Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deem schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:18:
Ik ge binnenkort een tweede GTX980 plaatsen. Nu zit ik met de volgende keuze; Welke Transport-hub ga ik kiezen. Een seriële of een parallel?
Bij 2 kaarten is in serie beter. Dit geeft EK ook aan. Pas bij 3 of meer kaarten heeft parallel nut.

Ik gebruik zelf deze voor mijn 2 GTX 980 kaarten: https://shop.ekwb.com/ek-fc-terminal-dual-serial-3-slot

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 14-12-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:25

westergas

rikkie_pc

timfoes schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:11:
Over fans gesproken, de legende is terug. Nidec heeft onder eigen naam de gentle Typhoon weer uitgebracht.

http://www.highflow.nl/fa...-68cfm-black-edition.html

Nu in zwart.
Goh slechts €25 per stuk 8)7 Stevig aan de prijs voor een fan. Ik betaalde de helft voor de Scythe 1450rpm uitvoering (Aquatuning, 2013)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 09:03

wiLLius

Extreme OC

westergas schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:54:
[...]

Goh slechts €25 per stuk 8)7 Stevig aan de prijs voor een fan. Ik betaalde de helft voor de Scythe 1450rpm uitvoering (Aquatuning, 2013)
Inderdaad, gewoon de EK Vardars pakken! 10tje goedkoper :)

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Ik heb mijn watergekoelde setup een tweede GTX980 kado gedaan. Ik heb jullie advies opgevolgd en heb voor een serie transport hub gekozen.
NZXT
Mijn NZXT H440 watercooling setup
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/iBIy3rlhKBCP6Tq1jS6IMhDU/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KJsoPVMpLLmnz5RzNgNViOW7/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QQ2kUiway7DZLjLkeAuNR0Ig/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cfPtklZrxCaN50Iz3xwJ57YY/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wzsoK9vw88ZY9WDyWPd0pyu6/thumb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Deem op 16-12-2015 23:09 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

• westergas

westergas

rikkie_pc

Deem schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:55:
Ik heb mijn watergekoelde setup een tweede GTX980 kado gedaan. Ik heb jullie advies opgevolgd en heb voor een serie transport hub gekozen.
NZXT
Mijn NZXT H440 watercooling setup
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Facking sweet! Altijd al een fan geweest van multi GPU setups icm waterkoeling. d:)b Ik prik er met de tijd ook zeker weer een kaartje bij.
Vind die flow meter alleen niets toevoegen maar dat is een kwestie van smaak.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

westergas schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:36:
[...]

Facking sweet! Altijd al een fan geweest van multi GPU setups icm waterkoeling. d:)b Ik prik er met de tijd ook zeker weer een kaartje bij.
Vind die flow meter alleen niets toevoegen maar dat is een kwestie van smaak.
De flowmeter heeft me al een paar keer 'gered'. Ik heb wel eens gehad dat ik vergeten was de pomp na het knutselen aan te sluiten. De pomp is zo stil, dat ik dat zonder flowmeter niet direct door zou hebben. Los daarvan heeft het ook een indicatie hoe goed de flow is.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Deem schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:36:
[...]

De flowmeter heeft me al een paar keer 'gered'. Ik heb wel eens gehad dat ik vergeten was de pomp na het knutselen aan te sluiten. De pomp is zo stil, dat ik dat zonder flowmeter niet direct door zou hebben. Los daarvan heeft het ook een indicatie hoe goed de flow is.
Laatst zitten testen zonder pomp. Was als de dood dat de temp binnen enkele seconden enorm op zou lopen maar dat was helemaal niet het geval. Windows booten naar desktop, bureaublad weergeven, kan makkelijk zonder pomp. Temp liep nauwelijks op. 6700K en 980Ti btw.

Heeft verder weinig met jouw flowmeter te maken maar vond het wel een opmerkelijk feitje (8>

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

westergas schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:49:
[...]

Laatst zitten testen zonder pomp. Was als de dood dat de temp binnen enkele seconden enorm op zou lopen maar dat was helemaal niet het geval. Windows booten naar desktop, bureaublad weergeven, kan makkelijk zonder pomp. Temp liep nauwelijks op. 6700K en 980Ti btw.

Heeft verder weinig met jouw flowmeter te maken maar vond het wel een opmerkelijk feitje (8>
Voordat ik mijn windows login zag zit mijn cpu (6 core i7 5930K 4,6 1.3v) al op 90 graden met pomp uit. Ik bedoel maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 14:57
ik heb me pc 4 uur aan gelaten zonder pomp om te kijken welk onderdeel het meeste lawaai maakt. maar me cpu werd 41 graden en gpu's 61 graden (idle)

Cpu i7 6700K 4.8Ghz 1.37v
2x AMD R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Zojuist even een 240mm radiator toegevoegd aan m'n custom loop, heb nu een 420mm rad bovenin en 240mm radiator aan de voorzijde. Dikke overkill voor een delid 4690K en 980 GTX maar de fans kunnen nu héél langzaam draaien :D Eventueel kan er in de toekomst een 2e GPU bij, mocht ik dit ooit willen.

Het was wel weer een hoop gesleutel. 5,25" bays eruit, HDD cages eruit, 200mm fan eruit etc etc.
Zo was de situatie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EIwd40nl.jpg

Nu:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H4oMbaGl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ImjBtfRl.jpg

De HDD ligt tijdelijk op de PSU shroud omdat ik dus geen HDD cages meer heb. Beide SSDs zitten nu achter het motherboard tray in speciale SSD slots :) Ik moet alleen nog even een leuke oplossing bedenken voor de HDD.. Wil eigenlijk helemaal geen HDD meer maar voor massaopslag is het nog een must-have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stin00 schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:52:
Zojuist even een 240mm radiator toegevoegd aan m'n custom loop,
Is dat moederbord niet te waterkoelen vanuit de fabriek ? Zo ja, waarom niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:06:
[...]
Is dat moederbord niet te waterkoelen vanuit de fabriek ? Zo ja, waarom niet ?
Klopt, ik heb de VRMs tijdelijk even uit de loop gehaald om te zien wat dat deed qua temperatuurverschil.
Eigenlijk heeft het 0,0 invloed, maar ga het moederbord binnenkort weer meenemen in de loop 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stin00 schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:11:
[...]

Klopt, ik heb de VRMs tijdelijk even uit de loop gehaald om te zien wat dat deed qua temperatuurverschil.
Eigenlijk heeft het 0,0 invloed, maar ga het moederbord binnenkort weer meenemen in de loop 8)
De VRM's hebben niet zoveel koeling nodig. Als je ziet dat standaard een niet al te grote heatsink zonder airflow al voldoende is. Als het zou uitmaken zou dit alleen zijn met een zwakke pomp dat het extra blok teveel flow zou kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius

wiLLius

Extreme OC

Ziet er goed uit Stin00!

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:13:
[...]
De VRM's hebben niet zoveel koeling nodig. Als je ziet dat standaard een niet al te grote heatsink zonder airflow al voldoende is. Als het zou uitmaken zou dit alleen zijn met een zwakke pomp dat het extra blok teveel flow zou kosten.
Ik was inderdaad vooral benieuwd of het invloed zou hebben op m'n gpu en CPU temperaturen. Maar een alphacool d5 pompje heeft echt meer dan genoeg power :) grappig genoeg maakt lucht of waterkoeling weinig uit voor de vrms, ze blijven tussen de 30-40 graden. Zal eens kijken hoe warm ze nu worden bij een leuke overclock!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
stin00 schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:00:
[...]

Ik was inderdaad vooral benieuwd of het invloed zou hebben op m'n gpu en CPU temperaturen. Maar een alphacool d5 pompje heeft echt meer dan genoeg power :) grappig genoeg maakt lucht of waterkoeling weinig uit voor de vrms, ze blijven tussen de 30-40 graden. Zal eens kijken hoe warm ze nu worden bij een leuke overclock!
Hoe hard loopt je CPU nu dan? En onder welke temps? Mijn 5960x loopt atm op 4.4, maar als ik straks mijn waterkoeling heb, wil ik hem sowieso wel op 4.6 of 4.7 laten lopen met <35/40 graden

Dit word waarschijnlijk mijn setup voor mijn 900D.
http://www.highflow.nl/in...686d28c03478255f210bd013d

Met rode pastel uiteraard, dat word de sickste build van 050. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je mps flow 200 flowmeter remt je flow wel af, aangezien je een D5 pomp overweegt speelt dit zeker parten..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik deze flowmeter met mijn dubbele D5 pompen en Aquaero.

http://www.highflow.nl/aa...meter-g1-4-high-flow.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:12
Hoeveel beter zijn die flowmeters dan bijvoorbeeld dit?

Is vooral om te gaan troubleshooten neem ik aan, of heeft het nog een ander praktisch nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Nice. Maar waarom geen reservoir met ingebouwde D5 of een D5 top/res? Scheelt weer ruimte/slangen/fittingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanderH_ schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:57:
Hoeveel beter zijn die flowmeters dan bijvoorbeeld dit?

Is vooral om te gaan troubleshooten neem ik aan, of heeft het nog een ander praktisch nut?
Die flowmeter heb ik gehad in mijn setup. Binnen 1 maand was ie kapot. Ging steeds langzamer lopen tot op een punt dat ie bijna niets meer deed. Ben toen maar voor een goede van AquaComputer gegaan. Verder is zo'n flowmeter gewoon perfect om er voor te zorgen dat de PC automatisch uit gaat als er geen flow is. Zoals ik het instelt heb krijg ik een melding als 1 pomp er mee stopt en gaat de PC uit als er minder dan 30 liter per uur flow is.
westergas schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:04:
[...]

Nice. Maar waarom geen reservoir met ingebouwde D5 of een D5 top/res? Scheelt weer ruimte/slangen/fittingen.
Hij wil 2 D5 pompen. Ik zou dan voor een Bitspower dual top gaan. Heb je netjes beide pompen met 1x in en 1x uit.

Deze dus: http://www.highflow.nl/po...5topp-bk-pom-version.html

Gebruik deze zelf ook voor mijn D5 pompen.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 29-12-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mps 200 / 400 zou ik gebruiken met bijv. een lLaing DDC-1T welke 400 l/u als flow creëert, met een D5 ben je beter af met de highflow exemplaren zoals de

http://www.highflow.nl/aa...-flow-usb-g1-4-53129.html
die je aangaf of de

De bitspower produkten zijn met de HFinlet en Hfoutlet net zoals de higflow produkten van aquacomputer gebasseerd om ook in highflow configuraties te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
rolandos582 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 05:16:
[...]

Hoe hard loopt je CPU nu dan? En onder welke temps? Mijn 5960x loopt atm op 4.4, maar als ik straks mijn waterkoeling heb, wil ik hem sowieso wel op 4.6 of 4.7 laten lopen met <35/40 graden

Met rode pastel uiteraard, dat word de sickste build van 050. O-)
Hij loopt momenteel nog op de stock 3.9 Boost. Tijdens een Prime95 test wordt hij 52 graden ofzo, ik had wel lager verwacht na het lappen + delidden. Met een AIDA64 Extreme burn test wordt hij trouwens zo'n 40-44 graden maximaal. Ik houd de fans overigens op maximaal 35% RPM (400 á 600 RPM) omdat ik 0 geluid wil horen :D Idle zit hij rond de 28-30 graden.

Ik ga deze week even een overclock richting de 4.6 of 4.7Ghz proberen met een maximale vcore van 1.3.
Verder moet de loop nog even goed ontluchten, er zitten nog wat luchtbellen in.

Of je de sickste build uit 050 hebt valt nog maar te bezien 8)

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 29-12-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:53
stin00 schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:52:
De HDD ligt tijdelijk op de PSU shroud omdat ik dus geen HDD cages meer heb. Beide SSDs zitten nu achter het motherboard tray in speciale SSD slots :) Ik moet alleen nog even een leuke oplossing bedenken voor de HDD.. Wil eigenlijk helemaal geen HDD meer maar voor massaopslag is het nog een must-have.
Eventueel een NAS aanschaffen? Raid 1 of 5 aan en gaan(Of eventueel een back-up laten maken 's nachts naar de NAS van één van je vrienden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:40:
je mps flow 200 flowmeter remt je flow wel af, aangezien je een D5 pomp overweegt speelt dit zeker parten..
Hmmm, moet ik dan de flow 400 nemen? Mij is verteld dat dit degene is die ik nodig bent voor mijn aquaero 6 XT.
Welke aquaero gebruik je precies? En hoeveel flow gaat daar doorheen bij jou?
westergas schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:04:
[...]

Heb ruimte zat in mijn 900D, dus waarom niet gebruiken. Ik wil tevens 2 aparte loops. 1 voor CPU/Mosfet etc en 1 voor GPU. Mogelijk in de toekomst 2 verschillende kleuren. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:25:
[...]

De mps 200 / 400 zou ik gebruiken met bijv. een lLaing DDC-1T welke 400 l/u als flow creëert, met een D5 ben je beter af met de highflow exemplaren zoals de

http://www.highflow.nl/aa...-flow-usb-g1-4-53129.html
die je aangaf of de

De bitspower produkten zijn met de HFinlet en Hfoutlet net zoals de higflow produkten van aquacomputer gebasseerd om ook in highflow configuraties te dienen.
Toen ik dit navraag, werd mij verteld die flow meters niet compatible zijn met de aquaero 6 XT. En daarom de door mij gekozen flow meters moest pakken. Maar deze functioneren ook gewoon?
stin00 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:25:
[...]

Hij loopt momenteel nog op de stock 3.9 Boost. Tijdens een Prime95 test wordt hij 52 graden ofzo, ik had wel lager verwacht na het lappen + delidden. Met een AIDA64 Extreme burn test wordt hij trouwens zo'n 40-44 graden maximaal. Ik houd de fans overigens op maximaal 35% RPM (400 á 600 RPM) omdat ik 0 geluid wil horen :D Idle zit hij rond de 28-30 graden.

Ik ga deze week even een overclock richting de 4.6 of 4.7Ghz proberen met een maximale vcore van 1.3.
Verder moet de loop nog even goed ontluchten, er zitten nog wat luchtbellen in.

Of je de sickste build uit 050 hebt valt nog maar te bezien 8)
Ah not bad, en gpu temps? Met 4.6/4.7 zullen je temps wel behoorlijk hoog gaan worden, tenzij je inderdaad fan snelheden omhoog gooit.
Uiteraard word mijne de sickste. Voor mij dan althans O-)

[ Voor 18% gewijzigd door rolandos582 op 29-12-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rolandos582 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:41:
[...]

Welke aquaero gebruik je precies? En hoeveel flow gaat daar doorheen bij jou?
Ik heb een Aquaero 6 Pro. Bij mij gaat er 80l/u doorheen.

Zo komt mijn setup op 80l/u:

Beide D5 pompen staan op stand anderhalf van de 5. Op deze stand zijn ze onhoorbaar. Verder 2x XSPC RX480 V3 rads met 2x EK GTX 980 GPU's en 1x EK Asus Monoblock voor CPU en VRM's. Dit ook in een 900D :)

Persoonlijk zou ik niet voor een dual loop setup gaan. Tenzij je het gewoon leuk en mooi vind. Qua betrouwbaarheid en temps ga je er alleen maar op achteruit.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 29-12-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
PilatuS schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:48:
[...]

Ik heb een Aquaero 6 Pro. Bij mij gaat er 80l/u doorheen.

Zo komt mijn setup op 80l/u:

Beide D5 pompen staan op stand anderhalf van de 5. Op deze stand zijn ze onhoorbaar. Verder 2x XSPC RX480 V3 rads met 2x EK GTX 980 GPU's en 1x EK Asus Monoblock voor CPU en VRM's.

Persoonlijk zou ik niet voor een dual loop setup gaan. Tenzij je het gewoon leuk en mooi vind. Qua betrouwbaarheid en temps ga je er alleen maar op achteruit.
Hmm duidelijk, misschien een domme vraag dan. Maar wat is het verschil tussen jou flow meter en de mijne?

Ik vind het er ziek mooi uit zien, en ook gewoon een keer wat anders. Ik ga niet perse voor de allerbeste temps. Maar wil uiteraard wel degelijks temps halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rolandos582 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:51:
[...]

Hmm duidelijk, misschien een domme vraag dan. Maar wat is het verschil tussen jou flow meter en de mijne?

Ik vind het er ziek mooi uit zien, en ook gewoon een keer wat anders. Ik ga niet perse voor de allerbeste temps. Maar wil uiteraard wel degelijks temps halen. :)
Volgens Fishsmell zorgt die 200 flowmeter voor minder flow. Ik heb er verder zelf geen ervaring mee. Die flowmeter die ik heb is bedoelt voor highflow en die 200 zal dan wel bedoelt zijn voor lagere flow.

Qua temps zit je straks sowieso wel goed hoor. Ik vind alleen 1 loop handiger met 2 pompen omdat je dan geen probleem hebt als er 1 kapot zou gaan. Ook kan je beide pompen dan lager zetten wat stiller is. Verder verdeel je dan de hitte netjes over 2 rad's in plaats van dat de ene rad meer hitte moet verwerken dan de andere. Ik snap wel dat een dual loop er vet uitziet maar het heeft verder alleen nadelen en geen voordelen.

• stin00
  • Niet online
rolandos582 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:41:
Ah not bad, en gpu temps? Met 4.6/4.7 zullen je temps wel behoorlijk hoog gaan worden, tenzij je inderdaad fan snelheden omhoog gooit.
Uiteraard word mijne de sickste. Voor mij dan althans O-)
M'n EVGA 980 GTX zit idle op 28-29 graden en wordt tijdens een Valley of Heaven benchmark maximaal 40-42 graden @ stock/boost speed :D Er zat ook enorm veel tijd en liefde in het perfect aanbrengen van het waterblock + de backplate met bijbehorende VRM + ram thermal pads en uiteraard de MX-4 thermal paste. De kracht van de custom loop zit echt in de lage GPU temps + geluidsloze werking. Je hoort niet dat de PC aanstaat; heerlijk!

• SanderH_
  • Laatst online: 20:12
stin00 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 16:02:
[...]

M'n EVGA 980 GTX zit idle op 28-29 graden en wordt tijdens een Valley of Heaven benchmark maximaal 40-42 graden @ stock/boost speed :D Er zat ook enorm veel tijd en liefde in het perfect aanbrengen van het waterblock + de backplate met bijbehorende VRM + ram thermal pads en uiteraard de MX-4 thermal paste. De kracht van de custom loop zit echt in de lage GPU temps + geluidsloze werking. Je hoort niet dat de PC aanstaat; heerlijk!
Hoeveel en welke rads (+ fans) gebruik je om alles zo stil te houden? Al zal RPM wel de bepalende factor zijn als het op stilte aankomt.

• stin00
  • Niet online
SanderH_ schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:13:
[...]
Hoeveel en welke rads (+ fans) gebruik je om alles zo stil te houden? Al zal RPM wel de bepalende factor zijn als het op stilte aankomt.
EKWB CE 420mm radiator + 3 x 140mm Noctua NF-A14
Black Ice Nemesis 240mm rad + 2 x 120mm Alpenföhn Wing Boost 2

De 240mm radiator is dikke overkill voor erbij, maar voor eventuele toekomstige upgrades + een oc op cpu/gpu wel leuk :) Zelfs met één 420mm radiator konden de fans heel laag.

Noctuas draaien op 580 RPM (35%) en de Alpenfohns op 520 rpm (40%).
De alpenfohns zijn officieel geen hoge statische druk fans maar presteren uitstekend verder!

[ Voor 21% gewijzigd door stin00 op 31-12-2015 18:00 ]

Meerdere overkill rad's zijn heerlijk :)

Ik draai hier met 2 stuks 4x120mm die ook nog eens dubbel zo dik zijn als standaard. De fans van de onderste rad staan standaard uit en gaan alleen aan tijdens gamen. Die van de bovenste rad gaan pas aan bij een watertemp van 32 graden. Onder de 32 graden draaien alleen 2 intake fans op 32% en 1 outtake fan op 32%. De PC is dan zo goed als onhoorbaar.

Komt de watertemp boven de 32 graden gaan de 4 fans op de bovenste rad aan op 28%. Tijdens desktop werk draaien de bovenste fans maar iets van 40% van de tijd. Zelfs al gaan deze fans aan dan nog is de PC zo goed als onhoorbaar.

De fans op de onderste rad gaan aan bij een watertemp van 33.5 graden, dus alleen bij gamen. Verder staat de fancurve zo ingestelt dat zowel de bovenste als onderste radatiatorfans langzaam harder gaan draaien zodra de watertemp omhoog gaat. De maximale ingestelde fan snelheid is 80% voor de rad's maar dit is nog nooit voorgekomen. Max wat ik gezien heb is iets van 65%.

De fans die ik gebruik zijn Be Quiet! Silent Wings 2 PWM. Wat ik koel is een 6700K met EK monoblock voor de VRM's en CPU. Verder 2x GTX 980 met EK blokken. Pompen zijn 2x D5 met Bitspower Dual-Pomp top en de pompen draaien op stand anderhalf van de 5. Om alles aan te sturen gebruik ik een Aquaero 6 Pro. Wat je hiermee kan doen is echt geweldig. Vroeger zat ik nog te prutsen met een fancontroller die ik handmatig moest aanpassen als ik ging gamen. Nu gaat alles automatisch.

Hier nog een screenshot van Aquasuite.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/05nuOpXA4LYRuXQszrOqGwFV/full.jpg

Ik heb deze PC dan ook volledig gebouwd om zo stil mogelijk te zijn. Ieder onderdeel is gekozen voor de stilte. Of de CPU temp nou 35 of 45 graden is boeit mij dan ook niet.

• rolandos582
Yep yep, erg nice. Dat ga ik straks ook doen met mijn aquaero 6 XT. Helemaal niet zo moeilijk in te stellen maar super effective. :) Neem aan dat je ook gewoon een flow sensor gebruikt? En hoe heb je al die fans aangesloten, dmv splitters of extensions?
Ik ga gebruik van maken zoiets : http://www.highflow.nl/aa...-pcb-mmt-pcb-lp6-pwm.html
Ik heb inderdaad een flowsensor draaien die een waarschuwing geeft als 1 pomp het niet zou doen. Mocht er helemaal geen flow meer zijn gaat de PC netjes uit.

De fans zijn aangesloten met splitter PCB's. Ook van ModMyToys maar dan met 4 per PCB. Met 4 fans hebben ze geen extra SATA power nodig, wel zo handig. Vanuit de 2 rad's loopt het via een splitter en ook via de intake fans. Vroeger wel eens splitter kabels gehad, maar dat word snel een zooitje. Ik kijk al een paar jaar alle filmpjes op YT van SingularityComputers en heb veel dingen die hij gebruikt overgenomen. Qua waterkoeling builds vind ik dat hij het mooiste maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
Ik denk er over om waterkoeling te installeren om door overclocking meer uit men CPU en GPU te halen.
Kunnen jullie mij helpen aan een goede set die voldoet aan volgende eisen?
- Zo goedkoop mogelijk - zonder in te boeten aan kwaliteit
- Looks zijn totaal onbelangrijk (kast staat in een bergruimte)
- Intel 1150 (MSI SLI Plus) + EVGA GTX 970 2.0 4GB
- Slechts plaats nodig voor één SSD
- In de toekomst zal er een tweede identieke GPU worden bijgeplaatst

Na zelf wat onderzoek te doen kom ik tot de volgende voorlopige keuze.
TypeProductnaamPrijsInfo
CasePhanteks Enthoo Pro M Groen70http://www.phanteks.com/Enthoo-Pro-M.html
GPU BlockEK-FC970 GTX ACX - Acetal+Nickel110https://shop.ekwb.com/ek-...g8sa64kh59iar40vs04m1ets6
CPU BlockAlphacool NexXxoS XP³ Light - Acetal Edition54http://www.alphacool.com/...-Edition---Intel-AMD.html
Pomp + ResEK-DBAY D5 PWM MX - Acetal (incl. pump)130https://shop.ekwb.com/ek-dbay-d5-pwm-mx-acetal-incl-pump
RadiatorAlphacool NexXxoS UT60 Full Copper 360mm96http://www.alphacool.com/...60-Full-Copper-360mm.html
FansEK-Vardar F4-120 (2200rpm) x 345https://shop.ekwb.com/ek-vardar-f4-120-2200rpm
TubesPrimoFlex Advanced LRT Flexible Tubing – 3/8in. ID x 1/2in. OD – UV Pearl Yellow x 5 ft13http://www.primochill.com...the-foot-uv-pearl-yellow/
LiquidPrimoChill Pure Intensified | Performance Coolant (32oz.) – Clear12http://www.primochill.com...mance-coolant-32oz-clear/
FittingsBarrow G1/4" Thread 3/8" ID x 5/8" OD Compression Fitting - Black (THKN-3/8-V3) x 832http://nl.aliexpress.com/...ng/431286_1097740646.html

Barrow = Cheap branded BitsPower - https://modmymods.com/bar...ng-black-thkn-3-8-v3.html

Beginnen met één 360 voor de loop CPU+GPU, daarna mogelijk één 360 bijplaatsen wanneer de tweede GPU er in komt en het moest blijken dat één 360 onvoldoende is met CPU+GPU+GPU(*OC). Met bovenstaande selectie kom ik al aan 562EUR wat ik toch een hoog bedrag vind. Dan denk ik al snel - "kan ik niet beter nu al een extra GTX 970 en een CPU upgrade kopen met dat geld?". Ik hoor het graag als je een suggestie hebt.

[ Voor 72% gewijzigd door tripkip op 04-01-2016 21:12 ]

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Tripkip, maak eerts eens een lijstje van wat je zelf gevonden hebt, fotootje van je huidige kast met ingetekende mogelijkheden.. 360 rad is voldoende natuurlijk, maar hangt ook af van je gekozen rad en fans..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
millman schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:58:
Tripkip, maak eerts eens een lijstje van wat je zelf gevonden hebt, fotootje van je huidige kast met ingetekende mogelijkheden.. 360 rad is voldoende natuurlijk, maar hangt ook af van je gekozen rad en fans..
OK - Ik heb mijn originele post aangepast.

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Afgelopen weekend maar weer eens aan het 'buigen' geweest. GPU zat voorheen op de kleine front rad wat niet helemaal ideaal was, dus nu de CPU/GPU even gewisseld van rad. Stond al een tijdje op de planning, maar kwam er steeds niet van. Wie weet volgende keer alles weer in één loop, maar dat zal pas gebeuren bij een hardware upgrade, wat nog wel even op zich laat wachten :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SBwCM27t.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TZBZkYEt.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5YF7o4at.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wUdvubUt.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/63T37a6t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 13:34
tripkip schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:29:
Ik denk er over om waterkoeling te installeren om door overclocking meer uit men CPU en GPU te halen.
Kunnen jullie mij helpen aan een goede set die voldoet aan volgende eisen?
- Zo goedkoop mogelijk - zonder in te boeten aan kwaliteit
Ik zou een van deze sets kiezen + een 970 blok.

Het zijn niet de mooiste sets, maar werkt voor de rest prima, als het even past zou ik voor de 60mm dikke rad kiezen dan kan er waarschijnlijk ook nog een tweede 970 bij zonder extra rad, als je er wat luidruchtigere fans op plaatst met een hogere airflow.

Kies dan nu, of later (indien nodig) een van deze fans zulle zeker werken, kies er een met een hoge druk (minimaal 3mm H2O), en de voorkeur gaat uit naar PWM fans, maar de ouderwetse 3 pins werken ook.

Als je op een budget zit is Speedfan waarschijnlijk de goedkoopste oplossing om je fans een goede CPU + GPU temperatuur regeling te geven, zij het dat de software wat spartaans is.
"PWM wat is het, hoe gebruik ik het met mijn fan en waterpomp"

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
HammerNL schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:24:
Afgelopen weekend maar weer eens aan het 'buigen' geweest.
Zeer netjes hoor. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
Ik zou dan kiezen voor de combo. Kom ik net aan 350EUR.
Alphacool NexXxoS Cool Answer 360 DDC/XT - kit
EK-FC970 GTX ACX - Acetal+Nickel (+ 2 extra fittings)

Waarop boet ik met deze combinatie in wanneer je dit vergelijkt met de bovenstaande lijst van onderdelen aan 560EUR?

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
tripkip schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:56:
Waarop boet ik met deze combinatie in wanneer je dit vergelijkt met de bovenstaande lijst van onderdelen aan 560EUR?
Alleen op de look's van de set, alle belangrijke onderdelen zijn van prima onderdelen (pomp en rad) die ook ingoede set gebruikt worden, alleen is de res wat minder netjes afgewerkt, koelt het CPU blok misschien 2c minder (iets dat je niet of nauwelijks merkt met je OC), en worden er de goedkoopste standaard fittingen mee geleverd.

Voor wat jij wilt is het de perfecte set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
player-x schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:06:
[...]

Alleen op de look's van de set, alle belangrijke onderdelen zijn van prima onderdelen (pomp en rad) die ook ingoede set gebruikt worden, alleen is de res wat minder netjes afgewerkt, koelt het CPU blok misschien 2c minder (iets dat je niet of nauwelijks merkt met je OC), en worden er de goedkoopste standaard fittingen mee geleverd.

Voor wat jij wilt is het de perfecte set.
Leuk om te weten! Bespaart me een flink pak geld. :9

Ik vind het moeilijk om de EK met de AlphaCool GPU blok te vergelijken en hierin een keuze te maken.
- Alphacool NexXxoS GPX - Nvidia Geforce GTX 970 M02 - with Backplate - Black
- EK-FC970 GTX ACX - Acetal+Nickel

Heb jij hier ervaring mee?

Edit: met het lezen van onderstaande review denk ik best iets meer uit te geven aan de EK omdat de Alphacool bij een tweede GPU mogelijk een extra pomp zal vereisen. Bovendien heeft het erg slechte koeling voor de VRM. www.xtremerigs.net/2015/0...-with-backplate-review/3/

[ Voor 15% gewijzigd door tripkip op 04-01-2016 23:40 ]

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
tripkip schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:18:
Ik vind het moeilijk om de EK met de AlphaCool GPU blok te vergelijken en hierin een keuze te maken.
Op zich maakt het voor de GPU bar weinig welk blok je neemt, ze presteren nagenoeg allemaal vergelijkbaar en heeft geen invloed op je overklokken.

De VRMs is een ander verhaal, die kan je een behoorlijk verschil in OC prestaties opleveren, ik zou gewoon het Aquacomputer blok nemen, met voorkeur samen met een backplate, op het moment is hij even niet leverbaar, en zou ik ze even bellen en vragen wanneer hij er weer is, en als dat te lang duurt dan voor een ander model gaan, zoals van bv EK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:39
Vraagje: ik heb een Bitspower temperature stop fitting die ik van plan was te steken in 1 van de 2 onderste poorten van het GPU waterblok (ik gebruik de bovenste 2 voor water in en uit).

Nu heeft die temp sensor nog best een flink metalen pinnetje, en ik maak me zorgen dat het de waterflow naar het gpublok misschien negatief zou beinvloeden. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoffa schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:07:
Vraagje: ik heb een Bitspower temperature stop fitting die ik van plan was te steken in 1 van de 2 onderste poorten van het GPU waterblok (ik gebruik de bovenste 2 voor water in en uit).

Nu heeft die temp sensor nog best een flink metalen pinnetje, en ik maak me zorgen dat het de waterflow naar het gpublok misschien negatief zou beinvloeden. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Als dit er voor zorgt dat waar het water doorheen gaat de helft kleiner word zou ik dat niet doen inderdaad. Heb je geen plekje vrij in je reservoir ? Mijn EK reservoir heeft genoeg poorten aan de onderkant voor in en out, en verder ook nog een led en tempsensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
PilatuS schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:11:
[...]

Als dit er voor zorgt dat waar het water doorheen gaat de helft kleiner word zou ik dat niet doen inderdaad. Heb je geen plekje vrij in je reservoir ? Mijn EK reservoir heeft genoeg poorten aan de onderkant voor in en out, en verder ook nog een led en tempsensor.
het probleem is dat ik zo'n combinatie res/pomp systeem heb dat in de voorkant van de pc zit. Bayres noem je dat geloof ik. Daar vlak boven zit een cd-rom speler, en de huidige (plastic) stopfitting die het res afsluit is bijna volledig plat. Als ik daar een bitspower tempsensor stopfitting in doe komt die te hoog en blokkeert denk ik de cd-rom speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoffa schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:21:
[...]

het probleem is dat ik zo'n combinatie res/pomp systeem heb dat in de voorkant van de pc zit. Bayres noem je dat geloof ik. Daar vlak boven zit een cd-rom speler, en de huidige (plastic) stopfitting die het res afsluit is bijna volledig plat. Als ik daar een bitspower tempsensor stopfitting in doe komt die te hoog en blokkeert denk ik de cd-rom speler.
Je zou ook een T fitting kunnen gebruiken met een kort stukje slang. Of anders een inline sensor. Als deze pin er voor zorgt dat de flow de helft minder word op dat ene punt word de flow overal de helft minder.

Edit: Misschien heb je een radiator met meer dan 2 aansluitingen ? Dan kan ie ook daar in.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 06-01-2016 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
PilatuS schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:25:
[...]

Je zou ook een T fitting kunnen gebruiken met een kort stukje slang. Of anders een inline sensor. Als deze pin er voor zorgt dat de flow de helft minder word op dat ene punt word de flow overal de helft minder.

Edit: Misschien heb je een radiator met meer dan 2 aansluitingen ? Dan kan ie ook daar in.
Hier een beetje het idee:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/29xdym1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2my7mur.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan op de 2e foto niet echt zien of en hoever deze pin de waterflow zou verstoren. Mocht het zo zijn dat de boel blokkeerd dan kan je ook nog een korte verleng fitting gebruiken. En wat ook nog kan is de kraan gewoon open zetten en de sensor daar in draaien. Als je de boel aandraait kan de kraan prima open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
PilatuS schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:32:
Ik kan op de 2e foto niet echt zien of en hoever deze pin de waterflow zou verstoren. Mocht het zo zijn dat de boel blokkeerd dan kan je ook nog een korte verleng fitting gebruiken. En wat ook nog kan is de kraan gewoon open zetten en de sensor daar in draaien. Als je de boel aandraait kan de kraan prima open staan.
Ik bedacht me inderdaad net ook dat ik nog een Bitspower Extendertje had gekocht, die heb ik nu tussen het gpu blok en de stopfitting gezet. Zou zo prima moeten zijn.

Wel heel erg bedankt voor het meedenken Pilatus!

Edit: nog een vraagje dan: hoe hard moet ik die fittingen precies aandraaien? Ik heb ze nu handvast aangedraaid, en als ik ze nu probeer los te maken komt alleen de bovenste helft er af. Ben een beetje huiverig om er een tang op te zetten tbh...

[ Voor 16% gewijzigd door Stoffa op 06-01-2016 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoffa schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:38:
[...]
Edit: nog een vraagje dan: hoe hard moet ik die fittingen precies aandraaien? Ik heb ze nu handvast aangedraaid, en als ik ze nu probeer los te maken komt alleen de bovenste helft er af. Ben een beetje huiverig om er een tang op te zetten tbh...
Qua waterdicht is met de hand al voldoende. Ik merk alleen dat bij losdraaien van de ringen soms eerder de hele koppeling los komt. Persoonlijk draai ik de fittingen wel met een tang aan. Ik vind het prettig als ze echt goed vast zitten en niet los komen met het losdraaien van de ring die de slangen vasthoud. Als je bang bent voor beschadigingen kan je ook een stukje stof of iets van rubber op de fitting of tang gebruiken zodat het geen metaal op metaal is.

Edit: Let er trouwens wel op dat je met plexiglas een stuk voorzichtiger moet zijn qua aandraaien dan met acetal. Draai je iets op plexiglas heel strak aan kan dit na verloop van tijd gaan scheuren. Met acetal kan je echt met veel kracht iets aandraaien en het zal niet gaan scheuren.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 07-01-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

HammerNL schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:24:
Afgelopen weekend maar weer eens aan het 'buigen' geweest.
Helemaal top! Transparant acryl met "bends" ipv geklooi met fittingen vind ik de mooiste oplossing voor een custom loop. Wou dat bij mijn laatste build ook doen maar zat tegen de kosten van allemaal nieuwe fittingen aan.

Hoe dan ook erg fraai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:15
player-x schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 00:37:
[...]

Op zich maakt het voor de GPU bar weinig welk blok je neemt, ze presteren nagenoeg allemaal vergelijkbaar en heeft geen invloed op je overklokken.

De VRMs is een ander verhaal, die kan je een behoorlijk verschil in OC prestaties opleveren, ik zou gewoon het Aquacomputer blok nemen, met voorkeur samen met een backplate, op het moment is hij even niet leverbaar, en zou ik ze even bellen en vragen wanneer hij er weer is, en als dat te lang duurt dan voor een ander model gaan, zoals van bv EK.
Ho stop! Never nooit geen fullcover blok van Aquacomputer pakken. Heb er 1 gehad voor een R9 290 en 1 voor mijn huidige GTX 980. Qua koeling doen ze het redelijk vergelijkbaar met de EKWB variant, echter verkloot het je complete flow. Kortom slechte flow, dus mindere koeling. Gewoon de EKWB pakken, nooit geen gezeik mee en koelt als een tierelier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Nog een vraagje: ik heb een Bitspower 90 degree Extender waarbij ik natuurlijk een bepaald idee heb welke kant die uiteindelijk op gaat wijze. Ik ben echter afhankelijk van het aandraaien waar hij uiteindelijk maar toe wijst als hij goed vast zit. Wil ik hem de richting op laten wijzen die ik in gedachten had, dan moet hij of een flink stukkie losser, of moet ik met een tang behoorlijk kracht zetten om hem nog een keer 360 graden rond te laten gaan.

Herkent iemand dit probleem, em heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Naast alle problemen tijdens t bouwen, is t natuurlijk ook wel leuk t resultaat te posten:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2m1LJK2.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Stoffa op 22-01-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Stoffa schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:12:
Naast alle problemen tijdens t bouwen, is t natuurlijk ook wel leuk t resultaat te posten:

[afbeelding]
Nice bends!!

Ps. je (geluids?) kaart is wel erg stoffig ;)

[ Voor 7% gewijzigd door westergas op 22-01-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
westergas schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:01:
[...]

Nice bends!!

Ps. je (geluids?) kaart is wel erg stoffig ;)
Ja ik heb er al perslucht overheen gehaald, maar dat doet maar weinig. Zal m nog eens met een doekje afnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 20:49
Oh, welke kast is dat?
Ziet er lekker ruim uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

Stoer!

Ik stond op het punt om een H220x te kopen maar zie dat swiftech met een nieuw setje komt wat er toch echt wel gelikt uitziet imo: http://www.highflow.nl/wa...u-liquid-cooling-kit.html Lekker makkelijk, de H220x was volgens benchmarks al nice. http://www.tomshardware.c...x2-aio-coolers,30792.html

Ik ben wel benieuwd wat men hier haalt met custom loop setjes, wat voor temps halen jullie met de cpu op 100% load? kan nergens echt een vergelijking vinden van custom loops VS closed loops kwa behaalde temps.

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpiefox op 27-01-2016 12:16 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:28
Jumpiefox schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:16:
Stoer!

Ik stond op het punt om een H220x te kopen maar zie dat swiftech met een nieuw setje komt wat er toch echt wel gelikt uitziet imo: http://www.highflow.nl/wa...u-liquid-cooling-kit.html Lekker makkelijk, de H220x was volgens benchmarks al nice. http://www.tomshardware.c...x2-aio-coolers,30792.html

Ik ben wel benieuwd wat men hier haalt met custom loop setjes, wat voor temps halen jullie met de cpu op 100% load? kan nergens echt een vergelijking vinden van custom loops VS closed loops kwa behaalde temps.
dit komt dat er zoveel variaties in zijn. de vloeistof is van belang(en de een doet het weet beter bij x en de andere bij y). dan heb je nog rads. hoe groot hoe dik etc. dan speelt de pomp ook nog een rolletje. en vergeet de fans niet. ze zijn gewoon niet met elkaar te vergelijken. en ik vergeet helemaal het CPU block. ook daar zit verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik heb even wat advies nodig mbt het aanschaffen van een 250mm tube reservoir waar ik direct m'n alphacool pomp op kan monteren :)

Pompje: pricewatch: Alphacool VPP655 –single edition (zonder top)

Ik geloof dat ik zoiets nodig heb maar weet het niet helemaal zeker: http://www.alphacool.com/...cher-D5-250mm-Acetal.html

Een aardig dure oplossing is bijv:
http://www.highflow.nl/po...rylic-bp-d5topac2-bk.html
http://www.highflow.nl/re...-d5topuk150ac-bkclcl.html

Iemand nog suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius

wiLLius

Extreme OC

Ik heb op een van mijn setups een reservoir via een 1/4 male to male extender op een EK top geschroefd(DDC). Maar dit kan alleen wanneer je een reservoir met meerdere uitgangen/ingangen hebt aan de bovenkant.

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Willius schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:17:
Ik heb op een van mijn setups een reservoir via een 1/4 male to male extender op een EK top geschroefd(DDC). Maar dit kan alleen wanneer je een reservoir met meerdere uitgangen/ingangen hebt aan de bovenkant.
Ah ik heb wat gevonden inmiddels: http://www.aquatuning.nl/...eisbecher-d5-250mm-acetal

Vrij prijzig maar dan hoef ik geen pomp top te kopen, dus het valt mee :)
Ik ga voor een redelijk gewaagde behuizing: pricewatch: Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius

wiLLius

Extreme OC

stin00 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:02:
[...]

Ah ik heb wat gevonden inmiddels: http://www.aquatuning.nl/...eisbecher-d5-250mm-acetal

Vrij prijzig maar dan hoef ik geen pomp top te kopen, dus het valt mee :)
Ik ga voor een redelijk gewaagde behuizing: pricewatch: Thermaltake Core P5
Ben benieuwd naar het resultaat!

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeakyPounder
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 15:06
Ik ben van plan om aan een nieuwe setup te beginnen in de corsair 900d die ik hier heb staan.
1x cpu 2x gpu 2x480rads 1x240
Ik heb een ekwb d5 revo pomp is dit voldoende om een degelijke flow te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeakyPounder schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:45:
Ik ben van plan om aan een nieuwe setup te beginnen in de corsair 900d die ik hier heb staan.
1x cpu 2x gpu 2x480rads 1x240
Ik heb een ekwb d5 revo pomp is dit voldoende om een degelijke flow te krijgen?
Waarom nog een 240 erbij ?

Ik heb zelf ook een 900D met 2x 480 er in en met desktop werk draai ik 90% van de tijd gewoon passief. Ga ik gamen draaien de fans op iets van 60% en is de PC alsnog vrijwel omhoorbaar. 2x 480 is al dikke overkill waarbij die 240 niets toevoegt. Ook ik draai met 1x CPU en SLI.

Qua pompen heb ik 2 D5's er in zitten. 1 zou opzich ook wel genoeg zijn, maar het voordeel van 2 stuks is dat je ze erg laag kan zetten waardoor ze onhoorbaar zijn en mocht er 1 kapot gaan je PC netjes blijft draaien.

Mijn 2 D5's staan op stand anderhalf van de 5. Dan moet 1x D5 voluit ook wel werken met die onderdelen. Nadeel is dat je de pomp dan wel goed zal horen. Het grote voordeel van 2x 480 en 2 stuks D5 vind ik nou juist dat je de PC onhoorbaar kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeakyPounder
Ja dat is inderdaad de bedoeling dat het systeem erg stil is.
En overkill dat zeker maar dit is puur omdat ik nog een hoop (rommel) heb liggen wat het verkopen niet meer waard is.

Heb je dan een pump top voor de 2 pompen of heb je ze in serie aangesloten?

[ Voor 17% gewijzigd door PeakyPounder op 03-02-2016 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeakyPounder schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:07:
Ja dat is inderdaad de bedoeling dat het systeem erg stil is.
En overkill dat zeker maar dit is puur omdat ik nog een hoop (rommel) heb liggen wat het verkopen niet meer waard is.

Heb je dan een pump top voor de 2 pompen of heb je ze in serie aangesloten?
Ik gebruik de Bitspower pomptop voor 2 pompen. Als stilte het doel is net zoals bij mijn setup zal ik zeker voor 2 pompen gaan. Met 1 pomp moet deze op een hoorbare stand staan. Met 2 pompen kunnen ze zo laag dat ze onhoorbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeakyPounder
Top!
Ik ga op zoek naar een extra pomp en pomptop.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
DCG909 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:42:
Oh, welke kast is dat?
Ziet er lekker ruim uit :)
Corsair 800d :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
PilatuS schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:33:
Ik gebruik de Bitspower pomptop voor 2 pompen. Als stilte het doel is net zoals bij mijn setup zal ik zeker voor 2 pompen gaan. Met 1 pomp moet deze op een hoorbare stand staan. Met 2 pompen kunnen ze zo laag dat ze onhoorbaar worden.
Ja, twee pompen zijn een stuk stiller dan een, zelf heb ik mijn oude D5's vervangen voor PWM versies, en gebruik Aquaero om mijn pomp en fans aan te sturen, op die manier is mijn systeem echt onhoorbaar wanneer idle, en zelfs gedurende stress nauwelijks hoorbaar.

Heb mijn pompen op 25~100% en fan's op 0~100% staan tussen 35c en 37c water temperatuur, en zelfs op hele warme zomer dagen gaan de fans niet harder dan net ff 60%, en tijdens gewoon desktop gebruik (max 27c omgevings temp) staan de fans gewoon uit, niet slecht voor een systeem dat gedurende (OC) load ruim 1.4kWu kan verbruiken.

Op deze manier blijft mijn systeem lekker stil en gaan mijn pompen en fans ook een heel stuk langer mee.

PWM wat is het, hoe gebruik ik het met mijn fan en waterpomp

[ Voor 7% gewijzigd door player-x op 04-02-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zo'n beetje dezelfde setup. Ook met 2 D5's en een Aquearo om de boel aan te sturen. Mijn pompen zitten alleen niet op de Aquaero maar staan standaard altijd op stand anderhalf van de 5.

De fans op de bovenste rad draaien af en toe. Die op de onderste rad alleen tijdens gamen als de watertemp hoger word. En inderdaad hiermee is de PC zo goed als onhoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeakyPounder
Ik heb ook een aquaero dus dan kan ik ze aansluiten met een splitter van 2 naar 1 zodat ze dezelfde toeren draaien of krijg ik daar problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnovic
  • Laatst online: 14-09 18:45
Ik heb een Coolermaster Nepton 240M gekocht en wil deze in een 70mm dikke case gaan bouwen.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000556560.jpeg

Nu komen de slangen recht omhoog uit de radiater en via een 90-graden-verbinding ook (bijna) recht omhoog uit het CPU-blok. Hierdoor moet ik de slangen in een hele scherpe bocht buigen, kan dat kwaad? De kabels voelen namelijk erg stug en ik ben bang dat ik ze stuk maak. (ik snap dat het voor de flow ook niet ideaal is)

De 90-graden-verbindingen kan ik wel draaien zodat de slang er bijna horizontaal uit komt, is dat oké of draai ik ze dan los?

Ik zat te denken dat het in mijn geval veel logischer zou zijn als de 90-graden-verbindingen op de radiator zouden zitten in plaats van op het CPU-blok. Is dat zelf te fixen, of moet ik daar niet aan beginnen?

edit: tekeningetje van wat ik bedoel
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/ir4wub.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door stijnovic op 04-02-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Heb je een foto van de montage? Wellicht moet je de radiator 180 graden draaien en dus 'andersom' inbouwen? :) In dit geval heeft een foto veel meerwaarde, dan kunnen we actief meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnovic
Foto heb ik niet (case is nog niet af), maar heb een tekening toegevoegd bij de post, hopelijk is dat duidelijker. De radiator 180 graden draaien - op z'n kop of achterstevoren - helpt niet, dan heb je hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zolang de slangen niet knikken is het prima. Als ze dat wel doen is het geen optie. De koppelingen vervangen zou ik niet doen zonder een reservoir toe te voegen. Zonder reservoir krijg je het nooit weer goed gevuld. Verder zou je moeten kijken of er wel andere koppelingen in te draaien zijn qua schroefdraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnovic
Als de slang knikt, is ie dan stuk of kun je hem weer terug laten springen?

Ik heb geen idee of er schroefdraad in de koppelingen zit, misschien is het wel gelijmd?

Kun je de radiator zelf niet als reservoir gebruiken? In de fabriek vullen ze hem daar toch ook? Als de lucht er maar uit is, is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
stijnovic schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:20:
Als de slang knikt, is ie dan stuk of kun je hem weer terug laten springen?

Ik heb geen idee of er schroefdraad in de koppelingen zit, misschien is het wel gelijmd?

Kun je de radiator zelf niet als reservoir gebruiken? In de fabriek vullen ze hem daar toch ook? Als de lucht er maar uit is, is het goed toch?
In deze video maken ze vrij krappe bochten met dit aio setje. Zo op het oog kan het wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaafvanHoute
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-05-2021
wow net deze topic ontdekt, en ik denk eraan binnenkort mijn eerste custom loop te doen, als ik het zo lees heb ik nog veel te leren maar volgens mij kan dat wel in deze topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnovic
Ik heb net nog eens even aan de slangen gevoeld hoever ik ze kan buigen en gemeten hoeveel ruimte er precies is, en ik denk dat het wel gaat lukken. Bedankt in ieder geval voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Je kan ook ipv de Nepton, losse onderdelen nemen, dan kan je setup bouwen zonder stress op de slangen, door haakse aansluitingen te gebruiken, want je kan vast je koeler nog terug sturen.

Zo iets als dit zou ik dan kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door player-x op 05-02-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnovic
player-x schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 01:50:
Je kan ook ipv de Nepton, losse onderdelen nemen, dan kan je setup bouwen zonder stress op de slangen, door haakse aansluitingen te gebruiken, want je kan vast je koeler nog terug sturen.

Zo iets als dit zou ik dan kiezen.
Ja ik heb ook al overwogen om alle onderdelen gewoon los te bestellen, maar dan ben ik minstens 2x zo duur uit en ik heb meer inbouwruimte nodig terwijl ik juist een zo klein mogelijk kast wil maken.

Volgend probleem... ik heb de pomp eens aan een PSU gehangen om te testen of hij het doet en niet lekt, maar hij maakt een raar geluid, alsof er luchtbelletjes in zitten, kunnen jullie even luisteren of dit goed of slecht klinkt in jullie oren?

[YouTube: https://youtu.be/iAZfalR1avY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

RaafvanHoute schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 18:03:
wow net deze topic ontdekt, en ik denk eraan binnenkort mijn eerste custom loop te doen, als ik het zo lees heb ik nog veel te leren maar volgens mij kan dat wel in deze topic
Het is zeker in het begin een hele uitzoekerij...wat je precies nodig hebt enz.
Ik kijk hier altijd voor inspiratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
stijnovic schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:26:
Ja ik heb ook al overwogen om alle onderdelen gewoon los te bestellen, maar dan ben ik minstens 2x zo duur uit en ik heb meer inbouwruimte nodig terwijl ik juist een zo klein mogelijk kast wil maken.
Niet veel hoor ongeveer, ongeveer 75x200mm aan oppervlakte, als je buis res neemt, en de D5 is nog een heel stiller, en betrouwbaarder dan de Nepton.
maar hij maakt een raar geluid, alsof er luchtbelletjes in zitten, kunnen jullie even luisteren of dit goed of slecht klinkt in jullie oren?
Jep dat is lucht, normaal gesproken is dat geen probleem daar het rad normaal met de slangen naar beneden hangen, kan ook opgelost worden door zelf ook het rad om te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

stijnovic schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:26:
[...]

Volgend probleem... ik heb de pomp eens aan een PSU gehangen om te testen of hij het doet en niet lekt, maar hij maakt een raar geluid, alsof er luchtbelletjes in zitten, kunnen jullie even luisteren of dit goed of slecht klinkt in jullie oren?

[video]
Is lucht dat in pomp hangt, Gaat vanzelf na verloop van tijd weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Deem schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:56:
Is lucht dat in pomp hangt, Gaat vanzelf na verloop van tijd weg.
Incorrect!

Wat je zegt klopt bij de meeste systemen met een res., maar niet in dit geval, daar deze closed-loop setjes geen res hebben, en daar zoals hij in zijn video laat zien, het rad ondersteboven houd, zodat er nergens een plaats is waar de lucht zich kan laten zetelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:04

HeroS

SmartHome Nerd

Heb je hem al?

Ben ook aan het kijken voor deze kast. Welke onderdelen heb je er ingedaan? (qua cooling).

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
HeroS schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:50:
[...]

Heb je hem al?

Ben ook aan het kijken voor deze kast. Welke onderdelen heb je er ingedaan? (qua cooling).
Ja heb hem al! Echter is de kast voor mij niet praktisch, mn katten vinden het te interessant en duwen hun poten in mn fans :(

Het is wel een enorm gave kast! De lak is zeer strak gepoedercoat, inbouwen gaat eenvoudig en vooral je radiator + pomp + reservoir inbouwen is geweldig uitgewerkt.

Maar goed ik heb dus besloten om de kast toch te verkopen omdat hij momenteel niet praktisch.. Maar wellicht koop ik m over een jaar ofzo wel weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

stin00 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:18:
[...]

Het is wel een enorm gave kast! De lak is zeer strak gepoedercoat, inbouwen gaat eenvoudig en vooral je radiator + pomp + reservoir inbouwen is geweldig uitgewerkt.

Maar goed ik heb dus besloten om de kast toch te verkopen omdat hij momenteel niet praktisch.. Maar wellicht koop ik m over een jaar ofzo wel weer :P
Wat wil je ervoor hebben :) PM me ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom niet gewoon een paar fangrills kopen ? Misschien iets minder mooi maar daarmee is het probleem toch opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Jumpiefox schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:16:
Stoer!

Heb je deze set al binnen en gemonteerd? Ik ben benieuwd hoe je ervaring is hiermee en hoe de prestaties zijn. In combinatie met welke CPU gebruik je deze? Ik zou deze wel op m'n i7 4790K aan willen sluiten, en ik heb het idee dat dit een wat betere kwaliteit heeft dan bijvoorbeeld een NZXT Kraken X61.

Zoiets zou ik wel willen, ik heb precies dezelfde hardware, behalve een R9 290 (niet 780ti zoals in de video)

[ Voor 7% gewijzigd door Luxicon op 19-02-2016 20:19 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Sta op het punt om mijn water cooling setup te bestellen. Als die erin zit zal ik hem laten zien.

Nu twijfel ik nog tussen de vloeistof (van ekwb). Zal ik pastel of transparant nemen?

Heb ergens gezien dat de kleur van de pastel nogal snel verkleurd maar het staat natuurlijk wel super cool. Iemand ervaring hiermee?

Kleur wordt rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeroS schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:46:
Nu twijfel ik nog tussen de vloeistof (van ekwb). Zal ik pastel of transparant nemen?
Als je EK Clear bedoelt, niet doen !

Ik had met mijn huidige setup het idee om het qua vloeistof maar eens goed te doen en dus dure kant en klare EK Clear vloeistof te kopen. Na een maandje draaien moest ik wat kleine dingen aanpassen en moest de vloeistof er dus uit. Natuurlijk kijk ik dan ook even of die er goed uitziet. Helaas zaten er allemaal gele stukjes meuk in, en dit dus na 1 maand draaien. Ik wil niet weten hoe het er na een jaar had uitgezien.

Als je wat gaat Googelen zal je zien dat ik niet de enige ben. Ik ben maar mooi weer terug gegaan naar waar ik al jaren mee draaide. Dit is gedestileerdwater met een scheutje anti corrosie en anti alg. Voor mij nooit meer deze vloeistof voor 7 euro de liter.

Zo zagen iemand anders zijn Tygon slangen er na een paar weken uit met deze vloeistof.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/8/8f/500x1000px-LL-8f831211_20130703_182605.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

PilatuS schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:58:
[...]

Als je EK Clear bedoelt, niet doen !

Ik had met mijn huidige setup het idee om het qua vloeistof maar eens goed te doen en dus dure kant en klare EK Clear vloeistof te kopen. Na een maandje draaien moest ik wat kleine dingen aanpassen en moest de vloeistof er dus uit. Natuurlijk kijk ik dan ook even of die er goed uitziet. Helaas zaten er allemaal gele stukjes meuk in, en dit dus na 1 maand draaien. Ik wil niet weten hoe het er na een jaar had uitgezien.

Als je wat gaat Googelen zal je zien dat ik niet de enige ben. Ik ben maar mooi weer terug gegaan naar waar ik al jaren mee draaide. Dit is gedestileerdwater met een scheutje anti corrosie en anti alg. Voor mij nooit meer deze vloeistof voor 7 euro de liter.

Zo zagen iemand anders zijn Tygon slangen er na een paar weken uit met deze vloeistof.

[afbeelding]
Hmmm ik bedoel deze met de pastel:

https://www.ekwb.com/shop...tel-red-concentrate-250ml

Sta wel dat je na 12 maanden moet verversen.

Edit: net ff gegooglt lees vooral oude post over EK. En die van jouw ;)

[ Voor 3% gewijzigd door HeroS op 23-02-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Tygon slangen zien er sowieso verrot uit, ongeacht de gebruikte vloeistof :P met feser UV vloeistof werden mn tygon slangen na een paar dagen al troebel.. Een stuk tuinslang werkt nog beter.

Ik gebruik zelf alleen mayhems h2o pure, zonder anti corrosie of anti algen meuk. Gewoon puur gedestilleerd water :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:36

Fordox

00101010

Tygon werkt voor mij prima met Feser en EK vloeistof.
Het werd pas troebel op het moment dat ik het loshaalde en er doorheen blies. Verder was het altijd prima in het systeem.
Welke slangen kun je dan beter gebruiken?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Het allerbeste is gewoon zwarte slang te nemen met demi water en toevoegingen, en bij voorkeur met een silvercoil.

Maar ik kan me best voorstellen dat men een kleurtje wil, dan is de beste optie, om slangen in de kleur te nemen die je wilt.

Zelf heb ik transparant UV slang, met UV verlichting in mijn kast, omdat ik dat gewoon mooier vind, maar er komt bij mij iig geen gekleurd water meer in mijn systeem, want het verwijderen van kleurstoffen uit je systeem kan best een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

player-x schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 06:54:
Het allerbeste is gewoon zwarte slang te nemen met demi water en toevoegingen, en bij voorkeur met een silvercoil.
Volgens mij is het allerbeste dat je geen water cooling neemt als je op het internet gaat zoeken. Lees alleen maar negatieve verhalen >:) Zelfs gesloten systeem lees ik van alles over.

Pagina: 1 ... 52 ... 67 Laatste