[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 46.603 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Vandaag weer een blij momentje met m'n Mac :) Printers toevoegen is echt zo een eitje. Bij m'n USB printer hoefde ik slechts de USB stekker in m'n macbook te doen, ff wachten en printen :) Bij m'n netwerkprinter ging het bijna net zo simpel. Ik hoefde niet eens een IP-nummer in te toetsen.

Zo snel en makkelijk, heerlijk 8) Geen gezeik met software downloaden enzo :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-06 20:54
Frietsaus schreef op zondag 14 september 2008 @ 11:21:
Je hoeft OS X niet kaal te installeren, gewoon de dvd en booten. Vervolgens ergens in de menu's aangeven dat je een Time Machine backup wil terugplaatsen, selecteer de juiste setup en gaan met die banaan. :)
Nice dan vanaf dinsdag heerlijk weer verder met voldoende ruimte. Nou ja hoe lang zal het duren voordat de 320 ook weer tsjakvol zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Hee mensen,

'K heb een probleem.
Mijn macbook batterij is al een tijdje kapot. Maar nu heb ik dit artikel gevonden: http://www.apple.com/nl/s...macbookpro/batteryupdate/ deze macbook is van December 2006.

Nu ben ik gister naar de iFactory in R'dam geweest maar daar zeiden ze dat dit serial nummer niet bij die terugruil-actie hoort. Terwijl hij wel gewoon uit die "tijd" komt.

Wat kan ik nou het beste doen ? Apple bellen of wat?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

fr3z schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:55:
Hee mensen,

'K heb een probleem.
Mijn macbook batterij is al een tijdje kapot. Maar nu heb ik dit artikel gevonden: http://www.apple.com/nl/s...macbookpro/batteryupdate/ deze macbook is van December 2006.

Nu ben ik gister naar de iFactory in R'dam geweest maar daar zeiden ze dat dit serial nummer niet bij die terugruil-actie hoort. Terwijl hij wel gewoon uit die "tijd" komt.

Wat kan ik nou het beste doen ? Apple bellen of wat?

Alvast bedankt,
Heb hetzelfde gehad.
Check mijn post van tijdje terug.
Ten alle tijde Apple bellen. Kan nooit kwaad!
Succes...

[ Voor 3% gewijzigd door Jo-re-mi op 14-09-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik hoorde laatst dat de mensen bij Dell, die telefonisch computers verkopen ook gewoon targets hebben om te halen. Hierdoor kunnen ze soms wel eens kortingen uitdelen tot 30%.

Nu vroeg ik me af of zoiets ook mogelijk is bij Apple, want ook zij hebben tenslotte een telefonische afdeling?

Owja, een tijdje terug kwam een een Nederlandse site tegen met een buy guide er waarbij ook aangegeven werd wat waarschijnlijk de update werd (gebaseerd op de rumors uiteraard). Verder kan ik me herinneren dat het allemaal erg mooi was vormgegeven. Heeft er iemand een idee welke site ik bedoel, want ik kan em niet meer vinden :).

[ Voor 36% gewijzigd door Ronwiel op 15-09-2008 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

ronwiel schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:23:
Ik hoorde laatst dat de mensen bij Dell, die telefonisch computers verkopen ook gewoon targets hebben om te halen. Hierdoor kunnen ze soms wel eens kortingen uitdelen tot 30%.

Nu vroeg ik me af of zoiets ook mogelijk is bij Apple, want ook zij hebben tenslotte een telefonische afdeling?

Owja, een tijdje terug kwam een een Nederlandse site tegen met een buy guide er waarbij ook aangegeven werd wat waarschijnlijk de update werd (gebaseerd op de rumors uiteraard). Verder kan ik me herinneren dat het allemaal erg mooi was vormgegeven. Heeft er iemand een idee welke site ik bedoel, want ik kan em niet meer vinden :).
Apple heeft indd een telefonische afdeling: een helpdesk/supportlijn. Daar verkopen ze geen computers. Lijkt me niet dat Apple het nodig heeft om annoying telefoontjes te plegen om Apples aan de man te brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
J0sTJos schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:12:
Apple heeft indd een telefonische afdeling: een helpdesk/supportlijn. Daar verkopen ze geen computers. Lijkt me niet dat Apple het nodig heeft om annoying telefoontjes te plegen om Apples aan de man te brengen..
Ik doelde ook op deze zin van de Apple site: U kunt ook telefonisch bestellen bij de Apple Store via nummer 0800 0200 570. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

ronwiel schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:17:
[...]

Ik doelde ook op deze zin van de Apple site: U kunt ook telefonisch bestellen bij de Apple Store via nummer 0800 0200 570. :)
Indd.
Daar verkopen ze geen computers. Lijkt me niet dat Apple het nodig heeft om annoying telefoontjes te plegen om Apples aan de man te brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142156

Wat zijn eigenlijk de ervaringen hier met verschillende sleeves.
en wat is de beste sleeve voor ongeveer 40-50 euro.

en welke hebben de meeste mensen hier?
thanks.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 142156 op 16-09-2008 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 21:07

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 142156 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 06:25:
Wat zijn eigenlijk de ervaringen hier met verschillende sleeves.
en wat is de beste sleeve voor ongeveer 40-50 euro.

en welke hebben de meeste mensen hier?
thanks.
Hier zijn al verscheidene topics over geweest, die ook met de search prima te vinden zijn. De grootste is [Transport] Neem je *book mee

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ronwiel schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:17:
[...]

Ja, die hebben ook targets, en als je slim bent kun je daar ook nog wel wat korting bij elkaar lullen. Ik weet alleen niet of je nu het einde van de maand of het einde van het kwartaal moet hebben voor de beste onderhandelingspositie.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
burne schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:51:
Ja, die hebben ook targets, en als je slim bent kun je daar ook nog wel wat korting bij elkaar lullen. Ik weet alleen niet of je nu het einde van de maand of het einde van het kwartaal moet hebben voor de beste onderhandelingspositie.
Tja, dat zal er waarschijnlijk vanaf hangen hoe ver hun met hun targets zijn :). Waarschijnlijk aan het einde ofzo. Maarja, ik krijg ook 80 euro Surfspot korting dus ik weet niet of dat ook te krijgen is aan de telefoon.

Daarnaast schijnen de nieuwe Macbooks er aan te komen, dus ik wacht nog ff af :). (Bron: http://www.macrumors.com/...ook-shipments-have-begun/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick271280
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-06 11:17
ronwiel schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:23:

Volgens mij bedoel je deze site: http://www.yooph.nl/product/nieuws/koopwijzer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244622

Al wordt die site helaas maar 1 keer per maand ge-update, zou zelf eerder site waar je zelf ook heen linkt bekijken:

http://buyersguide.macrumors.com/

EDIT: Sorry zag nu pas dat je een Nederlandse site zocht..

Stel er is een een Macbook-update 14 oktober in de VS, hebben de Nederlandse resellers die dan normaal gesproken ook binnen een paar dagen binnen of duurt dat altijd een tijdje?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 244622 op 19-09-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Meestal is het zo dat ze de nieuwe modellen een paar dagen van te voren binnen krijgen. Twee dagen ofzo en dat ze die pas open mogen maken op de officiële releasedatum. In ieder geval is het dus wel zo dat als er nieuwe modellen uit komen dat de apple resellers er wel een paar hebben staan. Ik zit ook wel te wachten maar ik ga hoe dan ook online bestellen. Kan ik een flinke korting krijgen.

Anoniem: 151454

Njaaa zit al weken te wachten op die Back to school actie, nu is ie er in Nederland al, maar in België nog niet... Iemand een idee over wanneer dit zou komen?

• Ronwiel
  • Niet online
Anoniem: 244622 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:38:
Al wordt die site helaas maar 1 keer per maand ge-update, zou zelf eerder site waar je zelf ook heen linkt bekijken:

http://buyersguide.macrumors.com/

EDIT: Sorry zag nu pas dat je een Nederlandse site zocht..

Stel er is een een Macbook-update 14 oktober in de VS, hebben de Nederlandse resellers die dan normaal gesproken ook binnen een paar dagen binnen of duurt dat altijd een tijdje?
Ik heb m'n imac begin van dit jaar besteld, toen die net werd geupdate. Zelf had ik em een dag na de update gekocht, met een grotere harde schijf (wat dus langer duurt) en had ik em alsnog binnen een week thuis staan. Dus wat levertijden betreft, zit het wel goed bij apple ;)...

Nog wat: ik weet niet hoe betrouwbaar de bron is, maar volgens deze kerel zijn de macbooks intern bij appel al gespot en zijn ze binnen een maand beschikbaar. http://blogs.computerworl...se_reaching_a_fever_pitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
sergev schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 19:09:
Meestal is het zo dat ze de nieuwe modellen een paar dagen van te voren binnen krijgen. Twee dagen ofzo en dat ze die pas open mogen maken op de officiële releasedatum. In ieder geval is het dus wel zo dat als er nieuwe modellen uit komen dat de apple resellers er wel een paar hebben staan. Ik zit ook wel te wachten maar ik ga hoe dan ook online bestellen. Kan ik een flinke korting krijgen.
Misschien is dat voor de Amerikaanse Apple Stores zo, maar de Nederlandse resellers krijgen 100% zeker NIETS voordat het aangekondigd is. Meestal is de eerste levering 1 of 2 dagen na de aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250660

Hoort misschien niet echt hier, maar hoe zou dat zitten met die Macbook Touch? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

burne schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:51:
[...]

Nou ik heb het wel is geprobeerd 3 jaar geleden bij Dell omdat ik dat ook had gehoord.

2 laptops van elk ongeveer 1700 euro wilde ik bestellen. Maar daar wilde hij dus 0,0 vanaf doen. Nog op een later moment teruggebeld maar de prijs stond vast.

Je moet denk ik mazzel hebben iemand aan de lijn te krijgen die nog niet veel verkocht heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 17:49

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

ronwiel schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 20:23:
[...]

Ik heb m'n imac begin van dit jaar besteld, toen die net werd geupdate. Zelf had ik em een dag na de update gekocht, met een grotere harde schijf (wat dus langer duurt) en had ik em alsnog binnen een week thuis staan. Dus wat levertijden betreft, zit het wel goed bij apple ;)...

Nog wat: ik weet niet hoe betrouwbaar de bron is, maar volgens deze kerel zijn de macbooks intern bij appel al gespot en zijn ze binnen een maand beschikbaar. http://blogs.computerworl...se_reaching_a_fever_pitch
Volgens mij lult die gast echt uit z'n nek. Dat is trouwens ook onderdeel van zijn beroep. Maar goed... hij heeft het onder andere over Blue-Ray drives... :X

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147672

Wat is eigenlijk het grote verschil met Intel x3100 & Intel GMA950?? Heb een 950 chip in mijn, "oude macbook core duo"

• GekkePrutser
  • Niet online
De GMA X3100 is sneller (ongeveer 2x zo snel in 3D applicaties). Nog steeds lang niet snel genoeg voor moderne spellen, maar bijvoorbeeld World of Warcraft draait er prima op en zelfs Counter-Strike: Source lukt wel. Je kan heel veel games een beetje tweaken door ze op lagere kwaliteit in te stellen.

De X3100 heeft ook meer mogelijkheden tot versnelling van videobeelden maar ik weet niet of OS X veel van die mogelijkheden gebruikt. En hij kan DirectX 10 (10.0) aan als je Windows gebruikt.

Kort gezegd: Als je geen spellen speelt maakt het weinig voor je uit, anders heb je er veel aan.

Edit: De verwachting is trouwens ook dat de nieuwe MacBook de Montevina chipset krijgt met de X4500 dus als je echt een flink betere videokaart wil hebben dan zou ik daar zeker op wachten. Hij zou weer 2x zo snel zijn als de X3100.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 24-09-2008 13:35 ]

Anoniem: 235134

Weet iemand waarom het branden op mijn macbook zo traag gaat? Ik heb een schoon geinstalleerde macbook (laatste generatie maar met 4gb ram). Ik gebruik toast 9 om te branden.
Op mijn dvd+r van 16 speed (Arita, platinum, sony enz) brand de dvd op ongeveer 2 a 3x speed en mijn rewritables 4 a 5x speed, terwijl de branden 8 x speed aan zou moeten kunnen.

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-06 07:10
GekkePrutser schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:28:
De GMA X3100 is sneller (ongeveer 2x zo snel in 3D applicaties). Nog steeds lang niet snel genoeg voor moderne spellen, maar bijvoorbeeld World of Warcraft draait er prima op en zelfs Counter-Strike: Source lukt wel. Je kan heel veel games een beetje tweaken door ze op lagere kwaliteit in te stellen.

De X3100 heeft ook meer mogelijkheden tot versnelling van videobeelden maar ik weet niet of OS X veel van die mogelijkheden gebruikt. En hij kan DirectX 10 (10.0) aan als je Windows gebruikt.

Kort gezegd: Als je geen spellen speelt maakt het weinig voor je uit, anders heb je er veel aan.

Edit: De verwachting is trouwens ook dat de nieuwe MacBook de Montevina chipset krijgt met de X4500 dus als je echt een flink betere videokaart wil hebben dan zou ik daar zeker op wachten. Hij zou weer 2x zo snel zijn als de X3100.
Zelf zit ik ook te wachten op de nieuwe macbooks, heb mijn "oude" G4 12" de deur uit gedaan. Maar er zijn ook weer geruchten dat ze geen Intel VGA hebben maar een nVidia vga

http://www.techzine.nl/ni...lijk-met-Nvidia-chip.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 14:41
Anoniem: 235134 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:04:
Weet iemand waarom het branden op mijn macbook zo traag gaat? Ik heb een schoon geinstalleerde macbook (laatste generatie maar met 4gb ram). Ik gebruik toast 9 om te branden.
Op mijn dvd+r van 16 speed (Arita, platinum, sony enz) brand de dvd op ongeveer 2 a 3x speed en mijn rewritables 4 a 5x speed, terwijl de branden 8 x speed aan zou moeten kunnen.
Ik zou dit ook willen weten interdaad, ik heb precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 13:42
Anoniem: 235134 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:04:
Vind ik wel een interessante vraag, ik heb het idee dat mn imac ook langzamer brand dan dat tie zou kunnen.

Anoniem: 125609

Weet iemand hier trouwens hoe ik instel dat bijv. een .doc bestand altijd wordt geopend door Pages, en niet door Word?
Dus dan heb ik het over alle .doc bestanden.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zijn er hier toevallig mensen die (nog steeds) last hebben van het toetsenbordprobleem? Dat wil zeggen dat de MacBook de eerste toetsaanslag niet herkend na een periode inactief. Ik zit er over na te denken mijn MacBook naar een AASP te brengen hiervoor namelijk.

Firmware update is al geïnstalleerd.

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 125609 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 20:17:
Weet iemand hier trouwens hoe ik instel dat bijv. een .doc bestand altijd wordt geopend door Pages, en niet door Word?
Dus dan heb ik het over alle .doc bestanden.
Rechts-klik (of control-klik) op een .doc file, kies "Get Info" (of de Nederlandse vertaling hiervan, mijn Mac staat op Engels). Verander nu het 'Open With' gedeelte (indien nodig het driehoekje uitklappen) naar Word, en druk dan op Change All. Waarschijnlijk moet je dan nog even je wachtwoord invullen en dan zou het moeten werken voor elk .doc bestand!

offtopic:
Eigenlijk past dit trouwens beter als een vraag in een nieuw topic, het is niet echt MacBook specifiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Laatst online: 09-06 18:25

jurma

simply connecting...

Ik wil nu overschakelen van een windows desktop naar een macbook en deze ook gewoon als werkstation te gebruiken. Nu lees ik her en der, ook hier dat waarschijnlijk ergens in Oktober een nieuwe macbook komt.

Is het verstandig om daar even op te wachten? Aangezien ik mijn werkstation al verkocht heb en nu nog op een oude windows laptop werk. Of toch van de week een nieuwe macbook bestellen?

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-06 09:46
Er is helemaal niets zeker van nieuwe macbooks, maar de kans is inderdaad groot dat er een update komt.
Ik zou wachten, maar als je het echt niet meer uithoudt op die oude laptop tja...
De keuze van nu kopen of over een paar weken kopen moet je zelf maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

filenox schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:01:
Er is helemaal niets zeker van nieuwe macbooks, maar de kans is inderdaad groot dat er een update komt.
Ik zou wachten, maar als je het echt niet meer uithoudt op die oude laptop tja...
De keuze van nu kopen of over een paar weken kopen moet je zelf maken :)
Ik begrijp dat die keuze van kopen ik helemaal zelf moet beslissen :). Maar het was meer de vraag of het zeker was dat er een update kwam binnen een aantal weken, want dan wacht ik daar ook op hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 13-06 09:46
Zoals gewoonlijk bij Apple is er nooit iets zeker :+
Er zijn wel veel geruchten over nieuwe MacBook (Pro)'s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Frietsaus schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 20:33:
Zijn er hier toevallig mensen die (nog steeds) last hebben van het toetsenbordprobleem? Dat wil zeggen dat de MacBook de eerste toetsaanslag niet herkend na een periode inactief. Ik zit er over na te denken mijn MacBook naar een AASP te brengen hiervoor namelijk.

Firmware update is al geïnstalleerd.
Ik heb daar ook nog regelmatig last van. Deze week alle updates weer binnengehaald, maar nog steeds mis ik regelmatig de eerste letter als ik iets intyp.
Welke generatie MacBook heb je? Ik heb november 2007 versie.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb een Mid 2007 (aangeschaft begin augustus 2007) instapmodel. Ik denk dat ik hem toch maar gewoon naar een AASP breng want ik ben het behoorlijk zat nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 15:05
Ik weet dat dit issue al vaker is langsgekomen, maar ik wil het toch even uit ervaring van iemand horen.

Kan iemand bevestigen dat een 20" extern beeldscherm met een native resolutie van 1680x1050 aangesloten via VGA op een MacBook draait?

Volgens Apple zelf kan een MacBook max. 1600x1200 aan via VGA en 1920x1200 via DVI.
Echter ik heb een 37" Full HD TV met een native resolutie van 1920x1080 en die draait prima via VGA op die resolutie.
Dus het lijkt me dat 1680x1050 op een 20" beeldscherm ook geen probleem moet opleveren.

Ik vraag dit aangezien een 20" beeldscherm met enkel VGA aansluiting een stuk voordelig is dan een zelfde met DVI. Plus het feit dat ik al een mini-DVI naar VGA adapter heb liggen, dus dat scheelt ook weer knaken voor een nieuwe adapter.

[ Voor 18% gewijzigd door -elw00d op 01-10-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Je zou jezelf wel tekort doen met een VGA scherm - denk ik - omdat de kwaliteit een stuk minder is. Tenminste, het hangt wel van je ogen af enzo, maar VGA is minder scherp omdat het analoog is. Dat merk je pas bij hogere resoluties. Het is allemaal wel prima leesbaar. Maar... net een tikje minder scherp. Voor films enzo zul je niet snel het verschil merken denk ik, maar als je veel op je scherm leest wel. Denk ik.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is nou eigenlijk echt de beste manier om je macbook aan te sluiten op je lcd tv? met de best mogelijke kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186109

Anoniem: 125609 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:05:
Wat is nou eigenlijk echt de beste manier om je macbook aan te sluiten op je lcd tv? met de best mogelijke kwaliteit
ik weet niet of het werkt met het verloopstukje (mini-dvi) van macbook, maar de pc van mn pa is aangesloten op de LCD-tv met een HDMI-DVI verlengsnoer; het stuurt dan wel enkel het beeld door, geen geluid

mss het proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 125609 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:05:
Digitaal is altijd het beste, dus gewoon dvi of dvi-hdmi kabel, afhangend van wat je tv ondersteund.
Voor geluid is er niet heel veel mogelijk met een lcd tv, dan is het vaak een standaard 3.5mm jack kabeltje.

[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 01-10-2008 19:11 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsurany schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:10:
[...]

Digitaal is altijd het beste, dus gewoon dvi of dvi-hdmi kabel, afhangend van wat je tv ondersteund.
Voor geluid is er niet heel veel mogelijk met een lcd tv, dan is het vaak een standaard 3.5mm jack kabeltje.
Hmm het wordt dus dvi-hdmi, mijn tv ondersteunt volgens mij alleen maar HDMI. Dus dan klopt het verhaal wat ik eerder heb neergezet toch? Geluid is inderdaad lastig ja, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat men via een macbook gewoon 5.1 geluid kon krijgen via een optische kabel naar de receiver, laat ik er daar nou echt genoeg van hebben, maar hoe sluit ik dit dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Anoniem: 125609 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:50:
[...]

Hmm het wordt dus dvi-hdmi, mijn tv ondersteunt volgens mij alleen maar HDMI. Dus dan klopt het verhaal wat ik eerder heb neergezet toch? Geluid is inderdaad lastig ja, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat men via een macbook gewoon 5.1 geluid kon krijgen via een optische kabel naar de receiver, laat ik er daar nou echt genoeg van hebben, maar hoe sluit ik dit dan aan?
Met zo'n kabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.funk-tonstudiotechnik.de/Lichtleiter-Toslink-Klinke-5.jpg

Kan gewoon in je koptelefoonaansluiting en je MacBook ziet dan wel dat er optisch moet worden uitgestuurd.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aiolos schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:54:
[...]

Met zo'n kabel:
[afbeelding]

Kan gewoon in je koptelefoonaansluiting en je MacBook ziet dan wel dat er optisch moet worden uitgestuurd.
Heb het net kunnen vinden inderdaad, een toslink wordt het genoemd las ik net. Kan ik straks ook lekker frontrow gebruiken op mijn lcd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 15:05
Digistorm schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:34:
Je zou jezelf wel tekort doen met een VGA scherm - denk ik - omdat de kwaliteit een stuk minder is. Tenminste, het hangt wel van je ogen af enzo, maar VGA is minder scherp omdat het analoog is. Dat merk je pas bij hogere resoluties. Het is allemaal wel prima leesbaar. Maar... net een tikje minder scherp. Voor films enzo zul je niet snel het verschil merken denk ik, maar als je veel op je scherm leest wel. Denk ik.
Mwah, valt wel mee. Maar dat is een keuze.
Het gaat mij er mee om of iemand mij uit ervaring kan vertellen of een MacBook zonder problemen 1680x1050 naar een extern 20" beeldscherm stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-06 10:01

Shrien

frequent snoozer

-elw00d schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 00:40:
[...]

Mwah, valt wel mee. Maar dat is een keuze.
Het gaat mij er mee om of iemand mij uit ervaring kan vertellen of een MacBook zonder problemen 1680x1050 naar een extern 20" beeldscherm stuurt.
Ik vond de resolutie op VGA op een 22' TFT tegenvallen.
VGA op een 37" full hd gaat wel, niet heel erg storend.
Maar DVI --> HDMI op een full hd is toch wel erg lekker :D Hij is nu toevallig aan mn tv aangesloten, werkt best fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

jurma schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:16:
[...]
Ik begrijp dat die keuze van kopen ik helemaal zelf moet beslissen :). Maar het was meer de vraag of het zeker was dat er een update kwam binnen een aantal weken, want dan wacht ik daar ook op hoor :)
Denk dat er veel mensen zijn die met smart op de nieuwe macbookjes wachten, wanneer dat ook moge zijn :P. Heb zelfs de centjes al apart gelegd, mijn Windows laptop gaat in bruikleen bij mijn zusje..dus ik moet even cold turkey zolder flap leven tot die tijd..maar ril nog niet ;)

Het is altijd de eeuwige afweging: nu of later. Geduld is echter een schone zaak :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

2Dutch schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:30:
[...]

Denk dat er veel mensen zijn die met smart op de nieuwe macbookjes wachten, wanneer dat ook moge zijn :P. Heb zelfs de centjes al apart gelegd, mijn Windows laptop gaat in bruikleen bij mijn zusje..dus ik moet even cold turkey zolder flap leven tot die tijd..maar ril nog niet ;)

Het is altijd de eeuwige afweging: nu of later. Geduld is echter een schone zaak :)
Same here, het geld ook al apart gelegd. Werk momenteel nu op mijn windows laptop, maar die gaat ook weg. Ik weet ook dat geduld een schone zaak is, maar wil ook niet te lang wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soebo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:07
Ik was van plan om aanstaande weekend de overstap te maken naar de mac, totdat ik het gerucht las over een update van de macbook.
Aangezien ik geen haast heb, wacht ik wel tot 14 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 12:53
2Dutch schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:30:

Nou in dit geval zou ik zeggen wachten, de geruchten zijn wel erg sterk. een beetje zonde om nu een macbook te kopen en over twee weken (of mijn part een maand) een nieuwe te zien ;)
Het is niet dat ze per half jaar geupdate worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Voor mn studie ben ik ook al een poosje op zoek naar een laptop.
Na heel lang wikken en wegen (900,- is veel geld voor een studentje :() heb ik deze week ook uiteindelijk de knoop doorgehakt en besloten om voor een Macbook te gaan. Dat wordt mijn eerste apple pc ervaring. :)

Maar nu lees ik de nieuwste berichten in dit topic en denk dat het dan toch wel verstandig is om nog twee weekjes te wachten, stel je voor dat je 'm nu koopt en over twee weken als nieuw voor 100,- minder kan kopen.. 8)7

Tevens ben ik erg benieuwd of iemand ervaring heeft met de de volgende casings van macbook-case.com?
http://www.macbook-case.com/compare/gallery.asp

[ Voor 12% gewijzigd door Ramquin op 02-10-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 21:28
Mm, beschermd wel oké maar 't is ook een berg extra plastic. Daarnaast zijn ze (imo) onwijs lelijk. Dan maar een sleeve er omheen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
soebo schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:04:
Ik was van plan om aanstaande weekend de overstap te maken naar de mac, totdat ik het gerucht las over een update van de macbook.
Aangezien ik geen haast heb, wacht ik wel tot 14 oktober.
Zijn altijd lastige keuzes. Het vervelende is dat er altijd geruchten zijn dat er een update komt. Zo ook toen ik mijn macbook in Juni kocht. Diezelfde maand zou er een totaal vernieuwde en upgegrade Macbook kopen. Niet dus.
Echter vind ik het nu wel weer eens tijd als je de cyclus van Apple ziet. En met name 14 Oktober schijnt DE dag te zijn...... Ik zou zeggen wacht daar in ieder geval nog even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 11:47

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

justincase schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:31:
Mm, beschermd wel oké maar 't is ook een berg extra plastic. Daarnaast zijn ze (imo) onwijs lelijk. Dan maar een sleeve er omheen :).
Helemaal mee eens.
* Spike_wolf vind het ook altijd wat jammer als ze zo 'verborgen' worden. Op die foto's is ook te zien dat de rand van het logo lampje gewoon wazig word door die case.. beetje jammer.

* Spike_wolf sleept z'n macbook ook altijd in een sleeve mee, en er zit nog geen krasje op :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn geld staat klaar voor 14 oktober :) Ik ben heel benieuwd; vooral naar de prijzen! Ik zit nog te twijfelen of ik met een extern scherm aan de slag ga in de praktijk nl.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

justincase schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:31:
True, maar dan heb je wel een prima extra bescherming, en als je je Mac vaak met je mee sleurt is dat dan toch wel de moeite waard? De helemaal doorzichtige vind ik trouwens niet opvallend lelijk..

En hoe zit het met de beschermde-vinyl-achtige-dingen, want die zie ik ook erg weinig.
Mss heb ik nog niet zo goed in de gaten dat een mac gewoon kaal hoort te blijven? :Y)

Bijv. een wat mannelijkere versie van iets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/174/471056204_4779bdfb58.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/176/391880217_2741272c89.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Ramquin schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:01:
[...]

True, maar dan heb je wel een prima extra bescherming, en als je je Mac vaak met je mee sleurt is dat dan toch wel de moeite waard? De helemaal doorzichtige vind ik trouwens niet opvallend lelijk..

En hoe zit het met de beschermde-vinyl-achtige-dingen, want die zie ik ook erg weinig.
Mss heb ik nog niet zo goed in de gaten dat een mac gewoon kaal hoort te blijven? :Y)

[afbeelding]

[afbeelding]
Gewoon een sleeve doen joh! Dan houd je je MacBook gewoon zoals ie hoort..
Verder vind ik het wel een fijn idee dat mijn softe sleeve tikjes en klapjes toch wel beter opvangt dan iets keihards om je MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Die beschermde-vinyl-achtige-dingen beschermen verder niet afaik. Tegen krasjes hooguit. Ik vond die hardplastic cases ronduit 'lomp', je zal er één in het echt moeten zien denk ik. Dan nog blijft het een persoonlijke voorkeur :).

Je Macbook hoeft absoluut niet kaal te blijven, wat je zelf wilt :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 14:03
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
kijk eens op Gelaskins.com, zitten erg leuke m3 'stickers' tussen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

J0sTJos schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 02:07:
[...]

Gewoon een sleeve doen joh! Dan houd je je MacBook gewoon zoals ie hoort..
Verder vind ik het wel een fijn idee dat mijn softe sleeve tikjes en klapjes toch wel beter opvangt dan iets keihards om je MacBook.
Sleeves zijn echt top, heb om mijn oude 12" Asusje er toen een van Asus zelf bij gehad; de laptop ziet er na een jaar of 4 nog steeds erg goed uit :) Dus als ik aan de macbook ga scoor ik er zeker een nette sleeve bij, heb al een rugzak met padded flapflopvakje dus dat gaat goedkomen :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

justincase schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:06:
[...]
Ik vond die hardplastic cases ronduit 'lomp',
J0sTJos schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 02:07:
[...] toch wel beter opvangt dan iets keihards om je MacBook.
Ik snap de boodschap, maar nog even voor de goede orde, de casings van macbook-case.com zijn volgens mij van een soort rubber, wat dus wel degelijk goed schokken moet kunnen opvangen. :Y

Afbeeldingslocatie: http://ftp.macbook-case.com/web/c_image/200801/200801-37.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ftp.macbook-case.com/web/c_image/200801/200801-38.jpg

Maar ik ga dus ook maar eens kijken voor een sleeve! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
Ah, dat is dan een ander type. Welke ik in me handen had was hard plastic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 14:41
Als je je macbook uit je handen laat vallen in zo'n rubberen case, gaat er toch een rotklap door dat apparaat heen.
Deze klap zou een sleeve veel beter kunnen opvangen.

[ Voor 34% gewijzigd door Mandarijntje op 03-10-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Zowel een sleeve als zo'n rubbere of hard plastic case beschermen je macbook niet tegen een val van de tafel of uit je handen ;)
Ze zijn allen meer voor bescherming tegen krassen tijdens transport of heen en weer sleepen tijdens gebruik enzo.

Als je hem tegen grote vallen wil beschermen zul je er een dikke laag shuimrubber omheen moeten doen ofzo.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165930

Nou, ik heb een Clumpler Sleeve en daarin heeft mijn (toen 2 dagen oude) MacBook een val van 1 meter overleefd. Geen krasje, barstje, scheurtje, niks. Deze is wel van wat dikker neopreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Tja, is ook geluk hebben natuurlijk, en hoe je hem laat vallen.
Als hij met een hoek naar beneden valt dan heb je zowiso een deuk/barst whatever.. dan maakt het niet veel uit waar hij in zit.

Zelf heb ik altijd liever cleane aparatuur die er uitziet zoals het bedoeld is, en zonder extra frutsels er omheen die het geheel imo lelijker maken. En daarbij zorg ik gewoon dat ik netjes met mijn spullen omga, met als resultaat dat ik eigenlijk nooit echt beschadigingen op mijn spullen heb zitten (op telefoons na.. die vallen gewoon te makkelijk uit m'n handen/zakken/whatever :P ).

Zelf gebruik ik dus alleen een sleeve, toch wat veiliger tegen krassen in je tas, maar als je een hard plastic case mooi vind, dan let niks je om er een omheen te doen natuurlijk, maar zelf zie ik het 'beschermings' nut er niet van in :)

Maar dat zal ook best persoonlijk zijn.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bôh, mijn accu is in 2 dagen 6% achteruit gegaan qua "health". :o
Altijd meerdere malen per maand braaf de accu helemaal leeg laten lopen, 5 uurtjes gewacht en vervolgens weer geheel opgeladen. De MacBook is van juni dit jaar en is van 100% eergisteren naar 94% achteruitgehold. Is dit normaal?

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zegato schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:01:
Bôh, mijn accu is in 2 dagen 6% achteruit gegaan qua "health". :o
Altijd meerdere malen per maand braaf de accu helemaal leeg laten lopen, 5 uurtjes gewacht en vervolgens weer geheel opgeladen. De MacBook is van juni dit jaar en is van 100% eergisteren naar 94% achteruitgehold. Is dit normaal?
Ja dit is normaal, heb ik ook eens gehad... 2 weken lang rond de 93/94 gezeten en nu weer bijna altijd op de 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Laatst online: 13-06 14:42

Wekkie

Yeah

TUAW believes that the upcoming MacBooks will indeed be powered by NVIDIA chipsets and will be delivered on October 14th.

A source tells us that Nvidia is showing off new MacBooks to their employees, and word is going around that the new versions will be released as soon as October 14th.
Apple was first rumored in July to be incorporating alternative chipsets in future laptops. While Apple would still be using Intel CPUs to power their laptops, the support chips (including graphics) were said to be supplied by a company other than Intel. NVIDIA topped some lists as the most likely supplier. A subsequent report from MacSoda pointed specifically to the use of the MCP7A-U chipset in future MacBooks. This NVIDIA chipset was briefly detailed by Expreview:

“MCP7A-U is the top class chipset in the MCP7A family. Though it could be named as GeForce 9XXX, it will be come the first mainstream uATX mobo with DDR3-1333 support. Sources inform us the MCP7A-U will be the “fastest mGPU”, but who knows.”
Such a move would address user complaints about the use of Intel's slower integrated graphics chipsets in current MacBooks. The move would also prepare Apple's laptops for the release of Mac OS X Snow Leopard which will allow applications to utilize the more powerful graphics processing units.

MacRumors has also heard similar whispers which lead us to believe these reports could be true.
Bron: MacRumors

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Spanééénd! :D
Ik ben benieuw naar het prijskaartje dat ze mee gaan krijgen. Al verwacht ik niet heel veel verschil met de huidige generatie. Het geld is er hier iig al voor opzij gehouden! Afwachten dus! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ramquin op 05-10-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Hmm dat zet me aan het denken om m'n huidige macbook te verkopen en dan een nieuwe Macbook te kopen. Ik heb een Macbook 2,4 GHz met 2 gig ram, met alles er nog bij (doos etc.) en met een afstandsbediening en hij is een paar maanden oud (dus nu nog de nieuwste lichting). Moet je toch wel 800 euro voor kunnen vangen?

N.B. Dit is puur een gedachtespeling, dus dit even gezegd voordat jullie me voor gek verklaren om een paar maanden oude laptop te verkopen om het nieuwste te willen hebben :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-06 19:37

Mach

[END]Avengers

_Christiaan_ schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:09:
Hmm dat zet me aan het denken om m'n huidige macbook te verkopen en dan een nieuwe Macbook te kopen. Ik heb een Macbook 2,4 GHz met 2 gig ram, met alles er nog bij (doos etc.) en met een afstandsbediening en hij is een paar maanden oud (dus nu nog de nieuwste lichting). Moet je toch wel 800 euro voor kunnen vangen?

N.B. Dit is puur een gedachtespeling, dus dit even gezegd voordat jullie me voor gek verklaren om een paar maanden oude laptop te verkopen om het nieuwste te willen hebben :P
Mocht ie wit zijn, dat heb ik mogelijk wel interesse tegen die tijd :)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Wit ja :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Zelfs de paranormaal begaafden zien de nieuwe Macbook 14 oktober al uit de lucht vallen :P

fok.nl
Schrijf 14 oktober aanstaande maar in je agenda. Want op die dag zal een massale UFO-waarneming plaatsvinden die gezien en gefilmd zal worden door miljoenen mensen. Dat melden althans de aluminiumhoedjesdragers van Niburu.nl die zich baseren op helderzienden, ufologen en andere mediums.

Blossom Goodchild, een Australische actrice en schrijfster, heeft doorgekregen dat het gigantisch buitenaardse ruimteschip drie dagen lang in de lucht te zien zal zijn. Deze info vertelt ze ook in een filmpje op YouTube. De aliens noemen zich ‘de Federatie van Licht’, komen uit een andere wereld en zullen op deze manier de aardse bevolking laten zien dat er leven elders in het universum is. Daarbij geven zij de media de gelegenheid hier uitgebreid verslag van te doen en op die manier sceptici en debunkers het zwijgen doen opleggen, aldus Blossom.

En of dit nog niet genoeg 'bewijs' is, refereert Niburu.nl ook nog eens naar andere personen (mediums) die het verhaal bevestigen. Eén van hen is Dannion Brinkley. In zijn laatste boek, getiteld 'Secrets of Light' dat gepubliceerd werd in 2004 schrijft hij dat rond het jaar 2008 naar buiten komt dat we niet alleen zijn in het universum en dat dit absoluut duidelijk zal zijn voor iedereen op deze planeet.

Het grote afleiden van deze megagebeurtenis door de wereldpolitiek zou ook al zijn begonnen. De Candadese minister president Stephen Harper heeft namelijk vervroegde verkiezingen aangevraagd die op 14 oktober 2008 zal moeten plaatsvinden. Dat is natuurlijk geen toeval meer. Daarvoor waarschuwt ook Alfred Webre van Exopolitics.com. Volgens Webre nemen de wereldleiders de aankondiging van de komst van het buitenaardse schip serieus en worden er plannen gemaakt om de aandacht van het gebeuren af te leiden door politieke onderwerpen op het programma te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Vandaag eens de verbose mode geprobeerd bij het opstarten, is wel cool om te zien :P CMD+V ingedrukt houden bij het opstarten.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:19:
Vandaag eens de verbose mode geprobeerd bij het opstarten, is wel cool om te zien :P CMD+V ingedrukt houden bij het opstarten.
Leuk, weer wat geleerd, wist niet dat het mogelijk was om verbose mode aan te zetten :) Altijd naar het appeltje kijken wordt ook saai. Aan de andere kant, ik sleep m'n MacBook altijd, dus zo vaak zie ik dat appeltje ook weer niet.

Mijn reactie op die rare wisselende accuhealth: Bij mij is het ook wel eens gebeurd (de eerste keer zelfs al na een week), ik ging dan opeens terug naar 70% ofzo. Een dag later was ik weer 100%. Dat is me in 10 maanden nu zo'n 2 keer gebeurd, en ik doe nog steeds even lang met mijn accu heb ik het gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Laatst online: 06-06 22:49

Flappiewappie

Hier nog meer

Mijn macbook (10.4.11) gaat naar een familie lid.

Wat is de makkelijkste manier om mijn mail/photos/itunes te backuppen zodat ik dat dan meteen kan importeren mocht er een 10.5 leopard laptop aankomen?

Ik kan wel de hele hardeschijf clonen, en dan misschien in leopard gewoon importeren?
Maar met iphoto en itunes weet ik dat niet of hij dat pakt, iemand tips?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146655

Flappiewappie schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:11:
Mijn macbook (10.4.11) gaat naar een familie lid.

Wat is de makkelijkste manier om mijn mail/photos/itunes te backuppen zodat ik dat dan meteen kan importeren mocht er een 10.5 leopard laptop aankomen?

Ik kan wel de hele hardeschijf clonen, en dan misschien in leopard gewoon importeren?
Maar met iphoto en itunes weet ik dat niet of hij dat pakt, iemand tips?
Mogelijkheden te over:

1. Je complete harddisk virtualizeren
2. Een firewall kabel tussen beide Macs hangen en dan in de installatie je settings overzetten
3. Een netwerkshare op je oude MacBook maken

you name it
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Anoniem: 146655 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:26:
[...]

Mogelijkheden te over:

2. Een firewall kabel tussen beide Macs hangen en dan in de installatie je settings overzetten

you name it
Maar mijn mac is er niet meer als de nieuwe er komt, dus moet het tijdelijk naar een andere hardeschijf zetten. Dat eerste dus.

Gewoon de gehele partitie clonen, en dan als ik een nieuwe heb gewoon alles overzetten?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Of dat gaat werken blijft een gok, ik weet niet in hoeverre Mac OS X tijdens de installatie bestanden specifiek voor bepaalde hardware installeert, want de hardware zal waarschijnlijk wel verschillen.

Je kan de iTunes library folder wel gewoon kopiëren (users/naam/music/iTunes), hetzelfde geldt voor iPhoto (users/naam/pictures/iPhoto library) en van Mail denk ik dat users/naam/library/mail moet hebben, maar dat weet ik niet zeker. Dat moet je dus even testen door die folder ergens te zetten, Mail te openen, als het goed is alles dan weg, en vervolgens die folder weer terug te zetten.

Als je gewoon al die bestanden bewaart, kan je ze later zo terug zetten :) Eventueel zet je er dan een oudere versie van iTunes/iPhoto/Mail op maar ik denk dat het wel zal werken (misschien dus slim om iTunes.app etc. ook op te slaan :) )

[ Voor 3% gewijzigd door Muthas op 08-10-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Muthas schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:21:
Of dat gaat werken blijft een gok, ik weet niet in hoeverre Mac OS X tijdens de installatie bestanden specifiek voor bepaalde hardware installeert, want de hardware zal waarschijnlijk wel verschillen.

Je kan de iTunes library folder wel gewoon kopiëren (users/naam/music/iTunes), hetzelfde geldt voor iPhoto (users/naam/pictures/iPhoto library) en van Mail denk ik dat users/naam/library/mail moet hebben, maar dat weet ik niet zeker. Dat moet je dus even testen door die folder ergens te zetten, Mail te openen, als het goed is alles dan weg, en vervolgens die folder weer terug te zetten.

Als je gewoon al die bestanden bewaart, kan je ze later zo terug zetten :) Eventueel zet je er dan een oudere versie van iTunes/iPhoto/Mail op maar ik denk dat het wel zal werken (misschien dus slim om iTunes.app etc. ook op te slaan :) )
is wel safe, ik maak gewoon een clone (daar staan ook die mappen in toch?)
en dan kopieer ik ook de mappen even los erop.

bedankt voor de moeite!

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184959

heee mac gebruikers :D

Ik heb zin om een macbook 13" aan te schaffen (de versie die 1200 euro kost). Ik heb er een paar vragen over.

- Hoe duur kost het ongeveer om 2GB extra geheugen te plaatsen?
- Wat voor garantie zit er op een macbook en is het mogelijk extra verzekeringen af te sluiten (bijvoorbeeld 3 jaar garantie)
- Zit er een SPDIF out en VGA op de macbook zodat ik hem kan aansluiten aan mijn HDTV en mijn DD5.1 versterker?
- Zit er een afstandsbediening bij de macbook op frontrow te gebruiken? Zo niet, hoe duur is zo'n AB?
- Ik heb in de wandelgangen gehoord dat rond 14 oktober een nieuwe versie (nvidia chipset) van de macbook uitkomt. weten jullie daar al meer van? Of is het gewoon ff afw8en nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 11:50
Anoniem: 184959 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:29:

Ik heb zin om een macbook 13" aan te schaffen (de versie die 1200 euro kost). Ik heb er een paar vragen over.

- Wat voor garantie zit er op een macbook en is het mogelijk extra verzekeringen af te sluiten (bijvoorbeeld 3 jaar garantie)
- Zit er een SPDIF out en VGA op de macbook zodat ik hem kan aansluiten aan mijn HDTV en mijn DD5.1 versterker?
- Zit er een afstandsbediening bij de macbook op frontrow te gebruiken? Zo niet, hoe duur is zo'n AB?
- Ik heb in de wandelgangen gehoord dat rond 14 oktober een nieuwe versie (nvidia chipset) van de macbook uitkomt. weten jullie daar al meer van? Of is het gewoon ff afw8en nog?
Dit is natuurlijk een groot topic en daarom is het erg verleidelijk om je vraagjes gewoon te dumpen. Maar dat is niet de bedoeling :) Kijk eens naar Apple Computers Beleid en je zult zien dat we eigen inzet verwachten. Dat betekent dus, dat je eerst het antwoord zoekt op je vragen en als dat niet lukt dat je dan pas hier post. De antwoorden op al je vragen zijn hier te vinden: http://www.apple.com/nl/macbook/. Behalve dan de laatste natuurlijk, dat zul je pas zeker weten op 14 oktober :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ja, ik ben ook in de market voor een macbook. Al een tijdje... Ik wordt zo langzamerhand gek van al die geruchten. Ik wil graag een aluminium macbook dus daarom wacht ik nog steeds. Ondertussen is 14 oktober ook niet meer zo likely omdat er gisteren geen aankondiging is geweest van een event op die dag. Ik kan haast niet geloven dat ze zo'n grote update (althans, men denkt dat het een grote update is) stil zouden doorvoeren (zonder event).

Nu zit ik (en vast meerdere mensen) met een dilemma:

De huidige macbook kopen via surfspot (ben student) + iPod en 125 euro korting krijgen

OF

Wachten op de "nieuwe" en de korting mislopen...

En dan nog bedenken dat het allemaal alleen maar rumours zijn en we straks misschien gewoon alleen een minor speedbump krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Ik heb precies hetzelfde, maar als er 14 oktober geen update komt pak ik denk ik maar gewoon de huidige macbook + gratis ipod nano.
Maar alle hoop is nog niet verloren, gewoon 14 oktober afwachten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 125609 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:48:
[...]

Ja dit is normaal, heb ik ook eens gehad... 2 weken lang rond de 93/94 gezeten en nu weer bijna altijd op de 100%
Bedankt :)
Hij is nog gezakt naar 94% maar nu is'ie weer 99% :)
Mach schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 17:27:
[...]

Mocht ie wit zijn, dat heb ik mogelijk wel interesse tegen die tijd :)
Hoezo ben je zo'n fan van de witte MacBook als ik vragen mag? Ik heb zwaar spijt dat ik voor de witte ben gegaan: met grote regelmaat moet ik 'm schoonmaken omdat het wit enorm besmettelijk is. Als ik nog eens de keuze had zou ik zeker de zwarte nemen, ondanks het belachelijke prijsverschil. :)
Anoniem: 146655 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:26:
[...]

Mogelijkheden te over:

you name it
Bedoel je met een "firewall kabel" niet een crosscable (UTP RJ45) of een firewirekabel? :)

Ongeveer 50 tot 70 euro, zie hier.
Daarvoor is AppleCare in het leven geroepen.
Er zit een combinatie van een SPDIF en 3,5mm jack plug in de MacBook. Je kan'm dus optisch aansluiten aan je versterker.

Voor een VGA-kabel aan te sluiten heb je een Mini-DVI to VGA-adapter nodig. Die vind je hier.
Nee, die zit er niet bij. Je kunt deze voor €19,- kopen. Onder andere hier.

Verder sluit ik me helemaal bij Hoedje aan. Zoek eerst eens ;)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

jpboere schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:26:
Wachten op de "nieuwe" en de korting mislopen...
De korting ga je niet mislopen, want die actie loopt gewoon tot 31 oktober en geldt ook altijd op de nieuwe modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Ik heb het geheugen geupgrade van 2x1gb naar 2x2. Heb geheugen genomen van kingston wat speciaal voor de macbook is (geen zin in gezeur met niet herkend geheugen enzo) en wat 70 euro kwijt voor 2 reepjes van 2 gig. Nog stukken goedkoper dan de 160-180 euro die apple standaard vraagt.

Dus als iemand nog 2 reepjes van 1gb zoekt, heb er nog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Muthas schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:00:
[...]

De korting ga je niet mislopen, want die actie loopt gewoon tot 31 oktober en geldt ook altijd op de nieuwe modellen :)
Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat de "nieuwe'" macbook misschien wel naar 31 oktober uitkomt. Dan is het dus de vraag of je voor die datum nog de "oude" koopt.

Maar zover is het (gelukkig) nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

jpboere schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:29:
[...]
Maar zover is het (gelukkig) nog niet
Volgens dit artikel kan er binnen 10 dagen al wat gebeuren. Maar of het waar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Philflow schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 08:42:
[...]

Volgens dit artikel kan er binnen 10 dagen al wat gebeuren. Maar of het waar is...
Ik denk dat er zeker weten nieuwe macbooks komen de 14e, zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 17-04 15:37
Kunnen we bij de nieuwe Macbooks ook al Snow Leopard verwachten of komt die pas begin 2009? Lijkt me nog al vervelend als je een nieuwe macbook koopt en twee maanden later is er een nieuw OS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Mythrill schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:32:
Kunnen we bij de nieuwe Macbooks ook al Snow Leopard verwachten of komt die pas begin 2009? Lijkt me nog al vervelend als je een nieuwe macbook koopt en twee maanden later is er een nieuw OS...
Ik verwacht een preview van snow leopard in januari en de release ergens in de zomer van 2009, net zoals leopard zelf.. tevens verwacht men dat er in januari ook de nieuwe ilfe 09 en iwork 09 gepresenteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Pixxa schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:04:
[...]
Ik denk dat er zeker weten nieuwe macbooks komen de 14e, zie hier.
Maar er is toch geen evenement gepland voor de 14e? ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Philflow schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:49:
[...]

Maar er is toch geen evenement gepland voor de 14e? ofwel?
Waarschijnlijk niet maar de vorige generatie macbooks, en imacs zijn ook zonder event gereleased op apple.com. zonder directe aankondiging erop gegooid. Verwacht dat het nu ook het geval is. Waarschijnlijk kunnen ze met alleen een nieuwe macbook uiterlijk geen uur presentatie en 2 uur after-keynote mee vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184959

Hoedje schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:34:
[...]

Dit is natuurlijk een groot topic en daarom is het erg verleidelijk om je vraagjes gewoon te dumpen. Maar dat is niet de bedoeling :) Kijk eens naar Apple Computers Beleid en je zult zien dat we eigen inzet verwachten. Dat betekent dus, dat je eerst het antwoord zoekt op je vragen en als dat niet lukt dat je dan pas hier post. De antwoorden op al je vragen zijn hier te vinden: http://www.apple.com/nl/macbook/. Behalve dan de laatste natuurlijk, dat zul je pas zeker weten op 14 oktober :P
Het spijt me :$ De volgende keer zal ik even de moeite nemen om zelf te zoeken!

Toch bedankt voor de antwoorden Zegato!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Zegato schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:51:
[...]

Bedankt :)
Hij is nog gezakt naar 94% maar nu is'ie weer 99% :)

[...]

Hoezo ben je zo'n fan van de witte MacBook als ik vragen mag? Ik heb zwaar spijt dat ik voor de witte ben gegaan: met grote regelmaat moet ik 'm schoonmaken omdat het wit enorm besmettelijk is. Als ik nog eens de keuze had zou ik zeker de zwarte nemen, ondanks het belachelijke prijsverschil. :)

[...]

Bedoel je met een "firewall kabel" niet een crosscable (UTP RJ45) of een firewirekabel? :)

[...]

Ongeveer 50 tot 70 euro, zie hier.

[...]

Daarvoor is AppleCare in het leven geroepen.

[...]

Er zit een combinatie van een SPDIF en 3,5mm jack plug in de MacBook. Je kan'm dus optisch aansluiten aan je versterker.

Voor een VGA-kabel aan te sluiten heb je een Mini-DVI to VGA-adapter nodig. Die vind je hier.

[...]

Nee, die zit er niet bij. Je kunt deze voor €19,- kopen. Onder andere hier.

Verder sluit ik me helemaal bij Hoedje aan. Zoek eerst eens ;)
Ik heb daar eigenlijk helemaal geen last van. Ik hoef hem echt nooit schoon te maken, wat m.i. juist door het wit komt. Alleen het gedeelte onder het toetsenbord daar veeg ik af en toe met m'n hand overheen, maar het stelt niks voor. Mss heb je gewoon vieze handen :P
En nee ik zeg dit niet op m'n Macbook beter verkoopbaar te maken :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157979

Voor wie nog twijfels had!! O-)

"Apple to hold special MacBook event October 14th after all"

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=577366

http://www.appleinsider.com/articles/08/10/09/apple_to_hold_special_macbook_event_october_14th_after_all.html

Dat wordt dinsdag bestellen!!!

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 157979 op 09-10-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboroger
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-06 10:47
Ik zat vandaag al meerdere keren het tabje van macrumors te refreshen. Dit is prima nieuws! Dinsdag zullen wel veel mensen een bestelling gaan plaatsen!

Dan zullen het ook wel aluminium cases gaan worden voor de macbooks. Ben benieuwd of je dan nog steeds gemakkelijk je interne geheugen/hdd kan upgraden, zoals in het plastic model.. Anders toch maar meteen 4GB bestellen dan.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.