[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 46.671 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
Ik lees net op de frontpage over Centrino 2.
Dat zal wel een leuke half jaarlijkse update zijn.
Vooral de batterijduur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
RobbieB schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:52:
[...]

Ik heb het de laatste tijd ook regelmatig, de ene keer wel, de andere keer niet. Heel vervelend, want ik durf hem niet meer in sleep in m'n sleeve te doen. Laatst gedaan, kwam thuis aan, ding bloed en bloed heet, omdat hij weer uit z'n sleep was gekomen. Gelukkig niks doorgebrand, want hij werkt nog, maar ik zet hem voort altijd uit als ik hem nu meeneem.

Als iemand de oplossing heeft, graag!
Draaien jullie allebei 10.5.4? En was het daarvoor niet zo?
Ik heb er met 10.5.1 - 10.5.3 namelijk nog nooit problemen mee gehad, behalve dat de MacBook uit de slaap komt als ik mijn bluetooth muis disconnect, even later gaat ie dan echter gewoon weer in de slaapstand: hij is zeker nog nooit heet uit de sleeve gekomen.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

offtopic:
Alles herleiden naar een OS-update is natuurlijk wel zo makkelijk. Een paar mensen zeggen ja en hopseflops de hivemind beslist dat probleemx aan de OS-update moet liggen, omdat een andere persoon met OS-update-1 hier geen last van heeft. Oftewel : tenzij er een pandemie gaande is onder de MacBooks schiet je met die vraag niets op.

[ Voor 22% gewijzigd door Jungian op 15-07-2008 15:11 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
Tito129 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:45:
Ik lees net op de frontpage over Centrino 2.
Dat zal wel een leuke half jaarlijkse update zijn.
Vooral de batterijduur!
ja zou je wel verwachten, die macbooks die nu te koop staan hebben echt bar slechte specs, voor hetzelfde geld van de goedkoopste macbook kan je 4gb ram/dedicated videokaart/blueray speler/320gb HD krijgen van Dell :/
tegen de looks van apple vind het niet opwegen

[ Voor 7% gewijzigd door El_Hefe op 15-07-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
El_Hefe schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:22:
[...]

ja zou je wel verwachten, die macbooks die nu te koop staan hebben echt bar slechte specs, voor hetzelfde geld van de goedkoopste macbook kan je 4gb ram/dedicated videokaart/blueray speler/320gb HD krijgen van Dell :/
tegen de looks van apple vind het niet opwegen
Dat is niet helemaal waar misschien wel bij de 15"laptops, maar bij 13,3 zoals de macbook zit er weinig verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Is het hier bij mede-tweakers ook opgevallen dat wanneer jij je dock verbergt, FF op volledig scherm sleept, er onder altijd een klein stukje bureaublad te zien is?
Het viel me in het begin nog niet eens op, maar ik begin me er tegenwoordig steeds meer aan te storen.

Zelf heb ik het idee dat het vanaf FF3.0 gekomen is, omdat hij de versies ervoor wel altijd op volledig scherm te zetten was.
Als je bovenaan het scherm met FF naar beneden gaat, kun je wel tot onderaan het scherm gaan (lekker cryptische omschrijving ;)) maar als je rechtsonder in de hoek, bij de schuine streepjes, het scherm verder wilt uitrekken, dan wil het niet :/

Zoals ik al zei: hoe meer ik hier overna zit te denken, hoe meer het mij stoort :'(
Iemand die dit herkend of een oplossing heeft? (om de boel weer echt fullscreen te krijgen)

Plaatje (om de boel op te vrolijken):
Afbeeldingslocatie: http://i46.photobucket.com/albums/f125/Locusta83/Scherm_klein.jpg
Klik! voor groter.

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25
RobbieB schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:52:
[...]

Ik heb het de laatste tijd ook regelmatig, de ene keer wel, de andere keer niet. Heel vervelend, want ik durf hem niet meer in sleep in m'n sleeve te doen. Laatst gedaan, kwam thuis aan, ding bloed en bloed heet, omdat hij weer uit z'n sleep was gekomen. Gelukkig niks doorgebrand, want hij werkt nog, maar ik zet hem voort altijd uit als ik hem nu meeneem.

Als iemand de oplossing heeft, graag!
Klopt, ik heb hier sinds de update naar 10.5.4 ook last van. Soms wil hij niet in sleep modus, dan weer wel, is inderdaad een beetje vervelend. Laste generatie Macbook heb ik overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
Livia schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:54:
Is het hier bij mede-tweakers ook opgevallen dat wanneer jij je dock verbergt, FF op volledig scherm sleept, er onder altijd een klein stukje bureaublad te zien is?
Het viel me in het begin nog niet eens op, maar ik begin me er tegenwoordig steeds meer aan te storen.

Zelf heb ik het idee dat het vanaf FF3.0 gekomen is, omdat hij de versies ervoor wel altijd op volledig scherm te zetten was.
Als je bovenaan het scherm met FF naar beneden gaat, kun je wel tot onderaan het scherm gaan (lekker cryptische omschrijving ;)) maar als je rechtsonder in de hoek, bij de schuine streepjes, het scherm verder wilt uitrekken, dan wil het niet :/

Zoals ik al zei: hoe meer ik hier overna zit te denken, hoe meer het mij stoort :'(
Iemand die dit herkend of een oplossing heeft? (om de boel weer echt fullscreen te krijgen)

Plaatje (om de boel op te vrolijken):
[afbeelding]
Klik! voor groter.
Bij mij laat Safari ook zo'n kleine ruimte over aan de onderkant. Dit is volgens mij standaard behavior.

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aiolos schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:47:
[...]

Draaien jullie allebei 10.5.4? En was het daarvoor niet zo?
Ik heb er met 10.5.1 - 10.5.3 namelijk nog nooit problemen mee gehad, behalve dat de MacBook uit de slaap komt als ik mijn bluetooth muis disconnect, even later gaat ie dan echter gewoon weer in de slaapstand: hij is zeker nog nooit heet uit de sleeve gekomen.
Nope, ik draai nog 10.5.3 (moet echt eens dringend update doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe tof. had tiger op mijn macbook.
Ik had nog een week garantie dus was teruggegaan omdat ik het bekende scheurtje had, kapotte hd en kapotte cdrom speler :p

Kreeg ik hem terug met leopard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 22:23
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:20:
Hoe tof. had tiger op mijn macbook.
Ik had nog een week garantie dus was teruggegaan omdat ik het bekende scheurtje had, kapotte hd en kapotte cdrom speler :p

Kreeg ik hem terug met leopard :D
Heb je niet een andere gekregen, gezien de hoeveelheid onderdelen er vervangen moesten worden.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Wil ook voor mijn komende studie op de UvA een MacBook aanschaffen, ik wacht even tot augustus/september.. Wil natuurlijk wel het nieuwste model!

Iemand verder bronnen over een mogelijke update, ik vind alleen maar nieuws uit 2006 :(

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
Dan doe je iets niet goed denk ik.
http://macbook.macrumors.com/
Staat behoorlijk wat tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

Dankje! Precies waar ik naar op zoek was. Ben nog maar een leek op Mac-gebied..

Ben nog hard aan twijfelen tussen een zwarte of een witte. Morgen maar even de Apple-store Den Haag bezoeken :) Jammer dat ze hier trouwens geen studenten-actie hebben met een gratis Nano of een Touch 8Gb.

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Hmm... Ik wil voor mijn studie een Macbook hebben. Nu moet ik vanaf maandag tot september ook minimaal één keer per week naar Utrecht (vanaf Almelo) met de trein voor werk en ik moet een laptop meeslepen. Mijn huidige laptop is een vier jaar oude, lompe 15" Toshiba in een Targus tas. Ik kan uit ervaring zeggen dat het vervoeren van dit ding niet erg prettig is.

Mijn dilemma: Gelijk morgen een Macbook bestellen (gewoon het instapmodel) met een sleeve of wachten tot de nieuwe die ergens dit kwartaal uit zou kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zo gaat nadenken kun je met alles wel wachten tot je een ons weegt en er een nieuwer model uitkomt. Gewoon nu bestellen en nu plezier van hebben, hoppakee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_Stranger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-07 15:42
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 00:37:
Als je zo gaat nadenken kun je met alles wel wachten tot je een ons weegt en er een nieuwer model uitkomt. Gewoon nu bestellen en nu plezier van hebben, hoppakee!
Inderdaad. :9
En wanneer het moment aanbreekt, dat er weer een betere Macbook op de markt komt,
welke je graag wilt, is je dan wat veroudere Macbookje vast & zeker ook nog prima te verkopen.

:: Second Place Is First Place Loser ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 00:37:
True, dat is ook altijd mijn instelling. Punt is een beetje: heb ik nu een nieuwe laptop nodig of niet? Hij moet ook eigenlijk wel ongeveer mijn hele studie (jaar of vijf) mee kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
rodian50 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 00:06:
Dankje! Precies waar ik naar op zoek was. Ben nog maar een leek op Mac-gebied..

Ben nog hard aan twijfelen tussen een zwarte of een witte. Morgen maar even de Apple-store Den Haag bezoeken :) Jammer dat ze hier trouwens geen studenten-actie hebben met een gratis Nano of een Touch 8Gb.
in september is die actie er

[ Voor 12% gewijzigd door El_Hefe op 20-07-2008 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan het maar toch even navragen. Een extern scherm aan de macbook hangen is toch geen probleem met de mini-dvi aansluiting ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:09

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 06:36:
Volgens mij kan het maar toch even navragen. Een extern scherm aan de macbook hangen is toch geen probleem met de mini-dvi aansluiting ofwel?
Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/fotografie/setupje.jpg

;)

p.s. (wel verloop kabeltje mini-dvi -> dvi aanschaffen!)

[ Voor 8% gewijzigd door Japie.G op 20-07-2008 09:16 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japie.G schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:15:
[...]

[afbeelding]

;)

p.s. (wel verloop kabeltje mini-dvi -> dvi aanschaffen!)
:) Thanks, en het maakt niet uit hoeveel inch het beeldscherm is? Ik dacht iets mee te hebben gekregen dat een macbook maar tot een bepaald iets ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 01:09

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:21:
[...]

:) Thanks, en het maakt niet uit hoeveel inch het beeldscherm is? Ik dacht iets mee te hebben gekregen dat een macbook maar tot een bepaald iets ondersteund.
ik heb (zie foto) een 22inch, werkt prima! Groter durf ik je dus niet te garanderen!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:21:
[...]

Een macbook heeft geen dual-link dvi en kan daarom geen 30" aan. Maar ik heb zelf 24" (dat is het grootste) en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Ik denk dat als je een 26 inch kan vinden die op 1920*1200 draait het ook nog ongeveer net wil. Maar dat is ook wel de max. 30 inch wil echt niet nee. Maar je sluit er toch niet groter dan 24 op aan verwacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Laatst online: 22:23
De MacBook ondersteunt tot 1920 x 1200 pixels op een extern beeldscherm dus dat is max een 24" scherm. Ik ben ook wel benieuwd waar Apple mee zou komen als update, ik zelf hoop dat de MacBook lichter wordt (onder de 2 kilo, 1,8Kg bv). En dat hij ook wat zuiniger wordt ook. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 16:07

Shrien

frequent snoozer

Dagg schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:51:
De MacBook ondersteunt tot 1920 x 1200 pixels op een extern beeldscherm dus dat is max een 24" scherm. Ik ben ook wel benieuwd waar Apple mee zou komen als update, ik zelf hoop dat de MacBook lichter wordt (onder de 2 kilo, 1,8Kg bv). En dat hij ook wat zuiniger wordt ook. We zullen zien.
Mijn Macbook niet hoor volgens mij. Als ik 'm aansluit op mijn 22" krijg ik niet zo'n super mooi beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 12:58
Shrien schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:26:
[...]

Mijn Macbook niet hoor volgens mij. Als ik 'm aansluit op mijn 22" krijg ik niet zo'n super mooi beeld..
das mijn DVI, Bij VGA licht de resolutie lager..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shrien schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:26:
[...]

Je sluit hem zeker met VGA aan? Alleen via DVI wordt 1920x1200 ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

El_Hefe schreef op zondag 20 juli 2008 @ 01:25:
[...]

in september is die actie er
Juist :) Ik had nog een vaag vermoeden dat zoiets ook vorig jaar was, dus dat klopte! Dankjewel voor de informatie in ieder geval, nu maar hopen dat ze ook de 8Gb Touch gratis meegeven, net als in USA. _/-\o_

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
rodian50 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:05:
[...]

Juist :) Ik had nog een vaag vermoeden dat zoiets ook vorig jaar was, dus dat klopte! Dankjewel voor de informatie in ieder geval, nu maar hopen dat ze ook de 8Gb Touch gratis meegeven, net als in USA. _/-\o_
Ze geven 'm niet gratis mee hè ;) Je moet ze samen kopen en vervolgens kun je een 299$ rebate krijgen als je een papiertje invult. 199$ rebate voor de 8GB iPod nano.

Als je twijfelt of je nu een macbook moet kopen met een update in het vooruitzicht: Als je kan wachten met aanschaffen, zou ik dat doen. Als je 'm nog niet nodig hebt wacht dan nog even.

Ik kijk wel erg uit naar een aluminium macbook. Dat zou ik geweldig vinden. Dan maakt mij die speedbump nog niet zo veel uit. LED screen is natuurlijk helemaal een droomfeature.

Met de back to school-actie én de studentenkorting die je dan al krijgt + de redesigned macbook (mocht die komen) heeft apple wel een mooie aanbieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Ik zie maar weinig redenen voor Apple om de MacBook nu al te redesignen, en verwacht ook niet dat we bijvoorbeeld een aluminum MacBook zullen zien dit jaar. De huidige modellen verkopen prima, zijn bij de tijd en liggen qua design en specificaties—die uiteraard wel telkens upgrades kunnen krijgen—zelfs nogsteeds voor op veel gelijksoortige notebooks van de concurrentie.

Een nieuwe MacBook zou leuk zijn, maar Apple heeft genoeg andere zaken om zich op te richten en hoeft zich weinig zorgen te maken over de MacBook. Zo volstaat het MacBook Pro design ook nogsteeds (vrijwel gelijk aan die van de PowerBook) met een paar kleine upgrades (iSight, LED-display, MultiTouch), evenals de Cinema Displays—waarvan iedereen al jaren roept bij elke Apple-announcement dat ze geupgrade gaan worden. LED-display zou nog kunnen voor de MacBook, maar het is geen Pro-machine. Zo hebben ze bijvoorbeeld ook geen MultiTouch toegevoegd bij de MacBook bij de laatste upgrade, wel bij de Pro.

Als je nu een MacBook nodig hebt: kopen! Heb je 'm nodig voor je studie het komende jaar, of heb je er om andere redenen niet gelijk een nodig: wacht tot september voor een mooie aanbieding of eventueel een upgrade van de processor, geheugen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens bedankt voor de info over externe schermen voor de macbook. Kan niet wachten tot ik een 22 inch scherm op mijn bureau heb staan, ik doe er gelijk ook even 2 2 gb geheugen schijfjes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:22:
Jongens bedankt voor de info over externe schermen voor de macbook. Kan niet wachten tot ik een 22 inch scherm op mijn bureau heb staan, ik doe er gelijk ook even 2 2 gb geheugen schijfjes bij.
Houd er wel rekening mee dat effecten iets trager gaan als je beide schermen aan hebt staan. Bijvoorbeeld de effecten van Expose of Spaces zijn meestal wat schokkerig op het externe scherm. Wanneer je in clamshell draait gaat 't sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serenity schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:25:
[...]

Houd er wel rekening mee dat effecten iets trager gaan als je beide schermen aan hebt staan. Bijvoorbeeld de effecten van Expose of Spaces zijn meestal wat schokkerig op het externe scherm. Wanneer je in clamshell draait gaat 't sneller.
Clamshell is dat je de macbook dicht hebt? Mijn broer heeft macbookpro en extern 22 inch scherm naast elkaar, bij hem loopt het vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Ik hoop juist dat er geen alu MacBook komt om eerlijk te zijn en wat design betreft lopen ze nog wel deels voor op de concurentie maar wat specificaties betreft niet vind ik. Bij Dell kun je qua configuratie dezelfde laptop bestellen dus dat gaat in mijn ogen een beetje mank die opmerking. Het onderscheid tussen de pro's (alu) en de normale zwart en wit vind ik wel mooi, alles het zelfde is ook niet alles.

Wat het scherm betreft maakt het mij niet uit want thuis hang ik hem toch aan een extern beeldscherm en onderweg doe ik toch geen dingen waar een goed beeldscherm voor nodig is. Het kan alleen bijdragen aan een langere batterijduur.

[ Voor 37% gewijzigd door Dagg op 20-07-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
Dagg schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:51:
Je hebt ook 26 en 27 inch schermen, alhoewel die wat schaars gezaaid zijn met een resolutie van 1920*1200 dus die zouden ook moeten werken. Dat staat ook duidelijk in mijn post. Heb het trouwens niet geprobeerd omdat ik geen macbook heb maar verwacht dat het wel kan. Je trekt natuurlijk wel aan de grenzen van wat mogelijk is. En zoals ik ook al in mijn post zei: In de praktijk komt het op maximaal een 24 inch neer. Maar er is alleen voor een 30 inch een dual link dvi nodig en dat bezit de macbook niet, en daarom is het niet ondersteund. Een 27 inch scherm met enkel single link dvi en een resolutie van 1920*1200 zou dus gewoon moeten werken.

Het is precies hetzelfde principe als bij een 20 inch en 22 inch. Ze hebben beide dezelfde resolutie de een is alleen wat groter dan de ander.

Nogmaals. Volgens de hedendaagse prijsklasses is 24 het maximale en 22 is aan te raden.
Goede keus. Van 13 naar 22 inch merk je denk ik echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

Mooi overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.yooph.nl/images/uploads/koopwijzer_mac.png

Met dank aan en gelijk ook link naar site: www.yooph.nl

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Daar heb je gelijk in sergev, het is ook geen ontkenning van mijn kant alleen ben ik uitgegaan van het zelfde argument als wat jij geeft alleen heb ik daar geen melding van gemaakt.

Ik hoop overigens wel dat er multitouch komt op de MacBook en aangezien de Air het ook heeft ga ik er wel van uit dat het er zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
sergev schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:59:
[...]

Je hebt ook 26 en 27 inch schermen, alhoewel die wat schaars gezaaid zijn met een resolutie van 1920*1200 dus die zouden ook moeten werken. Dat staat ook duidelijk in mijn post. Heb het trouwens niet geprobeerd omdat ik geen macbook heb maar verwacht dat het wel kan. Je trekt natuurlijk wel aan de grenzen van wat mogelijk is. En zoals ik ook al in mijn post zei: In de praktijk komt het op maximaal een 24 inch neer. Maar er is alleen voor een 30 inch een dual link dvi nodig en dat bezit de macbook niet, en daarom is het niet ondersteund. Een 27 inch scherm met enkel single link dvi en een resolutie van 1920*1200 zou dus gewoon moeten werken.

Het is precies hetzelfde principe als bij een 20 inch en 22 inch. Ze hebben beide dezelfde resolutie de een is alleen wat groter dan de ander.

Nogmaals. Volgens de hedendaagse prijsklasses is 24 het maximale en 22 is aan te raden.
Goede keus. Van 13 naar 22 inch merk je denk ik echt wel.
Het aantal inch maakt inderdaad geen bal uit. Mijn Macbook doet het via VGA prima op m'n 37" TV op 1920x1080. Overigens gebruik ik 'm zelf altijd op m'n 24" 1920x1200 via DVI-D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb men MacBookje nu een half jaar en Finder is wel heel traag vind ik. Als ik de map afbeeldingen bijvoorbeeld open in mijn account, duurt het 6 seconden voor ik de submappen e.d. kan zien. Heb nog 102 gig over van de "160" van mijn 5400 rpm schijf. Aan wat zou dat liggen? Of is dat normaal :O ?

Heb zelf even gezocht en gevonden. Dit ligt blijkbaar aan dat je de dubbelklik snelheid heel laag hebt staan. Hier staat het.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx MacCookie, dit maakt de finder inderdaad een stuk vlotter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:07:
Thnx MacCookie, dit maakt de finder inderdaad een stuk vlotter!
Heel graag gedaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 16:07

Shrien

frequent snoozer

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:29:
[...]

Je sluit hem zeker met VGA aan? Alleen via DVI wordt 1920x1200 ondersteund.
Vandaag even geprobeerd, hoogste is 1600x1050.
Het lijkt aardig scherp, maar dan ga je internetten en dan zie je gewoon dat het niet optimaal is..

Wat te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:53:
[...]

Nope, ik draai nog 10.5.3 (moet echt eens dringend update doen :p
Ik heb gisteren mn update ff gedraaid en nu heb ik het niet meer denk ik! Gewoon ff updaten zou dus de oplossing zijn voor het niet in sleep gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Heb mijn Macbookje net twee uurtjes binnen en tot nu toe valt hij me niet tegen. Er zijn wat plastig onderdelen die niet 100% aansluiten (de knop van de trackpad loopt heel ietsje krom, een cmd toets is een millimeter weggezakt aan één kant), maar daar moet ik me niet aan storen (ben een zeikerd wat dat betreft). Net COD2 even geïnstalleerd en hij draait in single player opzich best goed op 1280*800. Beter dan ik had verwacht in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Hallo,

Namens mijn broer die erover zit te denken om een MacBook te kopen, moet ik 2 vragen stellen:
- Als hij niet terug naar windows wil, en genoeg van het doe-het-zelven in linux (ubuntu) heeft, is OSX dan een goede vervanger? Of gaat hij zich dan ergeren aan de niet-configureerbaarheid van OSX?

- Wat gaat de opvolger van de MacBook kosten? Wordt dat dezelfde prijs als de huidige MacBook, of zal de opvolger eerst meer gaan kosten? Hij kan namelijk geen gegevens vinden van hoeveel de iBook G4 kostte net voordat de MacBook geintroduceerd werd, dus daar is het niet goed vergelijkbaar.

Alvast bedankt namens mijn broer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
OSX heeft net als Linux een vrij uitgebreide terminal waarmee vanalles te regelen is :)

OSX is wel goed configureerbaar, ook is er een mooit GUI voor de meest gebruikte dingen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

wimjongil schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 10:30:
Hallo,

Namens mijn broer die erover zit te denken om een MacBook te kopen, moet ik 2 vragen stellen:
- Als hij niet terug naar windows wil, en genoeg van het doe-het-zelven in linux (ubuntu) heeft, is OSX dan een goede vervanger? Of gaat hij zich dan ergeren aan de niet-configureerbaarheid van OSX?

- Wat gaat de opvolger van de MacBook kosten? Wordt dat dezelfde prijs als de huidige MacBook, of zal de opvolger eerst meer gaan kosten? Hij kan namelijk geen gegevens vinden van hoeveel de iBook G4 kostte net voordat de MacBook geintroduceerd werd, dus daar is het niet goed vergelijkbaar.

Alvast bedankt namens mijn broer ;)
Ik ben zelf in 1998 Linux gaan gebruiken omdat ik Windows beu was. Ik kon nooit echt loskomen van Windows door de games, Office en Photoshop helaas. Linux was leuk, maar ik vond het teveel moeite kosten om simpele zaken werkend te krijgen, dus ik heb in 2004 een iBook gekocht (zonder daarvoor ooit OSX gebruikt te hebben). Het gevolg is dat ik nu een Mac of ... ehm... 6 ( :+ ) verder ben. Geen spijt gehad. Waarom met Linux gaan lopen hacken als drag&drop ook werkt :P

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Dat weet natuurlijk niemand. En als je het weet.. dan moeten ze je helaas omleggen ;)

Maar ik denk zelf dat een evt opvolger van de macbook niet duurder zal worden. Apple is juist bezig met het verlagen van de prijzen, en heeft een winstwaarschuwing afgegeven voor de komende lijn producten (wegens een kleinere marge).

Er wordt nu zoals gewoonlijk dus vanalles gespeculeerd, maar ik heb nog nergens gelezen dat er een duurdere macbook wordt verwacht.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Dank voor de respons, k zal het zsm aan mijn broer laten zien. Maar hij kan ook korting krijgen via surfspot.nl (oid), dan is de standaard MB (goedkoopste) 880 euro. Vandaar de vraag over de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Het is natuurlijk pas bekend als Apple het bekend maakt. Wel kun je stellen dat het zeer weinig gebeurt dat Apple produkten duurder maakt, hooguit vanwege wisselkoersen. Daarbij zijn er geruchten dat de nieuwe Macbook en Macbook Pro zelfs iets goedkoper zullen worden. Apple hint daar zelf ook naar. Maar dat blijft afwachten of dat over de Macbook gaat, ik denk dat je er iig veilig vanuit kan gaan dat een nieuwe versie niet duurder zal worden.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartGoossens
  • Laatst online: 24-02-2023
ZpAz schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 10:36:
OSX heeft net als Linux een vrij uitgebreide terminal waarmee vanalles te regelen is :)

OSX is wel goed configureerbaar, ook is er een mooit GUI voor de meest gebruikte dingen.
Er is een groot verschil tussen de configureerbaarheid van OSX en linux. Bijvoorbeeld:
Het switchen tussen spaces is in Ubuntu (de enige linux-distributie waar ik echt ervaring mee heb) op vele manieren in te stellen, al dan niet in de terminal (instant, kubus, OSX-like, etc.). In OSX is dit, voor zover ik weet, niet te doen.
Wat ik wil zeggen: OSX is inderdaad tot op zekere hoogte aan te passen, maar in linux (Ubuntu) is praktisch ALLES aan te passen, tot de raarste dingen aan toe (waarom kun je in hemelsnaam de startbar in 100 transparantie-niveaus instellen en is de snelheid van minimaliseren tot op de milliseconde te bepalen! :? ).

Is het niet zo dat als je deze (te?) uitgebreide configureerbaarheid gewend bent OSX (voor je gevoel) nauwelijks aan je wensen aan te passen is? Of is dit juist erg rustig ("ik kan toch niks aanpassen, het ziet er goed uit, dus laat maar zo")?
Whieee schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:27:
[...]

Waarom met Linux gaan lopen hacken als drag&drop ook werkt :P
Dat lijkt mij inderdaad hét grote voordeel van OSX.

note:ik heb redelijk veel ervaring met Ubuntu en weinig gebruikservaring met OSX. In dat licht moet je deze post ook lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

wimjongil schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:42:
Dank voor de respons, k zal het zsm aan mijn broer laten zien. Maar hij kan ook korting krijgen via surfspot.nl (oid), dan is de standaard MB (goedkoopste) 880 euro. Vandaar de vraag over de prijs ;)
880? De mijne was begin deze week 918 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Mei schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:36:
[...]

880? De mijne was begin deze week 918 euro.
Dat is via Surspot en de TU Delft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat me af te vragen, ik wil graag een Mightymouse en een apple keyboard, als ik deze in de draadloze versie koop, gaat de accu van mijn macbook dan veel sneller leeg omdat ik bluetooth gebruik, of valt dit wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:46:
Ik zat me af te vragen, ik wil graag een Mightymouse en een apple keyboard, als ik deze in de draadloze versie koop, gaat de accu van mijn macbook dan veel sneller leeg omdat ik bluetooth gebruik, of valt dit wel mee?
Volgens mij maakt het geen minuut verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Bluetooth verbruikt wel wat, maar niet super veel. Denk jij trouwens onderweg gemakkelijk een muis te kunnen gebruiken? In de auto of de trein lukt je dat niet. Op locatie plug je gewoon je netstroom erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

earthgoosens schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 15:05:
[...]

note:ik heb redelijk veel ervaring met Ubuntu en weinig gebruikservaring met OSX. In dat licht moet je deze post ook lezen.
Ooit, ergens in 2004, stond ik in jouw schoenen ;) En nu gebruik ik fulltime OSX :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
er komt dus waarschijnlijk een nieuwe macbook ergens in september (http://www.macrumors.com/), zou het kunnen dat je die dan kan krijgen met de back to school aktie in nederland? met een ipod?
in amerika is die dan afgelopen, of gaan ze dan de oude wegdoen met de aktie .. ik snap dat niemand dat weet, maar is dit eerder voorgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Laatst online: 28-06 09:20
had gister gebeld naar Apple en vroeg toen onder andere over die actie. Ze weten niet of dat ook naar NL komt, dat is altijd een verassing. Dus we zullen moeten afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Die actie komt elk jaar naar Nederland en elk vindt hij later plaats dan in de VS, namelijk in september.

En Apple/Mac stores geven sowieso nauwelijks antwoord op vragen op geruchten, of ze het weten of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

earthgoosens schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 15:05:
maar in linux (Ubuntu) is praktisch ALLES aan te passen, tot de raarste dingen aan toe (waarom kun je in hemelsnaam de startbar in 100 transparantie-niveaus instellen en is de snelheid van minimaliseren tot op de milliseconde te bepalen! :? ).
Van de andere kant zuigt linux harige geitenballen in de koppeling tussen GUI en commandline. Als je iets aan je systeem aanpast moet je de betreffende serive herstarten voordat 'ie de wijzigingen ziet, of, als je pech hebt, X11. Als je in OS-X iets met de commandline aanpast zie je de wijziging direct terug in de GUI.

Zet je energysaver-settings maar eens open, en tik in een commandline 'sudo pmset displaysleep 120' en zie hoe het slidertje verspringt.

Na dik tien jaar linux is OS-X een warm bad met zachte handdoeken en zijden lakens op het bed enzo.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Laatst online: 28-06 09:20
Mei schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:38:
Die actie komt elk jaar naar Nederland en elk vindt hij later plaats dan in de VS, namelijk in september.

En Apple/Mac stores geven sowieso nauwelijks antwoord op vragen op geruchten, of ze het weten of niet :P
Niet altijd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb volgens mij last van vlekken op het gedeelte waar ook het toetsenbord zit, ik zie dat het geen gele vlekken zijn en ik krijg het ook niet weg. Is dit ook een bekend probleem de macbook serie 2,2 ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is gewoon huidvet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 07:09
Gister Mighty Mouse gekocht voor bij mijn macbook, maar wat een ********* muis. Maandag maar terug brengen naar de winkel. 50 euro is een hoop geld voor iets wat gewoon weer in de bureaula komt te liggen. Steermouse + 10 euro kostende logitech muisje is fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Laatst online: 22-04-2023
rhodium schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:57:
Gister Mighty Mouse gekocht voor bij mijn macbook, maar wat een ********* muis. Maandag maar terug brengen naar de winkel. 50 euro is een hoop geld voor iets wat gewoon weer in de bureaula komt te liggen. Steermouse + 10 euro kostende logitech muisje is fijner.
En waarom is 't een kutmuis ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:52:
Ik heb volgens mij last van vlekken op het gedeelte waar ook het toetsenbord zit, ik zie dat het geen gele vlekken zijn en ik krijg het ook niet weg. Is dit ook een bekend probleem de macbook serie 2,2 ghz?
Als het vlekken zijn die je met ontvetter en andere schoonmaakmiddel niet wegkrijgt dan kun je een gum gebruiken, waarbij je de vlekken heel makkelijk "weg-gumt" Wel de restjes tussen je toetsen weghalen met een stofzuiger oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
NickvdB schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:02:
[...]

Geen idee, hier al twee jaar naar tevredenheid in gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Laatst online: 22-04-2023
Pheno79 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:44:
[...]

Geen idee, hier al twee jaar naar tevredenheid in gebruik :)
Hier ook, twee muizen, al 1 jaar in gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op de bonnevoie overgestapt van Windows naar Mac. Ik heb mijn windows laptop de deur uit gedaan en tegen een mooie prijs een zwarte Macbook 1.1 gekocht (echt in perfecte staat met superdrive). Omdat ik veelal fotografeer, veel met Lightroom en CS3 werk en voor de rest internet en een beetje kloot met mijn 3G en iTunes leek me dit niet helemaal een rare stap.

Ik heb de laptop direct voorzien van 2 Gigabyte geheugen (wel de Mac variant met lagerere latency etc.) en een 7k200 7200 RPM schijf. Heb Tiger eraf gegooid en Leopard erop gezet met CS3 Master Edition, Office 2008 en wat spellen zoals UT2004, Age of Empires III en ik sta versteld...

Het systeem boot in 21 seconde, alles verloopt vlekkeloos, geen irritaties meer met ratelende HD's en/of hangende applicaties, iTunes werkt zoals het moet werken. Het is echt bizar. Ik ben dan ook aan het sparen voor een 24 inch Mac met een 8800 GS. Ik gooi alle windows bakken eruit.

Benchmarkt hier trouwens niemand zijn Macbook? Ik heb de 2 welbekende benchmark tools gebruikt in ieder geval en ik was zeer content over het resultaat! Ik ben echt een mac fan nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
NickvdB schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:02:
[...]

Er zit een soort van speling in net voordat je klikt van linker/rechter muisknop. Je kan hem wiebelen als ware dit is zo irritant. Daarbij is het geheel te klein voor mijn hand. Scrollwieltje is zo belachelijk klein en reageert de helft van de tijd niet omdat je het iets in moet drukken om te scrollen :/, 50 euro's haal ik wel een mooie logitech muis voor dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 19:07:
Ik ben op de bonnevoie overgestapt van Windows naar Mac. Ik heb mijn windows laptop de deur uit gedaan en tegen een mooie prijs een zwarte Macbook 1.1 gekocht (echt in perfecte staat met powerdrive). Omdat ik veelal fotografeer, veel met Lightroom en CS3 werk en voor de rest internet en een beetje kloot met mijn 3G en iTunes leek me dit niet helemaal een rare stap.

Ik heb de laptop direct voorzien van 2 Gigabyte geheugen (wel de Mac variant met lagerere latency etc.) en een 7k200 7200 RPM schijf. Heb Tiger eraf gegooid en Leopard erop gezet met CS3 Master Edition, Office 2008 en wat spellen zoals UT2004, Age of Empires III en ik sta versteld...

Het systeem boot in 21 seconde, alles verloopt vlekkeloos, geen irritaties meer met ratelende HD's en/of hangende applicaties, iTunes werkt zoals het moet werken. Het is echt bizar. Ik ben dan ook aan het sparen voor een 24 inch Mac met een 8800 GS. Ik gooi alle windows bakken eruit.

Benchmarkt hier trouwens niemand zijn Macbook? Ik heb de 2 welbekende benchmark tools gebruikt in ieder geval en ik was zeer content over het resultaat! Ik ben echt een mac fan nu!
Een windows systeem loopt in het begin ook zo vlekkenloos :). Ik heb mijn Macbook nu al een tijdje, maar of het nu echt zo veel beter is weet ik niet. Kom toch veel dezelfde of vreemdere kuren tegen zoals Finder die hangt wanneer een samba share onbereikbaar wordt. Ik zou niet terug willen naar windows maar dit is meer omdat ik OSX gewoon persoonlijk fijner vindt. Qua hardware koop ik de volgende keer toch liever geen Macbook meer, maar helaas ben ik dit bijna wel verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik ben dan toch echt benieuwd hoe het mij gaat bevallen op de langere termijn. Ik heb nog geen gekke dingen meegemaakt (met redelijk intensief) gebruik. Ik heb voor de zekerheid met Bootcamp wel Vista op een 40 gig partitie staan, maar die heb ik 3x geboot om te kijken of het werkt en te spelen maar verder nooit gebruikt.

Qua geilheidsfactor is het trouwens allemaal wel super hoor. Ook vind ik het bizar dat ik met 0,0 Mac ervaring binnen 1 uur + Google alles wel onder de knie had (basale zaken als: kopieren plakken, screenshot maken, partitioneren etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik wordt een beetje moedeloos van die topcase. Dit is mijn tweede topcase en nu zitten er ALWEER scheurtjes in. Deze casing is net een maandje oud en nu alweer stuk. Doe echt niets extreems met mijn Mac. Maar wordt hier wel een beetje moe van.

De zwarte schijnen er geen last van te hebben valt mij op na het vele lezen op de fora...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhodium schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 19:32:
[...]
Scrollwieltje is zo belachelijk klein en reageert de helft van de tijd niet omdat je het iets in moet drukken om te scrollen...
Ah is dat het. Ik had ook al ruzie met het scrollballetje. Heb de mightymouse sinds gister en ik moet zeggen dat ik me ook lichtelijk erger, al herken ik het 'wiebelprobleem' niet. Maar ik moet wel zeggen dat ik enorm verwend ben door de Logitech G9, waar ik op m'n PC mee werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu een aanbieding van 999 voor een zwarte mabook. Ik sta te springen om hier gebruik van te maken. Maar op applenieuws.nl staat dat er geruchten gaan over nieuwe uitgaven in september. Wat te doen? wachten? qua prijs kunnen ze toch niet extreem omhoog gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
De prijzen zullen niet omhoog gaan, waarschijnlijk wordt de hardware wat geupdate en blijft de prijs hetzelfde. Er gaan geruchten over een nieuwe case, maar zoals gewoonlijk zijn het geruchten. Het kan ook voor de macbook pro zijn, of gewoon helemaal kul. Op zich is september niet zo ver weg en als je kunt wachten kun je natuurlijk dan altijd zien wat er dan is voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

@ Flo4207;
kun je ons ook vertellen waar die aanbieding dan geld? Ik ben ook op zoek naar mijn eerste Apple product, maar echte aanbiedingen vind ik moeilijk te traceren. Een zwarte Macbook voor 999 euro klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52
quelake schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 09:34:
@ Flo4207;
kun je ons ook vertellen waar die aanbieding dan geld? Ik ben ook op zoek naar mijn eerste Apple product, maar echte aanbiedingen vind ik moeilijk te traceren. Een zwarte Macbook voor 999 euro klinkt goed!
Bij A-Mac (www.a-mac.nl) vindt je deze aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel dus nog steeds zo hard, het verschil met de nieuwe is: 0.2ghz en 1 gig geheugen..
Daarnaast nog een aantal kleine dingen zoals HD, maar daar lig ik niet wakker van

Het geheugen kan ik er altijd bijprikken.. So what to do? pfff

Ik kan vandaag nog aan :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil je eventueel een nieuwe case dan zou ik wachten op de update.
Anders gewoon nu halen als je de case al watertandend mooi vind ?:)

Ik heb mijn macbook verkocht en een imac genomen vanwege het grote beeld, wellicht ook een optie?

Als je hem nu wilt hebben, moet je hem ook gewoon nu halen. 0.2 ghz merk je niks van en geheugen prop je er toch zelf extra bij omdat 1gb gewoon te weinig is.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

DOEN!

je kunt beter die zwarte MB kopen dan de witte, de zwarte schijnen namelijk praktisch geen problemen te hebben met scheurende topcasings of andere vreemde problemen die met de witte wel vaak aan bod komen. Daarbij zijn de zwarte de so called top models, dit is er dan eentje uit de oude batch maar dat maakt niet zoveel uit. Dit is de 2.2gHz, ik heb overigens exact dezelfde maar dan in 't wit voor dezelfde prijs gekocht een half jaar geleden. Dit is gewoon weer zo'n soort opruiming van A-mac. Des al niet te min, goeie prijs voor een mooi MacBook.

Dat geheugen prik je er zelf lekker bij voor 70 euro, daar ga je niet 200 euro extra voor betalen ;) Is zo makkelijk te doen.

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Desalniettemin. Zonder de spaties...
Dat geheugen prik je er zelf lekker bij voor 70 euro, daar ga je niet 200 euro extra voor betalen ;) Is zo makkelijk te doen.
Dat geldt ook voor het vervangen van de harddisk. Dat is ook een klusje van niks, en een grotere, snellere disk maakt de MacBook een stuk prettiger in het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:15

qless

...vraag maar...

Heb nu net een week een mooi witte MacBook, en wat lopen spelen met FrontRow, nu ik weet dat je de remote tegenwoordig los moet/kan kopen, maar hoe krijg ik dat ding het best op mijn TV (ik heb een SDTV zonder HDMI ingang, dus moet met S-VIDEO) en speelt een macbook met frontrow beetje lekker divx/mkv af?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Je moet dan even een Apple Mini-DVI > Video adapter kopen en een S-Video kabel, zo heb ik het ook gedaan werkt prima. DivX speelt perfect af zonder problemen. MKVtjes willen bij mij opzich ook wel, maar door Perian moeten ze eerst volledig ingeladen worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ja idd het vervangen van hdd is tegenwoordig een fluitje van een cent, overigens niet bij een MBpro.

Weet nog dat ik met mijn iBookje gewoon 2 uur bezig was, honderden schroeven moesten eruit. Echt een karwei was dat, geen wonder dat Apple er zoveel geld voor vroeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
* Zegato baalt nogal
Ik heb m'n MacBook die ik in juni gekocht had laten vallen van ongeveer 50cm...
Het scherm zit behoorlijk scheef ten opzichte van de rest van de casing en sluit dus niet meer mooi. Ook laat het toetsenbordgedeelte los op het rechter hoekje en "gaapt" het een beetje boven de IR-ontvanger. ;(

Ben meteen langs de Applestore in Tilburg gegaan en het gaat de nodige honderden euro's kosten om te repareren. Misschien ben ik verwend, maar ik vind absoluut dat een laptop hier tegen moet kunnen en daarmee binnen de garantie moet vallen. Bij normaal gebruik (dat wil zeggen dagelijks minimaal 4x van plaats veranderen) is het normaal dat je laptop af en toe valt (1 à 2 keer per jaar). Het ding is er natuurlijk niet voor gebouwd, maar dat is je gsm tenslotte ook niet. Die mag ook onder geen voorwaarde het na één keer vallen opgeven.

M'n oude IBM Thinkpad T42 is nog veel vaker dan dat gevallen en heeft nog nooit schade, laat staan downtime gehad. Nu koop ik een laptop die duurder is en mindere specs heeft en krijg je deze buildquality.

Ook de grote hoeveelheden haardunne krasjes op zowel de onder- als bovenzijde vallen me een beetje tegen, ondanks dat ik er nooit ijzeren dingen als sleutels op heb gelegd en 'm altijd netjes in een goede sleeve heb vervoerd. M'n iPods hadden dat láng niet zo erg last van.

OSX is echt zó'n verademing na jaren Windows te hebben gebruikt en ik ben ook zó blij met m'n MacBook, maar dit drukt wel ff een negatieve stempel na de eerste weken van genieten. :'(

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. Je had op verschillende fora al kunnen lezen dat de bouwkwaliteit van de MacBook's niet altijd 'het van het' is. Maar om je MacBook eerst te laten vallen en dan garantie te gaan claimen vind ik vergaan. Voor mij blijft men MacBook nog altijd een gebruiksvoorwerp (hier gaan we weer). Krasjes krijg je overal, het is em 't gewoon waar je je prioriteiten legt. Maar het lijkt me dat je nogal slordig omgaat met je laptops? 1 à 2 keer per jaar laten vallen?! Ik weet niet wat je er allemaal mee doet maar zo makkelijk valt een laptop toch niet? Maar misschien ben ik gewoon superzuinig/voorzichtig met mijn MacBook. Maar wie ben ik om over je te oordelen. Alleszins vind ik het zeker jammer voor je van die prachtige MacBook. Probeer nog zo hard mogelijk van je Apple Stuf te genieten ;)!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
En de witte MacBook is enorm glad aan de boven en onderkant, dus krasjes erin krijgen is echt niet zo moeilijk. Gelukkig zie je ze bij mij alleen als ik hem in het licht hou en er echt op ga letten.

En er van uitgaan dat een laptop 1 a 2 keer per jaar valt vind ik persoonlijk een beetje vreemd. Je moet hem gewoon niet laten vallen als je het mij vraagt. :P

[ Voor 29% gewijzigd door Frietsaus op 04-08-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zegato schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:04:
* Zegato baalt nogal
Ik heb m'n MacBook die ik in juni gekocht had laten vallen van ongeveer 50cm...
Het scherm zit behoorlijk scheef ten opzichte van de rest van de casing en sluit dus niet meer mooi. Ook laat het toetsenbordgedeelte los op het rechter hoekje en "gaapt" het een beetje boven de IR-ontvanger. ;(

Ben meteen langs de Applestore in Tilburg gegaan en het gaat de nodige honderden euro's kosten om te repareren. Misschien ben ik verwend, maar ik vind absoluut dat een laptop hier tegen moet kunnen en daarmee binnen de garantie moet vallen. Bij normaal gebruik (dat wil zeggen dagelijks minimaal 4x van plaats veranderen) is het normaal dat je laptop af en toe valt (1 à 2 keer per jaar). Het ding is er natuurlijk niet voor gebouwd, maar dat is je gsm tenslotte ook niet. Die mag ook onder geen voorwaarde het na één keer vallen opgeven.

M'n oude IBM Thinkpad T42 is nog veel vaker dan dat gevallen en heeft nog nooit schade, laat staan downtime gehad. Nu koop ik een laptop die duurder is en mindere specs heeft en krijg je deze buildquality.

Ook de grote hoeveelheden haardunne krasjes op zowel de onder- als bovenzijde vallen me een beetje tegen, ondanks dat ik er nooit ijzeren dingen als sleutels op heb gelegd en 'm altijd netjes in een goede sleeve heb vervoerd. M'n iPods hadden dat láng niet zo erg last van.

OSX is echt zó'n verademing na jaren Windows te hebben gebruikt en ik ben ook zó blij met m'n MacBook, maar dit drukt wel ff een negatieve stempel na de eerste weken van genieten. :'(
haha, jij wilt dat dit gedekt wordt door de garantie regeling ? Ben bang dat ik je teleur moet stellen, want dit gaat ook nooit gebeuren. al hoewel, zeg nooit nooit natuurlijk Nee er is geen enkele normale laptop die hier tegen HOORT te kunnen. Bij de thinkpad ging het toevallig goed, maar het kan ook toevallig net fout gaan.
kortsamengevat vind ik je verhaal zeker amusement :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:21:
Tja.. Je had op verschillende fora al kunnen lezen dat de bouwkwaliteit van de MacBook's niet altijd 'het van het' is. Maar om je MacBook eerst te laten vallen en dan garantie te gaan claimen vind ik vergaan. Voor mij blijft men MacBook nog altijd een gebruiksvoorwerp (hier gaan we weer). Krasjes krijg je overal, het is em 't gewoon waar je je prioriteiten legt. Maar het lijkt me dat je nogal slordig omgaat met je laptops? 1 à 2 keer per jaar laten vallen?! Ik weet niet wat je er allemaal mee doet maar zo makkelijk valt een laptop toch niet?
Nee, ik laat'm ook niet 1 à 2 keer per jaar vallen hoor :)
Maar m'n Thinkpad viel me af en toe wel eens uit bed. Surfen en dan aan de zijkant uit bed stappen en door het verschil in de matrasdruk is'ie me wel eens van het bed op de grond gevallen.

Daarnaast gebruik ik'm voor m'n studie journalistiek altijd op locatie. En die locaties, en daarmee de omstandigheden, verschillen nogal.
Maar misschien ben ik gewoon superzuinig/voorzichtig met mijn MacBook. Maar wie ben ik om over je te oordelen. Alleszins vind ik het zeker jammer voor je van die prachtige MacBook. Probeer nog zo hard mogelijk van je Apple Stuf te genieten ;)!
Dat komt wel goed :)
Ik ben er ook erg zuinig op, maar bij dergelijk intensief gebruik wilt er nog wel helaas eens iets misgaan.
Frietsaus schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:27:
En de witte MacBook is enorm glad aan de boven en onderkant, dus krasjes erin krijgen is echt niet zo moeilijk. Gelukkig zie je ze bij mij alleen als ik hem in het licht hou en er echt op ga letten.
En er van uitgaan dat een laptop 1 a 2 keer per jaar valt vind ik persoonlijk een beetje vreemd. Je moet hem gewoon niet laten vallen als je het mij vraagt. :P
Ik vind het niet zo gek veel eigenlijk. Bij mezelf valt'ie een stuk minder vaak, maar als je bedenkt dat ik'm 4 à 5 uur per dag gemiddeld gebruik op andere plekken dan mijn bureau is het toch niet zo gek veel? :)

Bij mij zijn het overigens ook maar haarkrasjes, maar in vergelijking met de iPod's lijkt de compound van de MacBook véél krasgevoeliger. Uiteindelijk had ik tóch liever de zwarte gehad.
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:36:
[...]

haha, jij wilt dat dit gedekt wordt door de garantie regeling ? Ben bang dat ik je teleur moet stellen, want dit gaat ook nooit gebeuren. al hoewel, zeg nooit nooit natuurlijk Nee er is geen enkele normale laptop die hier tegen HOORT te kunnen. Bij de thinkpad ging het toevallig goed, maar het kan ook toevallig net fout gaan.
kortsamengevat vind ik je verhaal zeker amusement :D
Bedankt voor het compliment :P

"Toevallig" goed? Het hoort gewoon sterk te zijn. Het is tenslotte een mobiel apparaat en bij mobiel gebruik hoort simpelweg dat hij toch wel enigszins tegen een stootje moet kunnen. Een kleine val of stoot móet een MacBook toch wel kunnen overleven?

4 jaar "mishandeling" overleefde mijn Thinkpad, 4 weken zuinig gebruik en de MacBook ziet er nú al slechter uit dan het oude beestje. En dan te bedenken dat je bij de MacBook méér betaalt voor dezelfde specs...

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zegato schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:57:
[...]

4 jaar "mishandeling" overleefde mijn Thinkpad, 4 weken zuinig gebruik en de MacBook ziet er nú al slechter uit dan het oude beestje. En dan te bedenken dat je bij de MacBook méér betaalt voor dezelfde specs...
..en dan te bedenken dat je er een prachtig OS bij krijgt. En daar doen de mensen het meestal toch voor? Het design speelt een rol bij Apple, een vrij grote zelfs. Maar puur voor het design zijn er denk ik niet veel mensen die er daarvoor 1 kopen. Wil je meer specs? Koop dan voor het zelfde geld een "goeduitgeruste" laptop en werk met windows/linux. Maar ik betaal liever meer dan met een klungelachtig OS te moeten werken.
Cheers 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:05:
[...]

..en dan te bedenken dat je er een prachtig OS bij krijgt. En daar doen de mensen het meestal toch voor? Het design speelt een rol bij Apple, een vrij grote zelfs. Maar puur voor het design zijn er denk ik niet veel mensen die er daarvoor 1 kopen. Wil je meer specs? Koop dan voor het zelfde geld een "goeduitgeruste" laptop en werk met windows/linux. Maar ik betaal liever meer dan met een klungelachtig OS te moeten werken.
Cheers 8)
Ik begrijp je hele punt niet, we hebben't over de kwaliteit van de hardware en niet van de software. Waarom denk je dat ik overgestapt ben? ;)
Mijn punt is: méér betalen, mindere specs en een goedkoper OS: dan verwacht je niet echt dat de buildquality zó enorm slecht is in vergelijking met een Thinkpad.

Santé :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Zegato op 04-08-2008 17:12 ]

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zegato schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:12:
[...]

Ik begrijp je hele punt niet, we hebben't over de kwaliteit van de hardware en niet van de software. Waarom denk je dat ik overgestapt ben? ;)
Mijn punt is: méér betalen, mindere specs en een goedkoper OS: dan verwacht je niet echt dat de buildquality zó enorm slecht is in vergelijking met een Thinkpad.

Santé :Y)
Je hebt gelijk, ik dwaal af. Ja je hebt een punt. Maar de MacBook's zijn nu eenmaal fragiel. Dat is algemeen bekend. En als je die af en toe laat vallen dan is de kans op schade zeer groot :) . Enja de prijzen zijn bij Apple natuurlijk geen lachertjes.

Sleeves kunnen ook een oplossing bieden (nu wel te laat). Maar die helpen denk ik niet zozeer tegen de val. Meer tegen de krassen e.d. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:36:
[...]

Je hebt gelijk, ik dwaal af. Ja je hebt een punt. Maar de MacBook's zijn nu eenmaal fragiel. Dat is algemeen bekend. En als je die af en toe laat vallen dan is de kans op schade zeer groot :) . Enja de prijzen zijn bij Apple natuurlijk geen lachertjes.

Sleeves kunnen ook een oplossing bieden (nu wel te laat). Maar die helpen denk ik niet zozeer tegen de val. Meer tegen de krassen e.d. .
Ironisch genoeg gebeurde me dat toen ik'm in de sleeve probeerde te steken :')

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zegato schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:03:
[...]

Ironisch genoeg gebeurde me dat toen ik'm in de sleeve probeerde te steken :')
*leeft mee ;( *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:52:
DOEN!

je kunt beter die zwarte MB kopen dan de witte, de zwarte schijnen namelijk praktisch geen problemen te hebben met scheurende topcasings of andere vreemde problemen die met de witte wel vaak aan bod komen. Daarbij zijn de zwarte de so called top models, dit is er dan eentje uit de oude batch maar dat maakt niet zoveel uit. Dit is de 2.2gHz, ik heb overigens exact dezelfde maar dan in 't wit voor dezelfde prijs gekocht een half jaar geleden. Dit is gewoon weer zo'n soort opruiming van A-mac. Des al niet te min, goeie prijs voor een mooi MacBook.

Dit bericht tik ik met mijn nieuwe macbook black! De eerste mac-ervaring bevalt prima!
Heb er idd gelijk 1 gig bijgeprikt.

Blijf ik gelijk maar op appletalk hangen ;)
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.