Tweakers is Tweakers niet meer? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.266 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136215

Topicstarter
Valt mij al een tijdje op, lig ook regelmatig in de clinch met de modderaars (spijt me maar heb er geen andere woorden voor), dat met de beheerders van de diverse fora hun uiterste best doen om hun vakje schoon te houden, doet me denken aan een ambtenaar. 'Steek je neus niet buiten het vakje want je bent 'm kwijt'.
Met regelmaat van de klok worden er topics gesloten of, ook een bron van ergenis, de reacties op 'rood' gezet, kan het goed recht zijn, maar geef dan aan wat dan wel te doen. Naar mijn mening wordt er over de topics/reacties beslist naar de persoonlijke mening van de beheerder, niet naar het belang ansich van/voor het topic.
Een topic sluiten is naar mijn inziens de weg van de minste weerstand, de makkelijkste en enig beroep is er niet mogelijk.

Tweakers is verkocht vorig jaar, geef de jongens groot gelijk zou ik waarschijnlijk ook doen, maar vind dat het niveau danig naar beneden is gegaan, de 'expertise' is niet of nauwelijks nog aanwezig en men gaat voor de goed in de markt liggende zaken á la de Telegraaf, niet meer expliciet de hardware uitkauwen.

Wat mij verder opvalt is dat enige aanval op de gevestigde gerenommeerde merken niet wordt geaccepteerd door Tweakers, het topic wordt onmiddelijk gesloten!
Een ieder mag de rest zelf invullen maar voor mij riekt dit naar commercie.

Jammer, een site waar tweakend Nederland zijn hart altijd heeft opgehaald en welke nu in mijn ogen domweg IS verkwanselt voor de commercie, iets wat ik de beheerders verwijt, lijkt net of men tracht in een goed blaadje te komen bij de nieuwe eigenaars welke de zak met geld hebben, altijd gedacht dat een redactie een eigen verantwoordelijkheid heeft en een eigen onafhankelijk koers vaart.

Kortom, mijn verwijt in één zin is dat Tweakers op dit moment uiterst commercieel aan het worden is en dat de medewerkers hun uiterste best doen om in een goed blaadje te komen bij de eigenaars waardoor zij hun eigen mening verloochenen en de belangen van de Tweakers/Bezoekers ansich niet dienen zoals het naar mijn mening behoort.

Dit topic zal ook wel weer worden gesloten, enige kritiek mag klaarblijkelijk niet, maar meen het echt: komt recht uit het hart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:09

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Move naar LA

Geef eens voorbeelden?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 08:54
Doe eens zoeken in LA, elke 2 maanden duikt er wel een 'vroeger was alles beter' topic op en elke keer is de conclusie dat er toch niet heel veel anders gewerkt word. Je topic zal ook niet gesloten worden en kritiek mag best als je het goed formuleert (zoals dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Anoniem: 136215 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:21:
Wat mij verder opvalt is dat enige aanval op de gevestigde gerenommeerde merken niet wordt geaccepteerd door Tweakers, het topic wordt onmiddelijk gesloten!
Hoe lang blijft Creative Labs nog bestaan?
EA bashing... Hip, cool of meeloopgedrag?
Na 1 jaar Vista terug naar XP

Valt wel mee dus.

TS, weet je zeker dat je niet gewoon in de clinch ligt omdat je graag in de clinch ligt? Met je TS zelf roep je namelijk niet alleen dingen over je af, je inhoud vraagt gewoon om afgebrand te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Onzin. Ik heb bijvoorbeeld veel gehad aan het topic waar het probleem van het plotseling op zwart gaan van laptops uit Asus' A6-serie werd besproken. Oh, en ik herinner me ook een topic aan de hand waarvan een zogenaamd 'plopjes'-probleem werd verholpen bij een bepaalde serie speakers van Logitech ;)

En:
enig beroep is er niet mogelijk
Sorry hoor, maar in ieder subforum kun je je ongenoegen kwijt over de aldaar heersende moderators, en er is ook een algemeen topic waar je het kunt melden wanneer je het niet eens bent met een slotje.

Voor de rest is je post ongefundeerd en blinkt vooral uit in het ontbreken van voorbeelden die wél kloppen.

[ Voor 25% gewijzigd door CodeCaster op 20-06-2008 18:57 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En is natuurlijk een enorm groot verschil tussen:
a. beargumenteerd kritiek uit op een product of merk
b. mindless (fokstyle) bashen op alles wat er rondloopt

Jij hangt meer richting B, komt binnen, ram een paar 'feiten' op tafel.. zo en nu bier.

(over X-fi kaarten loopt al enorm lang een draadje, waar menig persoon zijn volle ongenoegen heeft geuit).

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 20-06-2008 18:59 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Geef eens op basis van je eigen postgeschiedenis aan waarom dit topic van jou serieus moet worden genomen? Het laat niet echt zien dat jij nou zo goed weet wat een community inhoudt. Dus zeg het maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben altijd wel fan geweest van wat dictatuur trouwens, stel je voor wat voor zootje het zou zijn zonder de interne politie hier. Lekker schoon zo, en alle deviate typjes worden netjes opgeruimd! :) Dit is niet de echte wereld..

Wat iCE ook zegt, dit wordt elke paar maanden wel geroepen..ik kom hier al jaaaaaren en ik vind het alleen maar beter geworden.. Misschien beter letten op wat je mond uit komt?

[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 20-06-2008 19:42 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Met regelmaat van de klok worden [...] de reacties op 'rood' gezet[...]
Als het onterecht gebeurt, zie Het kleine-mismoderatietopic deel VIII.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:45

SmartDoDo

Woeptiedoe

Kortom, mijn verwijt in één zin is dat Tweakers op dit moment uiterst commercieel aan het worden is en dat de medewerkers hun uiterste best doen om in een goed blaadje te komen bij de eigenaars waardoor zij hun eigen mening verloochenen en de belangen van de Tweakers/Bezoekers ansich niet dienen zoals het naar mijn mening behoort.
Nou, het zal me werkelijk aan m'n achterwerk oxideren of mijn mening al dan niet in strijd is met het belang van de eigenaar van T.net. En de opmerking dat de belangen van onze gebruikers niet zou worden behartigd wil ik graag onderbouwd zien. Dat te stellen vind ik een tamelijk lompe opmerking aan het adres van een groot aantal crewleden en reguliere gebruikers.

Ik zou zeggen, onderbouw je opmerkingen eerst eens. Dat praat een stuk constructiever :)
Dit topic zal ook wel weer worden gesloten, enige kritiek mag klaarblijkelijk niet, maar meen het echt: komt recht uit het hart!
Gefundeerde kritiek is geen enkel probleem, daarvoor staat we hier in LA zeker open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SmartDoDo schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:46:
[...]
Nou, het zal me werkelijk aan m'n achterwerk oxideren of mijn mening al dan niet in strijd is met het
een paar keer een dergelijke opmerking in een topic gezet en het topic werd onmiddelijk gesloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Phenom 9850, welk moederbord erbij?

en als iemand mij kan vertellen welk onvertogen woord hier in staat...........................

waar slaat de laatste opmerking nou weer op?
als ik zoiets doe dan..............................

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 136215 op 20-06-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 136215 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:53:
Phenom 9850, welk moederbord erbij?

en als iemand mij kan vertellen welk onvertogen woord hier in staat...........................
Er staat geen onvertogen woord in, maar het is gewoon een "welke moet ik kopen" topic. En die zijn over het algemeen niet gewenst op GoT, dat zijn dingen die je zelf moet uitzoeken. En je reageert niet erg constructief op suggesties. Je zou dus ook eens bij jezelf ten rade kunnen gaan of het daar niet aan ligt :)
waar slaat de laatste opmerking nou weer op?
als ik zoiets doe dan..............................
Omdat je al eerdere topics hebt die op slot gaan, en moderators ook mensen zijn ;) .

Maar dit kun je toch beter eerst aan de moderator vragen die het slotje uitdeelt? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:01

Sebazzz

3dp

Ik weet wel waardoor het komt waardoor je in de clinch ligt met de modjes. Je denkt op geen enkele wijze aan de normale regels als je post in het forum. Zoals nu: Dubbelposten. Zoals eerder TS: Niet zoeken, geen inzet. Zoals de hele tijd (aan je posthistory te zien): GoT als helpdesk gebruiken.

Lees de FAQ en Policy nog eens door, en je tijd op GoT wordt een stuk leuker, of ga anders (terug) naar Fok!. De FAQ en Policy is er niet voor niets. Fok! ook niet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Over die laatste opmerking van dion_b, die ging over het volgende stukje:
Anoniem: 136215 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:39:
stja, daar heb ik dus niets aan, vroeg om een Phenom 9850!
Dat is een nutteloze reply en van een niet zo aardige toon. Verder wekt die reply de suggestie dat je er nauwelijks moeite in wilt steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Het valt mij al een tijdje op dat er eens in de zoveel tijd een topic wordt geopend door iemand die denkt zijn recht te kunnen halen door dingen waarmee hij het oneens is aan het verval van T.net te wijten. Keer op keer blijkt dat deze gebruikers geen voorbeelden kunnen geven van de dingen waar ze zich over beklagen en als puntje bij paaltje komt is het topic gedegradeerd tot een 'jullie deden daar-en-daar stom tegen me'.
maar vind dat het niveau danig naar beneden is gegaan,
Dat komt omdat jij meer bent gaan posten.

Jij hebt het lef hier te gaan lopen klagen over de kwaliteit, terwijl je zelf om de haverklap op je donder krijgt omdat je te weinig inzet toont in je startposts? Terwijl je zelf 22 topics hebt gestart en in totaal 5 topics van anderen hebt gereageerd? Dat laatste is acceptabel, maar als je dan ook nog zo'n grote bek opzet over de kwaliteit, terwijl je daar zelf niet aan bijdraagt, dan ben ik je liever kwijt dan rijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Confusion op 20-06-2008 20:05 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:50

Lordy79

Vastberaden

http://gathering.tweakers...find/poster/136215/topics

Als ik naar je postgedrag kijk kan ik het niet anders dan eens zijn met de mods. Sorry...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik loop hier al heel wat jaren rond, over het algemeen een beetje stilletjes, maar dat is omdat ik elders mijn mond wel open zet.
Ik vindt het ergens wel grappig dat er ook hier (net als op het forum waar ikzelf mod) door een stel azijnpissers de schuld van het 'verloederen' van het forum gegeven wordt aan het verkopen van dat forum aan een grote partij. Ik heb noch hier, noch op dat andere forum enige verandering van werken of denken gezien... behalve bij die mensen die alles lijken aan te grijpen om verloedering aan te wijzen. De grap is dat jouw onderbouwing ook in niets verschilt van de onderbouwingen daar...
Toeval?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Tjsa :?

En als ik naar je post history kijk kom je nog meer van dit soort opmerkingen tegen. Dit wordt over het algemeen niet gewaardeerd, heel begrijpelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door maxjuh op 20-06-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Eens met de moderators. Je steekt weinig tijd in je posts, en blaft anderen af. Je veert in ieder geval niet mee.
Júist het beleid op GoT doet mij hier na 6 jaar nog steeds komen. Het forum is vrijwel schoon van onzin en onzintrappers, die ben ik in ieder geval liever kwijt dan rijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
laat ik het proberen te verduidelijken:

Als ik een vraag stel dan verwacht ik antwoord, niet dat een topic op slot gaat, wordt ik pissig van zonder antwoord op de vraag himself.
Als het topic in het verkeerde forum staat, kan, kleine moeite om me dan daar naar te verwijzen.
Kan ook zijn dat mijn vragen niet begrepen worden, vraag het dan krijg je antwoord.
Kan ook zijn dan mijn vragen technisch te diepgravend zijn, kan, zeg het dan, ga ik verder zoeken.

Als ik me ergens aan erger is het denk ik mijn goed recht om dat te uiten, we leven in een vrij land, mis ik toch echt wel hier, zeker als ik naar de tot nu toe geplaatste reacties kijk.
NEE, ik luister best wel naar de omgeving doch ik mag een mening hebben en als ik dit zo lees hier mag dat dus zeer beslist niet.

Wat mij algemeen opvalt is dat elke kritiek hier onmiddelijk van de hand gewezen wordt, men vormt een gesloten front en dat is mij ook opgevallen in de postings in zijn algemeenheid, iemand die anders denkend is wordt niet geaccepteerd.
Omdat iemand anders denkt wil dat zeggen dat hij of zij slecht is of ongelijk heeft?
En ach, wat is gelijk????

Als ik ergens zwaarwegend mee zit dan denk ik eerst er een paar dagen over na voordat ik ergens uiting aan geef, kan dit nu niet bepaald zeggen van de reacties, deze zijn onmiddelijk geplaatst dus gevoelsreacties en geen rationele, da's mijn conclusie.
Als jullie dat wel mogen waarom ik dan eventueel niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Anoniem: 136215 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:47:
Als ik een vraag stel dan verwacht ik antwoord
Ja, alleen doet de rest van de wereld daar dus niet aan mee want waarom zouden ze?

[ Voor 32% gewijzigd door Delerium op 20-06-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als ik een vraag stel dan verwacht ik antwoord
En daar gaat het eigenlijk al fout. Dit suggereert dat je recht hebt op een antwoord, en dat mensen hier verplicht moeten antwoorden op een vraag. En dat is niet zo. Vergelijk het met het echte leven: als iemand op je afstormt en een antwoord eist, dan zal die persoon dat veel minder snel krijgen dan iemand die het vriendelijk vraagt.

Probeer dus eerst de hand in eigen boezem te steken (figuurlijk), en probeer je manier van reageren wat socialer te maken. Dan zul je zien dat het veel beter gaat :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:26

MsG

Forumzwerver

Leuk dat jij verwacht dat men antwoord op hun vraag krijgt. Tweakers echter stelt dat de gebruiker een dusdanige inzet moet aantonen om het topic te rechtvaardigen. En volgens mij is dit niet een nieuwe regel. Toen ik je topic aan klikte dacht ik dat je doelde op de andere kant, dat er steeds meer helpdesk-kindjes komen die hun hand op houden zonder enige inzet.

Ik ben juist blij met de eigen inzetregel en dat daar ook goed mee om wordt gesprongen. Ik kom oorspronkelijk van Techzine, maar daar is het door een lakse houding en alles wat maar toe wordt gelaten een chaotische bende van mensen die niet meer even googlen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probleem is meer dat je topics niet te diepgravend zijn maar juist te shallow. Het probleem is niet dat mensen je geen gelijk willen geven, omdat je het niet hebt. Het probleem zit 'm dus niet in T.net of GoT maar in gastjes zoals jij, waardoor oudgedienden zoals ik eigenlijk geen zin meer hebben om heel uitgebreid te gaan reageren op topics.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

@ volledig eens met Gambieter. Iemand met een instelling als TS gaat bij mij ook onder op de stapel.

Dit is een onbetaald / vrijwillig forum. Hier heb je imo geen (afdwingbare) rechten als gebruiker. Al helemaal niet als je alleen maar komt halen en nooit zelf iets brengt zoals TS doet.

Als je hulp vraagt bij een ander en het ook wilt ontvangen zal TS eerst flink aan zijn instelling moeten sleutelen............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Als ik een vraag stel dan verwacht ik antwoord, niet dat een topic op slot gaat, wordt ik pissig van zonder antwoord op de vraag himself.
Even in algemene zin. Ik ken niet al jouw topics, dus daar kan ik niet over oordelen. Als uit de TS niet heel veel inzet blijkt, dan is het voor de mensen die de antwoorden willen geven ook niet echt motiverend. Het honderdste topic waar iemand nul moeite zelf doet. Nou wil ik niet zeggen dat jij totaal geen inzet toont, maar onderstaande reactie getuigt ook niet echt van vriendelijkheid. Ik kan me goed voorstellen dat alle 'goodwill' bij mensen dan is verdwenen.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ecteinascidin schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:49:
[...]

Ja, alleen doet de rest van de wereld daar dus niet aan mee want waarom zouden ze?

[...]

[afbeelding]
Ik schoot toch echt in de lach toen het Calimero plaatje eindelijk laadde :), mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ecteinascidin schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:49:
[...]

[...]

[afbeelding]
_O-

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ok, probeer ik het ook
Dit is een discussieforum geen helpdesk, als jij een vraag hebt mag je die hier best stellen maar dan onderbouwd etc. voor een vraag-vervolgvraag spelletje bel je maar naar een helpdesk. Die worden ervoor betaald wij niet. Dan zal ik nog niet eens beginnen over dat jij iets verwacht ( c.q. bijna eist ) van een stel vrijwilligers...
Als het topic in het verkeerde forum staat, kan, kleine moeite om me dan daar naar te verwijzen.
Nog kleinere moeite om eerst zelf wat vooronderzoek te doen en het dan gewoon in het juiste forum te zetten en afaik zijn ondertussen 90% van de slotjes betreffende een verkeerd forum onderbouwd met welk forum het moet zijn en wat voor extra info je nog moet aanleveren om daar een levensvatbaar topic te openen. Vroegah was dit wel anders...
Kan ook zijn dat mijn vragen niet begrepen worden, vraag het dan krijg je antwoord.
Kan ook zijn dat jij gewoon een slechte TS maakt waardoor er geen discussie mogelijkheid is maar alleen een vraag-wedervraag spelletje en wij zijn hier niet je persoonlijke helpdesk.
Maak een behoorlijke topicstart met alles wat je hebt uitgezocht en wat je conclusies waren en je topic heeft een goede levensvatbaarheid, maar tussentijdse opmerkingen als :
Verpesten alle discussie mogelijkheid die er maar in het topic zat, het duidt op geen respect hebben voor alle vrijwilligers die al iets voor jou nagekeken hebben.
Kan ook zijn dan mijn vragen technisch te diepgravend zijn, kan, zeg het dan, ga ik verder zoeken.
Waarom niet in het begin verder zoeken en dan de uitkomsten meedelen?
Als ik me ergens aan erger is het denk ik mijn goed recht om dat te uiten, we leven in een vrij land, mis ik toch echt wel hier, zeker als ik naar de tot nu toe geplaatste reacties kijk.
NEE, ik luister best wel naar de omgeving doch ik mag een mening hebben en als ik dit zo lees hier mag dat dus zeer beslist niet.
Is in het verleden al vaker gezegd, GoT is geen democratie, het is een dictatuur. Het is ook geen vrij land, je hebt je aan de regels te houden of je topic wordt gesloten.
Dan wederom een nieuw topic openen om je te beklagen over het sluiten van het vorige topic geeft op zijn minst aan dat je de regels niet snapt...
Wat mij algemeen opvalt is dat elke kritiek hier onmiddelijk van de hand gewezen wordt, men vormt een gesloten front en dat is mij ook opgevallen in de postings in zijn algemeenheid, iemand die anders denkend is wordt niet geaccepteerd.
Hoezo ben jij anders denkend, je denkt dat je de enige bent die de regels niet gelezen heeft ofzo?
Jouw topics voldoen niet aan de regels van dit forum, dat heeft niets met anders denken te maken maar imho alleen maar met luiheid en te weinig vooronderzoek.
Zijn genoeg andersdenkenden op dit forum die rustig in de 1000'en posts lopen. Het verschil is dat zij wel de regels respecteren...
Als ik ergens zwaarwegend mee zit dan denk ik eerst er een paar dagen over na voordat ik ergens uiting aan geef, kan dit nu niet bepaald zeggen van de reacties, deze zijn onmiddelijk geplaatst dus gevoelsreacties en geen rationele, da's mijn conclusie.
Misschien dat het ook reacties zijn die al vele keren geplaatst zijn omdat je niet de enige bent die met zo'n topic komt.

Misschien een ander idee om eens over te denken : Stuur mij een email met je vraag, ik reken 50 euro voor het indienen van je vraag en daarna 300 euro per uur voor het uitzoeken, elke vervolg email van jouw kant kost 500 euro extra. Maar ik garandeer je dat 98% van je vragen binnen 48 gefactureerde uren beantwoord wordt.
Of je kan de regels volgen en hier gewoon onderbouwde topics starten, maarja dat zou ik je niet adviseren. KIES VOOR MIJ, KIES VOOR MIJ ( is beter voor mijn bankrekening, ik plaats de vraag alsnog op GoT en krijg dan wel een fatsoenlijk antwoord )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 10:23
Ik ben het wel eens met de TS qua topic sluitingen, Veel mods hebben ik mijn ogen een soort te groots machtsgevoel.
Er zijn idd hele foute topics die echt geen kans van slagen hebben en dan is een slotje terecht maar vaak wordt er ook iets gevraagd wat in andermans ogen vrij simpel is maar voor die TS een groot probleem is.
En soms is er nou eenmaal haast bij en heeft een TS geen tijd om uren te zoeken of om eerst een 10tal verouderde FAQ's door te lezen.
Die topics gaan vaak keihard dicht i.c.m. een hele preek van een mod.

Vaak is het in mijn ogen simpeler en sneller om gewoon maar antwoord te geven en die TS daarmee te helpen dan die hele preek te typen.
We zijn er tenslotte om mekaar te helpen hier.

En door het sluiten staat het hele forum nu vol met gesloten topics waardoor het nu echt een hele grote ***** bende is.

Bijvoorbeeld: vragen als: Ik wil XP installeren en Windows ziet mijn schijf niet!, 99 van de 100 keer gaat het hier om de benodigde sata drivers, Hoeveel topics zijn hier wel niet van met deze vraag, en hoeveel zijn er gesloten zonder dat er nou echt een duidelijk antwoord gegeven is...?

Vaak ga ik ook eerst in oude topics zoeken als ik een antwoord nodig heb maar vaak vind ik die al niet om dat die topics al dicht zijn zonder duidelijke oplossing.
Dan vind ik het in mijn ogen zinloos worden om in oude topic te kijken.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

crack_en_hack schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:21:
En soms is er nou eenmaal haast bij en heeft een TS geen tijd om uren te zoeken of om eerst een 10tal verouderde FAQ's door te lezen.
Een puntje van logica voor eigen inzet is er wel. Er zijn 200.000 users, als iedereen een topic zomaar neerplempt zonder enig nadenken stroomt de boel gewoon over. Users die het goede antwoord wel weten gaan natuurlijk niet dag in dag uit hetzelfde antwoord in topics neerzetten, waarschijnliijk zelfs meerdere keren per dag (die lopen gewoon weg).
En dan nog, als iemand haast heeft, waarom roept die dan op GoT 'Aport" waarop anderen hun dure tijd mogen investeren? Is luiheid van een user een rechtvaardiging van inzet van een ander te eisen? Ik ben zelf ook mens/user whatever en mijn eis daarentegen is dat een TS gewoon enige inzet vertoont en enige dingen zelf probeert. Ik ga z'n veters echt niet strikken of zo. Dat kan gewoon niet met nog eens 399.998 extra veters om de hoek.

Dat is ook wat TS misdoet, de tegenvragen van een enig waarom zijn net zo simpel gesteld en worden door TS niet beantwoord. Waarom zou je een recht op antwoord hebben als je dat recht zelf niet eerbiedigt voor een ander? Dat slaat nergens op.. en gezien de overige posten van bv TS is er geen sprake van een incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Het openen van een topic kost meer moeite dan het gewoon simpelweg zoeken. Klaar. Einde discussie. Echt als je dit soort reply's gaat plaatsen dan snap je dus niet waar GoT/T.net om draait.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Zwerver schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:32:
[...]

Het openen van een topic kost meer moeite dan het gewoon simpelweg zoeken. Klaar. Einde discussie.
Nou..., niet einde discussie, Maar wat nou als je zoekt maar het niet kan vinden...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

@crack_en_hack :

Jij hebt het klaarblijkelijk ook niet begrepen, met alle respect.
Verklaart dus ook waarom je het eens bent met de TS, als zowat de enige hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
crack_en_hack schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:35:
[...]

Nou..., niet einde discussie, Maar wat nou als je zoekt maar het niet kan vinden...?
Dan mag je een onderbouwde TS bouwen, zo lastig is dat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Er zijn idd hele foute topics die echt geen kans van slagen hebben en dan is een slotje terecht maar vaak wordt er ook iets gevraagd wat in andermans ogen vrij simpel is maar voor die TS een groot probleem is.

Vaak is het in mijn ogen simpeler en sneller om gewoon maar antwoord te geven en die TS daarmee te helpen dan die hele preek te typen.
Natuurlijk zijn we er om elkaar te helpen, maar een beetje inzet kan nooit kwaad ;) Jij wilt immers dat jouw probleem gratis opgelost wordt. Daarnaast, als je dit soort "simpele" topics maar gaat toestaan dan wordt het hier meer een soort helpdesk waar iedereen maar zijn of haar vraag dumpt in de hoop snel een antwoord te krijgen. Denk je dat het dan nog leuk is om hier te posten en al die vragen keer op keer weer te moeten beantwoorden?
En door het sluiten staat het hele forum nu vol met gesloten topics waardoor het nu echt een hele grote ***** bende is.
Juist doordat die topics gesloten zijn heb je geen last meer van die bende. Hier worden topics over het algemeen ook niet gesloten als ze opgelost zijn, dus je kan ze tijdens je zoekacties makkelijk eruit filteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Edit: spuit11
Lang leve de uitgebreide zoekopties om bepaalde topics te filteren. :+
crack_en_hack schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:35:
[...]

Dan vermeld je in de topic start waar je al op gezocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Zwerver schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:38:
[...]

Dan mag je een onderbouwde TS bouwen, zo lastig is dat niet...
Helemaal mee eens maar waar mijn punt ligt is dat er vaak een onderbouwde TS is maar dat die dan nog gesloten wordt omdat de vraag voor de mod blijkbaar te simpel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
crack_en_hack schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:41:
[...]

Helemaal mee eens maar waar mijn punt ligt is dat er vaak een onderbouwde TS is maar dat die dan nog gesloten wordt omdat de vraag voor de mod blijkbaar te simpel is.
Nee. Dat gebeurd echt niet. Vroeger niet en nu niet. Als jij kan aantonen dat het wel gebeurd dan heb je een valide punt om over te discussieren. Ik kan je op een presenteerblaadje komen dat het je niet gaat lukken om een lijn te vinden, als je al topics gaat vinden die wel een goede TS hebben en dicht gaan. Uitzonderingen zijn overigens grote topics....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

crack_en_hack schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:41:
[...]

Dan is het vaak een FAQ of zoekvraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Exorcist schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:45:
[...]

Dan is het vaak een FAQ of zoekvraag...
Zelfs dan worden ze niet gesloten volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zwerver schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:46:
[...]

Zelfs dan worden ze niet gesloten volgens mij?
Mwa, er zijn best wel posts waar de user zijn best heeft gedaan, maar wel een simpele vraag stelt die in de FAQ staat of al duizend maal voorbij is gekomen. De drempel ligt dan wel wat hoger volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

crack_en_hack schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:21:Er zijn idd hele foute topics die echt geen kans van slagen hebben en dan is een slotje terecht maar vaak wordt er ook iets gevraagd wat in andermans ogen vrij simpel is maar voor die TS een groot probleem is.
Dat is waar, maar dat komt vooral omdat Gathering of Tweakers géén 'snelle helpdesk' is. Hier kan worden gediscussieerd over computerzaken. Een deel ervan bestaat ongetwijfeld uit vragen, van heel diepgaand en technisch, en waar veel tijd voor is, zoals bijvoorbeeld in SEA, tot aan vragen waar je het liefst heel snel een antwoord hebt, zoals bijvoorbeeld bij hardwareproblemen. Wij begrijpen ook wel dat het soms heel vervelend is als je haast hebt en met een probleem zit en je topic gesloten wordt, maar we moeten ook rekening houden met het alternatief; een onbehoorlijke hoeveelheid vragen die vrij gemakkelijk op te lossen zijn.
Klopt, maar het negatieve gevolg daarvan is dat het steeds meer simpele vragen uitlokt. We moeten voorkomen dat er een sfeer ontstaat van 'Ach, eigenlijk mag het niet en is het storend, maar wellicht is er wel iemand die toch snel een antwoord geeft voordat een mod het topic sluit, dan heb ik in ieder geval lekker mijn antwoord'. Als mensen die snelle antwoorden op simpele vragen wensen graag mensen die bereid zijn om vaak en snel antwoorden te geven op simpele vragen dan zijn daar veel betere platformen voor te vinden dan GoT :). Beginnersweb bijvoorbeeld :). Overigens wordt er ook hier vaak een handreiking gedaan richting de oplossing door bijvoorbeeld relevante zoektermen te geven :)
Dat is een misvatting. We zijn hier om een community te vormen waar interessante gedachten, kennis en meningen worden gedeeld, met een voorkeur voor onderwerpen binnen het tweakers-domein. Het beantwoorden van complexe vragen, en elkaar dus daarmee helpen, hoort daar bij, maar simpele vragen zijn gewoon heel erg vaak niet interessant (meer).

Bijvoorbeeld: vragen als: Ik wil XP installeren en Windows ziet mijn schijf niet!, 99 van de 100 keer gaat het hier om de benodigde sata drivers, Hoeveel topics zijn hier wel niet van met deze vraag, en hoeveel zijn er gesloten zonder dat er nou echt een duidelijk antwoord gegeven is...?

Vaak ga ik ook eerst in oude topics zoeken als ik een antwoord nodig heb maar vaak vind ik die al niet om dat die topics al dicht zijn zonder duidelijke oplossing.
Dan vind ik het in mijn ogen zinloos worden om in oude topic te kijken.
Dat is inderdaad een probleem. Er worden af en toe wel wat balletjes opgegooid om daar oplossingen voor te vinden. Te denken valt bijvoorbeeld aan beter bijwerken van FAQ's, bijhouden van een Wiki, extra 'status'-tags voor topics ('opgelost', 'onopgelost', etcetera) en nog wat varianten. Daar zijn op het moment echter geen concrete plannen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 19:59

BHQ

en hoeveel zijn er gesloten zonder dat er nou echt een duidelijk antwoord gegeven is...?
En hoeveel zijn er gesloten omdat de vraag -of- googlebaar is, -of- allang en breed diverse keren is gesteld, -of- gewoon niet in het niveau van GoT thuishoort?

Come on, basic vraagjes die makkelijk dmv. de goede termen te vinden zijn, gaan gewoon dicht omdat ze niet gewenst zijn. Ben je het d'r niet mee eens? Da's dan jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-06 16:02

Beugelfles

I love rusty spoons

GoT is een forum waar je gevoel voor moet krijgen (net als alle andere fora trouwens). Wat kan wel, wat kan niet en wat wordt er van je verwacht als je een topic opent. Er zijn een aantal ongeschreven regels op GoT die niet iedereen kent. Met name 'nieuwe' users hebben daar moeit mee.

Zelf ben ik rustig op dit forum begonnen. Een beetje de kat uit de boom kijken over de stand van zaken en het niveau op GoT. Andere mensen gebruiken al snel hun andere ervaringen op het www en denken dat als ze maar een beetje grote mond opzettten, dat ze dan wel hun antwoord krijgen. Zo werkt het gewoon niet op GoT.

GoT is gewoon een ontzettend mooie community! _/-\o_ Natuurlijk zijn er soms wat probleempjes of meningsverschillen, maar het feit dat er zoveel van dit soort topics zijn en dat daar serieus in gereageerd wordt geeft aan dat er constant constructief aan GoT wordt gewerkt! :)

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:23

ManiacsHouse

Scheisse!

Confusion schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:05:
[...]

Het valt mij al een tijdje op dat er eens in de zoveel tijd een topic wordt geopend door iemand die denkt zijn recht te kunnen halen door dingen waarmee hij het oneens is aan het verval van T.net te wijten.
Je brengt het verkeerd vind ik. Er worden regelmatig topics geopend (dat valt mij op en met mij andere en inmiddels jezelf ook.....) die met het verval en/of veranderingen binnen tweakers te maken hebben. Misschien niet echt een verval maar jullie hebben regelmatig de schijn tegen je. (zie bijvoorbeeld het topic over Zercom en de pricewatch).

Wat mij ook opvalt is dat er in dit soort topics vrij snel door de crew op de persoon worden gespeeld en word geroepen dat je maar voorbeelden moet geven en je anders maar je klep moet houden.

Dat dit soort topics ontstaan zou de crew aan het denken moeten zetten over het hoe/wat/waarom/etc. en niet maar onder de mat schuiven dat het wel weer een gefrustreerde tweaker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

In mijn ruim 7000 posts heb ik meerdere topics geopend. Degene die gesloten zijn (voornamelijk in het begin van mijn "carrieré" hier) waren terecht, of ik dat nu achteraf besefte of niet.

Ik heb maar één keer gehad dat een topic van mij, in mijn ogen, onterecht compleet verwijderd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Oeijoei :X ik krijg wel de wind van voren nu met mn topic reply :) , Er staat al een lekker windje hier :+
eamelink schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:51:
Te denken valt bijvoorbeeld aan beter bijwerken van FAQ's, bijhouden van een Wiki, extra 'status'-tags voor topics ('opgelost', 'onopgelost', etcetera) en nog wat varianten. Daar zijn op het moment echter geen concrete plannen voor.
Dat is echt erg jammer vind ik want dit zou denk ik een hoop "problemen/onduidelijkheden" wegnemen..

Het zijn wel goede ideeén...

Wat ik gewoon vind is dat soms de lat net ietsje te hoog ligt, wat voor de één basic is is voor de andere niet basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als de lat voor iemand te hoog ligt, zijn er genoeg andere sites waar die lat iets lager ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

crack_en_hack schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:10:
Wat ik gewoon vind is dat soms de lat net ietsje te hoog ligt, wat voor de één basic is is voor de andere niet basic.
Basic dingen zijn vaak juist die zaken die al vermeld staan in de FAQ's of op een andere manier (manuals ofzo) terug te vinden zijn. Maar ook dat moet opzich geen belemmering zijn om een topic te openen, zolang je goed uitlegt wat je probleem is, waar je tegenaan loopt en wat je al geprobeerd hebt dan zal er geen modje zijn die dat topic om die reden sluit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zowel voor de TS als anderen: en als je het niet zeker weet of het kan, en of het in het goede forumdeel staat, dan kun je ook nog eerst even contact hebben met de moderators. Ik heb wel eens dingen gehad waarvan ik niet wist of het in PNS, of in WSS etc hoorde (of uberhaupt wel op GoT thuishoorde). Gewoon contact opgenomen met iemand van de crew en de vraag voorgelegd, dan weet je gelijk waar je aan toe bent. Het voorkomt ergernis, onnodige slotjes etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:54

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Confusion schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:05:
[...]
Jij hebt het lef hier te gaan lopen klagen over de kwaliteit, terwijl je zelf om de haverklap op je donder krijgt omdat je te weinig inzet toont in je startposts? Terwijl je zelf 22 topics hebt gestart en in totaal 5 topics van anderen hebt gereageerd? Dat laatste is acceptabel, maar als je dan ook nog zo'n grote bek opzet over de kwaliteit, terwijl je daar zelf niet aan bijdraagt, dan ben ik je liever kwijt dan rijk.
_/-\o_
Min of meer dezelfde tekst had ik in mijn hoofd na het lezen van de TS, en na het bekijken van al zijn gesloten topics maar voordat ik de rest van dit topic doornam. :+ (Mijn standaard strategie voor het bepalen van m'n eigen reaktie zonder beinvloed te worden door anderen...)

TS, je zeurt. Een betere wereld begint in dit geval echt bij jezelf. Ik zie geen enkel topic wat onterecht is gesloten. Stuk voor stuk ontbreekt het aan inzet of andere 'verplichte' materialen.

Ik ben (serieus) dus echt blij dat mods hun werk doen. Maar jij lijkt het ook gewoon echt niet te leren? Eigenlijk is het verwonderlijk dat je nog niet eens gebanned bent...
Waarmee ik dus aangeef dat ik het niet met je beklag eens ben in de TS en gewoon het gevoel heb dat jij je gelijk wilt behalen, wat niet gaat gebeuren. De rest hebben mijn voorgangers in dit topic al geschreven.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Perfect voorbeeld in mijn ogen.

Als een antwoord gegeven wordt als : je moet je sata drivers installeren.
Dan komt er een vervolgvraag wat sata drivers nou zijn, welke sata drivers hij moet hebben, hij heeft nu sata drivers gedownload maar hoe te installeren, hij heeft geen floppy drive meer hoe nu de sata drivers te installeren, welke functietoets moet er ingedrukt worden om de sata drivers vanaf floppy te lezen, etc etc.

En een dag later komt de volgende : Ik wil XP installeren en Windows ziet mijn schijf niet, btw ik heb niet hetzelfde moederbord als in topic x. of hij kan de drivers niet downloaden vanaf de site genoemd in topic x. Of hij wordt verwezen naar topic x en geeft als antwoord : stja, daar heb ik dus niets aan, vroeg om een Phenom 9850!

Dat soort topics heeft dus 0,0 discussiewaarde en is alleen maar helpdesken.

Het argument dat iemand geen tijd heeft is imho ook in 99% van de gevallen waardeloos. Als iemand echt geen tijd meer heeft had hij zich beter moeten voorbereiden en niet gaan eisen dat er een antwoord gegeven wordt, als iemand geen tijd wil maken dan hoef je al helemaal niet aan anderen te vragen om wel tijd voor jou te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 08:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

crack_en_hack schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:10:
Oeijoei :X ik krijg wel de wind van voren nu met mn topic reply :) , Er staat al een lekker windje hier :+

[...]

Dat is echt erg jammer vind ik want dit zou denk ik een hoop "problemen/onduidelijkheden" wegnemen..

Het zijn wel goede ideeén...

De lat te hoog ligt? :D

Kom nou toch, het heeft erg weinig te maken met het kennisniveau van iemand hoor. Het draait hier om inzet. GoT is geen helpdesk om ff snel een oplossing te scoren, niet met simpele vragen en ook niet met moeilijke vragen. In beide gevallen zul je moeten laten zien dat je er wel degelijk zelf mee bezig bent geweest, dingen hebt gezocht, geprobeerd etc (en nee, roepen dat je al hebt gezochr maar niks gevonden is dat echt niet). Als je dat aangeeft dan doet de vraag er opzichzelf al weinig meer toe en het nivo van de vraag al helemaal niet

Dat laatste zien de meeste klagers gewoon niet. Die dumpen een vraag en verwachten direct een antwoord en daar is GoT gewoon niet voor bedoeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 21-06-2008 09:44 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:54

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ met hem.

Dat is inderdaad wat veel mensen over het hoofd zien of voor het gemak maar even vergeten.
Ik zie zulke topics best vaak verschijnen. Soms neem ik de moeite om op de topic report knop te drukken en soms neem ik de moeite om toch te reageren met een tegenvraag.
En soms komt er dan antwoord terug waarin blijkt dat de TS daadwerkelijk wel zelf onderzoek heeft gepleegd en dingen uit heeft geprobeerd. Dat is dan mooi, maar dat had ie dan beter even in de TS kunnen zetten, voor een snellere en betere 'afhandeling'.

De lat te hoog? Nee, echt niet. De lat bij tweakers is variabel 'instelbaar' door de user. De manier waarop er een topic word gestart, bepaald de lat-hoogte. Is de topicstart onder de maat (geen info, geen uitprobeersels, geen echte vraag), dan heb je dus eigenlijk zelf de lat te hoog gelegd door zo'n magere of incomplete topicstart te maken.

Dan heb je ook nog wel de echt simpele vragen, zelfs die komen nog weleens voorbij waar zo ongeveer iedereen wel antwoord op heeft en waarvan het antwoord in de FAQ zelfs staat. Sommige van die topics worden zelfs niet gesloten omdat de TS duidelijk werk heeft gemaakt van zijn probleem of vraag en van de materie eromheen. En dat vind ik dan ook een goede zaak omdat de TS daar dan echt ook een hoop van kan leren, alleen maar door z'n eigen inzet. Daarbij heeft zo'n topic potentie voor een volgende persoon met eenzelfde soort vraag, en een goede knowledge base kan zijn, ondanks de simpele vraag.

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 21-06-2008 10:40 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

maniacshouse schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:02:
Je brengt het verkeerd vind ik. Er worden regelmatig topics geopend (dat valt mij op en met mij andere en inmiddels jezelf ook.....) die met het verval en/of veranderingen binnen tweakers te maken hebben. Misschien niet echt een verval maar jullie hebben regelmatig de schijn tegen je. (zie bijvoorbeeld het topic over Zercom en de pricewatch).
Je zegt 'regelmatig', maar je hebt in feite maar 1 voorbeeld, dat bovendien niet relevant is, want
1) Dit probleem met Zercom bestaat al vele jaren.
2) Het feit dat de regels rondom de pricewatch niet sluitend zijn en misbruik door Zercom mogelijk maken, betekent niet dat de hele pricewatch niet deugt, laat staan dat er sprake is van 'verval'.

Kortom: welk verval?
Dat dit soort topics ontstaan zou de crew aan het denken moeten zetten over het hoe/wat/waarom/etc. en niet maar onder de mat schuiven dat het wel weer een gefrustreerde tweaker is.
Een gerechtvaardigde klacht wordt altijd door enkele mods gesteund. Binnen de crew is een rijke variatie aan meningen en wij hebben geen commercieel belang bij T.net. Zie ook de reactie van Jester.nl: Jester.NL in "Tweakers is Tweakers niet meer?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Confusion schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:43:
[...]

Je zegt 'regelmatig', maar je hebt in feite maar 1 voorbeeld, dat bovendien niet relevant is, want
1) Dit probleem met Zercom bestaat al vele jaren.
2) Het feit dat de regels rondom de pricewatch niet sluitend zijn en misbruik door Zercom mogelijk maken, betekent niet dat de hele pricewatch niet deugt, laat staan dat er sprake is van 'verval'.

Kortom: welk verval?
In dat betreffende topic word regelmatig door meerdere de aanname gemaakt dat de crew aan bijvoorbeeld achterkamertjespolitiek doet. Er worden vraagtekens gesteld waar de belangen liggen, etc. Ik zeg niet dat de pw niet deugt. En steek je kop nou niet in het zand en doe niet net of je nooit wat leest. Er loopt/liep een soortgelijk topic met soortgelijke aannames over 4allclients.
Dat bedoel ik met de schijn tegen.

Misschien verdien ik ook geen schoonheidsprijs met mijn manier van discussiëren maar jouw reactie is wel weer een hele kenmerkende. "Je geeft maar 1 voorbeeld en dat voorbeeld slaat nergens op" m.a.w. "wat zeur je nou?"
Ik geef EEN voorbeeld... Verwacht men dat je dan maar het halve forum gaat quoten???

Wat ik duidelijk probeer te maken is dat het niet toevallig is dat er een algemeen gevoel hangt dat tweakers veranderd is of een andere weg inslaat of vercommercialiseerd is. Je constateert het zelf, het valt je op dat er toch steeds weer topics opduiken met de vraag of tweakers tweakers niet meer is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Dus omdat er de afgelopen jaren tig topics zijn geweest als deze en altijd was de algemene conclusie dat er niets aan de hand was is er nu de schijn dat er weer niets aan de hand is?

Je hoeft niet het halve forum te quoten, maar geef wel een paar relevante topics.

En vercommercialisering is een ander onderwerp dan de TS aansnijdt in mijn ogen.
TS wil hier gewoon kunnen helpdesken en one-liners plaatsen imho. Die instelling is hier nooit gewenst geweest, hooguit meer toegestaan vroeger. Maarja als je groter wordt moeten de regels strakker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

maniacshouse schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:31:
"Je geeft maar 1 voorbeeld en dat voorbeeld slaat nergens op" m.a.w. "wat zeur je nou?"
Nee, ik zei "Je zegt 'regelmatig', maar je hebt in feite maar 1 voorbeeld, dat bovendien niet relevant is". Daaruit kan ik logischerwijs niet afleiden waar je op doelt. Het wekt bij mij de indruk dat je overdrijft. Het is hetzelfde als denken 'alle Turken zijn stom', omdat er eentje een keer onaardig tegen je was. Als er werkelijk zoveel verschillende problemen zijn dat je van 'verval' kunt spreken, vertel ons dan wat die problemen zijn. Hier in LA klagen dat 'T.net vervalt, zie het topic over Zercom', is zinloos, onbeargumenteerd en daarom, voorzover te beoordelen, onwaar.

Dat jij iets anders leest dan ik schrijf is ook kenmerkend. Ik merk slechts op dat ik met je post niets kan, omdat ik geen idee heb waar je op doelt. Vervolgens interpreteer jij dat als het afdoen van je klacht. Nee, ik doe hem niet af, ik vraag om verduidelijking. Maar het feit dat iemand zelf in een post al direct zo onduidelijk is, is tekenend. Jij weet zelf volgens mij ook niet wat die tekenen van verval nu eigenlijk zijn. Het is alleen maar een indruk die je hebt. Nou, dan stel ik voor dat je je even een uurtje inleest in de wondere wereld van de menselijke psychologie: de algemene indruk die mensen ergens van hebben, hoeft niets te maken te hebben met de feitelijke situatie en een mening die ze kunnen verdedigen. Mensen zijn volstrekt irrationele wezens en 'Nederland is een kutland' is de typische manier waarop 'ik werd gearresteerd omdat ik in Amsterdam tegen een paaltje aanpistte en de agent uitschold; fucking fascists' zich uit.
Ik geef EEN voorbeeld... Verwacht men dat je dan maar het halve forum gaat quoten???
Ik verwacht minstens drie, niet samenhangende, eigenschappen die 'verval' kenmerken en ik verwacht dat van iedere eigenschap aannemelijk wordt gemaakt dat het eerder regel dan uitzondering is en dat het een verandering ten opzichte van vroeger is.
Wat ik duidelijk probeer te maken is dat het niet toevallig is dat er een algemeen gevoel hangt dat tweakers veranderd is
Is dat zo dan? Met duizenden reguliere gebruikers en 1 topic in de paar weken van iemand die toevalligerwijs ook nog andere redenen tot klagen heeft, denk ik dat dat gewoon niet waar is.
Je constateert het zelf, het valt je op dat er toch steeds weer topics opduiken met de vraag of tweakers tweakers niet meer is...
Ik parafraseerde de topicstarter. In feite zijn die topics er al sinds pakweg het tweede jaar van T.net en komen ze op alle fora van enig formaat voor. Vooral dat laatste zou een hint moeten zijn over de betrouwbaarheid van dit soort topics.

[ Voor 20% gewijzigd door Confusion op 21-06-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-06 22:23
Helaas mag ik binnen de CSL ook veel slotjes zetten. Maar dat zijn dan uitzoek vraagjes. Het punt is dat we wel moeten. Als alle users hun vragen laten beantwoorden op GoT ipv de Manual te openen dan kunnen we de CSL denk ik wel gaan instellen op "posts van het afgelopen uur" om te voorkomen dat we een topic overflow krijgen..

Topics zoals boodschappenlijstjes en dergelijke gaan dicht. Je kan zo uitzoeken wat vooruitbreidingssloten er op een mobo zitten en welke CPU er in past. Een laptop kun je ook prima zelf kiezen en straks nog makkelijker als we binnen de CSL een verbeterde FAQ, Buy Guide en een BBG daarvoor hebben.

Ja achter de schermen zijn we als vrijwillige moderators wel druk bezig om het voor jullie users leuk en makkelijk te maken. Het punt is dat het voor iedereen overzichtelijk en leuk moet zijn. En daar bestaan wel conflicten. Daarvoor hebben we dan ook een feedback en is alles opzich bespreekbaar, tenzij dit al eerder (recent) is gedaan.

Opzich lijkt me niks mis met GoT en Tweakers. Je kunt hier komen met je echte problemen en zo hulp krijgen van mensen die er echt verstand van hebben. Daarvoor zijn we tweakers en zitten we hier en niet bij een helpdesk van een of andere OEM voor de OENen (tm) (NOFI :+ ). Potentiele topics blijven ook echt wel even open. Kijk in de CSL maar eens naar het topic over de stille zuinige HTPC. Begon als boodschappenlijstje en is nu een van de beste topics binnen de CSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238860

Omdat iemand anders denkt wil dat zeggen dat hij of zij slecht is of ongelijk heeft?
En ach, wat is gelijk????

Als jullie dat wel mogen waarom ik dan eventueel niet?
Haha, deze post illustreert precies waarom jij problemen hebt op tweakers.net. Neem de dik gedrukte regel als voorbeeld, hier gaat het al helemaal mis. Er zijn hier op GoT een aantal regels, 1 daarvan is dat je eerst zelf gaat zoeken voordat je hier iets vraagt. In de dik gedrukte regel doe jij precies het tegen over gestelde!

En jij verwacht antwoorden? Geef zelf eens antwoord op al de reacties over het feit van je post geschiedenis? Jij post gewoon steeds hetzelfde, je klaagt over het het feit dat je topics gesloten worden, maar ik hoop dat je na het stukje hier boven snapt waarom ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 238860 op 21-06-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zwerver schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:53:
[...]

Probleem is meer dat je topics niet te diepgravend zijn maar juist te shallow. Het probleem is niet dat mensen je geen gelijk willen geven, omdat je het niet hebt. Het probleem zit 'm dus niet in T.net of GoT maar in gastjes zoals jij, waardoor oudgedienden zoals ik eigenlijk geen zin meer hebben om heel uitgebreid te gaan reageren op topics.
aha, te beroerd dus om een ander te helpen?

schreef al eerder dat ik het een kliek vind en aan die kliek gaat tweakers kapot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 238860 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:51:
[...]

Haha, deze post illustreert precies waarom jij problemen hebt op tweakers.net. Neem de dik gedrukte regel als voorbeeld, hier gaat het al helemaal mis. Er zijn hier op GoT een aantal regels, 1 daarvan is dat je eerst zelf gaat zoeken voordat je hier iets vraagt. In de dik gedrukte regel doe jij precies het tegen over gestelde!

En jij verwacht antwoorden? Geef zelf eens antwoord op al de reacties over het feit van je post geschiedenis? Jij post gewoon steeds hetzelfde, je klaagt over het het feit dat je topics gesloten worden, maar ik hoop dat je na het stukje hier boven snapt waarom ;)
euhhhhhhhhhhhhhhhhhh nee.......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GENETX schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:56:
Helaas mag ik binnen de CSL ook veel slotjes zetten. Maar dat zijn dan uitzoek vraagjes. Het punt is dat we wel moeten. Als alle users hun vragen laten beantwoorden op GoT ipv de Manual te openen dan kunnen we de CSL denk ik wel gaan instellen op "posts van het afgelopen uur" om te voorkomen dat we een topic overflow krijgen..
Denk je nu echt dat ik aanklop zonder een manual te lezen? Geef je volkomen gelijk, is iets wat ik nog wel eens een ander verwijt: LEZEN zowel het topic als de manual.
Maar als ik dan een kribbig verwijt maak aan de leukerd met z'n opmerking over 'manual lezen' terwijl in het topic vermeld staat dat het manual geen uitsluitsel geeft dan gaat het topic................ DICHT!
Topics zoals boodschappenlijstjes en dergelijke gaan dicht. Je kan zo uitzoeken wat vooruitbreidingssloten er op een mobo zitten en welke CPU er in past. Een laptop kun je ook prima zelf kiezen en straks nog makkelijker als we binnen de CSL een verbeterde FAQ, Buy Guide en een BBG daarvoor hebben.
Geef je groot gelijk edoch als er iets nieuws MET problemen op de markt is dan lijkt het mij logisch om te vragen of er ander, in dit geval moederborden, op de markt zijn cq. ervaringen.
Hoe kom ik dit anders dan wel te weten?
Ja achter de schermen zijn we als vrijwillige moderators wel druk bezig om het voor jullie users leuk en makkelijk te maken. Het punt is dat het voor iedereen overzichtelijk en leuk moet zijn. En daar bestaan wel conflicten. Daarvoor hebben we dan ook een feedback en is alles opzich bespreekbaar, tenzij dit al eerder (recent) is gedaan.
Neem dit direct van je aan, edoch vind wel dat men vrij regelmatig met de botte bijl hakt, naar persoonlijke mening en niet 'het algemeen nut'.
Opzich lijkt me niks mis met GoT en Tweakers. Je kunt hier komen met je echte problemen en zo hulp krijgen van mensen die er echt verstand van hebben. Daarvoor zijn we tweakers en zitten we hier en niet bij een helpdesk van een of andere OEM voor de OENen (tm) (NOFI :+ ). Potentiele topics blijven ook echt wel even open. Kijk in de CSL maar eens naar het topic over de stille zuinige HTPC. Begon als boodschappenlijstje en is nu een van de beste topics binnen de CSL.
Zie mijn opmerkingen, blijf met name bij die botte bijl.

Wat wel van m'n hart moet is dat jij de enige bent die beredeneerd reageert en niet loopt te 'schreeuwen' zoals de overigen, waardeer dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Anoniem: 136215 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 22:10:
[...]

Zelf beroerd om moeite in je eigen posts te steken? Als jij geen inzet vertoont, dan is een ander veel minder geneigd om je te helpen. Tit For Tat. (Tevens het principe waarom BitTorrent werkt)

Verder flik je het nu om te triple posten.

[ Voor 0% gewijzigd door RayNbow op 21-06-2008 22:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Anoniem: 136215 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 22:12:
[...]

en dát soort antwoorden zijn exact de reden waaorm GoT een ignore functie zoumoeten hebben waar je mensen mee kon uitschakelen zodat je hun posts niet zou hoeven lezen.
Sorry dat ik het zeg, maar zo tenenkrommend eigenwijs en onbeschoft als jij naar de mensen op dit forum reageert ben je er een goed argument voor.

Eerst ben je beroerd om een behoorlijk topic te starten, dan flame je er maar wat wild op los in plaats van normaal te discussiëren, als iemand uit je volledig onduidelijke vraag niet komt en vraagt wat je bedoelt ga je hem af zitten zeiken, en vervolgens ligt het aan iedereen behalve jou dat Tweakers.net "verloedert" waar je geen voorbeelden voor kan geven behalve je eigen topics en waar je bovendien nog weigert normaal op tegenargumenten in te gaan.

Wat kom je doen, en waarom moet dat hier? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[...]

Als ik je post history lees is het anders wel zo.
[...]

schreef al eerder dat ik het een kliek vind en aan die kliek gaat tweakers kapot!
Die kliek zoals jij het noemt is de community die tweakers sterk maakt. Het is mogelijk een wat eigenzinnig wereldje waarin het de vraag is of je je er thuis voelt. Iedereen is welkom, maar als je voelt dat je niet op je plek bent, dan blijf je weg.

Dat jij dat ziet als mensen die te beroerd zijn om je te helpen komt dan wellicht doordat je blijkbaar niet echt iets leert van de tips die je gegeven worden. Dat is jammer want zo hoeft het niet te zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tel eens hoeveel posts iedereen die in dit topic gereageerd heeft heeft gemaakt, en beweer dat dan nog eens. Leuk voor je dat jij beweert dat Tweakers.net kapot gaat aan *wat dan ook*, maar ik denk dat wij dat beter weten dan jij. Geef nou eens een reden om je relaas serieus te nemen? Je wekt bij mij niet de indruk dat je überhaupt in de gaten hebt wat een community inhoudt. Wat zou Tweakers.net zijn zonder die kliek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles

Beugelfles

I love rusty spoons

[...]
Deze post geef toch maar aan dat hcbs niet helemaal de bedoeling van GoT heeft begrepen (nofi :> ) Als je dit soort zaken durft te posten in de nabijheid van hardcore gebruikers - die precies begrijpen waar GoT om draait, maar ook respect opbrengen als je een nieuwe (onervaren) user bent - dan schort er iets aan je GoT-opvoeding. Misschien een idee om een GoT-bootcamp op te richten waar toekomstige users in korte tijd worden klaargestoomd op een levenlang GoT-plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

The helpdesk has left the building. Blijkbaar ben je als enige van mening dat het niet aan je eigen houding ligt, en dan ga je niet veel verder komen.
Die "kliek" is juist een van de redenen dat GoT zo goed werkt. Er gaat niets kapot, alleen is er van tijd tot tijd iemand die denkt dat het fout loopt omdat die persoon zijn zin niet krijgt. Soort van profeet die aankondigt dat de wereld morgen vergaat ;)

Maar je hoeft toch niet hier te komen? Er zijn genoeg andere forums waar je terecht kunt. Waarom zou dit specifieke forum jou moeten helpen? Of is het omdat hier het niveau hoog is en de meeste specialistische kennis aanwezig is? En dat komt door de actieve users, die in veel topics helpen zonder zelf allerlei topics te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles

Beugelfles

I love rusty spoons

[...]
Wat een onzin. Ik ben ook relatief nieuw op GoT en een onervaren gebruiken. Toch probeer ik me een beetje aan te passen aan de geschreven en ongeschreven regels op dit forum. Op die manier krijg je meer gedaan dan op jouw manier.

GoT zie ik altijd nog als een unieke online community waar er - in tegenstelling tot andere fora - wel degelijk iets van de users wordt verwacht.

[ Voor 14% gewijzigd door Beugelfles op 21-06-2008 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-06 22:23
Anoniem: 136215 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 22:22:
[...]

Denk je nu echt dat ik aanklop zonder een manual te lezen? Geef je volkomen gelijk, is iets wat ik nog wel eens een ander verwijt: LEZEN zowel het topic als de manual.
Maar als ik dan een kribbig verwijt maak aan de leukerd met z'n opmerking over 'manual lezen' terwijl in het topic vermeld staat dat het manual geen uitsluitsel geeft dan gaat het topic................ DICHT!
Als het duidelijk een probleem is dat er echt niet in staat of neit voor de hand lichtend is dan blijft hij echt wel open. Tenminste bij mij wel.
Geef je groot gelijk edoch als er iets nieuws MET problemen op de markt is dan lijkt het mij logisch om te vragen of er ander, in dit geval moederborden, op de markt zijn cq. ervaringen.
Hoe kom ik dit anders dan wel te weten?
Helemaal mee eens. Spul dat (nog) niet in de FAQ te vinden is, of daar niet uit te vissen is met wat gezond verstand en ook nog eens niet in een manual zal staan zal wat mij betreft ook zeker open blijven.
Neem dit direct van je aan, edoch vind wel dat men vrij regelmatig met de botte bijl hakt, naar persoonlijke mening en niet 'het algemeen nut'.
Persoon, plaats, tijd denk ik. Er zijn twijfelgevallen en net als voetbal is het de ene keer wel buitenspel en de andere keer niet...
Zie mijn opmerkingen, blijf met name bij die botte bijl.

Wat wel van m'n hart moet is dat jij de enige bent die beredeneerd reageert en niet loopt te 'schreeuwen' zoals de overigen, waardeer dit!
Dankje.

Als ik zo even je topics doorlees ben ik het eigenlijk wel met alle slotjes eens. Ik had wellicht Phenom 9850, welk moederbord erbij? wel een kasn gegeven omdat je gewoon echt veel problemen hebt gehad daarmee zo te zien. Daarnaast is dat een bekend probleem met de Phenom en zal het voor andere users wellicht ook meerwaarde bieden. Helaas ben ik gene moderator daar ;)

Mja, voor de rest kan ik het helaas ook alleen maar eens zijn met de mensen hierboven. Ga niet direct zo tekeer als je je zin niet krijgt. Er zijn regels en die zijn er zoals ik al aangaf/illustreerde niet voor niets.

Mijn advies is om je aan te passen en gewoon lekker meedoen. Niet alleen komen voor vragen, maar ook anderen helpen. Als je wat respect afdingt dan zullen er modjes zijn die dat zien en zullen wat soepeler met je omgaan. Wellicht was bovenstaand topic wel open gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
[...]

8)7 8)7 8)7 Ik zeg :w als je het hier zo vervelend vindt.

Owh wacht even, ik zal inhoudelijk reageren. Tegen de tijd dat jij zoveel mensen geholpen hebt op het forum als ik mag je wat mij betreft dit soort opmerkingen maken. Tot die tijd verwijt je mij iets terwijl je zelf nog niet 1x iets inhoudelijks toegevoegd hebt aan heel GoT...

[ Voor 31% gewijzigd door Zwerver op 22-06-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Kan dit topic niet dicht? Puur om het feit dat het nu een beetje een op de persoon gespeeld afzeiktopic lijkt te worden?
Overigens erg makkelijk allemaal. Ben je het niet mee ons dan donder je toch op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

maniacshouse schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:52:
Kan dit topic niet dicht? Puur om het feit dat het nu een beetje een op de persoon gespeeld afzeiktopic lijkt te worden?
Overigens erg makkelijk allemaal. Ben je het niet mee ons dan donder je toch op?
Als het topic dichtgegooid wordt gaan er vast weer mensen zeuren dat GoT een dictatuur is en dat de modjes evil zijn en alles op slot gooien wat ze niet aanstaat.

Er is op GoT best ruimte voor zulke discussies, maar als topicstarter loop je natuurlijk het risico dat je weinig steun vind, zeker omdat in LA voornamelijk de hardcore users reageren die al vele jaren op GoT meelopen en derhalve ook al duizenden mensen hebben geholpen in vele duizenden posts. En dit zijn de users die GoT gevormd hebben tot wat het nu is, dus dan kun je reacties verwachten die redelijk direct zijn.

Er zijn genoeg zaken in LA besproken die langzamerhand meegenomen zijn in het beleid, dus op zich kan een discussie er best voor zorgen dat er over het beleid wordt nagedacht en verbeterd waar nodig. Echter, als iemand die hier net komt kijken en veel regels overtreed komt zeuren, dan zal daar natuurlijk wel de nodige kritiek op komen en imho is dat volledig terecht.

[ Voor 17% gewijzigd door TERW_DAN op 22-06-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 10:37

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik wil ook even klagen over GoT. Waarom komen er zo vaak van die klaagtopics over het niveau? Goed, ik zie inderdaad dat het niveau en/of de houding van sommige users nogal beroerd is. Inmiddels is dit post 18772 van mij. Waar ik mij nog het meest aan stoor zijn de (in mijn ogen) helpdeskusers die hun vraagje neerflikkeren zonder enige inzet. Zijn ze het er niet mee eens, dan openen ze gewoon nog een keer een topic waarin ze het slotje beklagen. FAQ's e.d. worden niet gelezen met eisen aan een topicstart en natuurlijk ook niet wat te doen wanneer je topic op slot is gegaan.

Maar buiten die help-mij-NU-helpdeskusers om vin dik het niveau en de sfeer hier na al die jaren nog altijd goed. Thanx to de vrijwilligers onder de mods die een oogje in he zeil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

maniacshouse schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:52:
De TS blijft het over zichzelf afroepen door te weigeren ook maar enige kritiek op zijn eigen acties te accepteren. Iemand die zelf nog niet bijdraagt zal zichzelf toch eerst moeten bewijzen voor hij over anderen mag klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

gambieter schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:15:
[...]

De TS blijft het over zichzelf afroepen door te weigeren ook maar enige kritiek op zijn eigen acties te accepteren. Iemand die zelf nog niet bijdraagt zal zichzelf toch eerst moeten bewijzen voor hij over anderen mag klagen :)
Ook weer kort door de bocht. Iemand vind of constateert iets. Maar die heeft geen recht van spreken omdat hij newby/noob/whatever is. En dat zie ik regelmatig terugkomen in topics. En niet alleen topics die gaan over simpele hardware vragen. (oei mag ik dit wel zeggen zonder minimaal 3 voorbeelden te geven ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

maniacshouse schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:48:
Ook weer kort door de bocht. Iemand vind of constateert iets. Maar die heeft geen recht van spreken omdat hij newby/noob/whatever is.
Nee, dat zie je verkeerd. De TS vind iets, en wordt op allerlei manieren erop gewezen dat zo goed als niemand het met hem eens is, en dat het dichtgaan van zijn topics niet aan de botte mods ligt, maar aan een gebrek aan eigen inzet van de TS. "Newby/noob/whatever" is niet het probleem, "newby/noob/whatever zonder inzet" is het probleem.
En dat zie ik regelmatig terugkomen in topics. En niet alleen topics die gaan over simpele hardware vragen. (oei mag ik dit wel zeggen zonder minimaal 3 voorbeelden te geven ;) )
En die voorbeelden heeft de TS ook nog steeds niet gegeven. -1 kansloos ;)

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 22-06-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 20:48
Ook weer kort door de bocht. Iemand vind of constateert iets. Maar die heeft geen recht van spreken omdat hij newby/noob/whatever is. En dat zie ik regelmatig terugkomen in topics. En niet alleen topics die gaan over simpele hardware vragen. (oei mag ik dit wel zeggen zonder minimaal 3 voorbeelden te geven ;) )
De user heeft geen recht van spreken omdat hij niet constructief wil bijdragen maar alleen maar antwoorden op zijn vragen wil zien. Hij wil daarom de regels maar even aanpassen omdat het hier iets anders gaat en kat in the process iedereen die er anders over denkt maar even af. Daarnaast hoef ik alleen maar onderaan de topiclijst in LA te kijken om te concluderen dat de user in kwestie niet bereid is enige moeite in de vorm van het lezen van een FAQ maar gewoon alles bij de crew neergooit, ook nog eens op een hele vervelende manier.

EDIT: Wat gambieter zegt dus
offtopic:
ik ben langzaam :z

[ Voor 3% gewijzigd door Jorrit op 22-06-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]

Enige motivatie is altijd gewenst. Recht van spreken zonder motivatie is gewoon losse flodder gehalte.
En nog beter, als ik niets meer hoef te motiveren serveer ik bij deze de TS gewoon af als onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 08:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

[...]

In dit geval is het vinden en niet constateren. Als je iets constateert dan is het dus iets dat herhaaldelijk terugkomt en kan je zonder problemen meerdere voorbeelden geven ;) Dus ja, ik hap bij deze: Iedereen heeft recht van spreken zolang het maar onderbouwd is. Kan je je opmerking dat newbies geen recht van spreken heeft eens onderbouwen?
offtopic:
Edit: ik moet minder lang een topic als dit open laten staan voordat ik reageer. Met de heren hierboven dus..

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 22-06-2008 14:45 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 19:59

BHQ

WFvN schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:13:
Waar ik mij nog het meest aan stoor zijn de (in mijn ogen) helpdeskusers die hun vraagje neerflikkeren zonder enige inzet. Zijn ze het er niet mee eens, dan openen ze gewoon nog een keer een topic waarin ze het slotje beklagen. FAQ's e.d. worden niet gelezen met eisen aan een topicstart en natuurlijk ook niet wat te doen wanneer je topic op slot is gegaan.
Precisely my point. Om over de gebrekkige taal nog maar niet te spreken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Laatst online: 09-05 20:19

JHS

Splitting the thaum.

Ik wil iedereen wel verzoeken om niet op de man - in casu de topicstarter - te gaan spelen :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JHS schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:09:
Ik wil iedereen wel verzoeken om niet op de man - in casu de topicstarter - te gaan spelen :) .
In zulke gevallen is dat natuurlijk complete onzin. Om iemands mening op waarde te schatten mag je best vaststellen waarop iemands mening gebaseerd is. We nemen astronomen toch ook serieuzer dan astrologen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt me lastig. De TS stelt iets, waar vrijwel niemand het mee eens is. Om voorbeelden aan te dragen moet je daarvoor richting de TS praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Kijk een verstandig iemand. ;)
Je kan de TS aanspreken op zijn startpost en zijn mening maar het gaat toch een beetje de kant uit van 'je lult uit je nek en als het je niet bevalt die wieber maar op'. Dat probeerde ik al eerder aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Oh, met iemand aanspreken op de loosheid van z'n posts - als dat hier van toepassing is - is in mijn ogen niks mis. Maar iemand zijn posthistory na gaan pluizen enzo lijkt me wat minder bevordelijk voor de sfeer ;) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
JHS schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:13:
Oh, met iemand aanspreken op de loosheid van z'n posts - als dat hier van toepassing is - is in mijn ogen niks mis. Maar iemand zijn posthistory na gaan pluizen enzo lijkt me wat minder bevordelijk voor de sfeer ;) .
Ik denk dat juist het napluizen van zijn posthistory bepalend is voor de manier waarop hij aangesproken dient te worden? Als iemand met 5k+ inhoudelijk goede posts dit soort dingen gaat roepen dan denk ik eerder dat er wat mis is dan als deze TS het doet. Je kan je toch geen mening vormen zonder de historie erbij te pakken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zwerver schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:17:
[...]

Ik denk dat juist het napluizen van zijn posthistory bepalend is voor de manier waarop hij aangesproken dient te worden? Als iemand met 5k+ inhoudelijk goede posts dit soort dingen gaat roepen dan denk ik eerder dat er wat mis is dan als deze TS het doet. Je kan je toch geen mening vormen zonder de historie erbij te pakken....
Helemaal mee eens. Je posthistorie zegt érg veel over hoe je instelling is, alhier dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Maar dat is niet het vlak waarop je iemand - in mijn ogen dan - aan moet vallen. Ik ben het in dit specifieke geval wel met je eens dat er verder niet enorm veel argumenten zijn waarover gediscussieerd kan worden, maar ik denk dat het dan op een gegeven moment ook beter wordt het maar te laten :) . Beter in ieder geval dan met tig man één iemand aanvallen.

Maargoed, dit leidt de boel een beetje offtopic - voorzover dat er nog was.

[ Voor 9% gewijzigd door JHS op 22-06-2008 16:23 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

JHS schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:21:
Maar dat is niet het vlak waarop je iemand - in mijn ogen dan - aan moet vallen. Ik ben het in dit specifieke geval wel met je eens dat er verder niet enorm veel argumenten zijn waarover gediscussieerd kan worden, maar ik denk dat het dan op een gegeven moment ook beter wordt het maar te laten :) . Beter in ieder geval dan met tig man één iemand aanvallen.
Aan moet vallen, nee, maar wel voor je beeldvorming :)

Het is zuur voor de TS dat niemand het met hem eens is, en dat dat gezien wordt als aanvallen. Discussie-topics zijn leuk, maar in dit geval is er bijna niemand die achter hem staat. Dan lijkt het überhaupt al snel op aanvallen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Iemands posthistory bekijken lijkt mij juist essentieel in dit topic. Zeker als het gaat om mensen die ik bijna nooit zie posten dan wil ik toch wel weten wat de geschiedenis is achter de posts anders heb je geen idee waarom zo'n topic geopend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Zeg, ik heb nooit beweerd dat je niet naar iemands posthistory kan kijken, ik wilde alleen maar waarschuwen voor als er veel langer op dezelfde voet doorgegaan werd met naar één iemand kijken, je dan al snel in aanvallen terecht komt :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als iemand geen voorbeelden geeft, dan is het vaak het makkelijkste om die posthistorie erbij te pakken. Nu had ik de desbetreffende topics al gezien ;) .

Het is echter opvallend dat de TS nog geen contact opgenomen schijnt te hebben met de desbetreffende moderator(s) (dion_b) zoals in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! aangegeven wordt, maar een LA topic opent. Dat was ook al zo aangaande eerdere topics over PW/FP; dat geeft toch een bepaalde trend aan (user notes, anyone :P ).

Maar goed, als je een niet-onderbouwd klaagtopic in LA opent, dan moet je ook tegengas verwachten. De tip aan de TS is dus om dit soort dingen niet in een topic te bespreken, maar per DM met de crew :)
JHS schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:21:
[...] Beter in ieder geval dan met tig man één iemand aanvallen.
Aanvallen is een te sterke bewoording, tegengas geven lijkt me beter ;)

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 22-06-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

Mijn mening: Hopeloos geval. Ik zie het alsof je je niet aan de regels wilt houden.
Enkele van mijn topics zijn ook gesloten. Achteraf op 1 na ben ik het ermee eens dat ze gesloten werden.

Triple posten als je erop gewezen bent dat dubbelposten al niet geaccepteerd word vind ik daar een perfect voorbeeld van. Ik zit op dit forum omdat hier tenminste meestal degelijke topics worden geopend. Fok style i hate it.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Die was ik vergeten en dat is zeker geen onbelangrijke.
"Kom lekker met zijn allen zoeken om hem een hak te zetten." Dat is zeker iets dat erg vaak voorkomt. Ik heb dat zelf ook weleens meegemaakt en dat is echt gewoon irritant.
Ik meng me in een discussie, zeg iets wat niet bevalt of kritisch is, en krijg reacties als 'kom je nou alweer zanniken zoals de vorige keer' en dan meteen met linkje erbij om welk topic het dan wel niet gaat. Je geeft iemand dan al geen kans om nog normaal te reageren. En vaak ontaard zoiets dan in gedoe juist daarover. En ja de mods hebben daar nogal een handje naar vind ik.

Waar het uiteindelijk hier om ging is toch de manier dat topics worden dichtgegooid, omdat een ts zelf te weinig doet of heeft uitgezocht (euhm zo ongeveer toch?).
Er word dan verwezen naar de faq. Misschien toch eens met wat zachtere hand omgaan met nieuwelingen? Al doende leert men... Zo ben ik ook begonnen. Hoewel toendertijd werd er wel op een topic ingegaan maar kreeg je wel een 'waarschuwing' of je de volgende keer wat meer de regels wilt toepassen.

En ja er zitten mensen tussen die communicatief niet zo goed zijn als iedereen hier vind dattie is :P En die die mensen heb ik echt geen probleem mee om te helpen. Zelfs al starten ze een vage startpost. Vaak zie je gaandeweg dat zo'n topic zichzelf leid en ts meer gaat doen.
gambieter schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:31:
[...]

Het is echter opvallend dat de TS nog geen contact opgenomen schijnt te hebben met de desbetreffende moderator(s) (dion_b) [...]
Hoe weet jij dat?

[ Voor 8% gewijzigd door ManiacsHouse op 22-06-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

"Wie goed doet, goed ontmoet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er staat "schijnt", niet "blijkt". Maar als hij wel contact opgenomen had met dion_b, dan had er niet nog een topic over de Phenom geopend geworden met vergelijkbare inhoud, en zou het topic niet "zomaar" dichtgegooid zijn :) .

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 22-06-2008 16:46 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.