Oki, en heb je wel eens gebeld terwijl je veel connecties maakte (200+) op dat moment?Aldmar schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 00:44:
[...]
Tijdens het leechen van nieuwsgroepen (~820 kB/sec ADSL2) werd ik gebeld. We konden elkaar prima verstaan tijdens het 5 minuten durende gesprek. Dus tot op heden nog geen reden tot klagen.
Wat me wel opvalt is de lange tijdsduur nadat je het nummer ingetoetst hebt en het moment dat de telefoon voor de eerste keer overgaat. Dit duurt redelijk lang in vergelijking met analoog bellen.
Als dat het enige negatieve puntje blijft...
@ Aldmar,
Welk type modem heb jij?
Welk type modem heb jij?
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
sinds gisteren heb ik Telfort, en ik heb dus ADSL1.
geen adsl 2 of 2+ zoals wordt gezegd aan het begin van dit topic!
mijn vraag is:
Moet ik me zorgen maken over de errors op de lijn? (zie onderaan mijn post)
Er waren veel meer errors maar ik heb de link even gereset.
Keyser
Info over mijn verbinding:
--------------------------
Model Number: P-2602HW-D1A
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.4)
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00
WAN Information
- DSL Mode: ADSL_G.dmt
Interface Status Rate
DSL Up 7264 kbps / 960 kbps
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 22 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 9a bc cc cc dd dc dc cc cc bb aa 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 4 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 39 db
tone 32- 63: 00 00 00 aa aa aa aa aa aa a9 9a 99 9a ab bb cc
tone 64- 95: 0c cc cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb ba ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 128-159: aa aa aa 9a aa 9a a9 a9 99 9a a9 99 98 78 66 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 96 89 99 89 99 99 89 99 99 99
tone 192-223: 99 99 98 88 88 88 85 88 88 88 88 88 88 87 88 87
tone 224-255: 88 77 88 77 76 46 66 66 66 55 54 54 44 44 43 32
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
router> wan adsl perfdata
<knip>
near-end CRC error fast: 49
<knip>
far-end CRC error fast: 1
<knip>
Error second in 15min : 4
Error second in 24hr : 43
Error second after power-up : 43
geen adsl 2 of 2+ zoals wordt gezegd aan het begin van dit topic!
mijn vraag is:
Moet ik me zorgen maken over de errors op de lijn? (zie onderaan mijn post)
Er waren veel meer errors maar ik heb de link even gereset.
Keyser
Info over mijn verbinding:
Model Number: P-2602HW-D1A
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.4)
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00
WAN Information
- DSL Mode: ADSL_G.dmt
Interface Status Rate
DSL Up 7264 kbps / 960 kbps
attenuation upstream: 22 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 9a bc cc cc dd dc dc cc cc bb aa 00
noise margin downstream: 4 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 39 db
tone 32- 63: 00 00 00 aa aa aa aa aa aa a9 9a 99 9a ab bb cc
tone 64- 95: 0c cc cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb ba ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 128-159: aa aa aa 9a aa 9a a9 a9 99 9a a9 99 98 78 66 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 96 89 99 89 99 99 89 99 99 99
tone 192-223: 99 99 98 88 88 88 85 88 88 88 88 88 88 87 88 87
tone 224-255: 88 77 88 77 76 46 66 66 66 55 54 54 44 44 43 32
router> wan adsl perfdata
<knip>
near-end CRC error fast: 49
<knip>
far-end CRC error fast: 1
<knip>
Error second in 15min : 4
Error second in 24hr : 43
Error second after power-up : 43
Verwijderd
Zou ook nog kunnen dat je adapter gesneuveld is, hoewel ik het dan wel vreemd vind dat het netwerk lampje brandt... In ieder geval lijkt het mij zinvol om bij de helpdesk expliciet aan te geven dat er ook een nieuwe adapter moet komen. Dan loop je niet het risico dat het na vervanging van het modem nog steeds niet werkt.Vorkie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:16:
De Zyxel doet helemaal niets, geeft alleen een NETWERK 1 lampje en ook geen POWER of DSL of INTERNET lampje.
Denk dat ie dus overleden is helaas.
Maar waarschijnlijk moet ik eerst de helpdesk overtuigen![]()
Verwijderd
Ik zit te twijfelen tussen telfort internet en die van tele2 ... via die tool om je max haalbare snelheid bij telfort internet te bekijken haal ik 18mb/s maar ik reken op 10mb/s alleen de vraag is ik zit 1249 meter van de centrale haal ik die 10mb/s dan ook ? en moet je het modem op het isra punt aansluiten of kan je het ook gewoon via de 'normale' manier aansluiten?
Ik zit zelf zo n 1km van centrale af en ik haal 18mbit dus als je echt zover zit lijkt me 10-12mbit wel minimaleVerwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:34:
Ik zit te twijfelen tussen telfort internet en die van tele2 ... via die tool om je max haalbare snelheid bij telfort internet te bekijken haal ik 18mb/s maar ik reken op 10mb/s alleen de vraag is ik zit 1249 meter van de centrale haal ik die 10mb/s dan ook ? en moet je het modem op het isra punt aansluiten of kan je het ook gewoon via de 'normale' manier aansluiten?
Je mag aannemen dat als ze je een nieuw modem sturen(omdat je het modem nog niet ontvangen hebt of omdat oude defect is) ze een compleet modem sturen. Bovendien is het logistiek vaak duurder om alle onderdelen helemaal los te sturen als er 1 onderdeel defect is, je hebt dan een variatie in onderdelen in je magazijn hetgeen je dan ook weer bij moet houden.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:32:
[...]
Zou ook nog kunnen dat je adapter gesneuveld is, hoewel ik het dan wel vreemd vind dat het netwerk lampje brandt... In ieder geval lijkt het mij zinvol om bij de helpdesk expliciet aan te geven dat er ook een nieuwe adapter moet komen. Dan loop je niet het risico dat het na vervanging van het modem nog steeds niet werkt.
Overigens is het lampje ethernet(basismodem) hier uit als je er geen power is/uitgeschakeld is. Modem klinkt als defect. En dat is niet vreemd met het onweer van de afgelopen dagen
Verwijderd
Precies hetzelfde verhaal. Na de blikseminslag brandt er op mijn Zyxel modem geen POWER lampje meer, alleen Netwerk 1.Vorkie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:16:
[...]
Ja daar ben ik van op de hoogte, maar aangezien hij ook intern geen Ipadressen meer uitdeelt, lijkt mij dat er meer aan de hand is.
Mijn Experiabox doet namelijk wel IPadresjes uitdelen enzo + een OK signaal.
De Zyxel doet helemaal niets, geeft alleen een NETWERK 1 lampje en ook geen POWER of DSL of INTERNET lampje.
Denk dat ie dus overleden is helaas.
[...]
Maar waarschijnlijk moet ik eerst de helpdesk overtuigen![]()
Bij Telfort is het een modem in bruikleen, was dat bij Tiscali ook zo? Aan de andere kant, ze willen je vast wel een standaardmodem gevenVerwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:28:
[...]
Precies hetzelfde verhaal. Na de blikseminslag brandt er op mijn Zyxel modem geen POWER lampje meer, alleen Netwerk 1.De modem is dood... IK denk niet dat ik een nieuwe krijg aangezien ik deze gratis kreeg toen ik mijn Tiscali T6 abbo had afgesloten.
Verwijderd
Nu ga ik mijn abbo, by the way, omzetten naar 20mbit van Telfort. Na lang twijfelen.
Bij de klantenservice hebben ze tegen me gezegd dat mijn abbo met 12 maanden is verlengd en dat ik dus pas rond begin 2009 mag opzeggen.
Ik dacht dat ik na opzeggen voor TweakDSL zou gaan (nieuwsgroep etc.), maar denk dat het nu makkelijker is om naar Telfort 20 mbit te migreren...
Verwijderd
Ik neem niet zo heel gauw iets aanLoekie schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:16:
Je mag aannemen dat als ze je een nieuw modem sturen(omdat je het modem nog niet ontvangen hebt of omdat oude defect is) ze een compleet modem sturen. Bovendien is het logistiek vaak duurder om alle onderdelen helemaal los te sturen als er 1 onderdeel defect is, je hebt dan een variatie in onderdelen in je magazijn hetgeen je dan ook weer bij moet houden.
Overigens is het lampje ethernet(basismodem) hier uit als je er geen power is/uitgeschakeld is. Modem klinkt als defect. En dat is niet vreemd met het onweer van de afgelopen dagen
Edit: zou natuurlijk kunnen zijn dat ze na het versturen van al die adapters een stapeltje kale modems over hadden en toen die maar zijn gaan versturen...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 15:12 ]
Gezonde instelling
Ervaringen met andere bedrijven onder de KPN-paraplu doen mij echter een heel compleet pakket verwachten, modem en adapter van Telfort zaten hier ook in 1 doos binnen het installatie pakket.
Maar idd, better safe than sorry...
Beter zou zijn icm je snelheden er bij maar deze waarden zijn niet op voorhand slecht.Kun je niet een dsl line status plaatsen ?worker schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 22:12:
[...]
Nou hier komen ze dan:
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 14 db
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 5 db
Goed of niet goed?
Let wel het zijn allemaal indicatieve waarden dus het kan best anders uitpakken.Zoek even uit op welke centrale je aangesloten bent,dan kun je eea wellicht beter inschatten.Wat bedoel je met de "normale" manier ?Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:34:
welke snelheden bedoel je? Mijn abbo is Telfort 20Mbit als je dat bedoelt. Hoe kom ik aan mijn dsl line status? Zijn dat al die regeltjes met "tone"?Scandic2008 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:01:
[...]
Beter zou zijn icm je snelheden er bij maar deze waarden zijn niet op voorhand slecht.Kun je niet een dsl line status plaatsen ?
Effe de vraag nog een keer, want dit topic gaat zo hard: ik ben overgestapt van Tiscali T12 naar Telfort 20Mb. Ik heb 2 jaar lang vrijwel geen problemen gehad. Sinds kort doet telefonie het om de haverklap niet (wij zijn voor de buitenwereld zogenaamd in gesprek) en internet lijkt ook af en toe te haperen (niet lang, wel vervelend; gelukkig "game" ik niet meer).
Kan dit gezeik iets te maken hebben met mijn overstap? of is dat toeval, en is mijn modem langzaam aan het overlijden?
[ Voor 37% gewijzigd door worker op 31-05-2008 16:19 ]
Wat je hier beschrijft -is- de normale manier (weliswaar met splitter ertussen).Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:34:
en moet je het modem op het isra punt aansluiten of kan je het ook gewoon via de 'normale' manier aansluiten?
Hallo iedereen! 
Ik krijg op het tweede aderpaar een ADSL verbinding. Ik heb deze ISRA.
Aan het uiteinde van de kabel die uit het ISRA punt komt heb ik twee paren: rood/blauw (1e aderpaar) en wit/oranje (2e aderpaar).
Het koppeldoosje dat ik van Telfort heb gekregen is echter erg apart. FOTO
De kleuren zijn dus:
Zwart (linksboven), rood (linksonder), geel (rechtsboven) en groen (rechtsonder).
Ik heb dus geen idee op welke 'schroefjes' de witte en oranje kabels aangesloten moeten worden eerlijk gezegd. Any help please?
Thanks a lot!
Aan het uiteinde van de kabel die uit het ISRA punt komt heb ik twee paren: rood/blauw (1e aderpaar) en wit/oranje (2e aderpaar).
De kleuren zijn dus:
Zwart (linksboven), rood (linksonder), geel (rechtsboven) en groen (rechtsonder).
Ik heb dus geen idee op welke 'schroefjes' de witte en oranje kabels aangesloten moeten worden eerlijk gezegd. Any help please?
Thanks a lot!
[ Voor 3% gewijzigd door JBX op 31-05-2008 16:40 ]
Rood/Zwart = Rood/Blauw (Als het goed is de twee middeltste contactpuntjes)JBX schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:38:
Hallo iedereen!
De kleuren zijn dus:
Ik heb dus geen idee op welke 'schroefjes' de witte en oranje kabels aangesloten moeten worden eerlijk gezegd. Any help please?![]()
Thanks a lot!
Geel/Groen = Wit/Oranje (Als het goed is de twee buitenste contactpuntjes)
[ Voor 6% gewijzigd door Dolan op 31-05-2008 16:43 ]
Dus:
Witte kabel op Geel
Oranje kabel op Groen
De twee linker zouden dan leeg blijven. Klopt het zo?
EDIT; heb je de foto gezien?
Witte kabel op Geel
Oranje kabel op Groen
De twee linker zouden dan leeg blijven. Klopt het zo?
EDIT; heb je de foto gezien?
[ Voor 14% gewijzigd door JBX op 31-05-2008 16:47 ]
Waarom doe je moeilijk met dat kastje? Gewoon je modem direct op het ISRA op het oranje/witte paar.. Mocht je alsnog moeilijk willen doen, zorgen dat uiteindelijk het signaal op de middelste pennetjes terechtkomt van de kabel die het modem ingaat.
-edit- in dat kastje moet mi. je 2e aderpaar (dus wit/oranje) op het '1e aderpaar' in dat kastje (blauw/rood dus). Je modem 'weet' niet dat-ie op een 2e lijn hang of wat dan ook. Dat ding gebruiken is alleen erg omslachtig imho..
-edit- in dat kastje moet mi. je 2e aderpaar (dus wit/oranje) op het '1e aderpaar' in dat kastje (blauw/rood dus). Je modem 'weet' niet dat-ie op een 2e lijn hang of wat dan ook. Dat ding gebruiken is alleen erg omslachtig imho..
[ Voor 32% gewijzigd door BHQ op 31-05-2008 17:40 ]
Grr...
Na DIT en DIT gezien te hebben lijkt het mij logisch dat juist rood en groen gebruikt moeten worden. Deze zijn in het midden volgens dit schema.
Zou nu wit op rood moeten en oranje op groen?
En geef nu alsjeblieft alleen een reactie als je weet waar je het over hebt...
Na DIT en DIT gezien te hebben lijkt het mij logisch dat juist rood en groen gebruikt moeten worden. Deze zijn in het midden volgens dit schema.
Zou nu wit op rood moeten en oranje op groen?
En geef nu alsjeblieft alleen een reactie als je weet waar je het over hebt...
[ Voor 10% gewijzigd door JBX op 31-05-2008 18:03 ]
Niks, maar is goed voor zijn topic counter.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Je bedoelt met gebruik van torrents? Die gebruik ik niet. Ik gebruik enkel nieuwsgroepen. Is er nog een andere manier dan torrents om veel connecties te krijgen? Als het niet te lastig is, wil ik het wel eens voor je proberenMensionXL schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 10:24:
[...]
Oki, en heb je wel eens gebeld terwijl je veel connecties maakte (200+) op dat moment?
Ik heb de standaard Zyxel 2602R met 1 ethernetpoort. Deze krijg je van Telfort. De versie met meerder ethernet poorten is voor mij zinloos. Door middel van een simpele switch heb ik hem aan mijn netwerk hangen. Hij is tevens DHCP server.
Verwijderd
Zijn katje kwam van TelfortHelsie schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:38:
Wat de hel hebben jouw telefoondraadjes nou specifiek met telfort internet te maken??
Je abbo is in theorie 20 Mbit maar dat zal vrijwel "niemand" halen gezien overhead van 10 % en overige variabelen (kwaliteit kabel om maar eens iets te noemen)worker schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:16:
[...]
welke snelheden bedoel je? Mijn abbo is Telfort 20Mbit als je dat bedoelt. Hoe kom ik aan mijn dsl line status? Zijn dat al die regeltjes met "tone"?
Effe de vraag nog een keer, want dit topic gaat zo hard: ik ben overgestapt van Tiscali T12 naar Telfort 20Mb. Ik heb 2 jaar lang vrijwel geen problemen gehad. Sinds kort doet telefonie het om de haverklap niet (wij zijn voor de buitenwereld zogenaamd in gesprek) en internet lijkt ook af en toe te haperen (niet lang, wel vervelend; gelukkig "game" ik niet meer).
Kan dit gezeik iets te maken hebben met mijn overstap? of is dat toeval, en is mijn modem langzaam aan het overlijden?
Het is idd inloggen op je modem en dan bij maintenance/diagnostic/dsl line/dsl line status.
Er wordt dan ook geadverteerd met "Supersnel internet tot 20 Mb"
Oh pardon hoor, ik zal voortaan m'n bek wel houden dan. Ik denk dat je het verkeerd geïnterpreteerd hebt. Je wilde weten wat die kleuren betekenden en dat heb ik verteld. Ik ging er vanuit dat je wel snapte dat het modem alleen naar de middelste kijkt zoals een telefoon ook doet. Stik er maar in.JBX schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:29:
Trolleystad: wat jij zei was onzin en heeft mij meer dan een halfuur tijd gekost...
Edit:
Hmmz, misschien moet ik maar iets milder reageren. Ik had wel een stap-voor-stap handleiding kunnen schrijven, maar tweakers.net gaat uit van mensen die wat technische kennis hebben. Maar goed. Ik vind je aanval een beetje misplaatst.
[ Voor 19% gewijzigd door Dolan op 31-05-2008 22:21 ]
Mag ik je een edit-knop en een heel andere houding tegenover mensen die je proberen te helpen sterk aanraden?JBX schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:29:
Mijn probleem is opgelost. Oranje is op Rood & Wit is op Groen.
Trolleystad: wat jij zei was onzin en heeft mij meer dan een halfuur tijd gekost...
Grap is ook dat m'n modem behoorlijk verschillend intraint, hoewel het deze week opeens 18-18.5mbit is ipv 18.8-19.2. Van de week eens aan de kabels frutsen, kijken of er wat veranderd ispafdaddy schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 22:11:
Er wordt dan ook geadverteerd met "Supersnel internet tot 20 Mb"
Verwijderd
is het aansluiten van de modem via splitter gewoon even snel of is via het isra punt echt duidelijk sneller?
Hier maakte het niks uit, de gewone variantie met het intrainen is 10x groter dan wat de splitter deed. Ik kwam op exact dezelfde waarden uit. De attenuation van m'n speedtouch veranderde ook niet.
De ene is US manier van bedrading en de ander NL.
Ik heb ooit dit schema gevonden (weet niet meer waar) en werkt goed:
(a) - - - (b)
- (x)--(y) -
US NL
---- ----
1) y = zwart groen
2) b = rood blauw
3) a = groen rood
4) x = geel geel
a en b wordt meestal gebruikt en zitten midden in de RJ-11 stekker.
Ik heb ooit dit schema gevonden (weet niet meer waar) en werkt goed:
(a) - - - (b)
- (x)--(y) -
US NL
---- ----
1) y = zwart groen
2) b = rood blauw
3) a = groen rood
4) x = geel geel
a en b wordt meestal gebruikt en zitten midden in de RJ-11 stekker.
[ Voor 22% gewijzigd door dragonballz op 31-05-2008 23:28 ]
Trolleystad: mijn excuses. Ik was licht geïrriteerd. Ik heb ook technische kennis hoor, maar dit schoot mij tekort.
Nu weten wij het allebei. Maar in ieder geval, ik had niet zo moeten reageren. Mijn excuses.
Dragonballs, handig schema. Hopelijk zullen we nooit in de knoop raken met de VS methode.
Ik heb de VS methode lijkt het. Deze wordt al een paar jaar vrij veel gebruikt in Nederland geloof ik...
Ik voel mezelf verplicht ook even een schemaatje te maken voor de onwetenden waar ik een paar uur geleden bij hoorde. Dit is in ieder geval mijn situatie en zal bij sommige anderen gelijk zijn.
Voordat ik, net als Trolleystad, anderen onbedoeld verkeerd informeer wil ik even zeggen dat het bij iedereen anders kan zijn! Als je in het bundelkastje geen zwarte maar een blauwe kabel hebt moet je hier niet naar kijken.
Een aderpaar bestaat uit twee kabels. (een positieve en een negatieve)
Koperdraad 1a = rood. Gebundeld op rood.
Koperdraad 1b = blauw. Gebundeld op groen.
Koperdraad 2a = oranje. Gebundeld op zwart. (of rood indien vrij)
Koperdraad 2b = wit. Gebundeld op geel. (of groen indien vrij)
Nu weten wij het allebei. Maar in ieder geval, ik had niet zo moeten reageren. Mijn excuses.
Dragonballs, handig schema. Hopelijk zullen we nooit in de knoop raken met de VS methode.
Ik voel mezelf verplicht ook even een schemaatje te maken voor de onwetenden waar ik een paar uur geleden bij hoorde. Dit is in ieder geval mijn situatie en zal bij sommige anderen gelijk zijn.
Voordat ik, net als Trolleystad, anderen onbedoeld verkeerd informeer wil ik even zeggen dat het bij iedereen anders kan zijn! Als je in het bundelkastje geen zwarte maar een blauwe kabel hebt moet je hier niet naar kijken.
Koperdraad 1a = rood. Gebundeld op rood.
Koperdraad 1b = blauw. Gebundeld op groen.
Koperdraad 2a = oranje. Gebundeld op zwart. (of rood indien vrij)
Koperdraad 2b = wit. Gebundeld op geel. (of groen indien vrij)
[ Voor 8% gewijzigd door JBX op 01-06-2008 00:06 ]
weet iemand de technische achtergrond van
connect.adslvandaag.nl/
moet je dat iedere keer doen als je van modem wisselt? is dat een soort MAC adres registratie pagina?
moet de overstappers van Speedlinq dit ook uitvoeren?
connect.adslvandaag.nl/
moet je dat iedere keer doen als je van modem wisselt? is dat een soort MAC adres registratie pagina?
Voor zover ik weet is dit alleen om aan de provider door te geven dat de verbinding gebruikt word, ik zit nu sinds vrijdag op telfort, en de modem gaf eerst 1Mb download aan, ben naar die site gegaan, geactiveerd, en hoppa ineens een stuk sneller.Rubke schreef op zondag 01 juni 2008 @ 09:09:
connect.adslvandaag.nl/
"Behoorlijk verschillend" zou ik in dit kader als "ongeveer hetzelfde" vertalen.neographikal schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 22:37:
[...]
Grap is ook dat m'n modem behoorlijk verschillend intraint, hoewel het deze week opeens 18-18.5mbit is ipv 18.8-19.2. Van de week eens aan de kabels frutsen, kijken of er wat veranderd is
Vele mensen halen de de 10 Mbps nog niet eens, plus dat het bekend is dat ADSL 's ochtends hoger intraint dan 's avonds in verband met overspraak.
Het lijkt mij bij Tiscali te horen, qua dat je daarop terecht komt als je www.adslvandaag.nl intypt.Rubke schreef op zondag 01 juni 2008 @ 09:09:
connect.adslvandaag.nl/
En volgens mij hoef je alleen maar te activeren als je voor het eerst een ADSL aansluiting op een aderpaar krijgt. Zo niet, dan moet je gewoon doen wat er op de brief van je provider staat. Zelf experimenteren met willekeurige URL's heeft niet zoveel zin.
Gisteren gebeldt met Telfort,
binnen 5 a 10 werkdagen!! krijg ik een nieuw modem toegestuurt.
Ik vind het trouwens wel knap dat het modem overleden is, aangezien hij via een UPS is aangesloten op het lichtnet. Alleen de DSLline is niet "gezekerd".
Maar we wachten in spanning af.
binnen 5 a 10 werkdagen!! krijg ik een nieuw modem toegestuurt.
Ik vind het trouwens wel knap dat het modem overleden is, aangezien hij via een UPS is aangesloten op het lichtnet. Alleen de DSLline is niet "gezekerd".
Maar we wachten in spanning af.
ADSL heeft een overhead van 16%, bij kabel heb je netto snelheden.Blackraven schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:53:
Ik ben vandaag een beetje aan het speedtesten geweest, haal zo rond de 1700 kilobyte/s als ik het ftp testbestandje van telfort binnenhaal.
Modem traint normaal gesproken zo rond de 16000/1000 in.
Heb m'n verbinding volgens deze link geoptimaliseerd.
Nu is volgens mij 1700*8 ongeveer 14000 dus ben ik nog ergens 2000 kbps kwijt, niet dat ik klaag, maar dat is wel de helft van m'n vorige (@home) internetverbinding en ik wil natuurlijk het uiterste uit de lijn halen
M.a.w. 84% houd je netto over, en da's (om makkelijk te rekenen) delen door 10 en dan 5% erbij.
Dus een connect van 20000 levert zo'n 2100 kByte/s, 8000 levert zo'n 840 kByte/s en 16000 levert zo'n 1680 kByte/s.
Verwijderd
Dat is eenmalig maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb of je dat bij telfort ook moet doen.Rubke schreef op zondag 01 juni 2008 @ 09:09:
connect.adslvandaag.nl/
Mijn modem is ook overleden. Bij mijn weten is er in de buurt geen blikseminslag geweest (wel onweer vanacht). Linksys die op dezelfde stroomgroep zit werkt nog prima
Modem is zo dood als een pier, geen enkel lampje brand, kan dus ook de adapter zijn? Blij dat ik nog wat oude Speedtouch modems heb liggen, kan nu alleen niet bellen of gebeld worden
Hoe makkelijk doen ze over garantie in dit soort gevallen bij Telfort?
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik weet van enkele jaren terug dat Tiscali ook Zyxel-modems gebruikte de adapter nogal eens vaker als gemiddeld de geest gaf. Je kreeg toen een nieuwe adapter en toen werkte het modem weer. De moeite van het proberen waard lijkt me
Is het een koop of leen/huur modem?The Legend schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:22:
Mijn modem is ook overleden. Bij mijn weten is er in de buurt geen blikseminslag geweest (wel onweer vanacht). Linksys die op dezelfde stroomgroep zit werkt nog primaModem is zo dood als een pier, geen enkel lampje brand, kan dus ook de adapter zijn? Blij dat ik nog wat oude Speedtouch modems heb liggen, kan nu alleen niet bellen of gebeld worden
Ik ben net klant dus het is een huur modem (30 euro betaald voor een multipc modem).
Hierbij wel het bewijs dat Orange echt brak is qua snelheid. Dezelfde Speedtouch 546 die ik op de Orange lijn gebruikte doet nu 14Mbit down met Telfort, met Orange nog geen 10Mbit

Ga vandaag maar niet meer bellen, vermoed dat het vrij druk is
[edit]
Wat betreft de adapter, vanvond leen ik de Zyxel + adapter van m'n broer omdat die 'm toch niet gebruikt. Kan dan direct de adapter testen.
[ Voor 47% gewijzigd door The Legend op 01-06-2008 11:48 ]
Valt niet binnen de garantie. Je zal een nieuw bruikleen-modem moeten kopen, en de oude kan je het beste bij je verzekeraar aanmeldenThe Legend schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:22:
Mijn modem is ook overleden. Bij mijn weten is er in de buurt geen blikseminslag geweest (wel onweer vanacht). Linksys die op dezelfde stroomgroep zit werkt nog primaModem is zo dood als een pier, geen enkel lampje brand, kan dus ook de adapter zijn? Blij dat ik nog wat oude Speedtouch modems heb liggen, kan nu alleen niet bellen of gebeld worden
Verwijderd
Dat is niet zo vreemd. Bliksemschade via de telefoonkabel komt vaker voor. Altijd handig om die eruit te trekken bij een zwaar onweer. Niet dat ik daar vannacht mijn bed voor uitgegaan ben...Vorkie schreef op zondag 01 juni 2008 @ 09:35:

euhm:Dav0s schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:56:
[...]
Valt niet binnen de garantie. Je zal een nieuw bruikleen-modem moeten kopen, en de oude kan je het beste bij je verzekeraar aanmelden
Voordelen modem in bruikleen
Wanneer u bij Telfort Internet een abonnement afneemt, krijgt u een modem in bruikleen. Voordelig voor u!
Bij de meeste andere Internet Providers bent u verplicht een modem te kopen. U krijgt weliswaar korting op de aanschafprijs, maar daarmee bent u er nog niet. Op deze koopmodems krijgt u in de regel, namelijk slechts 1 jaar garantie. Na afloop van dat jaar, zijn de kosten voor een eventuele vervanging aan u. En die kosten kunnen behoorlijk oplopen, vooral als u een draadloos modem wilt.
Bij Telfort Internet vervangen wij defecten gratis, zolang u een Telfort Internet contract heeft.
Maar blikseminslag valt onder overmacht, volgens Telfort. Daarom vergoeden ze het niet.
Uit de garantiebepaling van Zyxel zelf:
Ik neem aan dat Telfort dat overneemt...Garantie
Gebruiker verleent zelf generlei garantie op de door haar geleverde zaken. Gebruiker verplicht zich wel de bepalingen van de fabrieksgarantie van de geleverde zaken op te volgen.
Onverminderd het voorstaande kan de wederpartij geen beroep doen op bovengenoemde garantiebepalingen:
indien de wederpartij wijzigingen aan de zaken heeft aangebracht c.q. heeft laten aanbrengen, waaronder ook - vallen reparaties die niet door of namens gebruiker zijn verricht;
indien de fouten geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik;
indien de fouten zijn opgetreden als gevolg van blikseminslag, brand- of waterschade, of door andere van buitenkomende oorzaken of onheilen;
indien de wederpartij de zaken heeft verwaarloosd;
indien de wederpartij de zaken op andere wijze onachtzaam heeft behandeld, of zodanig heeft behandeld dat het risico naar verkeersopvattingen voor rekening van de wederpartij behoort te komen.
[ Voor 70% gewijzigd door Dav0s op 01-06-2008 12:29 ]
Hoe kan je nou weten dat je modem door blikseminslag defect is geraakt? Voor hetzelfde geld heeft het ding gewoon vanzelf spontaan de geest gegeven.
Laat Telfort het maar lekker uitzoeken.
Laat Telfort het maar lekker uitzoeken.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Ik wou zeggen! Er is helemaal geen onweer geweest hier, ding ging doet ineens niets meer
Precies, maar dan anders:The Legend schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:09:
Ik wou zeggen! Er is helemaal geen onweer geweest hier, ding ging doet ineens niets meer
"Hallo, mijn modem is defect gegaan, wat moet ik doen om deze bij jullie om te ruilen?"
Aangezien je vermoed dat het door onweer komt, wil niet zeggen dat je gelijk hebt. Gewoon niet over praten.
Ik heb gisteravond voor het eerst sinds jaren tijd toch wel bijna met open mond naar buiten staan kijken. Ging behoorlijk tekeer hier. Zie ook mijn post in WTF topic:
- Toen ik gisteravond thuis naar buiten stond te kijken tijdens een behoorlijk heftige onweersbui en uit het Casema aansluitpuntje 'TSSJAK!' hoorde komen. WTF? (denk dat ik blij ben dat daar een ground isolator tussen zit...)
- Toen na nog geen 5 seconden bij de volgende bliksem 1 van de 2 aardlek schakelaars in m'n huis afsloeg. WTF?
- Heb toen voor het eerst in een heleboel jaren tijd stekkers van TV, Radio, ADSL en computers losgetrokken en ben maar naar bed gegaan (@23:30), wat moet je anders zonder al die onmisbare apparaten?
- Toen ik vanmorgen de TV aanzette en dit zag:
WTF!
Bleek maar bij 1 zender te zijn, Tekst-TV kanaal van de lokale omroep waar ik werk. Modulator uitgefikt waarschijnlijk, de radio modulator doet het gewoon nog. Zometeen even polshoogte nemen in het signaal overname punt van Casema. uh, ziggo. Kijken of er een zwart geblakerd 19" kastje hangt.
Edit: De tekst-tv server zelf doet het nog wel. Ik kan die nog remote met ultr@vnc connecten.
Het is dus niet iets simpels als gehele stroomuitval in het SOPje.
Edit2:
Even bij het SOPje geweest, alles werkt prima daar. Dus nu Casema maar ff bellen.
Alles kan stuk.
Ik mis iets denk ik. Wat zou aarde toevoegen of oplossen aan een inductie of rechtstreekse inslag?JBX schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:44:
Belachelijk inderdaad dat de Zyxel routers geen aarde hebben...
Alles kan stuk.
De enige snelle manier om veel connecties te krijgen is een torrentje als deze downloaden. Grote kans dat je veel peers hebt + een hoge snelheid.Aldmar schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 19:58:
[...]
Je bedoelt met gebruik van torrents? Die gebruik ik niet. Ik gebruik enkel nieuwsgroepen. Is er nog een andere manier dan torrents om veel connecties te krijgen? Als het niet te lastig is, wil ik het wel eens voor je proberen
Ik zou je erg dankbaar zijn.
Wel vreemd dat mn Linksys router nog prima werkt, evenals alle andere apparatuur in huis
Kan dus niet met zekerheid zeggen dát het blikseminslag was maar een spontaan overlijden na nog geen maand gebruik lijkt me ook sterk

Kan prima. Waarom zou dat niet kunnen?
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Zoals bekend kan een blikseminslag (of inductie inslag) via meerdere wegen binnenkomen. Dus ook via je ADSL lijn of via elk ander aansluitpunt. En dan kan het prima voorkomen dat alleen je modem naar de haaien is en je router nog prima werkt. Zo vreemd is dat niet.The Legend schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:09:
Wel vreemd dat mn Linksys router nog prima werkt, evenals alle andere apparatuur in huisKan dus niet met zekerheid zeggen dát het blikseminslag was maar een spontaan overlijden na nog geen maand gebruik lijkt me ook sterk
Maar het doet er eigenlijk ook niet toe, je moet gewoon proberen om dat modem via Telfort om te laten ruilen.
[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 01-06-2008 19:04 ]
Alles kan stuk.
Kleine correctie. Een kabel bestaat uit aders, in dit geval aderparen. De aderparen bestaan uit aders.JBX schreef op zondag 01 juni 2008 @ 00:03:
Bla, bla
Bla, bla
Einde correctie modus
Verwijderd
Sinds vandaag wisselt mijn snelheid heel erg. Voorheen haalde ik ongeveer 1400kb (Draadloos 1200 kb) En nu schommelt mijn snelheid van 800 tot 1000KB beetje vreemd? Op de telfort site geeft hij een snelheid aan van 15mb op postcode. Dus de maximale snelheid haalde ik voorheen ook niet. Nu lig ik niet wakker van een paar kb. Maar een daling van ruim 500kb klopt niet!
Misschien is het een lokaal probleem? Iemand ideeen?
Verwijderd
casema opgezegd, telfort besteld, op tijd geleverd, aangesloten, online komen met het modem vlekkeloos, activeren en rammen maar. Ook i.c.m. belkin wireless-n router probleemloos. Stekkertjes wisselen en draaien maar. Heb nog wel even met de instellingen van mijn router zitten spelen maar dit had geen effect op de snelheid.Met bekabeling 16Mbit en draadloos 12.
upload ca 1 Mbit, maar dat laatste boeit me niet zo. binnen 30 minuten dvd'tje binnenhalen, daar wordt ik blij van. Jammer dat er nog zovelen met problemen zijn!!
upload ca 1 Mbit, maar dat laatste boeit me niet zo. binnen 30 minuten dvd'tje binnenhalen, daar wordt ik blij van. Jammer dat er nog zovelen met problemen zijn!!
En waarom is dat belachelijk dan?JBX schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:44:
Iets wat dubbel geisoleerd is (de voeding..) heeft volgens mij nooit een aarde 
Hoogstens de leidingen naar het apparaat kunnen een overspanningsbeveiliging hebben toch?
Hoogstens de leidingen naar het apparaat kunnen een overspanningsbeveiliging hebben toch?
Noem eens een (consumenten)apparaat die een trafo gebruikt en die ook nog eens geaard is....JBX schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:44:
Verwijderd
Kan je telfort-internet nemen als niemand op dit moment de telefoonlijn gebruikt?
Vriend van me heeft alles via de kabel maar wel een telefoonstekker dus dan zal er ook wel een kabeltje achter liggen:).
Vriend van me heeft alles via de kabel maar wel een telefoonstekker dus dan zal er ook wel een kabeltje achter liggen:).
Verwijderd
Misschien moet je even op Telfort.nl kijken of de startpost lezenVerwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 00:18:
Kan je telfort-internet nemen als niemand op dit moment de telefoonlijn gebruikt?
Mijn ervaring met Telfort is tot nu toe niet best:
- Ik kreeg een mailtje dat mijn lijn was geactiveerd, maar hij gaf geen sjoege. De helpdesk wist me te vertellen dat de lijn helemaal nog niet was geactiveerd, en adviseerde het over een paar dagen nog eens te proberen.
- Paar dagen werd een week. Helpdesk weer gebeld, ze wisten het ook niet. Er werd een ticket aangemaakt, waarover ik 5 tot 10 werkdagen later zou worden teruggebeld.
- Na 11 werkdagen zelf maar weer contact opgenomen. Ze wisten van niks, dus ik had twee weken voor niks zitten wachten. Ze zouden 'ernaar kijken' maar wilden me niet op de hoogte houden van de vorderingen. 'Als het DSL-lampje gaat branden, is het opgelost.' Ja lekker, en als hij niet gaat branden? Zeker weer 10 dagen wachten voor niks?
Het is een nieuwbouwhuis, dus het is de eerste telecomverbinding die wordt gemaakt, maakt dat uit?
- Ik kreeg een mailtje dat mijn lijn was geactiveerd, maar hij gaf geen sjoege. De helpdesk wist me te vertellen dat de lijn helemaal nog niet was geactiveerd, en adviseerde het over een paar dagen nog eens te proberen.
- Paar dagen werd een week. Helpdesk weer gebeld, ze wisten het ook niet. Er werd een ticket aangemaakt, waarover ik 5 tot 10 werkdagen later zou worden teruggebeld.
- Na 11 werkdagen zelf maar weer contact opgenomen. Ze wisten van niks, dus ik had twee weken voor niks zitten wachten. Ze zouden 'ernaar kijken' maar wilden me niet op de hoogte houden van de vorderingen. 'Als het DSL-lampje gaat branden, is het opgelost.' Ja lekker, en als hij niet gaat branden? Zeker weer 10 dagen wachten voor niks?
Het is een nieuwbouwhuis, dus het is de eerste telecomverbinding die wordt gemaakt, maakt dat uit?
Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.
Het zou niet uit mogen maken (nieuwbouw) maar de vraag is nu om te achterhalen waar het fout gaat.Welke lampjes branden er nu op je modem ? Eea al eens even aan en weer uit gedaan ?Crakie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:03:
Mijn ervaring met Telfort is tot nu toe niet best:
Zou het nog te maken kunnen hebben met de werkzaamheden ? Welke resultaten haal je met een bestand van bijv 100 mb ?!Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:36:
Sinds vandaag wisselt mijn snelheid heel erg. Voorheen haalde ik ongeveer 1400kb (Draadloos 1200 kb) En nu schommelt mijn snelheid van 800 tot 1000KB beetje vreemd? Op de telfort site geeft hij een snelheid aan van 15mb op postcode. Dus de maximale snelheid haalde ik voorheen ook niet. Nu lig ik niet wakker van een paar kb. Maar een daling van ruim 500kb klopt niet!
Alleen het powerlampje. Tijdens het opstarten flikkeren ook even de LAN-aansluitingen en de WLAN. That's it. DSL-lampje gaat niet knipperen, laat staan branden. Uiteraard al vele malen aan/uit gedaan en gereset.Scandic2008 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:08:
[...]
Het zou niet uit mogen maken (nieuwbouw) maar de vraag is nu om te achterhalen waar het fout gaat.Welke lampjes branden er nu op je modem ? Eea al eens even aan en weer uit gedaan ?
Ik heb een IS/RA-punt met twee rj11ingangen (zie mogelijkheid 2B hier). De ene was al in gebruik, dus ik heb alle opties geprobeerd om de modem erbij te pluggen (met en zonder die andere erbij). Allemaal geen effect
Verwijderd
En inplaats van die andere, dus op die poort die in gebruik is (waarvoor eigenlijk?). Als het de eerste telecom verbinding is, heb je waarschijnlijk ook maar 1 ader paar met signaal, dus zul je ook maar op 1 van de 2 aansluitingen resultaat mogen verwachten. Het lampje bij je LAN aansluiting zou moeten branden als het modem verbonden is met je pc (of een router, als je die ertussen hebt) en deze ook aan staat.
Ik moet toch nog even van iemand die er verstand van heeft weten hoe dat nu precies zit! Ik heb nu een bevestigings brief van Telfort dat ze op 20 juni gaan aansluiten. De KPN heeft mij nu al 2 x gezegd dat ik niets hoef te doen en dat de lijn vanzelf overgenomen wordt omdat ook mijn abo bij KPN op die datum ophoud. Telfort zegt echter dat ik wel moet opzeggen!! Wat is nu wijsheid??
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Als bij KPN aan hebt gegeven dat je een telco-telco migratie gaat doen en je hebt verteld dat je hun product niet meer hoeft, dan heb je toch opgezegd en is het toch prima zo?
Alles kan stuk.
Altijd opzeggen, kunnen ze je niks maken. XS4All wil hier ook nog altijd een maand extra incasseren na de overnamedatum van Telfort. Ik heb ze echter ruim van tevoren opgezegd, bevestiging gehad en er staat niks in de AV van XS4All hierover.
Die kunnen dus een hoge boom zoeken en daar fijn in zitten
Je lacht je trouwens dood. XS4All: gemiddelde responstijd is dik vijf werkdagen op email. Telfort, de helft goedkoper, dubbele snelheid: binnen vier uur gemiddeld.
* neographikal is ernstig blij dat XS4All
is hier.
Die kunnen dus een hoge boom zoeken en daar fijn in zitten
* neographikal is ernstig blij dat XS4All

[ Voor 25% gewijzigd door neographikal op 02-06-2008 13:04 ]
Nieuwbouwwoningen hebben vaak nog maar 1 aderpaar(kostenbesparing), het ISRA-punt dat jij hebt heeft 2 aansluitingen(ik meen 1A en 1B) naar alle waarschijnlijkheid zit bij jou de ADSL dus ook op de 1e aansluiting(waar al iets inzat, telefoon toevallig?).Crakie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:26:
[...]
Alleen het powerlampje. Tijdens het opstarten flikkeren ook even de LAN-aansluitingen en de WLAN. That's it. DSL-lampje gaat niet knipperen, laat staan branden. Uiteraard al vele malen aan/uit gedaan en gereset.
Ik heb een IS/RA-punt met twee rj11ingangen (zie mogelijkheid 2B hier). De ene was al in gebruik, dus ik heb alle opties geprobeerd om de modem erbij te pluggen (met en zonder die andere erbij). Allemaal geen effect
Ik snap ook niet waarom 1 van die 2 rj11-poortjes in gebruik is/was. Waarschijnlijk een constructie om zo makkelijk mogelijk telecomlijnen in appartementencomplex aan te leggen. Hij gaat namelijk naar een ander kastje waarin allemaal kabels uit de vloer samenkomen en weer verder gaan door het plafond. Ik heb alle twee de stekkertjes (die er al in zat + die van het modem) in alle combinaties in het IS/RA-punt gehad en ook alleen het modem in beide gaten (met die er al zat eruit).Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:36:
En inplaats van die andere, dus op die poort die in gebruik is (waarvoor eigenlijk?). Als het de eerste telecom verbinding is, heb je waarschijnlijk ook maar 1 ader paar met signaal, dus zul je ook maar op 1 van de 2 aansluitingen resultaat mogen verwachten. Het lampje bij je LAN aansluiting zou moeten branden als het modem verbonden is met je pc (of een router, als je die ertussen hebt) en deze ook aan staat.
Ik heb de pc nog niet aangesloten op de modem, dat heeft geen zin zonder DSL-signaal.
Heb echt zo'n gevoel dat dit wel eens heel lang kan gaan duren.
Merkwaardig,je kunt KPN wel bellen en kijken of er signaal op staat.Waar gaat het allemaal heen ? Naar de meterkast en daar wordt het zgn een grote vergaarbak of anders ?Crakie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:31:
[...]
Ik heb alle twee de stekkertjes (die er al in zat + die van het modem) in alle combinaties in het IS/RA-punt gehad en ook alleen het modem in beide gaten (met die er al zat eruit).
Ik heb de pc nog niet aangesloten op de modem, dat heeft geen zin zonder DSL-signaal.
Heb echt zo'n gevoel dat dit wel eens heel lang kan gaan duren.
Het aansuitpunt is eigenlijk een van de meest eenvoudigste in zijn vorm dus wat dat betreft kan het niet makkelijker.
Ik neem aan dat die tweede lijn actief zetten ook positief kan werken als ze gewoon met Telfort blijven bellen.. andere mensen hier die twee telefoons in huis hebben en Telfort bellen hebben? Hebben jullie ook beide op 1e tel. zitten of ook zoals hierboven aangepast en op twee lijnen.. wellicht minder problemen?Rolfy schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:54:
[...]
Sorry dat ik nu pas reageer, dit topic gaat ook zo bliksemsnel![]()
Volgens mij moet je in de Zyxel de 2e telefoonaansluiting eerst aanzetten. Ik zal eens ff kijken.
Op de beginpagina na het inloggen ga je naar Voip, dan sta je al in Analog Phone, en dan rechts achter Phone settings ga je naar Phone 2.
Daar kun je instellen welke SIP op die aansluiting moet werken. Zo kun je bijvoorbeeld de beide telefoons via je een andere SIP provider laten bellen.
Zou kunnen dat die 2e poort, dus Phone 2, standaard niet aan staat. In ieder geval moet je er nog wel een SIP bij instellen, anders doet ie inderdaad niks. Kan trouwens precies hetzelfde zijn als bij Phone 1, dan doet ie het ook gewoon.
Zo heb ik ingesteld dat ik op beide telefoonaansluiting telefoon 'ontvang' via Budgetphone, en uitbel via Webcalldirect, of Voipbuster, of Poivy. Net waar je beltegoed hebt.
Succes, en als het niet duidelijk is wat ik hierboven heb proberen uit te leggen, wie weet kan iemand anders het duidelijker uitleggen?
Stap 3! jeej!
Zit nu voor de derde keer in stap 3
3 maal is scheepsrecht zal ik maar zeggen
Zit nu voor de derde keer in stap 3
3 maal is scheepsrecht zal ik maar zeggen
Verwijderd
Hoi,
hier mijn eerste topic !! Ik heb hedenmiddag Telfort aangesloten en het werkt. Echter is de downloadsnelheid aan de lage kant, 638.0 KByte/sec via speedtest.nl. Voorheen via @home had ik al constant 512 KByte/sec, dus is het voor mij geen echter verbetering. Volgens de snelheidscheck bij Telfort kwam ik uit op ca 1000 KByte/sec en dus een verdubbeling van wat ik had via @home.
Heeft er iemand nog bruikbare tips om de snelheid iets op te schroeven richting die 1000 kb?
Ik zit nu met een modem (via Telfort) direkt aan het ISRA-punt en ca 6m UTP-kabel naar mijn pc.
Ik gebruik een USB adapter om mijn pc binnen te komen, voorheen met @home werkte dit altijd perfekt.
groetjes,
Kooz
hier mijn eerste topic !! Ik heb hedenmiddag Telfort aangesloten en het werkt. Echter is de downloadsnelheid aan de lage kant, 638.0 KByte/sec via speedtest.nl. Voorheen via @home had ik al constant 512 KByte/sec, dus is het voor mij geen echter verbetering. Volgens de snelheidscheck bij Telfort kwam ik uit op ca 1000 KByte/sec en dus een verdubbeling van wat ik had via @home.
Heeft er iemand nog bruikbare tips om de snelheid iets op te schroeven richting die 1000 kb?
Ik zit nu met een modem (via Telfort) direkt aan het ISRA-punt en ca 6m UTP-kabel naar mijn pc.
Ik gebruik een USB adapter om mijn pc binnen te komen, voorheen met @home werkte dit altijd perfekt.
groetjes,
Kooz
Verwijderd
Ten eerste, USB zuigt. Ten tweede zou ik eens kijken in de telfort Zyxel router bij Maintenance > Diagnostic > DSL Line en dan copy pasten wat je te zien krijgt als je de line status opvraagt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 16:02 ]
Geen idee wat nu 'van mij' is en wat doorloopt naar de buren. Het ziet er wel allemaal keurig uit, dus dit is duidelijk de bedoeling geweest. Welke afdeling van KPN/nummer moet ik hebben om te controleren of er signaal op staat?Scandic2008 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:04:
[...]
Merkwaardig,je kunt KPN wel bellen en kijken of er signaal op staat.Waar gaat het allemaal heen ? Naar de meterkast en daar wordt het zgn een grote vergaarbak of anders ?
Yep, dat had ik ook al begrepen. Grrrr!Het aansuitpunt is eigenlijk een van de meest eenvoudigste in zijn vorm dus wat dat betreft kan het niet makkelijker.
Je bedoelt waarschijnlijk je eerste post.Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:57:
Hoi,
groetjes,
Kooz
Verwijderd
Hoi thedude0,
kijken in de telfort Zyxel router bij Maintenance > Diagnostic > DSL Line en dan copy pasten wat je te zien krijgt als je de line status opvraagt.
Hoe kom ik in het modem, het is namelijk een modem ipv een router ??
Het betreft inderdaad een Zyxel, type P2602R D1A.
Gr,
Kooz
kijken in de telfort Zyxel router bij Maintenance > Diagnostic > DSL Line en dan copy pasten wat je te zien krijgt als je de line status opvraagt.
Gr,
Kooz
Kijk gewoon wat je gateway is en surf naar dat adres toe?Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:56:
Hoi thedude0,
Gr,
Kooz
Het is trouwens een modem én router in 1.
En groeten hoeft hier niet.
[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 02-06-2008 16:58 ]
Verwijderd
MensionXL,
ik heb zojuist een 100mb bestand gedownload en toen kwam ik niet hoger dan 597 kb/sec,
gr,
Kooz
ik heb zojuist een 100mb bestand gedownload en toen kwam ik niet hoger dan 597 kb/sec,
gr,
Kooz
Start > Run > typ in: "cmd" gevolgd door een Enter > typ in: "ipconfig /all" en zoek je netwerk adapter en de bijbehorende gateway.Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:59:
Hoe kom ik bij mijn gateway?
Ik zal niet meer groeten (humor!)
Dit soort vragen worden overigens niet zo gewaardeerd, het valt allemaal makkelijk op te zoeken op Google bijvoorbeeld.
Verwijderd
sorry als ik iets te simpele vragen stel, maar voor mij is het allemaal abracadabra !
Maar het is me wel gelukt om de status op te vragen in het modem:
attenuation upstream: 23 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 aa bc cc cc cb bb bc cb bc bb bb aa
noise margin downstream: 6 db
attenuation downstream: 43 db
tone 32- 63: 06 79 bb bb bb ba aa aa aa aa a9 9a aa 9a a9 99
tone 64- 95: 9a 99 a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 96-127: 89 99 99 89 99 98 88 88 88 88 98 88 89 88 98 88
tone 128-159: 88 27 87 88 78 77 78 88 88 87 77 88 77 77 77 77
tone 160-191: 77 77 77 67 77 77 77 66 66 77 66 76 66 66 66 66
tone 192-223: 66 67 66 66 66 55 56 66 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 224-255: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 34 43 22 22 11 22 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
die 43dB 'ruis' ziet d'r wel crap uit. Je modem staat echt gewoon netjes binnen een meter van je ISRA zonder loze aftakkingen?
Je bent niet de eerste die denkt in de huiskamer het ISRA te vinden, terwijl 'ie in de meterkast zit.. Je afstand naar de centrale lijkt iig -erg- ver.
Je bent niet de eerste die denkt in de huiskamer het ISRA te vinden, terwijl 'ie in de meterkast zit.. Je afstand naar de centrale lijkt iig -erg- ver.
[ Voor 48% gewijzigd door BHQ op 02-06-2008 18:38 ]
Verwijderd
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1727 meter.
Mijn telefoonaansluiting zit in een orginele wanddoos, zou het dan nog verschil maken als je vanuit de meterkast die 5 meter verderop zit, e.e.a. gaat aansluiten daar?
ADSL2+ is beschikbaar.
Mijn telefoonaansluiting zit in een orginele wanddoos, zou het dan nog verschil maken als je vanuit de meterkast die 5 meter verderop zit, e.e.a. gaat aansluiten daar?
Hmm telfort loopt een dag voor?
"Uw Telfort abonnement is actief en in gebruik sinds 3 juni 2008 Dit is tevens de ingangsdatum van uw abonnement." bij de orderstatus.
"Uw Telfort abonnement is actief en in gebruik sinds 3 juni 2008 Dit is tevens de ingangsdatum van uw abonnement." bij de orderstatus.
[ Voor 13% gewijzigd door rikrik op 02-06-2008 20:52 ]
ADSL2+ is overal beschikbaar waar Tiscali-meuk zit. Die 1727 meter klopt zo te zien duidelijk niet, of dat komt door beroerd aansluiten.Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:43:
ADSL2+ is beschikbaar.
Kijk eerst 'es uberhaupt of er in de meterkast een blauwe kabel (laatste paar cm kunnen zwart zijn) uitkomt in een wit kastje. Zo ja, dan gaat dat zeer waarschijnlijk wel verschil maken. Voor 1727 meter sync je te laag en is je aantal dB's aan 'noise' te hoog.Mijn telefoonaansluiting zit in een orginele wanddoos, zou het dan nog verschil maken als je vanuit de meterkast die 5 meter verderop zit, e.e.a. gaat aansluiten daar?
Mijn ervaringen met Telfort:
-> 10 mei 2008 aanvraag ingediend
-> vervolgens netjes status updates gehad via email
-> 3 juni 2008 is de verbinding opgeleverd.
-> Alles werkt naar behoren en was (voor mij) simpel te installeren en activeren.
-> ik haal 1,6Mb wat ik persoonlijk heel netjes vind .
-> Tot nu toe (1 uurtje actief pas
) nog geen problemen ondervonden, behalve door eigen toe doen
.
Voor de volledigheid en eventuele nieuwsgierigen:
Ik ben overgestapt van UPC Extreme, daar haalde ik 2,8Mb
. Zelden problemen gehad bij UPC en anders waren ze redelijk snel opgelost. Mijn twee voornaamste redenen voor het overstappen zijn:
- de kosten besparing (per jaar); 720 euro bij UPC vs 240 euro bij Telfort
- opzegtermijn (na een jaar); 1 jaar bij UPC vs 1 maand bij Telfort
- Hopelijk heb ik over een jaar de beschikking over glasvezel, dan is een maandelijkse opzegtermijn erg wenselijk
-> 10 mei 2008 aanvraag ingediend
-> vervolgens netjes status updates gehad via email
-> 3 juni 2008 is de verbinding opgeleverd.
-> Alles werkt naar behoren en was (voor mij) simpel te installeren en activeren.
-> ik haal 1,6Mb wat ik persoonlijk heel netjes vind .
-> Tot nu toe (1 uurtje actief pas

Voor de volledigheid en eventuele nieuwsgierigen:
Ik ben overgestapt van UPC Extreme, daar haalde ik 2,8Mb
- de kosten besparing (per jaar); 720 euro bij UPC vs 240 euro bij Telfort
- opzegtermijn (na een jaar); 1 jaar bij UPC vs 1 maand bij Telfort
- Hopelijk heb ik over een jaar de beschikking over glasvezel, dan is een maandelijkse opzegtermijn erg wenselijk
MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck
Waarom duurt het zo lang voordat de telefoon over gaat?
Dit komt omdat VoIP een heel andere techniek is dan analoog bellen. Bij analoog bellen wordt elk nummer wat je intoetst direct aan de centrale doorgegeven. Bij VoIP moet het te bellen telefoonnummer in één keer doorgegeven worden. Daarom wacht de modem standaard 5 seconden om te zien of je helemaal klaar bent met het intoetsen van het telefoonnummer. Je kunt ook de modem de opdracht geven het ingetoetste nummer gelijk te versturen door een # achter het nummer in te toetsen. In de webinterface kun je deze functie ook instellen dat de modem na bijvoorbeeld 2 seconden al gaat bellen. Let wel op dat je dan OF snel intoetst OF dat je een DECT toestel hebt die het nummer snel kiest. (Dus nummer intoetsen voordat je op het hoorntje drukt).
Wie weet hoe je dit kort kan instellen in je modem?
Kan er niks over vinden in de topics.
Dank U
Cyberco
Dit komt omdat VoIP een heel andere techniek is dan analoog bellen. Bij analoog bellen wordt elk nummer wat je intoetst direct aan de centrale doorgegeven. Bij VoIP moet het te bellen telefoonnummer in één keer doorgegeven worden. Daarom wacht de modem standaard 5 seconden om te zien of je helemaal klaar bent met het intoetsen van het telefoonnummer. Je kunt ook de modem de opdracht geven het ingetoetste nummer gelijk te versturen door een # achter het nummer in te toetsen. In de webinterface kun je deze functie ook instellen dat de modem na bijvoorbeeld 2 seconden al gaat bellen. Let wel op dat je dan OF snel intoetst OF dat je een DECT toestel hebt die het nummer snel kiest. (Dus nummer intoetsen voordat je op het hoorntje drukt).
Wie weet hoe je dit kort kan instellen in je modem?
Kan er niks over vinden in de topics.
Dank U
Cyberco
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:09:
sorry als ik iets te simpele vragen stel, maar voor mij is het allemaal abracadabra !
Kooz, is de lijn wel al 'geactiveerd' door Telfort? Ik vind het namelijk erg vreemd dat de site van Telfort in jouw geval een snelheid tot 1mb aangeeft (wat meestal duidt op ADSL1 of ADSL2) en dat de 'centrale-check' aangeeft dat ADSL2+ beschikbaar is.ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Aangezien de 'tones' onder de 256 blijven duidt erop dat je *niet* op ADSL2+ zit, wat samen met je (hoge) "attenuation downstream"-waarde zou verklaren waarom je slechts zo'n lage snelheid haalt. Alleen, je uitkomsten bij BBned lijkt alles weer tegen te spreken.
Verwijderd
hij heeft al zitten downloaden met bijna 600 KB/s zegt ie hierboven. volgens mij heeft hij gewoon een baggerslechte verbinding.Jewie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:24:
[...]
[...]
Kooz, is de lijn wel al 'geactiveerd' door Telfort? Ik vind het namelijk erg vreemd dat de site van Telfort in jouw geval een snelheid tot 1mb aangeeft (wat meestal duidt op ADSL1 of ADSL2) en dat de 'centrale-check' aangeeft dat ADSL2+ beschikbaar is.
Aangezien de 'tones' onder de 256 blijven duidt erop dat je *niet* op ADSL2+ zit, wat samen met je (hoge) "attenuation downstream"-waarde zou verklaren waarom je slechts zo'n lage snelheid haalt. Alleen, je uitkomsten bij BBned lijkt alles weer tegen te spreken.
Dit topic is gesloten.