[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 46.608 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik weet eigenlijk niet wat ik nou fijner vind: een US keyboard met een liggende enter of een NL keyboard met een staande. Zelf heb ik altijd gewerkt met zo'n grote enter knop in de vorm van een omgekeerde L. Dat is eigenlijk een liggende en staande ineen. Kan iemand mij een "enter" aanraden? :D

Het uitbreiden van het geheugen (met 2GB DDR3) kost mij €129 (studentenkorting). Dat is in principe niet zo heel veel als je kijkt naar de prijzen van ander geheugen als je het er zelf bij wil prikken. Wel koop je dan natuurlijk 2 x 2GB en haal je het originele Apple geheugen er uit.

Kun je het originele Apple geheugen goed verkopen? (of kan je het aan de straatstenen niet kwijt)

Is een backlite keyboard een groot gemis? |:(

[ Voor 3% gewijzigd door mrfunk op 15-10-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Datafeest schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:09:
[...]

Je kunt de printer en iPod actie combineren.
Al direct na de bestelling kun je op internet een formulier invullen. Vervolgens staan daarin verdere instructies. Zodra je de producten hebt ontvangen moet je de streepjescodes van de dozen afknippen en deze samen met een kopie van je aankoopbewijs naar de UK sturen. Vervolgens wordt je geld na ongeveer een maand teruggestort.

Je kunt prima met een CC van iemand anders betalen. Houdt er wel rekening mee dat veel Credit Cards een bestedingslimiet van 1000 euro hebben (mijn Postbank CC bijvoorbeeld). Als je die gebruikt zul je dus betalingsproblemen dus extra vertraging krijgen. Is de limiet hoger, dan kun je hem zonder problemen gebruiken.
Ik heb ook een Postbank CC (voor studenten of zoiets), maar kun je alleen daarmee betalen dan of kun je ook gewoon een bankoverschrijving doen ofzo? :?

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-06 21:41
jpboere schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:03:
Ik weet eigenlijk niet wat ik nou fijner vind: een US keyboard met een liggende enter of een NL keyboard met een staande. Zelf heb ik altijd gewerkt met zo'n grote enter knop in de vorm van een omgekeerde L. Dat is eigenlijk een liggende en staande ineen. Kan iemand mij een "enter" aanraden? :D
Maakt mij niet zoveel uit, is denk ik meer persoonlijke voorkeur.

Toch vraag ik me bij het zien van dit rijtje wel af wat precies het verschil is?
Is daar ergens uitleg over te vinden of is de Enter het enige verschil?
- Verlicht toetsenbord (Nederlands)
- Verlicht toetsenbord (Internationaal Engels)
- Verlicht toetsenbord (US)
Wij hebben zelf een nederlands toetsenbord bij een PC, maar ik weet vrij zeker dat dit niet hetzelfde is als wat Apple bedoelt. Officiele Nederlands toetsenbord (rechts): Wikipedia: Keyboard layout

[ Voor 7% gewijzigd door thys op 15-10-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 12:04
spoorweg schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:31:
[...]

Maakt mij niet zoveel uit, is denk ik meer persoonlijke voorkeur.

Toch vraag ik me bij het zien van dit rijtje wel af wat precies het verschil is?
Is daar ergens uitleg over te vinden of is de Enter het enige verschil?

[...]

Wij hebben zelf een nederlands toetsenbord bij een PC, maar ik weet vrij zeker dat dit niet hetzelfde is als wat Apple bedoelt. Officiele Nederlands toetsenbord (rechts): Wikipedia: Keyboard layout
Kijk hier een: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=82435

De witte macbook is met een Nederlandse layout. Dus met kleine linker shift en verticale enter. De internationale layout is het zelfde als de Nederlandse layout maar dan met engelse tekst. Dus ipv "num vergr" "num lock".

De zwarte macbook heeft de US layout, dus met grote linker shift en liggende enter.

Ik heb zelf de voorkeur voor de US layout... Heb een kleine linker shift nooit begrepen... Helaas bood Apple deze mogelijkheid nog niet toen ik mijn Macbook kocht. Heb later een aantal feedback berichten achtergelaten op http://www.apple.com/feedback en dit heeft waarschijnlijk geholpen ;) . Mijn volgende Mac zal er zeker 1 worden met de US layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Zelf ben ik onderstaand toetsenbord gewend (negeer de tekens, het gaat om de vorm van alle toetsen, vooral de Enter)

Afbeeldingslocatie: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Qwerty_cz.svg

Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Qwerty_cz.svg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176731

zijn alle toetsenborden in noord america hetzelfde bij apple? Ik wil namelijk een US layout keyboard macbook in Canada halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126062

Kan je - als je via student via Surfspot de Apple store betreedt - gebruik maken van je studentenkorting en de iPod Nano actie en de 90,- korting op een printer? In de algemene voorwaarden van de iPod actie kan ik hier niets over vinden, namelijk.. (in dit topic heb ik gezocht; een iemand die geen orderbevestiging heeft gekregen, terwijl een ander niet? via Surfspot heeft besteld)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 126062 op 15-10-2008 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboroger
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06 15:26
-Daniël- schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:44:
Kan je - als je via student via Surfspot de Apple store betreedt - gebruik maken van je studentenkorting en de iPod Nano actie en de 90,- korting op een printer? In de algemene voorwaarden van de iPod actie kan ik hier niets over vinden, namelijk.. (in dit topic heb ik gezocht; een iemand die geen orderbevestiging heeft gekregen, terwijl een ander niet? via Surfspot heeft besteld)
Ik heb dit vanmorgen gedaan. Vorige week al van tevoren middels een belletje naar Apple gevraagd of dit kon na het event en dit bleek zo te zijn. Ik heb nu de nano en de printer voorgeschoten en dat kan ik naderhand terugvragen middels een rebate (125+90 euro). Over de macbook +updates en het extra toetsenbord heb ik mijn surfspot korting gekregen: voor mijn instelling 12%, maar dit verschilt per instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125292

limboroger schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:00:
[...]

Ja, maar er wordt een bepaald DDR2 geheugen van Kingston aangeraden (dit betekent niet dat al t andere niet werkt). Welk precies staat hier vast wel ergens op got.

Ja, mini-DV naar DVI is geen probleem; met de verloopstekker boet je niks in qua kwaliteit.

Je geeft zelf aan dat het niet zware taken zijn die je uitvoert. Ik geloof niet dat de nieuwe echt veel sneller is dan de oude. Vooral het design heeft een upgrade en de grafische chip, maar deze chip zal je met je football manager niet echt benutten en photoshop ook niet.
Oké, nu was ik even vergeten dat ik d-sub > HDMI gebruik met mijn huidige pc... Dat zou betekenen dat ik dus een Mini-DVI > VGA adapater moet aanschaffen. Heb je hierbij ook geen kwaliteit verlies?

Over het geheugen, het zal dus zeker lonen om zelf het geheugen in te bouwen. Ik denk dat die bevestiging weer een fijn gevoel is.

Ook de performance van de nieuwe laptops leek me geen al te grote sprong. De grafische chip heb ik inderdaad niet echt nodig, want de enige game die ik op de pc speel is FM (Of klaverjas :+) en de meerprijs voor alleen het nieuwe design is het me niet waard.

Ik denk dus dat mijn keus wel aardig rond is zo... En met die huidige kortingen (Nano, Printer, Student) valt de prijs me ook totaal niet tegen.

Mocht iemand me nog even een plezier willen doen, dan mag diegene me het juiste geheugen soort vertellen (Eventueel een linkje in de pricewatch). En bevestiging of VGA niet (al te grote) performance verlies levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rovver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-03 19:25
martijn007 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:47:
[...]

Kijk hier een: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=82435

De witte macbook is met een Nederlandse layout. Dus met kleine linker shift en verticale enter. De internationale layout is het zelfde als de Nederlandse layout maar dan met engelse tekst. Dus ipv "num vergr" "num lock".

De zwarte macbook heeft de US layout, dus met grote linker shift en liggende enter.
Op de apple site staan alle internationale layouts:
http://support.apple.com/kb/HT2841
Anoniem: 125292 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:18:
[...]

Oké, nu was ik even vergeten dat ik d-sub > HDMI gebruik met mijn huidige pc... Dat zou betekenen dat ik dus een Mini-DVI > VGA adapater moet aanschaffen. Heb je hierbij ook geen kwaliteit verlies?
Je kunt beter een mini-DVI naar DVI adapter hebben en dan een DVI - HDMI kabel, hier verlies je volgens mij minder. Zo heb ik mijn 32" TV aangesloten en dat werkt perfect.

[ Voor 41% gewijzigd door Rovver op 15-10-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-06 21:41
Bedankt, mijn voorkeur zou dan uitgaan naar het US keyboard vanwege grotere shift en `~ knop op een (naar mijn idee) betere plaats. Dit was dus voordat ik zag dat de Backspace vervangen is door Delete bij US |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
spoorweg schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:46:
[...]

Bedankt, mijn voorkeur zou dan uitgaan naar het US keyboard vanwege grotere shift en `~ knop op een (naar mijn idee) betere plaats. Dit was dus voordat ik zag dat de Backspace vervangen is door Delete bij US |:(
Die delete toets werkt wel gewoon als een backspace, tenminste op mijn MBP met US layout. Het zal op een MacBook niet anders zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Neem ik nu een US of een NL layout..

NL
Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2841/304933_04.gif

UK
Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2841/304933_19.gif

M'n huidige Dell Laptop heeft blijkbaar een UK layout. Hebben ze in de winkel (A-mac) ook beide op voorraad?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 00:25

Blaz0r

:)

Ik wilde vandaag een nieuwe 13 inch macbook bestellen, ik zie nu dat ik eerst nog even uit moet zoeken welk toetsenbord ik wil.

Onder windows gebruik ik "Verenigde staten (internationaal)" weet iemand welk toetsenbord daar mee overeen komt?

Dit zijn de keuzes:
1) Toetsenbord (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)
2) Toetsenbord (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Engels)
3) Toetsenbord (Internationaal Engels) & Gebruikershandleiding (Engels)
4) Toetsenbord (US) & Gebruikershandleiding (Engels)

Mogelijk is 3 de optie die ik zoek? (taal van handleiding maakt me niet uit)

//edit
duidelijk meer mensen met het zelfde probleem, mischien iets op in de openings post op te nemen?

[ Voor 8% gewijzigd door Blaz0r op 15-10-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 20:37

pposthoorn

Constructeur

Ik hoop dat ik hier op de goede plek ben. Ik heb van iemand een macbook gekregen waar ze een kop koffie overheen heeft gegooid.
Helaas zijn ze niet meteen naar mij gekomen en heeft alles al tijd gehad om te oxideren en wat al niet meer.
Het Ram ziet er slecht uit, dus dat heb ik er uitgehaald, de HDD was duidelijk ook in aanraking gekomen met de koffie. Maar deze kon ik op mn pc aansluiten en werkt nog prima. Als ik de power aansluit dan krijg ik een groen lampje zonder batterij erin en een rood lampje met batterij erin (ik neem aan omdat de accu leeg is, hij heeft nog niet lang aan de stroom gelegen).
Het moederbord ziet er prima uit, ik kan nergens een spoor vinden van vocht. Als ik op de power button druk dan gebeurt er niks. Ik denk dat de toetsenbord/touchpad/powerbutton module kapot is (daar is de koffie ook voornamelijk overheen gegaan). Maar om te testen of de rest van de mac nog werkt moet ik hem op een andere manier aan zien te krijgen.
Is er (onboard) een mogelijkheid om hem aan te zetten, misschien door 2 punten contact te laten maken? Of anders met een USB toetsenbord?

Graag hulp, heb al een hele hoop gezocht op internet en hier op GOT maar nog niet echt iets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243975

Ik heb een beetje rond zitten zoeken op het gebied van laptops en kom tegen de apple en dell. Dat is de xps 1530 bij dell en de macbook van 1199euro bij apple. Nou is het zo dat je veel minder "bang for your buck" krijgt bij apple of is dit nou maar schijn. Want evenals de processor is ook de grafische processor een stuk minder snel dan dat je bij dell kan krijgen.

Maar heeft apple nou een speciale architectuur waardoor de pc net zo snel of zelf wel sneller is dan de rest van de laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen het Nederlandse en het Internationaal Engelse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:03
Kijk eens naar de linkse shift, en voornamelijk naar de enter toets ;)
US is handiger, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb het NL keyboard gekozen, maar wil toch het US keyboard. Ik heb gisteren besteld en het geld via de bank overgemaakt (geen CC dus). Weet iemand of ik telefonisch deze wijziging nog kan doorbrengen zonder de hele order de cancellen e.d.?
Anoniem: 243975 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 20:15:
Maar heeft apple nou een speciale architectuur waardoor de pc net zo snel of zelf wel sneller is dan de rest van de laptops.
PC's hebben een speciale architectuur waardoor alles trager trager en nog eens trager wordt. Apple computers hebben een standaard architectuur waarbij dit effect ontbreekt; het heet OS X ;)

[ Voor 47% gewijzigd door kamerplant op 15-10-2008 20:59 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
Volgens mij is het nog niet helemaal duidelijk... Twixx je bedoelde vast US waar je UK schreef. Hieronder nog maar even alle opties die in de Nederlandse Online Store kan kiezen:

Nederlands:
http://km.support.apple.c...GEOS/HT2841/304933_04.gif

Internationaal Engels:
http://km.support.apple.c...GEOS/HT2841/304933_08.gif

US
http://km.support.apple.c...GEOS/HT2841/304933_19.gif

[ Voor 6% gewijzigd door martijn007 op 15-10-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
vandevorst schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 20:33:
Kijk eens naar de linkse shift, en voornamelijk naar de enter toets ;)
US is handiger, vind ik.
Ik vraag het verschil tussen de NL en IE en niet het verschil tussen de NL en US...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Laatst online: 10:43
FerdiV schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:03:
[...]

Ik vraag het verschil tussen de NL en IE en niet het verschil tussen de NL en US...
Volgens mij enkel het Euro-teken.

Twijfel zelf gigantisch tussen NL en US... Mn laptop nu heeft US maar mn desktop heeft weer meer NL layout qua enter en linker shift... Pfff keuzes :P

Edit: Wat ik me ook nog afvraag, hoe zit het met dode/luie pixels etc?? Zijn er mensen die defecte pixels hebben op hun MacBook?

[ Voor 14% gewijzigd door Boel-Shit op 15-10-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM5
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

CM5

Ik ben benieuwd of er veel mensen zijn die hun 13,3" macbook gebruiken zonder een extern scherm. Ik heb nu een 15,4"laptop (geen breedbeeld) en ben eigenlijk niet van plan een extern scherm aan te schaffen. Een 15,4"macbook pro is ideaal, maar nogal aan de prijs. Voldoet een 13,3" scherm voor langdurig gebruik? Hij zal vooral gebruikt worden voor internetten, schoolwerk enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243975

[b][message=30896662,noline]
[...]

PC's hebben een speciale architectuur waardoor alles trager trager en nog eens trager wordt. Apple computers hebben een standaard architectuur waarbij dit effect ontbreekt; het heet OS X ;)
Ja maar heeft de pc op zich nog enige snelheidswinst of is het alleen dat het OS niet op den duur steeds langzamer wordt wat nu bij pc's het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

CM5 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:57:
Voldoet een 13,3" scherm voor langdurig gebruik? Hij zal vooral gebruikt worden voor internetten, schoolwerk enz.
Ik vind van niet. Voor langdurig gebruik minimaal 15" maar zelfs dat vind ik klein.
Maar een prima 22" scherm heb je al voor 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
Philflow schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:05:
[...]

Ik vind van niet. Voor langdurig gebruik minimaal 15" maar zelfs dat vind ik klein.
Maar een prima 22" scherm heb je al voor 200 euro.
Ik vind van wel.

Ik heb nu ongeveer 3 jaar een Macbook en werk bijna altijd zonder extern scherm. Heb er destijds een 22'' scherm bij gekocht, maar ik moet zeggen dat ik die nauwelijks gebruik. Ik gebruik mijn Macbook vooral voor internet/email/word/webdev. Als ik bijvoorbeeld iets in InDesign of Photoshop moet doen is het wel handig op een groter scherm te doen. Maar zolang je deze zaken niet dagelijks doet is een groot scherm wat mij betreft geen noodzaak. Ik gebruik mijn laptop ook bijna nooit bij mijn bureau, sleep 'm het hele huis door en werk overal en nergens, ideaal! (zou nooit meer een desktop willen, heel misschien voor games)

Als je de Macbook koopt zou ik 'm eerst een tijdje zonder scherm gebruiken, als blijkt dat je echt een scherm mist koop dan pas een scherm. En idd zoals Philflow zegt een 22" heb je al voor € 200,-

[ Voor 9% gewijzigd door martijn007 op 15-10-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:07

RnB

Ik vind ook van wel, oftewel: het is volkomen subjectief. Probeer het lekker zelf uit en kijk hoe jijzelf het ervaart, de één vind het zwaar ruk, de ander vind het lekker te pruimen. ;)

Ik vind 11,1'' met 1366x736 zelfs nog te pruimen om voor langere tijd achter te werken.

[ Voor 22% gewijzigd door RnB op 15-10-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 20:37

pposthoorn

Constructeur

Is er niemand die mij kan helpen? Zeg het even als dit hier totaal het verkeerde topic voor is, en waar ik het dan wel kwijt kan (wellicht een nieuw topic openen, maar dat doe ik altijd pas als ik zeker weet dat het nergens anders kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spoorweg schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:46:
[...]

Humz. Ik heb dus een HDMI aansluiting op mijn monitor, maar die adapter levert Apple niet. En een VGA aansluiting, mijn vraag was dus of de Apple mini-DVI naar VGA geen al te grote performance verliezen geeft.

En nogmaals de vraag welk geheugen er in een MacBook moet... Dan kan ik dat ook gelijk bestellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Welk geheugen er in gaat staat duidelijk op de website van Apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Anoniem: 125292 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:38:
[...]
Humz. Ik heb dus een HDMI aansluiting op mijn monitor, maar die adapter levert Apple niet. En een VGA aansluiting, mijn vraag was dus of de Apple geen al te grote performance verliezen geeft.
Je kunt veel beter Display port > HDMI kopen. Dan blijft het digitaal en met geluid. Die zullen binnenkort (of nu al) wel ergens te krijgen zijn. mini-DVI naar VGA zou ik niet aan beginnen.

Koop anders mini display port > DVI van Apple, dan kun je zelf een DVI > HDMI adapter kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 15-10-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-06 21:37
Ik ben benieuwd of er veel mensen zijn die hun 13,3" macbook gebruiken zonder een extern scherm. Ik heb nu een 15,4"laptop (geen breedbeeld) en ben eigenlijk niet van plan een extern scherm aan te schaffen. Een 15,4"macbook pro is ideaal, maar nogal aan de prijs. Voldoet een 13,3" scherm voor langdurig gebruik? Hij zal vooral gebruikt worden voor internetten, schoolwerk enz.
Ik heb hier thuis een macbook 13,3" (voor mezelf) en een vista laptop met 15" breedbeeld. (voor mijn vrouw)
De resolutie van de macbook is gelijk aan de resolutie van laptop.
Ik merk wel dat ik op de vista laptop altijd elke venster maximaliseer om het lekker leesbaar te hebben en om het scrollen te beperken.
Op de macbook doe ik dat niet, alles is perfect leesbaar.
Moet wel bekennen dat ik er regelmatig een 2de scherm aansluit, maar dat is vooral omdat ik dat scherm nog had van mijn vorige pc. Maar tis geen must....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Eswip schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:48:
Volgens mij is FW400 gewoon een achterhaald verhaal.. Het was eerst superieur toen er nog geen USB2.0 was, maar nu maakt het volgens mij niet heel veel verschil. En hoevaak zie je een firewire-poort op andere laptops? (van andere merken), ik geloof niet heel veel.
Ehm, ik heb een Toshiba en een Acer gehad (beide consumentenmodellen) en zakelijk een Toshiba en een Dell. Allemaal hadden ze een FireWire aansluiting.
mOrPhie schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:57:
[...]
Bagetaliseren dat FireWire niet gebruikt wordt vind ik flauw.
Ik ook :)
Vooral in de vorm van opmerkingen als "Dat gebruik je toch nooit" |:(

Ik zeg toch ook niet tegen de tegenstanders van glossy schermen dat ze daar maar aan moeten wennen.
Ik gebruik nooit een extern scherm aan mijn MacBook, hoewel ik een tijdje een 23" ACD heb gehad. Dat scherm heb ik verkocht omdat ik het niet veel gebruikte. Ik kan alles wat ik wil op het interne scherm. Maar ik gebruik mijn MacBook vooral zittend op de bank en behoorlijk intensief, zeker 3-4 uur per dag.
Gaat het overigens om de resolutie of om de afmetingen? Wat betreft de resolutie: mijn Dell van werk heeft 1920x1200 op 15,4" en dat vind ik een stuk minder fijn werken. Ik heb ook niet eens het idee dat ik daar veel meer schermruimte heb. Het vreemde is dat ik die op werk juist weer wel aan een extern scherm aansluit, en dan ook nog eens een scherm met een kleinere resolutie.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 16:51

rvd50

...................

Voor de mensen in regio Den Haag:
even contact opgenomen met iFactors in de Passage, donderdag 16 oktober komt de eerste lading binnen en daar zitten ook de showmodellen bij :)

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM5
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

CM5

Canaria schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 23:38:
[...]

Gaat het overigens om de resolutie of om de afmetingen? Wat betreft de resolutie: mijn Dell van werk heeft 1920x1200 op 15,4" en dat vind ik een stuk minder fijn werken. Ik heb ook niet eens het idee dat ik daar veel meer schermruimte heb. Het vreemde is dat ik die op werk juist weer wel aan een extern scherm aansluit, en dan ook nog eens een scherm met een kleinere resolutie.
tsja, ik heb nu nog een oldskool resolutie van 1024x768, dus wat dat betreft zou ik er iig op vooruit gaan. Maar als ik het zo lees is het wel te doen, Photoshoppen en dergelijke doe ik maar af en toe. En ik sleep de laptop ook door het hele huis, dus een compact formaat is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Hier wat informatie over wat er allemaal binnenin de macbook behuizing zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 19:50
Aangezien er DDR3 geheugen in de nieuwe macbook zit ben ik aan het rondneuzen voor een shop die dit verkoopt maar de pricewatch van tweakers geeft nul resultaten voor DDR3 (1066) soDIMM.

Het kan altijd aan mijn zoekskills liggen. Weet iemand of DDR3 goed te verkrijgen is bij webshops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:45:
[...]

Je kunt veel beter Display port > HDMI kopen. Dan blijft het digitaal en met geluid. Die zullen binnenkort (of nu al) wel ergens te krijgen zijn. mini-DVI naar VGA zou ik niet aan beginnen.

Koop anders mini display port > DVI van Apple, dan kun je zelf een DVI > HDMI adapter kopen.
Oké, dan ga ik daarvoor op de lookout. Er staat me inderdaad ook iets bij dat DVI > VGA nooit een vooruitgang is. Echter heeft VGA wel het voordeel dat deze op vrijwel elke (oudere) monitor ook compatible is.
Jofel schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:16:
Aangezien er DDR3 geheugen in de nieuwe macbook zit ben ik aan het rondneuzen voor een shop die dit verkoopt maar de pricewatch van tweakers geeft nul resultaten voor DDR3 (1066) soDIMM.

Het kan altijd aan mijn zoekskills liggen. Weet iemand of DDR3 goed te verkrijgen is bij webshops?
http://norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=26465

Is dus niet veel voordeliger als bij de Apple-store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-06 14:13

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik ben er nu wel uit dat ik een nieuwe aluminium MacBook ga kopen. Ik ben er alleen nog niet uit of ik er nu 2 of 4 gig aan geheugen in ga doen. Ik heb alleen nog niet bijster veel ervaring met OSX (alleen osx86 op mijn huidige pc, maar dat is dus niet echt representatief) en ben eigenlijk benieuwd wat die extra 2 gig voor OSX/photoshop/illustrator gaat doen. Tuurlijk zal het sneller worden, maar is het ook onwerkbaar met 2 gig intern? Ik maak geen posterformaat afbeeldingen en drukwerk. Alleen webdesign en bijbehorende afbeeldingen. Aangezien de oude MacBooks maar maximaal tot 2 gig gingen lijkt mij persoonlijk 2 gig wel genoeg. Zeker, omdat de oude MacBooks standaard maar met 1 gig geleverd werden. Als blijkt dat ik voor de 140 euro een veel beter opererend systeem krijg, dan vindt ik dat het geld wel waard. Anders breid ik het geheugen later wel een keer uit.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 17-04 15:37
Jofel schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:16:

Bijna de helft, weet alleen niet of deze commpatible zijn:
http://azerty.nl/8-199-91332/ocz3m13332gk-.html

Dat was niet de goeie, hier de 4GB en die is dus duurder dan apple:
http://azerty.nl/producte.../91333/ocz3m13334gk-.html

[ Voor 13% gewijzigd door MonkeySandwich op 16-10-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 17:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vreemde naam voor een nieuw topic... Zo lijkt het op de eerste in de reeks van dit topic.

beter is iets als "[Alu Macbook] Ervaringen & Discussie deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboroger
Ok, hier dus alleen nog over de 'oude' macbooks dus?
Jij ging toch de nu goedkopere, oude, witte bestellen? Daar zit nog DDR2 in. In de nieuwe alu macbook zit DDR3. De RAM upgrade bij Apple is niet voordeling bij DDR2 en kun je beter zelf doen qua kosten. Bij DDR3 scheelt dit minder aangezien dit in de losse verkoop nog steeds wat duurder is. Het kost in de nieuwe ook wat meer moeite (maar zeker niet onoverkomelijk: wat extra schroeven..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Datafeest schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 20:56:
Ik heb het NL keyboard gekozen, maar wil toch het US keyboard. Ik heb gisteren besteld en het geld via de bank overgemaakt (geen CC dus). Weet iemand of ik telefonisch deze wijziging nog kan doorbrengen zonder de hele order de cancellen e.d.?
Om zelf antwoord op mijn vraag te geven. Ja, als je het via de bank over hebt gemaakt en snel genoeg reageert dan kan dit. Gelukkig :Y)
US Layout lijkt mij way fijner doordat de linker shift groter is.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboroger
Datafeest schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:31:
[...]

Om zelf antwoord op mijn vraag te geven. Ja, als je het via de bank over hebt gemaakt en snel genoeg reageert dan kan dit. Gelukkig :Y)
US Layout lijkt mij way fijner doordat de linker shift groter is.
Ik heb dit dus vanmorgen gedaan. Had met mn stomme kop NLD besteld en nu veranderd in US. Precies het tobo dat ik gewend ben. Grote linker shift, liggende enter, backslash boven de enter en een accent naast de 1. Was geen probleem en het zou morgen per mail bevestigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
In de US layout is de enter toets ook veel groter. Op de EU versie is de vertikale enter in het breedste stuk maar zo breed als een gewone (letter) toets, en op het onderliggende smallere stuk is hij zelfs nog smaller dan dat.

Ik heb er zelf altijd last van dat ik dan de bodemplaat rondom de toets raak met mijn vinger als ik op het smalle deel druk. (Overigens heb ik nog geen MacBook maar het Aluminium desktop toetsenbord van Apple, de enter toets is niettemin hetzelfde). En ik vind dat razend irritant. Dus ik ben erg blij dat de US versie nu te krijgen is, die enter toets is qua oppervlak veel groter en heeft geen smal gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 14-06 11:50
En ook hier graag verder in het nieuwe topic: [MacBook] Ervaringen & Discussie - deel 13 :Y)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.