mooiste bierkrat radio [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste
Acties:
  • 222.261 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 21:32
Weet iemand dan een andere versterker maar niet zoon marquant ding of eentje van ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben aan het kijken naar een paneelmeter en vond deze op conrad
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=134473
is dit wat??
kan ik deze ook paralel op 2 paralel aangesloten accu's aansluiten??
en op welke voltage moet ik letten bij een belaste meting waar ik niet onder mag komen met een 7Ah accu?
(ik weet dat 11 Volt het minimale is bij een 7Ah accu onbelast)
en zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten bij het aansluiten/gebruiken van een paneelmeter??

(kreeg er eerder geen reactie op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo'n class t versterker is wel leuk.
atacama, Heb je hem al binnen?

want dan is het misschien leuk oom er ook zo eentje te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:17
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:10:
zo'n class t versterker is wel leuk.
atacama, Heb je hem al binnen?
Hij is als het goed is verstuurd, naar schatting duurt het 10 tot 15 dagen. Ik hoop hem eind komende week binnen te hebben...
Als hij binnen is horen jullie het meteen:)

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Ben al een paar middagjes bezig geweest met mijn variant op een bierkratradio en ik wil graag even met trots een stukje voortgang van mijn noest arbeid tonen :P

accutjes

De speakers hebben een eigen klankkastje, elk met een accu'tje. Rechts een paneeltje waarmee de accu's afzonderlijk op te laden zijn.

Op het paneel is nog wat ruimte over, welke ingenomen moet gaan worden door de voltmeter, mits ik een gat weet te krijgen in het metaal dat groot genoeg is, vooalsnog even een kleine mockup:

voltdial

Boven de accu's ligt een houtenplaatje, 18mm Mdf, net als de rest waarop de versterker moet rusten:

plaat

De twee accu's zijn niet parallel, maar er komt een aan/aan schakelaartje in met 2 ledjes, waarmee te schakelen moet zijn tussen de accu's. Er was zoveel onduidelijkheid over of het nu wel of niet kon, dit parallel zetten dat ik maar voor deze optie gekozen heb.

De gebruikte speakers zijn t 10cm pioneer 2weg gevalletjes, die erg klein uitvallen... Ik denk dat ik ze verhuis naar mijn moeders Kangoo en zelf boxjes zoek die nog een slagje groter zijn. Nog niet echt op volume kunnen testen maar heb er weinig vertrouwen in.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FykV6DR51I2jzqfDSJrcj74Y/full.jpg

Zoals eerder al geopperd wil ik de 4 kanaalsheid van mijn versterker wellicht misbruiken om ook een subwoofertje, los erbij aan te sluiten en zo met een scheidingsfilter deze kleine Pioneers wat ontlasten in het laaggebied wat me het meest frustrerend lijkt voor deze mini's. Maar goed, eerst dit gevalletje maar eens afwerken!

Mocht er een subje komen, dan komt er in de aansluiterminal een verbinding hiervoor, de voltmeterkan ik misschien in de deksel kwijt naast de aan/uit (aan rem.-kabel en ledverlichting van de voltmeter) en de aan/aan schakelaar (tussen 2 accu's schakelen) De schakelaartjes zijn zelfde model en hebben ledjes.

commentaar en advies is erg welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

De sub die wij gaan gebruiken voor onze kratradio is er een van Dayton. Dit is een merk dat eigenlijk voor hifi gebruik bedoeld is, maar dit merk maakt zulke goede goedkope speakers. Voordeel; lekker compact, goedkoop en dual-voicecoil (dus stereo aansturen kan).

Wij hebben voor deze gekozen (maar wij gebruiken hem voor een bandpass sub, waarbij de woofer in de behuizing zit. Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jEp2g0PN9Z23xc1KLBmi9OuO/full.jpg

Woofer op de plank die in de kast zit en de twee speakers op de buitenkant. Dit doen wij trouwens op deze manier omdat we dit ding op een boot willen kunnen gebruiken (en dan kan die woofer niet nat worden).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Dat is wel een erg mooie! heb je de afmetingen van je bandpasskast? Als heb ik altijd begrepen dat je voor bandpass veel vermogen nodig hebt.

Ik zie trouwens dat die gelinkt dual voice coil 8"er. die ik ook nodig heb, zoiets althans, 8Ohm is... Dan blijft er weinig van die 15W per kanaal aan 4Ohm over bij mij vrees ik... Ik zal eens zoeken bij die site die je linkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
hee weet iemand welke versterker deze man levert http://kratradio.awardspace.com/specs.html hij zei iets van een deuts merk mfun maar waar kan ik deze kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

mcfun... Die vind je wel op ebay.de. Je kan ook eens op hifiblowout.de kijken. Andere optie is de al eerder genomende 41hz.com versterkerkitjes.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Ik denk dat ik dan gewoon voor de marquant versterker ga want iedereen heeft die bijna dus is wel goed want jullie raden hem ook aan op de site , ik ga mijn krat radio gebruiken voor gewoon als ik buiten ga voetballen dus hij hoeft niet kei hard te gaan maar hoeveel ampère per uur trekt die marquant versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tumtum100 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 11:19:
Ik denk dat ik dan gewoon voor de marquant versterker ga want iedereen heeft die bijna dus is wel goed want jullie raden hem ook aan op de site , ik ga mijn krat radio gebruiken voor gewoon als ik buiten ga voetballen dus hij hoeft niet kei hard te gaan maar hoeveel ampère per uur trekt die marquant versterker
Hij pakt echt meer stroom dan zo'n ta2020 hoor, en een paypal rekening aanmaken is een fluitje van een cent, je kan het gewoon bij je gewone bankrekening doen en dan wordt er automatisch afgeschreven. Als je dat nog steeds te eng vindt kan ik misschien nog wel iemand in NL vinden die nog van die dingen heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Nou een kistje is nagenoeg af:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9L6MBncrw6jP4TqeoDO5LLiy/full.jpg
Allen het plamuren, schuren en verfwerk moet nog gebeuren.

Er zit hier een 2x130 watt noname budget versterker is, gevoed door een 12V 9Ah Accu. Boxen zijn aardig degelijke pioneer 3 weg met een rms toelaatbaar vermogen van rond de 100 watt. Het gaat behoorlijk hard, al klink de bas wat sterk aanwezig.

Paintjob mag mijn huisgenoot zelf doen. Onderdelen voor het "transportsysteem" heeft hij zelf gesprokkeld bij de locale kringloop. Zijn (gelagerde, luchtgevulde!) kinderwagenwieltjes vastgeklemd in een buisje van de gamma. Een en ander gemonteerd met "gasbuishoudertjes" evenals het handeltje dat van een tweedehandsreiskoffertje geleend is. Afwerking van de achterkant is hij nog over aan het twijfelen, ik heb aangeboden een en ander weg te werken achter een dun plaatje zodat het wat strakker oogt.

Qua verdere afwerking wordt waarschijnlijk matzwart met stikkers ala i love techno op de zijkant.
Afbeeldingslocatie: http://phase02.org/wp-content/ilt2007.jpg

Het grafische deel op de zijkanten, de tekst bovenop en onder de onderste speaker.. Zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4C9pLtxsSlqLu0uJaTstyDLD/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door lredev op 20-06-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 11:40:
[...]

Hij pakt echt meer stroom dan zo'n ta2020 hoor, en een paypal rekening aanmaken is een fluitje van een cent, je kan het gewoon bij je gewone bankrekening doen en dan wordt er automatisch afgeschreven. Als je dat nog steeds te eng vindt kan ik misschien nog wel iemand in NL vinden die nog van die dingen heeft..
Waar kan ik die dan in nederland halen en hoeveel zuipt die marqaunt versterker per uur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet wat die marquant versterker verbruikt per uur, ik kan nog wel even kijken.. Die ta2020 is niet in de winkel te halen maar ik had iemand van samenkopen.net en die had er een actie mee dus misschien heeft hij nog over, maar dan moet ik even nakijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
ooh oke maar is dan voor die marquant versterker gewoon een 7,2 ampere accu genoeg om 6 uur te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

Whehe, leuk. Ik ga ook maar eens iets ontwerpen. Ik heb nog een loodzware Deepcycle-accu (100ah, 25kg ofzo?) Het is natuurlijk onhandig enzo, maar het gaat toch wel? Niet dat dan de prestaties slechter zijn dan een normale gel accu als het gaat om "licht gebruik"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:11
tumtum100 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:30:
ooh oke maar is dan voor die marquant versterker gewoon een 7,2 ampere accu genoeg om 6 uur te draaien
mákkelijk jongen! Zo'n marquant versterker met 2normale speakertjes draait op een 7.2Ah-accu zo'n 15uur. Althans, dat deed die van mij :+

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
J_V_D_L schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:23:
Whehe, leuk. Ik ga ook maar eens iets ontwerpen. Ik heb nog een loodzware Deepcycle-accu (100ah, 25kg ofzo?) Het is natuurlijk onhandig enzo, maar het gaat toch wel? Niet dat dan de prestaties slechter zijn dan een normale gel accu als het gaat om "licht gebruik"?
wow met zo'n accu ben je wel verplicht om een vette sound met subwoofer te creeren en deftige versterker ;) Geen idee trouwens hoe het laden en ontladen zich gedraagt bij een accu als de jouwe.

Ik vrees trouwens dat mijn accutjes finito zijn. Heb ze te ver ontladen denk ik want eentje heeft er een dikke nacht aan een 600mA lader gelegen en komt nog steeds neit boven de 11 V zhet zijn 3,4 Ah accutjes dus dan mag je verwachten dat 'ie zich al wat geladen voelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

lredev schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:52:
[...]

wow met zo'n accu ben je wel verplicht om een vette sound met subwoofer te creeren en deftige versterker ;) Geen idee trouwens hoe het laden en ontladen zich gedraagt bij een accu als de jouwe.

Ik vrees trouwens dat mijn accutjes finito zijn. Heb ze te ver ontladen denk ik want eentje heeft er een dikke nacht aan een 600mA lader gelegen en komt nog steeds neit boven de 11 V zhet zijn 3,4 Ah accutjes dus dan mag je verwachten dat 'ie zich al wat geladen voelt...
Ik gebruikte de accu voor een elektrisch motortje voor in een boot :9 Maar de accu ging toch te snel leeg (hij is ook niet altijd even goed behandeld ;( ) Maar dit moet wel lukken denk ik.
Is het wel mogelijk een mdf constructie te maken (die niet breekt) voor zo n zware accu? :') Ik bedoel, 25 kilogram is best zwaar...

Edit:

Ik ga denk ik speakers uit 2 oude B&W boxen gebruiken (in totaal 6 units :9~ )
Ik denk dat de "krat" wielen gaat krijgen :D

Edit 2:

Ik ga denk ik voor dit prul
Wat betreft scheidingsfilters enzo: die zitten toch al in mn boxen? Is dat lastig om mee te werken?

[ Voor 18% gewijzigd door J_V_D_L op 21-06-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ik zou die speakers eigenlijk intact houden, immers is die kast er specifiek op berekend, maakt je ze evt modulair, dat je een versterker/accu unit heb en twee los plaatsbare speakers :P

Met die versterker ga je wel een eindje komen denk ik, die scheidingsfilters zitten inderdaad al in je speakers en die zijn precies toegepast op de luidsprekertjes.

Wat MDF, ik zou sowieso voor 18mm of 22 gaan, dat schroeft ook fijn op de kopse kanten (voorboren!) en is al aadig stevig van zichzelf. De kan het accu gewicht makkelijk verdelen met wat panlatten op de zijkant over de bodem bijv.

dit bedoel ik (lang leve brakke zondagen en leet paintskills :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AKl8nhRVA1kIes0dB0UHcwTX/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door lredev op 21-06-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

lredev schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:38:
Ik zou die speakers eigenlijk intact houden, immers is die kast er specifiek op berekend, maakt je ze evt modulair, dat je een versterker/accu unit heb en twee los plaatsbare speakers :P

[afbeelding]
Het zijn nogal grote kasten, en het moet wel portable blijven :)
Het hoeft van mij niet heel super-strak te klinken... het zijn ook al oude boxen :9
De bassdrivers zelf zijn 12cm, met bevestegingsring die er omheen zit ong. 20cm. De tweeters zijn gewoon klein, daarvoor vind ik wel een plekje. Raad je aparte kamers aan voor de bass? Ik heb even gekeken: er zitten 2 grote drivers in 1 gesloten kast. Geen tussenschotje ofzo, het enige verschil met een zelf gemaakte kast wordt dan dat de inhoud aanmerkelijk kleiner wordt... Dus misschien toch nog een kleine bass-tube ofzo in de toekomstige "krat" monteren?

PAINT!!!11! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook bezig met een kratje te bouwen, en heb nu net een kistje getimmerd, omdat bierkrat niet zo best werkt vind ik. Maar nu zitten de speakers in en is hij vrijwel luchtdicht, emaar ik vind het geluid een beetje matig klinken (houterig zeg maar) wordt dit opgelost als ik er handvaten in maak (lees: baspoorten) of gaat dit ten kosten van het geluid (minder hard, meer uitslaan van de speakers enzo?)

Zal ook eens foto's posten morgen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:44:
Ik ben ook bezig met een kratje te bouwen, en heb nu net een kistje getimmerd, omdat bierkrat niet zo best werkt vind ik. Maar nu zitten de speakers in en is hij vrijwel luchtdicht, emaar ik vind het geluid een beetje matig klinken (houterig zeg maar) wordt dit opgelost als ik er handvaten in maak (lees: baspoorten) of gaat dit ten kosten van het geluid (minder hard, meer uitslaan van de speakers enzo?)

Ik ben erachter gekomen dat je moet zoeken naar de T/S gegevens van je speakers. Het let nogal nauw hoe je de kist inelkaar zet, en zelfde geld voor plaatsing bassporten. Weet iemand hier meer over? Ik ben zelf nl. ook nog aan het designen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 21:02:
Nou een kistje is nagenoeg af:
[afbeelding]
Allen het plamuren, schuren en verfwerk moet nog gebeuren.

Er zit hier een 2x130 watt noname budget versterker is, gevoed door een 12V 9Ah Accu. Boxen zijn aardig degelijke pioneer 3 weg met een rms toelaatbaar vermogen van rond de 100 watt. Het gaat behoorlijk hard, al klink de bas wat sterk aanwezig.

Paintjob mag mijn huisgenoot zelf doen. Onderdelen voor het "transportsysteem" heeft hij zelf gesprokkeld bij de locale kringloop. Zijn (gelagerde, luchtgevulde!) kinderwagenwieltjes vastgeklemd in een buisje van de gamma. Een en ander gemonteerd met "gasbuishoudertjes" evenals het handeltje dat van een tweedehandsreiskoffertje geleend is. Afwerking van de achterkant is hij nog over aan het twijfelen, ik heb aangeboden een en ander weg te werken achter een dun plaatje zodat het wat strakker oogt.

Qua verdere afwerking wordt waarschijnlijk matzwart met stikkers ala i love techno op de zijkant.
[afbeelding]

Het grafische deel op de zijkanten, de tekst bovenop en onder de onderste speaker.. Zoiets:
[afbeelding]
Ik vind het jammer dat niemand reageerd.
Zeer net apparaat. Vooral icm het thema. Je moet alleen nog ff de binnenkant van de pootjes en de speakers ff zwart maken.

Damnz als je er 1 voor mij kan maken voor 50 euro dan wist ik t wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy3366
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-08 22:00
Hierbij mijn "bierkrat" radio.
Afbeeldingslocatie: http://www.markk.nl/zooi/boxv2/boxv2_total_thumb.jpg
Mijn eerste bierkrat radio was met 2 10cm auto speakers en een standaard auto radio. Maakte veel herrie, maar mede door de kleine behuizing waren de lage tonen nogal ver te zoeken. Vandaar deze nieuwe versie. De vierkante behuizing houd 2 16x9 speakers vast.

Afbeeldingslocatie: http://www.markk.nl/zooi/boxv2/boxv2_top_thumb.jpg
Handvat, met daar onder: Paneel meter, mini-jack aansluiting, aan uit knop en 230 aansluiting. Led's zijn afkijk voor aan/uit en de accu lader.

Afbeeldingslocatie: http://www.markk.nl/zooi/boxv2/boxv2_mp3_thumb.jpg
Mp3 speler aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://www.markk.nl/zooi/boxv2/boxv2_inside_thumb.jpg
De binnenkant van de behuizing. Versterker is de bekende Marquant. Deze word gevoed door de 7A gel accu of de geschakelde voeding die boven de versterker zit geplakt. Rechts naast de accu ligt de accu lader. Het switchen tussen de accu en voeding word gedaan door een relais dat achter de accu ligt. Als er 230v word aangesloten schakelt het relais van accu naar voeding. De accu ligt nu los van de versterker en word opgeladen door de lader. Als er geen 230V word aangesloten valt het relais terug en word de versterker gevoed door de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzy3366 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:36:
[afbeelding]
Mijn eerste bierkrat radio was met 2 10cm auto speakers en een standaard auto radio. Maakte veel herrie, maar mede door de kleine behuizing waren de lage tonen nogal ver te zoeken. Vandaar deze nieuwe versie. De vierkante behuizing houd 2 16x9 speakers vast.

[afbeelding]
Handvat, met daar onder: Paneel meter, mini-jack aansluiting, aan uit knop en 230 aansluiting. Led's zijn afkijk voor aan/uit en de accu lader.

[afbeelding]
Mp3 speler aangesloten.

[afbeelding]
De binnenkant van de behuizing. Versterker is de bekende Marquant. Deze word gevoed door de 7A gel accu of de geschakelde voeding die boven de versterker zit geplakt. Rechts naast de accu ligt de accu lader. Het switchen tussen de accu en voeding word gedaan door een relais dat achter de accu ligt. Als er 230v word aangesloten schakelt het relais van accu naar voeding. De accu ligt nu los van de versterker en word opgeladen door de lader. Als er geen 230V word aangesloten valt het relais terug en word de versterker gevoed door de accu.
Kankervet man. Voor hoeveel bouw je zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:57:
[...]

amen!
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:34:
[...]

Ik vind het jammer dat niemand reageerd.
Zeer net apparaat. Vooral icm het thema. Je moet alleen nog ff de binnenkant van de pootjes en de speakers ff zwart maken.
Thanks! persoonlijk had ik liever het sleephandvat intern verwerkt, maar dat werd me even teveel werk, en mijn huisgenoot vond het prima zo, maar goed hij mag nog lekker aan de plamuur, schuur en de schilder. Ik hoop wel dat 'ie dat snel doet, voel me al haast emotioneel verbonden met het kistje en zie graag dat het de afwerking krijgt die het verdient :9
Damnz als je er 1 voor mij kan maken voor 50 euro dan wist ik t wel
Hehe voor 50e zal het niet lukken als er geen recyclebare meuk voor handen hebt... Nu ik beetje hier mee bezig was al veel opmerkingen en verzoeken gekregen van mensen die het ook zouden willen. Kopen dan. Maar als ik simpel optel en mijn werk ook nog vergoed zou willen hebben zit ik al gauw aan 150, en dan is het voor veel mensen ineens veel minder interessant haha..
[...]
Kan je dat circuitje eens uittekenen en posten incl. onderdelen, want vind dat erg, heel erg vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

atacama schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:25:
Zoals sommige van jullie weten was ik van plan een kratradio te maken met zonnepaneel.
Great minds think alike ;)... mijn uiteindelijke idee was om een complete set te maken die dus los van het net kan draaien.

We zitten hier trouwens op een forum met een stelletje IT'ers, en niemand heeft er *ooit* aan gedacht om voor het acculaad- en beveiligingscircuit zoiets als dit te gebruiken:
http://computer-software....pparaat.html?return=&df=1

Iets met: De beste optie is de meest voor de hand liggende? 8)7

De meeste UPS'en slikken immers dezelfde loodgel-accu's die we voor kratradio'tjes gebruiken, dus zo'n ding inbouwen moet niet moeilijk zijn. Dan heb je gelijk het voordeel van een 230V input (laden) en een 230V uitgang voor een extern stuk hardware waar je bijvoorbeeld je muziek vandaan haalt. En als je de relais slim bedraadt kun je er prima voor zorgen dat de boel zichzelf uitschakelt als de accu's te ver leeg zijn, zoiets is immers al in een UPS aanwezig. :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
tumtum100 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 10:20:
hee weet iemand welke versterker deze man levert http://kratradio.awardspace.com/specs.html hij zei iets van een deuts merk mfun maar waar kan ik deze kopen
Volgens mij is die exact gelijk aan deze van conrad, alleen ander labeltje:
Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/xl/3000_3999/3700/3720/3722/372204_LB_00_FB.EPS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Hallo ik ben er eindelijk uit wat het gaat worden allemaal,

Versterker:
http://www.kijkshop.nl/pr...quant-versterker-mca-200/

Speakers:
http://www.kijkshop.nl/pr...eer-speakerset-ts-g1001i/

Accu:
http://www.baco-army-goods.nl/product_13.html

Accu lader:
http://www.baco-army-goods.nl/product_20.html

In mijn kratje komt ook nog een blauwe neon (21 cm)

Kunnen die speakers en de versterker bij elkaar?

Waar kan ik dubbelpolige schakelaars halen ik kan ze nergens vinden

Zeg maar als er iets niet klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
tumtum100 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 07:38:
Hallo ik ben er eindelijk uit wat het gaat worden allemaal,

Versterker:

Speakers:
http://www.kijkshop.nl/pr...eer-speakerset-ts-g1001i/
[...]

Kunnen die speakers en de versterker bij elkaar?
Dat kan zeker, al zou ik toch wat grotere speakers nemen. Ik zelf heb nu ook 10cm pioneers en de raken toch wat overstuurd als ik mijn 15W/RMS versterker opendraai. 1, 2, [url="et cetera et cetera"]3[/url]...
Waar kan ik dubbelpolige schakelaars halen ik kan ze nergens vinden
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PfIVv8UHOHjZQhNoJ3m0SXp6/full.gif
Met het filter zijn legio wisselschakelaars te vinden. Zie ook mijn eerdere posts met het schakelaartje dat ik heb besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op maandag 22 juni 2009 @ 00:40:
We zitten hier trouwens op een forum met een stelletje IT'ers, en niemand heeft er *ooit* aan gedacht om voor het acculaad- en beveiligingscircuit zoiets als dit te gebruiken:
http://computer-software....pparaat.html?return=&df=1

Iets met: De beste optie is de meest voor de hand liggende? 8)7

De meeste UPS'en slikken immers dezelfde loodgel-accu's die we voor kratradio'tjes gebruiken, dus zo'n ding inbouwen moet niet moeilijk zijn. Dan heb je gelijk het voordeel van een 230V input (laden) en een 230V uitgang voor een extern stuk hardware waar je bijvoorbeeld je muziek vandaan haalt. En als je de relais slim bedraadt kun je er prima voor zorgen dat de boel zichzelf uitschakelt als de accu's te ver leeg zijn, zoiets is immers al in een UPS aanwezig. :)
Dat is volgens mij in deel 1 van het forum besproken. Iemand had het laadcircuit uit een UPS gehaald en geprobeerd om te kijken of hij er een losse accu mee kon laden. Geen idee of het werkte.

Ik heb zelf een keer een UPS in handen gehad met twee 7Ah accu's. Allemaal stuk jammergenoeg :-S
Vet ding hoor! Maarre, kan hij ook uit? Dwz wanneer je de 230 eraf haalt is het mogelijk dat je accu nergens op aangesloten is? Anders is het een "tijdbom". Niet dat hij ontploft, maar na verloop van tijd is je accu kaduuk. (Been there)
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:44:

Met baspoorten creer je een soort resonantie voor bastonen. Dwz, ze worden harder :). Je speakers zullen inderdaad meer uitslaan maar daar zijn ze op gebouwd. Het is trouwens ook slecht voor basspeakers om ze in een (te kleine) afgesloten kamer te monteren. Ze worden als het ware tegengehouden. Ze zullen dan net zoals een electromotor meer stroom gaan trekken zonder mechanische energie af te geven.

M'n antwoord over baspoorten is heel simpel: Gaan met die banaan. 8)

Als je wilt weten hoe groot ze moeten zijn, kijk dan naar een speaker van vergelijkbare grootte en copieer de afmetingen van de baspoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy3366
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-08 22:00
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:57:
[...]

Speakers waren 50 euro, versterker 20euro en de lader ongeveer 20euro geloof ik. Accu en voeding had ik al. Dus met wat hout, plamuur en verf erbij kom je rond de 120 euro uit.
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:14:
[...]

Vet ding hoor! Maarre, kan hij ook uit? Dwz wanneer je de 230 eraf haalt is het mogelijk dat je accu nergens op aangesloten is? Anders is het een "tijdbom". Niet dat hij ontploft, maar na verloop van tijd is je accu kaduuk. (Been there)
De aan/uit schakelaar boven op zorgt ervoor dat de accu helemaal los ligt. Anders kan je idd na loop van tijd je accu weg gooien. De accu lader die er in zit heeft een druppel lading modus, en kan dus eigenlijk altijd aan blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf erg blij met m'n automatische relaissysteempje. Ik had eerst ook alleen een schakelaar maar heb em op een gegeven moment toch aan laten staan. Dat heeft me toen wel een accu gekost. Dat probleem heb ik inmiddels niet meer. Als ik hem nu aan laat staan dan houdt hij er bij 11.6 volt vanzelf mee op.
Diepteontlading heb je al opgelost met een spanningsmetertje erin zie ik. Eigenlijk zou ik dat ook moeten hebben. Met een extra stroommeter zou helemaal luxe zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:05:
Ik ben zelf erg blij met m'n automatische relaissysteempje. Ik had eerst ook alleen een schakelaar maar heb em op een gegeven moment toch aan laten staan. Dat heeft me toen wel een accu gekost. Dat probleem heb ik inmiddels niet meer. Als ik hem nu aan laat staan dan houdt hij er bij 11.6 volt vanzelf mee op.
Diepteontlading heb je al opgelost met een spanningsmetertje erin zie ik. Eigenlijk zou ik dat ook moeten hebben. Met een extra stroommeter zou helemaal luxe zijn. 8)
Happer, heb jij dan eventueel zin om jouw relaisschemaatje + onderdeeltjes te delen? Ik heb hier wel oren naar namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Jammer dat de marquant versterker niet te koop is bij conrad want dan moet ik ga bestellen op conrad ,kijkshop, en baco army goods dat worden veel verzendkosten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

tumtum100 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:38:
Jammer dat de marquant versterker niet te koop is bij conrad want dan moet ik ga bestellen op conrad ,kijkshop, en baco army goods dat worden veel verzendkosten :(
Misschien voor meerdere mensen bestellen (gegadigden?) en dan verzendkosten delen? O-)
Ik ga in ieder geval ook iets bestellen bij conrad, kijkshop en miss ook BAG... woon je waar :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Hoe kan je trouwens snel zien in wat voor vorm je accu is? Dan kan ik kijken of ik een nieuwe accu nodig heb of niet. Ik heb helemaal niks in huis qua voltmeters enz. ik ga wel zo'n fancy metertje kopen voor in de krat. (conrad 4 led ding) kan je dan in 1 oogopslag zien of de accu het nog goed doet of moet je dan uitgebreid gaan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:20:
Happer, heb jij dan eventueel zin om jouw relaisschemaatje + onderdeeltjes te delen? Ik heb hier wel oren naar namelijk!
Afbeeldingslocatie: http://bars.rug.nl/download/63e8941505808bd8
Ik had em al een paar keer gepost maar een dat onderste kruisende lijntje was eeerst een beetje onduidelijk daarnaast heb ik een diode toegevoegd. Deze nieuwe link werkt maar 30 dagen dus download effe.

Ik heb hem inmiddels getest zonder 1n4148 diode en 2k2 weerstand die er aan vast zit en hij werkt :). Met weerstand en diode gaat hij automatisch in de uit/laadstand wanneer de 12 volt op de voeding zet.

Je moet em wel met een regelbare voeding ofzo afstellen zodat hij op 11.5/11.8 volt omschakelt. Als je nog vragen hebt over hoe en wat laat het maar weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:15:
[...]

[afbeelding]
Ik had em al een paar keer gepost maar een dat onderste kruisende lijntje was eeerst een beetje onduidelijk daarnaast heb ik een diode toegevoegd. Deze nieuwe link werkt maar 30 dagen dus download effe.

Ik heb hem inmiddels getest zonder 1n4148 diode en 2k2 weerstand die er aan vast zit en hij werkt :). Met weerstand en diode gaat hij automatisch in de uit/laadstand wanneer de 12 volt op de voeding zet.

Je moet em wel met een regelbare voeding ofzo afstellen zodat hij op 11.5/11.8 volt omschakelt. Als je nog vragen hebt over hoe en wat laat het maar weten. ;)
Thanks, vragen komen nog wel, ik heb even je plaatje in mijn images gezet, daar blijft ie wel wat langer ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dpEz8Sg6PpyXSclDQC2qXb4B/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil mijn kratradio koelen omdat die te warm woord van binnen maar er is een probleem de radio moet stofdicht blijven.
heb er iemand idee hoe ik dat kan gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:50:
ik wil mijn kratradio koelen omdat die te warm woord van binnen maar er is een probleem de radio moet stofdicht blijven.
heb er iemand idee hoe ik dat kan gaan doen
Mm misschien met een peltier element lijmen aan de bovenkant. Dan kun je een heatsink en een fan aan beide kanten doen zonder dat er stof in kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:53:
[...]

Mm misschien met een peltier element lijmen aan de bovenkant. Dan kun je een heatsink en een fan aan beide kanten doen zonder dat er stof in kan komen.
Fijn voor je accu :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar daar heeft hij niets over gezegd. En een peltier element van 60Watt zou al voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J_V_D_L schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:05
Fijn voor je accu :/
99% van de tijd draait me radio op netspanning, er zit een voeding in van 33Amper daar hoef ik nog geen zorgen over te maken.

ik wil het toch zo maken dat die pas gaat gekoeld als het nodig is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:57:
[...]

99% van de tijd draait me radio op netspanning, er zit een voeding in van 33Amper daar hoef ik nog geen zorgen over te maken.

ik wil het toch zo maken dat die pas gaat gekoeld als het nodig is.
Peltier aanzetten als het nodig is.

opgelost, slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Oke; misschien weten mensen hier wat van de speakers. Ik vertrouw de mensen van de mediamarkt sinds vanmiddag niet meer (marquant versterkertje opgehaald, daarna kijken naar speakers, er lagen leuke speakers voor 25 euro (65w RMS/120W nom).

Ik had gehoord van een vriend van mij die in de audio zit dat het RMS vermogen telt. Dus ik vrolijk vragen aan die miep (ik twijfelde nl.) of die speakers op de marquant versterker wilden draaien. Resultaat was dat dat niet kon. Dus zij raadde mij 35w RMS/120w nom speakers aan. Nou, dus ik de speakers maar teruggelegd.

Loop ik naar boven naar iemand van de audio/HT afdeling. Die vertelt mij dat ik die 65W RMS niet moet hebben omdat er vervorming ontstaat.

Maar daar gaat het mijn niet om. Ik heb een vraag.
Welke speaker is moelijker op te blazen.
- 35W RMS/ 100W nom of
- 65W RMS /120W nom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

BlackWhizz schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:12:
Oke; misschien weten mensen hier wat van de speakers. Ik vertrouw de mensen van de mediamarkt sinds vanmiddag niet meer (marquant versterkertje opgehaald, daarna kijken naar speakers, er lagen leuke speakers voor 25 euro (65w RMS/120W nom).

Ik had gehoord van een vriend van mij die in de audio zit dat het RMS vermogen telt. Dus ik vrolijk vragen aan die miep (ik twijfelde nl.) of die speakers op de marquant versterker wilden draaien. Resultaat was dat dat niet kon. Dus zij raadde mij 35w RMS/120w nom speakers aan. Nou, dus ik de speakers maar teruggelegd.

Loop ik naar boven naar iemand van de audio/HT afdeling. Die vertelt mij dat ik die 65W RMS niet moet hebben omdat er vervorming ontstaat.

Maar daar gaat het mijn niet om. Ik heb een vraag.
Welke speaker is moelijker op te blazen.
- 35W RMS/ 100W nom of
- 65W RMS /120W nom
Piekvermogen machts nichts. Het gaat vooral om RMS dus.
Overigens is het meeste auto-spul (zéker in MM) dikke prut, dus vervorming enzo, ach het gaat je toch niet om een perfect geluid?

edit: Het gaat vooral om RMS dus.
als we het over het vermogen hebben, het draait bij speakers nl geheel niet om het wattage.

[ Voor 8% gewijzigd door J_V_D_L op 22-06-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:11:
Ja maar daar heeft hij niets over gezegd. En een peltier element van 60Watt zou al voldoende moeten zijn.
Koeling met fan ok, maar als je peltier elementen gaat gebruiken dan kun je eigenlijk meteen een trekkeraccu meenemen. Het is wat mij betreft geen goed idee om versterkers met een slecht rendement te gaan koelen met een ding dat nog een slechter rendement heeft.

Investeer dan meteen in een 250 watt klasse D/T amp: Je bent bijna geen energie kwijt aan warmte en je hebt geen extra systeem nodig om nutteloze warmte af te voeren.

60 watt betekent 5 ampere. Geen gelaccu die dat continu kan trekken, zelfs voor een 18ampereuur accu is dat veel. Autoaccu's kunnen dat wel maar zijn dan nog heel snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Hee ik had een vraag ik heb dan een bodem voor mijn krat radio maar ik weet niet hoe ik het beste de rand dicht kan maken ik heb een paar fotos gemaakt voor de duidelijkheid kijk maar wat rood is geselecteerd

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/06/23/1245755324-870.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• systemfan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 14:13
Alhier het voorlopige schema van onze KiP (Krat in Progress :>):

Afbeeldingslocatie: http://77.75.126.154/~humbus/rommel/krat.png

Hebben deze opstelling laatst getest met voorlopig andere luidsprekers (deze zijn nog onderweg) en werkt prima. Nu vroeg ik me af of ik er ook van die leuke VUmetertjes kan tussenzetten.. :)

Afbeeldingslocatie: http://77.75.126.154/~humbus/rommel/vu.jpg

Ik heb in de search het volgende topic gevonden:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1321314/

Als ik het verhaal goed kan volgen, heeft de TS uiteindelijk het volgende schema gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://77.75.126.154/~humbus/rommel/vum.jpg

Worden deze VUmeters voor (dus het onversterkte signaal) of na (versterkt signaal) de versterker in het circuit geplaatst?

Alvast bedankt :)

The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tumtum100 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:49:
Hee ik had een vraag ik heb dan een bodem voor mijn krat radio maar ik weet niet hoe ik het beste de rand dicht kan maken ik heb een paar fotos gemaakt voor de duidelijkheid kijk maar wat rood is geselecteerd

[afbeelding]
Het beste wat je kan doen is denk ik het dicht maken met purfschuim. Of miscchien met een of andere kit maar dank dat daar de gaatjes te groot voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

tumtum100 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:49:

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3cb918f2d5a0d46bd3c39388f3b69b7c/full.jpg
Purschuim? Bij DHZ zaken wel te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
J_V_D_L schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:54:
[...]

[afbeelding]
Purschuim? Bij DHZ zaken wel te krijgen :)
ooh oke heel erg bedankt maar weet je toevallig nog iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

tumtum100 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:32:
[...]

ooh oke heel erg bedankt maar weet je toevallig nog iets ?
Als je gaat kitten wordt het:
- veel meer werk
- wss een grote kliederboel
- een stuk duurder
- en waarschijnlijk minder goed functionerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Nog wat vragen:

- Als ik 1 10Ah gel-accu neem, hoe lang kan ik hier dan op spelen bij gemiddeld-luid volume met ~ 4x100 watt speakers (8-Ohm!).
Ik weet dat dit al eerder gevraagd is, maar dan komen mensen met berekeningen die niet kloppen omdat je nooooit het volledige vermogen gebruikt. Ik zoek dus antwoorden uit ervaring :)

- Al die schakelschema's hierboven... waar dient bv. dat ding van Happer voor?
Automatisch afsluiten als spanning te laag? Automatisch overschakelen naar voeding als die aangekoppeld wordt? Is het een printplaatje of gewoon het hele gehossel aan elkaar gesoldeerd?

- VU meter zoals hierboven zou ook heel gaaf zijn. Hoe aan te sluiten?
Zie vraag Systemfan

Dit was het denk ik :$

[ Voor 3% gewijzigd door J_V_D_L op 23-06-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
  • Laatst online: 25-12-2022
oke, ik heb een klein computer 2.1 setje gekocht om in een tekendoos in te bouwen, maar nou vraagt het versterkertje erin om 9V en 1A, maar, m'n accu geeft natuurlijk 12V. kan ik nu op de spanningsdraad gewoon een weerstandje ertussen doen zodat deze ervoor zorgt dat de spanning 9V wordt? en zoja, wat moet dan de kleurcode van die weerstand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Hee ik had vanmiddag zoals sommige van jullie wel hadden gelezen gevraagd hoe ik de krat het beste dicht kon maken ik heb geen purschuim gebruikt maar dikke tape met kit kijk het resultaat maar :
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/06/23/1245773860-30.jpg

En wat ik allemaal gaa kopen is dit: (zeg maar als er iets niet goed is)

Versterker:

Accu:
http://www.baco-army-goods.nl/product_13.html

Accu lader:
http://www.baco-army-goods.nl/product_20.html

Speakers:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=378216

Neon:
Gekocht van een vriend het is blauwe neon en geeft goed licht :)

PS:meld als er iets niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• systemfan
jochem92 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:40:
oke, ik heb een klein computer 2.1 setje gekocht om in een tekendoos in te bouwen, maar nou vraagt het versterkertje erin om 9V en 1A, maar, m'n accu geeft natuurlijk 12V. kan ik nu op de spanningsdraad gewoon een weerstandje ertussen doen zodat deze ervoor zorgt dat de spanning 9V wordt? en zoja, wat moet dan de kleurcode van die weerstand zijn?
Misschien kan je best eerst even opzoeken wat een weerstand net doet :>

Hier heb je meer aan denk ik:
http://www.conrad.be/goto.php?artikel=148288 :)

The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
en wat doet dat ding dan? hoe moet ik 'm aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• systemfan
jochem92 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:01:
en wat doet dat ding dan? hoe moet ik aansluiten?
Rechts op de pagina die ik je linkte staat "Datablad"; daar vind je het antwoord op al je vragen. :) Beetje lezen mag wel; Het hele tweakeridee is toch dat je de pap niet in de mond gevoerd krijgt denkk zo, niet? :>

De L78S09 zet je DC inputspanning van 12v in jouw geval om naar de gewenste 9v. Heeft 1 U-input, 1 U-output en 1 Ground voetje, de juiste pinouot vind je terug in het datablad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

systemfan schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:39:
Alhier het voorlopige schema van onze KiP (Krat in Progress :>):

[afbeelding]

Hebben deze opstelling laatst getest met voorlopig andere luidsprekers (deze zijn nog onderweg) en werkt prima. Nu vroeg ik me af of ik er ook van die leuke VUmetertjes kan tussenzetten.. :)

bla

Alvast bedankt :)
Welke VU meter ga jij nemen? Conrad search is bij mij down :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit wat??
en op welke voltage moet ik letten bij een belaste meting waar ik niet onder mag komen met een 7Ah accu?
en zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten bij het aansluiten/gebruiken van een paneelmeter??

(zorry dat ik dit al voor de derde keer vraag maar niemand geeft antwoord en aangezien er nu wel iets meer over word gespreoken probeer ik het weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:38

tomtommie

Alaaf!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:20:
is dit wat??

(zorry dat ik dit al voor de derde keer vraag maar niemand geeft antwoord en aangezien er nu wel iets meer over word gespreoken probeer ik het weer)
Ik ben niet echt een expert hierin, maar het lijkt me dat je die paneelmeter prima moet kunnen gebruiken... staat ook zo in het datablad: http://www2.produktinfo.c...-an-01-fr-mode_emploi.pdf
Verder kun je hem ook prima parallel op je accu's zetten, ik doe dat ook maar dan met een normale voltmeter.

Voltage waar je op moet letten is wat ik hier over het algemeen geleerd heb zo'n 11,4 Volt meen ik... alhoewel je hier te maken hebt met twee parallel aangesloten accu's zou dit nog wel eens anders kunnen zijn, als iemand hier nog iets meer over kan vertellen hoor ik dit ook graag.

Als je wilt weten waar je op moet letten met aansluiten enzo zou ik zeggen bekijk het datablad maar lijkt me dat dit vrij eenvoudig te doen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomtommie schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:40:
[...]

Ik ben niet echt een expert hierin, maar het lijkt me dat je die paneelmeter prima moet kunnen gebruiken... staat ook zo in het datablad: http://www2.produktinfo.c...-an-01-fr-mode_emploi.pdf
Verder kun je hem ook prima parallel op je accu's zetten, ik doe dat ook maar dan met een normale voltmeter.

Voltage waar je op moet letten is wat ik hier over het algemeen geleerd heb zo'n 11,4 Volt meen ik... alhoewel je hier te maken hebt met twee parallel aangesloten accu's zou dit nog wel eens anders kunnen zijn, als iemand hier nog iets meer over kan vertellen hoor ik dit ook graag.

Als je wilt weten waar je op moet letten met aansluiten enzo zou ik zeggen bekijk het datablad maar lijkt me dat dit vrij eenvoudig te doen is!
bedankt voor de info :D
waar ik vooral mee zat was dat als ik 2 accus paralel aansluit met paralel de voltmeter erop, dat niet de 2 accu ongelijk werden ontladen qau voltage en dat de meter het gemiddelde nam of juis het hoogste
of is dit grote onzin en ontladen ze gelijk??

(kan ik trouwens accus van een ongelijk amparage paralel schakelen??
ik wil namelijk een externe voeding maken met een auto accu van 35 amp en de interne is nu nog 7 amp en miss dus later 2x 7 (14a)
alvast bedankt

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een speaker kratje gemaakt te hebben,,
wat ik echt leuk vond, maar jammer dat je beperkt zit aan en bepaalde ruimte.
wil ik nu een kratje van hout. zodat ik zelf de afmetingen kan bepalen.

ik ben van plan 3 ruimtes te maken,

1. onderste, met de accu('s) ; ik weet nog niet wat ik hiermee ga doen. of een zware (min)80AH auto accu.
of een aantal lichtere (lood/)gel accu's.
2. de middelste, de ruimte voor de subwoofer.
3. bovenste. de 4 spekers+ 2 tweaters.
ik ga alles van JBL of BOSE aanschaffen.

aangezien ik normaal met staal werk.

zijn mijn vragen ;;

- welk hout? het moet sterk zijn, maar ook redelijk water bestendig.
- ik wil zo een koffer mechanisme erop bouwen met een in en uit schuifbaar handvad. met 2 (redelijk) grote wielen, rubber of luchtbanden. iemand enig idee waar ik dat kan kopen?

alvast bedankt,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 00:03:
na een speaker kratje gemaakt te hebben,,
wat ik echt leuk vond, maar jammer dat je beperkt zit aan en bepaalde ruimte.
wil ik nu een kratje van hout. zodat ik zelf de afmetingen kan bepalen.

ik ben van plan 3 ruimtes te maken,

1. onderste, met de accu('s) ; ik weet nog niet wat ik hiermee ga doen. of een zware (min)80AH auto accu.
of een aantal lichtere (lood/)gel accu's.
2. de middelste, de ruimte voor de subwoofer.
3. bovenste. de 4 spekers+ 2 tweaters.
ik ga alles van JBL of BOSE aanschaffen.

aangezien ik normaal met staal werk.

zijn mijn vragen ;;

- welk hout? het moet sterk zijn, maar ook redelijk water bestendig.
- ik wil zo een koffer mechanisme erop bouwen met een in en uit schuifbaar handvad. met 2 (redelijk) grote wielen, rubber of luchtbanden. iemand enig idee waar ik dat kan kopen?

alvast bedankt,,
2 pagina'strug heeft iemand zijn kratradio laten zien (zag er goed uit) en dat lijktme zon beetje waar jij et over hebt met dat hadvat gedeelte en wielen
ik zou gaan voor mdf omdat het super fijn werkt en en mooi is af te werken (word veel gebruikt in de audio)

ze hebben trouwens bij de praxis wat ik zo weet een aantal verschillende soorten wielen (gewoon velgen met fietsbanden)
of van een oude bolderkar af wat dan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
systemfan schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:18:
[...]

Misschien kan je best eerst even opzoeken wat een weerstand net doet :>

Hier heb je meer aan denk ik:
http://www.conrad.be/goto.php?artikel=148288 :)
oke, beetje vaag verhaal, wat ik eruit opmaak is dat dit ding de spanning terugbrengt naar 9V en 1A. maar nou weet ik nog steeds niet goed hoe ik hem moet aansluiten omdat er erg veel onduidelijke tekeningen staan, moet ik nou per sé de ground gebruiken? m'n spanningsdraad heeft namelijk geen ground,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 00:11:
[...]

2 pagina'strug heeft iemand zijn kratradio laten zien (zag er goed uit) en dat lijktme zon beetje waar jij et over hebt met dat hadvat gedeelte en wielen
ik zou gaan voor mdf omdat het super fijn werkt en en mooi is af te werken (word veel gebruikt in de audio)

ze hebben trouwens bij de praxis wat ik zo weet een aantal verschillende soorten wielen (gewoon velgen met fietsbanden)
Zoiets ja, maar dan beter,,

hier komt namelijk flink wat gewicht op.
reken op een 40/50 kilo.(A)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 00:11:
[...]

Wij hebben die wielen bij de kringloop gekocht, handvat van een koffer ook van de rkingloop. Ik wil je wel aanraden relatief grote wielen te nemen met lagers en bijv oorkeur luchtbanden. Dat loopt echt super relaxed. Huisgenootje heeft er vanmiddag nog weiland en stukje strand mee over gestoken en lekker over klinkertjes in de binnenstad gesjouwd.

Let er ook op dat je handvat hooggenoeg komt. Voormij zit het eigenlijk net te laag om land mee te lopen en voor mijn huisgenoot ook iets te laag, hij krijgt het karretje nog weleens op zijn hak, maar we maken een nieuw handvat, dat wat hoger komt.
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 00:49:
[...]

Zoiets ja, maar dan beter,,

hier komt namelijk flink wat gewicht op.
reken op een 40/50 kilo.(A)
Ja het buisje dat als asverbinding dient zal daar wel niet op berekend zijn, al denk ik dat de wieltjes meer dan voldoen, ook voor 50 kg. Ik zou eens kijken naar kleine fietswielen. kort door de bocht: hoe groter de wielen hoe comfortabeler.

[ Voor 17% gewijzigd door lredev op 24-06-2009 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owkeey:),,
en ps. MDF. dat gaat tog uitzetten,rotten en verliest zijn stevigheid als het in aanraking komt met water?
en het is niet echt robuust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• systemfan
jochem92 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 00:47:
[...]

oke, beetje vaag verhaal, wat ik eruit opmaak is dat dit ding de spanning terugbrengt naar 9V en 1A. maar nou weet ik nog steeds niet goed hoe ik hem moet aansluiten omdat er erg veel onduidelijke tekeningen staan, moet ik nou per sé de ground gebruiken? m'n spanningsdraad heeft namelijk geen ground,.
De tekening op pagina 2. Veel duidelijker kan die niet denk'k. :p En als die fabrikant de moeite heeft gedaan om er een ground aan te maken zal die wel een functie hebben, niet? :) Wil je mss dat'k het ook nog ff allemaal voor je bouw? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 00:51:
owkeey:),,
en ps. MDF. dat gaat tog uitzetten,rotten en verliest zijn stevigheid als het in aanraking komt met water?
en het is niet echt robuust?
uhm: Afbeeldingslocatie: http://www.goudinkoop.com/bestanden/verf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slechtvalk200
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:41
ik heb ook eindelijk begonnen. ik heb al de meeste van mijn stukken. Ik heb wel nog 1 probleem.

Ik heb 2 laders van 800mA en 4 batterijen van 7Ah. Ik moet nu nog een schakeling vinden om de batterijen te kunnen laden en gebruiken zonder dat er ooit 2 of meer in parallel staan.

Het zou grotendeels kunnen opgelost zijn moest ik het volgende weten. Als ik 2 laders heb, mag ik de beide min-polen dan samen nemen??

[ Voor 19% gewijzigd door Slechtvalk200 op 24-06-2009 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Daar er nogal wat mensen interesse hebben in deze gevalletjes kan ik er leuk mee blijven experimenteren en bouwen. Daarom staat er al weer een nieuw project op stapel. Enige tijd geleden al bestelde ik dit: TK2050 versterkerbordje.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JfDvpX0wJQPxlYELgF7pyj5Y/full.jpg

2x50watt bij 4Ohm. input voltage van 10V tot 36V (volgens de spec pdf)

Nu vraag ik me hier wat over over af, namelijk wat het afgegeven vermogen wordt bij 12 of 24 volt, of ik koop een grotere 12volt accu of 2 kleiner 12volts accu's om in serie te zetten. Heeft iemand hier een "educated geuss" bij/voor/over?

Heeft het meerwaarde 8ohm speakers te gebruiken? bijvoorbeeld door 2 auto speakers in serie te zetten of te leuke monitors te gebruiken? Het idee is in ieder geval om een losse "self-powered versterker" te maken welke te koppelen valt aan een setje speakers. Misschien wil ik een subje inbouwen in de versterker kast en 2 kleinere mid/hoogmonitors los beschikbaar maken.

Allereerst wordt het ding niet uitgerust met een ingebouwde voeding, maar er wordt wel ruimte in de behuizing vrijgelaten om dit toekomstig te realiseren. De (druppel)lader wordt wel ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• systemfan
J_V_D_L schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:31:
[...]

Welke VU meter ga jij nemen? Conrad search is bij mij down :(
Volgens mij heeft Conrad geen VUmeters :N Heb er zelf ook nog geen, kom eerst hier eens polsen of het te doen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
offtopic:
[quote]systemfan schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:56:
[...]

Volgens mij heeft Conrad geen VUmeters :N Heb er zelf ook nog geen, kom eerst hier eens polsen of het te doen is :)
[/quote]

Jawel, deze heb ik laatst nog besteld, al is ie nu niet meer op voorraad. De mijn kan eventueel overgenomen worden trouwens, wil een led metertje inbouwen.

Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/m/8000_8999/8500/8550/8552/855208_BB_00_FB.EPS.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/m/8000_8999/8500/8550/8552/855208_LB_00_FB.EPS.jpg

Even te snel gelezen :S VU geen V :P

[ Voor 4% gewijzigd door lredev op 24-06-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

systemfan schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:56:
[...]

klik
Afbeeldingslocatie: http://images.conrad.com/m/1000_1999/1200/1200/1201/120146_BB_00_FB.EPS.jpg
Leelijkk!! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
systemfan schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 01:54:
[...]

De tekening op pagina 2. Veel duidelijker kan die niet denk'k. :p En als die fabrikant de moeite heeft gedaan om er een ground aan te maken zal die wel een functie hebben, niet? :) Wil je mss dat'k het ook nog ff allemaal voor je bouw? :')
:P nee dat hoeft niet, maar de stekker heeft geen aardedraad, dus ik weet niet of ik dit er ook op moet hebben, snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• systemfan
Aha; leuk :) Conrad België heeft die dus niet, daarmee dat'k ze niet vond.
jochem92 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:09:
[...]

:P nee dat hoeft niet, maar de stekker heeft geen aardedraad, dus ik weet niet of ik dit er ook op moet hebben, snap je?
Je sluit die aardepin (de middelste dus) gewoon aan op de - klem van je batterij, pin 1 op de + klem en de tussen de overgebleven pin en je ground heb je dan een spanning van 9v :)

[ Voor 0% gewijzigd door systemfan op 24-06-2009 14:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

Wat een leuke topic:) Ik heb zelf jaren geleden ook zo'n device gebouwd, en dat zag er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/228/dsc00387cry.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/462/dsc00386klf.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/692/dsc00385q.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/3186/dsc00384zmp.th.jpg

Nu zit het geheel in een houten kist, waardoor ik wat meer ruimte heb, en dus ook klankkast. De foto's daarvan upload ik hier binnenkort wel even, die heb ik niet bij de hand.

Ingrediënten:

2 JVC speakers 3-weg (Vermogen ligt rond de 180 watt continue, 230 piek)
45 ampere/uur (gewone auto-accu)
Voltmeter (digitaal, aparte 9volt-stroomvoorziening)
Crappy scooterversterker, volgens opschrift 300 Watt (wordt vervangen door betere) Die 300 Watt zal wel 2x5 muziekvermogen zijn, en de rest is hitte.

Ik gebruik 'm vaak bij kampvuurtjes etc, vandaar ook de conversie naar een houten kist: net wat meer bescherm, en geluid uit beide boxen hoorbaar.. je kan immers maar aan 1 kant van het bierkrat tegelijk zitten...

Het apparaat gaat ongeveer een week mee, bij non stop luisteren op herrie-niveau (dan is de accu ontladen tot 12.1volt)

[ Voor 12% gewijzigd door Pixeltje op 24-06-2009 16:08 . Reden: Aantallen ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
systemfan schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:19:
[...]

Aha; leuk :) Conrad België heeft die dus niet, daarmee dat'k ze niet vond.

[...]

Je sluit die aardepin (de middelste dus) gewoon aan op de - klem van je batterij, pin 1 op de + klem en de tussen de overgebleven pin en je ground heb je dan een spanning van 9v :)
maar waar moet ik dan de - pool van de accu op aansluiten, of is die ground dan de - pool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
jochem92 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:21:
[...]

maar waar moet ik dan de - pool van de accu op aansluiten, of is die ground dan de - pool?
De min van de accu = de ground. Zie het als bij een auto waar de hele auto aan de -pool hangt en alle + de draadjes zijn...

Dus alle verbruikers zitten in principe tussen de + van de accu en de "ground" (ofwel - pool) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Heeft iemand ervaring met deze speakers ? > http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=378216

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:35:
Daar er nogal wat mensen interesse hebben in deze gevalletjes kan ik er leuk mee blijven experimenteren en bouwen. Daarom staat er al weer een nieuw project op stapel. Enige tijd geleden al bestelde ik dit: TK2050 versterkerbordje.

[afbeelding]

2x50watt bij 4Ohm. input voltage van 10V tot 36V (volgens de spec pdf)

Nu vraag ik me hier wat over over af, namelijk wat het afgegeven vermogen wordt bij 12 of 24 volt, of ik koop een grotere 12volt accu of 2 kleiner 12volts accu's om in serie te zetten. Heeft iemand hier een "educated geuss" bij/voor/over?

Heeft het meerwaarde 8ohm speakers te gebruiken? bijvoorbeeld door 2 auto speakers in serie te zetten of te leuke monitors te gebruiken? Het idee is in ieder geval om een losse "self-powered versterker" te maken welke te koppelen valt aan een setje speakers. Misschien wil ik een subje inbouwen in de versterker kast en 2 kleinere mid/hoogmonitors los beschikbaar maken.

Allereerst wordt het ding niet uitgerust met een ingebouwde voeding, maar er wordt wel ruimte in de behuizing vrijgelaten om dit toekomstig te realiseren. De (druppel)lader wordt wel ingebouwd.
Ik heb slecht nieuws voor je. Je kan het bordje alleen maar gebruiken met 8 ohms speakers. 4 ohms speakers kunnen alleen als je de outputs parallel aansluit. Dan is hij als het ware mono. Dit vond ik in de datasheet:
Tripath does not recommend driving loads below 6 Ohms single ended as the amplifier efficiency will
be reduced and the amplifier will reach it’s current limit at relatively low power output levels. With the
outputs connected in parallel, however, the TK2050 is capable of driving single channel loads down
to 4 Ohms with very high power capability. In such applications, special consideration must be give
to cooling of the TP2050 power device.
Ik vond de 2x50 watt al heel erg raar klinken voor 4 ohms op 36 volt. Dat komt omdat het in 8 ohm is. Een educated guess van mij is dat je maximaal 2x13 watt op 12 volt hebt en ongeveer 2x40 watt op 24 volt. Dit bordje is niet geschikt om het maximale uit je 12 volt te halen. Als je 4 ohms speakers wilt gebruiken (voor 25 watt) kun je veel beter een bordje met een TA2020 chip halen. De TA2020 chip is gebouwd voor hogere stromen en lagere spanningen (dwz lagere speaker impedanties) en is meer geschikt voor 12 volt.

Ik draai zelf al jaren met 8 ohms speakers en het kan best hard. Wat je ook kunt doen is dit bordje met je accu op 12 volt gebruiken en dan als je 230 in de buurt hebt een 36 volt voeding regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slechtvalk200 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:31:
Ik heb 2 laders van 800mA en 4 batterijen van 7Ah. Ik moet nu nog een schakeling vinden om de batterijen te kunnen laden en gebruiken zonder dat er ooit 2 of meer in parallel staan.
Je kunt ze ook alle vier parallel zetten. Of doe je dat niet omdat je dan niet alle laders aan kan aansluiten?

Misschien kun je laten zien welke laders je hebt. In sommige gevallen is het namelijk geen probleem om de laders parallel op dezelfde accu's aan te sluiten.

Let er wel op dat je niet laadt met meer dan 400mA per accu. Dus 1 lader per 2 accu's is in jouw geval het maximum.
Het zou grotendeels kunnen opgelost zijn moest ik het volgende weten. Als ik 2 laders heb, mag ik de beide min-polen dan samen nemen??
Je kan eigenlijk altijd wel alle min-polen op elkaar aangesloten houden. Ook van de laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:17:
[...]

Ik heb slecht nieuws voor je. Je kan het bordje alleen maar gebruiken met 8 ohms speakers. 4 ohms speakers kunnen alleen als je de outputs parallel aansluit. Dan is hij als het ware mono. Dit vond ik in de datasheet:
Die indruk kreeg ik ook na het lezen van de datasheet van de chip, echter sla ik de handleiding van het complete verterkertje er op na, dan krijg ik toch echt de indruk dat 2x50W aan 4 ohm the produceren is door dit ding. In het tabelletje op pagina 11 van de PDF, staat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/noGEKjo3yohxM5PphUdgehx3/full.png

Wat mij doet vermoeden dat er met 24V nog een aardig geluid uit moet zien te krijgen! Maar goed ik begrijp dan niet goed hoe dat zich verhoud met de specificaties van de chip...
Ik vond de 2x50 watt al heel erg raar klinken voor 4 ohms op 36 volt. Dat komt omdat het in 8 ohm is. Een educated guess van mij is dat je maximaal 2x13 watt op 12 volt hebt en ongeveer 2x40 watt op 24 volt. Dit bordje is niet geschikt om het maximale uit je 12 volt te halen. Als je 4 ohms speakers wilt gebruiken (voor 25 watt) kun je veel beter een bordje met een TA2020 chip halen. De TA2020 chip is gebouwd voor hogere stromen en lagere spanningen (dwz lagere speaker impedanties) en is meer geschikt voor 12 volt.

Ik draai zelf al jaren met 8 ohms speakers en het kan best hard. Wat je ook kunt doen is dit bordje met je accu op 12 volt gebruiken en dan als je 230 in de buurt hebt een 36 volt voeding regelen.
Ik wilde sowieso bekijken of ik inderdaad voor een redelijke prijs een 36V voeding kon krijgen, tzt, al was het maar om dit bordje een stationaire toepassing te geven. Ben erg benieuwd hoe de geluidskwaliteit dan is in verhoudihng tot mijn yamaha AX-590 (waar ik erg blij mee ben!) Ik hoop stiekem dat ik dit versterkertje anders mooi kan gebruiken om 2 JBL control1's aan te sturen voor thuis bij de PC.

Ken je zo een leuk versterkertje met die TA2020 trouwens?

Ik kan deze vinden, maar een beetje lelijk, en deze welke wat mooier is en duurder maar gemaakt verkocht door een nederlander :P

[ Voor 14% gewijzigd door lredev op 25-06-2009 10:54 . Reden: wat gevonden.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:38:
Die indruk kreeg ik ook na het lezen van de datasheet van de chip, echter sla ik de handleiding van het complete verterkertje er op na, dan krijg ik toch echt de indruk dat 2x50W aan 4 ohm the produceren is door dit ding.
Je moet absoluut niet van die handleiding uitgaan. Het enige wat dat bordje voorstelt is een manier om de twee tripath chips aan te sluiten. De ontwerpers van dat bordje hebben zich alleen maar aan de datasheet gehouden en weten eigenlijk ook niet hoe het werkt.
Het enige wat van belang is wat er in de datasheet staat. En daar zijn ze erg duidelijk.
Ik wilde sowieso bekijken of ik inderdaad voor een redelijke prijs een 36V voeding kon krijgen, tzt, al was het maar om dit bordje een stationaire toepassing te geven. Ben erg benieuwd hoe de geluidskwaliteit dan is in verhoudihng tot mijn yamaha AX-590 (waar ik erg blij mee ben!) Ik hoop stiekem dat ik dit versterkertje anders mooi kan gebruiken om 2 JBL control1's aan te sturen voor thuis bij de PC.
Ik denk dat je je nog wel zal verbazen hoe goed de geluidsqualiteit is. Zelfs audionerds beginnen classe D/T te accepteren.
Ken je zo een leuk versterkertje met die TA2020 trouwens?

Ik kan deze vinden, maar een beetje lelijk, en deze welke wat mooier is en duurder maar gemaakt verkocht door een nederlander :P
Dat is exact waarmee ik zou aankomen. Die eerste is op zich wel leuk maar dat aan en uit schakelaartje verpest het. Dat zijn dezelfde schakelaartjes die op de achterkant van je computervoeding zit. Die hadden ook mooi op dat versterkertje gestaan, op de achterkant :P

Ik heb zelf de AMP6BASIC van www.41hz.com . Die moet je wel zelf inelkaar zetten. Bij mij ging dat prima, ik had ook zo'n geaard polsbandje om. Iemand anders op dit forum heeft hem opgeblazen. Maar er staan zo nu en dan printplaatjes met die chip op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Ik ga liever gewoon voor een kant-en-klaar versterkertje :)

Deze wordt het

Wat specs:

RMS Power output : 2 x 180 Watt
Bridgeable circuit
Mosfet separate power circuit
Frequency resp. : 20Hz-20kHz
Harmonic distortion : <0,04%
S/N ratio : >88dB
1 x high/low RCA stereo input
Input sensitivity : 0,12V - 1,0V/10K
Load impedance : 4 to 8 Ohm
Separate crossover swith each channel
Gain adjustment per 2 channels
Power consumption : 15A max.
Power supply : 12V DC
External fuse protection
Built-in thermical protection circuit with LED indication
Separate HPF/LPF/Gain controls each channel
High pass :120-3000Hz
Low pass : 50-250Hz
Dimensions : 240 x 250 x 50 mm (l x w x h)
Weight : 1626 g
Qty/ctn : 5

Zit er op zo'n ding nou een normale volumeknop? :')
Die High/Low pass filters, wat houdt dat in? Soort crossover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
J_V_D_L schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:23:
Ik ga liever gewoon voor een kant-en-klaar versterkertje :)

Deze wordt het

Wat specs:

...

Zit er op zo'n ding nou een normale volumeknop? :')
Die High/Low pass filters, wat houdt dat in? Soort crossover?
Er zit geen normale volume knop op, maar wel een gain regeling op het ingangssignaal. Hiermee kan je wel het volume regelen, maar normaliter zet je die op het maximum dat je speakers aankunnen zonder dat er vervorming optreed, waarbij ook je geluidsbron ook maximaal staat. Vervolgens regel je het volume verder met je ipod, telefoon of wat dan ook als bron dient.

Die high/low pass is inderdaad een rudimentaire crossover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Beelden van mijn 3D ontwerp komt zo :) Ik had alleen een crash waardoor ik een deel opnieuw moest doen :(

[ Voor 8% gewijzigd door J_V_D_L op 25-06-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
J_V_D_L schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:30:
Beelden van mijn 3D ontwerp komt zo :) Ik had alleen een crash waardoor ik een deel opnieuw moest doen :(
Dat is mooi rottig om te horen.. Zal me benieuwen wat je gemaakt hebt
Ikzelf heb net pakketje met mijn 12v 7.2ah accu met lader gehad. Gisteren al mdf gehaald ga nu eerst alles even aansluiten en kijken hoe of alles naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/qqsg7t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2gy5aug.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/xqe5uo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/28slzm8.jpg

Dit heb ik tot nu toe :)

Versterker: MCA-4000
Speakers: 2x sub uit B&W Box
2x tweeter uit zelfde box.

Kan ik trouwens die subs/middenlaag niet mono aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coole 3D plaatjes! Ik herken die speakers :) Dit zijn ze:Afbeeldingslocatie: http://bigthumbs.marktplaats.com/kopen/thumbnail/2/8a/479295650.jpg

DM110 speakers of iets soortgelijks?

Btw, het is trouwens 12Ah niet 12A. 12 ampere kunnen die dingen niet leveren zonder dat ze enorm inefficient worden. Bij 3 a 4 ampere houdt het wel op. Je versterker is eigenlijk veel te groot voor je doel. De speakers zijn ook 8 ohms wat je maximum vermogen ook weer drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:48:
Coole 3D plaatjes! Ik herken die speakers :) Dit zijn ze:[afbeelding]

DM110 speakers of iets soortgelijks?

Btw, het is trouwens 12Ah niet 12A. 12 ampere kunnen die dingen niet leveren zonder dat ze enorm inefficient worden. Bij 3 a 4 ampere houdt het wel op. Je versterker is eigenlijk veel te groot voor je doel. De speakers zijn ook 8 ohms wat je maximum vermogen ook weer drukt.
Idd, DM220 :)
Aja, nee 12Ah bedoel ik ook :$
Ik dacht 8 Ohm -> heeft meer vermogen nodig voor t zelfde volume (vergeleken met 4 Ohm) dus zwaardere versterker?

Voldoet de 2x100watt van marquant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
Dit is even de test setup;
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2ptsa3l.jpg

Voor zover klink het allemaal wel aardig nog niet super perfect. Maar nu maar even focussen op de box en dan zien we wel weer verder of ik niet gewoon een radio/cd speler inbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J_V_D_L schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:01:
Idd, DM220 :)
Aja, nee 12Ah bedoel ik ook :$
Ik dacht 8 Ohm -> heeft meer vermogen nodig voor t zelfde volume (vergeleken met 4 Ohm) dus zwaardere versterker?

Voldoet de 2x100watt van marquant?
Ik heb thuis twee DM110's staan. Vreselijk lelijk maar klinken echt prima. :) Het vermogen dat je nodig hebt voor 4 of 8 ohm om ze even hard te laten klinken is in principe gelijk. De parameter die daar over gaat is de gevoeligheid. Die is bij die speakers geloof of 87dB/w/m ofzo. Niet extreem veel

Wat je nodig hebt is een hogere spanning voor dat vermogen. (een iets ingewikkeldere formule die lijkt op P=V^2/R) Dus met 4 ohm heb je, meestal op dezelfde spanning 2x zoveel vermogen.

Ik zou ook aan de TA2020 gaan (iedereen aan de TA2020!!! _/-\o_ ). Dat is echt veel beter voor gelaccu's. Die megadingen zijn voor in de auto. En een autoaccu is wel aan te raden als je echt hard wilt pompen. Autoaccuus kunnen gewoon meer stroom leveren dan gelaccu's.

Je kunt ook zo'n marquant accu nemen maar dan kun je netzogoed een extra accu kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:31:
[...]

Ik zou ook aan de TA2020 gaan (iedereen aan de TA2020!!! _/-\o_ ). Dat is echt veel beter voor gelaccu's. Die megadingen zijn voor in de auto. En een autoaccu is wel aan te raden als je echt hard wilt pompen. Autoaccuus kunnen gewoon meer stroom leveren dan gelaccu's.
Hmm, ik ben nog niet over de streep getrokken voor zo'n TA2020 ...

edit: ik weet dat wattage niet heel belangrijk is, maar 12 watt voor zulke zware speakers !?

[ Voor 10% gewijzigd door J_V_D_L op 25-06-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij gaat net zo hard hoewel hij wel veel minder stroom trekt. Dat is alles. Dat megading zal alleen maar accucapaciteit verslinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 16:04:
Hij gaat net zo hard hoewel hij wel veel minder stroom trekt. Dat is alles. Dat megading zal alleen maar accucapaciteit verslinden.
Okee. Ik ga er naar 1 op zoek :) die dingen zijn soms echt lelijk
Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je over accu's/ amperes en ampere uur begint, kijk even hier: klik! :)

Enneh... geen vraag & aanbod alstublieftdankuwel...