Het kleine-mismoderatietopic deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.683 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Looks zijn niet belangrijk
wordt op 0 gemodereerd, terwijl
ze hadden het uiterlijk wel mogen veranderen
op -1 wordt gemodereerd. Ik zie het verschil niet helemaal, beiden zijn m.i. een 0.

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2622904

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2622892

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Eens. Ik vind ze ook beide een onschuldige 0. Niet erg nuttig, maar kan ook weinig kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
zelfde laken een pak. Ze verdienen sowieso een zelfde score, wat in dit geval inderdaad een 0 zou moeten zijn (en is).

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: 'EA verbant seksueel getinte wezens uit Spore''
deze one-liner heeft 11 x +1 imho is een nulletje genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:18

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
En daar staat ie al weer redelijk solide op.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft erkent nederlaag ooxml-formaat'
Deze heeft twee keer een must read gekregen. Er wordt zonder bron in geclaimd dat MS is uitgekocht en dat het bericht een cover-up is. Ikzelf zat eerder aan een 0 of een -1 te denken.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vooral die laatste zin doet het voor mij doorslaan naar de -1. Maakt het in zijn totaliteit een ongefundeerde flame/troll, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ongefundeerd ranten en verdachtmakingen, een -1 zal het moeten zijn.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 09:59
Van mij krijgt ie een +1 voor een geslaagde grap. Kom op, iedereen ziet toch dat dat gewoon grappig bedoelt is?

edit:
klik

[ Voor 23% gewijzigd door Huppie op 20-06-2008 14:35 ]

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

In dat geval valt het voor mij nog altijd onder de catagorie idioterie en niet onder geslaagde grappen, sorry ik zie er niets grappigs aan en houd het op een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Huppie schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:33:
Van mij krijgt ie een +1 voor een geslaagde grap. Kom op, iedereen ziet toch dat dat gewoon grappig bedoelt is?

edit:
klik
Nee? Dat sarcasme moet je er imo bij verzinnen. Ik kan hier nu niet uit opmaken dat dit sarcastisch bedoelt is. Daarnaast kun je onder het mom van sarcasme dan blijkbaar behoorlijke flames neerzetten en er toch een +1 voor krijgen. Dat lijkt mij niet de bedoeling.
De toonzetting is vrij serieus, dus ik zie hier geen sarcasme in, en dus blijft het voor mij een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Geen idee hoe een open-scource gemeenschap het geld opbrengt om het rijkste bedrijf ter wereld om te kopen. Dus ongefundeerd wel ja.... -1

Semi-grappig is het volmaakt offtopic, dus misschien een 0 maar dan nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Juist, en dan gaan er mensen toch nog weer een +2 aan die reactie geven... dat was eerst 2x +2, nu 4x... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:36
Is goed voor hun modafwijking toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

dasiro in 'nieuws: Ballmer: Google heeft gewonnen'
Staat gewoon in het artikel. Beetje onzinnig om dat een +1 te geven.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het is wel een gedenkwaardige dag: Microsoft erkent 2 nederlagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Effectief een keer negatieve publiciteit.... ben je er des te sneller weer overheen.

@.oisyn hij staat alweer recht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In nieuws: Ballmer: Google heeft gewonnen staan wel meer posts op +1 die gewoon op 0 moeten staan. Mag nog wel een modje langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:31
Maar eens even checken op de malloot die de volgende post een +2 Must read gaf...

DeathMaster in 'nieuws: Eerste benchmarks Geforce 9800GTX+ verschenen'

De volgende post vind ik eigenlijk ook -1 waard omdat het een nutteloze first post is met totaal niet relevante 'informatie', en tot slot bevat het ook nog eens onzin, want een 256-bit geheugeninterface boeid geen drol zolang je maar hoog geclockt geheugen gebruikt (zie de HD4870)

Verwijderd in 'nieuws: Eerste benchmarks Geforce 9800GTX+ verschenen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

leonpwner1 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:40:
Maar eens even checken op de malloot die de volgende post een +2 Must read gaf...

DeathMaster in 'nieuws: Eerste benchmarks Geforce 9800GTX+ verschenen'
Heb ik bekeken en die user had een handje van hetzelfde gedrag ;)
Mwa het is geen topper, maar zelf vind ik hem nu ook niet zó storend dat hij naar -1 moet. Zelfs niet ondanks de foutieve informatie. :)

edit:
beetje gare zin, ik heb dus een 0 gegeven :X

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 20-06-2008 23:50 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Cloud schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:45:

Mwa het is geen topper, maar zelf vind ik hem nu ook zo storend dat hij naar -1 moet. Zelfs niet ondanks de foutieve informatie. :)
Ik heb hem een 0 gegeven, het is geen flame oid.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Deze reactie is door de user gewijzigd naar:
.
Misschien gewoon op -2 zetten? Het zegt nu namelijk echt helemaal niets meer. Verder zijn er (nog) geen reacties op hem dus het zou zonder verlies van (nuttige) reacties kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
PWM in 'nieuws: Ballmer: Google heeft gewonnen'
Wat vinden jullie van deze? Ik vind hem informatief, gestaafd met links naar bronnen, en nuancerend en heb hem daarom een +1 gegeven omdat de post wat aan de discussie toevoegd. Hij staat alleen op 0.

Largo in 'nieuws: Ballmer: Google heeft gewonnen'
Deze daarentegen vind ik een 0. Beetje uit de losse pols opmerkingen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Geen idee, staat nu op 0 in ieder geval :)
Regeneration schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:22:
Deze reactie is door de user gewijzigd naar:

[...]

Misschien gewoon op -2 zetten? Het zegt nu namelijk echt helemaal niets meer. Verder zijn er (nog) geen reacties op hem dus het zou zonder verlies van (nuttige) reacties kunnen.
Ach, het is scrollwerk, en dat zijn wel meer reacties, ook reacties die wel inhoud hebben :P Mijns inziens redelijk onschuldig, maar ik ga er uiteraard niet over.
Sallin schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:15:
PWM in 'nieuws: Ballmer: Google heeft gewonnen'
Wat vinden jullie van deze? Ik vind hem informatief, gestaafd met links naar bronnen, en nuancerend en heb hem daarom een +1 gegeven omdat de post wat aan de discussie toevoegd. Hij staat alleen op 0.
Ik vind em wel bijdragen aan de discussie. Dus van mij ook een +1.
Largo in 'nieuws: Ballmer: Google heeft gewonnen'
Deze daarentegen vind ik een 0. Beetje uit de losse pols opmerkingen.
Beetje te mager voor de +1. Dus ook van mij een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:17:
[...]

Nee? Dat sarcasme moet je er imo bij verzinnen. Ik kan hier nu niet uit opmaken dat dit sarcastisch bedoelt is. Daarnaast kun je onder het mom van sarcasme dan blijkbaar behoorlijke flames neerzetten en er toch een +1 voor krijgen. Dat lijkt mij niet de bedoeling.
De toonzetting is vrij serieus, dus ik zie hier geen sarcasme in, en dus blijft het voor mij een -1.
Deze post is voor mij geen eens een +2 waard, eerder een -1.

Hij staat nu op +1, naar mijn mening te hoog.

Ik bedoelde deze:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2624109

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:05
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 20:09:

Wat bedoel je, de post die RoD bedoelt staat op 0,9 effectief op -1 verre van de +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 20:09:
[...]

Ik bedoelde deze:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2624109
Dat is wel duidelijk een -1. Gewoon moderatie klagen op de verkeerde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vind het idd ook een -1.

Kan nog wel wat puntjes gebruiken om dat niveau uit te komen, staat nu op een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Die post heeft 11x +1 gekregen. Daar mag dus even naar gekeken worden.
Heeft nu 32x -1 gekregen mar kan dus nog wel meer gebruiken.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
staat nu wel op -1, maar misschien dat iemand nog even achter wat mismods aan kan gaan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

tikkietrugjaap in 'redactieblog: Heeft Brothers in Arms zijn kans gemist?' Mag van mij op -1, klagen over de inhoud van een artikel doe je maar in GR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het punt is meer dat ie niet klaagt over de inhoud van het artikel ('t is trouwens een column), maar z'n vraagtekens zet bij de meerwaarde van het artikel in het algemeen. Alleen ontgaat het hem daarbij dat het juist om een column gaat, en dus niet gewoon een nieuwsartikels. Klagen over de inhoud van een column moet altijd kunnen in de reacties vind ik - juist omdat columns per definitie een mening zijn die vaak uitdagend worden geformuleerd, en waar je je het dus allerminst eens hoeft te zijn. Maar ook van deze reactie vind ik dat ie wel past, hij vraagt zich gewoon af waarom je er nu al over gaat speculeren terwijl ie nog lang niet uit is.

Waarom hij zoveel +1's krijgt snap ik trouwens niet helemaal. Van mij krijgt ie een 0.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 21:46
.oisyn schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:00:
Waarom hij zoveel +1's krijgt snap ik trouwens niet helemaal. Van mij krijgt ie een 0.
Mee eens, een 0 lijkt mij wel geschikt voor deze reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Commentaar op de redactie op een redactieblog is natuurlijk 100% ontopic. En of het 0 of +1 laat ik aan de toeschouwer over. Ik geef het 0, kan een +1 inzien maar een -1 is fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom staat deze op 0: Verwijderd in 'nieuws: Google biedt gratis bezoekersmeter voor websites'

Het is een slecht geschreven oneliner en bovendien iets wat iedereen uit het plaatje in de nieuwspost kan aflezen. Ik heb een -1 uitgedeeld.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ecteinascidin schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:52:
Commentaar op de redactie op een redactieblog is natuurlijk 100% ontopic. En of het 0 of +1 laat ik aan de toeschouwer over. Ik geef het 0, kan een +1 inzien maar een -1 is fout.
Dat is inderdaad iets dat ik ietwat over het hoofd had gezien. Hij is nu te oud, anders had ik hem nog wel even terug gezet naar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Kan iemand mij uitleggen wat er zo slecht is aan mijn post dat ik alleen maar 0'etjes krijg? Avalaxy in 'nieuws: Fabrikanten stellen hun Radeon HD4870-kaarten voor'

Hmm, volgens mij mag die hele thread wel even gemodereerd worden, ik zie alleen maar 0'etjes, slechts 2 posts met een +1 terwijl het beleid een tijdje terug toch stukken minder streng is geworden. Ik zie iig genoeg informatieve posts lopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Avalaxy op 23-06-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
pennenlikker in 'nieuws: Fabrikanten stellen hun Radeon HD4870-kaarten voor'
Heb geen idee wat er voor de edit stond, maar zoals hij nu is vind ik 'm geen -1. 0 lijkt mij eerder op z'n plaats.

[ Voor 8% gewijzigd door EDIT op 23-06-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het draadje is idd wat zuinigjes gemod, ik ben nu bezig daar verandering in aan te brengen. En hoewel jouw reactie niet echt heel bijzonder was, mocht ie nog wel een +1 hebben. Overigens is 3x0 nou ook niet echt veel, dus opzich had je nog wel even kunnen wachten met hier roepen, je reactie was tenslotte ook nog maar 1 uur oud. Ik had hem in mijn eentje al weer goed staan. :)

Edit @edit:
Offtopic gezeur. Zo'n reactie is hier gewoon totaal niet relevant.

[ Voor 9% gewijzigd door Dirk op 23-06-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
True, true. Ik had wel verwacht dat het uiteindelijk een +1 zou worden, maar ik vond het vreemd dat alle posts naar 0 werden gemodereerd terwijl er wel degelijke goede posts tussen zitten soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Dirk schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:51:
Edit @edit:
Offtopic gezeur. Zo'n reactie is hier gewoon totaal niet relevant.
Hmm, dat is inderdaad ook waar. Had 'm zo nog niet bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

chaospower in 'nieuws: Fabrikanten stellen hun Radeon HD4870-kaarten voor'
Een vage link in die reactie, ziet er betrouwbaar uit, maar verwijst naar zipzoomfly.com, waar ze me een veel te dure processor proberen aan te smeren?
Bij oeLangOetan in 'nieuws: Fabrikanten stellen hun Radeon HD4870-kaarten voor' kan ik een +1 nog wel begrijpen, al vind ik hem zelf een nul, maar wie geeft hem nou een +2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
@DirkW - Offtopic gezeur? Heel die thread gaat over vergelijkingen tussen nVidia en AMD. Dan behoort 75% van de reacties op -1. Van mij krijgt hij ook gewoon een 0.

EDIT - Die link van chaospower werkt wel als je hem gewoon kopieert in je adresbalk. Vreemd, zal wel met de referrer te maken hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Alfredo op 23-06-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dirk schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:04:
chaospower in 'nieuws: Fabrikanten stellen hun Radeon HD4870-kaarten voor'
Een vage link in die reactie, ziet er betrouwbaar uit, maar verwijst naar zipzoomfly.com, waar ze me een veel te dure processor proberen aan te smeren?
Voor iedereen hem negatief gaat modereren... Het is wel degelijk informatief, maar techpowerup checkt de refferer en stuurt je door naar een webshop omdat ze zien dat je van gathering.tweakers.net of tweakers.net komt. Plak de URL eens in een nieuwe tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

De vergelijking is ook geen probleem, het punt dat hij aansnijdt is het probleem. Het feit dat nvidea mogelijk een monopoly had kunnen krijgen is volkomen offtopic en irrelevant.

Edit:
leonpwner1 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:08:
Voor iedereen hem negatief gaat modereren... Het is wel degelijk informatief, maar techpowerup checkt de refferer en stuurt je door naar een webshop omdat ze zien dat je van gathering.tweakers.net of tweakers.net komt. Plak de URL eens in een nieuwe tab.
Hmm is ook zo... Ik dacht al, techpowerup is voor mij een bekende naam, waarom doet ie dit nou weer. Het is inderdaad een interressant stukje, +1 gegeven.

[ Voor 59% gewijzigd door Dirk op 23-06-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Daar gaat het niet over. Zijn punt is dat de extra concurrentie goed is voor de prijzen. Het is geen offtopic gezever, noch een flame of iets dergelijks naar nVidia, gewoon een feit.

En dat bericht over techpowerup krijgt van mij een 0. Hij post een link en zegt dat hij de kaart gaat kopen. Aan dat tweede stukje heb ik niets, en enkel de link vind ik niet voldoende voor een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het is misschien een feit, maar een nutteloos feit, niet relevant bij dit artikel. Ergo een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom is deze ongewenst CJ in 'nieuws: Fabrikanten stellen hun Radeon HD4870-kaarten voor'
Is het eerste kaartje in NL volgens dus als je wat wilt weten kun je in dat topic kijken, lijkt mij toch nuttig en niet ongewenst. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Melden dat je iets binnen hebt is per definitie onzinnig. Er mag dan wel een linkje staan, maar die meldt ook verder niets inhoudelijks. Doorgaans zijn dit soort "ik heb em ook"-meldingen ook op GoT ongewenst, trouwens.
Wat mij betreft dus gewoon een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat te doen met deze Geert in "Ontwikkelaars laten Vista links liggen" ?

ik persoonlijk vind het zeker een 0 waard, het is zeker geen nuttige bijdrage.
Door het stukje over de pc leverancier kan het ook een -1 zijn.

Ik geef zelf een twijfelachtige 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dit: Anoniem: 244049 in 'nieuws: Fabrikanten stellen hun Radeon HD4870-kaarten voor' in vredesnaam???

Die mag volgens mij door een powermod compleet verwijdert worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:21:
Wat is dit: Anoniem: 244049 in 'nieuws: Fabrikanten stellen hun Radeon HD4870-kaarten voor' in vredesnaam???

Geen idee, maar deze mag inderdaad weg (-1 gegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:21:

_O-

Ja, zo krijg je wel lange posts natuurlijk als je even een flinke hap lorem ipsum neerquote :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef 'm gewoon een -1. Het gebrek aan enige inhoud, zorgt er voor dat het hooguit een mager nulletje is, maar die absurde :r naar een fabrikant is voor mij genoeg 'm naar -1 te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
leonpwner1 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:28:
[...]

_O-

Ja, zo krijg je wel lange posts natuurlijk als je even een flinke hap lorem ipsum neerquote :P
Soms denk ik wel eens dat er alleen een +1 wordt gegeven vanwege de lengte van de tekst, terwijl er inhoudelijk niets gezegd wordt.

Dat is gelukkig hier niet het geval :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
MuisM4t schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:44:
[...]

Soms denk ik wel eens dat er alleen een +1 wordt gegeven vanwege de lengte van de tekst, terwijl er inhoudelijk niets gezegd wordt.

Dat is gelukkig hier niet het geval :+ .
Ja klopt, dat is ook wat ik vaak zie. Mensen denken meestal dat het informatief is omdat het lang is, en er dus veel tijd aan is besteed. Dus geven ze maar een +1, terwijl het net zo goed een rant kan zijn ;)

Maar als hij het goed had willen doen had ie beter een of andere review volledig kunnen quoten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Die lorem ipsum heeft nochtans tweemaal +1 gekregen. Lijkt mij inderdaad dat die personen gewoon afgaan op de lengte van het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfredo schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:54:
Die lorem ipsum heeft nochtans tweemaal +1 gekregen. Lijkt mij inderdaad dat die personen gewoon afgaan op de lengte van het bericht.
Geheel niet goed als je moderator bent. Complete mismods, misschien kan er een powermod achteraan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Verwijderd in 'nieuws: Nieuwe benchmarks Intels 'Bloomfield' verschenen'
Onschuldige vraag, mag op 0 staan.

OcNewB in 'nieuws: Nieuwe benchmarks Intels 'Bloomfield' verschenen'
Deze twee hebben echter het eerste bericht gelezen, en vragen identiek hetzelfde. Ze mogen voor mijn part dus op -1 staan.

Gijs007 in 'nieuws: Nieuwe benchmarks Intels 'Bloomfield' verschenen'
Er zijn wel meer extensieve lijsten gepost (na de berichten), maar voor mijn part mogen ze op 0 staan, zeker als je die tweede een nul geeft.

Dutchman01 in 'nieuws: Nieuwe benchmarks Intels 'Bloomfield' verschenen'
Die laatste "hihi :)" maakt het best wel een troll, -1 dus.

[ Voor 25% gewijzigd door Alfredo op 23-06-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klopt inderdaad wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
Eerste geen fipo?
Als hij nou ergens middenin zou staan, oké, maar nu lijkt het me toch wat geforceerd als eerste willen posten.

[ Voor 103% gewijzigd door MuisM4t op 23-06-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Loze fipo, imo een -1.
OcNewB in 'nieuws: Nieuwe benchmarks Intels 'Bloomfield' verschenen'
Deze twee hebben echter het eerste bericht gelezen, en vragen identiek hetzelfde. Ze mogen voor mijn part dus op -1 staan.
Wat betreft die eerste ben ik het met je eens. Dat is weer zo'n loze oneliner. Die tweede zet het echter met ietwat meer inhoud neer waarvoor die reactie voor mij net doorslaat naar de 0.
Gijs007 in 'nieuws: Nieuwe benchmarks Intels 'Bloomfield' verschenen'
Er zijn wel meer extensieve lijsten gepost (na de berichten), maar voor mijn part mogen ze op 0 staan, zeker als je die tweede een nul geeft.
"Mijn processor doet X"-posts vind ik persoonlijk totaal onzinnig. Reviews en benchmarks zijn met een simpele Google-search te vinden dus dat iedereen zijn scores gaat opsommen is imo vervuiling.
Dutchman01 in 'nieuws: Nieuwe benchmarks Intels 'Bloomfield' verschenen'
Die laatste "hihi :)" maakt het best wel een troll, -1 dus.
Qua inhoud redelijk loos en doet een beetje trollerig aan. Van mijn kant dus ook een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Bwa, het is inderdaad haastig geschreven. Maar de vraag op zich is wel relevant, en er komen degelijke antwoorden op. Dan mag hij voor mijn part op 0 staan.

@RoD - Ik wil die eerste (twee) berichten over de processoren best door de vingers zien, meer hoeven er inderdaad niet te komen. Na de meer uitgebreide lijst die nadien gepost wordt, trekken ze inderdaad niet op veel, maar als je naar de tijd kijkt, gun ik ze best een 0.
En over die 2 vragen die identiek hetzelfde zeggen, ben ik het ook niet echt eens. Iets anders verwoord ja, maar de vraag stond er wel al tweemaal.

[ Voor 57% gewijzigd door Alfredo op 23-06-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Een vraagje... WAAROM worden mijn posts structureel altijd naar 0 gemodereerd? Dan maak ik een lange en informatieve post met goed onderbouwde argumenten en volledig ontopic (m.i. een +2 waard, maargoed), en dan krijg ik gewoon keer op keer een 0. Waarom doen mensen dat toch? Lekker elke post die ze tegenkomen op 0 klikken zonder hem te lezen zodat ze veel moderaties op hun naam krijgen of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
RoD schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:24:
[...]

Wat betreft die eerste ben ik het met je eens. Dat is weer zo'n loze oneliner. Die tweede zet het echter met ietwat meer inhoud neer waarvoor die reactie voor mij net doorslaat naar de 0.
Nou, die tweede heeft ook niet zoveel inhoud imo. Ook lijkt diegene met "Precies, ..." aan te geven dat hij de reactie van Ozzy2 heeft gelezen en een reactie geeft als "Ja, vind ik ook" alleen dan iets anders geformuleerd, ondanks dat deze reactie misschien iets meer inhoud heeft door het "Ja, vind ik ook" gehalte vind ik het toch eerder een -1.
leonpwner1 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:32:
Een vraagje... WAAROM worden mijn posts structureel altijd naar 0 gemodereerd? Dan maak ik een lange en informatieve post met goed onderbouwde argumenten en volledig ontopic (m.i. een +2 waard, maargoed), en dan krijg ik gewoon keer op keer een 0. Waarom doen mensen dat toch? Lekker elke post die ze tegenkomen op 0 klikken zonder hem te lezen zodat ze veel moderaties op hun naam krijgen of wat?
Of het structureel gebeurt durf ik niet zo snel te zeggen, maar post het in het geval dat je denkt dat er een verkeerde score is gegeven gewoon in dit topic, dan zal er naar gekeken worden. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Regeneration op 23-06-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Als ik zo naar jouw laatste beoordelingen kijk staan er toch aardig wat gemiddelde +1's in. Eventuele nullen die er tussen zitten komen gewoonlijk vanzelf wel de modbot tegen. En ja, er zijn mensen die niet naar de inhoud kijken, maar er worden er nog steeds tussenuit gevist.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Regeneration schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:34:
[...]

Of het structureel gebeurt durf ik niet zo snel te zeggen, maar post het in het geval dat je denkt dat er een verkeerde score is gegeven gewoon in dit topic, dan zal er naar gekeken worden. :)
Dat is wel zo, maar ik zie gewoon zo vaak dat alle posts eerst 2x een 0 krijgen, vaak zelfs meer. Later komen de +1's en heel soms zelfs +2's, maar ik vraag me dan altijd af waar al die 0's vandaan komen. Mensen die niet lezen en die denken dat ze toch altijd wel goed zitten met een 0 omdat dat netjes in het midden ligt van +1 en -1?

Meestal is het het niet waard om hier een linkje te posten, maar ik blijf het gek vinden :P
Kixtart schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:39:
Als ik zo naar jouw laatste beoordelingen kijk staan er toch aardig wat gemiddelde +1's in. Eventuele nullen die er tussen zitten komen gewoonlijk vanzelf wel de modbot tegen. En ja, er zijn mensen die niet naar de inhoud kijken, maar er worden er nog steeds tussenuit gevist.
d:)b

[ Voor 20% gewijzigd door Avalaxy op 23-06-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Mensen modereren soms inderdaad schijnbaar op 'veilig'. Het enige nadeel daarvan is dat wanneer er een pro of betere expert langs komt, deze zich daar niets van aantrekt en hem gewoon de score geeft die de reactie waard is. Vooral in nieuwe draadjes is dat nog wel eens te zien. Persoonlijk heb ik er dan ook wel plezier in om dan wat 'reliëf' aan te brengen in zulke 'platgemodereerde' draadjes. En voor de gevallen die ik zelf niet meer kan corrigeren werken irc en dit topic prima. :)

Het is natuurlijk een nadeel van het feit dat iedereen mag modden, maar de openheid vind ik ook wel prettig, het zijn niet een paar mensen die alle reactie moeten waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
locke960 in 'nieuws: The Pirate Bay in actie tegen Zweedse aftapwet'

Ik weet niet goed wat ik hiermee aanmoet.
Ik snap wat hij bedoelt te zeggen, maar de manier waarop hij het brengt is minder, laat ik zeggen, subtiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:01:

Ik snap wat hij bedoelt te zeggen, maar de manier waarop hij het brengt is minder, laat ik zeggen, subtiel.
Het is een reactie op: "Wat maakt het uit als zij zien dat jij op internet alleen je mail checkt en wat nieuws sites leest, niks toch?"

Ik geef een 0, het is in mijn ogen geen nuttige bijdrage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
EDIT schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:01:

ik vind het geen -1, hij is direct, maar niet beledigend. Inhoudelijk ok, maar wat onsamenhangend opgeschreven dus een 0.

[ Voor 3% gewijzigd door Sallin op 23-06-2008 21:08 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het wel met leonpwner1 eens... Heel vaak dat de eerste moderaties 0 zijn. Dat is toch best wel frusterend, wanneer je druk met een post bent geweest die minstens van iedereen een +1 zou moeten scoren.

Maarja... weining aan te doen, behalve hier aankaarten.

En inderdaad, het lijkt er sterk op dat mensen voornamelijk naar de lengte van de post modereren. En hoewel er wel enige correlatie tussen lengte en nuttige informatie zit, mag dat natuurlijk nooit een automatisme worden. Sterker, ik ben geneigd lange post zonder nuttige inhoud juist lager te modereren, onder het motto van frontpage vervuiling... Gelukkig maar dat ik immun voor de modbot ben. ;)

(mwah... mod. perf.: 0.34 Valt nog mee... :*) )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:39:
[...]

Dat is wel zo, maar ik zie gewoon zo vaak dat alle posts eerst 2x een 0 krijgen, vaak zelfs meer. Later komen de +1's en heel soms zelfs +2's, maar ik vraag me dan altijd af waar al die 0's vandaan komen. Mensen die niet lezen en die denken dat ze toch altijd wel goed zitten met een 0 omdat dat netjes in het midden ligt van +1 en -1?

Meestal is het het niet waard om hier een linkje te posten, maar ik blijf het gek vinden :P
Niet al te druk over maken ;) Soms maak ik een post, die in mijn ogen toch minstens +1 waard is, en krijg ik allemaal nulletjes, en soms leuter ik maar een beetje, en is dat tot m'n verbazing wél +1 waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

NinTeNdO_FrEaK in 'nieuws: The Pirate Bay in actie tegen Zweedse aftapwet'
Een aantal open deuren zonder echte onderbouwing. Imo niet meer dan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:09:
Ben het wel met leonpwner1 eens... Heel vaak dat de eerste moderaties 0 zijn. Dat is toch best wel frusterend, wanneer je druk met een post bent geweest die minstens van iedereen een +1 zou moeten scoren.
Check http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2627486. Eerst stond daar dus een hele tijd alleen 2x een 0. Nu staat er een +1, maar toch. Waarom beginnen mensen met modereren als ze er (schijnbaar) toch geen zin in hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Ik moddereer eigenlijk enkel FP artikels en zelden polls of iets anders. Jouw post heb ik trouwens +2 gegeven. Op de FP was dit waarschijnlijk niet het geval geweest, maar voor een poll vind ik het een hoogstaande reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadEgg in 'nieuws: 'Ontwikkelaars laten Vista links liggen''
deze staat op +1, van mij een nulletje: beetje anti-MS geblaat(klopt ook nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik kan mij daar dan wel een +1 bij voorstellen. Het nieuws is dat Vista links blijft liggen, de post gaat in waarom men Vista links laat liggen... het resourcegebruik is te hoog.

Een 0 kan ik trouwens ook wel; begrijpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft gewoon een nul. Standaard Vista-bashing, van iemand die duidelijk helemaal geen ervaring met Vista heeft. (Iemand die het serieus getest heeft, komt met steekhoudende argumenten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
leonpwner1 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:02:
[...]

Check http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2627486. Eerst stond daar dus een hele tijd alleen 2x een 0. Nu staat er een +1, maar toch. Waarom beginnen mensen met modereren als ze er (schijnbaar) toch geen zin in hebben 8)7
Soms heeft het verschillende redenen. Je kunt iig nooit weten of iemand er een fanboy reactie in ziet bijvoorbeeld. In dit geval is het iig 1 persoon die het een 0 gegeven heeft en mij komt hij nog niet bekend voor.

Gewoonlijk vallen de moderators die op degelijke manier modereren vanzelf door de mand, omdat de powermods het vanzelf opvalt doordat de namen vaak naar voren komen. Deze moderators worden dan achter de schermen nagecheckt en sporadisch worden rechten afgenomen. Ook sporadisch komt er dan iemand klagen omdat het bijvoorbeeld niet helemaal terecht was, maar meestal horen we er niks meer van. Het valt wel op dat veel mismods gemaakt worden door nieuwe FP moderators die óf de modFAQ niet hebben gelezen óf juist speciaal voor een bepaalde reactie hun rechten activeren.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dit is zeker geen +1 waard: Duckbuster in 'nieuws: 'Ontwikkelaars laten Vista links liggen''

Wat vinden jullie van deze post (met name het laatste deel): Verwijderd in 'nieuws: 'Ontwikkelaars laten Vista links liggen''

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 23-06-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

-1, absoluut. Zo'n opmerking verpest nog de meest briljante reactie, dus van deze reactie blijft helemaal niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die heb ik een -1 gegeven, vooral ook omdat hij MS niet normaal wil spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van mij -1, zo praten we niet tegen elkaar hier die 5x +1 zijn mismods imo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

M$ getroll wat ook geen +1 (of 0) waard is: Tenshi818 in 'nieuws: 'Ontwikkelaars laten Vista links liggen''
Ik vind deze opmerking nog niet zo erg, als ik zie wat er allemaal geschreven wordt. (overigens van mij ook een -1). Maar kan T.Net niet eens het besluit nemen dat onbehoorlijk gedrag jegens anderen, of onbehoorlijk taalgebruik direct afgestraft wordt met een -2.
Ik ben bang dat het anders steeds verder af gaat glijden. Je bent het met iemand zijn standpunt niet eens en dan is het maar gelijk grof taalgebruik, i.p.v. het uit te discussiëren.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Pjerry schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 07:48:
[...]

Ik vind deze opmerking nog niet zo erg, als ik zie wat er allemaal geschreven wordt. (overigens van mij ook een -1). Maar kan T.Net niet eens het besluit nemen dat onbehoorlijk gedrag jegens anderen, of onbehoorlijk taalgebruik direct afgestraft wordt met een -2.
Ik ben bang dat het anders steeds verder af gaat glijden. Je bent het met iemand zijn standpunt niet eens en dan is het maar gelijk grof taalgebruik, i.p.v. het uit te discussiëren.
In echte schrijnende gevallen zal er worden ingegrepen door bv de PowerMods. In de andere gevallen zal het mod systeem de posts bijna altijd op -1 zetten. Mocht dit niet het geval zijn dan is het een kwestie van de posts hier aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Die staat echter nog steeds op +1 en heeft van iemand (2x) zelfs +2 gekregen. Dat is een duidelijke mismod. Misschien dat een Powermod daar eens naar kan kijken?
Over Powermods gesproken: misschien dat een van jullie ook eens dat geval wat leonpwner1 aankaart kan inzien en als dit altijd dezelfde personen zijn deze mensen daar eens op aanspreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Pozo in 'nieuws: 'Intel slaat Windows Vista over''
Volgens mij zegt deze persoon niet zoveel en toch allemaal +1. Alleen de eerste zin is nog wel aardig.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die reactie mag inderdaad naar de 0 toe, heeft nog een stevige tikken nodg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

De volgende mag imho wel naar de -1:
coretx in 'nieuws: Belgische auteursrechtenorganisatie wil heffing op mp3-spelers'
Brein e.d. vergelijken met doodseskaders vind ik te ver gaan.
Dat de post verder nog feitelijke onwaarheden bevat maakt het er niet beter op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 12-09 09:45
k1n8fisher schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:25:
De volgende mag imho wel naar de -1:
coretx in 'nieuws: Belgische auteursrechtenorganisatie wil heffing op mp3-spelers'
Brein e.d. vergelijken met doodseskaders vind ik te ver gaan.
Dat de post verder nog feitelijke onwaarheden bevat maakt het er niet beter op!
Mag van mij ook op -1 dus heb -1 gegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hij heeft het over "financiële doodseskaders", dus geen feitelijke doodseskaders, lijkt mij? Het is wel een troll, maar toch wel wat minder zwaar op deze manier.

Overigens is een -1 niet onverdedigbaar, gezien het feit dat de gehele reactie nogal trollerig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is naar mijn mening te laag gemod:

"Door kozue, dinsdag 24 juni 2008 13:11
Ik zal jouw reactie waarschijnlijk nooit begrijpen, mensen die windows een server OS noemen...
MS stopt er een paar extra services bij en plakt er een server labeltje op, maar intern is het nog steeds hetzelfde OS wat ooit ontworpen is voor desktops. Zolang er nog geen windows is die je zonder... hum... "windows" (guI) kunt draaien, zal het voor mij ook nooit een server OS worden. Een echte server hangt namelijk geen monitor aan vast.
De keuze voor win2k3 boven xp vind ik zo gek eigenlijk niet. Er zit minder van die thuisgebruiker onzin in (zoals die foeilelijke default skin) en doet zakelijker aan." en staat in Intel slaat Windows Vista

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
En daarom geef je hem maar gelijk een +1?

Ik vind het eigenlijk niet meer dan een semi-rant naar Microsoft. Ze kunnen geen serverOS maken en niemand mag dat vinden, thuisgebruiker onzin, foeilelijke skin, etc. Het is een mening die wel erg negatief en imho vervelend wordt geuit. Ik vind het maximaal een 0 waard.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En ik vind een 0 zelfs iets aan de hoge kant, zei het nog wel verdedigbaar. Ik vind het meer een -1 wegens ranten. Een +1 is imho veel te hoog voor die reactie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Jah, mij ook wel. Opzich een terechte opmerking, maar niet daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:44:
Deze is naar mijn mening te laag gemod:

"Door kozue, dinsdag 24 juni 2008 13:11
Ik zal jouw reactie waarschijnlijk nooit begrijpen, mensen die windows een server OS noemen...
MS stopt er een paar extra services bij en plakt er een server labeltje op, maar intern is het nog steeds hetzelfde OS wat ooit ontworpen is voor desktops. Zolang er nog geen windows is die je zonder... hum... "windows" (guI) kunt draaien, zal het voor mij ook nooit een server OS worden. Een echte server hangt namelijk geen monitor aan vast.
De keuze voor win2k3 boven xp vind ik zo gek eigenlijk niet. Er zit minder van die thuisgebruiker onzin in (zoals die foeilelijke default skin) en doet zakelijker aan." en staat in Intel slaat Windows Vista
Gewoon een -1. Het is gewoon een in populaire woorden verpakte troll.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.