Het kleine-mismoderatietopic deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.408 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter

Het kleine-mismoderatietopic deel VIII

In dit topic worden mis-moderaties aangedragen, zodat er gedicussieerd kan worden of deze rechtgezet moeten worden. Indien je een beginnende moderator bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Introductie
In verschillende onderdelen op de Tweakers.net Frontpage is het mogelijk om te modereren. Moderatie wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar kwaliteit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen erg nuttige posts te lezen door het niveau omhoog te zetten. Het moderatiesysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke waardering hun post krijgt.

Moderatie is user-driven dus dat wil zeggen dan in principe iedereen mag modereren. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd worden gemodereerd, omdat elk mens fouten maakt of door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van zogenaamde mis-moderaties, zodat we met meerdere reguliere modders kunnen ingrijpen indien de moderatie verkeerd gemodereerd is. Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie onstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt waar een moderator zich grotendeels aan moet houden. Deze richtlijnen zijn te vinden in: reviews: Tweakers.net moderatie faq. Deze richtlijnen zijn bedacht, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een moderatie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet.

Wegingen van de verschillende modstatussen
Er zijn verschillende modstatussen die een moderator kan hebben. Deze worden hieronder beschreven.

Active
Deze status is de standaard status die elke moderator krijgt als hij begint met modereren. Deze moderators zijn meestal in de beginnende fase en hebben daarom een beperking om een reactie direct op de score +2 of -1 te zetten (een reactie zal pas effectief op -1 of +2 komen te staan als een expert deze moderatie heeft bevestigd)

Bereik: -1 tot +2
Weging: 1x

Expert
Deze status wordt automatisch gegeven aan de personen die genoeg moderaties maken en daarbij niet teveel mis-moderaties hebben. Omdat het waarschijnlijk is dat deze moderators goed modereren hebben zij een hogere weging en kunnen zij direct een reactie op de -1 en +2 score zetten.

Weging: 2x

ProMod
Een ProMod is een moderator die zich gedurende langere tijd heeft bewezen dat hij/zij goed kan modereren. De ProMods worden handmatig benoemd en het is niet mogelijk om deze status aan te vragen. Deze status heeft een sterkere weging, zodat deze mis-moderaties makkelijker kunnen herstellen. De ProMods hebben verder een ondertitel op het forum, zodat het duidelijk is dat deze veel ervaring hebben bij het modereren.

Weging: 5x

PowerMod
Als laatste de PowerMod. Deze moderators zijn onderdeel van de Tweakers.net Crew en hebben veel ervaring met modereren. Deze groep beschikt over bijzondere rechten, zoals het uitdelen van -2's wat inhoud dat een reactie niet meer zichtbaar is. Deze rechten worden ingezet in bijzondere gevallen. Deze functie is ook niet aan te vragen :+

Bereik: -2 tot +2
Weging: 5x
Opmerking: Aanvullende rechten

Afwijkingen
Om de personen die veel mis-modereren eruit te vissen is er een ModBot gemaakt. Deze zal automatisch de afwijkingen controleren, zodat deze niet buiten proportie zijn. De afwijking van moderators met een active status zal afgewogen worden met de moderaties van de experts. Bij experts worden de afwijkingen vergeleken met andere experts. De afwijking van jezelf is te vinden op:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Meer informatie over de ModBot en klachtafhandeling is te vinden in:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

De Tweakers Moddereter Forum IRC :+
Er is ook een irc waar over moderaties en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/j #tmf

Links
ModFAQ:
reviews: Tweakers.net moderatie faq
ModBot+ Klachtafhandeling:
ModBot / Modstatus klachtenloket
Modperformance:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance
Mismoderatie-topic deel VII:
Het kleine-mismoderatietopic deel VII

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:34
Repo uit vorig deel:
Anoniem: 223468 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:38:
[...]

uit de post:

[...]

dit vind ik een rant of ongefundeerde kroegpraat, of hoe je het dan ook noemen wil
ja, dat was ook één van de dingen die me tegenhielden, maar op slotsom gaf ik 'm een +1, en daar blijft ie van mij op staan, al had ik 'm op ander dagje misschien naar 0 gezet...

En wat doen we hier mee, gekoppeld aan de reactie daar onder ?:
Anoniem: 147258 in 'nieuws: 'Sony werkt aan deelbare PS3-controller''
reactie er onder:
Andros in 'nieuws: 'Sony werkt aan deelbare PS3-controller''

heb de eerste omlaaggetrokken, had 'm liefst in het rood gezien omdat hij zo wat zit te jennen en op de man te spelen van cubefanatic, cubefanatic reageert er fel op, maar het kan goed door de beugel en zet in de post nog relatief nuttige bijdrage in de discussie omtrent A en B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:15
Ook maar even crossposten dan:
HyperBart schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:39:
[...]

ja, dat was ook één van de dingen die me tegenhielden, maar op slotsom gaf ik 'm een +1, en daar blijft ie van mij op staan, al had ik 'm op ander dagje misschien naar 0 gezet...

reactie er onder:

heb de eerste omlaaggetrokken, had 'm liefst in het rood gezien omdat hij zo wat zit te jennen en op de man te spelen van cubefanatic, cubefanatic reageert er fel op, maar het kan goed door de beugel en zet in de post nog relatief nuttige bijdrage in de discussie omtrent A en B
Ze gaan er hard in, de eerste is in het begin vrij op de man maar een goed onderbouwt betoog lijkt mij gewoon een +1 waard. De 2e krijgt van mij een nulletje, weinig bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
De eerste zou ik een +1 gegeven hebben als er geen flame-bait naar Cubefanatic in had gezeten. In dit geval vind ik de rest van de reactie wel goed genoeg en de flame-bait niet te erg om het niet lager dan een 0 te maken. De reactie van Cubefanatic is te verwachten, maar ik vind hem persoonlijk ook wel meevallen om het ook op een 0 te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 15-06-2008 19:49 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Die eerste bevat inderdaad minder aardige bewoordingen persoonlijk vond ik hem nog wel dusdanig meevallen dat ik er nog geen punt voor wil aftrekken. Een 0 of +1 lijkt me de juiste score, -1 te zwaar voor een milde flame met een onderbouwt betoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Ik gooi hem ook hier maar weer even bij :). Anoniem: 235201 in 'nieuws: Kabelbedrijf Ziggo kampt met telefonie- en internetstoringen'. Ik blijf het een whine/kroegpraat vinden.
Hij beschrijft passend wat voor problemen een fusie met een management team van verschillende bedrijven teweegbrengt en hoe dit terugslaat op de uitvoerende laag van een bedrijf (of zelfs desnoods op het middenmanagement), hij doet het een beetje trollerig/flamerig, maar het klopt wel voor een stuk, zeker het eerste correctie: tweede alineaatje, alhoewel hij het genuanceerder mag zeggen.
Het is niet zozeer ongenuanceerd. Het zijn gewoon zeurargumenten: kleine isps == goed, groot == slecht. CEO denken alleen maar aan hun eigen portemonee. De consument wordt genaaid. Allemaal Calimero argumenten imho.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Sallin schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:03:
Ik gooi hem ook hier maar weer even bij :). Anoniem: 235201 in 'nieuws: Kabelbedrijf Ziggo kampt met telefonie- en internetstoringen'. Ik blijf het een whine/kroegpraat vinden.

[...]

Het is niet zozeer ongenuanceerd. Het zijn gewoon zeurargumenten: kleine isps == goed, groot == slecht. CEO denken alleen maar aan hun eigen portemonee. De consument wordt genaaid. Allemaal Calimero argumenten imho.
he he, jullie willen 'm echt naar 0 he... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223468

Sallin schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:03:

Het is niet zozeer ongenuanceerd. Het zijn gewoon zeurargumenten: kleine isps == goed, groot == slecht. CEO denken alleen maar aan hun eigonsument wordt genaaid. Allemaal Calimero argumenten imho.
is ook zo van mij een 0 met de neiging naar -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Anoniem: 223468 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:06:
[...]

is ook zo van mij een 0 met de neiging naar -1
Nu ook niet overdrijven he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Waarom niet dan? Ik vindt het hele verhaal sowieso al een 0, vergelijkingen als:
geven de onschuldig lijkende verklaring "Ich hab es nicht gewusst" af.
neigen bij mij ook best wel richting een -1.

Nog even een nutteloze zaak er bij halen maakt het ook niet beter:
We zullen zien als Planet als naam ondergebracht wordt bij KPN....
Nee, een naamswijziging zal een groot verschil maken. Wat heeft dat in vredesnaam met het ziggo verhaal te maken?

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
arne schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:30:
Waarom niet dan? Ik vindt het hele verhaal sowieso al een 0, vergelijkingen als:

[...]

Nog even een nutteloze zaak er bij halen maakt het ook niet beter:

[...]

Nee, een naamswijziging zal een groot verschil maken. Wat heeft dat in vredesnaam met het ziggo verhaal te maken?
Even tussendoor, die naamswijziging daar gaat het bij de meeste over, dat het door ziggo altijd gezegd werd van "het gaat alleen maar de naam zijn", en dat je nu ziet wat er allemaal is, hij vraagt zich af of dat ook zo gaat zijn bij planet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
HyperBart schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:41:
Repo uit vorig deel:

[...]

reactie er onder:

Voor mij is die eerste een 0, door het nogal op de man spelende begin. Anders was hij een +1 geweest. Wanneer ik echter die eerste zichtbaar houd bij het standaard leesniveau, vind ik ook dat ik de nogal logische persoonlijke reactie van cubefanatic boven dat niveau moet laten. Dat is voor mij dan dus ook een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
ohja, cube mocht zeker op 0 staan, geen twijfel daarover imo, vooral die eerste vond ik zo de aanzet en daarmee..

* HyperBart is eten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
HyperBart schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:31:
[...]

Even tussendoor, die naamswijziging daar gaat het bij de meeste over, dat het door ziggo altijd gezegd werd van "het gaat alleen maar de naam zijn", en dat je nu ziet wat er allemaal is, hij vraagt zich af of dat ook zo gaat zijn bij planet...
Het verschil is dat het bij ziggo wel daadwerkelijk een fusie is, daar waar planet al tijden (altijd?!) van kpn is. Maar dat is puur inhoudelijk eigenlijk.

Wat moderatie betreft vind ik een -1 beter begrijpbaar dan een +1, waardoor ik een -1 niet heel erg overdreven vindt. gewine over grote bedrijven in het algemeen icm ongepaste vergelijkingen maken het voor mij vrij duidelijk. De poging tot enige onderbouwing maakt het dan nog net een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ging weer hard de laatste paar pagina's bij het vorige deel. Ik heb het ook zo'n beetje gevolgt en vind dat er bij de volgende reactie nog wat mods naar mogen kijken.

xavierk in 'nieuws: Eerste benchmarks GTX280 opgedoken'

Aangehaald door: -The_Mask- in "Het kleine-mismoderatietopic deel VII"

Het hoort misschien niet eens op de FP, maar als je het "gewoon" brengt ok, maar xavierk post het wel erg agressief en speelt op de man:
Als ze er wel naar hebben gekeken maar dachten dat dit normaal is dan doe ik de suggestie eerst andere benchmarks te lezen voordat dit soort belachelijke troep wordt gepost. Ik heb het over jou "Robin Vreuls"
Kortom dat lijkt me toch wel een -1 waard (zoals bij het vorige deel men ook vond). Hij staat nu nog op 0.

Xavierk heeft zijn reactie nog gewijzigd, echter heb ik de orginele reactie niet gelezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Regeneration op 15-06-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Als de reactie echt niet op -1 wil komen is het misschien een idee om de score te fixeren? Ik heb de -1 al uitgedeelt dus ik kan verder niet helpen.

@wildhagen: vergeten te kijken :X * Jorrit slaapt verder :Z

[ Voor 19% gewijzigd door Jorrit op 15-06-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Fixeren is vooralsnog niet nodig denk ik, volgens mij is één ProMod nu voldoende om hem definitief op -1 te krijgen, hij staat nu op -0.5.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
* RoD meldt :w Hij staat nu op -1.

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 15-06-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:44

hamsteg

Species 5618

arne schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:30:
"geven de onschuldig lijkende verklaring "Ich hab es nicht gewusst" af."
Ik heb een -1 gegeven. Een link met de tweede wereld oorlog gaat mij te ver, slaat gewoon nergens op. Voor de rest is de posting ook niet echt zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik had 'm zowiezo al op -1 gezet, maar nu staat ie toch wel redelijk vast lijkt mij, met 67x -1, 3x 0 en 12x +1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
RoD schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:15:
* RoD meldt :w Hij staat nu op -1.
gefixeerd of gewoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oeLangOetan in 'nieuws: Eerste benchmarks GTX280 opgedoken'
deze staat op +1(19x), is het natuurlijk niet (vreemde one-liner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Voor zover ik weet is RoD nog geen powermod :p
Lijkt mij toch ook niet, nog 1 promod ergens?!

[ Voor 3% gewijzigd door Arne op 16-06-2008 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

arne schreef op maandag 16 juni 2008 @ 03:25:
Voor zover ik weet is RoD nog geen powermod :p
Klopt ;) En daarnaast; fixeren van scores doen we eigenlijk nooit. Ik heb dat nog maar één keer gedaan tot nu toe.
Lijkt mij toch ook niet, nog 1 promod ergens?!
Staat nu keurig op 0.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Keurig op 0, alhoewel iemand die de +1 aantikt geen problemen zou hoeven mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Zal met een afwijking van 0,6 wel meevallen :p
Maar een +1 is inderdaad niet persé een mismod. Zo vaak +1 is alleen wel opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het is inderdaad een meningmoderatie en persoonlijk kan ik er goed inkomen. Het is een scherpe opmerking maar niet zodanig dat ik zelf daar een +1 voor zou willen geven.

Als hij echter op +1 eindigt ben ik daar niet treurig om :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
In het Ziggo-storingen artikel staan veel posts die alleen maar aangeven waar het wel goed ging en waar niet en deze viel erg op.

Deze krijgt een -1. Niks mis mee
KiPKaKDutcH in 'nieuws: Kabelbedrijf Ziggo kampt met telefonie- en internetstoringen'

Deze is een stuk later gepost dan die vorige en heeft veel 0'en ontvangen. Gewoon een -1 dus.
kittenfreak in 'nieuws: Kabelbedrijf Ziggo kampt met telefonie- en internetstoringen'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind beide -1. Typische "ik ook" of "ik niet" berichten voegen gewoon niks toe. Dat het nou bij hem net wel of net niet goed ging zegt gewoon helemaal niks en is dus onzinnig om te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 19:40

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Countess in 'nieuws: Nvidia introduceert Geforce GTX260 en GTX280'

Een -1 lijkt mij te hard. Een nul zou het eerder mogen zijn volgens mij. Geen -1 omdat hij niks flamerig zegt, maar ook geen +1 omdat hij geen bronnen bij zijn beweringen haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik weet niet wat de originele reactie was, maar ik kan me iets indenken in de vorm van alleen de eerste regel. Anders snap ik de -1 ook niet. Aangezien het klinkt als een kreet die al wel eens 20 keer gezecht kan zijn modereer ik hem voorlopig niet, uit angst een dubbelpost te belonen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snoitkever in 'nieuws: Nvidia introduceert Geforce GTX260 en GTX280'
tritimee in 'nieuws: Nvidia introduceert Geforce GTX260 en GTX280'
deze staan op +1, daar vind ik het iets te mager voor, ik heb een nulletje gegeven

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 223468 op 17-06-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 11:36

RayNbow

Kirika <3

De volgende reactie vind ik redelijk off-topic en tevens redelijk onsamenhangend:
Anoniem: 23408 in 'nieuws: Plasterk verdedigt keuze NOS voor Silverlight '
waarom probeert de mevr kroes een monopoliepositie van microsoft te voorkomen?
en dan wordt ze keihard door haar eigen nederland onder haar vleugels geschoten
Open standaard of niet het heeft wederom de schijn tegen , zoals in 80% van hun beslissingen of niet, microsoft silverlight bestaat hoelang???
hoelang adobe flash?
de schijn alweer (zucht)...........
Toch wordt deze reactie voornamelijk op 0 gemodereerd.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-05 17:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 185441 in 'nieuws: Personeel klaagt maker Ninja Gaiden aan'
Zuivere onzin, maar ik mag niet meer modden :)

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 17-06-2008 15:13 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RayNbow schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:19:
De volgende reactie vind ik redelijk off-topic en tevens redelijk onsamenhangend:

[...]

Toch wordt deze reactie voornamelijk op 0 gemodereerd.
1)off-topic en 2)kolder. Van mij een -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Onzin hoor je te weerleggen met een reactie en niet met omlaagmodden. Ik zie geen reden om de post op -1 te zetten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 00:38

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
raynbow, hij staat op -1 nu.
.oisyn onzin=0 mits ontopic, daar staat ie nu op.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bor de Wollef schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:31:
[...]

Onzin hoor je te weerleggen met een reactie en niet met omlaagmodden. Ik zie geen reden om de post op -1 te zetten.
Ik zie ook geen reden om de post op -1 te zetten. Gelukkig beweerde ik dat ook niet :). De +1 waar ie op stond was echter een mismod - een verhaaltje uit je duim zuigen is immers weinig inzichtvol.

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 17-06-2008 16:47 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Reactie op 'Plasterk verdedigt keuze NOS voor Silverlight '

Ik zie +1's en zelfs +2's maar volgens mij is dit duidelijk een 0: biedt wel wat meerwaarde, maar de manier is wat vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik vindt het eigenlijk een aardige -1 waard. Wat is het nut van lekker lopen ranten op GS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
Die +2's zijn in ieder geval volledig misplaatst, dat viel me op.

[ Voor 110% gewijzigd door MuisM4t op 17-06-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
^^ met arne, hoewel een 0 nog enigsinds te verdedigen valt, ga ik vanwege de IQ opmerking toch voor de -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
wat een drama discussie daar :). Even iets eruit gevist wat mij opviel:
jan_hut in 'nieuws: Plasterk verdedigt keuze NOS voor Silverlight '
Boeit het allemaal dan? De SP is weer als vanouds commentaar aan het leveren zonder met een oplossing te komen. Ik vraag me af of die miljoenen die dagelijks in de files staan zich ook zo druk maken over dit soort dingen.
met maar liefst 8 +1 stemmers.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Dat is zeker te hoog. Dat zijn minimaal 3 mismodders maar eerder ga ik voor een minimum van 4.
Heb zelf -1 gegeven omdat het op mij als een flame richting de SP klinkt.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Die post staat nu netto op -0,4 en heeft nog een klein duwtje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Bor de Wollef schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:54:
Die post staat nu netto op -0,4 en heeft nog een klein duwtje nodig.
Hij staat er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 09-04 19:54
Ik vraag me af in hoeverre zijn comment eigenlijk fout is, SP komt inderdaad aan dat het niet goed is maar geeft verder geen oplossing. Typisch genoeg is het vaak zo dat de oppositie vaak wel problemen ziet zonder oplossingen aan te dragen.
Idem verhaal met het verkeersprobleem waar ook SP het probleem van inziet maar waar ze geen passende oplossing voor hebben. Imo is het niets meer noch minder dan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

n4m3l355 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:09:
Ik vraag me af in hoeverre zijn comment eigenlijk fout is, SP komt inderdaad aan dat het niet goed is maar geeft verder geen oplossing. Typisch genoeg is het vaak zo dat de oppositie vaak wel problemen ziet zonder oplossingen aan te dragen.
Idem verhaal met het verkeersprobleem waar ook SP het probleem van inziet maar waar ze geen passende oplossing voor hebben. Imo is het niets meer noch minder dan een 0.
Het feit dat de oppositie er de problemen in kan zien geeft aan dat de regerende partijen er zelf ook beter naar hadden moeten kijken. Zij hadden dit zelf dus ook moeten verbeteren. Daarbij: Misschien heeft de SP wel oplossingen maar worden die verder door de journalisten niet genoemd of door de regerende partijen weggewuifd onder het mom van: (voeg toe drogreden)!
De oppositie is er juist om de regering op haar fouten te wijzen en niet om te regeren.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Neemt niet weg dat de comment uiteindelijk terrecht is dat de SP wel problemen erkent maar dus geen oplossingen bied. Zodoende is er dan ook niets mis met zijn opmerking hij concludeert dit enkel en is het geen troll in die trend zonder er verder op in te gaan wat het doel is van een regeringspartij.
En wie weet heeft de krant dit wegge-edit dit neemt niet weg dat de poster niets anders dan hetgeen hierboven kan concluderen.

[ Voor 17% gewijzigd door n4m3l355 op 18-06-2008 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Het is wat vaag, maar de toon van het stukje staat me niet aan:
Ik vraag me af of die miljoenen die dagelijks in de files staan zich ook zo druk maken over dit soort dingen.
Komt op mij over als "de hardwerkende Nederlander die in de file staat" vs de "muggeziftende SPers die totaal niet begrijpen wat belangrijk is in de samenleving" a la geen stijl, en daarom flamerig/trollerig.

Sowieso is discussieren over de nieuwswaarde van een stukje glad ijs. Zo kan je onder elke nieuwspost wel zetten: Maar we vragen ons wel af of 1.5 miljard chinezen het ook belangrijk vinden".

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een +1 voor Roland684 in 'nieuws: OCZ en Corsair introduceren nieuwe usb-flashdrives' :X sowieso is het al niet echt ontopic, sarcastisch ingaan op de nieuwswaarde van het artikel, maar een 0 kan nog wel. Die +2 gever mag wat mij betreft zijn rechten inleveren.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 15:23
n4m3l355 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:33:
Neemt niet weg dat de comment uiteindelijk terrecht is dat de SP wel problemen erkent maar dus geen oplossingen bied. Zodoende is er dan ook niets mis met zijn opmerking hij concludeert dit enkel en is het geen troll in die trend zonder er verder op in te gaan wat het doel is van een regeringspartij.
En wie weet heeft de krant dit wegge-edit dit neemt niet weg dat de poster niets anders dan hetgeen hierboven kan concluderen.
Ben het hier helemaal mee eens.
Ik zie geen harde flame richting de SP, eerder een terecht punt van kritiek. (zeker bij de SP. denk aan "stem tegen, stem SP". Bij bv Groen Links is dat punt veel moeilijker te rechtvaardigen) En daar kan je het dan wel of niet mee eens zijn, maar dat maakt het dan geen -1 naar mijn mening.

Het voegt echter ook weinig toen aan de discussie, dus wat dat betreft mag ie ook zeker niet hoger komen dan een 0.

En ik zie ook wel in hoe die opmerking over die miljoenen die in de file staan heel makkelijk een dooddoener kan worden in vele discussies.
Maar zolang zo'n opmerking maar eenmalig gemaakt wordt en nog niet als dooddoener wordt gebruikt ga ik er nog geen aftrek voor geven.
Een andere verzachtende factor is naar mijn mening dat het ook daadwerkelijk niet over iets belangrijks gaat.

Ik houd het toch op 0. Da's tegelijk ongeveer het gemiddelde nivo van alle reacties over dat artikel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Laatst online: 12:02
Ben vandaag een rare tegengekomen, de post van "brabbelaar" in een reactie op 'Plasterk verdedigt keuze NOS voor Silverlight'.

Deze heeft +2 = must-read, terwijl er, mijn izniens, naast een aardige redenering over de status van Silverlight ook rare insinuaties in staan. Absoluut geen +2 waard in mijn ogen (eigenlijk gewoon neutraal).

brabbelaar in 'nieuws: Plasterk verdedigt keuze NOS voor Silverlight '

Nou ben ik slechts pas mod en vraag mij dus af waarom deze een must-read verdient? Heb ik een verkeerde denkwijze of denken meer mensen hier hetzelfde over?

[ Voor 2% gewijzigd door dvdheiden op 18-06-2008 14:43 . Reden: mijn mogelijke beoordeling toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
HackZois schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:41:
Ben vandaag een rare tegengekomen, de post van "brabbelaar" in een reactie op 'Plasterk verdedigt keuze NOS voor Silverlight'.

Deze heeft +2 = must-read, terwijl er, mijn izniens, naast een aardige redenering over de status van Silverlight ook rare insinuaties in staan. Absoluut geen +2 waard in mijn ogen (eigenlijk gewoon neutraal).

Nou ben ik slechts pas mod en vraag mij dus af waarom deze een must-read verdient? Heb ik een verkeerde denkwijze of denken meer mensen hier hetzelfde over?
ik vind het een 0, omdat het onduidelijk is opgeschreven. Ik kan me voorstellen dat mensen een 1 geven

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Met het oude systeem zou de tag 'interessant' de lading precies dekken. De Must-read zit 'm daarin dat dit 1 van de mogelijkheden (zo niet DE mogelijkheid) is van deze keuze en daarom bij een breed publiek iig in het optie-setje hoort te zitten.
Want als volgend jaar deze post gelijk gekregen heeft (of niet) dan is met terugwerkende kracht de reply van goed niveau en ontopic, de overige replies niet meer. Dat kan alleen volgend jaar plaatsvinden als men een waarom?-vraag stelt en dit als mogelijk motief gaat meewegen.

En daarbij, het ontkrachten danwel bevestigen van dit soort replies maakt een bijzonder mooie zijdraad mogelijk.

Beperkte moderatie zet 'm op +2. Ikzelf ga er een eentje aan uitdelen, enige links oid als onderbouwing had 'm op +2 gezet.

[ Voor 9% gewijzigd door Delerium op 18-06-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ongefundeerd geblaat over omkopingen beloon ik niet met een +1. Ik twijfel tussen een -1 en een 0, waarbij ik toch maar voor de 0 ga, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ongefundeerd? Alleen de Bush en Balkenende komen tegenwoordig nog met gefundeerde bewijzen. Als MS deze plugin maakt en wil verkopen (=1) en de NOS dat opeens voor voetbal gebruikt (ook =1) dan kan je best een ongefundeerde doch volmaakt logische 1+1 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Laatst online: 12:02
@Ecteinascidin:
Gaat het niet te ver om rekening te moeten houden bij elke post dat deze in de toekomst wel eens waar zou kunnen worden? Dan zou in principe elke suggestieve opmerking bij voorbaat al een +x verdienen...

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, de verdeeldheid hier over deze post, geeft ook de verdeeldheid over de stemmen op de FP mooi weer. Ik denk dat dit gewoon zo'n post is waarover de meningen gewoon uiteenlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ecteinascidin schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:53:
Ongefundeerd? Alleen de Bush en Balkenende komen tegenwoordig nog met gefundeerde bewijzen. Als MS deze plugin maakt en wil verkopen (=1) en de NOS dat opeens voor voetbal gebruikt (ook =1) dan kan je best een ongefundeerde doch volmaakt logische 1+1 doen.
Dat is iets wat je er dan zelf bij mag bedenken. Maar ik snap je punt wel. Er zit ook wel iets van inhoud in, en daarom ga ik voor de 0. Anders had ik een -1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

HackZois schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:58:
@Ecteinascidin:
Gaat het niet te ver om rekening te moeten houden bij elke post dat deze in de toekomst wel eens waar zou kunnen worden? Dan zou in principe elke suggestieve opmerking bij voorbaat al een +x verdienen...
Nou ja, de vraag of opmerking is toch interessant genoeg om 'm te waarderen? Ik bedoel, had jij deze theorie vorig jaar al gehoord dan is een 0 idd voldoende, maar zodra je iets nieuws leest.....

Uit de FAQ:
+2-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken.
Volgens mij verkondigd de reply wel iets waar het publiek van kan opsteken, namelijk die 1+1

[ Voor 15% gewijzigd door Delerium op 18-06-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Er zijn genoeg mensen die al een dag eerder precies hetzelfde hebben gezegt, zoals deze die als 2e gepost is: flipjevandejam in 'nieuws: Plasterk verdedigt keuze NOS voor Silverlight '

Hij is niet irritant en dus geen -1 imho, maar verder hoef je door het dubbelpost gehalte er niet lang over na te denken.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
RoD schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:52:
Ongefundeerd geblaat over omkopingen beloon ik niet met een +1. Ik twijfel tussen een -1 en een 0, waarbij ik toch maar voor de 0 ga, denk ik.
Is het niet zo dat MS in geval dat een overheid flirt met OS (zoals Oostenrijk of de Nederlandse overheid) dat MS plots quantum korting kan geven om men alsnog over de schreef te trekken. Zou het dan ook niet mogelijk zijn dat MS een riante korting heeft gegeven om Silverlight toe te passen? Uiteindelijk is Silverlight een zwakker dan Flash en men kiest alsnog voor Silverlight. Dan mag je je toch wel afvragen wat daar de achterliggende gedachtes bij zijn behalve wat Plasterkerk zelf aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Oh, je mag het je best afvragen, maar zo zonder verdere onderbouwing ga ik er dan nog echt niet hoger dan een 0 aan geven. 'Het zal wel zo zijn dat...' kan ik niets mee en krijgt afhankelijk van de rest van de reactie over het algemeen een 0 of -1. Ik wil onderbouwing voordat ik hoger ga geven. (Dus zo'n post kan dus best hoger krijgen wanneer er een goed onderbouwde link naar het verleden wordt gegeven, een vage kreet kan ik nog steeds niets mee.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ook ik houd het voor deze post op een 0. Hij voegt niet heel veel toe en rant op MS. Op zich onderbouwt hij zijn rant op MS wel dusdanig dat het geen rant meer is, waardoor een +1 wellicht terecht zou zijn. Een +2 zie ik er echter never nooit niet in. Het gebrek aan originaliteit zoals kixtart aangaf maakt het een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom staat deze reactie zo zwaar in de -1??? Hij is inhoudelijk wellicht onjuist, maar dat is geen reden om hem op de -1 te zetten. Hij flamed of trolled ook niet, het lijkt me gewoon een 0.

Daarnaast lijkt deze reactie me weer een -1 wegens compleet offtopic op de verkeerde plaats. En die krijgt dan +1s?

Volgens mij is er ergens een modmisbruiker bezig ofzo....

[ Voor 32% gewijzigd door wildhagen op 18-06-2008 18:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik vond het maar een vage reactie die erg negatief is over het onderwerp, maar dat gaf voor mij geen reden om een -1 te geven. Ik heb hem nog eens niet zolang geleden gemod en er zijn wel 6 personen bij gekomen die een -1 gegeven hebben.

Misschien komt het dus doordat die post dus zo negatief is, maar een -1 vind ik op dit moment een mismod.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kixtart schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:07:
Ik vond het maar een vage reactie die erg negatief is over het onderwerp, maar dat gaf voor mij geen reden om een -1 te geven.
Precies. Kritiek geven, ook negatieve kritiek, mag imho nooit een reden om een -1 uit te delen. Zolang er niet getrolled of geflamed word althans.

Ok, "troep" is idd wel erg krachtig verwoord, maar om dat nou een troll te noemen is imho ook weer wat overdreven in het licht van de rest van de reply.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

wildhagen schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:04:
Waarom staat deze reactie zo zwaar in de -1??? Hij is inhoudelijk wellicht onjuist, maar dat is geen reden om hem op de -1 te zetten. Hij flamed of trolled ook niet, het lijkt me gewoon een 0.
Voor de edit stond er iets als 'kernfusie is onzin, kernfisie is wat men moet ontwikkelen' oid. Dat is nu weggeedit waardoor de reply beter is geworden.

Kernfisie als vertaling van fission is namelijk niet zo'n succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Tijdens mijn moderatie stond die zin er iig nog niet. Meeloop-achtig gedrag lijkt het wel.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HackZois schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:41:

lijkt mij eerder een -1 vanwege deze zin
De NOS heeft zich waarschijnlijk door MS laten omkopen.
als je met zo'n rare beschuldiging komt moet je dat natuurlijk wel onderbouwen.
+2 is zeker een mismod imo
(ik ben tot nu toe de enige die een -1 gegeven heeft)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 223468 op 18-06-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
nieuws: 'Belgacom heeft 10 miljard euro voor overnames'

Zoals te verwachten, staan hier een aantal loze reacties onder. Enkele daarvan zijn op dit moment enigszins vreemd gemod.

jvo in 'nieuws: 'Belgacom heeft 10 miljard euro voor overnames'' is een reactie op aliberto in 'nieuws: 'Belgacom heeft 10 miljard euro voor overnames'' en staat op 0, maar lijkt me -1 overbodig.

SIMPY.be in 'nieuws: 'Belgacom heeft 10 miljard euro voor overnames'' staat terecht op -1, maar Anoniem: 231661 in 'nieuws: 'Belgacom heeft 10 miljard euro voor overnames'' is een reactie daarop waarin én alleen de ongefundeerde boodschap van de parent herhaald wordt én een voorschot wordt genomen op negatieve moderatie, maar toch staat die nu op 0 en niet -1. dasiro in 'nieuws: 'Belgacom heeft 10 miljard euro voor overnames'', de derde reactie daarop, lijkt me eigenlijk ook een -1 omdat het ongefundeerd dom geleuter is, maar ik kan een 0 daarvoor nog wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69437

Euh, -1? Waar heb ik die aan te danken? Anoniem: 69437 in 'nieuws: Publieke Omroep gaat via eigen flashspeler uitzenden'

Ok, iets te vroeg geklaagd zie ik. Hij stond er ook pas 2 uur.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 69437 op 19-06-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Die -1 slaat idd nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Anoniem: 223468 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:47:
[...]

lijkt mij eerder een -1 vanwege deze zin

[...]

als je met zo'n rare beschuldiging komt moet je dat natuurlijk wel onderbouwen.
+2 is zeker een mismod imo
(ik ben tot nu toe de enige die een -1 gegeven heeft)
Hij heeft het toch onderbouwd in de rest van zijn post?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Ik zie daarin geen onderbouwing dat MS de NOS heeft omgekocht.

Ik zie wel een onderbouwing waarom MS een gunstige prijs aan de NOS zou kunnen hebben berekend. Wellicht ze zelfs zou hebben bijgestaan met advies.

Maar dat is heel wat anders dan omkoperij.

En verder zijn het gewoon de standaard insinuaties die altijd richting Microsoft gaan.
Daarom twijfel ik tussen 0 en -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
mjtdevries schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:54:
Ik zie daarin geen onderbouwing dat MS de NOS heeft omgekocht.

Ik zie wel een onderbouwing waarom MS een gunstige prijs aan de NOS zou kunnen hebben berekend. Wellicht ze zelfs zou hebben bijgestaan met advies.

Maar dat is heel wat anders dan omkoperij.

En verder zijn het gewoon de standaard insinuaties die altijd richting Microsoft gaan.
Daarom twijfel ik tussen 0 en -1.
ik twijfel om dezelfde redenen, heb hem nu een 0 gegeven.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69437 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:11:
Euh, -1? Waar heb ik die aan te danken? Anoniem: 69437 in 'nieuws: Publieke Omroep gaat via eigen flashspeler uitzenden'

Ok, iets te vroeg geklaagd zie ik. Hij stond er ook pas 2 uur.
van mij heb je een nul gekregen, daar staat hij nu ook op... maar Windows open source? Da's nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Als je de parent leest, zie je dat dat sarcasme is... :P

/me Heeft weer even wat puntjes rondgestrooid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 231832 in 'nieuws: Riaa klaagt over sabotage filesharing-proces'
Lichtelijk aanzetten tot illegaal gedrag... lijkt mij voldoende voor de -1. Verder ook weinig inhoud.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 19-06-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ach, zo hard zou ik niet willen wezen, hij lijkt het mij niet echt seriues te bedoelen en ook de reacties erop relatieveren de boel weer. (Op de eerste na, maar die staat dan ook netjes op -1) Zo'n reactie kan geen echte schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat het weinig schade kan ben ik wel met je eens. Anders had ik een admin-edit willen voorstellen :P In ieder geval vind ik dat dit soort dingen een -1. Ook omdat het verder simpelweg geen inhoud heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ach ja, na het eens goed lezen van het artikel komt er nog een waardering offtopic overheen ook... En dan gaat ie ook voor mij naar de kelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-03 08:36
n4m3l355 in 'nieuws: Nieuwe Power-pc van Cherrypal gebruikt maar 2W'
+1, kanttekening bij de 2W en extra informatie wat de mogelijke doelgroep kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
http://core.tweakers.net/...arten-in-gamemonster.html

Daar ontstaat(ontstond) een enorme off topic discussie over 64 bits operating systems, waar ligt de grens ?

En verdient dit dan wel een +1 ?

[ Voor 31% gewijzigd door MuisM4t op 19-06-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Ik vind het eigenlijk niet zo off-topic.
Dat aparaat heeft 8GB geheugen en dat kan je alleen maar (efficient) gebruiken met een 64bits systeem.

Als je je dan realiseert dat de meeste mensen denken dat een 64bit vista of XP langzamer is in games en slechte driver support heeft, dan stoort een discussie over het wel of niet gebruiken van een 64bit OS voor die machine mij helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
Alleen zijn er wel >10 mensen die zeggen "werkt perfect" ,ik lees een beetje veel van hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Laatst online: 03-05 19:40

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Misschien omdat veel mensen door een grote massa moeten overtuigd worden van hun ongelijk, liever dan door een of andere betweter die toevallig mooi kan schrijven.

Soit, als we afsplitsingen over bepaalde deelonderwerpen al niet meer gaan toelaten ... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2621300

Het is een reactie van ComputerIdee niveau, 't klopt niet eens wat er staat. Waarom +1?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Datafeest schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:24:

Het is een reactie van ComputerIdee niveau, 't klopt niet eens wat er staat. Waarom +1?
Wat klopt er niet, heb de reactie even kruislings doorgelezen, lijkt mij toch te kloppen?

Zweeft voor mij ergens tussen +1 en 0

Vertelt over eigen ervaringen, hoe en wikt en weegt wat tussen de 2 browsers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HyperBart schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:17:
[...]

Wat klopt er niet, heb de reactie even kruislings doorgelezen, lijkt mij toch te kloppen?

Zweeft voor mij ergens tussen +1 en 0

Vertelt over eigen ervaringen, hoe en wikt en weegt wat tussen de 2 browsers...
dit klopt niet
Maar ik heb geen zin in conflicten tussen 2 browsers
twee browsers op één systeem conflicteren niet, nulletje van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
wat hij met conflicteren bedoeld weet niemand, maar ik kan em wel ergens volgen, de overstap van IE naar FF ging hier ook niet lekker, ging gepaard met dat XP niet wist wat hij nu moest gebruiken enzo..

Dus naar eigen mening zweeft ie nog altijd tussen 0 en 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 109640 in 'nieuws: Radboud Universiteit ontwikkelt alternatief voor gekraakte ov-chipkaart'
Mag imho wel op 0. Hij staat nu op +1, daar vind ik 'm persoonlijk te karig voor. 't Lijkt meer op meningmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:46
Anoniem: 185441 in 'nieuws: Ams-ix kortstondig uit de lucht door storing'

Geen +1 waard volgens mij... ook een aantal maal +2 :? -1 lijkt mij meer het geval

[ Voor 22% gewijzigd door markje1 op 19-06-2008 22:25 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik vind hem op zich nog wel grappig. Van mij krijgt hij een 0, maar een +1 vind ik geen mismod. Een -1 ook niet persé, maar nog eerder dan de +1. Een +2 is het echter absoluut niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Datafeest schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:24:

Ik vraag me alleen af wat hij op tweakers.net doet, maar moeite heeft hij er wel voor gedaan. Ik geef hem weliswaar een 0 en kan me een +1 niet helemaal voorstellen, maar het is niet fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
markje1 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:18:

Geen +1 waard volgens mij... ook een aantal maal +2 :? -1 lijkt mij meer het geval
Ik vond hem nog wel leuk gevonden en ik kon er best om lachen :D +1 van mij. Het is geen afgezaagde grap ofzo dus -1 lijkt me overdreven net als +2 want zo geniaal is de grap ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

J.J.K. schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:41:
[...]

Ik vond hem nog wel leuk gevonden en ik kon er best om lachen :D +1 van mij. Het is geen afgezaagde grap ofzo dus -1 lijkt me overdreven net als +2 want zo geniaal is de grap ook weer niet.
+2 is echt een mismod op deze post. Een +1 vind ik persoonlijk ook te hoog maar kan ik mij nog voorstellen wanneer je het naar de oude mod maatstaaf (+1 grappig) vertaald. De post staat nu op 0, een nette score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

markje1 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:18:

onschuldig geintje, van mij een nulletje, die +2 en -1 lijken mij mismods
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.