Het probleem van veel nieuwe(re) users op GoT (of users dit GoT zien als helpdesk) is denk ik toch de vrij hoge mate van professionaliteit die hier aanwezig is. Dat heeft voor- en nadelen.
De mensen die hier al lang rondlopen hebben over het algemeen toch een best hoog kennisniveau (Ik heb het nu even niet over opleidingsniveau..), en het is dan ook fijn dat als die mensen problemen hebben, hier meestal wel een antwoord kunnen vinden. Maar het nadeel is dat ook veel nieuwe(re) users dit forum zien als helpdesk. De mentaliteit straalt er soms vanaf. "Ooooh even op Tweakers vragen, die weten het wel". Een community is er voor elkaar, en niet bestemd om vragen van helpdesk users te beantwoorden. Hierboven is het ook al gezegd, maar het wordt gewoon niet gewaardeerd als GoT alleen gebruikt wordt als helpdesk. Draag wat bij, antwoord ook op vragen waarvan je eventueel zelf het antwoord weet, toon wat inzet.
Nieuwelingen zijn altijd prima welkom op GoT, mits ze laten zien dat ze de voor hun bekende informatiebronnen reeds hebben aangesproken. Hier behoren oa. Google, relevante FAQ's, fora van fabrikanten etc. toe. Wanneer je dan je probleem op een goede manier formuleert (hoeft echt geen academisch niveau te hebben, maar BrEEzAh wordt niet gewaardeerd), dan is niemand te beroerd om je verder op weg te helpen (ook als men ziet dat je een nieuwe user bent). Als het een zeer makkelijk op te lossen probleem is, heb je grote kans dat je het antwoord sneller vindt dan dat je een reply krijgt op je topic. Dit staat ook allemaal netjes in alle FAQ's van GoT, maar die leest niemand als hij even snel een oplossing wil hebben voor zijn probleempje en zich even snel registreert.
Wanneer een nieuwe(re) user dan óf duidelijk niet heeft gezocht, óf het probleem gewoon niet goed uitlegt, dan kun je inderdaad een voor jou(!!!) onduidelijk slotje tegenkomen. Als er dan een nieuwe user aankomt met een topic als "HELP MIJN COMPUTER DOET HET NIET MEER", dan zie je als reguliere user toch liever ook niet dat er nog energie ingestoken wordt door eerst uitgebreid te vragen naar wat het probleem nou werkelijk is? Topicstarter van zo'n topic moet dan gewoon verder zoeken, of zijn probleem beter omschrijven. Als het een persoon is die nog net het verschil tussen een muis en toetsenbord weet, kunnen wij degene waarschijnlijk toch niet helpen, want alle oplossingen die dan eventueel aangedragen zouden worden zouden of niet begrepen worden, of fout uitgevoerd worden, en daar heeft toch echt niemand wat aan. GoT vereist in dat opzicht inderdaad een bepaald kennisniveau, maar is dat heel gek? Het is te vergelijken met iemand die aan een formule 1 team vraagt hoe je je autoband moet verwisselen.
Ik ben in ieder geval blij dat er niet 100x "Help, mijn computer werkt niet meer" in de active topics staat, want dat haalt het niveau van een forum als deze echt keihard onderuit. (Hulde topic reporters + moderators)
Ik vind het trouwens wel typisch dat van de mensen die het met de TS eens zijn, ook vrij weinig posts hebben...
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470