Telfort Internet ervaringen topic - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 68.319 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

bjck schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:00:
[...]

Wacht eerst die omzetting eens af, dingen tegelijk veranderen of willen veranderen is nooit een goed plan :)
:?

Wat bedoel je precies? Ik ben al van speedlinq naar telfort overgezet. En een nieuw abo heb ik nog niet aangevraagd. Dat doe ik pas als ik zeker weet dat ik het abo op een andere naam kan zetten. Als ik nu een nieuw abo anvraag zit ik er weer voor min. een jaar aan vast, en dat wil ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Chillosophy schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:47:
Na een hoop reconnects vandaag lijkt het weer iets stabieler te zijn geworden. Het modem traint nu echter in op 11,8Mbit in plaats van de normale 17Mbit. Dat is even schrikken, maar als het er stabieler van wordt vind ik het prima. Ik ben een week geleden begonnen met elke 2 minuten mijn modem te pingen om een overzicht te krijgen hoe vaak het internet er uitligt, vandaag alleen al 54 minuten, waarvan 34 minuten aaneengesloten en de andere keren willekeurig over de dag verspreid zijn. Sinds de nieuwe intrainwaarde heeft het internet er nog niet uitgelegen.

Vreemd is echter dat een 100Mbit bestand met ongeveer 300-400KB/s binnenkomt, dat komt niet bepaald overeen.
Ik had hetzelfde probleem. Verbinding lag er om de haverklap uit (Enschede Zuid). Snelheid is echter weer normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 50624 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:42:
[...]

Wat bedoel je precies? Ik ben al van speedlinq naar telfort overgezet. En een nieuw abo heb ik nog niet aangevraagd. Dat doe ik pas als ik zeker weet dat ik het abo op een andere naam kan zetten. Als ik nu een nieuw abo anvraag zit ik er weer voor min. een jaar aan vast, en dat wil ik dus niet.
Wat bedoel jij nou precies? Je bent zelf zo onduidelijk als wat. :X

En waarom zou je je abonnement niet van naam/bankrekeningnummer kunnen veranderen? Dat is onzin. En als je hélemaal een nieuw abonnement aanvraagt, dan zit je er inderdaad weer een jaar aan vast. Maar als je het over laat sluiten (Speelinq == Telfort) dan geldt dat misschien niet.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

MensionXL schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:50:
[...]

Wat bedoel jij nou precies? Je bent zelf zo onduidelijk als wat. :X

En waarom zou je je abonnement niet van naam/bankrekeningnummer kunnen veranderen? Dat is onzin. En als je hélemaal een nieuw abonnement aanvraagt, dan zit je er inderdaad weer een jaar aan vast. Maar als je het over laat sluiten (Speelinq == Telfort) dan geldt dat misschien niet.
Contract over laten zetten op een andere naam. Dat staat gewoon in mijn eerste post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 20:28
Anoniem: 50624 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:42:
[...]

Vraag het de helpdesk zou ik zeggen. Kan best zijn dat je verbindng is omgezet bijvoorbeeld maar achter de schermen nog ea moet gebeuren eerst voordat je van abonnement kan wisselen of je gegevens kan laten aanpassen.
Anoniem: 184385 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:10:
Ik stap over van IPB van planet naar Telfort.

Kan ik de gigaset van siemens blijven gebruiken om draadloos te blijven internetten. Ze niet, welke andere (goede) oplossing is er?
MensionXL schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:42:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen?
Je hebt niet voldoende toegang tot de delen van het apparaat waar je instellingen moet veranderen. En volgens mij na het eindigen van je IPB abonnement bij KPN moet je hem ook terug sturen.

[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 22-06-2008 18:40 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

bjck schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:38:
[...]

Vraag het de helpdesk zou ik zeggen. Kan best zijn dat je verbindng is omgezet bijvoorbeeld maar achter de schermen nog ea moet gebeuren eerst voordat je van abonnement kan wisselen of je gegevens kan laten aanpassen.

[...]

[...]

Je hebt niet voldoende toegang tot de delen van het apparaat waar je instellingen moet veranderen. En volgens mij na het eindigen van je IPB abonnement bij KPN moet je hem ook terug sturen.
toon volledige bericht
Ik naam aan dat het gewoon een router was (is het toch ook?), en anders kan Den_85 toch zelf wel even kijken of hij iets kan veranderen? :? Vind het zoieso vreselijke onzin voor ons om te gaan gokken terwijl Den_85 het apparaat voor z'n neus heeft staan. |:( Kom op zeg...

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 12:40
We zijn sinds 19 juni van sl naar telfort gemigreerd, Nou nou wat een kwaliteit. voor die tijd wou mijn verbinding er heel af en toe uitvallen. Maar nu is het echt bijna 8 t/m 12 x per dag. Word echt stapel gek. dit gebeurt alleen als ik veel aan het browsen ben, als ik met full speed download is er weinig loos. Suggesties?

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 23:03

The Legend

*Plop*

Vanaf mijn overstap van Orange naar Telfort trainde de Zycel op 13,8Mbit in, nu ineens op 9,8Mbit :(

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 10:50
Ik heb dan ook Telfort aangevraagd, per 23 juli. Belde mn vader naar Planet om de boel op te zeggen per 20 juli, maken ze er Per direct van. Nu heb ik dus daar geen toegang meer tot mn mail, en ik ben bang dat mn internet connectie van de week er wel eens uit kon vliegen.

Toch duidelijk aangegeven dat het een telco-telco migratie moest worden.. Baggertroep bij Planet weer, zodra ze merken dat je wilt opzeggen kan ineens niets meer. Nu staat er dus een opzegging per direct bij Planet in het systeem, en we willen ons telefoonnr wel behouden, maar deze word pas door Telfort op 23 juli overgenomen. Ik heb er weinig vertrouwen in dat ik mn huidige nummer nog heb na de migratie naar Telfort..

Meer mensen die dit probleem ook hebben gehad bij het overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215528

Ik zie hier dat zodra ik een aantal torrent download met een hoop peers.. dat internet hier enorm traag word. Voorheen met kabel was dit niet. Dus ik denk dat het probleem ergens in die firewall van die modem zit, iemand misschien verstand wat ik nou precies moet veranderen in dat modem om meer connecties door te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 16:53
gisteravond toen ik thuis kwam was het internetlampje rood van de zyxel.
heb er verder niet meer naar om gekeken,was vanmorgen nog steeds.
na reboot zyxel weer ip,meer mensen last van gehad ?

storinkje geweest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 215528 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:51:
Ik zie hier dat zodra ik een aantal torrent download met een hoop peers.. dat internet hier enorm traag word. Voorheen met kabel was dit niet. Dus ik denk dat het probleem ergens in die firewall van die modem zit, iemand misschien verstand wat ik nou precies moet veranderen in dat modem om meer connecties door te laten?
Zet die firewall eens uit, zo kan je controleren of dat het echt is.

Als het geen verschil maakt komt het gewoon omdat je verbinding vol zit met torrent verkeer. Misschien dat de kabel provider torrent verkeer wel 'drukte' in snelheid waardoor er altijd ruimte was om te surfen. Of misschien had 'surfen' (http verkeer) wel voorrang in het netwerk van je kabelaar op je verbinding.

Anders in je torrent programma de snelheid limiteren tot ongeveer 100kByte/s onder het maximale wat je kan halen op je verbinding gewon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 13:35
Ik ga binnenkort verhuizen en ben van plan om een 20mbit telfort lijntje te nemen, maar het huis waar ik kom te wonen staat ongeveer 2700 meter van de centrale.
Nu heb ik op een grafiek gezien dat een snelheid van 10 a 12mbit theoretisch te halen is, omdat de centrale voorzien is van adsl2+.
Is er iemand die in dezelfde situatie zit als ik en kan bevestigen of dit ook werkelijk zo is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Haal je nooit, ik zit op ong 2km van centrale en haal 8mbit met een klapperende lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87350

Xentor schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:02:
Haal je nooit, ik zit op ong 2km van centrale en haal 8mbit met een klapperende lijn...
Ik bof dan nog met 1,5 km en een 15 mbit via draadloos. Het enige wat bij mij klooit is dat telefoon gedoe. Dan wel kiestoon, dan niet. Dan wel gebeld kunnen worden, dan niet etc etc. Heeft niets met firewall te maken lijkt me of????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
taz3d_nl schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:32:
Ik ga binnenkort verhuizen en ben van plan om een 20mbit telfort lijntje te nemen, maar het huis waar ik kom te wonen staat ongeveer 2700 meter van de centrale.
Nu heb ik op een grafiek gezien dat een snelheid van 10 a 12mbit theoretisch te halen is, omdat de centrale voorzien is van adsl2+.
Is er iemand die in dezelfde situatie zit als ik en kan bevestigen of dit ook werkelijk zo is ?
Xentor schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:02:
Het is maar net hoe de kwaliteit van de lijn is en wat de werkelijke lengte is. Je kan best 2km van de centrale wonen en je lijn is misschien 3600m lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
volgens testen lig ik 1,3 km van centrale. maar als je de lijnsverzwakking deelt door 13 kom ik precies op 2 uit. En het is ook ong 2 km naar de centrale via de weg, eigenlijk zouden we een 20 mbit lijn moeten hebben. die hebben we ten slotte besteld. maarja adsl ftw meer dan 12 mbit verval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265800

Heb sinds deze morgen problemen met de telefonie van Telfort. Ik kan bellen naar mobiele nummers, maar niet naar vaste nummers. Terwijl bellen naar mijn nummer totaal zinloos is (Krijg bericht van lijnen bezet of complete stilte). Iemand anders last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Per abuis heb ik over onderstaande een nieuw topic geopend, dat was niet de bedoeling, vandaar dat ik mijn verhaal hier nog een keer neerzet.

Even een geheel andere vraag. Sinds kort hebben mijn ouders ook een abbo bij Telfort. Alles werkt eigenlijk prima tot nu toe, maar ik constateer dat bij het bellen naar het buitenland de kwaliteit van het geluid nogal blikkerig en met een echo aanhoort. Bij het bellen naar vaste nummers binnen Nederland en naar mobiel is dat effect er niet. Iemand dezelfde ervaring? En is er iemand die misschien weet of er kwa instellingen nog iets kan worden veranderd opdat deze kwaliteit wat opgeschroefd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 265800 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:11:
Heb sinds deze morgen problemen met de telefonie van Telfort. Ik kan bellen naar mobiele nummers, maar niet naar vaste nummers. Terwijl bellen naar mijn nummer totaal zinloos is (Krijg bericht van lijnen bezet of complete stilte). Iemand anders last van?
Hier in 1025 geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 18:39

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

210667 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:19:
Per abuis heb ik over onderstaande een nieuw topic geopend, dat was niet de bedoeling, vandaar dat ik mijn verhaal hier nog een keer neerzet.

Even een geheel andere vraag. Sinds kort hebben mijn ouders ook een abbo bij Telfort. Alles werkt eigenlijk prima tot nu toe, maar ik constateer dat bij het bellen naar het buitenland de kwaliteit van het geluid nogal blikkerig en met een echo aanhoort. Bij het bellen naar vaste nummers binnen Nederland en naar mobiel is dat effect er niet. Iemand dezelfde ervaring? En is er iemand die misschien weet of er kwa instellingen nog iets kan worden veranderd opdat deze kwaliteit wat opgeschroefd kan worden?
Bellen ze naar hetzelfde nummer in het buitenland of naar verschillende nummers/landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Hurricane schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:28:
[...]

Bellen ze naar hetzelfde nummer in het buitenland of naar verschillende nummers/landen?
Meestal hetzelfde nummer in Duitsland. En voor je gaat zeggen dat het dan aan de ontvanger zou kunnen liggen, ik heb zelf Orange telefonie en uiteraard met mijn toestel vanaf mijn nummer gebeld en dat is glashelder.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-04 15:41
Is de levering van het internet pakket een beetje vlot bij Telfort?
Ik heb namelijk sinds kort een woning toegewezen gekregen en ik kan er nu al direct in, maar ik wil graag wel snel tv en internet hebben. Ziggo valt al af, want daar staat al op de site excuses voor late levering. Ik wil sowieso digtale televisie aangezien ik een nieuwe full hd tv heb en daarnaast dus een lekker snel internetlijntje om films binnen te sleuren. Helaas valt KPN met hun pakket al af, want dat schijnt niet mogelijk te zijn in mijn nieuwe wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83017

Weet iemand of er verschil is in de aanvraag snelheid tussen online aanvragen of via een telfort store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 11:25

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

robotjoek schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:50:
[...]

Nou dat gaat idd gebeuren, net een KPN monteur aan de lijn gehad (want de foon deed het weer) en deze komt maandagochtend ff checken, ben benieuwd.
Hou je op de hoogte !!!!!!!!!!!!!!!!!
Nou vanmorgen is de monteur van KPN geweest en zag aan de lijn (met een of andere meter) dat het niet helemaal optimaal was, bleek dat er onder het huis ook een aansluiting lag vol corrossie, deze nu in kastje vastgezet, en haal nu intrain snelheid van 20919/1125 en had daarvoor max 13650/835. En het belangrijkste: de telefoon lijkt ook te blijven werken, maar ff weekie afwachten voor de vlag uit gaat !!!!!!!

XPeng G6 + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83017

Aanvulling op mijn vorige reactie.

Klopt het dat een aanvraag in de winkel 7 dagen sneller gaat omdat er geen cooldown periode is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:57

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Roncom schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:35:
Is de levering van het internet pakket een beetje vlot bij Telfort?
Geen idee - het antwoord daarop laat ik liggen voor iemand anders.
Ik heb namelijk sinds kort een woning toegewezen gekregen en ik kan er nu al direct in, maar ik wil graag wel snel tv en internet hebben. Ziggo valt al af, want daar staat al op de site excuses voor late levering. Ik wil sowieso digtale televisie aangezien ik een nieuwe full hd tv heb en daarnaast dus een lekker snel internetlijntje om films binnen te sleuren. Helaas valt KPN met hun pakket al af, want dat schijnt niet mogelijk te zijn in mijn nieuwe wijk.
Al was KPN wel mogelijk, die valt bij voorbaat al af vanwege de brakste kwaliteit op digitaal gebied.
Ik snap eigenlijk niet waarom je geen Ziggo digitale TV of Canal digitaal (satelliet) neemt.
Ziggo bied betere digitale kwaliteit* dan Canal digitaal maar beide zijn ze zeker (veel) beter dan KPN's Digitenne.
Anders beredeneerd: als je geen Ziggo en geen KPN neemt, dan blijft Canal digitaal als enige over... Of had je nog wat anders in je hoofd? (Iets met IPTV ofzo?)

Dan heb je nog de prijzen: Voor Ziggo betaal je de hoofdprijs voor het goedkoopste pakket (15,90), voor KPN veel minder dan dat (6,95), bij Canal digitaal kan je vanaf 4,95 tot meer dan 40,00...
Het is allemaal een keuze van kwaliteit en het zenderpakket...
offtopic:
* Of Ziggo inderdaad betere kwaliteit bied dan Canal digitaal weet ik niet. Ik weet wel dat de bandbreedte op de kabel vele malen hoger kan liggen dan via satelliet en je er in beginsel vanuit kan gaan dat Ziggo dus (veel?) betere kwaliteit aan kan bieden dan Canaal digitaal nu doet (doen is anders dan kunnen...). Als ik'm'n DVB-C receiver (eindelijk) van Ziggo binnen heb gekregen, kan ik het vergelijken voor je.

[ Voor 21% gewijzigd door remco_k op 23-06-2008 15:42 . Reden: Typo ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:45
Anoniem: 83017 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:52:
Aanvulling op mijn vorige reactie.

Klopt het dat een aanvraag in de winkel 7 dagen sneller gaat omdat er geen cooldown periode is?
7 dagen?
ik wacht al maanden... :(
9 mei opleveren yea right nou ik zie het nog steeds stap 1...
heb al een paar keer opgebeld en gemailt...
ja we denkend at het is opgelost...
niet dus :(

heb ziggo maar aangevraagd hopen dat ik in de zomer vakantsie eindelijk weer internet heb.
oude telefoonnummer zal ook al wel weg zijn :(

ik wordt echt gek van die &(^*&#^%*^telfort

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:29

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb me aangemeld voor Telfort begin deze maand.
Contract gaat in op 1 Augustus. Echter heb ik sinds vandaag het starterspakket al binnen.
Vorige week had ik de inloggevens al met de post.

Heb geprobeerd de boel aan de gang te krijgen, echter lukt dit nog niet.
Had voorheen KPN Direct adsl.
Las ergens dat Telfort hetzelfe network gebruikt, dus was van de veronderstelling dat het al zou werken.

Iemand hier ervaring mee?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
robotjoek schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:09:
[...]

Nou vanmorgen is de monteur van KPN geweest en zag aan de lijn (met een of andere meter) dat het niet helemaal optimaal was, bleek dat er onder het huis ook een aansluiting lag vol corrossie, deze nu in kastje vastgezet, en haal nu intrain snelheid van 20919/1125 en had daarvoor max 13650/835. En het belangrijkste: de telefoon lijkt ook te blijven werken, maar ff weekie afwachten voor de vlag uit gaat !!!!!!!
Als dat zo blijft dan mag je idd niet klagen.Verder had je alle stappen al genomen die je normaal gesproken ook had kunnen doen.Ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
Werkt de snelheidschecker van Telfort niet of heeft het haast geen dekking?

offtopic: ik twijfel nog tussen tele2 en Telfort (ga naar nieuwe woning dus nog geen kpn abbo etc en kabel is te duur), maar zo als het nu lijkt word het tele2 omdat ik weet dat ik die kan krijgen. En bij tele2 zit de prijs van KPN al inbegrepen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Anoniem: 184385 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:10:
Ik stap over van IPB van planet naar Telfort.

Kan ik de gigaset van siemens blijven gebruiken om draadloos te blijven internetten. Ze niet, welke andere (goede) oplossing is er?

Bedankt!!

Kijk anders zelf even op de Siemens site of er ook andere drivers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Harmen schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:30:
Contract gaat in op 1 Augustus. Echter heb ik sinds vandaag het starterspakket al binnen.

Las ergens dat Telfort hetzelfe network gebruikt, dus was van de veronderstelling dat het al zou werken.

De omzetting is nog niet gedaan (naar het schijnt) dus je zult nog even geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Chewy schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:49:
Lijkt idd op een storing :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:33

Ankh

|true

Ze zijn met die snelheidscheck bezig. Afgelopen weekend lag de postcode check er al uit :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Scandic2008 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:54:
[...]
De omzetting is nog niet gedaan (naar het schijnt) dus je zult nog even geduld moeten hebben.
Idd, probeer het van de week nog wel eens... het lampje 'internet' blijft rood.
Wachten is altijd moeilijk he....

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Anoniem: 265800 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:11:
Regio Den Bosch misschien ?

Anders modem uit en weer aan doen en bij Dect toestel,stroom er vanaf even wachten en weer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Harmen schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:30:

Ben overgestapt van direct-adsl naar telfort per de 20ste van deze maand. De overgang ging een dag eeder probleemloos. Ik heb mijn direct-adsl ook NIET opgezegd. Alles ging dus prima.
(Ik had het pakket ook al veel eerder)

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@marcellux, wist niet dat je zoiets ook in kan laten gaan midden in de maand.
Misschien kan ik eens contact opnemen met Telfort of er iets te regelen valt.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Fijn, heb gister echt 15 min met kerel van helpdesk lopen lullen. Komt hij aan ja uw modem is kapot, helaas valt hij niet binnen garantie dus u zult zelf een nieuw modem moeten kopen. En vanwege uw snelheids probleem moet u bij KPN zijn. Want daarvan is de lijn tenslotte.

Daarvoor hangt de beste meneer 15 min met mij aan de telefoon. (modem valt steeds uit als er veel data verkeer over gaat waarschijnlijk een condensatortje zei de beste meneer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:33

Ankh

|true

remco_k schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:23:
offtopic:
* Of Ziggo inderdaad betere kwaliteit bied dan Canal digitaal weet ik niet. Ik weet wel dat de bandbreedte op de kabel vele malen hoger kan liggen dan via satelliet en je er in beginsel vanuit kan gaan dat Ziggo dus (veel?) betere kwaliteit aan kan bieden dan Canaal digitaal nu doet (doen is anders dan kunnen...). Als ik'm'n DVB-C receiver (eindelijk) van Ziggo binnen heb gekregen, kan ik het vergelijken voor je.
offtopic:
De bandbreedte bij schotel en kabel liggen eigenlijk gelijk. (Ongeveer 38Mbit/s)
Alleen heeft kabel het voordeel dat er dynamisch wordt gekeken welke zender welke bandbreedte nodig heeft. Bij schotel zitten ze er ook nog eens per kanaal meerdere zenders (hetzelfde als digitale tv via de kabel, alleen bij kabel zitten er 8 zenders per kanaal, bij schotel maar 5). Kort door de bocht, de beeldkwaliteit van schotel ligt hoger dan digitale tv via de kabel.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb zondag ochtend mijn modem aangesloten. Alles ging enorm vlotjes. Trainde netjes in richting de 22mbit (zit ook maar 80m van de centrale). Ik downloade met een 2,7Mb/sec als het goed is.
Maar ik heb daarna mijn wifi aan gezet. Alleen hiermee haal ik maar 1Mb/sec...
Naja pech dacht ik, hoe vaak download ik nou een groot pakket. En als ik het doe dan sluit ik wel even een kabel door de gang.
Maar gister middag ging ik WoWen en in een 1,5 uur tijd vloog mijn wifi er 3 keer uit en soms enorme lag waardoor ik 30sec niks meer kan doen.
Gister avond klapperde die wifi helemaal als een gek. Aan uit aan uit.
Modem uit en aan gezet. Ging daarna beter.
Maar vanochtend was het weer drama.

Ik heb standaard WiFi aan gezet niks aangepast. Dus standaard kanaal etc. Wel WPA2 aangezet.
Iemand idee wat ik kan aanpassen waardoor het beter gaat?
Heb 3 PC's op Windows XP btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 14:38
Xavier schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:27:
Ik heb zondag ochtend mijn modem aangesloten. Alles ging enorm vlotjes. Trainde netjes in richting de 22mbit (zit ook maar 80m van de centrale). Ik downloade met een 2,7Mb/sec als het goed is.
Maar ik heb daarna mijn wifi aan gezet. Alleen hiermee haal ik maar 1Mb/sec...
Naja pech dacht ik, hoe vaak download ik nou een groot pakket. En als ik het doe dan sluit ik wel even een kabel door de gang.
Maar gister middag ging ik WoWen en in een 1,5 uur tijd vloog mijn wifi er 3 keer uit en soms enorme lag waardoor ik 30sec niks meer kan doen.
Gister avond klapperde die wifi helemaal als een gek. Aan uit aan uit.
Modem uit en aan gezet. Ging daarna beter.
Maar vanochtend was het weer drama.

Ik heb standaard WiFi aan gezet niks aangepast. Dus standaard kanaal etc. Wel WPA2 aangezet.
Iemand idee wat ik kan aanpassen waardoor het beter gaat?
Heb 3 PC's op Windows XP btw.
Test eens met WPA of WEP, WPA2/AES kan nogal zwaar draaien...
Ennuh online gamen via Wifi? ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Ankh schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 09:29:
[...]

offtopic:
De bandbreedte bij schotel en kabel liggen eigenlijk gelijk. (Ongeveer 38Mbit/s)
Alleen heeft kabel het voordeel dat er dynamisch wordt gekeken welke zender welke bandbreedte nodig heeft. Bij schotel zitten ze er ook nog eens per kanaal meerdere zenders (hetzelfde als digitale tv via de kabel, alleen bij kabel zitten er 8 zenders per kanaal, bij schotel maar 5). Kort door de bocht, de beeldkwaliteit van schotel ligt hoger dan digitale tv via de kabel.
offtopic:
Dat is niet wat ik hier en daar heb gehoord; het schijnt dat één zender, b.v. Nederland 1 ongeveer 8Mbps doet op de kabel, aangeleverd over glas vanuit Hilversum.
Bij satelliet 5 omroepen in 1 transport stream? Ik zie er met 12 TV en 3 radio stations... http://nl.kingofsat.net/tp.php?tp=97
Of deze: http://nl.kingofsat.net/tp.php?tp=105 11x TV, 9x Radio...
Bij satelliet is dat per TV station 2.5 tot 3 Mbps (wat m'n receiver ook zegt...) dat maakt het onmogelijk dat het beeld van Satelliet beter is. Overigens is de dynamische bitrate ook bij Satelliet gebruikelijk. 1 Transport stream met 12 TV en 3 radio omroepen erin, de bitrate per omroep varieerd naar gelang de content.

[ Voor 16% gewijzigd door remco_k op 24-06-2008 11:20 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Loekie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:01:
[...]

Met WoW is dat niet zo boeiend hoor of je wel of geen WiFi gebruikt. 20ms tegen 40ms.
Ik speel geen FPS games waar dat wel belangrijk is.

Maar zal inderdaad eens WPA gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Xavier op 24-06-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 04-05 12:28

13art

Moderator Mobile
Gisteren ook maar Telfort internet besteld. Dit laat ik zo rond de 25ste juli ingaan.
Nu ben ik eigenlijk wel gecharmeerd van de Belkin draadloze n1 modem/router
Is er iemand die ervaring heeft met deze modem/router icm Telfort internet?

Of is mijn eigen eminent routertje snel genoeg om de 20mbit (volgens de snelheidstest op de telfort site moet dit te halen zijn) volledig door te geven? (Heb de standaard modem besteld, gebruik geen telefonie).

[ Voor 31% gewijzigd door 13art op 24-06-2008 12:31 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217007

Ik heb Telfort 20mbit. Iemand problem met website bezoeken? www.boardmod.org en www.yabbforum.com gaat niet. Andere websites kan ik wel bezoeken.
De webpagina kan niet worden weergegeven

Meest waarschijnlijke oorzaken:
Uw computer is niet met internet verbonden.
Er zijn problemen op de website opgetreden.
U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.
Mijn vrienden kunnen wel op de site zonder problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 217007 op 24-06-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 217007 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:42:
Ik heb Telfort 20mbit. Iemand problem met website bezoeken? www.boardmod.org en www.yabbforum.com gaat niet. Andere websites kan ik wel bezoeken.

[...]

Mijn vrienden kunnen wel op de site zonder problemen.
Hebben die Vrienden ook een Telfort verbinding?

Zo te zien hebben de caching nameservers (resolvers, men noemt het ook wel eens onterecht DNS servers) van Telfort geen antwoord voor die domeinen. De hoster loopt te klooien met de DNS server(s) voor het domein lijkt het. Of ze zijn net aangemaakt en je hebt ze vlak daarvoor opgevraagd, dan hebben de servers van een ISP ook nog even een leeg antwoord.

Kan zijn dat het probleem al is opgelost maar er nog een leeg antwoord in de cache staat die vanzelf wegvalt als de TTL is verlopen die de hoster heeft meegegeven.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 24-06-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-05 07:52
Sites werken hier ook niet. Waarschijnlijk update van DNS oid. Duurt altijd even.

Wel grappig detail.. Ik zie dat mijn modem ineens een betere verbinding heeft :)

DSL Up 19045 kbps / 1110 kbps

Ruime mbit weer erbij :)

Tot dusver nog geen problemen met Telfort ondervonden. Altijd maximale snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Xentor schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 09:09:
Fijn, heb gister echt 15 min met kerel van helpdesk lopen lullen. Komt hij aan ja uw modem is kapot, helaas valt hij niet binnen garantie dus u zult zelf een nieuw modem moeten kopen. En vanwege uw snelheids probleem moet u bij KPN zijn. Want daarvan is de lijn tenslotte.

Daarvoor hangt de beste meneer 15 min met mij aan de telefoon. (modem valt steeds uit als er veel data verkeer over gaat waarschijnlijk een condensatortje zei de beste meneer)
Als je modem kapot is,dat is dat idd een potje pech maar kan gebeuren.Er zijn meerdere mogelijkheden om een tweedehands modem te kopen toch ?
Merkwaardig dat jij nu contact op moet nemen met KPN want de ingang is gewoon Telfort,die dat voor jou zou moeten initieren.Niet consistent dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn vrienden zijn uit Duitsland, Engeland, Amerika. Dan wacht ik nog ff, tot het opgelost is. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 217007 op 24-06-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

Scandic2008 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:45:
[...]

Als dat zo blijft dan mag je idd niet klagen.Verder had je alle stappen al genomen die je normaal gesproken ook had kunnen doen.Ben benieuwd ;)
Ga het zeker ff goed in de gaten houden, alvast bedankt voor je hulp/ideeen/advies etc.

Tot nog toe geen problemen gehad, download snelheid (via eweka) is ook in tijden niet zo constant geweest...................

THX

XPeng G6 + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Gijs007 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:03:
[...]

7 dagen?
ik wacht al maanden... :(
9 mei opleveren yea right nou ik zie het nog steeds stap 1...
heb al een paar keer opgebeld en gemailt...
ja we denkend at het is opgelost...
niet dus :(

ik wordt echt gek van die &(^*&#^%*^telfort
Je frustratie is begrijpelijk,maar wat is nu echt het probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Zou je duidelijke Tele2 aanraden. Heb zelf en en een maat van me ook zeer tevreden over. Helpdesk ook netjes en goedkoop. Bij mijn ouders sinds maart Telfort internet+bel alles wel prima gearriveerd maar kpn monteur regelen e.d. duurde eeuwen uiteindelijk lokale technicus gecharterd t werkt nu maar veel ellende m.b.t. voip bellen van telfort en daar zijn ze niet de enige in zie dit topic en andere fora. Mijn Tele2 Compleet is tegenwoordig weliswaar duurder maar wel stukken beter qua uptime van internet en met name bellen.
Chewy schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:49:

offtopic: ik twijfel nog tussen tele2 en Telfort (ga naar nieuwe woning dus nog geen kpn abbo etc en kabel is te duur), maar zo als het nu lijkt word het tele2 omdat ik weet dat ik die kan krijgen. En bij tele2 zit de prijs van KPN al inbegrepen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Begin ook een beetje gefrustreerd te worden van Telfort... internet zou per 27 juni 2008 actief worden maar omdat ik nog geen modem heb ontvangen vandaag toch maar eens gebeld om naar de status te vragen.

Na 15 minuten (a 30 cent per minuut + mobiel) kon me niks worden verteld en was er niks in te zien... lekker makkelijk dus :(
Per 1 juli a.s. wordt mijn internet bij @home Ziggo beeindigd en heb ik dus geen internet meer. En het 'advies' was... wacht u maar. Misschien dat het modem er morgen is... misschien over 3 weken.

Het meest frustrerende is dat er gewoon niks verteld of gedaan kan worden. Mailen kan alleen via het webformulier en bellen, tja, dat schoot ook niet echt op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Scandic2008 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:37:
[...]

Je frustratie is begrijpelijk,maar wat is nu echt het probleem ?
dat er iets misgaat in hun (automatisch) proces dat me naar stap 2 hoort te verplaatsen...

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

Ik heb gister met mijn stomme kop wat veranderd (channel selection WIFI) in het modem via mijn mobiel, maar nu krijg ik steeds de volgende error als ik iets via mijn pc wil veranderen:

Authentication Server IP format error !

Weet iemand hoe ik dit weer ongedaan kan maken en alles gewoon weer via pc te veranderen is ???
:(

XPeng G6 + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Volgens mij is er iets redelijk mis aan het gaan bij telfort? Website doet het deels en mail gaat niet zo spoel.. Heb ik hier alleen last van...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
robotjoek schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:27:
Ik heb gister met mijn stomme kop wat veranderd (channel selection WIFI) in het modem via mijn mobiel, maar nu krijg ik steeds de volgende error als ik iets via mijn pc wil veranderen:

Authentication Server IP format error !

Weet iemand hoe ik dit weer ongedaan kan maken en alles gewoon weer via pc te veranderen is ???
:(
probeer de factory settings(standaard instellingen) terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:49:
[...]Zo te zien hebben de caching nameservers (resolvers, men noemt het ook wel eens onterecht DNS servers) van Telfort geen antwoord voor die domeinen. De hoster loopt te klooien met de DNS server(s) voor het domein lijkt het. Of ze zijn net aangemaakt en je hebt ze vlak daarvoor opgevraagd, dan hebben de servers van een ISP ook nog even een leeg antwoord.

Kan zijn dat het probleem al is opgelost maar er nog een leeg antwoord in de cache staat die vanzelf wegvalt als de TTL is verlopen die de hoster heeft meegegeven.
ok, ik heb het opgezocht en problem opgelost.

deze werken nu wel.
Primary DNS: 208.67.222.222
Secondary DNS: 208.67.220.220

maar deze werken niet meer bij sommige website bezoeken:

Primary DNS: 195.241.77.55
Secondary DNS: 195.241.77.58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-05 21:54
Mijn eerste ervaring met Telfort is uitstekend, binnen 2,5 week heb ik internet op een kale lijn.

7 juni besteld --> gister een brief dat de internetverbinding in de week van 30 juni actief zou zijn -->
vandaag kom ik thuis en staat er een mooie Telfort doos voor mijn deur :*)

Stekkertjes erin en opeens zat ik al op tweakers :z

17022 kbps / 1103 kbps en dat op +/-1258m van de wijkcentrale, niet verkeerd al zeg ik hetzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 19:46
Ik heb sinds een week ook telfort internet + vastbellen. Na erachter te zijn gekomen dat de modem ook als router functioneert, en 2 routers (Asus WL530G) achter elkaar niet willen werken, heb ik het allemaal toch werkend gekregen.

Asus als AP ingesteld, Vast IP meegegeven en ook vaste DNS servers (is dit aan te raden? heb degene van me modem gewoon overgenomen)

Nu zit ik met het probleem dat we nu al een aantal dagen niet te bereiken zijn, omdat mensen constant een ingesprek toon krijgen. Als ik echter zelf met mijn gsm bel, kan ik de huis telefoon wel bereiken..

Moet ik met de bandwith manager aan de slag? Zoja, hoeveel kbps moet ik voor VoIP (SIP) instellen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
funrider schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:55:
Zou je duidelijke Tele2 aanraden. Heb zelf en en een maat van me ook zeer tevreden over. Helpdesk ook netjes en goedkoop. Bij mijn ouders sinds maart Telfort internet+bel alles wel prima gearriveerd maar kpn monteur regelen e.d. duurde eeuwen uiteindelijk lokale technicus gecharterd t werkt nu maar veel ellende m.b.t. voip bellen van telfort en daar zijn ze niet de enige in zie dit topic en andere fora. Mijn Tele2 Compleet is tegenwoordig weliswaar duurder maar wel stukken beter qua uptime van internet en met name bellen.

[...]
Nou ik heb zojuist toch maar tele2 tv gold genomen. Hoewel ik dus eerst telfort wou met digitenne van kpn. Gaf het punt dat ik en een homepage heb en een (redelijk) vast ip adres de doorslag voor tele2. En natuurlijk dat ik alles bij 1 provider heb, alles 1 factuur dus (naja hopelijk :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
[...]

...
Ik game ook op m'n laptoppie wireless :Y)

Verschil: 1 tot 2 ms meer dan met kabel ... nou, daar lig ik echt niet wakker van als ik toch nog bij de laagste 4 / 5 personen zit op een server met 40 man in CSS. (laagste in de zin van minste vertraging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-04 16:40
Ik heb de laatste tijd enorm veel last met het bekijken van doodgewone webpagina's. Ik dacht als eerst dat dit aan mijn bittorrent gebruik lag, maar na deze flink te knijpen en zelfs uit te zetten heb ik nog steeds last van enorm traag ladende pagina's. Dit is niet alleen vandaag maar sinds een paar weken zo. Is telfort bezig met hun DNS servers ofzo? 208.67.222.222 en die andere heb ik ook al geprobeerd maar die werken nu niet meer. Ik zit weer op de standaard DNS server die telfort mij gegeven heeft en dat werkt wel weer een beetje maar nog steeds enorm traag. Iemand die weet wat er aan de hand is de laatste tijd bij telfort? En weet iemand misschien een work-around?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Weinig herkenning maar als je het idee hebt dat de DNS-servers het probleem zijn zou ik zeggen, neem andere. Gebruik zelf die van OpenDNS (208.67.222.222 and 208.67.220.220). Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5284

Klopt het dat als je overstapt van TELE2 naar Telfort je huidige vaste telefoonnummer niet behouden kan worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
He allemaal,

Ik heb een aantal vragen over Telfort adsl. Momenteel heb ik 3 in 1 van Ziggo, nu moet dit in principe zo blijven. Alleen ik wil nog een extra internet-lijn hebben, middels adsl, ivm downloadende huisgenoten.

1) ik neem aan dat dit mogelijk is?

Een jaar geleden was kreeg ik nog ADSL (1.0 uiteraard) via KPN en een KPN-dochter. De telefoonlijn is uiteraard vrij, maar de Alcatel splitter hangt er nog.

2) Is deze splitter gewoon weer te gebruiken als ik Telfort ADSL bestel?? Oftewel, ik plug de ADSL-modem die Telfort levert in de splitter en gaan met die banaan?

3) Telfort is toch in het bezit van KPN? Waarom zou een KPN-dochter voornamelijk concurreren met andere (veel duurdere) KPN-dochters als Planet, Het Net en XS4all?? Ik vind dit een vreemde situatie.

4) Met hoeveel kBytes/s kan je met torrent uploaden zonder dat daar het surfen op het web onder lijdt? (als de max upload haalt van 1 mbit die Telfort biedt)

5) Hoe stabiel is Telfort internet? Veel storingen? Snelle connecties tijdens het surfen (als je niet aan't downloaden bent)?

6) geen datalimiet neem ik aan?

7) zit een firewall in de multiPC (niet draadloze) modem?

8 ) de modem is in breekleun, is deze niet gewoon te kopen via Telfort?

Mijn dank is alvast groot voor de antwoorden _O_.

[ Voor 5% gewijzigd door Blaze85 op 24-06-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackraven
  • Laatst online: 02-05 14:17
Je mag ook best zelf wat uitzoeken op de telfort site hoor...
Maar goed:
1 ) Ja
2 ) Mag ook zonder splitter aangezien je telefonie via de kabel hebt
3 ) Geen idee
4 ) Je zou QoS kunnen gebruiken om dat te voorkomen
5 ) Hier geen problemen met stabiliteit
6 ) FUP
7 ) Ja
8 ) Breuklijn ;)

WP: ME PUHZ-SW75YAA+EHST20D-VM2C2+ESP | EVSE: SmartEVSE v2 | PV: 11kWp Growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167112

Als je de tijd die je in je post gestopt had op telfort.nl/dit topic had gekeken had je t meeste al geweten, maar zie onder voor een deel van de info
Blaze85 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:02:
He allemaal,

Ik heb een aantal vragen over Telfort adsl. Momenteel heb ik 3 in 1 van Ziggo, nu moet dit in principe zo blijven. Alleen ik wil nog een extra internet-lijn hebben, middels adsl, ivm downloadende huisgenoten.

1) ik neem aan dat dit mogelijk is?
->zou niet weten waarom niet

Een jaar geleden was kreeg ik nog ADSL (1.0 uiteraard) via KPN en een KPN-dochter. De telefoonlijn is uiteraard vrij, maar de Alcatel splitter hangt er nog.

2) Is deze splitter gewoon weer te gebruiken als ik Telfort ADSL bestel?? Oftewel, ik plug de ADSL-modem die Telfort levert in de splitter en gaan met die banaan?
->ja, maar als je Telfort bestelt zonder telefonie krijg je een nieuwe splitter erbij, die schijnt beter te werken, dus eerst splitter er tussen uit, en dan nieuwe erin. Gebruik je de lijn niet voor ouderwetse telefonie dan kun je m helemaal achterwege laten
3) Telfort is toch in het bezit van KPN? Waarom zou een KPN-dochter voornamelijk concurreren met andere (veel duurdere) KPN-dochters als Planet, Het Net en XS4all?? Ik vind dit een vreemde situatie.
->omdat ze liever hebben dat je bij een goedkope dochter (met wel mindere service e.d.) koopt dan bij een concurrent ervanuitgaande dat je voor goedkoop wilt gaan

4) Met hoeveel kBytes/s kan je met torrent uploaden zonder dat daar het surfen op het web onder lijdt? (als de max upload haalt van 1 mbit die Telfort biedt)

5) Hoe stabiel is Telfort internet? Veel storingen? Snelle connecties tijdens het surfen (als je niet aan't downloaden bent)?
->lees t topic eens door, dit verschilt per aansluiting en hangt ook deels af van het netwerk waar je op aangesloten wordt. Tiscali/vs KPN Wholesale
6) geen datalimiet neem ik aan?

7) zit een firewall in de multiPC (niet draadloze) modem?
->ja
8 ) de modem is in breekleun, is deze niet gewoon te kopen via Telfort?
->nee, kijk maar op hun site, als je een eigen modem wilt is marktplaats ook een optie

Mijn dank is alvast groot voor de antwoorden _O_.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Gijs007 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:16:
[...]

dat er iets misgaat in hun (automatisch) proces dat me naar stap 2 hoort te verplaatsen...
Is het een optie om dit bij een van hun shops even fijntjes duidelijk te maken of het via hun in je aanwezigheid te laten corrigeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
deding schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:34:
Ik heb sinds een week ook telfort internet + vastbellen. Na erachter te zijn gekomen dat de modem ook als router functioneert, en 2 routers (Asus WL530G) achter elkaar niet willen werken, heb ik het allemaal toch werkend gekregen.

Asus als AP ingesteld, Vast IP meegegeven en ook vaste DNS servers (is dit aan te raden? heb degene van me modem gewoon overgenomen)

Nu zit ik met het probleem dat we nu al een aantal dagen niet te bereiken zijn, omdat mensen constant een ingesprek toon krijgen. Als ik echter zelf met mijn gsm bel, kan ik de huis telefoon wel bereiken..

Moet ik met de bandwith manager aan de slag? Zoja, hoeveel kbps moet ik voor VoIP (SIP) instellen?

Alvast bedankt!
Om zeker te stellen dat het niet aan je Asus ligt,is het misschien zinvol even te testen zonder je Asus achter de Zyxel en dan maar eens bellen.
Heb je hiervoor ook via Voip gebeld resp digitaal of wordt je overgezet van analoog ? Iedereen kan je wel via mobiel (naar je vaste telefoon) bereiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-05 16:22
Wegens ellende met @home op gebied van administratie en telefonie (en het besparen van EUR 27,- per maand) de gok genomen om over te stappen naar Telfort.

Zou 30 juni opgeleverd worden maar internet is nu al actief.
Kan downloaden via newsservers met ca. 12 Mbps. Zit ca. 1375 m vd centrale. Had stiekem op meer gehoopt maar we doen het er maar mee. Volgens status modem 15 Mbps down/1 Mbps up.

noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 99 ab cc cc cc cd dd dc dc cb aa 98
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 27 db
tone 32- 63: 02 25 56 77 77 88 77 88 78 88 8a bb bc cd dd dd
tone 64- 95: dd dd cd dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb cb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb ab bb bb ba bb aa aa aa aa aa aa
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 9a aa a9 a9 9a 99
tone 192-223: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 92 a9 a9 97
tone 256-287: 08 bc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc bb bb bb bb
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ab aa aa aa aa a9
tone 320-351: aa a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 352-383: 98 88 88 88 75 57 77 87 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 384-415: 77 77 77 77 77 77 77 77 66 77 77 77 77 67 66 76
tone 416-447: 55 65 42 15 55 56 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 448-479: 55 55 55 55 55 54 44 44 44 44 44 44 44 42 43 30
tone 480-511: 00 02 22 22 22 22 22 22 22 22 21 00 00 00 00 00

Kan dit nog beter denkt iemand? Tussen modem en Isra punt zit ca 1 meter kabel door Telfort geleverd.

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-04 16:40
Rensh schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:53:
Wegens ellende met @home op gebied van administratie en telefonie (en het besparen van EUR 27,- per maand) de gok genomen om over te stappen naar Telfort.

Kan downloaden via newsservers met ca. 12 Mbps. Zit ca. 1375 m vd centrale. Had stiekem op meer gehoopt maar we doen het er maar mee. Volgens status modem 15 Mbps down/1 Mbps up.

Kan dit nog beter denkt iemand? Tussen modem en Isra punt zit ca 1 meter kabel door Telfort geleverd.
toon volledige bericht
Nee ik denk niet echt dat je veel beter kan. Wil je echt 20 mb hebben moet je wel heel dicht bij de centrale zitten, ik dacht dat dit binnen de 1km lag en dan moet je adsl lijn ook nog eens special zijn (ADSL2+ dacht ik zo even uit mij hoofd). Weet je trouwens zeker dat er geen 12mb limiet zit op je nieuwsgroepen abbo? Want het gene wat mijn modem aangeeft haal ik ook precies!

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 04-05 12:28

13art

Moderator Mobile
Nog even een herhaling van mijn vraag aangezien die al op de vorige pagina staat:

Gisteren ook maar Telfort internet besteld. Dit laat ik zo rond de 25ste juli ingaan.
Nu ben ik eigenlijk wel gecharmeerd van de Belkin draadloze n1 modem/router
Is er iemand die ervaring heeft met deze modem/router icm Telfort internet?

Of is mijn eigen eminent routertje snel genoeg om de 20mbit (volgens de snelheidstest op de telfort site moet dit te halen zijn) volledig door te geven? (Heb de standaard modem besteld, gebruik geen telefonie).

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Bedankt voor je snelle response.

Het nieuwsgroepen abo is van Eweka en die gaat tot 20 Mb. Dit meot ADSL2+ zijn anders ga niet niet verder dan 8 Mb. ADSL kent toch overhead wat het verschil zou verklaren tussen 12 data en 15 Mb totaal verkeer of vergis ik me hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Laatst online: 29-04 10:11
Vanmorgen, rond kwart voor elf , voor de zoveelste keer telefonie van Telfort eruit. Duur van de storing onbekend. Locatie: Vlaardingen, Zuid-Holland.

NOOIT AAN BEGINNEN DAT VASTE TELEFONIE VAN TELFORT, OM DE HAVENKLAP STORING DIE URENLANG DUURT. JE BENT REGELMATIG TELEFONISCH UREN ONBEREIKBAAR EN KAN NIET GEBELD WORDEN

[ Voor 12% gewijzigd door Toad op 24-06-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Anoniem: 167112 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:27:
Als je de tijd die je in je post gestopt had op telfort.nl/dit topic had gekeken had je t meeste al geweten, maar zie onder voor een deel van de info

[...]
Op de Telfort site word ik nauwelijks wijzer. Ik zie maar een paar antwoorden staan:
http://internet.telfort.nl/shop/veelgesteldevragen.html

Splitter snap ik niet helemaal hoe dat werkt... Dus die splitter heb je eigenlijk niet nodig als je geen telefonie meer hebt via de telefoonlijn?

iig erg bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Ander vraagje:

http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland.
Onder welke omstandigheden is het aantal connections belangrijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 19:46
Scandic2008 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:34:
[...]

Om zeker te stellen dat het niet aan je Asus ligt,is het misschien zinvol even te testen zonder je Asus achter de Zyxel en dan maar eens bellen.
Heb je hiervoor ook via Voip gebeld resp digitaal of wordt je overgezet van analoog ? Iedereen kan je wel via mobiel (naar je vaste telefoon) bereiken ?
Het bellen zelf geeft niet zo zeer problemen. Het is vooral gebeld worden.
Nu is het zo dat dit met vlagen gebeurt, mijn vriendin heeft mij bijvoorbeeld de hele dag niet kunnen bereiken op ons vaste nummer, terwijl een vriend van me er de ene keer wel door kwam, en de andere keer niet.
Heeft de Asus uberhaupt invloed op het telefonie gebeuren? Dat zit toch op een andere poort op je modem, dus die 2 zouden elkaar toch niet kunnen storen? Daarnaast zorgt het 'met vlagen probleem' ervoor dat het testen moeilijk is, omdat het soms ook gewoon wel werkt.

Verder kom ik van @Home af, qua internet en bellen. Bellen via de kabel is dat dus?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 14:40
Bah, in het begin leek het zo mooi met telfort. Maar onderhand wordt ik er spuugzat van.
Telkens 's avonds connectie problemen. Nu weer mijn telefonie die eruit ligt...
Er gaat geen avond voorbij dat mijn dsl signaal weer even weg is voor een half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Laatst online: 29-04 10:11
GBI schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 07:04:
Bah, in het begin leek het zo mooi met telfort. Maar onderhand wordt ik er spuugzat van.
Telkens 's avonds connectie problemen. Nu weer mijn telefonie die eruit ligt...
Er gaat geen avond voorbij dat mijn dsl signaal weer even weg is voor een half uur.
Ik word er ook doodziek van. Heeft iemand wel eens van Telfort gehoord waardoor de problemen nu iedere keer worden veroorzaakt? Ikzelf heb er nog nooit iets van Telfort overgehoord. Ik zou van Telfort een reactie verwachten in de trant van:

Geachte klant van Telforttelefonie, U zult wel gemerkt hebben dat Telforttelefonie zeer regelmatig en zeer langdurig niet functioneert, waardoor u urenlang niet kunt bellen of gebeld kan worden. Onze welgemeende excuses hiervoor. Wij zijn hard bezig de oorzaak op te sporen en het te verhelpen zodat het in de toekomst niet meer zal voorkomen. Wij zullen als compensatie u geld teruggeven voor het geleden ongemak.

Het is voor mij onbegrijpelijk dat in 2008 zo'n product(Telforttelefonie) op de markt kan worden gebracht zonder dat de Opta ingrijpt en zonder dat er een opstand uitbreekt onder Telfortklanten.

Ik dacht dat ik bij Telfort(=KPN) wel goed zou zitten voor telefonie, maar volgens mij is het het slechtste product dat er onder de internetbellenaanbieders wordt aangeboden.

En het ergste is dat er geen enkel signaal is dat de voortdurende problemen bij Telforttelefonie echt worden aangepakt.

Dus voor iedereen die overweegt Telforttelefonie te nemen: NIET DOEN!! Het ligt er vrijwel wekelijks urenlang uit en dat duurt nu al een half jaar. Het lijkt eerder erger te worden dan minder en er is geen enkel signaal dat de problemen worden opgelost. Integendeel, ik heb de indruk dat Telfort het zelf ook niet meer weet.

Het wordt hoog tijd dat consumentenprogramma's hier eens aandacht aan gaan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
deding schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:38:
[...]

Het bellen zelf geeft niet zo zeer problemen. Het is vooral gebeld worden.
Nu is het zo dat dit met vlagen gebeurt, mijn vriendin heeft mij bijvoorbeeld de hele dag niet kunnen bereiken op ons vaste nummer, terwijl een vriend van me er de ene keer wel door kwam, en de andere keer niet.
Heeft de Asus uberhaupt invloed op het telefonie gebeuren? Dat zit toch op een andere poort op je modem, dus die 2 zouden elkaar toch niet kunnen storen? Daarnaast zorgt het 'met vlagen probleem' ervoor dat het testen moeilijk is, omdat het soms ook gewoon wel werkt.

Verder kom ik van @Home af, qua internet en bellen. Bellen via de kabel is dat dus?!
De Asus heeft op zich niks met telefonie te maken.Echter als je problemen hebt met het een of ander, is het in mijn opvatting zinvol om eerst de basissetting goed werkende te krijgen dus ook telefonie.Vandaar.

Maak je veel gebruik van P2P software resp is er een verschil tussen de bereikbaarheid als je wel gebruik maakt van je computer en niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
[...]

Thanx!
Gisteren modem opnieuw opgestart, zelfs toen kwam ik er niet meer op. Even met kabel mijn channel op 6 gezet en op WAP.
Daarna snel verbinding en de hele avond kunnen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 14:38
Blaze85 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:08:
[...]

Op de Telfort site word ik nauwelijks wijzer. Ik zie maar een paar antwoorden staan:
http://internet.telfort.nl/shop/veelgesteldevragen.html

Splitter snap ik niet helemaal hoe dat werkt... Dus die splitter heb je eigenlijk niet nodig als je geen telefonie meer hebt via de telefoonlijn?

iig erg bedankt voor de antwoorden.
Als je nu geen telefonie van KPN gebruikt en geen telefoon in de wandcontactdoos(WCD) hebt, dan is een splitter overbodig, en kan je deze weglaten. Dan gaat de kabel vanaf WCD direct naar DSL op zyxel.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 12:18
Anoniem: 5284 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:57:
Klopt het dat als je overstapt van TELE2 naar Telfort je huidige vaste telefoonnummer niet behouden kan worden ?
Ik kom van Tele2 Compleet Lite en heb mn telefoonnummer wel kunnen behouden.

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266041

Hallo ik heb een tijd terug dus ook telfort internet+bellen besteld,
mijn oplever datum in de brief die ze mij stuurden was 24juni, maandag 23juni kreeg
ik echter al een email met de tekst

" Gefeliciteerd! Uw Telfort internet 20 Mb-abonnement is geactiveerd.

Wilt u optimaal gebruik maken van de vele voordelen van uw abonnement? Abonneer u dan ook op onze aanvullende diensten zoals Telfort vast bellen of e-mail antivirus enz enz....."

Je zou dus denken dat ik ben aangesloten maar ik krijg met geen mogenlijkheid dat dsl lampje aan de praat, dat lamje blijft simpelweg gewoon uit, GEEN signaal dus.

Heb al van alles geprobeerd, rechtstreeks op de isra, kabbeltjes omgewisseld enz enz..

Wat ik me nu afvraag is of ik nu al wel aangeloten ben want via de orderstatus zit in nog bij stap 4, zou dit niet stap 5 moeten zijn als je aangeloten bent? of moet je gewoon uit gaan van de mail die ze mij 23juni stuurden en zal er dan waarschijnlijk een ander probleem aanwezig zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyraon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 09:41
Het is misschien een wat domme vraag, maar kan ik met m'n Telfort-telefoonnummer en meegeleverde telefonie-gegevens gebruikmaken van een IP-telefoon die ik met een ethernet-kabel in (bijvoorbeeld) mijn router prik? Of kan ik alleen bellen via het Zyxel-modem door een telefoon met conventionele aansluiting rechtstreeks op het modem te prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251198

Rensh schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:53:

toon volledige bericht
27 dB komt neer op ca. 2 km kabellengte, dus prima snelheid, (15 Mbps intrain waarde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Toad schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:02:
Vanmorgen, rond kwart voor elf , voor de zoveelste keer telefonie van Telfort eruit. Duur van de storing onbekend. Locatie: Vlaardingen, Zuid-Holland.

NOOIT AAN BEGINNEN DAT VASTE TELEFONIE VAN TELFORT, OM DE HAVENKLAP STORING DIE URENLANG DUURT. JE BENT REGELMATIG TELEFONISCH UREN ONBEREIKBAAR EN KAN NIET GEBELD WORDEN
Hier word ik zo moe van. :(
Lees de GoT huisregels even door als je wilt.

Daarbij; alsof een andere prijsvechtende voip aanbieder geen problemen kent.
Zelfs met KPN internetplusbellen (die toch niet bepaald onder prijsvechters valt) heb ik regelmatig storingen gehad.

/het is trouwens haverklap, met een r.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Je hoort alleen maar mensen klagen als ze problemen hebben, logisch.
Zelf heb ik zelden last van telefonie die er uit ligt. Ik heb al bijna 2 jaar Telfort. (eerst Tiscali) en heb nog nooit zo'n stabiele verbinding gehad. Snelheid is ook goed, ondanks dat ik bijna 3KM van de centrale woon. Als je graag echt zekerheid wilt neem dan gewoon een analoge lijn bij KPN. Ik bedoel m'n opa en oma hebben bellen via UPC en dat ligt er pas vaak uit. Zelfde geld voor mensen die zeuren om digitenne, kom op je betaald slechts 6,95 per maand wat verwacht je dan? Dat het altijd perfect werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
http://pcdb.bbned.nl/ geeft aan ca. 1350 meter afstand tot telefooncentrale. Neem aan dat dit hemelsbreed is en dat de kabel een andere routering volgt waardoor werkelijke kabellengte dus 2 km bedraagt = 15 Mbps ipv 1350 m = 20 Mbps.

Toch wel jammer. Niet dat ik het nodig heb maar hebben is altijd leuk ... Tov Internet Intensief van @home heb ik nu dezelfde snelheid en bespaar EUR 27,-/mnd. Nu nog telefonie afwachten, als ik lees hier hoeveel mensen hier problemen mee hebben bekruipt me toch het gevoel of ik er wel goed aan gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Rensh schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:34:
http://pcdb.bbned.nl/ geeft aan ca. 1350 meter afstand tot telefooncentrale. Neem aan dat dit hemelsbreed is en dat de kabel een andere routering volgt waardoor werkelijke kabellengte dus 2 km bedraagt = 15 Mbps ipv 1350 m = 20 Mbps.
Is idd hemelsbreed en de kabel loopt idd anders.Wil je het eaxct weten,dan zou je een viertelmeting aan kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Zojuist eindelijk antwoord gehad op een mail die bijna 2 weken geleden is verzonden:
Geachte heer/mevrouw MensionXL,

Hartelijk dank voor uw webformulier van 12-06-2008 met ticketnummer 1390352. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

U vraagt in uw bericht naar de kosten van uw KPN-lijn.

Als u uw KPN-abonnement opzegt, zal KPN € 9,50 per maand aan netwerkkosten aan Telfort internet doorberekenen. Telfort brengt dit bedrag tegelijk met uw maandelijkse abonnementskosten aan u in rekening.

Als u echter overstapt naar Telfort 20Mb, dan zitten deze netwerkkosten inbegrepen bij uw abonnement. Indien u Telfort vast bellen bestelt en u laat uw nummer porteren, dan vervalt uw telefoonlijn en hoeft u ook geen netwerkkosten te betalen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet
toon volledige bericht
Ik snap hun niet, ze beweren dat ze de lijnhuur doorbelasten als ik Telfort Internet heb, maar als ik Telfort Internet heb, wordt het niet doorbelast want het is al inbegrepen. (WTF :P?) En als ik Telefonie bestel bij hun, vervalt mijn telefoonlijn en hoef ik ook geen netwerkkosten te betalen. Dus weet iemand nou wat ze bedoelen? Ik kan me hier geen wijs uit maken. 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Telfort Internet ervaringen topic - Deel 10
*O* Deel 10 *O*

Daar graag verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-05 21:54
Anoniem: 266041 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:09:
Hallo ik heb een tijd terug dus ook telfort internet+bellen besteld,
mijn oplever datum in de brief die ze mij stuurden was 24juni, maandag 23juni kreeg
ik echter al een email met de tekst

" Gefeliciteerd! Uw Telfort internet 20 Mb-abonnement is geactiveerd.

Wilt u optimaal gebruik maken van de vele voordelen van uw abonnement? Abonneer u dan ook op onze aanvullende diensten zoals Telfort vast bellen of e-mail antivirus enz enz....."

Je zou dus denken dat ik ben aangesloten maar ik krijg met geen mogenlijkheid dat dsl lampje aan de praat, dat lamje blijft simpelweg gewoon uit, GEEN signaal dus.

Heb al van alles geprobeerd, rechtstreeks op de isra, kabbeltjes omgewisseld enz enz..

Wat ik me nu afvraag is of ik nu al wel aangeloten ben want via de orderstatus zit in nog bij stap 4, zou dit niet stap 5 moeten zijn als je aangeloten bent? of moet je gewoon uit gaan van de mail die ze mij 23juni stuurden en zal er dan waarschijnlijk een ander probleem aanwezig zijn??
toon volledige bericht
Mijn verbinding zou pas volgende week geactiveerd worden (orderstatus is ook pas bij stap 4) maar ik heb gister al de modem ontvangen en alles werkt.

Bij een familielid waren er ook problemen met de activatie. ADSL lampje wilde ook hier niet branden, alles 5x nagelopen en andere kabels gebruikt. Uiteindelijk contact met Telfort gehad en zij hebben een KPN monteur gestuurd, er was volgens mij iets mis in het verdeelstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
edit: volgend topic

[ Voor 93% gewijzigd door Blaze85 op 25-06-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
edit: weerrrrrrr volgend topic.

[ Voor 95% gewijzigd door Blaze85 op 25-06-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Scandic2008 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:29:
[...]

Is het een optie om dit bij een van hun shops even fijntjes duidelijk te maken of het via hun in je aanwezigheid te laten corrigeren ?
kan het proberen maar ik denk dat ze dan komen met smoesjes dat zij he niet aan kunnen passen,geen tijd hebben,dat ik de helpdesk moet bellen of zo
en ze zitten ook niet bepaald in de buurt...

maar goed ik ga het toch maar proberen.
beter internet dan geen internet 8)7

bedankt voor de reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.