Ik kan mij niet voorstellen dat ik de iPhone zwak heb genoemd, dat is namelijk het tegenovergestelde. Volgens mij heb ik die dag, 2 reacties niet geheel goed verwoord, want zo te zien zijn er meerdere interpretaties mogelijk.Dat was voor mij ook niet echt de reden om hem op -1 te zetten, de regel daarna deed het voor mij dan weer wel goed. Je mag de iphone best een zwak product noemen, geen probleem, maar dan wel met uitleg en niet ergens even tussendoor.
Verwijderd
arjankoole in 'nieuws: It-studenten outsourcen opdrachten naar India'
deze staat op +1, ik weet niet goed wat ik er mee moet: de eerste alinea is een eigen ervaring(met een beetje trollerig toontje) de tweede alinea komt over als FUD zaaien. Die +2's (8x) lijken mij meningmods iig
deze staat op +1, ik weet niet goed wat ik er mee moet: de eerste alinea is een eigen ervaring(met een beetje trollerig toontje) de tweede alinea komt over als FUD zaaien. Die +2's (8x) lijken mij meningmods iig
Zijn ervaring is niet bijzonder en de tweede (eigenlijk derde) alinea maakt mij ook niet echt blij. Een 0 van mij.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
We hebben het hierover toch? (En dan jouw reactie, maar die is onlosmakelijk verbonden aan die daarvoor)vgroenewold schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:19:
[...]
Ik kan mij niet voorstellen dat ik de iPhone zwak heb genoemd, dat is namelijk het tegenovergestelde. Volgens mij heb ik die dag, 2 reacties niet geheel goed verwoord, want zo te zien zijn er meerdere interpretaties mogelijk.
Het "zwak product" staat niet in de post waar je op reageert, waarbij ik nogal twijfelde over de mate van sarcasme (daar ging ik oorspronkelijk eigenlijk van uit). Kennelijk was dat wel de bedoeling, in dat geval is een -1 inderdaad niet geheel de juiste score. Al vind ik een +1 ook wel weer overdrevenDe iPhone staat na een jaar op een miljoentje of 7, niet slecht voor een zwak product en voor Apple een uitstekende investering geweest,
When you only live once, try not to die?
Daar zat ik ook al mee in mijn maag. Heb een 0 gegeven.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:24:
Wat vinden jullie hiervan:
hamsteg in 'nieuws: It-studenten outsourcen opdrachten naar India'
Ik heb nogal moeite met zinnen als
. Hij licht het wel toe, maar toch. Ik twijfel tussen 0 en 1...Cultureel gezien zijn Indiers en ook Chinesen niet voldoende gemotiveerd om creatief te zijn in developers werk.
[ Voor 23% gewijzigd door Sallin op 27-06-2008 14:37 ]
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Ik vind die quote nu wel heel erg uit zijn verband gerukt.
Dat soort zinnen mogen wat mij betreft best, wanneer je het daarnaast maar netjes onderbouwd zonder beledigend te worden naar bevolkingsgroepen. Hij legt uit dat dat is omdat iedereen die genoeg ervaring heeft om creatief te worden graag een managementfunctie wil beoefenen. Lijkt mij een nette uitleg om de geqoute uitspraak te rechtvaardigen.
De (rest van de) post is een nette uiteenzetting met meer dan voldoende onderbouwing waar duidelijk veel tijd en moeite in is gestopt. Het leest makkelijk, is begrijpelijk en bevat ondanks zijn lengte niet onnodig veel tekst. Veel netter ga je reacties niet krijgen!
Van mij krijgt hij een +2!
Dat soort zinnen mogen wat mij betreft best, wanneer je het daarnaast maar netjes onderbouwd zonder beledigend te worden naar bevolkingsgroepen. Hij legt uit dat dat is omdat iedereen die genoeg ervaring heeft om creatief te worden graag een managementfunctie wil beoefenen. Lijkt mij een nette uitleg om de geqoute uitspraak te rechtvaardigen.
De (rest van de) post is een nette uiteenzetting met meer dan voldoende onderbouwing waar duidelijk veel tijd en moeite in is gestopt. Het leest makkelijk, is begrijpelijk en bevat ondanks zijn lengte niet onnodig veel tekst. Veel netter ga je reacties niet krijgen!
Van mij krijgt hij een +2!
+2 is het niet, maar een +1 vind ik het wel waard. Het is een eigen ervaring met wat uitleg, niet meer en niet minderVerwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:24:
Verwijderd
van mij een +2 zie ook hier Verwijderd in "Het kleine +2 posts topic:"Sallin schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:32:
[...]
Wat vinden jullie hiervan:
hamsteg in 'nieuws: It-studenten outsourcen opdrachten naar India'
Ik heb nogal moeite met zinnen als
[...]
. Hij licht het wel toe, maar toch. Ik twijfel tussen 0 en 1...
Dat Chinezen en Indiërs wat minder geneigd zijn om zelf -buiten de strikte opdracht om- initiatieven te nemen legt hij keurig uit( de manier waarop de maatschappij is georganiseerd ) Alhoewel je Chinezen en Indiërs niet zomaar op één hoop mag gooien imo.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 15:01 ]
Eerste zin van de hoofd-thread: "De eerste Iphone was een zwak product op een sterke hype"Het "zwak product" staat niet in de post waar je op reageert, waarbij ik nogal twijfelde over de mate van sarcasme (daar ging ik oorspronkelijk eigenlijk van uit). Kennelijk was dat wel de bedoeling, in dat geval is een -1 inderdaad niet geheel de juiste score. Al vind ik een +1 ook wel weer overdreven
Imo is die van Arjankoole niets meer dan een niet onderbouwde mening die niet eens correct is. Zie http://www.rediff.com/money/2004/mar/31bpo1.htm voor de grap en zo zijn er nog een tal van onderzoeken die aantonen dat outsourcing wel goed voor de economie is en juist banen oplevert. Uiteraard zijn er ook onderzoeken die het omgekeerde beweren maar totdat er een bronnetje aanhangt is het niets meer dan een mening
Bronnen zijn handig ter ondersteuning van je argument en wanneer erom gevraagd wordt moet je het kunnen geven. Echter vind ik niet dat dit altijd een vereiste moet zijn, een beetje vertrouwen hebben in waar mensen gewoon enige kennis over hebben mag ook, je merkt in een discussie dan vaak snel genoeg of diegene idd verstand van zaken heeft.
Verwijderd
maar die opmerking in de trant van:"en dan moet je er weer naartoe vliegen om de zweep eroverheen te halen" is toch wel een beetje trollerig/ranterig imo.
alhoewel ik die ervaring zelf ook heb, de NL vloot is al 35 jaar compleet ge-outsourced
alhoewel ik die ervaring zelf ook heb, de NL vloot is al 35 jaar compleet ge-outsourced
Verwijderd in 'nieuws: Openmoko begint met verkoop aan consumenten'
Beetje te simpel voor een +1.
Deze heeft nog een klein zetje nodig om op 0 te komen.
Op zich vind in nog wel dat deze meerwaarde heeft, maar moet je dan de reactie daarop, deze ook op +1 zetten? (Hier post hij nog een keer dezelfde reactie, die heb ik op -1 gezet)
Want straks krijg je nog een hele rij met aanbieders waar hij te koop is en dat lijkt mij niet wenselijk (wordt google straks nog werkeloos).
Deze mag van mij nog wel op 0, aangezien hij wel weer voor goede vervolge reacties zorgt.
Beetje te simpel voor een +1.
Deze heeft nog een klein zetje nodig om op 0 te komen.
Op zich vind in nog wel dat deze meerwaarde heeft, maar moet je dan de reactie daarop, deze ook op +1 zetten? (Hier post hij nog een keer dezelfde reactie, die heb ik op -1 gezet)
Want straks krijg je nog een hele rij met aanbieders waar hij te koop is en dat lijkt mij niet wenselijk (wordt google straks nog werkeloos).
Deze mag van mij nog wel op 0, aangezien hij wel weer voor goede vervolge reacties zorgt.
Jut in 'nieuws: 'Nieuwe Geforce-drivers zorgen voor slechtere prestaties' '
Vind ik geen -1 waard. Is imho een onschuldige 0.
Die daaronder: aval0ne in 'nieuws: 'Nieuwe Geforce-drivers zorgen voor slechtere prestaties' ', is dan weer geen +1, maar met de 5x0 van mij erbij staat ie nu mooi op 0
Verwijderd in 'nieuws: 'Nieuwe Geforce-drivers zorgen voor slechtere prestaties' ' staat ook op -1, maar lijkt me een relevante vraag in de context van het artikel. Ook een 0 wmb.
Vind ik geen -1 waard. Is imho een onschuldige 0.
Die daaronder: aval0ne in 'nieuws: 'Nieuwe Geforce-drivers zorgen voor slechtere prestaties' ', is dan weer geen +1, maar met de 5x0 van mij erbij staat ie nu mooi op 0
Verwijderd in 'nieuws: 'Nieuwe Geforce-drivers zorgen voor slechtere prestaties' ' staat ook op -1, maar lijkt me een relevante vraag in de context van het artikel. Ook een 0 wmb.
[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 27-06-2008 17:06 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik vind ze eigenlijk alle drie niet veel toevoegende one-liners!
De eerste sneert naar Counter-strike alhoewel de vraag op zich misschien legitiem kan zijn, het is de toon in deze.
De tweede kraakt 3dmark af zonder echte onderbouwing. Daar +1 voor geven, is 8x gebeurd, is puur meningmodden, misschien dat een Powermod daar even naar kan kijken!?
De derde is een vraag uit luiheid lijkt het mij.
Als ik er 1 op 0 moet zetten dan gaat uiteindelijk toch mijn voorkeur uit naar de derde maar allemaal -1 kan ik heel goed mee leven.
De eerste sneert naar Counter-strike alhoewel de vraag op zich misschien legitiem kan zijn, het is de toon in deze.
De tweede kraakt 3dmark af zonder echte onderbouwing. Daar +1 voor geven, is 8x gebeurd, is puur meningmodden, misschien dat een Powermod daar even naar kan kijken!?
De derde is een vraag uit luiheid lijkt het mij.
Als ik er 1 op 0 moet zetten dan gaat uiteindelijk toch mijn voorkeur uit naar de derde maar allemaal -1 kan ik heel goed mee leven.
[ Voor 11% gewijzigd door TheCapK op 27-06-2008 19:37 ]
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
En weat vinden we hier van. Iemand die het nodig vindt gehakt te maken van een Newbie omdat dier nog niet goed wist hoe een review eruit moest zien.
Verwijderd in 'productreview: Scythe Katana 2 SCKTN-2000 review door Superjoshi'
Kan m.i. nog best wat -1-tjes gebruiken.
En zie hier de klasse reactie van die Newbie:
Verwijderd in 'productreview: Scythe Katana 2 SCKTN-2000 review door Superjoshi' en
Verwijderd in 'productreview: Scythe Katana 2 SCKTN-2000 review door Superjoshi'
Kan m.i. nog best wat -1-tjes gebruiken.
En zie hier de klasse reactie van die Newbie:
Verwijderd in 'productreview: Scythe Katana 2 SCKTN-2000 review door Superjoshi' en
Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje
@moderaties van .oisyn: ik vind ze eigenlijk alle 3 wel een nul. Die eerste twee zijn negatieve reacties zonder onderbouwing die van mij best op 0 mogen. Beetje het verhaal van: Negatieve opmerkingen vaak op -1 gezet
Die laatste is een beetje simpel, maar een onschuldige 0 mag het nog wel hebben.
@moderaties van Pjerry: Die eerste is zeker een -1. Commentaar mag best, maar dit is gewoon trollen. Niet netjes om zo te reageren op iemand die de moeite neemt om een review te schrijven.
Die andere twee reacties hebben best meerwaarde en staan dus ook terecht op +1.
Die laatste is een beetje simpel, maar een onschuldige 0 mag het nog wel hebben.
@moderaties van Pjerry: Die eerste is zeker een -1. Commentaar mag best, maar dit is gewoon trollen. Niet netjes om zo te reageren op iemand die de moeite neemt om een review te schrijven.
Die andere twee reacties hebben best meerwaarde en staan dus ook terecht op +1.
Kan iemand mij uitleggen wat de 0 in mijn post is maar wat de meerwaarde is van de post na mij?
Avalaxy in 'nieuws: 'ATI-videokaarten werken met Physx-drivers Nvidia''
broli123 in 'nieuws: 'ATI-videokaarten werken met Physx-drivers Nvidia''
Ik kan je best vertellen waarom jouw post daar een 0 waard is, uitleggen waarom die daar onder meer waard zou zijn wordt echter moeilijk
je post is te moeilijkleonpwner1 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:45:
Kan iemand mij uitleggen wat de 0 in mijn post is maar wat de meerwaarde is van de post na mij?
kan iemand in ietse de weg naar de edit knop wijzen?
Grovdna in 'nieuws: 'ATI-videokaarten werken met Physx-drivers Nvidia''
....
[ Voor 3% gewijzigd door oeLangOetan op 28-06-2008 17:41 . Reden: ik had het op een andere reactie van leonpwner ]
Zijn 3e post vond ik geen +1 waard. Dat is gewoon een linkje naar NVIDIA, maar het heeft niets te doen met het oorspronkelijke bericht.
Zijn 2e post is gewoon een dubbelpost van zijn 1e post dus geef ik een -1. En zijn 1e post geef ik een 0 omdat het niets toevoegt.
Zijn 2e post is gewoon een dubbelpost van zijn 1e post dus geef ik een -1. En zijn 1e post geef ik een 0 omdat het niets toevoegt.
[ Voor 57% gewijzigd door Avalaxy op 28-06-2008 17:51 ]
ah, nee, ik heb geen probleem met de inhoud die hij post maar eerder met het feit dat hij een 5 tal posts zeer kort na elkaar geplaatst heeft die op het laagste niveau zijn, dus geen reacties op andere posts. Hij kon ook zijn vorige posts editen.
Oh wacht even, ik had het over andere posts dan die jij aanhaalde
Even m'n quote weghalen en bericht aanpassen dan...
burne in 'nieuws: Brein: we gaan downloaders niet opjagen'
Mooie reactie maar jammer van de laatste zin. Weer die maffia vergelijking: -1 van mij!
Degene die daar +1 voor heeft gegeven had iets beter moeten lezen!
Mooie reactie maar jammer van de laatste zin. Weer die maffia vergelijking: -1 van mij!
Twee nulletjes imo:
Denni in 'nieuws: 'OCZ komt met prijsdoorbraak ssd-opslag''
Verwijderd in 'nieuws: 'OCZ komt met prijsdoorbraak ssd-opslag''
Denni in 'nieuws: 'OCZ komt met prijsdoorbraak ssd-opslag''
Verwijderd in 'nieuws: 'OCZ komt met prijsdoorbraak ssd-opslag''
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
@ k1n8fisher
Het blijft toch zonde dat er mensen zijn die een (redelijke) reactie altijd moeten verzieken met een opmerking over hun frustratie. Maar dan ook nog niet eens die frustratie behoorlijk verwoorden.
Van mij ook een -1.
Het blijft toch zonde dat er mensen zijn die een (redelijke) reactie altijd moeten verzieken met een opmerking over hun frustratie. Maar dan ook nog niet eens die frustratie behoorlijk verwoorden.
Van mij ook een -1.
[ Voor 4% gewijzigd door Pjerry op 29-06-2008 03:25 ]
Pjerry leest de les....
@ DirkW
mee eens de eerste maximaal een 0
de tweede twijfel ik echter tussen een 0 en +1, gezien de moderatie doen meer mensen dat....
mee eens de eerste maximaal een 0
de tweede twijfel ik echter tussen een 0 en +1, gezien de moderatie doen meer mensen dat....
Pjerry leest de les....
Die tweede reactie heeft wel de lengte van een goede reactie, maar niet de inhoud, hij lult maar gewoon wat in het rond. Dat maakt het voor mij een 0.
Ik blijf twijfelen. Ik snap je punt, het is absoluut niet wereldschokkend, maar voor een Newbie kan er toch wel interessante info instaan.
Pjerry leest de les....
Verwijderd
wat bedoel je met "altijd"?Pjerry schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:29:
@ k1n8fisher
Het blijft toch zonde dat er mensen zijn die een (redelijke) reactie altijd moeten verzieken met een oprmeking over hun frustratie
Foutje, volkomen onterecht.
Pjerry leest de les....
Guitarist in 'nieuws: Nederlandse gamestudio-inbreker opgepakt'
13x +1 voor zo'n enkele regel tekst lijkt me echt veel te hoog gewaardeerd.Het is nog een FOK!ker ook!http://frontpage.fok.nl/n...ht,-FOK!ker-opgepakt.html
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
14x inmiddels. Een 0 lijkt me idd wat toepasselijker, die heb ik hem dan ook gegeven.
Virussen? Scan ze hier!
Ook een 0 van mij, hij staat er nu ook op maar wel heel krap...
Ik heb de nul iets steviger gemaakt....
Pjerry leest de les....
Een post om te delen dat je een SSD hebt gekocht lijkt mij niet echt '0' waardig, compleet offtopic (imho): Tijgert in 'nieuws: 'OCZ komt met prijsdoorbraak ssd-opslag''
En een van de vele replies welke offtopic worden doordat de user niet op de juiste thread replied: fast-server in 'nieuws: 'OCZ komt met prijsdoorbraak ssd-opslag''Zo, 32GB'er besteld en betaald
Klopt i.d.d.
De neuwe core series SSD hebben een Read snelheid van 118 MB/s en een Write snelheid van 40 MB/s.
+1 gemodereerd zonder enige vorm van onderbouwing:
doctormetal in 'nieuws: Vergaande gegevensuitwisseling tussen EU en VS bijna rond'
doctormetal in 'nieuws: Vergaande gegevensuitwisseling tussen EU en VS bijna rond'
Wat mij betreft een 0 of zelfs een -1 wegens trollen. Ik kan me de gevoelens wel voorstellen van de tweakers maar dit is stemmingmakerij imo.Net alsof de VS zich daar ook maar iets van aantrekt. Hebben ze die gegevens dan doen ze toch wat ze willen ermee, want die EU lafaards zullen toch niets doen daartegen.
Jejking schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:02:
+1 +2 gemodereerd zonder enige vorm van onderbouwing:
[...]
Wat mij betreft een 0 of zelfs een -1 wegens trollen. Ik kan me de gevoelens wel voorstellen van de tweakers maar dit is stemmingmakerij imo.
Janozover justitie:
Die "Kansloze rant" tags geven ook nog eens aan dat hij weet dat het niet de bedoeling is , m.i. een -1.
De rest van de post is een 0 waard, maar zoiets?[kansloze rant] Dat werkschuwe tuig mag sowieso wel eens wat vaker van hun luie reet komen ipv constant mensen op de snelweg te fotograferen
Die "Kansloze rant" tags geven ook nog eens aan dat hij weet dat het niet de bedoeling is , m.i. een -1.
Absoluut -1. Zonder die rant was het een 0 geweest, nu is -1 het enige juiste niveau.
Virussen? Scan ze hier!
schaamteloos gecrosspost van uit het +2 topic:
Riddle007 in 'nieuws: Telenet lijft Interkabel in'
Mag die ook niet op +2 ?
Ik vind 'm echt wel een + 2 waard, hij geeft nieuwe informatie die imo onmisbaar is, want ze verduidelijkt het artikel waar de redacteur lichtjes de fout in gaat (nofi
).
....
Mag die ook niet op +2 ?
Ik vind 'm echt wel een + 2 waard, hij geeft nieuwe informatie die imo onmisbaar is, want ze verduidelijkt het artikel waar de redacteur lichtjes de fout in gaat (nofi
....
Eveneens schaamteloze crosspost: imho een beetje te licht voor een +2, een +1 lijkt me een prima score hiervoor.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
ik heb een +1 gegeven, net iets te licht voor een +2 iddHyperBart schreef op zondag 29 juni 2008 @ 15:20:
schaamteloos gecrosspost van uit het +2 topic:
Mag die ook niet op +2 ?
Ik vind 'm echt wel een + 2 waard, hij geeft nieuwe informatie die imo onmisbaar is, want ze verduidelijkt het artikel waar de redacteur lichtjes de fout in gaat (nofi).
....
maar de redacteuren mogen op t.net weleens wat meer aan research doen en bronnen verifiëren, paar keer opgevallen deze week, dat berichten klakkeloos worden overgenomen
Verwijderd
die heeft z'n moderatie inmiddels aangepast zo te zienk1n8fisher schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 19:39:
burne in 'nieuws: Brein: we gaan downloaders niet opjagen'
Helemaal mee eenswildhagen schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:27:
Absoluut -1. Zonder die rant was het een 0 geweest, nu is -1 het enige juiste niveau.
Pjerry leest de les....
De +1 en +2 uit deze post mogen wel eens nagetrokken worden... massareal in 'nieuws: Vergaande gegevensuitwisseling tussen EU en VS bijna rond'
Ook deze +1 en +2 voters... ADDG in 'nieuws: Vergaande gegevensuitwisseling tussen EU en VS bijna rond'
Ook deze +1 en +2 voters... ADDG in 'nieuws: Vergaande gegevensuitwisseling tussen EU en VS bijna rond'
Wat is er +2 aan de volgende post: afterburn in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
De eerst zin is al op de man gericht.
Edit: hier komt ie dan: de -1 regen van zondag uit slechts 1 topic:
Verwijderd in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
SuperDre in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
blobber in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
klaaz in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
84hannes in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
MaxxBass in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
bangkirai in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
PrefixeR in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
logtie in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
kamerplant in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
Maarten-NForce in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
DusHmaniac in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
HoeZoWie in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
Edit: hier komt ie dan: de -1 regen van zondag uit slechts 1 topic:
SuperDre in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
blobber in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
klaaz in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
84hannes in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
MaxxBass in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
bangkirai in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
PrefixeR in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
logtie in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
kamerplant in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
Maarten-NForce in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
DusHmaniac in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
HoeZoWie in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
[ Voor 68% gewijzigd door Bor op 29-06-2008 18:31 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
ik heb -tot nu toe als enige- een -1 gegeven vanwege deze zinnen:Bor de Wollef schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:16:
Wat is er +2 aan de volgende post: afterburn in 'nieuws: Bill Gates neemt afscheid van Microsoft'
als die er niet in hadden gestaan had ik mss wel een +1 gegeven die +2's zijn meningmod's
- Je leeftijd is duidelijk...
- Je weet dus echt niet waar je het over hebt. Misschien eens naar de bieb om een boek te halen?
- Simpele ziel
- Het wordt tijd dat je een beetje volwassen tegen de wereld aan gaat kijken
Het wordt tijd voor wat minder geflame op de FP
, ik doe gezellig met de -1 mee.
Die afterburn moet idd naar de -1 toe. Meerdere malen op de man spelen hoort niet. Dat zijn feiten kloppen is waarschijnlijk de reden dat hij ook +2 krijgt van anderen. Als hij het allemaal netter had verwoord had ie dat van mij ook kunnen krijgen.
Ik weet niet hoe de reactie was van logtie maar zoals ie er nu staat ziet ie er redelijk onschuldig uit. Misschien dat hij wat off-topic is maar het is wel de beste van het hele rijtje. De rest staat dan ook netjes op de -1 waar ze horen.
Ik weet niet hoe de reactie was van logtie maar zoals ie er nu staat ziet ie er redelijk onschuldig uit. Misschien dat hij wat off-topic is maar het is wel de beste van het hele rijtje. De rest staat dan ook netjes op de -1 waar ze horen.
[ Voor 32% gewijzigd door TheCapK op 29-06-2008 20:43 ]
Ik heb hem ook -1 gegeven. Lijkt alleen weinig nut te hebben met 10x2, 7x1 en 15x0..
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Je hebt me over de streep getrokken, ook -1.Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:37:
[...]
ik heb -tot nu toe als enige- een -1 gegeven vanwege deze zinnen:
[...]
als die er niet in hadden gestaan had ik mss wel een +1 gegeven die +2's zijn meningmod's
Het is alleen vechten tegen de bierkaai met zoveel +2's
Pjerry leest de les....
Dark Angel 58 in 'nieuws: Nederlandse gamestudio-inbreker opgepakt'
Een beetje -1 reactie? Zeker gezien het feit dat alle anderen daarvoor ook een -1 hebben voor dit off-topic onderwerp.
Een beetje -1 reactie? Zeker gezien het feit dat alle anderen daarvoor ook een -1 hebben voor dit off-topic onderwerp.
Pjerry leest de les....
+1 is prima als iemand ontopic antwoord met argumenten.Bitage schreef op maandag 30 juni 2008 @ 08:28:
Forage in 'meuk: foobar2000 0.9.5.4 beta 3'
Welke prutser heeft deze +2 gemod? 0 is prima imo.
Paar suggesties.
1) als je iets tegen flames wil doen, moet je eerst weten wat een flame is.
Mijn reactie was factueel correct, met duidelijke tegen argumenten. Hoewel bijtend van toon was dit geen flame volgens welke definitie van een internet flame dan ook. Mijn post verdient het derhalve ook niet om als zodanig weg te worden gemod.
2) als je flames wilt voorkomen, dan moet je beter op inhoud modereren. Dat wil dus zeggen dat als een of andere snotneus een heel populistisch maar factueel geheel onjuist verhaal gaat lopen ophouden, deze zsm naar -1 gemodereerd moet worden. Dit soort reactie die onder het huidige moderatie systeem vanwege het populistische karakter over het algemeel omhoog worden gemod, vragen om te worden afgebrand. Op dezelfde manier moeten onpopulaire meningen, die wel factueel correct zijn omhoog worden gemod. Beiden gebeurt niet of zelden. En dan vraag je er om.
1) als je iets tegen flames wil doen, moet je eerst weten wat een flame is.
Wikipedia: Flaming (Internet)Similarly, a normal, non-flame message may have elements of a flame -- it may be hostile, for example -- but it is not a flame if its author seriously intends to advance the discussion.
Mijn reactie was factueel correct, met duidelijke tegen argumenten. Hoewel bijtend van toon was dit geen flame volgens welke definitie van een internet flame dan ook. Mijn post verdient het derhalve ook niet om als zodanig weg te worden gemod.
2) als je flames wilt voorkomen, dan moet je beter op inhoud modereren. Dat wil dus zeggen dat als een of andere snotneus een heel populistisch maar factueel geheel onjuist verhaal gaat lopen ophouden, deze zsm naar -1 gemodereerd moet worden. Dit soort reactie die onder het huidige moderatie systeem vanwege het populistische karakter over het algemeel omhoog worden gemod, vragen om te worden afgebrand. Op dezelfde manier moeten onpopulaire meningen, die wel factueel correct zijn omhoog worden gemod. Beiden gebeurt niet of zelden. En dan vraag je er om.
[ Voor 9% gewijzigd door afterburn op 30-06-2008 09:41 ]
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Zo, de 48 uur zijn voorbij dus even een reactie op een post van mij -->. De tekst rolde er bijna ineen keer uit met een belangrijke zin die de kern was van het hele betoog ... daarover werd meteen gestuikeld:
Jammer vind ik de gevolgpost die zonder de persoonlijk getinte aanvallen de huidige score representeren maar met die aanvallen had ik hem een 0 gegeven.
PS.: Ik wist niet van het bestaan van het kleine +2 topic maar die staat nu bij de bookmarks
Even was ik het vertrouwen kwijt in het moderatie systeem. Ik vond het het een eerlijk en objectief betoog maar ik heb gewoon gewacht en gelukkig:Sallin schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:32:
Ik heb nogal moeite met zinnen als ...
Eerlijkheid gebied te zeggen dat de laatste zin inderdaad minder generiek had moeten wezen, er zijn overeenkomsten en ook niet, zoals met elke cultuur:arne schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:42:
Ik vind die quote nu wel heel erg uit zijn verband gerukt. ... Lijkt mij een nette uitleg om de geqoute uitspraak te rechtvaardigen.
Al met al heeft het moderatie systeem zich dus heel goed gehouden. Een compliment dat ik hier wel even wil neergooien.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:46:Alhoewel je Chinezen en Indiërs niet zomaar op één hoop mag gooien imo.
Jammer vind ik de gevolgpost die zonder de persoonlijk getinte aanvallen de huidige score representeren maar met die aanvallen had ik hem een 0 gegeven.
PS.: Ik wist niet van het bestaan van het kleine +2 topic maar die staat nu bij de bookmarks
... gecensureerd ...
@Afterburn hoewel je post deels correct is (er valt natuurlijk wel het een en ander over te zeggen) had ´t misschien ietwat minder direct gemogen? Hoe dan ook mag ´t geen reden tot negatief modereren van je betoog zijn.
@Hamsteg, mijn reactie kwam enkel omdat het nogal erg kort door de bocht is zoals ik je al aangaf, ja je ervaringen mogen misschien zo zijn echter dat wilt niet zeggen dat het representatief is. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden die het omgekeerde beweren (en natuurlijk ook hetgeen wat je zelf beweert) mogelijkerwijs dan dat de realiteit dan ook ergens in het midden ligt maar zeker niet zo zwart is als hetgeen wat je beweert.
@Hamsteg, mijn reactie kwam enkel omdat het nogal erg kort door de bocht is zoals ik je al aangaf, ja je ervaringen mogen misschien zo zijn echter dat wilt niet zeggen dat het representatief is. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden die het omgekeerde beweren (en natuurlijk ook hetgeen wat je zelf beweert) mogelijkerwijs dan dat de realiteit dan ook ergens in het midden ligt maar zeker niet zo zwart is als hetgeen wat je beweert.
Verwijderd
ja, dat zeg jij, in je "geschiedenisles" laat je de verwikkelingen rond QDOS, CP/M en de deal tussen Microsoft, IBM en Intel voor het gemak maar even buiten beschouwing.afterburn schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:35:
Mijn reactie was factueel correct, met duidelijke tegen argumenten.
als jjij mensen die een -in jouw ogen- onjuist verhaal ophangen, meteen uitmaakt voor snotneuzen en simpele zielen, ben JIJ degene die naar -1 gemod moet worden. Of dat nu in de strikte zin van het woord een flame is, doet er niet zo heel veel toe imoafterburn schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:35:
Hoewel bijtend van toon was dit geen flame volgens welke definitie van een internet flame dan ook. Mijn post verdient het derhalve ook niet om als zodanig weg te worden gemod.
2) als je flames wilt voorkomen, dan moet je beter op inhoud modereren. Dat wil dus zeggen dat als een of andere snotneus een heel populistisch maar factueel geheel onjuist verhaal gaat lopen ophouden, deze zsm naar -1 gemodereerd moet worden.
Ware het niet dat de snotneus in kwestie wel erg veel onwaarheden noteerd en dat Afterburn hierop reageert. Misschien dat Afterburn niet alles correct neerzet zoals idd Qdos of de geschiedenis Apple/MS maar dat doet er niet aan af dat een groot deel van zijn betoog wel correct is. Het mag dan misschien ietwat minder op de man worden gespeeld, maar op de man zelf spelen is zoals ook al aangemerkt wordt geen flaming en mag dan ook niet met een -1 worden beloond.
Ik had/heb moeite de cultuur cliches (hier hoeft geen discussie over te komen, als ik dat had gewild dan had dat wel eerder gekund) en ik wilde de mening van anderen hierover. Ik heb de voor mij belangrijkste zin geciteerd en ook aangegeven dat je het wel onderbouwd. Zij vonden je post heel goed en je hebt +2 gekregen. Ik heb uiteindelijk niets uitgedeeldhamsteg schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:36:
Zo, de 48 uur zijn voorbij dus even een reactie op een post van mij -->. De tekst rolde er bijna ineen keer uit met een belangrijke zin die de kern was van het hele betoog ... daarover werd meteen gestuikeld:
[...]
Even was ik het vertrouwen kwijt in het moderatie systeem. Ik vond het het een eerlijk en objectief betoog maar ik heb gewoon gewacht en gelukkig:
[...]
Eerlijkheid gebied te zeggen dat de laatste zin inderdaad minder generiek had moeten wezen, er zijn overeenkomsten en ook niet, zoals met elke cultuur:
[...]
Al met al heeft het moderatie systeem zich dus heel goed gehouden. Een compliment dat ik hier wel even wil neergooien.
Het hele gebeuren lijkt mij een goed voorbeeld van de normale gang van zaken en illustreert imo onder andere waar dit topic voor is bedoeld.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Mag het? Het verhaal wat er nu staat is al erg lang; alles er bij betrekken wat voor de aangehaalde punten niet echt van belang is/was maakt het alleen nog langer en niet direct duidelijker.Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:18:
[...]
ja, dat zeg jij, in je "geschiedenisles" laat je de verwikkelingen rond QDOS, CP/M en de deal tussen Microsoft, IBM en Intel voor het gemak maar even buiten beschouwing.
Er wordt op T.net een zekere zelfredzaamheid en intelligentie verwacht. Dat mag dus ook verwacht worden in de reacties op de frontpage. Dat houdt dus ook in dat je jezelf enigsinds op de hoogte stelt van de feiten, en niet een populistische anti-MS flame napraat. Als zo iemand dan ook nog eens zo jong is, dat hij het begin waar hij wel een oordeel over vind te moeten geven, niet eens heeft meegemaakt omdat hij toen nog niet eens geboren was, dan is de kwalificatie snotneus denk ik zo niet onterecht.Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:18:
[...]
als jjij mensen die een -in jouw ogen- onjuist verhaal ophangen, meteen uitmaakt voor snotneuzen en simpele zielen, ben JIJ degene die naar -1 gemod moet worden. Of dat nu in de strikte zin van het woord een flame is, doet er niet zo heel veel toe imo
snot·neus (dem)
1 vocht afscheidende neus
2 jong iem. die zich meer aanmatigt dan met zijn leeftijd overeenkomt
Maargoed, dit is niet waar mijn punten over gingen. Dus laten we vooral on-topic blijven.
Computer specs
We stellen het hier simpelweg niet op prijs dat je op de man gaat spelen. Hoe waardeloos de reactie ook is waar je op reageert, als je zelf gaat flamen cq. op de man gaat spelen krijg je alsnog een -1. Het is niet zo dat je hier door een vrijbrief krijgt om te flamen.afterburn schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:05:
Er wordt op T.net een zekere zelfredzaamheid en intelligentie verwacht. Dat mag dus ook verwacht worden in de reacties op de frontpage. Dat houdt dus ook in dat je jezelf enigsinds op de hoogte stelt van de feiten, en niet een populistische anti-MS flame napraat. Als zo iemand dan ook nog eens zo jong is, dat hij het begin waar hij wel een oordeel over vind te moeten geven, niet eens heeft meegemaakt omdat hij toen nog niet eens geboren was, dan is de kwalificatie snotneus denk ik zo niet onterecht.
Waarom maak je het dan zo persoonlijk? Ik val jou toch ook niet persoonlijk aan? De eerste zin zet meteen flamerig in ... jij hebt jouw mening en ik de mijne maar discussieren doe je volgens mij met wederzijds respect.n4m3l355 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:08:
... gecensureerd ...
Zoals gezegd, om te kunnen modden op flamen moet je eerst weten wat flamen is. Of voel je je door je leeftijd aangesproken als ik iemand als snotneus beschrijf?RoD schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:08:
[...]
We stellen het hier simpelweg niet op prijs dat je op de man gaat spelen. Hoe waardeloos de reactie ook is waar je op reageert, als je zelf gaat flamen cq. op de man gaat spelen krijg je alsnog een -1. Het is niet zo dat je hier door een vrijbrief krijgt om te flamen.
Voor de rest, whatever. Het moderatie systeem zuigt doordat inhoudelijk goede reacties worden weggemod omdat ze niet met het kuddegedrag overeen komen terwijl popie jopie reacties worden geupmod. Als je in plaats daarvan wil blijven doorneuzelen over de toon van 1 individuele post, dan mis je compleet het punt en zal er dus ook niets veranderen.
Ik vind het allemaal prima. Ik zal alleen verder niet of nauwelijks meer reageren of verder iets zinnigs toevoegen. Ik ben lid sinds 2000 en als ik naar de reacties kijk, zijn er bar weinig mensen met kennis uit de oude garde nog aanwezig. Is prima, maar ga dan niet lopen neuzelen over dat je een bepaald niveau wilt hebben op je site, want dat krijg je niet door populistisch geblaat te ondersteunen en daarmee de oudere garde cq mensen met kennis wegjagen.
Have fun.
[ Voor 3% gewijzigd door afterburn op 30-06-2008 12:07 ]
Computer specs
omdat imo deze uitspraak vrij kansloos is
Cultureel gezien zijn Indiers en ook Chinesen niet voldoende gemotiveerd om creatief te zijn in developers werk. Als een developer een paar jaar ervaring heeft en creatief interessant begint te worden wil deze persoon "manager" worden omdat deze dan een hoger aanzien krijgt. Aanzien is in die landen gelijk aan hoger inkomen. Een beetje zwart-wit gezegd; een berdijf in China of India bestaat alleen maar uit junior ontwikkelaars en daarna uit management.
2,3 miljard mensen niet gemotiveerd/creatief te achten voor developers werk is simpelweg niet realistisch zoals ik ook aangeef is er een pool van 2,3 miljard mensen om uit te trekken. Wat ik van vele hoor is eerder het omgekeerde aan de hand. Dit is ook wetenschappelijk aangetoond.
Je 2e argument dat deze persoon manager wilt worden is een wereldwijd fenomeen. Ook hier in NL wilt men graag meer verdienen en managers verdienen normaliter meer. Ook dit is geen reden om Aziaten af te doen alsof ze niet geschikt zijn.
Maar zoals ik aangaf misschien dat dit jou ervaringen zijn, visa versa ken ik T500 medewerkers die het omgekeerde ervaren. Eveneens als ik in Azie ben ervaar ik ook zelden de problemen die je hier beschrijft hooguit dat men taalkundig achtergesteld is om problemen te kunnen verwoorden. Schriftelijk daarintegen weer niet.
Cultureel gezien zijn Indiers en ook Chinesen niet voldoende gemotiveerd om creatief te zijn in developers werk. Als een developer een paar jaar ervaring heeft en creatief interessant begint te worden wil deze persoon "manager" worden omdat deze dan een hoger aanzien krijgt. Aanzien is in die landen gelijk aan hoger inkomen. Een beetje zwart-wit gezegd; een berdijf in China of India bestaat alleen maar uit junior ontwikkelaars en daarna uit management.
2,3 miljard mensen niet gemotiveerd/creatief te achten voor developers werk is simpelweg niet realistisch zoals ik ook aangeef is er een pool van 2,3 miljard mensen om uit te trekken. Wat ik van vele hoor is eerder het omgekeerde aan de hand. Dit is ook wetenschappelijk aangetoond.
Je 2e argument dat deze persoon manager wilt worden is een wereldwijd fenomeen. Ook hier in NL wilt men graag meer verdienen en managers verdienen normaliter meer. Ook dit is geen reden om Aziaten af te doen alsof ze niet geschikt zijn.
Maar zoals ik aangaf misschien dat dit jou ervaringen zijn, visa versa ken ik T500 medewerkers die het omgekeerde ervaren. Eveneens als ik in Azie ben ervaar ik ook zelden de problemen die je hier beschrijft hooguit dat men taalkundig achtergesteld is om problemen te kunnen verwoorden. Schriftelijk daarintegen weer niet.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar ik vind dit simpelweg flamen.afterburn schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:05:
[...]
Zoals gezegd, om te kunnen modden op flamen moet je eerst weten wat flamen is.
Dit zijn nou precies de trollerige/flamerige insinuaties die die je geen punten opleveren en daarnaast niet in een discussie thuishoren.Of voel je je door je leeftijd aangesproken als ik iemand als snotneus beschrijf?
Dit topic is bedoelt voor individuele moderaties, dus "doorneuzelen" over 1 post past daarbij ja. De verdere argumenten die je hier noemt ga ik verder niet op in, omdat ze al vele malen vaker besproken zijn. Je kunt het allemaal teruglezen in TMF.Voor de rest, whatever. Het moderatie systeem zuigt doordat inhoudelijk goede reacties worden weggemod omdat ze niet met het kuddegedrag overeen komen terwijl popie jopie reacties worden geupmod. Als je in plaats daarvan wil blijven doorneuzelen over de toon van 1 individuele post, dan mis je compleet het punt en zal er dus ook niets veranderen.
Gezien het aantal modders die je reactie een -1 vinden zou je ook eens kritisch naar je eigen manier van reageren kunnen kijken, in plaats van alles af te schuiven op een moderatiesysteem wat niet zou werken.
@RoD,
de vraag is dan vervolgens van de -1 reacties hoeveel het gevolg zijn nadat deze hier gepost is en heoveel door modders van hier zijn alvorens daar uberhaubt over uit te kunnen laten.
de vraag is dan vervolgens van de -1 reacties hoeveel het gevolg zijn nadat deze hier gepost is en heoveel door modders van hier zijn alvorens daar uberhaubt over uit te kunnen laten.
Nee hoor. Als jij het gehele moderatiesysteem wil bediscussiëren dan kun je beter in een ander topic doen.* RoD heeft helemaal gelijk het hier over één reactie/moderatie te willen hebben want daarvoor is dit topic er.afterburn schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:05:
Voor de rest, whatever. Het moderatie systeem zuigt doordat inhoudelijk goede reacties worden weggemod omdat ze niet met het kuddegedrag overeen komen terwijl popie jopie reacties worden geupmod. Als je in plaats daarvan wil blijven doorneuzelen over de toon van 1 individuele post, dan mis je compleet het punt en zal er dus ook niets veranderen.
Dat is een vraag die niemand kan beantwoorden en m.i. ook niet relevant is. De enige vraag die er bestaat is of de eindscore van een reactie de juiste (gezien de richtlijnen) is, of niet.n4m3l355 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:20:
@RoD,
* = wel graag eerst even wat oude discussies hier in TMF doorlezen want wat jij nu zegt is al vaker voorbij gekomen
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
jqv in 'nieuws: Jury verklaart beheerder van torrentsite schuldig' vind ik geen +1. De cliché opmerking dat het Amerikaanse rechtsysteem anders is dan het Nederlandse kennen we zo onderhand wel (ookal schijnen mensen dat keer op keer te vergeten, je kan het inmiddels niet echt inzichtvol meer noemen). De relevantie van z'n voorbeeld snap ik ook niet helemaal. Imho gewoon een 0.
amn in 'nieuws: Jury verklaart beheerder van torrentsite schuldig' Staat op -1, maar daar ben ik het niet mee eens. Je zou zelfs een +1 kunnen overwegen, want hij stipt een duidelijk en goed geformuleerd punt aan. Ik denk dat veel mensen vallen over z'n opmerking over Christenen, maar feitelijk zegt hij niets verkeerd. Hij scheert niet alle Christenen over een kam in dat ze stug zijn omdat ze in god geloven. Hij vindt ze stug omdat er een paar zijn die in god geloven omdat het geschreven staat (en dus niet om andere redenen). Ook een 0 van mijn kant.
En .oisyn in 'nieuws: 'OCZ komt met prijsdoorbraak ssd-opslag'' moet nog worden gemodereerd
amn in 'nieuws: Jury verklaart beheerder van torrentsite schuldig' Staat op -1, maar daar ben ik het niet mee eens. Je zou zelfs een +1 kunnen overwegen, want hij stipt een duidelijk en goed geformuleerd punt aan. Ik denk dat veel mensen vallen over z'n opmerking over Christenen, maar feitelijk zegt hij niets verkeerd. Hij scheert niet alle Christenen over een kam in dat ze stug zijn omdat ze in god geloven. Hij vindt ze stug omdat er een paar zijn die in god geloven omdat het geschreven staat (en dus niet om andere redenen). Ook een 0 van mijn kant.
En .oisyn in 'nieuws: 'OCZ komt met prijsdoorbraak ssd-opslag'' moet nog worden gemodereerd
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 30-06-2008 13:05 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dan dient Rod ook niet te spreken over het aantal -1 mods aangezien die direct gerelateerd is aan het aantal -1 modders, en dan is het zeker relevant om te weten waaruit deze eindscore bestaat aangezien dit niet uit de beperkte informatie valt op te maken.Cloud schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:37:
Dat is een vraag die niemand kan beantwoorden en m.i. ook niet relevant is. De enige vraag die er bestaat is of de eindscore van een reactie de juiste (gezien de richtlijnen) is, of niet.
Eens..oisyn schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:56:
jqv in 'nieuws: Jury verklaart beheerder van torrentsite schuldig' vind ik geen +1. De cliché opmerking dat het Amerikaanse rechtsysteem anders is dan het Nederlandse kennen we zo onderhand wel (ookal schijnen mensen dat keer op keer te vergeten, je kan het inmiddels niet echt inzichtvol meer noemen). De relevantie van z'n voorbeeld snap ik ook niet helemaal. Imho gewoon een 0.
Erg prettig komt die opmerking over het in god geloven op mij niet over, maar met een 0 kan ik nog goed leven, hoger zou ik daar niet voor geven.amn in 'nieuws: Jury verklaart beheerder van torrentsite schuldig' Staat op -1, maar daar ben ik het niet mee eens. Je zou zelfs een +1 kunnen overwegen, want hij stipt een duidelijk en goed geformuleerd punt aan. Ik denk dat veel mensen vallen over z'n opmerking over Christenen, maar feitelijk zegt hij niets verkeerd. Hij scheert niet alle Christenen over een kam in dat ze stug zijn omdat ze in god geloven. Hij vindt ze stug omdat er een paar zijn die in god geloven omdat het geschreven staat (en dus niet om andere redenen). Ook een 0 van mijn kant.
Nette post, maar niet al te ontopic, een 0.En .oisyn in 'nieuws: 'OCZ komt met prijsdoorbraak ssd-opslag'' moet nog worden gemodereerd
Dat post hier staat betekend enkel dat er meer mensen zijn die een post beoordelen, niet dat de inhoudelijke waarde veranderd. Ook wanneer je vanaf hier naar een post gelinkt wordt zul je zelf moeten beoordelen wat een post waard is. Vergeet niet dat juist hier de zeer ervaren modders komen die een post meestal moeiteloos op waarde schatten, terwijl mensen die hier nooit komen deze ervaring meestal ook niet hebben, en ik ga er van uit dat deze groep modders toch groter is. Uit een van de eerste posts over deze post blijkt duidelijk dat de oorspronkelijke beoordeling hoog was en al door veel (onervaren) modders was beoordeeld, maar dat was dus voordat de ervaren modders van hier ernaar gekeken hebben. Wanneer RoD vervolgens zegt 'kijk eens hoeveel -1 mods hij nu heeft' nadat de post hier een tijdje staat, blijkt daar duidelijk uit dat de ervaren mods het er redelijk over eens zijn dat de post op -1 hoort.n4m3l355 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:13:
Dan dient Rod ook niet te spreken over het aantal -1 mods aangezien die direct gerelateerd is aan het aantal -1 modders, en dan is het zeker relevant om te weten waaruit deze eindscore bestaat aangezien dit niet uit de beperkte informatie valt op te maken.
[ Voor 28% gewijzigd door Dirk op 30-06-2008 13:31 ]
Ja, een dergelijke vraag kan die misschien nog in een geschikt ervaringen topic hier op GoT stellen, maar hier hoort ie niet thuis.
En dan nog heeft wie die moderaties gaven, er helemaal niets mee te maken. Het gaat om het eindresultaat. Zie ook:n4m3l355 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:13:
Dan dient Rod ook niet te spreken over het aantal -1 mods aangezien die direct gerelateerd is aan het aantal -1 modders, en dan is het zeker relevant om te weten waaruit deze eindscore bestaat aangezien dit niet uit de beperkte informatie valt op te maken.
Dirk schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:15:
[...]
Wanneer RoD vervolgens zegt 'kijk eens hoeveel -1 mods hij nu heeft' nadat de post hier een tijdje staat, blijkt daar duidelijk uit dat de ervaren mods het er redelijk over eens zijn dat de post op -1 hoort.
Zeker weten offtopic. Dat is voer voor discussie hier op het forum
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Gezien de toon die jij continue bezigt in je reacties op mijn argumenten, vraag ik mij serieus af of je jezelf aangesproken voelt. Dat heeft niks met trollerig of flamerig te maken. Het is of dat, of je hebt de attitude van "ik ben de mod, dus ik heb gelijk en het interesseert met geen hol wat je er van vind of van te zeggen hebt". Dat laatste zou niet prijzenswaardig zijn.RoD schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:15:
Dit zijn nou precies de trollerige/flamerige insinuaties die die je geen punten opleveren en daarnaast niet in een discussie thuishoren.
Gezien het feit dat je kennelijk denkt te weten hoe ik reageer in mijn posts op de FP, is het misschien handig om eens door mijn post historie op de FP te gaan. En daar staan meerdere posts tussen die naar beneden gemod zijn om precies de redenen die ik al heb aangegeven waar je jou commentaar niet van toepassing is.RoD schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:15:
Gezien het aantal modders die je reactie een -1 vinden zou je ook eens kritisch naar je eigen manier van reageren kunnen kijken, in plaats van alles af te schuiven op een moderatiesysteem wat niet zou werken.
Maargoed, het is genoeg zo. Ik heb mijn zegje gedaan. Doe er mee wat je wilt, of niet.
Computer specs
Vanaf deze post: Boxed in 'nieuws: Cooler Master brengt V8-koeler uit' mogen er wel wat meer +1's uitgedeeld worden. Eindelijk weer een ouderwets technisch, goed onderbouwde discussie.
robin5210 in 'nieuws: EZ: prijsverlaging voor sms'en binnen EU nog niet genoeg'
Lijkt me eerder een 0 dan -1, omdat, ondanks dat het bericht een typefoutverbetering bevat, toch vrij onschuldis is verder..
Edit: Nadat ik hem op 0 had gekrikt met een +2 zijn er een hele hoop nulletjes bijgekomen.
@vgroenewold: Maarja, dat weet toch iedereen? Staat imo niet echt iets bijzonders in om een +1 te geven.
Lijkt me eerder een 0 dan -1, omdat, ondanks dat het bericht een typefoutverbetering bevat, toch vrij onschuldis is verder..
Edit: Nadat ik hem op 0 had gekrikt met een +2 zijn er een hele hoop nulletjes bijgekomen.
@vgroenewold: Maarja, dat weet toch iedereen? Staat imo niet echt iets bijzonders in om een +1 te geven.
[ Voor 26% gewijzigd door tdw op 30-06-2008 16:25 ]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ietwat snel gemeld denk ik.
Staat nu stevig op 0.
Valt wel mee vind ik, op dat punt zijn het nog vooral posts die elke keer elkaar weer een beetje aanvullen, ieder apart een 0, samen zouden ze een ruime +1 zijn. De posts wat lager die meer ingaan op de natuurkundige achtergronden zijn wat uitgebreider en daarmee wel een +1 waard.vgroenewold schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:00:
Vanaf deze post: Boxed in 'nieuws: Cooler Master brengt V8-koeler uit' mogen er wel wat meer +1's uitgedeeld worden. Eindelijk weer een ouderwets technisch, goed onderbouwde discussie.
@tdw, inderdaad is de typefoutvermelding op de rest van de post niet storend, een nul dus. Overigens is het fout om te gaan compensatiemodden om zo de papegaaien achter je aan te krijgen. Even hier melden zodat er een paar pro's naar kijken en een post heeft zo 20x 0 te pakken, dat werkt toch een stukje netter.
Fipo= -1
[ Voor 12% gewijzigd door Dirk op 30-06-2008 16:50 ]
Dat is inderdaad een flinke mismod. Wordt aan gewerkt
Voordat we een complete discussie gaan voeren over of het wel of niet een flame is volgens de "officiële" term, maar even de volgende quote uit de modfaq:afterburn schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:20:
[...]
Gezien de toon die jij continue bezigt in je reacties op mijn argumenten, vraag ik mij serieus af of je jezelf aangesproken voelt. Dat heeft niks met trollerig of flamerig te maken. Het is of dat, of je hebt de attitude van "ik ben de mod, dus ik heb gelijk en het interesseert met geen hol wat je er van vind of van te zeggen hebt". Dat laatste zou niet prijzenswaardig zijn.
[...]
Gezien het feit dat je kennelijk denkt te weten hoe ik reageer in mijn posts op de FP, is het misschien handig om eens door mijn post historie op de FP te gaan. En daar staan meerdere posts tussen die naar beneden gemod zijn om precies de redenen die ik al heb aangegeven waar je jou commentaar niet van toepassing is.
Maargoed, het is genoeg zo. Ik heb mijn zegje gedaan. Doe er mee wat je wilt, of niet.
Het vetgedrukte deel (dat zo uiteraard niet in de faq staat) lijkt me toch vrij duidelijk aangeven dat op een danige manier op de man spelen niet de bedoeling is.Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
om dan toch maar even met de definitie van een flame bezig te gaan, een wikipedia quote:
Het lijkt me redelijk beledigend om te beginnen met het aangeven dat je zijn leeftijd wel kan raden. Iets dat trouwens ook wel een troll genoemd kan worden wegens het uitlokken van flames.Flaming is het plaatsen van berichten op een discussieforum die met opzet aanvallend of beledigend zijn.
Iets met strategisch modereren.... Dat is ook niet de bedoeling hier.tdw schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:17:
robin5210 in 'nieuws: EZ: prijsverlaging voor sms'en binnen EU nog niet genoeg'
[...]
Mijn punt is, door dit als argument op te geven, speel je simpelweg op de man, en dat levert je geen punten op. Als je reactie vol staat van dit soort op de man gerichte argumentaties heb je al gauw een -1 te pakken. En ja, dat vind ik flamen. Of het nou wel of niet aan de definitie voldoet, maakt niet veel uit. Feit is wel dat men dit ongewenst acht op de FP.afterburn schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:20:
Gezien de toon die jij continue bezigt in je reacties op mijn argumenten, vraag ik mij serieus af of je jezelf aangesproken voelt. Dat heeft niks met trollerig of flamerig te maken. Het is of dat, of je hebt de attitude van "ik ben de mod, dus ik heb gelijk en het interesseert met geen hol wat je er van vind of van te zeggen hebt". Dat laatste zou niet prijzenswaardig zijn.
Ik ben trouwens hier geen mod, maar gewoon een user (of ProMod, wat jij wil).
Ik geef slechts een beoordeling op de individuele post die hier gemeld werd. Je posthistorie heeft niets van doen met de waardering die een individuele reactie van je dient te ontvangen.Gezien het feit dat je kennelijk denkt te weten hoe ik reageer in mijn posts op de FP, is het misschien handig om eens door mijn post historie op de FP te gaan. En daar staan meerdere posts tussen die naar beneden gemod zijn om precies de redenen die ik al heb aangegeven waar je jou commentaar niet van toepassing is.
Kan wel zo zijn, maar zo zie je maar hoe 'erg' het papegaaimodden (zo heet het toch?) ondanks de nodige maatregelen alsnog is.. Maargoed, ik zal het de volgende keer gewoon hier melden en zo latenarne schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:13:
[...]
Iets met strategisch modereren.... Dat is ook niet de bedoeling hier.
[ Voor 10% gewijzigd door tdw op 30-06-2008 18:03 ]
~ James May
Verwijderd
HellPunk in 'nieuws: Jury verklaart beheerder van torrentsite schuldig'
deze post staat op 22x +1, ik zie dat nietzo, gewoon een nulletje imho
edit: geldt ook voor deze
Verwijderd in 'nieuws: Jury verklaart beheerder van torrentsite schuldig':
deze post staat op 22x +1, ik zie dat nietzo, gewoon een nulletje imho
edit: geldt ook voor deze
Verwijderd in 'nieuws: Jury verklaart beheerder van torrentsite schuldig':
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 19:04 ]
Wanneer je als doel hebt om papegaaimodereren te bewijzen, is het uiteraard een slecht voorbeeld om een reactie te nemen die op de juiste score uitkomt. Dan zou je beter een reactie kunnen aanhalen die 10x +1 krijgt terwijl hij een -1 zou moeten zijn. Niet dat dat nodig is, want er zal hier niemand ontkennen dat er nog steeds sporadisch scores redelijk stevig op een verkeerde score komen doormiddel van papegaaimods.tdw schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:03:
[...]
Kan wel zo zijn, maar zo zie je maar hoe 'erg' het papegaaimodden (zo heet het toch?) ondanks de nodige maatregelen alsnog is.. Maargoed, ik zal het de volgende keer gewoon hier melden en zo laten
edit2 @jumpstart:
geheel mee eens, dat is nou wel een goed voorbeeld van papegaaimodden imho
[ Voor 33% gewijzigd door Arne op 30-06-2008 18:59 . Reden: frank2go die te snel is waardoor er een quote nodig was :p ]
BruT@LysT in 'nieuws: Radeon HD4870 X2 op de gevoelige plaat vastgelegd'
Een lang verhaal maakt nog geen +1 en vooral deze niet omdat er nogal onjuist heden in zitten.
Een lang verhaal maakt nog geen +1 en vooral deze niet omdat er nogal onjuist heden in zitten.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Viel mij ook al op. Heb hem naar 0 gemodereerd omdat het gewoon een lap onzin is. De +1 is nog te rechtvaardigen aangezien hij wel probeert het uit te leggen, maar de +2 is zeker weten verkeerd.-The_Mask- schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:04:
Lang geleden dat er zo'n lange reply voorbij kwam waar zo weinig in stond
Dat het moderatie systeem zuigt is iets wat voornamelijk door mensen naar voren wordt gebracht die, na op een verkeerde manier repliek te hebben gegeven, omlaag worden gemod.afterburn schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:05:
[...]
Zoals gezegd, om te kunnen modden op flamen moet je eerst weten wat flamen is. Of voel je je door je leeftijd aangesproken als ik iemand als snotneus beschrijf?
Ik vind het allemaal prima. Ik zal alleen verder niet of nauwelijks meer reageren of verder iets zinnigs toevoegen. Ik ben lid sinds 2000 en als ik naar de reacties kijk, zijn er bar weinig mensen met kennis uit de oude garde nog aanwezig. Is prima, maar ga dan niet lopen neuzelen over dat je een bepaald niveau wilt hebben op je site, want dat krijg je niet door populistisch geblaat te ondersteunen en daarmee de oudere garde cq mensen met kennis wegjagen.
Have fun.
Jouw bericht bevat diverse rechtstreekse aanvallen. Daar is jouw post dan ook op afgerekend.
Zoals ik al heb laten merken had jouw post best van mij op +2 mogen eindigen als je je reactie netjes had gehouden.
Nu kom je zelf over als iemand die zijn zin door wil drijven en als dat niet lukt met loze dreigementen gaat gooien.
Jammer dat iemand van de "oude garde" zo reageert. Als die mensen van de oude garde nou eens hun best deden om gewoon alleen inhoudelijke reacties te geven en geen emotioneel getinte reacties dan zouden ze hier nog net zo welkom zijn als in 2000.
Jij voelde jezelf in je wiek geschoten en hebt daar op gereageerd. Die reactie was inhoudelijk weliswaar goed maar de emotionele lading die deze reactie meekreeg was dat niet.
Ik, en met mij vele anderen die ook pro- of powermod zijn, hebben ook wel eens dat we een reactie krijgen of zien waar we in eerste instantie emotioneel op reageren. Het is echter wel zo dat we onszelf dit meestal ook realiseren voordat we op het versturen knopje klikken. Dan volgt er meestal nog wat aanvullend typewerk c.q. herstelwerkzaamheden om de persoonlijke/ emotionele lading eruit te halen. Daarna klikken we alsnog op versturen en hebben we een reactie geplaatst die mooi binnen de regels die gesteld zijn door Tweakers.net past. Over deze regels is met Femme zelf gediscussieerd dus dat is ook met iemand van de "oude garde" die waarschijnlijk een behoorlijk goed beeld heeft van wat hij met Tweakers.net voor ogen heeft.
Kan je jezelf daarin niet vinden dan is dat jammer maar helaas.
Daar kan je twee dingen op doen: aanpassen aan de nieuwe regels (die niet eens zo verschillend zijn van de oude regels) of ergens anders je heil gaan halen.
De keuze is aan jou, dat kan een ander niet voor jou doen.
Probeer echter wel eerlijk te zijn in je motivatie van je keuze! Al is het maar naar jezelf!
Het is jammer als er mensen van de "oude garde" verdwijnen omdat ze het niet naar hun zin hebben maar mensen groeien nou eenmaal uit elkaar.
Verwijderd
Het is on-topic, en goed beargumenteerd. Lijkt me dus gewoon een +1.-The_Mask- schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:04:
Als er volgens jou onjuisteheden in zitten, dan mag je die als reactie op deze post zetten, en dan scoor je dan vervolgens ook een +1 of +2 meer.
Alleen bij overduidelijk totale onzin trek je punten af. Maar bij een dergelijke post, waarbij mogelijke oorzaken genoemd worden, zonder dat deze als de absolute waarheid wordt verkondigt, is daar wat mij betreft geen reden voor.
Een nul is wat mij betreft gewoon te mager.
Het ligt er dus aan hoe je de overige inhoud beoordeeld, met de feitelijke onjuistheden twijfel ik over de waarde van de argumentatie. Voorlopig nog een 0 van mij ik zal het nog een keer bekijken.reviews: Tweakers.net moderatie faq
Feitelijke onjuistheden
Het is mogelijk dat je feitelijke onjuistheden constateert in een reactie. In dat geval is een score van 0 de laagste beoordeling die je aan een reactie met een goedbedoelde (vriendelijke) inhoud dient te geven, en niet een -1. De -1 is bedoeld voor sociaal onaangepast gedrag. Het is aan te bevelen om feitelijke onjuistheden te corrigeren in een reactie op de post, indien dit nog niet door anderen is gedaan. Het is denkbaar dat een reactie, naast een feitelijke onjuistheid, wel redenaties of andere inhoud bevat die nuttig is voor de bezoekers. In dat geval kan toch een hogere score dan 0 rechtvaardig zijn.
Waarom zou een 0 te laag zijn? Hij denkt dat een aantal pinnen op een kaart nutteloos zijn en dat die alleen voor de sier zijn. Veel meer meld hij niet, ook de onderbouwing kan ik niet echt vinden ofzoVerwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:36:
[...]
Het is on-topic, en goed beargumenteerd. Lijkt me dus gewoon een +1.
Als er volgens jou onjuisteheden in zitten, dan mag je die als reactie op deze post zetten, en dan scoor je dan vervolgens ook een +1 of +2 meer.
Alleen bij overduidelijk totale onzin trek je punten af. Maar bij een dergelijke post, waarbij mogelijke oorzaken genoemd worden, zonder dat deze als de absolute waarheid wordt verkondigt, is daar wat mij betreft geen reden voor.
Een nul is wat mij betreft gewoon te mager.
Verder vraagt hij zich alleen af waar het vermogen vandaan komt, met de melding dat het vast met voltage en ampèrage te maken heeft (as in: duh) en meld dat de fabrikant zeker weten een nutteloos onderdeel meeleverd

Dit topic is gesloten.