Phenom 9850, welk moederbord erbij?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.006 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136215

Topicstarter
Heb met m'n stomme kop een Phenom 9850 gekocht edoch er zijn, zowel door Asus als MSI min of meer bevestigd, problemen met de Nvidia sata/raid controller.

Getest met een MSI K9N2 Diamond, werkte voor geen meter, moederbord retour winkelier.
Getest met een Asus Crosshair (geen formula!) werkt met vallen en opstaan, een losse sata/raid controller maar geinstalleerd.
Getest met een Asus M2N32SLI-Deluxe idem dito als de Crosshair.
Met een X2 werken alle moederborden alles zoals het behoort.

Nee, ik vraag niet om tips en truukken en ja de Phenom 9850 ansich functioneert zoals het moet.

Ik besef dat de techniek redelijk nieuw is, dus dat de HH fabrikanten helaas in de ontwikkelingsfase zitten, behoort niet zo te zijn doch dat is de realiteit.
Kan natuurlijk weer een X2 terug kopen, had deze gelijk verkocht bij aanschaf van de Phenom en de Phenom op de plank leggen totdat de problemen zijn opgelost.

Waar het mij om gaat is het volgende: wie heeft er ervaring met een Phenom 9850 en welke moederbord erbij?
Ik ben eigenlijk aan Nvidia gebonden ivm. mijn grafische kaarten in sli opstelling doch wie weet wordt het tijd om over te stappen naar ATI.

Ben een beetje huiverig geworden om nu weer een moederbord te kopen, een week lang klooien en vervolgens het naar de winkel terug te moeten brengen om dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:13
Ik ben altijd al niet bepaald tevreden geweest over de RAID-oplossingen van NVIDIA. Wellicht toch maar kiezen voor de ATI oplossing? Heb zelf een K9A2 Platinum die het prima doet met zowel de Promise als ATI RAID controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Asus M3N-HT
SLI, 780a chipset, mooie koeling, valt goed mee over te klokken, standaard AM2+

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-07 13:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Met ^^
NVidia houdt je in de tang door de SLI standaard niet vrij te geven. Hierdoor ben je geheel afhankelijk van hun (imho matige) chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:39:
Asus M3N-HT
SLI, 780a chipset, mooie koeling, valt goed mee over te klokken, standaard AM2+
welke processor heb je? (is me niet duidelijk, ergens hou ik toch in het achterheuf dat het de Phenom 9850 is die de problemen veroorzaakt, volgens mij niet maar...... 1% kans)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 136215 op 19-06-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Anoniem: 136215 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:40:
[...]
welke processor heb je? (is me niet duidelijk, ergens hou ik toch in het achterheuf dat het de Phenom 9850 is die de problemen veroorzaakt, volgens mij niet maar...... 1% kans)
Nu een 6400+ maar wordt een nieuwe X4 als die wat goedkoper zijn. Verder gebruik ik geen raidconfigs dus daar kan ik jen iet mee helpen. En weet ook dat niet alle moederborden een 125W TDP processor ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
stja, daar heb ik dus niets aan, vroeg om een Phenom 9850!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Aan de titel te lezen breng ik mijn suggestie in. En ik heb dit moederbord uitgezocht op de SLI, overklokmogelijkheden, koeling op het mobo zelf, aansluitingen en de mogelijkheid om een 125W TDP proc op te drukken.

Heb je al een bios update geprobeerd op de borden waar je die 9850 op gedrukt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-spec
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Binnenkort komt er een nieuwe GX en verbeterde FX chipset (ATi southbridge zonder bug) die veel van dit soort problemen op moet lossen. Ik heb de 9850 zelf op een ouder Asus M2N-E AM2 bord, alles werkt op zich wel maar begint sinds kort ook vreemde kuren te vertonen met booten e.d. Zelf wacht ik nog wel even met de aanschaf van een nieuw AM2+ bord.

R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 13:45

Speedy-J

AMD Enthusiast

Het is dat je zit met SLI anders had ik toch voor de MSI K9A2 Platinum gegaan.
Werkt perfect met de Phenom :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:07
Ik heb al een paar maanden de Crosshair II Formula. Super bordje. En al helemaal als je into OC'ing bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar het mij om gaat is het volgende: wie heeft er ervaring met een Phenom 9850 en welke moederbord erbij?
Je zou ondertussen moeten weten dat je op GoT met de search naar ervaringen zoekt, niet met een eigen topic.
stja, daar heb ik dus niets aan, vroeg om een Phenom 9850!
Bel toch anders lekker de helpdesk als je niet wilt dat anderen met je mee proberen te denken :Z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.