Laatste paragraaf Mesh-artikel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247379

Topicstarter
nieuws: Microsoft opent deuren Windows Live Mesh

Erg tendentieus einde van dit artikel. Doet de waarheid ook enig geweld aan. Is dit echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 08:31
Vind ik ook. Als je het al zo schrijft, geef dan ook voorbeelden wat die trekjes in het verleden waren. Dit is wel erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 08:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik moet zeggen dat het mij ook opviel. Die eerste zin kan wat mij betreft ook wel weg. Je zou bijvoorbeeld die alinea kunnen beginnen met een aangepaste versie van de laatste zin van de alinea. Dat klinkt logischer en heeft wat minder onderbuikgevoel er aan hangen.

Op deze manier is het wel heel makkelijk. :) Ook al is het min of meer waar.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Daar hadden we wel iets kritischer naar onszelf mogen kijken, inderdaad. Even met de botte bijl aangepast, bevalt het zo beter? :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Erg bot. Het verhaal loopt nu gewoon dood, het heeft geen echt einde meer en dat is ook niet alles.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat Microsoft oude trekjes nog niet is kwijtgeraakt bewijst overigens de omgang van Live Mesh met beeld- en videomateriaal. Pas na installatie van Silverlight kan pas een simpel jpg-bestand worden geopend, ondanks de aanwezigheid van een imageviewer zoals Irfanview. Microsoft positioneert Silverlight als tegenhanger van Adobe Flash, met de focus op media, en doet er alles aan om de software op computers van consumenten geïnstalleerd te krijgen.
Voor het archief.

Moet er nog een pak koffie naar HQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Rataplan schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:32:
Daar hadden we wel iets kritischer naar onszelf mogen kijken, inderdaad. Even met de botte bijl aangepast, bevalt het zo beter? :)
Erg bot, maar kan wat mij betreft wel :) Het verhaal loopt niet echt dood, dat gevoel krijg je alleen omdat je weet wat er eerst stond.

Nu kunnen mensen voor zichzelf uitmaken of dit rare trekjes zijn van Microsoft. :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Je zou trouwens wel kunnen referen naar de mediaplayer die standaard werd meegeleverd met windows en iets verder terug, maar nog wat ingrijpender: internet explorer dat standaard bij windows zat en daarmee de concurentie vrijwel volledig de kop indrukte. Daarmee heb je een prima onderbouwing van die 'oude trekjes' en kan dat gewoon blijven staan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 247379 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:50:
nieuws: Microsoft opent deuren Windows Live Mesh

Erg tendentieus einde van dit artikel. Doet de waarheid ook enig geweld aan. Is dit echt nodig?
Uhm. Microsoft is toch in eerste aanleg, in hoger beroep en in cassatie veroordeeld wegens oneerlijke concurrentie-praktijken bij het verspreiden van IE en het dwarszitten van Nescape?

En persoonlijk wordt ik een beetje kriegel van alle pogingen die gedaan worden om me silverlight door de strot te stampen. Flash is al erg genoeg, maar met de nukken en de lekken van flash kunnen we nog een beetje leven.

De paragraaf zoals die daar stond lijkt mij persoonlijk voor iedereen acceptabel. Wellicht met uitzondering van een handvol Microsoft-acolieten.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-06 21:37
Als je het terug zou zetten zou iig:
Pas na installatie van Silverlight kan pas een simpel jpg-bestand worden geopend, ondanks de aanwezigheid van een imageviewer zoals Irfanview.
Aangepast/weg moeten, want ik zie het verband niet tussen een plugin die webbased de images kan laten zien of een programma die offline images kan laten zien..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

burne schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:49:
Uhm. Microsoft is toch in eerste aanleg, in hoger beroep en in cassatie veroordeeld wegens oneerlijke concurrentie-praktijken bij het verspreiden van IE en het dwarszitten van Nescape?
Daar heb je ook wel gelijk in maar zoals het er stond, zonder voorbeelden, komt het wel wat subjectief over. Je kunt dan twee dingen doen; óf je noemt voorbeelden zodat zo'n opmerking gerechtvaardigd wordt, óf je haalt de opmerking gewoon weg.

Als redactie lijkt het mij namelijk van groot belang neutraal te blijven. Voor zover mogelijk natuurlijk :)

offtopic:
Overigens is het jammer dat je nu begint over Microsoft-acolieten, aangezien ik hier niemand zie die ontkent wat Microsoft gedaan heeft. Ik doe dat ook niet, ik vind alleen dat de opmerking (ondanks dat deze min of meer waar is) op deze manier niet gepast was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

Waar staat dat ik anders beweer? Ik ageerde vooral tegen de stelling dat "Microsoft er alles aan doet om de software op computers van consumenten geïnstalleerd te krijgen."

Is dat waarom een overgroot deel van de Microsoft sites nog gewoon met Flash werken? Ik moet zeggen dat ik zelden de eis voor Silverlight tegenkom, en ben dan ook erg benieuwd naar wat jullie dan allemaal doen waar Silverlight voor vereist is.

En dat je dan suggereert dat iedereen die er bezwaar tegen maakt automatisch een 'Microsoft-acoliet' is... tja. Dat zegt denk ik meer over jouw subjectiviteit dan over die van de mensen met kritiek.
Rataplan schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:32:
Stuk beter, prima. :)

Nogmaals, terecht wijzen op door-de-strot-duw-praktijken en onnodige plugins vind ik prima. Maar in dit geval was daar totaal geen sprake van. Een beetje tweaker kan ook wel bedenken dat ze die Silverlight-eis erin hebben gestopt zodat later ook andere, minder makkelijk in een browser toonbare documenten als mooie thumbnails weer kunnen geven. Dat werd voor het gemak even 'vergeten', en als er dan ook nog tegenover gezet wordt dat het weer eens 'door je strot word geramd', dan zou ik daar graag voorbeelden van zien, want ik heb tot nu toe zelden gezien dat Silverlight ergens voor vereist werd.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 247379 op 17-07-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dirk schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:43:
Je zou trouwens wel kunnen referen naar de mediaplayer die standaard werd meegeleverd met windows en iets verder terug, maar nog wat ingrijpender: internet explorer dat standaard bij windows zat en daarmee de concurentie vrijwel volledig de kop indrukte. Daarmee heb je een prima onderbouwing van die 'oude trekjes' en kan dat gewoon blijven staan.
En Safari zit tegenwoordig niet gratis bij OSX? (dit punt is in de reacties ook al een paar keer aangehaald, er is vrijwel geen softwarefabriek te vinden die zich niet aan dergelijke zaken 'schuldig' maakt)

* pagani vindt het hoogst irritant om bij elke update van iTunes het Safari vinkje uit te moeten vinken

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 17-07-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 247379 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:59:
Ik moet zeggen dat ik zelden de eis voor Silverlight tegenkom, en ben dan ook erg benieuwd naar wat jullie dan allemaal doen waar Silverlight voor vereist is.
Hoewel het offtopic begint te raken: Het EK. 6 of 7 miljoen nieuwe Silverlight-gebruikers in 1 klap. Je hoeft vast niet te raden hoeveel Microsoft daar voor overgehad heeft.

En Mesh is natuurlijk bedoeld als flop. :+

Mark my words: binnen 2 jaar is voor alle live-diensten Silverlight een voorwaarde.
johnnyv.nl schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:14:
En Safari zit tegenwoordig niet gratis bij OSX?
Da's niet het probleem. Netscape verkocht browsers. Dat was op dat moment heel normaal. Microsoft heeft z'n OS aangepast en de documentatie daarvan achtergehouden om het Netscape lastig te maken te concurreren met IE en Microsoft heeft z'n browser weggegeven om Netscape financieel stuk te krijgen. Voor die feiten is Microsoft veroordeeld.

Het lange-termijn-effect daarvan is dat browsers onverkoopbaar werden en nu door alles en iedereen weggeven worden en je enkel nog in niche-markten browsers kunt verkopen.

[ Voor 37% gewijzigd door burne op 17-07-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 247379 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:59:
[...]
Een beetje tweaker kan ook wel bedenken dat ze die Silverlight-eis erin hebben gestopt zodat later ook andere, minder makkelijk in een browser toonbare documenten als mooie thumbnails weer kunnen geven. Dat werd voor het gemak even 'vergeten',
[...]
Daar had ik nog niet eens bij stilgestaan inderdaad. Er kunnen (en zullen) nog meer redenen zijn waarom ze dit gedaan hebben :)
burne schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:40:
Hoewel het offtopic begint te raken: Het EK. 6 of 7 miljoen nieuwe Silverlight-gebruikers in 1 klap.
offtopic:
Volgens mij moesten ze wel Silverlight en/of .wmv gebruiken omdat dat de enige bekende producten waren die aan de strenge drm eisen van de UEFA voldeden.
En geef Microsoft eens ongelijk, dat ze hun product aan de man proberen te brengen? :? Wat is dat toch met die aversie tegen bedrijven die doen wat ze horen te doen (winst maken)?

Hoe dan ook ik denk dat de tekst nu een stuk beter is :) Minder getint, zogezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]Uhm. Microsoft is toch in eerste aanleg, in hoger beroep en in cassatie veroordeeld wegens oneerlijke concurrentie-praktijken bij het verspreiden van IE en het dwarszitten van Nescape?

En persoonlijk wordt ik een beetje kriegel van alle pogingen die gedaan worden om me silverlight door de strot te stampen. Flash is al erg genoeg, maar met de nukken en de lekken van flash kunnen we nog een beetje leven.

De paragraaf zoals die daar stond lijkt mij persoonlijk voor iedereen acceptabel. Wellicht met uitzondering van een handvol Microsoft-acolieten.
MS is ook een misdadig bedrijf. Wie betaalt bepaalt is de enige reden dat ze niet vervolgt worden. maar om dat misdadige karakter nou tussen alle nieuwtjes te verweven schiet niet op, dat leidt af van het nieuws. Als het om het aan de kaak stellen van MS zelf gaat gaat de redactie daar maar eens een artikel of redactiekolom wijden; alle ruimte daarvoor.
Cloud schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:49:
En geef Microsoft eens ongelijk, dat ze hun product aan de man proberen te brengen? :? Wat is dat toch met die aversie tegen bedrijven die doen wat ze horen te doen (winst maken)?[/ot]
Hoe dan ook ik denk dat de tekst nu een stuk beter is :) Minder getint, zogezegd.
Mocht je leven of baan ooit afhankelijk zijn van MS's bedrijfsvoering dan ben je gewoon dood.

[ Voor 18% gewijzigd door Delerium op 17-07-2008 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
burne schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:40:
[...]

Hoewel het offtopic begint te raken: Het EK. 6 of 7 miljoen nieuwe Silverlight-gebruikers in 1 klap. Je hoeft vast niet te raden hoeveel Microsoft daar voor overgehad heeft.
Het was de NOS die voor Silverlight koos, dus dat heeft niks met "Microsoft pusht hun eigen producten" te maken. Als dat het enige voorbeeld is...

En off-topic is het niet, de kritiek op het artikel ging juist om het feit of die opmerking over silverlight nu ergens op sloeg.
En Mesh is natuurlijk bedoeld als flop. :+
??

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 247379 op 17-07-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cloud schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:49:
Daar had ik nog niet eens bij stilgestaan inderdaad. Er kunnen (en zullen) nog meer redenen zijn waarom ze dit gedaan hebben :)
Precies wat ik bedoel. Er wordt een vreemde eis gesteld, maar in plaats van te speculeren wat voor redenen daar voor kunnen zijn (we zijn tweakers, we kunnen er vast wel een hoop bedenken) wordt, omdat het Microsoft betreft, meteen maar als vaststaand feit aangenomen dat het om door-de-strot-duwen gaat.
Jammer, want dat veroorzaakt altijd weer van dit soort welles-nietes discussies en leidt af van weer het om gaat: de techniek. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 247379 op 17-07-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dat we wat gechargeerd formuleerden is absoluut waar, maar ik zie hier flames waar GR geen behoefte aan heeft. Beetje realistisch en ontopic blijven of er volgt sluitwerk.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rataplan schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:50:
Dat we wat gechargeerd formuleerden is absoluut waar, maar ik zie hier flames waar GR geen behoefte aan heeft. Beetje realistisch en ontopic blijven of er volgt sluitwerk.
Sorry, maar... waar? Volgens mij is dit allemaal volledig ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Flames zijn per definitie offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

offtopic:
nvm

Domovol: ik bedoel te zeggen dat Microsoft Mesh natuurlijk niet ontwikkelt in de verwachting dat het flopt. Het moet een succes worden. Misschien niet in de huidige vorm, maar uiteindelijk moet in de ogen van Microsoft 100% van de wereld afhankelijk zijn van Mesh, Live, Vista etc.

Prima, dat recht hebben ze, maar ze moeten het spel wel eerlijk spelen en blijven spelen. En terugkijkend is cynisme over of dat ook echt zo gaat gebeuren zonder enige twijfel terecht, in mijn bescheiden mening. Als Microsoft met een paar honderd miljoen aan subsidies de UEFA, de Tour en het IOC zover krijgt hun eisen dusdanig op te stellen dat Silverlight een voorwaarde wordt doet dat meer voor het Silverlight-marktaandeel dan 10 jaar volcontinue adverteren via alle denkbare kanalen. En die subsidies kunnen heel onschuldig lijken.

Ik zou je bijna een verhaaltje over Big Brother 1 gaan vertellen.

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 17-07-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

:?
[...]
Als Microsoft met een paar honderd miljoen aan subsidies de UEFA, de Tour en het IOC zover krijgt hun eisen dusdanig op te stellen dat Silverlight een voorwaarde wordt [...]
Waar haal je dít nu weer vandaan? Silverlight is helemáál geen voorwaarde van de UEFA, Tour en IOC voor zover ik weet. Heb je daar ook bronnen bij? De UEFA had wél als eis dat uitzendingen op internet met DRM beveiligd waren, maar dat is heel wat anders. Volgens mij haal je oorzaak en gevolg door elkaar.

Terug on topic; denk je nog steeds dat er voor die onderbuikgevoelens en wilde speculaties plaats is in een nieuwsartikel op de Tweakers.net Frontpage? Want dáár hebben we het hier over toch? Microsoft's plannen tot World Domination kunnen we beter in een ander topic bespreken ;)

Pagina: 1