[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 46.672 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 22:05:
[...]

Dat is dus geheel persoonlijk. Ikzelf heb de witte gekozen omdat ik vind dat Apple spullen wit horen te zijn en nu past hij bij al mijn andere Apple-stuff. En nee bij de BlackBooks komt dat probleem niet voor.
Hmmm. Moet je toch eens met de ontwerpers van Apple gaan praten. Er komen al een tijdje non-witte producten op de markt..
Ik heb ook een zwarte. Al bijna 2 jaar oud. Alleen batterij (gratis) laten vervangen. En nu problemen met mijn trackpadknop die niet meer goed klikt (iemand daar ook last van? oplossing?). Verder geen mankementen of beschadegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

J0sTJos schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:54:
(iemand daar ook last van? oplossing?)
http://ibloggedthis.com/2...d-squishy-button-problem/

maar gewoon een dubbelgevouwen papiertje mag ook.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hmmm. Moet je toch eens met de ontwerpers van Apple gaan praten. Er komen al een tijdje non-witte producten op de markt..
Ik heb ook een zwarte. Al bijna 2 jaar oud. Alleen batterij (gratis) laten vervangen. En nu problemen met mijn trackpadknop die niet meer goed klikt (iemand daar ook last van? oplossing?). Verder geen mankementen of beschadegingen.
ik heb er ook last van, laat het binnekort ff vervangen. Hij klikt trouwens wel goed, maar de hele linkerkant van de trackpadknop kan ik een stuk indrukken zonder dat ie klikt, dit maakt een raar geluid ook. Gewoon ff onder garantie laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja dat weet ik ook wel. Maar ik zei ik vind. Ik zei niet dat alle Apple producten wit waren. Ik heb zelf ook een grijs/zwarte iPhone. Een zilveren shuffle. enz.. Maar ik vind bv de MM en het Apple tobo'tje beter bij een witte MacBook passen. Smaken verschillen en daar kan je niet over discussieren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timvanh
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 11:17
Ik heb even een vraag aan jullie over nieuw geheugen voor me macbook.

Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht, maar ik kom er gewoon nog niet uit :P.
Ik heb trouwens een derde generatie macbook met 2 Ghz en 1Gb ram. Ik wil dit nu vergroten naar 4Gb ram.

Ik heb in de pricewatch dit geheugen gezien en ik vroeg me af op dat geschikt zou zijn? Een webwinkel kon het me helaas niet vertellen.

pricewatch: Kingston KVR667D2S5/2G

ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

Timvanh schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:20:
Ik heb even een vraag aan jullie over nieuw geheugen voor me macbook.

Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht, maar ik kom er gewoon nog niet uit :P.
Ik heb trouwens een derde generatie macbook met 2 Ghz en 1Gb ram. Ik wil dit nu vergroten naar 4Gb ram.

Ik heb in de pricewatch dit geheugen gezien en ik vroeg me af op dat geschikt zou zijn? Een webwinkel kon het me helaas niet vertellen.

pricewatch: Kingston KVR667D2S5/2G

ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen!
Ik heb zelf (nog) geen Macbook, maar wellicht heb je iets aan het volgende topic:
\[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2

Maar volgens mij zou bovenstaand geheugen gewoon moeten voldoen.

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hoppa en wéér een nieuwe topcase die voor me besteld word, de oude (net 5 weken oud) is nu al stuk op dezelfde plek...

Vraag me af hoe 't met de nieuwe casing gaat.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
lh-Online.nl schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 08:41:
Ik zie wel toetsjes in mijn scherm. Gebruik tegenwoordig een The Slip 13" van Crumpler, die houdt er wat afstand tussen, ideaal. Als je hem echt netjes wil houden, lijkt het me wel iets om te overwegen.
Goed om te weten. Ik ben superzuinig op mijn spullen dus dan neem ik maar het zekere voor het onzekere denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik heb nu een macbook met een 2.0 c2d, 2gb intern en een 80gb schijfje erin.
Daaraan hangen via usb 2 een 500gb mybook en een 1tb wd elements schijf.
Als scherm heb ik via dvi een dell 2707 aangesloten.

Sinds ik m'n canon 20d (8mp) heb vervangen met een eos 5d (12,8mp) vind ik m'n macbook in lightroom nogal traag aanvoelen, ik denk door de grotere bestanden.
Het geheugen is al maxxed (die intel chipset kan geloof ik max 2gb aansturen)
Swappen op externe schijven schiet ook niet echt op lijkt me (usb 2).
Dus zit ik er aan te denken om de schijf te vervangen door de snelste schijf die in de macbook past... is er iemand die me kan vertellen welke schijf dit is?

Mocht dit geen voordeel opleveren dan verkoop ik m'n macbook.
Als alternatief zit ik dan te denken aan een desktop, maar de imac heeft ook maar plek voor 1 schijf (en dat extra scherm is een beetje overkill naast m'n 27") dus raid zit er daarmee ook niet in... dus als laatste optie dan maar een mac pro (duur! waarom heeft apple geen middenklasse towertje?)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
vraag dit even voor de zekerheid
is deze hdd compatible met een macbook

http://www.perfect-system...100-gb-7200-rpm-sata.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abrakadaver schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:12:
Ik heb nu een macbook met een 2.0 c2d, 2gb intern en een 80gb schijfje erin.
Daaraan hangen via usb 2 een 500gb mybook en een 1tb wd elements schijf.
Als scherm heb ik via dvi een dell 2707 aangesloten.

Sinds ik m'n canon 20d (8mp) heb vervangen met een eos 5d (12,8mp) vind ik m'n macbook in lightroom nogal traag aanvoelen, ik denk door de grotere bestanden.
Het geheugen is al maxxed (die intel chipset kan geloof ik max 2gb aansturen)
Swappen op externe schijven schiet ook niet echt op lijkt me (usb 2).
Dus zit ik er aan te denken om de schijf te vervangen door de snelste schijf die in de macbook past... is er iemand die me kan vertellen welke schijf dit is?

Mocht dit geen voordeel opleveren dan verkoop ik m'n macbook.
Als alternatief zit ik dan te denken aan een desktop, maar de imac heeft ook maar plek voor 1 schijf (en dat extra scherm is een beetje overkill naast m'n 27") dus raid zit er daarmee ook niet in... dus als laatste optie dan maar een mac pro (duur! waarom heeft apple geen middenklasse towertje?)
MacBook Pro? Die is toch een heel pak sneller dan je MacBook denk ik. Alhoewel dat de huidige generatie MacBooks goed meevallen qua snelheid (geheugen kan tot 4 gb..). Die kan je ook op je Dell aansluiten en je hebt nog een portable ook. Maar als je echt een stevige desktop wilt.. Tja de Mac Pro is dan altijd een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
en die macbook pro heeft ook nog zo'n expresscard slot of niet? daar kan je dan toch ook weer met esata een raid torentje aan hangen?
Is misschien ook wel een optie... alhoewel duurder dan alleen een diskje vervangen.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn MacBook binnen. Ik ben aardig bekent met windows, maar ik voel me nu toch wel een beetje een behoorlijke beginner, het is wel enorm veel wennen en dingen leren. Met de prestaties ben ik absoluut tevreden.

Ik heb alleen 1 dingetje waar ik wel van op keek. Ik heb een World of Warcraft trial erop gezet om te kijken hoe dat liep (met 30 fps op medium mag ik niet klagen). Mijn fan gaat alleen steeds harder en harder draaien. Het is onderhand het geluid van een jet vliegtuig dat gaat opstijgen. Wanneer ik WOW weer uitschakel, dan houdt de fan er na een minuut ook weer mee op. hoort dit?

Nu las ik pas dat je ergens kon kijken hoeveel RAM geheugen er gereserveerd was voor de videokaart, ik heb het gevoel dat dat niet helemaal op maximaal staat, en dat daardoor de chip erg snel warm wordt. Kan dat en zo ja, hoe weizig ik het gereserveerde RAM geheugen voor mijn 3d chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:17:
Ik heb mijn MacBook binnen. Ik ben aardig bekent met windows, maar ik voel me nu toch wel een beetje een behoorlijke beginner, het is wel enorm veel wennen en dingen leren. Met de prestaties ben ik absoluut tevreden.

Ik heb alleen 1 dingetje waar ik wel van op keek. Ik heb een World of Warcraft trial erop gezet om te kijken hoe dat liep (met 30 fps op medium mag ik niet klagen). Mijn fan gaat alleen steeds harder en harder draaien. Het is onderhand het geluid van een jet vliegtuig dat gaat opstijgen. Wanneer ik WOW weer uitschakel, dan houdt de fan er na een minuut ook weer mee op. hoort dit?

Nu las ik pas dat je ergens kon kijken hoeveel RAM geheugen er gereserveerd was voor de videokaart, ik heb het gevoel dat dat niet helemaal op maximaal staat, en dat daardoor de chip erg snel warm wordt. Kan dat en zo ja, hoe weizig ik het gereserveerde RAM geheugen voor mijn 3d chip?
Het toenemen van de snelheid van de fan is normaal. Je CPU staat te loeien en wordt dus heet en zal direct gekoeld moeten worden. Zodra de CPU belasting weer afneemt dan neemt de snelheid van de fan ook direct weer af.

Verwijderd

Dit is misschien een hele stomme vraag, maar goed.

Ik heb Firefox er maar opgezet, want safari ondersteunt niet alles wat ik wil. Nu kom ik alleen het volgende tegen. Als ik in de Homepage bij preferences een typfout maak (ik had de h van http weggelaten) krijg ik een foutmelding linksboven in beeld. Deze foutmelding kan ik alleen niet in zijn geheel zien. Hoe verplaats ik zo'n melding naar het midden van het beeld? Ik kan namelijk niet bij het sleepbalkje. En hoe zorg ik ervoor dat toekomstige meldingen niet linksbovenin komen te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Weet iemand of ik mijn Windows Mobile Telefoon (HTC S620) als bluetooth GPRS-modem kan gebruiken op mijn MacBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:35
http://www.wmwifirouter.com/

Ik zou dat even checken, volgens mij de makkelijkste manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Chriztiaan schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:22:
http://www.wmwifirouter.com/

Ik zou dat even checken, volgens mij de makkelijkste manier :)
Hmmm. Moet ik een speciaal programmaatje voor kopen dus. Maar kan ik het niet gewoon instellen in OSX zonder extra progz? In Windows kan het heel easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn Windows Mobile telefoon zit een programma dat heet "connection sharing" of zoiets. Dan is het een eitje om in OS X een bluetooth aparaat in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Pffff. Indd zo makkelijk! Ik helemaal moeilijk lopen doen met handleidingen met scripts en nieuwe verbindingen instellen.
Voor degenen die hun Windows Mobile telefoon willen gebruiken als bluetooth modem, zo werkt het:

Voorwaarden:
- Bluetooth op je Mac en WM telefoon
- Werkende internetverbinding (!!) op je telefoon (ik heb GPRS. HSPDA en 3g zullen ook wel werken neem ik aan).

1. Zet bluetooth aan op zowel je WM telefoon als Mac.
2. Verbind beide apparaten met elkaar dmv 'Bluetooth' in 'Systeemvoorkeuren'.
3
a. Open in je WM telefoon het programmaatje: 'Gedeeld Internet' (bij mij zit het onder 'Expert').
b. Selecteer bij Pc-verbinding: 'Bluetooth PAN'. En bij Netwerkverbinding: de door jou gebruikte internetverbinding op je WM telefoon.
c. Druk op 'Verbinden'.
4
a. Ga weer op je Mac naar 'Bluetooth' in je 'Systeemvoorkeuren'.
b. Selecteer je zojuist verbonden Bluetoothdevice, je WM telefoon dus, uit de lijst.
c. Druk op 'Verbind met netwerk'.
5. Internetten maar!

Let op!!! Internet op je telefoon kost geld! Het gaat meestal dmv een bedrag per MB. Vraag ernaar bij je telefoonprovider. De meeste telefoonproviders hebben bundels dat je onbeperkt gebruik kunt maken van de internetverbinding op je telefoon.

Het is mij gelukt met:
Macbook Black, OSX 10.5.4
HTC S620 WM6
GPRS verbinding van Hi, met onbeperkt internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
Nu het toch over bluetooth gaat... Ik heb mijn sony ericssom w960 gekoppeld aan mijn macbook, alleen kan ik nu wel foto's van mijn macbook naar mijn mobiel sturen maar niet andersom. Als ik een foto vanaf mijn mobiel naar mijn macbook wil sturen krijg ik de melding connection failed. Weet iemand waar de fout zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 22:39
Sinds twee weken de overstap gemaakt van een PC naar een Macbook. Bevalt zeer goed. Het meeste bevalt uitermate goed. Er is echter 1 klein dingetje waar ik mij redelijk aan kan ergeren.
In Finder de column-view! Je kan door het klikken op het vertical =-teken elke kolom laten resizen naar de breedte van de langste filename. Maar ik wil dat Finder dit altijd en eeuwig voor mij doet.

Uiteraard via google menig zoektochtje ondernomen, maar ik kom telkens uit bij uiteenzetting hoe je kunt dubbelklikken op...... Daarnaast staat er af en toe dat wat ik wil niet mogelijk is, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dit niet kan; Een klein hackje via de terminal of misschien zelfs een vinkje ergens....

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bianca schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:31:
Nu het toch over bluetooth gaat... Ik heb mijn sony ericssom w960 gekoppeld aan mijn macbook, alleen kan ik nu wel foto's van mijn macbook naar mijn mobiel sturen maar niet andersom. Als ik een foto vanaf mijn mobiel naar mijn macbook wil sturen krijg ik de melding connection failed. Weet iemand waar de fout zit?
Via kabel lukt het me ook niet (SE K810i/SE w880i) maar verbinden via bluetooth lijkt te werken :) In het bluetoothmenu (bovenin de "taakbalk") "browse device" kiezen zou tot het gewenste resultaat kunnen leiden!

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Spidey schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:46:
(...) Je kan door het klikken op het vertical =-teken elke kolom laten resizen naar de breedte van de langste filename. Maar ik wil dat Finder dit altijd en eeuwig voor mij doet.

Uiteraard via google menig zoektochtje ondernomen, maar ik kom telkens uit bij uiteenzetting hoe je kunt dubbelklikken op...... Daarnaast staat er af en toe dat wat ik wil niet mogelijk is, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dit niet kan; Een klein hackje via de terminal of misschien zelfs een vinkje ergens....
Helaas, volgens mij niet. Een kleine aanvulling: Option-dubbelklik resized alle kolommen tegelijk.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
Zegato schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:07:
[...]

Via kabel lukt het me ook niet (SE K810i/SE w880i) maar verbinden via bluetooth lijkt te werken :) In het bluetoothmenu (bovenin de "taakbalk") "browse device" kiezen zou tot het gewenste resultaat kunnen leiden!
Dat bladeren door het bluetooth apparaat doet bij mij ook raar. Nu kan dat komen omdat de fotos die ik wil hebben op het mediageheugen staan. Maar met kabel werkt bij mij juist wel. Ik sloot de kabel aan het zonder gezeur van drivers of wat dan ook werkte het meteen. Maar bluetooth leek me juist zo handig omdat ik dan geen kabels meer nodig had. Helaas dan maar.

Dus als iemand nog een oplossing heeft dat ik wel foto vanaf mijn mobiel naar de bluetooth van mijn macbook kan sturen, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 11:43
Nou voor mij geen MacBook meer. Heb een eerste generatie MacBook Core2Duo en daarvan is 3x de accu vervangen omdat die alsmaar vanzelf kapot gaan, zo ineens! Buiten de garantie is nog zelfs het moederbord vervangen..en sinds lange tijd geen problemen tot gisteren. Ineens weer de accu stuk. Ongelofelijk, garantie is nu ruim verlopen. Ga dat ding maar verpatsen...useless zo'n machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:22

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Heb je niet toevallig een ongeaarde wandcontactdoos waar ie vaak in zit?
4 keer in zo'n korte tijd kan geen toeval zijn, moet haast wel een andere oorzaak (van buitenaf) hebben lijkt mij.
Adapter zou ook nog kunnen...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
Alles in mijn huis is geaard. Ik krijg ook het idee dat er iets niet goed is met de lader ofzo. Kan haast niet waar zijn dat na het vervangen van het moederbord toch die accu kapot is. Maar goed ik heb gok ik geen recht meer op coulance en heb Apple weer aangeschreven. Ben bang dat ik een nieuwe accu moet kopen van 130 euro. En dat zie ik niet zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrOrange schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:01:
Nou voor mij geen MacBook meer. Heb een eerste generatie MacBook Core2Duo en daarvan is 3x de accu vervangen omdat die alsmaar vanzelf kapot gaan, zo ineens! Buiten de garantie is nog zelfs het moederbord vervangen..en sinds lange tijd geen problemen tot gisteren. Ineens weer de accu stuk. Ongelofelijk, garantie is nu ruim verlopen. Ga dat ding maar verpatsen...useless zo'n machine.
Ik weet niet of het met accu's ook zo is, maar het is niet zo dat je maar 1 jaar garantie hebt op je MacBook hoor. Ik denk dat als je accu al 4x kapot is gegaan je mag verwachten dat het wel een serieus probleem is en dat je gewoon geholpen moet worden.

Waarom denken zoveel mensen nog dat je maar 1 jaar garantie hebt, omdat Apple dat zegt? Als je MacBook na 2 of 3 jaar kapot gaat mag je alsnog garantie verwachten. Je mag van een product van 1100+ euro verwachten dat hij langer mee gaat dan 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:22:
[...]

Ik weet niet of het met accu's ook zo is, maar het is niet zo dat je maar 1 jaar garantie hebt op je MacBook hoor. Ik denk dat als je accu al 4x kapot is gegaan je mag verwachten dat het wel een serieus probleem is en dat je gewoon geholpen moet worden.

Waarom denken zoveel mensen nog dat je maar 1 jaar garantie hebt, omdat Apple dat zegt? Als je MacBook na 2 of 3 jaar kapot gaat mag je alsnog garantie verwachten. Je mag van een product van 1100+ euro verwachten dat hij langer mee gaat dan 1 jaar.
Nou ja dat vind ik ook. In eerste instantie was ik naar de Apple Store geweest. Werd netjes gezegd van ja sorry, maar je hebt geen Apple Care. Dus ik redelijk boos en kreeg ik een servicenummer. Dat was het Apple Care nummer en zij vertelde mij dat ik geen Apple Care had en dat ze niets konden doen! Daarna een boze brief gestuurd aan Apple Nederland en werd ik gebeld door iemand van Apple dus er uiteindelijk voor gezorgd heeft dat mijn MacBook werd gerepareerd. Alleen dat is nu al weer een half jaar geleden...
Ik ga ze gewoon weer aanschrijven .. want ik vind het ook waardeloos dat een apparaat van 1300 euro na 2 jaar kapot is. Maar ja veel vertrouwen heb ik er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'T is alleen kut dat je er zelf werk van moet maken wanneer ze je niet willen helpen. Dat is volgens mij het enige voordeel van zo'n Apple Care plan, dat je zonder gezeik gelijk geholpen word. Nu moet je weer brieven etc gaan schrijven. Apple weet zelf ook wel hoe de garantie in de EU en NL werkt, dus je zou gewoon geholpen moeten worden, maar voor die 130 euro zou ik het toch maar doen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Spike_wolf schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:11:
Heb je niet toevallig een ongeaarde wandcontactdoos waar ie vaak in zit?
De lader is ongeaard, dus dat is onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:03

Mach

[END]Avengers

Let op, de garantietermijn op de accu begint weer opnieuw nadat ie vervangen is. Dus als er nog geen jaar is verstreken tussen de laatste keer dat ie kapot is gegaan en deze keer, dan heb je gewoon nog recht op garantie.

Indien het langer is geleden, dan zou ik zowieso nog proberen een beroep te doen op het conformiteitsbeginsel van het consumentenrecht.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

burne schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:07:
[...]

Good point :P

Maar dan kan het nog wel dat ie in een 'slechte' wand contact doos zit, die wisselende spanning levert ofzo.
Heb ik wel vaker mee gemaakt, een specifieke contactdoos die zo ongeveer alles sloopte wat je er in stopte.. ook dingen achter een adapter...

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met mijn Macbook 2.4, 2Gb mem, van 4 maanden oud, problemen met het branden van DVD's

De brander die erin zit is een: HL-DT-STDVDRW GSA-S10N

Heb Memorex 8x DVD+R geprobeerd op 4x te branden, En Platinums 16x, op 8x etc. met Roxio Toast Titanium 9.0.2

Steeds is de dvd niet leesbaar. De platinums gaven write errors tijdens het branden. (weet niet meer welke)

Welke media gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 16:07

Shrien

frequent snoozer

Ik zat net even helemaal in het donker met mijn Macbook, en ik merk dat mijn backlight gedeeltelijk door de behuizing heen komt aan de linker kant van het appeltje.

Ik kan er helaas geen foto van maken, maar heeft iemand hetzelfde ?

[ Voor 8% gewijzigd door Shrien op 03-09-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik ben met mijn squishy trackpad button teruggegaan naar een AASP en kreeg onder garantie een verse topcase :) Misschien een idee ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

MrOrange schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:01:
Als je accu's consequent dood blijven gaan, ga ik eerder twijfelen aan je stroomvoorziening en je MacBook zelf. Heb je de defecte accu's ook getest in andere MacBooks? Het kan namelijk zijn dat het probleem ergens anders ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Mach schreef op woensdag 03 september 2008 @ 07:23:
Indien het langer is geleden, dan zou ik zowieso nog proberen een beroep te doen op het conformiteitsbeginsel van het consumentenrecht.
Onzinnig. Het betreft defecten, geen ontbrekende eigenschappen. Apple heeft intern normen voor de levensduur van accu's en die van de vraagsteller halen die levensduur niet. Dat is niets anders dan een eenvoudig defect. Het conformiteitsbeginsel kom in beeld op het moment dat Apple zou beweren dat accu's verkeerd gebruikt worden, en de vraagsteller heeft het op geen enkele manier daarover. Apple heeft normen die als ik me goed herinner neerkomen op na 300 cycli nog 90% van de capaciteit overhebben.

• cococless
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09-2023
burne schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:01:
[...]

Onzinnig. Het betreft defecten, geen ontbrekende eigenschappen. Apple heeft intern normen voor de levensduur van accu's en die van de vraagsteller halen die levensduur niet. Dat is niets anders dan een eenvoudig defect. Het conformiteitsbeginsel kom in beeld op het moment dat Apple zou beweren dat accu's verkeerd gebruikt worden, en de vraagsteller heeft het op geen enkele manier daarover. Apple heeft normen die als ik me goed herinner neerkomen op na 300 cycli nog 90% van de capaciteit overhebben.
Maar hier is de accu niet versleten, ze is gewoon dood :p

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

cococless schreef op donderdag 04 september 2008 @ 00:41:
Maar hier is de accu niet versleten, ze is gewoon dood :p
Ueh.. welk deel van 'defect' is je niet helemaal duidelijk? :+

• Japie.G
  • Laatst online: 11:27

Japie.G

Colour Classic

Shrien schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:34:
Ik zat net even helemaal in het donker met mijn Macbook, en ik merk dat mijn backlight gedeeltelijk door de behuizing heen komt aan de linker kant van het appeltje.

Ik kan er helaas geen foto van maken, maar heeft iemand hetzelfde ?
ja, hier ook :)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• cococless
burne schreef op donderdag 04 september 2008 @ 01:52:
[...]

Ueh.. welk deel van 'defect' is je niet helemaal duidelijk? :+
A, sorry. Dacht met je hele aanhaling dat je bedoelde dat zen batterij versleten was en niet defect.
Men excuses :p

• ROkkie
Whieee schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:44:
[...]

Als je accu's consequent dood blijven gaan, ga ik eerder twijfelen aan je stroomvoorziening en je MacBook zelf. Heb je de defecte accu's ook getest in andere MacBooks? Het kan namelijk zijn dat het probleem ergens anders ligt
Nu mijn moederbord een 5 maanden geleden is vervangen zet ik ook mijn vraagtekens bij de lader.

• ROkkie
Mach schreef op woensdag 03 september 2008 @ 07:23:
Let op, de garantietermijn op de accu begint weer opnieuw nadat ie vervangen is. Dus als er nog geen jaar is verstreken tussen de laatste keer dat ie kapot is gegaan en deze keer, dan heb je gewoon nog recht op garantie.
...
Mm dat is wellicht een goeie. De garantietermijn van de accu is uiteraard nu niet verlopen. Dus wellicht kan ik daar een beroep op doe

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:10
burne schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:07:
[...]

Die van mij is geaard...

• cococless
Kan je daar een foto van maken? of link?
Of op zen minst meer uitleg want je verbaasd me.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

De lader is ook geaard als je het verlengsnoer gebruikt. Het verschil is makkelijk te constateren. Zonder aarde voel ik aan mijn Macbook Pro een tinteling, met aarde niet. :) Het is dan wel geen Macbook, de laders zijn denk ik wel vergelijkbaar.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Spike_wolf

Spike_wolf

Placebo efect misschien?
Post eens een foto van je later, en de connectie van het net snoer aan je lader.
Bij mijn macbook zitten daar maar twee contact punten.. + en - .. geen aarde...

Humankind… be both.

Verwijderd

Spike_wolf schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:10:
Placebo efect misschien?
Post eens een foto van je later, en de connectie van het net snoer aan je lader.
Bij mijn macbook zitten daar maar twee contact punten.. + en - .. geen aarde...
En een metalen knobbel, die het verlengsnoer op z'n plaats houdt. Men zegt dat dat de 3e aansluiting is, die dus voor aarde wordt gebruikt.

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

En een dikke ijzeren knop waar je het verlengsnoer op schuift. Dat is geen placebo effect. Ik denk dat de metalen ring de aarde doorgeeft, maar ik zal even een multimeter erbij pakken...
Okee, ik kan niet direct een verbinding meten tussen een van de 5 pinnetjes en de randaarde, wel tussen een kaal (niet gelakt) punt op mijn MBP en de randaarde. Ik geloof niet dat dit op magie berust ;) dus er zal toch echt contact met de randaarde moeten zijn lijkt me. Bovendien zit het placebo effect tussen je oren en niet tussen een 50 Hz tinteling in je vingers. Je kan het trouwens ook meten met een spanningsschroevendraaier, gaat het lampje zwak branden.
Jij hebt een Macbook van plastic, dus het kan zijn dat daar geen aarde doorverbonden is omdat plastic apparaten niet geaard hoeven te worden.

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:10
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:41:
[...]
En een metalen knobbel, die het verlengsnoer op z'n plaats houdt. Men zegt dat dat de 3e aansluiting is, die dus voor aarde wordt gebruikt.
Ja, ik dacht ook dat die aan de aarde vastzat. Het netsnoer is er een met een grote geaarde stekker, en in het aansluitding dat over die metalen knobbel schuift zit ook metaal. Leek me dat die de aarde verbond, maar ik heb het niet doorgemeten.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Het valt mij nu idd pas op dat er metaal aan de randen van die aansluiting zit (waar die knobbel in schuift), dan zal dat idd wel een aarde zijn.
My bad :)

Humankind… be both.

• Mach

Mach

[END]Avengers

burne schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:01:
[...]

Onzinnig vind ik wel erg sterk uitgedrukt. Ik vind dat je het nonconformiteitsbeginsel wel erg beperkt uitlegt. Ik ben weliswaar geen civilist maar een bestuursrechtneuzelaar, maar als ik dat artikel lees, vallen mij de volgende quotes op:
De wet zegt namelijk dat een gekocht product niet aan de overeenkomst beantwoordt als het niet die eigenschappen bezit die je op grond van de overeenkomst mocht verwachten. Dit heet het conformiteitsbeginsel en dat is geregeld in artikel 7:17 BW. Daarbij geldt dat je mag aannemen dat het product die eigenschappen bezit die voor normaal gebruik nodig zijn, tenzij het om een eigenschap gaat waar je aan behoorde te twijfelen.
Op een vloer in een woning wordt nu eenmaal met schoenen gelopen, met stoelen geschoven en door kinderen met speelgoed gespeeld. Anders dan het schuiven met een kast vormt dit een normaal gebruik. [appellant] mocht dan ook bij deze vloer krasbestendigheid verwachten bij normaal gebruik.
Naar mijn mening mag je bepaalde verwachtingen hebben van een laptop en de daarin gebruikte onderdelen. Met andere woorden, die laptop moet een aantal eigenschappen bezitten die je mag verwachten. Bijvoorbeeld, dat het beeldscherm werkt, dat het toetsenbord werkt, maar ook ten aanzien van het functioneren van en de levensduur van een accu. Op het moment dat één van deze verwachtingen -bij normaal gebruik (zie tweede quote)- door het product niet worden waargemaakt, kun je mijn inziens een beroep doen op het nonconformiteitsbeginsel en de verkoper dienaangaande aansprakelijk stellen voor wanprestatie.

Ik zie nergen in de post van MrOrange dat de Macbook zo oud is dat de redelijkerwijs te verwachten levensduur van de accu (zeker omdat deze vanwege eerdere defecten al is vervangen), is verstreken.

Maar goed, dit is geen juridisch topic :)

DUGG

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:35
Ik heb een scheurtje in de top case van m'n Macbook zitten. Ik heb er voorlopig een plakbandje op zitten en het is verder niet zo kritiek, maar ik vroeg me af of iemand weet wat het ongeveer kost om de top case te laten vervangen bij een AASP? Ik neem aan dat toetsenbord + touchpad in één keer met de top case worden meevervangen? Zou ik niet zo erg vinden; touchpad is al redelijk gladgepolijst.

[edit] ik zie dat er wel meer mensen zijn met dit soort scheurtjes. Beetje zonde :P

[ Voor 9% gewijzigd door wacko op 04-09-2008 21:38 ]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Mach schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:25:
Ik zie nergen in de post van MrOrange dat de Macbook zo oud is dat de redelijkerwijs te verwachten levensduur van de accu (zeker omdat deze vanwege eerdere defecten al is vervangen), is verstreken.
Maar je ziet ook nergens dat Apple beweert dat MrOrange geen poot om op te staan heeft omdat 'de accu nu eenmaal 4 maanden meegaat'. Apple erkent dat MrOrange's ervaringen niet conform de redellijkerwijs te verwachten eigenschappen van het product zijn. (Of doet dat in ieder geval in vergelijkbare gevallen wel..) Op dat punt is er dus al geen verschil in inzicht in mate van 'conformiteit' meer. De fabrikant van de vloer verdedigde de slechte krasvastheid met 'ja, kinderen, dan krijg je dat' en de telefoonfabrikant riep 'water, ja, dan krijg je dat'.

Met genoeg geredeneer kun je MrOrange's accuproblemen denk ik nog wel onder de Geneefse conventie laten vallen. En anders de Bernse Conventie wel. Juristen zijn daar erg goed in, maar schieten we er iets mee op? :+

Verwijderd

wacko schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:33:
Ik heb een scheurtje in de top case van m'n Macbook zitten. Ik heb er voorlopig een plakbandje op zitten en het is verder niet zo kritiek, maar ik vroeg me af of iemand weet wat het ongeveer kost om de top case te laten vervangen bij een AASP? Ik neem aan dat toetsenbord + touchpad in één keer met de top case worden meevervangen? Zou ik niet zo erg vinden; touchpad is al redelijk gladgepolijst.

[edit] ik zie dat er wel meer mensen zijn met dit soort scheurtjes. Beetje zonde :P
Heb er zelf ook een. Je kunt gewoon op garantie je topcase laten vervangen, plus het is ook nog eens duidelijk een ontwikkelfout die heel veel voorkomt.

Volgens mij wordt idd ook de bovenlaag van de touchpad meevervangen. De toetsen volgens mij niet.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:44:
[...]

Heb er zelf ook een. Je kunt gewoon op garantie je topcase laten vervangen, plus het is ook nog eens duidelijk een ontwikkelfout die heel veel voorkomt.

Volgens mij wordt idd ook de bovenlaag van de touchpad meevervangen. De toetsen volgens mij niet.
De toetsen wel. Bij de MacBook is het toetsenbord onderdeel van de topcase :) Overigens blijft het opvallend dat de scheurtjes alleen bij witte MacBooks lijken voor te komen.

• wacko
  • Laatst online: 28-08 21:35
Bedankt voor je reactie Buccket. Ik heb helaas al geen garantie meer (Macbook is ouder dan een jaar en geen AppleCare aangeschaft). Zou ik iets kunnen beginnen met het feit dat het een ontwikkelfout lijkt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Hoe krijg ik het icoontje van MobileMe in de menubar weg? Kan niks in de MMinstellingen wijzigen, want heb geen MM account..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:56
J0sTJos schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 00:14:
Hoe krijg ik het icoontje van MobileMe in de menubar weg? Kan niks in de MMinstellingen wijzigen, want heb geen MM account..
Er op klikken terwijl je de Command toets ingedrukt houdt. Sleep dan het icoontje naar beneden: uit de menubar en laat je muisknop los. Voila... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

wacko schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:57:
Bedankt voor je reactie Buccket. Ik heb helaas al geen garantie meer (Macbook is ouder dan een jaar en geen AppleCare aangeschaft). Zou ik iets kunnen beginnen met het feit dat het een ontwikkelfout lijkt te zijn?
Ik heb mijn MacBook vandaag opgehaald met een nieuwe topcase en oplader. Die zijn kosteloos vervangen omdat de scheur (rechtsonder) en verkleuring (overal) van de topcase en de aanhechting van de kabel aan de Magsafe connector erkende problemen zijn. Mijn MacBook is van juni 2006!

Eigenlijk ging ik voor de oplader naar de winkel, maar ik had mijn MacBook meegenomen om een prijsopgave te vragen voor de vervanging van de topcase. Dat bleek achteraf helemaal gratis! Ik ben echt zo blij :)

De toetsen zijn ook vervangen en de glanzende buitenkant is mooi gepolijst. Mijn (eerste generatie) MacBook kan weer een tijdje mee. Zo heb ik nog de tijd om te sparen voor een MacBook Pro :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Laatst online: 31-08 09:13
Mijn (eerste) generatie macbook is gisteren voor de 6de keer gestorven. Ik krijg er een beetje genoeg van. Ik ga apple maar eens bellen of ze het normaal vinden dat nu weer de schijf naar de maan is.
En wat die grap nu weer gaat kosten. Ik dacht dat apple eerst voor kwaliteit stond, maar dat is zeker van "vroegah" toen alles nog beter was. Het is nu duur spul met te goedkope componenten lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

burne schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:07:
[...]

Met genoeg geredeneer kun je MrOrange's accuproblemen denk ik nog wel onder de Geneefse conventie laten vallen. En anders de Bernse Conventie wel. Juristen zijn daar erg goed in, maar schieten we er iets mee op? :+
Net zoveel als wanneer niet-juristen zich eerst met juridische kwesties gaan bezighouden en daarna badinerend de discussie onder het tapijt schuiven. :o

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wacko schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:57:
Ik denk dat wanneer je de scheur laat zien aan een Reseller dat het wel vervangen wordt. Daarnaast heb je geen 1 jaar garantie, maar 2 jaar. Ook na 3 jaar kun je nog garantie eisen omdat je van een product van deze prijs mag verwachten dat hij langer dan die periode mee gaat. Het zou dus geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:11
In de OP staat netjes welk geheugen je nodig hebt als je hem wilt uitbreiden naar 2x1 GB, ik ben opzoek naar 2x2GB. Nu weet ik in het verleden dat de Mac's nogal kieskeuring zijn...

Welke kan ik het beste kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Daros schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:34:
In de OP staat netjes welk geheugen je nodig hebt als je hem wilt uitbreiden naar 2x1 GB, ik ben opzoek naar 2x2GB. Nu weet ik in het verleden dat de Mac's nogal kieskeuring zijn...

Welke kan ik het beste kopen?
\[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2 :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:58:
[...]

Ik denk dat wanneer je de scheur laat zien aan een Reseller dat het wel vervangen wordt. Daarnaast heb je geen 1 jaar garantie, maar 2 jaar. Ook na 3 jaar kun je nog garantie eisen omdat je van een product van deze prijs mag verwachten dat hij langer dan die periode mee gaat. Het zou dus geen probleem moeten zijn.
Ach, please, wanneer kunnen we deze discussie nou achter ons laten...
2 jaar garantie is onzin. Wettelijk gezien is een garantie van 6 maand verplicht, alles daarboven komt extra van de fabrikant. Dat sommige bedrijven standaard 2 jaar aanbieden, maakt het nog niet tot een verplichting. En officieel ligt de bewijslast zelfs na 6 maanden al bij de koper ;).
Natuurlijk kun je met hulp van de rechtsbijstand/advocaten/consumentenbond/whatever altijd een brief sturen hoe teleurgesteld je bent en dat je verwacht dat een product wel langer mee moet gaan, maar dan moet je er aardig wat tijd in stoppen ;).

Over de scheuren in de topcase. Als deze op de plaats zitten waar de magneten de topcase raken, dan valt het onder een vorm van verlengde garantie. Dit kan elke AASP voor je repareren, alleen de voorwaarden/mogelijkheden verschillen wel per AASP. Bij sommigen kun je een afspraak maken zodat je het systeem zo kort mogelijk kwijt bent, bij anderen moet je de hele MacBook inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Rox_NL schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:46:
[...]

Ach, please, wanneer kunnen we deze discussie nou achter ons laten...
als je na deze zin nou geen relaas was begonnen over garantie perikelen, had je zowaar je punt gemaakt... Kortom: genoeg over garantie issues already! Het is een MacBook topic, geen garantie/consumentenrecht topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Discussies over garantie en consumentenrecht mogen in het Shopping Forum. Dit topic blijft voorbehouden aan discussies over de MacBook. Dus, back ontopic!

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik heb sinds kort dat mijn adapter geen groen licht meer geeft als hij opgeladen is. Is daar zelf nog wat aan te doen of moet ik naar de apple dealer (heb nog garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Mac OS geeft wel aan dat je batterij compleet opgeladen is? Ik zou de batterij een calibratie geven, oftewel wanneer ie compleet is opgeladen hem helemaal leeg laten gaan (dus totdat ie zichzelf automatisch in slapen zet) en vervolgens weer compleet opladen. Als het dan niet is opgelost naar een Apple Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Het kan ook zijn dat je een draadbreuk hebt aan je Magsafe connector. Dan moet je wel oppassen, want dat kan brand veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ok ik ga de calibratie proberen, ik houd jullie wel op de hoogte. aan de stekker zelf kan ik ook niets geks zien, ook niet aan de aansluiting op de Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

duncanvdlinden schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:22:
Ik heb sinds kort dat mijn adapter geen groen licht meer geeft als hij opgeladen is. Is daar zelf nog wat aan te doen of moet ik naar de apple dealer (heb nog garantie).
Het rooie lampje brand wel normaal, en je accu laadt ook normaal op? Dan is het groene ledje stuk, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
het groene lampje werkt wel want hij brand kort als je de adapter aansluit (altijd al gedaan), vervolgens blijft ie oranje branden ondanks dat de batterij wel vol is (Coconut Battery geeft 100% vol aan). Of hij ook aangeeft of hij "charged" is in Coconut Battery heb ik eigenlijk niet goed naar gekeken. Momenteel laat ik de batterij helemaal leeglopen, en zal hem over ongeveer een half uurtje weer helemaal op gaan laden. Hopelijk helpt het.

Ik heb ook van de Apple helpdesk wat howto's gekregen, SMC opnieuw instellen, PRAM en NVRAM resetten, die heb ik ook nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 07:09
BIj mij doen die lampjes al sinds begin raar soms werkt het en soms niet, maar hij laad wel netjes op dus gewoon storing in je adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Euhm.. misschien een domme vraag, maar, waar zet je de optie dat je MB in sluimerstand gaat als je het scherm dicht klapt uit? :$

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
Spike_wolf schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:13:
Euhm.. misschien een domme vraag, maar, waar zet je de optie dat je MB in sluimerstand gaat als je het scherm dicht klapt uit? :$
Er bestaat daar geen optie voor, want hij gaat standaard in sluimer/slaapstand als je 'm dichtklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik zien met welke files mijn harde schijf volstaat? Ik heb een harde schijf van 120Gb en heb nog maar 30GB over, snap helemaal niet hoe dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Macsafe is weer groen! het ontladen en opnieuw opladen van de batterij heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

En toch zijn er een hoop mensen die hem gebruiken als 'desktop' dus met externe monitor en de shell dicht geklapt.
Halen die hem dan steeds uit sluimerstand door te klikken/op toetsen te drukken?

[Edit]
Werkt aardig idd zo.
Maar k lijk geen logica te ontdekken in hoe hij uit sluimerstand gehaald word? Is steeds een andere toets :?

[ Voor 26% gewijzigd door Spike_wolf op 06-09-2008 19:11 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Spike_wolf schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:50:
En toch zijn er een hoop mensen die hem gebruiken als 'desktop' dus met externe monitor en de shell dicht geklapt.
Halen die hem dan steeds uit sluimerstand door te klikken/op toetsen te drukken?

[Edit]
Werkt aardig idd zo.
Maar k lijk geen logica te ontdekken in hoe hij uit sluimerstand gehaald word? Is steeds een andere toets :?
Hiervoor is het programma InsomniaX daarmee kan je instellen dat hij niet in de sluimerstand gaat als je je macbook dicht doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:31:
Hoe kan ik zien met welke files mijn harde schijf volstaat? Ik heb een harde schijf van 120Gb en heb nog maar 30GB over, snap helemaal niet hoe dat kan
Disk Inventory X vind ik daar zelf wel erg handig voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Spike_wolf schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:13:
met InsomniaX moet dat lukken. Even googlen :) te laat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Xtra software voor die sluimerstand lijkt me niet eens nodig.. beetje gepruts en geprobeerd, doet het nu super hier.

Klep gewoon dicht, en als ik op een paar toetsen druk op m'n toetsenbord (1 toets lijkt geen effect te hebben) dan komt hij vanzelf uit sluimerstand.

Als ik weg ga zet ik hem handmatig weer terug in sluimerstand. Prima zo :)
Of heeft InsomniaX nog meer voordelen naar jullie mening?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:22
Als ik mijn macbook dicht doe en de vga/dvi-out kabel zit er al in, dan blijft hij gewoon aanstaan bij mij.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hmm, dat doet hij hier niet.

Kwam er daarnet ook achter dat als hij geen netspanning heeft, hij ook niet uit sluimerstand komt.
Moest de adapter aansluiten voor hij wakker wilde worden.

Komt mij op mijn volgende vraag, ik ben altijd wat voorzichtig geweest met accu's, en voornamelijk laptop batterijen, door ze altijd compleet op te laden, en vervolgens weer geheel leeg (of tot het punt dat het OS ging zeuren dat ie zo goed als leeg was) te laten lopen alvorens weer op te laden.
Toen ik een laptop een hele tijd op dezelfde plek ging gebruiken heb ik de accu er ook uit gehaald.. was toch niet nodig, tot ik hem weer ging meenemen.

Nu staat m'n Macbook dus dienst te doen als desktop, waarschijnlijk voor een maandje of 2.
Wat kan ik het beste doen?
-Continu aan de adapter laten hangen?
-Steeds geheel leeg laten lopen alvorens weer op te laden?
-Accu er uit halen?

Wat zou het beste zijn?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Spike_wolf schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:11:
Nu staat m'n Macbook dus dienst te doen als desktop, waarschijnlijk voor een maandje of 2.
-Accu er uit halen?

Wat zou het beste zijn?
Niet bij nadenken. Accu er uithalen is zo'n beetje het domste dat je kunt doen, als je dan een keer een stroomonderbreking hebt (of iemand wandelt je lader los) is in een klap je macbook uit, lijkt me echt niet handig.

De discussie over hoe om te gaan met batterijen is al regelmatig weer boven gekomen, duidelijk was toen wel dat iedereen het anders deed en de levensduur niet echt verschilt.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennyLL
  • Laatst online: 09-09 14:02
Ik wil misschien binnenkort de zwarte MacBook kopen, maar ben benieuwd of Apple morgen nieuwe MacBooks aan gaat kondigen. Zie nu alleen nog geruchten over nieuwe iPods enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Nu online
Bovendien klokt de MacBook terug naar 1GHz als de batterij eruit is, naar wat ik heb gelezen. Dat is de reden dat ik mijn batterij er niet uithaal, ookal gebruik ik hem voornamelijk op een bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Spike_wolf schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:11:
Komt mij op mijn volgende vraag, ik ben altijd wat voorzichtig geweest met accu's, en voornamelijk laptop batterijen, door ze altijd compleet op te laden, en vervolgens weer geheel leeg (of tot het punt dat het OS ging zeuren dat ie zo goed als leeg was) te laten lopen alvorens weer op te laden.
Toen ik een laptop een hele tijd op dezelfde plek ging gebruiken heb ik de accu er ook uit gehaald.. was toch niet nodig, tot ik hem weer ging meenemen.
Ehm, ik hoop voor je dat je dat niet met je MacBook heb gedaan, want die accu (en van vrijwel alle nieuwe electronica tegenwoordig) vind het helemaal niet fijn om altijd van helemaal vol naar helemaal leeg te gaan. Maar daar is genoeg over te vinden met de search :)
-Accu er uit halen?

Wat zou het beste zijn?
Gewoon continu aan die adapter laten hangen, en als je de stekker er dan nooit uit haalt zal die accu helemaal niet worden belast. Wel de accu er dus in laten vanwege het risico op per ongeluk loskoppelen van je MagSafe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennyLL
  • Laatst online: 09-09 14:02
Lijkt het wel het batterij-topic hier, ipv MacBook topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinden jullie het niet lastig dat je alle word bestanden die je aanklikt meteen gedownload worden? Kan ik dit veranderen? Heel mijn download map staat nu vol met office bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Top Case issue
Bij een aantal MacBooks ´brokkelt´ er een rand af van de top case. Inmiddels heeft Apple dit probleem erkend en een extended warranty in het leven geroepen. MacRepair kan als onafhankelijke technische dienst deze hele procedure voor u overnemen zodat u snel weer aan de slag kunt. Meld uw garantie verzoek nu direct aan.
MacRepair heeft de topcase voor de MacBook altijd ruim op voorraad. Wij kunnen u verzekeren dat uw reparatie binnen uiterlijk 48 uur klaar is!

Aldus macrepair.nl

Iemand die hier wat uitleg over kan geven, mag ik naar de helpdesk bellen en zeggen dat ik last van dit probleem heb? Ik heb een macbook van begin 2007.
Iemand ervaring met deze procedure bij macrepair?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Flappiewappie schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 22:50:
Top Case issue
Bij een aantal MacBooks ´brokkelt´ er een rand af van de top case. Inmiddels heeft Apple dit probleem erkend en een extended warranty in het leven geroepen. MacRepair kan als onafhankelijke technische dienst deze hele procedure voor u overnemen zodat u snel weer aan de slag kunt. Meld uw garantie verzoek nu direct aan.
MacRepair heeft de topcase voor de MacBook altijd ruim op voorraad. Wij kunnen u verzekeren dat uw reparatie binnen uiterlijk 48 uur klaar is!

Aldus macrepair.nl

Iemand die hier wat uitleg over kan geven, mag ik naar de helpdesk bellen en zeggen dat ik last van dit probleem heb? Ik heb een macbook van begin 2007.
Iemand ervaring met deze procedure bij macrepair?
Volgens mij staat er geen straf op bellen naar een helpdesk.. Wie niet waagt die niet wint.
Lijkt mij gewoon voor alle MacBooks met dit probleem.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik ben voor die afbrokkelende topcase al een tweetal keer langs geweest bij Machouse in Woerden. Werd altijd zonder gezeur, en binnen een half uur vervangen. Ik ging wel altijd langs voor een afspraak (en het opnemen van de bestelling), en later voor de daadwerkelijk reparatie. Ik kan mij voorstellen dat als je niet in de buurt van een MPS woont, dat het wat lastiger is.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
LennyLL schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:42:
Ik wil misschien binnenkort de zwarte MacBook kopen, maar ben benieuwd of Apple morgen nieuwe MacBooks aan gaat kondigen. Zie nu alleen nog geruchten over nieuwe iPods enzo.
ze zeggen nu op 14 10 2008.
bron:
http://www.macnn.com/articles/08/09/11/macbooks.on.oct.14th/

The sources, described as "familiar with Apple's hardware plans," say that the new MacBooks will be revealed on October 14th, despite the publicity opportunity presented by the September 9th event. Daring Fireball observes, though, that Apple has not traditionally combined Mac and iPod announcements in its September presentations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Laatst online: 31-08 19:38
Ik heb even een vraagje ik ga morgen of overmorgen mijn harddisk in mijn macbook vervangen van 160 naar 320. Kan ik dan gewoon OSX kaal installeren en dan middels timemachine (extern volume) de machine compleet restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je hoeft OS X niet kaal te installeren, gewoon de dvd en booten. Vervolgens ergens in de menu's aangeven dat je een Time Machine backup wil terugplaatsen, selecteer de juiste setup en gaan met die banaan. :)
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.