Het kleine-mismoderatietopic deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 17.432 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
+2gever heb ik even gemeld, want er zitten wel erg veel slechte moderaties tussen.
Voordat deze gesloten wordt...
We zitten nog niet op de 1000 posts :)

[ Voor 33% gewijzigd door Kixtart op 16-07-2008 18:22 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 12:14
Kixtart schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:21:
+2gever heb ik even gemeld, want er zitten wel erg veel slechte moderaties tussen.

[...]

We zitten nog niet op de 1000 posts :)
Bedoelde meer die post waar ik naar refereerde aangezien die van dinsdag is ;) Maar had het lastig neergetypt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47835

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2662900
14x -1 in de eerste minuut. Heb ik nou zo'n rare humor dat niemand mijn grapje kan waarderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Anoniem: 47835 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:05:
14x -1 in de eerste minuut. Heb ik nou zo'n rare humor dat niemand mijn grapje kan waarderen?
Wat vindt je er zelf van?

* Delerium snapt het verband eigenlijk ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-05 08:51
een 0 geef ik wel voor een grap, maar dit is echt geen grap :p ...Het is nogal flauw waardoor het totaal off-topic wordt ;)

edit: en ja, ik snap hem :p

[ Voor 3% gewijzigd door Death1ord op 16-07-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47835

Ecteinascidin schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:08:
[...]

Wat vindt je er zelf van?

* Anoniem: 47835 snapt het verband eigenlijk ook niet
'zee-container', en het lijkt me algemeen bekend dat 'nerds' een affiniteit met piraten hebben

Ik vond het nieuwsbericht ook wat on-nieuwswaardig eerlijk gezegd, het is niets nieuws, niets speciaals. Dus het leek me een goed idee om het bericht wat schwung mee te geven.

Als je vervolgens de serieuze reacties bekijkt die kant nog wal raken(hehe), totaal niets toevoegen en die wel allemaal op 0 of +1 staan krijg ik toch wat afkeer van tweakers
edit:
.net
eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zie de humor en het verband ook niet. Beetje rare post imo. Ik kan me zowel een 0 als een -1 voorstellen bij zo'n reactie. Hangt er een beetje vanaf hoe je er tegenaan kijkt.

Edit: Reacties die kant nog wal raken horen natuurlijk niet op +1. Beste is om dat dan hier even te melden.

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 16-07-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

Het spijt me oprecht, maar zélfs ik vind het helaas maar een matige grap. (mijn grap, wat doe je) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230385

4 minuten nadat het nieuws item gepost is met een flauwe grap komen vind ik eigenlijk wel een fipo. -1 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

Anoniem: 47835 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:28:
[...]

'zee-container', en het lijkt me algemeen bekend dat 'nerds' een affiniteit met piraten hebben

[...]

Als je vervolgens de serieuze reacties bekijkt die kant nog wal raken(hehe), totaal niets toevoegen en die wel allemaal op 0 of +1 staan krijg ik toch wat afkeer van tweakers
edit:
.net
eerlijk gezegd.
Niet doen, zie het liever van de positieve kant: Jouw ingenieuze grap vereist zoveel abstract doordenkvermogen, dat-ie gewoon veel te intelligent is voor ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Cheetah in 'nieuws: Nvidia ontkent geruchten over grootschalige gpu-problemen' wat vinden jullie van deze reactie. ;)
Sommige mensen vinden het namelijk een +2 maar dat lijkt mij overdreven. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een +1 kan ik mij daar prima bij voorstellen, maar voor een +2 zou ik toch mnstens 1 bron hebben willen zien.

Een logisch goed verhaal hoeft namelijk niet perse waar te zijn. Een klok horen luiden betekend niet automatisch dat de klepel er hangt, kan ook een Bose-speakerset zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hij zet een prima punt neer, dus draagt zeker bij aan de discussie. Ik ga dus voor de +1. Voor een +2 zijn toch wel wat bronnen vereist zoals ^^ al zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumatroX
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-01-2024
Anoniem: 161116 in 'E3 2008: Fable 2 - Molyneux' Magnum Opus?'

Zit een +2 tussen, lijkt me dat die even nagekeken moet worden ;)

[ Voor 18% gewijzigd door SumatroX op 16-07-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djexplo in 'nieuws: Imtech betreedt Belgische ict-markt met drie overnames'

Is volgens mij gewoon een 0, bovendien maakt hij een rekenfoutje ;)

19x +1 lijkt er op dat hier een aantal papegaai modders actief waren.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 230385 op 17-07-2008 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Anoniem: 230385 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 03:52:
djexplo in 'nieuws: Imtech betreedt Belgische ict-markt met drie overnames'

Is volgens mij gewoon een 0, bovendien maakt hij een rekenfoutje ;)

19x +1 lijkt er op dat hier een aantal papegaai modders actief waren.
Ik vind het wel interessante info, hij heeft een +1 van mij te pakken :).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is inderdaad een flink foute moderatie :o Wordt bekeken :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Guitarist in 'nieuws: Microsoft opent deuren Windows Live Mesh'

Wel erg sumier, en een beetje open deur aangezien het nieuws item precies zegt wat de poster zegt. Ik nijg naar een -1.

De 2e post in de thread vind ik ook moeilijk, na de edit ook nog.

Edit:

Anoniem: 230385 in 'nieuws: Microsoft opent deuren Windows Live Mesh'

Ik krijg een -1 en een +1, daar moet iemand fout zijn, meningmod, vind het zelf eigenlijk een 0 omdat het al een beetje off topic is.

nika in 'nieuws: Microsoft opent deuren Windows Live Mesh'

Zit een +1 tussen, is duidelijk een -1 lijkt me. Dat nieuws item gaat nog een hoop van dit soort reacties krijgen, werk aan de winkel voor ons :9

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 230385 op 17-07-2008 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Anoniem: 230385 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:36:

Wel erg sumier, en een beetje open deur aangezien het nieuws item precies zegt wat de poster zegt. Ik nijg naar een -1.

Edit:

Ik krijg een -1 en een +1, daar moet iemand fout zijn, meningmod, vind het zelf eigenlijk een 0 omdat het al een beetje off topic is.

Zit een +1 tussen, is duidelijk een -1 lijkt me. Dat nieuws item gaat nog een hoop van dit soort reacties krijgen, werk aan de winkel voor ons :9
Het topic staat er net 30 minuten, dus er zal nog wel flink gemodereerd worden, wellicht is het wat voorbarig om nu al met mismoderaties te komen.

Verder twijfel ik bij jouw reactie tussen 0 en -1.
In tegenstelling tot MobileMe wat geld kost lijkt mesh gratis te zijn/blijven. Wel weer typpisch hoor, MS komt met iets nieuws en het is helemaal fout, het is gratis, en als je dit niet goed vind gebruik je toch SkyDrive voor opslag, heb je geen SilverLight voor nodig. Of beter gebruik een niet MS gratis dienst ergens anders :Y)
Dat bold gedeelte slaat imo nergens op, ten eerste is geen reactie op je voorganger en ten tweede is het flamerig. Ik heb je nu een nulletje gegeven..

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een mis mod heeft weinig te maken met het aantal moderaties vind ik. Of er nou 100 of 10x -1 moderaties zijn geweest als er een +1 tussen staat lijkt mij die +1 een mis mod?

@Sallin Dat je mij flamerig vind overkomen kan ik niets aan doen, het is zeker niet als flame tegen wie of wat ook gebruikt en mijn reactie was niet alleen op de partent maar ook op de eerste reactie, die ik erg typpisch vond. No flame intended!

Ik zou wel graag een richtlijn zien met een duidelijk omschrijving van wat een mis mod is, hoe oude deze reactie moet zijn, etc, etc. Dit om ellelange discussies te voorkomen. We "werken" hier allemaal om dezelfde redenen dacht ik zo :D

Kon er in de OP weinig over vinden wat nou precies een mis mod is. Bijvoorbeeld de post van nika die ik aandroeg als mis mod. Die staat op -1 en heeft al een +1, meer dan een -1 zal het niet worden, dus die +1 is een mis mod of mis klik, dat is toch een duidelijke?

Edit: Ik zag dat de fipo eerst een +1 had en nu niet meer. Iemand zal zich wel bedacht hebben. Ook is de post van nika nika uit het rood getrokken door nog een aantal +1 moderaties, ik vind dat echte mis mods.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 230385 op 17-07-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het is eigenlijk vrij simpel, een mis mod is een reactie die verkeerd gemodereerd staat. :) Althans, zo wordt het doorgaans hier gebruikt. Natuurlijk heb je ook foute moderaties op een reactie; bijvoorbeeld een onterechte +2. Beide kun je hier aandragen :)

Hoe oud een reactie moet zijn is niet goed te zeggen maar geef het moderatiesysteem wel een uurtje of twee, afhankelijk van het moment op de dag, om zijn werk te doen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Cloud, dus als ik een reactie zie die op -1 staat, maar toch een aantal +1 of +2's heeft, dan meld ik die hier niet meer?

Edit:
Sorry dat ik zoveel vragen heb, ik wil graag wat duidelijkheid, zoals ik al aangaf is het in mijn ogen al een mismod als een psot overduidelijk -1 is en er +1 en +2 op gemod wordt, ongeacht de hoeveelheid -1's. Andersom natuurlijk ook voor een post met veel +1 en +2 waar dan nog iemand -1 mod, dat soort dingen hoeven niet gemeld te worden?

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 230385 op 17-07-2008 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 13:08

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Anoniem: 230385 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:26:
@Cloud, dus als ik een reactie zie die op -1 staat, maar toch een aantal +1 of +2's heeft, dan meld ik die hier niet meer?

Edit:
Sorry dat ik zoveel vragen heb, ik wil graag wat duidelijkheid, zoals ik al aangaf is het in mijn ogen al een mismod als een psot overduidelijk -1 is en er +1 en +2 op gemod wordt, ongeacht de hoeveelheid -1's. Andersom natuurlijk ook voor een post met veel +1 en +2 waar dan nog iemand -1 mod, dat soort dingen hoeven niet gemeld te worden?
Ook volledig weggecompenseerde mismods blijven mismods, dus gewoon hier melden.
Anoniem: 230385 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:36:

Té simpel, -1.
Een nieuw programma vergelijken met een bestaand exemplaar is heel normaal, een nulletje.
Edit:

Inderdaad een 0.

Een mismod idd.
De parent ervan vind ik overigens ook een -1: Anoniem: 247379 in 'nieuws: Microsoft opent deuren Windows Live Mesh'

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Dirk schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:41:
[...]

Ook volledig weggecompenseerde mismods blijven mismods, dus gewoon hier melden.
Wat mij betreft niet. Als het echt opvalt dat meerdere reacties hetzelfde gemismod worden wel, maar als het sporadisch een reactie is die al gecompenseerd is dan is het gewoon iets voor de modbot. Diegene die mismodden krijgen dan gewoon een grote afwijking en als ze niet door de modbot eruit gevist worden dan vallen ze gewoonlijk toch ergens anders weer op.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Kixtart, dank je voor de uitleg, in het vervolg wacht ik een uurtje na een nieuws item gepost is en ga dan een draadje nog eens langs en zoek naar mis mods/reacties die in mijn ogen nog verkeerd staan. Scheelt mij ook een hoop pijn en moeite zo :9 Ik help graag mee maar het moet wel meer waarde hebben natuurlijk, als ik te vroeg meld/het verkeerde idee had schiet het niet op (zie hier boven). Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Deze mogen wat mij betreft naar -1. Het is iets voor GR, want het is gewoon geklaag over de vorm/inhoud van het artikel zelf en nu dat het veranderd is is het nog eens nutteloos.
Anoniem: 247379 in 'nieuws: Microsoft opent deuren Windows Live Mesh'

(user wist ook dat hij in GR moest zijn, zie: Laatste paragraaf Mesh-artikel)

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 17-07-2008 11:43 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik had ze al genoemd... O-)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Nu is het een duidelijkere post :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Svennetjee in 'nieuws: Microsoft opent deuren Windows Live Mesh'

Wat is precies de meerwaarde van die reply ten opzichte van de mijne erboven? Lijkt mij gewoon een nulletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Anoniem: 230385 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:29:
Svennetjee in 'nieuws: Microsoft opent deuren Windows Live Mesh'

Wat is precies de meerwaarde van die reply ten opzichte van de mijne erboven? Lijkt mij gewoon een nulletje.
lijkt mij ook, had hem al een 0 gegeven.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Is het ook.

nieuws: Domeinregistratie .me-tld open voor grote publiek
Iedereen is weer lekker creatief, ga niet veel langer nulletjes geven....

[ Voor 88% gewijzigd door Dirk op 17-07-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Owh jeej, weer een nieuwe tld 8)7 ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-1 fest!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254370 in 'nieuws: Meizu's iPhone-kloon arriveert mogelijk volgende maand'

Vind het een beetje flamerig, -1 van mijn kant. Vooral de laaste paar zinnen maken het van een 0 in een -1 hier.
Dit is overigens niet iets wat alleen speelt bij Meizu, ook bijvoorbeeld Samsung probeert mee te liften op de hype met inferieure producten, om van LG nog maar niet te spreken.

De Diamond schijnt daarentegen wel een aardig apparaat te zijn, maar die valt naar mijn mening in een heel ander segment dan de immitaties van Samsung en LG.
Ook mis ik enige onderbouwing.

Edit: Dit is de laatse van mijn kant van vandaag omdat ik weer hard aan het werk moet ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 230385 op 17-07-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Weet je wat? Ik hang d'r weer gewoon een 0 aan :P Hij heeft zijn stelling van inferieure producten namelijk onderbouwd door te stellen dat funtionaliteit wel aanwezig is, maar de presentatie niet goed. Meerwaarde heeft hij ook weer niet, daarvoor is de onderbouwing te mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Anoniem: 196662 in 'nieuws: 'Google houdt nieuwe Android-sdk achter'' dit lijkt mij een -1
Soultaker in 'nieuws: Domeinregistratie .me-tld open voor grote publiek' dit commentaar lijkt me mee voor GR en hier dus -1.

En omdat het vrijdag is vind ik dit Anoniem: 231952 in 'meuk: Mozilla Seamonkey 1.1.11' eigenlijk wel een +1 :7.

[ Voor 15% gewijzigd door Sallin op 18-07-2008 09:30 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die 1e is een duidelijke -1 ja. Heb ik hem dan ook gegeven.

Die 2e ben ik niet met je eens. Hij richt het misschien wel op de newsposter, maar hij vraagt om uitleg van de termen op een niet echt heel erg irritante of vervelende manier (imho). Daarom vrij onschuldig en kan imho gewoon op de 0 blijven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die tweede had ik in eerste instantie inderdaad ook een -1 gegeven, maar later gewijzigd naar een 0. Hij had de vraag beter in het algemeen kunnen stellen, maar de vraag an sich kan best bij dit artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Zit wat in, een nulletje van mij dan :).

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
perjan in 'nieuws: VVD wil internetvrijheid wettelijk garanderen' heb ik een -1 gegeven vanwege de persoonlijke aanval, terecht of is dat overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Had hem een 0 gegeven maar bij nader inzien is een -1 idd beter ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

vgroenewold schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:38:
perjan in 'nieuws: VVD wil internetvrijheid wettelijk garanderen' heb ik een -1 gegeven vanwege de persoonlijke aanval, terecht of is dat overdreven?
Goede moderatie. De reply lijkt idd uit te nodigen tot inzicht maar die flame maakt het dan weer af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Beiden zijn imho -1's.

Van de 1e reactie vind ik de laatste regel bijzonder generaliserend en trollerig.

De 2e vind ik eveneens een generaliserende troll. Alsof in elk land oorlog woed. En zelfs al zou dat zo zijn, wat heeft dat met de winst van MS te maken?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Twijfel, zijn zeikerige opmerking is nou ook niet echt gewenst of zo
eens

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Verdienen allebij -1. Die eerste is totaal irrelevant en de 2de is ook off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:30:

De 2e vind ik eveneens een generaliserende troll. Alsof in elk land oorlog woed. En zelfs al zou dat zo zijn, wat heeft dat met de winst van MS te maken?
misterdoom schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:33:
Verdienen allebij -1. Die eerste is totaal irrelevant en de 2de is ook off-topic
Hij reageert op iemand die Afrika als emerging market (--> staat in stukje) ziet en zegt dat er waarschijnlijk eerder op China en India wordt gedoeld. Dus off topic vind ik het niet. Je zou "Afrika is meer een war-market :X" als flamerig kunnen zien, maar volledig langs de waarheid is het nu ook weer niet. Nulletje imo.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sallin schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:38:
[...]

Hij reageert op iemand die Afrika als emerging market (--> staat in stukje) ziet en zegt dat er waarschijnlijk eerder op China en India wordt gedoeld. Dus off topic vind ik het niet. Je zou "Afrika is meer een war-market :X" als flamerig kunnen zien, maar volledig langs de waarheid is het nu ook weer niet. Nulletje imo.
Het is wel offtopic, want het ging om emerging markets, niet om war markets.

Het is niet flamerig nee, dat klopt. Het is wél trollerig. En het is wel degelijk grotendeels langs de waarheid. Kan ik er niets anders dan een -1 van maken, zeker omdat er geen onderbouwing bij zit. Dan slaat de balans door het trollerige toch echt zwaarder door naar de -1 dan naar de 0 imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die eerste vind ik zeker een -1. Die tweede kan twee kanten op. Je kunt em als onschuldige nul zien, of als een troll. Gezien het feit dat het totaal niet onderbouwd is, en meer een kreet is, neig ik toch meer naar de -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus je mag wel streng zijn? Vind de Afrika remark ook off topic maar neemt niet weg dat de rest van de reactie gewoon ok is in mijn ogen, hij geeft wat informatie en maakt een politiek getinte opmerking. En RoccoS is inderaard off topic maar er wordren hier wel vaken off topic reacties op 0 gezet, waar ik persoonlijk van vond dat ze allemaal op -1 moesten was ik te streng, vind het een beetje verwarrend, ik hou van simpelheid, of off topic reacties gaan op -1 of niet. Behalfe als ze trollen, flamen, etc. of wil ik het nu te simpel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dutchcow: een offtopic reactie hoeft niet per se op de -1. Hij kan ook keurig op de 0 zijn.

Echter, als er trolls, flames etc bijkomen, of als het een FiPo(-poging) is, dan hoort-ie wel op de -1. En beide reacties zijn trolls en horen dus op -1 imho.

Sowieso mag je in gevoelige newsposts (en daar kan je op de FP alles wat over MS gaat bijna wel onder scharen) harder/strenger modereren dan in minder gevoelige onderwerpen, zie de FAQ.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Veel is natuurlijk ook erg subjectief, wat ik zwaar off topic vind kan jij best gewoon vinden, en andersom natuurlijk, kon trouwens het stukje waar je strenger mag zijn naar gelang de gevoeligheid van een news post niet vinden (AMD, nVidia, MS, Apple, Sony, Ninento?).

Dank voor je uitleg trouwens! Het wordt stukje bij beetje duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Natuurlijk is het onderhevig aan persoonlijke interpretatie. Een 0 vind ik opzich wel verdedigbaar, maar voor mij is het toch een -1. Als jij het een nul vindt op basis van jouw interpretatie van de ModFAQ, sja, dan is dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

carthorian in 'nieuws: Itunes installeert ongevraagd Mobileme-software'

Denk dat de +2 op deze post een mis mod is. Zelfs de +1 vind ik discutabel, heb er zelf een 0 voor over maar een -1 zou ik ook begrijpen.

Een one liner is voor mij bijna een nooit een +1 of het moet een heel erg goed onderbouwde one liner zijn wat in 1 regel praktisch onmogelijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 230385 op 19-07-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

+2 is idd mismod, +1 is te hoog maar echt een mismod is is het denk ik niet. Een nul lijkt me een prima niveau, die heb ik hem ook gegeven. -1 vind ik te laag, het is vrij onschuldig allemaal imho, en hij snijd an sich wel een goed punt aan, zei het dat het wat uitgebreider had gemogen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik kan me zowel een -1 als een 0 voorstellen. Het zijn beide trolletjes, waarbij de eerste echt geen inhoud heeft. Die heb ik dus ook op -1 staan. Die tweede zet opzich wel een puntje neer, al is het weinig relevant en staat het als een troll. Ik had em eerst op 0 staan, maar nu twijfel ik toch weer. Wellicht toch een -1 aangezien het toch weinig toevoegt en het wel een trolletje is.

@die derde: eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dit is imho zeker geen +1 waard: LcNessie in 'nieuws: Itunes installeert ongevraagd Mobileme-software'

@Rod: precies hoe ik er over dacht. Ik heb voor beide -1 gegeven.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 19-07-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De eerste twee vind ik twijfelgevalletjes, maar niet echt extreem. Ik laat ze toch op de 0 staan. De derde is wel een duidelijke -1, en de vierde (die van LcNessie) mag naar 0, een -1 is te zwaar denk ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:42:
De eerste twee vind ik twijfelgevalletjes, maar niet echt extreem. Ik laat ze toch op de 0 staan. De derde is wel een duidelijke -1, en de vierde (die van LcNessie) mag naar 0, een -1 is te zwaar denk ik.
Wat is het twijfelgeval bij de "windows zuigt" post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hij zegt niet dat Windows zuigt, hij vraagt zich af of Apple zo denkt aan te tonen dat Windows zuigt.

De bewoordingen zijn wel wat trollerig ja, maar ik vind het ook weer niet zo erg dat dat voldoende voor een -1 is, hoewel ik die wel kan begrijpen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Daarom kan ik me daar ook een 0 voorstellen, aangezien hij niet zelf bedoelt te zeggen dat Windows zuigt. Echter, deze toonzetting in combinatie met een totaal inhoudsloze post doet mij de -1 geven.

Die van Lcnessie vind ik een -1. Hij meldt alleen dat hij alle Apple-meuk van zijn pc heeft geïnstalleerd en dat hij een semi-rant mail naar Apple heeft gestuurd. Rant + geen inhoud doet het voor mij doorslaan naar -1. Maar ik kan leven met een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:03:
Echter, deze toonzetting in combinatie met een totaal inhoudsloze post doet mij de -1 geven.
Ik heb -1 gegeven vanwege deze combi; inhoudsloos = 0 + foute toon geeft -1.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze reactie lijkt me best wel een troll, door de derde alinea (termen als "Windoneesjes", "huilen" etc) en ook de laatste alinea. -1 lijkt me dan ook een beter niveau dan de +1 waar hij op stond.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
wildhagen schreef op zondag 20 juli 2008 @ 08:33:
Deze reactie lijkt me best wel een troll, door de derde alinea (termen als "Windoneesjes", "huilen" etc) en ook de laatste alinea. -1 lijkt me dan ook een beter niveau dan de +1 waar hij op stond.
Hier ga ik volledig mee akkoord.

* Death1ord geeft een -1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

PowerToTheUsers in 'nieuws: Danamics kondigt koeler met vloeibaar metaal aan'
Loze opmerking of niet, dit lijkt mij toch meer een onschuldige 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

Staat nu op 0 :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Discussie of er wel geen links naar unlock/cracks/etc mogen worden geplaatst op GoT/FP hoort niet thuis op de FP maar in GR toch? Het gaat op deze reacties, die naar mijn idee allemaal op -1 mogen als het onder GR valt. Heb er trouwens zelf al wel melding van gemaakt in GR.

rool in 'nieuws: Dev Team geeft software om iPhone te jailbreaken vrij'
BaT in 'nieuws: Dev Team geeft software om iPhone te jailbreaken vrij'
Elwood Blues in 'nieuws: Dev Team geeft software om iPhone te jailbreaken vrij'

Andere posts met links naar dit soort tools heb ik ook op -1 gemod, dat is toch allemaal juist?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 230385 op 20-07-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, dit soort dingen horen inderdaad niet op de FP thuis, dus wmb alle 3 op -1, waar ze nu ook op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2667938
Ik ben benieuwd naar een review
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2667966
Ik denk dat iedereen daar wel benieuwd naar is, tweakers.net , neem eens contact met ze op.
Bovenste is nu -1 , onderste nu een 0 , lijken me beide een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Waarom? Ze zijn niet flamerig, de vraag is niet oninteressant, van mij een nulletje allebei.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
Ja klopt zijn idd gewoon nulletjes ;). Mij viel het verschil in moderatie iig op.

[ Voor 51% gewijzigd door MuisM4t op 20-07-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mwa. Ik vind het wel bijzonder inhoudsloos, en dan met name de tweede. Dus wat dat betreft kan ik me een -1 ook wel voorstellen. Ik twijfel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Enigszins met RoD:
-1 gemod
0 gemod

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 21-07-2008 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

burne in 'nieuws: Phase One kondigt 60-megapixelcamera aan'

Een +2 voor het posten van een linkje naar een plaatje vind ik wel erg gortig. Heb er zelf een 0 voor over. One liners een +2 of zelfs een +1 geven gaat er bij mij niet snel in. Die +2 is zeker een mis mod. De 1+ is discutabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind zo'n plaatje bij een dergelijk artikel geen meerwaarde hebben. Leuk, een plaatje, maar het voegt niet echt wat toe. Nulletje gegeven dus, en daar staat hij nu ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:50
Had hem al gefikst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 14:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Een -1 lijkt mij hier voldoende ;)
Ga ik mee akkoord. 0 gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Nutteloze reactie + flame, maar ik vind het geen directe bedreiging en daarom geen -2. De reactie is wel op het randje imho.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Laatst online: 07-05 21:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een beetje positief modereren mag ook nog wel hoor. Een duidelijk punt, open voor verdere discussie, ik geef er gewoon een +1 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, de reactie getuigt idd niet van veel intelligentie, maar hij bedreigt geen personen. -1 zou moeten volstaan denk ik :)
Een 0 lijkt me idd meer dan voldoende, ik zie er geen meerwaarde in.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Na lang zoeken een ontopic +1 grap gevonden :P
Vlak voordat de batterij leeg is verschijnt de tekst "I'm afraid. I'm afraid, Dave. Dave, my mind is going. I can feel it. I can feel it. My mind is going."
't hoeft niet perse naar aanleiding van dit topic naar dat niveau gemod te worden maar spitsvondig en vermeldingswaardig is deze wel. 't 's goud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Anoniem: 101037 in 'nieuws: Apple ziet winst met 38 procent stijgen' ik denk een 0 omdat de posts offtopic is.
!GN!T!ON in 'nieuws: Apple ziet winst met 38 procent stijgen' -1 imo omdat het een flamerige oneliner is
lezen is inderdaad zo moeilijk....
rainrazor in 'nieuws: Apple ziet winst met 38 procent stijgen' trol geprobeert te compenseren met een loze oneliner: -1 imo.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Stuk voor stuk waar. De eerste twee hebben nog een schopje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ecteinascidin schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:18:
Na lang zoeken een ontopic +1 grap gevonden :P

[...]

't hoeft niet perse naar aanleiding van dit topic naar dat niveau gemod te worden maar spitsvondig en vermeldingswaardig is deze wel. 't 's goud..
Vind hem wel meevallen en 0 voldoende :)

Was het niet uit HAL2000?

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 22-07-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
NemesisWolfe in 'nieuws: Nasa wil gps-functionaliteit op de maan'

Ik vind deze post geen +1 maar een 0. Ik zou het een +1 vinden moest hij nog een link hebben gegeven of enige bron wat hier niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad wat te mager voor de +1 zo. Op deze manier is het niets meer dan een kreet. Nulletje ook van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 18:10
tago673 in 'nieuws: Nasa wil gps-functionaliteit op de maan'

Afgezien van de grote hoeveelheid "toevalligheden" die genoemd worden, staat er niets in dit postje dat onwaar is. Een -1 is het in mijn ogen niet waard, een 0 wel.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Opzich is het wel een onschuldige post, maar eigenlijk gaat hij ook nergens over in de context van het artikel. Ik denk dat beide scores (0 en -1) goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Arthas schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 00:11:

Afgezien van de grote hoeveelheid "toevalligheden" die genoemd worden, staat er niets in dit postje dat onwaar is. Een -1 is het in mijn ogen niet waard, een 0 wel.
Te veel off-topic voor mij :) vandaar een nulletje van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Laatst online: 17:50
Arthas schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 00:11:

Sorry hoor maar als je zo'n vage post gaat maken in een toch al zwaar offtopic discussie kan je verwachten dat het -1 begint te regenen. Ik snap niet waar de post op slaat, wat het te maken heeft met navigeren op de maan en daarom ook niet waarom het een 0 waard zou zijn.
* Jorrit blijft bij de reeds gegeven -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Lijkt net alsof hoofdthread het over toevalligheden heeft, maar ik zie dat nergens terug. Ik waag me niet aan een mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 169123 in 'nieuws: Nasa wil gps-functionaliteit op de maan'
Deze post is echt bijzonder dom, maar wel onschuldig. Dus ik zou zeggen een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Inderdaad, dom maar onschuldig, een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:54

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.