[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 46.671 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

@ Flo4207;

zo, lekker doortastend te werk gegaan! Gewoon maar gelijk even het ding gescoord dan!? ;)

Congratz. Heeft deze Macbook overigens wel al het multitouch trackpad erop (er in?) zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een verzekering afsluiten, ik heb zelf zo'n buiten de deur verzekering van Interpolis. Valt val en stootschade ook onder. kost je nog geen 7 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quelake schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:35:
@ Flo4207;

zo, lekker doortastend te werk gegaan! Gewoon maar gelijk even het ding gescoord dan!? ;)

Congratz. Heeft deze Macbook overigens wel al het multitouch trackpad erop (er in?) zitten?
In principe heeft geen enkele Macbook Multitouch. Wel het feit dat je met twee vingers kan scrollen, dat hadden de vorige ook. Alleen Multitouch wil eigenlijk zeggen dat je er foto's mee kan draaien, kan zoomen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Ik weet wel dat je met de laatste generatie Macbooks wel degelijk foto's kan draaien...?

Hierin zit hetzelfde multitouch schermpje verwerkt als in de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quelake schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:43:
Ik weet wel dat je met de laatste generatie Macbooks wel degelijk foto's kan draaien...?

Dat is niet juist, ik heb hier een Last Gen. MacBook en dat gaat niet. Je kan alleen 2 vingerig scrollen, dubbelklikken etc..
Bij de MacBook PRO'S gaat dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schermpje? Hooguit een trackpad die een nieuwe beweging herkent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan juist niet, volgens mij verwar je deze met de laatste Macbook Pro en de Macbook Air. Die hebben we de werkelijke multitouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Aan de snelle reageerders;

jullie hebben helemaal gelijk, excuus. Ik haalde verschillende Appletjes door elkaar ;)

I stand corrected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allemaal dubbelposts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn er allemaal om te leren ;). Overigens gaat mijn Macbook er weer uit. Niet omdat hij niet bevalt maar door de aankoop van een iMac gebruik hem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:55:
We zijn er allemaal om te leren ;). Overigens gaat mijn Macbook er weer uit. Niet omdat hij niet bevalt maar door de aankoop van een iMac gebruik hem niet meer.
Ik moet nog veel leren ='D, ben nog maar 15.
Niet dat verstand recht evenredig is met leeftijd maar toch (x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:11
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:55:
Mag ik je mailadres Tommeh?
Je kunt al raden waarvoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Dagg op 04-08-2008 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dagg schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:46:
[...]

Mag ik je mailadres Tommeh?
Je kunt al raden waarvoor.
Natuurlijk, ik hoop dat je me via deze pagina kunt mailen. Dan kunnen we altijd praten ;).

V&A aangeboden: Apple MacBook 13 inch: wit 2,4GHz (MB403N/A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Misschien een stomme vraag, maar de hoeken van het scherm van mijn MacBook zijn zwaar magnetisch. Ik kan m'n remote er gewoon tegenaan "plakken". Zelfs een sleutelbos lukt. Ik neem aan dat dit voor het sluiten van de MacBook is, maar is dit niet slecht voor de hdd? :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
http://www.engadget.com/2...leaked-on-taiwanese-site/

Een aluminium casing van MacBook

What do you think ? :)

[ Voor 8% gewijzigd door NickvdB op 05-08-2008 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Als het naar waarheid is zeg ik: laat maar komen :P

edit:
Ik heb bij een aantal foto's toch wat twijfels of het niet gewoon een MBA casing is met 'Air' weggesoept. 'MacBook' lijkt ook niet helemaal in het midden staan, maar dat kan aan het vertekend perspectief van de foto liggen..

[ Voor 26% gewijzigd door Whieee op 05-08-2008 19:28 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Fake. Iemand heeft het 'Air' weggefotoshopt, zoals je hier kunt zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.ifixit.com/Parts/stream/9/large/24-2.jpg

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Zegato schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:03:
Misschien een stomme vraag, maar de hoeken van het scherm van mijn MacBook zijn zwaar magnetisch. Ik kan m'n remote er gewoon tegenaan "plakken". Zelfs een sleutelbos lukt. Ik neem aan dat dit voor het sluiten van de MacBook is, maar is dit niet slecht voor de hdd? :)
Is gewoon as intended, en ga er maar vanuit dat Apple daar echt wel rekening mee heeft gehouden. MagSafe kan je ook gewoon op een willekeurige plek boven de behuizing houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

burne schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:25:
[...]

Fake. Iemand heeft het 'Air' weggefotoshopt, zoals je hier kunt zien:

[afbeelding]
Mja ik heb ook zo mn twijfels. On the other hand: waarom zou Apple niet voor eenzelfde display-casing gaan voor een aluminium 13" MacBook. Een beetje een gevalletje van 2x het wiel uitvinden enzo ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Omdat de Air het paradepaardje is qua licht en compact design. Dan ga je niet hetzelfde compacte design bij een goedkoper product hergebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 16:13

Licko

ZVDK

sinds enkele dagen heb ik een vreemd probleem met de batterij van mijn macbook (1.83 ghz model).
wanneer ik kijk naar de batterij status geeft hij aan dat er geen batterij gevonden is, ook wanneer hij niet is aangesloten op de adapter.

ik kan hem dus wel gewoon gebruiken, maar de batterij status blijft aangeven "geen batterij".

ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar niks kunnen vinden zover, iemand een oplossing? :s

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:24
Dan is je batterij waarschijnlijk dood. Had ik ook. Dit wordt als het goed is binnen de garantie en volgens mij zelfs daarbuiten ook gewoon vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om de slaapstand functie bij het dichtklappen van de macbook uit te schakelen?
Ik kan het nergens vinden. Dit is voor mij relevant als ik een externe monitor wil aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:35
InsomniaX...Progamma'tje dat dat voor je regelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 17:42
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 01:15:
Weet iemand of het mogelijk is om de slaapstand functie bij het dichtklappen van de macbook uit te schakelen?
Ik kan het nergens vinden. Dit is voor mij relevant als ik een externe monitor wil aansluiten.
Zodra je met je muis klikt, of een extern toetsenbord gebruikt, wordt hij gewoon weer wakker en gebruikt hij je externe scherm. Waarom zou je het interne scherm dan willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die wil ik niet gebruiken, maar als ik mijn macbook dichtklap, schiet die in de slaapstand. Kwa ruimte red ik het niet om beide schermen te gebruiken omdat de externe monitor achter mijn macbook komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chriztiaan schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 05:43:
InsomniaX...Progamma'tje dat dat voor je regelt :)
Thnx voor de link, die zocht ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets bekend over eventuele update van de de MacBooks?

Ik wil er binnenkort één aanschaffen alleen heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant wil ik de MacBook zo snel mogelijk in m'n bezit hebben, aan de andere kant heb ik voor dezelfde prijs toch de upgedate versie.. Meer voor dezelfde prijs (blijf een nederlander.. >:) )

Ga hem gebruiken voor mijn opleiding/privé.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Gister doken er vermeende fotos op van de nieuwe MB. Iemand had ze in het MBP topic geplakt heb ze ook maar even hierheen gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2008/08/04/162830-macbookcase_400.jpg

Ik ga wachten op de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Grote kans dat het fake is, hij lijkt te veel op een Air en qua verhoudingen ziet het er ook naar uit dat de "Air" weggeshopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Inderdaad, ook mijn gevoel zegt dat MacBook iets te ver naar links staat. Het lijkt me ook absoluut niet logisch dat Apple al zijn laptops een alu look geeft. Ja, het dan wel mooi een eenheid, maar ze verkopen daardoor echt niet meer MacBooks. Iemand die per se een alu MacBook wil spaart door voor een Pro en als je dat lelijk vind neem je een MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Muthas schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:03:
Inderdaad, ook mijn gevoel zegt dat MacBook iets te ver naar links staat.
Draadje op macrumors

Wel grappig, de hele discussie of het nou wel of niet de nieuwe MacBook is. Ik laat het nog in het midden en hopelijk weten we het in september.
Het lijkt me ook absoluut niet logisch dat Apple al zijn laptops een alu look geeft. Ja, het dan wel mooi een eenheid, maar ze verkopen daardoor echt niet meer MacBooks. Iemand die per se een alu MacBook wil spaart door voor een Pro en als je dat lelijk vind neem je een MacBook.
Niet helemaal waar. Ik wil een MacBook omdat hij een stuk compacter is dan de Pro en de dikke videokaart heb ik niet nodig.

[ Voor 57% gewijzigd door MonkeySandwich op 06-08-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Muthas schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:03:
Inderdaad, ook mijn gevoel zegt dat MacBook iets te ver naar links staat. Het lijkt me ook absoluut niet logisch dat Apple al zijn laptops een alu look geeft. Ja, het dan wel mooi een eenheid, maar ze verkopen daardoor echt niet meer MacBooks. Iemand die per se een alu MacBook wil spaart door voor een Pro en als je dat lelijk vind neem je een MacBook.
Daarom. Verder is het niet logisch om voor de gewone MacBook het design van hun portable paradepaardje te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets bekend over eventuele update van de de MacBooks?

Ik wil er binnenkort één aanschaffen alleen heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant wil ik de MacBook zo snel mogelijk in m'n bezit hebben, aan de andere kant heb ik voor dezelfde prijs toch de upgedate versie.. Meer voor dezelfde prijs (blijf een nederlander.. >:) )

Ga hem gebruiken voor mijn opleiding/privé.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Hallo iedereen,

Ik probeer het eerst op deze manier want een apart topic aanmaken kan ik altijd nog doen lijkt mij.

Ik heb sinds kort een probleem met m'n Macbook. Telkens als ik de laatste tijd in de woonkamer ga zitten internetten op m'n Macbook, valt na verloop van tijd het internet uit.
Rechtsboven geeft het Airport-icoontje aan dat hij gewoon nog de volle verbinding heeft, maar internet en netwerk ligt dus plat.

Nou woon ik in een nieuwbouwwijk in aanbouw (al vanaf het begin) en weet ik inmiddels dat er veel draadloze netwerken zijn bijgekomen sindsdien. Dat is één reden waarom ik denk dat m'n Macbook behoorlijk last heeft van de draadloze signalen daarvan.

De tweede reden waarom ik dat denk, is omdat als ik bij m'n netwerkinstellingen kijk ik daar een nogal exotisch ip-adres zie staan, namelijk: 169.254.47.169, subnet: 255.255.0.0. Daarnaast staat er bij de Airport-verbinding (onder netwerk) ''zelf toegewezen ip-adres'', ik denk dus dat hij telkens verbinding maakt met het verkeerde netwerk.

Het rare alleen is dat m'n PS3 nog veel dichter bij al die huizen (en dus netwerken) in de buurt staat, terwijl die nergens last van heeft!! Dat is toch op z'n minst raar te noemen 8)7

Ik heb al gekeken bij de instellingen van m'n router (Dlink DIR-655), en het enige wat ik mischien nog zou kunnen proberen te doen is het netwerk op ''onzichtbaar'' zetten. Maar ik ben bang dat ook dat niet gaat helpen.

Hebben jullie mischien nog suggesties, want ik weet het inmiddels niet meer |:(

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Misschien moet je in de instellingen van je router/accesspoint eens een ander channel proberen. Ik had in het begin een zelfde soort probleem, en dit loste het op.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lau26 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 00:05:
Hallo iedereen,

Ik probeer het eerst op deze manier want een apart topic aanmaken kan ik altijd nog doen lijkt mij.

Ik heb sinds kort een probleem met m'n Macbook. Telkens als ik de laatste tijd in de woonkamer ga zitten internetten op m'n Macbook, valt na verloop van tijd het internet uit.
Rechtsboven geeft het Airport-icoontje aan dat hij gewoon nog de volle verbinding heeft, maar internet en netwerk ligt dus plat.

Nou woon ik in een nieuwbouwwijk in aanbouw (al vanaf het begin) en weet ik inmiddels dat er veel draadloze netwerken zijn bijgekomen sindsdien. Dat is één reden waarom ik denk dat m'n Macbook behoorlijk last heeft van de draadloze signalen daarvan.

De tweede reden waarom ik dat denk, is omdat als ik bij m'n netwerkinstellingen kijk ik daar een nogal exotisch ip-adres zie staan, namelijk: 169.254.47.169, subnet: 255.255.0.0. Daarnaast staat er bij de Airport-verbinding (onder netwerk) ''zelf toegewezen ip-adres'', ik denk dus dat hij telkens verbinding maakt met het verkeerde netwerk.

Het rare alleen is dat m'n PS3 nog veel dichter bij al die huizen (en dus netwerken) in de buurt staat, terwijl die nergens last van heeft!! Dat is toch op z'n minst raar te noemen 8)7

Ik heb al gekeken bij de instellingen van m'n router (Dlink DIR-655), en het enige wat ik mischien nog zou kunnen proberen te doen is het netwerk op ''onzichtbaar'' zetten. Maar ik ben bang dat ook dat niet gaat helpen.

Hebben jullie mischien nog suggesties, want ik weet het inmiddels niet meer |:(
Zeker,

Dat probleem had ik ook. Ik had dit na het updaten van 10.5.2 naar 10.5.3. Nu ik 10.5.4 heb geinstalleerd doet alles het weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt niets aan m'n reply, maar een airport extreme N op 5 Ghz is ideaal... 10 megabyte per seconde over draadloos en geen last van andere netwerken omdat bijna niemand nog N gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of, indien je langere tijd (langer dan 4 maanden) buiten de EU verblijft (VS) en daar een macbook aanschaft, je die macbook officieel nog dient aan te geven bij de douane?

Op douane.nl kan ik het niet terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei! :) Gisteren mijn eerste MacBook gekocht. Ik had niet specifiek een notebook nodig, maar het leek me geweldig om overal in huis te kunnen internetten, muziek luisteren en bovendien spraken alle positieve verhalen over het besturingssysteem me wel aan.
Mijn eerste ervaringen zijn ronduit positief. Het formaat van het dingetje komt op mij als precies goed over. Mobiel, maar wel een volwaardig scherm. Verder is de snelheid een verademing t.o.v. mijn windows desktop, en is het best grappig om tig programma’s naast elkaar te draaien zonder dat je iets merkt van een performance afname. Allemaal standaard zaken voor de doorgewinterde Mac-gebruiker, maar voor mij compleet nieuw…
Verder had ik me vantevoren niet echt verdiept in de hoeveelheid vervangende software er voorhanden zou zijn. Dit viel me alles mee! In principe heb ik voor ieder programma dat ik onder Windows draaide een alternatief gevonden dat prima werkt.
Het enige waar ik echt tegenaan gelopen ben is het gemier met sneltoetsen. Die werken prima, maar je kent ze nog niet allemaal uit je hoofd, maar dat komt wel.
Kortom: Een tevreden MacBook gebruiker erbij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:15:
Weet iemand of, indien je langere tijd (langer dan 4 maanden) buiten de EU verblijft (VS) en daar een macbook aanschaft, je die macbook officieel nog dient aan te geven bij de douane?
Op douane.nl kan ik het niet terugvinden
Als je hem 4 maanden in je bezit hebt gehad zuller er veschillende gebruikssporen zijn (zowel software- als hardwarematig) die het vast aannemelijk maken dat je de laptop al in je bezit had voordat je naar de USA ging. Maar dan moet je hem natuurlijk niet mee terugnemen in z'n doos ;)

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een MacBook aanschaffen voor mijn studie. Nu lees ik dat je ook gewoon Windows XP op je MacBook kan zetten. Is dat een hoop gehannes, of gaat dat net zo snel als op mijn huidige XP PC?

Daarnaast, als ik XP erop zet, valt er dan een beetje mee te gamen? Ik hoef echt niet op de hoogste prestaties bepaalde games te spelen. Maar zo eens een potje C&C vind ik wel leuk.

Nog 1 klein vraagje. Ik zie bij de Apple Store 3 versies. Ik wil voor de 2e versie gaan (2,4 ghz en 160 GB HDD die ik voor 90 euro upgrade naar een 250 GB). Deze kost incl die upgrade 1289 euro. Maar wat is verder nog het verschil met die zwarte? Deze kost 1399 met schijnbaar dezelfde specs. Wat zie ik hier precies over het hoofd?

edit

Nog een vraag. Wat is aan te raden, iWork of Office voor Mac? Ik heb nog een Office 2003 licentie hier liggen, en wilde die op XP gaan zetten, en ernaast ook iWork aanschaffen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:34:
Ik wil een MacBook aanschaffen voor mijn studie. Nu lees ik dat je ook gewoon Windows XP op je MacBook kan zetten. Is dat een hoop gehannes, of gaat dat net zo snel als op mijn huidige XP PC?

Daarnaast, als ik XP erop zet, valt er dan een beetje mee te gamen? Ik hoef echt niet op de hoogste prestaties bepaalde games te spelen. Maar zo eens een potje C&C vind ik wel leuk.

Nog 1 klein vraagje. Ik zie bij de Apple Store 3 versies. Ik wil voor de 2e versie gaan (2,4 ghz en 160 GB HDD die ik voor 90 euro upgrade naar een 250 GB). Deze kost incl die upgrade 1289 euro. Maar wat is verder nog het verschil met die zwarte? Deze kost 1399 met schijnbaar dezelfde specs. Wat zie ik hier precies over het hoofd?

edit

Nog een vraag. Wat is aan te raden, iWork of Office voor Mac? Ik heb nog een Office 2003 licentie hier liggen, en wilde die op XP gaan zetten, en ernaast ook iWork aanschaffen.
Windows draait zelfs beter op een mac (is onderzocht), command & conquer kan prima maar verwacht geen 100 fps bij counterstrike source ofzo.

En het enige verschil tussen witte en zwarte is grotere capaciteit harde schijf en de kleur. In de macstore zeiden ze ook tegen mij "je betaald eigenlijk voor de kleur". Ik vindt de zwarte dan ook veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:34:

edit

XP draait gewoon super. Niet gebruiken als je het niet nodig is. OS X werkt prettiger en is sneller :+

Je betaalt inderdaad gewoon flink extra voor de zwarte kleur. Het is net zoals bij een aantal andere producted een soort limited/elite kleurtje.

Qua office, tsja. Zolang je niet vreselijk intensief ermee werkt kan je het ook met NeoOffice af. Ies graties en ondersteunt meer dan Microsoft Office. iWork heb ik nooit mee gewerkt, dus kan er niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik overigens iedere XP DVD gebruiken, of moet dit perse 1 zijn met SP2 voorgeinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

nvm, flame--

[ Voor 102% gewijzigd door Jungian op 08-08-2008 17:52 . Reden: "It's a good day to die" - Starship Troopers 3 : Marauder ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 13:19
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:27:
Kan ik overigens iedere XP DVD gebruiken, of moet dit perse 1 zijn met SP2 voorgeinstalleerd?
SP2 of 3 moet voorgeinstalleerd staan. Boot Camp geeft dat meen ik ook aan. Ik heb het toevallig gisteren geprobeerd met een CD waarvan ik dacht dat SP2 erop stond.. Maar die stond er dus niet op. Geprobeerd los SP2 erop te installeren, maar die gaf aan dat hij minder dan 4MB vrij had tijdens de installatie (:?) dus maar even een CD met SP2 erbij gezocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Minimaal SP2, absoluut niet proberen met een pre-SP2 CD want dat is bij meerdere personen al verkeerd afgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

CD's met SP1 erop NIET proberen, tenzij je al je data kwijt wil zijn.

* Mei spreekt uit ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf enkel 1 met SP1, maar ik ken em hier vast wel van iemand lenen die wel SP2 erop heeft staan. Kan je (als je SP2 hebt) wel gewoon probleemloos updaten?

Ik twijfel enkel nog over iWork of Office 2008. Office 2008 voor mac kan ik voor 45 euro aanschaffen, iWork kost me iets meer, maar lijkt me iets meer geschikt voor de manier hoe ik er gebruik van ga maken. iWork heeft meer en betere templates in bijvoorbeeld Numbers en Keynote. Presentaties en overzichtjes zijn op mooie manieren weer te geven. Office is over het algemeen technisch uitgebreider, maar daar zijn die templates weer niet zo super. Nu hoef ik absoluut geen moeilijke berekening los te laten in Excel of Numbers. Ik wil het enkel gebruiken om na kleine berekeningen wat grafiekjes op een mooie manier te presenteren.

Een voordeel van Office is weer dat je niet met het gezeik zit dat een bestandje van een ander zo nu en dan niet kan openen.

Dilemma, dat wordt beide kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 22:18:
Ik heb zelf enkel 1 met SP1, maar ik ken em hier vast wel van iemand lenen die wel SP2 erop heeft staan. Kan je (als je SP2 hebt) wel gewoon probleemloos updaten?

Ik twijfel enkel nog over iWork of Office 2008. Office 2008 voor mac kan ik voor 45 euro aanschaffen, iWork kost me iets meer, maar lijkt me iets meer geschikt voor de manier hoe ik er gebruik van ga maken. iWork heeft meer en betere templates in bijvoorbeeld Numbers en Keynote. Presentaties en overzichtjes zijn op mooie manieren weer te geven. Office is over het algemeen technisch uitgebreider, maar daar zijn die templates weer niet zo super. Nu hoef ik absoluut geen moeilijke berekening los te laten in Excel of Numbers. Ik wil het enkel gebruiken om na kleine berekeningen wat grafiekjes op een mooie manier te presenteren.

Een voordeel van Office is weer dat je niet met het gezeik zit dat een bestandje van een ander zo nu en dan niet kan openen.

Dilemma, dat wordt beide kopen :P
Je kan toch ook eerst de Trials proberen? Weet je het direct. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van Office 2008 overgestapt naar Iwork. Iwork start veel en veel sneller op dan office 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 22:18:
- kopieer alles van je XP cdrom naar een folder de harde schijf
- download de stand-alone versie van Service Pack 3 (even zoeken op de MS site)
- slipstream SP3 naar de folder met de XP (even googlen hoe dat moet)
- brand de folder weer naar een CD-R
- voila, een Windows XP SP3 installatie CD
Ik twijfel enkel nog over iWork of Office 2008.
Als je niks moeilijks met Excel doet: gewoon iWork nemen. Er is m.i. maar 1 echte reden om Office 2008 te kopen en dat is Excel - er is geen spreadsheet programma wat daar ook maar in de buurt komt.

Een tweedehands Office 2004 licensie van een overstapper kan ook nog wel eens goedkoop zijn trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 08:15

DoctorV64

Cosmopoliet

Sinds vanochtend start mijn MB (mid 2007) niet meer op.
Ik krijg de grijze opstartscherm met een appeltje en de draaiende cirkeltje en vervolgens gaat mijn MB na ongeveer een minuut gewoon uit. Pram zappen hielp niet.
Het zal toch niet waar zijn dat mijn MB die ik bijna een jaar heb nu gewoon de geest heeft gegeven?
Accu zat gisteren bij de laatste check op 64 cycles en 100% health. Met stroom erop hetzelfde resultaat.

Booten met C ingedrukt en leopard dvd lukt wel.
Echter met disk utlity krijg ik het volgende als ik een verify doe: Filesystem or repair failed.

Zal mijn HD dus echt kapot zijn? Mijn MB had niet die slechte HD serie erin.
Applecare verhaaltje wordt dit dus denk ik. :(

Eerst maar eens Techtool proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door DoctorV64 op 10-08-2008 09:49 . Reden: voortgang ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

DoctorV64 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 09:13:
Sinds vanochtend start mijn MB (mid 2007) niet meer op.
Ik krijg de grijze opstartscherm met een appeltje en de draaiende cirkeltje en vervolgens gaat mijn MB na ongeveer een minuut gewoon uit. Pram zappen hielp niet.
Het zal toch niet waar zijn dat mijn MB die ik bijna een jaar heb nu gewoon de geest heeft gegeven?
Accu zat gisteren bij de laatste check op 64 cycles en 100% health. Met stroom erop hetzelfde resultaat.

Booten met C ingedrukt en leopard dvd lukt wel.
Echter met disk utlity krijg ik het volgende als ik een verify doe: Filesystem or repair failed.

Zal mijn HD dus echt kapot zijn? Mijn MB had niet die slechte HD serie erin.
Applecare verhaaltje wordt dit dus denk ik. :(

Eerst maar eens Techtool proberen.
Wat je kunt proberen is opstarten in single-user mode en dan fsck_hfs -d -f -y /dev/disk0s2 en mocht dat niet helpen, fsck_hfs -d -f -y -r /dev/disk0s2.

Overigens is dit een ervaringentopic en horen problemen eigenlijk in een apart topic :) Zie ook Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 01:07:
[...]

[...]

Als je niks moeilijks met Excel doet: gewoon iWork nemen. Er is m.i. maar 1 echte reden om Office 2008 te kopen en dat is Excel - er is geen spreadsheet programma wat daar ook maar in de buurt komt.

Een tweedehands Office 2004 licensie van een overstapper kan ook nog wel eens goedkoop zijn trouwens.
Ik heb dat Slipstreming even opgezocht, en het lijkt vrij simpel. Nu vind ik echter een site die zegt dat het recommended is om ook alle updates na SP3 te downloaden, en toe te voegen. Is dat echt nodig om het allemaal soepel te laten lopen, of kan ik deze kleine updates straks ook gewoon downloaden via de windows updater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 12:03

Legoblokje

Stap niet op me!

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 12:36:
[...]

Ik heb dat Slipstreming even opgezocht, en het lijkt vrij simpel. Nu vind ik echter een site die zegt dat het recommended is om ook alle updates na SP3 te downloaden, en toe te voegen. Is dat echt nodig om het allemaal soepel te laten lopen, of kan ik deze kleine updates straks ook gewoon downloaden via de windows updater?
Nee het is niet echt nodig, maar dat is gewoon handiger als je ze gelijk hebt.
En natuurlijk kan je gewoon updaten via windows update als je een legitieme windows hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 08:15

DoctorV64

Cosmopoliet

@ Thanks Daedalus! _/-\o_ _/-\o_
De laatste optie deed het hem. Ik heb niet alle foutmeldingen onthouden, maar met name de foute verwijzingen en orphaned files en een foute volume structure en de reparatie/verwijderen daarvan hebben geholpen.

Wat ik me nu afvraag is of mijn HD alsnog niet meer goed is. Techtool loopt nu en de laatste test is de surface scan. Alle testen verlopen zonder errors. Phew :D

[ Voor 23% gewijzigd door DoctorV64 op 10-08-2008 15:07 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 01:07

Bij het branden via Nero, moet ik een "Dataschijf" of een "Opstartschijf" maken?

Ik heb nu een mapje waarin ik mijn XP CD gekopieerd heb via nLite, en SP3 erin geslipstreamed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
je moet met nLite een .iso bestand genereren. Deze open je in Nero en dan kun je de cd branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mythrill schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:05:
je moet met nLite een .iso bestand genereren. Deze open je in Nero en dan kun je de cd branden.
Hoe dan precies? Ik kies enkel om een service pak toe te voegen. Als hij daar mee klaar is kan ik niets meer doen dan op "Volgende" klikken. Als ik dat gedaan heb kom ik in een "Thanks to.." scherm waar ik enkel op "Gereed" kan klikken. Wanneer ik daar op klik, sluit het programma af.

Even daarbuiten, is er een manier om te checken of mijn XP key niet enkel en alleen gebonden is aan mijn huidige PC? Want het zou natuurlijk klote zijn dat dat uiteindelijk het geval is. En als je het niet kan checken, maar enkel achter kan komen door het te doen, kan het dan kwaad voor mijn MacBook als de licentie niet werkt (ik bedoel; heb je dan een vergelijkbaar probleem als wanneer je bijvoorbeeld XP wilt installeren met SP1)?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Afbeeldingslocatie: http://www.nliteos.com/guide/pictures/a6.jpg

In dit scherm naast "Intergrate a service pack" ook "create a bootable ISO" selecteren.

Afbeeldingslocatie: http://www.nliteos.com/guide/pictures/d1.jpg

In het "create a bootable ISO" scherm nog even op Make ISO klikken en klaar is je .ISO file.

Daarna gewoon openen in Nero en op een cdtje branden.

Volgende keer zelf even de nlite handleiding lezen ;)

[ Voor 49% gewijzigd door MonkeySandwich op 10-08-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar hebben jullie betere ervaringen mee onder macosx Nero of Toast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses, ik had niet gekeken bij de andere opties. Bij een kleine FAQ las ik dat je enkel SP3 erop hoefde te zetten. Dus ik lees van boven naar beneden "Hotfixes, Drivers etc etc. laat maar, skip"

Ik heb em met ISORecorder gebrand.

Ik bestel de MacBook deze week, dus hopeljk werkt het.

Even voor de zekerheid
Even daarbuiten, is er een manier om te checken of mijn XP key niet enkel en alleen gebonden is aan mijn huidige PC? Want het zou natuurlijk klote zijn dat dat uiteindelijk het geval is. En als je het niet kan checken, maar enkel achter kan komen door het te doen, kan het dan kwaad voor mijn MacBook als de licentie niet werkt (ik bedoel; heb je dan een vergelijkbaar probleem als wanneer je bijvoorbeeld XP wilt installeren met SP1)?
Edit:

Wat denken jullie overigens hier van? Ik kwam dit tegen op Computerworld.com, het is een blog met sterke rumors.
As I hinted in my "fun" blog, I have been hearing some interesting things about Apple's upcoming line of portable computers. The talk amongst insiders on the new MacBooks is kind of scattered but here's a summation of what I've heard:

The new models are thinner than current MacBook and MacBook Pros and slightly more rounded, taking design cues from the MacBook Air.
The trackpad is glass, multi-touch and uses gestures. The screen isn’t multi-touch.
The body is manufactured out of one piece of aluminum. Eco-friendly, yet sturdy. Manufacturing process is completely different.
Release Date: Last week(s) of September.

There are some other things that I can infer but have heard nothing about in the next versions of the MacBook/Pros:

They will most likely have Intel Centrino 2 chips.
16:9 screens which come in slightly bigger sizes: 14 inch and 15. 6 inch with different resolutions, obviously.
The Macbook Air line should get a 45nm processor (Atom?) to help with that battery life.
I have no idea if this will be called MacBook Touch or if they will keep their current monikers.
It will be the best thing since sliced bread...

So, if the rumormill is correct, will these updates be enough to keep you from buying a Mac laptop for the next two months?
Het laatste zinnetje, daar draait het een beetje om he. Ik zou me toch best bekocht voelen als er over iets meer dan een maand voor dezelfde prijs een MacBook verkrijgbaar is met snellere maar zuinigere processor, een iets groter scherm en waarschijnlijk betere grafische ondersteuning.

Maar voor hetzelfde geld vragen ze er doodleuk 200 euro meer voor.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 17:41:

Het laatste zinnetje, daar draait het een beetje om he. Ik zou me toch best bekocht voelen als er over iets meer dan een maand voor dezelfde prijs een MacBook verkrijgbaar is met snellere maar zuinigere processor, een iets groter scherm en waarschijnlijk betere grafische ondersteuning.

joa je leest overal dat er nieuwe macbooks aankomen, is ook wel te verwachten 7maand nadat de laatste update is geweest...
ik hoop alleen niet dat ze >14"... ik vond 13" wel ideaal, eigenlijk 12"...
en bovendien worden die oudere types alleen maar goedkoper.. dus die kan je dan altijd nog wel krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
We hebben hier in huis magsafe adapters voor zowel de macbook als de macbook pro. Maakt het uit als ze door elkaar gebruikt worden? Dit aangezien het wattage verschilt, maar je mac gewoon oplaad met een adapter van de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Is de touchpad van de macbook ook in te stellen als een tekentablet? Ik vind dat veel fijner werken dan dat een touchpad werkt. Ik weet niet goed of het lekker werkt op zo'n klein stukje maar ik wil het graag proberen want ik erger mij er toch aan dat ik de hele tijd aan het 'strepen' trekken ben voordat ik ben waar ik zijn moet. Thuis heb ik overigens een tablet maar voor onderweg of voor op schoot/bed is mijn vraag bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:15

qless

...vraag maar...

ruco88 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:57:
We hebben hier in huis magsafe adapters voor zowel de macbook als de macbook pro. Maakt het uit als ze door elkaar gebruikt worden? Dit aangezien het wattage verschilt, maar je mac gewoon oplaad met een adapter van de ander.
Die van een pro is sterker, daar kun je dus beide mee opladen, die van de gewone schijnt overbelast te worden als je er een pro aan hangt

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09-2023
Uit die overbelasting zich niet gewoon in wat warmte en niets meer? Kan me moeilijk iets ergers voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
in geval van te veel warmte Afbeeldingslocatie: http://www.gippslandlakesescapes.com.au/Img/Animated/flame.gif

Nou zal de fik wel meevallen maar het zou best kunnen dat je adapter na een tijdje doorbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
Aangezien beide adapters even duur zijn is het dus altijd verstandiger om gewoon de adapter voor de macbook pro te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Laatst online: 28-08 00:10
ruco88 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:27:
Aangezien beide adapters even duur zijn is het dus altijd verstandiger om gewoon de adapter voor de macbook pro te kopen?
Wel als je een pro hebt. Waarom die van de pro kopen als je een MB hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
Zodat iemand met een pro ook zijn laptop op kan laden en het voor jezelf geen verschil maakt.
Hier in huis is zowel de gewone macbook en de pro. Als ik een extra adapter wil aanschaffen kan ik dus beter die van de pro nemen omdat die voor beide laptops gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
ruco88 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:59:
Zodat iemand met een pro ook zijn laptop op kan laden en het voor jezelf geen verschil maakt.
Hier in huis is zowel de gewone macbook en de pro. Als ik een extra adapter wil aanschaffen kan ik dus beter die van de pro nemen omdat die voor beide laptops gebruikt kan worden.
Niet als je 'm mee wilt nemen.
Die van de Pro is namelijk groter en zwaarder.
Scheelt niet heel veel, maar ik draag graag zo min mogelijk in mn rugtas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:03

Mach

[END]Avengers

Edit:

Wat denken jullie overigens hier van? Ik kwam dit tegen op Computerworld.com, het is een blog met sterke rumors.

[...]

Hoe serieus moeten we een dergelijk gerucht nemen ?

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Excuses, ik had niet gekeken bij de andere opties. Bij een kleine FAQ las ik dat je enkel SP3 erop hoefde te zetten. Dus ik lees van boven naar beneden "Hotfixes, Drivers etc etc. laat maar, skip"

Ik heb em met ISORecorder gebrand.

Ik bestel de MacBook deze week, dus hopeljk werkt het.

Even voor de zekerheid

[...]

Edit:

[...]

Pff, bekocht... Je koopt nu iets waar je tevreden mee bent. Er komt altijd iets nieuwers, dat is met auto's, computers, met alles zo. Als het nu aan je wensen voldoet: kopen. Anders niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Dagg schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:30:
Is de touchpad van de macbook ook in te stellen als een tekentablet? Ik vind dat veel fijner werken dan dat een touchpad werkt. Ik weet niet goed of het lekker werkt op zo'n klein stukje maar ik wil het graag proberen want ik erger mij er toch aan dat ik de hele tijd aan het 'strepen' trekken ben voordat ik ben waar ik zijn moet. Thuis heb ik overigens een tablet maar voor onderweg of voor op schoot/bed is mijn vraag bedoeld.
Kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

De trackpad is groot genoeg om niet de hele tijd strepen te hoeven trekken hoor ;) Verder kan OS X iets wat Windows niet kan: weten hoe ver jij wil bewegen 8) Aan de hand van je snelheid bekijkt de software of je een klein stukje of een heel eind met de muis wil bewegen.

Een pen van een tekentablet gebruiken is trouwens niet mogelijk. Bedoelde je volgens mij niet, maar heb het net wel even geprobeerd :+

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Mijn probleem van m'n Macbook met wegvallende verbinding in de huiskamer is opgelost!! Sinds kort heeft iemand hier in de buurt dus ook kennelijk een Dlink router want de naam Dlink (SSID-naam) kwam 2x voor bij het zoeken naar netwerken. Daardoor raakte de Airport-verbinding kennelijk van slag en kreeg hij een identiteitscrisis :P

Kortom heb je last van een wegvallende verbinding of verbindingsproblemen, check dan eerst of de SSID-naam van je router wel een ''unieke'' naam is en niet al in gebruik is door een ander netwerk in de buurt ;)

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 12:19
Goed, mijn macbook van jan. 2008 vertoont nu ook scheurtjes in de topcase.
Macme in Leeuwarden gebeld, kan hem wel komen brengen voor reparatie, ben hem dan wel een paar dagen kwijt. Ik hoop zeker dat het maar 'een paar dagen' is...

Vind het wel snel dat na 7 maanden al zo'n scheur ontstaat

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Verwijderd

weststar schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:27:
Goed, mijn macbook van jan. 2008 vertoont nu ook scheurtjes in de topcase.
Macme in Leeuwarden gebeld, kan hem wel komen brengen voor reparatie, ben hem dan wel een paar dagen kwijt. Ik hoop zeker dat het maar 'een paar dagen' is...

Vind het wel snel dat na 7 maanden al zo'n scheur ontstaat
wat bedoelen jullie nu met die scheurtjes? Is dat gewoon precies onder de magneet? Hier heb ik ook last van dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn wireless router met N-snelheid gebruik en daarna met mijn macbook verbind, moet ik dan op mijn macbook ook nog ergens instellen dat ik op N-snelheid wil werken, of doet hij dit automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
Hij zal automatisch de N-snelheid aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blaCkduSt schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:12:
Hij zal automatisch de N-snelheid aanhouden.
Thank you, kun je dat ook nog ergens zien toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
Alleen als je een upload-/download metertje hebt en grote bestanden over het netwerk probeert te pompen denk ik.. Dat is voorlopig toch ook nog het enige wat je ervan kan merken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
Ik heb een macbook besteld :) Waarschijnlijk krijg ik hem dinsdag of woensdag geleverd. Alleen nu heb ik ooit weleens gehoord van iemand dat het een probleem bij die laptops is dat de toetsen in het beeldscherm gaan staan (de afdruk zeg maar) als je niet elke keer zo'n speciaal blaadje ertussen legt. Klopt dit of kan ik mijn macbook gewoon sluiten zonder dat er wat tussen ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bianca schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:02:
Ik heb een macbook besteld :) Waarschijnlijk krijg ik hem dinsdag of woensdag geleverd. Alleen nu heb ik ooit weleens gehoord van iemand dat het een probleem bij die laptops is dat de toetsen in het beeldscherm gaan staan (de afdruk zeg maar) als je niet elke keer zo'n speciaal blaadje ertussen legt. Klopt dit of kan ik mijn macbook gewoon sluiten zonder dat er wat tussen ligt?
Is volgens mij onzin idd ja, ik heb nergens geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me vrij sterk eerlijk gezegd. De toetsen steken weliswaar iets boven de omliggende case heen, maar het scherm ligt dan ook weer wat dieper. Dit kan elkaar bij normaal gebruik volgens mij nooit raken. Misschien als je hem met een klap dichtdoet dat het elkaar kan raken, maar dan heb je eerder van bovenstaande scheurtjes last denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:26

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Mei schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:16:
Een pen van een tekentablet gebruiken is trouwens niet mogelijk. Bedoelde je volgens mij niet, maar heb het net wel even geprobeerd :+
Ik den keerder dat hij bedoelt of je hem zo kunt instellen dat links boven in de hoek van je touchpad ook inks boven in de hoek van je scherm is.. en rechts onder, rechts onder. Net als op een tablet.

Maar niet dat ik weet.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn MacBook van december 2007 heeft dat wel een beetje. Er is een afdruk van een van de lange zijdes van mijn spatiebalk zichtbaar. Of het komt door een spatiebalk die te hoog zit, er teveel druk is uitgeoefend of iets anders, ik weet het niet. Maar tegenwoordig doe ik er een A4 papiertje tussen. Het velletje dat je erbij krijgt heb ik helaas niet meer.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik zie wel toetsjes in mijn scherm. Gebruik tegenwoordig een The Slip 13" van Crumpler, die houdt er wat afstand tussen, ideaal. Als je hem echt netjes wil houden, lijkt het me wel iets om te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Bij vrijwel alle laptops buigt het scherm tot op de case als er druk op komt, de MacBook is geen uitzondering. Je gaat een paar dingen zien op je scherm:
1) een afdruk van de behuizing tussen trackpad en spatiebalk (volgens mij niet de spatiebalk zelf); deze is bij mij het meest duidelijk en lijkt na vrij intensief meenemen ook het scherm iets bekrast te hebben. Dit inderdeel geeft niet mee zoals de toetsen en is daarom denk ik het meest gevaarlijk.
2) vet en vuil van je vingers dat via de toetsen op je scherm terecht komt. Dit haal je er met een goed reinigingsmiddeltje zo weer af.

Ik raad je aan idd zo'n The Slip te kopen als hierboven genoemd. Alleen een toetsenbordvelletje zoals bv. geleverd bij de Tucano microfibre sleeve is onvoldoende.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Even een opmerking en vraag in een...

Het valt mij op dat het bekende probleem van de scheurtjes vaak voorkomt bij mensen met een witte Macbook, en niet de zwarte!? klopt dit, of zijn er ook mensen met een zwarte met scheurtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cmegens schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:22:
Even een opmerking en vraag in een...

Het valt mij op dat het bekende probleem van de scheurtjes vaak voorkomt bij mensen met een witte Macbook, en niet de zwarte!? klopt dit, of zijn er ook mensen met een zwarte met scheurtjes?
Dat klopt. Bij de zwarte is dat volgens mij niet voorgekomen. Maar bij de zwarte betaal je ook een pak meer (niet daarvoor). Uiteindelijk krijg je alleen een grotere harde schijf enja het topmodel van de MacBooks. Bij de witte is dat volgens mij toch ook al zo goed als opgelost bij de nieuwe? Maar het blijft inderdaad een te veel voorkomend probleem bij de White MacBooks. Echter is de kans dat je een slechte hebt niet groot volgens mij. Ik ben goed gesteld met men witte. Ik heb dan ook (nog) geen scheurtjes. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:34:
[...]

Dat klopt. Bij de zwarte is dat volgens mij niet voorgekomen. Maar bij de zwarte betaal je ook een pak meer (niet daarvoor). Uiteindelijk krijg je alleen een grotere harde schijf enja het topmodel van de MacBooks. Bij de witte is dat volgens mij toch ook al zo goed als opgelost bij de nieuwe? Maar het blijft inderdaad een te veel voorkomend probleem bij de White MacBooks. Echter is de kans dat je een slechte hebt niet groot volgens mij. Ik ben goed gesteld met men witte. Ik heb dan ook (nog) geen scheurtjes. :Y)
die scheurtjes die jullie bedoelen zitten recht onder de magneetstrip ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Ik heb er nu ook een zitten aan de rechterkant. Niet irritant, maar het gaat volgens mij van kwaad tot erger, tot de hele plastic laag begint in te zakken. Binnenkort maar even de topcase laten vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:34:
[...]

Nu ja ik heb zelf een zwarte (en dus wat meer betaald voor alleen een mooiere kleur :)) maar heb er dus totaal geen last van. Nu iedereen die ik ken die tegelijkertijd of zelfs later een witte heeft gekocht heeft al teruggemoeten ivm de scheurtjes op de plekken waar de magneten het scherm dicht trekken. Ik vroeg me dus af of er mensen zijn met een zwarte met dit fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook last dat als je de macbook gebruikt met een dvd erin, dat je hem niet moet kantelen etc. omdat anders de dvd vol krassen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:36
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:03:
Hebben jullie ook last dat als je de macbook gebruikt met een dvd erin, dat je hem niet moet kantelen etc. omdat anders de dvd vol krassen komt.
Ehm niet geprobeerd, mij is namelijk geleerd dat als iets ronddraait dat het centrifugale krachten heeft en een verstorende beweging molt alles wat hij dan tegenkomt en dat is meestal het zwakste van de 2 materialen in jou geval je disks :) het is hetzelfde als met de X360, als het spelletje draait moet je console met rust laten.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cmegens schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:31:
[...]

Nu ja ik heb zelf een zwarte (en dus wat meer betaald voor alleen een mooiere kleur :)) maar heb er dus totaal geen last van. Nu iedereen die ik ken die tegelijkertijd of zelfs later een witte heeft gekocht heeft al teruggemoeten ivm de scheurtjes op de plekken waar de magneten het scherm dicht trekken. Ik vroeg me dus af of er mensen zijn met een zwarte met dit fenomeen?
Dat is dus geheel persoonlijk. Ikzelf heb de witte gekozen omdat ik vind dat Apple spullen wit horen te zijn en nu past hij bij al mijn andere Apple-stuff. En nee bij de BlackBooks komt dat probleem niet voor.
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.