ook de onderdelen halen en zelf bouwen dan ben je veel goedkoper uit.

http://www.circuitsonline.net/circuits/view/59
Dat kan ik idd ook doen!
Maar nu zit ik met een probleem en ik werk niet vaak met losse IC's, waar haal ik die vandaan? Kan ik die gewoon van het internet afhalen of van mijn lokale elektronica-boer? www.di-rekt.nl Ik zie daar namelijk wel de andere: LM3914. Die kan ik zeker niet gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan wel maar dan ziet het er niet goed uit. Bij zacht volume gaat er dan maar een of twee branden en bij hoog volume komen ze opeens allemaal tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dus ik moet wel op zoek naar de 15 of 16? En Kan ik die pcb's zelf ook (laten) maken?
Lijkt me wel heel handig, ik maak nu soms wel dingejtes en doen ze dan in een klein doosje, maar een pcb zou wel handig zijn voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook een gaatjes print halen en het daarop solderen of laten solderen en die ic's zijn oa bij conrad te vinden en zelf bij kleine elektronica winkels ook wel. ik heb hem zelf ook gemaakt en het was de moeite niet om een printplaat ervoor te etsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen jij m gebouwd hebt, welke IC heb je dan gebruikt? die 3915 of 3916? Werkte hij goed en hoe heb je m ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:55:
Je kunt ook een gaatjes print halen en het daarop solderen of laten solderen en die ic's zijn oa bij conrad te vinden en zelf bij kleine elektronica winkels ook wel. ik heb hem zelf ook gemaakt en het was de moeite niet om een printplaat ervoor te etsen.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Gewoon zo'n plaatje kopen en daar je circuitje op solderen. Je moet alleen wel IC-sockets hebben. Die kan je ook bij conrad kopen. Dan kan je eerst alles solderen en later de IC's erin plaatsen. Ik heb ooit m'n voorversterker van m'n kratradio opgeblazen door de spanning andersom (plus en min) aan te sluiten. Nadat ik de IC's verving werkte alles weer 8) Als ik geen sockets had gehad was dat een vreselijk karwei geweest.

Ik heb al veel circuitjes gemaakt op dit soort plaatjes. Uiteindelijk gaat het erom dat je snel iets in elkaar kan zetten. Zelf etsen is veel vies werk. Dat kan ik je alleen aanraden als je iets in serie gaat produceren. Dit circuitje is zo simpel dat ik het eigenlijk niet eens een circuitje zou willen noemen. Gewoon een chip met lampjes een weerstand en een condensator. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de lm 3915 gebruikt bij mijn vu meter en was nog niet eens zoveel werk.

ander kan ik hem ook wel maken voor een net prijsje

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:49:
[...]

Ga d'r maar van uit dat de TA2020 versterker vergelijkbaar is met de Marquant. Beide geven ongeveer het maximum vermogen aan een 4 ohms speaker dat je uit 12 volt kan trekken.

Het verschil is dat de TA2020 twee tot drie keer minder stroom gebruikt voor datzelfde vermogen. Dat betekent dat je dus twee a drie keer langer met een volle accu doet.

Wat mij betreft halen we die Marquant versterker uit de startpost en vervangen we em met de TA2020 versterkers. Uiteindelijk gaat dit topic over radio's die draaien op accu's. Zuinigheid is dus heel erg belangrijk.
Ik heb de ta2024 en de ta2020 besteld, en zal het verschil dan eens beoordelen. De ta2024 is een stuk goedkoper en het zou mooi zijn als deze al genoeg geluid produceert. Wellicht nog een input elco ervoor om de pieken op te vangen, maar dan nog zit je aan 12€ ex verzenden. Dan past die wellicht beter in de startpost. Ook begrijp ik dat de 2020 het minder lekker doet <13 volt. Wat inhoud dat je eerder moet laden met de reguliere 12 gelaccu's...

Trouwens vond ik nog: http://www.datasheetcatal...heet/Tripath/mXyzwqtx.pdf waar mij dan toch uit duidelijk wordt dat 2x30W op 8ohm goed produceerbaar moet zijn, met 30V dan... Mocht dit kloppen dan wil ik een ringkern halen om dan een klein thuisverterkertje te bouwen voor mijn JBL ControlOne's (met de tk2050 waar ik het eerder over had. Deze TK2050 zit nu in mijn 2de kratje en geeft al een stuk meer vermogen dan de CA60Q, teveel voor de boxen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:12:
Ik heb de ta2024 en de ta2020 besteld, en zal het verschil dan eens beoordelen. De ta2024 is een stuk goedkoper en het zou mooi zijn als deze al genoeg geluid produceert. Wellicht nog een input elco ervoor om de pieken op te vangen, maar dan nog zit je aan 12€ ex verzenden. Dan past die wellicht beter in de startpost.
Als die Marquant maar niet meer aangeraden wordt in de startpost. Handiger is om te zeggen: Die marquant werkt prima maar je speelt er gewoon veel minder lang mee.
Ook begrijp ik dat de 2020 het minder lekker doet <13 volt. Wat inhoud dat je eerder moet laden met de reguliere 12 gelaccu's...
Waar haal je die informatie precies vandaan? Het zou kunnen dat de TA2024 net iets zuiniger is maar dat verschil lijkt me niet schokkend. Ik zou de TA2024 niet kopen omdat de voedingsspanning niet hoger mag zijn dan 13.2 volt. Bij een gelaccu en zeker bij een autoaccu kan de spanning van een net opgeladen accu hoger zijn. De TA2020 kan maximaal 16 volt hebben. Dan neem je een enorme slag om de arm.
Trouwens vond ik nog: http://www.datasheetcatal...heet/Tripath/mXyzwqtx.pdf waar mij dan toch uit duidelijk wordt dat 2x30W op 8ohm goed produceerbaar moet zijn, met 30V dan... Mocht dit kloppen dan wil ik een ringkern halen om dan een klein thuisverterkertje te bouwen voor mijn JBL ControlOne's (met de tk2050 waar ik het eerder over had. Deze TK2050 zit nu in mijn 2de kratje en geeft al een stuk meer vermogen dan de CA60Q, teveel voor de boxen in ieder geval.
Dat klopt zeker. Alle HiFi versterkers van 30 watt hebben een veel hogere boordspanning. Met de TK2050 kun je makkelijk 30 watt halen op 30 volt. Je kunt op deze manier voor heel weinig geld een prima versterkertje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

@ Happer:

Het valt mee, met de TA2024:
uit de datasheet:

supply voltage: 8,5 - 13,2 volt
typical 12 volt
absolute maximum 16volt.
Deze info komt van het informatieforum van samenkopen.net.

In principe kun je deze versterker gewoon gebruiken met een (net opgeladen) autoaccu. De spanning van een opgeladen autoaccu varieert tussen de 12.8 en 13.4 volt. Het absolute maximum van de versterker ligt op 16. Als je een keertje draait op 13.4 volt is dat dus niet zo erg.

[ Voor 39% gewijzigd door Pixeltje op 06-07-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok gelukkig. De accuspanning zal ook maar kort boven de 13.2 volt komen. Ik was bang dat hij dan vrij snel kapot zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag over het verschil tussen de ta2024 en de ta2024 elmo zegt dat de ta2020 geen nut heeft omdat een accu meestal geen 13 volt levert en dan de ta2020 dus niet volledige power levert en dus in principe hetzelfde als de ta2024 is. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:18:
Even een vraag over het verschil tussen de ta2020 en de ta2024 elmo zegt dat de ta2020 geen nut heeft omdat een accu meestal geen 13 volt levert en dan de ta2020 dus niet volledige power levert en dus in principe hetzelfde als de ta2024 is. Klopt dit?
Ja, dat klopt wel. De TA 2020 is ontworpen om het maximale vermogen te kunnen leveren op een bepaalde ingangs-spanning. Als je die niet haalt, zal het uitgangsvermogen lager liggen. In principe is dat dus geen ramp, er gaat niets stuk, bijvoorbeeld. Maar als je nu al weet dat je een 12-volt accu gaat gebruiken, kun je dus net zo goed de TA 2024 kopen. Die is de helft goedkoper, en presteert nagenoeg hetzelfde op 12 volt als de TA 2020 op 12 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, hier zijn dan eindelijk de foto;s van mijn kratje.
Nu alleen nog de twee accu'tjes en dan alles monteren.

Accu's zijn geen probleem, want heb een pc-voeding ook al omgebouwd en het werkt perfect!
Mijn schoolbordverf is nu aan het drogen dus helaas kan ik daar geen foto's van laten zien. die volgen morgen of overmorgen want ben van plan om 't morgen nog en keertje over te verven. Die verf moet namelijk 24h drogen^^

:
Schakelpaneeltje, hiermee kan ik de versterker, de accesoires(neon en VU-meter), externe voedingsbron aa en uit zetten. De tuimelschakelaar is om te kiezen tussen Accu en Externe voeding.
Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/6332/dsc02966k.th.jpg

De net-geverfde-stoepkrijt-krat.
Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/672/dsc02987h.th.jpg

Plexi-glas. De haak bovenaan is voor de eiersluiting, zoals het hier heetxD
de twee rondjes zijn voor de twee speakers bovenop en daaronder komt de VU-Meter.
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/9849/dsc02986u.th.jpg

Krat met schakelpaneeltje, nog de oude verf bij de volgende drie foto;s!
Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/3609/dsc02978k.th.jpg

neon:
Afbeeldingslocatie: http://img382.imageshack.us/img382/250/dsc02973.th.jpg

DAMN! wat een hoop licht!
Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/521/dsc02972s.th.jpg

Vanavond mijn plexiglas uitzagen en scharniertjes erop. dan gaat ie op de krat en sluit ik m even aan, dan is ie tenminste klaar voor muziek! De accu's komen nog wat later want heb nog steeds geen reacties terug!
GRT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mogelijk wat gel accus halen bij een beveiligingsbedrijf in mijn buurt. Hebben er mensen wellicht interesse in?? Ik kan ze dan tegen kleine vergoeding (natuurlijk sowieso verzendkosten) opsturen wanneer ik weer wat tijd heb.

Zodra ik meer weet van de types zal ik het posten. Als het mogelijk is zou ik ook graag wat tips ontvangen
wat voor versterkers je er op kan aansluiten zodra ik de gegevens van deze gel accus heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:11:
Ik kan mogelijk wat gel accus halen bij een beveiligingsbedrijf in mijn buurt. Hebben er mensen wellicht interesse in?? Ik kan ze dan tegen kleine vergoeding (natuurlijk sowieso verzendkosten) opsturen wanneer ik weer wat tijd heb.
Ik ben hier zeker in geinteresseerd. In welke regio zit je?
Ik heb het probleem dat hir in de buurt haast geen bedrijven zitten die deze accu's nog over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit zelf in Groningen, het is wel wat buiten de stad dus moet zien of en hoe ik er kom.. maar ben nu aan het mailen met ze :) Ze voeren minstens 1 keer per maand gel accus af.. dus nu gevraagd of ik er paar kan afnemen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 22:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Mag ik even wijzen op de topicwaarschuwing?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn excuses, ik wil hier ook geen handel starten, ik hoef puur de verzendkosten. Maar moet eerst nog kijken of ik ze kan krijgen dus.

Als dat ook niet mag dan zal ik mijn posts weghalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:30:
[...]

Als die Marquant maar niet meer aangeraden wordt in de startpost. Handiger is om te zeggen: Die marquant werkt prima maar je speelt er gewoon veel minder lang mee.
Mee eens!
[...]

Waar haal je die informatie precies vandaan? Het zou kunnen dat de TA2024 net iets zuiniger is maar dat verschil lijkt me niet schokkend. Ik zou de TA2024 niet kopen omdat de voedingsspanning niet hoger mag zijn dan 13.2 volt. Bij een gelaccu en zeker bij een autoaccu kan de spanning van een net opgeladen accu hoger zijn. De TA2020 kan maximaal 16 volt hebben. Dan neem je een enorme slag om de arm.
Zoals pixeltje al zei, die info halen we van Elmoow van de samenkoopactie. Naar ik heb begrepen kan de TA2020 prima, maar zal hij dan niet beter presteren dan de ta2024, ivm de eigenlijk te lage ingangsspanning.
[...]

Dat klopt zeker. Alle HiFi versterkers van 30 watt hebben een veel hogere boordspanning. Met de TK2050 kun je makkelijk 30 watt halen op 30 volt. Je kunt op deze manier voor heel weinig geld een prima versterkertje maken.
Dat is erg fijn nieuws! Uit een eerdere reactie van je bekroop me het gevoel dat ik een beetje misskoop aan die TK2050 had gedaan...

Trouwens net de TK2050 aan 2 JBL auto 6*9 speakers (CS3169 91dB) gehangen en dat gaat al een stuk harder. Het laag is wat vlak, maar dat komt denk ik door de erg kleine klankkastjes.
Afbeeldingslocatie: http://soundanddesign.com/catalog/images/6x9kist.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
Zo net even de voorkant + achterkant gezaagd met me pa's nieuwe zaag (festool) >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.monaghanhire.com/catalog/images/festool-.jpg
Morgen nog wat MDF halen voor de zeikanten en dan begint het in elkaar zetten en solderen van de rest.
Ik zal nog wel wat foto's maken tegen die tijd

[ Voor 14% gewijzigd door SmoothTweaker op 06-07-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze dus besteld: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=197165
ik verwachtte een compleet pakketje maar nee.. ik moet alles zelf nog gaan solderen :S(zie ik achteraf ook wel staan), maargoed, ik moet dit ding dan ook nog zelf afstellen. de handleiding zegt:
"Met behulp van beide potmeters worden de bovenste en onderste spanningslimiet ingesteld. draai nu de trimportmeter P1 zo, dat LED 10 (15V) begint te branden. daarna wordt de netvoeding ingesteld op 10,5 V en met P2 wordt LED 1(10,5V) aan het branden gebracht. "

hoe moet ik dit in godsnaam doen met een gewone auto-accu? :?

oh en weet iemand waar je ergens goedkoop een druppellader kan halen? (zijn er nu van die acties bij de aldi/lidl?)
bvd _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:16:
Mag ik even wijzen op de topicwaarschuwing?
Ik denk niet dat dit verkopen is, ik denk eerder aan iemand een gunst doen;)
Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je over accu's/ amperes en ampere uur begint, kijk even hier: klik! :)

Enneh... geen vraag & aanbod alstublieftdankuwel...