Ik lees net op de frontpage over Centrino 2.
Dat zal wel een leuke half jaarlijkse update zijn.
Vooral de batterijduur!
Vooral de batterijduur!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Draaien jullie allebei 10.5.4? En was het daarvoor niet zo?RobbieB schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:52:
[...]
Ik heb het de laatste tijd ook regelmatig, de ene keer wel, de andere keer niet. Heel vervelend, want ik durf hem niet meer in sleep in m'n sleeve te doen. Laatst gedaan, kwam thuis aan, ding bloed en bloed heet, omdat hij weer uit z'n sleep was gekomen. Gelukkig niks doorgebrand, want hij werkt nog, maar ik zet hem voort altijd uit als ik hem nu meeneem.
Als iemand de oplossing heeft, graag!
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
[ Voor 22% gewijzigd door Jungian op 15-07-2008 15:11 ]
0.0
ja zou je wel verwachten, die macbooks die nu te koop staan hebben echt bar slechte specs, voor hetzelfde geld van de goedkoopste macbook kan je 4gb ram/dedicated videokaart/blueray speler/320gb HD krijgen van DellTito129 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:45:
Ik lees net op de frontpage over Centrino 2.
Vooral de batterijduur!
[ Voor 7% gewijzigd door El_Hefe op 15-07-2008 16:23 ]
Dat is niet helemaal waar misschien wel bij de 15"laptops, maar bij 13,3 zoals de macbook zit er weinig verschil in.El_Hefe schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:22:
[...]
ja zou je wel verwachten, die macbooks die nu te koop staan hebben echt bar slechte specs, voor hetzelfde geld van de goedkoopste macbook kan je 4gb ram/dedicated videokaart/blueray speler/320gb HD krijgen van Dell![]()
tegen de looks van apple vind het niet opwegen
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Klopt, ik heb hier sinds de update naar 10.5.4 ook last van. Soms wil hij niet in sleep modus, dan weer wel, is inderdaad een beetje vervelend. Laste generatie Macbook heb ik overigens.RobbieB schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:52:
[...]
Ik heb het de laatste tijd ook regelmatig, de ene keer wel, de andere keer niet. Heel vervelend, want ik durf hem niet meer in sleep in m'n sleeve te doen. Laatst gedaan, kwam thuis aan, ding bloed en bloed heet, omdat hij weer uit z'n sleep was gekomen. Gelukkig niks doorgebrand, want hij werkt nog, maar ik zet hem voort altijd uit als ik hem nu meeneem.
Als iemand de oplossing heeft, graag!
Bij mij laat Safari ook zo'n kleine ruimte over aan de onderkant. Dit is volgens mij standaard behavior.Livia schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:54:
Is het hier bij mede-tweakers ook opgevallen dat wanneer jij je dock verbergt, FF op volledig scherm sleept, er onder altijd een klein stukje bureaublad te zien is?
Het viel me in het begin nog niet eens op, maar ik begin me er tegenwoordig steeds meer aan te storen.
Zelf heb ik het idee dat het vanaf FF3.0 gekomen is, omdat hij de versies ervoor wel altijd op volledig scherm te zetten was.
Als je bovenaan het scherm met FF naar beneden gaat, kun je wel tot onderaan het scherm gaan (lekker cryptische omschrijving) maar als je rechtsonder in de hoek, bij de schuine streepjes, het scherm verder wilt uitrekken, dan wil het niet
![]()
Zoals ik al zei: hoe meer ik hier overna zit te denken, hoe meer het mij stoort![]()
Iemand die dit herkend of een oplossing heeft? (om de boel weer echt fullscreen te krijgen)
Plaatje (om de boel op te vrolijken):
[afbeelding]
Klik! voor groter.
Verwijderd
Nope, ik draai nog 10.5.3 (moet echt eens dringend update doenAiolos schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:47:
[...]
Draaien jullie allebei 10.5.4? En was het daarvoor niet zo?
Ik heb er met 10.5.1 - 10.5.3 namelijk nog nooit problemen mee gehad, behalve dat de MacBook uit de slaap komt als ik mijn bluetooth muis disconnect, even later gaat ie dan echter gewoon weer in de slaapstand: hij is zeker nog nooit heet uit de sleeve gekomen.
Verwijderd
Heb je niet een andere gekregen, gezien de hoeveelheid onderdelen er vervangen moesten worden.Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:20:
Hoe tof. had tiger op mijn macbook.
Ik had nog een week garantie dus was teruggegaan omdat ik het bekende scheurtje had, kapotte hd en kapotte cdrom speler
Kreeg ik hem terug met leopard
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
R.D50
R.D50
Verwijderd
Inderdaad.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 00:37:
Als je zo gaat nadenken kun je met alles wel wachten tot je een ons weegt en er een nieuwer model uitkomt. Gewoon nu bestellen en nu plezier van hebben, hoppakee!
:: Second Place Is First Place Loser ::
True, dat is ook altijd mijn instelling. Punt is een beetje: heb ik nu een nieuwe laptop nodig of niet? Hij moet ook eigenlijk wel ongeveer mijn hele studie (jaar of vijf) mee kunnen gaan.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 00:37:
Als je zo gaat nadenken kun je met alles wel wachten tot je een ons weegt en er een nieuwer model uitkomt. Gewoon nu bestellen en nu plezier van hebben, hoppakee!
in september is die actie errodian50 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 00:06:
Dankje! Precies waar ik naar op zoek was. Ben nog maar een leek op Mac-gebied..
Ben nog hard aan twijfelen tussen een zwarte of een witte. Morgen maar even de Apple-store Den Haag bezoekenJammer dat ze hier trouwens geen studenten-actie hebben met een gratis Nano of een Touch 8Gb.
[ Voor 12% gewijzigd door El_Hefe op 20-07-2008 01:27 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 06:36:
Volgens mij kan het maar toch even navragen. Een extern scherm aan de macbook hangen is toch geen probleem met de mini-dvi aansluiting ofwel?
[ Voor 8% gewijzigd door Japie.G op 20-07-2008 09:16 ]
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Verwijderd
Japie.G schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:15:
[...]
[afbeelding]
p.s. (wel verloop kabeltje mini-dvi -> dvi aanschaffen!)
ik heb (zie foto) een 22inch, werkt prima! Groter durf ik je dus niet te garanderen!Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:21:
[...]
Thanks, en het maakt niet uit hoeveel inch het beeldscherm is? Ik dacht iets mee te hebben gekregen dat een macbook maar tot een bepaald iets ondersteund.
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Een macbook heeft geen dual-link dvi en kan daarom geen 30" aan. Maar ik heb zelf 24" (dat is het grootste) en werkt perfect.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:21:
[...]
Thanks, en het maakt niet uit hoeveel inch het beeldscherm is? Ik dacht iets mee te hebben gekregen dat een macbook maar tot een bepaald iets ondersteund.
Mijn Macbook niet hoor volgens mij. Als ik 'm aansluit op mijn 22" krijg ik niet zo'n super mooi beeld..Dagg schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:51:
De MacBook ondersteunt tot 1920 x 1200 pixels op een extern beeldscherm dus dat is max een 24" scherm. Ik ben ook wel benieuwd waar Apple mee zou komen als update, ik zelf hoop dat de MacBook lichter wordt (onder de 2 kilo, 1,8Kg bv). En dat hij ook wat zuiniger wordt ook. We zullen zien.
das mijn DVI, Bij VGA licht de resolutie lager..Shrien schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:26:
[...]
Mijn Macbook niet hoor volgens mij. Als ik 'm aansluit op mijn 22" krijg ik niet zo'n super mooi beeld..
Verwijderd
Je sluit hem zeker met VGA aan? Alleen via DVI wordt 1920x1200 ondersteund.Shrien schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:26:
[...]
Mijn Macbook niet hoor volgens mij. Als ik 'm aansluit op mijn 22" krijg ik niet zo'n super mooi beeld..
Juist
R.D50
Ze geven 'm niet gratis mee hèrodian50 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:05:
[...]
JuistIk had nog een vaag vermoeden dat zoiets ook vorig jaar was, dus dat klopte! Dankjewel voor de informatie in ieder geval, nu maar hopen dat ze ook de 8Gb Touch gratis meegeven, net als in USA.
Verwijderd
Houd er wel rekening mee dat effecten iets trager gaan als je beide schermen aan hebt staan. Bijvoorbeeld de effecten van Expose of Spaces zijn meestal wat schokkerig op het externe scherm. Wanneer je in clamshell draait gaat 't sneller.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:22:
Jongens bedankt voor de info over externe schermen voor de macbook. Kan niet wachten tot ik een 22 inch scherm op mijn bureau heb staan, ik doe er gelijk ook even 2 2 gb geheugen schijfjes bij.
Verwijderd
Clamshell is dat je de macbook dicht hebt? Mijn broer heeft macbookpro en extern 22 inch scherm naast elkaar, bij hem loopt het vloeiend.Serenity schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:25:
[...]
Houd er wel rekening mee dat effecten iets trager gaan als je beide schermen aan hebt staan. Bijvoorbeeld de effecten van Expose of Spaces zijn meestal wat schokkerig op het externe scherm. Wanneer je in clamshell draait gaat 't sneller.
[ Voor 37% gewijzigd door Dagg op 20-07-2008 19:57 ]
Je hebt ook 26 en 27 inch schermen, alhoewel die wat schaars gezaaid zijn met een resolutie van 1920*1200 dus die zouden ook moeten werken. Dat staat ook duidelijk in mijn post. Heb het trouwens niet geprobeerd omdat ik geen macbook heb maar verwacht dat het wel kan. Je trekt natuurlijk wel aan de grenzen van wat mogelijk is. En zoals ik ook al in mijn post zei: In de praktijk komt het op maximaal een 24 inch neer. Maar er is alleen voor een 30 inch een dual link dvi nodig en dat bezit de macbook niet, en daarom is het niet ondersteund. Een 27 inch scherm met enkel single link dvi en een resolutie van 1920*1200 zou dus gewoon moeten werken.Dagg schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:51:
De MacBook ondersteunt tot 1920 x 1200 pixels op een extern beeldscherm dus dat is max een 24" scherm. Ik ben ook wel benieuwd waar Apple mee zou komen als update, ik zelf hoop dat de MacBook lichter wordt (onder de 2 kilo, 1,8Kg bv). En dat hij ook wat zuiniger wordt ook. We zullen zien.
Het aantal inch maakt inderdaad geen bal uit. Mijn Macbook doet het via VGA prima op m'n 37" TV op 1920x1080. Overigens gebruik ik 'm zelf altijd op m'n 24" 1920x1200 via DVI-D.sergev schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:59:
[...]
Je hebt ook 26 en 27 inch schermen, alhoewel die wat schaars gezaaid zijn met een resolutie van 1920*1200 dus die zouden ook moeten werken. Dat staat ook duidelijk in mijn post. Heb het trouwens niet geprobeerd omdat ik geen macbook heb maar verwacht dat het wel kan. Je trekt natuurlijk wel aan de grenzen van wat mogelijk is. En zoals ik ook al in mijn post zei: In de praktijk komt het op maximaal een 24 inch neer. Maar er is alleen voor een 30 inch een dual link dvi nodig en dat bezit de macbook niet, en daarom is het niet ondersteund. Een 27 inch scherm met enkel single link dvi en een resolutie van 1920*1200 zou dus gewoon moeten werken.
Het is precies hetzelfde principe als bij een 20 inch en 22 inch. Ze hebben beide dezelfde resolutie de een is alleen wat groter dan de ander.
Nogmaals. Volgens de hedendaagse prijsklasses is 24 het maximale en 22 is aan te raden.
Goede keus. Van 13 naar 22 inch merk je denk ik echt wel.
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 12:46 ]
Verwijderd
Heel graag gedaan!Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:07:
Thnx MacCookie, dit maakt de finder inderdaad een stuk vlotter!
Vandaag even geprobeerd, hoogste is 1600x1050.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:29:
[...]
Je sluit hem zeker met VGA aan? Alleen via DVI wordt 1920x1200 ondersteund.
Verwijderd
Ik heb gisteren mn update ff gedraaid en nu heb ik het niet meer denk ik! Gewoon ff updaten zou dus de oplossing zijn voor het niet in sleep gaan!Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:53:
[...]
Nope, ik draai nog 10.5.3 (moet echt eens dringend update doen
Ik ben zelf in 1998 Linux gaan gebruiken omdat ik Windows beu was. Ik kon nooit echt loskomen van Windows door de games, Office en Photoshop helaas. Linux was leuk, maar ik vond het teveel moeite kosten om simpele zaken werkend te krijgen, dus ik heb in 2004 een iBook gekocht (zonder daarvoor ooit OSX gebruikt te hebben). Het gevolg is dat ik nu een Mac of ... ehm... 6 (wimjongil schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 10:30:
Hallo,
Namens mijn broer die erover zit te denken om een MacBook te kopen, moet ik 2 vragen stellen:
- Als hij niet terug naar windows wil, en genoeg van het doe-het-zelven in linux (ubuntu) heeft, is OSX dan een goede vervanger? Of gaat hij zich dan ergeren aan de niet-configureerbaarheid van OSX?
- Wat gaat de opvolger van de MacBook kosten? Wordt dat dezelfde prijs als de huidige MacBook, of zal de opvolger eerst meer gaan kosten? Hij kan namelijk geen gegevens vinden van hoeveel de iBook G4 kostte net voordat de MacBook geintroduceerd werd, dus daar is het niet goed vergelijkbaar.
Alvast bedankt namens mijn broer
Launching containers into space
Dat weet natuurlijk niemand. En als je het weet.. dan moeten ze je helaas omleggenwimjongil schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 10:30:
- Wat gaat de opvolger van de MacBook kosten? Wordt dat dezelfde prijs als de huidige MacBook, of zal de opvolger eerst meer gaan kosten? Hij kan namelijk geen gegevens vinden van hoeveel de iBook G4 kostte net voordat de MacBook geintroduceerd werd, dus daar is het niet goed vergelijkbaar.
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Het is natuurlijk pas bekend als Apple het bekend maakt. Wel kun je stellen dat het zeer weinig gebeurt dat Apple produkten duurder maakt, hooguit vanwege wisselkoersen. Daarbij zijn er geruchten dat de nieuwe Macbook en Macbook Pro zelfs iets goedkoper zullen worden. Apple hint daar zelf ook naar. Maar dat blijft afwachten of dat over de Macbook gaat, ik denk dat je er iig veilig vanuit kan gaan dat een nieuwe versie niet duurder zal worden.wimjongil schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 10:30:
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Er is een groot verschil tussen de configureerbaarheid van OSX en linux. Bijvoorbeeld:ZpAz schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 10:36:
OSX heeft net als Linux een vrij uitgebreide terminal waarmee vanalles te regelen is![]()
OSX is wel goed configureerbaar, ook is er een mooit GUI voor de meest gebruikte dingen.
Dat lijkt mij inderdaad hét grote voordeel van OSX.Whieee schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:27:
[...]
Waarom met Linux gaan lopen hacken als drag&drop ook werkt
880? De mijne was begin deze week 918 euro.wimjongil schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:42:
Dank voor de respons, k zal het zsm aan mijn broer laten zien. Maar hij kan ook korting krijgen via surfspot.nl (oid), dan is de standaard MB (goedkoopste) 880 euro. Vandaar de vraag over de prijs
Verwijderd
Verwijderd
Volgens mij maakt het geen minuut verschil.Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:46:
Ik zat me af te vragen, ik wil graag een Mightymouse en een apple keyboard, als ik deze in de draadloze versie koop, gaat de accu van mijn macbook dan veel sneller leeg omdat ik bluetooth gebruik, of valt dit wel mee?
Ooit, ergens in 2004, stond ik in jouw schoenenearthgoosens schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 15:05:
[...]
note:ik heb redelijk veel ervaring met Ubuntu en weinig gebruikservaring met OSX. In dat licht moet je deze post ook lezen.
Launching containers into space
Van de andere kant zuigt linux harige geitenballen in de koppeling tussen GUI en commandline. Als je iets aan je systeem aanpast moet je de betreffende serive herstarten voordat 'ie de wijzigingen ziet, of, als je pech hebt, X11. Als je in OS-X iets met de commandline aanpast zie je de wijziging direct terug in de GUI.earthgoosens schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 15:05:
maar in linux (Ubuntu) is praktisch ALLES aan te passen, tot de raarste dingen aan toe (waarom kun je in hemelsnaam de startbar in 100 transparantie-niveaus instellen en is de snelheid van minimaliseren tot op de milliseconde te bepalen!).
I don't like facts. They have a liberal bias.
Niet altijd hoor.Mei schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:38:
Die actie komt elk jaar naar Nederland en elk vindt hij later plaats dan in de VS, namelijk in september.
En Apple/Mac stores geven sowieso nauwelijks antwoord op vragen op geruchten, of ze het weten of niet
Verwijderd
En waarom is 't een kutmuis ?rhodium schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:57:
Gister Mighty Mouse gekocht voor bij mijn macbook, maar wat een ********* muis. Maandag maar terug brengen naar de winkel. 50 euro is een hoop geld voor iets wat gewoon weer in de bureaula komt te liggen. Steermouse + 10 euro kostende logitech muisje is fijner.
Verwijderd
Als het vlekken zijn die je met ontvetter en andere schoonmaakmiddel niet wegkrijgt dan kun je een gum gebruiken, waarbij je de vlekken heel makkelijk "weg-gumt" Wel de restjes tussen je toetsen weghalen met een stofzuiger oid.Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:52:
Ik heb volgens mij last van vlekken op het gedeelte waar ook het toetsenbord zit, ik zie dat het geen gele vlekken zijn en ik krijg het ook niet weg. Is dit ook een bekend probleem de macbook serie 2,2 ghz?
Geen idee, hier al twee jaar naar tevredenheid in gebruik
Hier ook, twee muizen, al 1 jaar in gebruik.Pheno79 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:44:
[...]
Geen idee, hier al twee jaar naar tevredenheid in gebruik
Verwijderd
Er zit een soort van speling in net voordat je klikt van linker/rechter muisknop. Je kan hem wiebelen als ware dit is zo irritant. Daarbij is het geheel te klein voor mijn hand. Scrollwieltje is zo belachelijk klein en reageert de helft van de tijd niet omdat je het iets in moet drukken om te scrollen
Een windows systeem loopt in het begin ook zo vlekkenloosVerwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 19:07:
Ik ben op de bonnevoie overgestapt van Windows naar Mac. Ik heb mijn windows laptop de deur uit gedaan en tegen een mooie prijs een zwarte Macbook 1.1 gekocht (echt in perfecte staat met powerdrive). Omdat ik veelal fotografeer, veel met Lightroom en CS3 werk en voor de rest internet en een beetje kloot met mijn 3G en iTunes leek me dit niet helemaal een rare stap.
Ik heb de laptop direct voorzien van 2 Gigabyte geheugen (wel de Mac variant met lagerere latency etc.) en een 7k200 7200 RPM schijf. Heb Tiger eraf gegooid en Leopard erop gezet met CS3 Master Edition, Office 2008 en wat spellen zoals UT2004, Age of Empires III en ik sta versteld...
Het systeem boot in 21 seconde, alles verloopt vlekkeloos, geen irritaties meer met ratelende HD's en/of hangende applicaties, iTunes werkt zoals het moet werken. Het is echt bizar. Ik ben dan ook aan het sparen voor een 24 inch Mac met een 8800 GS. Ik gooi alle windows bakken eruit.
Benchmarkt hier trouwens niemand zijn Macbook? Ik heb de 2 welbekende benchmark tools gebruikt in ieder geval en ik was zeer content over het resultaat! Ik ben echt een mac fan nu!
Verwijderd
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
Ah is dat het. Ik had ook al ruzie met het scrollballetje. Heb de mightymouse sinds gister en ik moet zeggen dat ik me ook lichtelijk erger, al herken ik het 'wiebelprobleem' niet. Maar ik moet wel zeggen dat ik enorm verwend ben door de Logitech G9, waar ik op m'n PC mee werk.rhodium schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 19:32:
[...]
Scrollwieltje is zo belachelijk klein en reageert de helft van de tijd niet omdat je het iets in moet drukken om te scrollen...
Verwijderd
Bij A-Mac (www.a-mac.nl) vindt je deze aanbieding.quelake schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 09:34:
@ Flo4207;
kun je ons ook vertellen waar die aanbieding dan geld? Ik ben ook op zoek naar mijn eerste Apple product, maar echte aanbiedingen vind ik moeilijk te traceren. Een zwarte Macbook voor 999 euro klinkt goed!
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 10:17 ]
Verwijderd
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
Desalniettemin. Zonder de spaties...zwahiel schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:52:
Des al niet te min
Dat geldt ook voor het vervangen van de harddisk. Dat is ook een klusje van niks, en een grotere, snellere disk maakt de MacBook een stuk prettiger in het gebruik.Dat geheugen prik je er zelf lekker bij voor 70 euro, daar ga je niet 200 euro extra voor betalenIs zo makkelijk te doen.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 16:23 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Frietsaus op 04-08-2008 16:28 ]
Verwijderd
haha, jij wilt dat dit gedekt wordt door de garantie regeling ? Ben bang dat ik je teleur moet stellen, want dit gaat ook nooit gebeuren. al hoewel, zeg nooit nooit natuurlijk Nee er is geen enkele normale laptop die hier tegen HOORT te kunnen. Bij de thinkpad ging het toevallig goed, maar het kan ook toevallig net fout gaan.Zegato schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:04:
* Zegato baalt nogal
Ik heb m'n MacBook die ik in juni gekocht had laten vallen van ongeveer 50cm...
Het scherm zit behoorlijk scheef ten opzichte van de rest van de casing en sluit dus niet meer mooi. Ook laat het toetsenbordgedeelte los op het rechter hoekje en "gaapt" het een beetje boven de IR-ontvanger.
Ben meteen langs de Applestore in Tilburg gegaan en het gaat de nodige honderden euro's kosten om te repareren. Misschien ben ik verwend, maar ik vind absoluut dat een laptop hier tegen moet kunnen en daarmee binnen de garantie moet vallen. Bij normaal gebruik (dat wil zeggen dagelijks minimaal 4x van plaats veranderen) is het normaal dat je laptop af en toe valt (1 à 2 keer per jaar). Het ding is er natuurlijk niet voor gebouwd, maar dat is je gsm tenslotte ook niet. Die mag ook onder geen voorwaarde het na één keer vallen opgeven.
M'n oude IBM Thinkpad T42 is nog veel vaker dan dat gevallen en heeft nog nooit schade, laat staan downtime gehad. Nu koop ik een laptop die duurder is en mindere specs heeft en krijg je deze buildquality.
Ook de grote hoeveelheden haardunne krasjes op zowel de onder- als bovenzijde vallen me een beetje tegen, ondanks dat ik er nooit ijzeren dingen als sleutels op heb gelegd en 'm altijd netjes in een goede sleeve heb vervoerd. M'n iPods hadden dat láng niet zo erg last van.
OSX is echt zó'n verademing na jaren Windows te hebben gebruikt en ik ben ook zó blij met m'n MacBook, maar dit drukt wel ff een negatieve stempel na de eerste weken van genieten.
Nee, ik laat'm ook niet 1 à 2 keer per jaar vallen hoorVerwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:21:
Tja.. Je had op verschillende fora al kunnen lezen dat de bouwkwaliteit van de MacBook's niet altijd 'het van het' is. Maar om je MacBook eerst te laten vallen en dan garantie te gaan claimen vind ik vergaan. Voor mij blijft men MacBook nog altijd een gebruiksvoorwerp (hier gaan we weer). Krasjes krijg je overal, het is em 't gewoon waar je je prioriteiten legt. Maar het lijkt me dat je nogal slordig omgaat met je laptops? 1 à 2 keer per jaar laten vallen?! Ik weet niet wat je er allemaal mee doet maar zo makkelijk valt een laptop toch niet?
Dat komt wel goedMaar misschien ben ik gewoon superzuinig/voorzichtig met mijn MacBook. Maar wie ben ik om over je te oordelen. Alleszins vind ik het zeker jammer voor je van die prachtige MacBook. Probeer nog zo hard mogelijk van je Apple Stuf te genieten ;)!
Frietsaus schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:27:
En de witte MacBook is enorm glad aan de boven en onderkant, dus krasjes erin krijgen is echt niet zo moeilijk. Gelukkig zie je ze bij mij alleen als ik hem in het licht hou en er echt op ga letten.
Ik vind het niet zo gek veel eigenlijk. Bij mezelf valt'ie een stuk minder vaak, maar als je bedenkt dat ik'm 4 à 5 uur per dag gemiddeld gebruik op andere plekken dan mijn bureau is het toch niet zo gek veel?En er van uitgaan dat een laptop 1 a 2 keer per jaar valt vind ik persoonlijk een beetje vreemd. Je moet hem gewoon niet laten vallen als je het mij vraagt.
Bedankt voor het complimentVerwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:36:
[...]
haha, jij wilt dat dit gedekt wordt door de garantie regeling ? Ben bang dat ik je teleur moet stellen, want dit gaat ook nooit gebeuren. al hoewel, zeg nooit nooit natuurlijk Nee er is geen enkele normale laptop die hier tegen HOORT te kunnen. Bij de thinkpad ging het toevallig goed, maar het kan ook toevallig net fout gaan.
kortsamengevat vind ik je verhaal zeker amusement
Verwijderd
..en dan te bedenken dat je er een prachtig OS bij krijgt. En daar doen de mensen het meestal toch voor? Het design speelt een rol bij Apple, een vrij grote zelfs. Maar puur voor het design zijn er denk ik niet veel mensen die er daarvoor 1 kopen. Wil je meer specs? Koop dan voor het zelfde geld een "goeduitgeruste" laptop en werk met windows/linux. Maar ik betaal liever meer dan met een klungelachtig OS te moeten werken.Zegato schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:57:
[...]
4 jaar "mishandeling" overleefde mijn Thinkpad, 4 weken zuinig gebruik en de MacBook ziet er nú al slechter uit dan het oude beestje. En dan te bedenken dat je bij de MacBook méér betaalt voor dezelfde specs...
Ik begrijp je hele punt niet, we hebben't over de kwaliteit van de hardware en niet van de software. Waarom denk je dat ik overgestapt ben?Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:05:
[...]
..en dan te bedenken dat je er een prachtig OS bij krijgt. En daar doen de mensen het meestal toch voor? Het design speelt een rol bij Apple, een vrij grote zelfs. Maar puur voor het design zijn er denk ik niet veel mensen die er daarvoor 1 kopen. Wil je meer specs? Koop dan voor het zelfde geld een "goeduitgeruste" laptop en werk met windows/linux. Maar ik betaal liever meer dan met een klungelachtig OS te moeten werken.
Cheers
[ Voor 4% gewijzigd door Zegato op 04-08-2008 17:12 ]
Verwijderd
Je hebt gelijk, ik dwaal af. Ja je hebt een punt. Maar de MacBook's zijn nu eenmaal fragiel. Dat is algemeen bekend. En als je die af en toe laat vallen dan is de kans op schade zeer grootZegato schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:12:
[...]
Ik begrijp je hele punt niet, we hebben't over de kwaliteit van de hardware en niet van de software. Waarom denk je dat ik overgestapt ben?
Mijn punt is: méér betalen, mindere specs en een goedkoper OS: dan verwacht je niet echt dat de buildquality zó enorm slecht is in vergelijking met een Thinkpad.
Santé
Ironisch genoeg gebeurde me dat toen ik'm in de sleeve probeerde te stekenVerwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:36:
[...]
Je hebt gelijk, ik dwaal af. Ja je hebt een punt. Maar de MacBook's zijn nu eenmaal fragiel. Dat is algemeen bekend. En als je die af en toe laat vallen dan is de kans op schade zeer groot. Enja de prijzen zijn bij Apple natuurlijk geen lachertjes.
Sleeves kunnen ook een oplossing bieden (nu wel te laat). Maar die helpen denk ik niet zozeer tegen de val. Meer tegen de krassen e.d. .
Verwijderd
*leeft meeZegato schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:03:
[...]
Ironisch genoeg gebeurde me dat toen ik'm in de sleeve probeerde te steken
Verwijderd
Dit bericht tik ik met mijn nieuwe macbook black! De eerste mac-ervaring bevalt prima!zwahiel schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:52:
DOEN!
je kunt beter die zwarte MB kopen dan de witte, de zwarte schijnen namelijk praktisch geen problemen te hebben met scheurende topcasings of andere vreemde problemen die met de witte wel vaak aan bod komen. Daarbij zijn de zwarte de so called top models, dit is er dan eentje uit de oude batch maar dat maakt niet zoveel uit. Dit is de 2.2gHz, ik heb overigens exact dezelfde maar dan in 't wit voor dezelfde prijs gekocht een half jaar geleden. Dit is gewoon weer zo'n soort opruiming van A-mac. Des al niet te min, goeie prijs voor een mooi MacBook.
Dat geheugen prik je er zelf lekker bij voor 70 euro, daar ga je niet 200 euro extra voor betalenIs zo makkelijk te doen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq