Het kleine-mismoderatietopic deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.699 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-10 11:39
Zelfde thread dan...

Cergorach in 'meuk: Opera 9.51 rc2'
YopY in 'meuk: Opera 9.51 rc2'

Imho geen +1 waard maar 0. Denk dat ze +1 kregen uit fanboy overwegingen van de desbetreffende moderator

Wie geeft dat +2...? Imho een 0 of een +1. Hij geeft welliswaar punten (een +1), maar de info is niet helemaal correct m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Ja, alhoewel ik mij ook wel weer voor kan stellen dat een bepaalde user genaamd LCP daar best wat irritatie veroorzaakt.

edit:

Wie geeft dat +2...? Imho een 0 of een +1. Hij geeft welliswaar punten (een +1), maar de info is niet helemaal correct m.i.
Buiten dat zijn eerste punt wel heel ongestaafd is vindt ik dat hij normaliter in de meuk best een +1 mag hebben, ware het niet dat die laatste zin de +1 redelijk verpest. Hij heeft van mij dan ook een 0.

[ Voor 61% gewijzigd door Arne op 30-06-2008 21:16 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:11:
Zelfde thread dan...

Cergorach in 'meuk: Opera 9.51 rc2'

Imho geen +1 waard maar 0. Denk dat ze +1 kregen uit fanboy overwegingen van de desbetreffende moderator

er is behoorlijk fanboy gemodereerd in dat draadje idd, mag wel even een powermod goed naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2637313
Waarom krijgt die -1?
Anderen zeggen ook wat voor scherm ze gebruiken en krijgen gewoon een 0.

en http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2637224 die

t.o.v.

die: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2637654

[ Voor 34% gewijzigd door MuisM4t op 30-06-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Ik zie niet waarom psyBSD in 'nieuws: Vingerafdrukbetaalsysteem AH gekraakt' een -1 krijgt. Het punt is gewoon valide, hoewel de poster net een paar minuten later was dan de reactie erboven die precies hetzelfde zegt. Dat is een kwestie van mensen die eerst een thread lezen, en daarna pas reageren, was op zich positief is m.i. Hoewel de posting dubbelop is en daarom geen erg hoge status verdient, is een -1 volgens mij te zeer ondergewaardeerd.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb in 'nieuws: Vingerafdrukbetaalsysteem AH gekraakt'
deze +2 gaat natuurlijk ook nergens over, die 6x +1 ook niet(maar minder erg) post is gewoon een nulletje imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Hij is de eerste die een volgens mij fundamenteel punt naar voren brengt: dat je je vinger niet kan vervangen als hij eenmaal misbruikt wordt. Dat voegt m.i. echt iets toe aan de discussie.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Daar kan ik me wel in vinden. Een post hoeft niet lang te zijn voor een +1, deze gaat daar imho prima voor door.
Al gaat dat hier vast wat weerstand op roepen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arne schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:14:
Daar kan ik me wel in vinden. Een post hoeft niet lang te zijn voor een +1, deze gaat daar imho prima voor door.
Al gaat dat hier vast wat weerstand op roepen :p
ja, hij trapt een beetje een open deur in, +1 is geen mismod denk ik(+2 wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Uiteraard. Imho mag een scherpe opmerking nog wel een +1 hebben, een +2 dient echter een behoorlijke onderbouwing te hebben wat toch behoorlijk lastig wordt in 1 regel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

tdw schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:03:
[...]

Kan wel zo zijn, maar zo zie je maar hoe 'erg' het papegaaimodden (zo heet het toch?) ondanks de nodige maatregelen alsnog is.. Maargoed, ik zal het de volgende keer gewoon hier melden en zo laten :)
Dat lijkt mij een goede les :)

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Met beide eens, ook nulletjes van mij. Hoewel die tweede weer vechten tegen de bekende bierkaai is :).

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
De bierkaai is al verslagen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 11:19
arne schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:49:
De bierkaai is al verslagen :p
5* FTW! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

arne schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:22:
Uiteraard. Imho mag een scherpe opmerking nog wel een +1 hebben, een +2 dient echter een behoorlijke onderbouwing te hebben wat toch behoorlijk lastig wordt in 1 regel :p
Ik ben het met een +1 voor deze reactie eens.

Ik heb wat meer moeite met bovenstaande stelling. In zijn algemeenheid is hij te handhaven, echter er zijn wel degelijk uitzonderingen.
In de hier ter discussie staande reactie is een verdere onderbouwing nutteloos en zou alleen afbreuk doen aan zijn "stelling". Sommige dingen zijn zo simpel dat ze daardoor geniaal zijn. De uitvinding van het wiel is simpel en zeer geniaal, een verdere onderbouwing was nauwelijks/niet noodzakelijk, iedereen kon direct het geniale ervan inzien. Het zou, als analogon naar de reacties, minstens een +2 verdienen!

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Het is altijd de uitzondering die de regel bevestigd, maar ik moet de eerste oneliner die een +2 verdient nog tegen komen.
* Arne daagt Pjerry uit de eerste uitzondering te vinden / schrijven.

Overigens spreekt de FAQ je tegen:
Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +2 waard.
ook het volgende is vrij moeilijk in 1 zin:
elangrijk is dat de informatie gefundeerd is of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van andere personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Nou, ik denk dat het lastig is om het punt (verder) te funderen. Iedereen kan zich toch indenken dat het vervangen van je vinger geen optie is? Wat valt daar nu verder aan te funderen. Juist het korte, to-the-point karakter van de post zet IMHO aan tot nadenken.
Maargoed, ik kan prima leven met de huidige moderaties van deze bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

arne schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 04:10:
Het is altijd de uitzondering die de regel bevestigd, maar ik moet de eerste oneliner die een +2 verdient nog tegen komen.
* Arne daagt Pjerry uit de eerste uitzondering te vinden / schrijven.

Overigens spreekt de FAQ je tegen:

[...]

ook het volgende is vrij moeilijk in 1 zin:

[...]
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Het gaat hier om iets subjectiefs, niet objectief. Dus zo een uitdaging win je per definitie altijd. Subjectieve dingen zijn een beleving en derhalve niet te weerleggen (op korte termijn).

Met je quotes probeer je Roomser dan de Paus te zijn. Streng in de regelgeving, soepel in de uitvoering. Dat is waar volkeren groot mee zijn geworden...... (zonder verdere uitleg :) )

Om op mijn analogon terug te komen:
"Ik heb het wiel uitgevonden, en het werkt, verplaatsen gaat veel sneller".

Niet echt het voorbeeld van een one-liner, hoewel het maar één regel is :), maar het is geniaal, opzienbarend, interessant en hij geeft zijn ervaring weer.

Hij zou er een tweede zin aan toe kunnen voegen, maar totaal overbodig imo: "alles rolt nu, je hoeft het niet meer te slepen". Nog steeds een hele korte reactie die van mij toch echt een +2 zou krijgen.

Maar ja, daar blijft niets van over als jij (met waarde 5x) er vervolgens een +1 aan geeft. :/
Maar ik vind (subjectief!) dat je dan ongelijk hebt. :D

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Kan iemand mij uitleggen waarom deze reactie
Sorcix in 'nieuws: Zonneboot van TU Delft wint Frisian Solar Challenge'
op -1 gemodereerd wordt en andere (overeenkomstige) op 0?

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
breinonline in 'nieuws: Canon vult hiaat in lenzengamma met 18-200mm-model'
Hij vergist zich, maar verder vind ik hem vrij onschuldig en dus een 0 in plaats van de -1 waarop hij nu staat.

Pietervs in 'nieuws: Canon vult hiaat in lenzengamma met 18-200mm-model'
Dit vind ik ook een nulletje ipv +1.

Verwijderd in 'nieuws: Radeon HD4870 X2 op de gevoelige plaat vastgelegd'
0 ipv -1.

Xaero in 'nieuws: Radeon HD4870 X2 op de gevoelige plaat vastgelegd'
dit lijkt me ook 0 ipv -1
Pjerry schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:04:
Kan iemand mij uitleggen waarom deze reactie
Sorcix in 'nieuws: Zonneboot van TU Delft wint Frisian Solar Challenge'
op -1 gemodereerd wordt en andere (overeenkomstige) op 0?
Heeft van mij een 0 gekregen

[ Voor 19% gewijzigd door Sallin op 01-07-2008 09:02 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Leuk voor jll, gefeliciteerd, maar imo toch echt een -1:

jll in 'nieuws: Zonneboot van TU Delft wint Frisian Solar Challenge'

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Ik vind het een 0. Er waren drie klasses, het artikel bespreekt de winnaar van 1 klasse. Hij zegt dat zijn team een van de andere klasses heeft gewonnen. Jammer genoeg is dat het enige wat hij meldt, anders had hij wel meer kunnen krijgen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Sallin schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:01:
Hij vergist zich, maar verder vind ik hem vrij onschuldig en dus een 0 in plaats van de -1 waarop hij nu staat.
Moeilijk, voordeel van de twijfel: 0
Geheel mee eens.
Wat mij betreft een echte volle -1; voegt helemaal niets toe.
Onschuldig, ook maar een 0 gegeven.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Sallin schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:12:
[...]

Ik vind het een 0. Er waren drie klasses, het artikel bespreekt de winnaar van 1 klasse. Hij zegt dat zijn team een van de andere klasses heeft gewonnen. Jammer genoeg is dat het enige wat hij meldt, anders had hij wel meer kunnen krijgen.
Dat is het hem juist. Nu voegt het helemaal niets toe, terwijl hij er een zeer informatieve reactie van had kunnen maken.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Pjerry schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:15:
[...]

Zoals het er nu staat een volle 0.

Countess in 'nieuws: Radeon HD4870 X2 op de gevoelige plaat vastgelegd'
+1

[ Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 01-07-2008 09:36 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:17

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Pjerry schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:15:

Moeilijk, voordeel van de twijfel: 0
Pietervs in 'nieuws: Canon vult hiaat in lenzengamma met 18-200mm-model'
Dit vind ik ook een nulletje ipv +1.

Geheel mee eens.
Ook eens.
Verwijderd in 'nieuws: Radeon HD4870 X2 op de gevoelige plaat vastgelegd'
0 ipv -1.

Hier stelt hij de essentieële vraag bij een onbeargumenteerde reactie, dat maakt het voor mij een 0.
Xaero in 'nieuws: Radeon HD4870 X2 op de gevoelige plaat vastgelegd'
dit lijkt me ook 0 ipv -1

Onschuldig, ook maar een 0 gegeven.
Juist deze vind ik weer zinloos, een -1 van mij.
Pjerry schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:16:
[...]

Dat is het hem juist. Nu voegt het helemaal niets toe, terwijl hij er een zeer informatieve reactie van had kunnen maken.
Inderdaad, van mij dus ook een -1.

En verder: BruT@LysT in 'nieuws: Radeon HD4870 X2 op de gevoelige plaat vastgelegd' mag nog wel een tikje naar de +1 hebben.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

En verder: BruT@LysT in 'nieuws: Radeon HD4870 X2 op de gevoelige plaat vastgelegd' mag nog wel een tikje naar de +1 hebben.
Tikje gegeven :).

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjerry schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:16:
[...]

nou idd, zo had ik het nog niet bekeken, 0 gewijzigd in -1
ook een tikje van mij

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:52:
[...]

Dat is inderdaad een flinke mismod. Wordt aan gewerkt :)
Nou, excuses daarvoor. Ik wou geen +2 geven, maar ik ben niet zo'n held met laptoptouchpads.
Ik wou een +1 geven omdat het de helderste reactie was in de hele replythread.
De rest ging over hoeveel aansluitpinnekes het ding had. Dat was echt zinloos gemiemel. Dan stond er nog iets tussen van AMD vs. nVidia. En een zinloze opmerking over dat AMD zijn borden beter had ontworpen die ik nog iets inhoud probeerde te geven door te vragen waarom.

De reactie beoordeelde ik positief omdat die de spijker op de kop sloeg.
Dat die toevallig eerste stond en daarom standaard naar beneden gemod werd deed daar niks aan af.
Ik ga niet papegaaimodden, en nu mag ik niet meer modden omdat ik teveel afwijk van het gemiddelde :(

Lange verhalen geschreven door mensen die duidelijk niet goed onderzoek hebben gedaan, mod ik ook naar -1. Hoeveel moeite ze ook hebben gedaan op hun verhaal. Als het gewoon echt _fout_ is en diegene overduidelijk maar wat in het rond praat dan mod ik die reactie gewoon op -1.

Zelfde met reacties die gewoon een verkapte "nietus" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:46:
[...]

Nou, excuses daarvoor. Ik wou geen +2 geven, maar ik ben niet zo'n held met laptoptouchpads.
Ik wou een +1 geven omdat het de helderste reactie was in de hele replythread.
De rest ging over hoeveel aansluitpinnekes het ding had. Dat was echt zinloos gemiemel. Dan stond er nog iets tussen van AMD vs. nVidia. En een zinloze opmerking over dat AMD zijn borden beter had ontworpen die ik nog iets inhoud probeerde te geven door te vragen waarom.

De reactie beoordeelde ik positief omdat die de spijker op de kop sloeg.
Dat die toevallig eerste stond en daarom standaard naar beneden gemod werd deed daar niks aan af.
Ik ga niet papegaaimodden, en nu mag ik niet meer modden omdat ik teveel afwijk van het gemiddelde :(
Welkom in ModBot / Modstatus klachtenloket
Al vind ik ook een +1 veel te hoog voor deze reactie, als de andere reacties waardeloos zijn, betekend dat nog niet dat je een iets minder waardeloze reactie daarom maar omhoog moet gaan zetten, die hoort gewoon op hetzelfde niveau.
Lange verhalen geschreven door mensen die duidelijk niet goed onderzoek hebben gedaan, mod ik ook naar -1. Hoeveel moeite ze ook hebben gedaan op hun verhaal. Als het gewoon echt _fout_ is en diegene overduidelijk maar wat in het rond praat dan mod ik die reactie gewoon op -1.

Zelfde met reacties die gewoon een verkapte "nietus" zijn.
Zie J.J.K. in "Het kleine-mismoderatietopic deel VIII". Inhoudelijk fout is 0. Inhoudelijk heb ik er hier geen idee van, het is een van de weinige onderwerpen op T.net waar ik echt totaal niets vanaf weet, maar een  -1 is sowieso fout voor deze reactie, want hij is niet offtopic, overbodig, flamerig, trollerig, beledigend of om een andere reden ongewenst. Alleen de dubbel factor heb ik hier niet gecontroleerd, maar dat lijkt hier ook niet relevant. Als je een inhoudelijke fout ziet, altijd een 0 geven en als je een beetje kunt beredeneren waarom het fout is, een reactie geven. (Dat laatste hoeft natuurlijk niet als iemand anders de poster al heeft gecorrigeerd.) Nooit een -1 geven vanwege inhoudelijke fouten, dat is gewoon een mismod.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springtouwtje
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 12:57
In de post over de MS binaire bestandsformaten worden alle pro-MS reacties weg-gemod. Vreemd hoor, op de mod pagina van tweakers staat letterlijk:

Het is absoluut niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.

Het zal wel een statisische anomalie zijn dat alle pro-MS reacties weg-gemod zijn.....

P.S. Ik heb kortgeleden de modders faq maar eens goed door gelezen omdat ik voor een maand gekicked ben, mijn mods waren statistisch "te afwijkend"...
Vraag aan het forum: wordt door dit automatisme tweakers.net op den duur een middelmatige (=gemiddelde) site? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
ATS schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 07:48:
Nou, ik denk dat het lastig is om het punt (verder) te funderen. Iedereen kan zich toch indenken dat het vervangen van je vinger geen optie is? Wat valt daar nu verder aan te funderen. Juist het korte, to-the-point karakter van de post zet IMHO aan tot nadenken.
Maargoed, ik kan prima leven met de huidige moderaties van deze bijdragen.
Hij hoefde in deze zijn punt niet te verduidelijken, maar meer dan een +1 is het ook niet waard.
Pjerry schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 07:49:
[...]

Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Het gaat hier om iets subjectiefs, niet objectief. Dus zo een uitdaging win je per definitie altijd. Subjectieve dingen zijn een beleving en derhalve niet te weerleggen (op korte termijn).

Met je quotes probeer je Roomser dan de Paus te zijn. Streng in de regelgeving, soepel in de uitvoering. Dat is waar volkeren groot mee zijn geworden...... (zonder verdere uitleg :) )

Om op mijn analogon terug te komen:
"Ik heb het wiel uitgevonden, en het werkt, verplaatsen gaat veel sneller".

Niet echt het voorbeeld van een one-liner, hoewel het maar één regel is :), maar het is geniaal, opzienbarend, interessant en hij geeft zijn ervaring weer.

Hij zou er een tweede zin aan toe kunnen voegen, maar totaal overbodig imo: "alles rolt nu, je hoeft het niet meer te slepen". Nog steeds een hele korte reactie die van mij toch echt een +2 zou krijgen.
Ik zou het in het voorbeeld wel leuk vinden wanneer hij de definitie wiel uit zou leggen en de werking daarvan. Nu is het net zoiets als: Ik heb daar een oplossing voor! (zonder uitleg welke oplossing). En ja, dat wil ik je wel eens zien doen. Ik zeg ook niet dat een +2 in weinig regels onmogelijk is, ik zeg alleen dat ik het niet zo snel zie gebeuren :p
Maar ja, daar blijft niets van over als jij (met waarde 5x) er vervolgens een +1 aan geeft. :/
Maar ik vind (subjectief!) dat je dan ongelijk hebt. :D
Beetje jammer om dat er bij te halen he O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
P.S. Ik heb kortgeleden de modders faq maar eens goed door gelezen omdat ik voor een maand gekicked ben, mijn mods waren statistisch "te afwijkend"...
Vraag aan het forum: wordt door dit automatisme tweakers.net op den duur een middelmatige (=gemiddelde) site? :-)
Laat dit systeem nou juist bestaan om te zorgen dat dat niet gebeurt. Juist doordat er op onderbouwing wordt gemodereert ipv op mening. Dat is iig de bedoeling :+ . Misschien helpt het trouwens wanneer je uit dat topic even een paar voorbeelden post?

edit:
In de post over de MS binaire bestandsformaten worden alle pro-MS reacties weg-gemod. Vreemd hoor, op de mod pagina van tweakers staat letterlijk:
Er staan er maar 4 op rood, waarbij ik niet inzie welke daarvan daar dan onterecht op zouden staan.....

[ Voor 20% gewijzigd door Arne op 01-07-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:13:
[...]

Welkom in ModBot / Modstatus klachtenloket
Al vind ik ook een +1 veel te hoog voor deze reactie, als de andere reacties waardeloos zijn, betekend dat nog niet dat je een iets minder waardeloze reactie daarom maar omhoog moet gaan zetten, die hoort gewoon op hetzelfde niveau.
Die reactie was de enige zinnige reactie die gegeven kon worden.
Er zijn wat foto's opgedoken => de kaart komt eraan => het enige wat telt zijn benchmarks, dus je kunt het beste daarop wachten ipv. gaan zeuren over pietluttigheden. Dat de post weinig regels heeft, bovenaan staat en een overbodig smileytje heeft betekent niet dat het een slechte post is.
[...]

Zie J.J.K. in "Het kleine-mismoderatietopic deel VIII". Inhoudelijk fout is 0. Inhoudelijk heb ik er hier geen idee van, het is een van de weinige onderwerpen op T.net waar ik echt totaal niets vanaf weet, maar een  -1 is sowieso fout voor deze reactie, want hij is niet offtopic, overbodig, flamerig, trollerig, beledigend of om een andere reden ongewenst. Alleen de dubbel factor heb ik hier niet gecontroleerd, maar dat lijkt hier ook niet relevant. Als je een inhoudelijke fout ziet, altijd een 0 geven en als je een beetje kunt beredeneren waarom het fout is, een reactie geven. (Dat laatste hoeft natuurlijk niet als iemand anders de poster al heeft gecorrigeerd.) Nooit een -1 geven vanwege inhoudelijke fouten, dat is gewoon een mismod.
Er is dan wel het verschil tussen het een beetje fout hebben en er duidelijk niks van af weten en in het rond gaan spuien omdat je de klok hebt horen luiden maar niet weet waar de bel is verstopt. Dat komt het niveau niet ten goede.
Die post was daarnaast ook overbodig omdat het gewoon een herhaling was waarop die post reageerde maar in iets andere bewoordingen.

Ik vind het gewoon ongeloofelijk kut omdat ik naar eer en geweten heb lopen modden en dat ik het dan niet meer mag omdat ik niet in de pas loop.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:26:
Die reactie was de enige zinnige reactie die gegeven kon worden.
Er zijn wat foto's opgedoken => de kaart komt eraan => het enige wat telt zijn benchmarks, dus je kunt het beste daarop wachten ipv. gaan zeuren over pietluttigheden. Dat de post weinig regels heeft, bovenaan staat en een overbodig smileytje heeft betekent niet dat het een slechte post is.
Maar als lezer heb je er verder totaal niets aan, wat dus automatisch maakt dat de post niet hoger mag eindigen dan een 0.
Er is dan wel het verschil tussen het een beetje fout hebben en er duidelijk niks van af weten en in het rond gaan spuien omdat je de klok hebt horen luiden maar niet weet waar de bel is verstopt. Dat komt het niveau niet ten goede.
Zolang het niet ontaard in een troll of flame is het desondanks toch toegestaan, op basis hiervan is een 0 de juiste score.
Die post was daarnaast ook overbodig omdat het gewoon een herhaling was waarop die post reageerde maar in iets andere bewoordingen.
Op basis hiervan kun je inderdaad een -1 geven.
Ik vind het gewoon ongeloofelijk kut omdat ik naar eer en geweten heb lopen modden en dat ik het dan niet meer mag omdat ik niet in de pas loop.
Nogmaals: welkom in ModBot / Modstatus klachtenloket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Je hebt de modperformance pagina al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

arne schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:48:
[...]

Hij hoefde in deze zijn punt niet te verduidelijken, maar meer dan een +1 is het ook niet waard.

[...]

Ik zou het in het voorbeeld wel leuk vinden wanneer hij de definitie wiel uit zou leggen en de werking daarvan. Nu is het net zoiets als: Ik heb daar een oplossing voor! (zonder uitleg welke oplossing). En ja, dat wil ik je wel eens zien doen. Ik zeg ook niet dat een +2 in weinig regels onmogelijk is, ik zeg alleen dat ik het niet zo snel zie gebeuren :p

[...]

Beetje jammer om dat er bij te halen he O-)
Hoewel ik het een uitermate leuke discussie vind, merk ik toch dat we beiden langzaam in elkaars richting schuiven. Wat dat betreft een mooi moment om deze volledige hypothetische discussie af te sluiten (maar het was een waar genoegen).

Wat de laatste opmerking betreft: ik dacht dat ik er een lachebekkie achter gezet had. Jouw integriteit staat absoluut niet ter discussie (Want ProModders zijn toch allemaal: O-) ?). 8)

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:26:

Zoals ook op die mod-instructie-pagina staat is het verstandig om ook "ongevaarlijke reacties" te modden. Afwijking 0.00 bedoel ik. Als je dat voldoende doet, kun je je op die andere momenten "uitleven" zonder het gevaar te lopen aan je quotum te komen.
Kun je naar eer en geweten blijven modden, want je moet jezelf niet verloochenen, maar je moet wel volgens de spelregels spelen (die zijn er niet voor niets). :X

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
De modbot is gewoon duidelijk iets te veel toegespitst op mensen die veel modereren. Er zou wat dat betreft nog wel enige verbetering mogelijk zijn. Zal ik maar eens een apart topicje voor openen, want hier is dat enigszins offtopic. Duidelijkheid of zijn rechten zijn uitgezet door de modbot of dat dat handmatig is gedaan is echter wel een vereiste om de discussie überhaupt enig nut te geven, maar het lijkt me een goed idee om als die discussie verder wordt gevoerd, dit in het klachtenloket te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
demonite in 'nieuws: T-Mobile vraagt een euro voor nieuwe iPhone'

Het is niet heel boeiend, maar een -1 vind ik overdreven. Overigens wederom een iPhone topic die wat beter in de gaten gehouden mag worden, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

vgroenewold schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:34:
demonite in 'nieuws: T-Mobile vraagt een euro voor nieuwe iPhone'

Het is niet heel boeiend, maar een -1 vind ik overdreven. Overigens wederom een iPhone topic die wat beter in de gaten gehouden mag worden, denk ik.
Als het ovet iPhone gaat komt Vincent op de proppen :).

Ben het met je eens, een nulletje.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2639225
Oke, ik wil niet mezelf omhoogpraten, maar dat ga ik nu toch doen. Misschien kan ik niet modden, maar dit was toch een goede post?
En dan zit ie op niveau nul!
Ik leverde een nuttige bijdrage aan de discussie.
Ik kwam met voorbeelden, ik gaf aan wat de poster boven mij fout deed en ik bleef daarbij beleefd.
Wat moet ik meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borrelpraat à la
En sinds kort ook de overheid
achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die laatste kleine regel haalt hem idd keihard naar beneden, is niet meer dan een niet-onderbouwde troll op deze manier.

Nul van mijn kant, meer is het op deze manier imho niet waard.

[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 01-07-2008 17:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Ik vind de gehele toonzetting nogal aanvallend en aanmatigend. Die laatste regel neemt dan idd alle twijfel weg.
Wat mij betreft ook een nul.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:21:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2639225
Oke, ik wil niet mezelf omhoogpraten, maar dat ga ik nu toch doen. Misschien kan ik niet modden, maar dit was toch een goede post?
En dan zit ie op niveau nul!
Ik leverde een nuttige bijdrage aan de discussie.
Ik kwam met voorbeelden, ik gaf aan wat de poster boven mij fout deed en ik bleef daarbij beleefd.
Wat moet ik meer doen?
Ik vind het een goede post op:
En sinds kort ook de overheid
en
Jouw verhaal is ook allang achterhaald door de werkelijkheid.
na. Die opmerkingen hebben je betoog totaal niet nodig en doen je verhaal overkomen als trollerig en op de man.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sallin schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:56:
[...]

Ik vind het een goede post op:

[...]

en

[...]

na. Die opmerkingen hebben je betoog totaal niet nodig en doen je verhaal overkomen als trollerig en op de man.
Zo beter? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bluecold: Nou alleen nog die harde enters weg ;). Daar schijnen jouw posts sowieso erg veel last van te hebben. Het leest behoorlijk irritant als ik eerlijk mag zijn :)

[ Voor 63% gewijzigd door .oisyn op 01-07-2008 18:18 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je dan toch je leven aan het beteren bent, haal dan meteen ook even die Rickroll link van je profiel af(het is wel geen echte, maar het staat zo knullig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: T-Mobile vraagt een euro voor nieuwe iPhone

Valt het anderen ook op dat zodra iemand een andere provider dan t-mobile, een ander merk dan Apple of een keertje WM noemt. Hoe goed deze posts ook onderbouwd zijn ze krijgen steevast een rits -1's. Die niet altijd in een score van -1 resulteert gelukkig. Het valt me alleen wel erg op dat het vooral bij Apple topics zo is.

Er wordt flink ge-meningmod als je het mij vraagt. Zodra iemand "tegen" of negatief is over Apple dan is het -1. Zo modden we toch niet, het gaat om de inhoud en niet om wat de modder van de inhoud vind. Als mensen dat niet kunnen scheiden schiet het niet op.

Ik heb een aantal -1 toch maar gwoon op 0 of zelfs +1 gemod, maar mijn gemiddelde zal dit niet leuk vinden. Volgende keer laat ik Apple threads met rust als het om modden aangaat. Ben een beetje moe van die Apple fans die alles omhoog modden wat Apple de hemel in praat zonder enige onderbouwing en een ieder die ook maar een negatief toontje aanslaat krijgt een -1, of erger nog als je een alternatief aandraagt. Enkele voorbeelden:

Verwijderd in 'nieuws: T-Mobile vraagt een euro voor nieuwe iPhone'

Voegt misschien weinig toe, het is een ervaring van iemand, met een ander merk/abo vorm, een 0 lijkt mij genoeg. Zeker geen +1 of -1.

Reactie op t-h die vind dat hij 'hipper' is met zijn iPhone. Lijkt me ook geen -1 waard, gewoon een 0.

Weer een 0, een ervarings post van iemand die een alternatief abo heeft genomen, ook een 0 en geen -1.

En zo zijn er nog wel een aantal, liever zie ik meer ononderbouwde posts op -1 gaan. Zal later nog wel een keertje door de thread heen fietsen om een paar er uit te vissen als ze nog steeds (in mijn ogen) verkeerd staan.

Sorry voor het ranten, moest er effe uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
elmuerte in 'reviews: Lego Indiana Jones' lijkt me een nette ervaringenpost na een review. Met veel kennis van de spelserie, een +1 lijkt me op zijn plaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Als er continu mensen zijn die alleen maar aangeven hoe duur het abonnement is wat zij hebben dan gaan ze ook op -1 (edit: is natuurljik afhankelijk van de verdere inhoud). Ik vind het totaal nutteloos en vervelend om door deze reacties heen te spitten en dat heeft niks met Apple te maken.

Er zijn honderden abonnementen en zou jij het nog interessant vinden om te weten dat ik geen telefoon bij mijn abonnement heb gepakt en via cashback-deals werk? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kixtart op 01-07-2008 19:41 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kixtart, dat snap ik. Ik heb het over de eerste posts hoog in de thread, de rest mod ik ook naar beneden. Een beetje kijk en vergelijk mag toch wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.J.K. schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:36:
elmuerte in 'reviews: Lego Indiana Jones' lijkt me een nette ervaringenpost na een review. Met veel kennis van de spelserie, een +1 lijkt me op zijn plaats :)
inhoudelijk eens, maar hij haalt zichzelf behoorlijk onderuit met z'n woordkeus:
  • redelijk kut
  • geen ene ruk aan.
  • stront irritant
ik weet het nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik mag toch zeker hopen dat iedereen snapt dat een abonnement zonder een telefoon van +- 500 euro goedkoper is dan een abonnement met zo'n telefoon?! Dat was toch zeker al duidelijk toen T-mobile met abonnementen speciaal voor de iphone kwam om apple tevreden te houden?

Dat hoef ik dan niet ook nog eens 10 keer te lezen! Er zijn zo ongelovelijk veel abonnementen dat ik dat toch echt niet allemaal op de FP wil lezen! Ik vindt het een beetje als bij een bericht over een nieuwe firefox release melden dat je safari op je mac draait. Compleet onvergelijkbaar en compleet oninteressant.

ofterweil: De "ik heb... met abonnement ...." posts krijgen van mij ook gewoon een -1.

* Arne gaat om de objectiviteit te waarborgen dat hele draadje maar gewoon niet modden :p

offtopic:
Ik weet dat een vergelijkbare WM telefoon goedkoper is, maar mijn ervaringen met WM zijn na 2 jaar zo ver dat ik het tijd vindt om maar eens iets anders te gaan proberen in de hoop dat dat beter werkt :p

[ Voor 18% gewijzigd door Arne op 01-07-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
J.J.K. schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:36:
Eens met frank2go (alhoewel ik niet weet of hij dezelfde score geeft :p), een redelijk "nette" reply die taaltechnisch echter absoluut niet net is, is voor mij gewoon een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:46:
inhoudelijk eens, maar hij haalt zichzelf behoorlijk onderuit met z'n woordkeus:
[...]
ik weet het nog niet
Hm, was me nog niet zo opgevallen, misschien toch een nulletje dan, hoewel ik het niet heel irritant vond. * Jorrit twijfelt nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.J.K. schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:58:
[...]

Hm, was me nog niet zo opgevallen, misschien toch een nulletje dan, hoewel ik het niet heel irritant vond. /me twijfelt nog
met dat taalgebruik had ik op de FP mss een -1 gegeven, op deze plaats een nulletje van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Als je twijfelt kan je het gewoon het beste laten staan imho. Gewoon eerste keus, behalve als je erachter komt dat het totaal fout is :)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:42:
@Kixtart, dat snap ik. Ik heb het over de eerste posts hoog in de thread, de rest mod ik ook naar beneden. Een beetje kijk en vergelijk mag toch wel ?
Vergeleken met het iPhone abonnement is alles goedkoper. De eerste personen die dat aangeven mogen wat mij betreft zeker nog een 0 ontvangen, maar daarna zou ik het dus niet erg vinden als het op -1 gaat.

[ Voor 63% gewijzigd door Kixtart op 01-07-2008 20:04 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens.

offtopic:
Nog een dikke week en dan gaat de iPhone hier (UK) de verkoop bij o2, met abo en als pre-paid, ben zeer benieuwd naar de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Pjerry schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:45:
[...]

Als het ovet iPhone gaat komt Vincent op de proppen :).

Ben het met je eens, een nulletje.
;) Sorry, ik ben enigzins een liefhebber ja, maar probeer neutraal te blijven hoor, lastig soms. Echter is dit zo'n typische "in de gaten houden"-topic. Erg veel geneuzel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:00:
[...]

met dat taalgebruik had ik op de FP mss een -1 gegeven, op deze plaats een nulletje van mij
Zulk taalgebruik hoef je echt niet met een -1 te belonen, of de reactie moet sowieso al nuttig zijn. Hoewel krachtig is het niet beledigend voor wie dan ook, het is alleen niet bepaald professioneel. Ik heb de reactie dan ook de +1 gegeven die hij inhoudelijk verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:05:
[...]

Zulk taalgebruik hoef je echt niet met een -1 te belonen, of de reactie moet sowieso al nuttig zijn. Hoewel krachtig is het niet beledigend voor wie dan ook, het is alleen niet bepaald professioneel. Ik heb de reactie dan ook de +1 gegeven die hij inhoudelijk verdient.
bij nader inzien: eens, heb het gewijzigd in +1
alhoewel ik blijf vinden dat hij zich onnodig grof uitdrukt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elmuerte in 'nieuws: Jury verklaart beheerder van torrentsite schuldig'
deze is van dezelfde maker, staat op 0, ik heb +1 gegeven omdat hij heel kort en bondig het grote nadeel van een juryrechtspraak neerzet(wel een tikje kort door de bocht, maar stoort niet echt imho)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Aangezien het een beetje een zijspoor is en daarnaast nog kort door de bocht vind ik een 0 een betere score. Ik zie er niet echt meerwaarde in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zag zojuist de volgende reactie:

Auredium in 'nieuws: Wereldwijde verkoop pc's nog steeds in de lift'

waarbij alleen +1 zijn gegeven en 1x -1? Die viel me een beetje op. Het lijkt namelijk een beetje strategisch modden. De -1 vond het een 0 en wilde door een -1 te geven hem daar (sneller) op krijgen. Maar wat is de reactie eigenlijk waard? Een +1? En valt dan die -1 dan gelijk onder mismod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

RoD schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:57:
Aangezien het een beetje een zijspoor is en daarnaast nog kort door de bocht vind ik een 0 een betere score. Ik zie er niet echt meerwaarde in.
Inderdaad een 0
Ze staan op hun plaats.
Regeneration schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 01:33:

waarbij alleen +1 zijn gegeven en 1x -1? Die viel me een beetje op. Het lijkt namelijk een beetje strategisch modden. De -1 vond het een 0 en wilde door een -1 te geven hem daar (sneller) op krijgen. Maar wat is de reactie eigenlijk waard? Een +1? En valt dan die -1 dan gelijk onder mismod?
Die -1 is inderdaad een mismod, en aangezien de kans op oneens modden hier klein is, waarschijnlijk een compensatiemod. In ieder geval fout. Verder vind ik deze reactie eigenlijk vooral open deuren intrappen, oftewel een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2639816 vind ik wel gortig hoor. Ik weet dat er veel onbekende termen in de pollvraag staan, ik heb 'm tenslotte zelf geschreven, maar daarom zet ik er een linkje naar wikipedia in. Dan nog komen er vragen over hoe en wat, dus dan benadruk ik dat nog even, en dan krijg ik een -1?

No go he :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik heb wel een beetje een negatief gevoel bij de reactie door 8)7. Daarnaast ben je ook de zoveelste die erop reageert, maar ik vind het allemaal wel onschuldig en niet genoeg voor een -1.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Als ik een link naar Wikipedia: Image sensor format geef en daar komen reacties op als
Waar is de optie: Ik heb geen idee wat de bovenliggende opties betekenen
en
Op zich heb ik dit ook wel en heb ik geen flauw idee wat alles betekend.

Anderzijds heb ik hier dus geen kennis van en is mijn stem dus eigenlijk gebaseerd op dingen die ik toevallig herken oid en voegt het helaas niets (negatief zelfs) toe aan de poll waardoor ik hier niet op ga stemmen.

Al vind ik het raar dat er de laatste tijd geen antwoorden als: weet niet / heeft geen mening in de polls voorkomen.
, dan vind ik die smiley eigenlijk nog wel voorzichtig :)

Het enige alternatief is imo dat ik die hele subthread van -1'tjes voorzie wegens weigeren te lezen, en dat vond ik nou weer te negatief :)

Dat ik 'de zoveelste' ben die daarop reageert, well, ik ben wel de eerste die duidelijk maakt dat de gevraagde informatie met één druk op de knop beschikbaar is. Ook op grond daarvan vind ik een -1 ongepast.

[ Voor 11% gewijzigd door Rataplan op 02-07-2008 12:07 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik had hem inderdaad op -1 gezet wegens die 8)7 , dat kwam op mij te negatief over.Als je gewoon :) had gebruikt was er niets aan de hand geweest, nu heb ik het idee dat je suggereert dat de anderen dom zijn en dat is niet gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
The Zep Man in 'nieuws: 'Chrono Trigger komt naar de DS''

Lijkt me niet de bedoeling om mensen aan te sporen hun PSP te modden en vervolgens rom's te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

De laatste alinea is inderdaad niet gewenst, hoewel nog vrij onschuldig, het gaat mij al te ver het grijze gebied in om acceptabel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is welliswaar geen positieve reactie, maar de toonzetting vind ik eigenlijk helemaal niet zo gek. Wat mij betreft dus ook een onschuldige 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-09 14:39
Ik zou even willen vragen waarom ik gedownmod wordt (hier: nieuws: AMD introduceert nieuwe quadcore-Phenoms ) terwijl THE_FIREFOX zelfs mooi omhooggemod wordt.

Nu begrijp ik wel dat ik misschien iets hardere taal hanteer, maar ik sla niet door, noch post ik incorrecte dingen. THE_FIREFOX mag zonder problemen stellingen poneren als zijnde waarheid zonder dat dat onderbouwd is, als ik dat probeer te weerleggen met bronvermelding wordt ik weggemod?

Alle respect voor de moderators hoor, zitten er meestal wel knal op, maar in dit specifieke geval snap ik het toch niet.

[ Voor 3% gewijzigd door MatthiasDS op 02-07-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
MatthiasDS schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:17:
Ik zou even willen vragen waarom ik gedownmod wordt (hier: nieuws: AMD introduceert nieuwe quadcore-Phenoms ) terwijl THE_FIREFOX zelfs mooi omhooggemod wordt.

Nu begrijp ik wel dat ik misschien iets hardere taal hanteer, maar ik sla niet door, noch post ik incorrecte dingen. THE_FIREFOX mag zonder problemen stellingen poneren als zijnde waarheid zonder dat dat onderbouwd is, als ik dat probeer te weerleggen met bronvermelding wordt ik weggemod?

Alle respect voor de moderators hoor, zitten er meestal wel knal op, maar in dit specifieke geval snap ik het toch niet.
Welke reactie bedoel je precies, MatthiasDS in 'nieuws: AMD introduceert nieuwe quadcore-Phenoms' ? Of ook andere. Ik heb voor deze een nul gegeven.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Juist die reactie heb ik een -1 gegeven, in een toch al offtopic discussie ging deze mij te ver van het onderwerp af. De rest heeft allemaal een 0 gekregen. Al zou ik het wel prettig vinden als je hier het stukje over de moderatie weghaalt: MatthiasDS in 'nieuws: AMD introduceert nieuwe quadcore-Phenoms' The_firefox heeft overigens van mij de nodige keren een -1 gekregen omdat ie niet al te netjes reageerde.

Verder, een fipo: SvenG in 'nieuws: OCZ stelt goedkope 2,5"-ssd's officieel voor' en een wel heel beperkte reactie voor een +1: Maxonic in 'nieuws: OCZ stelt goedkope 2,5"-ssd's officieel voor'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Dirk schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:50:
Juist die reactie heb ik een -1 gegeven, in een toch al offtopic discussie ging deze mij te ver van het onderwerp af. De rest heeft allemaal een 0 gekregen. Al zou ik het wel prettig vinden als je hier het stukje over de moderatie weghaalt: MatthiasDS in 'nieuws: AMD introduceert nieuwe quadcore-Phenoms' The_firefox heeft overigens van mij de nodige keren een -1 gekregen omdat ie niet al te netjes reageerde.
Ik heb de discussie verder niet gelezen, maar ik vind een vraag om onderbouwing bij een mening geen -1. Er wordt verder niet in geflamed oid.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

In dit geval ging de hele discussie voor een belangrijk deel daar al over (onderbouwing dus) en daarmee was deze reactie er voor mij net een te veel, vooral omdat het inhoudelijk voor de rest geen inhoud heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
healthy in 'nieuws: Onderzoek: lang achter computer zitten geen oorzaak rsi' Is dit nu een soort van verkapt spammen: o.a. nick <-> naam website, en aanprijzen producten? Of ben ik te achterdochtig?

[ Voor 5% gewijzigd door Sallin op 02-07-2008 14:41 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 15:41
Sallin schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:40:
healthy in 'nieuws: Onderzoek: lang achter computer zitten geen oorzaak rsi' Is dit nu een soort van verkapt spammen: o.a. nick <-> naam website, en aanprijzen producten? Of ben ik te achterdochtig?
Het lijkt er inderdaad op dat die persoon in verband staat met de geposte site :p
Ik zou het eerder adverteren noemen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ja dat is het, kijk maar eens naar zijn homepage in zijn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Is al weg zo te zien. Snelle Kixtart :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
*poef* :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-09 14:39
Dirk schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:50:
Juist die reactie heb ik een -1 gegeven, in een toch al offtopic discussie ging deze mij te ver van het onderwerp af.
Okee, kan ik gerust mee leven.
De rest heeft allemaal een 0 gekregen. Al zou ik het wel prettig vinden als je hier het stukje over de moderatie weghaalt: MatthiasDS in 'nieuws: AMD introduceert nieuwe quadcore-Phenoms'
Is bij deze gebeurd.

Nu, ik begrijp dat dit wel redelijk offtopic gaat, maar ik ben uiteindelijk gewoon beginnen reageren op een post die niet onderbouwd was, en die op dit ogenblik al aan 15 +1-moderaties zit. Tenzij dat allemaal op de eerste alinea slaat...

Maar goed, het is niet dat ik er zo hard mee inzit, en de reacties hier maken alweer veel goed. Bedankt hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Deze is wat mij betreft niet hoger dan een 0 waard:
*marco* in 'nieuws: Microsoft zoekt nieuwe partners om Yahoo over te nemen'

[ Voor 49% gewijzigd door Kixtart op 02-07-2008 15:24 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Inderdaad absoluut niet meer dan dat. Vooral over dat 'kudt mentaliteit' inclusief spellingsfout struikel ik. Maar verder heeft hij ook niets meer te melden, dus een 0, hij is niet erg genoeg voor een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Met het risico uitgemaakt worden de allerlaatste updates van de FAQ niet te hebben gelezen :P, klopt het dat als een niet-expert mod een post naar +2 mod, dat hij dan effectief +1 blijft (net als bij de -1 die een 0 blijft)? Ik zat een beetje raar te kijken toen ik naar de beoordeling van mijn post keek. Wel een goede moderatie trouwens O-)

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 02-07-2008 16:41 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Klopt :)

edit:
Is trouwens niet pas van de laatste tijd. Dat is al sinds dit systeem geintroduceerd werd

edit:
Zie trouwens ook de topicstart bij 'wegingen' :)
Kixtart in "Het kleine-mismoderatietopic deel VIII"

[ Voor 122% gewijzigd door Kixtart op 02-07-2008 16:43 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Regeneration schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 01:33:

Ik vind het allemaal niet zo wereldschokkend wat er staat. Redelijk open deuren. Niet een moment dat ik dacht "O, dat is nog eens iets waar ik nog niet aan gedacht had....."
Dus een nulletje van mij.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Rataplan schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:52:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2639816 vind ik wel gortig hoor. Ik weet dat er veel onbekende termen in de pollvraag staan, ik heb 'm tenslotte zelf geschreven, maar daarom zet ik er een linkje naar wikipedia in. Dan nog komen er vragen over hoe en wat, dus dan benadruk ik dat nog even, en dan krijg ik een -1?

No go he :)
Nou zielepoot, ik heb je een 0 gegeven. Een +1 vind je het zelf toch niet waard hè lijkt mij.

Ik vind het overigens geen goede poll, ik vraag me af of je wat aan de antwoorden hebt. Alleen de echte insider kan er wat mee. De anderen zijn, denk ik, niet genoeg in het onderwerp geïnteresseerd om zich in te gaan lezen.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Wat een chaos reactie. Ook maar een nul, staat niets in wat een +1 of -1 legaliseert.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
offtopic:
Gebruik eens het Edit knopje rechtsbovenaan je geposte reactie, driedubbelpost lijkt me een beetje overdreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

@ J.J.K.
Zoals je ziet aan de tijdstippen van de posts, was ik een stuk achter. Ook zit er behoorlijk tijdsverschil tussen de posts.

M.a.w een beetje onzin opmerking als je het mij vraagt.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Scheelt bijna niks en ik ben het volledig eens met JJK.
Als je de laatste bent die gereageerd hebt kan het makkelijk via de edit knop. Als het de bedoeling is om het topic omhoog te kicken kan dat na 24 uur.
Omdat één persoon een +1 heeft gegeven. Als jij nu gewoon de score geeft die jij wilt is het gelijk 'rechtgezet' (mocht dat de reden zijn dat je hem hier gepost hebt). Die reactie is ook pas 1 uur oud :)

[ Voor 54% gewijzigd door Kixtart op 02-07-2008 17:48 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen idee, het is behoorlijk off-topic(voor het grootste deel althans)
edit: zie hieronder, van mij ook een nul

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Imho is hij dan weer niet zó offtopic dat hij een -1 verdient. Hij is niet vervelend en het is verder gewoon een nette post. 0 van mij erbij.

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.