Hoe lang blijft Creative Labs nog bestaan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148349

Topicstarter
Ik was aan het surfen op het net en /. bracht me op het volgende nieuwsbericht:

Bron: http://hardware.slashdot....=08/03/29/046201&from=rss

"Since the release of Windows Vista, Creative has promised their Sound Cards as being 'Vista Ready'. Unfortunately, as many unlucky customers did discover, this is not true. What the users actually found were buggy, feature crippled drivers. Creative insisted that features such as Decoding of Dolby® Digital and DTS(TM) signals and DVD-Audio which worked fine in WinXP, would not work on windows Vista. With Creative releasing less than one new driver a year, things seemed bleak. Fortunately, a talented user, Daniel_K, was recently able to 'fix' many of the drivers, enabling the incompatible features and also fixing many bugs. Just today Creative has decided to put a stop to this. They removed all links to his modified drivers, and banned several users who were posting links to the now banned drivers."

Mocht je de zin hebben om het Creative forum door te lezen dan kom je erachter dat de reden dat Creative geluidskaarten op Windows Vista nog steeds niet dezelfde functionaliteit bezitten als dezelfde geluidskaarten op Windows XP alles heeft te maken met een "business decission" en niet met problemen om de kaarten van deze functionaliteit te voorzien. Ik had al niet zo'n groot vertrouwen in Creative producten (op de een of andere manier is de kwaliteit van de software altijd een heel stuk minder dan de kwaliteit van de hardware) maar ik begin er nu aan te denken om voorlopig uit principe geen Creative spullen meer te kopen.

Ik snap best dat wanneer een persoon het werk van Creative doet en daar geld voor krijgt zonder dat Creative daar toestemming voor heeft gegeven dat dit niet helemaal legaal is. Wat ik niet begrijp is dat Creative blijkbaar al jaren beloofd dat Creative support voor Windows Vista gaat leveren en dat nooit gedaan hebben en nooit van plan zijn om dat te doen!

Mijn advies: Stop met hopen dat Creative ooit nog support gaat leveren voor je oude Creative hardware op Windows Vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

creative is al een tijdje weg bij mij.
Laatste creative geluidskaart is een creative audigy2-se waar ze niet eens normalen drivers voor kunnen maken.
Kwa speakers zijn ze bij mij ook weg .
Elke keer de aan en uit knoppen verrot omdat het zelfde wieltje voor het volume is .
Creative weg er mee gebruik wel logitech speakers en betere geluidskaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

mwa, het zal wel een tijdje duren voordat Creative van de markt af is. De Audigy II was naar mijn weten een aardig grote hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Had vanmiddag een submitje erover gedaan, en is nu dus ook te lezen op de FP. :)

Erg triest inderdaad, maar ik ben geen 'X-Fi persoon', en al helemaal geen 'Vista persoon' dus hoe erg dit voor de gebruikers is weet ik niet.
Creative is zelfs al mensen aan het bannen op hun forum die linkjes naar Daniels drivers geven. :')

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 22:17
Zelf geen problemen met m'n X-Fi XtremeGamer, maar als ik dit zo zie dan denk ik serieus: WTF :? Wat zijn ze nou in godsnaam aan het doen daar, lijkt wel alsof ze Creative doelbewust het bedrijf failliet willen hebben :|

Als je zó veel klachten krijgt, en je wilt niet dat je bedrijf ten onder gaat (wat ik aanneem), dan DOE je er toch wat aan :? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Daniel_K:

We are aware that you have been assisting owners of our Creative sound cards for some time now, by providing unofficial driver packages for Vista that deliver more of the original functionality that was found in the equivalent XP packages for those sound cards. In principle we don't have a problem with you helping users in this way, so long as they understand that any driver packages you supply are not supported by Creative. Where we do have a problem is when technology and IP owned by Creative or other companies that Creative has licensed from, are made to run on other products for which they are not intended. We took action to remove your thread because, like you, Creative and its technology partners think it is only fair to be compensated for goods and services. The difference in this case is that we own the rights to the materials that you are distributing. By enabling our technology and IP to run on sound cards for which it was not originally offered or intended, you are in effect, stealing our goods. When you solicit donations for providing packages like this, you are profiting from something that you do not own. If we choose to develop and provide host-based processing features with certain sound cards and not others, that is a business decision that only we have the right to make.

[...]
Phil O'Shaughnessy
VP Corporate Communications
Creative Labs Inc.

zie hier het originele bericht op het Creative labs forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
http://forums.creative.co...dblaster&thread.id=116332 omg, schandalig gewoon (nee, niet de OP, maar het hele topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik begrijp dat die Damiel_K drivers maakt. Is dat illegaal? Is het verboden een 3rd party app. te maken die zorgt dat 2 andere zaken met elkaar kunnen communiceren? Lijkt me sterk. Dan zou theorietsch een verloopje dat een Toyota carburateur op een Volvo laat passen ook illegaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Edmin schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:37:
Ik begrijp dat die Damiel_K drivers maakt. Is dat illegaal? Is het verboden een 3rd party app. te maken die zorgt dat 2 andere zaken met elkaar kunnen communiceren? Lijkt me sterk. Dan zou theorietsch een verloopje dat een Toyota carburateur op een Volvo laat passen ook illegaal zijn.
Creative heeft veel geld moeten betalen om bepaalde standaarden te kunnen laten werken, dus het is logisch dat ze niet willen dat anderen met hun software op de loop gaan.

Neemt niet weg dat het imho schandalig is om iemand te verketteren die alleen maar Creative's eigen onkunde weg heeft genomen door wel drivers te maken die Creative's klanten kunnen gebruiken in VIsta. Het had hun beter gepast als ze hem gewoon in dienst hadden genomen. Geen gezeur met licenties etc en geen Bad Press. Dit gaat ze nog lang achtervolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wel, hij gebruikt (een deel) van de drivers van Creative, wat het intellectueel eigendom is van Creative. Volgens mij deed hij ook aan donaties vragen, wat sowieso een no-go is als je software schrijft voor bepaalde software of hardware van anderen.

Als hij alles vanaf de basis zelf had geschreven had het niet uitgemaakt zover ik weet. Alleen erg jammer dat Creative zo reageert. Ze staan in hun recht, maar het is gewoon ronduit asociaal en niet te geloven wat daar gebeurt. De thread telde 29 pagina's met posts toen ik net keek, elke post vol met problemen, veel daarvan goed onderbouwd. Maar Creative negeert het volledig, de enige reactie die ze geven is op een vraag van Daniel_K waarin hij vraagt wat hij nog meer moet verwijderen (waarop dus gereageerd wordt dat hij alle links en dergelijken moet verwijderen). Threads worden verwijderd, en op vragen wordt niet geantwoord, die gaan direct richting de trashcan.

Gelukkig heb ik (nog) geen problemen met m'n Creative geluidskaart, maar nu ik dit gezien heb weet ik zeker dat ik me niet nog eens een Creative geluidskaart koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:09

voodooless

Sound is no voodoo!

"Vista Ready" is voor Creative blijkbaar niet meer dan: er komt geluid uit. Wil je meer, dan moet je gewoon een nieuwe kaart kopen.

Dat is natuurlijk een logische business decision. Ze moeten hun nieuwe spul slijten, en hoe doe je dat beter dan door ervoor te zorgen dat het oude spul niet meer volledig werkt.

De ironie van het verhaal is helaas dat de nieuwe kaarten ook nog steeds niet helemaal perfect werken. Het enige geluk voor Creative is dat dat zelfde eigenlijk ook voor andere kaartjes geldt ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
voodooless schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:45:
Dat is natuurlijk een logische business decision. Ze moeten hun nieuwe spul slijten, en hoe doe je dat beter dan door ervoor te zorgen dat het oude spul niet meer volledig werkt.
Het spul slijt je sneller door jezelf positief in het nieuws te brengen lijkt me, volgens mij is de verkoop van Creative geluidskaarten al een hele tijd een zwaar dalende curve. Stukje klanten-ont-binding op z'n ergst.
De ironie van het verhaal is helaas dat de nieuwe kaarten ook nog steeds niet helemaal perfect werken. Het enige geluk voor Creative is dat dat zelfde eigenlijk ook voor andere kaartjes geldt ;)
Auzentech gebruikt volgens mij ook gewoon Creative drivers dus zal hetzelfde probleem hebben, maar hoe het met andere kaarten zit weet ik niet. Vraag me af of die ook met problemen kampen dat er crashes optreden met 4GB RAM of dat DTS niet werkt, en dat ze een emulator nodig hebben voor vista omdat DirectSound3D is weggehaald uit de HAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
Het spul "slijt" vanzelf wel, want over niet al te lange tijd is er geen PCI-slot meer op de mainboards te vinden.
Dus IMHO kun je je als fabrikant dan inderdaad een beetje positief richting de gebruikers opstellen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:09

voodooless

Sound is no voodoo!

leonpwner1 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:48:
Het spul slijt je sneller door jezelf positief in het nieuws te brengen lijkt me, volgens mij is de verkoop van Creative geluidskaarten al een hele tijd een zwaar dalende curve. Stukje klanten-ont-binding op z'n ergst.
Dat zou ik ook zeggen, maar blijkbaar heef Creative daar andere ideeën over...
Auzentech gebruikt volgens mij ook gewoon Creative drivers dus zal hetzelfde probleem hebben, maar hoe het met andere kaarten zit weet ik niet. Vraag me af of die ook met problemen kampen dat er crashes optreden met 4GB RAM of dat DTS niet werkt, en dat ze een emulator nodig hebben voor vista omdat DirectSound3D is weggehaald uit de HAL.
Auzentech heeft zeker drivers van Creative, maar ze hebben wel eigen invloed. Daardoor kunnen ze ook de DD en DTS encoding inbouwen in de drivers. Wellicht hebben ze ook de mogelijkheid tot het fixen van bugs en toevoegen van andere dingen... Misschien kan Daniel_K deze wel modden zodat ze ook met de Creative Xfi werken :+

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 29-03-2008 23:04 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
In hoeverre kan Creative het tegenhouden als je een tooltje online zet wat bepaalde drivers omvormt in het gewenste formaat.
Zeg maar een diff van wat Creative zelf aanbied.
Dan moet de gebruiker zelf de boel aanpassen en schend je geen copyright.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
TD-er schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:06:
In hoeverre kan Creative het tegenhouden als je een tooltje online zet wat bepaalde drivers omvormt in het gewenste formaat.
Niet, die aangepaste drivers zullen nooit meer verdwijnen van het internet. Als een soort van baken van onafhankelijkheid van de internetgemeenschap.
Dan moet de gebruiker zelf de boel aanpassen en schend je geen copyright.
In de meeste EULA's is ook dit verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Who cares about EULA, de schrijver van een stuk software kan verantwoordelijk gehouden worden als hij tegen de EULA in gaat en niet mee wilt werken, maar hoe gaan ze elk individu controleren? Is net als met torrents, daar doe je niets tegen.

Overigens kan Daniel gewoon verdergaan en onder een andere nickname zijn drivers publiceren via het Peer to Peer netwerk dunkt me. Knappe gozer die ze dan nog tegen houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Creative is om nog meer redenen waardeloos. Een paar weken geleden een X-Fi Xtreme Music gekocht voor m'n broer zodat die DTS geluid koppelen aan z'n Z-5500 (ook logitech).

Was geen enkel probleem om aan te sluiten volgens de verkoper.. maar het is pas digitaal aan te sluiten als je nog een kastje van 30 euro koopt (wat nergens te koop is !), want daar zitten de optical en coaxial aansluitingen op. Een kaart van 70 euro. Een kaartje met Optical erop haal ik voor 20 euro bij de mycom..

Voor mij ook zeker geen Creative... inmiddels ook al de nodige driverproblemen gezien.

[ Voor 8% gewijzigd door Glashelder op 29-03-2008 23:49 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Maar wiens fout is dat? Creative's fout omdat ze foutieve informatie hebben vermeld? (nergens te lezen), van de verkoper omdat hij je voor loog? Of je eigen fout omdat je niet genoeg research hebt gedaan van tevoren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Naja als ik vraag of iets zo aangesloten kan worden dan zou je ervanuit moeten kunnen gaan dat dat klopt. Maar persoonlijk vind ik het belachelijk dat een dure Creative kaart niet eens een coaxial aansluiting aan boord heeft.. M'n oude MSI bord van 6 jaar had al optical !

Al helemaal als die kaart van 15 euro ook gewoon een digitale aansluiting heeft..

Mijn punt is dat het gewoon een arrogant bedrijf is wat het blijkbaar niet nodig vind om basisfuncties op dure kaarten te plaatsen.

Bedoel een Ssangyong Actyon A230 ( :X :') ) heeft standaard Airco maar om het op je Q7 te krijgen moet je 5000 bijdokken...

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik had in het verleden wel altijd een (creative) geluidskaart omdat het geluid beter klonk dan het onboard-alternatief. Echter de kwaliteit en mogelijkheden van mn huidige onboard-audio (intel HD audio) zijn dermate goed dat ik geen aparte geluidskaart meer nodig ben. Toen ik met Vista begon viel vooral de support van Creative me tegen (brakke drivers, ontbrekende functies), dus heb die geluidskaart er toen voorgoed uit gehaald omdat ie voor mij niks extra's meer bood tov. onboard. Wat ik ook altijd een nadeel vond is dat je de creative kaart niet op de front-aansluitingen van je kast kunt aansluiten (zoals dat wel kan bij onboard audio). Is een simpel connectortje, maar kennelijk willen ze je dwingen om daar hun eigen dure, onpraktische oplossingen voor te gebruiken.

Vraag me idd ook af hoelang Creative geluidskaarten nog gemaakt zullen worden. Om je nog een beetje te onderscheiden van bijv. onboard kaartjes zul je iig met goede drivers e.d. moeten komen. En als dat ook al niet lukt... Mn realtek onboard ding werd iig al vanaf het begin met alle mogelijke functies ondersteund door vista.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 30-03-2008 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 19:21
Als je geen Creative geluidskaart wilt hebben, zijn er dan eigenlijk wel degelijke alternatieven die goed geprijsd zijn? Voor zover ik weet steekt Creative op dat vlak boven de concurrentie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 10:31

6Pac

"Roma Victor"

Daniel "schrijft" geen drivers voor SB producten.. hij past alleen bestaande (lees" officiele) creative drivers aan om zo bepaalde futures, die creative onklaar heeft gemaakt voor bepaalde OSen, weer te laten werken.
Nergens, maar dan ook nergens, zie je in de drivers "coded by Daniel" of zoiets staan.

creative heeft zelf toegegeven dat ze voor Vista bepaalde futures uit hebben geschakeld uit strategisch oogpunt.
In werkelijkheid hebben ze voor veel van hun applicaties en futures alleen licenties voor XP en niet voor Vista ( o.a. Dobly/DTS en/decodering, THX console en DVD Audio).. dus de rede dat het niet onder Vista werkt is een grote leugen...Ze willen het niet werkend maken om zo nieuwe producten te kunnen verkopen en hun bestaan te waarborgen.

Ten 2e: Daniel maakt zijn drivers voor iedereen beschikbaar. 'T is niet zo dat hij ze pas vrij wil geven als eerst een X bedrag neergeteld moet worden. Hij vraagt alleen om een donatie voor al zijn tijd die hij steekt in het werk dat hij doet.

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11

Zeror

Ik Henk 'm!

leonpwner1 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:49:
Maar wiens fout is dat? Creative's fout omdat ze foutieve informatie hebben vermeld?
Creative's fout. Zij maken een product dat niet aan de eisen voldoet, althans softwarematig niet. Dit lijkt me een leuke zaak voor iets als de consumentenbond en Kassa enzo.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Tja dan is er maar één oplossing eigenlijk. Die Daniel-K moet in dienst bij Auzentech zodat die kaarten wel doen wat ze horen te doen.

Ben ik toch blij dat ik in de keuze tussen de Creative X-fi Xtrememusic en de Club3d Theatron Agrippa DTS 7.1 toch voor de Club3d (Auzentech) ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Laatst online: 26-05 07:26

Knaak

It's me, Mario!

Ik maak me nergens meer druk om, dit bericht staat al op meer dan 200 site's wereldwijd en het Creative forum is ook helemaal naar de knoppen. Creative zal binnenkort wel merken wat de gevolgen zijn.

Vind het zelf totaal absurt, het is misschien tegen de regels, maar Creative doet zelf ook geen drol. Ik heb zelf een XFI fatality pro, en krijg altijd zooi door de drivers van Creative.

Maargoed, ik ga ze niet meer bashen dat het al is gedaan, ik raad alleen mensen aan om Creative gewoon in een stille dood te laten sterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
tsjah, creative verkoopt meer producten dan alleen geluidskaarten. Deze bevat een heel andere doelgroep welke mogelijk niet weten wat er nu speelt. Deze producten worden hierdoor toch wel verkocht, tenzij ook deze doelgroep Creative gaat boycotten, wat me ergens niet haalbaar lijkt. De bekende merken nemen toch wel Creative-producten af zolang hiervoor een contract loopt.

Failliet zullen naar mijn idee door zo'n drama-topic echt niet gaan.

Wel triest natuurlijk hoe Creative nu reageert op de modded drivers van Daniel_K.
Feit is wel dat ze verlies lijden en dat 1 van hun panden te koop is gezet.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:44

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

PHiXioN schreef op zondag 30 maart 2008 @ 00:46:
Als je geen Creative geluidskaart wilt hebben, zijn er dan eigenlijk wel degelijke alternatieven die goed geprijsd zijn? Voor zover ik weet steekt Creative op dat vlak boven de concurrentie uit.
Terratec en M-Audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Auzentech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 19:29
erm, volgend mij zijn er twee kanten aan dit verhaal... Creative heeft niks veranderd aan de driver structuur kwa functionering.. Dat was MS met hun vista nieuwe geluids driver behandelsysteem..

Maar, dat is niet om alle fouten weg te praten ofcourse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Tomino schreef op zondag 30 maart 2008 @ 17:58:
erm, volgend mij zijn er twee kanten aan dit verhaal... Creative heeft niks veranderd aan de driver structuur kwa functionering.. Dat was MS met hun vista nieuwe geluids driver behandelsysteem..

Maar, dat is niet om alle fouten weg te praten ofcourse.
Volgens dezelfde redenering zou je het Creative ook niet kwalijk kunnen nemen als ze nu nog steeds alleen maar ISA geluidskaarten zouden verkopen, want niet creative heeft dat aangepast, maar de industrie en marktwerking zijn daar schuldig aan.
Dat een fabrikant meteen bij release van een nieuw OS zijn/haar drivers niet 100% op orde heeft is tot daar aan toe, maar na ruim een jaar weet je kennelijk niet hoe de markt werkt en heb je gewoon schijt aan je gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 11:14

Jag

Nee, het is erger. Ze passen bewust de drivers niet aan zodat mensen nieuwe hardware kopen omdat een deel van de functionaliteit weg is. En ze geven het ook gewoon toe dat ze het bewust doen. Ik vind het wel een hele matige manier om te proberen meer te verkopen, door hardware niet volledig te ondersteunen met een nieuwe OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Laatst online: 01-06 22:56
lol, zit net voor de nieuwsgierigheid maar eens op Creative's forums te kijken... en het is daar wel heel hard aan het gaan. Pagina's en pagina's aan posts van mensen die zeggen nooit meer zaken te gaan doen met Creative :D.

Ik gebruik nu nog een Audigy2, maar dat was dus wel duidelijk de laatste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
BasNation schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:22:
lol, zit net voor de nieuwsgierigheid maar eens op Creative's forums te kijken... en het is daar wel heel hard aan het gaan. Pagina's en pagina's aan posts van mensen die zeggen nooit meer zaken te gaan doen met Creative :D.

Ik gebruik nu nog een Audigy2, maar dat was dus wel duidelijk de laatste keer.
Idd. Zie pagina 1 waarop ik schrijf dat er 29 pagina's zijn in die thread. Inmiddels stuk of 100 :z Is gewoon een keiharde Creative-bash topic geworden, en Creative reageert nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Creative heeft al wel een vage reactie gegeven
daniel_k wrote:

Dale removed everything I posted, including the Audigy Support Pack, that does not enable any "new" feature, except those present in XP drivers. I think you went too far.

Now Audigy owners are left in the dark, no Equalizer, no CMSS, no DVD Audio, no Hardware MIDI, no Dolby/DTS decoding.

I checked with management, and it was decided we would bring back the Audigy Support Pack thread and allow you to continue in that endeavor. As long as no intellectual property of Creative is distributed, we will have no problem with it. I will get the thread reposted shortly.

Dale

Forum Moderator
Creative Labs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 07:07
Ze krabbelen dus al terug...
Echter een beetje te laat dus! Door deze actie zal ook ik zeker geen Creative meer aanbevelen bij al diegenen die een nieuwe geluidskaart zoeken. Auzentech en Club3D there you go! ;)

[ Voor 55% gewijzigd door TMPJ op 31-03-2008 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Laatst online: 26-05 07:26

Knaak

It's me, Mario!

Dit is gewoon te grappig, ze zien dat elke klant, die zich bewust is wat die heeft gekocht, van Creative afstapt. Alleen de mensen die een kant en klaare pc kopen en groote afnemers houden ze nog over. :P

Maargoed, het zal inmiddels al telaat zijn. Dit is gewoon een domme fout die toch gevolgen gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 20:27
Oke....R.I.P. CL

http://forums.creative.co...=by_date_ascending&page=1

Wat een mafkezen....ze hebben wel lef!!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 11:14

Jag

MOAW schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:02:
Dit is gewoon te grappig, ze zien dat elke klant, die zich bewust is wat die heeft gekocht, van Creative afstapt. Alleen de mensen die een kant en klaare pc kopen en groote afnemers houden ze nog over. :P

Maargoed, het zal inmiddels al telaat zijn. Dit is gewoon een domme fout die toch gevolgen gaat hebben.
Je moet niet vergeten dat degenen die nu boos zijn tweakers publiek is zeg maar. En dat vormt toch maar een heel klein deel van de markt. Het gros download nooit custom drivers en maakt zich niet druk over die features. Ik vrees dat Creative hier weinig van zal merken en wat dat betreft gewoon wegkomt met deze lame actie.

Maar goed, ik ga ook geen Creative kaart meer kopen. Dat had ik al besloten toen ze zo lame waren om hun drivers niet meer beschikbaar te maken voor download (erg lastig als je de cd kwijtbent). Het is gewoon echt een kansloos bedrijf waar je zo min mogelijk mee te maken moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Zie pagina 1 B)

Thread groeit wel als kool :X 50 pagina's per dag, en nu loopt iedereen te spammen met <h1> tags :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 07:20
Jag schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:22:
[...]
Je moet niet vergeten dat degenen die nu boos zijn tweakers publiek is zeg maar. En dat vormt toch maar een heel klein deel van de markt. Het gros download nooit custom drivers en maakt zich niet druk over die features. Ik vrees dat Creative hier weinig van zal merken en wat dat betreft gewoon wegkomt met deze lame actie.

Maar goed, ik ga ook geen Creative kaart meer kopen. Dat had ik al besloten toen ze zo lame waren om hun drivers niet meer beschikbaar te maken voor download (erg lastig als je de cd kwijtbent). Het is gewoon echt een kansloos bedrijf waar je zo min mogelijk mee te maken moet hebben.
Ik denk dat je je daarin vergist, als het nieuws maar genoeg verspreidt wordt en lang genoeg aanhoudt ga je als bedrijf daar zeker wel schade van ondervinden.

Als een leek dit nieuws oppikt, zonder te weten wat er nu echt aan de hand is, zal deze wanneer hij/zij in de winkel staat denken "oh nee, Creative daar was iets slechts mee, niet kopen".
Dit is geen product issue, maar een support issue en als support slecht is kunnen je producten nog zo goed zijn, ik denk dat veel klanten dan toch gaan lopen.

En als retailers mee gaan doen tja dan moet je als bedrijf toch echt gaan reageren als je het mij vraagt.

http://www.afwarehouse.com/SearchResults.asp?Search=creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 17:11
Ik was van plan om een X-FI Xtreme Music te kopen. Ik was van plan om een I-Trigue 3220 te kopen. Maar wat Creative nu heeft geflikt slaat toch echt alles. Schandalig gewoon.

Ook totaal onbegrijpelijk. Het geld dat ze verliezen, omdat mensen geld doneren aan Daniel_K, moeten ze toch makkelijk terugverdienen door de grote groep gebruikers die ondanks alle verneukte drivers toch bij Creative blijven en hun meuk (lees X-FI-geluidskaarten) blijven kopen. Op het bewuste topic zijn al bijna 2500 posts geplaatst door mensen die nooit meer iets zullen kopen van Creative. Meer dan 300.000 mensen hebben de eerste pagina bekeken van dat topic. Aangezien dit vooral tweakers zijn, verwacht/hoop ik dat Creative moeite gaat krijgen om hun volgende lading "High-end"-geluidskaarten te verkopen. Ik vertik het in ieder geval om ooit nog een Creative product te kopen.
tm030614 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:37:
En als retailers mee gaan doen tja dan moet je als bedrijf toch echt gaan reageren als je het mij vraagt.

Prachtig :')

[ Voor 14% gewijzigd door Joep op 02-04-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

tm030614 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:37:
[...]

Ik denk dat je je daarin vergist, als het nieuws maar genoeg verspreidt wordt en lang genoeg aanhoudt ga je als bedrijf daar zeker wel schade van ondervinden.

Als een leek dit nieuws oppikt, zonder te weten wat er nu echt aan de hand is, zal deze wanneer hij/zij in de winkel staat denken "oh nee, Creative daar was iets slechts mee, niet kopen".
Dit is geen product issue, maar een support issue en als support slecht is kunnen je producten nog zo goed zijn, ik denk dat veel klanten dan toch gaan lopen.

Idd, en veel tweakers bouwen in hun vrije tijd ook nog wel eens een 'multimedia'-systeem voor mensen in de kenniskring... daar wordt Creative voortaan afgeraden... vervolgens begint deze groep mensen "Ja, ons werd Creative afgeradenm want..." en dan volgt er iets met een sneeuwbal.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:14

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik doe graag mee met de boycot van Creative, wat een belabberde support op deze manier!
Toch heb ik vanmiddag maar de E-MU 0202 USB besteld. Is van Creative Professional. Gelukkig is daar de driversupport wel goed van.

Jaren geleden toen mijn pa een pc kocht met SBlive! erin was de support al verschrikkelijk. De juiste drivers waren moeilijk te vinden, mega groot en niet echt lekker stabiel. Dat daar na al die jaren niks aan is veranderd vind ik erg krom. Vervolgens komt dit er nog eens bovenop... Ik hoop dat Creative het op een of andere manier toch gaat voelen en iets aanpast.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 16:41

Rub3s

+3 , omdat het kan

creative's support is idd nogal zwakjes ja. ik heb geen geluidskaart van hun, maar wel een mp3 speler van hun (zen v plus). leuk ding en goede muziek kwaliteit, maar als er iets mee mis is, ben je de sjaak. bij mij is, net zoals bij veel andere gebruikers, het joystickje gebroken doordat het plastic gewoon te zwak was (ontwerp fout dus). garantie is gratis ja, maar je moet wel eerst 30 euro onderzoekskosten betalen.....

goed initiatief van die winkel trouwens. gewoon onder druk zetten die hap. trouwens, valt die driver van die gast op dit moment ook niet meer gratis te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik denk weer terug aan de eerste dag dat ik vista ging draaien. Alles wat ik heb aan hardware ooit gekocht waren of beschikbare drivers of draaide zelfs direct. Behalve mijn X-Fi XtremeMusic. Naja, ik had geluid, 2 speakers en helemaal 0,0 aan instellingen. Uiteindelijk via zo'n modded driver pack mijn CMSS teruggekregen en eindelijk weer normaal 5 speaker geluid.

Zoals ik het verhaal begrijp zijn dus de kaarten wel hardware matig 'geschikt' voor Vista, maar houd CL dat zelf tegen door beperkingen in de software?

Wat betreft gebruikers, vergeet niet dat doorsnee PC gebruiker niet eens verder gaat dan de onboard geluidskaart. De mensen toch een extra geluidskaart kopen vallen al snel in de groep die wel enigzins iets weet over de flut-support van CL en Vista.

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 02-04-2008 14:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Appart

http://www.xbitlabs.com/n...indows_Vista_Drivers.html

Kennelijk denkt Creative dat de beste manier om mensen die problemen hebben met hun huidige hardware blij te maken is om ze nieuwe hardware door de strot te duwen... voor een premium prijs natuurlijk.

Als dit waar is... dan is het bijna knap van ze. Alsof ze een cursus "hoe profileer ik mezelf het slechtst" hebben gevolgd.

[ Voor 46% gewijzigd door BasNation op 03-04-2008 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 17:11
En ze krabbelen nog verder terug:
We have read the strong feedback about Creative's forum post regarding driver development by Daniel_k and other outside parties. Creative's message posted on our behalf by our Company spokesperson tried to address our concern about the improper distribution of certain software which is the property of other companies. However, we did not make it as clear as we would have liked that we do support driver development by independent third parties. The huge task of developing driver updates to accommodate the many changes in the Vista operating system and the extensive testing required, including the lengthy Vista certification requirements for audio, makes it very difficult for Creative to develop updates for all past products. Outside developers have been very helpful to Creative and our customers by developing updates for many of our Sound Blaster products, and we do support and appreciate these efforts. This however does not extend to the unauthorized distribution of other companies' property. We hope to work out a mutually agreeable method for working with Daniel_k in supporting his efforts in driver development. Going forward, we are committed to doing a better job of working more closely with third parties to support their development for our products and our customers.
Wat een tijd geleden de allereerste post was van Dale CL, is nu dit geworden.

Ik vind het heel erg apart dat één persoon iets doet in zijn vrije tijd, dat een team van goed opgeleide, goed betaalde mensen in een jaar niet lukt. Zitten ze bij Creative uit hun neus te eten of denken ze dat ze hun klanten kunnen oplichten?

En dan proberen ze binnenkort de X-FI 2-serie te verkopen, zonder dat de X-FI-serie alles doet, van wat er beloofd is...

Bah, ik walg echt van dat bedrijf :r

En dit is hun bedrijfsidentiteit:
ABOUT THE CREATIVE BRAND

In 1989, the Sound Blaster® sound card put the company founded by Sim Wong Hoo on the world map. And heralded what would later be popularly known as the multimedia revolution.

From the onset, the CREATIVE Brand reflected the founder's inquisitive approach to technology - his approach that often asked 'Why?', 'How?', 'What if..?'. His almost childlike sense of wonder.

And so the Brand continues to reflect the curiosity, playful irreverence, customization, and innovation that have become the core values permeating our culture. A culture that has its roots in sound.

These core values define our dedication to digital entertainment wares and services that excite and exceed expectations. Entertainment meant not just for tech-savvy consumers, but also for everyone else who enjoys entertainment. With user-friendly interfaces, multiple features, and well thought-out designs that echo our name with each push of a button - CREATIVE.
Om te lachen gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Joep Stoffels schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:31:
Ik vind het heel erg apart dat één persoon iets doet in zijn vrije tijd, dat een team van goed opgeleide, goed betaalde mensen in een jaar niet lukt.
Dit is ook niet zo, ze hebben gewoon expres die features ge-disabled om mensen nieuwe kaarten te laten kopen.

Ze zijn dus niet zozeer lui... ze zijn oplichters... en liegen vervolgens ook nog eens dat ze nog steeds bezig zijn met fatsoenlijke drivers... die er dus nooit gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196201

Ik snap niet dat ze eerder hun producten van 3rd party drivers aan het beschermen zijn, dan dat ze hun klanten zelf helpen door ZELF drivers uit te brengen. Ik denk dat als ze zelf drivers zouden uitbrengen dat die 3rd party drivers nergens meer voor nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 19:29
SinergyX schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:28:
Ik denk weer terug aan de eerste dag dat ik vista ging draaien. Alles wat ik heb aan hardware ooit gekocht waren of beschikbare drivers of draaide zelfs direct. Behalve mijn X-Fi XtremeMusic. Naja, ik had geluid, 2 speakers en helemaal 0,0 aan instellingen. Uiteindelijk via zo'n modded driver pack mijn CMSS teruggekregen en eindelijk weer normaal 5 speaker geluid.

Zoals ik het verhaal begrijp zijn dus de kaarten wel hardware matig 'geschikt' voor Vista, maar houd CL dat zelf tegen door beperkingen in de software?

Wat betreft gebruikers, vergeet niet dat doorsnee PC gebruiker niet eens verder gaat dan de onboard geluidskaart. De mensen toch een extra geluidskaart kopen vallen al snel in de groep die wel enigzins iets weet over de flut-support van CL en Vista.
Niet om op creative te bashen maar wil toch ook even kwijt..
De eerste dagen op vista hopeloos gezocht naar andere drivers voor mijn audigy 4. Niks noppes nada. Heb er echt té veel gebruikt en niks bood mij dezelfde functionaliteit als onder xp. Toen een paar weken getobt met vreselijk geluid en toen was ik het zo zat.. xp erop en terug naar de roots.

Na 2 uur muziek luisteren had ik nérgens spijt meer over dat weer op xp zat. Wat klonk muziek weer mooi :)

btw, nu echt een fantastisch moment om andere geluidskaarten te launchen door een andere fabrikant! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Tomino op 03-04-2008 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254318

Uhm, volgens mij was 95% van de mensen die nu zegt Creative Labs te boycotten sowieso niet van plan om iets te kopen binnen de komende 2 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Anoniem: 254318 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:52:
Uhm, volgens mij was 95% van de mensen die nu zegt Creative Labs te boycotten sowieso niet van plan om iets te kopen binnen de komende 2 jaar :)
Ik denk dat je je daarin aardig kunt vergissen, omdat een hoop mensen met problemen SP1 van Vista afgewacht hebben en als blijkt dat dan de problemen nog niet over zijn, dat ze dan alsnog de kaart (of PC) vervangen. Daarnaast zitten we nu zo'n beetje op het eind van PCI. Binnen 2 jaar zul je denk ik vrijwel geen mainboard meer tegenkomen wat met PCI-sloten is uitgerust en zal het allemaal PCIe zijn.
Dan moet je wel nieuwe kaarten kopen, of de onboard-geluids "kaarten" moeten ineens heel erg veel beter gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254318

De onboard geluidskaarten worden al een stuk beter doordat ze ze nu semi-onboard maken - je krijgt bij je mobo een pci-ex insteek geluidskaart.
Minder interferentie, betere geluidskwaliteit.
Pagina: 1