Tweakers is Tweakers niet meer? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.265 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

maniacshouse schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:40:
Waar het uiteindelijk hier om ging is toch de manier dat topics worden dichtgegooid, omdat een ts zelf te weinig doet of heeft uitgezocht (euhm zo ongeveer toch?).
Er word dan verwezen naar de faq. Misschien toch eens met wat zachtere hand omgaan met nieuwelingen? Al doende leert men... Zo ben ik ook begonnen. Hoewel toendertijd werd er wel op een topic ingegaan maar kreeg je wel een 'waarschuwing' of je de volgende keer wat meer de regels wilt toepassen.
Dat wordt negen van de tien keer nog steeds gedaan. Er is overigens niks mis met het verwijzen naar de FAQ. Sommige gebruikers schijnen dat als een soort straf te zien. Alsof er gelijk een dikke vette aantekening komt, zodat ze bij het volgende slotje gelijk gebanned worden.
We hebben allemaal wel eens een topic gemaakt, waar een slotje op ging en waar we nu zeker niet trots op zijn. Alleen als er bijvoorbeeld hulpvaardige mensen afgesnauwd worden, dan kan ik me voorstellen dat de moderator in kwestie niet een heel kletsverhaal meer gaat typen. Om mijn grote vriend (:P) Exorcist te quoten:
Exorcist schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:41:
"Wie goed doet, goed ontmoet".

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:37

scorpie

Supra Addict

Het probleem van veel nieuwe(re) users op GoT (of users dit GoT zien als helpdesk) is denk ik toch de vrij hoge mate van professionaliteit die hier aanwezig is. Dat heeft voor- en nadelen.
De mensen die hier al lang rondlopen hebben over het algemeen toch een best hoog kennisniveau (Ik heb het nu even niet over opleidingsniveau..), en het is dan ook fijn dat als die mensen problemen hebben, hier meestal wel een antwoord kunnen vinden. Maar het nadeel is dat ook veel nieuwe(re) users dit forum zien als helpdesk. De mentaliteit straalt er soms vanaf. "Ooooh even op Tweakers vragen, die weten het wel". Een community is er voor elkaar, en niet bestemd om vragen van helpdesk users te beantwoorden. Hierboven is het ook al gezegd, maar het wordt gewoon niet gewaardeerd als GoT alleen gebruikt wordt als helpdesk. Draag wat bij, antwoord ook op vragen waarvan je eventueel zelf het antwoord weet, toon wat inzet.

Nieuwelingen zijn altijd prima welkom op GoT, mits ze laten zien dat ze de voor hun bekende informatiebronnen reeds hebben aangesproken. Hier behoren oa. Google, relevante FAQ's, fora van fabrikanten etc. toe. Wanneer je dan je probleem op een goede manier formuleert (hoeft echt geen academisch niveau te hebben, maar BrEEzAh wordt niet gewaardeerd), dan is niemand te beroerd om je verder op weg te helpen (ook als men ziet dat je een nieuwe user bent). Als het een zeer makkelijk op te lossen probleem is, heb je grote kans dat je het antwoord sneller vindt dan dat je een reply krijgt op je topic. Dit staat ook allemaal netjes in alle FAQ's van GoT, maar die leest niemand als hij even snel een oplossing wil hebben voor zijn probleempje en zich even snel registreert.

Wanneer een nieuwe(re) user dan óf duidelijk niet heeft gezocht, óf het probleem gewoon niet goed uitlegt, dan kun je inderdaad een voor jou(!!!) onduidelijk slotje tegenkomen. Als er dan een nieuwe user aankomt met een topic als "HELP MIJN COMPUTER DOET HET NIET MEER", dan zie je als reguliere user toch liever ook niet dat er nog energie ingestoken wordt door eerst uitgebreid te vragen naar wat het probleem nou werkelijk is? Topicstarter van zo'n topic moet dan gewoon verder zoeken, of zijn probleem beter omschrijven. Als het een persoon is die nog net het verschil tussen een muis en toetsenbord weet, kunnen wij degene waarschijnlijk toch niet helpen, want alle oplossingen die dan eventueel aangedragen zouden worden zouden of niet begrepen worden, of fout uitgevoerd worden, en daar heeft toch echt niemand wat aan. GoT vereist in dat opzicht inderdaad een bepaald kennisniveau, maar is dat heel gek? Het is te vergelijken met iemand die aan een formule 1 team vraagt hoe je je autoband moet verwisselen.

Ik ben in ieder geval blij dat er niet 100x "Help, mijn computer werkt niet meer" in de active topics staat, want dat haalt het niveau van een forum als deze echt keihard onderuit. (Hulde topic reporters + moderators)

Ik vind het trouwens wel typisch dat van de mensen die het met de TS eens zijn, ook vrij weinig posts hebben...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

maniacshouse schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:40:
Die was ik vergeten en dat is zeker geen onbelangrijke.
"Kom lekker met zijn allen zoeken om hem een hak te zetten." Dat is zeker iets dat erg vaak voorkomt. Ik heb dat zelf ook weleens meegemaakt en dat is echt gewoon irritant.
Ik meng me in een discussie, zeg iets wat niet bevalt of kritisch is, en krijg reacties als 'kom je nou alweer zanniken zoals de vorige keer' en dan meteen met linkje erbij om welk topic het dan wel niet gaat. Je geeft iemand dan al geen kans om nog normaal te reageren. En vaak ontaard zoiets dan in gedoe juist daarover. En ja de mods hebben daar nogal een handje naar vind ik.
Vaak is het zo dat users die zich niet echt aan de regels houden daadwerkelijk opvallen door regulars. Ik zie vaak genoeg users posten waarbij ik sommige dingen gelijk herken van eerdere posts. Dat er dan eens een keertje een linkje aangehaald wordt is niet zo vreemd, vaak herken je de topics gelijk als je alleen de titel al leest.
Hetzelfde geldt overigens voor users die positief opvallen, het is echt niet alleen het zwartmaken van users.

Dat mods je hier wat sneller op aanspreken is omdat zij direct je notes kunnen zien, waarin dit soort dingen bijgehouden worden.
Waar het uiteindelijk hier om ging is toch de manier dat topics worden dichtgegooid, omdat een ts zelf te weinig doet of heeft uitgezocht (euhm zo ongeveer toch?).
Er word dan verwezen naar de faq. Misschien toch eens met wat zachtere hand omgaan met nieuwelingen? Al doende leert men...
Maar wat zou je meer willen doen dan ze verwijzen naar de FAQ? Users die duidelijk niet de FAQ en het reglement hebben gelezen mogen daar best op gewezen worden.

[ Voor 38% gewijzigd door TERW_DAN op 22-06-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:30

ManiacsHouse

Scheisse!

Terw_Dan schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:42:
[...]

Dat mods je hier wat sneller op aanspreken is omdat zij direct je notes kunnen zien, waarin dit soort dingen bijgehouden worden.
Notes? Que? Of heb ik iets gemist in de faq of reglement?
Nevermind als iets over gevonden :P Hoe zien jullie hoeveel notes iemand heeft?
Doe mij die notes eens. Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
"Daarvoor mag vanuit T.net een klein bedrag voor admin kosten in rekening gebracht worden."
Wtf... Met 1 klik op de knop te verkrijgen, toch? Rekenen jullie hier serieus administratiekosten voor?

[ Voor 39% gewijzigd door ManiacsHouse op 23-06-2008 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Staat een stukje over in de FAQ van LA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

maniacshouse schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:56:
[...]

Notes? Que? Of heb ik iets gemist in de faq of reglement?
Het staat in elk geval in de FAQ, weet zo niet waar, maar dat maakt op zich niet zoveel uit.

Van iedere user worden notes bijgehouden. Hierin komen je NOWs, OWs, nickchanges en positieve en negatieve dingen te staan. Deze ziet een mod staan als knopje met getalletje er naast, daarin is gelijk te zien hoeveel notes iemand heeft.
Wtf... Met 1 klik op de knop te verkrijgen, toch? Rekenen jullie hier serieus administratiekosten voor?
Ja, gewoon de wettelijke kosten die hier aan vast zitten. Deze zal iedere instantie die gegevens van je verzameld en die jij opvraagt overigens in rekening brengen. Tweakers.net is daar dus niet de enige in ofzo. Die kosten zijn iets van €4,50 als ik me niet vergis.

[ Voor 27% gewijzigd door TERW_DAN op 23-06-2008 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 20:19

JHS

Splitting the thaum.

We gaan hier nu alweer offtopic, en ik zie niet zo heel erg veel inhoud meer in dit topic :) . Als iemand een gefundeerd topic wil openen over hoe er met gebruikers wordt omgegaan - graag met inhoudelijke illustratie - dan kan dat natuurlijk :) .

DM!

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.